LIETUVOS RESPUBLIKOS ENERGETIKOS MINISTRAS

 

įsakymas

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ENERGETIKOS MINISTRO

2015 M. SPALIO 29 D. ĮSAKYMO NR. 1-250 „DĖL EUROPOS INFRASTRUKTŪROS TINKLŲ PRIEMONĖS ENERGETIKOS SEKTORIAUS PROJEKTAMS

ĮGYVENDINTI LIETUVOS RESPUBLIKOJE ADMINISTRAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ pakeitimo

 

2020 m. vasario 14 d. Nr. 1-22

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Europos infrastruktūros tinklų priemonės energetikos sektoriaus projektams įgyvendinti Lietuvos Respublikoje administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2010 m. spalio 29 d. įsakymu Nr. 1-250 „Dėl Europos infrastruktūros tinklų priemonės energetikos sektoriaus projektams įgyvendinti Lietuvos Respublikoje administravimo taisyklių patvirtinimo“, ir jas išdėstau nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Energetikos ministras                                                                               Žygimantas Vaičiūnas

 

Patvirtinta

Lietuvos Respublikos energetikos ministro

2015 m. spalio 29 d. įsakymu Nr. 1-250 

(Lietuvos Respublikos energetikos ministro

2020 m. vasario 14 d. įsakymo Nr. 1-22 redakcija)

 

Europos infrastruktūros tinklų priemonės energetikos Sektoriaus projektams įgyvendinti Lietuvos Respublikoje administravimo taisyklės

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.         Europos infrastruktūros tinklų priemonės energetikos sektoriaus projektams įgyvendinti Lietuvos Respublikoje administravimo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato Europos infrastruktūros tinklų priemonės (toliau – EITP) lėšomis finansuojamų projektų planavimo, projektų vykdymo ir priežiūros tvarką, funkcijų, teisių ir atsakomybės pasiskirstymą tarp institucijų, atsakingų už EITP finansinės paramos bendro intereso projektams panaudojimo kontrolę, ir paramos gavėjų.

2.         EITP finansinės paramos finansuojamos sritys ir projektų tinkamumas ją gauti, atsakingos institucijos yra nustatyti 2013 m. gruodžio 11 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1316/2013, kuriuo sukuriama Europos infrastruktūros tinklų priemonė ir iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) Nr. 913/2010 bei panaikinami reglamentai (EB) Nr. 680/2007 ir (EB) Nr. 67/2010 (OL 2013 L 348, p. 129) (toliau – Reglamentas Nr. 1316/2013), 2013 m. balandžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 347/2013 dėl transeuropinės energetikos infrastruktūros gairių, kuriuo panaikinamas Sprendimas Nr. 1364/2006/EB ir kuriuo iš dalies keičiami reglamentai (EB) Nr. 713/2009, (EB) Nr. 714/2009 ir (EB) Nr. 715/2009 (OL 2013 L 115, p. 39) (toliau – Reglamentas Nr. 347/2013), 2012 m. spalio 25 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES, Euratomas) Nr. 966/2012 dėl Sąjungos bendrajam biudžetui taikomų finansinių taisyklių ir kuriuo panaikinamas Tarybos reglamentas (EB, Euratomas) Nr. 1605/2002 (OL 2012 L 298, p. 1) (toliau – Reglamentas Nr. 966/2012) bei Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. spalio 15 d. nutarimo Nr. 1102 „Dėl Europos infrastruktūros tinklų priemonės įgyvendinimo Lietuvos Respublikoje“ (toliau – Nutarimas) nuostatose.

3.         Energetikos sektoriaus projektas Taisyklėse suprantamas kaip projektas, dėl kurio tarp paramos gavėjo ar projekto koordinatoriaus ir Europos Komisijos įkurtos Inovacijų ir tinklų programų vykdomosios įstaigos (angl. Innovation and Network Executive Agency, toliau – INEA) pasirašytas susitarimas dėl EITP finansinės paramos skyrimo sąlygų projektui įgyvendinti (toliau – dotacijos susitarimas), nacionalinė dalis, už kurios įgyvendinimą atsakingi Lietuvos Respublikoje registruoti juridiniai asmenys ir (arba) kuriai įgyvendinti dotacijos susitarime Lietuvos Respublikai numatytas EITP finansavimas.

4.         Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos ir (ar) vartojamos Taisyklių 2 punkte nurodytuose teisės aktuose ir dotacijos susitarime.

 

II skyrius

PROJEKTo paraiškos rengimas ir teikimas

 

5.         Paraiškos teikėjas rengia ir teikia projekto paraišką vadovaudamasis kvietimo sąlygomis, skelbiamomis INEA tinklalapyje.

6.         Paraiškos teikėjas parengia projekto paraišką ir teikia administruojančiajai institucijai įvertinti ne vėliau kaip prieš 10 darbo dienų iki galutinio paraiškos pateikimo INEA termino; pateikus projekto preliminarią paraišką vėliau nei nustatytas terminas, administruojančioji ir koordinuojančioji institucijos turi teisę atsisakyti ją vertinti ir tvirtinti.

7.         Viešoji įstaiga Centrinė projektų administravimo agentūra (toliau – administruojančioji institucija) patikrina ir įvertina projekto paraišką ir, jei nenustato trūkumų, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo projekto paraiškos gavimo dienos elektroninių ryšių priemonėmis pateikia paraiškos teikėjo ir Lietuvos Respublikos energetikos ministerijos (toliau – koordinuojančioji institucija) atsakingiems asmenims pritarimą projekto paraiškai.

8.         Nustačiusi, kad projekto paraiška neatitinka kvietimo reikalavimų, administruojančioji institucija ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo projekto paraiškos gavimo dienos apie tai informuoja paraiškos teikėją ir koordinuojančiąją instituciją ir nurodo ne ilgesnį kaip 5 darbo dienų terminą, per kurį turi būti pateikta patikslinta projekto paraiška.

9.         Paraiškos teikėjas, atsižvelgdamas į administruojančiosios institucijos atsiųstą informaciją apie projekto paraiškos trūkumus, per administruojančiosios institucijos nustatytą terminą pateikia administruojančiajai institucijai patikslintą projekto paraišką. Projekto paraiškai negali būti pritarta, jeigu nėra ištaisyti administruojančiosios institucijos nustatyti trūkumai.

10.       Jeigu administruojančioji institucija nustato, kad projekto paraiška atitinka kvietimo reikalavimus, tačiau turi techninio, redakcinio pobūdžio klaidų ar kitų trūkumų, nesusijusių su atitiktimi kvietimo reikalavimams, ji gali pritarti projekto paraiškai su sąlyga (-omis), kurią (-ias) paraiškos teikėjas privalo įvertinti ir atitinkamai paraišką patikslinti iki paraiškos pateikimo INEA dienos.

11.       Koordinuojančioji institucija ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo administruojančiosios institucijos pritarimo projekto paraiškai gavimo dienos arba nuo paraiškos teikėjo pateiktos patikslintos projekto paraiškos gavimo dienos, vadovaudamasi kvietimo teikti EITP projektų paraiškas reikalavimais, patvirtina projekto paraišką ir apie tai informuoja paraiškos teikėją ir administruojančiąją instituciją. Paraiškos teikėjas EITP projekto paraišką teikia INEA, o pateiktos paraiškos galutinę versiją pateikia administruojančiajai institucijai.

 

III SKYRIUS

PROJEKTŲ ADMINISTRAVIMAS

 

PIRMASIS SKIRSNIS

PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMAS

 

12.       Paraiškos teikėjas, parengęs ir pateikęs projekto paraišką, ir koordinuojančioji institucija dėl konkretaus projekto finansavimo EITP lėšomis informuojami Reglamento (ES) Nr. 1316/2013 18 straipsnyje nustatyta tvarka. Koordinuojančioji institucija, gavusi iš INEA informaciją apie patvirtintą EITP projekto paraišką, informuoja administruojančiąją instituciją elektroniniu paštu per 5 darbo dienas nuo tokios informacijos gavimo.

13.       Paramos gavėjas, vadovaudamasis Taisyklių, kitų Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktų bei dotacijos susitarimo sąlygų nuostatomis, įgyvendina projektus, užtikrina, kad tinkamai ir laiku būtų įgyvendinti dotacijos susitarime numatyti veiklos tikslai, įvykdyti uždaviniai ir atlikti veiksmai, tinkamai įgyvendintos paramos gavėjo pareigos ir funkcijos.

14.       Paramos gavėjas, suderinęs su INEA dotacijos susitarimo projektą, pasirašo dotacijos susitarimą ir teikia jį INEA. Paramos gavėjas dotacijos susitarimo kopiją teikia koordinuojančiajai ir administruojančiajai institucijoms per 20 darbo dienų nuo jo pasirašymo (jeigu jos nepateikia INEA).

15.       Atsižvelgdamas į pasirašyto dotacijos susitarimo nuostatas, paramos gavėjas su administruojančiąja institucija pasirašo projekto įgyvendinimo sutartį.

16.       Administruojančioji institucija, gavusi pasirašyto dotacijos susitarimo kopiją, parengia projekto įgyvendinimo sutarties sąlygas (standartinės įgyvendinimo sutarties sąlygos taikomos visiems paramos gavėjams), kurioje nustatomos visos šalių teisės ir pareigos vykdant projektą ir išmokant EITP finansavimo lėšas, pirkimų priežiūros, atsiskaitymo už patirtas išlaidas ir įgyvendintas veiklas formos ir jų teikimo periodiškumas, netinkamai panaudotų lėšų susigrąžinimo tvarka ir kitos projekto įgyvendinimo ir administravimo sąlygos, projektą ir per 20 darbo dienų nuo pasirašyto dotacijos susitarimo kopijos gavimo dienos pateikia jį derinti paramos gavėjui.

17.       Administruojančioji institucija, suderinusi projekto įgyvendinimo sutarties projektą, pasirašo sutartį ir teikia ją pasirašyti paramos gavėjui. Projekto įgyvendinimo sutartį pasirašius abiem šalims, laikoma, kad projekto įgyvendinimo sutartis sudaryta.

18.       Paramos gavėjas įgyvendindamas projektą privalo darbo tvarka informuoti administruojančiąją instituciją apie galimus projekto įgyvendinimo grafiko ar dotacijos susitarime įvardytų veiksmų, taip pat biudžeto pakeitimus (įskaitant ir biudžeto pakeitimus, dėl kurių nėra reikalingas dotacijos susitarimo keitimas), užtikrinti, kad lėšos būtų tinkamai panaudotos.

19.       Paaiškėjus, kad dėl pasikeitusių sąlygų, kurių nebuvo galima numatyti rengiant projektą, negalima pasiekti projekte numatytų tikslų pagal dotacijos susitarime nustatytas sąlygas, dotacijos susitarimas gali būti keičiamas teisės aktuose ir dotacijos susitarime nustatyta tvarka ir sąlygomis papildomu paramos gavėjo ir INEA suderintu susitarimu. Paramos gavėjas (arba projekto vykdytojas, jeigu paskirtas) nedelsdamas informuoja administruojančiąją instituciją apie derinamus dotacijos susitarimo pakeitimus ir pateikia pakeitimus pagrindžiančius dokumentus.

20.       Paramos gavėjas pateikia koordinuojančiajai ir administruojančiajai institucijoms su INEA suderintų ir pasirašytų dotacijos susitarimo pakeitimo dokumentų (jeigu jų nepateikia INEA) kopijas per 5 darbo dienas nuo jų pasirašymo. Įvertinusi dotacijos susitarimo pakeitimus, administruojančioji institucija pagal poreikį inicijuoja projekto įgyvendinimo sutarties pakeitimus mutatis mutandis vadovaudamasi Taisyklių 15, 16 ir 17 punktuose nustatytomis sąlygomis.

21.       Susirašinėjimo dėl projektų įgyvendinimo ir su tuo susijusiuose dokumentuose turi būti nurodomi projekto pavadinimas, numeris ir pagal dotacijos susitarimą įgyvendinamo veiksmo numeris. 

 

ANTRASIS SKIRSNIS

PROJEKTŲ IŠLAIDOS

 

22.       Paramos gavėjas EITP lėšas privalo naudoti ir administruoti dotacijos susitarimo ir projekto įgyvendinimo sutartyje nustatyta tvarka.

23.       Europos Komisijai priėmus sprendimą dėl projekto finansavimo ir pasirašius dotacijos susitarimą, EITP lėšų dalis į dotacijos susitarime nurodytą valstybės iždo sąskaitą arba projekto koordinatoriaus banko sąskaitą (jeigu projekto koordinatorius yra ne Lietuvos Respublikoje registruotas juridinis asmuo) pervedama dotacijos susitarimo nustatyta tvarka. Paramos gavėjas sutartyje (ar sutartyse) su projekto koordinatoriumi, kuris yra ne Lietuvos Respublikoje registruotas juridinis asmuo, privalo nurodyti, kad dotacijos susitarime nurodytą EITP lėšų dalį, skirtą Lietuvos Respublikos teritorijoje numatytoms veikloms įgyvendinti, projekto koordinatorius pervestų į Lietuvos Respublikos iždo sąskaitą ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo EITP lėšų dalies į projekto koordinatoriaus banko sąskaitą gavimo dienos. Lietuvos Respublikos finansų ministerijos Valstybės iždo departamentas (toliau – Valstybės iždo departamentas) apie į valstybės iždo sąskaitą pervestą EITP lėšų dalį per 3 darbo dienas raštu informuoja koordinuojančiąją ir administruojančiąją institucijas ir pateikia valstybės iždo sąskaitos išrašą.

24.       Projekto išlaidos gali būti apmokamos taikant avanso ir išlaidų kompensavimo būdus. Detali projekto lėšų išmokėjimo tvarka nustatoma projekto įgyvendinimo sutartyje.

25.       Paramos gavėjas privalo patikrinti kiekvieną rangovo (paslaugų teikėjo ar prekių tiekėjo) pateiktą sąskaitą, jos atitiktį rangos, paslaugų teikimo ar prekių tiekimo sutarties sąlygoms, kitus susijusius dokumentus, patikrinti ir priimti atliktus darbus, suteiktas paslaugas ar pateiktas prekes. Paramos gavėjas yra atsakingas už tinkamų ir netinkamų finansuoti išlaidų atskyrimą. Projekto įgyvendinimo sutarties nustatyta tvarka atsiskaitydamas už patirtas išlaidas ir įgyvendintas veiklas paramos gavėjas privalo administruojančiai institucijai pateikti visas tinkamas išlaidas pagrindžiančių ir lėšų apmokėjimą įrodančių dokumentų kopijas.

26.       Už pateiktų išlaidas pateisinančių ir išlaidų apmokėjimą įrodančių dokumentų tikrinimą ir išlaidų tinkamumo patvirtinimą atsakinga administruojančioji institucija, kuri tikrina išlaidų tinkamumą vidaus procedūrų nustatyta tvarka.

27.       Administruojančioji institucija, išnagrinėjusi paramos gavėjo pateiktus išlaidų pagrindimo ir apmokėjimo dokumentus ir nustačiusi, kad tinkamos finansuoti projekto išlaidos turi būti apmokėtos iš valstybės iždo, arba nustačiusi, kad projektui gali būti išmokėtas avansas iš valstybės iždo, pateikia Nacionaliniam bendrųjų funkcijų centrui (kopiją – koordinuojančiajai institucijai) išvadą dėl išlaidų tinkamumo finansuoti arba prašymą išmokėti avansą ir nurodo duomenis, kurių reikia mokėjimo paraiškai valstybės iždui parengti. Nacionalinis bendrųjų funkcijų centras, vadovaudamasis Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2000 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. 195 „Dėl Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklių patvirtinimo“, parengia ir pateikia mokėjimo paraišką Valstybės iždo departamentui.

28.       Paramos gavėjas projekto įgyvendinimo metu privalo užtikrinti tinkamą projekto buhalterinės apskaitos atskyrimą bendroje įstaigos buhalterinėje apskaitoje. Su projektu susiję buhalterinės apskaitos įrašai turi būti lengvai atskiriami nuo kitų vykdomų projektų ūkinių operacijų, nepažeidžiant buhalterinės apskaitos tvarkymą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų. Projekto ūkinių operacijų apskaitai tvarkyti rekomenduojama naudoti atskiras sąskaitų plano sąskaitas.

 

TREČIASIS SKIRSNIS

DOTACIJOS SUSITARIME NUSTATYTŲ PRAŠYMŲ IR ATASKAITŲ RENGIMAS IR TEIKIMAS

 

29.       Pagal dotacijos susitarime ir projekto įgyvendinimo sutartyje nustatytus reikalavimus paramos gavėjas rengia ir teikia administruojančiajai institucijai tikrinti ataskaitas (išskyrus Veiklos pažangos ataskaitą (toliau – VPA), kurios derinimo ir tvirtinimo tvarka nustatyta Taisyklių 36 punkte), prašymą atlikti tarpinį mokėjimą, prašymą atlikti galutinį mokėjimą (išmokėti likutį) kartu su galutine finansine ataskaita ir prideda kitą su projekto įgyvendinimu susijusią dokumentaciją, įskaitant nepriklausomo audito išvadą su auditoriaus sertifikatu (jeigu toks reikalavimas nustatytas dotacijos susitarime), likus ne mažiau kaip 30 darbo dienų iki dotacijos susitarime nustatyto termino pabaigos, kai dokumentai dotacijos susitarime nustatyta tvarka turi būti pateikti INEA.

30.       Administruojančioji institucija, patikrinusi dotacijos susitarime ir Taisyklių 29 punkte nurodytus dokumentus ir nustačiusi, kad dokumentai parengti tinkamai, pritaria jiems, pateikia juos koordinuojančiajai institucijai patvirtinti ir apie tai informuoja paramos gavėją. Administruojančioji institucija, nustačiusi, kad dokumentai parengti netinkamai, teikia pastabas paramos gavėjui ir nustato terminą dokumentams patikslinti, kuris negali būti ilgesnis kaip 5 darbo dienos.

31.       Visais atvejais Taisyklių 29 punkte nurodytiems dokumentams administruojančioji institucija turi pritarti raštu arba elektroninių ryšių priemonėmis ir turi pateikti juos koordinuojančiajai institucijai patvirtinti (jeigu patvirtinimas reikalingas) likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki dotacijos susitarime nustatyto termino pabaigos, kai dokumentai dotacijos susitarime nustatyta tvarka turi būti pateikti INEA. Jeigu koordinuojančiosios institucijos patvirtinimas būtinas, ji ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo dokumentų gavimo dienos patikrina dokumentus, jeigu reikia, teikia pastabas paramos gavėjui ir nustato terminą dokumentams patikslinti (ne ilgiau kaip 5 darbo dienas), juos patvirtina ir teikia paramos gavėjui dotacijos susitarime nustatyta tvarka pateikti INEA, apie tai informuoja administruojančiąją instituciją. Paramos gavėjas visais atvejais turi atsižvelgti į administruojančiosios ir koordinuojančiosios institucijų pateiktas pastabas ir per šių institucijų nurodytus terminus patikslinti dotacijos susitarime numatytus INEA teikiamus dokumentus.

32.       Jeigu dėl nuo paramos gavėjo priklausančių aplinkybių administruojančioji institucija negali patikrinti, o paramos gavėjas pateikti Taisyklių 29 punkte nurodytų dokumentų koordinuojančiajai institucijai patvirtinti pagal numatytą terminą, ji apie tai raštu arba elektroninių ryšių priemonėmis informuoja koordinuojančiąją instituciją ir suderina kitą abiem institucijoms priimtiną terminą nepažeidžiant dotacijos susitarime numatytų dokumentų pateikimo INEA terminų.

33.       Paramos gavėjas patvirtintus dokumentus INEA dotacijos susitarimo nustatyta tvarka pateikia ne vėliau kaip iki dotacijos susitarime nustatyto termino, kai dokumentai turi būti pateikti INEA, pabaigos.

34.       Paramos gavėjo parengtas prašymas atlikti galutinį mokėjimą (išmokėti likutį) kartu su paramos gavėjo lėšomis parengta nepriklausomo audito ataskaita ir auditoriaus sertifikatu dėl EITP lėšų (jeigu toks reikalavimas nustatytas dotacijos susitarime) su galutine projekto techninio įgyvendinimo ataskaita bei dotacijos susitarime išvardytais dokumentais ir informacija turi būti pateiktas INEA per dotacijos susitarime numatytą terminą.

35.       Visos paramos gavėjo teikiamos dotacijos susitarime numatytos ataskaitos rengiamos ir teikiamos INEA dotacijos susitarimo nustatyta tvarka.

36.       Dotacijos susitarime numatytas VPA paramos gavėjas turi parengti pagal INEA interneto svetainėje pateiktų dokumentų reikalavimus. Paramos gavėjas TENtec informacinėje sistemoje užpildytos VPA projektą arba atitinkamą VPA projekto dalį (jeigu projekto vykdytojas yra vienas iš kelių juridinių asmenų, dalyvaujančių projekte) turi pateikti administruojančiajai institucijai tikrinti po kiekvieno dotacijos susitarime numatyto ataskaitinio laikotarpio pabaigos, bet ne vėliau kaip iki kovo 1 d. Jeigu paramos gavėjas arba projekto koordinatorius su INEA susitarė dėl kitokio VPA pateikimo INEA termino, apie tai informuojamos koordinuojančioji ir administruojančioji institucijos, kurios nurodo paramos gavėjui naujus terminus, kurie bus taikomi Taisyklių 30-32 punktuose nustatyta tvarka tvirtinant VPA.

37.       Administruojančioji institucija turi patikrinti paramos gavėjo pateiktą VPA projektą, o paramos gavėjas patikslinti VPA pagal administruojančiosios institucijos pastabas per administruojančiosios institucijos nustatytą terminą ir pateikti administruojančiajai institucijai galutinį VPA variantą. Tinkamai parengtoms ir, prireikus, patikslintoms VPA administruojančioji institucija pritaria, apie tai informuoja paramos gavėją ir koordinuojančiąją instituciją ne vėliau kaip iki kovo 15 d.

38.       Koordinuojančioji institucija, jeigu reikia, teikia pastabas dėl VPA paramos gavėjui (ir kopiją administruojančiajai institucijai) ir nustato ne ilgesnį kaip 5 darbo dienų terminą dokumentams patikslinti. Nesant pastabų koordinuojančioji institucija patvirtina VPA po kiekvieno dotacijos susitarime numatyto ataskaitinio laikotarpio pabaigos.

39.       Koordinuojančiajai institucijai patvirtinus VPA TENtec informacinėje sistemoje paramos gavėjas VPA pateikia INEA per TENtec informacinę sistemą pagal INEA interneto svetainėje pateiktų dokumentų reikalavimus po kiekvieno dotacijos susitarime numatyto ataskaitinio laikotarpio pabaigos, bet ne vėliau kaip iki kovo 31 d., jeigu paramos gavėjas arba projekto koordinatorius su INEA nesusitarė dėl kitokio VPA pateikimo INEA termino.

 

IV SKYRIUS

EITP PROGRAMOS ADMINISTRAVIMAS

 

PIRMASIS SKIRSNIS

KOORCINUOJANČIOJI INSTITUCIJA

40. Koordinuojančioji institucija atlieka šias funkcijas:

40.1.    vykdo energetikos sektoriaus plėtros ir strateginių tikslų įgyvendinimo koordinavimą, užtikrina tinkamą valdymo ir kontrolės sistemos veikimą;

40.2.    rengia ir tvirtina Taisykles, pagal poreikį jas atnaujina pagal nacionalinių ir Europos Sąjungos teisės aktų pakeitimus, administruojančiosios institucijos, paramos gavėjo ir kitų suinteresuotų subjektų pateiktas pastabas ir pasiūlymus;

40.3.    kas ketvirtį teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei informaciją apie projektų įgyvendinimą;

40.4.    savo interneto tinklalapyje skelbia pranešimą apie INEA tinklalapyje skelbiamą kvietimą teikti projektų paraiškas finansinei paramai gauti;

40.5.    tvirtina projektų paraiškas finansinei paramai gauti, ataskaitas, prašymą atlikti tarpinį ir (arba) galutinį mokėjimą;

40.6.    įtarusi pažeidimą ir (ar) gavusi informacijos apie įtariamus pažeidimus, nedelsdama informuoja administruojančiąją instituciją;

40.7.    sudaro priežiūros komitetą iš koordinuojančiosios institucijos, administruojančiosios institucijos ir paramos gavėjų atstovų projektų įgyvendinimo finansinei kontrolei ir eigos stebėsenai vykdyti, iškilusioms finansinės paramos sutarties vykdymo problemoms nagrinėti ir teikti rekomendacijas dėl jų sprendimo bei techniškai jį aptarnauja;

40.8.    teikia administruojančiajai institucijai ir paramos gavėjui iš Europos Komisijos bei vykdomosios įstaigos gautą informaciją, reikalingą projekto įgyvendinimui;

40.9.    pagal poreikį dalyvauja atliekant projekto patikrą vietoje;

40.10vadovaudamasi Lietuvos Respublikos ir Europos Sąjungos teisės aktų, reglamentuojančių korupcijos ir sukčiavimo prevenciją, viešųjų ir privačių interesų derinimą, nuostatomis, koordinuojančiosios institucijos darbo reglamentu ir kitais institucijos teisės aktais, pagal kompetenciją atlieka korupcijos ir sukčiavimo prevencinių priemonių taikymą;

40.11apie įtariamą nusikalstamą veiką, susijusią su finansinės paramos gavimu ir panaudojimu, praneša Specialiųjų tyrimų tarnybai, Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybai prie Vidaus reikalų ministerijos;

40.12.  atlieka kitas Taisyklėse koordinuojančiajai institucijai nustatytas funkcijas.

41.       Koordinuojančioji institucija turi teisę:

41.1.    gauti iš paramos gavėjo informaciją, susijusią su paramos gavėjo funkcijų atlikimu, kad įsitikintų, ar tinkamai naudojamos EITP finansavimo lėšos;

41.2.    gauti iš administruojančiosios institucijos informaciją, susijusią su projektų paraiškų vertinimu, projektų vykdymu ir patirtomis išlaidomis;

41.3.    pagal poreikį dalyvauti INEA ir administruojančiosios institucijos rengiamuose projektų patikrinimuose, susijusiuose su EITP finansavimo lėšų panaudojimu, projektų įgyvendinimo, valdymo ir kontrolės efektyvumu;

41.4.    kitų įstatymuose ir kituose teisės aktuose numatytų teisių.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

ADMINISTRUOJANČIOJI INSTITUCIJA

 

42.       Administruojančioji institucija atlieka šias funkcijas:

42.1.    vykdo energetikos sektoriaus projektų, kuriems skirta finansinė parama, įgyvendinimo bei finansinės paramos panaudojimo kontrolę, vadovaudamasi Taisyklių, finansinės paramos sutarties ir kitų Lietuvos Respublikos ir Europos Sąjungos teisės aktų nuostatomis;

42.2.    tikrina paraiškų teikėjų pateiktas projektų paraiškas ir teikia jas koordinuojančiajai institucijai tvirtinti;

42.3.    parengia ir su paramos gavėju ar projekto vykdytoju, atsižvelgdama į dotacijos susitarimo nuostatas, pasirašo projekto įgyvendinimo sutartį;

42.4.    vykdo projektų, kuriems skirtas EITP finansavimas, įgyvendinimo ir lėšų panaudojimo priežiūrą, pirkimų priežiūrą, tikrina išlaidų tinkamumą bendrai finansuoti EITP lėšomis, vadovaudamasi Reglamente (ES) Nr. 1316/2013, Reglamente (ES) Nr. 347/2013, Taisyklėse nustatytomis sąlygomis ir kitų teisės aktų, susijusių su projektų, kuriems skirtas EITP finansavimas, įgyvendinimo ir lėšų panaudojimo priežiūra, nuostatomis;

42.5.    tikrina paramos gavėjų parengtas ataskaitas, mokėjimo prašymus, prašymus atlikti tarpinį mokėjimą su tarpinėmis projekto įgyvendinimo ir finansinėmis ataskaitomis bei lydimaisiais dokumentais, bei prašymą atlikti galutinį mokėjimą su galutinėmis projekto įgyvendinimo ir finansinėmis ataskaitomis, lydimaisiais dokumentais bei nepriklausomo audito išvada ir teikia juos koordinuojančiajai institucijai tvirtinti;

42.6.    kontroliuoja, kad paramos gavėjų parengtos ataskaitos būtų pateikiamos koordinuojančiajai institucijai ir vykdomajai įstaigai laiku;

42.7.    atlieka projekto patikras projekto įgyvendinimo ir (ar) administravimo vietoje (toliau – patikra vietoje), susijusias su EITP finansavimo lėšų panaudojimu, projektų įgyvendinimu, valdymo ir kontrolės efektyvumu, informuoja koordinuojančiąją instituciją apie patikros vietoje rezultatus;

42.8.    nagrinėja bei vertina paramos gavėjų pateiktus prašymus dėl finansinės paramos sutartyje numatytų projekto veiklų ar biudžeto pakeitimų ir teikia išvadas koordinuojančiajai institucijai;

42.9.    tiria ir nustato finansinės paramos lėšų panaudojimo pažeidimus, priima sprendimus dėl pažeidimų Taisyklių VI skyriuje nustatyta tvarka ir pagal kompetenciją imasi Taisyklių 60 punkte nurodytų pažeidimų šalinimo priemonių; užtikrina informacijos apie nustatytus finansinės paramos lėšų panaudojimo pažeidimus konfidencialumą;

42.10.  užtikrina, kad būtų sugrąžintos EITP ir (ar) bendrojo finansavimo lėšos, išmokėtos ir (ar) panaudotos pažeidžiant Lietuvos Respublikos ir ES teisės aktus, taip pat kitos pagal projekto įgyvendinimo sutartį privalomos grąžinti lėšos;

42.11.  dalyvauja Priežiūros komiteto darbe (kai jis sudaromas) ir teikia informaciją bei rekomendacijas dėl projektų įgyvendinimo finansinės kontrolės ir priežiūros;

42.12.  sudaro sąlygas nacionalinių ir (ar) Europos Sąjungos institucijų įgaliotiems atstovams atlikti projektų patikrinimus ar auditus, t. y. gauti informaciją;

42.13.  projekto įgyvendinimo sutartyje numatyta tvarka prižiūri, kaip paramos gavėjas laikosi Taisyklių 45.4 papunktyje numatytos pareigos užtikrinti projekto rezultatų tęstinumą ne mažiau kaip 5 (penkerius) metus nuo projekto paskutinio mokėjimo gavimo iš INEA dienos;

42.14.  atsako už informacijos ir pateiktų su projektų įgyvendinimu ir finansinės paramos panaudojimu susijusių dokumentų ir duomenų koordinuojančiajai institucijai tikslumą;

42.15.  bendradarbiauja su koordinuojančiąja institucija nustatant ir taikant korupcijos ir sukčiavimo prevencines priemones;

42.16.  apie įtariamą nusikalstamą veiką, susijusią su finansinės paramos gavimu ir panaudojimu, praneša Specialiųjų tyrimų tarnybai, Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybai prie Vidaus reikalų ministerijos.

42.17.  atlieka kitas Taisyklėse administruojančiajai institucijai nustatytas funkcijas.

43.       Administruojančioji institucija turi teisę:

43.1.    tvirtinti dokumentų formas, kurias paramos gavėjas privalo teikti pagal projekto įgyvendinimo sutartį, kai tokių dokumentų teikimas yra numatytas Taisyklėse ir (ar) projekto įgyvendinimo sutarties sąlygose, išskyrus atvejus, kai tokių dokumentų formos yra patvirtintos kitų atsakingų institucijų ar INEA;

43.2.    reikalauti iš paramos gavėjų pateikti informaciją apie projektų įgyvendinimą, projektams skirtų lėšų panaudojimą ir lėšų panaudojimo prognozes Taisyklėse ir (ar) projekto įgyvendinimo sutartyje nustatyta tvarka ir sąlygomis;

43.3.    teikti koordinuojančiajai institucijai pasiūlymus dėl Taisyklių pakeitimo ir projektų administravimo tobulinimo;

43.4.    nusistatyti patikrų vietoje ir pažeidimų tyrimo procedūras pagal administruojančiosios institucijos patvirtintas vidaus taisykles.

44.       Administruojančioji institucija gali turėti kitų įstatymuose ir kituose teisės aktuose numatytų funkcijų ir teisių.

 

TREČIASIS SKIRSNIS

PARAMOS GAVĖJAS

 

45.       Paramos gavėjas atlieka šias funkcijas:

45.1.    vadovaudamasis Taisyklių 2 punkte nurodytų teisės aktų, Taisyklių, kitų Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktų, dotacijos susitarimo ir projekto įgyvendinimo sutarties nuostatomis, įgyvendina projektą; užtikrina, kad tinkamai ir laiku būtų įgyvendinti dotacijos susitarime patvirtinti veiklos tikslai, įvykdyti uždaviniai ir atlikti veiksmai, įgyvendintos paramos gavėjo pareigos ir funkcijos;

45.2.    privalo naudoti EITP ir valstybės biudžeto bendrojo finansavimo, jeigu skirtas, lėšas tik su EITP projekto paraiškoje ir dotacijos susitarime numatyto projekto įgyvendinimu susijusioms išlaidoms apmokėti ir tinkamai už jas atsiskaityti arba jau patirtoms atitinkamos išlaidoms kompensuoti, kaip nurodyta dotacijos susitarime ir projekto įgyvendinimo sutartyje; netinkamų finansuoti ar netinkamomis finansuoti pripažintų projekto išlaidų apmokėjimą, kompensavimą ir (ar) grąžinimą įsipareigoja užtikrinti paramos gavėjas, jeigu kitaip nenustatyta dotacijos susitarime, dotacijos susitarimo nuostatoms neprieštaraujančiame atskirame susitarime dėl specialiųjų Taisyklėse ir dotacijos susitarime nenumatytų su projekto įgyvendinimu susijusių sąlygų ar įstatymuose ir kituose teisės aktuose;

45.3.    paramos gavėjas negali perleisti jokių savo teisių ir įsipareigojimų dėl projektų vykdymo užtikrinimo tretiesiems asmenims be rašytinio administruojančiosios institucijos, koordinuojančiosios institucijos ir INEA sutikimo; bet kokie dotacijos susitarimo pakeitimai atliekami šio susitarimo nustatyta tvarka ir terminais;

45.4.    kai EITP projekto įgyvendinimo metu sukuriamas materialusis turtas, kuris įtraukiamas į turto apskaitą, paramos gavėjas (arba projekto vykdytojas, jeigu paskirtas) privalo užtikrinti projekto rezultatų tęstinumą ne mažiau kaip 5 (penkerius) metus nuo projekto paskutinio mokėjimo gavimo iš INEA dienos; šio papunkčio reikalavimai gali būti netaikomi tuo atveju, jeigu intervenciją į EITP projekto įgyvendinimo metu sukurtą materialųjį turtą numato kitas dotacijos susitarimas ar analogiškas INEA pasirašytas dokumentas;

45.5.    sudaro sąlygas administruojančiosios institucijos ir (arba) kitų pagal kompetenciją nacionalinių ir (ar) Europos Sąjungos institucijų įgaliotiems atstovams atlikti projekto patikras vietoje ar auditus, t. y. gauti informaciją ir lankytis veiklos vykdymo vietoje;

45.6.    atlieka kitas Taisyklėse paramos gavėjui nustatytas funkcijas.

46.       Paramos gavėjas turi teisę:

46.1.    prireikus su koordinuojančiąja institucija sudaryti atskirą susitarimą dėl specialiųjų Taisyklėse ir dotacijos susitarime nenumatytų su projekto įgyvendinimu susijusių sąlygų; šiame papunktyje nurodyto susitarimo nuostatos negali prieštarauti dotacijos susitarimo nuostatoms;

46.2.    teikti koordinuojančiajai ir administruojančiajai institucijoms paklausimus, susijusius su projektų įgyvendinimu;

46.3.    teikti koordinuojančiajai institucijai pasiūlymus dėl Taisyklių pakeitimo ir projektų administravimo tobulinimo.

47.       Paramos gavėjas (arba projekto vykdytojas, jeigu paskirtas) gali turėti kitų Taisyklėse, įstatymuose, kituose teisės aktuose ir dotacijos susitarime numatytų funkcijų ir teisių.

 

V SKYRIUS

PIRKIMŲ VYKDYMAS, DOKUMENTŲ SAUGOJIMAS IR PRIEINAMUMAS

 

48.       Visus dotacijos susitarime įvardytiems projekto veiksmams įgyvendinti reikalingus pirkimus paramos gavėjas, jeigu jis yra perkančioji organizacija pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą arba perkantysis subjektas pagal Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ir pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymą, atlieka paramos gavėjui taikomuose teisės aktuose t. y. Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme, Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ir pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatyme, ir (ar) kituose pirkimus reglamentuojančiuose teisės aktuose, nustatyta tvarka ir sąlygomis.

49.       Koordinuojančioji institucija, administruojančioji institucija, paramos gavėjas visus dokumentus, susijusius su EITP projektų įgyvendinimu, turi saugoti Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo ir Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių, patvirtintų Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-118 „Dėl Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių patvirtinimo“, nustatyta tvarka ir užtikrinti, kad dokumentai būtų prieinami turinčioms teisę juos tikrinti institucijoms ir asmenims. Įgyvendinus projektus ir atlikus galutinius mokėjimus, su projektų įgyvendinimu susiję dokumentai saugomi ne trumpiau kaip 5 metus.

50.       Paramos gavėjas privalo saugoti visus originalius dokumentus, įskaitant apskaitos ir mokesčių įrašus:

50.1.    EITP projekto paraišką ir jos priedus;

50.2.    dotacijos susitarimą;

50.3.    ataskaitas ir jų priedus bei kitus su projekto įgyvendinimu susijusius dokumentus;

50.4.    išlaidas pateisinančius ir jų apmokėjimą įrodančius dokumentus;

50.5.    susirašinėjimo su administruojančiąja ir koordinuojančiąja institucijomis dokumentus (ar jų kopijas);

50.6.    pirkimų vykdymo dokumentus;

50.7.    dokumentus, kuriais įrodoma, kad įgyvendintos viešinimo priemonės, nustatytos dotacijos susitarime ir INEA interneto svetainėje, vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 1316/2013 28 straipsnio 1 dalimi;

50.8.    kitus su projekto įgyvendinimu susijusius dokumentus.

51.       Paramos gavėjas fiksuoja visas ūkines ir kitas operacijas, susijusias su projekto vykdymu pagal Taisyklių 29 punkto nuostatas bei užtikrina iš EITP ir nacionalinio finansavimo lėšų apmokėtų išlaidų pateisinančių ir įrodančių bei tinkamomis finansuoti dar nepripažintų išlaidų dokumentų atsekamumą, esant galimybei, saugo juos atskirai nuo kitų ūkinių operacijų dokumentų. Jeigu paramos gavėjas įgyvendina kelis EITP lėšomis finansuojamus projektus, jis taip pat privalo užtikrinti atskirų projektų ūkinių operacijų ir išlaidų dokumentų atsekamumą bei priskyrimą konkrečiam projektui.

52.       Koordinuojančiosios institucijos ir (arba) kitos pagal kompetenciją nacionalinės ir (ar) Europos Sąjungos institucijos bei administruojančiosios institucijos įgalioti atstovai gali atlikti vykdomo ir įgyvendinto projekto priežiūrą ir finansų patikrinimus, t. y. gauti informaciją ir lankytis veiklos vykdymo vietoje, atliekant patikrinimus ar auditus.

53.       Administruojančioji institucija atlieka patikrinimų ar audito rekomendacijų dėl projekto įgyvendinimo priežiūrą, o koordinuojančioji institucija – rekomendacijų dėl valdymo ir kontrolės sistemos priežiūrą.

 

VI SKYRIUS

FINANSINĖS PARAMOS LĖŠŲ PANAUDOJIMO PAŽEIDIMŲ NUSTATYMAS IR TYRIMAS IR NETINKAMAI PANAUDOTŲ LĖŠŲ SUSIGRĄŽINIMO PROCEDŪRA

 

54.       Finansinės paramos lėšų panaudojimo pažeidimus įtarti gali kiekvienas koordinuojančiosios ir administruojančiosios institucijų darbuotojas pagal kompetenciją:

54.1.    tikrindamas mokėjimo prašymus, ataskaitas, prašymus atlikti tarpinį mokėjimą, prašymus atlikti galutinį mokėjimą;

54.2.    paramos gavėjui atsisakius pateikti prašomą informaciją, pateikus neišsamią ir (arba) netikslią informaciją apie projektą ir finansinės paramos lėšų naudojimą, išskyrus atvejus, kai pateikta informacija yra papildoma ir (arba) patikslinama darbo tvarka;

54.3.    atlikdamas projekto patikrą vietoje;

54.4.    gavęs informaciją iš Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės, Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Vidaus reikalų ministerijos, Europos Komisijos, INEA, Europos Audito Rūmų, Europos kovos su sukčiavimu tarnybos ar kitų institucijų;

54.5.    pastebėjęs atitinkamą informaciją visuomenės informavimo priemonėse.

55.       Finansinės paramos lėšų panaudojimo pažeidimu laikoma, jeigu paraiškos teikėjas, paramos gavėjas:

55.1.    teikdamas EITP projekto paraišką ar kitus dokumentus pateikia neteisingą ir (arba) netikslią informaciją ir atsisako šią informaciją papildyti ir (arba) patikslinti darbo tvarka, arba nuslepia informaciją, turinčią reikšmės Europos Komisijos sprendimui suteikti EITP finansinę paramą, išlaidų tinkamumo finansuoti nustatymui arba tinkamai projekto įgyvendinimo ir lėšų panaudojimo priežiūrai;

55.2.    įgyvendindamas projektą, pažeidžia Lietuvos Respublikos ir (ar) Europos Sąjungos teisės aktų reikalavimus, nustoja įgyvendinti projektą, nukrypsta nuo dotacijos susitarime įvardytos veiklos ar jame nustatytų veiksmų, projekto įgyvendinimo grafiko, taip pat biudžeto ir apie tai neinformuoja administruojančiosios institucijos; finansinės paramos lėšų panaudojimo pažeidimu nebus laikoma EITP lėšomis netinkamų finansuoti ir dotacijos susitarime nenurodytų su projekto įgyvendinimu susijusių išlaidų apmokėjimas Taisyklėse, kituose teisės aktuose ir (ar) projekto įgyvendinimo sutartyje nustatyta tvarka ir sąlygomis;

55.3.    nesudaro tinkamų sąlygų ar neleidžia atlikti projekto patikros vietoje ir (ar) patikrinti, kaip įgyvendinamas projektas, ir visapusiškai nebendradarbiauja su administruojančiąja ir (arba) koordinuojančiąja institucija šio proceso metu;

55.4.    nevykdo Taisyklių 28 punkte paramos gavėjui (arba projekto vykdytojui, jeigu paskirtas) nustatytos pareigos tvarkyti projekto buhalterinę apskaitą, pažeidžia Taisyklių V skyriaus nuostatas dėl pirkimų vykdymo, dokumentų saugojimo ir prieinamumo.

56.       Administruojančioji institucija atlieka įtariamo finansinės paramos lėšų panaudojimo pažeidimo tyrimą; administruojančioji institucija apie pradėtą tyrimą raštu informuoja koordinuojančiąją instituciją bei paramos gavėją. Paramos gavėjas gali būti neinformuojamas apie pradėtą tyrimą tuo atveju, jeigu administruojančioji institucija pagrįstai mano, kad paramos gavėjo informavimas galėtų turėti neigiamą įtaką tyrimui.

57.       Atlikdama įtariamo finansinės paramos lėšų panaudojimo pažeidimo tyrimą, administruojančioji institucija gali kreiptis į kompetentingas institucijas, prašydama pateikti informaciją ir (ar) dokumentus, susijusius su atliekamu tyrimu.

58.       Administruojančioji institucija, priimdama sprendimą dėl įtariamo finansinės paramos lėšų panaudojimo pažeidimo, turi atsižvelgti į tai, ar projektas įgyvendinamas netinkamai dėl paramos gavėjo kaltės ir aplaidumo ar dėl objektyvių aplinkybių, kurių buvo neįmanoma numatyti EITP projekto paraiškos rengimo ir projekto įgyvendinimo metu.

59.       Jeigu administruojančioji institucija nustato finansinės paramos lėšų panaudojimo pažeidimą, administruojančioji institucija per 3 darbo dienas informuoja apie jį INEA, koordinuojančiąją instituciją ir paramos gavėją; jeigu administruojančioji institucija nenustato finansinės paramos lėšų panaudojimo pažeidimo, administruojančioji institucija per 3 darbo dienas apie tai informuoja koordinuojančiąją instituciją ir paramos gavėją.

60.       Administruojanti institucija, nustačiusi pažeidimą, priima vieną ar kelis iš šių sprendimų:

60.1.    pažeidimas nustatytas, bet gali būti ištaisytas, nurodant ištaisymo būdą;

60.2.    pripažinti netinkamomis finansuoti su pažeidimu susijusias projekto išlaidas;

60.3.    nustatyti netinkamų finansuoti projekto išlaidų dydį (procentą), taikomą visoms pagal pirkimo sutartį patirtoms išlaidoms, įtrauktoms į prašymus atlikti tarpinį ir (ar) galutinį mokėjimą, ataskaitas;

60.4.    pagal prašymus atlikti tarpinį ir (ar) galutinį mokėjimą, ataskaitas pripažinti tinkamų finansuoti išlaidų sumą, sumažintą pagal pažeidimą nustatytų netinkamų finansuoti išlaidų suma ar jos dalimi;

60.5.    susigrąžinti su pažeidimu susijusias išmokėtas lėšas.

61.       Nustačius pažeidimą, kuris yra susijęs su viešuoju pirkimu pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą arba Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ir pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymą, taikomos Europos Komisijos 2019 m. gegužės 14 d. sprendimu Nr. 3452, patvirtintos gairės, kaip nustatyti finansines pataisas, taikomas Europos Sąjungos finansuojamoms išlaidoms, patirtoms nesilaikant viešojo pirkimo taisyklių, ir administruojančios institucijos patvirtinta bei teisės aktų nustatyta tvarka paskelbta Gairių taikymo metodika

62.       Jeigu atliekant ar atlikus pažeidimo tyrimą paaiškėja, kad padarytoje veikoje yra nusikaltimo ar baudžiamojo nusižengimo ar korupcinio pobūdžio nusikalstamos veikos požymių, administruojančioji institucija nedelsdama, bet ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo nusikalstamos veikos įtarimo dienos raštu praneša Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybai prie Vidaus reikalų ministerijos, Specialiųjų tyrimų tarnybai ir INEA.

63.       Projektams netinkamai panaudotų lėšų susigrąžinimo procedūra nustatoma dotacijos susitarime ir projekto įgyvendinimo sutartyje.

 

VII SKYRIUS

SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS

 

64.       Koordinuojančiosios ir (ar) administruojančiosios institucijos veiksmus arba neveikimą, susijusius su projekto administravimu, paramos gavėjas gali skųsti Lietuvos administracinių ginčų komisijai ar teismui įstatymų nustatyta tvarka.

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

65.       Jeigu yra prieštaravimų tarp dotacijos susitarimo, projekto įgyvendinimo sutarties ir Taisyklių, taikomas dotacijos susitarimas.

66.       Už Taisyklių pažeidimus asmenys atsako Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

__________________