http://kontora.vlk.lt/K2K_FILES/2009-07/1033274496_1.jpg

VALSTYBINĖS LIGONIŲ KASOS

PRIE SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL VALSTYBINĖS LIGONIŲ KASOS DIREKTORIAUS 2002 M. GRUODŽIO 6 D. ĮSAKYMO NR. 110 dĖL KOMPENSUOJAMŲJŲ VAISTŲ PASŲ IR GYDYTOJO TAPATYBĘ PATVIRTINANČIŲ LIPDUKŲ IŠDAVIMO, SAUGOJIMO, APSKAITOS, NAUDOJIMO IR APMOKĖJIMO TVARKOS APRAŠO TVIRTINIMO PAKEITIMO

 

2014 m. gruodžio 30 d. Nr.1K-380

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos euro įvedimo Lietuvos Respublikoje įstatymo 32 straipsnio 2 dalimi:

1. P a k e i č i u Valstybinės ligonių kasos direktoriaus 2002 m. gruodžio 6 d. įsakymą Nr. 110 „Dėl Kompensuojamųjų vaistų pasų ir gydytojo tapatybę patvirtinančių lipdukų išdavimo, saugojimo, apskaitos, naudojimo ir apmokėjimo tvarkos aprašo tvirtinimo“:

1.1. Pakeičiu 4 punktą ir jį išdėstau taip:

„4. Skiriu atsakingu už kompensuojamųjų vaistų pasų ir gydytojo tapatybę patvirtinančių lipdukų išdavimo, saugojimo, apskaitos, naudojimo ir apmokėjimo tvarkos įgyvendinimo organizavimą ir kontrolę Bendrųjų reikalų skyriaus Ūkio poskyrio vedėją.“

1.2. Pakeičiu 5 punktą ir jį išdėstau taip:

5. Pavedu įsakymo vykdymą kontroliuoti direktoriaus pavaduotojui valdymui ir darbo organizavimui.“

1.3. Pakeičiu nurodytuoju įsakymu patvirtintą Kompensuojamųjų vaistų pasų ir gydytojo tapatybę patvirtinančių lipdukų išdavimo, saugojimo, apskaitos, naudojimo ir apmokėjimo tvarkos aprašą:

1.3.1. Pakeičiu 3 skyrių ir jį išdėstau taip:

3. Kompensuojamųjų vaistų pasų ir gydytojo tapatybę patvirtinančių lipdukų blankų tiekimas asmens sveikatos priežiūros įstaigoms

 

3.1. ASPĮ, turėdama trims mėnesiams (einamajam mėnesiui ir ateinantiems dviem mėnesiams) reikiamą KVP ir GTPL blankų kiekį, iki einamojo mėnesio 15 dienos pateikia TLK tolesnių trijų mėnesių šių blankų paraišką (3 priedas).

3.2. TLK, gavusi ASPĮ pateiktas KVP ir GTPL blankų paraiškas, ne vėliau kaip iki einamojo mėnesio 25 dienos pateikia VLK Bendrųjų reikalų skyriui apibendrintą nustatytos formos KVP ir GTPL blankų paraišką (5 priedas).

3.3. VLK pagal TLK pateiktas apibendrintas KVP ir GTPL blankų paraiškas ne vėliau kaip iki kito mėnesio 5 dienos parengia šių blankų paskirstymo ASPĮ duomenų suvestinę ir pateikia ją KVP ir GTPL tiekėjui (-ams).

3.4. KVP ir GTPL blankų tiekėjas (-ai) pagal VLK pateiktus jų paskirstymo duomenis ne vėliau kaip per 7 kalendorines dienas pristato šiuos blankus gavėjams: perduoda ASPĮ ar TLK įgaliotiesiems asmenims pagal krovinio važtaraščius.

3.5. ASPĮ ar TLK įgaliotasis asmuo, gavęs iš tiekėjo (-ų) KVP ir GTPL blankus, pasirašo krovinio važtaraštį.

3.6. KVP ir GTPL blankų tiekėjas (-ai) per vieną darbo dieną nuo KVP ir GTPL blankų pristatymo gavėjams dienos elektroniniu paštu perduoda TLK nustatytos formos šių KVP ir GTPL blankų numerių sąrašą (6 priedas).

3.7. KVP ir GTPL blankų, perduotų ASPĮ, numerius TLK įtraukia į informacinę sistemą ne vėliau kaip per 2 (dvi) darbo dienas nuo šių blankų numerių sąrašo gavimo dienos.

3.8. ASPĮ, kurioms KVP ir GTPL blankai netiekiami centralizuotai, juos atsiima atitinkamoje TLK.

3.9. Pasibaigus kalendoriniam mėnesiui, TLK atsakingas asmuo iki kito mėnesio 15 dienos pateikia VLK Bendrųjų reikalų skyriui nustatytos formos mėnesinę KVP ir GTPL blankų paskirstymo ASPĮ ataskaitą (7 priedas).“

1.3.2. Pakeičiu 4.8 papunktį ir jį išdėstau taip:

4.8. Jei apdraustasis negrąžina senojo KVP arba grąžina sugadintą taip, kad negalima nustatyti pagal jį išduotų kompensuojamųjų vaistų ar medicinos pagalbos priemonių (toliau – MPP), naujasis KVP išduodamas Receptų rašymo ir vaistų bei kompensuojamųjų medicinos pagalbos priemonių išdavimo (pardavimo) gyventojams taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2002 m. kovo 8 d. įsakymu Nr. 112 „Dėl receptų rašymo ir vaistų bei kompensuojamųjų medicinos pagalbos priemonių išdavimo (pardavimo) gyventojams“, 39 punkte nustatyta tvarka. Gavusi apdraustojo prašymą patikrinti, ar pagal trūkstamus KVP receptus vaistinėje buvo išduoti kompensuojamieji vaistai ir (ar) MPP, TLK patikrina, ar VLK informacinėje sistemoje yra tai patvirtinantys įrašai. Jei informacinėje sistemoje šių įrašų nėra, laikoma, kad nebuvo padaryta žala Privalomojo sveikatos draudimo fondo (toliau – PSDF) biudžetui. Jei patikrinus įrašus informacinėje sistemoje nustatoma, kad pagal trūkstamus KVP receptus vaistinei buvo apmokėtos išduotų kompensuojamųjų vaistų ir (ar) MPP įsigijimo išlaidos, TLK konstatuoja, kad šiuo atveju galėjo būti padaryta žala PSDF biudžetui, ir informuoja apdraustąjį apie vaistinėje bei ASPĮ numatomą atlikti neplaninę kontrolės procedūrą dėl galimos žalos PSDF biudžetui dydžio nustatymo. Siekiant išsiaiškinti, ar vaistinėje apdraustajam teisėtai buvo išduoti kompensuojamieji vaistai ir (ar) MPP, TLK vadovo sprendimu ASPĮ patikrinami paciento medicinos dokumentų įrašai apie kompensuojamųjų vaistų ir (ar) MPP recepto išrašymą. Jei kontrolės procedūros metu nustatoma, kad apdraustajam kompensuojamieji vaistai ir (ar) MPP buvo išduoti teisėtai (yra tai patvirtinantis KVP recepto pirmasis egzempliorius ir atitinkami įrašai paciento medicinos dokumentuose), laikoma, kad žala PSDF biudžetui nepadaryta. Jei nėra kompensuojamųjų vaistų ir (ar) MPP išdavimą pagrindžiančių dokumentų ir kontrolės procedūros metu nenustatomas kitas fizinis ar juridinis asmuo, turintis atlyginti PSDF biudžetui padarytą žalą, laikoma, kad kompensuojamieji vaistai ir (ar) MPP buvo išduoti neteisėtai, ir apdraustasis turi sumokėti 14,48 euro už naujo KVP išdavimą.

Gavus apdraustojo prašymą, anksčiau išduotas KVP skelbiamas negaliojančiu, o naujas KVP išduodamas tik išsiaiškinus, ar nebuvo padaryta žala PSDF biudžetui. Jei kontrolės procedūros metu apdraustajam būtina išrašyti kompensuojamųjų vaistų ir MPP, jie išrašomi 3 formos receptų, skirtų išimties atvejams, blankuose. Apdraustajam sumokėjus 14,48 euro už naujo KVP išdavimą, kontrolės procedūra nutraukiama ir išduodamas naujas KVP.

Informacija apie negaliojančius KVP perduodama į KVP duomenų bazę ir skelbiama internete adresu http://kvp. vlk. lt/kvp.“

1.3.3. Pakeičiu 6.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

„6.1. ASPĮ, pasibaigus ataskaitiniam mėnesiui, iki kito mėnesio 10 dienos pateikia TLK praėjusio mėnesio KVP išdavimo ataskaitą bei sąskaitą faktūrą, kurioje nurodomas išduotas KVP kiekis ir už šiuos KVP mokėtina suma (0,39 euro už vieno KVP išdavimą).“

2. N u s t a t a u, kad šis įsakymas įsigalioja 2015 m. sausio 1 d.

 

 

 

Draudimo plėtros departamento direktorius,

laikinai vykdantis direktoriaus funkcijas                                            Gintaras Kacevičius