VALSTYBINĖS ENERGETIKOS INSPEKCIJOS PRIE ENERGETIKOS MINISTERIJOS VIRŠININKAS

 

 

Įsakymas

DĖL ENERGIJOS VARTOJIMO EFEKTYVUMO DIDINIMO REIKALAVIMŲ neVYKDYMO ir PAŽEIDIMO NAGRINĖJIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2017 m. vasario 17 d. Nr. 1V-16

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos energijos vartojimo efektyvumo didinimo įstatymo XII-2702 13 straipsnio 2 dalimi ir Valstybinės energetikos inspekcijos prie Energetikos ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2016 m. liepos 26 d. įsakymu Nr. 1-209, 20.4 punktu,

1. T v i r t i n u Energijos vartojimo efektyvumo didinimo reikalavimų nevykdymo ir pažeidimo nagrinėjimo taisykles (pridedama).

2. P a v e d u šio įsakymo vykdymo kontrolę Valstybinės energetikos inspekcijos prie Energetikos ministerijos Planavimo ir kontrolės skyriaus vedėjui.

3. Į p a r e i g o j u Valstybinės energetikos inspekcijos prie Energetikos ministerijos Bendrųjų reikalų skyrių ne vėliau kaip kitą darbo dieną po šio įsakymo pasirašymo įregistruoti ir paskelbti jį Teisės aktų registre ir Valstybinės energetikos inspekcijos prie Energetikos ministerijos interneto svetainėje.

 

 

 

Viršininkas                                                                                                                   Jurgis Dumbrava


                         PATVIRTINTA

Valstybinės energetikos inspekcijos prie Energetikos ministerijos viršininko

2017 m. vasario 17 d. įsakymu Nr. 1V-16

 

ENERGIJOS VARTOJIMO EFEKTYVUMO DIDINIMO REIKALAVIMŲ NEVYKDYMO IR PAŽEIDIMO NAGRINĖJIMO TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Šios energijos vartojimo efektyvumo didinimo reikalavimų nevykdymo ir pažeidimo nagrinėjimo taisyklės (toliau – Taisyklės) reglamentuoja Valstybinės energetikos inspekcijos prie Energetikos ministerijos (toliau – VEI) veiklą, vykdant Lietuvos Respublikos energijos vartojimo efektyvumo didinimo įstatymu (toliau – Įstatymas) pavestas funkcijas, nagrinėjant Įstatymo pažeidimo atvejus, sudarant Įstatymo nevykdymo ir pažeidimų nagrinėjimo komisiją, priimant sprendimus dėl pažeidimų ir taikant atsakomybę už numatytus Įstatymo pažeidimus. Įstatymo pažeidimų nagrinėjimo tvarką nustato Įstatymas ir šios Taisyklės.

2.  Šiose Taisyklėse naudojamos sąvokos atitinka Įstatyme naudojamas sąvokas.

3.  Asmenys, pažeidę Įstatymo reikalavimus, atsako šio ir kitų Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

 

II SKYRIUS

VEI TEISĖS IR PAREIGOS NAGRINĖJANT ĮSTATYMO PAŽEIDIMUS

 

4.  Įstatymo pažeidimus VEI nagrinėja ir sankcijas skiria VEI viršininko pasirašytu motyvuotu sprendimu.

5.  VEI vykdydama Įstatymu jai pavestas funkcijas:

5.1. savo iniciatyva nagrinėja galimus Įstatymo ir jo pagrindu priimtų teisės aktų pažeidimus;

5.2. bendradarbiauja su Energetikos ministerija, kitomis valstybinėmis institucijomis ar įstaigomis ir pagal Įstatymą įsipareigojimų turinčiais asmenimis;

5.3. atlieka tyrimus, jeigu įtaria, kad asmenys pažeidė Įstatymą ir jo pagrindu priimtus teisės aktus;

5.4. neatlygintinai gauna pažeidimams nagrinėti reikalingą informaciją, duomenis, dokumentus, jų kopijas, kitą informaciją, duomenis, dokumentus ir jų kopijas iš valstybės ir savivaldybių institucijų bei įstaigų, registrų ar informacinių sistemų, fizinių ir juridinių asmenų, kitų organizacijų ir jų padalinių;

5.5. taiko Įstatyme ir šiose Taisyklėse nustatytas poveikio priemones pagal Įstatymą įsipareigojimų turintiems asmenims, pažeidusiems Įstatymą ar jo pagrindu priimtus teisės aktus;

5.6. atlieka kitas Įstatyme ir šiose Taisyklėse nustatytas funkcijas.

 

 

 

 

III SKYRIUS

PAŽEIDIMO NAGRINĖJIMO PROCEDŪROS INICIAVIMAS IR JOS

DALYVIAI

 

6.    VEI motyvuotu sprendimu privalo pradėti Įstatymo pažeidimo nagrinėjimo procedūrą, jeigu gauna duomenų apie galimą šio Įstatymo pažeidimą kaip yra numatyta Įstatymo 17 straipsnio 3 dalyje. Visais atvejais motyvuotą sprendimą, įforminamą įsakymu, dėl procedūros pradėjimo priima VEI viršininkas.

7.    VEI viršininko motyvuotu sprendimu, įforminamu įsakymu, išnagrinėti Įstatymo pažeidimo atvejį yra sudaroma Įstatymo nevykdymo ir pažeidimų nagrinėjimo komisija.

8.    Įstatymo pažeidimo nagrinėjimo procedūroje turi teisę dalyvauti pažeidimo procedūros dalyviai. Procedūros dalyviai (toliau – dalyviai) yra:

8.1. asmenys, įtariami padarę Įstatymo 17 straipsnio 3 dalyje nurodytus pažeidimus (valstybės valdomi operatoriai; energijos tiekėjai, įmonės, kurios nėra smulkiojo ir vidutinio verslo subjektai; Įstatymo 7 straipsnio 2 dalyje nurodytos energetikos įmonės, galinčios sudaryti su Energetikos ministerija susitarimus dėl energijos sutaupymo);

8.2. Energetikos ministerijos atsakingi atstovai;

8.3. ekspertai, specialistai ir kiti asmenys, kurie įtraukiami į pažeidimo nagrinėjimo procedūrą VEI sprendimu.

9.  Dalyviams gali atstovauti jų atstovai, kai atstovavimas yra tinkamai įformintas rašytiniu dokumentu ir kai nėra būtina, kad dalyvautų atitinkamas fizinis asmuo asmeniškai (ekspertas, kitas asmuo), kuris gali duoti paaiškinimus ar suteikti kitą informaciją, reikalingą tinkamai ir visapusiškai išnagrinėti pažeidimą.

10.  VEI savo iniciatyva pradeda Įstatymo pažeidimo procedūrą tais atvejais, kai vykdant VEI funkcijas, nustatomas galimas Įstatymo pažeidimo atvejis ir aplinkybės, kurios sudaro pagrindą įtarti, kad Įstatymo reikalavimai galimai buvo pažeisti. Tokiu atveju VEI valstybės tarnautojas, kuris nustatė galimas Įstatymo pažeidimo aplinkybes, informuoja VEI viršininką, kuris priima motyvuotą sprendimą dėl procedūros pradėjimo.

 

IV SKYRIUS

ĮSTATYMO NEVYKDYMO IR PAŽEIDIMŲ NAGRINĖJIMO KOMISIJOS SUDARYMAS

 

11.          Įstatymo nevykdymo ir pažeidimų nagrinėjimo komisija (toliau – Komisija) sudaroma iš ne mažiau kaip 5 (penkių) VEI valstybės tarnautojų. Į Komisijos sudėtį skiriami VEI valstybės tarnautojai, atsižvelgiant į jų pareiginius nuostatus ir energetikos sektorių, kuriame šie asmenys specializuojasi, eidami pareigas VEI. Į Komisijos sudėtį visais atvejais yra įtraukiamas VEI Teisės ir personalo skyriaus ir VEI Finansų ir apskaitos skyriaus valstybės tarnautojas. Tas pats VEI valstybės tarnautojas gali būti kelių Komisijų, atliekančių Įstatymo pažeidimo tyrimą, nariu.

12.          Komisija yra sudaroma VEI viršininko motyvuotu sprendimu, kuriuo yra nusprendžiama pradėti pažeidimo nagrinėjimo procedūrą, kai VEI nustato arba gauna informacijos apie galimą Įstatymo pažeidimą iš Energetikos ministerijos, kitų valstybinių institucijų ir įstaigų arba pradeda procedūrą savo iniciatyva. Komisija nėra nuolatinė ir sudaroma tik atitinkamam galimam pažeidimui ištirti. VEI viršininkas Komisijos pirmininką paskiria iš sudarytos Komisijos narių.

13.          Komisijos nariai, vykdydami savo funkcijas, vadovaujasi Įstatymu, Taisyklėmis ir kitais teisės aktais, teisingumo, sąžiningumo, objektyvumo bei nešališkumo principais. Tuo atveju, kai Komisijos nario dalyvavimas Komisijos veikloje gali kelti šališkumo klausimų, Komisijos narys privalo apie tai pranešti VEI viršininkui ir nusišalinti nedelsiant, kai tik sužinojo apie nešališkumo klausimą keliančias aplinkybes. Vietoj nusišalinusio komisijos nario yra skiriamas kitas VEI valstybės tarnautojas.

14.          Komisijos posėdžiai, kuriuose dalyvauja procedūros dalyviai, gali būti protokoluojami. Komisijos atliekamas tyrimas baigiamas ir įforminamas Komisijos išvada, priimama Komisijos narių balsų dauguma ir pateikiama VEI viršininkui.

 

V SKYRIUS

KOMISIJOS TEISĖS IR PAREIGOS. PAŽEIDIMO NAGRINĖJIMO PROCEDŪRA

 

15.          Komisijos veiklos tikslas – išsamiai, visapusiškai ir operatyviai ištirti galimus Įstatymo pažeidimus, pagal Taisyklių reikalavimus parengti bei pateikti išvadą VEI viršininkui.

16.          Komisija, tirdama galimą Įstatymo pažeidimą:

16.1.  raštu kreipiasi į asmenį, dėl kurio veiksmų ši procedūra pradėta, ir paprašo per 14 darbo dienų pateikti motyvuotą paaiškinimą ir jį pagrindžiančius įrodymus apie aplinkybes, dėl kurių pradėta šio įstatymo pažeidimo nagrinėjimo procedūra;

16.2.  dalyviams ne vėliau kaip prieš 14 kalendorinių dienų iki šio Įstatymo pažeidimų nagrinėjimo VEI dienos registruotu laišku praneša apie galimus šio Įstatymo pažeidimus, šių pažeidimų nagrinėjimo vietą ir laiką, taip pat pasiūloma susipažinti su gautais dokumentais ir kita informacija ir raštu pateikti paaiškinimus ir dokumentus.

17.          Komisija yra atsakinga už rašytinių pranešimų apie pradėtą galimo pažeidimo tyrimą parengimą ir išsiuntimą pažeidimu įtariamam subjektui ir dalyviams. Šiuos pranešimus parengia vienas iš Komisijos narių Komisijos primininko pavedimu ir pateikia pasirašyti VEI viršininkui.

18.          Pažeidimų nagrinėjimas galimas tik tuo atveju, kai yra duomenų, kad procedūros dalyviams tinkamai ir laiku buvo pranešta apie nagrinėjimo vietą ir laiką. Tinkamu pranešimu yra laikomi atvejai, kai VEI išsiuntė registruotą laišką VEI žinomu adresu, elektroniniu paštu ar faksu (jeigu žinomi).

19.          Dalyviai turi teisę susipažinti su gautais dokumentais ir kita informacija, duoti žodinius ar rašytinius paaiškinimus, teikti prašymus, pateikti papildomą informaciją ir kitus dokumentus.

20.          Komisija, tirdama pažeidimą, turi teisę:

20.1.  neatlygintinai gauti informaciją, reikalingą tyrimui atlikti, kurios apimtis nustato Komisija prašymuose pateikti ją (įskaitant sutartis, išvadas, įsakymus ir bet kokius kitus dokumentus, reikalingus Komisijai);

20.2.  pateikti prašymus ūkio subjektams, fiziniams asmenims ar valstybės (savivaldybės) institucijoms dėl dokumentų ir informacijos, kuri yra būtina pažeidimo tyrimui atlikti, gavimo;

20.3.  kreiptis į subjektą, dėl kurio veiklos yra atliekamas tyrimas, dėl dokumentų, informacijos, paaiškinimų ir kitų duomenų gavimo;

20.4.  gauti specialistų, ekspertų paaiškinimus ir/ar išvadas;

20.5.  atlikti faktinių aplinkybių patikrinimą ir surašyti patikrinimo aktą;

20.6.  atlikti kitus veiksmus, kurie, Komisijos nuomone, yra būtini išsamiai ir tinkamai ištirti galimą pažeidimą.

21.          Komisija, tirdama galimą pažeidimą, privalo:

21.1.  visapusiškai išanalizuoti tyrimo metu gautą informaciją, duomenis ir dokumentus;

21.2.  gauti subjekto, dėl kurio yra pradėtas tyrimas, paaiškinimus;

21.3.  gauti paaiškinimus iš kitų subjektų, jeigu paaiškėja, kad šios informacijos gavimas yra būtinas tinkamam tyrimo atlikimui;

21.4.  dalyvauti posėdyje, kuriame yra svarstomas piniginės baudos skyrimo klausimas, pateikti paaiškinimus ir užduoti klausimus posėdyje dalyvaujantiems asmenims;

21.5.  atlikti kitus veiksmus, susijusius su tyrimo atlikimu.

22.          Išnagrinėjusi visą gautą informaciją, dokumentus ir kitus duomenis, Komisija, laikydamasi Taisyklėse nustatytų reikalavimų ir tvarkos, parengia ir teikia VEI viršininkui išvadą dėl Įstatymo pažeidimo (Taisyklių 1 priedas).

23.          Išvadą pasirašo visi Komisijos nariai. Tuo atveju, kai Komisijos narys nesutinka su bendra Komisijos išvada, jis išvadą pasirašo su žyma „Nesutinku“ ir pateikia atskirąją nuomonę raštu, išdėstydamas nesutikimo motyvus ir pateikdamas paaiškinimus. Atskiroji nuomonė pridedama prie išvados ir teikiama VEI viršininkui.

24.          Komisija išvadoje VEI viršininkui siūlo priimti vieną iš šių sprendimų:

24.1. taikyti šio įstatymo nustatytas sankcijas;

24.2. netaikyti sankcijų, kai nenustatomas šio įstatymo nuostatų pažeidimas.

25.          Tuo atveju, jeigu Komisija siūlo taikyti sankcijas, turi būti nurodoma siūlomos taikyti sankcijos dydis ir motyvai dėl siūlomos sankcijos pasirinkimo. Komisijos išvada yra rekomendacinio pobūdžio ir nėra privaloma VEI viršininkui.

 

VI SKYRIUS

VEI SPRENDIMAS DĖL ĮSTATYMO PAŽEIDIMO

 

26.          Komisija baigia darbą, kai yra priimamas VEI viršininko sprendimas dėl Įstatymo pažeidimo.

27.          Sprendimas dėl sankcijos skyrimo turi būti priimtas per 3 mėnesius nuo pažeidimo nustatymo dienos, o kai pažeidimas yra tęstinis ar trunkamasis, – nuo paskutinių tęstinio pažeidimo veiksmų atlikimo dienos ar trunkamojo pažeidimo paaiškėjimo dienos. Už pažeidimus, nuo kurių padarymo dienos praėjo daugiau kaip penkeri metai, sankcijos negali būti skiriamos.

28.          VEI viršininkas, išnagrinėjęs išvadą, priima sprendimą, kuriame turi būti nurodyta:

28.1. sprendimą priėmusios institucijos pavadinimas;

28.2. sprendimo priėmimo data ir vieta;

28.3. sprendimą priėmusio asmens (VEI viršininkas ar jį pavaduojantis asmuo) duomenys, šio įstatymo pažeidimo nagrinėjimo procedūros dalyviai ir kiti dalyvavę suinteresuoti asmenys;

28.4. asmens, dėl kurio veiksmų (neveikimo) buvo priimtas sprendimas, duomenys;

28.5. nustatytos faktinės aplinkybės;

28.6. pažeidimo faktą patvirtinantys įrodymai, kuriais grindžiamas sprendimas, ar argumentai, dėl kurių įrodymai atmetami;

28.7. šio įstatymo straipsnis, nustatantis atsakomybę už pažeidimą;

28.8. asmens, dėl kurio veiksmų (neveikimo) buvo priimtas sprendimas, paaiškinimai ir jų įvertinimas;

28.9. priimtas sprendimas;

28.10. sprendimo įvykdymo tvarka ir terminas;

28.11. sprendimo apskundimo terminai ir tvarka.

29.          VEI viršininkas turi teisę grąžinti Komisijai išvadą, jeigu nustatoma, kad tam tikri svarbūs pažeidimo tyrimo aspektai nebuvo įvertinti ir išnagrinėti, ir per ne ilgesnį kaip 5 darbo dienų terminą įpareigoti nustatytus trūkumus pašalinti.

30.          VEI viršininkas, išnagrinėjęs ir įvertinęs Komisijos išvadą, priima vieną iš šių sprendimų:

30.1. taikyti šio įstatymo nustatytas sankcijas;

30.2. netaikyti sankcijų, kai nenustatomas šio įstatymo nuostatų pažeidimas.

31.          VEI viršininko sprendimas (Taisyklių 2 priedas), pasirašomas ir registruotu laišku siunčiamas dalyviams ne vėliau, kaip per 3 (tris) darbo dienas nuo sprendimo priėmimo.

32.         

VII SKYRIUS

VEI SKIRIAMA BAUDA IR SPRENDIMO VYKDYMAS

 

33.          VEI, nustačiusi, kad Įstatymo 16 straipsnio 1 dalies 1 punkte nurodyti asmenys padarė šio įstatymo pažeidimus, skiria šias sankcijas:

32.1. įspėjimą;

32.2. baudą.

34.          VEI turi teisę asmenims skirti šias sankcijas:

33.1. už Įstatymo nustatytos ataskaitos nepateikimą susitarime dėl energijos sutaupymo nustatyta tvarka – įspėjimą (Įstatymo 7 straipsnis);

33.2. už atsisakymą sudaryti su Energetikos ministerija susitarimą dėl energijos sutaupymo arba šiuo susitarimu nustatytų reikalavimų ar sąlygų nesilaikymą – baudą iki 5 procentų nuo bendrųjų metinių pajamų (Įstatymo 7 straipsnio 1 dalis);

33.3. už Įstatymo nustatytos ataskaitos nepateikimą susitarime dėl vartotojų švietimo ir konsultavimo nustatyta tvarka – įspėjimą (Įstatymo 8 straipsnis);

33.4. už atsisakymą sudaryti su Energetikos ministerija susitarimą dėl vartotojų švietimo ir konsultavimo arba šiuo susitarimu nustatytų reikalavimų ar sąlygų nesilaikymą – baudą iki 3 procentų nuo bendrųjų metinių pajamų (Įstatymo 8 straipsnis);

33.5. už Įstatymo numatyto energijos vartojimo auditų neatlikimą ar ataskaitos nepateikimą – įspėjimą (Įstatymo 11 straipsnis);

33.6. už pakartotinį per 3 mėnesius nuo įspėjimo skyrimo Įstatymo 11 straipsnyje nurodyto pažeidimo padarymą – baudą iki 0,5 procento nuo bendrųjų metinių pajamų;

33.7. už Įstatymo numatytos pareigos asmens, dėl kurio pradėta šio įstatymo pažeidimo nagrinėjimo procedūra, nevykdymo per VEI nurodytą terminą pateikti informaciją ir dokumentus galimiems šio įstatymo pažeidimams VEI tirti nevykdymą – įspėjimą (Įstatymo 18 straipsnis).

35.          Skiriamos baudos dydis nustatomas pagal minimalios ir maksimalios baudos dydžio vidurkį, atsižvelgiant į atsakomybę lengvinančias ar sunkinančias aplinkybes. Kai yra atsakomybę lengvinančių aplinkybių, bauda mažinama nuo jos vidutinio iki minimalaus dydžio, o kai yra atsakomybę sunkinančių aplinkybių, bauda didinama nuo jos vidutinio iki maksimalaus dydžio. Kai yra atsakomybę lengvinančių ir sunkinančių aplinkybių, bauda skiriama atsižvelgiant į jų kiekį ir reikšmingumą. Baudos mažinimas ar didinimas motyvuojamas Komisijos išvadoje ir VEI sprendime.

36.          Atsakomybę lengvinančiomis aplinkybėmis laikoma tai, kad pažeidėjas padėjo VEI tyrimo metu, įsipareigojimo ar susitarimo metu Energetikos ministerijai teikė visapusišką ir objektyvią informaciją, tokio pobūdžio pažeidimą padarė pirmą kartą.

37.          Atsakomybę sunkinančiomis aplinkybėmis laikoma tai, kad pažeidėjas įsipareigojimo ar susitarimo metu Energetikos ministerijai neteikė visapusiškos ir objektyvios informacijos, tęsė pažeidimą nepaisydamas Energetikos ministerijos nustatyto trūkumų pašalinimo termino, pažeidimą padarė ne pirmą kartą.

38.          Už tą patį pažeidimą gali būti skiriama tik viena sankcija. Sankcijos skyrimas neatleidžia nuo pareigos, už kurios nevykdymą paskirta sankcija, vykdymo.

39.          Per vienerius metus nuo nustatyto pažeidimo pakartotinai padarius Taisyklių 33.1, 33.3 ar 33.7 papunkčiuose numatytą pažeidimą, už kurį jau buvo pritaikyta Įstatymo ir Taisyklių nustatyta sankcija, gali būti skiriama bauda iki 5 procentų praėjusių metų bendrųjų metinių pajamų.

40.          Tais atvejais, kai neįmanoma nustatyti juridinio asmens praėjusių metų bendrųjų metinių pajamų, VEI turi teisę vietoj Taisyklių 33.2, 33.4 ar 33.6 punktuose ar 38 punkte nurodytos baudos skirti juridiniam asmeniui baudą iki 80 000 eurų.

41.          Asmuo, kurio atžvilgiu pradėta pažeidimo nagrinėjimo procedūra, privalo pateikti VEI ar Komisijai visą tyrimui reikalingą informaciją, įskaitant informaciją ir duomenis, būtinus nustatyti bendrąsias subjekto pajamas.

42.          VEI sprendimu paskirta bauda turi būti sumokėta per 30 kalendorinių dienų nuo tos dienos, kai sprendimas dėl baudos skyrimo buvo įteiktas. Apskundus VEI sprendimą, bauda turi būti sumokėta ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo teismo sprendimo įsiteisėjimo dienos.

43.            VEI sprendimas yra vykdomasis dokumentas, vykdomas Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka.

44.          VEI turi teisę neskirti baudos, kai pažeidimas Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka laikomas mažareikšmiu. Visais atvejais dėl pažeidimo pripažinimo mažareikšmiu pateikiami išsamūs motyvai.

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

45.          Skundai dėl VEI sprendimų teisėtumo ir pagrįstumo nagrinėjami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

46.          Asmuo, nesutinkantis su VEI sprendimu, turi teisę per 30 kalendorinių dienų nuo sprendimo priėmimo dienos apskųsti jį teismui Administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.


Energijos vartojimo efektyvumo didinimo reikalavimų nevykdymo ir pažeidimų nagrinėjimo taisyklių 1 priedas

 

 

(Išvados formos pavyzdys)

LIETUVOS RESPUBLIKOS ENERGIJOS VARTOJIMO EFEKTYVUMO DIDINIMO ĮSTATYMO NEVYKDYMO IR PAŽEIDIMŲNAGRINĖJIMO KOMISIJOS IŠVADA

 

____________ Nr. ____________

(data)

(vieta)

 

 

Lietuvos Respublikos energijos vartojimo efektyvumo didinimo įstatymo nevykdymo ir pažeidimų nagrinėjimo komisija (toliau – Komisija), sudaryta Valstybinės energetikos inspekcijos prie Energetikos ministerijos (toliau – VEI) viršininko [....] įsakymu Nr. [....], išnagrinėjo galimą Lietuvos Respublikos energijos vartojimo efektyvumo didinimo įstatymo pažeidimo atvejį ir

n u s t a t ė:

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Komisija vertino šiuos dokumentus:

1.   _________________________________________;

2.   _________________________________________;

 

Komisija teikia VEI viršininkui išvadą dėl Lietuvos Respublikos energijos vartojimo efektyvumo didinimo įstatymo pažeidimo ir nurodo, kad:

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Vadovaujantis Lietuvos Respublikos energijos vartojimo efektyvumo didinimo įstatymo 19 ir 20 straipsniais, Energijos vartojimo efektyvumo didinimo reikalavimų nevykdymo ir pažeidimo nagrinėjimo taisyklėmis, patvirtintomis Valstybinės energetikos inspekcijos prie Energetikos ministerijos viršininko įsakymu, VEI viršininkui s i ū l o m a:

 

 

Komisijos pirmininkas                                                                        

 

Komisijos nariai

 

 

 

 

VALSTYBINĖ ENERGETIKOS INSPEKCIJA PRIE ENERGETIKOS MINISTERIJOS

 

SPRENDIMAS

DĖL ENERGIJOS VARTOJIMO EFEKTYVUMO DIDINIMO REIKALAVIMŲ NEVYKDYMO IR PAŽEIDIMO

____________ Nr. ____________

(data)

(vieta)

 

 

Atsižvelgdamas į Lietuvos Respublikos energijos vartojimo efektyvumo didinimo įstatymo nevykdymo ir pažeidimų nagrinėjimo komisijos (toliau – Komisija), sudarytos Valstybinės energetikos inspekcijos prie Energetikos ministerijos (toliau – VEI) viršininko įsakymu Nr. ____, išnagrinėtą galimą Lietuvos Respublikos energijos vartojimo efektyvumo didinimo įstatymo pažeidimo atvejį ir pateiktą _____išvadą Nr. ______, ir vadovaudamasis Lietuvos Respublikos energijos vartojimo efektyvumo didinimo įstatymo 19 ir 20 straipsniais, n u s p r e n d ž i u dėl šios procedūros:

 

Procedūros dalyviai ir kiti asmenys :

1.           _________________________________________;

2.           _________________________________________;

3.           _________________________________________;

 

Asmens, dėl kurio veiksmų (neveikimo) buvo priimtas sprendimas, duomenys:

 

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Nustatytos faktinės aplinkybės:

 

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Pažeidimo faktą patvirtinantys įrodymai, kuriais grindžiamas sprendimas, ar argumentai, dėl kurių įrodymai atmetami:

 

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Įstatymo straipsnis, nustatantis atsakomybę už pažeidimą:

 

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Asmens, dėl kurio veiksmų (neveikimo) buvo priimtas sprendimas, paaiškinimai ir jų įvertinimas;

 

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Įvertinus visas nurodytas aplinkybes yra konstatuojama, kad (pažeidimo vertinimas, motyvai):

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

ir nusprendžiama:

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

Asmuo, nesutinkantis su šiuo sprendimu, turi teisę per 30 kalendorinių dienų nuo sprendimo priėmimo dienos apskųsti jį teismui Administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Leidimo galiojimo trukmė: neterminuota.

 

 

 

Viršininkas