LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRO 2015 M. gruodžio 11 D. ĮSAKYMO NR. 1V-991 „dėl 2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 7 PRIORITETO „KOKYBIŠKO UŽIMTUMO IR DALYVAVIMO DARBO RINKOJE SKATINIMAS“ NR. 07.1.1-CPVA-V-906 PRIEMONĖS „KOMPLEKSINĖ PASLAUGŲ PLĖTRA INTEGRUOTŲ TERITORIJŲ VYSTYMO PROGRAMŲ TIKSLINĖSE TERITORIJOSE“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2018 m. birželio 27 d. Nr. 1V-463

Vilnius

 

 

P a k e i č i u 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 7 prioriteto „Kokybiško užimtumo ir dalyvavimo darbo rinkoje skatinimas“ Nr. 07.1.1-CPVA-V-906 priemonės „Kompleksinė paslaugų plėtra integruotų teritorijų vystymo programų tikslinėse teritorijose“ projektų finansavimo sąlygų aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2015 m. gruodžio 11 d. įsakymu Nr. 1V-991 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 7 prioriteto „Kokybiško užimtumo ir dalyvavimo darbo rinkoje skatinimas“ Nr. 07.1.1-CPVA-V-906 priemonės „Kompleksinė paslaugų plėtra integruotų teritorijų vystymo programų tikslinėse teritorijose“ projektų finansavimo sąlygų aprašo patvirtinimo:

1.   Pakeičiu 3.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

3.1. Konversija – viešosios infrastruktūros (priklausančios pareiškėjui, savivaldybei ar partneriui nuosavybės teise ar valdomos patikėjimo teise) pertvarkymas naujai funkcijai ir (ar) paskirčiai ir (arba) anksčiau buvusios, dabar aktualios paskirties ir (ar) funkcijų atkūrimas ją modernizuojant ir išplečiant.“

2. Pakeičiu 3.5 papunktį ir jį išdėstau taip:

3.5. Kitos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Aprašo 2 punkte nurodytuose teisės aktuose, Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme, Lietuvos Respublikos kelių įstatyme, Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatyme, Lietuvos Respublikos energetikos įstatyme, Lietuvos Respublikos elektros energetikos įstatyme, Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą, taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. birželio 4 d. nutarimu Nr. 528 „Dėl Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą“, ir 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. spalio 3 d. nutarimu Nr. 1090 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Veiksmų programos administravimo taisyklės).“

3. Pakeičiu 7 punktą ir jį išdėstau taip:

7. Pagal Aprašą projektams įgyvendinti numatoma skirti iki 69 452 023 eurų (šešiasdešimt devynių milijonų keturių šimtų penkiasdešimt dviejų tūkstančių dvidešimt trijų eurų), iš kurių iki 44 885 349 eurų (keturiasdešimt keturių milijonų aštuonių šimtų aštuoniasdešimt penkių tūkstančių trijų šimtų keturiasdešimt devynių eurų) – ES struktūrinių fondų (Europos regioninės plėtros fondo) lėšos, iki 18 935 429 eurų (aštuoniolikos milijonų devynių šimtų trisdešimt penkių tūkstančių keturių šimtų dvidešimt devynių eurų) – ES struktūrinių fondų veiklos lėšų rezervo lėšos, iki 3 960 472 eurų (trijų milijonų devynių šimtų šešiasdešimties tūkstančių keturių šimtų septyniasdešimt dviejų eurų) – Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos ir iki 1 670 773 eurų (vieno milijono šešių šimtų septyniasdešimties tūkstančių septynių šimtų septyniasdešimt trijų eurų) – Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto veiklos lėšų rezervo lėšos. Projektų sutartys veiklos lėšų rezervo sumai gali būti pasirašomos Veiksmų programos administravimo taisyklių XII skyriaus IV skirsnyje nustatyta tvarka.“

4. Pakeičiu 21 punktą ir jį išdėstau taip:

21. Dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti paraiškos pateikimo ir vertinimo metu, projekto vykdymo laikotarpis gali būti pratęstas Projektų taisyklių nustatyta tvarka ne ilgiau kaip 12 mėnesių. Įgyvendinamų pagal Aprašą projektų veiklos turi būti baigtos ne vėliau nei 2023 m. rugsėjo 1 d. Prireikus pratęsti šiame punkte nurodytą projekto veiklų įgyvendinimo terminą, projekto sutarties keitimas turi būti derinamas su Ministerija.“

5. Pakeičiu 23.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

23.1. produkto stebėsenos rodiklio „Sukurtos arba atnaujintos atviros erdvės miestų vietovėse“ (rodiklio kodas P.B. 238) – 52 315 kv. m ir (arba);“.

6. Pakeičiu 24.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

24.1.  pareiškėjas iki projektinio pasiūlymo pateikimo Ministerijai dienos turi būti parengęs:

24.1.1. investicijų projektą, parengtą vadovaujantis Investicijų projektų, kuriems siekiama gauti finansavimą iš Europos Sąjungos struktūrinės paramos, rengimo metodika, kuri paskelbta ES struktūrinių fondų interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt, išskyrus Projektų taisyklių 671 punkte numatytus atvejus, kai investicijų projekto parengimas nėra privalomas; Optimalios projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimo kokybės vertinimo metodikos, kuri paskelbta ES struktūrinių fondų interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt, reikalavimai investiciniam projektui netaikomi, tačiau investicijų projekte turi būti įvertinta bent viena siūloma projekte įgyvendinti alternatyva; investicijų projekte taikomi Viešųjų erdvių ir bendruomeninės infrastruktūros atnaujinimo bei oro kokybės gerinimo projektų tipui priskirtini socialinės-ekonominės naudos (žalos) komponentai, vadovaujantis Konversijos koeficientų bei ekonominės-socialinės naudos (žalos) apskaičiavimo metodika, kuri paskelbta interneto svetainėje www.ppplietuva.lt;

24.1.2. sąnaudų ir naudos analizės rezultatų skaičiuoklę, parengtą pagal formą, nustatytą Optimalios projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimo kokybės vertinimo metodikos priede Nr. 4 „Sąnaudų ir naudos analizės rezultatų skaičiuoklė“ (toliau – sąnaudų ir naudos analizės rezultatų skaičiuoklė); sąnaudų ir naudos analizės rezultatų skaičiuoklė paskelbta ES struktūrinių fondų interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt;

24.1.3. pareiškėjas iki projektinio pasiūlymo pateikimo Ministerijai dienos turi būti gavęs iš įgyvendinančiosios institucijos išvadą dėl partnerystės projekto socialinės ekonominės naudos, jei projektas bus įgyvendinamas viešojo ir privataus sektorių partnerystės būdu;“.

7. Pakeičiu 24.2.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

24.2.1. pareiškėjas, savivaldybė ar partneris žemės sklypą (ar) statinį turi valdyti nuosavybės teise arba valdyti ir naudoti kitais Lietuvos Respublikos įstatymų nustatytais pagrindais (valdymo ir naudojimo sutartis turi būti įregistruota įstatymų nustatyta tvarka); kai žemės sklypas nesuformuotas, turi būti gautas Nacionalinės žemės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos sutikimas planuojamai vykdyti veiklai; jei žemės sklypą ir (ar) statinį valdo arba naudoja savivaldybė, pareiškėjui (partneriui) savivaldybė turi būti pavedusi atlikti projekto veiklų (darbų) užsakovo funkcijas; teisė valdyti ir naudoti žemės sklypą / sutikimas turi galioti ne trumpiau nei penkerius metus nuo projekto veiklų įgyvendinimo pabaigos;“.

8. Pakeičiu 35 punktą ir jį išdėstau taip:

35. Pagal Aprašą ir Bendrojo bendrosios išimties reglamento 7 ir 48, 53, 55 ar 56 straipsnius tinkamų išlaidų kategorijos yra šios:

35.1.  3 išlaidų kategorija „Statyba, rekonstravimas, remontas ir kiti darbai“;

35.2.  4 išlaidų kategorija „Įranga, įrenginiai ir kitas turtas“;

35.3. 6 išlaidų kategorija „Informavimas apie projektą“ – be privalomų įgyvendinti informavimo apie projektą priemonių, nustatytų Projektų taisyklių 37 skirsnyje, pasirašius projekto sutartį, projekto vykdytojas privalo informuoti visuomenę apie įgyvendinamą projektą du kartus – projekto įgyvendinimo pradžioje ir baigus įgyvendinti projektą (pavyzdžiui, straipsniai regioninėje ir (arba) vietinėje spaudoje, pranešimai, vaizdo ir garso informacija kitose visuomenės informavimo priemonėse) (netaikoma valstybės pagalbos atveju);  

35.4. 7 išlaidų kategorija „Netiesioginės išlaidos ir kitos išlaidos pagal fiksuotąją projekto išlaidų normą“ (fiksuotąją projekto išlaidų normą nustato įgyvendinančioji institucija projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu, remdamasi projekto biudžetu ir neviršydama Fiksuotosios normos taikymo netiesioginėms projekto išlaidoms apmokėti tvarkos aprašo (Projektų taisyklių 10 priedas) 4 punkte nustatytų didžiausių ribų) (netaikoma valstybės pagalbos atveju);

35.5. investicijų projekto, statinio projekto rengimo ir statinio projekto ekspertizės išlaidos (netaikoma valstybės pagalbos atveju).“

9. Pakeičiu 1 priedo 4.1.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

„4.1.1. aplinkosaugos srityje (aplinkos kokybė ir gamtos ištekliai, kraštovaizdžio ir biologinės įvairovės apsauga, klimato kaita, aplinkos apsauga ir kt.);

(Vertinant, ar įgyvendinant projektą bus atsižvelgiama į aplinkos apsaugos reikalavimus, tikrinama:

- jei planuojama vykdyti ūkinę veiklą, kuriai vadovaujantis Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymu reikia atlikti nustatytas atrankos dėl poveikio aplinkai vertinimo ar poveikio aplinkai vertinimo procedūras, tikrinama, ar yra gauta Aplinkos apsaugos agentūros atrankos dėl poveikio aplinkai vertinimo išvada, kad poveikio aplinkai vertinimas neprivalomas, arba sprendimas dėl planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai;

 

- jei planuojamą ūkinę veiklą numatoma įgyvendinti „Natura 2000“ teritorijoje ar šios teritorijos artimoje aplinkoje, kuriai, vadovaujantis Planų ar programų ir planuojamos ūkinės veiklos įgyvendinimo poveikio įsteigtoms ar potencialioms „Natura 2000“ teritorijoms reikšmingumo nustatymo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2006 m. gegužės 22 d. įsakymu Nr. D1-255 „Dėl Planų ar programų ir planuojamos ūkinės veiklos įgyvendinimo poveikio įsteigtoms ar potencialioms „Natura 2000“ teritorijoms reikšmingumo nustatymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, turi būti nustatytas planuojamos ūkinės veiklos poveikio „Natura 2000“ teritorijoms reikšmingumas ar yra gauta saugomų teritorijų institucijos Planų ar programų ir planuojamos ūkinės veiklos įgyvendinimo poveikio „Natura 2000“ teritorijoms reikšmingumo išvada;).

 

 

 

10. Pakeičiu 1 priedo 7.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

„7.1. Projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimas pagrįstas sąnaudų ir naudos analizės rezultatais:  

(Šis vertinimo aspektas taikomas projektams, kuriems teikiamas investicijų projektas (pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. 1K-316 „Dėl Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“, (toliau – Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės) 671 punktą) kartu su sąnaudų ir naudos skaičiuokle. Taip pat taikoma tais atvejais, kai teikiamas investicijų projektas kartu su sąnaudų ir naudos skaičiuokle su viena siūloma įgyvendinti projekto alternatyva.

 

Įgyvendinančioji institucija vertina atitiktį šiam vertinimo aspektui tik tais atvejais, jei projektas atrenkamas projektų konkurso būdu arba tęstinės projektų atrankos būdu. Kitais atvejais atitiktį šiam vertinimo aspektui vertina ministerija arba Regioninės plėtros departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos. Kai projektas įgyvendinamas viešojo ir privataus sektorių partnerystės būdu, ministerijos ar Regioninės plėtros departamento prie Vidaus reikalų ministerijos sprendimas priimamas atsižvelgiant į viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros pateiktą vertinimo išvadą dėl partnerystės ar koncesijos projekto socialinės ir ekonominės naudos. Visais atvejais vertinama vadovaujantis Investicijų projektų, kuriems siekiama gauti finansavimą iš Europos Sąjungos struktūrinės paramos ir / ar valstybės biudžeto lėšų, rengimo metodika (toliau – Investicijų projektų rengimo metodika ) ir Optimalios projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimo kokybės vertinimo metodika (toliau – Kokybės metodika), kurios skelbiamos interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt. Jei Investicijų projektų rengimo metodiką numatoma taikyti su išimtimis, tokios išimtys turi būti suderintos su vadovaujančiąja institucija ir numatytos projektų finansavimo sąlygų apraše.

 

Šis vertinimo aspektas netaikomas techninės paramos projektams ir projekto įgyvendinimo metu, išskyrus atvejus, kai taikomi Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 196.1 arba 196.5 papunkčio reikalavimai.)

Šio reikalavimo atitiktis tikrinama vadovaujantis informacija, pateikta Aprašo 24.1.1 ir 24.1.2 papunkčiuose nurodytuose dokumentuose.

(Jei šį bendrojo reikalavimo vertinimo aspektą vertina ne įgyvendinančioji institucija, pildydama tinkamumo finansuoti vertinimo lentelę, ji perkelia ministerijos atlikto projektinio pasiūlymo vertinimo išvadą ir skiltyje „Komentarai“ nurodo šios išvados pavadinimą ir datą.).“

 

 


 

11. Pakeičiu 1 priedo 7.1.4 papunktį ir jį išdėstau taip:

„7.1.4. optimali projekto įgyvendinimo alternatyva pasirinkta pagal projekto įgyvendinimo alternatyvų finansinių ir (arba) ekonominių rodiklių (grynosios dabartinės vertės, vidinės grąžos normos, naudos ir sąnaudų santykio) reikšmes;

(Įsitikinama, kad optimali projekto įgyvendinimo alternatyva pasirinkta pagal didžiausią ekonominės grynosios dabartinės vertės reikšmę (kuri turi būti didesnė nei 0), palyginus ekonominį naudos ir išlaidų santykį (kuris turi būti didesnis už 1) bei ekonominę vidinę grąžos normą (kurios reikšmė visais atvejais turi būti didesnė už naudojamą socialinę diskonto normą). Jei vertinama tik viena projekto įgyvendinimo alternatyva, įsitikinama, kad ji finansiškai gyvybinga (kiekvienais projekto ataskaitinio laikotarpio metais sukauptas grynųjų pinigų srautas negali būti neigiamas) ir ekonominė grynoji dabartinė vertė yra teigiama. Papildomai atsižvelgiama (jei apskaičiuojama) į ekonominę vidinę grąžos normą, kuri turi būti didesnė nei naudojama socialinė diskonto norma, ir ekonominį sąnaudų ir naudos santykį, kuris turi būti didesnis už 1.).“

 

 

 

 

 

 

Vidaus reikalų ministras                                                                                           Eimutis Misiūnas