LIETUVOS RESPUBLIKOS

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL PROJEKTŲ, SKIRTŲ NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ PASLAUGOMS GLOBĖJAMS (RŪPINTOJAMS), ĮTĖVIAMS, BUDINTIEMS GLOBOTOJAMS, ŠEIMYNŲ DALYVIAMS, VALSTYBĖS VAIKO TEISIŲ APSAUGOS IR ĮVAIKINIMO TARNYBOS PRIE SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS ATESTUOTIEMS ASMENIMS, GLOBOS CENTRŲ DARBUOTOJAMS, BENDRUOMENINIŲ VAIKŲ GLOBOS NAMŲ DARBUOTOJAMS TEIKTI, VAIKO GLOBAI (RŪPYBAI) ŠEIMOJE IR ĮVAIKINIMUI VIEŠINTI, ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO 2022 METAIS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2021 m. spalio 11 d. Nr. A1-717

Vilnius

 

 

Įgyvendindama kai kurių Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos 2022–2023 m. vykdomų projektų atrankos konkursų finansavimo plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2021 m. rugsėjo 27 d. įsakymu Nr. A1-684 „Dėl kai kurių Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos 2022–2023 m. vykdomų projektų atrankos konkursų finansavimo plano patvirtinimo“, 4 punktą:

1. T v i r t i n u  Projektų, skirtų nevyriausybinių organizacijų paslaugoms globėjams (rūpintojams), įtėviams, budintiems globotojams, šeimynų dalyviams, Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos atestuotiems asmenims, globos centrų darbuotojams, bendruomeninių vaikų globos namų darbuotojams teikti, vaiko globai (rūpybai) šeimoje ir įvaikinimui viešinti, atrankos konkurso organizavimo 2022 metais nuostatus (pridedama).

2. P a v e d u šio įsakymo vykdymo kontrolę viceministrui pagal veiklos sritį.

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministrė                                                                     Monika Navickienė

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro

2021 m. spalio 11 d. įsakymu

Nr. A1-717

 

 

 

Projektų, skirtų nevyriausybinių organizacijų paslaugOMS globėjams (rūpintojams), įtėviams, budintiems globotojams, šeimynų dalyviams, Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos atestuotiems asmenims, GLOBOS CENTRŲ DARBUOTOJAMS, BENDRUOMENINIŲ VAIKŲ GLOBOS NAMŲ DARBUOTOJAMS teikTI, vaiko globAI (rūpybAI) šeimoje ir įvaikinimUI viešinTI, atrankos konkurso organizavimo 2022 metais nuostatai

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.    Projektų, skirtų nevyriausybinių organizacijų paslaugoms globėjams (rūpintojams), įtėviams, budintiems globotojams, šeimynų dalyviams, Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos atestuotiems asmenims, globos centrų darbuotojams, bendruomeninių vaikų globos namų darbuotojams teikti, vaiko globai (rūpybai) šeimoje ir įvaikinimui viešinti, atrankos konkurso organizavimo 2022 metais nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato projektų, skirtų nevyriausybinių organizacijų paslaugoms globėjams (rūpintojams), įtėviams, budintiems globotojams, šeimynų dalyviams, Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Tarnyba) atestuotiems asmenims teikti, vaiko globai (rūpybai) šeimoje ir įvaikinimui viešinti, atrankos 2022 metais konkurso (toliau − konkursas) organizavimo bendrąsias nuostatas, pareiškėjams teikiamus finansavimo prioritetus, reikalavimus pareiškėjams ir paraiškoms, paraiškų teikimo tvarką, paraiškų atitikties formaliesiems kriterijams ir projektų vertinimo tvarką, socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu sudaromos konkurso projektų atrankos komisijos (toliau – komisija) darbo organizavimo tvarką, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų (toliau – valstybės biudžeto lėšos) skyrimo projektams tvarką, projektų vykdymo ir stebėsenos tvarką.

2.   Nuostatuose vartojamos sąvokos:

2.1. Globėjų (rūpintojų) ir įtėvių mokymo ir konsultavimo programa – Globėjų (rūpintojų), budinčių globotojų, įtėvių, bendruomeninių vaikų globos namų darbuotojų mokymo ir konsultavimo programa, patvirtinta Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2018 m. birželio 1 d. įsakymu Nr. BV-66 „Dėl Globėjų (rūpintojų), budinčių globotojų, įtėvių, bendruomeninių vaikų globos namų darbuotojų mokymo ir konsultavimo programos patvirtinimo“ (toliau – GIMK programa).

2.2. Tarnybos atestuoti asmenys – asmenys, įgiję teisę Lietuvoje vykdyti asmenų pasirengimo globoti (rūpintis) ar įvaikinti vaiką patikrinimą, vadovaudamiesi Asmenų, siekiančių įgyti teisę vykdyti asmenų pasirengimo globoti (rūpintis) ar įvaikinti vaiką patikrinimą, atestacijos tvarkos aprašu, patvirtintu Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2013 m. birželio 5 d. įsakymu Nr. BV-30 „Dėl Asmenų, siekiančių įgyti teisę vykdyti asmenų pasirengimo globoti (rūpintis) ar įvaikinti vaiką patikrinimą, atestacijos tvarkos aprašo patvirtinimo“.

2.3. Kitos Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatyme, Lietuvos Respublikos asociacijų įstatyme, Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos fondų įstatyme, Lietuvos Respublikos religinių bendruomenių ir bendrijų įstatyme, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme ir Projektų administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. A1‑1259 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Projektų administravimo taisyklės).

3. Konkursą organizuoja Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau − Ministerija). Konkursas laikomas įvykusiu, jei pateikiama bent viena paraiška.

4. Konkursas skelbiamas viešai Ministerijos interneto svetainės https://socmin.lrv.lt/ skilties „Konkursai“ dalyje „Projektų konkursai“ (https://socmin.lrv.lt/lt/konkursai-1/projektu-konkursai) ir Tarnybos interneto svetainėje https://vaikoteises.lt/. Skelbime nurodoma:

4.1. konkurso tikslas;

4.2. konkursui numatyta skirti valstybės biudžeto lėšų suma;

4.3. didžiausia ir mažiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma;

4.4. finansuojamos veiklos ir veiklų turinio reikalavimai;

4.5. Nuostatų 3 priede nurodytos deklaracijos (toliau – deklaracija) forma;

4.6. paraiškų priėmimo pradžia ir pabaiga. Paraiškų priėmimo terminas turi būti ne trumpesnis kaip 30 (trisdešimt) kalendorinių dienų nuo kvietimo teikti projektus paskelbimo dienos;

4.7. telefono ryšio numeris ir elektroninio pašto adresas pasiteirauti, konsultacijų su konkursu susijusiais klausimais teikimo laikas;

4.8. viešųjų konsultacijų ar mokymų pareiškėjams data ir vieta.

5. Konkurso tikslas – atrinkti ir finansuoti projektus, kuriuos įgyvendinant bus teikiamos šios paslaugos: organizuojami renginiai ir seminarai, skirti globėjams (rūpintojams), įtėviams, budintiems globotojams, šeimynų dalyviams, Tarnybos atestuotiems asmenims, globos centrų darbuotojams, bendruomeninių vaikų globos namų darbuotojams, siekiant stiprinti arba skatinti vaiko globą (rūpybą) šeimoje ir įvaikinimą Lietuvoje; vaiko globos (rūpybos) šeimoje ir įvaikinimo viešinimas, pasitelkiant tvarias priemones; teikiama metodinė pagalba, konsultacijos, organizuojamos savitarpio pagalbos grupės ir vykdomos supervizijos Tarnybos atestuotiems asmenims, globos centrų darbuotojams, bendruomeninių vaikų globos namų darbuotojams; stiprinama organizuojant vaiko globą (rūpybą) dalyvaujančių institucijų specialistų kompetencija.

6. Siektinas konkurso rezultatas – teikiamos kokybiškos paslaugos globėjams (rūpintojams), įtėviams, budintiems globotojams, šeimynų dalyviams, Tarnybos atestuotiems asmenims, globos centrų darbuotojams, bendruomeninių vaikų globos namų darbuotojams, stiprinama vaiko globa (rūpyba) šeimoje ir įvaikinimas.

7. Galimi pareiškėjai – ne mažiau kaip du Tarnybos atestuotus asmenis turinčios nevyriausybinės organizacijos, teikiančios globėjų (rūpintojų) ir įtėvių paieškos, rengimo, atrankos, konsultavimo ir pagalbos jiems paslaugas, atliekančios globos (rūpybos) šeimoje ir įvaikinimo viešinimą (toliau – pareiškėjas).

8. Projektas turi būti įgyvendintas ir tinkamomis finansuoti laikomos išlaidos patirtos nuo 2022 m. sausio 1 d. iki sutartyje nurodytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2022 m. gruodžio 31 d. 

9. Konkursui numatyta skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 75 000 (septyniasdešimt penki tūkstančiai) eurų.

Didžiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 8 000 (aštuoni tūkstančiai) eurų.

Mažiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 5 000 (penki tūkstančiai) eurų.

10. Projektų tikslinė grupė – globėjai (rūpintojai), įtėviai, budintys globotojai, šeimynų dalyviai, Tarnybos atestuoti asmenys.

11. Projektas gali būti įgyvendinamas kartu su partneriu (-iais). Projekto partneriams keliamas reikalavimas turėti 1 metų darbo vaiko teisių apsaugos srityje patirties.

12. Nuostatai parengti vadovaujantis Projektų administravimo taisyklėmis, todėl Nuostatuose neaptartos procedūros atliekamos vadovaujantis Projektų administravimo taisyklėmis.

 

II Skyrius

PROJEKTAMS TEIKIAMI FINANSAVIMO PRIORITETAI IR FINANSUOTINOS VEIKLOS

 

13. Finansavimo prioritetai teikiami pareiškėjams, kurių darbuotojai arba paslaugos teikėjai (jei paslauga perkama):

13.1. turi ne mažesnę kaip penkerių metų darbo, teikiant globėjų (rūpintojų) ir įtėvių paieškos, rengimo, atrankos, konsultavimo ir pagalbos jiems paslaugas, patirtį;

13.2. veda mokymus Tarnybos atestuotiems asmenims, globos centrų darbuotojams ir bendruomeninių vaikų globos namų darbuotojams pagal GIMK programą, teikia konsultacijas Tarnybos atestuotiems asmenims, globos centrų darbuotojams, organizuoja jų savitarpio pagalbos grupes, atlieka supervizijas, viešina vaiko globą (rūpybą) šeimoje ir įvaikinimą.

14. Už atitiktį finansavimo prioritetams vertinant projektus skiriami papildomi balai.

15. Konkurso būdu finansuotinos projektų veiklos:

15.1. mokymai Tarnybos atestuotiems asmenims, bendruomeninių vaikų globos namų ir globos centrų darbuotojams;

15.2. individualios konsultacijos, supervizijos Tarnybos atestuotiems asmenims, bendruomeninių vaikų globos namų ir globos centrų darbuotojams;

15.3. mokymai įtėviams, globėjams (rūpintojams), budintiems globotojams ir šeimynų dalyviams;

15.4. individualios konsultacijos, supervizijos įtėviams, globėjams (rūpintojams), budintiems globotojams ir šeimynų dalyviams;

15.5. renginiai (seminarai, konferencijos, apskritojo stalo diskusijos, sociokultūriniai renginiai) įtėviams, globėjams (rūpintojams), budintiems globotojams ir šeimynų dalyviams, Tarnybos atestuotiems asmenims, bendruomeninių vaikų globos namų, globos centrų darbuotojams;

15.6. vykdomų veiklų viešinimas (privaloma veikla).

16. Vykdydamas Nuostatų 15 punkte nurodytas veiklas, pareiškėjas (projekto vykdytojas) užtikrina:

16.1. Nuostatų 15.6 papunktyje numatytos veiklos ir mažiausiai trijų kitų veiklų, nurodytų Nuostatų 15 punkte, vykdymą;

16.2. kiekybinio rodiklio – įgyvendinta ne mažiau kaip 90 proc. suplanuotų projekto veiklų (skaičiuojamos veiklos) – pasiekimą;

16.3. šių kokybinių rodiklių pasiekimą:

16.3.1. stiprinti Tarnybos atestuotų asmenų, bendruomeninių vaikų globos namų ir globos centrų darbuotojų kompetencijas;

16.3.2. didinti vaiko globos (rūpybos) šeimoje ir įvaikinimo institutų žinomumą;

16.4. projekto viešinimą, kad projekto tikslinė (-ės) grupė (-ės) ir visuomenė daugiau sužinotų apie projekto tikslus, uždavinius, įgyvendinimo eigą, jo rezultatus. Viešindamas projektą, projekto vykdytojas turi nepažeisti viešosios tvarkos, laikytis teisės aktų nustatytų duomenų skelbimo sąlygų ir tvarkos ir nurodyti, kad projektui lėšų skyrė Ministerija. Viešindamas projektą, projekto vykdytojas privalo tiksliai nurodyti, kokiu tikslu ir kiek valstybės biudžeto lėšų buvo skirta ir panaudota vykdant projektą;

16.5. Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo, 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių asmens duomenų teisinę apsaugą, reikalavimų laikymąsi vykdant ir administruojant projektą.

 

III SKYRIUS

PARAIŠKŲ TURINIO REIKALAVIMAI IR PARAIŠKŲ TEIKIMAS

 

17. Projektai aprašomi užpildant paraišką pagal Nuostatų 20 punkto reikalavimus ir detalią projekto įgyvendinimo sąmatą pagal Nuostatų 88–90 punktų reikalavimus. Paraiška turi būti užpildyta lietuvių kalba pagal paraiškos formą (Nuostatų 1 priedas), pasirašyta pareiškėjo vadovo arba jo įgalioto asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, nurodant vardą, pavardę bei pareigas, ir atsiųsta Ministerijai el. paštu gimk_konkursui@socmin.lt. Paraiška turi būti užpildyta kompiuteriu Microsoft Word formatu ir Ministerijai pateikta .pdf formatu. Paraiška ir Nuostatų 21 punkte nurodyti dokumentai privalo būti pateikti vienu .pdf formato dokumentu. Paraiška su dokumentais gali būti pateikiama naudojant specialias didelės apimties byloms siųsti pritaikytas programas ir (ar) mainavietes internete. Informacija (paraiškos registracijos numeris, paraiškos pateikimo data, pareiškėjo pavadinimas, pareiškėjo juridinio asmens kodas, paraiškos pavadinimas) apie gautas paraiškas skelbiama Socialinių paslaugų priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – SPPD) interneto svetainėje per 3 darbo dienas nuo paskutinės skelbime nurodytos paraiškų pateikimo dienos.

18. Pareiškėjas konkursui gali pateikti tik vieną paraišką. Pareiškėjui pateikus daugiau nei vieną paraišką, vertinama ta paraiška, kurios pateikimo data yra vėliausia, tačiau ne vėlesnė, nei nurodyta Nuostatų 22 punkte, išskyrus atvejus, kai pareiškėjas ne vėliau kaip paskutinę paraiškų pateikimo Ministerijai dieną nurodo, kurią paraišką vertinti.

19. Siekiant užtikrinti paraiškų vertinimo skaidrumą ir pareiškėjų lygiateisiškumą, Ministerijai pateiktą paraišką taisyti, tikslinti, pildyti ar teikti papildomus dokumentus pareiškėjo iniciatyva negalima.

20. Paraiškoje nurodoma:

20.1. informacija apie pareiškėją (juridinio asmens pavadinimas ir kodas) ir projekto vadovą (pareigos, vardas, pavardė);

20.2. projekto pavadinimas;

20.3. paraiškos užpildymo data;

20.4. projektui įgyvendinti prašoma valstybės biudžeto lėšų suma;

20.5. informacija apie pareiškėjo atitiktį Nuostatų 13 punkte numatytiems finansavimo prioritetams (jeigu pareiškėjas pretenduoja atitikti Nuostatų 13 punkte nurodytą (-us) finansavimo prioritetą (-us);

20.6. trumpas projekto aprašymas (santrauka);

20.7. problemos iškėlimas ir pagrindimas;

20.8. projekto tikslas;

20.9. projekto uždaviniai;

20.10. projekto tikslinė (-ės) grupė (-ės);

20.11. projekto įgyvendinimo laikotarpis;

20.12. projekto veiklų vykdymo planas, kuriame turi būti nurodytas projekto veiklos pavadinimas, jos vykdytojas (-ai) (juridinio asmens pavadinimas arba fizinio asmens vardas ir pavardė), projekto veiklos įgyvendinimo pradžia, pabaiga;

20.13. siektini kokybiniai ir kiekybiniai projekto rezultatai, nustatyti atsižvelgiant į siektinus rodiklius, nurodytus Nuostatų 16 punkte, taip pat informacija apie planuojamą projekto viešinimą (kur ir kaip dažnai planuojama viešinti projektą);

20.14. laukiami rezultatai;

20.15. veiklos vykdymą užtikrinantys ištekliai (pvz., darbuotojų ir savanorių skaičius);

20.16. detali, pagrįsta projekto įgyvendinimo sąmata (toliau – sąmata), nurodant lėšų šaltinius ir kiek lėšų prašoma iš Ministerijai skirtų valstybės biudžeto asignavimų, taip pat detalizuojant planuojamas išlaidas. Sąmatoje nurodomos tik tinkamos finansuoti išlaidos;

20.17. projekto veiklų įgyvendintojo (-ų) pareigos projekte, kvalifikacija (turima kvalifikacija, jos įgijimo data), patirtis (kiek metų kokiose srityse dirbo) ir gebėjimai įgyvendinti planuojamą projektą;

20.18. informacija apie pareiškėjo dalyvavimą kituose Ministerijos organizuojamuose konkursuose ir (ar) apie lėšas, einamaisiais ar praėjusiais kalendoriniais metais gautas iš Ministerijos pagal kitas programas (priemones);

20.19. projekto įgyvendinimo partneriai (jei yra): institucijos, įstaigos ir (ar) organizacijos (juridinio asmens pavadinimas ir kodas), su kuriomis bendradarbiaujant numatoma vykdyti veiklą;

20.20. pridedamų dokumentų sąrašas su pareiškėjo ir (ar) projekto atitikties konkurso reikalavimams rodykle (nurodyti konkrečias paraiškos dalis (lapus), kuriose (kuriuose) pateikta informacija apie pareiškėjo ir (ar) projekto atitiktį konkurso reikalavimams);

20.21. pareiškėjo pateikiama papildoma informacija, susijusi su projektu.

21. Pareiškėjas kartu su paraiška privalo pateikti šių lietuvių kalba surašytų dokumentų (arba jų vertimų, patvirtintų vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens, kaip numatyta Nuostatų 17 punkte) elektronines kopijas .pdf formatu:

21.1. jei paraišką teikia religinė bendruomenė ar bendrija, – pareiškėjo steigimo dokumento (jei pareiškėjas neturi savo statuto ar įstatų, jis turi pateikti kompetentingos vadovybės raštą, patvirtinantį, kad pareiškėjas pagal religinės bendrijos kanonus ar statutus turi teisę vykdyti atitinkamą veiklą);

21.2. jei pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas, – dokumento, patvirtinančio asmens teisę veikti pareiškėjo vardu;

21.3. asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, pasirašytos deklaracijos (Nuostatų
3 priedas);

21.4. projekto vadovo, projekto vykdytojo (-ų) kvalifikaciją, patirtį ir gebėjimus, reikalingus planuojamam projektui įgyvendinti, patvirtinančių dokumentų;

21.5. jei pareiškėjas vykdys projektą su partneriu (-iais), pvz., su kitomis institucijomis, įstaigomis ir (ar) organizacijomis, – sudarytų sutarčių ar kitų dokumentų, patvirtinančių bendradarbiavimą, taip pat dokumentų (įgyvendintų veiklų ir (ar) projektų sąrašo, pažymos ir (ar) kt.), įrodančių projekto partnerio darbo vaiko teisių apsaugos srityje 1 metų patirtį;

21.6. Tarnybos atestuoto asmens gyvenimo aprašymo, kuriame turi būti nurodyta, kada asmuo buvo Tarnybos atestuotas pirmą kartą, galiojančio Tarnybos išduoto atestacijos pažymėjimo ir veiklos ataskaitų ar kitų dokumentų, pagrindžiančių globėjų (rūpintojų) ir įtėvių paieškos, rengimo, atrankos, konsultavimo ir pagalbos jiems paslaugų teikimo penkerių metų patirtį (jei pareiškėjas pretenduoja atitikti finansavimo prioritetą, nurodytą Nuostatų 13.1 papunktyje);

21.7. veiklos ataskaitų ar kitų dokumentų, pagrindžiančių pareiškėjo darbuotojo arba paslaugos teikėjo (jei pareiškėjas perka paslaugą) patirtį, įgytą vykdant veiklas, nurodytas Nuostatų 13.2 papunktyje (jei pareiškėjas pretenduoja atitikti finansavimo prioritetą, nurodytą Nuostatų 13.2 papunktyje);

21.8. pareiškėjo turimų bent dviejų Tarnybos atestuotų asmenų galiojančių atestacijos pažymėjimų;

21.9. kitų dokumentų, susijusių su projektu, kuriuos, pareiškėjo nuomone, tikslinga pateikti.

22. Paraiška turi būti pateikta iki konkurso skelbime nurodytos paskutinės projektų pateikimo dienos 24.00 val. Lietuvos Respublikos laiku.

23. Pareiškėjai, rengdami projektus, turi teisę raštu ir žodžiu gauti informaciją ir konsultacijas su konkursu susijusiais klausimais, kurios teikiamos tel. +370 658 59 325, +370 620 14 638 arba +370 5 210 3076 ir el. paštu gimk_konkursui@socmin.lt. Informacija pareiškėjams teikiama iki paskutinės paraiškų pateikimo darbo dienos 14.00 val. Lietuvos Respublikos laiku.

 

IV SKYRIUS

PARAIŠKŲ ATITIKTIES FORMALIESIEMS KRITERIJAMS VERTINIMAS, JŲ ATMETIMO TVARKA IR PAGRINDAI

 

24. SPPD per 1 darbo dieną nuo paskutinės paraiškų pateikimo dienos. SPPD savo interneto svetainėje paskelbia konkursui pateiktų (gautų) paraiškų sąrašą per 3 darbo dienas nuo paskutinės paraiškų pateikimo dienos. SPPD, gavęs paraiškas, per 5 darbo dienas nuo jų gavimo SPPD dienos jas užregistruoja ir patikrina jų atitiktį formaliesiems kriterijams, t. y. ar:

24.1. paraišką pateikė pareiškėjas, kuris patenka į subjektų, turinčių teisę teikti paraiškas, grupę;

24.2. paraiška pateikta iki konkurso skelbime nurodytos paskutinės paraiškų pateikimo dienos;

24.3. paraiška atitinka Nuostatų 17 punkte nustatytus reikalavimus;

24.4. pareiškėjas nėra likviduojamas (pagal viešus Juridinių asmenų registro duomenis);

24.5. pareiškėjas pateikė visus Nuostatų 21 punkte nurodytus privalomus pateikti dokumentus;

24.6. deklaracija užpildyta pagal nustatytą formą (Nuostatų 3 priedas);

24.7. pareiškėjas paraiškos pateikimo dieną nėra skolingas Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui (pagal viešus Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos duomenis) daugiau nei 10 bazinės socialinės išmokos dydžių;

24.8. paraiška ir kartu su ja pateikti dokumentai surašyti lietuvių kalba, pateikti dokumentų užsienio kalba vertimai, patvirtinti vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens, kaip numatyta Nuostatų 17 punkte;

24.9. tas pats pareiškėjas tam pačiam konkursui nėra pateikęs kelių turiniu tapačių paraiškų;

24.10. pareiškėjo prašoma skirti valstybės biudžeto lėšų suma nėra mažesnė arba didesnė už Nuostatų 9 punkte nurodytą mažiausią ir didžiausią vienam projektui galimą skirti valstybės biudžeto lėšų sumą.

25. Jeigu kartu su paraiška nepateikti visi Nuostatų 21 punkte nurodyti privalomi pateikti dokumentai arba nepateikti užsienio kalba surašytų dokumentų vertimai į lietuvių kalbą, patvirtinti vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens, kaip numatyta Nuostatų 17 punkte, SPPD raštu kreipiasi į pareiškėją, nurodydamas pareiškėjui pateikti privalomus dokumentus per 3 darbo dienas nuo nurodymo gavimo dienos. SPPD prašo pareiškėjo pateikti trūkstamus dokumentus vieną kartą. 

26. Nustačius, kad tas pats pareiškėjas konkursui pateikė kelias turiniu tapačias paraiškas, vertinama ta paraiška, kuri pateikta vėliausiai, išskyrus atvejus, kai pareiškėjas ne vėliau kaip paskutinę paraiškų pateikimo dieną nurodo SPPD, kurią paraišką vertinti. Paraiška, kuri buvo pateikta anksčiau, atmetama Projektų administravimo taisyklių 29 punkte nustatyta tvarka.

27. Paraiškos atmetamos, nevertinamos ir valstybės biudžeto lėšų projektams neskiriama, jei paraiška ar pareiškėjas neatitinka bent vieno iš Nuostatų 24 punkte išvardytų formaliųjų kriterijų, išskyrus netikslumus, iš esmės netrukdančius vertinti paraiškos atitikties formaliesiems kriterijams (pvz., paraiškos užpildymo data, rašybos klaidos, netinkamas dokumentų užsienio kalba vertimas (jei paraišką vertinantys asmenys gali suprasti ir įvertinti dokumentų turinį), paraiškos priedų pateikimas kita nei nuostatuose nustatyta forma ir kt.).

28. SPPD apie paraišką (-as), kuri (-ios) neatitinka formaliojo (-iųjų) kriterijaus (-ų), nurodyto (-ų) Nuostatų 24 punkte, informuoja pareiškėją elektroniniu laišku, kuriame nurodo paraiškos, neatitinkančios formaliojo (-iųjų) kriterijaus (-ų), atmetimo priežastis ir sprendimo apskundimo tvarką.

29. SPPD turi teisę kreiptis į komisijos sekretorių ir prašyti komisijos konsultacijos dėl pareiškėjo ir jo pateiktų dokumentų atitikties formaliesiems kriterijams įvertinimo.

30. Komisija per 3 darbo dienas pateikia rekomendacinę išvadą dėl SPPD paklausimo. Galutinį sprendimą dėl pareiškėjo ir jo pateiktų dokumentų atitikties formaliesiems kriterijams, vadovaudamasis komisijos pateikta išvada, priima SPPD.

 

V SKYRIUS

PARAIŠKŲ VERTINIMAS

 

31. Projektai, kuriems siūloma skirti valstybės biudžeto lėšų, atrenkami Nuostatuose nustatyta tvarka.

32. Paraiškas vertina ekspertai, kuriuos Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka atrenka SPPD. Ekspertu negali būti asmuo, dirbantis Ministerijoje, SPPD ir Tarnyboje, susijęs su pareiškėju, kurio paraišką vertins (pvz.: iš pareiškėjo, kurio paraišką vertins, ekspertas ar jam artimi asmenys negauna jokių pajamų ar kitokio pobūdžio naudos; ekspertas ar jam artimi asmenys nėra pareiškėjo, kurio paraišką ekspertas vertins, steigėjas, akcininkas ar dalininkas, darbuotojas ar valdymo organo narys).

33. Ekspertų darbas organizuojamas vadovaujantis SPPD direktoriaus patvirtintu ekspertų darbo reglamentu. Kartu su šiuo reglamentu turi būti patvirtinta kandidato į ekspertus paraiškos forma, reikalavimai ekspertams turėti patirties konkrečioje veiklos srityje, eksperto konfidencialumo pasižadėjimo ir nešališkumo deklaracijos bei sutarties dėl ekspertų paslaugų teikimo forma (-os), kurioje (-se) turi būti apibrėžta ekspertų atsakomybė už jiems paskirtų paraiškų vertinimų teisėtumą ir pagrįstumą

34. Ekspertai, prieš jiems pateikiant vertinti paraiškas, pasirašo konfidencialumo pasižadėjimus ir nešališkumo deklaracijas. Ekspertams pasirašius šiame punkte nurodytus dokumentus, SPPD trumpai supažindina juos su konkurso tikslais, numatoma darbo organizavimo tvarka, paaiškina, kaip pildyti vertinimo anketas, į ką tikslinga atsižvelgti vertinant paraiškas, apžvelgia vertinimo ypatumus, kitas aplinkybes, atsako į ekspertų klausimus. SPPD ekspertų pasirašytų konfidencialumo pasižadėjimų ir nešališkumo deklaracijų kopijas perduoda komisijos sekretoriui.

35. Vertintinas paraiškas SPPD paskirsto ekspertams.

36. Vieną paraišką vertina ne mažiau kaip du ekspertai. SPPD gali paraišką paskirti papildomai įvertinti trečiajam ekspertui, jei:

36.1. sutampa ekspertų tos pačios paraiškos vertinimo balai ir (ar) pateikiamas identiškas skiriamų balų pagrindimas;

36.2. ekspertų tos pačios paraiškos vertinimo balai skiriasi daugiau nei 25 procentais;

36.3. vienas ekspertas siūlo vertinamą projektą finansuoti, o kitas – ne;

36.4. eksperto siūlomi skirti valstybės biudžeto asignavimai projektui įgyvendinti skiriasi daugiau nei 25 procentais, palyginti su kito paraišką vertinusio eksperto siūlymu;

36.5. komisija nepritaria dviejų ekspertų skirtų balų vidurkiui ir (ar) siūlomų skirti valstybės biudžeto lėšų vidurkiui.

37. Jeigu ekspertams vertinant gautą paraišką ir su ja pateiktus dokumentus kyla neaiškumų, trūksta informacijos, galinčios turėti esminę įtaką vertinant paraišką, jie elektroniniu paštu kreipiasi į SPPD su prašymu patikslinti pareiškėjo pateiktą informaciją, nurodydami šio prašymo motyvus. SPPD elektroniniu paštu nurodo pareiškėjui elektroniniu paštu pateikti patikslintą informaciją per 3 darbo dienas nuo šio nurodymo gavimo dienos. Pareiškėjo gali būti prašoma pateikti tik tą informaciją, kurios pats SPPD negali gauti. Pareiškėjo negali būti prašoma pateikti nepagrįstai daug informacijos, kuri nebūtų svarbi vertinant paraišką. Jeigu pareiškėjas per SPPD nustatytą terminą informacijos nepaaiškina ar nepatikslina, SPPD apie tai informuoja komisiją ir nurodo, kodėl pareiškėjo nepatikslinta ar nepaaiškinta informacija turi esminę įtaką vertinant paraišką. Apibendrinęs SPPD argumentus dėl paraiškos atmetimo pareiškėjui nepatikslinus informacijos ar nepateikus trūkstamų duomenų, komisijos sekretorius pateikia komisijai SPPD siūlymą tokią paraišką atmesti. Komisija, atsižvelgdama į SPPD siūlymą bei argumentus, pritaria arba nepritaria paraiškos atmetimui.

38. Ekspertai paraiškas vertina pildydami vertinimo anketą (Nuostatų 2 priedas), vadovaudamiesi joje nurodytais vertinimo kriterijais. Vertinimo anketoje privalo būti pateikiamas išsamus kiekvieno balo, skirto eksperto, pagrindimas. Jeigu eksperto siūlymu mažinamas pareiškėjo prašomas finansavimas, turi būti išsamiai pagrįstos tokio siūlymo priežastys.

39. Ekspertai turi įvertinti paraišką ir skirti balų už:

39.1. projekto tikslo, uždavinių ir trumpo aprašymo aiškumą, atitiktį konkurso tikslui;

39.2. projekto atitiktį nustatytiems finansavimo prioritetams;

39.3. projekto veiklų vykdymo plane numatytų veiklų nuoseklumą, pagrįstumą, tinkamumą projekto tikslui pasiekti ir uždaviniams išspręsti;

39.4. projekto sąmatos tikslumą, aiškumą, detalumą, racionalumą, pagrįstumą, atitiktį ir proporcingumą projekte numatytoms veikloms;

39.5. projekto vykdytojo (-ų) kvalifikaciją, patirtį ir gebėjimus, reikalingus projektui įgyvendinti;

39.6. projekto partnerio (-ių) kvalifikaciją, patirtį ir gebėjimus, reikalingus projektui įgyvendinti;

39.7. laukiamų rezultatų pagal Nuostatų 16.2 ir 16.3 papunkčiuose numatytus rodiklius reikšmingumą, realumą, pagrįstumą. 

40. Galimas didžiausias paraiškai skirtinų balų skaičius – 65. Privaloma surinkti minimali balų suma – 40. Projektai, kurių paraiškos nesurinko šiame punkte nustatytos minimalios balų sumos, nefinansuojami.

Projektai reitinguojami ekspertų paraiškoms skirtų balų vidurkių mažėjimo tvarka.

Rezervinių projektų sąraše esantys projektai reitinguojami šio punkto antrojoje pastraipoje nustatyta tvarka.

41. Paraiškos turi būti įvertintos per laikotarpį, ne ilgesnį kaip 20 darbo dienų, pradedant skaičiuoti nuo vertintinų paraiškų pateikimo ekspertams dienos iki SPPD parengtos ekspertų vertinimų suvestinės pateikimo komisijai dienos. Komisijos pirmininkas, atsižvelgdamas į gautų paraiškų skaičių ir apimtį, terminą gali pratęsti ne ilgiau kaip 10 darbo dienų.

42. SPPD, gavęs ekspertų vertinimus ir siūlymus dėl projektų finansavimo, juos apibendrina, parengia paraiškų vertinimų suvestinę (joje nurodo dviejų paraišką vertinusių ekspertų skirtų balų ir siūlomų skirti valstybės biudžeto lėšų sumų vidurkį) ir ją kartu su ekspertų vertinimo anketomis bei jų vertintomis paraiškomis (elektroninėmis jų versijomis) pateikia Ministerijai elektroniniu paštu.

43. Gavęs paraiškų vertinimų suvestinę, ekspertų vertinimo anketas ir vertintas paraiškas (elektronines jų versijas su patikslintais dokumentais), komisijos sekretorius komisijos pirmininko pavedimu per 3 darbo dienas organizuoja komisijos posėdį, kurio metu SPPD atstovas (-ai) ir (ar) ekspertas (-ai), vertinęs (-ę) paraiškas, supažindina komisiją su ekspertų paraiškų vertinimais, išvadomis, siūlymais, atsako į komisijos narių ir (ar) kitų posėdyje dalyvaujančių asmenų klausimus.

44. Posėdžio metu komisija, atsižvelgusi į ekspertų vertinimus, išvadas bei argumentuotus siūlymus dėl projektų finansavimo ir įvertinusi SPPD paraiškų vertinimų suvestinėje pateiktus duomenis, kitą su paraiškomis, jų vertinimu susijusią informaciją, pritaria arba nepritaria ekspertų skirtų balų vidurkiui ir jų siūlomų skirti projektams įgyvendinti valstybės biudžeto lėšų sumų vidurkiui, priima protokolinį sprendimą ir pateikia Ministerijos kancleriui siūlymus dėl lėšų skyrimo.

45. Jeigu Nuostatų 36 punkte nurodytais atvejais paraiškai įvertinti paskiriamas trečiasis ekspertas, SPPD apibendrina jo siūlymą dėl paraiškos įvertinimo, parengia paraiškos vertinimų suvestinę, nurodydamas dviejų iš trijų paraišką vertinusių ekspertų, kurių skirtų balų skaičius panašiausias, skirtų balų ir siūlomų skirti valstybės biudžeto lėšų sumų vidurkį, ir ją pateikia komisijai.

46. Komisija, įvertinusi dviejų ekspertų vertinimų suvestinę, parengtą trečiajam ekspertui atlikus vertinimą, pritaria arba nepritaria skirtų balų ir siūlomų skirti valstybės biudžeto lėšų sumų vidurkiui.

47. Jei, atlikus paraiškų vertinimą, sutampa kelių pareiškėjų paraiškoms skirtų balų vidurkis ir neužtenka konkursui vykdyti numatytų valstybės biudžeto lėšų, komisija gali siūlyti finansuoti tą (tuos) projektą (-us), kuriam (-iems) įgyvendinti prašoma valstybės biudžeto lėšų suma yra mažesnė ir (arba) veiklos vykdymo ar paslaugų teikimo apimtis ar poreikis yra didesni. Projektas (-ai), kuriam (-iems) neužteko konkursui vykdyti numatytų valstybės biudžeto lėšų, įtraukiamas (-i) į rezervinių projektų sąrašą. Valstybės biudžeto lėšos rezervinių projektų sąraše esantiems projektams skiriamos Nuostatų 60 punkto antrojoje pastraipoje nustatyta tvarka. Projektai, esantys rezervinių projektų sąraše, reitinguojami pagal surinktų balų skaičių (mažėjančia tvarka).

48. Jei komisija, įvertinusi ekspertų vertinimų suvestinę, parengtą trims ekspertams atlikus vertinimą, ekspertų vertinimo anketas, nepritaria ekspertų vertinimui, komisijos protokole, vadovaujantis Nuostatų 39 punkte nustatytais kriterijais, fiksuojamas argumentuotas sprendimas nepritarti ekspertų vertinimui ir paraiškų vertinimas gali būti perduotas komisijos nariams. Komisijos nariai paraiškas vertina, vadovaudamiesi Nuostatuose nustatytais veiklų turinio ir lėšų vertinimo kriterijais.

49. Jei komisija, įvertinusi paraiškų vertinimų suvestinę, ekspertų vertinimo anketas, vadovaudamasi Nuostatuose nustatytais kriterijais, priima protokolinį sprendimą siūlyti pareiškėjui skirti dalį paraiškoje prašomų valstybės biudžeto lėšų, jame rekomenduoja (pvz., kai siūloma mažinti veiklų apimtį) arba nurodo, kurių veiklų atsisakyti ar kurių veiklų apimtį mažinti ir kurias priemones (veiklas) ir (ar) išlaidas finansuoti.

50. Komisijos sekretorius nedelsdamas, bet ne vėliau nei per 3 darbo dienas nuo komisijos sprendimo siūlyti pareiškėjui skirti dalį paraiškoje prašomų valstybės biudžeto lėšų priėmimo dienos elektroniniu paštu informuoja pareiškėją apie komisijos siūlomų skirti valstybės biudžeto lėšų dydį, rekomendaciją arba nurodymą, kurias priemones (veiklas) ir (ar) išlaidas siūloma finansuoti, taip pat nurodo patvirtinti, kad pareiškėjas sutinka su siūloma skirti suma ir kad siūlomas priimti sprendimas skirti dalį paraiškoje prašomų valstybės biudžeto lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Nuostatuose bei projekte numatytus tikslus, ir pagal komisijos priimtą protokolinį sprendimą prašo patikslinti sąmatas ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planus.

51. Jei pareiškėjas sutinka su komisijos siūloma skirti valstybės biudžeto lėšų suma, jis per 3 darbo dienas nuo pranešimo gavimo elektroniniu paštu dienos komisijai patvirtina, kad sutinka su siūloma skirti suma ir kad komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį paraiškoje prašomų skirti valstybės biudžeto lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Nuostatuose bei projekte numatytus tikslus, ir, atsižvelgdamas į komisijos rašte pateiktus nurodymus, elektroniniu paštu pateikia patikslintą sąmatą ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planą.

52. Komisijai iš pareiškėjo gavus patvirtinimą, kad jis sutinka su komisijos siūloma skirti valstybės biudžeto lėšų suma ir kad komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį paraiškoje prašomų valstybės biudžeto lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Nuostatuose ir projekte numatytus tikslus, bei patikslintas sąmatas ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planus, ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo patikslintų sąmatų ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planų gavimo dienos šie dokumentai perduodami įvertinti ekspertams Nuostatuose ir SPPD patvirtintame ekspertų darbo reglamente nustatyta tvarka. Ekspertai patikslintas sąmatas ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planus įvertina, SPPD ekspertų vertinimų suvestinę parengia ir kartu su ekspertų vertinimo anketomis ją perduoda komisijai per 3 darbo dienas nuo patikslintų sąmatų ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planų gavimo dienos. Gavusi ekspertų vertinimų suvestinę, ekspertų vertinimo anketas, vadovaudamasi Nuostatuose nustatytais kriterijais, komisija posėdyje svarsto patikslintas sąmatas ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planus ir jiems pritaria arba nepritaria.

53. Pareiškėjui per Nuostatų 51 punkte nurodytą terminą nepatvirtinus, kad jis sutinka su komisijos siūloma skirti valstybės biudžeto lėšų suma ir (ar) kad komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį valstybės biudžeto lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant projekte ir Nuostatuose numatytus tikslus, ir (ar) nepatikslinus sąmatos ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų plano, laikoma, kad jis nesutinka su komisijos siūloma skirti valstybės biudžeto lėšų suma. Jei pareiškėjas nesutinka su komisijos priimtu sprendimu siūlyti jam skirti dalį projektui įgyvendinti prašomų valstybės biudžeto lėšų arba jei komisija, remdamasi ekspertų išvadomis, nepritaria pareiškėjo patikslintoms sąmatoms ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planams, projektui valstybės biudžeto lėšų neskiriama ir jis įtraukiamas į nefinansuotinų projektų sąrašą.

54. Jeigu, įvertinus paraišką, projektui siūlytina skirti valstybės biudžeto lėšų suma yra mažesnė nei Nuostatų 9 punkte nurodyta mažiausia galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma, tokio projekto siūloma nefinansuoti.

55. Pasiūlymus dėl valstybės biudžeto lėšų paskirstymo komisija pateikia Ministerijos kancleriui per 1 darbo dieną nuo posėdžio, kuriame priimtas sprendimas dėl projektų finansavimo pasiūlymų pateikimo Ministerijos kancleriui, protokolo pasirašymo ir užregistravimo dienos.

Ministerijos kancleris per 5 darbo dienas nuo komisijos pasiūlymų gavimo dienos priima sprendimą dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo projektams. 

56. Ministerijos kanclerio sprendime dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo projektams nurodoma:

56.1. pagrindas finansuoti projektus arba jų nefinansuoti (teisės aktų nuostatos, komisijos protokolų duomenys);

56.2. finansuotinų projektų sąrašas, nurodant pareiškėjų pavadinimus, jų juridinio asmens kodus, projektų pavadinimus, surinktų balų vidurkius, prašomas skirti valstybės biudžeto lėšų sumas, skiriamas sumas;

56.3. rezervinių projektų sąrašas, nurodant pareiškėjų pavadinimus, jų juridinio asmens kodus, projektų pavadinimus, surinktų balų vidurkius, prašomas skirti valstybės biudžeto lėšų sumas, preliminariai siūlomas skirti sumas. Rezervinių projektų sąraše esančiam projektui skiriama valstybės biudžeto lėšų suma negali būti mažesnė nei mažiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma;

56.4. nefinansuotinų projektų sąrašas, nurodant pareiškėjų pavadinimus, jų juridinio asmens kodus, projektų pavadinimus, surinktų balų vidurkius, prašomas skirti valstybės biudžeto lėšų sumas, siūlomas skirti sumas, nefinansavimo pagrindą (jei paraiškos atmetamos Nuostatų 54 punkte nustatyta tvarka);

56.5. atmestinų projektų sąrašas, nurodant pareiškėjų pavadinimus, jų juridinio asmens kodus, projektų pavadinimus, prašomas valstybės biudžeto lėšų sumas, nefinansavimo pagrindą;

56.6. pavedimas Ministerijos Šeimos ir vaiko teisių apsaugos grupės vadovui užtikrinti tinkamą Nuostatų įgyvendinimą, finansuojant projektus;

56.7. Ministerijos kanclerio sprendimo apskundimo tvarka.

57. Komisijos sekretorius per 1 darbo dieną nuo Ministerijos kanclerio sprendimo dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo projektams priėmimo dienos raštu arba perdavimo–priėmimo aktu perduoda Tarnybai patvirtintas Ministerijos kanclerio sprendimo, visų komisijos protokolinių sprendimų ir finansavimą gavusių pareiškėjų paraiškų bei patikslintų dokumentų (jei jie buvo pateikti) elektronines kopijas.

58. Komisijos sekretorius per 1 darbo dieną nuo Ministerijos kanclerio sprendimo dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo projektui priėmimo dienos elektroniniu paštu informuoja pareiškėją apie skirtą finansavimą ir sutarties pasirašymo procedūras.

59. Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartis (toliau – Sutartis) tarp pareiškėjo ir Tarnybos sudaroma ir pasirašoma per 20 darbo dienų nuo Ministerijos kanclerio sprendimo dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo projektui ir kitų Nuostatų 57 punkte nurodytų dokumentų oficialaus perdavimo Tarnybai dienos. Sutartyje turi būti pateikta informacija, nurodyta Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“, 61 punkte.

60. Pareiškėjui nesudarius Sutarties per Nuostatų 59 punkte nurodytą terminą, atsisakius dalies valstybės biudžeto lėšų ar toliau vykdyti finansuojamą projektą, nutraukus sudarytą Sutartį, Nuostatų 51 punkte numatytu atveju per nustatytą terminą nepatikslinus sąmatos ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų plano ir grąžinus nepanaudotas valstybės biudžeto lėšas, taip pat Ministerijai skyrus konkursui papildomų valstybės biudžeto lėšų, likusios nepanaudotos ir (ar) papildomos valstybės biudžeto lėšos komisijos siūlymu ir Ministerijos kanclerio sprendimu eilės tvarka skiriamos įvertintiems projektams, esantiems rezervinių projektų sąraše.

Finansavimas projektams, esantiems rezervinių projektų sąraše, skiriamas neviršijant nepaskirstytų valstybės biudžeto lėšų sumos. Rezervinių projektų sąraše esantiems projektams siūlant skirti dalį prašomų lėšų, sąmata ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planas tikslinami Nuostatų 51 punkte nustatyta tvarka. Ministerijos kanclerio sprendimas dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo priimamas per 3 darbo dienas nuo komisijos pasiūlymo gavimo dienos.

61. Komisijos sekretorius elektroniniu paštu informuoja pareiškėjus apie Ministerijos kanclerio priimtą sprendimą per 3 darbo dienas nuo jo priėmimo dienos, pateikdamas jiems šio sprendimo išrašą. Pareiškėjai, kurių projektai buvo įrašyti į atmestinų ar nefinansuotinų projektų sąrašą, apie sprendimą informuojami raštu, nurodant atmetimo ar valstybės biudžeto lėšų neskyrimo priežastis.

62. Informacija apie konkursui pateiktas paraiškas ir jų vertinimo eigą per 3 darbo dienas nuo SPPD ar komisijos sprendimo priėmimo dienos skelbiama SPPD interneto svetainėje.

63. Informacija apie konkurso rezultatus per 1 darbo dieną nuo Ministerijos kanclerio sprendimo dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo priėmimo dienos skelbiama Tarnybos interneto svetainėje https://vaikoteises.lt/, nurodant subjektų, kuriems skirtas finansavimas, juridinio asmens pavadinimus ir kodus, projektų pavadinimus ir skirtų valstybės biudžeto lėšų sumas.

 

VI SKYRIUS

KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

64. Komisija sudaroma konkurso vykdymo ir projektų įgyvendinimo laikotarpiui. Paskiriamas komisijos pirmininkas, komisijos pirmininko pavaduotojas, komisijos nariai, sekretorius, pakaitiniai nariai ir pakaitinis sekretorius. Komisijos narių daugumos negali sudaryti valstybės tarnautojai ir (ar) darbuotojai, tiesiogiai pavaldūs komisijos pirmininkui. Komisijos nariais gali būti Ministerijos atstovai, kitų ministerijų, joms pavaldžių įstaigų, nevyriausybinių organizacijų ir kitų viešųjų juridinių asmenų atstovai. Kiekvienu konkrečiu atveju komisija sudaroma, atsižvelgiant į konkurso specifiką ir konkrečios srities specialistų poreikį.

65. Komisijos darbą organizuoja ir jai vadovauja komisijos pirmininkas, jo nesant – komisijos pirmininko pavaduotojas. Komisiją techniškai aptarnauja komisijos sekretorius. Komisijos sekretorius nėra komisijos narys. Komisija savo darbe vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Projektų administravimo taisyklėmis, Nuostatais, socialinės apsaugos ir darbo ministro tvirtinamu komisijų darbo reglamentu, 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir kitais teisės aktais.

66. Komisijos sekretorius:

66.1. rengia kvietimą teikti paraiškas dalyvauti konkurse ir organizuoja jo paskelbimą;

66.2. techniškai aptarnauja komisiją, organizuoja ir protokoluoja komisijos posėdžius, pasirašo posėdžių protokolus;

66.3. Ministerijos interneto svetainės https://socmin.lrv.lt skilties „Konkursai“ dalyje „Projektų konkursai“ (https://socmin.lrv.lt/lt/konkursai-1/projektu-konkursai) skelbia informaciją apie komisijos posėdžius (posėdžio data ir darbotvarkė), kuriuose bus svarstomi su projektų finansavimu susiję klausimai, likus ne mažiau kaip 3 darbo dienoms iki komisijos posėdžio, paskelbia planuojamo posėdžio darbotvarkę bei jos pasikeitimus (jei jų yra);

66.4. renka ir Ministerijoje registruoja komisijos narių, SPPD bei ekspertų raštu pateiktą informaciją apie galimą viešųjų ir privačių interesų konfliktą ir jų pasirašytas nešališkumo deklaracijas bei konfidencialumo pasižadėjimus;

66.5. rengia Ministerijos kanclerio sprendimo dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo projektams, dokumentų perdavimo raštų arba perdavimo–priėmimo aktų, kuriais Ministerija perduoda dokumentus, susijusius su konkursu, Tarnybai, ir kitų komisijos veiklos dokumentų projektus;

66.6. elektroniniu būdu siunčia derinti komisijos posėdžio protokolą komisijos nariams;

66.7. perduoda informaciją apie gautų paraiškų vertinimą, galutinius rezultatus Tarnybai, kuri šią informaciją paskelbia savo interneto svetainėje. 

67. Pagrindinė komisijos darbo forma yra posėdžiai. Posėdžiai vyksta komisijos pirmininko nustatytu laiku. Komisijos pirmininko sprendimu posėdžiai gali būti organizuojami nuotoliniu būdu. Posėdžiai yra teisėti, jei juose dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai komisijos narių.

68. Komisijos posėdžiuose dalyvauja SPPD atstovas (-ai) ir projektus vertinę ekspertai. Jeigu SPPD atstovas (-ai) arba projektus vertinę ekspertai negali dalyvauti posėdyje, komisija Nuostatų 73 punkte nustatyta tvarka sprendžia, ar rengti posėdį SPPD atstovui (-ams) arba projektus vertinusiems ekspertams nedalyvaujant, ar posėdį atidėti iki tol, kol galės jie galės jame dalyvauti.

69. Komisijos posėdžiuose stebėtojų teisėmis turi teisę dalyvauti pareiškėjų atstovai ir kiti suinteresuoti asmenys. Pareiškėjo atstovas gali dalyvauti tik toje posėdžio dalyje, kurioje svarstomas jo projekto klausimas. Komisija posėdžio pradžioje nustato, kuriuos klausimus svarstant gali dalyvauti kiti asmenys. Pareiškėjo atstovas turi teisę teikti komisijai pastabas, paaiškinimus, susijusius su pareiškėjo pateiktu projektu, taip pat pastabas dėl komisijos posėdžio eigos, kurie įrašomi į posėdžio protokolą. Pareiškėjo atstovui pateikus pastabą dėl komisijos posėdžio eigos, komisija ją įvertina ir į ją atsižvelgia arba neatsižvelgia, nurodydama neatsižvelgimo priežastis. Pareiškėjo atstovas, ketinantis dalyvauti komisijos posėdyje, komisijos sekretoriui pateikia dokumentą, patvirtinantį, kad jis yra pareiškėjo atstovas arba asmuo, turintis teisę veikti pareiškėjo vardu.

70. Komisijos posėdis šaukiamas praėjus ne daugiau kaip 3 darbo dienoms nuo SPPD pateiktų įvertintų projektų suvestinių, ekspertų vertinimo anketų ir vertintų paraiškų gavimo dienos. Prireikus gali būti šaukiama ir daugiau posėdžių.

71. Komisijos nariams, SPPD atstovui (-ams) ir ekspertams apie posėdį raštu arba elektroniniu paštu, iki jo likus ne mažiau kaip 3 darbo dienoms, praneša komisijos sekretorius. Kartu su pranešimu posėdžio dalyviams jis pateikia posėdžio darbotvarkės projektą ir medžiagą numatomais svarstyti klausimais. Informacija apie planuojamą posėdį (posėdžio data ir darbotvarkė) skelbiama Ministerijos interneto svetainės http://socmin.lrv.lt skilties „Konkursai“ dalyje „Projektų konkursai“. Išskirtiniais atvejais, esant motyvuotam pasiūlymui ir pritariant visiems komisijos nariams, komisijos sekretorius apie posėdį raštu arba elektroniniu paštu gali pranešti SPPD atstovui (-ams) ir ekspertams, iki jo likus mažiau kaip 3 darbo dienoms.

72. Komisijos narys, SPPD atstovas (-ai) ir projektus vertinę ekspertai, negalintys atvykti į posėdį, apie tai, likus ne mažiau kaip 1 darbo dienai iki komisijos posėdžio, turi pranešti komisijos pirmininkui arba sekretoriui, išskyrus atvejus, kai to negali padaryti dėl objektyvių priežasčių.

73. Prireikus svarstyti klausimus skubos tvarka, bet dėl objektyvių priežasčių nesant galimybės surengti posėdžio, komisijos sprendimai gali būti priimami remiantis visų komisijos narių apklausos, kuri atliekama nedelsiant, bet ne vėliau nei per 1 darbo dieną, elektroniniu paštu rezultatais. Tarp posėdžių einamieji klausimai gali būti aptariami ir komisijos narių nuomonė išreiškiama elektroniniu paštu.

74. Prieš gaudami bet kokią su konkursu ir paraiškų vertinimu susijusią informaciją, komisijos nariai, sekretorius ir jų pakaitiniai atstovai privalo pasirašyti Konfidencialumo pasižadėjimą užtikrinti konkurso informacijos konfidencialumą, viešai neskelbti ir neplatinti šios informacijos (Projektų administravimo taisyklių 2 priedas) ir Nešališkumo deklaraciją dėl objektyvių sprendimų priėmimo bei viešųjų ir privačių interesų konflikto vengimo (Projektų administravimo taisyklių 3 priedas).

75. Konfidencialumo pasižadėjimą (Projektų administravimo taisyklių 4 priedas) pasirašo ir komisijos posėdžiuose stebėtojų teisėmis dalyvaujantys pareiškėjų atstovai, SPPD atstovas (-ai), taip pat projektus vertinantys ekspertai ir kiti posėdžio dalyviai. Projektus vertinantys ekspertai taip pat pasirašo Nešališkumo deklaraciją dėl objektyvių sprendimų priėmimo bei viešųjų ir privačių interesų konfliktų vengimo (Projektų administravimo taisyklių 3 priedas), kuria patvirtina, kad nedirba Ministerijoje, SPPD ar Tarnyboje, nėra susiję su pareiškėju, kurio projektą vertins (pvz., iš pareiškėjo, kurio projektą vertins, ekspertas ar jam artimi asmenys negauna jokių pajamų ar kitokio pobūdžio naudos; ekspertas ar jam artimi asmenys nėra pareiškėjo, kurio paraišką jis vertins, steigėjas, akcininkas ar dalininkas, darbuotojas ar valdymo organo narys). Ekspertai konfidencialumo pasižadėjimus ir nešališkumo deklaracijas pasirašo ne vėliau kaip tą pačią dieną, kurią jiems perduodamos vertintinos paraiškos.

76. Jeigu yra aplinkybių, galinčių turėti įtakos priimant sprendimą, komisijos pirmininkas, komisijos narys (-iai), prieš pradėdamas (-i) nagrinėti vertinimų suvestinę, vertinimo anketas ir vertintus projektus, turi nusišalinti nuo dalyvavimo sprendžiant pritarimo ar nepritarimo ekspertų siūlomiems balams, išvadoms ar valstybės biudžeto lėšų sumoms, atitinkamo projekto finansavimo dydžio ir kitus jo (jų), kaip komisijos nario (-ių), funkcijoms priskirtus klausimus, prieš tai raštu arba elektroniniu paštu pranešęs (-ę): komisijos narys (-iai) – komisijos pirmininkui, komisijos pirmininkas – Ministerijos kancleriui. Jeigu ekspertas (-ai) nenusišalina, o vėliau dėl to kyla interesų konfliktas, jo (jų) vertinimo rezultatai laikomi negaliojančiais, o projektą (-us) vertina kitas SPPD paskirtas ekspertas. Jeigu komisijos narys nenusišalina, o vėliau dėl to kyla interesų konfliktas, komisija iš naujo priima sprendimus ir balsuoja. Nenusišalinusio komisijos nario balsas, jei komisija priima sprendimus pakartotinai, į bendrą balsų skaičių neįskaičiuojamas.

77. Komisijos pirmininkas, narys, ekspertas ar sekretorius gali būti nušalinti nuo pareigų komisijoje Projektų administravimo taisyklių 82 punkte nustatytais pagrindais.

78. Komisijos pirmininkas nuo pareigų komisijoje nušalinamas socialinės apsaugos ir darbo ministro sprendimu. Komisijos narys, sekretorius ar ekspertas nuo pareigų komisijoje nušalinami komisijos pirmininko sprendimu. Sprendime nurodomas asmens vardas, pavardė, pareigos, nušalinimo laikotarpis ir nušalinimo priežastys.

79. Jei nušalinamas ar nusišalina komisijos pirmininkas, jo funkcijas atlieka komisijos pirmininko pavaduotojas. Jei nušalinamas ar nusišalina komisijos narys ar sekretorius, jų funkcijas atlieka pakaitinis komisijos narys ar sekretorius. Jei nušalinamas ar nusišalina ekspertas, jo vertintas paraiškas SPPD perduoda vertinti kitam ekspertui.

80. Komisijos sprendimai priimami absoliučia balsų dauguma, t. y. už sprendimą turi pasisakyti daugiau nei pusė visų komisijos narių. Jei komisijos narių balsai pasiskirsto po lygiai, lemiamas yra posėdžio pirmininko balsas.

81. Komisijos sprendimai įforminami protokolu, kuris elektroniniu būdu turi būti suderintas su komisijos nariais. Protokolas komisijos nariams suderinti pateikiamas per 3 darbo dienas po įvykusio posėdžio. Komisijos nariai pastabas ir pasiūlymus dėl protokolo pateikia per 2 darbo dienas nuo jo gavimo dienos. Per nustatytą terminą negavus komisijos nario pastabų ir (ar) pasiūlymų, laikoma, kad komisijos narys protokolui pritaria. Su komisijos nariais suderintą protokolą pasirašo posėdžio pirmininkas ir komisijos sekretorius.

82. Protokolai įforminami vadovaujantis Civilinio kodekso nuostatomis, reguliuojančiomis protokolo turinį, ir Dokumentų rengimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-117 „Dėl Dokumentų rengimo taisyklių patvirtinimo“. Protokolai parengiami, suderinami su komisijos nariais, pasirašomi ir užregistruojami Ministerijos dokumentų valdymo sistemoje per 3 darbo dienas po posėdžio.

83. Komisijos narys turi teisę pareikšti atskirąją nuomonę, kuri pridedama prie protokolo.

84. Protokole paprastai nurodoma:

84.1. komisijos posėdžio data ir vieta, protokolo numeris;

84.2. komisijos posėdžio pirmininkas, komisijos posėdžio sekretorius, posėdyje dalyvavę komisijos nariai, SPPD atstovas (-ai), projektus vertinę ekspertai ir kiti posėdyje dalyvavę asmenys (pareigos, vardas, pavardė);

84.3. komisijos posėdyje svarstyti projektai, kiti klausimai;

84.4. projektų, kuriuos nutarta siūlyti atmesti, atmetimo argumentai, teisinis projektų atmetimo pagrindas;

84.5. informacija apie komisijos pritarimą / nepritarimą, kad projektui būtų skirtas finansavimas iš valstybės biudžeto lėšų. Jei finansavimas projektui skirtas nebuvo arba siūloma skirti mažiau valstybės biudžeto lėšų, negu pareiškėjas prašė, protokole nurodomos tokio siūlymo priežastys ir jų pagrindimas;

84.6. komisijai nepritarus projektus vertinusių ekspertų įvertinimui ar išvadai, protokole nurodomi argumentai, kodėl nepritarta ekspertų įvertinimui ar išvadai, ir tai, kad projektas perduodamas vertinti trečiajam ekspertui arba, jei komisija, trečiajam ekspertui atlikus vertinimą, nepritaria projekto vertinimų suvestinei, kad komisija pati atliks projekto vertinimą;

84.7. siūlytini finansuoti projektai ir siūlomos skirti valstybės biudžeto lėšos projektams įgyvendinti;

84.8. nefinansuotini projektai ir jų nefinansavimo pagrindimas;

84.9. projektai, kuriuos siūloma įtraukti į rezervinių projektų sąrašą;

84.10. sumažintų finansuotinų išlaidų pagrindimas;

84.11. bendri balsavimo dėl kiekvieno posėdyje svarstyto klausimo rezultatai;

84.12. informacija apie galimą komisijos nario, sekretoriaus, eksperto, SPPD atstovo ir (ar) kitų su konkurso organizavimu susijusių asmenų interesų konfliktą (pareigos, vardas, pavardė, interesų konfliktas);

84.13. kiti komisijos priimti sprendimai ir svarstyti klausimai;

84.14. kita, komisijos nuomone, svarbi posėdžio informacija.

85. Komisijos posėdžio eiga fiksuojama protokole ir garso įrašymo priemonėmis. Posėdžio garso įrašas perkeliamas į kompiuterinę laikmeną, o skaitmeninis posėdžio garso įrašas sunaikinamas. Prieš pradedant daryti garso įrašą, apie tai komisijos posėdyje dalyvaujantys asmenys informuojami žodžiu. Įrašas pridedamas prie protokolo ir saugomas Ministerijoje Dokumentų saugojimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. V-157 „Dėl Dokumentų saugojimo taisyklių patvirtinimo“, nustatyta tvarka Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodyklėje, patvirtintoje Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. kovo 9 d. įsakymu Nr. V‑100 „Dėl Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodyklės patvirtinimo“, nustatytais terminais.

 

VII SKYRIUS

PROJEKTŲ VYKDYMAS IR STEBĖSENA

 

86. Projektams vykdyti paskirtos valstybės biudžeto lėšos mokamos iš valstybės biudžeto Ministerijai patvirtintų asignavimų programoms vykdyti ir jos negali būti perkeliamos į kitus biudžetinius metus.

87. Projektų vykdytojai gautas valstybės biudžeto lėšas privalo laikyti specialiai šioms lėšoms atidarytoje sąskaitoje (ši nuostata netaikoma projektų partneriams), įvertinę valstybės biudžeto lėšų laikymo, naudojimo bei saugojimo rizikos veiksnius, ir naudoti tik Sutartyje bei Sutartimi patvirtintoje sąmatoje nurodytai veiklai vykdyti. Savanoriškos veiklos organizavimo išlaidos kompensuojamos Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatymo ir Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2011 m. liepos 14 d. įsakymu Nr. A1-330 „Dėl Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka. Projektų vykdytojai atsiskaitymus grynaisiais ir negrynaisiais pinigais privalo vykdyti vadovaudamiesi Civilinio kodekso 6.929 straipsniu ir kitais atsiskaitymus grynaisiais ir negrynaisiais pinigais reglamentuojančiais teisės aktais.

88. Finansuojamos tik tinkamos finansuoti projektų vykdymo išlaidos. Jos turi būti tiesiogiai susijusios su projekte numatytomis veiklomis ir būtinos projektui vykdyti, pagrįstos projekto įgyvendinimo eiga, planu, išlaidų pobūdžiu ir kiekiu. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo 2022 m. sausio 1 d. iki Sutartyje numatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2022 m. gruodžio 31 d. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti pagrįstos išlaidų apmokėjimą pagrindžiančiais dokumentais arba jų kopijomis (sąskaitomis faktūromis, kasos čekiais, banko sąskaitų išrašais). Projekto vykdytojas paslaugas ar prekes projektui vykdyti turi įsigyti ne didesnėmis nei rinkos kainomis, laikydamasis racionalaus valstybės biudžeto lėšų naudojimo principo. Įsigyjant su projekto veiklomis susijusias paslaugas ar prekes, rekomenduojama vadovautis Europos socialinio fondo agentūros atlikta prekių ir paslaugų kainų rinkos analize.

89. Tinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:

89.1. projekto administravimo išlaidos (ne daugiau kaip 80 procentų projektui vykdyti skirtų valstybės biudžeto lėšų):

89.1.1. projekto vadovo ir (ar) asmens, vykdančio buhalterinę apskaitą, darbo užmokesčio, įskaitant socialinio draudimo įmokas, išlaidos (jei projekto vadovas ir (ar) asmuo, vykdantis buhalterinę apskaitą, įdarbinamas projekto vykdytojo organizacijoje pagal darbo sutartį);

89.1.2. buhalterinės apskaitos paslaugų pagal paslaugų teikimo sutartį išlaidos (jei paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens ir darbo sutartis nesudaroma);

89.2. projekto įgyvendinimo išlaidos (išlaidos, susijusios su Nuostatų 5 punkte numatyto konkurso tikslo įgyvendinimu):

89.2.1. projekto veiklų vykdytojų darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas (jei projekto veiklų vykdytojai yra įdarbinami projekto vykdytojo organizacijoje pagal darbo sutartį);

89.2.2. išlaidos Tarnybos atestuotų asmenų kvalifikacijai ir kompetencijai tobulinti, paslaugų globėjams (rūpintojams), įtėviams, budintiems globotojams, šeimynų dalyviams, Tarnybos atestuotiems asmenims kokybei užtikrinti ir įvaikinimui ar vaiko globai (rūpybai) šeimoje ar šeimynoje skatinti;

89.2.3. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms prekėms ir paslaugoms, tiesiogiai susijusioms su projekto veiklomis ir būtinoms projektui įgyvendinti, įsigyti, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti:

89.2.3.1. ryšio paslaugų (fiksuotojo ir (ar) mobiliojo ryšio, interneto, pašto) išlaidos (neviršijant 15 eurų vienam projekto vykdytojui per mėnesį);

89.2.3.2. transporto išlaikymo (transporto nuoma be vairuotojo, degalai, tepalai) ir transporto paslaugų įsigijimo (autobuso ir (ar) traukinio, ir (ar) automobilio, ir (ar) viešojo transporto Lietuvos Respublikos teritorijoje ekonominės klasės bilietai, transporto priemonės nuoma su vairuotoju) išlaidos;

89.2.3.3. komandiruočių (išskyrus tarptautines) išlaidos (kelionių bilietai, apgyvendinimas, dienpinigiai) (taikoma tik projekto vykdytojo organizacijos darbuotojams, išskyrus savanorius);

89.2.3.4. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms ekspertų ir (ar) konsultantų paslaugoms, tiesiogiai susijusioms su veikla, vykdoma įgyvendinant projektą, įsigyti (paslaugų kaina pagal atlygintinų paslaugų sutartis, autorines sutartis negali būti didesnė kaip 50 eurų už vieną valandą);

89.2.3.5. kitų prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidos:

89.2.3.5.1. kitų Nuostatų 89.2.3.1–89.2.3.4 papunkčiuose neišvardytų prekių įsigijimo išlaidos (išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms prekėms, priemonėms ir (ar) inventoriui (pvz., kanceliarinėms, ūkio prekėms, maisto produktams, apsaugos priemonėms: medicininėms kaukėms, respiratoriams, dezinfekciniams skysčiams) įsigyti), išskyrus ilgalaikį turtą, nurodytą Nuostatų 91.5 papunktyje;

89.2.3.5.2. kitų Nuostatų 89.2.3.1–89.2.3.5 papunkčiuose neišvardytų paslaugų (leidybos, mokymų, renginių organizavimo, projekto viešinimo paslaugų išlaidos, mokesčiai už bankų, kitų kredito ar mokėjimo įstaigų suteiktas piniginių lėšų pervedimo paslaugas) įsigijimo išlaidos, tiesiogiai susijusios su įgyvendinant projektą vykdoma veikla.

90. Išlaidos darbo užmokesčiui, nurodytos Nuostatų 89.1.1 ir 89.2.1 papunkčiuose, įskaitant socialinio draudimo įmokas, turi sudaryti iki 80 procentų projektui vykdyti skirtų valstybės biudžeto lėšų.

91. Tikslinės valstybės biudžeto lėšos negali būti naudojamos:

91.1. projekto vykdytojo ir kitų asmenų įsiskolinimams padengti ar investiciniams projektams finansuoti;

91.2. statinių ir (ar) patalpų statybai, rekonstrukcijai, kapitaliniam ir (ar) einamajam remontui, techninei priežiūrai, pastatų, teritorijos tvarkymui ir priežiūrai;

91.3. išperkamajai nuomai;

91.4. patalpų, nuosavybės teise priklausančių projekto vykdytojui, nuomai projekto veiklai vykdyti;

91.5. ilgalaikiam materialiajam turtui, kaip jis apibrėžtas Pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, kurio vertė – 500 eurų ir didesnė, kaip tai reglamentuota Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. birželio 10 d. nutarime Nr. 564 „Dėl minimalios ilgalaikio materialiojo turto vertės nustatymo ir Ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) minimalių ir maksimalių ekonominių normatyvų viešojo sektoriaus subjektams sąrašo patvirtinimo“, įsigyti;

91.6. kelionių (komandiruočių) užsienyje išlaidoms dengti;

91.7. transporto priemonių techninei apžiūrai, draudimui ir remontui;

91.8. išlaidoms, susijusioms su veikla, vykdyta parengiamajame projekto etape, iki pateikiant paraišką Ministerijai, taip pat išlaidoms, patirtoms ir apmokėtoms iki 2021 m. gruodžio 31 d. imtinai;

91.9. kitoms su projekto įgyvendinimu tiesiogiai nesusijusioms išlaidoms padengti.

92. Norėdamas patikslinti sąmatą, projekto vykdytojas elektroniniu paštu Tarnybai pateikia pagrįstą prašymą patikslinti sąmatą (nurodomas juridinio asmens pavadinimas, kodas, projekto kodas), kartu pateikdamas lyginamąjį tikslinamos projekto išlaidų sąmatos variantą. Projekto vykdytojas gali teikti prašymą patikslinti tik dar nepatirtas išlaidas, išskyrus tinkamų finansuoti išlaidų sumažėjimo atvejus. Apie leidimą patikslinti sąmatą Tarnyba elektroniniu paštu informuoja projekto vykdytoją raštu per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos. Prašymai tikslinti sąmatą teikiami ne daugiau nei du kartus per einamąjį ketvirtį, likus ne daugiau kaip 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios. Vėliau pateikti prašymai nenagrinėjami.

93. Tarnyba kreipiasi į socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu paskirtą asmenį ir suderina sprendimą dėl projekto vykdytojo pateiktų tikslinti sąmatos ir (ar) veiklos plano įvertinimo.

94. Projekto vykdytojas privalo raštu informuoti Ministeriją ir Tarnybą, jei vykdoma ar numatoma vykdyti projekto vykdytojo reorganizacija, ir pateikti dokumentus bei informaciją, pagrindžiančius, kad po reorganizacijos veiksiantis juridinis asmuo, perėmęs jo, kaip projekto vykdytojo, teises ir pareigas, bus pajėgus tinkamai vykdyti projekto veiklas.

95. Projekto vykdytojas privalo raštu informuoti Tarnybą apie projekto veiklų vykdymo nutraukimą ar sustabdymą. Gavusi tokį pranešimą, Tarnyba sustabdo projektui įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų pervedimą. Projekto vykdytojui pašalinus šiame punkte nurodytas priežastis, atnaujinus veiklos vykdymą ir apie tai pranešus Tarnybai, sustabdytas valstybės biudžeto lėšų pervedimas atnaujinamas. Per šį laikotarpį patirtos išlaidos pripažįstamos netinkamomis finansuoti.

96. Ne dėl projekto vykdytojo veiksmų atsiradus nenumatytų, Nuostatuose nenustatytų aplinkybių, dėl kurių projekto vykdytojui nepakanka skirtų valstybės biudžeto lėšų numatytoms projekto veikloms įvykdyti, kad būtų pasiekti projekto vertinimo metu suplanuoti rodikliai, ar dėl kurių projekto vykdytojas turi vykdyti papildomas, projekte nenumatytas veiklas, kad būtų pasiekti projekto vertinimo metu suplanuoti rodikliai ar papildomi rezultatai, taip pat Ministerijai skyrus konkursui papildomų valstybės biudžeto lėšų ir nesant projektų, įtrauktų į rezervinių projektų sąrašą, arba rezervinių projektų sąraše esančių projektų vykdytojams nesudarius Sutarties per Nuostatų 59 punkte nurodytą terminą ar atsisakius dalies projektui įgyvendinti prašomų ir siūlomų skirti papildomų valstybės biudžeto lėšų, ar Nuostatų 51 punkte numatytu terminu nepatikslinus sąmatos ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų plano, projekto vykdytojui gali būti skiriama papildomų valstybės biudžeto lėšų.

97. Papildomos valstybės biudžeto lėšos skiriamos esant motyvuotam projekto vykdytojo prašymui, kuriame turi būti nurodyta juridinio asmens pavadinimas, kodas, projekto kodas, Nuostatų 96 punkte numatytos aplinkybės, rodikliai, kuriuos projekto vykdytojas įsipareigoja pasiekti, ir (ar) veiklos, kurias jis įsipareigoja įvykdyti, prašomų valstybės biudžeto lėšų pagrindimas.

Šiame punkte nurodytą projekto vykdytojo prašymą komisija išnagrinėja per 3 darbo dienas nuo jo gavimo dienos ir pateikia pasiūlymą Ministerijos kancleriui dėl papildomų valstybės biudžeto lėšų skyrimo.

98. Sprendimą dėl papildomų valstybės biudžeto lėšų skyrimo projekto vykdytojui Ministerijos kancleris priima per 3 darbo dienas nuo komisijos pasiūlymo gavimo dienos.

99. Projekto vykdytojui skiriant papildomų valstybės biudžeto lėšų Nuostatų 96 punkte nustatytu pagrindu, netaikomas Nuostatuose nustatytas didžiausios vienam projektui galimos skirti valstybės biudžeto lėšų sumos vieniems metams apribojimas, taip pat Nuostatuose nustatyti išlaidų darbo užmokesčiui ar kitų pagrįstų išlaidų dydžio apribojimai.

100. Projekto vykdytojas privalo:

100.1. projektą įgyvendinti iki Sutartyje numatytos dienos arba ne vėliau kaip iki 2022 m. gruodžio 31 d.;

100.2. kiekvienam ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 dienos, o pasibaigus kalendoriniams metams – iki kitų metų sausio 5 d. Tarnybai pateikti atitinkamai ketvirčio ir metų projekto finansines ataskaitas pagal Tarnybos patvirtintas formas bei pasibaigus kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. – metinę projekto veiklų įvykdymo ataskaitą pagal Tarnybos patvirtintą formą. Prie projekto veiklos ataskaitos gali būti pridedama turima su projekto įgyvendinimu susijusi rašytinė ir (ar) vaizdinė medžiaga;

100.3. ne vėliau kaip iki 2023 m. sausio 5 d. grąžinti nepanaudotas projektui įgyvendinti skirtas valstybės biudžeto lėšas ir už šias banke, kitose kredito ar mokėjimo įstaigose laikomas valstybės biudžeto lėšas gautas palūkanas – jas pervesti į Sutartyje nurodytą banko, kredito ar kitos mokėjimo įstaigos sąskaitą;

100.4. Tarnybai nustačius, kad projekto vykdytojas skirtas valstybės biudžeto lėšas panaudojo ne pagal paskirtį, nepanaudotas ar netikslingai panaudotas projektui įgyvendinti skirtas valstybės biudžeto lėšas ir už šias banke, kitose kredito ar mokėjimo įstaigose laikomas valstybės biudžeto lėšas gautas palūkanas grąžinti Tarnybai per jos nustatytą protingą laikotarpį, bet ne vėliau kaip iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. Negrąžintos valstybės biudžeto lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka. Projekto vykdytojas praranda teisę teikti paraiškas ir gauti finansavimą pagal visas Ministerijos, biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, programas trejus metus nuo teismo sprendimo, kuriuo Ministerijai, biudžetinėms įstaigoms, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, ir (ar) Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūrai iš projekto vykdytojo priteisiamos neteisėtai (ne pagal paskirtį) panaudotos valstybės biudžeto lėšos, įsiteisėjimo dienos.

101. Tarnyba konsultuoja projektų vykdytojus projektų administravimo klausimais.

102. Tarnyba tikrina, ar valstybės biudžeto lėšų projektui įgyvendinti gavęs projekto vykdytojas laikosi Nuostatų reikalavimų ir Sutartyje nustatytų įsipareigojimų, Tarnybos nustatyta tvarka.

103. Tarnyba, nustačiusi ar turėdama pagrįstų įtarimų, kad projekto vykdytojas netinkamai vykdo Nuostatų, Sutarties ir (arba) galiojančių teisės aktų, turinčių esminę reikšmę vykdant Sutartį, reikalavimus, apie tai raštu jį informuoja ir sustabdo Sutarties vykdymą. Šiuo atveju Tarnyba nustato projekto vykdytojui protingą terminą, ne trumpesnį kaip 10 darbo dienų, nustatytiems veiklos trūkumams pašalinti. Projekto vykdytojas, pašalinęs nustatytus veiklos trūkumus, raštu informuoja Tarnybą apie tolesnį pasirengimą tinkamai vykdyti Nuostatuose, Sutartyje ir (arba) galiojančiuose teisės aktuose, turinčiuose esminę reikšmę vykdant Sutartį, nustatytus reikalavimus ir pateikia tai patvirtinančius įrodymus. Jei projekto vykdytojas per 2 darbo dienas nuo nustatytų veiklos trūkumų pašalinimo dienos neinformuoja Tarnybos apie pasirengimą tinkamai vykdyti Nuostatuose, Sutartyje ir (arba) galiojančiuose teisės aktuose, turinčiuose esminę reikšmę vykdant Sutartį, nustatytus reikalavimus, Tarnyba privalo vienašališkai nutraukti Sutartį, apie tai projekto vykdytoją įspėjusi likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki Sutarties nutraukimo dienos.

104. Tarnyba nutraukia Sutartį su projekto vykdytoju ir skirtas valstybės biudžeto lėšas projekto vykdytojas privalo grąžinti, jei:

104.1. Tarnyba nustato, kad skirtos valstybės biudžeto lėšos naudojamos ne pagal paskirtį;

104.2. Tarnyba nustato esminių Nuostatų, Sutarties ir (arba) galiojančių teisės aktų, turinčių esminę reikšmę vykdant Sutartį, pažeidimų;

104.3. vadovaujantis Nuostatų 103 punktu, sustabdomas Sutarties vykdymas arba Sutartis vienašališkai nutraukiama;

104.4. paaiškėja, kad deklaracijoje buvo pateikta klaidinanti ar melaginga informacija, projekto vykdytojas, sudaręs Sutartį, įgyja likviduojamo juridinio asmens statusą arba įsiteisėja teismo sprendimas, kuriuo Ministerijai, biudžetinėms įstaigoms, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, ir (ar) Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūrai iš projekto vykdytojo priteisiamos neteisėtai (ne pagal paskirtį) panaudotos valstybės biudžeto lėšos.

105. Tarnyba turi tikrinti, kaip projekto vykdytojas laikosi Nuostatų 16.4 papunktyje numatyto įsipareigojimo viešinti projektą, jo veiklas, nurodant projekto finansavimo šaltinį.

106. Už informacijos ir su projektu bei jo įgyvendinimu susijusių duomenų tikslumą, teisėtumą, gautų valstybės biudžeto lėšų buhalterinės apskaitos tvarkymą atsako pareiškėjas (projekto vykdytojas). Dokumentus, susijusius su projektu bei jo įgyvendinimu (paraišką, deklaraciją (-as), buhalterinės apskaitos dokumentus, darbo, paslaugų pirkimo ir (ar) teikimo sutartis, ataskaitas ir kt.), projekto vykdytojas privalo tvarkyti ir saugoti dokumentų tvarkymą ir saugojimą reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka, taip pat Tarnybos ir (ar) Ministerijos reikalavimu pateikti konkursui pateiktų dokumentų bei su projekto įgyvendinimu susijusių dokumentų originalus ir (ar) patvirtintas jų kopijas tiek projekto įgyvendinimo metu, tiek 24 mėnesius po projekto įgyvendinimo pabaigos (po 2022 m. gruodžio 31 d.).

107. Projekto vykdytojas, kuris yra perkančioji organizacija, vykdydamas pirkimą, privalo vadovautis Viešųjų pirkimų įstatymu.

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

108. Ministerijos kanclerio sprendimas dėl projekto finansavimo gali būti pakeistas ar pripažintas netekusiu galios, atsižvelgus į Tarnybos pateiktą metinę atitinkamos priemonės įgyvendinimo ataskaitą ir (ar) į tai, ar lėšos panaudotos tinkamai, ir (ar) pasikeitus teisės aktams, kuriais remiantis skiriami Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimai konkursui, taip pat Ministerijai arba teismui patenkinus pareiškėjo skundą ir pakartotinai Nuostatuose nustatyta tvarka įvertinus šio pareiškėjo paraišką.

109. Ministerijos veiksmai ir neveikimas, Ministerijos kanclerio sprendimas dėl lėšų skyrimo gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo ir Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka. Pareiškėjai, vadovaudamiesi Viešojo administravimo įstatymu, SPPD ir (ar) komisijos sprendimus dėl paraiškų atmetimo gali skųsti Ministerijai per 14 kalendorinių dienų nuo tos dienos, kurią sužinojo arba turėjo sužinoti apie SPPD ir (ar) komisijos sprendimą. Jei Ministerija patenkina pareiškėjo skundą, o SPPD ir (ar) komisija pakartotinai įvertintą paraišką vėl atmeta, pareiškėjas šį SPPD ir (ar) komisijos sprendimą gali skųsti Vyriausiajai administracinių ginčų komisijai arba teismui įstatymų nustatyta tvarka.

110. Ministerija, SPPD ir Tarnyba neprisiima atsakomybės, jei dėl paraiškoje ir (ar) Sutartyje nurodytų klaidingų kontaktinių duomenų (adreso, telefono ryšio numerio, elektroninio pašto adreso ir kt.) pareiškėjo nepasiekia laiškai arba su pareiškėju negalima susisiekti kitu būdu.

111. Ministerija savo interneto svetainėje skelbia bendrą visiems projektams įgyvendinti konkrečiais metais skirtą valstybės biudžeto lėšų sumą.

112. Tarnyba savo interneto svetainėje skelbia apibendrintas konkurso vykdymo ir (ar) atitinkamų priemonių įgyvendinimo ataskaitas (nurodomi statistiniai duomenys).

113. Konkurso organizavimo dokumentai saugomi Nuostatų 85 punkte nustatyta tvarka.

114. Duomenų subjekto teisės įgyvendinamos Reglamento (ES) 2016/679 ir duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjekto teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka.

 

 

__________________