LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ TEIKIMO ESANT LIETUVOS RESPUBLIKOS TERITORIJOJE PASKELBTAI VALSTYBĖS LYGIO EKSTREMALIAJAI SITUACIJAI ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2020 m. birželio 17 d. Nr. V-1504

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo 9 straipsnio 1 dalies 3 punktu ir 10 straipsnio 6 punktu, Lietuvos Respublikos žmonių užkrečiamųjų ligų profilaktikos ir kontrolės įstatymo 8 straipsniu, 9 straipsniu, 22 straipsnio 2 dalimi ir 26 straipsniu, atsižvelgdamas į tai, kad Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. vasario 26 d. nutarimu Nr. 152 „Dėl valstybės lygio ekstremaliosios situacijos paskelbimo“ paskelbta valstybės lygio ekstremalioji situacija visoje šalyje dėl COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos) plitimo grėsmės:

1. T v i r t i n u Asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo esant Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbtai valstybės lygio ekstremaliajai situacijai organizavimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. P a v e d u įsakymo vykdymo kontrolę viceministrui pagal veiklos sritį.

3. Į p a r e i g o j u asmens sveikatos priežiūros įstaigų (nepriklausomai nuo nuosavybės formos ir pavaldumo) vadovus:

3.1. perskirstyti įstaigos infrastruktūrą prioriteto tvarka užtikrinant asmens sveikatos priežiūros paslaugų dėl COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos) teikimą bei neatidėliotinų paslaugų (kurių nesuteikus jam atsirastų būtinosios medicinos pagalbos poreikis arba labai pablogėtų jo būklė) teikimą;

3.2. įstaigos veiklą organizuoti taip, kad būtų užtikrintas paslaugų dėl COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos)  įstaigoje savalaikiškumas ir prieinamumas, pacientų, kuriems paslaugos teikiamos ne dėl COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos), atskyrimas nuo pacientų, kuriems paslaugos teikiamos dėl COVID-19 ligos.

4. N u s t a t a u, kad:

4.1. asmens sveikatos priežiūros įstaigos (nepriklausomai nuo nuosavybės formos ir pavaldumo), teikdamos asmens sveikatos priežiūros paslaugas, privalo vadovautis šiuo įsakymu ir kitais COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos) plitimo valdymą reglamentuojančiais teisės aktais;

4.2. kitos įsakymais nustatytų atitinkamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų organizavimo nuostatos Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbtos valstybės lygio ekstremaliosios situacijos laikotarpiu taikomos tiek, kiek šių teisinių santykių nereguliuoja  šis įsakymas;

4.3. nuo 2020 m. liepos 1 d. įsigalioja tokia šio įsakymo 1 punktu patvirtinto Asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo esant Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbtai valstybės lygio ekstremaliajai situacijai organizavimo tvarkos aprašo 1.1 papunkčio redakcija:

1.1. Į stacionarines asmens sveikatos priežiūros paslaugas teikiančią asmens sveikatos priežiūros įstaigą (toliau – stacionarinės ASPĮ) stacionarizuojamiems pacientams, o jeigu stacionarinėje ASPĮ kartu su pacientu lieka ir kitas asmuo (paciento slaugai, priežiūrai ar kt.), ir tam asmeniui, turi būti atliekamas viruso SARS-CoV-2 tyrimas (tiriant PGR metodu). Jeigu pacientui paskirtas planinis gydymas stacionare (įskaitant dienos chirurgijos paslaugas) (toliau – planinė stacionarinė paslauga), viruso SARS-CoV-2 tyrimas (tiriant PGR metodu) jam atliekamas gydančio gydytojo sprendimu. Pacientams, kuriems planuojamos teikti dienos stacionaro paslaugos, viruso SARS-CoV-2 tyrimas (tiriant PGR metodu) atliekamas tuo atveju, jeigu jiems yra pasireiškę ūmiai kvėpavimo takų infekcijai būdingi ligos simptomai (kūno temperatūra 37,3º C ir didesnė, gerklės skausmas, kosulys, pasunkėjęs kvėpavimas).

Viruso SARS-CoV-2 tyrimas atliekamas toje pačioje stacionarinėje ASPĮ. Pacientui planinis gydymas stacionare pradedamas nelaukiant viruso SARS-CoV-2 tyrimo atsakymo.

Kol negautas viruso SARS-CoV-2 tyrimo (tiriant PGR metodu) atsakymas, stacionarizuojamas pacientas palatoje turi būti vienas, o stacionarinės ASPĮ personalas tuo atveju, kai pacientui nėra pasireiškę ūmiai kvėpavimo takų infekcijai būdingi ligos simptomai (kūno temperatūra 37,3ºC ir didesnė, gerklės skausmas, kosulys, pasunkėjęs kvėpavimas), naudoja ne žemesnio kaip II, o tuo atveju, kai dėl paciento sveikatos būklės negalima nustatyti ar pacientui yra pasireiškę ūmiai kvėpavimo takų infekcijai būdingi ligos simptomai (kūno temperatūra 37,3ºC ir didesnė, gerklės skausmas, kosulys, pasunkėjęs kvėpavimas) – ne žemesnio kaip III saugumo lygio saugumo lygio.

Stacionarizuojamas pacientas (ar paciento atstovas) turi pasirašyti stacionarinės ASPĮ vadovo nustatytos formos sutikimą, kad neišvyks iš asmens sveikatos priežiūros įstaigos ir kad sutinka būti izoliuotas atskiroje palatoje, iki bus gauti viruso SARS-CoV-2 tyrimo (tiriant PGR metodu) rezultatai. Sutikime turi būti nurodyta, kad pacientui nepasirašius šio sutikimo jam bus taikomas būtinasis hospitalizavimas ir (ar) būtinasis izoliavimas.

Pacientams, kurie stacionarinėje ASPĮ suteikus pagalbą išleidžiami gydytis ambulatoriškai, viruso SARS-CoV-2 tyrimas (tiriant PGR metodu) atliekamas tuo atveju, jeigu jiems yra pasireiškę ūmiai kvėpavimo takų infekcijai būdingi ligos simptomai (kūno temperatūra 37,3ºC ir didesnė, gerklės skausmas, kosulys, pasunkėjęs kvėpavimas).

Pacientas, kuriam paskirtas planinis gydymas stacionare ar dienos stacionaro paslauga ir kuriam viruso SARS-CoV-2 tyrimas (tiriant PGR metodu) stacionarinėje ASPĮ atliekamas iki stacionarizavimo likus ne daugiau kaip 48 val., ir pacientas, kuris, suteikus pagalbą, išleidžiamas gydytis ambulatoriškai, privalo pasirašyti stacionarinės ASPĮ vadovo nustatytos formos sutikimą, kad viruso SARS-CoV-2 tyrimo (tiriant PGR metodu) rezultato sutinka laukti sutikime nurodytoje izoliavimo vietoje. Šioje pastraipoje nurodytame sutikime turi būti nurodyta, kad pacientui nepasirašius šio sutikimo jam bus taikomas būtinasis hospitalizavimas ir (ar) būtinasis izoliavimas vadovaujantis Būtinojo hospitalizavimo reikalavimuose nustatyta tvarka.“

 

 

 

Sveikatos apsaugos ministras                                                                             Aurelijus Veryga

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro

2020 m. birželio 17 d. įsakymu Nr. V-1504

 

 

ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ TEIKIMO ESANT LIETUVOS RESPUBLIKOS TERITORIJOJE PASKELBTAI VALSTYBĖS LYGIO EKSTREMALIAJAI SITUACIJAI ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

STACIONARINIŲ ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ TEIKIMAS ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGOSE

 

1. Stacionarinių asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimas asmens sveikatos priežiūros įstaigose (toliau – ASPĮ) privalo būti organizuojamas taip:

1.1. Į stacionarines asmens sveikatos priežiūros paslaugas teikiančią ASPĮ (toliau – stacionarinė ASPĮ) stacionarizuojamiems pacientams, o jeigu ASPĮ kartu su pacientu lieka ir kitas asmuo (paciento slaugai, priežiūrai ar kt.), ir tam asmeniui, turi būti atliekamas viruso SARS-CoV-2 tyrimas (tiriant PGR metodu). Jeigu pacientui paskirtas planinis gydymas stacionare (įskaitant dienos chirurgijos paslaugas) (toliau – planinė stacionarinė paslauga), viruso SARS-CoV-2 tyrimas (tiriant PGR metodu) jam gali būti atliekamas iki stacionarizavimo likus ne daugiau kaip 48 val. Pacientams, kuriems planuojamos teikti dienos stacionaro paslaugos, viruso SARS-CoV-2 tyrimas (tiriant PGR metodu) atliekamas tuo atveju, jeigu jiems yra pasireiškę ūmiai kvėpavimo takų infekcijai būdingi ligos simptomai (kūno temperatūra 37,3º C ir didesnė, gerklės skausmas, kosulys, pasunkėjęs kvėpavimas).

Viruso SARS-CoV-2 tyrimas gali būtų atliekamas toje pačioje stacionarinėje ASPĮ arba mobiliame punkte. Pacientui planinis gydymas stacionare pradedamas nelaukiant viruso SARS-CoV-2 tyrimo atsakymo.

Kol negautas viruso SARS-CoV-2 tyrimo (tiriant PGR metodu) atsakymas, stacionarizuojamas pacientas palatoje turi būti vienas, o stacionarinės ASPĮ personalas tuo atveju, kai pacientui nėra pasireiškę ūmiai kvėpavimo takų infekcijai būdingi ligos simptomai (kūno temperatūra 37,3ºC ir didesnė, gerklės skausmas, kosulys, pasunkėjęs kvėpavimas), naudoja ne žemesnio kaip II, o tuo atveju, kai dėl paciento sveikatos būklės negalima nustatyti ar pacientui yra pasireiškę ūmiai kvėpavimo takų infekcijai būdingi ligos simptomai (kūno temperatūra 37,3ºC ir didesnė, gerklės skausmas, kosulys, pasunkėjęs kvėpavimas) – ne žemesnio kaip III saugumo lygio saugumo lygio pagal Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro – valstybės lygio ekstremaliosios situacijos valstybės operacijų vadovo 2020 m. balandžio 7 d. sprendimą Nr. V-754 „Dėl asmeninės apsaugos priemonių naudojimo asmens sveikatos priežiūros įstaigose pagal saugumo lygius“ asmeninės apsaugos priemonių rinkinį. Atliekamas visų patalpų, kuriose buvo teikiamos asmens sveikatos priežiūros paslaugos pacientui, galutinis (baigiamasis) valymas ir dezinfekcija.

Jeigu ėminį viruso SARS-CoV-2 tyrimui (tiriant PGR metodu) atlikti paimamas mobiliame punkte, laikomasi šios tvarkos: šeimos gydytojas ar planinę stacionarinę paslaugą arba dienos stacionaro paslaugą paskyręs gydytojas specialistas elektroniniu būdu užpildo siuntimą formą E027 „Siuntimas konsultacijai, tyrimams, gydymui“ (toliau – forma E027) viruso SARS-CoV-2 tyrimui (tiriant PGR metodu) atlikti prieš planinę stacionarinę paslaugą ar dienos stacionaro paslaugą ir pasirašo jį elektroniniu parašu pagal siuntimų išdavimo ir atsakymų pateikimo elektroniniu būdu tvarką, nustatytą Elektroninės sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo infrastruktūros informacinės sistemos naudojimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2015 m. gegužės 26 d. įsakymu Nr. V-657 „Dėl Elektroninės sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo infrastruktūros informacinės sistemos naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“. Formoje E027 nurodoma: elektroninio dokumento lauke „Skyrimo diagnozė“ – TLK-10-AM kodas; elektroninio dokumento lauke „Specialisto prof. kvalifikacija arba skyriaus specializacija“ – „Mobilus punktas“; elektroninio dokumento lauke „Papildomas aprašymas specialistui, kuriam siunčiama konsultuoti“ – „Pacientui ištirti prieš planinę stacionarinę paslaugą“ ar „Pacientui ištirti prieš dienos stacionaro paslaugą“. Šeimos gydytojas, gydytojas specialistas ar slaugytojas informuoja pacientą, kad šis turi paskambinti į Karštąją liniją telefonu 1808 likus 3 paroms prieš suplanuotą stacionarinę paslaugą ar dienos stacionaro paslaugą, nurodyti, kad skambina dėl registracijos viruso SARS-CoV-2 tyrimui (tiriant PGR metodu) prieš planinę stacionarinę paslaugą ar dienos stacionaro paslaugą atlikti ir turi šeimos gydytojo ar gydytojo specialisto siuntimą. Karštosios linijos 1808 konsultantas registruoja pacientą viruso SARS-CoV-2 tyrimui (tiriant PGR metodu) prieš planinę stacionarinę paslaugą atlikti į mobilų punktą ne anksčiau kaip kitai dienai, sistemoje pažymėdamas „Tyrimas prieš planinę stacionarinę paslaugą ar dienos stacionaro paslaugą“. Karštosios linijos konsultantui užregistravus pacientą į mobilų punktą, sistema į paciento nurodytą mobiliojo telefono numerį automatiškai nusiunčia žinutę, kurioje nurodoma tepinėlio ėmimo vieta ir tikslus atvykimo į mobilų punktą laikas. Viruso SARS-CoV-2 tyrimą (tiriant PGR metodu) atlikti siuntęs gydytojas privalo informuoti pacientą, kad pacientas privalo tyrimo rezultato laukti izoliavimo vietoje.

Formą E027 viruso SARS-CoV-2 tyrimui (tiriant PGR metodu) atlikti mobiliame punkte užpildęs gydytojas specialistas ar šeimos medicinos paslaugas teikiantis gydytojas ar su gydytoju komandoje dirbantis slaugytojas, Elektroninės sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo infrastruktūros informacinėje sistemoje (toliau – ESPBI IS) gavęs paciento viruso SARS-CoV-2 tyrimo (tiriant PGR metodu) teigiamą atsakymą, nedelsdamas informuoja pacientą ir ASPĮ, į kurią pacientas siunčiamas planinei stacionarinei paslaugai ar dienos stacionaro paslaugai gauti. Jei teigiamas atsakymas dėl pacientui atlikto viruso   SARS-CoV-2 tyrimo (tiriant PGR metodu) gaunamas per 48 valandas po tyrimo atlikimo, dėl planinės stacionarinės paslaugos ar dienos stacionaro paslaugos galimo atidėjimo, sprendžia planinę stacionarinę paslaugą ar dienos stacionaro paslaugą teiksiantis gydytojas specialistas. Jei atsakymas dėl viruso SARS-CoV-2 tyrimo negaunamas per 48 valandas po tyrimo atlikimo, pacientas stacionarizuojamas ar dienos stacionaro paslaugos pradedamos teikti nelaukiant tyrimo atsakymo.

Stacionarizuojamas pacientas (ar paciento atstovas) turi pasirašyti asmens sveikatos priežiūros įstaigos vadovo nustatytos formos sutikimą, kad neišvyks iš asmens sveikatos priežiūros įstaigos ir kad sutinka būti izoliuotas atskiroje palatoje, iki bus gauti viruso   SARS-CoV-2 tyrimo (tiriant PGR metodu) rezultatai. Sutikime turi būti nurodyta, kad pacientui nepasirašius šio sutikimo jam bus taikomas būtinasis hospitalizavimas ir (ar) būtinasis izoliavimas.

Pacientams, kurie stacionarines asmens sveikatos priežiūros paslaugas teikiančioje asmens sveikatos priežiūros įstaigoje suteikus pagalbą išleidžiami gydytis ambulatoriškai, viruso SARS-CoV-2 tyrimas (tiriant PGR metodu) atliekamas tuo atveju, jeigu jiems yra pasireiškę ūmiai kvėpavimo takų infekcijai būdingi ligos simptomai (kūno temperatūra 37,3ºC ir didesnė, gerklės skausmas, kosulys, pasunkėjęs kvėpavimas).

Pacientas, kuriam paskirtas planinis gydymas stacionare ar dienos stacionaro paslauga ir kuriam viruso SARS-CoV-2 tyrimas (tiriant PGR metodu) stacionarines paslaugas teikiančioje ASPĮ atliekamas iki stacionarizavimo likus ne daugiau kaip 48 val., ir pacientas, kuris, suteikus pagalbą, išleidžiamas gydytis ambulatoriškai, privalo pasirašyti asmens sveikatos priežiūros įstaigos vadovo nustatytos formos sutikimą, kad viruso SARS-CoV-2 tyrimo (tiriant PGR metodu) rezultato sutinka laukti sutikime nurodytoje izoliavimo vietoje. Šioje pastraipoje nurodytame sutikime turi būti nurodyta, kad pacientui nepasirašius šio sutikimo jam bus taikomas būtinasis hospitalizavimas ir (ar) būtinasis izoliavimas vadovaujantis Būtinojo hospitalizavimo reikalavimuose nustatyta tvarka;

1.2. Planinės stacionarinės asmens sveikatos priežiūros paslaugos gali būti pradėtos teikti tik tada, kai stacionarinė ASPĮ, nepaisant jos pavaldumo ir nuosavybės formos, parengia, suderina su įstaigos infekcijų kontrolės specialistu (jei tokį specialistą turi), o stacionarinės ASPĮ, nurodytos Sveikatos priežiūros paslaugų dėl koronaviruso (COVID-19) organizavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2020 m. kovo 4 d. įsakymu Nr. V-281 „Dėl Sveikatos priežiūros paslaugų dėl koronaviruso (COVID-19) organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 8 punkte, – ir su paslaugų dėl COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos) (toliau – COVID-19) teikimą atitinkamoje veikimo teritorijoje organizuojančia ASPĮ, ir patvirtina Planinių stacionarinių asmens sveikatos priežiūros paslaugų etapinio atnaujinimo ir teikimo įstaigoje planą ir pateikia jį Nacionaliniam visuomenės sveikatos centrui prie Sveikatos apsaugos ministerijos. Šiame plane privalo būti numatyta būtinosios medicinos pagalbos paslaugoms, planinėms paslaugoms teikti skirta rezervinė įstaigos infrastruktūra, didelės rizikos grupei ir mažos rizikos grupei priskiriamų pacientų srautų valdymo tvarka, sveikatos priežiūros paslaugų (paslaugų grupės) teikimo tvarka, personalo darbo organizavimo ir priemonių, skirtų galimam COVID-19 išplitimui kitose įstaigose (kai darbuotojas dirba ir kitose įstaigose) valdyti, taip pat asmeninių apsaugos priemonių pagal saugumo lygius priskyrimo įstaigos personalui ir pacientams tvarka;

1.3. Įstaigos, kurios priklauso Lietuvos nacionalinei sveikatos sistemai, visus paciento duomenis, susijusius su teikiamomis asmens sveikatos priežiūros paslaugomis, įskaitant epikrizes, siuntimus, atsakymus į siuntimus, medicininius vaizdus ir jų aprašymus, privalo tvarkyti tik ESPBI IS, o įstaigos, kurios Lietuvos nacionalinei sveikatos sistemai nepriklauso, šių duomenų tvarkymą ir jų atsekamumą užtikrina per įstaigos informacinę sistemą;

1.4. Planinės stacionarinės paslaugos dėl kitų (ne COVID-19) diagnostinių ir gydomųjų paslaugų gali būti teikiamos tik tada, kai užtikrinami Planinių stacionarinių asmens sveikatos priežiūros paslaugų etapinio atnaujinimo ir teikimo asmens sveikatos priežiūros įstaigoje plano rengimo reikalavimai (tvarkos aprašo 1 priedas);

1.5. Planinės stacionarinės sveikatos priežiūros paslaugos pacientams, kurių nesuteikus jam atsirastų būtinosios medicinos pagalbos poreikis arba labai pablogėtų jo būklė (toliau – neatidėliotinos stacionarinės paslaugos) privalo būti organizuojamos nukreipiant pacientus į tokias paslaugas galinčias suteikti ne COVID-19 ASPĮ, o COVID-19 ASPĮ gali būti teikiamos tik tais atvejais, kai tokių paslaugų ne COVID-19 ASPĮ negali suteikti (sprendimas derinamas su  COVID-19 ASPĮ, į kurias kreipiamasi dėl paslaugų teikimo). Ne COVID-19 ASPĮ privalo užtikrinti neatidėliotinų stacionarinių paslaugų teikimą pagal COVID-19 ASPĮ prašymus;

1.6. Teikiant stacionarines asmens sveikatos priežiūros paslaugas:

1.6.1. pacientai, kuriems nėra pasireiškę ūmiai kvėpavimo takų infekcijai būdingi ligos simptomai (kūno temperatūra 37,3 C ir didesnė, gerklės skausmas, kosulys, pasunkėjęs kvėpavimas) ir kuriems yra pasireiškę ūmiai kvėpavimo takų infekcijai būdingi ligos simptomai (kūno temperatūra 37,3 C ir didesnė, gerklės skausmas, kosulys, pasunkėjęs kvėpavimas), tačiau nenustatyta SARS-CoV-2 viruso RNR, suskirstomi į grupes (pagal palatas, skyrius ar pan.), kiekvienai grupei priskiriama tik tą grupę aptarnaujanti asmens sveikatos priežiūros įstaigos personalo komanda (gydytojai, slaugytojai, slaugytojų padėjėjai, valytojai ir kt.) (toliau – Personalo komanda);

1.6.2. suformuojamos ASPĮ personalo pamainos, užtikrinant, kad tai pačiai pacientų grupei paslaugas teiktų tik tos pačios personalo komandos;

1.6.3. griežtai apribojamas tos pačios pamainos Personalo komandų darbuotojų judėjimas ir tiesioginis ne tos pačios Personalo komandos darbuotojų tarpusavio kontaktas. Vienoje pamainoje visada turi dirbti tos pačios Personalo komandos;

1.6.4. atsisakoma visų nebūtinų tiesioginių (kontaktuojant) konsultacijų, bendrų vizitavimų ir kitų susibūrimų;

1.6.5. stacionarinės ASPĮ vadovas nustato, kokio saugumo lygio asmeninės apsaugos priemonių (toliau – AAP) rinkiniai naudojami atitinkamuose stacionarinių ASPĮ padaliniuose, teikiant atitinkamas asmens sveikatos priežiūros paslaugas, atliekant procedūras ir kt. atvejais;

1.6.6. stacionarinės ASPĮ vadovas užtikrina, kad personalas mokėtų tinkamai apsirengti ir nusirengti AAP;

1.6.7. visose AAP apsirengimo ir nusirengimo vietose turi būti atmintinės, kuriose nurodyta AAP apsirengimo ir nusirengimo veiksmų seka;

1.6.8. turi būti naudojamos visos būtinos ASPĮ vadovo nustatyto atitinkamo saugumo lygio AAP;

1.6.9. asmenys, išskyrus pacientus, kurių kūno temperatūra yra 37,0 C ir didesnė į stacionarines ASPĮ neįleidžiami. Jeigu kūno temperatūra 37,0 C ir didesnė nustatoma stacionarinės ASPĮ darbuotojui, jis į darbą gali grįžti tik tuo atveju, jei atlikto viruso SARS-CoV-2 tyrimo (tiriant PGR metodu) rezultatas neigiamas;

1.6.10. stacionarinės ASPĮ darbuotojas, kuriam darbo metu pasireiškia ūmiai kvėpavimo takų infekcijai būdingi ligos simptomai, nedelsiant nušalinamas nuo atliekamų pareigų. Stacionarinės ASPĮ darbuotojas į darbą gali grįžti tik tuo atveju, jei atlikto viruso SARS-CoV-2 tyrimo (tiriant PGR metodu) rezultatas neigiamas;

1.6.11. visų stacionarinėse ASPĮ esančių pacientų kūno temperatūra turi būti matuojama bent vieną kartą per parą. Pacientas, kuriam pasireiškia ūmiai kvėpavimo takų infekcijai būdingi ligos simptomai, privalo būti nedelsiant izoliuojamas ir jam atliekamas viruso SARS-CoV-2 tyrimas (tiriant PGR metodu);

1.6.12. teikiant asmens sveikatos priežiūros paslaugas stacionarinė ASPĮ privalo laikytis Lietuvos higienos normoje HN 47-1:2012 „Sveikatos priežiūros įstaigos. Infekcijų kontrolės reikalavimai“, patvirtintoje Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2012 m. spalio 19 d. įsakymu Nr. V-946 „Dėl Lietuvos higienos normos HN 47-1:2012 „Sveikatos priežiūros įstaigos. Infekcijų kontrolės reikalavimai“ patvirtinimo“, ir Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos interneto svetainėje http://sam.lrv.lt/lt/news/koronavirusas/informacija-sveikatos-prieziuros-specialistams nustatytų infekcijų kontrolės reikalavimų (toliau – Infekcijų kontrolės reikalavimai);  

1.7. Jei teisės aktuose yra numatyti terminai planinei operacijai ir planinei hospitalizacijai dėl kitų diagnostinių ir gydomųjų paslaugų (išskyrus neatidėliotinas stacionarines paslaugas) suteikti, dėl karantino paskelbimo Lietuvos Respublikos teritorijoje dienos sustabdytas terminų skaičiavimas pratęsiamas nuo karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje atšaukimo dienos;

1.8. COVID-19 ASPĮ ir ne COVID-19 ASPĮ vadovai privalo užtikrinti, kad pacientai būtų lankomi stacionarinės ASPĮ vadovo nustatyta tvarka;

1.9. Pacientai, kurie po išrašymo iš stacionarinės ASPĮ turi vykti tiesiai į socialines globos įstaigas ar būti perkelti į palaikomojo gydymo ir slaugos ligonines, gali būti išrašomi ar perkeliami tik tada, kai prieš išrašant ar perkeliant atliktas COVID-19 tyrimas yra neigiamas;

1.10. Įkalinimo įstaigose esantys asmenys, kuriems įtariama ar nustatyta  COVID-19, stacionarizuojami Laisvės atėmimo vietų ligoninėje. Pacientas izoliuojamas vienvietėje palatoje, atliekamas pradinis sveikatos būklės vertinimas, paimamas tepinėlis dėl COVID-19, jei pasireiškia COVID-19 būdingi simptomai. Gavus teigiamą atsakymą, pacientai toliau gydomi Laisvės atėmimo vietų ligoninėje, esant sunkiai COVID-19 formai, pacientai pervežami toliau gydyti į COVID-19 ASPĮ, užtikrinant konvojavimo paslaugas;

2. Neatidėliotinoms stacionarinėms paslaugoms priskiriamos:

2.1. planinės operacijos ir planinės stacionarinės asmens sveikatos priežiūros paslaugos onkologinėmis ligomis sergantiems pacientams;

2.2. integruotos sveikatos priežiūros (ūminio insulto, miokardo infarkto su ST pakilimu ir be ST pakilimo, sunkių traumų atvejais) paslaugos;

2.3. planinės operacijos ir planinės stacionarinės asmens sveikatos priežiūros paslaugos, kurių atlikimas sąlygotas riboto termino, pagrįsto medicinos mokslu;

2.4. Skubios, pagal gyvybines indikacijas ir tęstinės būtinojo gydymo organų ir audinių transplantacijos ir kitos stacionarinės asmens sveikatos priežiūros paslaugos dėl kitų būklių (gydytojo sprendimu).

 

II SKYRIUS

AMBULATORINIŲ ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ TEIKIMAS ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGOSE

 

3. Ambulatorines asmens sveikatos priežiūros paslaugas (įskaitant odontologijos) teikiančios įstaigos (toliau – AASPĮ) paslaugų teikimą privalo organizuoti įstaigos vadovo nustatyta tvarka ir vadovaujantis šiais principais:

3.1. Planinės ambulatorinės asmens sveikatos priežiūros paslaugos (toliau – AASP) gali būti teikiamos tik tada, kai užtikrinama, kad bus laikomasi Planinių ambulatorinių asmens sveikatos priežiūros paslaugų etapinio atnaujinimo ir teikimo asmens sveikatos priežiūros įstaigoje plano rengimo reikalavimų (šio tvarkos aprašo 2 priedas);

3.2. Organizuojant AASP prioritetas teikiamas nuotoliniam AASP teikimo būdui. AASPĮ pasirenka paciento interesą labiausiai atitinkantį sveikatos priežiūros paslaugos teikimo būdą. Nuotolines asmens sveikatos priežiūros paslaugas (toliau – NSPP) pacientui gali teikti AASPĮ šeimos gydytojo komandos narys, pirmines ambulatorines psichikos sveikatos priežiūros paslaugas teikiančios komandos narys, pirmines ambulatorines odontologines paslaugas teikiančios komandos narys (toliau – pirmines AASP teikiančios komandos narys), gydytojas specialistas, kuris vykdo ilgalaikį pacientų, sergančių lėtinėmis ligomis, sveikatos būklės stebėjimą pagal Ilgalaikio pacientų, sergančių lėtinėmis ligomis, sveikatos būklės stebėjimo tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2014 m. vasario 28 d. įsakymu Nr. V-288 „Dėl Ilgalaikio pacientų, sergančių lėtinėmis ligomis, sveikatos būklės stebėjimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – IPSBS tvarkos aprašas), ar kitais atvejais, kai nereikalingas teisės aktų nustatyta tvarka siuntimas pagal formą E027 Siuntimas konsultacijai, tyrimams, gydymui“ (toliau – forma E027), ar su juo komandoje dirbantis slaugytojas. Tiesioginio kontakto su pacientu ASPP teikiama tuomet, kai NSPP pacientui suteikusio specialisto sprendimu ar gydytojo, suteikusio nuotolinę gydytojų tarpusavio konsultaciją (toliau – NGTK), sprendimu paslaugos neįmanoma suteikti nuotoliniu būdu dėl paciento sveikatos būklės ar esant išsamesnio ištyrimo poreikiui;

3.3. NSPP vykdomos pagal šiuos principus:

3.3.1. AASPĮ privalo atnaujinti ar pasirengti NSPP teikimo tvarkas ir pagal jas organizuoti NSPP. Siekiant efektyviau organizuoti NSPP teikimą, AASPĮ gali pasirašyti tarpusavio bendradarbiavimo sutartis dėl ambulatorinių NGTK;

3.3.2. NSPP pacientams turi būti teikiamos informacinėmis ir elektroninių ryšių technologijomis, kuriomis yra galimybė identifikuoti asmenį (pvz. paciento nurodytu telefono numeriu arba per kitas, saugią autentifikaciją užtikrinančias priemones) pacientui nevykstant į AASPĮ pagal šiuos principus:

3.3.2.1. pradėdamas teikti NSPP pacientui, pirmines AASP teikiančios komandos narys ar gydytojas specialistas, ar slaugytojas, išsiaiškina subjektyvią paciento sveikatos būklę (remdamasis paciento ar jo atstovo suteiktais duomenimis, įrašais paciento asmens medicinos dokumentuose) ir pagal savo profesinę kompetenciją, nustatytą teisės aktais, sprendžia dėl tolesnio paslaugos teikimo;

3.3.2.2. suteikus NSPP pacientui, informacija apie suteiktą paslaugą suvedama ESPBI IS ir (ar) asmens sveikatos priežiūros įstaigos informacinėje sistemoje asmens medicinos dokumentuose formoje E025 „Ambulatorinio apsilankymo aprašymas“ (toliau – forma E025). Formoje E025 nurodoma NSPP pacientui suteikimo data, laikas, naudotos informacinės ir ryšių technologijos, paciento kreipimosi priežastis, subjektyvi paciento sveikatos būklė (arba gali būti nurodomas su NSPP pacientui teikimu susijusios skaitmeninės medžiagos atsekamumas) ir suteikta paslauga;

3.3.2.3. nusprendus, kad pacientui būtina atvykti į AASPĮ, NSPP pacientui suteikęs specialistas turi paskirti pacientui vizito laiką, kad būtų galima užtikrinti 2 priedo 3.4 papunktyje nustatytus reikalavimus;

3.3.2.4. pirmines AASP teikiančios komandos narys ar gydytojas specialistas, ar slaugytojas, pagal savo profesinę kompetenciją, teikdamas NSPP pacientui gali konsultuoti pacientą, paskirti ar pratęsti pacientui vaistinių preparatų ar medicinos pagalbos priemonių (įskaitant tuos, kurių įsigijimo išlaidos kompensuojamos Privalomo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis) (toliau – vaistinių preparatų ar MPP) skyrimą, skirti tyrimus ar esant poreikiui paaiškinti pacientui ar jo atstovui atliktų tyrimų rezultatus bei pagal juos koreguoti gydymą, vaistinių preparatų ar MPP vartojimą bei atlikti kitus būtinus veiksmus, kuriuos gali atlikti nuotoliniu būdu pagal teisės aktų reikalavimus;

3.3.2.5. pirmines ambulatorines asmens sveikatos priežiūros šeimos gydytojo komandos paslaugas teikiančios įstaigos pacientui teisę nuotoliniu būdu pratęsti paskirtus vaistinius preparatus ir MPP turi:

3.3.2.5.1. tos pačios AASPĮ šeimos medicinos paslaugas teikiantis gydytojas ar kartu komandoje paslaugas teikiantis slaugytojas, nepriklausomai nuo to, ar pacientas prirašytas prie jo, ar ne;

3.3.2.5.2. kitos asmens sveikatos priežiūros įstaigos gydytojas, slaugytojas, teikiantys paslaugas pagal AASPĮ sudarytą sutartį (-is) dėl šeimos gydytojo komandos paslaugų teikimo pirmines ambulatorines asmens sveikatos priežiūros paslaugas teikiančios AASPĮ prirašytiesiems gyventojams jos ne darbo metu arba pagal kitą įstaigų susitarimą;

3.3.3. slaugytojas gali pratęsti anksčiau gydytojo paskirtus vaistinius preparatus ar MPP ne ilgiau kaip 2 mėnesiams. Slaugytojas vaistinius preparatus gali pratęsti tik įsitikinęs, kad paciento sveikatos būklė yra stabili (pacientas nenurodo skundų, susijusių su vaistinių preparatų vartojimu, pablogėjusios sveikatos būklės, naujų simptomų ar kt.) ir, jei pacientas to paties bendrinio pavadinimo, farmacinės formos ir stiprumo receptinį vaistinį preparatą vartojo paskutinius 3 mėnesius arba ilgiau ir į vardinio preparato sudėtį neįeina narkotinės ir psichotropinės medžiagos;

3.3.4. Nuotolinės gydytojų tarpusavio konsultacijos (toliau – NGTK) skirtos gydytojų tarpusavio konsultacijų paslaugoms organizuoti dėl paciento diagnozės patikslinimo, tyrimų, gydymo, nevykstant jam į AASPĮ, naudojantis ESPBI IS. NGTK teikimo pagrindiniai principai:

3.3.4.1. NGTK gali vykti tarp:

3.3.4.1.1. pirminės ambulatorinės šeimos medicinos paslaugas teikiančio gydytojo (toliau – šeimos gydytojas) ir pirmines ambulatorines psichikos sveikatos priežiūros paslaugas teikiančio gydytojo (toliau – PPSPP teikiantis gydytojas);

3.3.4.1.2. šeimos gydytojo ir pirmines ambulatorines odontologines paslaugas teikiančio gydytojo (toliau – PAOP teikiantis gydytojas);

3.3.4.1.3. šeimos gydytojo ar PPSPP teikiančio gydytojo ar PAOP teikiančio gydytojo ir gydytojo specialisto;

3.3.4.1.4. antrines AASP teikiančioje įstaigoje paslaugas teikiančio gydytojo specialisto su tos pačios specialybės tretines paslaugas teikiančiu gydytoju specialistu;

3.3.4.1.5. skirtingos specialybės gydytojų specialistų, teikiančių antrines ir (ar) tretines ambulatorines asmens sveikatos priežiūros paslaugas toje pačioje ar kitoje įstaigoje;

3.3.4.2. šeimos gydytojui ar PPSPP teikiančiam gydytojui ar PAOP teikiančiam gydytojui ar gydytojui specialistui (toliau – konsultacijos prašantis gydytojas) įvertinus nuotoliniu būdu paciento sveikatos būklę arba tiesioginio kontakto konsultacijos metu, priėmus sprendimą dėl NGTK paslaugos poreikio, gydytojas:

3.3.4.2.1. apie suplanuotą NGTK paslaugą NSPP pacientui ar tiesioginės konsultacijos metu informuoja pacientą;

3.3.4.2.2. visą informaciją apie sveikatos būklę, susijusius tyrimus bei konsultacijas ir NGTK indikacijas įrašo paciento asmens medicinos dokumentuose formoje E025;

3.3.4.2.3 elektroniniu būdu užpildo formą E027, nurodydamas joje priežastis dėl konsultacijos poreikio ir su jomis susijusią informaciją: anamnezę, atliktus instrumentinius ir laboratorinius tyrimus, kitų gydytojų konsultacijas; paslaugos suteikimo skubumą, klausimus, į kuriuos tikisi atsakymo, ir pateikia ją į ESPBI IS, pasirašęs elektroniniu parašu;

3.3.4.2.4. susisiekia su reikiamas paslaugas teikiančia AASPĮ ar gydytoju, anksčiau konsultavusiu pacientą, per AASPĮ registratūrą arba skambučių centrą telefonu ar per Išankstinę pacientų registravimo informacinę (toliau – IPR), ar per AASPĮ elektroninę pacientų registravimo sistemą ir užsiregistruoja NGTK paslaugai;

3.3.4.3. konsultuojančios AASPĮ specialistas ar gydytojas, į kurį kreipėsi konsultacijos prašantis gydytojas, gavęs informaciją apie NGTK poreikį ir patikrinęs, ar ESPBI IS pateikta forma E027 NGTK paslaugai, patvirtina registraciją NGTK paslaugai pagal įstaigoje nustatytą tvarką ir informuoja konsultacijos prašantį gydytoją, kada NGTK paslauga bus pradėta teikti;

3.3.4.4. gydytojas, kuriam pavesta suteikti NGTK (toliau – konsultuojantis gydytojas), gavęs konsultacijos prašančio gydytojo formą E027 NGTK paslaugai įvertina formoje E027 pateiktą informaciją ir ESPBI IS esančius paciento sveikatos duomenis bei kitą informaciją gautą iš konsultacijos prašančio gydytojo elektroniniu paštu, telefonu ar kitomis informacinėmis technologijomis bei priima sprendimą dėl NGTK paslaugos suteikimo:

3.3.4.4.1. jei konsultuojančiam gydytojui trūksta informacijos NGTK paslaugai suteikti, jis gali kreiptis į NGTK paslaugos prašantį gydytoją informacinių ryšių technologijų pagalba (pvz., telefonu, elektroniniu paštu ir kt. priemonėmis) ir gauti papildomą informaciją arba susisiekti su pacientu nuotoliniu būdu ESPBI IS paciento paskyroje nurodytais kontaktais;

3.3.4.4.2. konsultuojantis gydytojas, suteikęs NGTK, pateikia atsakymą formoje E027-a Atsakymas į siuntimą konsultacijai, tyrimams, gydymui“ (toliau – forma E027-a) ir formoje E025, kuriose nurodo NGTK paslaugos suteikimo datą, laiką, kreipimosi priežastį, pateikia atsakymus į užduotus klausimus bei rekomendacijas dėl tolimesnės būklės stebėjimo, tolimesnio ar papildomo ištyrimo, gydymo ir priežiūros plano bei prevencijos;

3.3.4.4.3. jei konsultuojantis gydytojas specialistas nusprendžia, kad pacientui reikalinga atlikti tyrimus, paskiria juos ir informuoja pacientą. Pacientui atlikus tyrimus, konsultuojantis gydytojas gavęs atsakymus, tęsia NGTK teikimą;

3.3.4.4.4. jei konsultuojantis gydytojas nusprendžia, kad pacientui reikalinga tiesioginio kontakto konsultacija, jis ar jo komandoje dirbantis slaugytojas užregistruoja pacientą NGTP teikiančio gydytojo tiesioginei kontaktinei konsultacijai ir apie tai informuoja pacientą;

3.3.4.4.5. jei konsultuojantis gydytojas NGTK metu nusprendžia, kad pacientui reikalinga kito gydytojo tiesioginė kontaktinė konsultacija, jis išrašo tęstinį siuntimą forma E027 ir pasirašęs elektroniniu parašu pateikia į ESPBI IS;

3.3.4.4.6. konsultuojantis gydytojas atsakymą į formą E027 NGTK paslaugai turi pateikti ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo užregistravimo NGTK paslaugai dienos formoje E027-a, jei nereikalingi papildomi tyrimai ar tiesioginio kontakto konsultacija nurodyta šio tvarkos aprašo 3.3.4.4.3-3.3.4.4.5 papunkčiuose;

3.3.4.5. po NGTK paslaugos gavimo šeimos gydytojas ar PPSPP teikiantis gydytojas ar PAOP teikiantis gydytojas ar gydytojas specialistas gali tęsti arba koreguoti paciento ištyrimą, gydymą pagal NGTK suteikusio gydytojo rekomendacijas, paskirti atlikti papildomus tyrimus, tikslinti diagnozę ir pan.;

3.3.5. gydytojai išduodami nuotoliniu būdu elektroninius nedarbingumo pažymėjimus ir elektroninius nėštumo ir gimdymo atostogų pažymėjimus visų pirma turi vadovautis Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro ir Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. vasario 27 d. įsakymu Nr. V-238/A1-170 „Dėl Elektroninių nedarbingumo pažymėjimų bei elektroninių nėštumo ir gimdymo atostogų pažymėjimų išdavimo valstybės lygio ekstremaliosios situacijos ir (ar) karantino visos Lietuvos Respublikos mastu dėl COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos) plitimo grėsmės laikotarpiu laikinosios tvarkos aprašo patvirtinimo“.

4. AASPĮ vadovas užtikrina, kad registravimas NSPP pacientui ir NGTK būtų vykdomas šia tvarka:

4.1. Pirminio lygio ambulatorines ASPP teikiančios AASPĮ užtikrina, kad šių ASPĮ registratūra arba skambučių centras telefonu ar per IPR, ar per ASPĮ elektroninę pacientų registravimo sistemą pacientą registruotų tik dėl NSPP, kurias pacientui suteiks pirmines ambulatorines ASPP teikiantys specialistai;

4.2. Antrinio ir (ar) tretinio lygio ambulatorines ASPP teikiančios AASPĮ užtikrina, kad šių AASPĮ registratūra arba skambučių centras telefonu ar per IPR, ar per AASPĮ elektroninę pacientų registravimo sistemą registruotų NSPP pacientą, kuriam paskirtas ilgalaikis pacientų, sergančių lėtinėmis ligomis, sveikatos būklės stebėjimas pagal IPSBS tvarkos aprašą, ar kitais atvejais, kai nereikalingas teisės aktų nustatyta tvarka siuntimas forma E027;

4.3. ASPĮ užtikrina, kad gydytojas, kuriam reikalinga NGTK, pagal formą E027, pasirašytą elektroniniu parašu ir pateiktą į ESPBI IS, turėtų galimybę registruotis ASPĮ nurodytu NGTK telefono numeriu ar per IPR, ar per ASPĮ elektroninę pacientų registravimo sistemą, arba tiesiogiai susisiekti su reikiamu gydytoju specialistu;

4.4. Užtikrinta, kad registravimas tiesioginio kontakto su pacientu konsultacijoms būtų vykdomas vadovaujantis šia tvarka:

4.4.1. pirminio lygio ambulatorines ASPP teikiančios AASPĮ užtikrina, kad pirminės ambulatorinės ASPĮ gydytojo ar jo komandos nario tiesioginio kontakto su pacientu konsultacijai pacientą registruotų NSPP pacientui suteikęs specialistas;

4.4.2. antrinio ir (ar) tretinio lygio ambulatorines ASPP teikiančios AASPĮ užtikrina, kad per AASPĮ registratūrą arba skambučių centrą telefonu ar per IPR, ar per AASPĮ elektroninę pacientų registravimo sistemą gydytojo specialisto tiesioginio kontakto su pacientu konsultacijai galėtų registruotis pacientas (ar jo atstovas pagal įstatymą), kai pacientui išrašyta forma E027 ir pateikta į ESPBI IS, arba formą E027 išrašiusio gydytojo sprendimu pacientą galėtų užregistruoti gydytojas ar jo komandos narys.

5. Antrines ir (ar) tretines ASPP teikiančių AASPĮ sveikatos priežiūros specialistai turi patikrinti ESPBI IS, ar pacientai, kurie buvo užsiregistravę planinėms paslaugoms prieš karantiną ar karantino metu, turi siuntimą forma E027, jei paciento ESPBI IS formos E027 nėra, AASPĮ specialistas, įstaigos vadovo nustatyta tvarka turi nuotoliniu būdu susisiekti su pacientu ir informuoti jį ne vėliau kaip prieš 10 kalendorinių dienų, kad jam paslauga bus suteikta tik tuomet, kai ESPBI IS bus pateikta forma E027.

6. Planiniai skiepijimai ASPĮ vykdomi numatant pacientų srautų valdymą:

6.1. apie skiepijimus pagal Lietuvos Respublikos vaikų profilaktinių kalendorių (skiepijimų laiką) ASPĮ vaikų tėvus (atstovus pagal įstatymą) turi informuoti iš anksto nuotoliniu būdu;

6.2. suaugę asmenys dėl planinių skiepų su ASPĮ turi susisiekti nuotoliniu būdu;

6.3. planinių skiepijimų atlikimui paskiriamas atskiras laikas (diena, valandos) ir atskiros patalpos, užtikrinant, kad nesikryžiuotų pacientų, atvykstančių planiniams skiepijimams, ir kitų pacientų srautai.

 

III SKYRIUS

BENDROS NUOSTATOS

 

7. Gydytojų konsultacinės komisijos posėdžiai esant poreikiui gali būti organizuojami ASPĮ vadovo nustatyta tvarka.

8. ASPĮ vadovas privalo užtikrinti, kad įstaigoje kitų pacientų atžvilgiu būtų laikomasi Infekcijų kontrolės reikalavimų. Pacientai ir jų lankytojai būdami ASPĮ privalo dėvėti nosį ir burną dengiančias apsaugos priemones (kaukes, respiratorius).

9. ASPĮ, organizuojančioms pacientams ASPP dėl COVID-19 teikimą, metodiškai vadovauja bendru sutarimu Lietuvos sveikatos mokslų universiteto ligoninė Kauno klinikos ir Vilniaus universiteto ligoninė Santaros klinikos, kurios pagal poreikį teikia metodines rekomendacijas dėl:

9.1. Išteklių ir (ar) infrastruktūros paskirstymo tarp organizuojančių ASPĮ;

9.2. ASPĮ veiklos organizavimo taip, kad būtų užtikrintas paslaugų dėl COVID-19 ASPĮ savalaikiškumas ir prieinamumas, pacientų, kuriems paslaugos teikiamos ne dėl COVID-19 atskyrimas nuo COVID-19 paslaugos;

9.3. Paslaugų teikimo organizavimo proceso stebėsenos, rezultatų analizavimo, siūlymų Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijai teikimo.

10. ASPĮ savo interneto svetainėse privalo skelbti informaciją susijusią su sveikatos priežiūros paslaugų teikimu.

11. Asmens sveikatos priežiūros įstaiga reguliariai organizuoja darbuotojų mokymus kaip naudoti apsaugos priemones ir atliekų tvarkymą.

12. Turi būti užtikrinta kraujo komponentų būtinajai medicinos pagalbai teikti gamyba.

13. ASPĮ vadovas organizuoja ir yra atsakingas sveikatos priežiūros specialistų mokymą teikti sveikatos priežiūros paslaugas COVID-19 sergantiems pacientams.

14. Rekomendacijas pacientams, sveikatos priežiūros specialistams pagal atskiras ligas ir sveikatos būkles rengia universitetai ir (ar) sveikatos priežiūros specialistų draugijos.

15. ASPĮ vadovas organizuoja įstaigos darbuotojams ėminių dėl COVID-19 paėmimą ir ištyrimą.

16. ASPĮ privalo aprūpinti paslaugas teikiančius specialistus higienos priemonėmis, užtikrinančiomis Infekcijų kontrolės reikalavimus, ir (ar) asmeninėmis apsaugos priemonėmis, atsižvelgiant į saugumo lygius. Kaip apsirengti / užsidėti asmenines apsaugos priemones ir kaip jas nusirengti / nusiimti nurodyta Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos interneto svetainėje adresu http://sam.lrv.lt/lt/news/koronavirusas/informacija-sveikatos-prieziuros-specialistams paskelbtose Asmeninių apsaugos priemonių apsirengimo ir nusirengimo rekomendacijose sveikatos priežiūros įstaigoms, kuriose gydomi įtariami ir patvirtinti COVID-19 pacientai.

 

 

_____________________

 

Asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo esant Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbtai valstybės lygio ekstremaliajai situacijai organizavimo tvarkos aprašo

1 priedas

 

 

PLANINIŲ STACIONARINIŲ ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ ETAPINIO ATNAUJINIMO IR TEIKIMO ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGOJE PLANO RENGIMO REIKALAVIMAI

 

 

1. Asmens sveikatos priežiūros įstaiga (toliau – ASPĮ), nepriklausomai nuo jos pavaldumo ir nuosavybės formos, norėdama atnaujinti (vėl pradėti teikti) planines stacionarines asmens sveikatos priežiūros paslaugas (įskaitant dienos chirurgijos paslaugas, paslaugas, teikiamas dienos stacionare, stacionarines medicininės reabilitacijos paslaugas, stacionarines odontologijos paslaugas) (toliau – paslaugos), privalo parengti Planinių stacionarinių asmens sveikatos priežiūros paslaugų etapinio atnaujinimo ir teikimo ASPĮ planą (toliau – Stacionarinių paslaugų atnaujinimo planas).

2. Paslaugas ASPĮ gali pradėti teikti tik po to, kai Stacionarinių paslaugų atnaujinimo planą:

2.1. Raštu suderina su ASPĮ infekcijų kontrolės specialistu, o kur jo nėra – rengdama konsultuojasi su Higienos institutu;

2.2. Raštu suderina su Sveikatos priežiūros paslaugų dėl COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos) organizavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2020 m. kovo 4 d. įsakymu Nr. V-281 „Dėl Sveikatos priežiūros paslaugų dėl COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos) organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Įsakymas Nr. V-281), 7 punkte nurodyta paslaugas dėl COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos) organizuojančia įstaiga  (toliau – Organizuojanti įstaiga), kurios veikimo teritorijoje ASPĮ yra (šis reikalavimas taikomas tik Įsakyme Nr. V-281 nurodytoms ASPĮ);

2.3. Patvirtina ASPĮ vadovas ir patvirtintą nusiunčia Nacionaliniam visuomenės sveikatos centrui prie Sveikatos apsaugos ministerijos.

3. Paslaugas gali pradėti teikti tik ta Lietuvos nacionalinei sveikatos sistemai (toliau – LNSS) priklausanti ASPĮ, kuri visus paciento duomenis, susijusius su teikiamomis asmens sveikatos priežiūros paslaugomis, įskaitant siuntimo, atsakymo į siuntimą, epikrizės, medicininių vaizdų, jų aprašymų ir kt., tvarko per Elektroninės sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo infrastruktūros informacinę sistemą.

Paslaugas gali pradėti teikti tik ta LNSS nepriklausanti ASPĮ, kuri užtikrina visų paciento duomenų, susijusių su teikiamomis asmens sveikatos priežiūros paslaugomis, įskaitant siuntimą, atsakymą į siuntimą, epikrizę, medicininius vaizdus, jų aprašymus ir kt., tvarkymą ir jų atsekamumą ASPĮ informacinėje sistemoje.

4. Stacionarinių paslaugų atnaujinimo plane turi būti:

4.1. ASPĮ infrastruktūra (palatos, lovos) padalinama į tris atskiras dalis, užtikrinant infekcijų kontrolės reikalavimų laikymąsi:

4.1.1. viena dalis – infrastruktūra, skirta būtinosios medicinos pagalbos paslaugoms ASPĮ teikti;

4.1.2. antra dalis – infrastruktūra, skirta paslaugoms ASPĮ teikti;

4.1.3. trečia dalis – ASPĮ infrastruktūra, skirta paslaugoms tik dėl COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos) teikti užtikrinant, kad Organizuojančios įstaigos veikimo teritorijoje, kurioje ASPĮ yra, esančių ASPĮ rezerve būtų ne mažiau kaip 5 lovos su dirbtinės plaučių ventiliacijos (toliau – DPV) aparatu 1 mln. gyventojų ir ne mažiau kaip 30 lovų su deguonies tiekimu 1 mln. gyventojų (šis reikalavimas taikomas Įsakyme Nr. V-281 nurodytoms ASPĮ). Ši infrastruktūros dalis, prireikus, gali būti naudojama tik pacientams izoliuoti kol laukiama viruso SARS-CoV-2 laboratorinio tyrimo atsakymo;

4.2. Numatomos pradėti teikti paslaugos (jų grupės), jų teikimo tvarka, užtikrinant infekcijų kontrolės reikalavimų laikymąsi (atstumas tarp pacientų, pacientų skaičius palatoje, valymas ir dezinfekcija ir kt.), atsižvelgiant į pacientų kategorijas;

4.3. Pacientų srautų valdymo tvarka, užtikrinant infekcijų kontrolės reikalavimų laikymąsi (karščiuojančių ir nekarščiuojančių pacientų srautų atskyrimas, didelės rizikos ir mažos rizikos grupėms priskiriamų pacientų srautų atskyrimas, maksimaliai sumažinta pacientų tarpusavio kontakto galimybė, ankstyvas COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos) atvejo identifikavimas, pacientų izoliavimas ir kt.) numatant detalius ASPĮ ir personalo veiksmus identifikavus COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos) atvejį ASPĮ;

4.4. ASPĮ personalo darbo organizavimo tvarka, užtikrinant infekcijų kontrolės reikalavimų laikymąsi (kiekvienai pacientų grupei priskiriama tik tą grupę aptarnaujanti asmens sveikatos priežiūros ASPĮ personalo komanda (gydytojai, slaugytojai, slaugytojų padėjėjai, valytojai ir kt.) (toliau – personalo komanda), suformuojamos personalo pamainos, užtikrinant, kad tai pačiai pacientų grupei paslaugas teiktų tik tos pačios personalo komandos, griežtai apribojamas tos pačios pamainos personalo komandų darbuotojų judėjimas ir tiesioginis ne tos pačios personalo komandos darbuotojų tarpusavio kontaktas. Atsisakoma visų nebūtinų tiesioginių (kontaktuojant) konsultacijų, bendrų vizitavimų ir kitų susibūrimų, nustatomos priemonės, skirtos galimam COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos) išplitimui kitose ASPĮ (kai darbuotojas dirba ir kitoje ASPĮ), suvaldyti (gali būti taikomas darbo vietų deklaravimas, kiti darbo organizavimo ypatumai, nustatyti ASPĮ vadovo, užtikrinantys darbuotojų ir pacientų saugą bei kontaktų atsekamumą);

4.5. Pagal ASPĮ teikiamas paslaugas ir aptarnaujamus pacientų srautus nustatyta ASPĮ darbuotojų asmeninės apsaugos priemonių pagal saugumo lygius, nustatytus Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro įsakymu, naudojimo tvarka, užtikrinant infekcijų kontrolės reikalavimų laikymąsi;

4.6. Pacientų aprūpinimo asmeninėmis apsaugos priemonėmis ir jų naudojimo tvarka, užtikrinant infekcijų kontrolės reikalavimus (vienkartinės kaukės, galimybė dezinfekuoti rankas ir kt.).

5. Paslaugų atnaujinimo apimtis nustato įstaigos vadovas. Rekomenduojama, kad pirmame etape įstaigos suteiktų paslaugų apimtys sudarytų ne daugiau kaip 50 proc. nuo planuojamos ataskaitinio laikotarpio sutartinės sumos. Antrame etape, paslaugų apimtys turi būti didinamos ir nuo 2020 m. liepos 1 d. per einamąjį mėnesį suteiktų paslaugų (išskyrus stacionarinės medicininės reabilitacijos paslaugų) apimtys turi sudaryti ne mažiau kaip 70 proc. planuojamos ataskaitinio laikotarpio sutartinės sumos. Stacionarinių medicininės reabilitacijos paslaugų apimtys irgi turi būti didinamos ir nuo 2020 m. rugpjūčio 1 d. turi sudaryti ne mažiau kaip 70 proc. planuojamos ataskaitinio laikotarpio sutartinės sumos.

6. Planuojant paslaugų teikimo atnaujinimą, turi būti laikomasi Lietuvos higienos normoje HN 47-1:2012 „Sveikatos priežiūros įstaigos. Infekcijų kontrolės reikalavimai”, patvirtintoje Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2012 m. spalio 19 d. įsakymu Nr. V-946 „Dėl Lietuvos higienos normos HN 47-1:2012 „Sveikatos priežiūros įstaigos. Infekcijų kontrolės reikalavimai“ patvirtinimo“, nustatytų infekcijų kontrolės reikalavimų, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro įsakymuose ir kituose teisės aktuose nustatytų reikalavimų COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos) plitimui valdyti ir atsižvelgiama į Infekcijų kontrolės rekomendacijas, skirtas sveikatos priežiūros įstaigoms, kurios skelbiamos Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos interneto svetainėje adresu http://sam.lrv.lt/lt/news/koronavirusas/informacija-sveikatos-prieziuros-specialistams.

7. Pradėjus teikti paslaugas, ASPĮ vadovas privalo užtikrinti, kad:

7.1. Būtų vykdoma visų ASPĮ lovų užimtumo stebėsena (per parą, pagal paslaugų grupes);

7.2. Šių reikalavimų 7.1 papunktyje nurodyti duomenys turi būti kaupiami ir, prireikus, pateikiami Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijai, ASPĮ steigėjui, Nacionaliniam visuomenės sveikatos centrui prie Sveikatos apsaugos ministerijos ir (ar) Organizuojančiai įstaigai (duomenų teikimo Organizuojančiai įstaigai reikalavimas taikomas Įsakyme Nr. V-281 nurodytoms ASPĮ).

8. Tolesnis paslaugų teikimo planavimas ASPĮ stabdomas esant vienai iš šių sąlygų:

8.1. Daugiau kaip 50 naujų patvirtintų COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos) atvejų 3 dienas iš eilės šalies mastu;

8.2. 200 ar daugiau naujų patvirtintų COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos) atvejų bent 1 dieną šalies mastu.

9. Tolesnis paslaugų teikimo planavimas ASPĮ padalinyje stabdomas nustačius COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos) protrūkį (du ar daugiau tarpusavyje susiję COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos) atvejai) tame ASPĮ padalinyje.

 

––––––––––––

 

Asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo esant Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbtai valstybės lygio ekstremaliajai situacijai organizavimo tvarkos aprašo 2 priedas

 

PLANINIŲ AMBULATORINIŲ ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ ETAPINIO ATNAUJINIMO IR TEIKIMO ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGOJE PLANO RENGIMO REIKALAVIMAI

 

1Asmens sveikatos priežiūros įstaiga (toliau – ASPĮ), nepriklausomai nuo jos pavaldumo ir nuosavybės formos, norėdama atnaujinti (vėl pradėti teikti) planines ambulatorines asmens sveikatos priežiūros paslaugas (toliau – paslaugos), privalo parengti Planinių ambulatorinių asmens sveikatos priežiūros paslaugų etapinio atnaujinimo ir teikimo ASPĮ planą (toliau – Ambulatorinių paslaugų atnaujinimo planas). Ambulatorinės asmens sveikatos priežiūros paslaugas teikianti įstaiga gali pradėti teikti paslaugas tik po to, kai parengtą Ambulatorinių paslaugų atnaujinimo planą:

1.1. raštu suderina su įstaigos infekcijų kontrolės specialistu, o kur jo nėra – rengdama konsultuojasi su Higienos institutu;

1.2. patvirtina įstaigos vadovas ir patvirtintą nusiunčia Nacionaliniam visuomenės sveikatos centrui prie Sveikatos apsaugos ministerijos.

2.  Paslaugas gali pradėti teikti tik ta Lietuvos nacionalinei sveikatos sistemai (toliau – LNSS) priklausanti įstaiga, kuri visus paciento duomenis, susijusius su teikiamomis asmens sveikatos priežiūros paslaugomis, įskaitant ambulatorinio apsilankymo aprašymo, siuntimo, atsakymo į siuntimą, medicininių vaizdų, jų aprašymų ir kt., tvarko per Elektroninės sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo infrastruktūros informacinę sistemą, o LNSS nepriklausančioje ASPĮ paciento duomenys būtų tvarkomi ir užtikrinamas jų atsekamumas ASPĮ informacinėje sistemoje.

3.  Atsižvelgiant į infekcijų kontrolės principus, Ambulatorinių paslaugų atnaujinimo plane turi būti:

3.1. Įvertinta infrastruktūra:

3.1.1. apskaičiuotas maksimalus ASPĮ per dieną galimų priimti pacientų skaičius ir įvertintas:

3.1.1.1. kabinetų, skirtų nuotolinėms ir tiesioginio kontakto su pacientu konsultacijoms skaičius;

3.1.1.2. kabinetų, skirtų invazinėms ir neinvazinėms procedūroms skaičius;

3.1.2.   sudarytas kiekvieno kabineto atskiras konsultacijų grafikas, nurodant kada vyksta tiesioginio kontakto su pacientu konsultacijos, kada – nuotolinės konsultacijos, nurodyti kabineto dezinfekcijos laikai po kiekvienos tiesioginio kontakto su pacientu konsultacijos;

3.1.3užtikrintas kabinetų ir kitų ASPĮ patalpų, daiktų, įrenginių, paviršių valymas / dezinfekcija pagal infekcijų kontrolės reikalavimus nurodytus Lietuvos higienos normoje HN 47-1:2012 „Sveikatos  priežiūros įstaigos. Infekcijų kontrolės reikalavimai“, patvirtintoje Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2012 m. spalio 19 d. įsakymu Nr. V-946 „Dėl Lietuvos higienos normos HN 47-1:2012 „Sveikatos priežiūros įstaigos. Infekcijų kontrolės reikalavimai“ patvirtinimo“, ir užtikrinta, kad kiekvienas kabinetas ar kita ASPĮ patalpa (ir juose esantys daiktai, įrenginiai, paviršiai) būtų valomi po kiekvieno paciento vizito. Privaloma užtikrinti visų ASPĮ patalpų išvalymą ir dezinfekciją kiekvienos darbo dienos pabaigoje. Papildomos rekomendacijos nurodytos Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos interneto svetainėje http://sam.lrv.lt/lt/news/koronavirusas/informacija-sveikatos-prieziuros-specialistams;

3.2.  Nustatyti personalo darbo principai:

3.2.1užtikrinta, kad ASPP teiktų  minimalus, būtinas paslaugai suteikti, asmens sveikatos priežiūros specialistų skaičius;

3.2.2. jeigu komandoje dirbantis asmens sveikatos specialistas dirba ir kitoje ASPĮ, tokio specialisto kiekvienoje ASPĮ, kurioje ASPP teikia tiesioginio kontakto su pacientu būdu, darbas organizuojamas darbdavio patvirtintu suderintu darbo grafiku, užtikrinančiu minimalius darbuotojų tarpusavio kontaktus, darbuotojų ir pacientų saugą bei kontaktų atsekamumą, užtikrinant kryžminės taršos prevenciją;

3.2.3.   užtikrinta, kad ASPĮ darbuotojai naudotų asmeninės apsaugos priemones atsižvelgiant į saugumo lygius, nurodytus Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro – valstybės lygio ekstremaliosios situacijos valstybės operacijų vadovo 2020 m. balandžio 7 d. sprendimu Nr. V-754 „Dėl asmeninės apsaugos priemonių naudojimo asmens sveikatos priežiūros įstaigose pagal saugumo lygius“ priede;

3.2.4. numatyti detalūs įstaigos ir personalo veiksmai, identifikavus COVID-19 ligos (koronoviruso infekcijos) atvejį ASPĮ;

3.3. Nustatyti pacientų aptarnavimo ir ASPP teikimo principai:

3.3.1. užtikrinta, kad prioritetas būtų teikiamas nuotoliniam ASPP (toliau – NSPP) teikimo būdui pagal pagrindinius principus, nustatytus tvarkos aprašo 3.3.2 ir 3.3.4 papunkčiuose;

3.3.2. užtikrinta, kad registravimas NSPP pacientui ir nuotolinėms gydytojų tarpusavio konsultacijoms būtų vykdomas pagal tvarkos aprašo 4 punktą;

3.4. Nustatyti pacientų srautų valdymo principai:

3.4.1. atskirti virusinės infekcijos simptomų turintys pacientai nuo šių simptomų neturinčių pacientų;

3.4.2. nuo virusinės infekcijos simptomų neturinčių pacientų turi būti atskirti rizikos grupei priskiriami pacientai sergantys sunkiomis lėtinėmis ligomis (žmogaus imunodeficito viruso sukelta liga; piktybiniais navikais (ne remisijoje ir iki 2 metų po jos), cukriniu diabetu, širdies ir kraujagyslių ligos su lėtiniu širdies nepakankamumu II-IV funkcinės klasės, lėtinės kvėpavimo organų ligos su kvėpavimo nepakankamumu, lėtinės inkstų ligos su inkstų nepakankamumu, sunkos lėtinės ligos, kurių gydymui šiuo metu taikomas imunosupresinis gydymas, įgimti imunodeficito sindromai) ir asmenys vyresni nei 65 metai;

3.4.3.   kiekvienam srautui, nurodytam šių reikalavimų 3.4.1 ir 3.4.2 papunkčiuose,  priskiriamos atskiros priėmimo valandas visoje ASPĮ ar jos padalinyje;

3.4.4.   užtikrinti, kad nesusidarytų fizinių pacientų laukimo eilių ASPĮ viduje  – užtikrinti, kad prie kabineto durų lauktų ne daugiau kaip 1 pacientas;

3.4.5. pacientams ASPP turi būti teikiamos griežtai jiems paskirtu vizito laiku. Į ASPĮ pacientas (esant būtinybei – ne daugiau kaip vienas lydintis asmuo) įleidžiamas likus ne daugiau nei 10 min. iki paskirto vizito laiko. Laukdami patekimo į ASPĮ pacientai vienas nuo kito privalo laikytis saugaus 1 m atstumo;

3.4.6.   ASPĮ viduje liftu vienu metu gali naudotis tik vienas pacientas (esant poreikiui – ne daugiau kaip vienas lydintis asmuo);

3.4.7.   tiesioginio kontakto su pacientu ASPP tuo pačiu metu negali būti teikiamos greta esančiuose susisiekiančiuose kabinetuose;

3.4.8.   siekti, kad visi pacientui paskirti tyrimai ir (ar) procedūros būtų atlikti vieno vizito metu, išskyrus atvejus, kai to negalima atlikti dėl tyrimo ir (ar) procedūros specifikos;

3.5.     ASPĮ vadovas privalo užtikrinti, kad:

3.5.1.   Būtų vykdoma ASPĮ per dieną galimo priimti maksimalaus pacientų skaičiaus stebėsena, vertinama epidemiologinė situacija ASPĮ ir, jai keičiantis, koreguojamas maksimalus priimamų pacientų skaičius;

3.5.2.   Duomenys apie per dieną ASPĮ  priimtą maksimalų pacientų skaičių turi būti kaupiami ir prireikus pateikiami Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijai, ASPĮ steigėjui ar Nacionaliniam visuomenės sveikatos centrui prie Sveikatos apsaugos ministerijos;

3.5.3.   Pacientų priėmimas būtų vykdomas griežtai laikantis suderinto Ambulatorinių paslaugų atnaujinimo plano;

3.5.4.   Su Ambulatorinių paslaugų atnaujinimo planu privalo būti susipažinę ir savo parašu tai patvirtinę visi ASPĮ darbuotojai;

3.5.5.   ASPĮ darbuotojai būtų aprūpinti AAP atsižvelgiant į saugos  lygius.

4. Paslaugų atnaujinimo apimtis nustato įstaigos vadovas. Rekomenduojama, kad pirmame etape ASPĮ suteiktų paslaugų apimtys sudarytų ne daugiau kaip 50 proc. nuo planuojamos ataskaitinio laikotarpio sutartinės sumos. Antrame etape ASPP apimtys turi būti didinamos ir nuo 2020 m. liepos 1 d. per einamąjį mėnesį suteiktų ASPP apimtys turi sudaryti ne mažiau kaip 80 proc. planuojamos ataskaitinio laikotarpio sutartinės sumos.

5Tiesioginio kontakto su pacientu konsultacijų teikimo planavimo mastas ASPĮ mažinamas ne mažiau kaip 50 proc., esant bent vienai iš šių sąlygų:

5.1. Šalyje patvirtinta po 50 ar daugiau  naujų COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos) atvejų per dieną 3 dienas iš eilės;

5.2. Šalyje patvirtinta 200 ar daugiau naujų COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos) atvejų bent 1 dieną.

 

 

––––––––––––