LIETUVOS RESPUBLIKOS

RYŠIŲ REGULIAVIMO TARNYBOS

DIREKTORIUS

 

Įsakymas

DĖL KVALIFIKUOTŲ PATIKIMUMO UŽTIKRINIMO PASLAUGŲ TEIKĖJŲ IR KVALIFIKUOTŲ PATIKIMUMO UŽTIKRINIMO PASLAUGŲ STATUSO SUTEIKIMO IR JŲ ĮRAŠYMO Į NACIONALINĮ PATIKIMĄ SĄRAŠĄ BEI KVALIFIKUOTŲ PATIKIMUMO UŽTIKRINIMO PASLAUGŲ TEIKĖJŲ VEIKLOS ATASKAITŲ TEIKIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2018 m. birželio 21 d. Nr. 1V-588

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos elektroninės atpažinties ir elektroninių operacijų patikimumo užtikrinimo paslaugų įstatymo 4 straipsnio 2 dalies 1, 2, 5 ir 6 punktais, 10 straipsnio 3 dalimi, 4 dalies 1 punktu ir 7 dalimi, 16 straipsniu, 17 straipsnio 1 ir 2 dalimis, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2016 m. vasario 18 d. nutarimo Nr. 144 „Dėl patikimumo užtikrinimo paslaugų priežiūros įstaigos ir įstaigos, atsakingos už nacionalinio patikimo sąrašo sudarymą, tvarkymą ir skelbimą, paskyrimo“ 1 punktu, 2014 m. liepos 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 910/2014 dėl elektroninės atpažinties ir elektroninių operacijų patikimumo užtikrinimo paslaugų vidaus rinkoje, kuriuo panaikinama Direktyva 1999/93/EB, (OL 2014 L 257, p. 73) 17 straipsnio 4 dalies b, e, g ir j punktais, 20 straipsnio 1, 2 ir 3 dalimis, 21 straipsnio 1 ir 2 dalimis bei 24 straipsnio 2 dalies a punktu, atsižvelgdamas į Europos Sąjungos tinklų ir informacijos apsaugos agentūros (ENISA) 2017 m. gruodžio 19 d. Gaires dėl kvalifikuotų patikimumo užtikrinimo paslaugų inicijavimo, Gaires dėl kvalifikuotų patikimumo užtikrinimo paslaugų priežiūros ir Gaires dėl kvalifikuotų patikimumo užtikrinimo paslaugų nutraukimo:  

1. Tvirtinu Kvalifikuotų patikimumo užtikrinimo paslaugų teikėjų ir kvalifikuotų patikimumo užtikrinimo paslaugų statuso suteikimo ir jų įrašymo į nacionalinį patikimą sąrašą bei kvalifikuotų patikimumo užtikrinimo paslaugų teikėjų veiklos ataskaitų teikimo tvarkos aprašą (toliau – Aprašas) (pridedama).

2. Nustatau, kad:

2.1. iki šio įsakymo įsigaliojimo pradėtos ir nebaigtos Apraše reglamentuojamos procedūros tęsiamos ir baigiamos pagal Aprašo nuostatas;

2.2. kvalifikuoti patikimumo užtikrinimo paslaugų teikėjai privalo per 3 mėnesius nuo šio įsakymo įsigaliojimo dienos pagal Aprašo 3 priede nurodytus reikalavimus atnaujinti savo kvalifikuotų patikimumo užtikrinimo paslaugų teikimo veiklos nutraukimo planus ir pateikti juos Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybai. 

3. Nurodau paskelbti šį įsakymą Teisės aktų registre.

 

 

 

Direktoriaus pavaduotojas,

pavaduojantis direktorių                                                                               Mindaugas Žilinskas

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2018 m. birželio 21 d. įsakymu Nr. 1V-588

 

KVALIFIKUOTŲ PATIKIMUMO UŽTIKRINIMO PASLAUGŲ TEIKĖJŲ IR KVALIFIKUOTŲ PATIKIMUMO UŽTIKRINIMO PASLAUGŲ STATUSO SUTEIKIMO IR JŲ ĮRAŠYMO Į NACIONALINĮ PATIKIMĄ SĄRAŠĄ BEI KVALIFIKUOTŲ PATIKIMUMO UŽTIKRINIMO PASLAUGŲ TEIKĖJŲ VEIKLOS ATASKAITŲ TEIKIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Kvalifikuotų patikimumo užtikrinimo paslaugų teikėjų ir kvalifikuotų patikimumo užtikrinimo paslaugų statuso suteikimo ir jų įrašymo į nacionalinį patikimą sąrašą bei kvalifikuotų patikimumo užtikrinimo paslaugų teikėjų veiklos ataskaitų teikimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato kvalifikuotų patikimumo užtikrinimo paslaugų teikėjų (toliau – kvalifikuoti teikėjai) ir kvalifikuotų patikimumo užtikrinimo paslaugų (toliau – kvalifikuotos paslaugos) statuso suteikimo ir panaikinimo, kvalifikuotų teikėjų ir kvalifikuotų paslaugų įrašymo į nacionalinį patikimą sąrašą ir išbraukimo iš jo, atitikties įvertinimo ataskaitų pagal 2014 m. liepos 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 910/2014 dėl elektroninės atpažinties ir elektroninių operacijų patikimumo užtikrinimo paslaugų vidaus rinkoje, kuriuo panaikinama Direktyva 1999/93/EB, (OL 2014 L 257, p. 73) (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 910/2014) 20 straipsnio 1 dalį ir informacijos apie kvalifikuotų paslaugų teikimo pakeitimus teikimo ir nagrinėjimo, kvalifikuotų teikėjų veiklos ataskaitų teikimo Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybai (toliau – Tarnyba) tvarką.

2. Apraše vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos elektroninės atpažinties ir elektroninių operacijų patikimumo užtikrinimo paslaugų įstatyme (toliau – Įstatymas) ir Reglamente (ES) Nr. 910/2014.

3. Visi Aprašo nustatyta tvarka Tarnybai teikiami dokumentai turi atitikti Dokumentų teikimo Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybai taisyklių, patvirtintų Tarnybos direktoriaus 2004 m. rugsėjo 16 d. įsakymu Nr. 1V-292 „Dėl Dokumentų teikimo Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybai taisyklių patvirtinimo“, reikalavimus ir turi būti pateikiami šiame punkte nurodytose taisyklėse numatytais būdais.

 

II SKYRIUS

KVALIFIKUOTŲ TEIKĖJŲ IR KVALIFIKUOTŲ PASLAUGŲ STATUSO SUTEIKIMAS

 

4. Patikimumo užtikrinimo paslaugų teikėjas (toliau – paslaugų teikėjas), ketinantis pradėti teikti kvalifikuotas paslaugas, privalo Tarnybai pateikti:

4.1. Aprašo 1 priede nustatytos formos pranešimą apie ketinamas teikti kvalifikuotas paslaugas (toliau – pranešimas), prie kurio turi būti pridėti:

4.1.1. dokumentai, patvirtinantys paslaugų teikėjo atitiktį Įstatymo 16 straipsnyje įtvirtintam reikalavimui;

4.1.2. paslaugų teikėjo veiklos dokumentai, kuriais vadovaujantis bus teikiamos kvalifikuotos paslaugos (paslaugų teikėjo veiklos nuostatai, ketinamų teikti kvalifikuotų paslaugų teikimo sąlygos, klientų aptarnavimo, ginčų sprendimo tvarka ir kiti), išskyrus dokumentus, kurie yra pateikti kartu su atitikties įvertinimo ataskaita;

4.1.3. elektroninė laikmena ir (ar) failas su kvalifikuotoms paslaugoms teikti planuojamų naudoti paslaugų teikėjo elektroninio parašo ir (ar) elektroninio spaudo sertifikatais;

4.1.4. ketinant teikti kvalifikuotų elektroninio parašo sertifikatų, kvalifikuotų elektroninio spaudo sertifikatų ir (ar) kvalifikuotų interneto svetainės tapatumo nustatymo sertifikatų (toliau kartu – kvalifikuoti sertifikatai) sudarymo paslaugas – informacija, kokie duomenys bus nurodomi numatomuose sudaryti kvalifikuotuose sertifikatuose (numatomų sudaryti kvalifikuotų sertifikatų profiliai) ir elektroninė laikmena ir (ar) failas su numatomų sudaryti kvalifikuotų sertifikatų pavyzdžiais;

4.1.5. ketinant teikti kvalifikuotų elektroninio parašo sertifikatų ir (ar) kvalifikuotų elektroninio spaudo sertifikatų sudarymo paslaugas – informacija apie kvalifikuotus elektroninio parašo ir (ar) elektroninio spaudo kūrimo įtaisus, kurie bus naudojami kvalifikuotam elektroniniam parašui ir (ar) kvalifikuotam elektroniniam spaudui kurti;

4.1.6. ketinant teikti kvalifikuotų elektroninių laiko žymų kūrimo paslaugas – informacija, kokie duomenys bus nurodomi numatomose sudaryti kvalifikuotose elektroninėse laiko žymose (numatomų sudaryti kvalifikuotų elektroninių laiko žymų profiliai) ir elektroninė laikmena ir (ar) failas su numatomų sudaryti kvalifikuotų elektroninių laiko žymų pavyzdžiais;

4.1.7. Lietuvos Respublikos civilinio kodekso reikalavimus atitinkantis įgaliojimus patvirtinantis dokumentas (kai pranešimą pasirašo įgaliotas asmuo);

4.2. Aprašo 2 priede nustatytus reikalavimus atitinkančią atitikties įvertinimo ataskaitą;

4.3. dokumentus, patvirtinančius, kad paslaugų teikėjas yra apdraudęs savo civilinę atsakomybę pagal Įstatymo 10 straipsnio 2 dalyje nustatytus reikalavimus;

4.4. Aprašo 3 priede nustatytus reikalavimus atitinkantį kvalifikuotų paslaugų teikimo veiklos nutraukimo planą.

5. Tarnyba ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo pranešimo gavimo dienos atlieka vieną iš šių veiksmų:

5.1. priima nagrinėti pranešimą ir apie tai raštu informuoja pranešimą pateikusį paslaugos teikėją (toliau – pareiškėjas);

5.2. nustačiusi, kad pateikti ne visi, netikslūs ir (ar) Aprašo nustatytų reikalavimų neatitinkantys Aprašo 4 punkte nurodyti dokumentai ir (ar) informacija, raštu praneša apie nustatytus trūkumus pareiškėjui ir pareikalauja per Tarnybos nustatytą, ne trumpesnį kaip 5 darbo dienų, terminą pateikti trūkstamus ir (ar) patikslintus dokumentus ir (ar) informaciją.

6. Jeigu pareiškėjas per Tarnybos pagal Aprašo 5.2 papunktį nustatytą terminą nepašalina nustatytų trūkumų, Tarnyba priima motyvuotą sprendimą atsisakyti nagrinėti pranešimą ir apie tai informuoja pareiškėją ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos.

7. Tarnyba, priėmusi nagrinėti pranešimą, ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo pranešimo gavimo dienos, įvertina paslaugų teikėjo ir (ar) jo ketinamų teikti kvalifikuotų paslaugų atitiktį Reglamento (ES) Nr. 910/2014 reikalavimams. Šiame punkte nurodytas terminas gali būti pratęstas Tarnybos motyvuotu sprendimu, apie kurį Tarnyba informuoja pareiškėją ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos.

8. Tarnyba, vertindama paslaugų teikėjo ir (ar) jo ketinamų teikti kvalifikuotų paslaugų atitiktį Reglamento (ES) Nr. 910/2014 reikalavimams, turi teisę pareikalauti per Tarnybos nustatytą, ne trumpesnį kaip 5 darbo dienų, terminą pateikti papildomų dokumentų ir (ar) informacijos, kurie būtini paslaugų teikėjo ir (ar) jo ketinamų teikti kvalifikuotų paslaugų atitikčiai Reglamento (ES) Nr. 910/2014 reikalavimams įvertinti.

9. Tarnyba, atlikusi Aprašo 7 punkte nurodytą vertinimą, priima vieną iš šių sprendimų:

9.1. nustačiusi, kad pareiškėjas ir jo ketinamos teikti kvalifikuotos paslaugos atitinka Reglamento (ES) Nr. 910/2014 reikalavimus, sprendimą suteikti pranešime nurodytam paslaugų teikėjui ir (ar) jo ketinamoms teikti kvalifikuotoms paslaugoms kvalifikuotą statusą;

9.2. nustačiusi, kad pareiškėjas ir (ar) jo ketinamos teikti kvalifikuotos paslaugos neatitinka Reglamento (ES) Nr. 910/2014 reikalavimų, motyvuotą sprendimą atsisakyti suteikti pranešime nurodytam paslaugų teikėjui ir (ar) jo ketinamoms teikti kvalifikuotoms paslaugoms kvalifikuotą statusą; Tarnyba apie šiame papunktyje nurodyto sprendimo priėmimą informuoja pareiškėją ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos.

10. Tarnyba nedelsdama, bet ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo Aprašo 9.1 papunktyje nurodyto sprendimo priėmimo dienos, įrašo kvalifikuotą teikėją ir (ar) jo ketinamas teikti kvalifikuotas paslaugas, kuriems suteiktas kvalifikuotas statusas, į nacionalinį patikimą sąrašą ir ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Aprašo 9.1 papunktyje nurodyto sprendimo priėmimo dienos apie tai raštu informuoja pareiškėją.

 

III SKYRIUS

ATITIKTIES ĮVERTINIMO ATASKAITŲ PAGAL REGLAMENTO (ES) NR. 910/2014 20 STRAIPSNIO 1 DALĮ PATEIKIMAS IR NAGRINĖJIMAS

 

11. Kvalifikuotas teikėjas privalo Reglamento (ES) Nr. 910/2014 20 straipsnio 1 dalyje nustatytais terminais pateikti Tarnybai Reglamento (ES) Nr. 910/2014 20 straipsnio 1 dalyje nurodytą atitikties įvertinimo ataskaitą, kuri turi mutatis mutandis atitikti Aprašo 2 priede nustatytus reikalavimus.

12. Jei kvalifikuotas teikėjas nepateikia Reglamento (ES) Nr. 910/2014 20 straipsnio 1 dalyje nurodytos atitikties įvertinimo ataskaitos Reglamento (ES) Nr. 910/2014 20 straipsnio 1 dalyje nustatytais terminais, Tarnyba ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Reglamento (ES) Nr. 910/2014 20 straipsnio 1 dalyje nurodyto termino atitikties įvertinimo ataskaitai pateikti pabaigos raštu informuoja kvalifikuotą teikėją apie atitikties įvertinimo ataskaitos nepateikimą ir pareikalauja per Tarnybos nustatytą, ne trumpesnį kaip 5 darbo dienų, terminą pateikti Tarnybai Reglamento (ES) Nr. 910/2014 20 straipsnio 1 dalyje nurodytą atitikties įvertinimo ataskaitą, mutatis mutandis atitinkančią Aprašo 2 priede nustatytus reikalavimus. Šiame punkte nurodytame rašte Tarnyba taip pat informuoja kvalifikuotą teikėją apie pasekmes, nurodytas Aprašo 13 punkte.

13. Jei kvalifikuotas teikėjas per Tarnybos pagal Aprašo 12 punktą nustatytą terminą nepateikia Reglamento (ES) Nr. 910/2014 20 straipsnio 1 dalyje nurodytos atitikties įvertinimo ataskaitos, Tarnyba priima motyvuotą sprendimą panaikinti kvalifikuoto teikėjo ir (ar) jo teikiamų kvalifikuotų paslaugų kvalifikuotą statusą. Tarnyba apie šiame punkte nurodytą sprendimą informuoja paslaugų teikėją nedelsdama, bet ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo sprendimo priėmimo dienos.

14. Tarnyba ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Reglamento (ES) Nr. 910/2014 20 straipsnio 1 dalyje nurodytos atitikties įvertinimo ataskaitos gavimo dienos atlieka vieną iš šių veiksmų:

14.1. raštu informuoja kvalifikuotą teikėją apie atitikties įvertinimo ataskaitos gavimą;

14.2. nustačiusi, kad atitikties įvertinimo ataskaita neatitinka Aprašo 2 priede nustatytų mutatis mutandis taikytinų reikalavimų, raštu apie tai praneša kvalifikuotam teikėjui ir pareikalauja per Tarnybos nustatytą, ne trumpesnį kaip 5 darbo dienų, terminą pašalinti nustatytus trūkumus.

15. Jeigu kvalifikuotas teikėjas per Tarnybos pagal Aprašo 14.2 papunktį nustatytą terminą nepašalina nustatytų trūkumų, Tarnyba priima motyvuotą sprendimą panaikinti kvalifikuoto teikėjo ir (ar) jo teikiamų kvalifikuotų paslaugų kvalifikuotą statusą. Tarnyba apie šiame punkte nurodytą sprendimą informuoja paslaugų teikėją nedelsdama, bet ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo sprendimo priėmimo dienos.

16. Tarnyba ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo Reglamento (ES) Nr. 910/2014 20 straipsnio 1 dalyje nurodytos atitikties įvertinimo ataskaitos, mutatis mutandis atitinkančios Aprašo 2 priede nustatytus reikalavimus, gavimo dienos įvertina kvalifikuoto teikėjo ir (ar) jo teikiamų kvalifikuotų paslaugų atitiktį Reglamento (ES) Nr. 910/2014 reikalavimams ir atlieka vieną iš Aprašo 18 punkte nurodytų veiksmų. Šiame punkte nurodytas terminas gali būti pratęstas Tarnybos motyvuotu sprendimu, apie kurį kvalifikuotas teikėjas informuojamas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos.

17. Tarnyba, vertindama kvalifikuoto teikėjo ir (ar) jo teikiamų kvalifikuotų paslaugų atitiktį Reglamento (ES) Nr. 910/2014 reikalavimams, turi teisę pareikalauti per Tarnybos nustatytą, ne trumpesnį kaip 5 darbo dienų, terminą pateikti papildomų dokumentų ir (ar) informacijos, kurie būtini kvalifikuoto teikėjo ir (ar) jo teikiamų kvalifikuotų paslaugų atitikčiai Reglamento (ES) Nr. 910/2014 reikalavimams įvertinti.

18. Tarnyba, atlikusi Aprašo 16 punkte nurodytą vertinimą, atlieka vieną iš šių veiksmų:

18.1. nustačiusi, kad kvalifikuotas teikėjas ir (ar) jo teikiamos kvalifikuotos paslaugos atitinka Reglamento (ES) Nr. 910/2014 reikalavimus, raštu apie tai informuoja kvalifikuotą teikėją;

18.2. nustačiusi, kad kvalifikuotas teikėjas ir (ar) jo teikiamos kvalifikuotos paslaugos neatitinka Reglamento (ES) Nr. 910/2014 reikalavimų, atsižvelgdama į nustatytų neatitikimų mastą ir esamas ar galimas pasekmes:

18.2.1. informuoja kvalifikuotą teikėją apie nustatytus neatitikimus Reglamento (ES) Nr. 910/2014 reikalavimams ir pareikalauja per Tarnybos nustatytą, ne trumpesnį kaip 5 darbo dienų, terminą juos pašalinti ir informuoti apie tai Tarnybą; arba

18.2.2. priima motyvuotą sprendimą panaikinti kvalifikuoto teikėjo ir (ar) jo teikiamų Reglamento (ES) Nr. 910/2014 reikalavimų neatitinkančių kvalifikuotų paslaugų kvalifikuotą statusą; Tarnyba apie šiame papunktyje nurodyto sprendimo priėmimą informuoja paslaugų teikėją nedelsdama, bet ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo sprendimo priėmimo dienos.

19. Tarnyba, pagal Aprašo 18.2.1 papunktį gavusi informaciją apie neatitikimų Reglamento (ES) Nr. 910/2014 reikalavimams pašalinimą, ne vėliau kaip per 20 darbo dienų įvertina gautą informaciją ir atlieka vieną iš šių veiksmų:

19.1. nustačiusi, kad neatitikimai Reglamento (ES) Nr. 910/2014 reikalavimams buvo pašalinti, raštu apie tai informuoja kvalifikuotą teikėją;

19.2. nustačiusi, kad neatitikimai Reglamento (ES) Nr. 910/2014 reikalavimams nebuvo pašalinti, priima Aprašo 18.2.2 papunktyje nurodytą sprendimą, apie kurį informuoja paslaugų teikėją per Aprašo 18.2.2 papunktyje nustatytą terminą.

20. Tarnybai per pagal Aprašo 18.2.1 papunktį nustatytą terminą negavus informacijos apie neatitikimų Reglamento (ES) Nr. 910/2014 reikalavimams pašalinimą, laikoma, kad kvalifikuotas teikėjas nepašalino neatitikimų Reglamento (ES) Nr. 910/2014 reikalavimams. Šiame punkte nurodytu atveju Tarnyba priima Aprašo 18.2.2 papunktyje nurodytą sprendimą, apie kurį informuoja paslaugų teikėją per Aprašo 18.2.2 papunktyje nustatytą terminą.

21. Tarnyba Aprašo 13, 15 punktuose, 18.2.2, 19.2 papunkčiuose ir 20 punkte nurodytų sprendimų įsigaliojimo dieną išbraukia kvalifikuotą teikėją ir (ar) jo teikiamas kvalifikuotas paslaugas, kurių kvalifikuotas statusas buvo panaikintas, iš nacionalinio patikimo sąrašo ir apie tai raštu informuoja paslaugų teikėją nedelsdama, bet ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo sprendimo įsigaliojimo dienos.

 

IV SKYRIUS

PRANEŠIMO APIE KVALIFIKUOTŲ PASLAUGŲ TEIKIMO PAKEITIMUS NAGRINĖJIMAS

 

22. Kvalifikuotas teikėjas privalo pateikti Tarnybai Reglamento (ES) Nr. 910/2014 24 straipsnio 2 dalies a punkte nurodytą informaciją apie bet kokius kvalifikuotų paslaugų teikimo pakeitimus nedelsdamas, bet ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo šių pakeitimų dienos.

23. Tarnyba, gavusi iš kvalifikuoto teikėjo Reglamento (ES) Nr. 910/2014 24 straipsnio 2 dalies a punkte nurodytą informaciją apie atliktus kvalifikuotų paslaugų teikimo pakeitimus, ne vėliau kaip per 20 darbo dienų ją įvertina ir atlieka vieną iš Aprašo 25 punkte nurodytų veiksmų. Šiame punkte nurodytas terminas gali būti pratęstas Tarnybos motyvuotu sprendimu, apie kurį kvalifikuotas teikėjas informuojamas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos.

24. Tarnyba, vertindama gautą informaciją apie atliktus kvalifikuotų paslaugų teikimo pakeitimus, turi teisę pareikalauti per Tarnybos nustatytą, ne trumpesnį kaip 5 darbo dienų, terminą pateikti papildomų dokumentų ir (ar) informacijos, kurie būtini atliktiems kvalifikuotų paslaugų teikimo pakeitimams įvertinti.

25. Tarnyba, atlikusi Aprašo 23 punkte nurodytą vertinimą, atlieka vieną iš šių veiksmų:

25.1. nustačiusi, kad atlikti kvalifikuotų paslaugų teikimo pakeitimai neprieštarauja Reglamento (ES) Nr. 910/2014 reikalavimams, nėra būtina imtis Reglamento (ES) Nr. 910/2014 20 straipsnio 2 dalyje nurodytų veiksmų ir atlikti kvalifikuotų paslaugų teikimo pakeitimai nesąlygoja, kad teikiama kvalifikuota paslauga laikytina nauja patikimumo užtikrinimo paslauga, kuriai turi būti iš naujo suteiktas kvalifikuotas statusas pagal Reglamento (ES) Nr. 910/2014 21 straipsnį, apie tai informuoja kvalifikuotą teikėją ir, jei reikia, atnaujina informaciją nacionaliniame patikimame sąraše;

25.2. atlieka vieną iš Reglamento (ES) Nr. 910/2014 20 straipsnio 2 dalyje nurodytų veiksmų:

25.2.1. pradeda kvalifikuoto teikėjo auditą ir apie tai informuoja kvalifikuotą teikėją;

25.2.2. motyvuotai pareikalauja, kad kvalifikuotas teikėjas savo lėšomis per Tarnybos nustatytą, ne trumpesnį kaip 30 darbo dienų, terminą atliktų kvalifikuotų paslaugų, apie kurių teikimo pakeitimus buvo informuota Tarnyba, atitikties Reglamento (ES) Nr. 910/2014 reikalavimams vertinimą ir pateiktų Tarnybai atitikties įvertinimo ataskaitą, mutatis mutandis atitinkančią Aprašo 2 priede nustatytus reikalavimus;

25.3. nustačiusi, kad atlikti kvalifikuotų paslaugų teikimo pakeitimai sąlygoja, kad kvalifikuotas teikėjas ir (ar) jo teikiamos kvalifikuotos paslaugos neatitinka Reglamento (ES) Nr. 910/2014 reikalavimų, atsižvelgdama į nustatytų neatitikimų mastą ir esamas ar galimas pasekmes:

25.3.1. informuoja kvalifikuotą teikėją apie nustatytus neatitikimus Reglamento (ES) Nr. 910/2014 reikalavimams ir pareikalauja per Tarnybos nustatytą, ne trumpesnį kaip 5 darbo dienų, terminą juos pašalinti ir informuoti apie tai Tarnybą; arba

25.3.2. priima motyvuotą sprendimą panaikinti kvalifikuoto teikėjo ir (ar) jo teikiamų pakeistų ir Reglamento (ES) Nr. 910/2014 reikalavimų neatitinkančių kvalifikuotų paslaugų kvalifikuotą statusą; Tarnyba apie šiame papunktyje nurodyto sprendimo priėmimą informuoja paslaugų teikėją nedelsdama, bet ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo sprendimo priėmimo dienos;

25.4. nustačiusi, kad atlikti kvalifikuotų paslaugų teikimo pakeitimai sąlygojo, kad teikiama kvalifikuota paslauga tapo nauja patikimumo užtikrinimo paslauga, kuriai turi būti iš naujo suteiktas kvalifikuotas statusas pagal Reglamento (ES) Nr. 910/2014 21 straipsnį, priima motyvuotą sprendimą panaikinti kvalifikuotą paslaugų teikėjo ir (ar) jo teikiamos šiame papunktyje nurodytos kvalifikuotos paslaugos kvalifikuotą statusą; Tarnyba apie šiame papunktyje nurodyto sprendimo priėmimą ir teisę kreiptis į Tarnybą dėl paslaugų teikėjo ir (ar) jo teikiamos patikimumo užtikrinimo paslaugos kvalifikuoto statuso suteikimo pagal Reglamento (ES) Nr. 910/2014 21 straipsnį informuoja paslaugų teikėją nedelsdama, bet ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo sprendimo priėmimo dienos.

26. Tarnyba, pagal Aprašo 25.3.1 papunktį gavusi informaciją apie neatitikimų Reglamento (ES) Nr. 910/2014 reikalavimams pašalinimą, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų įvertina gautą informaciją ir atlieka vieną iš šių veiksmų:

26.1. nustačiusi, kad neatitikimai Reglamento (ES) Nr. 910/2014 reikalavimams buvo pašalinti, raštu apie tai informuoja kvalifikuotą teikėją ir, jei reikia, atnaujina informaciją nacionaliniame patikimame sąraše;

26.2. nustačiusi, kad neatitikimai Reglamento (ES) Nr. 910/2014 reikalavimams nebuvo pašalinti, priima Aprašo 25.3.2 papunktyje nurodytą sprendimą, apie kurį informuoja paslaugų teikėją per Aprašo 25.3.2 papunktyje nustatytą terminą.

27. Tarnybai per pagal Aprašo 25.3.1 papunktį nustatytą terminą negavus informacijos apie neatitikimų Reglamento (ES) Nr. 910/2014 reikalavimams pašalinimą, laikoma, kad kvalifikuotas teikėjas nepašalino neatitikimų Reglamento (ES) Nr. 910/2014 reikalavimams. Šiame punkte nurodytu atveju Tarnyba priima Aprašo 25.3.2 papunktyje nurodytą sprendimą, apie kurį informuoja paslaugų teikėją per Aprašo 25.3.2 papunktyje nustatytą terminą.

28. Jei kvalifikuotas teikėjas per Tarnybos pagal Aprašo 25.2 papunktį nustatytą terminą nepateikia atitikties įvertinimo ataskaitos, Tarnyba priima motyvuotą sprendimą panaikinti kvalifikuoto teikėjo ir (ar) jo teikiamų kvalifikuotų paslaugų, kurių teikimas buvo pakeistas, kvalifikuotą statusą. Tarnyba apie šiame punkte nurodyto sprendimo priėmimą informuoja paslaugų teikėją nedelsdama, bet ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo sprendimo priėmimo dienos.

29. Tarnybai atlikus Aprašo 25.2.1 papunktyje nurodytą kvalifikuoto teikėjo auditą, mutatis mutandis taikomi Aprašo 24 punktas, 25.1, 25.3, 25.4 papunkčiai ir 26, 27 punktai. Tarnybai gavus Aprašo 25.2.2 papunktyje nurodytą atitikties įvertinimo ataskaitą, mutatis mutandis taikomi Aprašo 14, 15, 23, 24 punktai, 25.1, 25.3, 25.4 papunkčiai ir 26, 27 punktai.

30. Tarnyba Aprašo 25.3.2, 25.4, 26.2 papunkčiuose ir 27 punkte nurodytų sprendimų įsigaliojimo dieną išbraukia kvalifikuotą teikėją ir (ar) jo teikiamas kvalifikuotas paslaugas, kurių kvalifikuotas statusas buvo panaikintas, iš nacionalinio patikimo sąrašo ir apie tai raštu informuoja paslaugų teikėją nedelsdama, bet ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo sprendimo įsigaliojimo dienos. 

 

V SKYRIUS

KVALIFIKUOTŲ TEIKĖJŲ VEIKLOS ATASKAITŲ TEIKIMAS

 

31. Kvalifikuotas teikėjas iki kiekvienų metų vasario 1 d. privalo pateikti Tarnybai praėjusių kalendorinių metų veiklos ataskaitą, kurioje privalo nurodyti:

31.1. sudarantis kvalifikuotus sertifikatus:

31.1.1. praėjusių kalendorinių metų gruodžio 31 d. galiojusių visų jo sudarytų kvalifikuotų sertifikatų skaičių ir atskirai kvalifikuotų elektroninio parašo sertifikatų, kvalifikuotų elektroninio spaudo sertifikatų ir kvalifikuotų interneto svetainės tapatumo užtikrinimo sertifikatų skaičių;

31.1.2. praėjusių kalendorinių metų gruodžio 31 d. galiojusių visų jo sudarytų kvalifikuotų elektroninio parašo sertifikatų ir (ar) kvalifikuotų elektroninio spaudo sertifikatų, kurie buvo išduoti kartu su kvalifikuotais elektroninio parašo ir (ar) elektroninio spaudo kūrimo įtaisais, skaičių ir atskirai tokių kvalifikuotų elektroninio parašo sertifikatų ir (ar) kvalifikuotų elektroninio spaudo sertifikatų skaičių;

31.1.3. praėjusių kalendorinių metų gruodžio 31 d. galiojusių jo sudarytų kvalifikuotų elektroninio parašo sertifikatų, kurie buvo įrašyti į SIM (angl. subscriber identity module) korteles, skaičių;

31.1.4. informaciją apie asmenų aptarnavimo tinklą, nurodant kokiais būdais asmenys gali įsigyti kvalifikuotus sertifikatus, kreiptis dėl kvalifikuotų sertifikatų galiojimo sustabdymo ar atšaukimo ir įgyvendinti kitas jiems suteiktas teises;

31.2. kuriantis kvalifikuotas elektronines laiko žymas bendrą per praėjusius kalendorinius metus sukurtų kvalifikuotų elektroninių laiko žymų skaičių;

31.3. teikiantis kvalifikuotas elektroninio registruoto pristatymo paslaugas – bendrą per praėjusius kalendorinius metus pristatytų dokumentų skaičių;

31.4. teikiantis kvalifikuotų elektroninių parašų ir (ar) kvalifikuotų elektroninių spaudų kvalifikuotas galiojimo patvirtinimo paslaugas – bendrą per praėjusius kalendorinius metus tikrintų kvalifikuotų elektroninių parašų ir (ar) kvalifikuotų elektroninių spaudų skaičių;

31.5. teikiantis kvalifikuotų elektroninių parašų ir (ar) kvalifikuotų spaudų kvalifikuotas ilgalaikės apsaugos paslaugas – bendrą kvalifikuotų elektroninių parašų ir (ar) kvalifikuotų elektroninių spaudų, kuriems buvo teikta ilgalaikė apsauga, skaičių.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

32. Kvalifikuoti teikėjai, pažeidę Aprašo reikalavimus, atsako Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso nustatyta tvarka.

33. Tarnybos sprendimai gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka ir sąlygomis.

 

_____________________

 

Kvalifikuotų patikimumo užtikrinimo paslaugų teikėjų ir kvalifikuotų patikimumo užtikrinimo paslaugų statuso suteikimo ir jų įrašymo į nacionalinį patikimą sąrašą bei kvalifikuotų patikimumo užtikrinimo paslaugų teikėjų veiklos ataskaitų teikimo tvarkos aprašo

1 priedas

 

(Pranešimo apie ketinamas teikti kvalifikuotas patikimumo užtikrinimo paslaugas forma)

________________________________________________________________________________

(juridinio asmens teisinė forma, pavadinimas, kodas, buveinės adresas arba fizinio asmens vardas ir pavardė, asmens kodas, gyvenamosios vietos adresas)

 

___________________________________________________________________________

(telefono ryšio numeris, faksas, el. pašto adresas, interneto svetainės adresas (jei turima))

 

Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybai

Mortos g. 14, 03219 Vilnius

tel. (8 5) 210 5633, faks. (8 5) 216 1564, el. paštas rrt@rrt.lt

 

PRANEŠIMAS

apie ketinamas teikti kvalifikuotas patikimumo užtikrinimo paslaugas

 

________________ Nr. ________

(data)

_______________

(sudarymo vieta)

 

1. Ketinamos teikti kvalifikuotos patikimumo užtikrinimo paslaugos (reikiamas pažymėti)

kvalifikuotų elektroninio parašo sertifikatų sudarymo paslaugos

kvalifikuotų elektroninio spaudo sertifikatų sudarymo paslaugos

kvalifikuotų interneto svetainės tapatumo nustatymo sertifikatų sudarymo paslaugos

kvalifikuotų elektroninių parašų kvalifikuotos galiojimo patvirtinimo paslaugos

kvalifikuotų elektroninių spaudų kvalifikuotos galiojimo patvirtinimo paslaugos

kvalifikuotų elektroninių parašų kvalifikuotos ilgalaikės apsaugos paslaugos

kvalifikuotų elektroninių spaudų kvalifikuotos ilgalaikės apsaugos paslaugos

kvalifikuotų elektroninių laiko žymų kūrimo paslaugos

kvalifikuotos elektroninio registruoto pristatymo paslaugos

2. Ketinamų teikti kvalifikuotų patikimumo užtikrinimo paslaugų pavadinimas lietuvių ir anglų kalbomis, įrašytinas į nacionalinį patikimą sąrašą

3. Nuorodos į interneto svetainės tinklalapį, kuriame lietuvių ir anglų kalbomis skelbiama:

- pareiškėjo veiklos nuostatai ir taisyklės;

- ketinamų teikti kvalifikuotų patikimumo užtikrinimo paslaugų teikimo sąlygos;

- klientų aptarnavimo ir ginčų sprendimo tvarka;

- informacija apie jau teikiamas kvalifikuotas patikimumo užtikrinimo paslaugas.

4. Kontaktinio asmens (dėl šio pranešimo) duomenys: vardas, pavardė, tel., faks., el. pašto adresas

5. Kontaktinio asmens (kvalifikuotų patikimumo užtikrinimo paslaugų teikimo saugumo ir vientisumo klausimais) duomenys: vardas, pavardė, tel., faks., el. pašto adresas

 

6. Ketinamoms teikti kvalifikuotoms patikimumo užtikrinimo paslaugoms numatomo naudoti paslaugų teikėjo elektroninio parašo ir (ar) elektroninio spaudo sertifikatai BASE64 koduote

 

7. Pranešimo priedai (nurodomas priedų sąrašas ir kiekvieno priedo lapų skaičius)

1.______________________________, ___ l.

2.______________________________, ___ l.

3. ______________________________, ___ l.

____________________________________ l.

 

 

_____________________________             ________________                        _______________

(pareigos)                                                                    (parašas)                                                          (vardas, pavardė)

 

 

Kvalifikuotų patikimumo užtikrinimo paslaugų teikėjų ir kvalifikuotų patikimumo užtikrinimo paslaugų statuso suteikimo ir jų įrašymo į nacionalinį patikimą sąrašą bei kvalifikuotų patikimumo užtikrinimo paslaugų

teikėjų veiklos ataskaitų teikimo tvarkos aprašo

2 priedas

 

 

REIKALAVIMAI ATITIKTIES ĮVERTINIMO ATASKAITAI

 

1. Atitikties įvertinimo ataskaita (toliau – ataskaita) turi atitikti šiame priede nurodytus minimalius reikalavimus.

2. Atitikties vertinimas turi būti atliktas ir ataskaita parengta atitikties vertinimo įstaigos (toliau – AVĮ), atitinkančios 2014 m. liepos 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 910/2014 dėl elektroninės atpažinties ir elektroninių operacijų patikimumo užtikrinimo paslaugų vidaus rinkoje, kuriuo panaikinama Direktyva 1999/93/EB, (OL 2014 L 257, p. 73) (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 910/2014) 3 straipsnio 18 dalyje nurodytus kriterijus. Ataskaitoje turi būti pateikta (pridėta):

2.1. AVĮ pavadinimas, oficialiuose šaltiniuose nurodytas jos registracijos numeris (jei AVĮ toks suteiktas), buveinės adresas ir elektroninio pašto adresas;

2.2. nacionalinio akreditacijos biuro, kuris akreditavo AVĮ, pavadinimas, oficialiuose šaltiniuose nurodytas jo registracijos numeris (jei toks jam suteiktas), buveinės adresas ir elektroninio pašto adresas;

2.3. galiojančio AVĮ akreditacijos pažymėjimo kopija ir akreditavimo schemos, pagal kurią buvo akredituota AVĮ, išsamus aprašymas, patvirtinantys, kad AVĮ buvo akredituota pagal 2008 m. liepos 9 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (EB) Nr. 765/2008, nustatantį su gaminių prekyba susijusius akreditavimo ir rinkos priežiūros reikalavimus ir panaikinantį Reglamentą (EEB) Nr. 339/93 (OL 2008 L 218, p. 30) kaip įstaiga, kompetentinga atlikti kvalifikuotų patikimumo užtikrinimo paslaugų teikėjų ir jų teikiamų kvalifikuotų patikimumo užtikrinimo paslaugų (toliau – kvalifikuotos paslaugos) atitikties Reglamento (ES) Nr. 910/2014 reikalavimams vertinimą.

3. Ataskaitoje turi būti pateiktas (pridėtas) AVĮ išduotas atitikties Reglamento (ES) Nr. 910/2014 reikalavimams sertifikatas ar kitas dokumentas, patvirtinantis, kad patikimumo užtikrinimo paslaugų teikėjas (toliau – paslaugų teikėjas) ir jo ketinamos teikti kvalifikuotos paslaugos atitinka visus taikytinus Reglamento (ES) Nr. 910/2014 reikalavimus, jei tokia atitiktis buvo patvirtinta ataskaitoje.

4. Ataskaitoje turi būti pateikta (pridėta):

4.1. akredituota atitikties vertinimo schema (atitikties vertinimo kriterijai);

4.2. AVĮ auditoriaus, atlikusio atitikties vertinimą ir pasirašiusio ataskaitą, vardas ir pavardė;

4.3. paslaugų teikėjo, kurio atitiktis Reglamento (ES) Nr. 910/2014 reikalavimams buvo įvertinta, pavadinimas, registracijos numeris, buveinės adresas;

4.4. paslaugų teikėjo ketinamos teikti kvalifikuotos paslaugos, kurių atitiktis Reglamento (ES) Nr. 910/2014 reikalavimams buvo įvertinta ir patvirtinta, taip pat nurodant šioms kvalifikuotoms paslaugoms teikti naudojamus sertifikatus BASE64 koduote;

4.5. išsamus kiekvienos paslaugų teikėjo ketinamos teikti kvalifikuotos paslaugos funkcinės struktūros arba hierarchijos aprašymas, identifikuojant ją taip, kad informaciją apie šią paslaugą būtų galima įrašyti į nacionalinį patikimą sąrašą pagal 2015 m. rugsėjo 8 d. Europos Komisijos sprendimo (ES) 2015/1505, kuriuo pagal Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 910/2014 dėl elektroninės atpažinties ir elektroninių operacijų patikimumo užtikrinimo paslaugų vidaus rinkoje 22 straipsnio 5 dalį nustatomos patikimų sąrašų techninės specifikacijos ir formatai, (OL 2015 L 235, p. 26) reikalavimus;

4.6. paslaugų teikėjo veiklos dokumentų, kuriais remiantis buvo vertinta paslaugų teikėjo ir jo ketinamų teikti kvalifikuotų paslaugų atitiktis Reglamento (ES) Nr. 910/2014 reikalavimams, sąrašas ir jų kopijos;

4.7. kiekvieno atlikto atitikties vertinimo etapo (pavyzdžiui, dokumentų atitikties vertinimo, įgyvendinimo atitikties vertinimo, patikrinimų vietoje ir kita) aprašymas, nurodytas laikotarpis, per kurį buvo atliktas atitikties vertinimas (jo pradžia ir pabaiga), ir darbo valandų ar darbo dienų, per kurias buvo atliekamas atitikties vertinimas, skaičius.

5. Ataskaitoje turi būti pateikta išsami informacija, patvirtinanti paslaugų teikėjo ir jo ketinamų teikti kvalifikuotų paslaugų atitiktį taikytiniems Reglamento (ES) Nr. 910/2014 reikalavimams:

5.1. atitikties kiekvienam iš taikytinų Reglamento (ES) Nr. 910/2014 reikalavimų (nurodant konkrečią Reglamento (ES) Nr. 910/2014 nuostatą) detalus vertinimo aprašymas (ataskaita), kuriame turi būti:

5.1.1. aprašyta, kaip paslaugų teikėjas ir jo ketinamos teikti kvalifikuotos paslaugos atitinka taikytiną Reglamento (ES) Nr. 910/2014 reikalavimą;

5.1.2. identifikuoti visi paslaugų teikėjo ir jo ketinamų teikti kvalifikuotų paslaugų neatitikimai taikytinam Reglamento (ES) Nr. 910/2014 reikalavimui ir neatitikimų galima įtaka ketinamoms teikti kvalifikuotoms paslaugoms ar jų teikimui;

5.1.3. detaliai nurodyti atlikti patikrinimai ir vertinimo būdai, kurie buvo taikyti atliekant atitikties taikytinam Reglamento (ES) Nr. 910/2014 reikalavimui vertinimą;

5.2. jei paslaugų teikėjo ir jo ketinamų teikti kvalifikuotų paslaugų atitiktis buvo papildomai patvirtinta ar sertifikuota pagal specifinį standartą ar kitą viešą specifikaciją, tokio patvirtinimo ar sertifikavimo ataskaita turi būti pateikta kaip atskiras dokumentas, aiškiai nurodant nustatytus neatitikimus taikytų specifinių standartų ar kitų viešų specifikacijų reikalavimams ir neatitikimų galima įtaka ketinamoms teikti kvalifikuotoms paslaugoms ar jų teikimui.

6. Ataskaitoje turi būti nurodytos visos trečiosios šalys, kurios paslaugų teikėjo būtų įgaliotos atlikti tam tikrus paslaugų teikėjo ketinamų teikti kvalifikuotų paslaugų teikimo procesus ar jų dalį. Turi būti įvertinti visi paslaugų teikėjo numatomų teikti kvalifikuotų paslaugų teikimo procesai.

7. Ataskaitoje turi būti nurodyta:

7.1. kada turi būti atliktas kitas atitikties vertinimas;

7.2. atvejai ir aplinkybės, kuriems esant, AVĮ turi iš naujo įvertinti ataskaitoje nurodyto paslaugų teikėjo ir (ar) jo ketinamų teikti kvalifikuotų paslaugų, kurių atitiktis Reglamento (ES) Nr. 910/2014 reikalavimams patvirtinta ataskaita, atitiktį Reglamento (ES) Nr. 910/2014 reikalavimams (išskyrus numatytus periodinius auditus).

8. Turi būti užtikrintas ataskaitos vientisumas ir autentiškumas. Ataskaita turi būti pasirašyta atitikties vertinimą atlikusio AVĮ auditoriaus rašytiniu parašu arba kvalifikuotu elektroniniu parašu.

 

__________________________

 

Kvalifikuotų patikimumo užtikrinimo paslaugų teikėjų ir kvalifikuotų patikimumo užtikrinimo paslaugų statuso suteikimo ir jų įrašymo į nacionalinį patikimą sąrašą bei kvalifikuotų patikimumo užtikrinimo paslaugų

teikėjų veiklos ataskaitų teikimo tvarkos aprašo

3 priedas

 

 

REIKALAVIMAI KVALIFIKUOTŲ PATIKIMUMO UŽTIKRINIMO PASLAUGŲ TEIKIMO VEIKLOS NUTRAUKIMO PLANUI

 

1. Kvalifikuotų patikimumo užtikrinimo paslaugų teikimo veiklos nutraukimo planas (toliau – planas) turi atitikti šiame priede nurodytus minimalius reikalavimus.

2. Plane turi būti aprašytos procedūros ir priemonės, kurių kvalifikuotas patikimumo užtikrinimo paslaugų teikėjas (toliau – kvalifikuotas teikėjas) imtųsi, jei nutrauktų vienos, kelių, taip pat visų ketinamų teikti ar teikiamų kvalifikuotų patikimumo užtikrinimo paslaugų (toliau kartu – kvalifikuotos paslaugos, o atskirai – kvalifikuota paslauga) teikimą.

3. Plane numatytos kvalifikuotų paslaugų teikimo nutraukimo procedūros ir priemonės turi užtikrinti, kad:

3.1. po atitinkamų kvalifikuotų paslaugų teikimo nutraukimo nebebus galima kvalifikuoto teikėjo vardu sudaryti naujų kvalifikuotų elektroninio parašo sertifikatų, kvalifikuotų elektroninio spaudo sertifikatų ir (ar) kvalifikuotų interneto svetainės tapatumo nustatymo sertifikatų (toliau kartu – kvalifikuoti sertifikatai), kurti naujų kvalifikuotų elektroninių laiko žymų, teikti kvalifikuotų elektroninių parašų ar spaudų kvalifikuotų galiojimo patvirtinimo paslaugų, kvalifikuotų elektroninių parašų ar spaudų kvalifikuotų ilgalaikės apsaugos paslaugų ir (ar) kvalifikuotų elektroninio registruoto pristatymo paslaugų;

3.2. prieš pat kvalifikuotų paslaugų, susijusių su kvalifikuotų sertifikatų išdavimu, teikimo nutraukimą bus nutraukti visi naudojantis kvalifikuota paslauga, kurios teikimas nutraukiamas, išduoti kvalifikuoti sertifikatai, išskyrus atvejus, kai plane numatytos įsipareigojimų, susijusių kvalifikuota paslauga, kurios teikimas nutraukiamas, perdavimo kitam kvalifikuotam teikėjui sąlygos užtikrina, kad tie kvalifikuoti sertifikatai ir jų valdymas ir toliau atitiks 2014 m. liepos 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 910/2014 dėl elektroninės atpažinties ir elektroninių operacijų patikimumo užtikrinimo paslaugų vidaus rinkoje, kuriuo panaikinama Direktyva 1999/93/EB, (OL 2014 L 257, p. 73) (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 910/2014) reikalavimus.

4. Plane turi būti nustatytos procedūros ir priemonės, leidžiančios plane nustatytą laikotarpį naudotis įrašais, įskaitant visą svarbią informaciją, susijusią su duomenimis, kuriuos parengė ir gavo kvalifikuotas teikėjas, visų pirma, siekiant pateikti įrodymus teismo procese, įvertinti atitiktį 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (OL 2016 L 119, p. 1) reikalavimams ir siekiant užtikrinti kvalifikuotos paslaugos teikimo tęstinumą, ypač kvalifikuoto teikėjo elektroninio parašo ir elektroninio spaudo patvirtinimo duomenis (pavyzdžiui, elektroninio parašo ir (ar) elektroninio spaudo sertifikatus) ir kitą informaciją, reikalingą suteiktų kvalifikuotų paslaugų išvestinių duomenų teisingumui patikrinti.

5. Plane turi būti aiškiai identifikuotas laikotarpis ir visi įrašai, kuriais tą laikotarpį pagal šio priedo 4 punktą turi būti sudaroma galimybė naudotis, jų saugojimo formos ir būdai, kurie turi užtikrinti šių įrašų išsaugojimą ateityje ir jų įskaitomumą.

6. Plane aprašytos procedūros ir priemonės turi apimti tiek kvalifikuotų paslaugų teikimo savanorišką nutraukimą kvalifikuoto teikėjo iniciatyva, tiek priverstinį kvalifikuotų paslaugų teikimo nutraukimą nesant kvalifikuoto teikėjo iniciatyvos.

7. Plane turi būti aprašyti visi galimi kvalifikuotų paslaugų teikimo nutraukimo atvejai (pavyzdžiui, kai kvalifikuotas teikėjas priima sprendimą nutraukti tam tikrų kvalifikuotų paslaugų teikimą, o įsipareigojimai, susiję su kvalifikuota paslauga, kurios teikimas nutraukiamas, nėra perduodami kitam kvalifikuotam teikėjui, taip pat, kai yra perduodami kitam kvalifikuotam teikėjui; kvalifikuotų paslaugų teikimo nutraukimas, kai kvalifikuotas teikėjas nutraukia savo veiklą (pavyzdžiui, yra likviduojamas, reorganizuojamas ir kita); kvalifikuotų paslaugų teikimo nutraukimas dėl kvalifikuoto teikėjo bankroto; kvalifikuotų paslaugų teikimo nutraukimas, kai panaikinamas kvalifikuoto teikėjo ir (ar) jo teikiamų kvalifikuotų paslaugų kvalifikuotas statusas ir panašiai).

8. Plane turi būti detaliai aprašytos priemonės ir procedūros, kurių, siekiant apsaugoti kvalifikuotų paslaugų gavėjų interesus, bus imamasi kvalifikuotų paslaugų teikimo nutraukimo atveju, įskaitant teisingos informacijos, kurios reikia naudojantis kvalifikuota paslauga, kurios teikimas nutraukiamas, sukurtų rezultatų patikrai, saugojimo ir teikimo tvarką bei susitarimų su kitu kvalifikuotu teikėju, siekiant, kad kvalifikuotų paslaugų gavėjai kuo sklandžiau gautų naujas kvalifikuotas paslaugas (pavyzdžiui, dar prieš atšaukiant anksčiau išduotus kvalifikuotus sertifikatus), sudarymo tvarką.

9. Plane turi būti nurodytos visos suinteresuotos šalys, kurias paveiks ar gali paveikti kvalifikuotų paslaugų teikimo nutraukimas, taip pat suinteresuotos šalys, kurių tiesiogiai kvalifikuotų paslaugų teikimo nutraukimas gali ir nepaveikti, tačiau kurios turi būti informuotos apie kvalifikuotų paslaugų teikimo nutraukimą (pavyzdžiui, Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba ir panašiai). Plane turi būti detaliai aprašytos priemonės ir procedūros, kaip suinteresuotos šalys bus informuojamos apie kvalifikuotų paslaugų teikimo nutraukimą, taip pat šios priemonės ir procedūros turi apimti tiek atvejus, kai kvalifikuotų paslaugų teikimas nutraukiamas kvalifikuoto teikėjo iniciatyva, tiek nesant kvalifikuoto teikėjo iniciatyvos (pavyzdžiui, panaikinus jo kvalifikuotą statusą ir panašiai).

 

_______________________