Joniškio rajono savivaldybės
TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL STRATEGINIO PLANAVIMO JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖJE ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2021 m. gruodžio 23 d. Nr. T-224

Joniškis

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 103 straipsnio 5 dalimi ir 16 straipsnio 2 dalies 41 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymu, Strateginio valdymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimo Nr. 292 „Dėl Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymo, Lietuvos Respublikos regioninės plėtros įstatymo 4 straipsnio 3 ir 5 dalių, 7 straipsnio 1 ir 4 dalių ir Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 141 straipsnio 3 dalies įgyvendinimo“ 1.1 papunkčiu, Joniškio rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti Strateginio planavimo Joniškio rajono savivaldybėje organizavimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2015 m. birželio 18 d. sprendimą Nr. T-99 „Dėl Joniškio rajono savivaldybės strateginio planavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                        Vitalijus Gailius


 

PATVIRTINTA

Joniškio rajono savivaldybės tarybos

2021 m. gruodžio 23 d. sprendimu Nr. T-224

 

 

STRATEGINIO PLANAVIMO ORGANIZAVIMO JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1Strateginio planavimo organizavimo Joniškio rajono savivaldybėje tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja Joniškio rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) strateginio planavimo dokumentų rengimą, svarstymą ir tvirtinimą, įgyvendinimo stebėseną ir keitimą, viešinimą, Savivaldybės gyventojų įtraukimą.

2Apraše vartojamos sąvokos:

Strateginis planavimas Savivaldybėje – visuma procesų, skirtų ilgalaikei ir darniai Savivaldybės pažangai užtikrinti, apimančių aplinkos analizę, sprendimų dėl planavimo dokumentų rengimo priėmimą, planavimo dokumentų rengimą, tvirtinimą, įgyvendinimą, stebėseną, vertinimą, atsiskaitymą už pasiektus rezultatus.

Joniškio rajono savivaldybės strateginis plėtros planas (SPP) – strateginio planavimo dokumentas, rengiamas ne trumpesniam kaip 7 metų laikotarpiui ir tvirtinamas Savivaldybės tarybos sprendimu. SPP skirtas aplinkos, socialinei ir ekonominei raidai Savivaldybės teritorijoje planuoti ir rengiamas atsižvelgiant į kitus strateginio ir programavimo lygmens planavimo dokumentus.

Joniškio rajono savivaldybės strateginis veiklos planas (SVP) – Savivaldybės 3 metų trukmės strateginio planavimo dokumentas, kuriame, atsižvelgiant į SPP ir kitus Savivaldybės tarybos patvirtintus planavimo dokumentus, detalizuojamas Savivaldybės strateginio plėtros plano tikslų ir uždavinių įgyvendinimas ir sudaromas, atsižvelgiant į planuojamus savivaldybės finansinius ir žmogiškuosius išteklius.

Joniškio rajono savivaldybės strateginio veiklos plano programa – esminė Savivaldybės strateginio veiklos plano dalis, skirta strateginiams tikslams pasiekti, kurioje nustatomi programos tikslai, uždaviniai, priemonės, veiklos (pagal poreikį), vertinimo kriterijai, jų reikšmės ir asignavimai.

Savivaldybės administracijos, seniūnijų, biudžetinių įstaigų metiniai veiklos planai (MVP) – Savivaldybės strateginio veiklos plano programų ar jų dalies, už kurias atsakinga Savivaldybės administracija, seniūnija, Savivaldybės biudžetinė įstaiga, įgyvendinimą detalizuojantis dokumentas, kuris rengiamas atsižvelgiant į Savivaldybės biudžete numatomus jai skirti asignavimus.

Strateginės plėtros komisija – Savivaldybės tarybos sprendimu sudaryta komisija, kuri svarsto, rengia ir teikia išvadas, siūlymus dėl Savivaldybės strateginių tikslų įgyvendinimo, Savivaldybės raidos problemų sprendimo.

Pažangos priemonė – kryptingas strateginio valdymo sistemos dalyvių veiksmų rinkinys, nustatantis tam tikro pažangos uždavinio įgyvendinimo būdą.

Tęstinės veiklos priemonė – veiksmai, skirti strateginio valdymo sistemos dalyvio tęstinei veiklai vykdyti.

Kitos Apraše vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatyme, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu patvirtintoje Strateginio valdymo metodikoje.


 

II SKYRIUS

STRATEGINIO PLANAVIMO SAVIVALDYBĖJE SISTEMA

 

3Savivaldybės strateginio planavimo sistemą sudaro strateginio planavimo dokumentai, jų tarpusavio ryšys ir institucijos bei įstaigos, atsakingos už planavimo dokumentų parengimą, tvirtinimą, įgyvendinimą, vertinimą, keitimą ir atsiskaitymą už pasiektus rezultatus, jų viešinimą.

4 Savivaldybės planavimo dokumentų sistemą sudaro:

4.1. Savivaldybės strateginis plėtros planas (SPP), kurį tvirtina Savivaldybės taryba;

4.2. Savivaldybės strateginis veiklos planas (SVP), kurį tvirtina Savivaldybės taryba;

4.3. metiniai veiklos planai (MVP) – Savivaldybės administracijos ir seniūnijų metinius veiklos planus tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius, Savivaldybės biudžetinių įstaigų, suderinę su jų veiklą kuruojančiais Savivaldybės administracijos padalinių vadovais, įstaigų vadovai;

4.4. finansų planavimo dokumentai – Savivaldybės biudžetas, kurį tvirtina Savivaldybės taryba;

4.5. kiti planavimo dokumentai, kuriuos pagal Lietuvos Respublikos įstatymus ir kitus teisės aktus yra įgaliota tvirtinti Savivaldybės taryba ar Savivaldybės administracijos direktorius.

5Strateginio planavimo dokumentai rengiami atsižvelgiant į valstybės ilgos trukmės strateginio planavimo dokumentus, regiono strateginio planavimo dokumentus, Savivaldybės teritorijų planavimo dokumentus, užtikrinant jų tarpusavio suderinamumą ir integralumą. Strateginio planavimo dokumentai tarpusavyje susiejami aiškiais loginiais ryšiais – ilgesnės trukmės strateginio planavimo dokumentus įgyvendinti planuojama per trumpesnės trukmės strateginio planavimo dokumentus. Vienų strateginio planavimo dokumentų nuostatos neturi prieštarauti kitų strateginio planavimo dokumentų nuostatoms.

6Savivaldybės strateginių planų rengimą ir įgyvendinimą organizuoja Savivaldybės administracijos direktorius.

7Savivaldybė gali pasitelkti išorės ekspertus strateginio planavimo dokumentams rengti, viešinti, visuomenės įtraukimo renginiams organizuoti.

8Siekiant įtraukti įvairias interesų grupes į strateginio planavimo Savivaldybėje procesus, Savivaldybės interneto svetainėje www.joniskis.lt viešinami strateginio planavimo dokumentų projektai ar jų dalys, organizuojami vieši svarstymai, sudaromos galimybės per nustatytą terminą teikti pastabas ir pasiūlymus, dalyvauti strateginio planavimo dokumentų rengimo darbo grupių veikloje.

 

III SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS STRATEGINIO PLĖTROS PLANO RENGIMAS, SVARSTYMAS, TVIRTINIMAS, ĮGYVENDINIMO STEBĖSENA IR ATSISKAITYMAS UŽ PASIEKTUS REZULTATUS

 

9Savivaldybės strateginis plėtros planas (SPP) yra Savivaldybės ir socialinių partnerių susitarimas dėl rajono ilgalaikės vizijos, ilgalaikių prioritetų, jų įgyvendinimo krypčių ir siekiamos pažangos rodiklių. Kiti Savivaldybėje rengiami strateginio planavimo dokumentai turi būti suderinti su SPP nuostatomis.

10SPP struktūra:

10.1. bendroji informacija – nurodomas SPP rengimo tikslas, laikotarpis, planavimo dokumentai, kuriais vadovautasi rengiant SPP, taip pat pateikiama kita rengėjo nuožiūra svarbi informacija;

10.2. vidaus ir išorės aplinkos analizė – pateikiama Savivaldybės socialinės ir ekonominės situacijos ir teritorinio potencialo analizė, parengta pagal valstybės, regioninio ir savivaldybės lygmens teritorijų planavimo dokumentus, taip pat kitus planavimo dokumentus;

10.3. Savivaldybės socialinės ir ekonominės, erdvinės plėtros vizija – nurodoma savivaldybės teritorijos, socialinės ir ekonominės situacijos būklė, kurios bus siekiama įgyvendinant SPP. Vizijos formuluotė turėtų atskleisti Savivaldybės išskirtinumą;

10.4. Savivaldybės plėtros prioritetai, tikslai ir uždaviniai, neprieštaraujantys regiono plėtros tikslams ir uždaviniams, bei jų svarbiausios įgyvendinimo priemonės;

10.5. preliminarus lėšų SPP įgyvendinti poreikis ir galimi finansavimo šaltiniai;

10.6. Šiaulių regiono plėtros plane numatytoms pažangos priemonėms įgyvendinti suplanuoti projektai, kuriuos įgyvendina arba įgyvendinant dalyvauja Savivaldybė, preliminarios projektams įgyvendinti skiriamos pažangos lėšos, subjektai, kurių bendradarbiavimas būtinas projektams įgyvendinti;

10.7. kiti Savivaldybės lėšomis finansuojami projektai;

10.8. SPP įgyvendinimo ir stebėsenos nuostatos ir kita reikalinga informacija.

11SPP turi būti pradėtas rengti ne vėliau nei likus metams iki jo galiojimo pabaigos.

12SPP projektui parengti Savivaldybės mero potvarkiu sudaroma viena arba kelios (susijusios su atskirų veiklos sričių plėtra) darbo grupės, į kurių sudėtį įeina Savivaldybės tarybos nariai, Savivaldybės administracijos darbuotojai, Savivaldybei pavaldžių juridinių asmenų ir kitų Joniškio rajone veikiančių organizacijų atstovai, Savivaldybės bendruomenės nariai.

13Parengtas SPP projektas skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje sudarant galimybę Savivaldybės bendruomenei susipažinti su dokumentu ir per nustatytą terminą teikti pastabas bei siūlymus.

14Pasibaigus viešam SPP svarstymui, esant poreikiui, projektas tikslinamas ir teikiamas svarstyti Strateginės plėtros komisijai. Gavus šios komisijos pritarimą, SPP projektas teikiamas tvirtinti Savivaldybės tarybai. Patvirtintas SPP skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje.

15SPP tikslai, uždaviniai, priemonės ir projektai esant poreikiui gali būti tikslinami, papildyti naujais arba keičiami, bet ne dažniau kaip vieną kartą per kalendorinius metus. Pasiūlymai dėl šio plano pakeitimo raštu ar elektroniniu būdu pateikiami Savivaldybės merui.

16Pasiūlymus dėl SPP plano ir jo keitimo gali teikti Savivaldybės tarybos nariai, Savivaldybės administracijos ir jos struktūrinių padalinių vadovai, darbuotojai, socialiniai ekonominiai partneriai, kiti suinteresuoti fiziniai ar juridiniai asmenys.

17Pasiūlymai dėl SPP keitimo, patikslinimo, papildymo teikiami svarstyti Savivaldybės Strateginės plėtros komisijai. Pritarus siūlomoms korekcijoms, SPP pakeitimus ir papildymus tvirtina Savivaldybės taryba. SPP pakeitimai skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje.

18Už SPP įgyvendinimo atskaitų parengimą atsakingas Savivaldybės administracijos direktorius.

19SPP įgyvendinimo ataskaitos rengiamos ne rečiau kaip 1 kartą per SPP galiojimo laikotarpį arba taip kaip numatyta SPP įgyvendinimo ir stebėsenos dalyje.

20Parengtas SPP įgyvendinimo ataskaitos projektas teikiamas tvirtinti Savivaldybės tarybai.

21Savivaldybės tarybai pritarus SPP įgyvendinimo ataskaitai, ji skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje.

 

IV SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS STRATEGINIO VEIKLOS PLANO RENGIMAS, SVARSTYMAS, TVIRTINIMAS, ĮGYVENDINIMO STEBĖSENA IR ATSISKAITYMAS UŽ PASIEKTUS REZULTAUS

 

22Savivaldybės strateginis veiklos planas (SVP) rengiamas kasmet, siekiant suplanuoti Savivaldybės asignavimus, skirtus Šiaulių regiono plėtros plane ir Savivaldybės strateginiame plėtros plane nustatytoms pažangos priemonėms ir projektams įgyvendinti, taip pat asignavimus Savivaldybės tęstinei veiklai vykdyti.

23.  SVP rengimo ir įgyvendinimo priežiūros procesą organizuoja Savivaldybės administracijos direktorius.

24Savivaldybės administracijos direktorius paskiria asmenis – programų koordinatorius, atsakingus už Savivaldybės SVP programos parengimą, įgyvendinimą, stebėseną ir atsiskaitymą už pasiektus rezultatus.

25SVP projekto rengimą organizuoja ir koordinuoja padalinys, atsakingas už strateginį planavimą.

26.  SVP rengimo formos ir jų pildymo rekomendacijos tvirtinamos Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

27SVP rengiamas vadovaujantis Savivaldybės SPP, atsižvelgiant į kitus Savivaldybės tarybos patvirtintus planavimo dokumentus, Savivaldybės biudžeto pajamų ir kitų finansavimo šaltinių prognozę trejiems metams.

28SVP struktūra:

28.1. Savivaldybės misija ir veiklos prioritetai;

28.2. SPP nurodyti Savivaldybės plėtros prioritetai, tikslai ir uždaviniai;

28.3. planuojami 3 metų asignavimai, skirti Nacionalinio pažangos plano ir (ar) SPP numatytoms pažangos priemonėms ir (ar) projektams įgyvendinti;

28.4. planuojami pasiekti rezultatai;

28.5. SVP programos;

28.6. Šiaulių regiono plėtros plano pažangos priemonės ir projektai;

28.7. Savivaldybės įgyvendinami projektai, kurie neįtraukti į Šiaulių regiono plėtros plano pažangos priemonių sąrašą;

28.8. valstybės biudžeto dotacijos ir jų vertinimo ir stebėsenos rodikliai;

28.9. Savivaldybės valdomų įmonių, viešųjų įstaigų, kurių savininkė yra Savivaldybė arba kai Savivaldybė turi 50 procentų ir daugiau balsų visuotiniame dalininkų susirinkime, planuojami pasiekti pagrindiniai veiklos rodikliai;

28.10.  kita svarbi susijusi informacija.

29Savivaldybės veiklos prioritetai gali būti planuojami metams arba Savivaldybės tarybos kadencijos laikotarpiui, susiejant juos su Savivaldybės tarybos veiklos programa. Kiekvienais metais rengiant SVP veiklos prioritetai ir siekiami rezultatai peržiūrimi, patikslinami ir suplanuojami svarbiausi darbai.

30Programų koordinatoriai parengia programų projektus, kuriuos pateikia padaliniui, atsakingam už strateginį planavimą.

31Padalinys, atsakingas už strateginį planavimą, parengia SVP projektą.

32Parengtas SVP projektas skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje sudarant galimybes Savivaldybės bendruomenei susipažinti su dokumentu ir per nustatytą terminą teikti pastabas bei pasiūlymus.

33Parengtas SVP projektas teikiamas tvirtinti Savivaldybės tarybai.

34.  Savivaldybės tarybai patvirtinus SVP, jis yra skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje.

35SVP ir Savivaldybės biudžeto projektas teikiami Savivaldybės tarybai tvirtinti tuo pat metu. Savivaldybės tarybos patvirtintas SVP yra Savivaldybės biudžeto sudarymo pagrindas.

36Pradėjus įgyvendinti SVP, prasideda nuolatinė įgyvendinimo rezultatų stebėsena (toliau – stebėsena). Stebėsenos tikslas – nuolat stebėti įgyvendinimo rezultatus ir laiku priimti sprendimus, siekiant pagerinti Savivaldybės veiklą ir rezultatus.

37Už SVP įgyvendinimo stebėseną bei informacijos pateikimą už strateginį planavimą atsakingam padaliniui, atsakingi SVP programų koordinatoriai, kurie:

37.1.    renka informaciją iš priemonių vykdytojų apie priemonių įgyvendinimo eigą ir suplanuotų vertinimo rodiklių pasiekimą;

37.2.    gavę iš padalinio, atsakingo už strateginį planavimą užklausimą, pateikia stebėsenos metu surinktą informaciją, kad būtų galima laiku nustatyti SVP įgyvendinimo problemas ir priimti reikiamus sprendimus.

38SVP tikslinamas prireikus, bet ne dažniau kaip kartą per ketvirtį.

39SVP gali būti tikslinamas keičiant esmines SVP nuostatas (programų pavadinimus, tikslus, uždavinius, išbraukiant arba įrašant naujas priemones, priemonių finansavimo apimtis didinant daugiau kaip 50 proc.), tai daroma Savivaldybės tarybos sprendimu.

40Pasiūlymus, prašymus dėl esminių SVP nuostatų tikslinimo, keitimo, papildymo gali teikti Savivaldybės tarybos nariai, Savivaldybės administracijos ir struktūrinių padalinių vadovai, asignavimų valdytojai, kiti suinteresuoti juridiniai ir fiziniai asmenys.

41Patikslintas SVP skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje.

42Atsiskaityti už SVP įgyvendinimo rezultatus yra rengiama SVP įgyvendinimo ataskaita.

43Atitinkamų metų SVP įgyvendinimo ataskaita rengiama kasmet, vadovaujantis SVP įgyvendinimo stebėsenos duomenimis, gautais iš SVP nurodytų vykdytojų. Programų koordinatoriai parengia ir padaliniui, atsakingam už strateginį planavimą, pateikia SVP programų įgyvendinimo ataskaitas.

44Padalinys, atsakingas už strateginį planavimą, išanalizavęs programų koordinatorių pateiktas programų įgyvendinimo ataskaitas, jas apibendrina ir parengia SVP įgyvendinimo metinę ataskaitą.

45Parengtas SVP įgyvendinimo ataskaitos projektas teikiamas tvirtinti Savivaldybės tarybai.

46 Savivaldybės tarybai pritarus SVP įgyvendinimo ataskaitai, ji skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje.

 

V SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS METINIŲ VEIKLOS PLANŲ RENGIMAS, SVARSTYMAS, TVIRTINIMAS, ĮGYVENDINIMO STEBĖSENA IR ATSISKAITYMAS UŽ PASIEKTUS REZULTATUS

 

47.  Savivaldybės tarybai patvirtinus SVP ir Savivaldybės biudžetą, yra rengiami metiniai veiklos planai (MVP).

48MVP rengia Savivaldybės administracija, seniūnijos, Savivaldybės biudžetinės įstaigos. Metiniame veiklos plane detalizuojami SVP planuojamų programų pažangos ir tęstinės veiklos uždaviniai ir priemonės. MVP nustatomais rodikliais turi būti siekiama SVP nustatytų veiklos tikslų ir pažangos ir tęstinės veiklos uždavinių įgyvendinimo.

49MVP turi užtikrinti SVP pirmųjų planuojamų metų įgyvendinimą. MVP yra detalizuojamos SVP priemonės pagal patvirtintus priemonėms įgyvendinti Savivaldybės biudžeto asignavimus.

50Savivaldybės administracijos ir seniūnijų metinius veiklos planus tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius, Savivaldybės biudžetinių įstaigų, suderinę su jų veiklą kuruojančiais Savivaldybės administracijos padalinių vadovais, – įstaigų vadovai.

51.  MVP forma ir jos pildymo rekomendacijos tvirtinamos Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

52.  Iki Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatytų terminų padaliniai parengia savo MVP ir pateikia juos Savivaldybės padaliniui, atsakingam už strateginį planavimą.

53.  Padalinys, atsakingas už strateginį planavimą, apibendrina gautą informaciją, parengia Savivaldybės administracijos MVP projektą ir teikia jį tvirtinti Savivaldybės administracijos direktoriui.

54Į seniūnijų metinių veiklos planų rengimą turi būti įtrauktos gyvenamųjų vietovių bendruomenės – seniūnaičiai, bendruomeninių organizacijų atstovai. Seniūnai rengia seniūnijų MVP ir teikia juos svarstyti seniūnaičių sueigose.

55Patvirtinti MVP skelbiami interneto svetainėse. Savivaldybės administracijos ir seniūnijų MVP skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje, biudžetinių įstaigų MVP – šių įstaigų interneto svetainėse.

56Informacija apie MVP įgyvendinimą teikiama padalinių, seniūnijų, savivaldybės biudžetinių įstaigų veiklos ataskaitose.

57Seniūnai parengtas MVP ataskaitas teikia svarstyti seniūnaičių sueigose, aptaria su seniūnaičiais ir bendruomeninių organizacijų atstovais seniūnijų MVP įgyvendinimo rezultatus.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

58Aprašas, kiti Savivaldybės strateginio planavimo dokumentai ir jų ataskaitos yra vieši ir skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje.

59.  Teritorijų planavimas Savivaldybėje atliekamas ir teritorijų planavimo dokumentai rengiami ir įgyvendinami Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka ir sąlygomis.

60Šiame Apraše neaptarti klausimai dėl strateginio planavimo tvarkos sprendžiami vadovaujantis Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymu, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu patvirtinta Strateginio valdymo metodika ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais strateginį planavimą.

 

___________________

part_be48605c5bd4429ebf0d89d5c5366d48_end