LIETUVOS RESPUBLIKOS Ekonomikos ir inovacijų MINISTRAS

 

įsakymas

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS EKONOMIKOS IR INOVACIJŲ MINISTRO 2018 M. kovO 26 D. ĮSAKYMO NR. 4-169 „DĖL RIZIKOS KAPITALO PRIEMONĖS „KO-INVESTICINIS FONDAS MTEPI, FINANSUOJAMAS IŠ EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDO“ schemos patvirtinimo“ PAKEITIMO

 

2020 m. balandžio 2 d. Nr. 4-193

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Rizikos kapitalo priemonės „Ko-investicinis fondas MTEPI, finansuojamas iš Europos regioninės plėtros fondo“ schemą, patvirtintą Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2018 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-169 „Dėl Rizikos kapitalo priemonės „Ko-investicinis fondas MTEPI, finansuojamas iš Europos regioninės plėtros fondo“ schemos patvirtinimo“ ir ją išdėstau nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Energetikos ministras, laikinai einantis

ekonomikos ir inovacijų ministro pareigas                                                      Žygimantas Vaičiūnas

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos ekonomikos ir

inovacijų ministro

2018 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-169

(Lietuvos Respublikos ekonomikos ir

inovacijų ministro

2020 m. balandžio 2 d. įsakymo Nr. 4-193

redakcija)

 

RIZIKOS KAPITALO PRIEMONĖS „KO-INVESTICINIS FONDAS MTEPI, FINANSUOJAMAS IŠ EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDO“ SCHEMA

 

Eil.

Nr.

Pagrindiniai elementai

Paaiškinimas

1.

Teisinis pagrindas

 

2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (toliau – Reglamentas Nr. 1407/2013).

2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2017 m. birželio 14 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 2017/1084 (toliau  – Reglamentas Nr. 651/2014).

2.

Priemonei skirta finansavimo suma

5 000 000 Eur (penki milijonai eurų) Europos Sąjungos fondų lėšų.

3.

Schemos galiojimo trukmė

Rizikos kapitalo investicijos pagal šią schemą bus atliekamos Reglamento Nr. 651/2014 ir Reglamento Nr. 1407/2013 taikymo laikotarpiu.

4.

Vartojamos sąvokos

Finansinės technologijos – technologijomis pagrįstos finansinės inovacijos, padedančios kurti naujus verslo modelius, veiklos programas, procesus ir produktus. Šios inovacijos turi reikšmingą poveikį finansų rinkoms, institucijoms ir finansinėms paslaugoms.

Mokslo ir studijų institucija (toliau – MSI) – kaip ši sąvoka apibrėžta  Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatyme.

MSI paramos fondas – labdaros ir paramos fondas, sudaręs bendradarbiavimo sutartį su MSI ir (ar) jos steigėjais dėl fondo veiklos MSI naudai ir gauto pelno reinvestavimo į su MSI veikla susijusią veiklą arba MSI naudai.

MSI valdymo įmonė (vadinamoji specialiosios paskirties įmonė) – MSI patronuojamoji įmonė, kurios pagrindinė veikla yra investuoti į atžalines įmones.

Kitos šioje schemoje vartojamos sąvokos atitinka Reglamente Nr. 651/2014 apibrėžtas sąvokas.

5.

Priemonės valdymas ir valdytojų atrinkimas

 

Fondų fondo „Verslo finansavimo fondas, finansuojamas iš Europos regioninės plėtros fondo“ (toliau – Fondų fondas) valdytoja uždaroji akcinė bendrovė „Investicijų ir verslo garantijos“ (toliau – „Invega“), kuriai Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija ir Lietuvos Respublikos finansų ministerija pavedė įgyvendinti 2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 1 prioriteto „Mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ir inovacijų skatinimas“ ir 3 prioriteto „Smulkiojo ir vidutinio verslo konkurencingumo skatinimas“ priemonės Nr. J07-FM-F „Verslo finansavimo fondas“ finansinę priemonę „Ko-investicinis fondas MTEPI, finansuojamas iš Europos regioninės plėtros fondo“ (toliau – Priemonė), Priemonę įgyvendins per specialiai rizikos kapitalo fondams valdyti ir efektyviam jų įgyvendinimui įsteigtą „Invegos“ patronuojamąją įmonę, kurios teisinė forma – uždaroji akcinė bendrovė, o vienintelė akcininkė – „Invega“.

Priemonė bus įgyvendinama per komanditinę ūkinę bendriją (toliau – Fondas), kurios tikrąja nare yra „Invegos“ patronuojamoji įmonė (toliau – Fondo valdytojas), o narė komanditorė – „Invega“. Fondas yra laikomas viešuoju investuotoju. Siekiant atskirti Priemonės investavimo strategiją, Fonde bus išskirtas specialiai Priemonei įgyvendinti skirtas subfondas (toliau – Subfondas).

Fondo valdytojas atviro ir skaidraus proceso metu, užtikrindamas laisvą konkurenciją, vienodą ir sąžiningą traktavimą, atrinks privačius investuotojus – ne valstybės lėšomis finansuojamus reguliuojamus (licencijuotus ir finansų rinkų priežiūros institucijų prižiūrimus) ir nereguliuojamus rizikos ir privataus kapitalo fondus, kurie teikia finansavimą įmonėms, taip pat ne valstybės lėšomis finansuojamus alternatyvaus finansavimo fondus ir kitus kolektyvinio investavimo subjektus, verslo angelus, kurie kartu su Subfondu investuos į įmonių kapitalą.

6.

Subfondo dydis

Priemonei skirta finansavimo suma, nurodyta šios schemos 2 punkte, atėmus Priemonės valdymo išlaidas „Invegai“ ir Fondo valdytojui, patirtas įgyvendinant Priemonę.

7.

Remiami subjektai

 

Investicijos, įskaitant paskesnes investicijas, bus atliekamos į:

7.1. labai mažas įmones arba mažas įmones, kurios atitinka labai mažos įmonės arba mažos įmonės statusą pagal Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymo (toliau – SVV įstatymas) nuostatas ir Reglamento Nr. 651/2014 22 straipsnio 2 dalyje nustatytus reikalavimus ir yra novatoriškos, kaip tai apibrėžta Reglamento Nr. 651/2014 2 straipsnio 80 punkte (toliau – labai maža įmonė ar maža įmonė, kuriai taikomi Reglamento Nr. 651/2014 reikalavimai);

7.2. labai mažas įmones, mažas įmones arba vidutines įmones, kurios atitinka labai mažos įmonės, mažos įmonės arba vidutinės įmonės statusą pagal SVV įstatymo nuostatas ir kurioms taikomi Reglamento Nr. 1407/2013 reikalavimai (toliau – labai maža įmonė, maža įmonė ar vidutinė įmonė, kuriai taikomi Reglamento Nr. 1407/2013 reikalavimai).

Toliau labai mažos įmonės ar mažos įmonės, kurioms taikomi Reglamento Nr. 651/2014 reikalavimai, ir labai mažos įmonės, mažos įmonės ar vidutinės įmonės, kurioms taikomi Reglamento Nr. 1407/2013 reikalavimai, kartu vadinamos galutiniais naudos gavėjais.

Galutiniai naudos gavėjai turės įgyvendinti arba ketinti įgyvendinti mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ir inovacijų projektus sumaniosios specializacijos srityse, kurie turės atitikti Prioritetinių mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų raidos (sumaniosios specializacijos) prioritetų įgyvendinimo programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. balandžio 30 d. nutarimu Nr. 411 „Dėl Prioritetinių mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų raidos (sumaniosios specializacijos) prioritetų įgyvendinimo programos patvirtinimo“ (toliau – Programa), nuostatas ir atitinka bent vieno prioriteto įgyvendinimo tematiką. Fondas privalo užtikrinti investicijų atitiktį Programos nuostatoms, įskaitant išorės ekspertų patvirtinimo gavimą.

Viena iš galutinio naudos gavėjo akcininkių turės būti arba investavimo metu turės tapti MSI, jos valdymo įmone ar MSI paramos fondu.

8.

MSI turima įmonės kapitalo dalis

MSI, jos valdymo įmonės ar MSI paramos fondo lėšos turės sudaryti apytikriai 5 proc. konkrečios investicijos vertės arba galutinio naudos gavėjo įstatinio kapitalo. MSI, jos valdymo įmonės ar MSI paramos fondo lėšos atitinkamai privalės būti nuosavos MSI, jos valdymo įmonės ar MSI paramos fondo privačios lėšos, kurios nebūtų finansuojamos iš viešųjų šaltinių (valstybės biudžeto, Europos Sąjungos fondų ir kt.).

9.

Netinkamos investicijos

Netinkamomis investicijomis iš Subfondo bus laikomos investicijos:

9.1. nurodytos Reglamento Nr. 651/2014 1 straipsnio 2–5 dalyse (taikoma tik labai mažai įmonei ar mažai įmonei, kuriai taikomi Reglamento Nr. 651/2014 reikalavimai);

9.2. į įmones, veikiančias Reglamento Nr. 1407/2013 1 straipsnio 1 dalyje išvardytuose sektoriuose (taikoma tik labai mažai įmonei, mažai įmonei ar vidutinei įmonei, kuriai taikomi Reglamento Nr. 1407/2013 reikalavimai);

9.3. į įmones, kurioms galėtų būti ir (arba) yra taikoma Reglamento Nr. 1407/2013 4 straipsnio 3 dalies a punkte nurodyta kolektyvinė nemokumo procedūra (taikoma tik labai mažai įmonei, mažai įmonei ar vidutinei įmonei, kuriai taikomi Reglamento Nr. 1407/2013 reikalavimai);

9.4. nurodytos 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1301/2013 dėl Europos regioninės plėtros fondo ir dėl konkrečių su investicijų į ekonomikos augimą ir darbo vietų kūrimą tikslu susijusių nuostatų, kuriuo panaikinamas Reglamentas (EB) Nr. 1080/2006, 3 straipsnio 3 dalyje;

9.5. į įmones, kurios tiesiogiai veikia ginklų ir šaudmenų, distiliuotų alkoholinių gėrimų gamybos, perdirbimo bei prekybos sektoriuose;

9.6. į įmones, užsiimančias azartinių lošimų organizavimu;

9.7. į gamtos mokslų sektoriuje veikiančias įmones, kurių veikla susijusi su žmogaus klonavimu;

9.8. skirtos įmonės ar kito verslo subjekto esamų paskolų ar lizingo (finansinės nuomos) įsipareigojimų refinansavimui ar restruktūrizavimui;

9.9. skirtos veikloms, kurios yra užbaigtos arba visiškai įgyvendintos sprendimo dėl investavimo priėmimo dieną;

9.10. skirtos nepiniginiam įnašui finansuoti, kuris nėra tinkamos finansuoti išlaidos;

9.11. kai daugiau nei 10 proc. investicijos sumos skiriama žemei įsigyti;

9.12. skirtos nekilnojamajam turtui įsigyti, jei šio turto įsigijimas nėra tiesiogiai susijęs su pagrindine įmonės, į kurią investuojama, veikla;

9.13. į įmones, vykdančias grynai finansinę veiklą arba nekilnojamojo turto plėtrą, kai šios veiklos vykdomos kaip finansinių investicijų veikla (išskyrus atvejus, kai šios įmonės vysto finansines technologijas);

9.14. kuriomis siekiama apmokėti išlaidas, jau anksčiau finansuotas (apmokėtas) iš Europos Sąjungos fondų, kitų Europos Sąjungos finansinės paramos priemonių ar kitos tarptautinės paramos lėšų, dėl kurių lėšos tam tikroms išlaidoms būtų skiriamos ne vieną kartą.

10.

Remiama veikla

Investicijos atliekamos nuosavo kapitalo forma.

11.

Finansavimo dydis vienai įmonei

Bendra investicijų iš Subfondo, įskaitant paskesnes investicijas, į vieną labai mažą įmonę ar mažą įmonę, kuriai taikomi Reglamento Nr. 651/2014 reikalavimai, suma negali viršyti 1 600 000 Eur (vieno milijono šešių šimtų tūkstančių eurų) ir neturi viršyti Reglamento Nr. 651/2014  22 straipsnio 3 dalies c punkte ir 5 dalyje nustatytos sumos.

 

Bendra investicijų iš Subfondo, įskaitant paskesnes investicijas, į vieną labai mažą įmonę, mažą įmonę ar vidutinę įmonę, kuriai taikomi Reglamento Nr. 1407/2013 reikalavimai, suma negali viršyti Reglamente Nr. 1407/2013 numatyto galimos suteikti de minimis pagalbos dydžio. Subfondo investicijos dydis į atitinkamą įmonę negali viršyti 200 000 Eur (dviejų šimtų tūkstančių eurų) per 3 metų laikotarpį, o atitinkamos įmonės, vykdančios ar ketinančios vykdyti krovinių vežimo keliais veiklą samdos pagrindais arba už atlygį, atveju – negali viršyti 100 000 Eur (šimto tūkstančių eurų) per 3 metų laikotarpį.

 

Visi tos pačios labai mažos įmonės, mažos įmonės ar vidutinės įmonės, kuriai taikomi Reglamento Nr. 1407/2013 reikalavimai, kontroliuojami subjektai, atitinkantys bent vienos rūšies tarpusavio santykius, nustatytus Reglamento Nr. 1407/2013 2 straipsnio 2 dalyje, laikomi viena įmone.

 

Atliekant investicijas į labai mažas įmones, mažas įmones ar vidutines įmones, kurioms taikomi Reglamento Nr. 1407/2013 reikalavimai, vadovaujamasi Reglamento Nr. 1407/2013 3 straipsnio 7–9 dalių nuostatomis.

12.

Didžiausia Subfondo dalis pagal konkrečią investiciją

Subfondo lėšų dalis pagal konkrečią investiciją gali būti iki 90 proc.

13.

Investavimas į įmones

Investicijų iniciatoriai bus privatūs investuotojai, kurie kreipsis į Fondo valdytoją dėl investavimo į jų pasirinktus ir investavimo požiūriu įvertintus galutinius naudos gavėjus ir vėliau šias investicijas bendrai valdys savo ir Subfondo naudai pagal sudarytą investuotojų sutartį.

14.

Pelno iš investicijos pasiskirstymas

Pirmiausia Subfondas ir privatūs investuotojai atgaus savo investuotas sumas.

Pelno iš investicijos suma investicijos realizavimo momentu yra lygi arba viršija 4 proc. metinių sudėtinių palūkanų, Subfondas už kiekvienus investavimo metus gaus 4 proc. savo investuotos sumos metinių sudėtinių palūkanų (pelno dalis) ir ši suma bus didžiausias Subfondui, kaip viešajam investuotojui, skiriamas grąžos dydis.

Pelno dalis, likusi paskirsčius Subfondui pelno dalį, atiteks privatiems investuotojams.

Jei pelno iš investicijos suma neviršys šiame schemos punkte nustatytos pelno sumos, jis bus paskirstomas privatiems investuotojams ir Subfondui, proporcingai investuotoms sumoms.

15.

 

Investavimo teritorija

 

 

Investuoti galima į galutinius naudos gavėjus, veikiančius Lietuvos Respublikoje arba kitoje Europos Sąjungos valstybėje narėje, kai investicijų lėšomis sukurta nauda atitenka Lietuvos Respublikai, kaip nurodyta Finansinių priemonių išlaidų tinkamumo finansuoti rekomendacijose, kurios yra skelbiamos interneto svetainėje http://www.esinvesticijos.lt/lt/dokumentai/finansiniu-priemoniu-islaidu-tinkamumo-finansuoti-rekomendacijos-3, tačiau toks investavimas į kitoje Europos Sąjungos valstybėje narėje veikiančius galutinius naudos gavėjus negali viršyti 15 proc. Priemonei įgyvendinti skirtų lėšų, nebent „Invega“ pritaikytų kitokią proporciją, kuriai būtų pritarta Fondų fondo priežiūros komitete.

16.

 

Valstybės pagalbos sumavimas

Subfondo investicijoms į labai mažas įmones ar mažas įmones, kurioms taikomi Reglamento Nr. 651/2014 reikalavimai, yra taikomos Reglamento Nr. 651/2014 8 straipsnio nuostatos.

Subfondo investicijoms į labai mažą įmonę, mažą įmonę ar vidutinę įmonę, kuriai taikomi Reglamento Nr. 1407/2013 reikalavimai, yra taikomos Reglamento Nr. 1407/2013 5 straipsnio nuostatos.

Finansinių priemonių derinimo su negrąžinamosiomis subsidijomis ir kitomis finansinėmis priemonėmis tvarka nustatyta Finansinių priemonių įgyvendinimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. spalio 16 d. įsakymu Nr. 1K-326 „Dėl Finansinių priemonių įgyvendinimo taisyklių patvirtinimo“, 50 punkte.

17.

Stebėsena

Fondo valdytojas turės užtikrinti, kad investicijos į labai mažas įmones ar mažas įmones, kurioms taikomi Reglamento Nr. 651/2014 reikalavimai, atitiktų Reglamento Nr. 651/2014 nuostatas, investicijos į labai mažą įmonę, mažą įmonę ar vidutinę įmonę, kuriai taikomi Reglamento Nr. 1407/2013 reikalavimai, atitiktų Reglamento Nr. 1407/2013 nuostatas; taip pat kad vienos ir kitos įmonės atitiktų šios schemos nuostatas. Fondo valdytojas taip pat bus atsakingas už suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registravimą Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre, kurio nuostatai patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“.

18.

Skaidrumo reikalavimai

Vadovaujantis Reglamento Nr. 651/2014 9 straipsnio nuostatomis, informaciją apie suteiktą pagalbą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo pagalbos suteikimo dienos būtina paskelbti Europos Komisijos valstybės pagalbos skaidrumo viešos paieškos svetainėje https://webgate.ec.europa.eu/competition/transparency/public?lang=en.

19.

Dokumentų saugojimas

„Invega“, „Invegos“ patronuojamoji įmonė ir Subfondas užtikrina su Priemonės įgyvendinimu ir investicijomis susijusių dokumentų saugojimą, vadovaudamiesi Reglamento Nr. 651/2014 12 straipsnio nuostatomis, Reglamento Nr. 1407/2013 6 straipsnio nuostatomis ir Finansinių priemonių įgyvendinimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. spalio 16 d. įsakymu Nr. 1K-326 „Dėl Finansinių priemonių įgyvendinimo taisyklių patvirtinimo“, nustatytais reikalavimais.

 

_____________________