Lietuvos Respublikos Vyriausybė

 

nutarimas

DĖL Lietuvos respublikos Vyriausybės 2009 m. gruodžio 16 d. nutarimo Nr. 1725 „DĖL VALSTYBĖS PARAMOS DAUGIABUČIAMS NAMAMS ATNAUJINTI (MODERNIZUOTI) TEIKIMO IR DAUGIABUČIŲ NAMŲ ATNAUJINIMO (MODERNIZAVIMO) PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO PRIEŽIŪROS TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO IR DAUGIABUČIO NAMO ATNAUJINIMO (MODERNIZAVIMO) PROJEKTUI ĮGYVENDINTI SKIRTO KAUPIAMOJO ĮNAŠO IR (AR) KITŲ ĮMOKŲ DIDŽIAUSIOS MĖNESINĖS ĮMOKOS NUSTATYMO“ pakeitimo

 

2020 m. balandžio 8 d. Nr. 353

Vilnius

 

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Pakeisti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. gruodžio 16 d. nutarimą Nr. 1725 „Dėl Valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) teikimo ir daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) projektų įgyvendinimo priežiūros taisyklių patvirtinimo ir daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projektui įgyvendinti skirto kaupiamojo įnašo ir (ar) kitų įmokų didžiausios mėnesinės įmokos nustatymo“:

1.1. pakeisti 2.5 papunkčio pirmąją pastraipą ir ją išdėstyti taip:

2.5. Daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto (ar jo dalies) parengimo paslaugos, projekto ekspertizės paslaugos, statybos techninės priežiūros paslaugos ir statybos rangos darbai daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projektui įgyvendinti perkami per viešosios įstaigos CPO LT, atliekančios centrinės perkančiosios organizacijos funkcijas, elektronines pirkimų sistemas. Nemažiau kaip 2 (du) kartus nepavykus šių paslaugų ar darbų įsigyti per VšĮ CPO LT administruojamas elektronines pirkimų sistemas, arba, kai VšĮ CPO LT administruojamose elektroninėse pirkimų sistemose siūlomos įsigyti paslaugos ir (ar) darbai neatitinka pirkimus vykdančio daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkų sprendimu įgalioto asmens, vykdančio projekto įgyvendinimo administravimo funkcijas (toliau – perojekto administratorius), poreikių, dėl kurių atnaujinimo (modernizavimo) projektas gali būti neįgyvendintas, arba, kai pirkimus vykdantis projekto administratorius paslaugas ir (ar) darbus projektui parengti ir įgyvendinti gali įsigyti efektyvesniu būdu, racionaliai naudodamas tam skirtas lėšas, šios paslaugos ir (ar) darbai perkami Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme nustatyta tvarka, kai pirkimus vykdo perkančioji organizacija, kaip ji apibrėžta Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme, arba aplinkos ministro įsakymu patvirtintame Daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto (ar jo dalies) rengimo, projekto (ar jo dalies) ekspertizės atlikimo, statybos techninės priežiūros paslaugų ir statybos rangos darbų pirkimo tvarkos apraše nustatyta tvarka, kai pirkimus vykdo kiti subjektai, arba šias paslaugas ir (ar) darbus nupirkti projekto administratorius, daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkų sprendimu pagal įgaliojimą gali pavesti VšĮ CPO LT. Sprendimą dėl paslaugų ir (ar) darbų pirkimo vykdymo ne per VšĮ CPO LT administruojamas elektronines pirkimų sistemas pirkimus vykdantis projekto administratorius privalo raštu motyvuoti, suderinti šį sprendimą su Agentūra prieš vykdant paslaugų ir (ar) darbų pirkimus kitais šiame papunktyje nurodytais pirkimo būdais, ir jį saugoti teisės aktų nustatyta tvarka.“;

1.2. pakeisti 2.7 papunktį ir jį išdėstyti taip:

2.7. Statybos rangos darbų pirkimas, taip pat šio Nutarimo 2.10 papunktyje numatytu atveju statybos rangos darbų kartu su daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto (techninio darbo projekto) parengimu pirkimas vykdomas tik gavus finansuotojo sprendimą lengvatinio kredito sutarčiai sudaryti, jeigu daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projektą numatoma įgyvendinti skolintomis lengvatinio kredito lėšomis.“;

1.3. papildyti 2.10 papunkčiu:

2.10. Daugiabučiams namams, kurių naudingasis plotas ne didesnis kaip 1499,99 kv. metrų, atnaujinti (modernizuoti) statybos rangos darbų pirkimai gali būti vykdomi kartu su daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto (techninio darbo projekto) parengimo paslauga. Kai statybos rangos darbų pirkimą kartu su daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto (techninio darbo projekto) parengimo paslauga vykdo perkančioji organizacija, kaip ji apibrėžta Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme, tokį savo sprendimą perkančioji organizacija privalo pagrįsti pirkimo dokumentuose.

Vykdant tokius pirkimus turi būti užtikrinta, kad pasiūlyme būtų išskaidyta statybos rangos darbų kaina ir techninio darbo projekto (įskaitant projekto vykdymo priežiūrą) parengimo kaina.“.

2. Pakeisti nurodytu nutarimu patvirtintas Valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) teikimo ir daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) projektų įgyvendinimo priežiūros taisykles:

2.1. pakeisti 21 punktą ir jį išdėstyti taip:

21. Lengvatinio kredito sutartis projektui įgyvendinti (statybos darbams atlikti) pasirašoma, kai Projekto administratorius finansuotojui pateikia statybos rangos darbų sutarties projektui įgyvendinti, statybą leidžiančio dokumento (jeigu nepateikta anksčiau), kai statybos rangos darbai vykdomi pagal iš anksto parengtą techninį darbo projektą, kopijas ir dokumentą, patvirtinantį, kad statybos rangos darbai ir (ar) statybos rangos darbai kartu su projekto (techninio darbo projekto) parengimu nupirkti per viešosios įstaigos CPO LT administruojamas elektronines pirkimų sistemas. Jeigu statybos rangos darbai perkami ne per viešosios įstaigos CPO LT, atliekančios centrinės perkančiosios organizacijos funkcijas, elektronines pirkimų sistemas, kreipiantis dėl lengvatinio kredito sutarties sudarymo, kartu su nurodytais dokumentais ar jų kopijomis Projekto administratorius finansuotojui turi pateikti Agentūros išduotą dokumentą, patvirtinantį, kad statybos rangos darbų sutartis tinkama finansuoti. Agentūra, išduodama dokumentą, patvirtinantį, kad statybos rangos darbų sutartis tinkama finansuoti, įsitikina, kad statybos rangos darbai nupirkti Nutarime, Valstybės paramos sutartyje nustatyta tvarka, nupirktų darbų kaina neviršija investicijų plane ir Valstybės paramos sutartyje nustatytos statybos rangos darbų kainos ir nupirktų darbų kaina, tenkanti energinį efektyvumą didinančioms priemonėms, taip pat darbų kaina pagal kiekvieną investicijų plane numatytą priemonę, tenkanti butų ir kitų patalpų savininkų bendrosioms ir individualioms investicijoms, neviršija šių darbų kainos, nustatytos investicijų plane ir Valstybės paramos sutartyje. Šį dokumentą Projekto administratoriui (pridedant kopiją finansuotojui) Agentūra paštu arba elektroniniu paštu išsiunčia per 10 darbo dienų nuo Projekto administratoriaus kreipimosi. Agentūra, nustačiusi, kad statybos rangos darbai nupirkti nesilaikant Nutarime, Valstybės paramos sutartyje nustatytos tvarkos ir (ar) jų kaina pagal nors vieną investicijų plane nustatytą priemonę viršija investicijų plane nustatytą statybos rangos darbų kainą, ir (ar) nupirktų darbų kaina, tenkanti energinį efektyvumą didinančioms priemonėms, taip pat darbų kaina, tenkanti butų ir kitų patalpų savininkų individualioms investicijoms, viršija šių darbų kainą, nustatytą investicijų plane ir Valstybės paramos sutartyje, šias aplinkybes nurodo dokumente ir per 10 darbo dienų paštu arba elektroniniu paštu išsiunčia jį Projekto administratoriui. Šiuo atveju lengvatinis kreditas statybos rangos darbams atlikti neteikiamas, kol pašalinami pastebėti trūkumai (darbai nuperkami nustatyta tvarka), arba prireikus Valstybės paramos sutartyje nustatyta tvarka patikslinamas investicijų planas ir Valstybės paramos sutartis.

Statybos rangos darbų pirkimai arba Nutarime nustatytu atveju statybos rangos darbų kartu su projekto (techninio darbo projekto) parengimu pirkimai vykdomi tik turint finansuotojo sprendimą lengvatinio kredito sutarčiai sudaryti. Sudarant statybos rangos darbų arba statybos rangos darbų kartu su daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto (techninio darbo projekto) parengimu pirkimo sutartį, Projekto administratorius privalo įsitikinti, kad nupirktų statybos rangos darbų ir projekto (techninio darbo projekto), kai statybos rangos darbų pirkimai vykdomi kartu su projekto (techninio darbo projekto) parengimu, parengimo kaina neviršija investicijų plane ir Valstybės paramos sutartyje nustatytos statybos rangos darbų ir projekto parengimo kainos ir nupirktų statybos rangos darbų kaina, tenkanti energinį efektyvumą didinančioms priemonėms, taip pat darbų kaina, tenkanti butų ir kitų patalpų savininkų bendrosioms ir individualioms investicijoms, neviršija šių darbų kainos, nustatytos investicijų plane ir Valstybės paramos sutartyje.“;

2.2. pakeisti 24 punktą ir jį išdėstyti taip:

24. Statybos rangos darbų išlaidos apmokamos statybos rangovui, kai Projekto administratorius pateikia finansuotojui statybos rangovo, statybos techninio prižiūrėtojo ir projekto administratoriaus pasirašytą statybos rangos darbų priėmimo ir perdavimo aktą, patvirtinantį, kad statybos rangos darbai atlikti pagal atnaujinimo (modernizavimo) techninį darbo projektą, parengtą vadovaujantis investicijų planu, taip pat patvirtina, kad statybos rangos darbų priėmimo ir perdavimo akte nurodyti darbai atitinka faktiškai atliktą statybos darbų kiekį ir statybos darbų įkainiai atitinka statybos rangos darbų sutartyje ar jos priede, kuris yra neatsiejama statybos rangos dalis, nurodytus įkainius.

Paskutinis atliktų statybos rangos darbų priėmimo ir perdavimo aktas turi būti ne mažesnis kaip 5 procentų statybos rangos darbų vertės. Už atliktus statybos rangos darbus pagal paskutinį aktą apmokama, kai statybos rangovas Statybos įstatyme nustatyta tvarka Projekto administratoriui pateikia dokumentą, kuriuo užtikrinamas garantinio laikotarpio prievolių įvykdymas.

Už atliktus statybos rangos darbus, naudojant lengvatinio kredito lėšas, gali būti tiesiogiai apmokama statybos rangos darbus atlikusiam subtiekėjui, jeigu finansuotojui, kreipiantis dėl lengvatinio kredito išmokėjimo, kartu su šiame punkte nurodytu statybos rangos darbų priėmimo ir perdavimo aktu ir sąskaita faktūra pateikiama su Agentūra suderinta trišalė užsakovo, statybos rangovo ir subtiekėjo sudaryta sutartis, kurioje aprašoma tiesioginio atsiskaitymo su subtiekėju tvarka, atsižvelgiant į pirkimo dokumentuose ir subtiekimo sutartyje nustatytus reikalavimus.“;

2.3. pakeisti 51.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:

51.1. 20 procentų projekto įgyvendinimo administravimo išlaidų, numatytų Valstybės paramos sutartyje, apmokama arba kompensuojama sudarius statybos rangos darbų arba Nutarime nustatytu atveju statybos rangos darbų kartu su projekto (techninio darbo projekto) parengimu sutartį;“.

3. Rekomenduoti lengvatinius kreditus daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) teikiančioms finansų įstaigoms karantino, paskelbto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. kovo 14 d. nutarimu Nr. 207 „Dėl karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbimo“, laikotarpiu netaikyti delspiniginių už lengvatinius kreditus, taip pat sudaryti lengvatinio kredito grąžinimo atidėjimo galimybę lengvatinio kredito įmokas mokėti vėluojantiems lengvatinio kredito gavėjams. Sprendimą dėl delspinigių netaikymo ar lengvatinio kredito grąžinimo atidėjimo, nustatydama su tuo susijusias sąlygas ir reikalavimus, priima lengvatinį kreditą suteikusi finansų įstaiga.

 

 

 

Ministras Pirmininkas                                                                                       Saulius Skvernelis

 

 

 

Aplinkos ministras                                                                                             Kęstutis Mažeika