ŠILALĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS

TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL ŠILALĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS ANTIKORUPCIJOS KOMISIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2021 m. kovo 25 d. Nr. T1-54

Šilalė

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 1 ir 7 dalimis, 16 straipsnio 2 dalies 6 punktu ir 18 straipsnio 1 dalimi, Šilalės rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Šilalės rajono savivaldybės Antikorupcijos komisijos nuostatus (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Šilalės rajono savivaldybės tarybos 2015 m. spalio 29 d. sprendimo Nr. T1-258 „Dėl Šilalės rajono savivaldybės Antikorupcijos komisijos sudarymo ir jos nuostatų patvirtinimo“ 3 punktą.

3. Paskelbti informaciją apie šį sprendimą vietinėje spaudoje, o visą sprendimą – Šilalės rajono savivaldybės interneto svetainėje www.silale.lt ir Teisės aktų registre.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka Lietuvos administracinių ginčų komisijos Klaipėdos apygardos skyriui (H. Manto g. 37, 92236 Klaipėda) arba Regionų apygardos administracinio teismo Klaipėdos rūmams (Galinio Pylimo g. 9, 91230 Klaipėda) per vieną mėnesį nuo šio sprendimo paskelbimo dienos.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                         Algirdas Meiženis

 

 

PATVIRTINTA

Šilalės rajono savivaldybės tarybos

2021 m. kovo 25 d. sprendimu

Nr. T1-54

 

 

ŠILALĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS ANTIKORUPCIJOS KOMISIJOS NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1Šilalės rajono savivaldybės Antikorupcijos komisija (toliau – Komisija) yra nuolatinė Šilalės rajono savivaldybės tarybos (toliau – Taryba) komisija, sudaroma Tarybos įgaliojimų laikui, vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio nuostatomis. Komisijos sudėtis, išlaikant proporcinio savivaldybės Tarybos daugumos ir mažumos atstovavimo principą, turi būti pakeista ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo savivaldybės Tarybos daugumos ir mažumos pasikeitimo.

2.       Komisijos tikslas – pagal kompetenciją koordinuoti valstybės politikos įgyvendinimą korupcijos prevencijos srityje.

3.          Komisija sudaroma Šilalės rajono savivaldybės (toliau – savivaldybė) tarybos įgaliojimų laikui. Komisijos nariais gali būti Tarybos nariai, valstybės tarnautojai, ekspertai, gyvenamųjų vietovių bendruomenių atstovai – seniūnaičiai, išplėstinės seniūnaičių sueigos deleguoti atstovai, visuomenės atstovai (Lietuvos Respublikoje įregistruotų viešųjų juridinių asmenų, išskyrus valstybės ar savivaldybės institucijas ar įstaigas, įgalioti atstovai), bendruomeninių organizacijų atstovai, kiti savivaldybės gyventojai. Antikorupcijos komisijoje seniūnaičiai arba seniūnaičiai ir visuomenės atstovai turi sudaryti ne mažiau kaip 1/3 komisijos narių. Komisija gali kviesti į posėdžius dalyvauti stebėtojų teisėmis ir kitus asmenis, tačiau jie nedalyvauja Komisijai priimant sprendimus.

4.          Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymu, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu, Padalinių ir asmenų, valstybės ar savivaldybių įstaigose vykdančių korupcijos prevenciją ir kontrolę, veiklos ir bendradarbiavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. gegužės 19 d. nutarimu Nr. 607, Savivaldybės tarybos veiklos reglamentu (toliau – Reglamentas), kitais teisės aktais ir šiais Nuostatais.

 

II SKYRIUS

KOMISIJOS UŽDAVINIAI

 

5. Komisijos uždaviniai yra šie:

5.1. vykdyti savivaldybės korupcijos prevencijos programos ir jos įgyvendinimo priemonių plano įgyvendinimo stebėseną ir kontrolę;

5.2. siekti, kad savivaldybės administracijos struktūriniuose padaliniuose, savivaldybės įmonėse, biudžetinėse įstaigose, viešosiose įstaigose, kurių steigėja yra savivaldybė, arba įstatymų nustatyta tvarka savivaldybės perduotą turtą valdo, naudoja ir juo disponuoja patikėjimo teise, būtų vykdomi korupcijos prevenciją reglamentuojančių teisės aktų reikalavimai;

5.3. skatinti visuomenės nepakantumą korupcijai ir jos apraiškoms, bendradarbiauti su Savivaldybės bendruomene ir viešosios informacijos platintojais;

5.4. teikti pasiūlymus dėl korupcijos prevencijos savivaldybės įmonėms, savivaldybės biudžetinėms įstaigoms, viešosioms įstaigoms, kurių steigėja yra savivaldybė ar kurios įstatymų nustatyta tvarka savivaldybės perduotą turtą valdo, naudoja ir juo disponuoja patikėjimo teise.

 

 

III SKYRIUS

KOMISIJOS FUNKCIJOS

 

6. Komisija vykdo šias funkcijas:

6.1. reglamento nustatyta tvarka Tarybos ar mero iniciatyva dalyvauja atliekant savivaldybės institucijų parengtų teisės aktų projektų antikorupcinį vertinimą;

6.2. dalyvauja rengiant kovos su korupcija programas ir teikia išvadas savivaldybės tarybai dėl šių programų ir jų įgyvendinimo;

6.3. nagrinėja savivaldybės bendruomenės narių, valstybės institucijų, gyvenamųjų vietovių bendruomenių ar bendruomeninių organizacijų atstovų siūlymus ir pastabas dėl kovos su korupcija priemonių vykdymo;

6.4. informuoja visuomenę apie savo veiklą, vykdomas korupcijos prevencijos priemones savivaldybėje, taip pat apie kovos su korupcija rezultatus;

6.5. nagrinėja gyventojų skundus, teikia išvadas ir rekomendacijas savivaldybės administracijos direktoriui ir Tarybai;

6.6. korupcijos prevencijos tikslais analizuoja savivaldybės administracijos, biudžetinių ir viešųjų įstaigų, kurių savininkė yra savivaldybė, ir savivaldybės valdomų įmonių atliktus viešuosius pirkimus ir apie galimus korupcijos atvejus informuoja savivaldybės tarybą ir kompetentingas institucijas ar įstaigas. Komisijos pirmininkas ir nariai turi teisę susipažinti su visa analizuojamų viešųjų pirkimų informacija.

6.7. atlieka kitas kituose teisės aktuose nustatytas funkcijas, susijusias su savivaldybėje įgyvendinama valstybės politika korupcijos prevencijos srityje.

 

IV SKYRIUS

KOMISIJOS TEISĖS

 

7. Komisija turi teisę:

7.1. komisijos pirmininkas turi teisę gauti komisijos įgaliojimams vykdyti reikalingą informaciją ir (ar) dokumentus iš valstybės ar savivaldybės institucijų, įstaigų ir valstybės ar savivaldybės valdomų įmonių.

7.2. reikalauti, kad Komisijos darbui reikalinga informacija ir (ar) dokumentai būtų pateikiami nedelsiant, o tais atvejais, kai prašoma informacija yra didelės apimties arba jai parengti reikia daugiau laiko, – ne vėliau kaip per 5 darbo dienas;

7.3. kviesti į Komisijos posėdžius Tarybos narius, savivaldybės administracijos valstybės tarnautojus ir darbuotojus, savivaldybės įmonių ir įstaigų vadovus ir darbuotojus ar kitus asmenis;

7.4. suderinusi su savivaldybės administracijos direktoriumi, savivaldybės įstaigų, įmonių vadovais, pasitelkti į pagalbą valstybės tarnautojus ar kitus darbuotojus ir specialistus sudėtingiems klausimams nagrinėti;

7.5. kreiptis į viešosios informacijos platintojus dėl keitimosi informacija korupcijos prevencijos srityje.

 

V SKYRIUS

KOMISIJOS NARIŲ PAREIGOS

 

8. Komisijos nariai privalo:

8.1. informuoti Komisiją apie galimą viešųjų ir privačių interesų konfliktą ir nusišalinti nuo dalyvavimo rengiant, svarstant ar priimant Komisijos sprendimus, kurie gali tokį konfliktą sukelti;

8.2. kol Komisija priims sprendimą dėl nagrinėjamo klausimo, neskelbti informacijos apie tyrimo eigą, jeigu tai gali pažeisti asmens teises, pakenkti tyrimui arba informacija sudaro valstybės, tarnybos, komercinę ar kitą įstatymų saugomą paslaptį;

8.3. gavę informacijos apie korupcines veikas, turinčias nusikalstamos veikos požymių, nedelsdami informuoja savivaldybės merą, Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybą ar kitas atsakingas institucijas Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatytomis sąlygomis ir tvarka;

8.4. saugoti informaciją, kurią sužinojo eidami komisijos nario pareigas, jeigu ji sudaro valstybės, tarnybos, komercinę ar kitą įstatymų saugomą paslaptį ir nenaudoja duomenų ar informacijos, gautos atliekant savo pareigas, asmeninei arba kitų asmenų naudai.

 

VI SKYRIUS

KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

9. Komisijos darbą organizuoja ir jam vadovauja Komisijos pirmininkas. Komisijos pirmininku gali būti skiriamas tik nepriekaištingos reputacijos, kaip ji yra apibrėžta Vietos savivaldos įstatymo 151 straipsnyje, savivaldybės tarybos narys. Komisijos pirmininkas Vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 61 dalyje nustatytu pagrindu netenka įgaliojimų prieš terminą mero siūlymu savivaldybės tarybos sprendimu, o jeigu Komisijos pirmininkas buvo deleguotas savivaldybės tarybos opozicijos, – jį opozicijos raštu, pasirašytu daugiau kaip pusės visų savivaldybės tarybos opozicijos narių ir viešai įteiktu artimiausio savivaldybės tarybos posėdžio pirmininkui, atšaukus. Jeigu artimiausiame savivaldybės tarybos posėdyje savivaldybės tarybos opozicija raštu neatšaukia savo deleguoto Komisijos pirmininko ir nustatyta tvarka nedeleguoja kito Komisijos pirmininko ar deleguoja savivaldybės tarybos narį, neatitinkantį Vietos savivaldos įstatymo 151 straipsnyje nustatytų reikalavimų, sprendimą dėl Šilalės rajono savivaldybės Antikorupcijos komisijos pirmininko įgaliojimų netekimo ir naujo komisijos pirmininko skyrimo mero siūlymu priima savivaldybės taryba. Komisijos pirmininko pavaduotoją mero siūlymu iš Komisijos narių – savivaldybės tarybos narių – skiria savivaldybės taryba.

10. Pagrindinė Komisijos veiklos forma yra posėdžiai.

11. Posėdžius pagal poreikį šaukia ir jiems vadovauja Komisijos pirmininkas. Kai Komisijos pirmininko nėra ar jis negali eiti savo pareigų, Komisijos pirmininko pareigas laikinai eina ir posėdžiui vadovauja Komisijos pirmininko pavaduotojas. Komisijos atsakingojo sekretoriaus funkcijas atlieka Šilalės rajono savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtas valstybės tarnautojas, šios funkcijos įrašomos į jo pareigybės aprašymą. Apie posėdį Komisijos nariams pranešama ne vėliau kaip prieš 2 darbo dienas. Ne vėliau kaip prieš 2 darbo dienas Komisijos nariams pateikiama posėdžio medžiaga susipažinti.

12. Klausimas pradedamas nagrinėti pagal Komisijos pirmininko sudarytą Komisijos posėdžio darbotvarkę, taip pat gali būti pradėtas nagrinėti Tarybos ar Komisijos nario iniciatyva pagal asmenų skundus, pareigūnų pateiktą ar kitą gautą informaciją.

13. Komisijos posėdis laikomas teisėtu, jeigu jame dalyvauja daugiau kaip pusė Komisijos narių.

14. Komisijos posėdžiai yra vieši. Komisijos sprendimu gali būti rengiami ir uždari posėdžiai, kuriuose gali dalyvauti tik Komisijos pakviesti asmenys.

15. Komisijos sprendimai priimami posėdyje atviru balsavimu visų Komisijos narių paprasta balsų dauguma. Kai balsai pasiskirsto po lygiai, sprendimą lemia Komisijos pirmininko balsas, o jam nedalyvaujant – Komisijos pirmininko pavaduotojo balsas. Komisijos sprendimai fiksuojami garso įrašu.

16. Komisija gali priimti šiuos sprendimus:

16.1. atkreipti Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, savivaldybės įstaigų darbuotojų dėmesį į įstatymų nesilaikymą ar pažeidimus ir reikalauti pašalinti nurodytus trūkumus;

16.2. perduoti medžiagą tirti teisėsaugos institucijoms;

16.3. kitus, susijusius su Komisijos veikla, sprendimus.

17. Komisijos nariai, nesutinkantys su Komisijos sprendimu, turi teisę pareikšti atskirą nuomonę. Ji pridedama prie sprendimo.

18. Komisija turi teisę atsisakyti nagrinėti gautą pranešimą ar skundą arba nutraukti jo nagrinėjimą. Komisija per 5 darbo dienas informuoja pareiškėją apie atsisakymą nagrinėti susijusį pranešimą, jeigu:

18.1. pranešime nurodytų aplinkybių tyrimas nepriklauso Komisijos kompetencijai;

18.2. pranešimas tuo pačiu klausimu jau buvo išnagrinėtas (išskyrus atvejus, kai nurodomos naujos aplinkybės, galinčios turėti esminę įtaką pranešimo išnagrinėjimui);

18.3. pareiškėjas nepateikia duomenų, be kurių neįmanoma pradėti pranešimo nagrinėjimo, taip pat jeigu pranešimo tekstas yra neįskaitomas.

19. Komisijos posėdžio eiga yra fiksuojama garso įrašu. Komisijos posėdžio garso įrašas laikomas Komisijos posėdžio protokolu. Visais atvejais, kada daromas posėdžio garso įrašas, yra surašoma informacinė pažyma, kurioje nurodomas Komisijos pavadinimas, Komisijos posėdžio data, vieta, Komisijos posėdžio pradžios ir pabaigos laikas, Komisijos posėdyje dalyvaujantys asmenys, Komisijos posėdžio metu svarstyti klausimai ir priimti sprendimai, kita Komisijos posėdžio pirmininko nuožiūra aktuali informacija. Informacinė pažyma surašoma ir pasirašoma ne vėliau kaip per 10 darbo dienų po posėdžio. Informacinę pažymą pasirašo Komisijos pirmininkas, jo nesant – Komisijos pirmininko pavaduotojas ir atsakingasis sekretorius.

20. Komisija savo išvadas ir pasiūlymus pateikia raštu. Komisijos parengtus siunčiamuosius dokumentus pasirašo Komisijos pirmininkas.

 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

21. Komisijos narių darbą organizuoja ir atsako už Komisijos veiklos rezultatus Komisijos pirmininkas.

22. Už Komisijos dokumentų registravimą, Komisijos posėdžių protokolų įforminimą, sprendimų išsiuntimą suinteresuotiems asmenims atsako Komisijos atsakingasis sekretorius.

23. Komisijos pirmininkas pateikia Tarybai ataskaitą kartą metuose – iki kovo 1 dienos.

24. Komisijų nariai, kurie nėra savivaldybės tarybos nariai, komisijų posėdžių metu atleidžiami nuo tiesioginio darbo ar pareigų bet kurioje institucijoje, įstaigoje, įmonėje ar organizacijoje, išsaugant jiems darbo vietą.

25. Už darbą Komisijoje, kurie nėra savivaldybės tarybos nariai, apmokama Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų ir komisijų narių darbo apmokėjimo įstatymo nustatyta tvarka.

26. Komisijos nariai, pažeidę šiuos Nuostatus, atsako teisės aktų nustatyta tvarka.

27. Nuostatai keičiami ir papildomi Tarybos sprendimu.

_____________________________