LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO

2019 M. RUGPJŪČIO 13 D. ĮSAKYMO NR. 3-389 „DĖL RIZIKOS KAPITALO FINANSINĖS PRIEMONĖS „KO-INVESTICINIS FONDAS SUSISIEKIMUI“ VALSTYBĖS PAGALBOS schemos patvirtinimo“ PAKEITIMO

 

2020 m. gegužės 18 d. Nr. 3-329

Vilnius

 

P a k e i č i u Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2019 m. rugpjūčio 13 d. įsakymą Nr. 3-389 „Dėl Rizikos kapitalo finansinės priemonės „Ko-investicinis fondas susisiekimui“ valstybės pagalbos schemos patvirtinimo“ ir jį išdėstau nauja redakcija:

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL RIZIKOS KAPITALO FINANSINĖS PRIEMONĖS „KO-INVESTICINIS FONDAS SUSISIEKIMUI“ VALSTYBĖS PAGALBOS schemos patvirtinimo

 

Siekdamas užtikrinti 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, nuostatų įgyvendinimą ir vadovaudamasis Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. spalio 13 d. nutarimu Nr. 1480 „Dėl Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos nuostatų patvirtinimo“, 9.10 papunkčiu,

t v i r t i n u Rizikos kapitalo finansinės priemonės „Ko-investicinis fondas susisiekimui“ valstybės pagalbos schemą (pridedama).“

 

 

 

Susisiekimo ministras                                                                                               Jaroslav Narkevič

 

 

SUDERINTA

Lietuvos Respublikos finansų ministerijos

2020 m. balandžio 23 d. raštu

Nr. ((24.41E)-5K-2006899)-6K-2002433

 

SUDERINTA

Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos

2020 m. balandžio 27 d. raštu

Nr. (9.8E-35) 6V-528

SUDERINTA

Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos

2020 m. balandžio 27 d. raštu

Nr. (1.87E) 7R-2439

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro

2019 m. rugpjūčio 13 d. įsakymu Nr. 3-389

(Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro

2020 m. gegužės 18  d. įsakymo   Nr. 3-329

redakcija)

 

 

 

RIZIKOS KAPITALO FINANSINĖS PRIEMONĖS „KO-INVESTICINIS FONDAS SUSISIEKIMUI“ VALSTYBĖS PAGALBOS SCHEMA

 

Eil.

Nr.

Pagrindiniai elementai

Paaiškinimas

1.

Rizikos kapitalo finansinės priemonės „Ko-investicinis fondas susisiekimui“ valstybės pagalbos schemos (toliau – schema)

teisinis pagrindas

 

1.1. 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2017 m. birželio 14 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 2017/1084;

1.2. Komisijos Reglamentas (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai;

1.3.  Finansinės priemonės „Ko-investicinis fondas susisiekimui“ (toliau – Priemonė) 2019 m. gegužės 6 d. finansavimo sutartis
Nr. 04.5.1-FM-F-520-01-0001/1F-48, sudaryta tarp Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos ir UAB „Investicijų ir verslo garantijos“
(toliau – „Invega“) (toliau – Sutartis).

2.

Priemonei skirta finansavimo suma

2.1. 5 000 000 Eur (penki milijonai eurų) Europos Sąjungos (toliau – ES) struktūrinių fondų (Sanglaudos fondo (toliau – SaF) lėšų (toliau – Priemonės dydis):

2.1.1. ne mažiau kaip 4 000 000 Eur (keturi milijonai eurų) ES struktūrinių fondų (SaF) lėšų investicijoms atlikti;

2.1.2. ne daugiau kaip 1 000 000 (vienas milijonas eurų) Eur ES struktūrinių fondų (SaF) – „Invega“ valdymo išlaidoms apmokėti, įskaitant ir už UAB „Kofinansavimas“ deleguotas funkcijas (toliau – Priemonės valdymo išlaidos).

3.

Schemos galiojimo trukmė

Rizikos kapitalo investicijos pagal šią schemą bus vykdomos Reglamento (ES) Nr. 651/2014 ir Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 taikymo laikotarpiu, t. y. iki 2020 m. gruodžio 31 d. Tuo atveju, jei bus priimti nauji reglamentai, pakeisiantys Reglamentą (ES) Nr. 651/2014 ir Reglamentą (ES) Nr. 1407/2013, arba šių reglamentų galiojimas bus pratęstas, investicijų vykdymas pagal šią schemą bus pratęstas.

4.

Vartojamos sąvokos

Šioje schemoje vartojamos sąvokos atitinka Reglamente (ES)
Nr. 651/2014, Reglamente (ES) Nr. 1407/2013 ir Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme (toliau –
SVV įstatymas) apibrėžtas sąvokas.

5.

Priemonės valdymas ir valdytojų atrinkimas

 

5.1. Priemonė yra įgyvendinama per komanditinę ūkinę bendriją (toliau – Fondas), kurios tikroji narė yra „Invega“ patronuojamoji įmonė UAB „Kofinansavimas“ (toliau – Fondo valdytojas), o narė komanditorė – „Invega“. Fondas yra laikomas viešuoju investuotoju. Fondas yra sudarytas iš kelių subfondų, kurie skirti finansinėms priemonėms su atskiromis investavimo strategijomis įgyvendinti. Siekiant atskirti Priemonės investavimo strategiją, Fonde yra išskirtas specialiai Priemonei įgyvendinti skirtas subfondas (toliau – Subfondas);

5.2. Fondo valdytojas per atvirą ir skaidrų procesą, užtikrindamas laisvą konkurenciją, vienodą ir sąžiningą traktavimą, atrinks privačius investuotojus – ne valstybės lėšomis finansuojamus reguliuojamus (licencijuotus ir finansų rinkų priežiūros institucijų prižiūrimus) bei nereguliuojamus rizikos, privataus kapitalo fondus, kurie teikia finansavimą labai mažoms, mažoms ir vidutinėms įmonėms (toliau – įmonės), taip pat ne valstybės lėšomis finansuojamus alternatyvaus finansavimo fondus ir kitus kolektyvinio investavimo subjektus, neformaliuosius investuotojus (fizinius ar juridinius asmenis), kurie kartu su Subfondu investuos į įmonių kapitalą.

6.

Subfondo dydis

Priemonės dydis atėmus Priemonės valdymo išlaidas.

7.

Įmonių, į kurias atliekamos investicijos, veiklos sektoriaus ribojimas

Investuojama į įmones, kurios prisideda prie 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 4  prioriteto „Energijos efektyvumo ir atsinaujinančių išteklių energijos gamybos ir naudojimo skatinimas“ 4.5.1 uždavinio „Skatinti darnų judumą ir plėtoti aplinkai draugišką transportą, siekiant sumažinti anglies dioksido išmetimus“ ir Nacionalinės susisiekimo plėtros 2014–2022 metų programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. gruodžio 18 d. nutarimu Nr. 1253 „Dėl Nacionalinės susisiekimo plėtros 2014–2022 metų programos patvirtinimo“, 1 tikslo „Didinti krovinių ir keleivių judumą, gerinant ES transeuropinio transporto tinklo pagrindinio tinklo koridorius ir jų jungtis su valstybinės ir vietinės reikšmės transporto tinklu bei plėtojant skirtingų transporto rūšių sąveikos efektyvumą“ 6 (horizontaliojo) uždavinio „Kurti ir diegti intelektines transporto sistemas (toliau – ITS), technologijas, inovatyvias mobilumo paslaugas ir produktus (eismo informavimo ir srautų valdymo, pažeidimų kontrolės, eismo stebėjimo sistemos ir kt.),  kurie padėtų užtikrinti geresnį keleivių ir krovinių judumą TEN-T keliuose, kituose valstybinės ir vietinės reikšmės keliuose, miestų gatvėse, geležinkeliuose ir vidaus vandenų keliuose, sumažinti išmetamą šiltnamio efektą sukeliančių dujų – CO2 kiekį, taip pat mažinti į aplinkos orą išmetamą teršalų (azoto oksidų, kietųjų dalelių ir kt.) kiekį arba 3 tikslo „Skatinti vietinio (miestų ir priemiesčių) transporto sistemos darnumą“ 2 uždavinio „Užtikrinti miesto ir priemiesčio įvairių rūšių viešojo transporto maršrutų suderinamumą ir didesnę jų sąveiką su privačiu transportu, kurti ir diegti inovatyvias mobilumo paslaugas ir produktus (elektroninės bilietų, multimodalinių maršrutų planavimo ir paieškos sistemos ir kt.), mažinančius išmetamą šiltnamio efektą sukeliančių dujų – CO2 kiekį, taip pat mažinti į aplinkos orą išmetamą teršalų (azoto oksidų, kietųjų dalelių ir kt.) kiekį“.

8.

Remiamos įmonės

 

8.1. Investicijos, įskaitant paskesnes investicijas, bus atliekamos:

8.1.1. į labai mažas įmones arba mažas įmones, kurios atitinka labai mažos įmonės arba mažos įmonės statusą pagal SVV įstatymo nuostatas ir Reglamento (ES) Nr. 651/2014 22 straipsnio 2 dalies reikalavimus (toliau – labai maža įmonė ir maža įmonė, kuriai taikomi Reglamento (ES) Nr. 651/2014 reikalavimai);

8.1.2. į labai mažas įmones, mažas įmones arba vidutines įmones, kurios atitinka labai mažos įmonės, mažos įmonės arba vidutinės įmonės statusą pagal SVV įstatymo nuostatas ir kurioms taikomi Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 reikalavimai (toliau – labai maža įmonė, maža įmonė ar vidutinė įmonė, kuriai taikomi Reglamento (ES)  Nr. 1407/2013 reikalavimai);

8.1.3. vienodomis sąlygomis (lot. pari passu) į:

8.1.3.1. labai mažas įmones arba mažas įmones, kurios atitinka labai mažos įmonės arba mažos įmonės statusą pagal SVV įstatymą, o investicija į tokią įmonę nelaikoma valstybės pagalba (toliau – labai maža įmonė ir maža įmonė, kuriai netaikomi valstybės pagalbos reikalavimai);

8.1.3.2. vidutines įmones, kurios atitinka vidutinės įmonės statusą pagal SVV įstatymą, o į tokią įmonę investicija nelaikoma valstybės pagalba (toliau – vidutinė įmonė, kuriai netaikomi valstybės pagalbos reikalavimai);

8.2. Bendra investicijų iš Subfondo į vieną labai mažą įmonę ar mažą įmonę, kuriai taikomi Reglamento (ES) Nr. 651/2014 reikalavimai, ir labai mažą įmonę ar mažą įmonę, kuriai netaikomi valstybės pagalbos reikalavimai, suma negali viršyti 800 000 Eur (aštuonių šimtų tūkstančių eurų), o bendra investicijų iš Subfondo į novatorišką labai mažą įmonę arba mažą įmonę, kaip ji apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 2 straipsnio 80 dalyje, nepriklausomai nuo to, ar jai taikomi Reglamento (ES) Nr. 651/2014 reikalavimai, ar ne, suma – 1 600 000 Eur (vieno milijono šešių šimtų tūkstančių eurų), atsižvelgiant į tai, kad suteikiamas finansavimas neturi viršyti Reglamento (ES) Nr. 651/2014  22 straipsnio 3 dalies c punkte ir 5 dalyje nustatytos sumos;

8.3. Vienos investicijos iš Subfondo į vieną labai mažą įmonę, mažą įmonę ar vidutinę įmonę, kuriai taikomi Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 reikalavimai, suma negali viršyti Reglamente (ES) Nr. 1407/2013 numatyto galimos suteikti de minimis pagalbos dydžio. Subfondo investicijos dydis į atitinkamą įmonę negali viršyti 200 000 Eur (dviejų šimtų tūkstančių eurų) per 3 metų laikotarpį, o įmonės, vykdančios ar ketinančios vykdyti krovinių vežimo keliais veiklą samdos pagrindais arba už atlygį, atveju negali viršyti 100 000 Eur (vieno šimto tūkstančių eurų) per 3 metų laikotarpį. Subfondo investicijos suma ir jau suteiktos de minimis pagalbos suma negali viršyti galimos suteikti de minimis pagalbos dydžio, laikantis Reglamente (ES) Nr. 1407/2013 nustatytų pagalbos sumavimo reikalavimų. Šie reikalavimai taikomi ūkio subjektui ir su juo susijusiems ūkio subjektams, kaip tai numatyta Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 2 straipsnio 2 dalyje;

8.4. Bendra investicijų iš Subfondo į vieną vidutinę įmonę suma negali viršyti 1 600 000 Eur (vieno milijono šešių šimtų tūkstančių eurų).

9.

Netinkamos investicijos

Netinkamomis investicijomis iš Subfondo bus laikomos investicijos:

9.1. nurodytos Reglamento (ES) Nr. 651/2014 1 straipsnio 2–5 dalyse (taikoma tik labai mažai įmonei ar mažai įmonei, kuriai taikomi Reglamento (ES) Nr. 651/2014 reikalavimai);

9.2. į įmones, veikiančias Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 1 straipsnio 1 dalyje išvardytuose sektoriuose (taikoma tik labai mažai įmonei, mažai ar vidutinei įmonei, kuriai taikomi Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 reikalavimai);

9.3. į įmones, kurioms galėtų būti ir (arba) yra taikoma Reglamento
(ES) Nr. 1407/2013 4 straipsnio 3 dalies a punkte nurodyta kolektyvinė nemokumo procedūra (taikoma tik l
abai mažai įmonei, mažai įmonei ar vidutinei įmonei, kuriai taikomi Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 reikalavimai);

9.4. nurodytos 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1300/2013 dėl Sanglaudos fondo, kuriuo panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1084/2006, 2 straipsnio 2 dalyje;

9.5. į įmones, kurios tiesiogiai veikia ginklų ir šaudmenų gamybos, perdirbimo bei prekybos sektoriuose;

9.6. į įmones, užsiimančias azartinių lošimų organizavimu;

9.7. į gamtos mokslų sektoriuje veikiančias įmones, kurių veikla susijusi su žmogaus klonavimu;

9.8. skirtos įmonės ar kito verslo subjekto esamų paskolų ar lizingo įsipareigojimų refinansavimui ar restruktūrizavimui;

9.9. skirtos veikloms, kurios yra užbaigtos arba visiškai įgyvendintos sprendimo dėl investavimo priėmimo dieną;

9.10. skirtos nepiniginiam įnašui, kuris nėra tinkamos finansuoti išlaidos, finansuoti;

9.11. kai daugiau nei 10 proc. investicijos sumos skiriama žemei įsigyti;

9.12. skirtos nekilnojamajam turtui įsigyti, jei šio turto įsigijimas nėra tiesiogiai susijęs su pagrindine įmonės, į kurią investuojama, veikla;

9.13. į įmones, vykdančias grynai finansinę veiklą arba nekilnojamojo turto plėtrą, kai šios veiklos vykdomos kaip finansinių investicijų veikla (išskyrus atvejus, kai šios įmonės vysto finansines technologijas[1]);

9.14. kuriomis siekiama apmokėti išlaidas, jau anksčiau finansuotas (apmokėtas) iš ES fondų, kitų ES finansinės paramos priemonių ar kitos tarptautinės paramos lėšų, dėl kurių lėšos tam tikroms išlaidoms būtų skiriamos ne vieną kartą.

10.

Investavimo forma

Investicijos atliekamos nuosavo kapitalo arba kvazinuosavo kapitalo (angl. equity and quasi-equity) forma.

11.

Didžiausia Subfondo dalis konkrečioje investicijoje

 

 

11.1. Jei investuojama į labai mažą įmonę ir mažą įmonę, kuriai taikomi Reglamento (ES) Nr. 651/2014 reikalavimai, ar į labai mažą įmonę, mažą įmonę ar vidutinę įmonę, kuriai taikomi Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 reikalavimai, konkrečioje investicijoje gali būti iki 90 proc. Subfondo lėšų;

11.2. Kai investuojama į labai mažą įmonę ar mažą įmonę, kuriai netaikomi valstybės pagalbos reikalavimai, arba vidutinę įmonę, kuriai netaikomi valstybės pagalbos reikalavimai, Subfondo lėšų dalis negali viršyti 50 proc. konkrečios investicijos.

12.

Investavimas į įmones

Investicijų iniciatoriai bus privatūs investuotojai, kurie kreipsis į Fondo valdytoją dėl investavimo į jų pasirinktas ir investavimo požiūriu įvertintas įmones ir vėliau šias investicijas bendrai valdys savo ir Subfondo naudai pagal sudarytą investuotojų sutartį.

13.

Pelno iš investicijos pasiskirstymas

13.1. Investuojant į labai mažą įmonę ar mažą įmonę, kuriai taikomi Reglamento (ES) Nr. 651/2014 reikalavimai, ar labai mažą įmonę, mažą įmonę ar vidutinę įmonę, kuriai taikomi Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 reikalavimai, pelnas paskirstomas taip: 

13.1.1. pirmiausia Subfondas, kaip viešasis investuotojas, ir privatūs investuotojai atgauna savo investuotas sumas;

13.1.2. pelno iš investicijos suma investicijos realizavimo momentu yra lygi arba viršija 6 proc. metinių sudėtinių palūkanų, Subfondas už kiekvienus investavimo metus gauna 6 proc. metinių sudėtinių palūkanų nuo savo investuotos sumos (toliau – pelno dalis), kuri yra maksimalus Subfondui skiriamas grąžos dydis (angl. cap);

13.1.3. pelno dalis, likusi paskirsčius Subfondui nustatytą pelno dalį, atitenka privatiems investuotojams. Jei pelno iš investicijos suma neviršija šioje skiltyje nustatytos pelno sumos, pelnas paskirstomas tarp privačių investuotojų ir Subfondo proporcingai investuotoms sumoms;

13.2. Investuojant į vidutines įmones, kurioms netaikomi valstybės pagalbos reikalavimai, ir labai mažas įmones ar mažas įmones, kurioms netaikomi valstybės pagalbos reikalavimai, pelnas Subfondui, kaip viešajam investuotojui, ir privatiems investuotojams paskirstomas vienodomis sąlygomis (lot. pari passu).

14.

 

Investavimo teritorija

 

 

Investuoti galima į įmones, veikiančias Lietuvos Respublikoje arba kitoje Europos Sąjungos valstybėje narėje, kai investicijų lėšomis sukurta nauda atitenka Lietuvos Respublikai, kaip nurodyta Finansinių priemonių išlaidų tinkamumo finansuoti rekomendacijose, kurios yra skelbiamos interneto svetainėje adresu http://www.esinvesticijos.lt/lt/dokumentai/finansiniu-priemoniu-islaidu-tinkamumo-finansuoti-rekomendacijos-3, tačiau toks investavimas į kitoje Europos Sąjungos valstybėje narėje veikiančias įmones negali viršyti 15 proc. Priemonei įgyvendinti skirtų lėšų, nebent „Invega“ pritaikytų kitokią proporciją, kuriai būtų pritarta Priemonės priežiūros komitete.

15.

 

Valstybės pagalbos sumavimas

15.1. Subfondo investicijoms į labai mažas įmones ar mažas įmones, kurioms taikomi Reglamento (ES) Nr. 651/2014 reikalavimai, yra taikomos Reglamento (ES) Nr. 651/2014 8 straipsnio nuostatos;

15.2. Subfondo investicijoms į labai mažą įmonę, mažą įmonę ar vidutinę įmonę, kuriai taikomi Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 reikalavimai, yra taikomos Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 5 straipsnio nuostatos;

15.3. Finansinių priemonių derinimo su negrąžinamosiomis subsidijomis ir kitomis finansinėmis priemonėmis tvarka nustatyta Finansinių priemonių įgyvendinimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. spalio 16 d. įsakymu Nr. 1K-326 „Dėl Finansinių priemonių įgyvendinimo taisyklių patvirtinimo“, 50 punkte.

16.

Stebėsena

16.1. „Invega“ yra įpareigota užtikrinti, kad investicijos į labai mažas įmones ar mažas įmones, kurioms taikomi Reglamento (ES) Nr. 651/2014 reikalavimai, atitiktų Reglamento (ES) Nr. 651/2014, į labai mažas įmones, mažas įmones ar vidutines įmones, kurioms taikomi Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 reikalavimai, atitiktų Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 ir šios schemos nuostatas, taip pat yra atsakinga už suteiktos valstybės pagalbos ir už nereikšmingos (de minimis) pagalbos  registravimą Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre, kurio nuostatai patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“;

16.2. Investicijos į vidutines įmones, kurioms netaikomi valstybės pagalbos reikalavimai, ir labai mažas įmones ar mažas įmones, kurioms netaikomi valstybės pagalbos reikalavimai, atliekamos vienodomis sąlygomis (lot. pari passu). Fondo valdytojas yra įpareigotas užtikrinti, kad investicijos į vidutines įmones, kurioms netaikomi valstybės pagalbos reikalavimai, ir labai mažas įmones ar mažas įmones, kurioms netaikomi valstybės pagalbos reikalavimai, atitiktų rinkos ekonomikos sąlygas ir visus rinkos ekonomikos veiklos vykdytojui keliamus reikalavimus, kaip tai apibrėžta Komisijos pranešime dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnio 1 dalyje vartojamos valstybės pagalbos sąvokos.

17.

Informavimas

Vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 651/2014 9 straipsnio nuostatomis, informaciją apie suteiktą pagalbą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo pagalbos suteikimo dienos būtina paskelbti Europos Komisijos valstybės pagalbos skaidrumo viešos paieškos svetainėje https://webgate.ec.europa.eu/competition/transparency/public?lang=en

18.

Dokumentų saugojimas

Patvirtinamieji dokumentai, reikalingi nustatyti, kad tenkinamos Reglamente (ES) Nr. 651/2014 arba Reglamente (ES) Nr. 1407/2013 (priklausomai nuo to, pagal kurį reglamentą finansavimas suteiktas) nustatytos sąlygos, turės būti saugomi 10 metų nuo paskutinės pagalbos pagal šią schemą suteikimo dienos.

 

_____________________________________________

 

 



[1] Finansinės technologijos (angl. FinTech) – tai technologijomis pagrįstos finansinės inovacijos, padedančios kurti naujus verslo modelius, veiklos programas, procesus ir produktus. Šios inovacijos turi reikšmingą poveikį finansų rinkoms, institucijoms ir finansinėms paslaugoms.