LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL VIDAUS REIKALŲ MINISTRO 2015 M. gruodžio 11 D. ĮSAKYMO NR. 1V-991 „dėl 2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 7 PRIORITETO „KOKYBIŠKO UŽIMTUMO IR DALYVAVIMO DARBO RINKOJE SKATINIMAS“ NR. 07.1.1-CPVA-V-906 PRIEMONĖS „KOMPLEKSINĖ PASLAUGŲ PLĖTRA INTEGRUOTŲ TERITORIJŲ VYSTYMO PROGRAMŲ TIKSLINĖSE TERITORIJOSE“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2019 m. birželio 26 d. Nr. 1V-577

Vilnius

 

 

Pakeičiu2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 7 prioriteto „Kokybiško užimtumo ir dalyvavimo darbo rinkoje skatinimas“ Nr. 07.1.1-CPVA-V-906 priemonės „Kompleksinė paslaugų plėtra integruotų teritorijų vystymo programų tikslinėse teritorijose“ projektų finansavimo sąlygų aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2015 m. gruodžio 11 d. įsakymu Nr. 1V-991 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 7 prioriteto „Kokybiško užimtumo ir dalyvavimo darbo rinkoje skatinimas“ Nr. 07.1.1-CPVA-V-906 priemonės „Kompleksinė paslaugų plėtra integruotų teritorijų vystymo programų tikslinėse teritorijose“ projektų finansavimo sąlygų aprašo patvirtinimo:

1.   Pakeičiu 1 punktą ir jį išdėstau taip:

1. 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 7 prioriteto „Kokybiško užimtumo ir dalyvavimo darbo rinkoje skatinimas“ Nr. 07.1.1-CPVA-V-906 priemonės „Kompleksinė paslaugų plėtra integruotų teritorijų vystymo programų tikslinėse teritorijose“ projektų finansavimo sąlygų aprašas (toliau – Aprašas) nustato reikalavimus, kuriais turi vadovautis pareiškėjai, rengdami ir teikdami paraiškas finansuoti iš Europos Sąjungos (toliau – ES) struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamus projektus (toliau – paraiška) pagal 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos, patvirtintos Europos Komisijos 2014 m. rugsėjo 8  d. įgyvendinimo sprendimu, kuriuo patvirtinami tam tikri 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos elementai, kad, siekiant investicijų į ekonomikos augimą ir darbo vietų kūrimą tikslo, iš Europos regioninės plėtros fondo, Sanglaudos fondo, Europos socialinio fondo ir specialaus asignavimo Jaunimo užimtumo iniciatyvai būtų teikiama parama Lietuvos Respublikai (apie nurodytą sprendimą Europos Komisija pranešė dokumentu Nr. C(2014)6397) (toliau – Veiksmų programa), 7 prioriteto „Kokybiško užimtumo ir dalyvavimo darbo rinkoje skatinimas“ Nr. 07.1.1-CPVA-V-906 priemonės „Kompleksinė paslaugų plėtra integruotų teritorijų vystymo programų tikslinėse teritorijose“ (toliau – Priemonė) finansuojamas veiklas, taip pat institucijos, atliekančios paraiškų vertinimą, atranką ir iš ES struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų (toliau – projektas) įgyvendinimo priežiūrą.“

2.   Pakeičiu 2.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

2.1. 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) Nr. 1303/2013, kuriuo nustatomos Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui, Europos žemės ūkio fondui kaimo plėtrai ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui bendros nuostatos ir Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui taikytinos bendrosios nuostatos ir panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1083/2006 (OL 2013 L 347, p. 320), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2018 m. lapkričio 14 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 1719/2018, kuriuo iš dalies keičiamos Reglamento (ES) Nr. 1303/2013 nuostatos dėl lėšų ekonominei, socialinei ir teritorinei sanglaudai ir nuostatos dėl investicijoms į ekonomikos augimą ir darbo vietų kūrimą skiriamų lėšų (OL 2018 L 291, p. 5);“.

3.   Papildau 2.12 papunkčiu:

2.12. Viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektų rengimo ir įgyvendinimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. lapkričio 11 d. nutarimu Nr. 1480 „Dėl Viešojo ir privataus sektorių partnerystės“, (toliau – VPSP taisyklės);“.

4.   Papildau 2.13 papunkčiu:

2.13. 2015 m. balandžio 28 d. Europos Komisijos deleguotąjį reglamentą (ES) Nr.  1076/2015, kuriuo pagal Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) Nr. 1303/2013 nustatomos papildomos taisyklės dėl paramos gavėjo pakeitimo ir dėl su tuo susijusios atsakomybės ir minimalūs reikalavimai, kurie turi būti įtraukti į viešojo ir privačiojo sektorių partnerystės sutartis, finansuojamas Europos struktūrinių ir investicijų fondų lėšomis (OL 2015 L 175, p. 1).“

5.   Pakeičiu 3.4 papunktį ir jį išdėstau taip:

3.4Miesto inžinerinė infrastruktūra, svarbi verslui ir (ar) viešųjų paslaugų prieinamumui – inžinerinė infrastruktūra, esanti projektu tvarkomoje teritorijoje, kuri aptarnauja inžineriniais tinklais ir (ar) susisiekimo komunikacijomis sklypą, kuris pagal jo naudojimo būdą priskiriamas vienai iš teritorijos rūšių: pramonės ir sandėliavimo objektų, komercinės paskirties objektų, visuomeninės paskirties, rekreacinė.“

6.   Pakeičiu 9.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

9.3. miesto inžinerinės infrastruktūros, svarbios verslui ir (ar) viešųjų paslaugų prieinamumui, atnaujinimas ir (ar) sukūrimas – teritorijos išvalymas, įskaitant savivaldybei nuosavybės teise priklausančių statinių griovimą; vietinės reikšmės viešųjų ir (ar) valstybinės reikšmės rajoninių kelių atnaujinimas; inžinerinių tinklų nutiesimas ir (ar) atnaujinimas; miestų privažiavimų įrengimas ir (ar) atnaujinimas, pėsčiųjų ir dviračių takų infrastruktūros atnaujinimas bei plėtra, įskaitant jų jungtims reikalingus statinius; automobilių stovėjimo aikštelių tinklo plėtra ir modernizavimas; apšvietimo infrastruktūros plėtra; viešojo transporto sistemos prieinamumo tobulinimas ir plėtra – priemonės, kurios prisideda prie esamos viešojo transporto sistemos plėtros ir siejasi su viešojo transporto keleivių prieinamumo prie šios sistemos gerinimo.“

7.   Pakeičiu 7 punktą ir jį išdėstau taip:

7. Pagal Aprašą projektams įgyvendinti numatoma skirti iki 60 267 979 eurų (šešiasdešimties milijonų dviejų šimtų šešiasdešimt septynių tūkstančių devynių šimtų septyniasdešimt devynių eurų), iš kurių iki 44 885 349 eurų (keturiasdešimt keturių milijonų aštuonių šimtų aštuoniasdešimt penkių tūkstančių trijų šimtų keturiasdešimt devynių eurų) – ES struktūrinių fondų (Europos regioninės plėtros fondo) lėšos, iki 10 496 036 eurų (dešimties milijonų keturių šimtų devyniasdešimt šešių tūkstančių trisdešimt šešių eurų) – ES struktūrinių fondų veiklos lėšų rezervo lėšos, iki 3 960 472 eurų (trijų milijonų devynių šimtų šešiasdešimties tūkstančių keturių šimtų septyniasdešimt dviejų eurų) – Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos ir iki 926 122 eurų (devynių šimtų dvidešimt šešių tūkstančių vieno šimto dvidešimt dviejų eurų) – Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto veiklos lėšų rezervo lėšos. Projektų sutartys veiklos lėšų rezervo sumai gali būti pasirašomos Veiksmų programos administravimo taisyklių XII skyriaus IV skirsnyje nustatyta tvarka.“

8.   Pakeičiu 10 punktą ir jį išdėstau taip:

10. Pagal Apraše nurodytas remiamas veiklas valstybės projektų sąrašą ir rezervinį valstybės projektų sąrašą (jei rezervinis valstybės projektų sąrašas sudaromas atsižvelgiant į 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 5 prioriteto „Aplinkosauga, gamtos išteklių darnus naudojimas ir prisitaikymas prie klimato kaitos“ ir 7 prioriteto „Kokybiško užimtumo ir dalyvavimo darbo rinkoje skatinimas“ priemonių valstybės projektų atrankos tvarkos aprašo 18 punkto nuostatas) numatoma sudaryti 2020 m. III ketvirtį. Projektinių pasiūlymų, teikiamų nuo 2019 m. liepos 1 d. iki 2019 m. rugsėjo 2 d., bendra ES struktūrinių fondų lėšų suma turi būti ne mažesnė nei 10 509 428 eurai, o projektinių pasiūlymų, teikiamų nuo 2019 m. rugsėjo 2 d. iki 2020 m. rugpjūčio 3 d., bendra ES struktūrinių fondų lėšų suma turi būti iki 11 762 146 eurų.“

9.   Pakeičiu 19 punktą ir jį išdėstau taip:

19. Pagal Aprašą nefinansuojami didelės apimties projektai.“

10. Pakeičiu 20 punktą ir jį išdėstau taip:

20. Teikiamų pagal Aprašą projektų įgyvendinimo trukmė turi būti ne ilgesnė kaip 48 mėnesiai nuo projekto sutarties pasirašymo dienos.“

11. Pakeičiu 23.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

23.1. produkto stebėsenos rodiklio „Sukurtos arba atnaujintos atviros erdvės miestų vietovėse“ (rodiklio kodas P.B. 238) – 649 486 kv. m ir (arba);“.

12. Pakeičiu 23.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

23.2. produkto stebėsenos rodiklio „Pastatyti arba atnaujinti viešieji arba komerciniai pastatai miestų vietovėse“ (rodiklio kodas P.B. 239) – 18 409 kv. m.“

13. Pakeičiu 24 punktą ir jį išdėstau taip:

24.  Projekto parengtumui taikomi šie reikalavimai:

24.1.  pareiškėjas iki projektinio pasiūlymo pateikimo Ministerijai dienos turi būti parengęs:

24.1.1. investicijų projektą, parengtą vadovaujantis Investicijų projektų, kuriems siekiama gauti finansavimą iš Europos Sąjungos struktūrinės paramos, rengimo metodika, kuri paskelbta ES struktūrinių fondų interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt, išskyrus Projektų taisyklių 671 punkte numatytus atvejus, kai investicijų projekto parengimas nėra privalomas; Optimalios projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimo kokybės vertinimo metodikos, kuri paskelbta ES struktūrinių fondų interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt, reikalavimai investiciniam projektui netaikomi, tačiau investicijų projekte turi būti įvertinta bent viena siūloma projekte įgyvendinti alternatyva; investicijų projekte taikomi projektų tipui „Viešųjų erdvių ir bendruomeninės infrastruktūros atnaujinimo bei oro kokybės gerinimas“, „Kelių transporto plėtra“, „Viešasis transportas“ ir (ar) „Investicijos į neformaliojo švietimo infrastruktūrą ir aplinkos modernizavimą“ priskirtini socialinės-ekonominės naudos (žalos) komponentai, vadovaujantis Konversijos koeficientų bei ekonominės-socialinės naudos (žalos) apskaičiavimo metodika, kuri paskelbta interneto svetainėje www.ppplietuva.lt;

24.1.2. sąnaudų ir naudos analizės rezultatų skaičiuoklę, parengtą pagal formą, nustatytą Optimalios projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimo kokybės vertinimo metodikos priede Nr. 4 „Sąnaudų ir naudos analizės rezultatų skaičiuoklė“ (toliau – sąnaudų ir naudos analizės rezultatų skaičiuoklė); sąnaudų ir naudos analizės rezultatų skaičiuoklė paskelbta ES struktūrinių fondų interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt;

24.1.3. pareiškėjas iki projektinio pasiūlymo pateikimo Ministerijai dienos turi būti gavęs iš viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros (toliau – CPVA) išvadą dėl partnerystės projekto socialinės ekonominės naudos, jei projektas bus įgyvendinamas viešojo ir privataus sektorių partnerystės būdu;

24.2. iki paraiškos pateikimo įgyvendinančiajai institucijai:

24.2.1. pareiškėjas, savivaldybė ar partneris žemės sklypą (ar) statinį turi valdyti nuosavybės teise arba valdyti ir naudoti kitais Lietuvos Respublikos įstatymų nustatytais pagrindais (valdymo ir naudojimo sutartis turi būti įregistruota įstatymų nustatyta tvarka); kai žemės sklypas nesuformuotas, turi būti gautas Nacionalinės žemės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos sutikimas planuojamai vykdyti veiklai; jei žemės sklypą ir (ar) statinį valdo arba naudoja savivaldybė, pareiškėjui (partneriui) savivaldybė turi būti pavedusi atlikti projekto veiklų (darbų) užsakovo funkcijas (netaikoma, jei projektas įgyvendinamas viešojo ir privataus sektorių partnerystės būdu); teisė valdyti ir naudoti žemės sklypą / sutikimas turi galioti ne trumpiau nei penkerius metus nuo projekto veiklų įgyvendinimo pabaigos;

24.2.2. nekilnojamojo turto, kuris bus naudojamas įgyvendinant projektą, naudojimo paskirtis turi atitikti pagal projektą įgyvendinamą veiklą; 

24.2.3. pastatų, kurių paskirtis iki paraiškos pateikimo įgyvendinančiajai institucijai neatitinka pagal projektą įgyvendinamos veiklos, paskirtis turi būti pakeista iki projekto veiklų įgyvendinimo pabaigos (netaikoma, kai projekto veiklos įgyvendinamos pastato dalyje, kuri nesudaro didžiausios jo dalies);

24.2.4. projektas turi atitikti aplinkos apsaugos reikalavimus: atlikta atranka dėl poveikio aplinkai vertinimo ir (ar) atliktas planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimas (kai privaloma); jei planuojamą ūkinę veiklą numatoma įgyvendinti „Natura 2000“ teritorijoje ar šios teritorijos artimoje aplinkoje, turi būti nustatytas planuojamos veiklos poveikio „Natura 2000“ teritorijoms reikšmingumas;

24.2.5. turi būti patvirtinta techninė užduotis, išduotos prisijungimo sąlygos bei specialieji reikalavimai (jei statinio projektas nėra parengtas); patvirtintas statinio statybos techninis projektas ir išduotas statybą leidžiantis dokumentas (jei statinio projektas yra parengtas) (netaikoma, jei projektas įgyvendinamas viešojo ir privataus sektorių partnerystės būdu);

24.2.6. jei projektas įgyvendinamas viešojo ir privataus sektorių partnerystės būdu, pareiškėjas turi būti patvirtinęs galutinius techninius sprendinius;

24.2.7. jei projektui teikiama valstybės pagalba pagal Europos Komisijos pritarimą, turi būti gautas teigiamas Europos Komisijos sprendimas dėl galimybės įgyvendinti projektą.“

14. Pakeičiu 27 punktą ir jį išdėstau taip:

27. Pagal Aprašą gali būti teikiama valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo (OL 2010 C 83, p. 47) 107 straipsnyje. Pagal Aprašo 9.1–9.3 papunkčius įgyvendinamų projekto veiklų finansavimas gali būti valstybės investicinė pagalba ir teikiama pagal Bendrojo bendrosios išimties reglamento 48 straipsnį, jei pagal Bendrojo bendrosios išimties reglamento 4 straipsnio 1 dalies (x) punktą projektui teikiamos valstybės pagalbos dydis neviršija 50 000 000 eurų (penkiasdešimties milijonų eurų) sumos (energetikos infrastruktūros atveju), Bendrojo bendrosios išimties reglamento 53 straipsnį, jei pagal Bendrojo bendrosios išimties reglamento 4 straipsnio 1 dalies (z) punktą projektui teikiamos valstybės pagalbos dydis neviršija 150 000 000 eurų (vieno šimto penkiasdešimties milijonų eurų) sumos (kultūros infrastruktūros atveju), 55 straipsnį, jeigu pagal Bendrojo bendrosios išimties reglamento 4 straipsnio 1 dalies (bb) punktą projektui teikiamos valstybės pagalbos dydis neviršija 30 000 000 eurų (trisdešimties milijonų eurų) sumos, o visa projekto vertė neviršija 100 000 000 eurų (vieno šimto milijonų eurų) sumos (sporto ir daugiafunkcės laisvalaikio infrastruktūros atveju) arba 56 straipsnį, jeigu pagal Bendrojo bendrosios išimties reglamento 4 straipsnio 1 dalies (cc) punktą projektui teikiamos valstybės pagalbos dydis neviršija 10 000 000 eurų (dešimties milijonų eurų) sumos, o visa projekto vertė neviršija 20 000 000 eurų (dvidešimties milijonų eurų) sumos (vietos infrastruktūros (vandentiekio, nuotekų šalinimo, šilumos technologiniai vamzdynai) atveju). Aprašas nustato investicinės valstybės pagalbos energetikos, vietos, kultūros bei sporto ir daugiafunkcei laisvalaikio infrastruktūrai teikimo sąlygas, kurios atitinka Bendrojo bendrosios išimties reglamento I skyriuje nustatytas sąlygas ir specialias šio reglamento 48, 53, 55 arba 56 straipsnyje nustatytas sąlygas ir yra suderinamos su vidaus rinka.“

15. Pakeičiu 28 punktą ir jį išdėstau taip:

28. Jei projektui teikiamos valstybės pagalbos dydis ar projekto vertė viršija Bendrojo bendrosios išimties reglamento 4 straipsnio 1 dalies (x), (z), (bb) arba (cc) punkte nustatytą sumą, apie tokį projektą, vadovaujantis Bendrojo bendrosios išimties reglamento 3 straipsniu ir Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 108 straipsnio 3 dalimi, Ministerija praneša Europos Komisijai ir laukiama jos teigiamo ar neigiamo sprendimo dėl galimybės įgyvendinti projektą. Jei projektui teikiama valstybės pagalba pagal Europos Komisijos sprendimą, projektui taikomi reikalavimai, nustatyti Europos Komisijos sprendime.“

16. Pakeičiu 32 punktą ir jį išdėstau taip:

32. Projekto išlaidos turi atitikti Projektų taisyklių VI skyriuje ir 2014–2020 m. rekomendacijose dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams, kurios paskelbtos ES struktūrinių fondų interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt (toliau – Rekomendacijos dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams). Kai teikiama valstybės pagalba pagal Bendrąjį bendrosios išimties reglamentą, projekto išlaidos turi atitikti ir Bendrojo bendrosios išimties reglamento 7 ir 48, 53, 55 ar 56 straipsniuose išdėstytus projekto išlaidoms taikomus reikalavimus. Kai teikiama valstybės pagalba pagal Europos Komisijos sprendimą, projekto išlaidos turi atitikti ir Europos Komisijos sprendime nustatytus reikalavimus. Pagal Aprašą Projektų taisyklių 405.2 papunktyje nustatytas reikalavimas išankstinėms sąskaitoms pateikti rangovo, prekių tiekėjo ar paslaugų teikėjo gautą kredito įstaigos išankstinio mokėjimo grąžinimo garantiją, laidavimo ar laidavimo draudimo dokumentą netaikomas.“

17. Pakeičiu 35 punktą ir jį išdėstau taip:

35. Pagal Aprašą ir Bendrojo bendrosios išimties reglamento 7 ir 48, 53, 55 ar 56 straipsnius tinkamų išlaidų kategorijos yra šios:

35.1. 3 išlaidų kategorija „Statyba, rekonstravimas, remontas ir kiti darbai“;

35.2. 4 išlaidų kategorija „Įranga, įrenginiai ir kitas turtas“;

35.3. 5 išlaidų kategorija „Projekto vykdymas“;

35.4. 6 išlaidų kategorija „Informavimas apie projektą“ – be privalomų įgyvendinti informavimo apie projektą priemonių, nustatytų Projektų taisyklių 37 skirsnyje, pasirašius projekto sutartį, projekto vykdytojas privalo informuoti visuomenę apie įgyvendinamą projektą du kartus – projekto įgyvendinimo pradžioje ir baigus įgyvendinti projektą (pavyzdžiui, straipsniai regioninėje ir (arba) vietinėje spaudoje, pranešimai, vaizdo ir garso informacija kitose visuomenės informavimo priemonėse);

35.5. 7 išlaidų kategorija „Netiesioginės išlaidos ir kitos išlaidos pagal fiksuotąją projekto išlaidų normą“ (fiksuotąją projekto išlaidų normą nustato įgyvendinančioji institucija projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu, remdamasi projekto biudžetu ir neviršydama Fiksuotosios normos taikymo netiesioginėms projekto išlaidoms apmokėti tvarkos aprašo (Projektų taisyklių 10 priedas) 4 punkte nustatytų didžiausių ribų).“

18. Pripažįstu netekusiu galios 36 punktą.

19. Pakeičiu 361 punktą ir jį išdėstau taip:

361. Aprašo 35.1–35.4 papunkčiuose nurodytų išlaidų kategorijose projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio išlaidoms taikoma kasmetinių atostogų išmokų fiksuotoji norma, kuri nustatoma vadovaujantis Kasmetinių atostogų išmokų fiksuotųjų normų nustatymo tyrimo ataskaita, patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministerijos 2016 m. sausio 19 d. ir skelbiama interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt (http://www.esinvesticijos.lt/lt/dokumentai/supaprastinto-islaidu-apmokejimo-tyrimai).“

20. Pakeičiu 37 punktą ir jį išdėstau taip:

37. Pagal Aprašą netinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos:

37.1. 1 išlaidų kategorija „Žemė“;

37.2. 2 išlaidų kategorija „Nekilnojamasis turtas“;

37.3. bešeimininkių pastatų griovimo išlaidos;

37.4. magistralinių inžinerinių tinklų ir kitų inžinerinių tinklų, išskyrus statiniui funkcionuoti reikalingus inžinerinius tinklus, taip pat inžinerinius tinklus, kuriuos privaloma perkelti pagal išduotas prisijungimo ar kitas sąlygas, projektavimo, įrengimo ir (ar) atnaujinimo išlaidos (reikalavimas taikomas tik Aprašo 9.1 papunktyje numatytoms veikloms);

37.5. požeminių ir pusiau požeminių buitinių atliekų konteinerinių aikštelių įrengimo išlaidos;

37.6. buitinių atliekų konteinerių įsigijimo išlaidos;

37.7. projektinio pasiūlymo ir paraiškos rengimo išlaidos;

37.8. įrangos ir (ar) inventoriaus, nesusijusio su statinio esminių reikalavimų, kaip jie apibrėžti Lietuvos Respublikos statybos įstatyme, užtikrinimu (išskyrus kompiuterinę techniką, programinę įrangą ir (arba) kitą įrangą, reikalingą įrengtose patalpose numatytai veiklai vykdyti, taip pat ir sumontavimą, vietos paruošimą, instaliavimą, paruošimą naudoti, išbandymą, apmokymą naudotis, kai vykdomos Aprašo 9.1 papunktyje numatytos veiklos; išskyrus baldus, stebėjimo ir apsaugos sistemas bei joms funkcionuoti reikalingą įrangą, stacionarius sporto įrenginius, vaikų žaidimų aikštelių įrangą), įsigijimo išlaidos;

37.9. įrangos ir (ar) inventoriaus, eksploatacinių priemonių, medžiagų, skirtų sukurtos infrastruktūros priežiūrai ir eksploatavimui, įsigijimo išlaidos;

37.10. požeminių, daugiaaukščių antžeminių automobilių stovėjimo aikštelių įrengimo išlaidos (netaikoma, jei projektas įgyvendinamas viešojo ir privataus sektorių partnerystės būdu);

37.11. miesto gatvių apšvietimo modernizavimas, didinant energijos vartojimo efektyvumą;

37.12. sporto paskirties statinių su stacionariomis tribūnomis (stadionų) statybos išlaidos;

37.13. investicijų projekto, statinio projekto rengimo, statinio projekto ekspertizės, informavimo apie projektą ir netiesioginės išlaidos, tenkančios investicijoms, kurioms teikiama valstybės pagalba.“

21. Pakeičiu 40 punktą ir jį išdėstau taip:

40. Projekto biudžetas sudaromas, vadovaujantis Rekomendacijomis dėl projektų išlaidų atitikties 2014–2020 m. Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams. Paraiškos formos projekto biudžeto lentelė pildoma, vadovaujantis Projekto biudžeto formos pildymo instrukcija, pateikta Rekomendacijose dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams.“

22. Papildau 45.3 papunkčiu:

45.3. kai projektas įgyvendinamas viešojo ir privataus sektorių partnerystės būdu, VPSP taisyklėse nustatyta tvarka gautą:

45.3.1. CPVA išvadą dėl partnerystės projekto socialinės ekonominės naudos;

45.3.2. Lietuvos Respublikos Vyriausybės sprendimą dėl partnerystės projekto įgyvendinimo tikslingumo;

45.3.3. savivaldybės tarybos sprendimą dėl partnerystės projekto įgyvendinimo tikslingumo.“

23. Pakeičiu 48 punktą ir jį išdėstau taip:

48. Pareiškėjas užpildytą paraiškos formą kartu su Aprašo 50 punkte nurodytais priedais iki valstybės projektų sąraše nustatyto termino teikia per Iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų duomenų mainų svetainę (toliau – DMS) arba raštu (kartu pateikdamas į elektroninę laikmeną įrašytą paraišką), o jei nėra įdiegta DMS funkcinių galimybių – įgyvendinančiajai institucijai Projektų taisyklių 12 skirsnyje nustatyta tvarka. Pareiškėjas prie DMS jungiasi naudodamasis Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platforma ir užsiregistravęs tampa DMS naudotoju.“

24. Pakeičiu 50 punktą ir jį išdėstau taip:

50. Kartu su paraiška pareiškėjas turi pateikti šiuos priedus:

50.1. partnerio (-ių) deklaraciją (-as), jei projektą numatyta įgyvendinti kartu su partneriais, (partnerio deklaracijos forma integruota į pildomą paraiškos formą);

50.2. klausimyną, kurio forma paskelbta ES struktūrinių fondų interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt, apie pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokesčio tinkamumą finansuoti ES fondų ir (arba) Lietuvos Respublikos biudžeto lėšomis, jei pareiškėjas prašo pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokesčio išlaidas pripažinti tinkamomis finansuoti, t. y. įtraukia šias išlaidas į projekto biudžetą;

50.3. informaciją apie projektui taikomus aplinkosauginius reikalavimus:

50.3.1. Aplinkos apsaugos agentūros galiojančią atrankos dėl poveikio aplinkai vertinimo išvadą, kad poveikio aplinkai vertinimas neprivalomas, arba sprendimą dėl planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai, jei planuojama vykdyti ūkinę veiklą, kuriai, vadovaujantis Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymu, reikia atlikti nustatytas atrankos dėl poveikio aplinkai vertinimo ar poveikio aplinkai vertinimo procedūras;

50.3.2. saugomų teritorijų institucijos Planų ar programų ir planuojamos ūkinės veiklos įgyvendinimo poveikio „Natura 2000“ teritorijoms reikšmingumo išvadą, jei planuojamą ūkinę veiklą numatoma įgyvendinti „Natura 2000“ teritorijoje ar šios teritorijos artimoje aplinkoje, kuriai, vadovaujantis Planų ar programų ir planuojamos ūkinės veiklos įgyvendinimo poveikio įsteigtoms ar potencialioms „Natura 2000“ teritorijoms reikšmingumo nustatymo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2006 m. gegužės 22 d. įsakymu Nr. D1-255 „Dėl Planų ar programų ir planuojamos ūkinės veiklos įgyvendinimo poveikio įsteigtoms ar potencialioms „Natura 2000“ teritorijoms reikšmingumo nustatymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, turi būti nustatytas planuojamos ūkinės veiklos poveikio „Natura 2000“ teritorijoms reikšmingumas;

50.4. informaciją apie pareiškėjo (partnerio) gautą valstybės pagalbą (Paraiškos finansuoti iš ES fondų lėšų bendrai finansuojamą projektą formos priedas, paskelbtas ES struktūrinių fondų interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt) ir informaciją apie prognozuojamus finansinius srautus ir valstybės pagalbą projektui (Aprašo 3 priedas);

50.5. patvirtintos statinio techninės užduoties ir Lietuvos Respublikos statybos įstatymo 1 straipsnio 44 p. nurodytų dokumentų kopijas (tuo atveju, jeigu statinio projektas nėra parengtas) (netaikoma, jei projektas įgyvendinamas viešojo ir privataus sektorių partnerystės būdu);

50.6. statinio projekto, parengto ir patvirtinto Statybos techninio reglamento STR 1.04.04: 2017 „Statinio projektavimas, projekto ekspertizė“, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2016 m. lapkričio 7 d. įsakymu Nr. D1-738 „Dėl Statybos techninio reglamento STR 1.04.04:2017 „Statinio projektavimas, projekto ekspertizė“ patvirtinimo“, nustatyta tvarka, kopiją (tuo atveju, jeigu statinio projektas yra parengtas); teikiama visos sudėties statinio projekto elektroninė versija PDF ar kitu formatu, kurį būtų galima peržiūrėti naudojantis „Microsoft Office“ programine įranga; skenuota statinio projekto bendroji dalis turi atitikti jos popierinį variantą (tuo atveju, jeigu statinio projektas yra parengtas);

50.7. statybą leidžiančio dokumento, išduoto Statybos techninio reglamento STR 1.05.01:2017 „Statybą leidžiantys dokumentai. Statybos užbaigimas. Statybos sustabdymas. Savavališkos statybos padarinių šalinimas. Statybos pagal neteisėtai išduotą statybą leidžiantį dokumentą padarinių šalinimas“, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2016 m. gruodžio 12 d. įsakymu Nr. D1-878 „Dėl Statybos techninio reglamento STR 1.05.01:2017 „Statybą leidžiantys dokumentai. Statybos užbaigimas. Statybos sustabdymas. Savavališkos statybos padarinių šalinimas. Statybos pagal neteisėtai išduotą statybą leidžiantį dokumentą padarinių šalinimas“ patvirtinimo“, nustatyta tvarka, kopiją (tuo atveju, jeigu statybą leidžiantis dokumentas yra išduotas);

50.8. statinio, kurį numatoma rekonstruoti projekto lėšomis, nuosavybės arba kitą valdymo ar naudojimo teisę patvirtinančių dokumentų kopijas; statinio savininko, bendrasavininko sutikimo kopiją ar kitų statytojo teisei įgyvendinti reikalingų dokumentų kopijas (neprašoma tuo atveju, kai teikiami Aprašo 50.6 ir 50.7 papunkčiuose nurodyti dokumentai);

50.9. naujai statomo ar rekonstruojamo objekto žemės sklypo nuosavybės arba kitą valdymo ar naudojimo teisę patvirtinančio dokumento (-ų) kopiją arba dokumentų, sudarančių sąlygas (suteikiančių teisę) statyti ar rekonstruoti objektus, ir (ar) kitų dokumentų, patvirtinančių galimybę vykdyti projekto veiklas, kopijas (netaikoma tuo atveju, kai statytojo teisei įgyvendinti nereikia turėti žemės sklypo nuosavybės arba kitą valdymo ar naudojimo teisę patvirtinančių dokumentų arba kai teikiami Aprašo 50.6 ir 50.7 papunkčiuose nurodyti dokumentai);

50.10. prekių tiekėjų ir (arba) paslaugų teikėjų komercinių pasiūlymų ir (arba) kainų apklausos suvestinių kopijas arba viešuosiuose informacijos šaltiniuose (pavyzdžiui, interneto svetainėse) skelbiamą tokio pobūdžio informaciją (ištrauką ar kopiją) su nuoroda į informacijos šaltinį;

50.11. kai paraiškos pateikimo metu darbų, prekių ar paslaugų pirkimas yra įvykdytas, kartu su paraiška turi būti pateikta (netaikoma, jei projektas įgyvendinamas viešojo ir privataus sektorių partnerystės būdu):

50.11.1. viešojo pirkimo–pardavimo sutarčių su rangovu ar prekių tiekėju, ar paslaugos teikėju kopijos, ir šių sutarčių pakeitimų kopijos, ir (arba) kitų dokumentų, kuriuose nurodytas pirkimo objektas, apimtis ir kaina, kopijos;

50.11.2. pirkimo dokumentų, jei šio pirkimo vertė viršijo tarptautinio pirkimo vertę, apibrėžtą Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 11 straipsnyje, ir jei šiuo pirkimu įsigytų darbų, prekių ar paslaugų, kurias prašoma finansuoti, vertė viršija 175 000 eurų (vieną šimtą septyniasdešimt penkis tūkstančius eurų), kopijos;

50.11.3. darbų, prekių ar paslaugų pirkimo, kurio prašoma finansuoti suma paraiškoje sudaro didžiausią projekto biudžeto dalį, dokumentų kopijos;

50.12. savivaldybės tarybos sprendimo dėl bendrojo finansavimo dalies iš savivaldybės biudžeto lėšų skyrimo projektui, įskaitant ir netinkamų projekto išlaidų apmokėjimą, kopiją;

50.13. projekto biudžeto paskirstymą pagal pareiškėją ir partnerį (-ius) (jei numatoma, kad projekto partneris patirs išlaidas);

50.14. dokumento, patvirtinančio valstybės ar savivaldybės arba jų institucijų bei įstaigų įnašų dalį bendrajame viešosios įstaigos dalininkų kapitale, kopiją (jeigu projekto partneris yra viešoji įstaiga);

50.15. kitų dokumentų, pagrindžiančių projekto apimtį (brėžiniai, planai), išlaidų dydį ir kitą paraiškoje pateiktą informaciją, kopijas;

50.16. rangos darbų kainos pagrindimą (netaikoma, jei projektas įgyvendinamas viešojo ir privataus sektorių partnerystės būdu):

50.16.1. statybos, rekonstravimo, kapitalinio remonto ir kitų darbų, dėl kurių būtina rengti statinio projektą, išlaidoms pagrįsti: statinio projektą ir jo ekspertizės išvadą (neprašoma tuo atveju, kai teikiami Aprašo 50.6 papunktyje nurodyti dokumentai) arba pagrindines technines specifikacijas, brėžinius ir darbų apimties žiniaraščius (jeigu yra), kuriuose nurodyta orientacinė (indeksuota sąmatinė) kaina (jeigu statinio projektas neparengtas);

50.16.2. paprastojo remonto ir kitų darbų, dėl kurių nėra būtina rengti statinio projekto, išlaidoms pagrįsti: numatomų sutvarkyti teritorijų ir (ar) patalpų brėžinius iš inventorinės bylos ir preliminarius darbų apimties žiniaraščius, kuriuose nurodytos orientacinės darbų kainos, atitinkančios rinkos kainas;

50.17. kai projektas įgyvendinamas viešojo ir privataus sektorių partnerystės būdu, kartu su paraiška pareiškėjas turi papildomai pateikti šiuos priedus:

50.17.1. koncesininko atrankos viešojo ir privataus sektorių partnerystės projekto įgyvendinimui konkurso suteikti koncesiją dokumentus (paskelbtas konkurso sąlygas, skelbimą, sąlygų paaiškinimus ir patikslinimus, jei tokių buvo, prašymus paaiškinti pasiūlymą, jei tokių buvo, atsakymus, protokolus, dalyvių skundus / pretenzijas, jei tokių buvo, ir atsakymus į juos, teismo nutartis/sprendimus/rezoliucijas ar ieškinius teismui, jei tokių buvo, Viešųjų pirkimų tarnybos arba kitos kontroliuojančios institucijos išvadas apie atrankos procedūrą, jei tokių buvo, ir kt.);

50.17.2.VPSP taisyklėse nustatyta tvarka gautą CPVA nuomonę dėl pirkimo dokumentų atitikties metodiniams dokumentams;

50.17.3. galutinį privataus partnerio pasiūlymą ir jo pagrindu parengtą partnerystės sutarties projektą;

50.17.4. VPSP taisyklėse nustatyta tvarka gautą Lietuvos Respublikos finansų ministerijos išvadą dėl partnerystės sutarties projekto finansinių sąlygų vertinimo fiskalinės drausmės reikalavimų požiūriu;

50.17.5. VPSP taisyklėse nustatyta tvarka gautą savivaldybės tarybos pritarimą galutinėms partnerystės sutarties projekto sąlygoms;“.

25. Pakeičiu 51 punktą ir jį išdėstau taip:

51. Visi Aprašo 50 punkte nurodyti priedai turi būti teikiami per DMS arba raštu, jei laikinai nėra užtikrintos DMS funkcinės galimybės, įgyvendinančiajai institucijai Projektų taisyklių 12 skirsnyje nustatyta tvarka. Jei priedai teikiami ne kartu su paraiška, jie turi būti pateikti iki paraiškai teikti nustatyto termino paskutinės dienos. Paraiškos pateikimo data ir laikas nustatomi pagal paskutinio pateikto priedo pateikimo datą ir laiką.“

26. Pakeičiu 54 punktą ir jį išdėstau taip:

54. Įgyvendinančioji institucija atlieka projekto tinkamumo finansuoti vertinimą Projektų taisyklių 14 ir 15 skirsniuose nustatyta tvarka pagal Aprašo 1 priede nustatytus reikalavimus, taip pat projekto atitikties valstybės pagalbos taisyklėms vertinimą pagal Aprašo 2 priede (jei teikiama valstybės pagalba pagal Bendrąjį bendrosios išimties reglamentą) ar Aprašo 4 priede (jei teikiama valstybės pagalba pagal Europos Komisijos sprendimą) nustatytus reikalavimus.“

27. Pakeičiu 55 punktą ir jį išdėstau taip:

55. Paraiškos vertinimo metu įgyvendinančioji institucija gali paprašyti pareiškėjo pateikti trūkstamą informaciją ir (arba) dokumentus. Pareiškėjas privalo pateikti šią informaciją ir (arba) dokumentus per įgyvendinančiosios institucijos nustatytą terminą per DMS arba raštu, jei laikinai nėra užtikrintos DMS funkcinės galimybės.“

28. Pakeičiu 57 punktą ir jį išdėstau taip:

57. Nepavykus paraiškų įvertinti per Aprašo 56 punkte nustatytą terminą (kai paraiškų vertinimo metu reikia kreiptis į kitas institucijas, atliekama patikra projekto įgyvendinimo ir (ar) administravimo vietoje, taip pat, kai buvo gauta paraiškų, kurių suma didesnė nei kvietimui teikti paraiškas skirta lėšų suma), vertinimo terminas gali būti pratęstas ne ilgiau kaip 60 dienų įgyvendinančiosios institucijos sprendimu. Apie naują paraiškų vertinimo terminą įgyvendinančioji institucija informuoja pareiškėjus per DMS arba raštu, jei laikinai nėra užtikrintos DMS funkcinės galimybės.“

29. Pakeičiu 58 punktą ir jį išdėstau taip:

58. Paraiška atmetama dėl priežasčių, nustatytų Projektų taisyklių 14–15 skirsniuose, juose nustatyta tvarka, išskyrus, jei projekto stebėsenos rodiklio reikšmė projekto paraiškoje mažinama ne daugiau nei 10 proc. projektiniame pasiūlyme nustatytos stebėsenos rodiklio reikšmės, toks pakeitimas laikomas neesminiu ir paraiška neatmetama. Apie paraiškos atmetimą pareiškėjas informuojamas per DMS arba raštu, jeigu laikinai nėra užtikrintos DMS funkcinės galimybės, per 3 darbo dienas nuo sprendimo dėl paraiškos atmetimo priėmimo dienos.“

30. Pakeičiu 59 punktą ir jį išdėstau taip:

59. Pareiškėjas ar projekto vykdytojas įgyvendinančiosios institucijos sprendimus ar veiksmus (neveikimą) turi teisę apskųsti Projektų taisyklių 43 skirsnyje nustatyta tvarka.“

31. Pakeičiu 61 punktą ir jį išdėstau taip:

61. Ministerijai priėmus sprendimą finansuoti projektą, įgyvendinančioji institucija per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo gavimo dienos per DMS arba raštu, jeigu laikinai nėra užtikrintos DMS funkcinės galimybės, pateikia šį sprendimą pareiškėjams.“

32. Pakeičiu 62 punktą ir jį išdėstau taip:

62. Pagal Aprašą finansuojamiems projektams įgyvendinti bus sudaromos dvišalės projektų sutartys (toliau – projekto sutartis) tarp pareiškėjo ir įgyvendinančiosios institucijos. Kai projektas įgyvendinamas viešojo ir privataus sektorių partnerystės būdu, projekto sutartis sudaroma įsigaliojus viešojo ir privataus sektorių partnerystės sutarčiai.“

33. Pakeičiu 63 punktą ir jį išdėstau taip:

63. Ministerijai priėmus sprendimą dėl projekto finansavimo, įgyvendinančioji institucija Projektų taisyklių 18 skirsnyje nustatyta tvarka pagal Projektų taisyklių 4 priede nustatytą formą parengia ir pateikia pareiškėjui projekto sutarties projektą ir nurodo pasiūlymo pasirašyti sutartį galiojimo terminą, kuris turi būti ne trumpesnis nei 7 dienos. Pareiškėjui per įgyvendinančiosios institucijos nustatytą pasiūlymo galiojimo terminą nepasirašius projekto sutarties, pasiūlymas pasirašyti projekto sutartį netenka galios. Pareiškėjas turi teisę kreiptis į įgyvendinančiąją instituciją su prašymu dėl objektyvių priežasčių, nepriklausančių nuo pareiškėjo, pakeisti projekto sutarties pasirašymo terminą. Įgyvendinančioji institucija, įvertinusi prašymo priežastis, ir jei šis prašymas neprieštarauja Aprašui, turi teisę pakeisti projekto sutarties pasirašymo terminą ne ilgesniam kaip 10 dienų terminui ir apie savo sprendimą privalo informuoti pareiškėją per DMS arba raštu, jeigu laikinai nėra užtikrintos DMS funkcinės galimybės, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos.“

34. Pakeičiu 65 punktą ir jį išdėstau taip:

65. Projektas įgyvendinamas pagal Apraše, Projektų taisyklių IV, VI ir VII skyriuose ir projekto sutartyje nustatytus reikalavimus. Kai projektas įgyvendinamas viešojo ir privataus sektorių partnerystės būdu, taikomi šie papildomi reikalavimai:

65.1. privataus sektoriaus partneris turi užtikrinti tinkamą audito seką, sukurti ataskaitų teikimo ir dokumentų laikymo sistemą, kad privataus sektoriaus partnerio patirtos ir apmokėtos išlaidos atitiktų projekto išlaidas, kurias deklaruoja projekto vykdytojas;

65.2. kartu su mokėjimo prašymais turi būti pateikiami privataus sektoriaus partnerio, su kuriuo yra sudaryta viešojo ir privataus sektorių partnerystės sutartis, patirtas ir apmokėtas išlaidas patvirtinantys dokumentai (patyrimo bei apmokėjimo faktą įrodantys dokumentai) ir informacija apie veiklos pažangą;

65.3. su galutiniu mokėjimo prašymu turi būti pateikti privataus sektoriaus partnerio projekto vykdytojui pateikti ir projekto vykdytojo patvirtinti viešojo ir privataus sektorių partnerystės sutartyje numatyti privataus sektoriaus partnerio atlyginimo mokėjimo dokumentai (sąskaita, aktas ir kt.);

65.4. mokėjimai į sąlyginio deponavimo sąskaitą gali būti atlikti iki 2023 m. gruodžio 31 d.;

65.5. į sąlyginio deponavimo sąskaitą gautos lėšos turi būti naudojamos išmokoms mokėti viešojo ir privataus sektorių partnerystės sutartyje nustatyta tvarka;

65.6. projekto sutartyje nustatomas privalomas finansinis projekto lėšų įsisavinimo spartos rodiklis, t. y. nurodoma privaloma įsisavinti procentinė lėšų dalis nuo visų projektui įgyvendinti skirtų projekto finansavimo lėšų per 24 mėnesius nuo projekto sutarties pasirašymo dienos;

65.7. nutraukus viešojo ir privataus sektorių partnerystės sutartį, vertinama galimybė projekto vykdytojui įvykdyti projekto sutarties sąlygas ir tinkamų išmokų, kurios turi būti sumokėtos privataus sektoriaus partneriui viešojo ir privačiojo sektorių partnerystės sutarties nutraukimo atveju, dydis.“

35. Pakeičiu 67 punktą ir jį išdėstau taip:

67. Projekto vykdytojas turi užtikrinti, kad per 2 mėnesius po pirkimų plano įvertinimo įgyvendinančioje institucijoje dienos būtų paskelbtas (-i) projekto veiklai įgyvendinti reikalingas (-i) projektavimo paslaugų pirkimas (-ai) (tais atvejais, kai pareiškėjas paraiškos vertinimo metu nėra pateikęs patvirtinto statinio projekto) arba statybos darbų ir statinio techninės priežiūros paslaugų pirkimai (jeigu paraiškos vertinimo metu pareiškėjas turi patvirtintą statinio projektą). Jei projektų vykdytojas minėtų pirkimų nepaskelbia per 2 mėnesius po pirkimų plano įvertinimo įgyvendinančioje institucijoje dienos, įgyvendinančioji institucija turi teisę inicijuoti projekto sutarties nutraukimą (netaikoma, jei projektas įgyvendinamas viešojo ir privataus sektorių partnerystės būdu).“

36. Pakeičiu 1 priedo 2 punktą ir jį išdėstau taip:

 

„2. Projektas atitinka strateginio planavimo dokumentų nuostatas.

2.1. Projektas atitinka strateginio planavimo dokumentų nuostatas.

 

(Ministerija projektų finansavimo sąlygų apraše nurodo, prie kurių strateginio planavimo dokumentų įgyvendinimo turi būti prisidedama projektais, t. y. nurodo specialųjį atrankos kriterijų, kuris turi būti patvirtintas Veiksmų programos stebėsenos komiteto. Atitiktį šiam reikalavimui vertina ministerija prieš tai, kai projektas įtraukiamas į valstybės projektų sąrašą.)

Projektas turi atitikti strateginio planavimo dokumentus, nurodytus Aprašo 17 punkte ir 18.1–18.3 papunkčiuose.

(Jei šį bendrojo reikalavimo vertinimo aspektą vertina ne įgyvendinančioji institucija, pildydama tinkamumo finansuoti vertinimo lentelę, ji perkelia ministerijos atlikto projektinio pasiūlymo vertinimo išvadą ir skiltyje „Komentarai“ nurodo šios išvados pavadinimą ir datą.) 

 

2.2. Projektu prisidedama prie bent vieno 2009 m. spalio 30 d. Europos Vadovų Tarybos išvadomis Nr. 15265/09 patvirtintos Europos Sąjungos Baltijos jūros regiono strategijos, atnaujintos Europos Komisijos 2012 m. kovo 23 d. komunikatu Nr. COM (2012) 128, tikslo įgyvendinimo pagal bent vieną Europos Sąjungos Baltijos jūros regiono strategijos veiksmų plane, patvirtintame Europos Komisijos 2017 m. kovo 20 d. sprendimu Nr. SWD(2017)118, numatytą politinę sritį, horizontalųjį veiksmą ar įgyvendinimo pavyzdį.

Netaikoma.“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

37. Pakeičiu 3 priedo 2.1.1.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

2.1.1.1.

Šiame laukelyje, vadovaujantis Aprašo 35 punktu, iš investicinio projekto išrašomi biudžeto eilučių, kurios yra tinkamos finansuoti projekto išlaidos, nuo „A.1.“ iki „A.7.“ pavadinimai.

Šiame laukelyje įrašoma diskontuota reikšmė.

Šiame laukelyje įrašoma diskontuota reikšmė.“

 

38. Papildau 4 priedu (pridedama).

 

 

 

Vidaus reikalų ministras                                                                                           Eimutis Misiūnas

 

 

2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų

investicijų veiksmų programos 7 prioriteto

„Kokybiško užimtumo ir dalyvavimo darbo

rinkoje skatinimas“ Nr. 07.1.1-CPVA-V-906

priemonės „Kompleksinė paslaugų plėtra

integruotų teritorijų vystymo programų

tikslinėse teritorijose“ projektų finansavimo

sąlygų aprašo

4 priedas

 

 

 

 

PROJEKTŲ ATITIKTIES VALSTYBĖS PAGALBOS TAISYKLĖMS Patikros lapas

 

 

1. Priemonės teisinis pagrindas

Nurodomas Europos Komisijos sprendimo pavadinimas, data ir numeris.

 

2. Duomenys apie paraišką ir (arba) projektą

Paraiškos ir (arba) projekto numeris

 

Pareiškėjo ir (arba) projekto vykdytojo pavadinimas

 

Projekto pavadinimas

 

Projekto partnerio (-ių) pavadinimas (-ai)

 

 

3. Paraiškos ir (arba) projekto patikra dėl atitikties Europos Komisijos sprendimui Nr. (nurodomas Europos Komisijos sprendimo Nr.) (toliau – Sprendimas)

Nr.

Klausimai

Rezultatas

Pastabos:

3.1.

Ar projektas atitinka Sprendime pateiktą priemonės aprašymą?

□ Taip

□ Ne

 

3.2.

Ar pareiškėjas (pareiškėjo partneris, jei taikoma) atitinka Sprendime nustatytus reikalavimus pagalbos gavėjui?

□ Taip

□ Ne

 

3.3.

Ar pagalba nebūtų teikiama sunkumus turinčiai (-ioms) įmonėms?

□ Taip

□ Ne

 

3.4.

Ar pagalbos prašoma tinkamoms finansuoti išlaidoms, kurios atitinka Sprendime nustatytus reikalavimus?

□ Taip

□ Ne

 

3.5.

Ar pagalbos intensyvumas (jei taikoma – kiekvienai išlaidų kategorijai atskirai) atitinka Sprendime nustatytus reikalavimus?

□ Taip

□ Ne

 

3.6.

Ar pagalbos gavėjo įnašas atitinka Sprendime nustatytus reikalavimus ir į jį nebus įtraukta jokia valstybės parama, įskaitant de minimis pagalbą?

□ Taip

□ Ne

 

3.7.

Ar projektas atitinka kitus Sprendime pateiktus reikalavimus priemonei?

□ Taip

□ Ne

Nurodomi kiti Sprendime nustatyti reikalavimai projektui, kurių atitiktis buvo vertinama.

 

 

4. Valstybės pagalbos atitikties vertinimas

 

Ar teikiama valstybės pagalba atitinka Europos Komisijos sprendimą?

□ Taip

□ Ne

Nurodomi Sprendime nustatyti reikalavimai, kurie turėtų būti perkelti į projekto sutartį.

 

 

 

___________________________________

(patikrą atlikusios asmens pareigų pavadinimas)

____________

(data)

________________________

(vardas ir pavardė, parašas*)

 

 

* Jei pildoma popierinė versija

 

______________