LIETUVOS TRANSPORTO SAUGOS ADMINISTRACIJOS

DIREKTORIUS

 

Įsakymas

Dėl Pramoginių ir asmeninių laivų techninĖS apžiūrOS

atlikimo tvarkos aprašo patvirtinimo

 

2018 m. rugsėjo 14 d. Nr. 2BE-308

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vidaus vandenų laivų registre įregistruotų vidaus vandenų transporto priemonių techninės priežiūros atlikimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2007 m. liepos 9 d. įsakymu Nr. 3-245 „Dėl Lietuvos Respublikos vidaus vandenų laivų registre įregistruotų vidaus vandenų transporto priemonių techninės priežiūros atlikimo taisyklių patvirtinimo“, 3 punktu:

1. T v i r t i n u Pramoginių ir asmeninių laivų techninės apžiūros atlikimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. N u r o d a u, kad pramoginiai ir asmeniniai laivai, kuriems techninė apžiūra buvo atlikta iki šio įsakymo įsigaliojimo, kitai techninei apžiūrai turi būti pateikti pagal šiame įsakyme nustatytą periodiškumą.

3. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Lietuvos saugios laivybos administracijos direktoriaus 2010 m. birželio 7 d. įsakymą Nr. V-72 „Dėl Pramoginių ir asmeninių laivų techninių apžiūrų atlikimo taisyklių patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

4. N u s t a t a u, kad šis įsakymas įsigalioja 2018 m. spalio 1 d.

5. I n f o r m u o j u, kad šis įsakymas nustatyta tvarka skelbiamas Teisės aktų registre ir Lietuvos transporto saugos administracijos interneto svetainėje.

 

 

 

Administracijos direktoriaus pavaduotojas,

pavaduojantis Administracijos direktorių                                                         Justas Rašomavičius


 

PATVIRTINTA

Lietuvos transporto saugos administracijos

direktoriaus 2018 m. rugsėjo 14 d.

įsakymu Nr. 2BE-308

 

 

PRAMOGINIŲ IR ASMENINIŲ LAIVŲ TECHNINĖS APŽIŪROS

ATLIKIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Pramoginių ir asmeninių laivų techninės apžiūros tikslas – identifikuoti pramoginius ir asmeninius laivus, įvertinti jų techninę būklę, nustatyti plaukiojimo rajonus ir sąlygas, kurioms esant pramoginis ar asmeninis laivas gali būti saugiai eksploatuojamas.

2. Pramoginių ir asmeninių laivų techninė apžiūra atliekama vadovaujantis tarptautinių, Europos Sąjungos teisės aktų reikalavimais, Minimaliais techniniais reikalavimais vidaus vandenų transporto priemonėms, plaukiojančioms Lietuvos Respublikos vidaus vandenimis, patvirtintais Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2008 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. 3-512 „Dėl Minimalių techninių reikalavimų vidaus vandenų transporto priemonėms, plaukiojančioms Lietuvos Respublikos vidaus vandenimis, ir Europos Bendrijos vidaus vandenų laivybos sertifikatų išdavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, ir Pramoginių laivų ir jų sudedamųjų dalių projektavimo, statybos, tiekimo rinkai ir atidavimo eksploatuoti techniniu reglamentu, patvirtintu Lietuvos saugios laivybos administracijos direktoriaus 2016 m. gegužės 9 d. įsakymu Nr. V-107 „Dėl Pramoginių laivų ir jų sudedamųjų dalių projektavimo, statybos, tiekimo rinkai ir atidavimo eksploatuoti techninio reglamento patvirtinimo“ (toliau – Reglamentas).

3. Pramoginių ir asmeninių laivų techninės apžiūros atlikimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja:

3.1. pirminės techninės apžiūros atlikimą pramoginiams ir asmeniniams laivams ir jų varikliams bei vidaus vandenų transporto priemonių pakabinamiesiems varikliams (toliau – pakabinamieji varikliai) prieš įregistruojant juos Lietuvos Respublikos vidaus vandenų laivų registre (toliau – Registras);

3.2. techninės apžiūros atlikimą Registre įregistruotiems pramoginiams (išskyrus burines jachtas) ir asmeniniams laivams, valstybės ir savivaldybių institucijoms priklausantiems ir tik šių institucijų funkcijoms vykdyti naudojamiems laivams, pastatytiems ir atitinkantiems Reglamento reikalavimus (toliau – tarnybinis laivas).

4. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos yra apibrėžtos Lietuvos Respublikos vidaus vandenų transporto kodekse, Lietuvos Respublikos saugios laivybos įstatyme ir Reglamente.

5. Atliekant techninę apžiūrą tarnybiniams laivams, kurie yra suprojektuoti ir gamintojo dokumentuose ar gamintojo lentelėje turi atitinkamai pažymėtą A, B, C ar D laivų projektavimo kategoriją, taikomi pramoginiams laivams nustatyti techniniai reikalavimai.

6. Už pramoginių, asmeninių ir tarnybinių laivų (toliau – laivas) techninės apžiūros atlikimą ir atitinkamų dokumentų, jų dublikatų išdavimą mokama Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyto dydžio valstybės rinkliava. Kai atlikus techninę apžiūrą nustatomi trūkumai ir techninė apžiūra turi būti atliekama bendra tvarka iš naujo, valstybės rinkliava mokama pakartotinai.

 

II SKYRIUS

PIRMINĖS TECHNINĖS IR TECHNINĖS APŽIŪROS ATLIKIMO TVARKA IR PERIODIŠKUMAS

 

7. Pirminės techninės apžiūros atlikimo tvarka:

7.1. pirminė laivo ar pakabinamojo variklio techninė apžiūra atliekama:

7.1.1. prieš įregistruojant Registre įsigytą laivą ar pakabinamąjį variklį;

7.1.2. prieš įregistruojant Registre statomą laivą;

7.1.3. atliekant laivo duomenų, nurodytų Registre, keitimą;

7.2. Lietuvos transporto saugos administracijai (toliau – Administracija) gavus laivo savininko (valdytojo) ar jo įgalioto asmens Prašymą atlikti pirminę techninę apžiūrą ir įregistruoti vidaus vandenų transporto priemonę arba Prašymą įregistruoti vidaus vandenų transporto priemonės pakabinamąjį variklį, kurių formos nustatytos Lietuvos Respublikos vidaus vandenų transporto priemonių registravimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2006 m. sausio 18 d. įsakymu Nr. 3-13 „Dėl Lietuvos Respublikos vidaus vandenų transporto priemonių registravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Registravimo taisyklės), 2 ir 7 prieduose, pirminė techninė apžiūra atliekama:

7.2.1. įregistruojant laivą ir (ar) pakabinamąjį variklį, esantį Lietuvos Respublikos teritorijoje, Registre – Administracijos padaliniuose arba pagal grafiką, paskelbtą Administracijos interneto svetainėje (www.ltsa.lrv.lt), kuriame nurodoma vieta, laikas ir kontaktiniai asmenys. Ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo prašymo gavimo dienos jame nurodytu telefonu ir (ar) el. paštu su laivo savininku (valdytoju) ar jo įgaliotu asmeniu, pakabinamojo variklio savininku ar jo įgaliotu asmeniu suderintu laiku ir vietoje atliekama pirminė techninė apžiūra. Jei per 10 darbo dienų nuo prašymo gavimo laiko ir (ar) vietos suderinti nepavyksta (apie tai pažymima prašymo antroje pusėje), pateiktas prašymas netenkinamas ir turi būti pateiktas iš naujo;

7.2.2. įregistruojant laivą, esantį ne Lietuvos Respublikos teritorijoje, Registre – savininko (valdytojo) ar jo įgalioto asmens prašymu Aprašo 7.2.1 papunktyje nustatytais pirminės techninės apžiūros atlikimo terminais ir tvarka. Išlaidas, susijusias su laivo, esančio ne Lietuvos Respublikos teritorijoje, pirminės techninės apžiūros atlikimu, atlygina laivo savininkas (valdytojas) ar jo įgaliotas asmuo Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka;

7.3. laivo ir (ar) pakabinamojo variklio savininkas (valdytojas) pirminei techninei apžiūrai atlikti privalo pateikti Europos Sąjungos atitikties deklaraciją (toliau – ES atitikties deklaracija) (jei taikoma), nebaigto statyti laivo deklaraciją arba laivo ar pakabinamojo variklio dokumentus, kuriuose yra Registravimo taisyklėse nurodyti duomenys ir kuriuos išdavė kitos valstybės kompetentinga institucija, gamintojas ar gamintojo atstovas (toliau – laivo ir (ar) pakabinamojo variklio dokumentai);

7.4. pirminės techninės apžiūros metu laivas identifikuojamas, jo korpuso ir variklio numeriai, pagaminimo metai, gabaritiniai matmenys, gamintojo lentelė, CE ženklinimas (jei taikoma) sutikrinami su laivo dokumentų duomenimis. Laivas fotografuojamas iš abiejų borto pusių, priekio ir galo, taip pat nufotografuojama gamintojo lentelė, korpuso numeris ir CE ženklinimas;

7.5. pirminės techninės apžiūros metu pakabinamasis variklis identifikuojamas, variklio modelis, numeris, pagaminimo metai, tipas, galingumas, gamintojo lentelė, CE ženklinimas sutikrinami su pakabinamojo variklio dokumentų duomenimis. Pakabinamasis variklis fotografuojamas ne mažiau kaip iš dviejų pusių, taip pat nufotografuojama gamintojo lentelė, korpuso numeris ir CE ženklinimas;

7.6. laivo ar pakabinamojo variklio savininkui (valdytojui) arba jo įgaliotam asmeniui iš karto po pirminės techninės apžiūros atlikimo išduodamas Pramoginio ar asmeninio laivo / pakabinamojo variklio pirminės techninės apžiūros aktas (1 priedas) (toliau – Pirminės TA aktas). Pirminės TA aktų kopijos ir laivo ir (ar) pakabinamojo variklio padarytos nuotraukos elektroniniu formatu saugomos Registre;

7.7. Pirminės TA aktas su išvada „Registruoti negalima“ ir nurodytais konkrečiais trūkumais išduodamas, jeigu:

7.7.1. nėra galimybės nustatyti pagaminimo metų ir (ar) gamintojo arba pagaminimo metai ir (ar) gamintojas neatitinka nurodytų laivo ir (ar) pakabinamojo variklio dokumentuose;

7.7.2. nėra laivo korpuso arba pakabinamojo variklio numerio, jis neįskaitomas arba neatitinka nurodyto laivo ir (ar) pakabinamojo variklio dokumentuose;

7.7.3. nėra gamintojo lentelės, duomenys joje neįskaitomi arba duomenys neatitinka laivo ir (ar) pakabinamojo variklio dokumentuose nurodytų duomenų;

7.7.4. nėra CE ženklinimo arba jis neatitinka Reglamente nustatytų reikalavimų, jei taikoma;

7.7.5. nepateikti laivo ar pakabinamojo variklio dokumentai, kuriuose yra duomenys, reikalingi norint juos sutikrinti su laivo ar pakabinamojo variklio duomenimis ir įregistruoti Registre, arba pateiktuose dokumentuose nėra visų duomenų, reikalingų norint juos sutikrinti su laivo ar pakabinamojo variklio duomenimis ir įregistruoti Registre;

7.8. laivo savininkui (valdytojui) arba jo įgaliotam asmeniui kartu su prašymu atlikti pirminę techninę apžiūrą ir įregistruoti vidaus vandenų transporto priemonę pateikus ir Prašymą atlikti techninę apžiūrą (2 priedas) (toliau – Prašymas), kartu su pirmine laivo technine apžiūra atliekama ir laivo techninė apžiūra. Jei su prašymu atlikti pirminę techninę apžiūrą ir įregistruoti vidaus vandenų transporto priemonę nepateikiamas Prašymas, techninė apžiūra tokiu atveju atliekama bendra Apraše nustatyta tvarka.

8. Techninės apžiūros atlikimo tvarka ir periodiškumas:

8.1. techninė apžiūra atliekama pagal grafiką, paskelbtą Administracijos interneto svetainėje (www.ltsa.lrv.lt), kuriame nurodoma techninės apžiūros atlikimo vieta, laikas ir kontaktinė informacija;

8.2. laivo techninė apžiūra atliekama savininkui (valdytojui) arba jo įgaliotam asmeniui užsiregistravus internetu arba telefonu. Asmuo apie pageidavimą atlikti laivo techninę apžiūrą privalo Administraciją informuoti likus ne mažiau kaip 2 darbo dienoms iki grafike nustatytos datos. Prašymus galima pateikti iš anksto Administracijos padaliniuose, el. paštu, paštu arba atvykus į techninę apžiūrą grafike nustatytu laiku ir vietoje. Į grafike nurodytas vietas nurodytu laiku vykstama tik tada, jei yra pageidaujančiųjų atlikti laivo techninę apžiūrą. Laivas techninei apžiūrai pristatomas su pakabinamuoju ar stacionariu (bortiniu) vidaus degimo varikliu ir jų registravimo dokumentais;

8.3. techninę apžiūrą taip pat privaloma atlikti:

8.3.1. įvykus laivo sunkiai avarijai ar avarijai, kai buvo apgadintas laivas;

8.3.2. modernizavus (pertvarkius) laivą, įskaitant stacionaraus (bortinio) variklio keitimą, nekeičiant jo tipo ir paskirties;

8.3.3. kai keičiamas laivo tipas, paskirtis;

8.3.4. norint pakeisti techninės apžiūros metu nustatytą ir suteiktą plaukiojimo rajoną (iš „vidaus vandenų“ į „pakrančių“ ar „jūrinį“ arba iš „pakrančių“ į „jūrinį“);

8.4. laivo techninės apžiūros metu tikrinama:

8.4.1. laivo ir variklio identifikavimo duomenys ir privalomi pateikti dokumentai;

8.4.2. korpusas;

8.4.3. variklis;

8.4.4. vairavimo (pavairavimo) mechanizmas;

8.4.5. laivo elektros įranga (jeigu yra);

8.4.6. švartavimo ir inkaravimo įranga;

8.4.7. priešgaisrinė įranga ir priemonės;

8.4.8. dujinė įranga (jeigu yra);

8.4.9. gelbėjimosi, ryšio ir navigacinės priemonės;

8.4.10. apsauga nuo taršos;

8.5. atlikus laivo techninę apžiūrą ir:

8.5.1. nenustačius nė vieno neatitikimo  reikalavimams – iš karto surašomas ir laivo savininkui (valdytojui) ar jo įgaliotam asmeniui išduodamas Pramoginio ar asmeninio laivo techninės apžiūros aktas (toliau – TA aktas) (3 priedas) su pažymėta teigiama išvada „Leidžiama eksploatuoti“. TA akto išvadose nurodomas konkretus techninei apžiūrai pateikto pakabinamojo ar stacionaraus (bortinio) vidaus degimo variklio modelis, numeris, galia. TA akto skiltyje „Pastabos, apribojimai, išvados“ nurodoma, su kokio didžiausio galingumo pakabinamuoju (-aisiais) varikliu (-iais) laivas gali būti eksploatuojamas;

8.5.2. nustačius bent vieną neatitikimą reikalavimams – iš karto surašomas ir laivo savininkui (valdytojui) ar jo įgaliotam asmeniui išduodamas TA aktas su pažymėta neigiama išvada „Draudžiama eksploatuoti“, pastabose nurodomi trūkumai, dėl kurių laivą eksploatuoti draudžiama, jie fotografuojami, jei tai įmanoma;

8.6. pašalinus TA akte nurodytus trūkumus, dėl kurių laivą eksploatuoti draudžiama, laivo savininko (valdytojo) ar jo įgalioto asmens Prašymu bendra Apraše nustatyta tvarka atliekama laivo techninė apžiūra, t. y. techninė apžiūra atliekama iš naujo. Atlikus laivo techninę apžiūrą, išduodamas naujas TA aktas;

8.7. kai techninė apžiūra atliekama kartu su pirmine technine apžiūra Registre dar neįregistruotam laivui, TA aktas su teigiama išvada išduodamas kartu su laivo registravimo dokumentais tada, kai laivas įregistruojamas Registre, jei techninės apžiūros metu nustatoma, kad laivas atitinka reikalavimus, tačiau:

8.7.1. laivas nėra paženklintas registracijos numeriu;

8.7.2. laivo radijo stotis yra, bet nėra pateiktas Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos leidimas ją naudoti;

8.7.3. gelbėjimo ratas (-ai) yra ir atitinka reikalavimus, tačiau nėra paženklintas (-i) laivo registracijos numeriu;

8.7.4. gelbėjimosi plaustas yra ir jis atitinka reikalavimus, tačiau nepateikti gelbėjimosi plausto galiojantys patikros dokumentai;

8.8. Aprašo 8.7.1, 8.7.2, 8.7.3 ir 8.7.4 papunkčiuose išvardyti trūkumai, kurie turi būti pašalinti iki laivo eksploatavimo pradžios, nurodomi TA akto pastabose. Už šių trūkumų pašalinimą atsako laivo savininkas (valdytojas) ar jo įgaliotas asmuo ir (ar) laivavedys;

8.9. pasikeitus laivo savininkui, naujas TA aktas neišduodamas, o techninė apžiūra galioja iki kitos TA akte nurodytos techninės apžiūros atlikimo datos;

8.10. laivų, nuo kurių pastatymo (pagaminimo) datos praėjo ne daugiau kaip 1 metai, pirmą kartą atlikta techninė apžiūra galioja 3 metus nuo techninės apžiūros atlikimo datos. Kita techninė apžiūra atliekama 8.11 papunktyje nurodytu periodiškumu;

8.11. laivų, nuo kurių pastatymo (pagaminimo) datos praėjo daugiau kaip 1 metai, atlikta techninė apžiūra galioja 2 metus nuo atliktos techninės apžiūros datos.

9. Nesavaeigiams laivams, kurių ilgis daugiau kaip 6 m, ir laivams, kurie eksploatuojami tik su elektriniais pakabinamaisiais varikliais, techninė apžiūra neatliekama, jei jie nenaudojami nuomai ar kitai komercinei veiklai.

 

IIi SKYRIUS

LAIVŲ ATITIKTIES NUSTATYTIEMS REIKALAVIMAMS

VERTINIMO KRITERIJAI

 

10. Laivo atitikties nustatytiems įrengimo, aprūpinimo ir techniniams reikalavimams vertinimo kriterijai, kurie nustatomi įvertinus 4 priede išvardytų trūkumų sąrašą, atliekant techninę apžiūrą, yra:

10.1. atitinka reikalavimus – šis vertinimo kriterijus reiškia, kad laivas visiškai atitinka nustatytus techninius reikalavimus ir pateikti visi reikalingi dokumentai;

10.2. neatitinka reikalavimų – šis vertinimo kriterijus reiškia, kad laivo įrengimo ir techninių savybių, nustatytų dydžių ir reikalavimų neatitikimai gali kelti (kelia) pavojų saugiai laivybai, žmonių sveikatai ir aplinkai.

11. Reikalavimų neatitikimu laikomi laivo sistemų, įrangos, saugos, mazgų, mechanizmų ir detalių techninės būklės, veikimo, konstrukcijos ir efektyvumo sutrikimai, kai:

11.1. visiškai ar pavojingai sutrikusi konstrukcijos elemento funkcinė paskirtis;

11.2. pastebimai sumažėjo elemento atsparumo ar standumo savybės;

11.3. pažeista geometrinė forma ir tai sukelia neigiamą poveikį;

11.4. laivo eigos metu girdimi aiškūs, tam elementui nebūdingi bildesiai, ūžesiai, triukšmas;

11.5. matoma, juntama nebūdinga sujungtų elementų tarpusavio padėtis ar jos pasikeitimas;

11.6. elemento pažeidimas / nebuvimas lemia greitesnį jo ar kitų elementų susidėvėjimą;

11.7. nepasiekiami reglamentuoti veikimo ir / ar efektyvumo rodikliai;

11.8. matomas eksploatacinių medžiagų, skysčių pratekėjimo ar kitų energijos nešėjų prasiskverbimas;

11.9. akivaizdi konstrukcinio elemento išsinėrimo, atsisukimo, kritinio pavojingo kontakto tikimybė;

11.10. akivaizdūs kitokie laivo įrengimo, aprūpinimo savybių nustatytų reikalavimų neatitikimai, tiesiogiai keliantys pavojų laivybos saugumui, žmonių sveikatai ir aplinkai;

11.11. yra identifikavimo neatitikimai, nepateikti privalomi pateikti dokumentai (laivo registracijos liudijimas, apkalos storio matavimo aktas, Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos leidimas naudoti laivo stotį, gelbėjimosi plausto patikrinimo aktas) ir nėra gesintuvų galiojančios patikros žymos.

12. Vykdant laivo techninę apžiūrą, atliekant techninės būklės ir atitikties reikalavimams įvertinimą, esant reikalavimų neatitikimui, TA akte atitinkami techninių reikalavimų įvertinimai pažymimi simboliu „S“.

 

IV SKYRIUS

PLAUKIOJIMO RAJONŲ NUSTATYMAS IR SUTEIKIMAS

 

13. „Jūrinis“ arba „pakrančių“ plaukiojimo rajonas suteikiamas laivo savininko (valdytojo) arba jo įgalioto asmens prašymu A, B ir C projektavimo kategorijų pramoginiams laivams, kurių ilgis daugiau kaip 6 m ir kuriuose yra:

13.1. gelbėjimosi liemenės leistinam didžiausiam nustatytam žmonių skaičiui laive;

13.2. ne mažiau kaip du gelbėjimo ratai su 30 m ilgio plūduriuojančiais gelbėjimo lynais. Vienas gelbėjimo ratas turi būti su prie jo pritvirtintu signaliniu plūduru, turinčiu su baterija veikiantį savaime užsidegantį žiburį, kurio negali užgesinti vanduo. Signalinis plūduras prie gelbėjimo rato tvirtinamas su plūduriuojančiu 1,5 m ilgio lynu. Ant kiekvieno gelbėjimo rato turi būti užrašytas laivo registro numeris;

13.3. plaukiojantis ir atitinkamos masės inkaras, kuris išlaikytų laivą priekiu į bangą, dreifuojant ar užgesus varikliui;

13.4. koreguoti jūrlapiai ir locijos plaukiojimo rajonui, o laivai, naudojantys elektroninius jūrlapius, turi būti aprūpinti koreguotais elektroniniais jūrlapiais, kurie naudojami kaip pagalbinė navigacinė priemonė, ir turėti popierinius jūrlapius ir locijas;

13.5. atsižvelgiant į žmonių skaičių, automatiškai pripučiami gelbėjimosi plaustai, atitinkantys laivų plaukiojimo rajoną;

13.6. magnetinis kompasas;

13.7. A ir B projektavimo kategorijų pramoginiuose laivuose – navigacinė radiolokacinė stotis;

13.8. navigaciniai prietaisai (įrankiai, naudojami grafiniam skaičiavimui jūrlapyje, žiūronai, GPS);

13.9. veikianti UTB radijo stotis ryšiui palaikyti 9 ir 16 jūriniais kanalais ir Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos leidimas naudoti šią laivo stotį;

13.10. iš plastiko ir stiklo pluošto pastatytuose laivuose – radiolokacinis atšvaitas;

13.11. ne mažiau kaip trys raudonos spalvos signalinės raketos arba trys raudonos spalvos falšvejeriai.

14. „Jūrinis“ arba „pakrančių“ plaukiojimo rajonas suteikiamas laivo savininko (valdytojo) arba jo įgalioto asmens prašymu A, B ir C projektavimo kategorijų pramoginiams laivams, kurių ilgis iki 6 m ir kuriuose yra:

14.1. gelbėjimosi liemenės leistinam didžiausiam nustatytam žmonių skaičiui laive;

14.2. gelbėjimo ratas su 30 m ilgio plūduriuojančiu gelbėjimo lynu. Gelbėjimo ratas turi būti su prie jo pritvirtintu signaliniu plūduru, turinčiu su baterija veikiantį savaime užsidegantį žiburį, kurio negali užgesinti vanduo. Signalinis plūduras prie gelbėjimo rato tvirtinamas su plūduriuojančiu 1,5 m ilgio lynu. Ant gelbėjimo rato turi būti užrašytas laivo registro numeris. Pripučiamuose laivuose – 30 m ilgio plūduriuojantis lynas su kilpa be gelbėjimo rato;

14.3. plaukiojantis ir atitinkamos masės inkaras, kuris išlaikytų laivą priekiu į bangą, dreifuojant ar užgesus varikliui;

14.4. magnetinis kompasas;

14.5. navigaciniai prietaisai (žiūronas, GPS);

14.6. veikianti UTB radijo stotis ryšiui palaikyti 9 ir 16 jūriniais kanalais ir Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos leidimas naudoti šią laivo stotį;

14.7. ne mažiau kaip trys raudonos spalvos signalinės raketos arba trys raudonos spalvos falšvejeriai.

15. „Pakrančių“ ir „vidaus vandenų“ plaukiojimo rajonas suteikiamas asmeniniams laivams (vandens motociklams), kuriuose yra:

15.1. gelbėjimosi liemenės (priklausomai nuo sėdimų vietų skaičiaus);

15.2. asmeninio laivo (vandens motociklo) apsauginis raktas, skirtas plaukiant pritvirtinti prie rankos riešo arba gelbėjimosi liemenės.

16. „Vidaus vandenų“ plaukiojimo rajonas suteikiamas A, B, C ir D projektavimo kategorijos pramoginiams laivams ir laivams, kurių projektavimo kategorija nėra nustatyta, nepriklausomai nuo jų ilgio, kuriuose yra:

16.1. gelbėjimosi liemenės leistinam didžiausiam nustatytam žmonių skaičiui laive;

16.2. gelbėjimo ratas su 30 m ilgio plūduriuojančiu gelbėjimo lynu. Ant gelbėjimo rato turi būti užrašytas laivo registro numeris. Pripučiamuose laivuose – 30 m ilgio plūduriuojantis lynas su kilpa be gelbėjimo rato;

16.3. inkaras.

 

v skyrius

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

17. Laivo ar pakabinamojo variklio savininkas (valdytojas) ar jo įgaliotas asmuo privalo:

17.1. dalyvauti atliekant pirminę techninę apžiūrą ir (ar) techninę apžiūrą;

17.2. vykdyti Administracijos darbuotojų teisėtus reikalavimus ir netrukdyti atlikti pirminę techninę apžiūrą ir (ar) techninę apžiūrą, kad būtų išvengta nelaimingų atsitikimų ir (ar) turtinės žalos.

18. TA akte įrašytos pastabos, apribojimai ir išvados privalomos vykdyti laivo savininkui (valdytojui) ir laivavedžiui. Laivo savininkas (valdytojas) ir (ar) laivavedys atsako už laivo techninę būklę, kuri gali būti patikrinta kontrolės metu.

_________________

part_03e663a51de24f2e82e36e5dcabafb18_end