herbas_jb_sm

 

Joniškio rajono savivaldybės
TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL nevyriausybinių organizacijų ir kitų juridinių asmenų finansavimo iš joniškio rajono savivaldybės biudžeto lėšų tvarkos aprašo PATVIRTINIMO

 

2022 m. gegužės 26 d. Nr. T-110

Joniškis

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 8, 12, 16, 18 ir 26 punktais, 16 straipsnio 4 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 23 straipsniu, Lietuvos Respublikos jaunimo politiko pagrindų įstatymu, Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymo 7 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos religinių bendruomenių ir bendrijų įstatymo 7 straipsniu, Lietuvos Respublikos nekilnojamojo kultūros paveldo apsaugos įstatymo 27 straipsnio 4 dalimi, Joniškio rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Nevyriausybinių organizacijų ir kitų juridinių asmenų finansavimo iš Joniškio rajono savivaldybės biudžeto lėšų tvarkos aprašą (pridedama). 

2. Pripažinti netekusiais galios:

2.1. Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2021 m. spalio 28 d. sprendimą Nr. T-194 „Dėl Joniškio rajono savivaldybės kaimo bendruomenių ir nevyriausybinių organizacijų finansavimo programos nuostatų patvirtinimo“ su visais pakeitimais;

2.2. Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2018 m. gruodžio 20 d. sprendimą Nr. T-262 „Dėl Nevyriausybinių organizacijų projektų finansavimo Joniškio rajono savivaldybės biudžeto lėšomis tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais;

2.3. Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2021 m. kovo 25 d. sprendimą Nr. T-23 „Dėl Joniškio rajono tradicinių religinių bendruomenių ir bendrijų projektų finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“;

2.4. Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2017 m. sausio 26 d. sprendimą Nr. T-9 „Dėl Nekilnojamojo kultūros paveldo pažinimo, sklaidos ir atgaivinimo projektų rėmimo Joniškio rajono savivaldybės biudžeto lėšomis tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais.

3. Nustatyti, kad:

3.1. šio sprendimo 1 punktu patvirtinto Joniškio rajono savivaldybės nevyriausybinių organizacijų ir kitų juridinių asmenų finansavimo iš savivaldybės biudžeto lėšų tvarkos aprašo 6.2 papunktyje nurodytos priemonės įgyvendinimas prasideda nuo 2022 m. birželio 1 d.;

3.2. šio sprendimo 1 punktu patvirtinto Joniškio rajono savivaldybės nevyriausybinių organizacijų ir kitų juridinių asmenų finansavimo iš savivaldybės biudžeto lėšų tvarkos aprašo 6.1, 6.3, 6.4, 6.5, 6.6 ir 6.7 papunkčiuose nurodytų priemonių įgyvendinimas prasideda nuo 2023 m. sausio 1 d.;

3.3. šio sprendimo 2 punktas įsigalioja 2023 m. sausio 1 d.

 

 

Savivaldybės meras                                                                                        Vitalijus Gailius

 

PATVIRTINTA

Joniškio rajono savivaldybės tarybos

2022 m. gegužės 26 d. sprendimu Nr. T-110

 

NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ IR KITŲ JURIDINIŲ ASMENŲ FINANSAVIMO IŠ JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ TVARKOS APRAŠAS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Nevyriausybinių organizacijų ir kitų juridinių asmenų finansavimo iš Joniškio rajono savivaldybės biudžeto lėšų tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja nevyriausybinių organizacijų ir kitų juridinių asmenų (toliau – pareiškėjai) finansavimo iš Joniškio rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) biudžeto paraiškų dėl projektų ir prašymų teikimo, svarstymo, vertinimo, projektų finansavimo, atsiskaitymo už gautas lėšas tvarką ir kontrolę.

2. Savivaldybės biudžeto lėšos (toliau – lėšos) pareiškėjams skiriamos konkurso būdu, pildoma nustatytos formos paraiška (1 priedas). Savivaldybės administracija skelbia paraiškų dėl projektų konkursą.

3. Einamaisiais biudžetiniais metais projektinės veiklos finansavimui iš Savivaldybės biudžeto gauti pareiškėjai gali teikti:

3.1. Aprašo 6.1, 6.2, 6.3, 6.5, 6.6 ir 6.7 papunkčiuose nurodytoms priemonėms vykdyti vieną paraišką;

3.2. Aprašo 6.4 papunktyje nurodytai  priemonei vykdyti: 25.1, 25.3 ir 25.4 papunkčiuose nurodytoms  veikloms – vieną paraišką, 25.2 ir 25.5 papunkčiuose nurodytoms veikloms – tiek paraiškų, kiek vykdoma veiklų.

4.    Lėšos pareiškėjams skiriamos Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymais, atsižvelgiant į individualiais teisės aktais sudarytų komisijų ar tarybų rekomendacinius siūlymus. Komisijos ar tarybos sudaromos  individualiai kiekvienai Aprašo 6 punkte  nurodytai programos priemonei ir kiekviena iš jų vadovaujasi savo darbo reglamentu.

 

II SKYRIUS

FINANSUOJAMOS PROGRAMOS IR PRIEMONĖS

 

PIRMASIS SKIRSNIS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

5.    Finansuojami pareiškėjų projektai pagal Savivaldybės strateginiame veiklos plane numatytas programų priemones.

6. Finansuojamos šios priemonės:

6.1. jaunimo iniciatyvų projektai ;

6.2. bendruomenių socialinių inovacijų projektai, skirti socialinėms paslaugoms teikti, ;

6.3. Joniškio rajono savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos priemonių projektai ;

6.4. Joniškio rajono savivaldybės kaimo bendruomenių ir nevyriausybinių organizacijų projektai ;

6.5. nevyriausybinių organizacijų projektai;

6.6. Joniškio rajono tradicinių religinių bendruomenių ir bendrijų projektai;

6.7. nekilnojamojo kultūros paveldo pažinimo, sklaidos ir atgaivinimo projektai .

 

ANTRASIS SKIRSNIS

JAUNIMO INICIATYVŲ PROJEKTŲ FINANSAVIMAS

 

7.  Tinkami pareiškėjai – įstatymų nustatyta tvarka registruotos jaunimo organizacijos, organizacijos, dirbančios su jaunimu bei neformalios jaunimo grupės su ją globojančia organizacija (toliau – organizacijos), veikiančios  Savivaldybės teritorijoje, taip, kaip jas apibrėžia Lietuvos Respublikos jaunimo politikos pagrindų įstatymas.

8. Paraiškų vertinimą atlieka Joniškio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus sudaryta Joniškio rajono savivaldybės jaunimo iniciatyvų projektų finansavimo Joniškio rajono savivaldybės biudžeto lėšomis paraiškų vertinimo komisija.

9. Ne mažiau kaip 2/3 projekto dalyvių turi būti jauni žmonės.

10. Paraiškai iš Savivaldybės biudžeto finansuoti skiriama 95 procentai prašomos projekto sumos. Tinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:

10.1. užmokesčiui ir socialinio draudimo įmokoms projekto vykdytojams, kurie tiesiogiai vykdo projektą (ne daugiau kaip 100 Eur nuo visos prašomos sumos);

10.2. apmokėjimas už darbą pagal autorines, paslaugų sutartis, pvz., lektoriai, mokymų vadovai;

10.3. apmokėjimas už prekes, būtinas projektui įgyvendinti;

10.4. patalpų, kuriose vykdomos projekto veiklos, nuomos išlaidos, komunalinės paslaugos: šildymas, elektros energija, vandentiekis, kanalizacija ir pan.;

10.5. transporto, reikalingo projekto veiklai vykdyti, nuoma ir išlaikymas (degalai, tepalai ir pan.) pagal nustatytas bazines kuro sąnaudų normas, vadovaujantis teisės aktų nustatyta tvarka, apmokėjimas už transporto bilietus;

10.6. kopijavimo, vertimo, leidybos ir pristatymo visuomenei sklaidos išlaidos;

10.7. projekto dalyvių maitinimo paslaugos ar išlaidos: maisto produktai, nealkoholiniai gėrimai, kitos prekės, reikalingos maitinimo paslaugoms organizuoti (jeigu planuojamų veiklų trukmė ne trumpesnė kaip 5 val.) (ne daugiau kaip 8 Eur 1 asmeniui per dieną);

10.8. projekto dalyvių apgyvendinimo paslaugų išlaidos (ne daugiau kaip 20 Eur 1 asmeniui per parą);

10.9. bankų, kitų kredito ar mokėjimo įstaigų suteiktų paslaugų už piniginių lėšų pervedimą mokesčiai;

10.10. organizacijos įregistravimo, perregistravimo arba vadovybės keitimo, likvidavimo išlaidos pagal pateiktus dokumentus;

10.11. išlaidos savanoriškai veiklai organizuoti teisės aktų nustatyta tvarka.

11. Netinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:

11.1. ilgalaikio materialiojo turto įsigijimui, jeigu įsigijimo savikaina didesnė už Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytą viešojo sektoriaus subjekto ilgalaikio materialiojo turto vertę ir kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, kurio vertė yra 500 Eur;

11.2. statinių ir (arba) patalpų statybos, rekonstrukcijos, kapitalinio ir (arba) einamojo remonto išlaidos;

11.3. išlaidos, susijusios su veikla, vykdyta iki paraiškos pateikimo ir sutarties pasirašymo, pvz.: paraiškos parengimas, organizacijos įsiskolinimai, kurie yra laikomi organizacijos rizika įgyvendinti projektus;

11.4. tarptautiniuose projektuose dalyvaujančių kitų šalių gyventojų atvykimo ir išvykimo iš Lietuvos bei kelionės draudimo išlaidos;

11.5. Lietuvos Respublikos gyventojų tarptautinės kelionės lėktuvu (jei neįrodoma, kad skrydžio išlaidos bus mažesnės už kitus įmanomus išlaidų variantus);

11.6. visos išlaidos projektui įgyvendinti už Lietuvos Respublikos ribų;

11.7. komercinė veikla.

 

TREČIASIS SKIRSNIS

BENDRUOMENIŲ SOCIALINIŲ INOVACIJŲ PROJEKTŲ, SKIRTŲ SOCIALINĖMS PASLAUGOMS TEIKTI, FINANSAVIMAS

 

12. Tinkami pareiškėjai – viešosios įstaigos (išskyrus viešąsias įstaigas, kurių vienintelis dalininkas yra valstybės ar savivaldybių institucijos), asociacijos, religinės bendruomenės ir bendrijos, labdaros ir paramos fondai, kiti pelno nesiekiantys juridiniai asmenys.

13. Paraiškų vertinimą atlieka Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta Bendruomenių socialinių inovacijų projektų finansavimo paraiškų vertinimo komisija.

14. Maksimali projektui įgyvendinti skiriama suma – iki 3000 eurų.

15. Tinkamos finansuoti projektų veiklos:

15.1. dienos užimtumo ir sociokultūrinės paslaugos senyvo amžiaus asmenims ir asmenims su negalia (bendravimas, grupinių užsiėmimų, veiklų organizavimas ir kitos paslaugos siekiant išvengti socialinių problemų, mažinti socialinę atskirtį, aktyvinti bendruomenę);

15.2. transporto organizavimas asmenims, kurie dėl negalios, ligos ar senatvės turi judėjimo  sutrikimų ir dėl to ar dėl nepakankamų pajamų negali naudotis visuomeniniu ar individualiu transportu;

15.3. maitinimo organizavimas asmenims (šeimoms), kurie dėl nepakankamo savarankiškumo ar nepakankamų pajamų nepajėgia maitintis savo namuose (karštas maistas į namus, sauso maisto daviniai);

15.4. dienos užimtumo paslaugos vaikams su negalia, darbingo amžiaus  asmenims su negalia ir senyvo amžiaus asmenims;

15.5. atviro ir mobilaus darbo su jaunimu paslaugos.

16. Tinkamomis finansuoti laikomos šios projekto vykdymo išlaidos:

16.1. projekto administravimo išlaidos, susijusios su projekto vadovo darbo užmokesčiu ir buhalterinės apskaitos tvarkymu;

16.2. projekto įgyvendinimo išlaidos:

16.2.1. darbuotojų, tiesiogiai vykdančių projekto veiklas, darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas;

16.2.2. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms prekėms ir (ar) paslaugoms, tiesiogiai susijusioms su projekto veiklomis ir būtinoms projektui įgyvendinti, įsigyti:

16.2.2.1. ryšio paslaugų (telefono ryšio, interneto ryšio, pašto) išlaidos;

16.2.2.2. maitinimo išlaidos (jei numatoma teikti maitinimo paslaugą);

16.2.2.3. transporto išlaidoms, susijusioms su Projekte numatytų paslaugų teikimu (kurui, eksploatacijai, draudimui, transporto priemonių nuomai), sumokėti;

16.2.2.4. patalpų, skirtų projekto veiklai vykdyti nuomos, eksploatavimo (šildymo, elektros energijos, vandens, nuotekų šalinimo), kitos patalpų išlaikymo ir priežiūros išlaidos (atliekų tvarkymo ir pan.);

16.2.2.5. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms priemonėms, įrangai, prekėms ir (ar) reikmenims (kanceliarinėms, ūkinėms prekėms, smulkiam inventoriui) įsigyti;

16.2.2.6. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms paslaugoms (mokymų, užimtumo veiklų), tiesiogiai susijusioms su veikla, vykdoma įgyvendinant projektą, įsigyti, taip pat mokesčiai už bankų, kitų kredito ar mokėjimo įstaigų suteiktas piniginių lėšų pervedimo paslaugas.

17. Netinkamos išlaidos:

17.1. pareiškėjo ar kitų asmenų įsiskolinimams padengti ar investiciniams projektams finansuoti;

17.2. transporto priemonių techninei apžiūrai, draudimui ir remontui;

17.3. pastatų statybai, rekonstrukcijai, kapitaliniam ir einamajam remontui, pastatų ir teritorijos priežiūros išlaidoms apmokėti;

17.4. susijusios su veikla, vykdyta projekto parengiamuoju etapu, iki pateikiant paraišką ir sudarant Sutartį;

17.5. išperkamajai nuomai;

17.6. ilgalaikiam turtui, kurio vertė 500 Eur ir didesnė, kaip tai reglamentuoja Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. birželio 10 d. nutarimas Nr. 564 „Dėl minimalios ilgalaikio materialiojo turto vertės nustatymo ir ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) minimalių ir maksimalių ekonominių normatyvų viešojo sektoriaus subjektams sąrašo patvirtinimo“, įsigyti;

17.7. komandiruočių (kelionės, nakvynės, dienpinigių ir kt.) išlaidoms dengti;

17.8. kitos su projekto įgyvendinimu nesusijusios išlaidos.

 

KETVIRTASIS SKIRSNIS

JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS VISUOMENĖS SVEIKATOS RĖMIMO SPECIALIOSIOS PROGRAMOS PRIEMONIŲ PROJEKTŲ FINANSAVIMAS

 

18.  Tinkami pareiškėjai – viešosios įstaigos, biudžetinės įstaigos, visuomeninės organizacijos ir kiti juridiniai asmenys, susiję su sveikatinimo veikla.

19. Paraiškų vertinimą atlieka Joniškio rajono savivaldybės tarybos sudaryta Joniškio rajono savivaldybės bendruomenės sveikatos taryba.

20. Vienam projektui įgyvendinti skiriama iki 3000 Eur.

21. Tinkamos finansuoti projektų vykdymo išlaidos:

21.1. programos projektui įgyvendinti būtinoms paslaugoms ir priemonėms pirkti – transporto išlaidos, patalpų nuomos išlaidos, sveikatinimo inventoriaus nuomai, ryšio paslaugoms, reklaminių skelbimų žiniasklaidos priemonėse spausdinimui, skelbimų, lankstinukų, renginio programų, skrajučių gaminimo išlaidos;

21.2. programos priemonių projektui įgyvendinti būtinų kanceliarinių prekių įsigijimo išlaidos;

21.3. apmokėjimas už paslaugas lektoriams, vykdantiems Paraiškoje nurodytas veiklas (įskaitant mokesčius);

21.4. higienos, pirmosios medicinos pagalbos priemonių, dezinfekcinių medžiagų įsigijimo išlaidos;

21.5. maisto produktų įsigijimas, Paraiškoje nurodytoms veikloms įgyvendinti.

 

PENKTASIS SKIRSNIS

JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS KAIMO BENDRUOMENIŲ IR NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ PROJEKTŲ FINANSAVIMAS

 

22. Paraiškas gali teikti:

22.1. asociacijos (kaimo bendruomenės);

22.2. nevyriausybinės organizacijos, įskaitant ir religines bendruomenes, turinčias nevyriausybinės organizacijos statusą.

23. Šio aprašo 22 punkte nurodyti pareiškėjai turi būti registruoti ir veiklą vykdyti Joniškio rajone.

24. Paraiškų vertinimą atlieka Joniškio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu  sudaryta Joniškio rajono savivaldybės kaimo bendruomenių ir nevyriausybinių organizacijų finansavimo teikimo komisija.

25. Tinkamos finansuoti projektų vykdymo išlaidos:

25.1. metų palūkanoms už paskolas, suteiktas kredito įstaigų, projektams įgyvendinti ar veiklai plėsti ir paskolos sutarties administravimo mokesčiui padengti – iki 100 proc., bet ne daugiau kaip 1000 eurų;

25.2. investicinio projekto gauti paramos fondų finansinę paramą rengimui finansuoti – iki 100 proc., bet ne daugiau kaip 400 eurų;

25.3. su steigimu susijusioms išlaidoms kompensuoti – iki 100 proc., bet ne daugiau kaip 150 eurų;

25.4. Aprašo 22.1 papunktyje nurodytų pareiškėjų, veiklai remti (inventoriui įsigyti, patalpų remontui, administravimui, veiklai finansuoti (telefono, kuro ir kt. išlaidoms), pakeistų juridinių asmenų registro duomenų registravimo išlaidoms kompensuoti, išlaidoms, patirtoms už  išrašą, kuriame nurodytas juridinio asmens pirmininkas, kompensuoti) – atsižvelgiant į einamaisiais metais Savivaldybės biudžete numatytas lėšas kaimo bendruomenių veiklos rėmimui ir registruotų kaimo bendruomenių Joniškio rajone skaičių;

25.5. įgyvendinamų projektų daliniam finansavimui – iki 100 proc. projekte privalomo pagal taisykles, aprašus ar nuostatus, prisidėjimo.

 

ŠEŠTASIS SKIRSNIS

NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ PROJEKTŲ FINANSAVIMAS

 

26. Tinkami pareiškėjai – Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka registruotos ir Joniškio rajone veikiančios nevyriausybinės organizacijos, įskaitant bendruomenines organizacijas.

27. Paraiškų vertinimą atlieka Joniškio rajono savivaldybės tarybos sudaryta Nevyriausybinių organizacijų taryba (toliau – NVO taryba).

28. Didžiausia galima prašyti finansavimo suma vienam projektui 500,00 (penki šimtai) eurų.

29. Savivaldybės biudžeto lėšomis kompensuojama iki 90 proc. tinkamų finansuoti projekto išlaidų, neviršijant Aprašo 28 punkte nurodytos didžiausios finansavimo sumos. Ne mažiau 10 proc. tinkamų finansuoti išlaidų Aprašo 26 punkte nurodytas pareiškėjas privalo apmokėti savo ir (ar) rėmėjų lėšomis, negali prašyti dalinio projekto finansavimo iš kitų Savivaldybės biudžeto programų.

30. Tinkamos finansuoti veiklos:

30.1. nevyriausybinių organizacijų veiklos ir bendradarbiavimo skatinimas;

30.2. meninės ir kultūrinės iniciatyvos;

30.3. edukaciniai ir mokomieji užsiėmimai;

30.4. sveikos gyvensenos ugdymas;

30.5. dalyvavimas tarptautiniuose ar respublikiniuose renginiuose.

31. Finansuojant projektus, tinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos:

31.1. išlaidos paslaugoms:

31.1.1. teikiamoms pagal atlygintinų paslaugų, autorines sutartis (ne daugiau kaip 50 Eur už 1 val.);

31.1.2. maitinimo paslaugoms (ne daugiau kaip 8 Eur 1 asmeniui per dieną, jei renginio trukmė ne mažiau kaip 6 val.);

31.1.3. projekto sklaidos ir viešinimo paslaugoms;

31.1.4. transporto nuomos paslaugoms;

31.1.5. kitoms paslaugoms, kurios yra būtinos siekiant įgyvendinti numatytas veiklas, bet nepriskiriamoms prie Aprašo 31.1.1–31.1.4 papunkčiuose išvardytų paslaugų rūšių;

31.2. reikalingoms prekėms, tiesiogiai susijusioms su projekto įgyvendinimo veikla, įsigyti:

31.2.1. kanceliarinėms prekėms (iki 100 Eur);

31.2.2. projekto dalyvių maitinimui skirtoms prekėms (ne daugiau kaip 5 Eur 1 asmeniui per dieną, jei renginio trukmė ne mažiau kaip 6 val.);

31.2.3. prizams, suvenyrams, smulkioms ūkinėms prekėms (iki 100 Eur);

31.2.4. kitoms prekėms, kurios yra būtinos siekiant įgyvendinti numatytas veiklas, bet nepriskiriamoms prie Aprašo 31.2.1–31.2.3 papunkčiuose išvardytų prekių rūšių;

31.3. NVO atributikai įsigyti (iki 250 Eur);

31.4. bankų, kitų kredito ar mokėjimo įstaigų suteiktų paslaugų už lėšų pervedimą mokesčiams.

32. Projektų vykdytojai Savivaldybės biudžeto lėšų negali naudoti:

32.1. įsiskolinimams dengti;

32.2. investiciniams projektams rengti ir įgyvendinti;

32.3. projekto įgyvendinimo išlaidoms, finansuojamoms iš kitų finansavimo šaltinių, apmokėti;

32.4. kelionėms į užsienį;

32.5. veikloms, kurios:

32.5.1. kelia grėsmę žmonių sveikatai, garbei ir orumui, viešajai tvarkai;

32.5.2. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais išreiškia nepagarbą tautiniams Lietuvos valstybės simboliams;

32.5.3. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais populiarina smurtą, prievartą, neapykantą;

32.5.4. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais pažeidžia Lietuvos Respublikos Konstituciją, įstatymus ir kitus teisės aktus.

 

SEPTINTASIS SKIRSNIS

JONIŠKIO RAJONO TRADICINIŲ RELIGINIŲ BENDRUOMENIŲ IR BENDRIJŲ PROJEKTŲ FINANSAVIMAS

 

33. Tinkami pareiškėjai – Savivaldybėje registruota Religinė bendruomenė ir bendrija (toliau – Religinė bendruomenė), , kuri atitinka Lietuvos Respublikos religinių bendruomenių ir bendrijų įstatyme apibrėžtas religinės bendruomenės ar bendrijos sąvokas.

34. Paraiškų vertinimą atlieka Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta  Joniškio rajono tradicinių religinių bendruomenių ir bendrijų projektų finansavimo paraiškų vertinimo komisija.

35. Tinkamos finansuoti veiklos:

35.1. pastatų ar statinių, nuosavybės teise priklausančių Religinei bendruomenei, atnaujinimo, remonto, renovacijos, kapitalinio remonto, rekonstrukcijos darbai;

35.2. į kultūros paveldo registrą įrašytų didesnės istorinės, architektūrinės, meninės vertės religinės paskirties pastatų ar statinių bei jų teritorijoje ar juose esančių kultūros vertybių restauracija, avarinės būklės šalinimo darbai ir tvarkyba (kai gauti leidimai šiems darbams vykdyti);

35.3. jubiliejinių ir kitų renginių organizavimo išlaidų finansavimas;

35.4. projektų, įgyvendinamų iš Europos Sąjungos struktūrinių ir kitų fondų (programų), dalinis finansavimas.

 

AŠTUNTASIS SKIRSNIS

NEKILNOJAMOJO KULTŪROS PAVELDO PAŽINIMO, SKLAIDOS IR ATGAIVINIMO PROJEKTŲ FINANSAVIMAS

 

36. Tinkami pareiškėjai – Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka įregistruoti ir veikiantys juridiniai asmenys.

37. Paraiškų vertinimą atlieka Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu  sudaryta Nekilnojamojo kultūros paveldo pažinimo, sklaidos ir atgaivinimo projektų paraiškų vertinimo komisija.

38. Finansuojama ne didesnė nei 60 proc. projektui įgyvendinti reikalinga suma.

39. Tinkamos projekto vykdymo išlaidos: konferencijų, seminarų, leidybos, edukacinių programų, parodų, ekskursijų ir renginių, susijusių su Joniškio rajono teritorijoje esančių kultūros paveldo objektų apsauga ir jų populiarinimu.

 

III SKYRIUS

KVIETIMO SKELBIMAS IR PARAIŠKŲ TEIKIMO TVARKA

 

40. Kvietimas teikti paraiškas skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje www.joniskis.lt. Informacija apie kvietimą teikti paraiškas taip pat skelbiama vietinėje spaudoje ir (arba) socialiniuose tinkluose.

41. Paraiškos priimamos 30 kalendorinių dienų nuo kvietimo paskelbimo datos. Konkreti paraiškų priėmimo data yra nurodoma kvietime.

42. Kvietime nurodoma:

42.1. galimi pareiškėjai;

42.2. finansuojama priemonė ir sąlygos;

42.3. paraiškos teikimo adresas ir būdai;

42.4.       Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojo ar darbuotojo, atsakingo už priemonės ar programos įgyvendinimą (toliau – Savivaldybės administracijos darbuotojas), vardas, pavardė, telefono numeris, elektroninio pašto adresas. Pareiškėjai, rengdami projektus, iki paskutinės projektų pateikimo dienos turi teisę gauti informaciją ir konsultacijas su konkursu susijusiais klausimais, kurią pagal kompetenciją teikia kvietime nurodytas Savivaldybės administracijos darbuotojas;

42.5projekto įgyvendinimo terminas;

42.6kita reikalinga informacija;

42.7 projektams pagal priemonę finansuoti iš viso einamiesiems biudžetiniams metams skirta suma, nurodant vienam projektui galimą skirti maksimalią sumą.

43 Pareiškėjas konkurso skelbime nurodyta tvarka pateikia:

43.1. užpildytą ir pasirašytą paraišką;

43.2. jei pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas – dokumentą, patvirtinantį asmens teisę veikti pareiškėjo vardu;

43.3. projektą numačius įgyvendinti su partneriu (-iais), bendradarbiavimo sutartį (-is) ar partnerio rašytinį sutikimą dalyvauti projekte;

43.4. jei projektas bus finansuojamas iš kitų šaltinių – garantinis (-iai) raštas (-ai).

43.5. kitus dokumentus, kurie, pareiškėjo nuomone, gali būti svarbūs vertinant paraišką.

44. Paraiška turi būti užpildyta lietuvių kalba. Visi paraiškos ir pridedamų dokumentų lapai turi būti iš eilės sunumeruoti. Paraiška ir pridedamai dokumentai turi būti pateikti vienu iš šių būdų:

44.1. spausdintine (popieriuje pateikta) forma pareiškėjo asmeniškai ar per įgaliotą asmenį;

44.2. elektroniniu paštu, kai paraiška pasirašyta elektroniniu parašu;

44.3. elektroniniu paštu, kai pasirašyta paraiška ir pridedami dokumentai nuskenuoti ir galima identifikuoti paraišką teikiantį asmenį.

45. Savivaldybės administracijos darbuotojas paraišką ir kartu su ja pateiktus dokumentus Dokumentų valdymo sistemoje „Kontora“ užregistruoja jų pateikimo dieną, bet ne vėliau kaip kitą darbo dieną.

46. Paraiškos, gautos po kvietime nurodyto paraiškų priėmimo termino, nevertinamos.

 

IV SKYRIUS

PARAIŠKŲ ADMINISTRACINĖS ATITIKTIES VERTINIMAS IR PROJEKTŲ VERTINIMO ORGANIZAVIMAS

 

47.     Savivaldybės administracijos darbuotojas per 5 darbo dienas po paraiškos užregistravimo  Dokumentų valdymo sistemoje „Kontora“, atlieka paraiškos administracinės atitikties vertinimą:

47.1.  užpildo paraiškos administracinės atitikties vertinimo lentelę (2 priedas), į klausimus atsakant „Taip / Ne“;

47.2.  jeigu paraiška neatitinka bent vieno administracinės atitikties vertinimo kriterijaus,  informuoja už projektą atsakingą asmenį paraiškoje nurodytu elektroniniu paštu, nurodydamas per 3 darbo dienas pateikti jam trūkstamą informaciją ir (arba) dokumentus.

48.     Pareiškėjui per Savivaldybės administracijos darbuotojo nustatytą laiką nepateikus papildomos informacijos ir (arba) dokumentų / pateikus papildomą informaciją ir (arba) dokumentus, dėl kurių atitinkamo kriterijaus vertinimas nepasikeičia, paraiška nėra teikiama komisijų ar tarybų vertinimui, apie sprendimą pareiškėjas informuojamas raštu, pasirašytu Savivaldybės administracijos direktoriaus arba jo įgalioto asmens. Rašte būtina nurodyti trūkumus dėl paraiškos vertinimo ir apskundimo tvarką.

49.          Savivaldybės administracijos darbuotojas paraiškas, atitikusias visus administracinės atitikties vertinimo kriterijus, po kvietime nurodyto paraiškų teikimo termino pabaigos ne vėliau kaip per 5 darbo dienas perduoda komisijai ar tarybai vertinti.

50. Paraiškų vertinimo kriterijai:

50.1. projekto atitiktis tinkamoms finansuoti veikloms;

50.2. projekto loginis pagrindimas: problema, projekto tikslas, uždaviniai;

50.3. projekto veiklų įgyvendinimo planas ir laukiami rezultatai;

50.4. projekto įgyvendinimo sąmata ir išlaidų pagrįstumas;

50.5. papildomi finansavimo šaltiniai.

51.  Paraiškos Savivaldybės administracijoje turi būti įvertintos ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo paraiškų komisijai ar tarybai perdavimo dienos (3 priedas).

52. Lėšos skiriamos tiems projektams, kurie surinko daugiausia balų ir kuriems užteko konkursui įgyvendinti numatytų Savivaldybės biudžeto lėšų. Jei, atlikus projektų vertinimą, sutampa kelių pareiškėjų projektams skirtų balų vidurkis ir neužtenka konkursui įgyvendinti numatytų Savivaldybės biudžeto lėšų, pirmenybė teikiama tam projektui, kuriame numatytas didesnis projekto dalyvių skaičius.  Jei komisija ar taryba priima sprendimą siūlyti skirti dalį paraiškoje prašomų lėšų, ji priima protokolinį sprendimą, kuriame nurodo, kokios priemonės (veiklos) ir (ar) išlaidos siūlomos finansuoti. Protokolą pasirašo komisijos ar tarybos pirmininkas ir sekretorius.

53.     Savivaldybės administracijos direktorius įsakymu skiria / neskiria lėšų pareiškėjams ir su kiekvienu pasirašo finansavimo sutartį (4 priedas).

54.  Informacija apie projektų vykdytojams skirtas / pareiškėjams neskirtas lėšas skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje www.joniskis.lt. Pagal Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymo 11 straipsnį, asignavimų valdytojai savo interneto svetainėse be kitos nustatytos informacijos skelbia:

54.1. informaciją apie nevyriausybines organizacijas, kurios pateikė paraiškas dėl finansavimo (nevyriausybinės organizacijos pavadinimas, projekto pavadinimas ir prašoma skirti lėšų suma);

54.2. informaciją apie nevyriausybines organizacijas, kurios gavo finansavimą (nevyriausybinės organizacijos pavadinimas, projekto pavadinimas ir skirto finansavimo suma).

55.  Likus priemonei nepaskirstytų lėšų, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas Savivaldybės interneto svetainėje www.joniskis.lt gali būti skelbiamas papildomas kvietimas.

56. Projektams neskiriamas finansavimas, jeigu:

56.1. pareiškėjas yra likviduojamas;

56.2. pareiškėjas yra neįvykdęs mokesčių ar socialinio draudimo įmokų mokėjimo įsipareigojimų pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus;

56.3. pareiškėjas Paraiškoje arba jos prieduose pateikė klaidinančią arba melagingą informaciją;

56.4. yra Savivaldybės administracijos nustatyti praėjusiais metais iš Savivaldybės biudžeto finansuotų pareiškėjo Projektų tikslinio lėšų panaudojimo ar buhalterinės apskaitos pažeidimai;

56.5. pareiškėjas nėra pateikęs Savivaldybės administracijai Projekto (-ų) veiklos ir / ar buhalterinės ataskaitos pagal pasirašytas sutartis už praėjusiais metais panaudotas Savivaldybės biudžeto lėšas.

 

V SKYRIUS

PROJEKTO VYKDYMO PRIEŽIŪRA IR PROJEKTO VYKDYTOJO ATSISKAITYMAS UŽ LĖŠŲ PAGAL FINANSAVIMO SUTARTĮ PANAUDOJIMĄ

 

57Už projekto įgyvendinimą, lėšų pagal finansavimo sutartį tikslingą panaudojimą, darbų apimčių ir kokybinių parametrų įvykdymą, veiklos ir finansinių ataskaitų pateikimą atsako projekto vykdytojas.

58. Savivaldybės administracijos darbuotojas koordinuoja paraiškų teikimą, vertinimą, organizuoja skirtų lėšų pareiškėjams įforminimą, bei atlieka projektų įgyvendinimo ir sutarčių vykdymo kontrolę. Savivaldybės administracijos darbuotojas įgyvendintų projektų ataskaitų suvestines, kuriose nurodoma projekto pavadinimas, skirtos ir panaudotos lėšos, vykdytos veiklos ir pasiekti rezultatai, skelbia Savivaldybės interneto svetainėje www.joniskis.lt. Savivaldybės administracijos darbuotojas turi teisę iš projekto vykdytojo gauti būtiną informaciją apie projekto įgyvendinimą, stebėtojo teisėmis dalyvauti vykdomose veiklose.

59.  Nustačius, kad projekto vykdytojas pagal finansavimo sutartį projektui skirtas lėšas naudoja ne pagal paskirtį, projekto vykdytojas privalo jas grąžinti Savivaldybės administracijai.

60. Finansavimo gavėjai savo interneto svetainėse ar socialinių tinklų paskyrose, o jei tokių neturi, Savivaldybės interneto svetainėje privalo viešinti informaciją, susijusią su Savivaldybės lėšomis finansuojamo projekto vykdymu, t. y. projekto aprašymą, organizuojamų renginių nuotraukas ar vaizdo medžiagą ir kitą aktualią informaciją.

61. Finansuojami projektai turi būti įgyvendinti per einamuosius biudžetinius metus.

62.  Įgyvendinus projektą, bet ne vėliau kaip iki einamųjų metų gruodžio 15 d.:

62.1. teikiama ataskaita (forma Nr. 2), patvirtina Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1K-465;

62.2. teikiamas Savivaldybės biudžeto lėšų panaudojimą pagrindžiančių dokumentų registras (6 priedas). Dokumentų dėl projekto originalus teisės aktų nustatyta tvarka saugo projekto vykdytojas;

62.3. teikiama Projekto įgyvendinimo ataskaita (5 priedas), patvirtinta projekto vykdytojo vadovo parašu. Projekto įgyvendinimo ataskaita registruojama dokumentų valdymo sistemoje „Kontora“.

63.  Projekto vykdytojas pagal finansavimo sutartį skirtas ir nepanaudotas lėšas iki einamųjų metų gruodžio 20 d. privalo grąžinti į Savivaldybės biudžetą.

64Nustačius, kad projektui įgyvendinti skirtos lėšos buvo panaudotos ne pagal paskirtį ir (ar) jų projekto vykdytojas negrąžino, lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

65Projekto vykdytojas, Savivaldybės administracijos darbuotojui laiku nepateikęs Aprašo 61 punkte nurodytų ataskaitų ar neįvykdęs kitų įsipareigojimų pagal finansavimo sutartį, praranda teisę vienerius metus teikti Savivaldybės administracijai paraiškas dėl projektinių veiklų iš Savivaldybės biudžeto  rėmimo.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

66Projektų įgyvendinimo finansinė ir veiklos kontrolė atliekama įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

67Lėšų skyrimo teisėtumą tikrina Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba, Savivaldybės Centralizuotas vidaus audito skyrius.

68Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu ir Asmens duomenų tvarkymo Joniškio rajono savivaldybės administracijos politika, patvirtinta Joniškio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2021 m. spalio 18 d. įsakymu Nr. A-1004.

69.  Projektams finansuoti Savivaldybės biudžeto lėšos planuojamos Savivaldybės biudžete Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.

70.  Aprašas gali būti keičiamas ir (ar) papildomas Savivaldybės tarybos nario (-ių), Savivaldybės administracijos direktoriaus iniciatyva, taip pat pasikeitus teisiniam reglamentavimui.

71Tai, kas nereglamentuota Apraše, sprendžiama Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

______________________________________