LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros ir inovacijų raidos (sumanios specializacijos) krypčių plėtros ir jų prioritetų įgyvendinimo stebėsenos ir poveikio vertinimo bei verslo subjektų ir mokslo ir studijų institucijų bendradarbiavimo skatinimo tvarkos aprašO patvirtinimo

 

2014  m. gruodžio 15 d. Nr. V-1218/4-911

Vilnius

 

 

Įgyvendindami Prioritetinių mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros ir inovacijų raidos (sumanios specializacijos) krypčių ir jų prioritetų įgyvendinimo programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. balandžio 30 d. nutarimu Nr. 411 „Dėl Prioritetinių mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros ir inovacijų raidos (sumanios specializacijos) krypčių ir jų prioritetų įgyvendinimo programos patvirtinimo“, ir atsižvelgdami į Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros ir inovacijų raidos prioritetų įgyvendinimo koordinavimo grupės 2014 m. gruodžio 11 d. posėdžio protokolą Nr. 12,

 

t v i r t i n a m e Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros ir inovacijų raidos (sumanios specializacijos) krypčių plėtros ir jų prioritetų įgyvendinimo stebėsenos ir poveikio vertinimo bei verslo subjektų ir mokslo ir studijų institucijų bendradarbiavimo skatinimo tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

 

 

Švietimo ir mokslo ministras                                                                           Dainius Pavalkis

 

 

 

Ūkio ministras                                                                                                 Evaldas Gustas

 


 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Švietimo ir mokslo

ministro ir Lietuvos Respublikos Ūkio ministro

2014 m. gruodžio 15 d. įsakymu Nr. V-1218/4-911

 

 

Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros ir inovacijų raidos (sumanios specializacijos) krypčių plėtros ir jų prioritetų įgyvendinimo stebėsenos ir POVEIKIO vertinimo BEI VERSLO SUBJEKTŲ IR MOKSLO IR STUDIJŲ INSTITUCIJŲ BENDRADARBIAVIMO SKATINIMO TVARKOS aprašas

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros ir inovacijų raidos (sumanios specializacijos) krypčių plėtros ir jų prioritetų įgyvendinimo stebėsenos ir poveikio vertinimo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) parengtas įgyvendinant Prioritetinių mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros ir inovacijų raidos (sumanios specializacijos) krypčių ir jų prioritetų įgyvendinimo programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. balandžio 30 d. nutarimu Nr. 411 „Dėl Prioritetinių mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros ir inovacijų raidos (sumanios specializacijos) krypčių ir jų prioritetų įgyvendinimo programos patvirtinimo“ (toliau – Programa).

2. Tvarkos aprašas nustato mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros ir inovacijų (toliau – MTEPI) raidos (sumanios specializacijos) krypčių ir jų prioritetų (toliau – MTEPI prioritetai) veiksmų planų įgyvendinimo stebėsenos ir poveikio vertinimo tvarką   bei vykdytojus, taip pat verslo bei mokslo ir studijų institucijų bendradarbiavimo skatinimo tvarką bei vykdytojus.

 

II SKYRIUS

VERSLO SUBJEKTŲ BEI MOKSLO IR STUDIJŲ INSTITUCIJŲ BENDRADARBIAVIMO SKATINIMAS

 

3. Programos įgyvendinimui yra būtinas kuo platesnis verslo subjektų bei mokslo ir studijų institucijų įtraukimas į bendrus projektus. Verslo subjektų bei mokslo ir studijų institucijų bendradarbiavimo skatinimą atlieka Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra (toliau - Agentūra). Skatindama verslo bei mokslo ir studijų bendradarbiavimą Agentūra atlieka:

3.1. Programos įgyvendinimo metu identifikuoja ir analizuoja ūkio subjektų MTEPI poreikius bei nustato ūkio subjektams aktualias MTEPI tematikas;

3.2. organizuoja  informacijos apie sumanios specializacijos tikslus ir procesą sklaidą potencialiems MTEPI prioritetų įgyvendinimo dalyviams ir veiksmų planuose nustatytų MTEPI politikos priemonių pagrindu vykdytinų projektų pareiškėjams; prisideda prie bendros informacijos sklaidos visuomenei;

3.3. organizuoja Programos ir atskirų MTEPI prioritetų veiksmų planų įgyvendinimo aptarimus su procese dalyvaujančiais ir kitais suinteresuotais viešo ir privataus sektorių subjektais;

3.4. suinteresuotiems asmenims, įvertinusi jų poreikius ir galimybes, teikia siūlymus dėl tinkamos finansuojamos priemonės pasirinkimo ir teikia konsultacijas dėl galimybių vykdyti MTEPI prioritetų veiksmų planuose nustatytų studijų ir MTEPI politikos priemonių pagrindu vykdytinus projektus;

3.5. organizuoja informacinius seminarus ir partnerių paieškos renginius;

3.6. organizuoja mokslo ir studijų institucijų bei kitų viešų ir privačių subjektų bendradarbiavimo veiklas, siekiant paskatinti jų bendrą dalyvavimą studijų ir MTEPI politikos priemonių pagrindu vykdytinuose projektuose;

3.7. teikia konsultacijas ūkio subjektams apie galimybes panaudoti MTEP rezultatus aukštos pridėtinės vertės produktams gaminti.

4. Vykdydama Tvarkos aprašo 3 punkte nustatytas veiklas Agentūra teikia stebėseną ir poveikio vertinimą atliekančiai institucijai jos funkcijoms atlikti reikalingus duomenis ir (arba) apibendrintą informaciją.

5. Atsižvelgiant į veiklos metu gautus duomenis, Agentūra teikia Koordinavimo grupei argumentuotus pasiūlymus dėl poreikio koreguoti veiksmų planus.

6. Agentūra, kasmet ne vėliau kaip iki balandžio 1 d. arba Koordinavimo grupei paprašius, teikia Tvarkos aprašo 3 punkte nustatytos veiklos ataskaitą.

7. Savo veikloms vykdyti Agentūra gali pasitelkti ekspertus, kompetetingus atitinkamose MTEPI prioritetų kryptyse (po vieną ekspertą kiekvienai krypčiai).

 

III SKYRIUS

PROGRAMOS ir MTEPI prioritetų veiksmų planų ĮGYVENDINIMO STEBĖSENA IR VIEŠINIMAS

 

8. Programos, MTEPI prioritetų ir MTEPI prioritetų veiksmų planų įgyvendinimo stebėseną ir vertinimą organizuoja Mokslo ir studijų stebėsenos ir analizės centras (toliau – Centras). Centras yra atsakingas už apibendrintų įgyvendinimo stebėsenos, nuolatinės analizės ir vertinimo duomenų kaupimą, apibendrinimą bei savalaikį teikimą Koordinavimo grupei ir kitiems suinteresuotiems dalyviams, taip pat už viešinimui skirtos informacijos teikimą.

9. Centro organizuojama nuolatinė analizė ir stebėsena remiasi Europos Sąjungos (toliau – ES) struktūrinių fondų arba kitų šaltinių lėšomis finansuotas veiklas įgyvendinančių institucijų surinktais duomenimis ir atliktais tyrimais, Centro ir Ūkio ministerijos surinktais papildomais duomenimis ir informacija, Agentūros teikiamais duomenimis ir informacija, būklės analizėmis, tendencijų analizėmis, įžvalgomis, ekspertinių grupių darbo rezultatais ir kita informacija.

10. Programos, MTEPI prioritetų ir MTEPI prioritetų veiksmų planų įgyvendinimo stebėseną ir vertinimą Centras atlieka pagal savo patvirtintą ir su Švietimo ir mokslo ministerija ir Ūkio ministerija suderintą tvarką.

11. Centras, vykdydamas Programos ir MTEPI prioritetų veiksmų planų įgyvendinimo stebėseną, atlieka šias funkcijas:

11.1. analizuoja informaciją apie studijų ir MTEPI politikos priemonių pagrindu vykdomų, Švietimo ir mokslo ministerijos finansuojamų projektų įgyvendinimą;

11.2. analizuoja mokslo būklę (dalyvavimą tarptautinėse mokslo programose, MTEP ir aukštojo mokslo tendencijas Lietuvoje, MTEP verslo sektoriuje, mokslo ir studijų institucijų mokslo būklę tarptautiniame kontekste);

11.3. analizuoja studijų ir MTEPI politikos priemonių, skirtų atskiriems MTEPI prioritetams įgyvendinti ir (arba) jų derinio, numatyto MTEPI prioritetų veiksmų planuose, efektyvumą;

11.4. kartu su Ūkio ministerija:

11.4.1. analizuoja MTEPI prioritetų įgyvendinimo poveikį ūkio sektoriams;

11.4.2. analizuoja mokslo ir technologijų raidą ir tendencijas, socialinės, ekonominės ir kitokios aplinkos veiksnių pokyčius, galinčius turėti poveikį Programos įgyvendinimui ir (arba) atskirų MTEPI prioritetų įgyvendinimo aktualumui bei prioritetams skirtų lėšų investavimo bei poveikio perspektyvas;

11.4.3. analizuoja studijų ir MTEPI politikos priemonių įgyvendinimo poveikį MTEPI prioritetų įgyvendinimui;

11.4.4. analizuoja ministerijų planus dėl studijų ir MTEPI politikos priemonių kvietimų skelbimo, siekiant savalaikio planuojamų priemonių įgyvendinimo.

12. Ūkio ministerija, dalyvaudama Programos ir MTEPI prioritetų veiksmų planų įgyvendinimo stebėsenos ir viešinimo veiklose, atlieka šias funkcijas:

12.1. analizuoja informaciją apie MTEPI politikos priemonių pagrindu vykdomų, Ūkio ministerijos finansuojamų projektų įgyvendinimą;

12.2. analizuoja šalies ūkio būklę dėl MTEPI poveikio;

12.3. atlieka MTEPI politikos priemonių ir (arba) jų derinio efektyvumo analizę;

12.4. analizuoja ūkio sektorių plėtros pokyčius ir trukdžius plėtrai;

12.5. kartu su Centru atlieka 11.4 papunktyje nustatytas funkcijas.

13. Ūkio ministerija apibendrintus duomenis, analitinę informaciją ir išvadas teikia Centrui, kuris kasmet ne vėliau kaip liepos 1 d. arba Koordinavimo grupei paprašius, parengia ir Koordinacinei grupei teikia bendrą ataskaitą.

14. Centras ir Ūkio ministerija Tvarkos aprašo 11 ir 12 punktuose nustatytoms funkcijoms vykdyti gali pasitelkti Lietuvos ir (arba) užsienio ekspertus.

 

IV SKYRIUS

MTEPI prioritetų veiksmų planų IR MTEPI PRIORITETŲ ĮGYVENDINIMO VERTINIMAS

 

15. Centras organizuoja kiekvieno MTEPI prioriteto veiksmų plano tarpinį vertinimą, praėjus 2 (dviem) metams nuo MTEPI prioriteto veiksmų plano patvirtinimo.

16. Tarpinio MTEPI prioriteto veiksmų plano vertinimo metu, atsižvelgdamas į Tvarkos aprašo 13 punkte nustatytas Koordinavimo grupės patvirtintas ataskaitas, Centras:

16.1. įvertinęs MTEPI prioriteto veiksmų plano rodiklių pasiekimo rezultatus, nustato MTEPI prioriteto įgyvendinimo pažangą ir galimybes;

16.2. įvertina METPI prioriteto veiksmų plane nustatytų studijų ir MTEPI politikos priemonių, jų pagrindu vykdomų projektų įgyvendinimo rezultatus ir tinkamumą MTEPI prioritetui įgyvendinti;

16.3. remdamasis technologijų raidos ir tendencijų informacija, įvertinęs socialinės, ekonominės ir kitokios aplinkos veiksnių pokyčius, nustato MTEPI prioriteto potencialą tolesnei plėtrai.

17. Centras, apibendrinęs tarpinio vertinimo rezultatus, teikia Koordinavimo grupei ataskaitą bei pagrįstus siūlymus ir rekomendacijas dėl tolesnių veiksmų, susijusių su Programos ir (arba) atskirų MTEPI prioritetų veiksmų planų įgyvendinimu.

18. Pasibaigus Programai per vienerius metus Centras organizuoja kiekvieno MTEPI prioriteto veiksmų plano įgyvendinimo galutinį vertinimą.

19. MTEPI prioriteto veiksmų plano įgyvendinimo galutinio vertinimo metu, atsižvelgdamas į Tvarkos aprašo 13 punkte nustatytas Koordinacinės grupės ataskaitas ir tarpinio vertinimo rezultatus, Centras:

19.1. įvertinęs MTEPI prioriteto veiksmų plano rodiklių pasiekimo rezultatus, nustato MTEPI prioriteto įgyvendinimo būseną;

19.2. įvertina MTEPI prioriteto veiksmų plano įgyvendinimo poveikį atitinkamo MTEPI prioriteto įgyvendinimui, atitinkamos prioritetinės MTEPI raidos krypties plėtrai, MTEPI plėtrai ir ūkio konkurencingumui.

20. Centras, apibendrinęs galutinio MTEPI prioriteto veiksmų plano įgyvendinimo vertinimo rezultatus, teikia Koordinavimo grupei galutinio MTEPI prioriteto veiksmų plano įgyvendinimo vertinimo ataskaitą.

21. Pasibaigus Programai per dvejus metus Centras organizuoja galutinį visų MTEPI prioritetų įgyvendinimo poveikio MTEPI plėtrai, ūkio konkurencingumui vertinimą.

22. Galutinio visų MTEPI prioritetų įgyvendinimo poveikio MTEPI plėtrai ir ūkio konkurencingumui vertinimo metu, atsižvelgdamas į nuolatinės analizės, tarpinių ir galutinių MTEPI prioritetų veiksmų planų įgyvendinimo vertinimų rezultatus, Centras:

22.1. atsižvelgdamas į Programos priede nustatytų vertinimo kriterijų pasiekimo rezultatus, įvertina Programos strateginio tikslo, tikslų ir uždavinių įgyvendinimo galutinį rezultatą;

22.2. įvertina ekonominį Programos įgyvendinimo poveikį;

22.3. įvertina Programos įgyvendinimo poveikį svarbiausių socialinių ir ekonominių iššūkių, nustatytų MTEPI prioritetų identifikavimo metu, atliepimui.

23. Centras, apibendrinęs galutinius visų MTEPI prioritetų įgyvendinimo poveikio MTEPI plėtrai ir ūkio konkurencingumui vertinimo rezultatus, teikia Koordinavimo grupei ataskaitą bei siūlymus ir rekomendacijas dėl tolesnės MTEPI plėtros skatinimo.

24. Centras funkcijoms vykdyti gali pasitelkti Lietuvos ir (arba) užsienio ekspertus.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

25. Programos, MTEPI prioritetų ir MTEPI prioritetų veiksmų planų įgyvendinimo stebėsenos ir vertinimo bei verslo subjektų ir mokslo ir studijų institucijų bendradarbiavimo skatinimas gali būti vykdomas Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto, ES struktūrinių ir kitų ES fondų, kitos tarptautinės paramos bei kitomis teisėtai gautomis lėšomis.

26. Stebėseną ir poveikio vertinimą atliekančiai institucijai reikalingus duomenis ir informaciją teikia MTEPI prioritetų veiksmų planų priemones ir jų pagrindu vykdomus projektus įgyvendinančios institucijos neatlygintinai teisės aktų nustatyta tvarka.

27. Švietimo ir mokslo ministerija kartu su Ūkio ministerija užtikrina stebėsenai ir poveikio vertinimui reikalingų duomenų suteikimą.

28. Agentūra ir Centras, vykdydami Tvarkos apraše nustatytas funkcijas, turi užtikrinti informacijos konfidencialumą ir Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo reikalavimus.

 

 

___________________