LIETUVOS RESPUBLIKOS
GENERALINIS PROKURORAS
įsakymas
dėl TARNYBINIO patikrinimo atlikimo ir tarnybinės atsakomybės taikymo prokurorams nuostatų patvirtinimo
2016 m. liepos 12 d. Nr. I-181
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos prokuratūros įstatymo 14 straipsnio 1 dalimi, 41 straipsnio 4 dalimi:
1. T v i r t i n u Tarnybinio patikrinimo atlikimo ir tarnybinės atsakomybės taikymo prokurorams nuostatus (pridedama).
2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Lietuvos Respublikos generalinio prokuroro 2014 m. balandžio 22 d. įsakymą Nr. I-86 „Dėl Tarnybinio patikrinimo atlikimo ir tarnybinės atsakomybės taikymo prokurorams nuostatų patvirtinimo“.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos generalinio prokuroro 2016 m. liepos 12 d.
įsakymu Nr. I-181
TARNYBINIO PATIKRINIMO ATLIKIMO IR TARNYBINĖS ATSAKOMYBĖS TAIKYMO PROKURORAMS NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Tarnybinio patikrinimo atlikimo ir tarnybinės atsakomybės taikymo prokurorams nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato tarnybinių patikrinimų dėl prokurorų galimai padarytų įstatymų pažeidimų, tarnybinių nusižengimų, prokuroro vardą žeminančių poelgių ar Prokurorų etikos kodekso pažeidimų (toliau – tarnybiniai pažeidimai) pradėjimo, atlikimo ir tarnybinės atsakomybės taikymo tvarką.
2. Tarnybiniai patikrinimai atliekami vadovaujantis Nuostatais, tarnybinės nuobaudos skiriamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos prokuratūros įstatymu (toliau – Prokuratūros įstatymas) ir Nuostatais.
3. Pagrindinis tarnybinio patikrinimo tikslas – išsamiai ir nešališkai ištirti prokuroro galimai padaryto tarnybinio pažeidimo aplinkybes, priežastis ir sąlygas, siekti tarnybinės drausmės stiprinimo ir tarnybinių pažeidimų prevencijos.
5. Tarnybinės nuobaudos skyrimo pagrindas – prokuroro padarytas tarnybinis pažeidimas. Tarnybinio pažeidimo sudėtį sudaro:
5.4. priežastinis ryšys tarp prokuroro neteisėto veikimo ar neveikimo ir neigiamų padarinių.
Prokuroro veikimas ar neveikimas, kuriuo pažeidžiami teisės aktų reikalavimai, bet nesukeliama realių neigiamų padarinių, laikytinas tarnybiniu pažeidimu esant dviem tarnybinio pažeidimo sudėties elementams: neteisėtam veikimui ar neveikimui ir kaltei (tyčia ar neatsargumas).
6. Tarnybinės nuobaudos skiriamos laikantis šių pagrindinių taisyklių:
6.2. parenkant tarnybinę nuobaudą atsižvelgiama į padaryto tarnybinio pažeidimo pobūdį, padarymo priežastis, kaltės formą, pažeidimo sukeltus neigiamus padarinius ir kitas reikšmingas aplinkybes;
6.3. jei tarnybinio patikrinimo metu nustatomi keli to paties prokuroro padaryti tarnybiniai pažeidimai, skiriama viena tarnybinė nuobauda;
7. Į tarnybinio patikrinimo atlikimo ir tarnybinės nuobaudos skyrimo terminą neįskaitomas prokuroro dėl laikino nedarbingumo ar atostogų nebūtas tarnyboje laikas.
8. Tarnybinis patikrinimas negali būti atliekamas, o pradėtas turi būti nutrauktas:
8.1. nustačius, kad dėl gautos informacijos apie prokuroro galimai padarytą tarnybinį pažeidimą buvo atliktas tarnybinis patikrinimas ir priimtas sprendimas dėl tarnybinės atsakomybės taikymo (netaikymo), buvo atsisakyta pradėti tarnybinį patikrinimą ar tarnybinis patikrinimas nutrauktas, o gautoje informacijoje nenurodoma naujų aplinkybių, kurios nebuvo tirtos;
8.2. nustačius, kad dėl to paties tarnybinio pažeidimo buvo atliktas ar atliekamas tyrimas Prokurorų etikos komisijoje, išskyrus atvejus, kai paaiškėjo naujų aplinkybių, kurios nebuvo tirtos;
8.3. nustačius, kad yra suėję Prokuratūros įstatymo 41 straipsnio 6 ir 7 dalyse nustatyti terminai tarnybinei nuobaudai skirti;
8.4. nustačius, kad akivaizdžiai nepadarytas tarnybinis pažeidimas arba pažeidimą pagrindžiantys duomenys daro tarnybinį patikrinimą negalimą;
II SKYRIUS
TARNYBINIO PATIKRINIMO PRADŽIA IR ATLIKIMO TVARKA
9. Generalinio prokuroro pavaduotojas, teritorinės prokuratūros vyriausiasis prokuroras (jo pavaduotojas), Generalinės prokuratūros departamento, skyriaus vyriausiasis prokuroras (jo pavaduotojas), gavę informaciją apie prokuroro galimai padarytą tarnybinį pažeidimą ar nustatę tarnybinio pažeidimo požymių, nedelsdami informuoja tarnybiniu pranešimu generalinį prokurorą. Kartu su tarnybiniu pranešimu pateikiami jame nurodytas aplinkybes pagrindžiantys duomenys ir dokumentai. Nesant galimybės nedelsiant informuoti tarnybiniu pranešimu, informuojama telefonu, o tarnybinis pranešimas pateikiamas vėliau.
91. Gavęs informacijos, iš kurios negalima nustatyti prokuroro galimai padaryto tarnybinio pažeidimo požymių ar kurios nepakanka sprendimui pradėti tarnybinį patikrinimą priimti, generalinis prokuroras (jo nesant – generalinio prokuroro pavaduotojas) gali pavesti Generalinės prokuratūros Vidaus tyrimų skyriui (toliau – Vidaus tyrimų skyrius) atlikti vidaus tyrimą ir pateikti išvadą dėl tarnybinio patikrinimo tikslingumo. Gavęs šiame punkte nurodytą išvadą, generalinis prokuroras priima Nuostatų 10 punkte nurodytus sprendimus.
92. Vidaus tyrimas turi būti atliktas per generalinio prokuroro pavedime nustatytą terminą arba per 20 darbo dienų, jeigu terminas nenustatytas.
Dėl didelės vidaus tyrimo apimties ar kitų objektyvių priežasčių jo terminą, tais atvejais, kai jis nenustatytas generalinio prokuroro pavedime, iki 10 darbo dienų gali pratęsti Vidaus tyrimų skyriaus vyriausiasis prokuroras, gavęs vidaus tyrimą atliekančio prokuroro motyvuotą tarnybinį pranešimą. Dar 10 darbo dienų vidaus tyrimo terminą gali pratęsti generalinis prokuroras (jo nesant – generalinio prokuroro pavaduotojas), gavęs vidaus tyrimą atliekančio prokuroro motyvuotą tarnybinį pranešimą.
Tais atvejais, kai generalinio prokuroro pavedime vidaus tyrimo terminas nustatytas, jį du kartus po 10 darbo dienų gali pratęsti generalinis prokuroras (jo nesant – generalinio prokuroro pavaduotojas), gavęs vidaus tyrimą atliekančio prokuroro motyvuotą tarnybinį pranešimą.
93. Vidaus tyrimą atliekantis prokuroras turi teisę gauti vidaus tyrimui atlikti reikiamą informaciją, duomenis ir dokumentus.
10. Generalinis prokuroras (jo nesant – generalinio prokuroro pavaduotojas), pats nustatęs galimai padaryto tarnybinio pažeidimo požymius, gavęs Nuostatų 9 punkte nurodytą tarnybinį pranešimą ar 91 punkte nurodytą išvadą, priima vieną iš šių sprendimų:
10.2. pradėti tarnybinį patikrinimą ir pavesti:
10.2.1. jį atlikti įsakymu sudarytai tarnybinio patikrinimo komisijai (jeigu tarnybinis patikrinimas yra sudėtingas ir (ar) didelės apimties);
101. Tarnybiniam patikrinimui negali būti perduodama ir tarnybiniame patikrinime naudojama įslaptinta informacija (prieš perduodant tokia informacija turi būti išslaptinta teisės aktų nustatyta tvarka).
102. Jei iš pateiktos informacijos nėra aiškus tarnybinį pažeidimą galimai padaręs prokuroras, tarnybinis patikrinimas gali būti pradėtas dėl galimai padaryto tarnybinio pažeidimo fakto. Šio tarnybinio patikrinimo metu nustačius tarnybinį pažeidimą galimai padariusį prokurorą, tarnybinis patikrinimas dėl jo veiksmų (neveikimo) pradedamas laikantis Nuostatų reikalavimų ir sujungiamas su dėl galimai padaryto tarnybinio pažeidimo fakto pradėtu tarnybiniu patikrinimu.
Sujungto tarnybinio patikrinimo atlikimo terminas skaičiuojamas nuo dienos, kada buvo pradėtas pirmasis tarnybinis patikrinimas, arba generalinio prokuroro sprendimu nustatomas kitas tarnybinio patikrinimo atlikimo terminas.
11. Vidaus tyrimų skyriaus vyriausiasis prokuroras, gavęs pavedimą atlikti ar organizuoti tarnybinį patikrinimą, priima vieną iš šių sprendimų:
12. Tarnybinio patikrinimo komisija sudaroma iš ne mažiau kaip 3 narių. Tarnybinio patikrinimo komisijai vadovauja pirmininkas, jo nurodymai komisijos nariams yra privalomi.
13. Jei atlikti tarnybinį patikrinimą pavesta teritorinės prokuratūros vyriausiajam prokurorui, jis turi teisę sudaryti tarnybinio patikrinimo komisiją iš tos prokuratūros veiklos teritorijos prokurorų ir pavesti jiems atlikti tarnybinį patikrinimą, pateikti jam tarnybinio patikrinimo išvadą, kitus tarnybinio patikrinimo metu surinktus dokumentus.
14. Tarnybinį patikrinimą atliekantis prokuroras, komisija ar komisijos narys (toliau – tikrintojas) negali atlikti tarnybinio patikrinimo, jei tai sukeltų viešųjų ir privačių interesų konfliktą arba jei egzistuoja kitos aplinkybės, keliančios pagrįstų abejonių tikrintojo nešališkumu. Apie tai tikrintojas privalo nedelsdamas raštu pranešti jį paskyrusiam asmeniui. Tokiu atveju tikrintoją paskyręs asmuo pakeičia tikrintoją ar komisijos sudėtį.
15. Kiekvienas pradėtas tarnybinis patikrinimas nedelsiant registruojamas Vidaus tyrimų skyriuje ir Dokumentų valdymo sistemoje. Vidaus tyrimų skyriaus vyriausiasis prokuroras kontroliuoja, kad tarnybinis patikrinimas būtų atliktas per kuo trumpiausią terminą.
16. Tarnybinis patikrinimas turi būti atliktas per kuo trumpiausią terminą, bet ne ilgiau kaip per generalinio prokuroro pavedime nustatytą terminą arba per 30 darbo dienų, jeigu terminas nenustatytas.
17. Tarnybinio patikrinimo atlikimo terminas dėl objektyvių priežasčių, didelės tikrinimo apimties ir (ar) sudėtingumo gali būti pratęstas, nepažeidžiant Prokuratūros įstatyme nustatyto tarnybinės nuobaudos skyrimo termino. Tarnybinio patikrinimo atlikimo terminą pratęsia generalinis prokuroras, gavęs Vidaus tyrimų skyriaus vyriausiojo prokuroro vizuotą tikrintojo tarnybinį pranešimą dėl tarnybinio patikrinimo atlikimo termino pratęsimo. Pranešime turi būti trumpai aprašomas tiriamas tarnybinis pažeidimas, nurodyta tarnybinio patikrinimo trukmė, atlikti veiksmai, veiksmai, kuriuos planuojama atlikti, ir priežastys, kodėl šie veiksmai nebuvo atlikti per nustatytą terminą. Pratęsimų skaičius neribojamas, tačiau tarnybinio patikrinimo atlikimo terminas kiekvieną kartą gali būti pratęstas ne ilgiau kaip 30 darbo dienų.
18. Tikrintojas turi teisę:
20. Siekiant išsiaiškinti galimai padaryto tarnybinio pažeidimo aplinkybes ir tikrinamo prokuroro poziciją, tikrintojas surašo pranešimą apie galimai padarytą tarnybinį pažeidimą (1 priedas) (toliau – pranešimas). Pranešimas tikrinamam prokurorui įteikiamas pasirašytinai. Jeigu prokuroras atsisako pasirašyti pranešimą, surašomas aktas (2 priedas). Surašius aktą laikoma, kad pranešimas prokurorui įteiktas tinkamai.
21. Tikrinamas prokuroras ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Nuostatų 20 punkte nurodyto pranešimo gavimo dienos gali tikrintojui pateikti rašytinį paaiškinimą dėl tarnybinio pažeidimo.
22. Jeigu tikrinamas prokuroras sutinka, tikrintojas turi teisę gauti paaiškinimus neįteikus pranešimo, tačiau konstatuoti, kad tarnybinis pažeidimas buvo padarytas, galima tik tokiu atveju, kai tarnybinio patikrinimo metu pranešimas bent kartą buvo įteiktas.
23. Tikrinamas prokuroras turi teisę:
24. Nustačius, kad prokuroro veikimas ar neveikimas turi administracinio teisės pažeidimo požymių, surašomas tarnybinis pranešimas, kuris perduodamas generaliniam prokurorui (jo nesant – generalinio prokuroro pavaduotojui), o tarnybinis patikrinimas atliekamas, tęsiamas ir baigiamas laikantis Nuostatų reikalavimų.
25. Nustačius, kad tarnybinis pažeidimas turi nusikalstamos veikos požymių, surašomas tarnybinis pranešimas, kuris perduodamas generaliniam prokurorui (jo nesant – generalinio prokuroro pavaduotojui), o tarnybinis patikrinimas atliekamas, tęsiamas ir baigiamas laikantis Nuostatų reikalavimų.
26. Nustačius prokuroro galimai padaryto kito tarnybinio pažeidimo požymių, naujas tyrimas dėl tarnybinio pažeidimo pradedamas ir atliekamas laikantis Nuostatų reikalavimų.
27. Generalinio prokuroro (jo nesant – generalinio prokuroro pavaduotojo) sprendimu tarnybiniai patikrinimai gali būti sujungiami, atskiriami, sustabdomi, atnaujinami. Tokiais atvejais tarnybiniai patikrinimai atliekami, tęsiami ir baigiami laikantis Nuostatų reikalavimų.
28. Tarnybinis patikrinimas generalinio prokuroro (jo nesant – generalinio prokuroro pavaduotojo) sprendimu gali būti sustabdytas, jei vyksta prokuroro galimai padaryto administracinio teisės pažeidimo teisminis nagrinėjimas arba jei dėl prokuroro galimai padarytos nusikalstamos veikos pradėtas ikiteisminis tyrimas. Tarnybinis patikrinimas gali būti stabdomas iki įsiteisės teismo sprendimas administracinio teisės pažeidimo byloje, taip pat iki galutinio proceso sprendimo ikiteisminiame tyrime arba iki teismo nuosprendžio ar nutarties įsiteisėjimo. Atnaujinus tarnybinį patikrinimą, sprendimą dėl tarnybinės nuobaudos skyrimo ar neskyrimo arba tarnybinio patikrinimo nutraukimo generalinis prokuroras (jo nesant – generalinio prokuroro pavaduotojas) priima atsižvelgdamas į Prokuratūros įstatymo 41 straipsnio 6 ir 7 dalyse nustatytus terminus.
29. Tarnybinio patikrinimo metu nustačius kito prokuroro galimai padaryto tarnybinio pažeidimo požymių, pradedamas naujas tarnybinis patikrinimas ir atliekamas laikantis Nuostatų reikalavimų.
30. Atlikus tarnybinį patikrinimą surašoma motyvuota išvada dėl prokuroro galimai padaryto tarnybinio pažeidimo (toliau – išvada). Išvadą sudaro:
30.1. įžanginė dalis, kurioje nurodoma tarnybinio patikrinimo išvados surašymo data, numeris, vieta, tarnybinio patikrinimo vada ir pagrindas, tarnybinį patikrinimą atlikęs prokuroras (komisija), patikrinimo objektas, atliktam patikrinimui aktualūs teisės aktai;
30.2. aprašomoji dalis, kurioje nurodomos patikrinimo metu nustatytos faktinės aplinkybės, jas pagrindžiantys duomenys, jų šaltiniai, galimai padaryto pažeidimo padarymo ir paaiškėjimo laikas, pranešimo apie galimai padarytą tarnybinį pažeidimą turinys, jei pranešimas buvo įteiktas, tikrinamo prokuroro pozicija ir jos vertinimas, jei tarnybinio patikrinimo metu buvo gautas rašytinis paaiškinimas, veikos teisinis įvertinimas, vertinimo motyvai, prokurorą charakterizuojantys duomenys (tarnybinė charakteristika, paskatinimai ir apdovanojimai, galiojančios nuobaudos, darbo krūvis), tarnybinio pažeidimo priežastys, kitos tarnybinės atsakomybės taikymui reikšmingos aplinkybės (tarnybinės atsakomybės taikymui reikšmingi duomenys nurodomi tik tuo atveju, jeigu konstatuojamas tarnybinis pažeidimas).
30.3. konstatuojamoji dalis, kurioje nurodoma:
30.3.1. tarnybinio pažeidimo sudėtis (konkreti veika, kaltės forma ir rūšis, padariniai, jei tokie atsirado, jų pobūdis, dydis, priežastinis ryšys tarp veikos ir padarinių), pažeidimo kvalifikavimas, nurodant teisės akto straipsnį, dalį, punktą, atsakomybę lengvinančios ir (ar) sunkinančios aplinkybės, jeigu konstatuojama, kad padarytas tarnybinis pažeidimas;
30.4. rezoliucinė dalis, kurioje generaliniam prokurorui siūloma pripažinti, kad prokuroras padarė (nepadarė) tarnybinį pažeidimą ir taikyti (netaikyti) tarnybinę atsakomybę, skirti (neskirti) tarnybinę nuobaudą, nurodant jos rūšį. Esant pagrindui siūloma atlikti neeilinį prokuroro tarnybos vertinimą, pašalinti tarnybinio pažeidimo priežastis ir (ar) taikyti prevencinio pobūdžio priemones.
32. Tarnybinio patikrinimo išvados originalas kartu su tarnybinio patikrinimo medžiaga pateikiamas generaliniam prokurorui.
33. Tarnybinio patikrinimo komisijos narys, nesutikdamas su išvada ar jos dalimi, apie tai pažymi išvadoje ir ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo išvados surašymo dienos privalo raštu pateikti motyvuotą atskirąją nuomonę, kuri yra tarnybinio patikrinimo išvados sudedamoji dalis. Atskiroji nuomonė pateikiama generaliniam prokurorui (jo nesant – generalinio prokuroro pavaduotojui).
34. Tarnybinio patikrinimo išvados, teikimo, generalinio prokuroro sprendimo kopijos prokurorui, dėl kurio veiksmų (neveikimo) atliktas tarnybinis patikrinimas, išsiunčiamos, kai generalinis prokuroras priima galutinį sprendimą. Šiame punkte nustatyta tvarka nesiunčiama išvada, kuri netenka galios atlikus papildomą tarnybinį patikrinimą. Jeigu prokurorui paskirta tarnybinė nuobauda arba konstatuotas pažeidimas, tačiau tarnybinė nuobauda nepaskirta, šiame punkte nurodytų dokumentų kopijos prokurorui įteikiamos pasirašytinai, nurodant supažindinimo su dokumentais datą.
35. Prokuroro, dėl kurio veiksmų (neveikimo) atliktas tarnybinis patikrinimas, supažindinimą su kita tarnybinio patikrinimo medžiaga organizuoja Vidaus tyrimų skyriaus vyriausiasis prokuroras, gavęs rašytinį prokuroro (jo atstovo) prašymą.
Vidaus tyrimų skyriaus vyriausiojo prokuroro motyvuotu sprendimu gali būti atsisakoma leisti kopijuoti šio punkto pirmojoje pastraipoje nurodytos medžiagos dalį, jeigu jos kopijavimą ar viešinimą riboja įstatymai ir kiti teisės aktai. Toks Vidaus tyrimų skyriaus vyriausiojo prokuroro sprendimas gali būti skundžiamas generaliniam prokurorui.
III SKYRIUS
SPRENDIMŲ DĖL TARNYBINĖS ATSAKOMYBĖS TAIKYMO PROKURORAMS PRIĖMIMAS
36. Generalinis prokuroras (jo nesant – generalinio prokuroro pavaduotojas), gavęs tarnybinio patikrinimo medžiagą su išvada, kurioje konstatuota, kad prokuroras nepadarė tarnybinio pažeidimo, priima vieną iš šių sprendimų:
37. Generalinis prokuroras, gavęs tarnybinio patikrinimo medžiagą su išvada, kurioje siūloma taikyti prokurorui (prokurorams) tarnybinę atsakomybę ir skirti tarnybinę nuobaudą arba konstatuoti pažeidimą neskiriant tarnybinės nuobaudos, priima vieną iš šių sprendimų:
38. Motyvuotas teikimas surašomas ir pateikiamas generaliniam prokurorui ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo generalinio prokuroro sprendimo pavesti surašyti motyvuotą teikimą dienos. Motyvuotas teikimas surašomas atsižvelgiant į tarnybinio patikrinimo išvadą ir tarnybinio patikrinimo medžiagą, tačiau tarnybinio patikrinimo išvada nesaisto teikimą rašančio subjekto.
Tais atvejais, kai tarnybinį patikrinimą atlieka teritorinės prokuratūros vyriausiojo prokuroro (jo nesant – vyriausiojo prokuroro pavaduotojo) sudaryta komisija, motyvuotą teikimą surašo teritorinės prokuratūros vyriausiasis prokuroras (vyriausiojo prokuroro pavaduotojas), o tais atvejais, kai tarnybinį patikrinimą atlieka teritorinės prokuratūros vyriausiasis prokuroras, generalinio prokuroro (jo pavaduotojo) įsakymu sudaryta tarnybinio patikrinimo komisija ar paskirtas prokuroras, teikimą surašo generalinio prokuroro pavaduotojas, Generalinės prokuratūros departamento (skyriaus) vyriausiasis prokuroras ar jo pavaduotojas.
39. Motyvuotas teikimas gali būti:
39.1. dėl tarnybinės nuobaudos skyrimo (nurodomi padaryto tarnybinio pažeidimo sudėties elementai, tarnybinio pažeidimo teisinis vertinimas, siūloma tarnybinės nuobaudos rūšis);
39.2. dėl pažeidimo konstatavimo (nurodomi padaryto tarnybinio pažeidimo sudėties elementai, tarnybinio pažeidimo teisinis vertinimas, siūlymas neskirti nuobaudos ir šio siūlymo motyvai, siūlymas taikyti prevencinio pobūdžio priemones);
39.3. dėl papildomo tarnybinio patikrinimo atlikimo (atsižvelgiant į nustatytas aplinkybes, nurodomas siūlymas pavesti atlikti papildomą tarnybinį patikrinimą, šio siūlymo motyvai, aplinkybės, kurias reikia papildomai tirti ir (ar) vertinti, tarnybinio patikrinimo procedūros ir (ar) tarnybinio patikrinimo išvados surašymo pažeidimai, kuriuos būtina pašalinti);
40. Generalinis prokuroras (jo nesant – generalinio prokuroro pavaduotojas), gavęs tarnybinio patikrinimo medžiagą su išvada ir motyvuotą teikimą dėl tarnybinės nuobaudos skyrimo, priima vieną iš šių sprendimų:
40.3. iš dalies nepritarti teikimui, konstatuoti pažeidimą ir skirti švelnesnę ar griežtesnę nuobaudą (skirdamas griežtesnę nuobaudą generalinis prokuroras turi surašyti motyvuotą sprendimą);
41. Generalinis prokuroras (jo nesant – generalinio prokuroro pavaduotojas), gavęs tarnybinio patikrinimo medžiagą su išvada ir motyvuotą teikimą dėl pažeidimo konstatavimo, priima vieną iš šių sprendimų:
41.3. iš dalies nepritarti teikimui, konstatuoti pažeidimą ir skirti nuobaudą (tokiu atveju generalinis prokuroras turi surašyti motyvuotą sprendimą);
42. Generalinis prokuroras (jo nesant – generalinio prokuroro pavaduotojas), gavęs tarnybinio patikrinimo medžiagą su išvada ir motyvuotą teikimą, kuriame siūloma pavesti atlikti papildomą tarnybinį patikrinimą arba nutraukti tarnybinės atsakomybės taikymo procedūrą, priima vieną iš šių sprendimų:
42.1. pritarti teikimui ir pavesti atlikti papildomą tarnybinį patikrinimą arba nutraukti tarnybinės atsakomybės taikymo procedūrą;
42.2. nepritarti teikimui pavesti atlikti papildomą tarnybinį patikrinimą ir tarnybinės atsakomybės taikymo procedūrą nutraukti;
43. Priimdamas sprendimus, numatytus Nuostatų 40 ir 41 punktuose, generalinis prokuroras išsprendžia tarnybinio patikrinimo išvadoje ir (ar) teikime pateiktų siūlymų atlikti neeilinį prokuroro tarnybos vertinimą, pašalinti tarnybinio pažeidimo priežastis ir (ar) taikyti prevencinio pobūdžio priemones įgyvendinimo klausimus.
44. Atsižvelgiant į nustatytas aplinkybes, generalinio prokuroro sprendime pavesti atlikti papildomą tarnybinį patikrinimą turi būti nurodyta, kokias aplinkybes reikia papildomai tirti ir (ar) vertinti, tarnybinio patikrinimo procedūros ir (ar) tarnybinio patikrinimo išvados surašymo pažeidimai, kuriuos būtina pašalinti, išskyrus atvejus, kai šis sprendimas priimamas Nuostatų 42.1 papunktyje nustatyta tvarka. Apie sprendimą pavesti atlikti papildomą tarnybinį patikrinimą informuojamas tikrinamas prokuroras.
45. Atlikus papildomą tarnybinį patikrinimą, surašoma nauja motyvuota tarnybinio patikrinimo išvada, kuri panaikina ankstesnę tarnybinio patikrinimo išvadą. Kitos tarnybinio patikrinimo procedūros vykdomos Nuostatų nustatyta tvarka.
IV SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
47. Tarnybinių nuobaudų rūšis, apskundimo, galiojimo ir panaikinimo tvarką nustato Prokuratūros įstatymas ir kiti įstatymai.
48. Vidaus tyrimų skyriaus vyriausiasis prokuroras kontroliuoja Nuostatų 43 punkto pagrindu priimtų sprendimų vykdymą.
50. Generalinio prokuroro sprendimu apie tarnybinės nuobaudos skyrimą prokurorui gali būti skelbiama viešai.
Tarnybinio patikrinimo atlikimo ir tarnybinės atsakomybės taikymo prokurorams nuostatų
1 priedas
_________________________________
(dokumento sudarytojo pavadinimas)
___________________________
(adresatas)
PRANEŠIMAS
APIE GALIMAI PADARYTĄ TARNYBINĮ PAŽEIDIMĄ
__________Nr. ________
(data)
________________________
(sudarymo vieta)
Pranešame, kad vadovaujantis__________________________________________________
________________________________________________________________________________
(tarnybinio patikrinimo atlikimo teisinis pagrindas)
dėl Jūsų veiksmų (neveikimo) atliekamas tarnybinis patikrinimas.
Yra duomenų, kad Jūs galimai padarėte tarnybinį pažeidimą:
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________.
(galimo tarnybinio pažeidimo aplinkybės)
Prašome iki_________________________ pateikti paaiškinimą dėl galimai padaryto tarnybinio pažeidimo.
(data)
Tarnybinį patikrinimą atliekantis prokuroras (komisija)
______________________________ ____________________ _____________________________
(Pareigų pavadinimas) (Parašas) (Vardas ir Pavardė)
______________________________ ____________________ _____________________________
(Pareigų pavadinimas) (Parašas) (Vardas ir Pavardė)
______________________________ ____________________ _____________________________
(Pareigų pavadinimas) (Parašas) (Vardas ir Pavardė)
Turite teisę teikti rašytinius paaiškinimus, prašymus, duomenis, nušalinimus, tarnybinio patikrinimo metu turėti įgaliotą atstovą, priėmus galutinį sprendimą, susipažinti su tarnybinio patikrinimo išvada, teikimu, generalinio prokuroro sprendimu ir tarnybinio patikrinimo metu surinkta medžiaga.
Susipažinau
________________________________ __________________ ________________________
(Vardas ir Pavardė) (Parašas) (Data)
Tarnybinio patikrinimo atlikimo ir tarnybinės atsakomybės taikymo prokurorams nuostatų
2 priedas
_______________________________________
(dokumento sudarytojo pavadinimas)
____________________AKTAS
____________ Nr. __________
(data)
________________________
(sudarymo vieta)
Prokurorui _________________________________________________________________
(pareigų pavadinimas, vardas ir pavardė)
_______________________________, atliekančiam tarnybinį patikrinimą dėl galimai padaryto tarnybinio pažeidimo, pateikta (pranešta, pasiūlyta):
_______________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________.
(pateikto dokumento ar pasiūlymo pavadinimas)
Pažymime, kad prokuroras ________________________________________________________
(vardas ir pavardė)
_______________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________.
Aktą surašė:
__________________________________ _______________ _____________________________
(Pareigų pavadinimas) (Parašas) (Vardas ir Pavardė)
__________________________________ _______________ _____________________________
(Pareigų pavadinimas) (Parašas) (Vardas ir Pavardė)
__________________________________ _______________ _____________________________
(Pareigų pavadinimas) (Parašas) (Vardas ir Pavardė)