LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS

 

 

 

ĮSAKYMAS

 

DĖL ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRO 2018 M. KOVO 28 D. ĮSAKYMO NR. V-294 „DĖL 2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 9 PRIORITETO „VISUOMENĖS ŠVIETIMAS IR ŽMOGIŠKŲJŲ IŠTEKLIŲ POTENCIALO DIDINIMAS“ 09.4.1-ESFA-V-735 PRIEMONĖS „PASKATOS IR PAGALBA BESIMOKANTIEMS“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO NR. 1 PATVIRTINIMO“, PAKEITIMO

 

 

 

2021 m. rugpjūčio 6 d. Nr. V-1442

Vilnius

 

 

 

 

Vadovaudamasi Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. 1K-316 „Dėl Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“, 91.1 papunkčiu,

 

p a k e i č i u 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 9 prioriteto „Visuomenės švietimas ir žmogiškųjų išteklių potencialo didinimas“ 09.4.1-ESFA-V-735 priemonės „Paskatos ir pagalba besimokantiems“ projektų finansavimo sąlygų aprašą Nr. 1, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2018 m. kovo 28 d. įsakymu Nr. V-294 „Dėl 2014–2020 metų Europos sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 9 prioriteto „Visuomenės švietimas ir žmogiškųjų išteklių potencialo didinimas“ 09.4.1-ESFA-V-735 priemonės „Paskatos ir pagalba besimokantiems“ projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr.1 patvirtinimo“:

1. Papildau 2.11 papunkčiu:

 

2.11. Investicijų projektų, kuriems siekiama gauti finansavimą iš Europos sąjungos struktūrinės paramos ir / ar valstybės biudžeto lėšų, rengimo metodiką, patvirtintą viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros direktoriaus 2014 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 2014/8-337 „Dėl Viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektų rengimo ir įgyvendinimo metodinių rekomendacijų patvirtinimo“ (toliau – Investicijų projektų rengimo metodika);“

 

2. Papildau 2.12 papunkčiu:

 

2.12. Optimalios projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimo kokybės vertinimo metodiką, patvirtintą 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programos valdymo komiteto 2014 m. spalio 13 d. posėdžio sprendimo protokolu Nr. 35;“

 

3. Papildau 2.13 papunkčiu:

 

2.13. 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentą (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai, su paskutiniai pakeitimais, padarytais 2020 m. liepos 2 d. Komisijos reglamentu (ES) 2020/972, kuriuo iš dalies keičiant Reglamentą (ES) Nr. 1407/2013 pratęsiamas jo galiojimas ir iš dalies keičiant Reglamentą (ES) Nr. 651/2014 pratęsiamas jo galiojimas ir įtraukiami patikslinimai (toliau – Komisijos reglamentas (ES) Nr. 1407/2013).“

4. Papildau 31 papunkčiu:

31. De minimis pagalbos gavėjas – šiame Apraše suprantamas kaip juridinis arba fizinis asmuo, kuris vykdo ar turi teisę vykdyti ūkinę veiklą Lietuvos Respublikoje, dalyvauja Aprašo 9.2 papunktyje nurodytos veiklos poveiklėje jaunuolių darbo užmokesčio kompensavimas darbdaviui ir iš jos gauna ekonominę naudą.“

5. Papildau 71 punktu:

71. Pagal Aprašą projektams skiriama finansavimo suma gali viršyti Aprašo 7 punkte numatomą skirti finansavimo sumą, bet ne daugiau kaip iki 2 000 000,00 Eur (dviejų milijonų eurų) Europos socialinio fondo lėšų.“

6. Pakeičiu 9.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

9.2. kokybiškų karjeros paslaugų teikimas realioje ir virtualioje aplinkoje ir parama šių paslaugų prieinamumo užtikrinimui.“

7. Pakeičiu 11 punktą ir jį išdėstau taip:

11. Pagal Aprašo 9.1 papunktyje nurodytą remiamą veiklą galimas pareiškėjas yra  Nacionalinė švietimo agentūra, pagal 9.2 papunktyje nurodytą remiamą veiklą galimas pareiškėjas yra  Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras, galimi partneriai yra viešieji juridiniai asmenys, veikiantys švietimo srityje, Užimtumo tarnyba prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Jaunimo reikalų departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, savivaldybių administracija.“

8. Pakeičiu 17.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

17.2. pagal Aprašo 9.2 papunktyje nurodytą remiamą veiklą – mokiniai, besimokantys pagal priešmokyklinio, bendrojo ugdymo ir profesinio mokymo programas, suaugusieji ir asmenys, anksti pasitraukę iš švietimo sistemos, mokytojai, karjeros specialistai, švietimo pagalbos specialistai. Taip pat savivaldybių administracijų švietimo padalinių specialistai, kurie sudaro ne daugiau kaip 5 proc. tikslinės grupės. Šiame Apraše suaugusysis suprantamas kaip asmuo, sukakęs 18 metų amžių. Asmuo, anksti pasitraukęs iš švietimo sistemos suprantamas kaip suaugusysis, nebaigęs bendrojo ugdymo programos, 40 metų amžiaus ir vyresnis asmuo, neturintis aukštojo išsilavinimo.

9. Pakeičiu 22 punktą ir jį išdėstau taip:

22. Pagal Aprašo 9.2 papunktyje nurodytą  remiamą veiklą teikiama de minimis pagalba, kuri atitinka Komisijos reglamento (ES) Nr. 1407/2013 nuostatas.“

10. Papildau 221 punktu:

221. Įgyvendinančioji institucija iš pareiškėjo (projekto vykdytojo) gavusi Aprašo 222 punkte nurodytus dokumentus, patikrina de minimis pagalbos gavėjo teisę gauti de minimis pagalbą ir rezervuoja ją Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre, kurio nuostatai patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“ (toliau – Suteiktos valstybės pagalbos registras), ir taip įsitikina, kad dėl naujos suteikiamos de minimis pagalbos nebus viršyta vienai įmonei, atsižvelgiant į užpildytos „Vienos įmonės“ deklaracijoje pagal svetainėje http://www.esinvesticijos.lt/lt/dokumentai/vienos-imones-deklaracijos-pagal-komisijos-reglamenta-es-nr-1407-2013 paskelbtos rekomenduojamos formos (toliau – Vienos įmonės deklaracija) nuostatas ir Suteiktos valstybės pagalbos registro duomenis, de minimis pagalbos suteikimo riba. Įgyvendinančioji institucija, atlikusi Aprašo 232 papunktyje nurodytą įvertinimą, priima sprendimą dėl de minimis pagalbos priskyrimo konkretiems de minimis pagalbos gavėjams ir de minimis pagalbos sumą registruoja Suteiktos valstybės pagalbos registre per 5 darbo dienas nuo priimto sprendimo ją suteikti.“

11. Papildau 222 punktu:

222. De minimis pagalba konkrečiam de minimis pagalbos gavėjui projekto įgyvendinimo metu nustatoma vadovaujantis projekto vykdytojo projekto sutartyje nustatyta tvarka pateiktais dokumentais:

222.1. Klausimynu dėl organizacijos atitikties ūkio subjekto sąvokai pagal Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnio 1 dalies kriterijus (toliau – Klausimynas), kurio forma skelbiama ES struktūrinių fondų interneto svetainės adresu www.esinvesticijos.lt skiltyje „Dokumentai“, ieškant dokumento tipo „Paraiškų priedų formos“. Klausimyną pildo visi juridiniai ir fiziniai asmenys, kurie atitinka de minimis pagalbos gavėjo sąvoką;

222.2. Vienos įmonės deklaracija.“

12. Papildau 231 punktu:

231. Pagal Aprašo 9.2 papunktyje nurodytą veiklą tinkamos finansuoti išlaidos de minimis pagalbos gavėjui, finansuojamos kaip de minimis pagalba visuose sektoriuose, išskyrus Komisijos reglamento (ES) Nr. 1407/2013 1 straipsnio 1 dalyje išvardytus sektorius, vadovaujantis šiomis sąlygomis:

231.1. de minimis pagalbos dydis diskontuojamas vadovaujantis Komisijos reglamento (ES) Nr. 1407/2013 3 straipsnio 6 dalies nuostatomis;

231.2de minimis pagalbos gavėjui pagal Aprašo 9.2 papunktyje nurodytą veiklą suteikiamos de minimis pagalbos dydis ir skiriama suma yra nurodoma projekto sutartyje;

231.3. de minimis pagalba nėra sumuojama su valstybės pagalba, skiriama toms pačioms tinkamoms išlaidoms finansuoti, jeigu dėl tokio pagalbos kaupimo būtų viršytas bendros išimties reglamente, arba Europos Komisijos priimtame sprendime nustatytas didžiausias atitinkamas pagalbos intensyvumas arba kiekvienu atveju atskirai nustatyta pagalbos suma;

231.4. jeigu teisės aktas, kurio pagrindu suteikta de minimis pagalba, pripažįstamas netekusiu galios, nesuteikta de minimis pagalba išregistruojama iš Suteiktos valstybės pagalbos registro Suteiktos valstybės pagalbos registro nuostatuose nustatyta tvarka.“

13. Papildau 232 punktu:

232. Prašomos (galimos) skirti de minimis pagalbos sumos konkrečiam de minimis pagalbos gavėjui teisėtumas turi būti įrodomas vadovaujantis projekto sutartyje ir Suteiktos valstybės pagalbos registre pateiktais duomenimis šia tvarka:

232.1. Įgyvendinančioji institucija, gavusi informaciją iš pareiškėjo (projekto vykdytojo), įvertina:

232.1.1. kiekvieno de minimis pagalbos gavėjo atitiktį Komisijos reglamento (ES) Nr. 1407/2013 nustatytiems reikalavimams, užpildydama Projektų atitikties de minimis pagalbos taisyklėms patikros lapą (Aprašo 2 priedas);

232.1.2. de minimis pagalbos gavėjo sąsajas pagal Komisijos reglamento (ES) Nr. 1407/2013 „vienos įmonės“ sąvoką, kaip apibrėžta Komisijos reglamento 2 straipsnio 2 dalyje, de minimis pagalbos gavėjui užpildžius Vienos įmonės deklaraciją;

232.1.3. ar nebus viršyta de minimis pagalbos suteikimo riba: bendra de minimis pagalbos suma, suteikta „vienai įmonei“ pagal Komisijos reglamentą (ES) Nr. 1407/2013, negali viršyti 200 000 Eur (dviejų šimtų tūkstančių eurų) ribos per bet kurį trejų finansinių metų laikotarpį.“

14. Papildau 233 punktu:

233. Įgyvendinančioji institucija raštu arba elektroniniu paštu informuoja pareiškėją (projekto vykdytoją) apie priimtą sprendimą dėl de minimis pagalbos priskyrimo konkretiems de minimis pagalbos gavėjams, nurodydama de minimis pagalbos dydį bei pobūdį konkretiems de minimis pagalbos gavėjams, pateikdama aiškią nuorodą į Komisijos reglamentą (ES) Nr. 1407/2013 (nurodydama reglamento pavadinimą bei skelbimo Europos Sąjungos oficialiajame leidinyje numerį), išskyrus tuos atvejus, kai priskaičiuotos de minimis pagalbos dydis lygus 0.“

15. Papildau 234 punktu:

234. Pareiškėjas (projekto vykdytojas), gavęs informaciją iš įgyvendinančiosios institucijos, raštu arba elektroniniu paštu informuoja de minimis pagalbos gavėjus apie priimtą sprendimą, nurodydamas de minimis pagalbos dydį bei pobūdį, pateikdamas aiškią nuorodą į Komisijos reglamentą (ES) Nr. 1407/2013 (nurodydamas reglamento pavadinimą bei skelbimo Europos Sąjungos oficialiajame leidinyje numerį), išskyrus tuos atvejus, kai priskaičiuotos de minimis pagalbos dydis lygus 0.“

16. Pakeičiu 26 punktą ir jį išdėstau taip:

26. Pagal Aprašą tinkamų arba netinkamų finansuoti išlaidų kategorijos yra šios:

Išlaidų kategorijos Nr.

Išlaidų kategorijos pavadinimas

Reikalavimai ir paaiškinimai

1.

Žemė

Netinkama finansuoti.

2.

Nekilnojamasis turtas

Netinkama finansuoti.

3.

Statyba, rekonstravimas, remontas ir kiti darbai

Tinkama finansuoti.

 

Pagal Aprašo 9.2 papunktyje nurodytą remiamą veiklą tinkama finansuoti kryžminio finansavimo lėšomis einamąjį remontą ne daugiau kaip už 480 800 Eur (keturi šimtai aštuoniasdešimt tūkstančių aštuoni šimtai).

 

4.

Įranga, įrenginiai ir kitas turtas

Tinkama finansuoti.

 

5.

Projekto vykdymas

Tinkama finansuoti.

 

 

 

Pagal Aprašo 9.2 papunktyje numatytą veiklą, vasaros mėnesiais gali būti įdarbinti mokiniai, besimokantys pagal bendrojo ugdymo programas nuo 14 iki 21 metų.

 

 

 

Įdarbinto mokinio darbo užmokesčio kompensacija, įskaitant socialinio draudimo įmokas, dirbant visą darbo laiką, neviršija Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytos minimalios mėnesinės algos (MMA). Jeigu mokinys dirba ne visą darbo laiką, darbo užmokesčio kompensacija skaičiuojama proporcingai pagal faktiškai dirbtą laiką.

 

 

 

Projekto veikloms vykdyti (vykdančiojo personalo komandiruotės, dalyvių kelionės ir komandiruotės) reikalingos transporto Lietuvoje išlaidos apmokamos taikant Kuro ir viešojo transporto išlaidų fiksuotųjų įkainių nustatymo tyrimo ataskaitą. 

 

 

 

Projekto veikloms vykdyti reikalingos užsienio komandiruočių išlaidos apmokamos taikant Mokslinių išvykų išlaidų fiksuotųjų įkainių apskaičiavimo tyrimo ataskaitą.

 

 

 

Projekto veiklose dalyvaujančių asmenų darbo užmokesčio, apskaičiuoto ir išmokėto už darbo laiką, kurio metu darbuotojai dalyvavo projekto veiklose, ir susijusių darbdavio įsipareigojimų išlaidos, išskyrus tų projekto veiklose dalyvaujančių asmenų darbo užmokesčio išlaidas, kurie gauna darbo užmokestį ar jo dalį iš ES struktūrinės, kitos ES finansinės paramos ar tarptautinės finansinės paramos; šios išlaidos yra tinkamos tik kaip projekto vykdytojo ir (ar) partnerio (-ių) nuosavas įnašas.

 

 

 

Projekto veiklose dalyvaujančių viešojo valdymo institucijų darbuotojų darbo užmokesčio ir su juo susijusių darbdavio įsipareigojimų išlaidos apskaičiuojamos taikant Viešojo valdymo institucijų projektų dalyvių darbo užmokesčio fiksuotųjų įkainių nustatymo tyrimo ataskaitą.

 

 

 

Projekto veiklose dalyvaujančių privačių juridinių asmenų projektų dalyvių darbo užmokesčio išlaidos apskaičiuojamos taikant Privačių juridinių asmenų projektų dalyvių darbo užmokesčio fiksuotųjų įkainių nustatymo tyrimo ataskaitą.

 

 

 

Patirtos vykdančiojo personalo darbo užmokesčio už kasmetines atostogas ir (ar) kompensacijos už nepanaudotas kasmetines atostogas išmokos bei papildomų poilsio dienų išmokos apmokamos taikant Kasmetinių atostogų išmokų ir papildomų poilsio dienų išmokų fiksuotųjų normų nustatymo tyrimo ataskaitą.

 

 

 

Projekto veikloms vykdyti reikalingos apgyvendinimo Lietuvoje išlaidos apmokamos taikant Apgyvendinimo Lietuvoje išlaidų fiksuotųjų įkainių nustatymo tyrimo ataskaitą.

 

 

 

Projekto veikloms vykdyti reikalingos renginio organizavimo išlaidos apmokamos taikant Renginio organizavimo fiksuotojo įkainio nustatymo tyrimo ataskaitą.

 

 

 

Projekto veiklas vykdančių Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijai pavaldžių biudžetinių įstaigų darbuotojų darbo užmokesčio išlaidos apmokamos taikant Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos pavaldžių biudžetinių įstaigų darbuotojų darbo užmokesčio fiksuotųjų įkainių nustatymo tyrimo ataskaitą.

 

 

 

Investicijų projekto parengimo išlaidos tinkamos finansuoti įgyvendinant Aprašo 9.2 papunktyje nurodytą remiamą veiklą.

 

 

 

Fiksuotųjų įkainių nustatymo tyrimo ataskaitos skelbiamos ES struktūrinių fondų svetainėje adresu https://www.esinvesticijos.lt/lt/dokumentai/supaprastinto-islaidu-apmokejimo-tyrimai

 

 

6.

Informavimas apie projektą

Tinkamos finansuoti tik privalomos informavimo apie projektą priemonės pagal Projektų taisyklių 37 skirsnio 450.1, 450.2 ir 450.6 punktus.

 

 

 

7.

Netiesioginės išlaidos ir kitos išlaidos pagal fiksuotąją projekto išlaidų normą

Tinkama finansuoti.

 

Netiesioginėms projekto išlaidoms apmokėti taikoma fiksuotoji projekto išlaidų norma apskaičiuojama pagal Projektų taisyklių 10 priedą.

Pastaba. Paraiškos formos projekto biudžeto lentelė pildoma vadovaujantis Projekto biudžeto formos pildymo instrukcija, pateikta Rekomendacijose dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams.“

 

17. Pakeičiu 27 punktą ir jį išdėstau taip:

 

27. Pagal Aprašo 9.2 papunktyje nurodytą remiamą veiklą galimas kryžminis finansavimas, kuris gali sudaryti iki 12 procentų visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų.“

 

18. Papildau 271 punktu:

 

271. Jei projekte numatytos kryžminio finansavimo lėšos einamajam remontui, projekto vykdytojas turi pateikti šiuos priedus:

 

271.1. statinio brėžinių ir (arba) patalpų planų iš inventorinės bylos kopijas;

 

271.2. darbų aiškinamasis raštas (išvardinti, kuriose patalpose, kokie darbai bus vykdomi, suskirstant į sustambintas veiklas: sienos, lubos, santechnika, elektros instaliacija, stogas ir t. t.);

 

271.3. numatomų remontuoti patalpų nuosavybės teisę įrodantys dokumentai (valstybės įmonės Registrų centro išrašo, patvirtinančio projekto vykdytojo ir (ar) partnerio teisę į nekilnojamąjį turtą (disponavimo, valdymo, naudojimo), kuris tiesiogiai susijęs su projektu bei sudarytos panaudos sutarties, įrodančios, kad nekilnojamąjį turtą (patalpas) projekto vykdytojas ar partneris valdo panaudos teise, kopijos). Jei pastatas / patalpos yra naudojamos pagal panaudos ar nuomos sutartį, projekto vykdytojas ir (ar) projekto partneris turi turėti panaudos davėjo ar nuomotojo raštišką, sutikimą vykdyti remonto darbus, jei tokia panaudos gavėjo ar nuomininko teisė nėra apibrėžta nuomos / panaudos sutartyje.

 

19. Papildau 272 punktu:

 

272. Projekto vykdytojas turi užtikrinti, kad projekto lėšomis suremontuotos patalpos būtų naudojamos vykdant projekto tikslą atitinkančias veiklas ne trumpiau kaip 5 metus nuo projekto veiklų įgyvendinimo pabaigos ir 5 metus po projekto pabaigos privalo teikti ataskaitas, susijusias su projekto veiklų įgyvendinimu.“

 

20. Pakeičiu 28.4 papunktį ir jį išdėstau taip:

 

28.4. nuotoliniams mokymams taikomi šie reikalavimai:

 

28.4.1. teikiant mokymo paslaugas nuotoliniu būdu, privaloma užtikrinti suplanuotą dalyvių skaičių ir numatytą mokymų trukmę;

 

28.4.2. organizuodamas mokymą nuotoliniu būdu, projekto vykdytojas įgyvendinančiajai institucijai planuojamų renginių grafike nurodo prisijungimo prie sistemos duomenis.“

 

21. Papildau 311 punktu:

 

311. Pareiškėjas turi pateikti projektinį pasiūlymą:

 

311.1. jeigu suplanuotų investicijų į investavimo objektus (projekto įgyvendinimo metu numatytas sukurti (pagerinti, atnaujinti, kt.) ilgalaikis materialusis ir nematerialusis turtas) išlaidų suma, išskyrus (atėmus) joms tenkantį pridėtinės vertės mokestį ir išlaidas, kurios yra apmokamos supaprastintai pagal iš anksto nustatytus dydžius (fiksuotuosius įkainius, fiksuotąsias sumas arba fiksuotąsias normas) viršija 300 000,00 Eur (tris šimtus tūkstančių eurų);

 

311.2. investicijų projektą, parengtą pagal Investicijų projektų rengimo metodiką, kuri skelbiama ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt;

 

331.3. projekto įgyvendinimo alternatyvų analizę. Projekto įgyvendinimo alternatyvų analizė investicijų projekte turi būti atlikta pagal Optimalios projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimo kokybės vertinimo metodikos (toliau – Kokybės metodika), patvirtintos 2014 m. spalio 13 d. 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programos valdymo komiteto posėdžio protokolu Nr. 35, 9–12 punktų nuostatas parinktą metodą (sąnaudų ir naudos analizės metodą (SNA) ir (ar) sąnaudų efektyvumo analizės metodą (SEA)); investicijų projekte turi būti pagrįsta projekto įgyvendinimo alternatyvų analizės pasirinkto metodo atitiktis šiame Aprašo papunktyje nurodytų Kokybės metodikos punktų nuostatoms.

 

22. Pakeičiu priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

 

23. Papildau 2 priedu (pridedama).

 

 

 

Švietimo, mokslo ir sporto ministrė                                                                     Jurgita Šiugždinienė

 

 

 

 

SUDERINTA

Europos socialinio fondo agentūros

2021 m. liepos 20 d. raštu Nr. SB-2021-00386