ŠAKIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL ŠAKIŲ RAJONO MENO MOKYKLOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2019 m. liepos 19 d. Nr. T-249
Šakiai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 43 straipsnio 3 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 6 straipsnio 5 dalimi, Šakių rajono savivaldybės taryba nusprendžia:
2. Pripažinti netekusiu galios rajono savivaldybės tarybos 2015 m. rugsėjo 4 d. sprendimą Nr. T-165 „Dėl Šakių rajono Meno mokyklos nuostatų patvirtinimo“.
3. Įgalioti Šakių rajono Meno mokyklos direktorių pasirašyti Šakių rajono Meno mokyklos nuostatus bei juos teisės aktų nustatyta tvarka ir terminais įregistruoti Juridinių asmenų registre.
Šis sprendimas per vieną mėnesį nuo sprendimo paskelbimo dienos gali būti skundžiamas Lietuvos administracinių ginčų komisijos Kauno apygardos skyriui adresu; Laisvės al. 36, Kaunas, arba Regionų apygardos administracinio teismo Kauno rūmams adresu; A. Mickevičiaus g. 8A, Kaunas.
PATVIRTINTA
Šakių rajono savivaldybės tarybos
2019 m. liepos 19 d. sprendimu Nr. T-249
ŠAKIŲ RAJONO MENO MOKYKLOS NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Mokyklos pavadinimas – Šakių rajono meno mokykla.
3. Mokykla yra savivaldybės biudžetinė įstaiga, turinti viešojo juridinio asmens statusą, herbinį antspaudą, sąskaitas banke.
6. Mokyklos tipas – meno mokykla, vykdanti šias ugdymo programas:
9. Savininkas – Šakių rajono savivaldybė, kodas 111105023. Savininko teises įgyvendinanti institucija – Šakių rajono savivaldybės taryba.
12. Rūšys:
13. Baigus bazinę mokyklos ugdymo programą (pradinį ir pagrindinį ugdymą muzikos ir choreografijos skyriuose bei pagrindinį ugdymą dailės skyriuje) išduodamas neformaliojo vaikų švietimo pažymėjimas, kodas 9201, o baigus muzikos, dailės, šokio pradinio ugdymo programą, mėgėjų ugdymo programą, išplėstinio ugdymo programą išduodamas Mokyklos baigimo pažymėjimas.
15. Mokykla savo veiklą grindžia LR Konstitucija, LR švietimo, Biudžetinių įstaigų ir kitais įstatymais, Vaikų teisių konvencija, LR Vyriausybės nutarimais, Švietimo ir mokslo ministerijos norminiais aktais, steigėjo ir jo institucijų teisės aktais, šiais nuostatais ir mokyklos vidaus tvarkos taisyklėmis.
16. Mokymas organizuojamas:
16.1. Kudirkos Naumiestyje:
16.3. Gelgaudiškio pagrindinėje mokykloje.
16.4. Šakiuose:
II. MOKYKLOS TIKSLAI, UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
17. Tikslai:
17.2. Supažindinti su pasirinkta meno srities ir konkrečios meninės raiškos (instrumento, balso, dailės, choreografijos) savybėmis.
18.Uždaviniai:
18.6. formuoti atvirą kultūrinio švietimo židinį bendruomenei, reprezentuoti ir aktyvinti miesto kultūrinį gyvenimą, inicijuoti menines programas ir projektus, jiems įgyvendinti ieškoti rėmėjų ir mecenatų;
19. Funkcijos:
19.1. mokykla formuoja ir įgyvendina mokinių ugdymo turinį pagal Neformaliojo vaikų švietimo koncepciją, Bendrųjų iš valstybės ar savivaldybių biudžetų finansuojamų neformaliojo švietimo programų kriterijų aprašą, Meninio formalųjį švietimą papildančio ugdymo programų rengimo ir įgyvendinimo rekomendacijas, siūlydama ir taikydama mokymo(si) būdus ir tempą pagal direktoriaus patvirtintas ugdymo programas;
19.2. rengia ir įgyvendina neformaliojo švietimo ir formalųjį švietimą papildančias meninio ugdymo programas;
19.4. sudaro palankias ugdymo(-si) sąlygas, skatinančias mokinių dorovinį, tautinį, pilietinį, kultūrinį sąmoningumą, patriotizmą, puoselėjančias kultūrinę ir socialinę brandą, padedančias tenkinti saviugdos ir saviraiškos poreikius;
19.5. organizuoja papildomas paslaugas (stovyklas, ekskursijas, konkursus, festivalius, konferencijas, seminarus, parodas ir kt.) teisės aktų nustatyta tvarka;
19.6. užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką;
19.7. kuria ugdymo turinio ir visuomenės kultūrinio švietimo reikalavimams įgyvendinti reikiamą materialinę bazę, edukacines aplinkas;
19.8. rengia projektus, organizuoja renginius, susijusius su meniniu ugdymu, kultūros sklaida mieste, šalyje ir užsienyje;
19.9. sudaro sąlygas darbuotojams tobulinti profesinę kompetenciją, dalintis gerąja patirtimi, rengti mokymus;
19.11. bendradarbiauja ir palaiko ryšius su kitomis ugdymo įstaigomis, meno mokyklomis šalyje ir užsienyje;
19.13. išduoda mokiniams neformaliojo švietimo programos baigimo pažymėjimus švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka, mokyklos pažymėjimus – mokyklos direktoriaus nustatyta tvarka;
III. MOKINIŲ PRIĖMIMAS Į MOKYKLĄ, PERĖJIMAS Į KITĄ MOKYKLĄ
IR MOKYMO SUTARTIES NUTRAUKIMAS
20. Stojančiųjų į mokyklą gebėjimus tikrina mokyklos direktoriaus įsakymu sudaryta gebėjimų tikrinimo komisija. Komisijos vertinimai fiksuojami stojamųjų egzaminų protokoluose ir tvirtinami komisijos narių parašais. Atsižvelgiant į esamas laisvas vietas skyriuose, į mokyklą priimami geriausius vertinimus gavę mokiniai, galutinį priimtų mokinių sąrašą tvirtina mokyklos direktorius.
21. Esant galimybei, norintys mokytis mokykloje gali būti priimami per mokslo metus, tačiau ne vėliau kaip iki lapkričio 1 dienos.
22. Mokiniai, atvykę iš kitų meno mokyklų, esant laisvoms vietoms, priimami pagal pateiktus buvusios mokyklos dokumentus ir mokinio pažymius.
23. Priėmimo į mokyklą kriterijai:
23.1. Į muzikos skyrių – muzikinė klausa, ritmo pojūtis, muzikinė atmintis, koordinacija, orientacija.
23.2. Į dailės skyrių – sugebėjimas artikuliuotai perteikti aplinką, vizualinis-spalvinis, tūrinis-erdvinis suvokimas.
25. Įstojusių mokytis mokinių tėvai, esant galimybei, gali pasirinkti norimą pedagogą. Pedagogo skyrimą tvirtina mokyklos direktorius.
28. Sutartyje nurodomos sutarties šalys, mokymosi programa, šalių įsipareigojimai, sutarties terminas, jos keitimo, nutraukimo pagrindai ir padariniai.
29. Mokiniai išbraukiami iš mokyklos mokinių sąrašo direktoriaus įsakymu, nutraukiant rašytinę sutartį su mokiniu (tėvais ar globėjais):
29.1. neišėjus visos (pradinio, pagrindinio, mėgėjų, išplėstinio ugdymo) programos, jų tėvų ar globėjų pageidavimu bei prašymu, nurodant aplinkybes;
29.2. išklausius pagrindinio ugdymo programą, mėgėjų ugdymo programą, išplėstinio ugdymo programą ir gavus neformaliojo ugdymo ar Mokyklos baigimo pažymėjimą;
IV. MOKYKLOS BENDRUOMENĖS NARIŲ TEISĖS, PAREIGOS IR ATSAKOMYBĖ
31. Mokinių teisės:
31.1. mokintis pagal savo sugebėjimus ir poreikius, įgyti meno mokyklų programinius reikalavimus atitinkantį išsilavinimą.
31.5. turėti higienos reikalavimus atitinkančią mokymosi vietą, ugdytis sveikoje ir saugioje aplinkoje;
31.10. burtis į vaikų ir jaunimo organizacijas, kurių veikla sąlygoja dorovinę, pilietinę, kultūrinę, fizinę bei socialinę brandą, lavintis saviugdos bei saviraiškos būreliuose, dalyvauti visuomenės gyvenime, taikiuose susirinkimuose, kurių veikla neprieštarauja Lietuvos Respublikos įstatymams.
32. Mokinių pareigos:
32.1. nuolat lankyti mokyklą, laikytis mokinių elgesio ir vidaus tvarką reglamentuojančių dokumentų reikalavimų;
32.2. dalyvauti mokykloje organizuojamuose pasiekimų patikrinimuose, sąžiningai atlikti skirtas užduotis, vykdyti ugdymo programą;
32.4. nepripažinti kitų žmonių priespaudos ir įžeidžiančių veiksmų, suprasti kitų žmonių situacijas ir jiems padėti;
33.Tėvų (ar vaiko globėjų) teisės:
33.1. reikalauti, kad vaikui būtų teikiamas muzikinis, dailės, choreografijos išsilavinimas pagal patvirtintus ugdymo planus ir programas;
34. Tėvų (ar vaiko globėjų) pareigos:
34.1. pasitikėjimo, atvirumo ir reiklumo dvasia ugdyti darbštų iniciatyvų vaiką, gebantį savarankiškai veikti ir prisiimti atsakomybę;
34.2. sudaryti vaikui sveikas ir saugias gyvenimo bei mokymosi sąlygas, užtikrinti punktualų ir reguliarų mokyklos lankymą, ugdymo programos vykdymą;
35. Mokytojų teisės:
35.2. kelti savo kvalifikaciją, persikvalifikuoti, atestuotis ir gauti kvalifikacinę kategoriją atitinkantį atlyginimą;
35.3. burtis į visuomenines ir profesines organizacijas, savišvietos, kultūrines grupes, dalykines ir metodines grupes, būrelius ir susivienijimus;
36. Mokytojų pareigos:
36.1. pagal mokinių siekius ir galimybes individualizuoti ugdymo turinį, laiduoti gerus ugdymo rezultatus;
36.2. skatinti mokinius mokytis, padėti turintiems mokymosi sunkumų, objektyviai vertinti mokinių pasiekimus;
36.3. siekti, kad kiekvienas mokinys gebėtų bendrauti ir bendradarbiauti, imtųsi atsakomybės, savarankiškai veiktų vadovaudamasis pilietinėmis nuostatomis;
36.6. padėti mokiniams tenkinti jų saviraiškos ir saviugdos poreikius, plėtoti kultūrinius interesus, daryti poveikį sociokultūrinei mokyklos aplinkai;
36.8. bendrauti su mokiniu ir jo šeima, informuoti tėvus (ar vaiko globėjus) apie jo mokymąsi ir elgesį; išsiaiškinti mokyklos nelankymo priežastis;
36.10. suteikti mokiniui reikiamą pagalbą, pastebėjus, kad jo atžvilgiu yra taikomas smurtas, prievarta ar kitokio pobūdžio išnaudojimas, apie tai informuoti mokyklos vadovą ir vaikų teisių apsaugos tarnybą;
36.13. analizuoti savo pedagoginę veiklą, vertinti ugdymo rezultatus ir su jais supažindinti mokinius, jų tėvus (ar vaiko globėjus), kolegas ir mokyklos vadovus;
V. SAVIVALDA
37. Mokyklos taryba - aukščiausia mokyklos savivaldos institucija, telkianti mokinių, jų tėvų (ar vaiko globėjų) ir pedagogų atstovus svarbiausiems mokyklos tikslams numatyti ir uždaviniams spręsti.
37.1. Mokyklos taryba renkama 2 metams. Ją sudaro 9 nariai: 3 tėvai (ar vaiko globėjai), 3 pedagogai, 3 mokiniai. Tarybos veikloje gali dalyvauti vietos savivaldos atstovai.
37.2. Mokyklos tarybos narių rinkimas: tėvus į mokyklos tarybą renka visuotinis tėvų susirinkimas, mokytojus - mokytojų taryba, mokinius - mokinių susirinkimas.
37.3. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja 2/3 visų jos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančių balsų dauguma. Mokyklos tarybos nutarimus, kurie prieštarauja mokyklos veiklą reglamentuojantiems dokumentams, mokyklos direktorius prašo svarstyti iš naujo.
37.5. Švietimo priežiūrą vykdančios institucijos nustačiusios, kad Mokyklos tarybos priimti sprendimai prieštarauja įstatymams ir kitiems mokyklos veiklą reglamentuojantiems teisės aktams, siūlo mokyklos tarybai juos svarstyti iš naujo, mokyklos tarybai atsisakius ginčas sprendžiamas iš naujo, įstatymų nustatyta tvarka.
38. Mokyklos taryba:
38.1. kartu su mokyklos administracija nustato mokyklos veiklos perspektyvas, pagrindines darbo kryptis, aprobuoja mokyklos veiklos programą, nuostatus, vidaus darbo tvarkos taisykles, ugdymo planą, nustato ugdymo organizavimo tvarką, aptaria siūlymus dėl mokinių žinių ir gebėjimų vertinimo sistemos parinkimo, papildomos veiklos ir renginių organizavimo;
38.2. teikia siūlymus direktoriui vertinant darbuotojų darbo rezultatus, vertina mokyklos vadovų veiklą, pareiškia nuomonę jiems atestuojantis;
39. Mokytojų taryba - mokyklos savivaldos institucija pedagogų profesiniams bei bendriems ugdymo klausimams spręsti. Ją sudaro mokyklos vadovybė, visi mokykloje dirbantys pedagogai.
39.1. Mokytojų tarybos posėdžiai šaukiami prasidedant ir baigiantis mokslo metams, taip pat ne rečiau kaip vieną kartą per semestrą. Prireikus gali būti sušauktas neeilinis pedagogų tarybos posėdis.
39.2. Posėdžiai yra teisėti, jei juose dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 tuo metu dirbančių mokytojų tarybos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančių balsų dauguma.
40. Mokytojų taryba:
40.1. diskutuoja dėl mokyklos veiklos programos, aptaria ugdymo planų ir programų įgyvendinimo klausimus;
40.2. aptaria praktinius švietimo reformos įgyvendinimo klausimus, svarsto mokinių ugdymo rezultatus, pedagoginės veiklos tobulinimo būdus;
41. Mokykloje sudaromos metodinės grupės ir metodinė taryba:
41.1. metodinės grupės skirtos mokytojams pasirengti ugdyti mokinius: planuoti ir aptarti ugdymo turinį (programas, mokymo ir mokymosi metodus, kontekstą, mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo būdus, mokymo(-si) ir ugdymo(-si) priemones bei patyrimą, kurį mokiniai sukaupia ugdymo procese), pritaikyti jį mokinių individualioms reikmėms, nagrinėti praktinę veiklą, plėtoti mokytojų profesinės veiklos kompetencijas, suderintas su mokyklos strateginiais tikslais, ir kartu siekti mokinių ir mokyklos pažangos;
41.2. metodinė taryba nustato mokytojų metodinės veiklos prioritetus, mokytojų kvalifikacijos tobulinimo poreikius, inicijuoja pedagoginių inovacijų diegimą mokykloje, teikia mokyklos direktoriui suderintus metodinių grupių siūlymus dėl ugdymo turinio formavimo ir jo įgyvendinimo organizavimo gerinimo;
42. Metodinių grupių ir metodinės tarybos sudarymo, vadovavimo joms ir veiklos organizavimo principai nustatomi mokyklos metodinės tarybos ir metodinių grupių nuostatuose.
VI. VALDYMAS
44. Mokyklai vadovauja direktorius. Direktorių skiria Šakių rajono savivaldybės taryba vadovaudamasi Švietimo ir mokslo ministerijos nustatytais kvalifikaciniais reikalavimais ir tvarka.
45. Direktorius:
45.1. inicijuoja mokyklos veiklos programų rengimą, aiškina mokyklos bendruomenės nariams valstybinę bei regioninę švietimo politiką;
45.2. telkia mokyklos bendruomenę valstybinei švietimo politikai įgyvendinti, mokyklos veiklos programai vykdyti;
45.3. rūpinasi palankaus mikroklimato ugdymui ir darbui kūrimu, puoselėja demokratinius mokyklos bendruomenės santykius;
45.4. skiria vadybines funkcijas pavaduotojams, sudaro galimybes jiems savarankiškai dirbti, organizuoja reguliarų atsiskaitymą už nuveiktą darbą;
45.6. rengia mokyklos vidaus darbo tvarkos taisykles, organizuoja jų projekto svarstymą ir teikia mokyklos tarybai aprobuoti;
45.10. kontroliuoja, kad mokyklos aplinkoje nebūtų vartojami alkoholiniai ir energetiniai gėrimai, narkotinės ir psichotropinės medžiagos;
45.11. imasi priemonių, kad laiku būtų suteikta pagalba mokiniui, kurio atžvilgiu buvo taikytas smurtas, prievarta, seksualinio ar kitokio pobūdžio išnaudojimas, ir apie tai informuoja suinteresuotas institucijas;
45.16. palaiko ryšius su vaikų teisių apsaugos tarnyba, mokyklos rėmėjais, vietos bendruomene, kitomis ugdymo institucijomis;
45.18. rūpinasi mokyklos intelektiniais, materialiniais ir finansiniais ištekliais, darbų ir civiline sauga;
45.19. sudaro metinę mokyklos pajamų ir išlaidų sąmatą, organizuoja mokyklos veiklos sąvado rengimą ir teikia mokyklos tarybai aprobuoti;
46. Direktoriaus pavaduotojas ugdymui:
46.3. teikia pagalbą pedagogams, prižiūri, kaip vykdomi mokyklos veiklą reglamentuojantys dokumentai;
47. Direktoriaus pavaduotojas ūkio reikalams:
47.1. rūpinasi mokyklos materialiniais ir informaciniais ištekliais, patalpų paruošimu darbui, sanitarija ir higiena;
VII. DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ IR DARBO APMOKĖJIMAS
48. Direktorius, vadovaudamasis Darbo kodeksu, skiria ir atleidžia direktoriaus pavaduotojus, mokytojus, kitus ugdymo procese dalyvaujančius asmenis bei aptarnaujantį personalą, tvirtina jų pareiginius aprašus.
VIII. VADOVŲ IR PEDAGOGŲ ATESTACIJA
IX. MOKYKLOS RYŠIAI
X. MOKYKLOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA
54. Šakių rajono meno mokyklos veiklą prižiūri Šakių rajono savivaldybės administracija bei Švietimo ir mokslo ministerija įstatymų numatyta tvarka.
XI. TURTAS, LĖŠŲ ŠALTINIAI IR JŲ NAUDOJIMAS
56. Mokykla patikėjimo teise valdo, naudojasi ir įstatymų nustatyta tvarka disponuoja paskirta žeme, savivaldybės pastatais, finansiniais ištekliais, inventoriumi bei mokymo priemonėmis.
58. Mokykla turi biudžeto lėšų spec. programoms vykdyti. Jas sudaro instrumentų nuoma, pajamos už papildomą ugdymą.
59. Biudžeto lėšų specialiosioms programoms vykdyti naudojimą organizuoja mokyklos direktorius Lietuvos Respublikos vyriausybės nustatyta tvarka pagal patvirtintą sąmatą.
62. Mokykla gali turėti savo fondą, kurį sudaro savanoriški asmenų, organizacijų ir įmonių įnašai, pajamos iš paties fondo veiklos, užsienio valstybių organizacijų bei piliečių, taip pat tarptautinių organizacijų aukojamos lėšos ir materialinės vertybės, parama.
63. Mokykla gali turėti nebiudžetinių lėšų. Jas sudaro: patalpų nuoma, fizinių ir juridinių asmenų parama, mokymo kursų organizavimas, pajamos už kopijavimą, pramoginių renginių organizavimą.
XII. NUOSTATŲ TVIRTINIMAS, KEITIMAS IR PAPILDYMAS
XIII. DOKUMENTŲ VALDYMAS IR SAUGOJIMAS
XIV. REGISTRAVIMAS
XV. MOKYKLOS PABAIGA IR PERTVARKYMAS
70. Mokykla reorganizuojama ir likviduojama sprendimu, vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka.
71. Šakių rajono savivaldybės taryba apie mokyklos reorganizavimą, likvidavimą ar pertvarkymą privalo raštu pranešti kiekvienam mokiniui, tėvams (globėjams, rūpintojams) ne vėliau kaip prieš tris mėnesius iki mokyklos reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo pradžios, arba tai padaryti įgalioja mokyklos direktorių.