Pasvalio rajono savivaldybės taryba

 

SPRENDIMAS

Dėl PASVALIO RAJONO SAVIVALDYBĖS UGDYMO ĮSTAIGŲ IKIMOKYKLINIO IR PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO ORGANIZAVIMO MODELIŲ APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2020 m. lapkričio 25 d. Nr. T1-226

Pasvalys

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 8 punktu, 7 straipsnio 7 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Ikimokyklinio ugdymo programų kriterijų aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. balandžio 18 d. įsakymu Nr. ISAK-627 „Dėl Ikimokyklinio ugdymo programų kriterijų aprašo“ (Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. birželio 7 d. įsakymo Nr. V-1009 redakcija) (su visais aktualiais pakeitimais), Priešmokyklinio ugdymo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2013 m. lapkričio 21 d. įsakymu Nr. V-1106 „Dėl Priešmokyklinio ugdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2016 m. liepos 22 d. įsakymo Nr. V-674 redakcija) (su visais aktualiais pakeitimais), Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. liepos 11 d. nutarimu Nr. 679 (su visais aktualiais pakeitimais), Lietuvos higienos norma HN 75:2016 „Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programų vykdymo bendrieji sveikatos saugos reikalavimai“, patvirtinta Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2010 m. balandžio 22 d. įsakymu Nr. V-313 „Dėl Lietuvos higienos normos HN 75:2016 „Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programų vykdymo bendrieji sveikatos saugos reikalavimai patvirtinimo“ (Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2016 m. sausio 26 d. įsakymo Nr. V-93 redakcija) (su visais aktualiais pakeitimais), Pasvalio rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti Pasvalio rajono savivaldybės ugdymo įstaigų ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelių aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Pasvalio rajono savivaldybės tarybos 2013 m. balandžio 3 d. sprendimą Nr. T1-56 „Dėl ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelių aprašo tvirtinimo“(su visais aktualiais pakeitimais).

3. Sprendimas įsigalioja 2021 m. rugsėjo 1d.

Sprendimas per vieną mėnesį gali būti skundžiamas Regionų apygardos administraciniam teismui, skundą (prašymą) paduodant bet kuriuose šio teismo rūmuose, Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                Gintautas Gegužinskas

 

PATVIRTINTA

Pasvalio rajono savivaldybės tarybos

2020 m. lapkričio 25 d. sprendimu Nr. T1-226

 

 

PASVALIO RAJONO SAVIVALDYBĖS UGDYMO ĮSTAIGŲ IKIMOKYKLINIO IR PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO ORGANIZAVIMO MODELIŲ APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Pasvalio rajono savivaldybės ugdymo įstaigų ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelių aprašas (toliau – Aprašas) – tai dokumentas, kuriuo Pasvalio rajono savivaldybė, atsižvelgdama į regiono ypatumus, finansines galimybes, organizuoja ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą rajone.

2. Ikimokyklinio ugdymo organizavimo forma – ikimokyklinė grupė. Jos veiklos organizavimo variacijos (trukmė, laikas, vaikų skaičius, teikiamų paslaugų kiekis, forma ir kt.) yra ikimokyklinio ugdymo organizavimo modeliai.

3. Priešmokyklinio ugdymo organizavimo forma – priešmokyklinė grupė. Jos veiklos organizavimo variacijos (trukmė, laikas, vaikų skaičius, teikiamų paslaugų kiekis, forma ir kt.) yra priešmokyklinio ugdymo organizavimo modeliai.

4. Ikimokyklinės ir priešmokyklinės grupės gali būti steigiamos lopšelyje-darželyje, darželyje-mokykloje, pagrindinėse mokyklose, gimnazijose ir (ar) jų skyriuose.

5. Vaikų skaičius grupėse neturi viršyti Lietuvos higienos normoje HN 75:2016 „Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programų vykdymo bendrieji sveikatos saugos reikalavimai“, patvirtintoje Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2010 m. balandžio 22 d. įsakymu Nr. V-313 „Dėl Lietuvos higienos normos HN 75:2016 „Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programų vykdymo bendrieji sveikatos saugos reikalavimai patvirtinimo“ (Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2016 m. sausio 26 d. įsakymo Nr. V-93 redakcija) (su visais aktualiais pakeitimais) nurodyto vaikų skaičiaus.

6. Ikimokyklinis ir priešmokyklinis ugdymas organizuojamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu, Vyriausybės nutarimais, Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos teisės aktais, reglamentuojančiais ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymą.

 

 

II SKYRIUS

IKIMOKYKLINIO IR PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO ORGANIZAVIMO MODELIAI

 

7. Pirmas modelis. Ikimokyklinė grupė, kurios veiklos trukmė ilgesnė nei 4 val. per dieną:

7.1. priklausomai nuo šeimos poreikių, grupės veiklos laikas per dieną yra 10.30 val.;

7.2. ugdymas grupėje vyksta kaip vientisas procesas, jis neskaidomas į atskiras sritis ir vyksta integruotai;

7.3. grupėje sudaromos sąlygos vaikų poilsiui ir maitinimui;

7.4. grupėje dirba ikimokyklinio ugdymo mokytojas, jam padeda ikimokyklinio ugdymo mokytojo padėjėjas, dirba meninio ugdymo mokytojas, tėvams pageidaujant teikiama neformaliojo švietimo mokytojo paslauga;

7.5. pagal poreikį teikiama logopedo, specialiojo pedagogo pagalba;

7.6. mieste ir gyvenvietėje nuo 1,5 iki 3 metų maksimalus vaikų skaičius – 15 vaikų, minimalus – 10 vaikų, nuo 3 metų iki pradinio ugdymo pradžios – maksimalus vaikų skaičius – 20 vaikų, minimalus – 10 vaikų.

8. Antras modelis. Priešmokyklinė grupė, kurios veiklos trukmė ilgesnė nei 4 val. per dieną:

8.1. priklausomai nuo šeimos poreikių, grupės veiklos laikas per dieną yra 10.30 val.;

8.2. ugdymas grupėje vyksta kaip vientisas procesas, jis neskaidomas į atskiras sritis ir vyksta integruotai;

8.3. grupėje sudaromos sąlygos vaikų poilsiui ir maitinimui;

8.4. grupėje dirba priešmokyklinio ugdymo mokytojas, jam padeda ikimokyklinio ugdymo mokytojo padėjėjas, dirba meninio ugdymo mokytojas, tėvams pageidaujant teikiama neformaliojo švietimo mokytojo paslauga;

8.5. pagal poreikį teikiama logopedo, specialiojo pedagogo pagalba;

8.6. mieste ir gyvenvietėje maksimalus vaikų skaičius – 20 vaikų, minimalus – 10 vaikų;

8.7. priešmokyklinio amžiaus vaikams rekomenduojama minimali ugdymo programos įgyvendinimo trukmė – 160 dienų;

8.8. priešmokyklinio ugdymo programos įgyvendinimo laikotarpiu rekomenduojama organizuoti vaikų, ugdomų pagal priešmokyklinio ugdymo programą, atostogas pagal bendrojo ugdymo mokykloms nustatytą mokinių atostogų laiką.

9. Trečias modelis. Jungtinė ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų grupė, kurios veiklos trukmė ilgesnė nei 4 val. per dieną:

9.1. priklausomai nuo šeimos poreikių, grupės veiklos laikas per dieną yra 10.30 val.;

9.2. šis ugdymo organizavimo modelis taikomas kai grupėje jungiami priešmokyklinio amžiaus vaikai su ikimokyklinio amžiaus vaikais;

9.3. ugdymo procesą pedagogas diferencijuoja ir pritaiko skirtingo amžiaus vaikams;

9.4. grupėje sudaromos sąlygos vaikų poilsiui ir maitinimui.

9.5. grupėje dirbančiam pedagogui padeda ikimokyklinio ugdymo mokytojo padėjėjas, dirba meninio ugdymo mokytojas, tėvams pageidaujant teikiama neformaliojo švietimo mokytojo paslauga;

9.6. pagal poreikį teikiama logopedo, specialiojo pedagogo pagalba;

9.7. mieste ir gyvenvietėje nuo 2 metų iki pradinio ugdymo pradžios maksimalus vaikų skaičius – 16, minimalus – 10 vaikų, nuo 3 metų iki pradinio ugdymo pradžios maksimalus vaikų skaičius – 20 vaikų, minimalus – 10 vaikų;

9.8. jungtinė vaikų grupė, kurioje vaikų, ugdomų pagal priešmokyklinio ugdymo programą yra daugiau, vadinama priešmokyklinio ugdymo grupe ir joje dirba priešmokyklinio ugdymo pedagogas, jeigu jungtinė vaikų grupė, kurioje vaikų, ugdomų pagal ikimokyklinio ugdymo programą yra daugiau, vadinama ikimokyklinio ugdymo grupe, joje dirba ikimokyklinio ugdymo pedagogas;

9.9. priešmokyklinio amžiaus vaikams rekomenduojama minimali ugdymo programos įgyvendinimo trukmė – 160 dienų;

9.10.priešmokyklinio ugdymo programos įgyvendinimo laikotarpiu  rekomenduojama organizuoti vaikų, ugdomų pagal priešmokyklinio ugdymo programą, atostogas pagal bendrojo ugdymo mokykloms nustatytą mokinių atostogų laiką.

10. Ketvirtas modelis. Jungtinė ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų grupė, kurios veiklos trukmė 4 val. per dieną:

10.1. šis ugdymo organizavimo modelis taikomas kai grupėje yra priešmokyklinio ar ikimokyklinio amžiaus vaikų, jungiami priešmokyklinio amžiaus vaikai su ikimokyklinio amžiaus vaikais;

10.2. ugdymas grupėje vyksta kaip vientisas procesas, jis neskaidomas į atskiras sritis ir vyksta integruotai;

10.3. ugdymo procesą pedagogas diferencijuoja ir pritaiko skirtingo amžiaus vaikams;

10.4. grupėje sudaromos sąlygos vaikų maitinimui;

10.5. priešmokyklinio amžiaus vaikams rekomenduojama minimali ugdymo programos įgyvendinimo trukmė – 160 dienų;

10.6. pagal poreikį teikiama logopedo, specialiojo pedagogo pagalba;

10.7. mieste ir gyvenvietėje nuo 2 metų iki pradinio ugdymo pradžios maksimalus vaikų skaičius – 16, minimalus – 10 vaikų, nuo 3 metų iki pradinio ugdymo pradžios maksimalus vaikų skaičius – 20 vaikų, minimalus – 10 vaikų;

10.8. jungtinė vaikų grupė, kurioje vaikų, ugdomų pagal priešmokyklinio ugdymo programą yra daugiau, vadinama priešmokyklinio ugdymo grupe ir joje dirba priešmokyklinio ugdymo pedagogas, jeigu jungtinė vaikų grupė, kurioje vaikų, ugdomų pagal ikimokyklinio ugdymo programą yra daugiau, vadinama ikimokyklinio ugdymo grupe, joje dirba ikimokyklinio ugdymo pedagogas;

10.9. priešmokyklinio ugdymo programos įgyvendinimo laikotarpiu rekomenduojama organizuoti vaikų, ugdomų pagal priešmokyklinio ugdymo programą, atostogas pagal bendrojo ugdymo mokykloms nustatytą mokinių atostogų laiką.

11. Penktas modelis. Jungtinė ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų grupė, kurios veiklos trukmė 6 val. per dieną:

11.1. šis ugdymo organizavimo modelis taikomas kai grupėje yra priešmokyklinio ar ikimokyklinio amžiaus vaikų, jungiami priešmokyklinio amžiaus vaikai su ikimokyklinio amžiaus vaikais;

11.2. ugdymas grupėje vyksta kaip vientisas procesas, jis neskaidomas į atskiras sritis ir vyksta integruotai;

11.3. ugdymo procesą pedagogas diferencijuoja ir pritaiko skirtingo amžiaus vaikams;

11.4. grupėje sudaromos sąlygos vaikų poilsiui ir maitinimui;

11.5 priešmokyklinio amžiaus vaikams rekomenduojama minimali ugdymo programos įgyvendinimo trukmė – 160 dienų;

11.6. pagal poreikį teikiama logopedo, specialiojo pedagogo pagalba;

11.7. mieste ir gyvenvietėje nuo 2 metų iki pradinio ugdymo pradžios maksimalus vaikų skaičius – 16, minimalus – 10 vaikų, nuo 3 metų iki pradinio ugdymo pradžios maksimalus vaikų – 20 vaikų, minimalus – 10 vaikų;

11.8. jungtinė vaikų grupė, kurioje vaikų, ugdomų pagal priešmokyklinio ugdymo programą yra daugiau, vadinama priešmokyklinio ugdymo grupe ir joje dirba priešmokyklinio ugdymo pedagogas, jeigu jungtinė vaikų grupė, kurioje vaikų, ugdomų pagal ikimokyklinio ugdymo programą yra daugiau, vadinama ikimokyklinio ugdymo grupe, joje dirba ikimokyklinio ugdymo pedagogas;

11.9. priešmokyklinio ugdymo programos įgyvendinimo laikotarpiu rekomenduojama organizuoti vaikų, ugdomų pagal priešmokyklinio ugdymo programą, atostogas pagal bendrojo ugdymo mokykloms nustatytą mokinių atostogų laiką.

12. Šeštas modelis. Lokalus specialiosios pedagoginės pagalbos teikimo modelis (gali būti ir jungtinė):

12.1. priklausomai nuo šeimos poreikių, grupės veiklos laikas per dieną yra 10.30 val.;

12.2. šis ugdymo organizavimo modelis taikomas vaikams, turintiems didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių (pagal Švietimo pagalbos tarnybos pažymą);

12.3. vienas vaikas, turintis įvairiapusių raidos sutrikimų ar kompleksinę negalią, aklasis, ugdomas mišrioje specialiojoje grupėje, prilyginamas dviem šios grupės vaikams;

12.4. grupėje dirba ikimokyklinio ugdymo mokytojas, jam padeda mokytojo padėjėjas;

12.5. vaikams garantuojama kvalifikuota specialistų pagalba;

12.6. maksimalus skaičius grupėje 10 vaikų, minimalus – 6 vaikai.

13. Septintas modelis. Savaitinė specialioji ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų grupė:

13.1. savaitinės specialiosios ikimokyklinio ar priešmokyklinio amžiaus vaikų grupės veiklos trukmė - visą parą, penkias darbo dienas per savaitę;

13.2. vienas vaikas, turintis įvairiapusių raidos sutrikimų ar kompleksinę negalią, aklasis, ugdomas mišrioje specialiojoje grupėje, prilyginamas dviem šios grupės vaikams;

13.3. ši grupė skiriama vaikams, turintiems didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių (pagal Švietimo pagalbos tarnybos pažymą);

13.4. grupėje dirba ikimokyklinio ugdymo mokytojas, jam padeda mokytojo padėjėjas;

13.5. vaikams garantuojama kvalifikuota specialistų pagalba;

13.6. maksimalus skaičius grupėje 10 vaikų, minimalus – 6 vaikai.

 

III SKYRIUS

SPECIALIŲJŲ UGDYMOSI POREIKIŲ TURINČIŲ VAIKŲ IKIMOKYKLINIO IR PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO ORGANIZAVIMAS

 

14. Ikimokyklinio ir (ar) priešmokyklinio amžiaus vaikai, turintys raidos sutrikimų, ugdomi taikant tuos pačius bendruosius principus ir organizavimo modelius.

15. Vaikų skaičius bendrosiose ikimokyklinio, priešmokyklinio ar mišriose amžiaus grupėse priklauso nuo į jas integruotų specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių vaikų skaičiaus. Vienas sutrikusio intelekto, kurčias, neprigirdintis, aklas, silpnaregis, turintis judesio ir padėties, elgesio, žymių kalbos ar kitų komunikacijos, įvairiapusių raidos sutrikimų ar kompleksinę negalią vaikas, ugdomas integruotai, prilyginamas dviem tos grupės, kurioje ugdomas, vaikams, todėl atitinkamai mažinamas nustatytas grupės vaikų skaičius. Tokiems vaikams turi būti teikiama kvalifikuota specialistų pagalba.

16. Vaikai, turintys kompleksinę negalią (ir judesio bei padėties sutrikimų) prilyginami trims grupės vaikams, todėl atitinkamai mažinamas nustatytas grupės vaikų skaičius. Vaikai ugdomi specialiosiose mišriose grupėse, kuriose jiems garantuojama kvalifikuota specialistų pagalba.

 

IV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

17. Priešmokyklinis ir ikimokyklinis ugdymas, ne mažiau kaip 20 valandų (kontaktinių) per savaitę, finansuojamas iš valstybės biudžeto vadovaujantis Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. liepos 11 d. nutarimu Nr. 679 „Dėl Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (su visais aktualiais pakeitimais) ir Pasvalio rajono savivaldybės biudžeto.

18. Esant bendruomenės poreikiui, finansiniams ir žmogiškiesiems ištekliams, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupės gali būti steigiamos, modelis nustatomas ir (arba) keičiamas tik Pasvalio rajono savivaldybės tarybai priėmus sprendimą.

 

______________________________________