LIETUVOS RESPUBLIKOS

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL JUNGTINIŲ TAUTŲ MOTERŲ DISKRIMINACIJOS PANAIKINIMO KOMITETO  BaigiamŲJŲ PASTABŲ LIETUVAI DĖL ŠEŠTOJO PERIODINIO PRANEŠIMO DĖL JUNGTINIŲ TAUTŲ KONVENCIJOS DĖL VISŲ FORMŲ DISKRIMINACIJOS PANAIKINIMO MOTERIMS ĮGYVENDINIMO 2021–2023 METŲ VEIKSMŲ PLANO PATVIRTINIMO

 

2021 m. birželio 11 d. Nr. A1-448

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. kovo 24 d. nutarimo Nr. 330 „Dėl ministrams pavedamų valdymo sričių“ 1.6.12 papunkčiu, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. liepos 17 d. nutarimu Nr. 892 „Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos nuostatų patvirtinimo“, 7.12 papunkčiu, Strateginio valdymo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymo, Lietuvos Respublikos regioninės plėtros įstatymo 4 straipsnio 3 ir 5 dalių, 7 straipsnio 1 ir 4 dalių ir Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 141 straipsnio 3 dalies įgyvendinimo“, 202 punktu:

1. T v i r t i n u Jungtinių Tautų moterų diskriminacijos panaikinimo komiteto baigiamųjų pastabų Lietuvai dėl šeštojo periodinio pranešimo dėl Jungtinių Tautų konvencijos dėl visų formų diskriminacijos panaikinimo moterims įgyvendinimo 2021–2023 metų veiksmų planą (toliau – Planas).

2. P a v e d u šio įsakymo vykdymo kontrolę viceministrui pagal veiklos sritį.

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministrė                                                                  Monika Navickienė

 

 

Patvirtinta

Lietuvos Respublikos socialinės

apsaugos ir darbo ministro

2021 m. birželio 11 d. įsakymu

Nr. A1-448

 

 

JUNGTINIŲ TAUTŲ MOTERŲ DISKRIMINACIJOS PANAIKINIMO KOMITETO BAIGIAMŲJŲ PASTABŲ LIETUVAI DĖL ŠEŠTOJO PERIODINIO PRANEŠIMO DĖL JUNGTINIŲ TAUTŲ KONVENCIJOS DĖL VISŲ FORMŲ DISKRIMINACIJOS PANAIKINIMO MOTERIMS ĮGYVENDINIMO 2021–2023 METŲ VEIKSMŲ PLANAS

 

 

Eil. nr.

Rekomendacija

Veiksmai rekomendacijai įgyvendinti

Atsakingi vykdytojai

Įgyvendinimo data

Laukiami rezultatai

Pastabos ir rezultatai

Jungtinių Tautų darnaus vystymosi tikslai

1.

6 rekomendacija

Jungtinių Tautų moterų diskriminacijos panaikinimo komitetas (toliau – Komitetas) ragina de jure ir de facto lyčių lygybę įgyvendinti pagal 1979 m. gruodžio 18 d. Jungtinių Tautų konvencijos dėl visų formų diskriminacijos panaikinimo moterims (toliau – Konvencija) nuostatas per visą 2030 m. Darnaus vystymosi darbotvarkės įgyvendinimo laikotarpį. Komitetas primena 5-ojo tikslo ir lygybės bei nediskriminavimo principų integravimo į visus 17-a tikslų, svarbą. Komitetas ragina valstybę narę pripažinti moteris kaip valstybės narės darnios plėtros varomąją jėgą ir atsižvelgiant į tai nustatyti atitinkamą politiką ir strategijas.

 

Užtikrinti lyčių lygybės horizontalumo užtikrinimą strateginio planavimo dokumentuose.

Visos ministeri-jos

2021 m.

Lyčių lygybės horizontalusis principas įtrauktas į Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymą (toliau – SVĮ), ir, kaip lygių galimybių principo sudedamoji dalis, – į Nacionalinį pažangos planą bei atskirų sričių nacionalines plėtros programas.

Vykdoma

Lyčių lygybės horizontalusis principas įtrauktas į SVĮ. Lietuvos Respublikos Vyriausybė 2020 m. rugsėjo 9 d. nutarimu Nr. 998 „Dėl 2021–2030 metų Nacionalinio pažangos plano patvirtinimo“ patvirtino 2021–2030 m. nacionalinį pažangos planą, į kurį įtraukė lygių galimybių visiems horizontalųjį principą, be kitų pagrindų, apimantį ir lyčių lygybę.

Konvencijos, Fakultatyvaus protokolo ir Komiteto bendrųjų rekomendacijų prieinamumas

2.

9 rekomendacija

a) Kitoje periodinėje ataskaitoje pateikti išsamius duomenis apie skaičių bylų, kai nacionaliniuose teismuose buvo remiamasi Konvencija kasmet nuo tada, kai buvo paskelbtos Komiteto baigiamosios pastabos dėl Šeštojo periodinio pranešimo. 

 

Teisėjų tarybos nutarimu svarstytina galimybė papildyti Teisėjų tarybos 2016 m. balandžio 29 d. nutarimu Nr. 13P-56-(7.1.2) „Dėl baudžiamųjų ir civilinių bylų kategorijų bei teismo procesinių sprendimų baudžiamosiose ir civilinėse bylose kategorijų klasifikatorių patvirtinimo“ patvirtintą teismų procesinių sprendimų baudžiamosiose bylose kategorijų klasifikatoriaus

dalį, įtraukiant atskirą klasifikatoriaus kodą.

 

Naciona-linė teismų administ-racija (toliau – NTA), Teisėjų taryba (toliau – TT)

2022 m. IV ketv.

Galimybė automatizuotu būdu gauti ir pateikti statistinius duomenis apie teismų procesinius sprendimus baudžiamosiose bylose, kuriuos priimant remtasi Konvencija.

 

TT nutarimu tvirtinami klasifikatoriai bus peržiūrimi sistemiškai, įvertinant ne tik teisinio reguliavimo pokyčius, bet ir galimybes atnaujintus klasifikatorius įdiegti Lietuvos teismų informacinėje sistemoje (toliau – LITEKO). Tai planuojama padaryti iki 2021 m. IV ketv.

Kadangi šiuo metu atliekami LITEKO 2 kūrimo darbai, modernizuotos LITEKO veiklos pradžia yra numatyta 2022 m. antroje pusėje.

3.

c) Stiprinti teisėjų, prokurorų, policijos pareigūnų ir kitų teisėsaugos pareigūnų bei teisininkų gebėjimų ugdymo programas Konvencijos įgyvendinimo kontekste.

1. Esant poreikiui ir (ar) gavus papildomą finansavimą, į teisėjų mokymo programas įraukti temas, susijusias su Konvencijos nuostatų aiškinimu ir taikymu.

 

2. Rengti mokymus policijos pareigūnams kartu su prokuratūros ir teismų atstovais, skirtus teisėsaugos pareigūnų žinioms ir kompetencijoms, reikalingoms kovojant su smurtu artimoje aplinkoje ir smurtu dėl lyties, didinti.

 

NTA

 

 

 

 

 

 

 

 

Policijos departa-mentas prie Lietuvos Respubli-kos vidaus reikalų minsiteri-jos (toliau – PD)

 

2021 m. IV ketv.

 

 

 

 

 

 

 

2022–2023 m.

1. Temos, susijusios su Konvencijos nuostatų aiškinimu ir taikymu, įtrauktos į 2022 m. teisėjų mokymų programas.

 

 

 

 

2. Planuojamas dalyvių skaičius – 1 680.

 

 

Lygybės ir nediskriminavimo apibrėžtis

4.

11 rekomendacija

b) Priimti teisės aktus, kurie apsaugotų moteris nuo susikertančių diskriminacijos formų, ir teisiškai apibrėžti lyties sąvoką.

Pakeisti Lietuvos Respublikos lygių galimybių įstatymą, įtraukiant apsaugą nuo diskriminacijos keliais pagrindais.

Lietuvos Respubli-kos socialinės apsaugos ir darbo ministeri-jos (toliau  – SADM)

Lygių galimybių, moterų ir vyrų lygybės skyrius

2022 m. IV ketv.

Pakeistas Lygių galimybių įstatymas.

 

5.

c) Įstatymais aiškiai pripažinti, jog moterų diskriminacija dėl lyties pakeitimo būtų laikoma diskriminacija dėl lyties.

Pakeisti Lygių galimybių įstatymą, numatant nebaigtinį diskriminacijos pagrindų sąrašą, kuris apimtų ir diskriminaciją dėl lyties pakeitimo.

 

SADM

Lygių galimybių, moterų ir vyrų lygybės skyrius

 

2022 m. IV ketv.

Pakeistas Lygių galimybių įstatymas.

 

Teisė kreiptis į teismą ir teisinių skundų nagrinėjimo mechanizmai

6.

13 rekomendacija

b) Padidinti moterų informuotumą apie teisines priemones, kuriomis jos gali remtis, kai pagal Konvenciją pažeidžiamos jų teisės.

Vykdyti informacijos kampanijas apie tarptautinius žmogaus teisių gynimo mechanizmus.

SADM

Europos Sąjungos investicijų skyrius,

Lygių galimybių, moterų ir vyrų lygybės skyrius,

Seimo kontrolie-rių įstaiga,

Lygių galimybių kontrolie-riaus tarnyba (toliau – LGKT)

Nuolat

Visuomenė informuota apie teisines priemones.

Vykdoma

LGKT nuolat atnaujina informaciją puslapyje www.visureikalas.lt, kuriame pateikiama informacija, kur reikėtų kreiptis dėl smurto artimoje aplinkoje ir smurto dėl lyties, ir administruoja savitarpio pagalbos puslapį.

 

7.

c) Išplėsti LGKT veiklos sritį, kad būtų sudarytos palankesnės sąlygos moterims kreiptis į teismą regioniniu ir vietos lygmeniu.

 

Apsvarstyti LGKT veiklos srities išplėtimo galimybes, numatant ir reglamentuojant nukentėjusios šalies atstovavimo teisme galimybę.

SADM

Lygių galimybių, moterų ir vyrų lygybės skyrius

 

2022 m.

 

 

Instituciniai moterų pažangos skatinimo mechanizmai

8.

15 rekomendacija

c) Priimti visapusiškas biudžeto planavimo lyčių aspektu strategijas, numatančias specialius biudžeto asignavimus lyčių lygybės ir moterų pažangos politikai, strategijoms ir programoms įgyvendinti visais valstybės narės lygmenimis.

 

 

Atliki biudžeto formavimo lyčių aspektu analizę.

SADM

Lygių galimybių, moterų ir vyrų lygybės skyrius

2022 m. II ketv.

Atlikta biudžeto formavimo lyčių aspektu analizė, įvertintos galimybės šį biudžeto planavimo būdą taikyti Lietuvoje.

SVĮ įtvirtina strateginio valdymo sistemos principus, iš kurių vienas – lyčių lygybės –  reiškia, kad rengiant ir įgyvendinant planavimo dokumentus turi būti atsižvelgiama į lyčių lygybės aspektą.

Specialios laikinosios priemonės

9.

19 rekomendacija

a) Pašalinti teisines kliūtis priimti ir taikyti specialias laikinąsias priemones, užtikrinti ir skatinti naudoti administracinius, vykdomuosius, politinius ir programinius būdus, siekiant skatinti materialinę moterų ir vyrų lygybę atsižvelgiant į šalies įsipareigojimus pagal Konstituciją.

1. Lietuvos Respublikos Seimui 2021 m. nepriėmus Lietuvos Respublikos lygių galimybių įstatymo Nr. IX-1826 pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIIIP-3512, apsvarstyti poreikį rengti patikslintą įstatymo projektą, į jį įtraukiant nuostatas dėl specialių laikinųjų priemonių.

 

2. Su socialiniais partneriais apsvarstyti specialių laikinųjų priemonių taikymo poreikį konkrečiose srityse.

SADM

Lygių galimybių, moterų ir vyrų lygybės skyrius

 

 

 

 

 

 

 

 

SADM Lygių galimybių, moterų ir vyrų lygybės skyrius

 

2022 m.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2022 m.

1. Apsvarstytas poreikis nuostatas dėl specialių laikinųjų priemonių įtraukti į Lygių galimybių įstatymą, prireikus parengtas Lietuvos Respublikos lygių galimybių įstatymo pakeitimo projektas.

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Su socialiniais partneriais apsvarstytas specialių laikinųjų priemonių taikymo poreikis.

Galimybė taikyti specialias laikinąsias priemones numatyta Moterų ir vyrų lygių galimybių įstatyme, todėl teisinių kliūčių jas taikyti nėra.

Šiuo metu Lietuvos Respublikos Seimui yra pateiktas Lietuvos Respublikos lygių galimybių įstatymo Nr. IX-1826 pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP‑3512, kuriame numatyti pakeitimai gali sudaryti prielaidas plačiau taikyti specialias laikinąsias priemones.

 

10.

b) Didinti įstatymų leidėjų, politikų ir kitų valstybinių ir nevalstybinių veikėjų, įskaitant privatųjį sektorių, informuotumą apie specialių laikinųjų priemonių naudojimą kaip svarbią priemonę kovojant su diskriminacija visose srityse ir siekiant esminės lygybės.

 

Parengti specialių laikinųjų priemonių taikymo aprašą (informacinį leidinį). Vykdyti sklaidą, informuoti visuomenę apie specialių laikinųjų priemonių taikymo galimybes.

SADM,

sociali-niai partneriai

2023 m.

Parengtas specialių laikinųjų priemonių taikymo aprašas (informacinis lankstinukas). Visuomenė informuota apie specialių laikinųjų priemonių taikymo naudą.

 

Kova su stereotipais

11.

21 rekomendacija Sustiprinti stereotipų šalinimo priemonių įgyvendinimą švietimo sistemoje, kaip tai numatyta Valstybinės moterų ir vyrų lygių galimybių 2015–2021 metų programos įgyvendinimo veiksmų plane 2018–2021 metams, parengti ir įgyvendinti specialųjį veiksmų planą dėl tolesnių veiksmų, atsižvelgiant į Lygių galimybių kontrolieriaus atliktą mokomosios medžiagos įvertinimą, o į mokymo programų vertinimą ir reformavimą įtraukti lyčių ekspertus ir moterų nevyriausybinių organizacijų atstovus.

 

 

1. Į reformavimą įtraukti lyčių ekspertus ir moterų nevyriausybinių organizacijų atstovus.

 

 

 

 

2. Parengti bendrąsias programas pagal Lygių galimybių kontrolieriaus mokymuose įtvirtintas rekomendacijas.

 

 

3. Vykdyti socialinę kampaniją, skatinančią jaunuolius rinktis profesijas, nesivadovaujant nusistovėjusiais lyčių stereotipais.

Lietuvos Respubli-kos švietimo, mokslo ir sporto ministerija (toliau – ŠMSM) Nacionali-nė švietimo asociacija (toliau – NŠA)

 

 

SADM Lygių galimybių, moterų ir vyrų lygybės skyrius

 

2021 m.

 

 

 

 

 

 

 

 

2021 m. gruo-džio mėn.

 

 

 

 

2022–2023 m.

1. Mokomosios medžiagos ir metodinės medžiagos rengėjų kvalifikacijos tobulinimas.

 

 

 

 

 

 

2. Parengtos bendrosios programos pagal Lygių galimybių kontrolieriaus mokymuose įtvirtintas rekomendacijas.

 

 

 

3. Įvykdyta socialinė kampanija.

Vykdoma

12.

b) Stiprinti Lygių galimybių kontrolieriaus mandato įgyvendinimą pagal Lygių galimybių įstatymą, siekiant pakeisti socialinius ir kultūrinius moterų ir vyrų elgesio modelius ir taip panaikinti diskriminacinius moterų ir vyrų atsakomybes šeimoje ir visuomenėje stereotipus.

 

Vykdyti vyrų įsitraukimą į vaiko priežiūrą, darbo ir asmeninio gyvenimo derinimą skatinantį projektą „Visi apie tai kalba: darbo ir asmeninio gyvenimo derinimas virsta realybe“.

LGKT

2020–2022 II ketv.

Įgyvendintas projektas, formuojama teigiama visuomenės nuomonė apie aktyvesnį tėvų įsitraukimą į vaikų auginimą.

Vykdoma

 

(https://lygybe.lt/lt/balance/;

Tėvystės istorijų viešinimas socialiniuose tinkluose https://daugiaubalanso.lt/istorijos/

 

Organizuota sąmoningumo didinimo kampanija „Būti tėčiu – didžiausia dovana“).

 

13.

c) Jautrinti ir stiprinti žiniasklaidos įmonių pajėgumus, didinant informuotumą apie lyčių stereotipų formavimą reklamose, nušvietimą žiniasklaidoje (ir socialinėje), radijo ir televizijos programose, stiprinti žurnalistų etikos inspektoriaus ir lygių galimybių kontrolieriaus bendradarbiavimą šiuo klausimu, įtraukti moteris, taip pat ir moterų nevyriausybinių organizacijų atstovus į radijo bei televizijos programų turinio vertinimą ir plėtrą, siekiant skatinti žiniasklaidą pateikti teigiamus moterų, kaip aktyvių viešojo ir privataus gyvenimo dalyvių, įvaizdžius.

 

Organizuoti mokymus apie lyčių stereotipus žiniasklaidos atstovams.

SADM

Lygių galimybių, moterų ir vyrų lygybės skyrius

 

2023 m.

Suorganizuoti mokymai.

 

Smurtas prieš moteris lyties pagrindu

14.

23  rekomendacija

a) Paspartinti teisės aktų, skirtų kovai su smurtu prieš moteris dėl lyties, derinimą pagal Konvenciją, priimant Lietuvos Respublikos baudžiamojo kodekso pakeitimo projektą dėl persekiojimo ir ratifikuojant Europos Tarybos konvenciją dėl smurto prieš moteris ir smurto artimoje aplinkoje prevencijos ir kovos su juo (toliau –Stambulo konvencija).

1. Lietuvos Respublikos apsaugos nuo smurto artimoje aplinkoje įstatymo (toliau – ANSAAĮ) išdėstymas nauja redakcija, atliekant esminius projekto pakeitimus.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Atlikti Lietuvos Respublikos teisės aktų atitikties Stambulo konvencijai analizę.

SADM Lygių galimybių, moterų ir vyrų lygybės skyrius, Lietuvos Respubli-kos teisingumo ministerija (toliau – TM), Lietuvos Respubli-kos vidaus reikalų ministerija (toliau – VRM), Lietuvos Respubli-kos sveikatos apsaugos ministerija (toliau – SAM),  Generali-nė prokuratū-ra (toliau –GP)

 

SADM

 

 

 

2022 m. III ketv.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2021 m. IV ketv.

ANSAAĮ išdėstytas nauja redakcija, įtvirtinant efektyvesnę smurtą artimoje aplinkoje patyrusio asmens apsaugą, pastangas pašalinti smurto artimoje aplinkoje priežastis bei darbą su smurtinio elgesio norinčiais atsisakyti asmenimis.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Atlikta Lietuvos Respublikos teisės aktų atitikties Stambulo konvencijai analizė.

Vykdoma

1. Rengiamas ir derinamas ANSAAĮ projektas.

Kadangi ši rekomendacija susijusi su Lietuvos Respublikos baudžiamojo kodekso pakeitimo projekto dėl persekiojimo priėmimu, pažymėtina, kad Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. balandžio 29 d. nutarime Nr. 471 „Dėl Lietuvos Respublikos baudžiamojo kodekso papildymo 1671 straipsniu įstatymo projekto Nr. XIIIP‑3746“ nepritarta Lietuvos Respublikos baudžiamojo kodekso papildymo 167  straipsniu įstatymo projektui Nr. XIIIP‑3746, kuriuo siekta įtvirtinti, kad tas, kas prieš aiškiai išreikštą žmogaus valią sistemingai persekiojo žmogų, bandydamas susisiekti su juo tiesiogiai, per kitus asmenis, raštu ar elektroninių ryšių priemonėmis, padarė baudžiamąjį nusižengimą.

 

 

 

 

 

 

2. Lietuvos Respublikos prezidentas 2018 m. birželio 12 d. dekretu Nr. 1K-1315 „Dėl teikimo Lietuvos Respublikos Seimui ratifikuoti Europos Tarybos konvenciją dėl smurto prieš moteris ir smurto artimoje aplinkoje prevencijos ir kovos su juo“ pateikė Lietuvos Respublikos Seimui ratifikuoti Stambulo konvenciją. Šį klausimą numatyta svarstyti 2021 m. Lietuvos Respublikos Seimo rudens sesijoje.

15.

c) Stebėti ir vertinti, kaip teismų sistema, prokurorai ir policija reaguoja į smurtą dėl lyties, įskaitant seksualinį smurtą ir smurtą artimoje aplinkoje, ir įvesti privalomą teisėjų, prokurorų, policijos ir kitų teisėsaugos pareigūnų gebėjimų, susijusių su griežtu baudžiamosios teisės nuostatų taikymu smurto prieš moteris dėl lyties atveju ir su tyrimo procedūromis, vykdomomis atsižvelgiant į lyčių aspektą, stiprinimą, veiksmingai patraukti baudžiamojon atsakomybėn ir bausti smurto dėl lyties vykdytojus, bet kokia forma smurtavusius dėl lyties.

1. Statistinių duomenų apie Lietuvos Respublikos teismuose išnagrinėtas bylas dėl smurto artimoje aplinkoje ir apie bylos baigtį rinkimas ir pateikimas.

 

2. Esant poreikiui ir (ar) gavus papildomą finansavimą, į 2022 m. teisėjų mokymo programas įtraukti temas, susijusias su baudžiamojo įstatymo nuostatų taikymu dėl smurto prieš moteris lyties pagrindu.

 

 

 

 

 

 

 

NTA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2022 m. IV ketv.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Nėra galimybės automatizuotai gauti ir pateikti duomenis, išskiriant būtent smurto dėl lyties atvejus, taip pat seksualinio smurto artimoje aplinkoje atvejus. Atkreiptinas dėmesys, kad į Integruotą baudžiamojo proceso informacinę sistemą (toliau – IBPS) yra įtrauktas papildomas informacijos paieškos rodmuo, nurodantis, kad konkretus ikiteisminis tyrimas yra susijęs su smurtu artimoje aplinkoje. Tikimasi, kad, sudarius galimybę iš IBPS perduotą smurto artimoje aplinkoje rodmenį įtraukti į LITEKO, bus užtikrinta galimybė NTA ateityje teikti patikimus statistinius duomenis apie smurto artimoje aplinkoje bylas ir už tokias nusikalstamas veikas nuteistus asmenis (pagal lytį, amžiaus grupes, veikos rūšis).

 

16.

d) Panaikinti reikalavimą pradėti ikiteisminį tyrimą tam, kad policija galėtų prašyti taikyti  ribojančias ar apsaugos priemones ir įpareigoti jas griežtai vykdyti, siekdama apsaugoti moteris, nukentėjusias nuo smurto dėl lyties, taip pat stiprinti teisėjų, prokurorų ir policijos pareigūnų gebėjimus.

 

ANSAAĮ išdėstyti nauja redakcija, atliekant esminius projekto pakeitimus, įtvirtinant apsaugos nuo smurto orderio sąvoką.

SADM Lygių galimybių, moterų ir vyrų lygybės skyrius,

VRM, PD, GP

2022 m. III ketv.

 

 

ANSAAĮ įtvirtinta apsaugos nuo smurto orderio sąvoka.

ANSAAĮ 5 straipsnio 1 dalyje numatyta, kad gavus pranešimą dėl smurto artimoje aplinkoje, kai neužtenka duomenų nedelsiant pradėti ikiteisminį tyrimą, gali būti skiriamos šios laikinosios smurtą patyrusio asmens apsaugos užtikrinimo priemonės: 1) įpareigojimas smurtautojui laikinai išsikelti iš gyvenamosios vietos, jeigu jis gyvena su smurtą patyrusiu asmeniu; 2) įpareigojimas smurtautojui nesiartinti prie smurtą patyrusio asmens, nebendrauti, neieškoti ryšių su juo. Paminėtina, kad yra parengtas ANSAAĮ projektas, kuriame siekiama įteisinti Apsaugos nuo smurto orderį kaip atskirą apsaugos priemonę neatsižvelgiant į procesą.

 

17.

e) Priimti teisės aktus, nustatančius atskirą civilinės apsaugos įsakymo tvarką smurto artimoje aplinkoje aukoms.

ANSAAĮ išdėstyti nauja redakcija, atliekant esminius projekto pakeitimus, įtvirtinant apsaugos nuo smurto sąvoką.

SADM Lygių galimybių, moterų ir vyrų lygybės skyrius, VRM, PD, GP

2022 m. III ketv.

 

ANSAA įtvirtinta apsaugos nuo smurto orderio sąvoka

ANSAAĮ įstatymo 5 straipsnio 1 dalyje numatyta, kad gavus pranešimą dėl smurto artimoje aplinkoje, kai neužtenka duomenų nedelsiant pradėti ikiteisminį tyrimą, gali būti skiriamos šios laikinosios smurtą patyrusio asmens apsaugos užtikrinimo priemonės: 1) įpareigojimas smurtautojui laikinai išsikelti iš gyvenamosios vietos, jeigu jis gyvena su smurtą patyrusiu asmeniu; 2) įpareigojimas smurtautojui nesiartinti prie smurtą patyrusio asmens, nebendrauti, neieškoti ryšių su juo. Paminėtina, kad yra parengtas Lietuvos Respublikos apsaugos nuo smurto artimoje aplinkoje įstatymo projektas, kuriame siekiama įteisinti Apsaugos nuo smurto orderį kaip atskirą apsaugos priemonę neatsižvelgiant į procesą.

 

18.

f) Skirti didesnį finansavimą specializuotos pagalbos nuo smurto nukentėjusioms moterims centrams tam, kad tokie centrai galėtų veikti efektyviai, ir padidinti specializuotos pagalbos centrų skaičių kaimo vietovėse.

Priėmus ANSAAĮ naują redakciją, sukurti aiškią, sklandžiai ir skaidriai veikiančią, prieinamą pagalbos smurtą artimoje aplinkoje patyrusiems asmenims sistemą, siūloma įtvirtinti, kad specializuotos kompleksinės pagalbos centrai (toliau – SKPC) galės teikti tik akredituotą pagalbą. Ši pagalba būtų akredituojama ir finansuojama iš valstybės biudžeto lėšų Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro nustatyta tvarka.

 

 

SADM Lygių galimybių, moterų ir vyrų lygybės skyrius

 

2023 m.

 

2020 m. karantino metu, siekiant didinti pagalbos smurtą artimoje aplinkoje patyrusiems asmenims prieinamumą, buvo skirtas papildomas finansavimas (15 000 Eur) bendrajai linijai sukurti ir pokalbių internetu sistemai SKPC stiprinti. Įdiegtas patogesnis ir karantino metu prieinamesnis konsultavimo būdas, sukurtas bendras SPC numeris 8 700 55 516. Atsižvelgiant į COVID-19 pandemiją, didesnis finansavimas SKPC skirtas ir 2021 m. – 1 530 000 eurų.

Kova su prekyba žmonėmis ir išnaudojimu prostitucijos tikslais

19.

25 rekomendacija

a) Tęsti pastangas stiprinti teisėjų, prokurorų, policijos pareigūnų, pasieniečių, socialinių darbuotojų, psichologų, vaiko teisių apsaugos ir vaikų priežiūros specialistų mokymus (taip pat ir savivaldybių lygiu) visais su lyčių aspektu susijusiais klausimais, ypač daug dėmesio skiriant moterims ir mergaitėms. 

1) Esant poreikiui ir (ar) gavus papildomą finansavimą, į 2022 m. teisėjų mokymo programas įtraukti temas, apie bendravimą su prekybos žmonėmis aukomis.

 

2) Stiprinti policijos pareigūnų gebėjimus, būtinus vykdant prekybos žmonėmis prevenciją ir atliekant tyrimus.

 

3) Kovos su prekyba žmonėmis 2020–2022 metų plane, patvirtintame Lietuvos Respublikos vidaus reikalų

ministro 2020 m. birželio 12 d. įsakymu Nr. 1V-577 „Dėl Kovos su prekyba žmonėmis 2020–2022 metų veiksmų plano patvirtinimo“ (toliau –Kovos su prekyba žmonėmis 2020–2022 metų planas), numatyta GP pareiga organizuoti tarpinstitucinius pasitarimus, kurių metu

aptariamos praktikos

aktualijos, probleminės

situacijos, pristatomi ar

analizuojami statistiniai duomenys, prireikus

pasitarimų metu atlikti

Prekybos žmonėmis aukų

nustatymo, ikiteisminio tyrimo ir tarpinstitucinio bendradarbiavimo rekomendacijų taikymo

praktikos vertinimą, pateikti išvadas ir pasiūlymus dėl jų tobulinimo (pasitarimuose bus periodiškai svarstomas ir mokymų poreikio klausimas).

 

4) Įkurti prokurorų ir tyrėjų bendravimo platformą, kurioje dalijamasi gerąja praktika, įžvalgomis,

nagrinėjami aktualūs

probleminiai atvejai.

 

 

5) Surengti tiesioginius

mokymus apie:

5.1. prekybos žmonėmis

nusikaltimų specifiką,

kvalifikavimą ir įrodymų

surinkimą, taip pat teisės

aktus, reglamentuojančius

prekeivių žmonėmis turto

konfiskavimą;

5.2. asmenų, galėjusių

nukentėti ar nukentėjusių nuo

prekybos žmonėmis,

atpažinimą (nustatymo),

bendravimo su jais ypatumus

ir pagalbos jiems suteikimą,

nukentėjusiųjų ir liudytojų

apsaugą;

5.3. prekybos žmonėmis aukų

atpažinimą (nustatymą) tarp

prieglobsčio prašytojų,

darbuotojų migrantų ir

neteisėtų migrantų,

bendravimo su jais ypatumų ir

pagalbos jiems suteikimo.

 

6. Organizuoti nuotolinių

mokymų kursą apie prekybą žmonėmis, asmenų, galėjusių nukentėti ir nukentėjusių nuo prekybos žmonėmis,

atpažinimą (nustatymą),

bendravimo su jais ypatumus ir pagalbos jiems suteikimą bei nukentėjusiųjų ir liudytojų

apsaugą, prekybos žmonėmis nusikaltimų specifiką, kvalifikavimo ir įrodymų surinkimą, teisės aktų, reglamentuojančių prekeivių žmonėmis turto konfiskavimą, taikymo pristatymą (GP dalyvauja rengiant mokymų medžiagą).

 

 

NTA

 

 

 

 

 

 

 

 

PD

 

 

 

 

 

 

GP

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

GP

 

 

 

 

 

 

 

 

GP,

VRM,

PD

2021 m. IV ketv. (teisė-jams)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2) Suorganizuoti 6 renginiai (po 2 renginius per metus), mokymuose dalyvavo 90 asmenų (po 30 dalyvių per metus).

 

 

3) Suorganizuoti pasitarimai, pateiktos rekomendacijos dėl prekybos žmonėmis.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4) Sukurta bendradarbiavimo platforma (veikianti keleto elektroninio pašto adresatų sujungimo į vieną grupę principu).

 

 

 

 

5) Surengti Kovos su prekyba žmonėmis 2020–2022 metų plane numatyti mokymai.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3) Tokio pobūdžio susitikimai rengiami periodiškai, vieną kartą per metus, esant poreikiui inicijuojami rekomendacijų pakeitimai, svarstomas mokymų poreikis prekybos žmonėmis tematika.

2020 m. gruodžio 1 d. parengta išvada „Dėl kovos su prekyba žmonėmis 2020–2022 metų plano priemonės 01.01.06 įgyvendinimo“, kuri 2020 m. gruodžio 2 d. buvo išplatinta suinteresuotoms ministerijoms.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4) 2021 m. vyksiančio tarpinstitucinio pasitarimo metu planuojama apsvarstyti galimybes ir poreikį tobulinti ar plėsti šią platformą ir įvertinti platesnes jos panaudojimo galimybes.

 

 

5) GP 2020 m. gruodžio 22 d. organizavo nuotolinius mokymus tema „Pabėgėlių apsauga ir prekybos žmonėmis aukų apsauga: sąveika, valstybės pozityvios pareigos ir taikytinos garantijos“.

 

Įvykdyta (5.1, 5.2 papunkčiai ir 6 punktas):

VRM nuotolinis prekybos žmonėmis mokymų kursas (https://pzmokymai.vrm.lt/).

Kurso turinį sudaro šios temos: prekybos žmonėmis nusikaltimų sąvokų turinys ir skirtumai; asmenų, nukentėjusių nuo šių nusikaltimų, nustatymas: nusikaltimų požymiai, nustatymo kriterijai, rizikos veiksniai; nuo prekybos žmonėmis nukentėjusių asmenų psichologija, elgsena, bendravimo su jais ypatumai, pagalbos jiems poreikių įvertinimas, skubios pagalbos suteikimas ir siuntimas pas specialistus dėl tolesnės pagalbos; prekybos žmonėmis nusikaltimų kvalifikavimas ir ikiteisminio tyrimo pradėjimas; įvairių prekybos žmonėmis formų tyrimų atlikimas ir įrodymų surinkimas Lietuvoje ir kitose valstybėse; nukentėjusiųjų ir liudytojų apsauga ir pagalba; turtinės ir neturtinės žalos atlyginimas nukentėjusiesiems; prekeivių žmonėmis turto nustatymas ir konfiskavimas. Kursas skirtas policijos, sienos apsaugos, migracijos pareigūnams ir specialistams, prokurorams, teisėjams, teisines paslaugas teikiantiems specialistams, darbo inspektoriams, darbo biržos specialistams, psichologams, medicinos ir socialiniams darbuotojams, vaiko teisių apsaugos ir kitiems specialistams, kuriems gali tekti bendrauti su nukentėjusiu (galėjusiu nukentėti) nuo prekybos žmonėmis asmeniu.

 

 

 

 

 

 

 

20.

b) Tobulinti prekybos žmonėmis aukų, ypač mergaičių, ankstyvo nustatymo ir siuntimo į atitinkamas tarnybas procedūras, tobulinti nukentėjusiųjų ir liudytojų apsaugos ir paramos paslaugas, įskaitant psichosocialines medicinos pagalbos konsultacijas, reabilitacijos ir reintegracijos programas, neatsižvelgiant į aukų galimybes ar pasirengimą bendradarbiauti su prokuratūra.

1. Kovos su prekyba žmonėmis 2020–2022 metų plane numatyta GP pareiga organizuoti tarpinstitucinius pasitarimus (pagal galimybes įtraukiant

tarptautinius ekspertus), kurių metu aptariamos praktikos aktualijos, probleminės situacijos, pristatomi ar analizuojami statistiniai duomenys, prireikus atliekamas Prekybos žmonėmis aukų nustatymo, ikiteisminio tyrimo ir tarpinstitucinio

bendradarbiavimo

rekomendacijų taikymo

praktikos vertinimas, pateikiamos išvados bei pasiūlymai dėl jų tobulinimo (kiek tai apima

norminį reguliavimą,

nustatomi aukų identifikavimo

pagrindiniai principai ir

procesinių veiksmų atlikimo gairės, tvarka ir

rekomendacijos).

 

2. Finansuoti projektus, skirtus socialinei pagalbai asmenims, nukentėjusiems ir galėjusiems nukentėti nuo prekybos žmonėmis, teikti.

 

GP,

VRM,

SADM

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SADM Tikslinės pagalbos skyrius

Kasmet

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2022–2024 m.

Esant poreikiui inicijuojama Rekomendacijų pakeitimo procedūra, patikslintos Prekybos žmonėmis aukų nustatymo, ikiteisminio tyrimo ir tarpinstitucinio bendradarbiavimo rekomendacijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos generalinio prokuroro, Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2015 m. gruodžio 17 d. įsakymu Nr. I 327/1V‑1015/A1-758 „Dėl Prekybos žmonėmis aukų nustatymo, ikiteisminio tyrimo ir tarpinstitucinio bendradarbiavimo rekomendacijų patvirtinimo“.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2021 m. planuojama skelbti projektų, skirtų socialinei pagalbai asmenims, nukentėjusiems ir galėjusiems nukentėti nuo prekybos žmonėmis, teikti, 2022–2024 metų atrankos konkursą.

 

21.

c) Geriau informuoti, taip pat mokyklose ir šeimose, apie prekybos žmonėmis riziką, įskaitant aukų verbavimą iš bedarbių ir mažas pajamas gaunančių šeimų per socialinę žiniasklaidą ir internetu.

1. 2020–2022 m. numatyta įgyvendinti šias priemones:

1) organizuoti renginius specialistams, dirbantiems kovos su prekyba žmonėmis srityje, informacines kampanijas ir kitas prevencines priemones;

2) parengti ir išleisti metodinę medžiagą klasių vadovams bei pagalbos mokiniui specialistams apie aktyvias prekybos žmonėmis prevencijos priemones; organizuoti tikslines prevencines priemones bendrojo ugdymo mokykloms apie prekybą žmonėmis (metodinė filmuota medžiaga, mobilioji programėlė) (priemones įgyvendina ŠMSM);

3) ugdyti nukentėjusių ir turinčių didelę riziką nukentėti nuo prekybos žmonėmis asmenų socialinius įgūdžius ir kompetencijas ir integruoti juos į darbo rinką (įgyvendina Užimtumo tarnyba prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – UT);

4) sukurti interneto tinklalapio www.pagalbavaikams.lt mobiliąją programą grėsmėms nustatyti (įgyvendina UT).

 

 

2. 2020–2022 m.  numatomos šios veiklos:   

- įtraukti informaciją apie visas prekybos žmonėmis formas į atnaujintą Socialinio emocinio, sveikatos, lytiškumo, rengimo šeimai ugdymo ir žmogaus saugos bendrąją programą;

- parengti metodinę filmuotą medžiagą apie įvairias prekybos žmonėmis situacijas ir jų prevenciją;

- sukurti mokiniams ir mokytojams skirtą mobiliąją programėlę, kurioje mokiniams patrauklia forma pateikiama aktuali informacija apie prekybos žmonėmis prevenciją;

- organizuoti prekybos žmonėmis prevencijos srityje dirbančių specialistų supervizijas;

- supažindinti prekybos žmonėmis prevencijos srityje dirbančius specialistus su užsienio švietimo įstaigose taikoma prekybos žmonėmis prevencijos praktika;

- parengti ir išleisti metodinę medžiagą klasių vadovams bei pagalbos mokiniui specialistams apie aktyvias prekybos žmonėmis prevencijos priemones.

 

PD, VRM

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ŠMSM

2020–2022 m.

 

Vykdoma

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2020 m. ŠMSM iniciatyva parengta mobilioji prekybos žmonėmis prevencijos programėlė „Neužkibk, o užsidirbk“ („Nou“), skirta mokiniams ir pedagogams. Šia programėle, sudaryta iš kelių dalių (simuliacinio žaidimo, svarbių pagalbos kontaktų ir prevencinės informacijos paauglių ir jaunuolių švietimui), gali veiksmingai naudotis tiek mokiniai, tiek mokytojai, vykdydami prekybos žmonėmis prevenciją.

 

 

22.

d) Efektyviai patraukti baudžiamojon atsakomybėn ir tinkamai nubausti nusikaltusius asmenis už prekybos žmonėmis veiksmus ir kitoje periodinėje ataskaitoje pateikti atitinkamus statistinius duomenis, suskirstytus pagal lytį, amžių, tautinę kilmę, užimtumą ir socialinę padėtį.

Pateikti LITEKO duomenis apie baudžiamąsias bylas dėl prekybos žmonėmis.

 

 

NTA

 

 

 

 

 

Nuolat

Pildomi

statistiniai

klausimynai ir

pateikiami

kasmet iki sausio

30 d.

Priemonės dėl „efektyvaus patraukimo baudžiamojon atsakomybėn ir tinkamo nusikaltusių asmenų nubaudimo“ neplanuojamos, nes ši rekomendacija įtvirtinta Lietuvos Respublikos baudžiamajame kodekse.

Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2017 m. kovo 30 d. įsakymu Nr. 1V-245 „Dėl Lietuvos Respublikos nacionalinio pranešėjo kovos su prekyba žmonėmis klausimais paskyrimo ir Statistinių duomenų ir kitos informacijos apie prekybos žmonėmis situaciją ir kovos su prekyba žmonėmis priemones bei veiksmus rinkimo ir skelbimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ yra patvirtintas Statistinių duomenų ir kitos informacijos apie prekybos žmonėmis situaciją ir kovos su prekyba žmonėmis priemones bei veiksmus rinkimo ir skelbimo tvarkos aprašas. Remiantis šiuo aprašu, iš institucijų renkama, analizuojama ir apibendrinama informacija apie nukentėjusius nuo prekybos žmonėmis asmenis ir kasmet pateikiama VRM tinklalapyje skelbiamoje Kovos su prekyba žmonėmis situacijos apžvalgoje. Nukentėjusiųjų duomenis sudaro jų suskirstymas pagal lytį, amžių, tautinę kilmę, kaltinamųjų – pagal lytį ir tautinę kilmę.

 

23.

27 rekomendacija

Komitetas rekomenduoja valstybei narei organizuoti pasitraukimo programas prostitucija nebenorinčioms užsiimti moterims, įskaitant alternatyvių galimybių užsidirbti sudarymą, ir kitoje periodinėje ataskaitoje pateikti informaciją apie prostitucijos mastą valstybėje narėje, apie priemones, kurių buvo imtasi siekiant sumažinti prostitucijos paklausą, dekriminalizuoti prostitucija užsiimančias moteris ir pripažinti jas aukomis, įskaitant liudytojų apsaugos baudžiamajame procese užtikrinimą.

 

Prokuratūra laiku pateikia

prašomus statistinius

duomenis apie prostitucijos mastą tokio pobūdžio

ataskaitoms rengti.

 

 

 

GP

 

Kasmet

Pildomi statistiniai

klausimynai ir

pateikiami

kasmet iki sausio

30 d.

 

Dalyvavimas politiniame ir viešajame gyvenime

24.

29 rekomendacija

Komitetas ragina valstybę narę stiprinti pastangas didinti moterų atstovavimą politiniame gyvenime, įskaitant savivaldą, ir priimti specialias laikinąsias priemones, įskaitant politinių partijų kandidačių ir savivaldybių vadovių kvotas, didinti moterų, ypač kaimo moterų, moterų iš etninių mažumų bei moterų su negalia, dalyvavimą politiniame ir viešajame gyvenime, įskaitant moteris, užimančias aukščiausią diplomatinį statusą, ir moteris, turinčias diplomatinį statusą, priskirtą nacionalinei atstovybei, atsižvelgiant į Komiteto bendrąją rekomendaciją Nr. 23 (1997 m.) „Dėl moterų dalyvavimo politiniame ir viešajame gyvenime“.

 

 

1. Organizuoti seminarus / mokymus romų moterims ir mergaitėms.

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Organizuoti mokymus Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerijos (toliau – URM) darbuotojams moterų teisių, moterų ir vyrų lygybės, lyčių aspekto integravimo klausimais.

Tautinių  mažumų departa-mentas prie Lietuvos Respubli-kos Vyriausy-bės (toliau  – TMD)

 

 

URM

2021–2023 m.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2020–2021 m.

Organizuoti seminarai / mokymai romų moterims ir mergaitėms.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Organizuoti mokymai URM darbuotojams moterų teisių, moterų ir vyrų lygybės, lyčių aspekto įtraukimo klausimais.

Vykdoma

 

Švietimas

25.

35 rekomendacija

a) Ir toliau imtis priemonių, kad būtų pašalinti diskriminaciniai lyčių stereotipai ir sistemos kliūtys, galinčios atgrasyti mergaites nuo stojimo į netradicines mokslo ar profesijų sritis visais švietimo lygmenimis.

Į reformavimą įtraukti lyčių ekspertai ir moterų nevyriausybinių organizacijų atstovai.

ŠMSM, NŠA

2021 m. gruo-džio mėn.

Parengtos bendrosios programos pagal Lygių galimybių kontrolieriaus mokymuose įtvirtintas rekomendacijas.

2020 m. birželio mėn. Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos organizuotos paskaitos „Žmogaus teisių ugdymas bendrojo ugdymo procese“ tikslas – supažindinti ugdymo turinio atnaujintojus su žmogaus teisių bei socialinės nelygybės aktualijomis, išanalizuoti įsigalėjusius stereotipus ir jų poveikį priimant sprendimus, aptarti žmogaus teisių ugdymo ir bendrojo ugdymo kompetencijų plėtojimo sąsajas.

26.

b) Apsvarstyti laikinųjų specialiųjų priemonių, tokių kaip lengvatinis moterų įdarbinimas ir paaukštinimas, skirtų jų skyrimui į aukštas akademinės vadovybės pareigas paspartinti, taikymą.

 

Organizuoti diskusiją dėl laikinųjų specialiųjų priemonių taikymo tikslingumo akademinėje karjeroje.

ŠMSM Mokslo skyrius

2021 m. II pus-metis

Pateiktos diskusijos išvados.

 

27.

c) Stiprinti priemones, kuriomis siekiama pagerinti romų mergaičių ir berniukų bei neįgalių mergaičių ir berniukų įtraukimą į bendrojo lavinimo sistemą, o ne į mokyklas, kuriose ugdomi specialiųjų poreikių vaikai, ir kitoje periodinėje ataskaitoje pateikti pagal lytį išskaidytą informaciją apie romų ir neįgalių vaikų lankymą mokykloje ir mokyklą metusių vaikų skaičių.

 

Panevėžio mieste numatytos priemonės.

Švietimo įstaigos

2020–2021 m.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Mokymosi kokybė pagerinta 5–15 proc.

2. Vykdoma stebėsena ir kontrolė.

3. Mažinama atskirtis ir laužomi stereotipai romų tautybės atžvilgiu.

4. Aiškiai išreiškiamos problemos ir rasti pagalbos mokiniui būdai.

5. Romų tautybės mokiniai įtraukti (neatskirti) į bendruomenę.

 

 

 

Naujojoje Akmenėje numatytos priemonės

Švietimo įstaigos

 

2021 m.

II pus-metis

Įgyvendinus priemones išaugs romų vaikų skaičius bendrojo ugdymo mokyklose

 

 

 

Ukmergėje numatytos priemonės

Mokyklos,

Švietimo pagalbos tarnyba,

NVŠ teikėjai,

nevyriau-sybinės organiza-cijos,

Švietimo ir sporto skyrius,

daugia-funkciai centrai

 

2020–2023 m.

Pagerės romų tautybės ir neįgaliųjų mokinių lankomumas;

ne mažiau kaip 80 proc. mokinių dalyvaus neformaliojo švietimo veiklose, gaus specialistų pagalbą.

 

 

 

Šiaulių mieste ir rajone numatytos priemonės

Savivaldy-bės ikimokyk-linio ir bendrojo ugdymo mokyklos

 

Šiaulių rajono savivaldy-bės administ-racijos Švietimo ir sporto skyrius

 

 

 

 

 

 

Vilniaus mieste numatytos priemonės:

Vilniaus romų integracijos į visuomenę 2020–2023 m. programoje numatyti rekomendacijos įgyvendinimo veiksmus.

 

Vilniaus ugdymo įstaigos

 

Vilniaus miesto socialinės paramos centras

 

Nevyriau-sybinės organiza-cijos

 

2020–2023 m.

Įsteigiant papildomus etatus bus užtikrintas ugdymosi veiksmingumas, ugdymo įstaigų lankomumas, ugdomi socialiniai vaikų įgūdžiai.

 

 

 

Užimtumas

28.

37 rekomendacija

a) Įgyvendinti vienodo užmokesčio už vienodos vertės darbą principą, kad būtų sumažintas ir galiausiai panaikintas vyrų ir moterų darbo užmokesčio skirtumas, atliekant reguliarią darbo užmokesčio peržiūrą visuose profesiniuose sektoriuose, reguliarius darbo patikrinimus, užtikrinant lyčių lygybės analitinių darbo klasifikavimo ir vertinimo metodų taikymą, reguliarius darbo užmokesčio tyrimus ir informuotumo didinimo kampanijų vykdymą, bendradarbiaujant su darbdavių asociacijomis ir profesinėmis sąjungomis

 

 

Valstybinė darbo inspekcija prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos numato atlikti 20 tikslinių patikrinimų finansų ir draudimo ekonominės veiklos sektorių didžiausios rizikos įmonėse. Šių patikrinimų metu ypatingas dėmesys skiriamas darbo apmokėjimo sistemoms ir lygių galimybių politikos įgyvendinimo ir vykdymo priežiūros principų įgyvendinimo priemonių klausimams. Taip pat bus organizuojama ir vykdoma lygių galimybių ir nediskriminavimo principų bei darbo apmokėjimo sistemai keliamų reikalavimų laikymosi įmonėse, įstaigose ar organizacijose priežiūra.

Valstybinė darbo inspekcija prie Socialinės apsaugos ir darbo ministeri-jos (toliau – VDI)

2021 m.

 

 

 

 

 

 

 

 

Atlikti tiksliniai patikrinimai.

2020 gruodžio 23 d. priimtas Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo įstatymo Nr. I-1336 6, 10, 11, 12, 14, 15, 16, 19, 19-1, 21, 29, 30, 32, 36, 40 ir 41 straipsnių pakeitimo įstatymas Nr. XIV 123, kuriame nustatyta, kad nuo 2021 m. balandžio 1 d. „Sodra“ privalo viešai skelbti darbuotojų, dirbančių pas darbdavius, kurių apdraustųjų skaičius yra ne mažesnis kaip 8 , o iš jų ne mažiau kaip 3 yra moterys arba vyrai, darbo užmokesčio vidurkius pagal lytį.

 

 

29.

b) Stiprinti priemones, skirtas kovoti su horizontalia ir vertikalia profesine segregacija tarp moterų ir vyrų, ir gerinti moterų, įskaitant pensinio amžiaus sulaukusias ir nepalankioje padėtyje esančias moteris, pavyzdžiui, migrantes, romų tautybės, kaimo, vyresnes ir neįgalias moteris, galimybes integruotis į darbo rinką, įskaitant Romų integracijos į Lietuvos visuomenę 2015–2020 metų veiksmų planą, kuriuo taip pat siekiama romų tautybės moterims suteikti daugiau ekonominių galių.

1) Tęsti analogiškas, papildytas projekto „Vietinės romų platformos – kelias link bendradarbiavimo su savivaldybėmis“ veiklas, ypatingą dėmesį skiriant romų tautybės moterų padėčiai gerinti.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2) Sukurti socialinių paslaugų žemėlapį.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3) Sukurti tarpinstitucinį bendradarbiavimą su seniūnijomis ir socialiniais darbuotojais, įvertinant nepalankioje padėtyje esančių moterų skaičių, numatant planus, kaip padėti jas edukuoti ir skatinti kreiptis į UT skyrius, kuriuose jos gautų reikalingą pagalbą, galimybę dalyvauti motyvaciniuose užsiėmimuose, konsultacijose, įgyti arba pakeisti kvalifikaciją, įsidarbinti, įkurti savo verslą.

 

4) UT:

4.1. darbo ieškančių asmenų statistinio profiliavimo modelį;

4.2. asmenybės ir profesinių kompetencijų suderinimo įrankį, veikiantį lietuvių, anglų ir rusų kalbomis.

 

5) Regioniniuose karjeros centruose, bendradarbiaujant Lie-tuvos mokinių neformaliojo švietimo centrui, UT, Jaunimo reikalų departamentui bei savivaldybėms, organizuoti karjeros ugdymo renginius, atsižvelgiant į moterų ir vyrų lygių galimybių užtikrinimą.

 

TMD

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

UT

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

UT

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

UT

2021 m. lapkri-čio mėn.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2021 m. kovo mėn.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2021 m. kovo mėn.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.1. iki 2021 m.

 

4.2. iki 2022 m.

 

 

 

 

 

2021 m.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sukurtas socialinių paslaugų žemėlapis, padėsiantis tikslingai siųsti asmenis konsultuotis dėl reikiamos specifinės pagalbos (pvz., į krizių centrą, pas psichologus).

 

 

 

 

 

 

Tarpinstitucinio bendradarbiavimo susitarimas, padėsiantis pagerinti 50 proc. neregistruotų UT moterų, įskaitant pensinio amžiaus sulaukusių ir nepalankioje padėtyje esančių moterų (migrančių, romų tautybės, kaimo, vyresnių ir neįgalių moterų), galimybes integruotis į darbo rinką, suteikiant konsultavimo bei profesinės reabilitacijos paslaugas.

Sudarytos sąlygos efektyviau parinkti integravimo į darbo rinką priemones, atsižvelgiant į  nepalankioje padėtyje esančių moterų (migrančių, romų tautybės, kaimo, vyresnių ir neįgalių moterų) galimybes, ir mažinti profesinę segregaciją tarp moterų ir vyrų.

 

Tęstinė veikla

1) Nuo 2016 m. TMD vykdomas projektas „Vietinės romų platformos – kelias link bendradarbiavimo su savivaldybėmis“. Pagrindinis projekto tikslas – sukurti bendradarbiavimo tarp romų bendruomenių ir vietos savivaldybių mechanizmą. Nuo 2020 m. rugpjūčio 15 d. pradėtas IV projekto etapas. Vykdant projektą vyko seminarai ir mokymai šiomis temomis: a) seminarai mokyklų ir savivaldybių administracijoms, b) romių švietimas žmogaus teisių klausimais, c) romų vaikų mokymas, integracija į švietimo sistemą ir išlaikymas joje, d) socialiniams darbuotojams skirti mokymai, e) užsiėmimai romų lyderiams.

 

 

2) UT teikia paslaugas bedarbiams ir darbo ieškantiems asmenims, tarp jų – ir nepalankioje padėtyje esančioms moterims: remiamojo (įdarbinimo subsidijuojant ir darbo įgūdžių įgijimo rėmimo) įdarbinimo, paramos mokymuisi (profesinio mokymo, pameistrystės, kompetencijų pripažinimo ir stažuotės), paramos judumui, profesinės reabilitacijos paslaugas.

30.

c) Sukurti veiksmingus stebėsenos ir atskaitomybės mechanizmus, kad būtų užtikrintas valstybinių ir privačių įmonių, rengiančių lygių galimybių planus, įsipareigojimų pagal Lietuvos Respublikos darbo kodeksą vykdymas.

 

Parengti Lietuvos Respublikos darbo kodekso 26 straipsnio 6 dalies pakeitimus, įtvirtinant aiškesnį, konkretesnį Lygybės planų turinį.

SADM

Darbo teisės skyrius

2022 m. III ketv.

Aiškesnis, išsamesnis Lygybės planų darbovietėse turinys.

LGKT yra parengusi išsamią informaciją (https://www.lygybesplanai.lt).

Sveikata

31.

39 rekomendacija

a) Užtikrinti, kad švietimas lytinės ir reprodukcinės sveikatos bei teisių klausimais, būtų organizuojamas visais lygiais, atsižvelgiant į lyčių aspektą, atitiktų amžių, skatintų atsakingą seksualinį elgesį, siekiant užkirsti kelią ankstyvam nėštumui ir lytiškai plintančioms ligoms.

1. Atnaujintose bendrosiose programose aprašyti naują – socialinės, emocinės ir sveikos gyvensenos – kompetenciją, parengti programą.

 

 

 

 

 

 

 

2. Propaguoti savivaldybių visuomenės sveikatos biurų vykdomos krizinio nėštumo prevencijos priemones.

 

3. Įgyvendinant 2014–2021 m. Europos ekonominės erdvės  finansinio mechanizmo  programą „Sveikata“, vykdyti šias priemones:

 

1. Įdiegti adaptuoto ir išplėsto jaunimui palankių sveikatos priežiūros paslaugų (JPSPP) teikimo modelį.

 

2. Aprūpinti metodinėmis priemonėmis sveikatos kabinetus mokyklose ir ikimokyklinio ugdymo įstaigose.

 

 

 

3. Sukurti ir įgyvendinti šeimų lankymo, teikiant ankstyvosios intervencijos paslaugas, modelį.

ŠMSM, NŠA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SAM,

Savivaldy-bių administ-racijos

 

 

SAM,

Savivaldy-bių administ-racijos

 

 

 

2020 m. rugpjū-čio mėn.

atnau-jinamos bend-rosios progra-mos bus diegia-mos nuo 2022 m.

 

2021 m. gruo-džio mėn.

 

 

2021–2023 m.

1. Papildyti kompetencijų raidos aprašai (https://www.mokykla2030.lt/papildyti-penkiu-kompetenciju-raidos-aprasai/).

Aprašyta socialinė, emocinė ir sveikos gyvensenos kompetencija.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Projektus įgyvendinančiose savivaldybėse teikiama atvejo vadybos principu paremta pagalba jaunimui (14–29 m.) lytiškai plintančių ligų ir neplanuoto nėštumo bei seksualinio smurto atvejais.

 

2. Projektus įgyvendinančiose savivaldybėse atnaujinti ir metodinėmis priemonėmis aprūpinti ikimokyklinio ir bendrojo ugdymo įstaigų sveikatos kabinetai, skirti sveikatos (taip pat ir lytinės) raštingumo skatinimo veikloms vykdyti.

 

3. Sukurtas ir dalyje Lietuvos savivaldybių įdiegtas Šeimų lankymo, teikiant ankstyvosios intervencijos paslaugas modelis, nėščiosioms ir šeimoms, auginančioms vaikus iki 2 metų, suteiktos paslaugos.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vykdoma

Nuo 2018 m. Savivaldybių visuomenės sveikatos biurai skelbia informaciją apie galimybę gauti pagalbą, esant kriziniam nėštumui.

 

 

 

 

 

 

Vykdoma:

1. Atnaujintas JPSPP teikimo modelio ir koordinavimo nacionaliniu lygiu aprašas. Parengti Lytiškai plintančių ligų ir neplanuoto nėštumo bei Pagalbos seksualinio smurto atveju algoritmai.

 

 

2. Įvertintos paraiškos, pasirašomos sutartys su projektų vykdytojais savivaldybėse.

 

 

 

 

 

 

3. Sukurtas Šeimų lankymo, teikiant ankstyvosios intervencijos paslaugas, modelio projektas, parengta ir patvirtinta podiplominių studijų programa specialistams, kurie teiks šias paslaugas. Suderintos gairės pareiškėjams teikti paraiškas diegti modelį savivaldybėse.

 

32.

b) Užtikrinti visų mergaičių ir jaunų moterų galimybes naudotis lytinės ir reprodukcinės sveikatos paslaugomis ir įsigyti šiuolaikinių kontracepcijos priemonių už prieinamą kainą, ypač kaimo vietovėse.

Teikti asmens sveikatos priežiūros paslaugas, susijusias su reprodukcine sveikata.

 

SAM

Nuolat

 

 

Vykdoma

 

Lietuvoje reprodukcinės sveikatos paslaugos yra integruotos į sveikatos priežiūros sistemą. Visiems asmenims, apdraustiems Privalomuoju sveikatos draudimu, turintiems teisę į asmens sveikatos priežiūros paslaugas, apmokamas Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis, jei šios paslaugos atitinka sveikatos apsaugos ministro patvirtintus paslaugų teikimo reikalavimus ir dėl jų teikimo asmens sveikatos priežiūros įstaiga yra sudariusi sutartį su teritorine ligonių kasa, suteikiamos visos jiems reikalingos paslaugos

 

2021 m. kovo 19 d. įsakymu Nr. V-595 „Dėl Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2000 m. sausio 28 d. įsakymo Nr. 49 „Dėl Kompensuojamųjų vaistų sąrašų patvirtinimo“  pakeitimo“ merginoms nuo 15 iki 17 metų kontraceptikas Levonorgestrel skiriamas ir kompensuojamas sveikatos apsaugos ministro nustatyta tvarka, o merginoms nuo 18 iki 20 metų kontraceptikas Levonorgestrel skiriamas ir kompensuojamas 100 procentų, jei jos kreipiasi į ginekologą konsultacijos dėl kontracepcijos.

Ekonominė nauda, socialinės išmokos bei ekonominis moterų įgalinimas

33.

41 rekomendacija

a) Pripažinti neatlygintiną moterų, ypač kaimo moterų, atliekamą priežiūros darbą, įskaitant vaikų ir kitų išlaikomų asmenų priežiūrą, ir apskaičiuoti jo vertę, atsižvelgiant į jų teises į pensiją bei socialines išmokas, toliau dėti pastangas užtikrinant moters šeimos ir profesinių įsipareigojimų suderinimą, įskaitant pakankamas vaikų priežiūros paslaugas prieinama kaina, taip pat ir kaimo vietovėse.

1) Išlaikyti jau galiojančią moterų (vyrų), auginančių vaikus iki 3 metų, socialinio draudimo garantijų užtikrinimo sistemą (draudimas valstybės lėšomis, išmokų įskaitymas į draudžiamąsias pajamas ir į stažą).

 

2) 2019 m. birželio 20 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos (ES) 2019/1158 dėl tėvų ir prižiūrinčiųjų asmenų profesinio ir asmeninio gyvenimo pusiausvyros, kuria panaikinama Tarybos direktyva 2010/18/ES, perkėlimas į nacionalinę teisę:

- priimti Lietuvos Respublikos darbo kodekso pakeitimus, užtikrinant, kad kiekvienas iš tėvų atskirai galėtų gauti bent dviejų mėnesių vaiko priežiūros atostogas, kurių negalėtų perimti kitas iš tėvų;

- priimti Lietuvos Respublikos ligos ir motinystės socialinio draudimo įstatymo pakeitimus, siekiant kompleksiškai peržiūrėti ligos, motinystės, tėvystės, vaiko priežiūros išmokas, taip pat artinti šių išmokų minimalius dydžius prie minimalių vartojimo poreikių dydžio.

 

SADM

Socialinio draudimo skyrius

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SADM

Darbo teisės skyrius

 

 

 

 

 

 

 

SADM

Socialinio draudimo skyrius

 

2023 m.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2022 m. III ketv.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1) Įgyvendinta Jungtinių Tautų moterų diskriminacijos panaikinimo komiteto ekspertų rekomendacija dėl moterų atliekamo priežiūros darbo įskaitymo į būsimus pensijos laikotarpius.

 

 

 

 

 

2) Priimti teisės aktų pakeitimai, perkeliantys 2019 m. birželio 20 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą (ES) 2019/1158 dėl tėvų ir prižiūrinčiųjų asmenų profesinio ir asmeninio gyvenimo pusiausvyros, kuria panaikinama Tarybos direktyva 2010/18/ į nacionalinę teisę

Veikianti socialinio draudimo sistema užtikrina vaikus prižiūrinčių motinų (tėvų) teises į pensinį draudimą ir kitas socialinio draudimo išmokas.

 

 

 

 

 

 

Vykdoma

 

34.

c) Parengti specialias intervencines priemones, kad būtų galima išnaudoti kaimo moterų ekonominio įgalinimo galimybes, be kita ko, suteikiant joms daugiau galimybių įsidarbinti už vyraujančio žemės ūkio sektoriaus ribų, gerinant aukštojo mokslo, informacinių ir ryšių technologijų bei (subsidijuojamo) transporto prieinamumą ir užtikrinant, kad kaimo moterys būtų įtrauktos į tokių strategijų ir programų kūrimą, daugiausia dėmesio skiriant joms ne tik kaip aukoms ar paramos gavėjoms, bet ir kaip aktyvioms tokios politikos formavimo ir įgyvendinimo dalyvėms, laikantis bendrosios rekomendacijos Nr. 34 (2016 m.) dėl kaimo moterų teisių.

 

Kaimo vietovių

„Leader“ programos vykdymas.

Lietuvos Respubli-kos žemės ūkio ministerija (toliau – ŽŪM)

Iki 2023 m. gruo-džio 31 d.

 

Vykdoma

 

„Leader“ metodu inicijuoti procesai suteikia galimybių moterimis įsitraukti į sprendimų priėmimą dėl investicijų, susijusių su ekonomikos augimu, taip pat užimtumo problemų sprendimu, socialinėmis problemomis. Vietos plėtros strategijas kaimo vietovėse įgyvendina 49 vietos veiklos grupės, kurių veiklos teritorija apima 99 proc. visos Lietuvos kaimo vietovių teritorijos. Parama vietos plėtros strategijoms skiriama tik toms vietos veiklos grupėms, kurios užtikrina lyčių pusiausvyrą vietos veiklos grupių kolegialiuose valdymo organuose. Šią pusiausvyrą privaloma užtikrinti visą vietos plėtros strategijų įgyvendinimo laikotarpį nuo 2015 m. iki 2023 m.

 

35.

d) Paspartinti 1952 m. TDO konvencijos dėl minimalių socialinės apsaugos standartų (Nr. 102) ratifikavimą.

 

Pradėti ratifikavimo procesą.

SADM,

URM

 

2023 m.

Ratifikuota konvencija

Vykdoma

Atlikta konvencijos ratifikavimo galimybių analizė

Moterys su negalia

36.

43 rekomendacija

f) Iš dalies pakeisti Lietuvos Respublikos civilinį kodeksą, kad būtų panaikintos nuostatos dėl asmenų su negalia, įskaitant moteris su negalia, teisinio neveiksnumo.

1. Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatyme reglamentavus asmeninės pagalbos teikimą neįgaliesiems, sukurti asmeninio asistento paslaugų teikimo sistemą.

 

2. Sukūrus minėtą sistemą ir užtikrinus pagalbos teikimą neįgaliesiems, organizuoti viešąsias konsultacijas su visuomene dėl  veiksmingiausių priemonių, siekiant atsisakyti visiško neveiksnumo instituto, parengti Lietuvos Respublikos civilinio kodekso ir kitų susijusių teisės aktų pakeitimų projektus.

 

SADM

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TM

2022 m. I ketv.

 

 

 

 

 

 

 

 

2023 m. IV ketv.

1. Atlikti Neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymo pakeitimai, kuriais įtvirtintas asmeninės pagalbos teikimas neįgaliesiems ir sukurta asmeninio asistento paslaugų teikimo sistema.

 

 

 

2. Organizuotos viešosios konsultacijos su visuomene dėl  veiksmingiausių priemonių, siekiant atsisakyti visiško neveiksnumo instituto ir parengti Lietuvos Respublikos civilinio kodekso ir kitų susijusių teisės aktų pakeitimų projektai.

 

Duomenų rinkimas ir analizė

37.

47 rekomendacija

Komitetas rekomenduoja Lietuvos statistikos departamentui skubiai užbaigti Oficialaus statistikos portalo atnaujinimą, įtraukiant naują lyčių lygybei skirtą skyrių, ir į kitą periodinę ataskaitą įtraukti išsamius pagal lytį ir amžių suskirstytus duomenis, ypač apie kaimo moteris ir mergaites.

1. Numatyti, kad Lietuvos statistikos departamento kuriamoje Valstybės duomenų valdysenos informacinėje sistemoje būtų galimybė kaupti išsamius duomenis apie gyventojus pagal lytį ir amžių, siekiant rengti ir skelbti išsamią statistinę informaciją, ypač apie kaimo moteris ir mergaites.

 

2. Įgyvendinti projektą „Savivaldybės sėkmės kodas – lyčių lygybė“.

 

Lietuvos statistikos departa-mentas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

LGKT

2021 m.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iki 2022 m. II ketv.

Paskelbta detalesnė statistinė informacija apie gyventojus, duomenys, ypač susiję su kaimo moterimis ir mergaitėmis, suskirstyti pagal lytį ir amžių.

Nuo 2016 m. LGKT įgyvendina projektą „Savivaldybės sėkmės kodas – lyčių lygybė“. Įgyvendinant šį projektą ir bendradarbiaujant su Lietuvos statistikos departamentu, buvo sukurtas interaktyvus lyčių lygybės žemėlapis, kuriame šiuo metu integruota daugiau nei 30 lyčių lygybės rodiklių, ir jų sąrašas nuolat pildomas. Remdamasi prieinamais lyčių lygybės statistiniais duomenimis, LGKT sukūrė skaitmeninį lyčių lygybės stebėsenos savivaldybėse mechanizmą, kurį taikant bus galima išmatuoti ir tarpusavyje palyginti lyčių lygybės padėtį skirtingose Lietuvos savivaldybėse.

 

Tolimesni veiksmai dėl Komiteto baigiamųjų pastabų

38.

51 rekomendacija

Komitetas prašo valstybės narės per dvejus metus raštu pateikti informaciją apie priemones, kurių buvo imtasi įgyvendinant 23 straipsnio c ir e dalyse, 37 straipsnio b dalyje ir 43 straipsnio d dalyje pateiktas rekomendacijas.

 

Parengti ir pateikti Komitetui tarpinę ataskaitą dėl 23 straipsnio c ir e dalyse, 37 straipsnio b dalyje ir 43 straipsnio d dalyje pateiktų rekomendacijų įgyvendinimo.

SADM

Lygių galimybių, moterų ir vyrų lygybės skyrius

2021 m. lapkri-čio mėn.

Parengta ir Komitetui išsiųsta tarpinė ataskaita

 

Kitos ataskaitos rengimas

39.

52 rekomendacija

Komitetas prašo valstybės narės pateikti savo septintąjį periodinį pranešimą 2023 m. lapkritį. Ataskaita turi būti pateikta laiku ir privalo apimti visą laikotarpį iki jos pateikimo dienos.

Parengti ir pateikti Komitetui Lietuvos septintąją periodinę ataskaitą.

SADM

Lygių galimybių, moterų ir vyrų lygybės skyrius

2023 m. spalio mėn.

 

 

 

Parengta ir laiku Komitetui pateikta Lietuvos septintoji periodinė ataskaita