LIETUVOS RESPUBLIKOS

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL 2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 7 PRIORITETO „KOKYBIŠKO UŽIMTUMO IR DALYVAVIMO DARBO RINKOJE SKATINIMAS“ ĮGYVENDINIMO PRIEMONĖS NR. 07.2.1-CPVA-V-409 „VILNIAUS TERITORINĖS DARBO BIRŽOS INFRASTRUKTŪROS KOKYBĖS IR PRIEINAMUMO GERINIMAS“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2016 m. lapkričio 9 d. Nr. A1-591

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. spalio 3 d. nutarimu Nr. 1090 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“, 65 ir 66 punktais:

1. T v i r t i n u 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 7 prioriteto „Kokybiško užimtumo ir dalyvavimo darbo rinkoje skatinimas“ įgyvendinimo priemonės Nr. 07.2.1-CPVA-V-409 „Vilniaus teritorinės darbo biržos infrastruktūros kokybės ir prieinamumo gerinimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašą (pridedama).

2. P a v e d u šio įsakymo vykdymo kontrolę viceministrui pagal veiklos sritį.

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministrė                                                 Algimanta Pabedinskienė

 

 

 

SUDERINTA

Centrinės projektų valdymo agentūros

2016-10-04 raštu Nr. 2016/2-6552

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro

2016 m. lapkričio 9 d. įsakymu

Nr. A1-591

 

2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 7 PRIORITETO „KOKYBIŠKO UŽIMTUMO IR DALYVAVIMO DARBO RINKOJE SKATINIMAS“ ĮGYVENDINIMO PRIEMONĖS NR. 07.2.1-CPVA-V-409 „VILNIAUS TERITORINĖS DARBO BIRŽOS INFRASTRUKTŪROS KOKYBĖS IR PRIEINAMUMO GERINIMAS“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 7 prioriteto „Kokybiško užimtumo ir dalyvavimo darbo rinkoje skatinimas“ įgyvendinimo priemonės Nr. 07.2.1-CPVA-V-409 „Vilniaus teritorinės darbo biržos infrastruktūros kokybės ir prieinamumo gerinimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašas (toliau – Aprašas) nustato reikalavimus, kuriais turi vadovautis pareiškėjas, rengdamas ir teikdamas paraišką finansuoti iš Europos Sąjungos (toliau – ES) struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamą projektą (toliau – paraiška) pagal 2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos, patvirtintos Europos Komisijos 2014 m. rugsėjo 8 d. įgyvendinimo sprendimu, kuriuo patvirtinami tam tikri 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos elementai, kad, siekiant investicijų į ekonomikos augimą ir darbo vietų kūrimą tikslo, iš Europos regioninės plėtros fondo, Sanglaudos fondo, Europos socialinio fondo ir specialaus asignavimo Jaunimo užimtumo iniciatyvai būtų teikiama parama Lietuvai (apie nurodytą sprendimą Europos Komisija pranešė dokumentu Nr. C(2014) 6397) (toliau – Veiksmų programa), 7 prioriteto „Kokybiško užimtumo ir dalyvavimo darbo rinkoje skatinimas“ įgyvendinimo priemonės Nr. 07.2.1-CPVA-V-409 „Vilniaus teritorinės darbo biržos infrastruktūros kokybės ir prieinamumo gerinimas“ (toliau – Priemonė) finansuojamas veiklas, iš ES struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamo projekto (toliau – projektas) vykdytojas, įgyvendindamas pagal Aprašą finansuojamą projektą, taip pat institucijos, atliekančios paraiškų vertinimą, atranką ir projektų įgyvendinimo priežiūrą.

2. Aprašas yra parengtas vadovaujantis:

2.1. Veiksmų programa;

2.2. 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos priedu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. lapkričio 26 d. nutarimu Nr. 1326 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos priedo patvirtinimo“ (toliau – Veiksmų programos priedas);

2.3. Užimtumo didinimo 2014–2020 metų programos įgyvendinimo tarpinstituciniu veiklos planu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. vasario 26 d. nutarimu Nr. 204 „Dėl Užimtumo didinimo 2014–2020 metų programos įgyvendinimo tarpinstitucinio veiklos plano patvirtinimo“ (toliau – Užimtumo didinimo tarpinstitucinis veiklos planas);

2.4. 2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos prioritetų įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo planu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2015 m. vasario 24 d. įsakymu Nr. A1-90 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos prioritetų įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo plano ir Nacionalinių stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašo patvirtinimo“ (toliau – Priemonių įgyvendinimo planas);

2.5. Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. 1K-316 „Dėl Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Projektų taisyklės);

2.6. 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. 1K-499 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašo patvirtinimo“ (toliau – Veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašas);

2.7. Rekomendacijomis dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams, patvirtintomis 2014−2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programos valdymo komiteto, sudaryto Lietuvos Respublikos finansų ministro 2007 m. gruodžio 18 d. įsakymu Nr. 1K-376 „Dėl Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos, Ekonomikos augimo veiksmų programos, Sanglaudos skatinimo veiksmų programos ir 2014−2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programos valdymo komitetų sudarymo“, 2014 m. liepos 4 d. posėdžio protokolu Nr. 34 (su vėlesniais pakeitimais) ir paskelbtomis ES struktūrinių fondų interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt (toliau – Išlaidų atitikties rekomendacijos).

3. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Aprašo 2 punkte nurodytuose teisės aktuose, Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programą, taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. birželio 4 d. nutarimu Nr. 528 „Dėl atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programą“, ir 2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. spalio 3 d. nutarimu Nr. 1090 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“.

4. Priemonės įgyvendinimą administruoja Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – Ministerija) ir viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra (toliau – įgyvendinančioji institucija).

5. Pagal Priemonę teikiamo finansavimo forma – negrąžinamoji subsidija.

6. Projektų atranka pagal Priemonę atliekama valstybės projektų planavimo būdu.

7. Pagal Aprašą projektui įgyvendinti numatoma skirti iki 3 839 379 eurų (trijų milijonų aštuonių šimtų trisdešimt devynių tūkstančių trijų šimtų septyniasdešimt devynių eurų), iš kurių iki 3 609 016 eurų (trijų milijonų šešių šimtų devynių tūkstančių šešiolikos eurų) – Europos regioninės plėtros fondo lėšos, iki 230 363 eurų (dviejų šimtų trisdešimt tūkstančių trijų šimtų šešiasdešimt trijų eurų) – ES struktūrinių fondų veiklos lėšų rezervo lėšos. Veiklos lėšų rezervas gali būti skirtas projektui finansuoti tik Lietuvos Respublikos Vyriausybei patvirtinus Veiksmų programos priedo pakeitimą, kuriuo veiklos lėšų rezervas bus skirtas Veiksmų programos 7 prioritetui įgyvendinti.

8. Priemonės tikslas – pagerinti Vilniaus teritorinės darbo biržos teikiamų paslaugų kokybę ir prieinamumą bei darbuotojų darbo sąlygas. 

9. Pagal Aprašą remiamos veiklos: Vilniaus teritorinės darbo biržos administracijos ir Vilniaus miesto skyriaus infrastruktūros kokybės ir prieinamumo gerinimas.

10. Pagal Apraše nurodytas remiamas veiklas valstybės projektų sąrašą numatoma sudaryti 2017 m. II ketvirtį.

 

II SKYRIUS

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJUI IR PARTNERIUI

 

11. Pagal Aprašą galimas pareiškėjas yra Lietuvos darbo birža prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, galimas partneris yra Vilniaus teritorinė darbo birža.

 

III SKYRIUS

PROJEKTUI TAIKOMI REIKALAVIMAI

 

12. Projektas turi atitikti Projektų taisyklių III skyriaus dešimtajame skirsnyje nustatytus bendruosius projektų reikalavimus.

13. Projektas turi atitikti šį specialųjį projektų atrankos kriterijų, patvirtintą Veiksmų programos stebėsenos komiteto 2015 m. kovo 26 d. posėdžio nutarimu Nr. 44P-2.1(4): projekto vykdytojas ir jam priskirtos veiklos turi atitikti Užimtumo didinimo tarpinstitucinio veiklos plano 2.1 uždavinio „gerinti profesinio orientavimo (karjeros) paslaugų prieinamumą ir kokybę“ 2.1.2 priemonėje „Pagerinti užimtumo rėmimo politiką įgyvendinančių institucijų paslaugų kokybę ir prieinamumą“  pateiktą informaciją apie šią priemonę įgyvendinančią instituciją ir priemonės veiklas.

14. Pagal Aprašą nefinansuojami didelės apimties projektai, kaip nurodyta 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1303/2013, kuriuo nustatomos Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui, Europos žemės ūkio fondui kaimo plėtrai ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui bendros nuostatos ir Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui taikytinos bendrosios nuostatos ir panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1083/2006 (OL 2013 L 347, p. 320), 100 straipsnyje.

15. Pagal Aprašą teikiamo projekto veiklos turi būti baigtos vykdyti ne vėliau kaip iki 2022 m. rugsėjo 1 d.

16. Dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti paraiškos pateikimo ir vertinimo metu, projekto veiklų įgyvendinimo laikotarpis gali būti pratęstas Projektų taisyklių nustatyta tvarka.

17. Projekto veiklos turi būti vykdomos Lietuvos Respublikoje.

18. Projektu turi būti siekiama visų toliau išvardytų stebėsenos rodiklių, nurodytų Veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo apraše, kuris skelbiamas ES struktūrinių fondų interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt:

18.1. pasitenkinimas Vilniaus teritorinės darbo biržos teikiamų paslaugų kokybe ir sąlygomis (rodiklio kodas – R.S.349) – ne mažiau kaip 84,80 proc.;

18.2. investicijas gavęs infrastruktūros objektas (rodiklio kodas – P.S.349) – ne mažiau kaip 1.

19. Taikomi šie projekto parengtumo reikalavimai:

19.1. projekte numatomi rekonstruoti ar remontuoti pastatai, taip pat žemės sklypai, kuriuose numatoma statyti, rekonstruoti ar remontuoti pastatus, turi būti pareiškėjo (partnerio) valdomi nuosavybės ar patikėjimo teise arba panaudos (nuomos) sutarties pagrindu ne trumpesnį kaip projekto įgyvendinimo ir 5 metų nuo projekto finansavimo pabaigos (galutinės ataskaitos patvirtinimo) laikotarpį. Daiktinės pareiškėjo (partnerio) teisės į pastatą ir (ar) žemės sklypą, kuriame įgyvendinant projektą bus vykdomi statybos darbai, turi būti įregistruotos įstatymų nustatyta tvarka. Reikalavimas turėti nuosavybės ar patikėjimo teise arba panaudos (nuomos) sutarties pagrindu valdomą žemės sklypą netaikomas Statybos techninio reglamento STR 1.07.01:2010 „Statybą leidžiantys dokumentai“, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2010 m. rugsėjo 27 d. įsakymu Nr. D1-826 „Dėl Statybos techninio reglamento STR 1.07.01:2010 „Statybą leidžiantys dokumentai“ patvirtinimo“, 7 priede nurodytais atvejais. Jei pastatas ar žemės sklypas yra naudojamas pagal panaudos ar nuomos sutartį, pareiškėjas (partneris) turi turėti panaudos davėjo ar nuomotojo raštišką sutikimą vykdyti projekto veiklas;

19.2. turi būti išduotas statybą leidžiantis dokumentas (jei statinio projektas yra parengtas) arba turi būti parengta statinio projektavimo užduotis (tuo atveju, kai statinio projektas nėra parengtas). Statinio projektavimo užduotyje ir (arba) statinio projekte turi būti įvertinti Aprašo 20 punkte nurodyti reikalavimai.

20. Projekto lėšomis finansuojamas pastatas ir (ar) patalpos turi atitikti Statybos techninio reglamento STR 2.02.02:2004 „Visuomeninės paskirties statiniai“, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2004 m. vasario 27 d. įsakymu Nr. D1-91 „Dėl statybos techninio reglamento STR 2.02.02:2004 „Visuomeninės paskirties statiniai“ patvirtinimo“, ir Statybos techninio reglamento STR 2.03.01:2001 „Statiniai ir teritorijos, reikalavimai žmonių su negalia reikmėms“, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2001 m. birželio 14 d. įsakymu Nr. 317 „Dėl STR 2.03.01:2001 „Statiniai ir teritorijos, reikalavimai žmonių su negalia reikmėms“ patvirtinimo“, reikalavimus bei šiuos universalaus dizaino principus:

20.1. pastato numeris turi būti aiškiai matomas nuo įėjimo į sklypą bet kuriuo paros metu bei esant krituliams;

20.2. jei pastate lankytojams numatoma pritaikyti kelis aukštus – kiekvienas aukštas turėtų būti apipavidalintas skirtinga vyraujančia spalva (pvz., viename aukšte sienos ir kėdės yra žalios spalvos, kitame – geltonos ir pan.);

20.3. jei numatoma įrengti eilių valdymo sistemas, jos turėtų būti pritaikytos asmenims, turintiems judėjimo, regos ar klausos negalią.

21. Projekte negali būti numatyta apribojimų, kurie turėtų neigiamą poveikį įgyvendinant moterų ir vyrų lygybės ir nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos principus.

22. Neturi būti numatyti projekto veiksmai, kurie turėtų neigiamą poveikį įgyvendinant darnaus vystymosi principą.

23. Pagal Aprašą valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo (OL 2010 C 83, p. 47) 107 straipsnyje, ir de minimis pagalba, kuri atitinka 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (OL 2013 L 352, p. 1) nuostatas, neteikiama.

24. Projektas ir (arba) projekto veiklos negali būti finansuotos ar finansuojamos, ar, suteikus finansavimą, teikiamos finansuoti iš kitų priemonių ar programų, finansuojamų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis, kitų piniginių išteklių, kuriais disponuoja valstybė, Europos Sąjungos struktūrinių fondų, kitų fondų ar finansinių mechanizmų, jei dėl to tų pačių projektų ar jų dalių tinkamos finansuoti išlaidos gali būti finansuotos daugiau nei vieną kartą.

 

IV SKYRIUS

TINKAMŲ FINANSUOTI PROJEKTO IŠLAIDŲ IR FINANSAVIMO REIKALAVIMAI

 

25. Projekto išlaidos turi atitikti Projektų taisyklių VI skyriuje ir Išlaidų atitikties rekomendacijose nurodytus projektų išlaidoms taikomus reikalavimus. Pagal Aprašą Projektų taisyklių 405.2 papunktyje nustatytas reikalavimas  išankstinėms sąskaitoms pateikti rangovo, prekių tiekėjo ar paslaugų teikėjo gautą kredito įstaigos išankstinio mokėjimo  grąžinimo garantiją, laidavimo ar laidavimo draudimo dokumentą netaikomas.

26. Didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis sudaro iki 85 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų. Pareiškėjas ir (arba) partneris privalo prisidėti prie projekto finansavimo ne mažiau kaip 15 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų.

27. Pareiškėjas ir (arba) partneris savo iniciatyva bei savo ir (arba) kitų šaltinių lėšomis gali prisidėti prie projekto įgyvendinimo didesne, nei reikalaujama, lėšų suma.

28. Projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalis, kurios nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, turi būti finansuojama iš projekto vykdytojo ir (arba) partnerio lėšų.

29. Pagal šį Aprašą tinkamų arba netinkamų finansuoti išlaidų kategorijos yra šios:

 

Išlaidų kategori-jos Nr.

Išlaidų kategorijos pavadinimas

Reikalavimai ir paaiškinimai

1.

Žemė

Netinkama finansuoti

2.

Nekilnojamasis turtas

Tinkama finansuoti.

Įsigyjant nekilnojamąjį turtą, negali būti teisinių ar kitų kliūčių numatytoms veikloms jame vykdyti (t. y. nekilnojamojo turto paskirtis turi būti tinkama vykdyti numatytas projekto veiklas, jis negali būti įkeistas, negali būti nustatyti kiti apribojimai)

3.

Statyba, rekonstravimas, remontas ir kiti darbai

Tinkama finansuoti.

Projektą vykdančio personalo (pvz., statinio statybos techninę priežiūrą vykdančių asmenų) darbo užmokesčio išlaidoms taikoma kasmetinių atostogų išmokų fiksuotoji norma, nustatyta vadovaujantis 2016 m. sausio 19 d. Lietuvos Respublikos finansų ministerijos atliktu Kasmetinių atostogų išmokų fiksuotųjų normų nustatymo tyrimu, kurio ataskaita skelbiama ES struktūrinių fondų interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt.

Pagal fiksuotąją normą apmokamos išlaidos turi atitikti Projektų taisyklių VI skyriaus trisdešimt penktojo skirsnio nuostatas

4.

Įranga, įrenginiai ir kitas turtas

Tinkama finansuoti

5.

Projekto vykdymas

Netinkama finansuoti, išskyrus investicinio projekto parengimo išlaidas

6.

Informavimas apie projektą

Tinkama finansuoti.

Tinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos privalomų viešinimo priemonių, nurodytų Projektų taisyklių VII skyriaus trisdešimt septintajame skirsnyje, išlaidos

7.

Netiesioginės išlaidos ir kitos išlaidos pagal fiksuotąją projekto išlaidų normą

Projekto administravimo išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, joms taikoma fiksuotoji projekto išlaidų norma, skaičiuojama vadovaujantis Projektų taisyklių 10 priedu. Pagal fiksuotąją normą apmokamos išlaidos turi atitikti Projektų taisyklių VI skyriaus trisdešimt penktojo skirsnio nuostatas

Paraiškos formos projekto biudžeto lentelė pildoma vadovaujantis Biudžeto pildymo instrukcija, pateikta Rekomendacijose dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams, skelbiama adresu http://www.esinvesticijos.lt/lt/dokumentai/2014-2020-m-rekomendacijos-del-projektu-islaidu-atitikties-europos-sajungos-strukturiniu-fondu-reikalavimams.

 

30. Projektinio pasiūlymo ir paraiškos parengimo išlaidos yra netinkamos finansuoti.

31. Pajamoms iš projekto veiklų, gautoms įgyvendinant projektą ir projekto tęstinumo laikotarpiu, taikomi reikalavimai, nustatyti Projektų taisyklių VI skyriaus trisdešimt šeštajame skirsnyje.

 

V SKYRIUS

PARAIŠKOS RENGIMAS, PAREIŠKĖJO INFORMAVIMAS, KONSULTAVIMAS, PARAIŠKOS TEIKIMAS IR VERTINIMAS

 

32. Lietuvos darbo birža prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos iki Ministerijos kvietime teikti projektinį pasiūlymą nustatytos datos turi Ministerijai raštu pateikti projektinį pasiūlymą dėl valstybės projekto įgyvendinimo (toliau – projektinis pasiūlymas), užpildytą pagal formą, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos kanclerio 2015 m. sausio 2 d. potvarkiu Nr. A3-1 „Dėl Valstybės projektų planavimo ir atrankos aprašo patvirtinimo“, ir paskelbtą ES struktūrinių fondų interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt. Kartu su projektiniu pasiūlymu turi būti pateiktas investicijų projektas su sąnaudų ir naudos analizės rezultatų lentelėmis, parengtas pagal Investicijų projektų, kuriems siekiama gauti finansavimą iš Europos Sąjungos struktūrinės paramos ir (ar) valstybės biudžeto lėšų, rengimo metodiką, patvirtintą viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros direktoriaus 2014 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 2014/8-337 „Dėl viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektų rengimo ir įgyvendinimo metodinių rekomendacijų patvirtinimo“, kuri skelbiama ES struktūrinių fondų interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt. Kartu su išspausdintu dokumento variantu pateikiamas į elektroninę laikmeną įrašytas investicijų projektas bei sąnaudų ir naudos analizės rezultatų lentelės „MS Excel“ formatu. Rengiant investicijų projektą, turi būti įvertinti Aprašo 20 punkte nurodyti reikalavimai. Nagrinėjant nekilnojamojo turto įsigijimo alternatyvą (jei taikoma), nekilnojamojo turto kaina turi būti pagrįsta informacija, pateikta sutartyje (jei yra sudaryta) arba nepriklausomo turto vertintojo išduotoje turto rinkos vertės nustatymo ataskaitoje.

33. Ministerija, įvertinusi projektinį pasiūlymą, priima sprendimą dėl valstybės projektų sąrašo sudarymo. Į valstybės projektų sąrašą gali būti įtrauktas tik Projektų taisyklių 37 punkte nustatytus reikalavimus atitinkantis projektas. Pareiškėjas, kurio projektas įtrauktas į valstybės projektų sąrašą, įgyja teisę teikti paraišką finansuoti projektą.

34. Siekdamas gauti finansavimą, pareiškėjas turi užpildyti paraišką, kurios iš dalies užpildyta forma PDF formatu skelbiama ES struktūrinių fondų interneto svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Finansavimas / Planuojami valstybės (regionų) projektai“, prie konkretaus planuojamo projekto ieškant „Susijusių dokumentų“.

35. Pareiškėjas pildo paraišką ir kartu su Aprašo 38 punkte nurodytais priedais teikia ją įgyvendinančiajai institucijai per Iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų bendrai finansuojamų projektų duomenų mainų svetainę (toliau – DMS) arba raštu, jei nėra užtikrintos tokios DMS funkcinės galimybės, Projektų taisyklių III skyriaus dvyliktajame skirsnyje nustatyta tvarka. Pareiškėjas prie DMS jungiasi naudodamasis Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platforma ir užsiregistravęs tampa DMS naudotoju.

36. Jeigu vadovaujantis Aprašo 35 punktu paraiška teikiama raštu, ji gali būti teikiama vienu iš šių būdų:

36.1. įgyvendinančiajai institucijai teikiamas pasirašytas popierinis paraiškos ir jos priedų variantas (kartu pateikiant į elektroninę laikmeną įrašytą paraišką ir priedus). Paraiškos originalo ir elektroninės versijos turinys turi būti identiškas. Nustačius, kad paraiškos elektroninės versijos turinys neatitinka originalo, vadovaujamasi paraiškos originale nurodyta informacija. Paraiška gali būti pateikta registruotu laišku, per pašto kurjerį arba įteikta asmeniškai kvietime nurodytu adresu;

36.2. įgyvendinančiajai institucijai kvietime nurodytu elektroninio pašto adresu siunčiamas elektroninis dokumentas, pasirašytas saugiu elektroniniu parašu. Kai paraiška teikiama tokiu būdu, kartu teikiami dokumentai ir (ar) skaitmeninės pridedamų dokumentų kopijos elektroniniu parašu gali būti netvirtinami.

37. Jei laikinai nėra užtikrintos DMS funkcinės galimybės ir dėl to pareiškėjas negali pateikti paraiškos ar jos priedo (-ų) paskutinę paraiškos pateikimo termino dieną, įgyvendinančioji institucija paraiškos pateikimo terminą pratęsia 7 dienų laikotarpiui ir (arba) sudaro galimybę paraišką ar jos priedus pateikti kitu būdu bei apie tai informuoja pareiškėją per DMS arba raštu.

38. Kartu su paraiška pareiškėjas turi pateikti šiuos priedus (Aprašo 38.2–38.4 papunkčiuose nurodytų paraiškos priedų formos skelbiamos ES struktūrinių fondų interneto svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Dokumentai“, ieškant dokumento tipo „Paraiškų priedų formos“):

38.1. partnerio deklaraciją, jei projektą numatyta įgyvendinti kartu su partneriu (Partnerio deklaracijos forma integruota į pildomą paraiškos formą);

38.2. užpildytą Klausimyną apie pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokesčio tinkamumą finansuoti iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir (arba) Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų, jei pareiškėjas prašo pridėtinės vertės mokesčio išlaidas pripažinti tinkamomis finansuoti, t. y. įtraukia šias išlaidas į projekto biudžetą;

38.3. informaciją apie projektui taikomus aplinkosauginius reikalavimus (jei taikoma);

38.4. informaciją apie iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamo projekto gaunamas pajamas;

38.5. dokumentus, reikalingus nekilnojamojo turto pirkimo išlaidų tinkamumui finansuoti įvertinti (taikoma tik įsigyjant nekilnojamąjį turtą ir žemę po juo), atsižvelgiant į esamą situaciją:

38.5.1. jeigu nekilnojamasis turtas nupirktas iki paraiškos pateikimo dienos (tačiau tinkamų finansuoti išlaidų patyrimo ir apmokėjimo laikotarpiu), turi būti pateikta nekilnojamojo turto pirkimo–pardavimo sutartis ir nepriklausomo turto vertintojo išduota turto rinkos vertės nustatymo ataskaita (ataskaita turi būti išduota ne anksčiau kaip likus 3 mėnesiams iki paraiškos pateikimo), kurioje nurodyta įsigyto nekilnojamojo turto (ir kartu su juo įsigyto žemės sklypo) rinkos vertė;

38.5.2. jeigu numatytas pirkti konkretus nekilnojamojo turto objektas, turi būti pateikta nepriklausomo turto vertintojo išduota turto rinkos vertės nustatymo ataskaita (ataskaita turi būti išduota ne anksčiau kaip likus 3 mėnesiams iki paraiškos pateikimo), kurioje nurodyta numatomo įsigyti objekto (-ų) (ir kartu įsigyjamo žemės sklypo) rinkos vertė;

38.5.3. jeigu numatyta tik vietovė, kurioje planuojama pirkti nekilnojamąjį turtą, turi būti pateikta valstybės įmonės Registrų centro arba nepriklausomo turto vertintojo išduota bendra panašių nekilnojamojo turto objektų grupės rinkos vertės nustatymo ataskaita (ataskaita turi būti išduota ne anksčiau kaip likus 3 mėnesiams iki paraiškos pateikimo), kurioje turi būti nurodytos vidutinės toje vietovėje esančio nekilnojamojo turto kainos;

38.6. statinio projektavimo užduotį, parengtą vadovaujantis Statinio (-ių) ar statinių grupės projektavimo paslaugų viešojo pirkimo rekomendacijų, patvirtintų Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2014 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1S-266 „Dėl Statinio (-ių) ar statinių grupės projektavimo paslaugų viešojo pirkimo rekomendacijų patvirtinimo“, 1 priedu, Aprašo reikalavimais, Lietuvos Respublikos statybos įstatymo 20 straipsnio 3 dalyje nurodytais dokumentais (toliau – Statinio projektavimo užduotis) (jei statinio projektas nėra parengtas), arba statinio projekto, patvirtinto Statybos techniniame reglamente STR 1.05.06:2010 „Statinio projektavimas“, patvirtintame Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2004 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. D1-708 „Dėl Statybos techninio reglamento STR 1.05.06:2010 „Statinio projektavimas“ patvirtinimo“, nustatyta tvarka, kopiją kartu su statinio projekto skaičiuojamosios kainos dalimi (naujos statybos, kapitalinio remonto ir (arba) rekonstrukcijos atveju) ir statybą leidžiantį dokumentą. Rengiant statinio projektavimo užduotį ir (arba) statinio projektą, turi būti įvertinti Aprašo 20 punkte nurodyti reikalavimai;

38.7. žemės sklypo, kuriame numatoma statyti, rekonstruoti ar remontuoti objektą, valdymo panaudos ar nuomos teise dokumento kopiją (jei taikoma);

38.8. objekto (pastato ar patalpų), kurį planuojama rekonstruoti ar remontuoti, valdymo panaudos ar nuomos teise dokumento kopiją (jei taikoma);

38.9. žemės sklypo savininko raštišką sutikimą statyti, rekonstruoti ar remontuoti objektą, kai teikiamos turto valdymo nuomos ar panaudos teise sutartys ir jose toks sutikimas nenumatytas (taikoma, kai teikiant paraišką nėra gautas statybą leidžiantis dokumentas). Reikalavimas pateikti sutikimą objektą remontuoti taikomas tik tokiu atveju, kai keičiama statinio paskirtis;

38.10. objekto savininko raštišką sutikimą rekonstruoti ar kapitališkai remontuoti objektą, kai teikiamos turto valdymo nuomos ar panaudos teise sutartys ir jose toks sutikimas nenumatytas;

38.11. įgaliojimą pasirašyti paraišką, jei paraišką pasirašo ne pareiškėjo organizacijos vadovas;

38.12. preliminarius prekių ir (arba) paslaugų teikėjų komercinius pasiūlymus ir (arba) kainų apklausos suvestines išlaidų dydžiui pagrįsti arba sudarytas sutartis bei kitus planuojamas išlaidas pagrindžiančius dokumentus;

38.13. darbų pirkimo sutartį darbų išlaidoms pagrįsti (jeigu darbai yra nupirkti iki paraiškos pateikimo) arba statybos kainos skaičiavimus, parengtus pagal valstybės įmonės Statybos produkcijos sertifikavimo centro registre paskelbtas rekomendacijas dėl statinių statybos skaičiuojamųjų kainų nustatymo (pvz., remiantis UAB „Sistela“ kainyno „Statinių statybos skaičiuojamųjų kainų palyginamieji ekonominiai rodikliai“ įkainiais) (jeigu statinio projektas nėra parengtas);

38.14. įvykdytų viešųjų pirkimų, viršijančių tarptautinio pirkimo vertę, apibrėžtą Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 11 straipsnyje, kurių prašoma finansuoti projekte suma viršija 175 000 eurų, dokumentus;

38.15. pagrindinio projekto pirkimo, kurio prašoma finansuoti suma sudaro didžiausią projekto biudžeto dalį, dokumentus, jeigu šis pirkimas teikiant projekto paraišką yra įvykdytas;

38.16. dokumentą, patvirtinantį Aprašo 26 punkte nurodyto privalomo pareiškėjo indėlio skyrimą projektui įgyvendinti, įskaitant ir netinkamų projekto išlaidų apmokėjimą, bei projekto tęstinumą 5 metus po projekto įgyvendinimo pabaigos.

39. Visi 38 punkte nurodyti priedai turi būti teikiami per DMS (arba raštu, jei nėra užtikrintos atitinkamos DMS funkcinės galimybės), išskyrus Aprašo 38.6 papunktyje nurodytą priedą (statinio projektavimo užduotį ar statinio projekto kopiją), kuris turi būti pateiktas skaitmenine (jei yra galimybė) arba rašytine forma (spausdintas variantas). Teikiama visos sudėties statinio projekto, statinio projektavimo užduoties elektroninė versija PDF formatu arba kitu formatu, kurį būtų galima peržiūrėti naudojantis „Microsoft Office“ programine įranga. Jei priedai teikiami ne kartu su paraiška, jie turi būti pateikti iki paraiškai teikti nustatyto termino paskutinės dienos.

40. Paskutinė paraiškos pateikimo diena nustatoma valstybės projektų sąraše, kuris skelbiamas ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt.

41. Pareiškėjas informuojamas ir konsultuojamas Projektų taisyklių II skyriaus penktajame skirsnyje nustatyta tvarka. Informacija apie konkrečius įgyvendinančiosios institucijos konsultuojančius asmenis ir jų kontaktus nurodoma įgyvendinančiosios institucijos siunčiamame pasiūlyme teikti paraišką pagal valstybės projektų sąrašą.

42. Įgyvendinančioji institucija atlieka projekto tinkamumo finansuoti vertinimą Projektų taisyklių III skyriaus keturioliktajame ir penkioliktajame skirsniuose nustatyta tvarka pagal Aprašo priede nustatytus reikalavimus.

43. Vertindama paraišką, įgyvendinančioji institucija gali paprašyti pareiškėjo pateikti trūkstamą informaciją ir (arba) dokumentus. Pareiškėjas privalo pateikti šią informaciją ir (arba) dokumentus per įgyvendinančiosios institucijos nustatytą terminą.

44. Paraiška vertinama ne ilgiau kaip 60 dienų nuo jos gavimo dienos.

45. Negalint paraiškos įvertinti per nustatytą terminą (kai vertinant paraišką reikia kreiptis į kitas institucijas, atliekama patikra projekto įgyvendinimo ir (arba) administravimo vietoje ir pan.), vertinimo terminas gali būti pratęstas įgyvendinančiosios institucijos sprendimu. Apie naują paraiškos vertinimo terminą įgyvendinančioji institucija informuoja pareiškėją per DMS arba raštu, jei DMS funkcinės galimybės nėra užtikrintos.

46. Paraiška gali būti atmetama Apraše ir Projektų taisyklių 118, 121, 122, 133, 136, 138 punktuose nurodytais pagrindais, Projektų taisyklių 123124 punktuose nustatyta tvarka. Apie paraiškos atmetimą pareiškėjas informuojamas per DMS arba raštu, jei tokios DMS funkcinės galimybės nėra užtikrintos, per 3 (tris) darbo dienas nuo sprendimo dėl paraiškos atmetimo priėmimo dienos.

47. Pareiškėjas sprendimą dėl paraiškos atmetimo gali apskųsti Projektų taisyklių 493494 punktuose nustatyta tvarka.

48. Įgyvendinančiajai institucijai baigus paraiškų vertinimą, sprendimą dėl projekto finansavimo priima Ministerija, vadovaudamasi Projektų taisyklių 153–160 punktuose nurodytais reikalavimais.

49. Ministerijai priėmus sprendimą dėl projekto finansavimo, įgyvendinančioji institucija per 3 (tris) darbo dienas nuo šio sprendimo gavimo dienos per DMS arba raštu, jei DMS funkcinės galimybės nėra užtikrintos, pateikia šį sprendimą pareiškėjui.

50. Pagal Aprašą finansuojamam projektui įgyvendinti bus sudaroma dvišalė projekto sutartis tarp įgyvendinančiosios institucijos ir pareiškėjo.

51. Ministerijai priėmus sprendimą dėl projekto finansavimo, įgyvendinančioji institucija Projektų taisyklių IV skyriaus aštuonioliktajame skirsnyje nustatyta tvarka pagal Projektų taisyklių 4 priede nustatytą formą, pritaikytą Aprašui, parengia ir pateikia pareiškėjui projekto sutarties projektą ir nurodo pasiūlymo pasirašyti sutartį galiojimo terminą. Pareiškėjui per įgyvendinančiosios institucijos nustatytą pasiūlymo galiojimo terminą nepasirašius sutarties, pasiūlymas pasirašyti sutartį netenka galios. Pareiškėjas dėl nuo jo nepriklausančių objektyvių priežasčių turi teisę kreiptis į įgyvendinančiąją instituciją su prašymu pakeisti sutarties pasirašymo terminą. Įgyvendinančioji institucija, įvertinusi prašyme nurodytas aplinkybes, jei toks prašymas neprieštarauja Aprašui, turi teisę pakeisti projekto sutarties pasirašymo terminą ir apie savo sprendimą privalo informuoti pareiškėją ne vėliau kaip per 7 (septynias) dienas nuo prašymo gavimo dienos.

52. Projekto sutarties originalas gali būti rengiamas ir teikiamas atsižvelgiant į projekto vykdytojo pasirinktą dokumento formą:

52.1. kaip pasirašytas popierinis dokumentas;

52.2. kaip elektroninis dokumentas, pasirašytas saugiu elektroniniu parašu.

 

VI SKYRIUS

PROJEKTO ĮGYVENDINIMO REIKALAVIMAI

 

53. Projektas įgyvendinamas laikantis projekto sutartyje, Apraše ir Projektų taisyklėse nustatytų reikalavimų.

54. Investicijų tęstinumas turi būti užtikrintas 5 (penkerius) metus po projekto finansavimo pabaigos Projektų taisyklių IV skyriaus dvidešimt septintajame skirsnyje nustatyta tvarka.

 

VII SKYRIUS

APRAŠO KEITIMO TVARKA

 

55. Aprašas keičiamas vadovaujantis Projektų taisyklių III skyriaus vienuoliktajame skirsnyje nustatytais reikalavimais.

56. Jei Aprašas keičiamas jau atrinkus projektą, šie pakeitimai, nepažeidžiant lygiateisiškumo principo, Projektų taisyklių 91 punkte nustatytais atvejais taikomi ir įgyvendinamam projektui.

_______________________________

 

 

2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 7 prioriteto „Kokybiško užimtumo ir dalyvavimo darbo rinkoje skatinimas“ įgyvendinimo priemonės Nr. 07.2.1-CPVA-V-409 „Vilniaus teritorinės darbo biržos infrastruktūros kokybės ir prieinamumo gerinimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašo

priedas

 

(Projekto tinkamumo finansuoti vertinimo lentelės forma)

 

PROJEKTO TINKAMUMO FINANSUOTI VERTINIMO LENTELĖ

 

(Vertinant projekto tinkamumą finansuoti, ši lentelė pildoma kiekvienam projektui atskirai)

Paraiškos kodas

Pildoma vertinant projekto tinkamumą finansuoti

Pareiškėjo pavadinimas

Pildoma vertinant projekto tinkamumą finansuoti

Projekto pavadinimas

Pildoma vertinant projekto tinkamumą finansuoti

Projektą planuojama įgyvendinti: (Pažymima vertinant projekto tinkamumą finansuoti)

 

su partneriu (-iais)               be partnerio (-ių)

 

PIRMINĖ                PATIKSLINTA

 

(Žymima „Patikslinta“ tais atvejais, kai ši lentelė tikslinama paraišką grąžinus vertinti pakartotinai)

 

 

Bendrasis reikalavimas /

specialusis projektų atrankos kriterijus (toliau – specialusis kriterijus), jo vertinimo aspektai ir paaiškinimai

Bendrojo reikalavimo / specialiojo kriterijaus detalizavimas

(jei taikoma)

 

Bendrojo reikalavimo / specialiojo kriterijaus vertinimas

Taip / ne / netaikoma / taip su išlyga

Komentarai

 

 

 

(Šiame stulpelyje pagrindžiamas kiekvieno bendrojo reikalavimo arba specialiojo kriterijaus ir jų vertinimo aspekto įvertinimas; jei bendrąjį projektų reikalavimą, specialųjį kriterijų ar jų vertinimo aspektą vertina ne įgyvendinančioji institucija, tai taip pat pažymima šiame stulpelyje)

1. Planuojamu finansuoti projektu prisidedama prie bent vieno 2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos (toliau – veiksmų programa) prioriteto konkretaus uždavinio įgyvendinimo, rezultato pasiekimo ir įgyvendinama bent viena pagal projektų finansavimo sąlygų aprašą numatoma finansuoti veikla

1.1. Projekto tikslai ir uždaviniai atitinka bent vieną veiksmų programos prioriteto konkretų uždavinį ir siekiamą rezultatą

(atitiktį šiam vertinimo aspektui vertina Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau − ministerija) prieš įtraukdama projektą į valstybės projektų sąrašą)

Projekto tikslai ir uždaviniai turi atitikti veiksmų programos 7 prioriteto „Kokybiško užimtumo ir dalyvavimo darbo rinkoje skatinimas“ 7.2.1 konkretų uždavinį „Pagerinti darbo rinkos institucijų paslaugų kokybę ir prieinamumą“ ir siekiamą rezultatą

(Įgyvendinančioji institucija, pildydama tinkamumo finansuoti vertinimo lentelę, perkelia ministerijos atlikto projektinio pasiūlymo dėl valstybės projekto įgyvendinimo (toliau – projektinis pasiūlymas) vertinimo išvadą ir skiltyje „Komentarai“ nurodo šios išvados pavadinimą bei datą)

 

1.2. Projekto tikslai, uždaviniai ir veiklos atitinka bent vieną iš 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 7 prioriteto „Kokybiško užimtumo ir dalyvavimo darbo rinkoje skatinimas“ įgyvendinimo priemonės Nr. 07.2.1-CPVA-V-409 „Vilniaus teritorinės darbo biržos infrastruktūros kokybės ir prieinamumo gerinimas“ projektų finansavimo sąlygų apraše (toliau – Aprašas) nurodytų veiklų

Projekto tikslai, uždaviniai ir veiklos turi atitikti Aprašo 8 punkte nurodytą tikslą ir Aprašo 9 punkte nurodytas veiklas

 

 

1.3. Projektas atitinka kitus su projekto veiklomis susijusius Apraše nustatytus reikalavimus                     

Projektas turi atitikti reikalavimus, nurodytus Aprašo 24 punkte

 

 

2. Projektas atitinka strateginio planavimo dokumentų nuostatas

2.1. Projektas atitinka strateginio planavimo dokumentų nuostatas

(atitiktį šiam reikalavimui vertina ministerija prieš įtraukdama projektą į valstybės projektų sąrašą)

Projektas turi atitikti nacionalinio strateginio planavimo dokumento, nurodyto Aprašo 13 punkte, nuostatas

(Įgyvendinančioji institucija, pildydama projekto tinkamumo finansuoti vertinimo lentelę, perkelia ministerijos atlikto projektinio pasiūlymo vertinimo išvadą ir skiltyje „Komentarai“ nurodo šios išvados pavadinimą bei datą)

 

2.2. Projektu prisidedama bent prie vieno 2009  m. spalio 30 d. Europos Vadovų Tarybos išvadomis Nr. 15265/09 patvirtintos Europos Sąjungos Baltijos jūros regiono strategijos, atnaujintos Europos Komisijos 2012 m. kovo 23 d. komunikatu Nr. COM (2012) 128 (toliau – ES BJRS), tikslo įgyvendinimo pagal bent vieną ES BJRS veiksmų plane, patvirtintame Europos Komisijos 2015 m. rugsėjo 10 d. sprendimu Nr. SWD(2015)177, numatytą prioritetinę sritį, horizontalųjį veiksmą ar įgyvendinimo pavyzdį

Netaikoma

 

 

3. Projektu siekiama aiškių ir realių kiekybinių uždavinių

3.1. Projektu prisidedama prie bent vieno Apraše nustatyto veiksmų programos ir (arba) ministerijos priemonių įgyvendinimo plane nurodyto nacionalinio produkto ir (arba) rezultato rodiklio pasiekimo

Projektu turi būti siekiama stebėsenos rodiklių ir minimalių jų siektinų reikšmių, nurodytų Aprašo 18 punkte

 

 

3.2. Išlaikyta nuosekli vidinė projekto logika, t. y. projekto rezultatai yra projekto veiklų padarinys, projekto veiklos sudaro prielaidas įgyvendinti projekto uždavinius, o pastarieji – pasiekti nustatytą projekto tikslą

 

 

 

3.3. Projekto uždaviniai yra specifiniai (parodo projekto esmę ir charakteristikas), išmatuojami (kiekybiškai išreikšti ir matuojami) ir įvykdomi, veiklų pradžios ir pabaigos data aiški

 

 

 

4. Projektas atitinka horizontaliuosius (darnaus vystymosi bei moterų ir vyrų lygybės ir nediskriminavimo) principus, projekto įgyvendinimas yra suderinamas su Europos Sąjungos (toliau – ES) konkurencijos politikos nuostatomis

4.1. Projekte nėra numatyti veiksmai, kurie turėtų neigiamą poveikį įgyvendinant darnaus vystymosi principą:

 

 

 

4.1.1. aplinkosaugos srityje (aplinkos kokybė ir gamtos ištekliai, kraštovaizdžio ir biologinės įvairovės apsauga, klimato kaita, aplinkos apsauga ir kt.)

 

 

 

4.1.2. socialinėje srityje (užimtumas, skurdas ir socialinė atskirtis, visuomenės sveikata, švietimas ir mokslas, kultūros savitumo išsaugojimas, tausojantis vartojimas)

 

 

 

4.1.3. ekonomikos srityje (darnus pagrindinių ūkio šakų ir regionų vystymas)

 

 

 

4.1.4. teritorijų vystymo srityje (aplinkosauginių, socialinių ir ekonominių skirtumų mažinimas)

 

 

 

4.1.5. informacinės ir žinių visuomenės srityje

Netaikoma

 

 

4.2. Pasiūlyti konkretūs veiksmai (pademonstruotas proaktyvus požiūris), kurie rodo, kad projektas skatina darnaus vystymosi principo įgyvendinimą

 

 

 

4.3. Projekte nėra numatoma apribojimų, kurie turėtų neigiamą poveikį įgyvendinant moterų ir vyrų lygybės ir nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos principus

 

 

 

4.4. Pasiūlyti konkretūs veiksmai, kurie rodo, kad projektu prisidedama prie moterų ir vyrų lygybės principo įgyvendinimo ir (arba) skatinamas nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos principo įgyvendinimas

Projektas turi atitikti reikalavimus, nurodytus Aprašo 20 punkte

 

 

4.5. Projektas suderinamas su ES konkurencijos politikos nuostatomis:

4.5.1. teikiamas finansavimas neviršija nustatytų de minimis pagalbos ribų ir atitinka reikalavimus, taikomus de minimis pagalbai; arba

4.5.2. projektas finansuojamas pagal suderintą valstybės pagalbos schemą ar Europos Komisijos sprendimą arba pagal Bendrąjį bendrosios išimties reglamentą, laikantis ten nustatytų reikalavimų; arba

4.5.3. projekto finansavimas nereiškia neteisėtos valstybės pagalbos ar de minimis pagalbos suteikimo (pildomas patikros lapas dėl valstybės pagalbos ir de minimis“ pagalbos buvimo ar nebuvimo)

 

 

Netaikoma

 

 

Netaikoma

 

 

5. Pareiškėjas ir partneris (-iai) organizaciniu požiūriu yra pajėgūs tinkamai ir laiku įgyvendinti teikiamą projektą ir atitinka jam (jiems) keliamus reikalavimus

5.1. Pareiškėjas ir partneris (-iai) yra juridiniai asmenys, juridinio asmens filialai, atstovybės (toliau – juridinis asmuo) arba fiziniai asmenys, kurie verčiasi ūkine komercine veikla (toliau – fizinis asmuo), kaip nustatyta Apraše

Netaikoma

 

 

5.2. Pareiškėjas ir partneris (-iai) yra tinkamų pareiškėjų sąraše, nustatytame Apraše

Tinkamas pareiškėjas ir partneris yra nurodyti Aprašo 11 punkte

 

 

5.3. Pareiškėjas ir partneris (-iai) turi teisinį pagrindą užsiimti ta veikla (atlikti funkcijas), kuriai pradėti ir (arba) vykdyti, ir (arba) plėtoti skirtas projektas

Netaikoma

 

 

5.4. Pareiškėjui ir partneriui (-iams) nėra apribojimų gauti finansavimą:

5.4.1. pareiškėjui ir partneriui (-iams), kurie yra juridiniai asmenys, nėra iškelta byla dėl bankroto arba restruktūrizavimo, nėra pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl ūkinės komercinės veiklos arba jis (jie) nėra likviduojamas (-i), nėra priimtas kreditorių susirinkimo nutarimas bankroto procedūras vykdyti ne teismo tvarka (ši nuostata netaikoma biudžetinėms įstaigoms) / pareiškėjui ir partneriui (-iams), kurie yra fiziniai asmenys, nėra iškelta byla dėl bankroto, nėra pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl ūkinės komercinės veiklos;

5.4.2. paraiškos vertinimo metu pareiškėjas ir partneris (-iai) yra įvykdęs (-ę) su mokesčių ir socialinio draudimo įmokų mokėjimu susijusius įsipareigojimus pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus arba pagal kitos valstybės teisės aktus, jei pareiškėjas ir partneris (-iai) yra užsienyje registruotas (-i) juridinis asmuo (asmenys) ar fizinis (-iai) asmuo (asmenys) yra užsienio pilietis (-čiai) (ši nuostata netaikoma įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės ir (arba) savivaldybių biudžetų, ir (arba) valstybės pinigų fondų, ir juridiniams asmenims, kuriems Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka yra atidėti mokesčių arba socialinio draudimo įmokų mokėjimo terminai);

5.4.3. paraiškos vertinimo metu pareiškėjas ir partneris (-iai), kurie yra fiziniai asmenys, arba pareiškėjo ir partnerio (-ių), kurie yra juridiniai asmenys, vadovas, ūkinės bendrijos tikrasis narys (-iai) ar mažosios bendrijos atstovas (-ai), turintis (-ys) teisę juridinio asmens vardu sudaryti sandorį, ar buhalteris (-iai), ar kitas (-i) asmuo (asmenys), turintis (-ys) teisę surašyti ir pasirašyti pareiškėjo apskaitos dokumentus, neturi neišnykusio arba nepanaikinto teistumo arba dėl pareiškėjo ir partnerio (-ių) per pastaruosius 5 metus nebuvo priimtas ir įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis pagal veikas, nustatytas Finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. gegužės 30 d. nutarimu Nr. 590 „Dėl Finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklių patvirtinimo“, 3 priedo „Apribojimų skirti Europos Sąjungos finansinę paramą, 2004–2009 metų Europos ekonominės erdvės ir (ar) Norvegijos finansinių mechanizmų, 2009–2014 metų Europos ekonominės erdvės ir (ar) Norvegijos finansinių mechanizmų, 2007–2012 metų Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos finansinę paramą aprašas“ 2 punkte (jei pareiškėjo arba partnerio (-ių) veikla yra finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės ir (arba) savivaldybių biudžetų, ir (arba) valstybės pinigų fondų, ši nuostata nėra taikoma);

5.4.4. paraiškos vertinimo metu pareiškėjui ir partneriui (-iams), jei (jie) perkėlė gamybinę veiklą valstybėje narėje arba į kitą valstybę narę, nėra taikoma arba nebuvo taikoma išieškojimo procedūra (ši nuostata nėra taikoma viešiesiems juridiniams asmenims);

5.4.5. paraiškos vertinimo metu pareiškėjui ir partneriui (-iams) nėra taikomas apribojimas (iki 5 metų) neskirti ES finansinės paramos dėl trečiųjų šalių piliečių nelegalaus įdarbinimo (ši nuostata nėra taikoma viešiesiems juridiniams asmenims);

5.4.6. paraiškos vertinimo metu pareiškėjui ir partneriui (-iams) nėra taikomas apribojimas gauti finansavimą dėl to, kad per sprendime dėl lėšų grąžinimo nustatytą terminą lėšos nebuvo grąžintos arba grąžinta tik dalis lėšų (šis apribojimas netaikomas įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės ir (arba) savivaldybių biudžetų, ir (arba) valstybės pinigų fondų, įstaigoms, kurių veiklai finansuoti yra skiriama 2007–2013 metų ES fondų ar 2014–2020 metų ES struktūrinių fondų techninė parama, Europos investicijų fondui ir Europos investicijų bankui);

5.4.7. paraiškos vertinimo metu pareiškėjas ir partneris (-iai) Juridinių asmenų registrui yra pateikę metinių finansinių ataskaitų rinkinius, taip pat metinių konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinius, kaip nustatyta Juridinių asmenų registro nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. lapkričio 12 d. nutarimu Nr. 1407 Dėl Juridinių asmenų registro nuostatų patvirtinimo“ (ši nuostata netaikoma, kai pareiškėjas yra fizinis asmuo; ši nuostata taikoma tik tais atvejais, kai finansines ataskaitas būtina rengti pagal įstatymus, taikomus juridiniam asmeniui, užsienio juridiniam asmeniui ar kitai organizacijai arba jų filialui)

 

 

 

5.5. Pareiškėjas ir partneris (-iai) turi (gali užtikrinti) pakankamus administravimo gebėjimus vykdyti projektą

 

 

 

5.6. Projekto parengtumas atitinka Apraše nustatytus reikalavimus

(šį vertinimo aspektą vertina ministerija prieš įtraukdama projektą į valstybės projektų sąrašą, taip pat įgyvendinančioji institucija paraiškų vertinimo metu)

Projekto parengtumas turi atitikti reikalavimus, nustatytus Aprašo 19 punkte

Ministerijos įvertinimas

 

Įgyvendinančiosios institucijos įvertinimas

 

5.7. Partnerystė projekte yra pagrįsta ir teikia naudą

(šis vertinimo aspektas vertinamas tik tais atvejais, jei pareiškėjas numato įgyvendinti projektą kartu su partneriu (-iais)

 

 

 

6. Projekto išlaidų finansavimo šaltiniai yra aiškiai nustatyti ir užtikrinti

6.1. Pareiškėjo ir (ar) partnerio (-ių) įnašas atitinka Apraše nustatytus reikalavimus ir yra užtikrintas jo finansavimas

Pareiškėjas ir (arba) partneris turi prisidėti prie projekto įgyvendinimo Aprašo 26 punkte nurodyta lėšų dalimi

 

 

6.2. Užtikrintas netinkamų finansuoti su projektu susijusių išlaidų padengimas

 

 

 

6.3. Užtikrintas finansinis projekto (veiklų) rezultatų tęstinumas

Projektas turi atitikti reikalavimus, nurodytus Aprašo 54 punkte

 

 

7. Užtikrintas efektyvus projektui įgyvendinti reikalingų lėšų panaudojimas

7.1. Projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimas pagrįstas sąnaudų ir naudos analizės rezultatais:

(atitiktį šiam vertinimo aspektui vertina ministerija prieš įtraukdama projektą į valstybės projektų sąrašą, vadovaudamasi vadovaujančiosios institucijos parengta Optimalios projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimo kokybės vertinimo metodika, kuriai pritarta Veiksmų programos valdymo komitete ir kuri paskelbta interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt.

Šis vertinimo aspektas netaikomas projektams, kai išimtys nustatytos Optimalios projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimo kokybės vertinimo metodikoje.

Šis vertinimo aspektas netaikomas įgyvendinant projektą)

 

(Įgyvendinančioji institucija, pildydama projekto tinkamumo finansuoti vertinimo lentelę, perkelia ministerijos atlikto projektinio pasiūlymo vertinimo išvadą ir skiltyje „Komentarai“ nurodo šios išvados pavadinimą bei datą)

 

7.1.1. projekto įgyvendinimo alternatyvoms įvertinti naudojamos pajamų, sąnaudų, finansavimo šaltinių, sukuriamos naudos ir kitos prielaidos yra pagrįstos

 

 

 

7.1.2. projekto įgyvendinimo alternatyvoms įvertinti naudojamas vienodas pagrįstos trukmės analizės laikotarpis

 

 

 

7.1.3. projekto įgyvendinimo alternatyvoms įvertinti naudojama vienoda pagrįsto dydžio diskonto norma

 

 

 

7.1.4. optimali projekto įgyvendinimo alternatyva pasirinkta pagal projekto įgyvendinimo alternatyvų finansinių ir (arba) ekonominių rodiklių (grynosios dabartinės vertės, vidinės grąžos normos, naudos ir sąnaudų santykio) reikšmes

 

 

 

7.1.5. pasirinktai projekto įgyvendinimo alternatyvai realizuoti nėra žinomų teisinių, techninių ir socialinių apribojimų

 

 

 

7.2. Projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimas pagrįstas sąnaudų efektyvumo rodikliu

Netaikoma

 

 

7.3. Įvertintos pagrindinės projekto rizikos ir suplanuotos rizikų valdymo priemonės bei joms įgyvendinti reikalingi ištekliai

 

 

 

7.4. Numatytos projekto veiklos atitinka tinkamoms finansuoti veikloms ir jų apimtims nustatytus reikalavimus. Išlaidos atitinka nustatytus reikalavimus ir yra būtinos projektams įgyvendinti. Veiklos ir išlaidos suplanuotos efektyviai ir pagrįstai, įvertinus ir iki pateikiant paraišką pradėtas ar įvykdytas viešųjų pirkimų procedūras. Vertinant pareiškėjo ir partnerio (-ių) įgyvendintus ir (arba) įgyvendinamus projektus, toms pačioms veikloms ir išlaidoms finansavimas nėra skiriamas pakartotinai

 

 

 

7.5. Pareiškėjas gali įgyvendinti projekto tikslus, veiklas, uždavinius ir pasiekti rezultatus per projekto įgyvendinimo laikotarpį; projekto įgyvendinimo trukmė, vieta atitinka Apraše nustatytus reikalavimus

Projekto įgyvendinimo trukmė ir vieta turi atitikti Aprašo 15 ir 17 punktuose nustatytus reikalavimus

 

 

7.6. Projektas atitinka kryžminio finansavimo reikalavimus

Netaikoma

 

 

7.7. Teisingai pritaikyti fiksuotoji projekto išlaidų norma, fiksuotieji projekto išlaidų vieneto įkainiai, fiksuotosios projekto išlaidų sumos ir (ar) apdovanojimai (taikoma tik tais atvejais, jei paraiškoje yra numatyta taikyti šiuos supaprastintus išlaidų apmokėjimo būdus ir (ar) apdovanojimus)

Projektui taikoma fiksuotoji norma turi atitikti reikalavimus, nustatytus Aprašo 29 punkte

 

 

7.8. Paraiškoje teisingai nurodyta projekto kategorija, iš projekto planuojamos gauti pajamos (taip pat ir grynosios pajamos) teisingai apskaičiuotos ir teisingai nustatytas projektui reikiamo finansavimo dydis, atsižvelgiant į tai, ar įgyvendinant projektą:

– negaunama pajamų;

– gaunama pajamų ir jos yra įvertintos iš anksto;

– gaunama pajamų, bet jų iš anksto neįmanoma apskaičiuoti

(šis vertinimo aspektas netaikomas, kai iš Europos regioninės plėtros fondo (toliau – ERPF) ar Sanglaudos fondo (toliau – SF) bendrai finansuojamo projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma neviršija 1 000 000 eurų, kai projektams taikoma valstybės pagalba, apdovanojimams ir grąžinamosioms subsidijoms (kai grąžinama visa paramos suma), fiksuotosioms sumoms, fiksuotiesiems įkainiams ir bendro veiksmų plano projektams, jeigu juos nustatant buvo atsižvelgta į numatomas gauti grynąsias pajamas, taip pat jeigu pagal 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1303/2013, kuriuo nustatomos Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui, Europos žemės ūkio fondui kaimo plėtrai ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui bendros nuostatos ir Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui taikytinos bendrosios nuostatos ir panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1083/2006 (OL 2013 L 347, p.320), 61 straipsnio 3 dalies a punktą ūkio sektoriui taikoma grynųjų pajamų fiksuotoji norma, išreikšta pajamų procentais)

Projektas turi atitikti reikalavimus, nurodytus Aprašo 31 punkte

 

 

8. Projekto veiklos vykdomos veiksmų programos įgyvendinimo teritorijoje

8.1. Projekto veiklos vykdomos Lietuvos Respublikoje arba ne Lietuvos Respublikoje, bet jas vykdant sukurti produktai, gauti rezultatai ir nauda (ar jų dalis, proporcinga Lietuvos Respublikos finansiniam įnašui) atitenka Lietuvos Respublikai ir projektas atitinka bent vieną iš šių sąlygų:

a) iš ERPF ir SF bendrai finansuojamo projekto veiklų, vykdomų ne Lietuvos Respublikoje, bet ES teritorijoje, išlaidos neviršija procento, nustatyto Apraše; arba pagal Aprašą vykdomos reprezentacijai skirtos veiklos;

b) iš Europos socialinio fondo bendrai finansuojamo projekto veiklos vykdomos:

ES teritorijoje;

ne ES teritorijoje, bet tokių veiklų išlaidos neviršija procento, nustatyto Apraše;

c) vykdomos techninės paramos projektų veiklos

Projekto veiklų vykdymo teritorija turi atitikti Aprašo 17 punkte nustatytus reikalavimus

 

 

 

GALUTINĖ PROJEKTO ATITIKTIES BENDRIESIEMS REIKALAVIMAMS VERTINIMO IŠVADA:

1)   Ar paraiška atitinka projektinį pasiūlymą ir valstybės projektų sąrašą?

 

 Taip                                                    Ne                                                               Taip su išlyga

Komentarai: ____________________________________________________________________

 

(Jei, palyginti su projektiniu pasiūlymu, paraiškoje yra atlikta esminių pakeitimų (kaip jie apibrėžti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. 1K-316 „Dėl Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“, 122.2 papunktyje), žymima „Ne“ ir komentaro laukelyje nurodoma, kokie konkrečiai pakeitimai buvo atlikti.

Jei, palyginti su valstybės projektų sąrašu, paraiškoje yra atlikta esminių pakeitimų, t. y. kai keičiasi pareiškėjas, viršijama projektui numatoma skirti finansavimo lėšų suma, žymima „Ne“ ir komentaro laukelyje nurodoma, kokie konkrečiai pakeitimai buvo atlikti.

Jei, palyginti su projektiniu pasiūlymu ir (ar) valstybės projektų sąrašu, paraiškoje yra atlikta neesminių pakeitimų, žymima „Taip su išlyga“ ir komentaro laukelyje nurodoma, kokie konkrečiai pakeitimai buvo atlikti)

 

2)   Paraiška įvertinta teigiamai pagal visus bendruosius reikalavimus ir specialiuosius kriterijus:

 

 Taip                                                    Ne                                                               Taip su išlyga

Komentarai: ____________________________________________________________________

 

(Pildoma vertinant projekto tinkamumą finansuoti. Galimas simbolių skaičius – 1 000. Pildant lentelę ES struktūrinės paramos kompiuterinėje informacinėje valdymo ir priežiūros sistemoje (toliau − SFMIS), jei nors vienoje lentelės 3 stulpelio skiltyje yra pažymėtas atsakymas „Ne“, šiame klausime automatiškai pažymima „Ne“ ir į komentarų skiltį perkeliami visi komentarai, pateikti prie „Ne“ atsakymų. Jei atsakymų „Ne“ nėra, tačiau nors vienoje lentelės 3 stulpelio skiltyje yra pažymėtas atsakymas „Taip su išlyga“, šiame klausime automatiškai pažymima „Taip su išlyga“ ir į komentarų skiltį perkeliami visi komentarai, pateikti prie „Taip su išlyga“ atsakymų. Visus į komentarų skiltį perkeltus atsakymus įgyvendinančioji institucija gali redaguoti. Kol SFMIS nebus įdiegta tokia funkcinė galimybė, atsakymą į šį klausimą įgyvendinančioji institucija įrašo pati (neautomatiškai), bet komentaro skilties pildyti neprivaloma)

 

3)   Pareiškėjas nebandė gauti konfidencialios informacijos arba daryti poveikio vertinimą atliekančiai institucijai dabartinio paraiškų vertinimo arba atrankos proceso metu:

 

 Taip, nebandė

 Ne, bandė

Komentarai: ____________________________________________________________________

 

(Privaloma pildyti tik atsakius „Ne, bandė“, t. y. nurodomos faktinės aplinkybės. Pildoma vertinant projekto tinkamumą finansuoti. Galimas simbolių skaičius – 1 000)

 

4)   Vertinant projekto tinkamumą finansuoti nustatytos projekto tinkamos finansuoti ir tinkamos deklaruoti Europos Komisijai (toliau – EK) išlaidos:

 

Bendra projekto vertė[1], Eur

Didžiausia galima projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma:

Pajamos, mažinančios tinkamų deklaruoti EK išlaidų sumą, Eur

Tinkamos deklaruoti EK išlaidos

Iš viso, Eur

Iš jų:

Didžiausia EK tinkamų deklaruoti išlaidų suma, Eur

Dalis nuo tinkamų finansuoti išlaidų, proc

 

Prašomos skirti lėšos – iki, Eur

Dalis nuo tinkamų finansuoti išlaidų, proc.

Pareiškėjo ir partnerio (-ių) nuosavos lėšos, Eur

Dalis nuo tinkamų finansuoti išlaidų, proc.

1

2

3

4 = (3/2)*100

5

6 = (5/2)*100

7

8

9 = (8/2)*100

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Pildoma vertinant projekto tinkamumą finansuoti)

 

Pastabos:

(Šiame laukelyje pagal poreikį gali būti įrašomos papildomos sąlygos, kurias įgyvendinančioji institucija, atsižvelgdama į projekto rizikingumą, siūlo įtraukti į projekto sutartį. Pildoma vertinant projekto tinkamumą finansuoti. Galimas simbolių skaičius – 1 000)

 

____________________________________________ ___________________ _______________________________

(paraiškos vertinimą atlikusios institucijos atsakingo (data) (vardas ir pavardė, parašas*)

asmens pareigų pavadinimas)

 

* Jei pildoma popierinė versija

 

 



[1] Bendra projekto vertė apima ir tinkamas, ir netinkamas išlaidas.