herbas 130301


LOŠIMŲ PRIEŽIŪROS TARNYBOS

PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL PATARIAMOSIOS KOMISIJOS SPRENDIMUI DĖL BAUDOS SKYRIMO IR JOS DYDŽIO NUSTATYMO PRIIMTI DARBO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2020 m. balandžio 28 d. Nr. DIE-256

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos azartinių lošimų įstatymo (2019 m. gruodžio 19 d. įstatymo Nr. XIII-2743 redakcija) 292 straipsnio 7 dalimi:

1. T v i r t i n u Patariamosios komisijos sprendimui dėl baudos skyrimo ir jos dydžio nustatymo priimti darbo tvarkos aprašą (pridedama).

2. N u s t a t a u, kad šis įsakymas įsigalioja 2020 m. liepos 1 d.

 

 

 

Direktorius                                                                                                               Virginijus Daukšys

 

 

PATVIRTINTA

Lošimų priežiūros tarnybos prie Lietuvos

Respublikos finansų ministerijos direktoriaus

2020 m. balandžio 28 d. įsakymu Nr. DIE-256

 

 

PATARIAMOSIOS KOMISIJOS SPRENDIMUI DĖL BAUDOS SKYRIMO IR JOS DYDŽIO NUSTATYMO PRIIMTI DARBO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Patariamosios komisijos sprendimui dėl baudos skyrimo ir jos dydžio nustatymo priimti darbo tvarkos aprašas(toliau – Aprašas) nustato Patariamosios komisijos sprendimui dėl baudos skyrimo ir jos dydžio nustatymo priimti (toliau – Komisija) sudarymo, galimų Lietuvos Respublikos azartinių lošimų įstatymo (toliau – Įstatymas) pažeidimų nagrinėjimo, klausimo dėl baudos skyrimo už galimus azartinius lošimus organizuojančių bendrovių Įstatymo pažeidimus ir baudos dydžio nustatymo svarstymo Komisijos posėdyje (toliau – posėdis),Komisijos sprendimų priėmimo ir siūlymų Lošimų priežiūros tarnybos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – Priežiūros tarnyba) direktoriui pateikimo tvarką. Šis Aprašas netaikomas nagrinėjant Įstatyme ir (ar) jo įgyvendinamuosiuose teisės aktuose nustatytus pažeidimus, kurių metu kyla administracinė atsakomybė fiziniams asmenims pagal Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodeksą.

2. Apraše vartojamos sąvokos:

2.1Subjektas azartinius lošimus organizuojanti bendrovė;

2.2Kitas asmuo – Komisijos sprendimu dalyvauti posėdyje kviečiamas asmuo (suinteresuoti subjektai, taip pat asmenys, kurių dalyvavimas posėdyje būtinas klausimui dėl baudos skyrimo ir jos dydžio nustatymo tinkamai išnagrinėti (liudytojai, ekspertai, specialistai ir (ar) kiti asmenys);

2.3. Kitos Apraše vartojamos sąvokos atitinka Įstatyme vartojamas sąvokas.

 

II SKYRIUS

KOMISIJA IR JOS ĮGALIOJIMAI

 

3. Galimiems Įstatymo pažeidimams nagrinėti ir siūlymams Priežiūros tarnybos direktoriaus sprendimui dėl baudos skyrimo ir jos dydžio nustatymo priimti teikti Priežiūros tarnybos direktorius įsakymu sudaro Komisiją iš Priežiūros tarnybos valstybės tarnautojų ir skiria Komisijos sekretorių. Komisija sudaroma iš ne mažiau kaip 3 narių (Komisijos sekretorius nėra Komisijos narys). Visi Komisijos sprendimai priimami Komisijos narių balsų dauguma, dalyvaujant ne mažiau kaip pusei Komisijos narių. Komisijos nariai neturi teisės atsisakyti balsuoti arba susilaikyti balsuojant. Balsams pasidalijus po lygiai, lemiamas yra Komisijos pirmininko balsas.

4. Posėdžius organizuoja ir jiems pirmininkauja Komisijos pirmininkas, o jo nesant – jį pavaduojantis Komisijos narys.

5. Komisijos nariu negali būti skiriamas asmuo, kuris:

5.1. dalyvavo atliekant subjekto patikrinimą;

5.2. antrą kartą iš eilės dalyvautų Komisijos posėdyje priimant sprendimą dėl to paties subjekto;

5.3. yra buvęs tikrinto subjekto darbuotojas ir nuo darbo santykių pasibaigimo yra praėję mažiau kaip 1 metai;

5.4. yra tikrinto subjekto, jo vadovo, vyriausiojo buhalterio, valdybos ar stebėtojų tarybos narių artimas asmuo;

5.5. yra veikiamas kitų sąlygų, galinčių turėti įtakos sprendimo priėmimo objektyvumui.

6. Komisija, nagrinėdama galimus Įstatymo pažeidimus, turi teisę gauti nagrinėjimui reikalingą informaciją, dokumentus ar kitus duomenis, kviesti ir apklausti kitus asmenis.

 

III SKYRIUS

PASIRENGIMAS GALIMŲ ĮSTATYMO PAŽEIDIMŲ NAGRINĖJIMUI

 

7. Priežiūros tarnybos valstybės tarnautojų atlikto patikrinimo metu surinkta galimų Įstatymo pažeidimų medžiaga Komisijai perduodama nagrinėti Priežiūros tarnybos direktoriaus įsakymu.

8. Komisijos pirmininkas, o jo nesant – jį pavaduojantis Komisijos narys, gavęs Priežiūros tarnybos patikrinimo metu surinktą medžiagą su atlikto patikrinimo išvadomis, ne vėliau kaip per 2 darbo dienas rezoliucija priima sprendimą organizuoti posėdį.

9. Komisijos nariai, susipažinę su patikrinimo metu surinkta medžiaga, nusprendžia, kurių asmenų dalyvavimas posėdyje yra būtinas, ar reikia kviesti subjektą, jo įgaliotus atstovus, kitus asmenis).

10. Komisijos pirmininkas, o jo nesant – jį pavaduojantis Komisijos narys, praneša subjektui registruotąja pašto siunta buveinės adresu, o jeigu žinomas – faktinės veiklos adresu, apie posėdžio vietą, datą ir laiką ne vėliau kaip likus 10 darbo dienų iki posėdžio dienos nuo šio pranešimo išsiuntimo dienos. Pranešime nurodoma, kad subjektas turi Įstatymo 292 straipsnio 8 ir 10 dalyse nurodytas teises.

11. Komisijos pirmininkas, o jo nesant – jį pavaduojantis Komisijos narys, kitiems asmenims, kurių dalyvavimas posėdyje būtinas, pranešimą apie posėdžio vietą, datą ir laiką siunčia elektroniniu paštu ar registruotąja pašto siunta gyvenamosios vietos ar darbovietės adresu ne vėliau kaip likus 10 darbo dienų iki posėdžio dienos nuo šio pranešimo išsiuntimo dienos.

12. Priežiūros tarnybos patikrinimo metu surinktos medžiagos svarstymas posėdyje inicijuojamas praėjus Aprašo 10 ir 11 punktuose nustatytam terminui.

 

IV SKYRIUS

GALIMO ĮSTATYMO PAŽEIDIMO NAGRINĖJIMAS

 

13. Galimo Įstatymo pažeidimo nagrinėjimą organizuoja Komisijos pirmininkas. Posėdžio pradžią, pertraukas ir pabaigą skelbia Komisijos pirmininkas, o jo nesant – jį pavaduojantis Komisijos narys.

14. Posėdžio eigai fiksuoti rašomas posėdžio protokolas ir daromas garso įrašas, kuris yra posėdžio protokolo sudedamoji dalis.

15. Be Komisijos leidimo posėdžio metu filmuoti, fotografuoti, daryti garso ar vaizdo įrašus ir naudoti kitas technines priemones draudžiama.

16. Jeigu posėdžio metu asmenys po Komisijos pirmininko įspėjimo pažeidžia tvarką, Komisijos pirmininkas turi teisę pašalinti juos iš posėdžio salės.

17. Komisija protokoliniu sprendimu posėdžio dalyvių prašymu ar savo iniciatyva gali visą posėdį ar jo dalį pripažinti uždarais, jeigu yra pagrindas manyti, kad bus atskleista informacija, kuri yra valstybės, tarnybos ar komercinė kitų ūkio subjektų paslaptis arba kurią atskleidus būtų pažeista fizinio asmens teisė į privataus gyvenimo neliečiamumą.

18. Posėdyje gali dalyvauti:

18.1. subjektas ir (ar) jo įgaliotas atstovas;

18.2. Komisijos sprendimu – kiti asmenys.

19. Subjekto ar jo įgalioto atstovo, kitų asmenų neatvykimas, jeigu jiems apie posėdį buvo tinkamai pranešta, nekliudo surengti posėdžio ir svarstyti klausimo dėl baudos skyrimo ir paskirtos baudos dydžio nustatymo.

20. Posėdyje dalyvaujantys asmenys privalo pateikti asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, o subjektų įgalioti atstovai asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą ir įgaliojimą, patvirtintą teisės aktų nustatyta tvarka.

21. Paskirtu laiku posėdį pradeda Komisijos pirmininkas ir paskelbia, koks klausimas bus svarstomas, Komisijos sudėtį, kas atvyko į posėdį. Komisijos pirmininkas arba Komisijos sekretorius nustato atvykusiųjų tapatybę, patikrina atstovų įgaliojimus.

22. Komisijos pirmininkas praneša subjektui ir kitiems asmenims jų teises ir pareigas.

23. Komisijos narys pristato galimų Įstatymo pažeidimų aplinkybes ir duomenis, kuriais grindžiamas galimas Įstatymo pažeidimas: dokumentus, nuotraukas, vaizdo įrašus, garso įrašus ir kitą informaciją.

24. Paskui dėl galimo Įstatymo pažeidimo aplinkybių išklausomas subjektas ir (ar) jo įgaliotas atstovas, kiti asmenys. Subjektui, jo įgaliotam atstovui, kitiems asmenims gali būti užduodami klausimai.

25. Posėdžio pirmininkas skelbia posėdžio pabaigą.

26. Komisija protokoliniu sprendimu gali atidėti galimų Įstatymo pažeidimų nagrinėjimą, jeigu būtina surinkti naujų įrodymų ar kitais būtinais atvejais.

27. Komisija, atidėdama galimų Įstatymo pažeidimų nagrinėjimą, arba posėdžiui neįvykus dėl kitų pateisinančių priežasčių, paskiria kito posėdžio datą ir laiką ir apie tai praneša Aprašo 10 ir 11 punktuose nustatyta tvarka, arba pasirašytinai paskelbia į posėdį atvykusiems subjektams, jo įgaliotiems atstovams, kitiems asmenims.

28. Komisija turi teisę pareikalauti subjekto ir (ar) jo įgalioto atstovo, kitų asmenų per nustatytą terminą, ne trumpesnį kaip 5 darbo dienos ir ne ilgesnį kaip 10 darbo dienų, pateikti galimų Įstatymo pažeidimų nagrinėjimui reikalingą papildomą informaciją, dokumentus ar kitus duomenis. Toks reikalavimas posėdyje dalyvaujančiam subjektui ir (ar) jo įgaliotam atstovui, kitiems asmenims išdėstomas protokoliniu Komisijos sprendimu, kuris turi būti įrašytas į posėdžio protokolą, o posėdyje nedalyvaujančiam subjektui ir (ar) jo įgaliotam atstovui, kitiems asmenims pateikiamas raštu.

29. Aprašo 28 punkte nurodytos informacijos, dokumentų ar kitų duomenų nepateikimas per nustatytą terminą netrukdo nagrinėti galimų Įstatymo pažeidimų.

 

V SKYRIUS

KOMISIJOS MOTYVUOTOS IŠVADOS DĖL BAUDOS SKYRIMO IR JOS DYDŽIO NUSTATYMO PRIĖMIMAS

 

30. Komisija įrodymus vertina pagal savo vidinį įsitikinimą, pagrįstą visapusišku, išsamiu ir nešališku visų galimo Įstatymo pažeidimo aplinkybių išnagrinėjimu, vadovaudamasi Įstatymu, teisingumo ir protingumo kriterijais.

31. Komisija, priimdama išvadą dėl baudos skyrimo ir jos dydžio nustatymo, atsižvelgia į Įstatymo 291 straipsnio 3 ir 4 dalyse, 292 straipsnio 5 dalyje nurodytas aplinkybes, o priimdama išvadą dėl galimo baudos neskyrimo – atsižvelgia į Įstatymo 291 straipsnio6 dalies nuostatas.

32. Komisija, išnagrinėjusi galimų Įstatymo pažeidimų medžiagą, priima Komisijos išvadą, kurioje pateikia Priežiūros tarnybos direktoriui vieną iš šių siūlymų:

32.1. skirti Įstatyme nustatytą baudą, Komisijos apskaičiuotą vadovaujantis Baudų, skiriamų už Lietuvos Respublikos azartinių lošimų įstatymo pažeidimus, apskaičiavimo tvarkos aprašu;

32.2. pažeidimą pripažinti mažareikšmiu ir neskirti Įstatyme nustatytos baudos;

32.3. pripažinti, kad pažeidimas nebuvo padarytas.

33. Pasibaigus posėdžiui Komisija išvadą su vienu iš Aprašo 32 punkte nustatytų siūlymų per 5 darbo dienas pateikia apsvarstyti Priežiūros tarnybos direktoriui.

34. Komisijos išvadą pasirašo visi posėdyje dalyvavę Komisijos nariai.

35. Komisijos narys, kuris Komisijos išvados priėmimo metu laikėsi skirtingos nuomonės, turi teisę ją išdėstyti raštu. Atskiroji nuomonė neskelbiama, bet pridedama prie Įstatymo pažeidimo nagrinėjimo medžiagos. Komisijos nariai neturi teisės atskleisti kitų Komisijos narių nuomonių, pareikštų priimant Komisijos išvadą.

36. Komisijos išvada turi būti motyvuota, joje taip pat turi būti:

36.1. įžanginė dalis, kurioje nurodoma Komisijos sudėtis, Komisijos išvados priėmimo data ir vieta, posėdžio sekretorius, posėdžio dalyviai, jų duomenys, svarstomas klausimas;

36.2. aprašomoji dalis, kurioje nurodomos nustatytos aplinkybės, subjektų pareiškimai, reikalavimai ar nuomonės;

36.3. motyvuojamoji dalis, kurioje nurodomi motyvai, kuriais grindžiama Komisijos išvada, teisės normos, kuriomis vadovaujamasi, subjekto paaiškinimų vertinimas;

36.4. rezoliucinė dalis, kurioje Komisija pateikia siūlymą pagal Aprašo 32 punktą.

37. Aprašo 32 punkte numatyta Komisijos išvada priimama per objektyviai įmanomą trumpiausią laiką, bet ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo Priežiūros tarnybos patikrinimo metu surinktos medžiagos perdavimo nagrinėti posėdyje.

38. Komisijos sekretorius nedelsdamas perduoda Komisijos išvadą ir Komisijos parengtą Priežiūros tarnybos direktoriaus įsakymo projektą Priežiūros tarnybos direktoriui.

39. Priežiūros tarnybos direktorius, gavęs Komisijos išvadą, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Komisijos išvados gavimo priima galutinį sprendimą dėl baudos skyrimo ir paskirtos baudos dydžio, pažeidimo pripažinimo mažareikšmiu ar pripažinimo, kad pažeidimas nebuvo padarytas:

39.1. patvirtina Komisijos išvadą ir Priežiūros tarnybos direktoriaus įsakymo projektą;

39.2. Komisijos išvadą grąžina Komisijai papildomam galimų Įstatymo pažeidimų įvertinimui, jeigu nepasibaigę Įstatymo 291 straipsnio 5punkte nustatyti terminai. Tokiu atveju mutatis mutandis taikomos Aprašo 30–32 punktų nuostatos.

40. Priežiūros tarnybos direktoriaus įsakymas turi būti motyvuotas, jame turi būti:

40.1. įžanginė dalis, kurioje nurodomas Priežiūros tarnybos pavadinimas, Priežiūros tarnybos direktoriaus įsakymo priėmimo data ir vieta, subjekto duomenys, spręstas klausimas;

40.2. motyvuojamoji dalis, kurioje nurodomi motyvai, kuriais grindžiamas Priežiūros tarnybos direktoriaus sprendimas, teisės normos, kuriomis vadovaujamasi;

40.3. rezoliucinė dalis, kurioje nurodomas priimtas Priežiūros tarnybos direktoriaus sprendimas, jo vykdymo terminas ir tvarka, apskundimo terminas ir tvarka.

 

VI SKYRIUS

SUBJEKTO INFORMAVIMAS APIE PRIIMTĄ SPRENDIMĄ

 

41. Priežiūros tarnybos direktoriaus sprendimo nuorašas per 3 darbo dienas nuo jo priėmimo dienos registruotąja pašto siunta buveinės adresu, o jeigu žinomas – faktinės veiklos adresu, išsiunčiamas subjektui ir (ar) jo įgaliotam atstovui arba įteikiamas pasirašytinai.

 

 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

42. Priežiūros tarnyba gali savo iniciatyva pagal subjekto, dėl kurio priimtas sprendimas, ar jo įgalioto atstovo prašymą ištaisyti Priežiūros tarnybos direktoriaus sprendime dėl baudos skyrimo esančius rašymo apsirikimus, aiškias aritmetines klaidas ar kitus netikslumus, kurių ištaisymas nekeičia sprendimo dėl baudos skyrimo esmės. Klaidų Priežiūros tarnybos direktoriaus sprendime dėl baudos skyrimo ištaisymo klausimu priimto sprendimo kopija (nuorašas) turi būti šio Aprašo nustatyta tvarka išsiųsta subjektui, dėl kurio šis sprendimas priimtas, ar jo įgaliotam atstovui.

43. Priežiūros tarnybos direktoriaus sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka Vilniaus apygardos administraciniam teismui.

44. Subjektas duomenų, sudarančių valstybės, tarnybos, profesinę, komercinę paslaptį, negali skelbti viešai, kam nors perduoti arba kitaip padaryti prieinamą, išskyrus įstatymų nustatytus atvejus.

______________________________