LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL REGIONINĖS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 02-001-06-08-03 (RE) „SUTVARKYTI PRAEITYJE UŽTERŠTAS IR PAŽEISTAS TERITORIJAS“ FINANSAVIMO GAIRIŲ PATVIRTINIMO

 

2023 m. kovo 13 d. Nr. D1-74

Vilnius

 

 

Įgyvendindamas 2022–2030 metų Regionų plėtros programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. birželio 29 d. nutarimu Nr. 713 „Dėl 2022–2030 metų Regionų plėtros programos patvirtinimo“ ir 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos aplinkos apsaugos ir klimato kaitos valdymo plėtros programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. kovo 30 d. nutarimu Nr. 318 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos aplinkos apsaugos ir klimato kaitos valdymo plėtros programos patvirtinimo“, pažangos priemonę Nr. 02-001-06-08-03 (RE), ir vykdydamas 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“, 105 punktą,

t v i r t i n u Regioninės pažangos priemonės Nr. 02-001-06-08-03 (RE) „Sutvarkyti praeityje užterštas ir pažeistas teritorijas“ finansavimo gaires (pridedama).    

 

 

 

Aplinkos ministras                                                                                          Simonas Gentvilas


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2023 m. kovo 13 d. įsakymu Nr. D1-74

 

 

REGIONINĖS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 02-001-06-08-03 (RE) 

„SUTVARKYTI PRAEITYJE UŽTERŠTAS IR PAŽEISTAS TERITORIJAS“

FINANSAVIMO GAIRĖS

 

I SKYRIUS

INFORMACIJA APIE REGIONINĘ PAŽANGOS PRIEMONĘ

 

Regioninė pažangos priemonė

2021–2030 metų nacionalinio pažangos plano (toliau – NPP) pažangos uždavinio kodas

Valstybės biudžeto asignavimų valdytojas

Regioninei pažangos priemonei įgyvendinti skiriamos lėšos (tūkst. Eur)

Regioninės pažangos priemonės finansavimo šaltinis

Išankstinės sąlygos

NPP poveikio rodiklis

(matavimo vienetai)

Pradinė rodiklio reikšmė (metai)

Siektina rodiklio reikšmė (2025 m.)

Siektina rodiklio reikšmė (2030 m.)

02-001-06-08-03 (RE) Sutvarkyti praeityje užterštas ir pažeistas teritorijas

6.8

Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija

35 998,2

 

2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa

Projektai įgyvendinami urbanizuotose teritorijose, kurių gyventojų tankis didesnis kaip 300 gyventojų/

km2 ir aplinkinėje teritorijoje (iki 2 km).

Rekultivuota žemė naudojama želdynų ir želdinių įrengimui, socialiniams būstams, ūkinei, kultūrinei, sporto ar bendruomeninei veiklai.

Natūralių ir pusiau natūralių teritorijų ploto santykis su Lietuvos plotu | procentai

 

52,04

(2019)

 

53,0

 

55,0

 

 

II SKYRIUS

PAGRINDINĖ 2021–2027 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ PROGRAMOS INFORMACIJA

 

Prioritetas

Uždavinys

Fondas

Pagal uždavinį skiriama Europos Sąjungos finansavimo suma

Skiriamo nacionalinio bendrojo finansavimo suma

Didžiausias galimas finansavimo intensyvu-mas

Intervenci-nės priemonės kodas

Pagrindinės teritorinės srities kodas

„Europos socialinio fondo +“ (toliau – ESF+) antrinių temų kodai

Ekonominės veiklos kodas

Lyčių lygybės matmens kodas

2 prioritetas. Žalesnė Lietuva.

2.7. Stiprinti gamtos, biologinės įvairovės ir žaliosios infrastruktūros apsaugą ir išsaugojimą, be kita ko, miestų teritorijose ir mažinti visų rūšių taršą.

Sanglaudos fondas

30 598 500 

85 proc.

073 – Pramoninių vietovių ir užterštos žemės valymas.

 

02 – Miestai, miesteliai ir priemiesčiai.

08 – Kitų rūšių tikslinės teritorijos.

33 – Nesiorientuojant į teritoriškumą.

24 – Su aplinka susijusi veikla

 

03 – Neutralumas lyties požiūriu

 

III SKYRIUS

FINANSAVIMO REIKALAVIMAI

 

SPECIALIEJI FINANSAVIMO REIKALAVIMAI

1. Taikomi teisės aktai

Teisės aktai, kuriais vadovaujamasi rengiant regionų plėtros planų pažangos priemones, rengiant, teikiant ir vertinant projektų įgyvendinimo planus, priimant sprendimus dėl projektų finansavimo, sudarant projektų sutartis ir įgyvendinant projektus pagal regioninės pažangos priemonės „Sutvarkyti praeityje užterštas ir pažeistas teritorijas“ finansavimo gaires (toliau – Gairės):

1.1. Bendrieji:

1.1.1. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisyklės (toliau – Administravimo taisyklės) ir Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“;

1.1.2. 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, su visais pakeitimais (toliau – Bendrasis bendrosios išimties reglamentas);

1.1.3. Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymas;

1.1.4. Lietuvos Respublikos regioninės plėtros įstatymas.

1.2. Specialieji:

1.2.1. Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatymas;

1.2.2. Cheminėmis medžiagomis užterštų teritorijų tvarkymo aplinkos apsaugos reikalavimai, patvirtinti Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2008 m. balandžio 30 d. įsakymu Nr. D1-230 „Dėl Cheminėmis medžiagomis užterštų teritorijų tvarkymo aplinkos apsaugos reikalavimų patvirtinimo“ (toliau – Cheminėmis medžiagomis užterštų teritorijų tvarkymo aplinkos apsaugos reikalavimai);

1.2.3. Ekogeologinių tyrimų reglamentas, patvirtintas Lietuvos geologijos tarnybos prie Aplinkos ministerijos direktoriaus 2008 m. birželio 17 d. įsakymu Nr. 1–104 „Dėl Ekogeologinių tyrimų reglamento patvirtinimo“ (toliau – Ekogeologinių tyrimų reglamentas);

1.2.4. Naftos produktais užterštų teritorijų tvarkymo aplinkos apsaugos reikalavimai LAND 9-2009, patvirtinti Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2009 m. lapkričio 17 d. įsakymu Nr. D1-694 „Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos normatyvinio dokumento LAND 9-2009 „Naftos produktais užterštų teritorijų tvarkymo aplinkos apsaugos reikalavimai“ patvirtinimo“;

1.2.5. Nacionalinė aplinkos apsaugos strategija, patvirtinta Lietuvos Respublikos Seimo 2015 m. balandžio 16 d. nutarimu Nr.  XII-1626 „Dėl Nacionalinės aplinkos apsaugos strategijos patvirtinimo“;

1.2.6. Pažeistų žemių, iškasus naudingąsias iškasenas, rekultivavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 1996 m. lapkričio 15 d. įsakymu Nr. 166 „Dėl Pažeistų žemių, iškasus naudingąsias iškasenas, rekultivavimo metodikos patvirtinimo“;

1.2.7. Aplinkos atkūrimo priemonių parinkimo bei išankstinio pritarimo gavimo tvarkos aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2006 m. gegužės 16 d. įsakymu Nr. D1-228 „Dėl Aplinkos atkūrimo priemonių parinkimo bei išankstinio pritarimo gavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

2. Reikalavimai projektams, finansuojamiems pagal regioninę pažangos priemonę

2.1. Galimi pareiškėjai ir (ar) partneriai pagal panaudos arba nuomos sutartis arba patikėjimo teise valdo valstybės ar savivaldybės žemę.

2.2. Projektų veiklos turi būti vykdomos Lietuvos Respublikoje.

2.3. Projektai įgyvendinami:

2.3.1. cheminėmis medžiagomis užterštose teritorijose, kuriose cheminių medžiagų koncentracija dirvožemyje, grunte ir (ar) požeminiame vandenyje viršija ribines vertes, nustatytas vadovaujantis Gairių 1.2.2 ir 1.2.4 papunkčiuose nurodytų teisės aktų reikalavimais, ir kurioms yra gauta Lietuvos geologijos tarnybos prie Aplinkos ministerijos (toliau – LGT) išvada, nurodanti, kad cheminėmis medžiagomis užterštos teritorijos tvarkymas yra būtinas, siekiant apsaugoti aplinką nuo taršos pasekmių;

2.3.2. praeityje pažeistose teritorijose, kai ketinama sutvarkyti praeityje pažeistas teritorijas žemėje, dėl technogeninės veiklos (naudingųjų iškasenų gavybos) praradusiai derlingąjį dirvožemio sluoksnį, durpynuose – durpių sluoksnį, ir neužstatytoje statiniais ar įrenginiais.

2.4. Žemė, kurioje ketinama įgyvendinti projektą, turi priklausyti valstybei ar savivaldybei nuosavybės teise.

2.5. Su projekto įgyvendinimo planu (toliau – PĮP) administruojančiajai institucijai turi būti pateikta:

2.5.1. Išankstinių sąlygų įgyvendinimą įrodanti informacija:

2.5.1.1. išankstinė sąlyga „Projektai įgyvendinami urbanizuotose teritorijose, kurių gyventojų tankis didesnis kaip 300 gyventojų/km2 ir aplinkinėje teritorijoje (iki 2 km)“ – pateikiama informacija apie gyventojų skaičių 1 km2 gardelėje ir ne toliau kaip 2 km nuo tokios gardelės ribų, į kurią pagal koordinates patenka užterštos arba pažeistos teritorijos ribos, įrodanti gyventojų skaičių gardelėje. Informacijos šaltinis – oficialūs gyventojų ir būstų surašymo duomenys 2021 m., pateikiami interneto svetainės „Lietuvos statistika“ skiltyje „Atviri duomenys“. Gyventojų skaičius gardelėje 1000 m x 1000 m; patikrinama, ar užterštos arba pažeistos teritorijos ribos pagal koordinates patenka į minėtą gyventojų skaičiaus gardelę arba yra ne toliau kaip 2 km nuo tokios gardelės ribų;

2.5.1.2. išankstinė sąlyga „Rekultivuota žemė naudojama želdynų ir želdinių įrengimui, socialiniams būstams, ūkinei, kultūrinei, sporto ar bendruomeninei veiklai“ – pateikiamas teritorijų planavimo dokumentas, kuriame patvirtinta, kad rekultivuota žemė bus naudojama želdynams ir želdiniams sodinti, socialiniams būstams ir (ar) kitai socialinei, visuomeninei, ūkinei, ekonominei, kultūrinei, sporto ar bendruomeninei veiklai.

2.5.2. Vadovaujantis Gairių 1.2.3, 1.2.4 ir 1.2.7 papunkčiuose nurodytų teisės aktų nuostatomis, Aplinkos apsaugos departamento prie Aplinkos ministerijos (toliau – AAD) patvirtintas užterštos teritorijos tvarkymo planas (jei tvarkoma praeityje užteršta teritorija) arba, vadovaujantis Gairių 1.2.6 papunktyje nurodyto teisės akto nuostatomis, patvirtintas pažeistų žemių tvarkymo (rekultivavimo) projektas (jei tvarkoma praeityje pažeista teritorija);

2.5.3. dokumentas, įrodantis, kad visa numatoma tvarkyti praeityje užteršta teritorija ar rekultivuoti pažeista žemė (karjeras ar durpynas) atitinka Gairių 2.4 papunktyje nustatytą reikalavimą;

2.5.4. investicijų projektas, parengtas pagal Investicijų projektų rengimo metodiką, patvirtintą viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros direktoriaus 2014 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 2014/8-337, kuri skelbiama interneto svetainės http://www.ppplietuva.lt/ skiltyje „viešųjų investicijų projektų rengimas“, prie „rengimas ir vertinimas“ (jei taikoma). Investicijų projektas rengiamas ir teikiamas, jeigu įgyvendinant projektą planuojama investuoti į ilgalaikio materialiojo ir nematerialiojo turto, reikalingo viešosioms paslaugoms, kaip jos apibrėžtos Viešojo administravimo įstatyme, teikti ir (arba) viešojo administravimo funkcijoms vykdyti, sukūrimą, įsigijimą arba jo vertės padidinimą ir projekto vertė viršija vieną milijoną eurų, kaip nurodyta Strateginio valdymo metodikos 120.5 papunktyje;

2.5.5. projekto išlaidų pagrįstumą patvirtinantys dokumentai (sudarytų sutarčių kopijos, komerciniai pasiūlymai, nuorodos į rinkoje esančias kainas (pavyzdžiui, Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje), jeigu išlaidos grindžiamos tiekėjų pasiūlymais – paklausimai tiekėjams);

2.5.6. dokumentas (sutartis), įrodantis, kad visa numatoma tvarkyti praeityje užteršta teritorija ar rekultivuoti pažeista žemė (karjeras ar durpynas) atitinka Gairių 2.1 papunktyje nustatytą reikalavimą ir tokia teisė galios ne trumpiau kaip 5 metus įgyvendinus projektą;

2.5.7. dokumentai, pagrindžiantys, kad pareiškėjas ir (ar) partneris bus pajėgūs padengti tinkamų finansuoti išlaidų dalį, kurių nepadengia projektui skiriamas finansavimas ir netinkamas finansuoti išlaidas (juridinio asmens valdymo organo sprendimą, kompetentingo priimti atitinkamą sprendimą, banko sprendimą suteikti paskolą, savivaldybės tarybos sprendimą ar kt.);

2.5.8. dokumentas, įrodantis, kad netaikomas atsakomybės („teršėjas moka“) principas, kaip nurodyta Gairių 5.6 papunktyje. T. y. pareiškėjo pateikiama teritorijos užterštumo analizė ar AAD arba LGT raštai, patvirtinantys, kad teršėjas nebeegzistuoja ar jo neįmanoma nustatyti arba, kai, remiantis ES ar nacionalinės teisės aktais, jis negali būti laikomas atsakingu už taršą arba jo negalima priversti padengti atkūrimo išlaidų;

2.6. Jeigu projektas įgyvendinamas su partneriu, partnerystė projekte turi būti pagrįsta, teikti naudą ir prisidėti prie projekto tikslo įgyvendinimo; partnerystės sutartis turi būti sudaryta prieš pateikiant projekto įgyvendinimo planą. Partnerystės sutartį pasirašo projekto vykdytojas ir projekto partneris. Partnerystės sutartyje turi būti aiškiai išdėstyti šalių įsipareigojimai ir teisės dėl projekto (kiekvienos šalies finansinis ir dalykinis indėlis, kokias veiklas vykdys kiekviena šalis, teisės į bendrai sukurtą ar įgytą turtą laikantis finansinės apskaitos principų, projekto rezultatai ir kita), šalių atsakomybė, įsipareigojimai laikytis pagrindinių geros partnerystės praktikos taisyklių.

2.7. Regiono plėtros plane turi būti numatytos lėšos stebėsenos rodikliui „Rekultivuotos žemės, kuriai suteikta parama, plotas“ pasiekti, kuriam skiriama ne daugiau kaip  600 tūkst. Eur 1 ha Europos Sąjungos finansavimo lėšų. Vertinamas visiems regione pagal Gaires suplanuotiems projektams planuojamas Europos Sąjungos finansavimo lėšų vidurkis 1 ha.

2.8. Informavimo apie projektą ir komunikacijos veiksmai atliekami vadovaujantis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VIII skyriaus pirmojo skirsnio nuostatomis.

2.9. Didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis sudaro iki 85 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų. Jei projektui teikiama valstybės pagalba, projektui skiriamo finansavimo intensyvumas ir pareiškėjo ir (arba) partnerio privalomas prisidėjimo prie projekto finansavimo dydis nustatomas pagal Gairių 4.1–4.3 papunkčių reikalavimus.

2.10. Atlikdami visus pirkimus, pareiškėjai, vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. liepos 21 d. nutarimu Nr. 1133 „Dėl Žaliųjų pirkimų tikslų nustatymo ir įgyvendinimo“ (toliau - Nutarimas), išskyrus Nutarime numatytas išimtis, turi taikyti žaliųjų pirkimų reikalavimus pagal Aplinkos apsaugos kriterijų taikymo, vykdant žaliuosius pirkimus, tvarkos aprašą, patvirtintą 2011 m. birželio 28 d. Lietuvos Respublikos aplinkos ministro įsakymu Nr. D1-508 „Dėl Aplinkos apsaugos kriterijų taikymo, vykdant žaliuosius pirkimus, tvarkos aprašo patvirtinimo“. Pirkimų procedūros atliekamos pagal Ūkio subjektų, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą ir nėra perkantieji subjektai pagal Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymą, pirkimų vykdymo tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2010 m. rugsėjo 14 d. įsakymu Nr. D1-762 „Dėl Ūkio subjektų, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą ir nėra perkantieji subjektai pagal Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymą, pirkimų vykdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

2.1. Finansuojamos veiklos ir siekiami stebėsenos rodikliai

Eil. Nr.

Finansuojamos veiklos

Tikslinės grupės

1.

Skatinti tvarkyti praeityje kasybos darbais pažeistas teritorijas (karjerus ir durpynus) ir cheminėmis medžiagomis užterštas teritorijas.

Gyventojai, gyvenantys šalia pažeistų ir užterštų teritorijų.

 

 

Rodiklio pavadinimas

Rodiklio identifikavimo numeris

Matavimo vienetai

Siektina reikšmė

Veiklų, kurias vykdant turi būti siekiama rodiklio, numeriai

Rodiklio skaičiavimo aprašo nuoroda

Rekultivuotos žemės, kuriai suteikta parama, plotas

RCO38

P.B.2038

 

hektarai

85

1

Gairių 2 priedas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rekultivuota žemė, naudojama žaliesiems plotams, socialiniams būstams, ekonominei arba kitai paskirčiai

RCR52

R.B.2052

 

hektarai

51

1

Gairių 3 priedas

Integruotos teritorinio vystymo strategijos, kurioms suteikta parama

P.B.2075

Indėlis į strategijas

2

1 (šio rodiklio turi siekti projektai, kuriais įgyvendinama tvarios miesto plėtros strategija ar funkcinės zonos strategija)

 

Gyventojai, kuriems taikomi projektai, įgyvendinami pagal integruotas teritorinio vystymo programas

P.B.2074

Asmenys

251 132

1 (šio rodiklio turi siekti projektai, kuriais įgyvendinama tvarios miesto plėtros strategija ar funkcinės zonos strategija)

 

3. Horizontaliųjų principų laikymosi reikalavimai

Įgyvendinant projektus turi būti nepažeidžiami horizontalieji principai (toliau – HP). HP – darnaus vystymosi, įskaitant reikšmingos žalos nedarymo principą, lygių galimybių ir nediskriminavimo (dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos, negalios ar kt.), įskaitant prieinamumo visiems reikalavimo užtikrinimo principą.

Veiksmai, užtikrinantys lygybę, įtrauktį ir nediskriminavimą, nenumatomi.

3.1. Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos (toliau – Chartija) laikymosi reikalavimai

Projektai turi neprieštarauti Chartijos nuostatoms pagal 2016 m. liepos 23 d. Europos Komisijos pranešimą – Rekomendacijų, kaip užtikrinti, kad būtų laikomasi Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos nuostatų skirstant Europos struktūrinių ir investicinių fondų (ESI fondų) paramą (2016/C 269/01) (III priedas).

4. Reikalavimai valstybės pagalbai

4.1. Pagal 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, su visais pakeitimais, 45 straipsnio reikalavimus, gali būti teikiama valstybės pagalba užterštoms teritorijoms tvarkyti neviršijant Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. gruodžio 22 d. nutarimo Nr. 1123 „Dėl regioninės pagalbos teikimo pagal Lietuvos Respublikos regioninės pagalbos žemėlapį, taikytiną nuo 2022 m. sausio 1 d. iki 2027 m. gruodžio 31 d.“ 1.1–1.4 papunkčiuose nurodytos didžiausios pagalbos sumos, jei užteršta teritorija, esanti valstybei ar savivaldybei nuosavybės teise priklausančioje žemėje, išnuomota kitam juridiniam asmeniui.

4.2. Pagal Gaires teikiamai valstybės pagalbai taikomi Bendrojo bendrosios išimties reglamento 1 skyriaus 2–5 dalyse nustatyti apribojimai, 5, 6 ir 8 straipsniuose nustatyti skaidrumo, skatinamojo poveikio ir sumavimo reikalavimai.

4.3. Valstybės pagalba neteikiama sunkumų patiriantiems subjektams, kaip nustatyta Bendrojo bendrosios išimties reglamento 2 straipsnio 18 punkte. Nauja valstybės pagalba neteikiama, kol bus grąžinta toje pačioje valstybėje narėje neteisėtai gauta valstybės pagalba, kaip nustatyta Bendrojo bendrosios išimties reglamento 1 straipsnio 4 punkto a dalyje.

4.4. Už regionų plėtros planų priemonių įgyvendinimą atsakinga administruojančioji institucija (toliau - RPPl administruojančioji institucija), vadovaudamasi Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“, 17 punkto reikalavimais, pateikia duomenis Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registrui apie suteiktą valstybės pagalbą ir nereikšmingą (de minimis)  pagalbą. 

4.5. Kai suteikta valstybės pagalbos suma viršija Bendrojo bendrosios išimties reglamento 9 straipsnio 1 punkto c dalyje nustatytas ribas, RPPl administruojančioji institucija per 6 mėnesius nuo priimto sprendimo paskelbia duomenis apie suteiktą valstybės pagalbą Europos Komisijos Valstybės pagalbos skaidrumo interneto tinklalapyje https://webgate.ec.europa.eu/competition/transparency/internal/confirmRegistration. 

4.6. Pagal Gaires teikiamos valstybės pagalbos dokumentai saugomi 10 metų nuo paskutinės pagalbos pagal schemą suteikimo dienos, kaip nustatyta Bendrojo bendrosios išimties reglamento 12 straipsnio 1 punkte.

IŠLAIDŲ TINKAMUMO FINANSUOTI REIKALAVIMAI

5. Išlaidų tinkamumo finansuoti reikalavimai

5.1. Išlaidos turi atitikti Europos Parlamento ir Tarybos 2021 m. birželio 24 d. reglamento (ES) 2021/1058 dėl Europos regioninės plėtros fondo ir Sanglaudos fondo I skyriaus 6 ir 7 straipsnių nuostatas dėl Sanglaudos fondo lėšomis remiamų ir neremiamų veiklų ir Europos Parlamento ir Tarybos2021 m. birželio 24 d. reglamento (ES) 2021/1060, kuriuo nustatomos bendros Europos regioninės plėtros fondo, „Europos socialinio fondo +“, Sanglaudos fondo, Teisingos pertvarkos fondo ir Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo nuostatos ir šių fondų bei Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, Vidaus saugumo fondo ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės taisyklės, V antraštinės dalies „Fondų finansinė parama“ III skyriaus „Tinkamumo finansuoti taisyklės“ 63 ir 64 straipsniuose nurodytas tinkamas ir netinkamas finansuoti išlaidas.

5.2.  Išlaidos turi atitikti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VII skyriuje išdėstytus projektų išlaidų tinkamumo reikalavimus.

5.3. Išlaidos turi būti padarytos ir apmokėtos nuo 2021 m. sausio 1 d. iki 2029 m. gruodžio 31 d. su sąlyga, kad visos projekto veiklos nebaigtos iki pareiškėjui pateikiant PĮP. Jei projektui teikiama valstybės pagalba, taikomi Gairių 4.1–4.3 papunkčiuose nustatyti reikalavimai.

5.4. Vykdant veiklas finansuojama:

5.4.1. pagal Ekogeologinių tyrimų reglamentą atlikti preliminarūs ekogeologiniai, detalūs ekogeologiniai ir (arba) papildomi (tvarkymo plano parengimui ir (ar) tikslinimui reikalingi) ekogeologiniai tyrimai;

5.4.2. pagal Ekogeologinių tyrimų reglamentą ir Aplinkos atkūrimo priemonių parinkimo bei išankstinio pritarimo gavimo tvarkos aprašą parengtas, AAD patvirtintas užterštos teritorijos tvarkymo planas arba pagal tvarkymą reglamentuojančių teisės aktų, nurodytų Gairių 1.2. papunktyje, nuostatas patvirtintas pažeistų žemių tvarkymo projektas;

5.4.3. teritorijos tvarkymo darbai ir susijusios išlaidos, būtinos tvarkymo plano ar pažeistų žemių tvarkymo (rekultivavimo) projektui įgyvendinti;

5.4.4. tvarkymo plano tikslinimas, teritorijos tvarkymo darbų arba paslaugų priežiūra, statybos darbų techninė priežiūra, kai būtina pagal statybos techninio reglamento reikalavimus, kontrolinių tyrimų atlikimas, baigiamosios užterštos teritorijos tvarkymo ataskaitos ir kitų dokumentų, būtinų veiklos įgyvendinimui pagal reglamentuojančius teisės aktus, parengimas.

5.5.      Projektas turi atitikti projekto bendruosius atrankos kriterijus, nustatytus Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 2 priede.

5.6. Finansavimas praeityje užterštos teritorijos tvarkymui gali būti skiriamas, kai negalima vadovautis atsakomybės („teršėjas moka“) principu, kaip apibrėžta Nacionalinės aplinkos apsaugos strategijos 6.3 papunktyje, t. y. siekiama, kad išlaidos ir atsakomybė dėl skurdinamos ir teršiamos aplinkos atkūrimo tektų ne visiems šalies piliečiams, o tiems, kurie gauna iš to naudos arba yra gamtos išteklių vartotojai, tai yra taršos šalinimo priemonių išlaidas turėtų padengti atitinkamas teršėjas, išskyrus atvejus, kai teršėjo neįmanoma nustatyti arba, kai remiantis ES ar nacionalinės teisės aktais jis negali būti laikomas atsakingu už taršą arba jo negalima priversti padengti atkūrimo išlaidų.

5.7. Finansavimas praeityje užterštų teritorijų ar pažeistų žemių tvarkymui neskiriamas, jei galimi pareiškėjai ir (ar) partneriai, kurie atitinka Gairių 2.1 papunktyje nustatytą reikalavimą, įsipareigoję panaudos arba nuomos sutartyje teritoriją sutvarkyti nuosavomis lėšomis.

5.8. Didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis sudaro 85 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų. Jei teikiama valstybės pagalba, didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis turi būti ne didesnė už Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. gruodžio 22 d. nutarimo Nr. 1123 „Dėl regioninės pagalbos teikimo pagal Lietuvos Respublikos regioninės pagalbos žemėlapį, taikytiną nuo 2022 m. sausio 1 d. iki 2027 m. gruodžio 31 d.“ 1.1–1.4 papunkčiuose nurodytą didžiausią pagalbą. Netinkamos finansuoti išlaidos ir projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalis, kurios nepadengia projektui skiriamas finansavimas, turi būti finansuojamos projekto vykdytojo ar partnerio lėšomis.

5.9. Pareiškėjas privalo prisidėti prie projekto finansavimo ne mažiau kaip 15 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų. Pareiškėjas savo iniciatyva ir savo ir (arba) kitų šaltinių lėšomis gali papildomai prisidėti įgyvendinant projektą. Jei projektui teikiama valstybės pagalba, projektui skiriamo finansavimo intensyvumas ir pareiškėjo ir (arba) partnerio privalomas prisidėjimo prie projekto finansavimo dydis nustatomas pagal Gairių 4.1–4.3 papunkčių reikalavimus.

6. Projekto veiklų įgyvendinimui taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai

 

Finansuojamos veiklos, kurioms taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio kodas

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio pavadinimas

Papildoma informacija

6.1. Netiesioginės projekto veiklos ir išlaidos joms apmokėti.

FN-01

7 proc. netiesioginių išlaidų fiksuotoji norma.

Netiesioginės projekto išlaidos skaičiuojamos nuo tinkamų finansuoti tiesioginių projekto išlaidų.

6.2. Privalomos projektų matomumo ir informavimo apie projektus priemonės ir išlaidos.

FS-01-02

Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo priemonių apie ES fondų investicijų veiklas fiksuotoji suma, pirmojo rinkinio fiksuotoji suma su PVM.

Fiksuotąją sumą sudaro visų pirmojo privalomų matomumo ir informavimo priemonių rinkinio išlaidos:

a) projekto vykdytojo oficialioje interneto svetainėje, jei tokia yra, ir socialinės žiniasklaidos svetainėse patalpinta informacija;

b) pakabintas bent vienas ne mažesnio nei A3 formato spausdintas skelbimas (plakatas) arba elektroniniame ekrane paskelbtas lygiavertis pranešimas;

c) visuomenei arba dalyviams skirtuose dokumentuose ir komunikacijos medžiagoje pateiktas pareiškimas, kuriame akcentuojama gaunama Europos Sąjungos parama.

6.3. Privalomos projektų matomumo ir informavimo apie projektus priemonės ir išlaidos.

FS-01-01

Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo priemonių apie ES fondų investicijų veiklas fiksuotoji suma, pirmojo rinkinio fiksuotoji suma be PVM.

Fiksuotąją sumą sudaro visų pirmojo privalomų matomumo ir informavimo priemonių rinkinio išlaidos:

a) projekto vykdytojo oficialioje interneto svetainėje, jei tokia yra, ir socialinės žiniasklaidos svetainėse patalpinta informacija;

b) pakabintas bent vienas ne mažesnio nei A3 formato spausdintas skelbimas (plakatas) arba elektroniniame ekrane paskelbtas lygiavertis pranešimas;

c) visuomenei arba dalyviams skirtuose dokumentuose ir komunikacijos medžiagoje pateiktas pareiškimas, kuriame akcentuojama gaunama Europos Sąjungos parama.

6.4. Privalomos projektų matomumo ir informavimo apie projektus priemonės ir išlaidos.

FS-01-04

Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo priemonių apie ES fondų investicijų veiklas fiksuotoji suma, antrojo rinkinio FS su PVM

Fiksuotąją sumą sudaro visų antrojo privalomų matomumo ir informavimo priemonių rinkinio išlaidos, kai:

a) projekto įgyvendinimo pradžioje projekto vykdytojo oficialioje interneto svetainėje, jei tokia yra, ir socialinės žiniasklaidos svetainėse patalpinta informacija – trumpas veiksmo, įskaitant jo tikslus ir rezultatus, aprašymas, proporcingas paramos dydžiui, bei informavimas apie iš ES gaunamą finansinę paramą;

b) visuomenei arba dalyviams skirtuose dokumentuose ir komunikacijos medžiagoje, susijusioje su veiksmo įgyvendinimu, gerai matomai pateiktas pareiškimas, kuriame akcentuojama gaunama ES parama;

c) kai tik pradedami fiziškai vykdyti veiksmai, susiję su fizinėmis investicijomis, arba sumontuojama nupirkta įranga, visuomenei gerai matomoje vietoje iškabinamos ilgalaikės lentelės ar informacinės lentos su ES emblema.

6.5. Privalomos projektų matomumo ir informavimo apie projektus priemonės ir išlaidos.

FS-01-03

Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo priemonių apie ES fondų investicijų veiklas fiksuotoji suma, antrojo rinkinio FS be PVM.

Fiksuotąją sumą sudaro visų antrojo privalomų matomumo ir informavimo priemonių rinkinio išlaidos, kai:

a) projekto įgyvendinimo pradžioje projekto vykdytojo oficialioje interneto svetainėje, jei tokia yra, ir socialinės žiniasklaidos svetainėse patalpinta informacija – trumpas veiksmo, įskaitant jo tikslus ir rezultatus, aprašymas, proporcingas paramos dydžiui, bei informavimas apie iš ES gaunamą finansinę paramą;

b) visuomenei arba dalyviams skirtuose dokumentuose ir komunikacijos medžiagoje, susijusioje su veiksmo įgyvendinimu, gerai matomai pateiktas pareiškimas, kuriame akcentuojama gaunama ES parama;

c) kai tik pradedami fiziškai vykdyti veiksmai, susiję su fizinėmis investicijomis, arba sumontuojama nupirkta įranga, visuomenei gerai matomoje vietoje iškabinamos ilgalaikės lentelės ar informacinės lentos su ES emblema.

 

________________

part_3771670e84e0485a962cabfcd9a9f874_end


 

Regioninės pažangos priemonės

Nr. 02-001-06-08-03 (RE) „Sutvarkyti praeityje

užterštas ir pažeistas teritorijas“ finansavimo

gairių

1 priedas

 

 

PROJEKTO (ĮSKAITANT JUNGTINĮ PROJEKTĄ) ATITIKTIES REIKŠMINGOS ŽALOS NEDARYMO HORIZONTALIAJAM PRINCIPUI VERTINIMO REIKALAVIMŲ APRAŠAS

 

Finansavimo šaltinis, pagal kurį finansuojamas projektas:

£ Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė (toliau – EGADP)

Í Europos Sąjungos fondų investicijų programa (toliau – ESIP)

 

Aplinkos tikslai

 

Pagrindimas

 

Pagrindimo dokumentai

 

1.  Klimato kaitos švelninimas

Vertinama, kad planuojama priemonė neturi numatomo poveikio šiam aplinkos tikslui arba jis yra nereikšmingas, t. y. planuojama, kad įgyvendinama priemonė neprisidės prie išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų išsiskyrimo. Planuojamos priemonės veiklos (pagal pobūdį) neturi tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio šiam aplinkos tikslui.

Netaikoma, nes priemonės veiklos apima ir yra nukreiptos į praeityje kasybos darbais pažeistų teritorijų (karjerų ir durpynų) ir užterštų teritorijų, kurias sutvarkius galima pritaikyti visuomenės reikmėms – rekreacijai, sportui ir socialiniam gyvenimui, tvarkymą.

Jei planuojamai ūkinei veiklai, vadovaujantis Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymu, privaloma atlikti poveikio aplinkai vertinimas, planuojamos ūkinės veiklos organizatorius privalo užtikrinti, kad būtų įgyvendintos sprendime nustatytos sąlygos ir priemonės reikšmingam neigiamam poveikiui aplinkai sumažinti ir (ar) jį kompensuoti pasirengimo vykdyti ūkinę veiklą ir (ar) ūkinės veiklos vykdymo ir (ar) ūkinės veiklos užbaigimo etapuose.

2.  Prisitaikymas prie klimato kaitos

Vertinama, kad planuojama priemonė neturi numatomo poveikio šiam aplinkos tikslui arba jis yra nereikšmingas, t. y. planuojama, kad įgyvendinama priemonė neprisidės prie išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų išsiskyrimo. Planuojamos priemonės veiklos (pagal pobūdį) neturi tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio šiam aplinkos tikslui.

Netaikoma, nes priemonės veiklos apima ir yra nukreiptos į praeityje kasybos darbais pažeistų teritorijų (karjerų ir durpynų) ir užterštų teritorijų, kurias sutvarkius galima pritaikyti visuomenės reikmėms – rekreacijai, sportui ir socialiniam gyvenimui, tvarkymą. Sutvarkius pažeistas ir išvalius užterštas teritorijas bus grąžinti dėl antropogeninės veiklos pažeisti gamtos turtai – dirvožemis.

3.  Tausus vandens ir jūrų išteklių naudojimas ir apsauga

Vertinama, kad planuojama priemonė neturi numatomo poveikio šiam aplinkos tikslui arba jis yra nereikšmingas, t. y. ji nedaro tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio visą gyvavimo ciklą, ir laikoma, kad ji atitinka tausaus išteklių naudojimo ir apsaugos tikslą. Įgyvendinant priemonę neplanuojama kurti infrastruktūros, kuri galėtų daryti poveikį tausiam vandens ir jūrų išteklių naudojimui veiklos (pagal pobūdį) neturi tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio šiam aplinkos tikslui.

Netaikoma, nes priemonės veiklos apima ir yra nukreiptos į praeityje kasybos darbais pažeistų teritorijų (karjerų ir durpynų) ir užterštų teritorijų, kurias sutvarkius galima pritaikyti visuomenės reikmėms – rekreacijai, sportui ir socialiniam gyvenimui, tvarkymą.

Jei planuojamai ūkinei veiklai, vadovaujantis Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymu, privaloma atlikti poveikio aplinkai vertinimas, planuojamos ūkinės veiklos organizatorius privalo užtikrinti, kad būtų įgyvendintos sprendime nustatytos sąlygos ir priemonės reikšmingam neigiamam poveikiui aplinkai sumažinti ir (ar) jį kompensuoti pasirengimo vykdyti ūkinę veiklą ir (ar) ūkinės veiklos vykdymo ir (ar) ūkinės veiklos užbaigimo etapuose.

4.  Perėjimas prie žiedinės ekonomikos, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą

Vertinama, kad planuojama  priemonė neturi numatomo poveikio šiam aplinkos tikslui arba jis yra nereikšmingas, kadangi neplanuojama kurti infrastruktūros, kuri darytų žalą žiedinei ekonomikai, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą, – veiklos (pagal pobūdį) neturi tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio šiam aplinkos tikslui.

Netaikoma, nes priemonės veiklos apima ir yra nukreiptos į praeityje kasybos darbais pažeistų teritorijų (karjerų ir durpynų) ir užterštų teritorijų, kurias sutvarkius galima pritaikyti visuomenės reikmėms – rekreacijai, sportui ir socialiniam gyvenimui, tvarkymą. Sutvarkius pažeistas ir išvalius užterštas teritorijas bus grąžinti anksčiau dėl antropogeninės veiklos pažeisti gamtos turtai – dirvožemis.

5.  Oro, vandens ar žemės taršos prevencija ir kontrolė

Vertinama, kad planuojama įgyvendinti priemonė neturi numatomo poveikio šiam aplinkos tikslui arba jis yra nereikšmingas, t. y. ji nedaro tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio visą gyvavimo ciklą, ir laikoma, kad ji atitinka oro, vandens ar žemės taršos prevencijos ir kontrolės tikslą. Įgyvendinant priemonę neplanuojama kurti infrastruktūros, dėl kurios susidarytų didelė oro, vandens ir dirvožemio tarša, – veiklos (pagal savo pobūdį) neturi tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio šiam aplinkos tikslui.

Netaikoma, nes priemonės veiklos apima ir yra nukreiptos į praeityje kasybos darbais pažeistų teritorijų (karjerų ir durpynų) ir užterštų teritorijų, kurias sutvarkius galima pritaikyti visuomenės reikmėms – rekreacijai, sportui ir socialiniam gyvenimui, tvarkymą. Sutvarkius pažeistas ir išvalius užterštas teritorijas bus grąžinti anksčiau dėl antropogeninės veiklos pažeisti gamtos turtai – dirvožemis.

Jei planuojamai ūkinei veiklai, vadovaujantis Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymu, privaloma atlikti poveikio aplinkai vertinimas, planuojamos ūkinės veiklos organizatorius privalo užtikrinti, kad būtų įgyvendintos sprendime nustatytos sąlygos ir priemonės reikšmingam neigiamam poveikiui aplinkai sumažinti ir (ar) jį kompensuoti pasirengimo vykdyti ūkinę veiklą ir (ar) ūkinės veiklos vykdymo ir (ar) ūkinės veiklos užbaigimo etapuose.

6.  Biologinės įvairovės ir ekosistemų apsauga ir atkūrimas

Vertinama, kad planuojama įgyvendinti priemonė neturi numatomo poveikio šiam aplinkos tikslui arba jis yra nereikšmingas, t. y. ji nedaro tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio visą gyvavimo ciklą, ir laikoma, kad ši priemonė atitinka biologinės įvairovės ir ekosistemų apsaugos ir atkūrimo tikslą, – nenumatoma, kad priemonės veiklos turės neigiamą poveikį biologinei įvairovei ar ekosistemų apsaugai, nes kuriama skaitmeninė infrastruktūra jau urbanizuotoje teritorijoje.

Netaikoma, nes priemonės veiklos apima ir yra nukreiptos į praeityje kasybos darbais pažeistų teritorijų (karjerų ir durpynų) ir užterštų teritorijų, kurias sutvarkius galima pritaikyti visuomenės reikmėms – rekreacijai, sportui ir socialiniam gyvenimui, tvarkymą. Sutvarkius pažeistas ir išvalius užterštas teritorijas bus grąžinti anksčiau dėl antropogeninės veiklos pažeisti gamtos turtai – dirvožemis.

________________

 

part_ebf5597d727640f186c50d29c7892900_end


 

Regioninės pažangos priemonės

Nr. 02-001-06-08-03 (RE) „Sutvarkyti praeityje

užterštas ir pažeistas teritorijas“ finansavimo

gairių

2 priedas

 

Stebėsenos rodiklio „Rekultivuotos žemės, kuriai suteikta parama, plotas“ aprašymo kortelė

 

 

Pavadinimas

Kodas

1.

Asignavimų valdytojas –

Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija

09.900.0009

2.

Nacionalinio pažangos plano strateginis tikslas – Užtikrinti gerą aplinkos kokybę ir gamtos išteklių naudojimo darną, saugoti biologinę įvairovę, švelninti Lietuvos poveikį klimato kaitai ir didinti atsparumą jos poveikiui

NPP-06

3.

Nacionalinio pažangos plano uždavinys – Išsaugoti ir atkurti biologinę įvairovę, ekosistemų, jų paslaugų kokybę bei kraštovaizdžio savitumą ir užtikrinti darnų gamtos išteklių naudojimą

 

NPP-06-08

4.

Strateginio veiklos plano programa – Aplinkos apsaugos ir klimato kaitos valdymo programa

02-001

5.

Strateginio veiklos plano programos uždavinys – Išsaugoti ir atkurti biologinę įvairovę, ekosistemų, jų paslaugų kokybę bei kraštovaizdžio savitumą ir užtikrinti darnų gamtos išteklių naudojimą

02-001-06-08 (P)

6.

Strateginio veiklos plano programos priemonė – Sutvarkyti praeityje užterštas ir pažeistas urbanizuotas teritorijas

 

02-001-06-08-03 (RE)

7.

Rodiklio pavadinimas – Rekultivuotos žemės, kuriai suteikta parama, plotas

P.B.2038

RCO38

8.

Matavimo vienetas ‒

ha

9.

Rodiklio paaiškinimas ‒

Rekultivuota žemė suprantama kaip tvarkymo plane arba pažeistų žemių tvarkymo  projekte nustatyta užteršta arba pažeista žemė, kuri buvo išvalyta arba atkurta siekiant pakartotinai naudoti teritoriją (pvz., žaliesiems plotams, socialiniam būstui, ekonominei, kultūrinei, sporto ar bendruomeninei veiklai).

Užteršta žemė suprantama taip, kaip apibrėžta Direktyvos 2004/35 2 straipsnio 1 dalies c) punkte.

Pažeista žemė suprantama kaip apibrėžta Pažeistų žemių, iškasus naudingąsias iškasenas, rekultivavimo metodikoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 1996 m. lapkričio 15 d. įsakymu Nr. 166 „Dėl pažeistų žemių, iškasus naudingąsias iškasenas, rekultivavimo metodikos patvirtinimo“.

Kai rodiklis RCO38 taikomas investicijų pagal 2021–2027 m. Europos Sąjungos fondų investicijų programos 2.7 uždavinį stebėsenai ir vertinimui, užteršta žemė prilyginama teritorijai, kurioje cheminių medžiagų koncentracija dirvožemyje, grunte ir (ar) požeminiame vandenyje viršija teisės aktais nustatytas ribines vertes.

10.

Rodiklio reikšmės apskaičiavimo formulė ‒

Skaičiuojamas sumuojant rekultivuotą žemės plotą (hektarais).

Stebėsenos rodiklis laikomas pasiektu, kai projekto veiklų įgyvendinimo pabaigoje pasirašomas priėmimo–perdavimo aktas arba statybos užbaigimo patvirtinimo dokumentai ir cheminėmis medžiagomis užterštos teritorijos išvalymo / sutvarkymo projektui pateikiama Lietuvos geologijos tarnybos teigiama išvada.

11.

Rodiklio ir jo dėmenų detalumas ‒

Rodiklis nedetalizuojamas.

12.

Rodiklio reikšmės skaičiavimo reguliarumas ar ataskaitinis laikotarpis ‒

Rodiklis skaičiuojamas įgyvendinus kiekvieną finansuotą projektą.

13.

Pirminis duomenų šaltinis ‒

Priėmimo–perdavimo aktai, statybos užbaigimo aktai arba deklaracijos apie užbaigtus darbus; cheminėmis medžiagomis užterštų teritorijų išvalymo / sutvarkymo projektams pateikiama Lietuvos geologijos tarnybos teigiama išvada dėl užterštos teritorijos sutvarkymo.

Antrinis duomenų šaltinis–mokėjimo prašymai.

14.

Už rodiklį atsakingas kontaktinis asmuo ‒

Už rodiklio pasiekimą, reikšmės nustatymą ir duomenų apie pasiektą rodiklio reikšmę teikimą atsakingi projektų vykdytojai.

15.

Kita svarbi informacija ‒

_______________

part_1d4d1eb8c1f84108b666e8b9c4d67cb3_end


 

Regioninės pažangos priemonės

Nr. 02-001-06-08-03 (RE) „Sutvarkyti

praeityje užterštas ir pažeistas teritorijas“

finansavimo gairių

3 priedas

 

Stebėsenos rodiklio „Rekultivuota žemė, naudojama žaliesiems plotams, socialiniams būstams, ekonominei arba kitai paskirčiai“, aprašymo kortelė

 

 

Pavadinimas

Kodas

1.

Asignavimų valdytojas –

Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija

09.900.0009

2.

Nacionalinio pažangos plano strateginis tikslas – Užtikrinti gerą aplinkos kokybę ir gamtos išteklių naudojimo darną, saugoti biologinę įvairovę, švelninti Lietuvos poveikį klimato kaitai ir didinti atsparumą jos poveikiui

NPP-06

3.

Nacionalinio pažangos plano uždavinys – Išsaugoti ir atkurti biologinę įvairovę, ekosistemų, jų paslaugų kokybę bei kraštovaizdžio savitumą ir užtikrinti darnų gamtos išteklių naudojimą

 

NPP-06-08

4.

Strateginio veiklos plano programa – Aplinkos apsaugos ir klimato kaitos valdymo programa

02-001

5.

Strateginio veiklos plano programos uždavinys – Išsaugoti ir atkurti biologinę įvairovę, ekosistemų, jų paslaugų kokybę bei kraštovaizdžio savitumą ir užtikrinti darnų gamtos išteklių naudojimą

02-001-06-08 (P)

6.

Strateginio veiklos plano programos priemonė – Sutvarkyti praeityje užterštas ir pažeistas urbanizuotas teritorijas

 

02-001-06-08-03 (RE)

7.

Rodiklio pavadinimas – Rekultivuota žemė, naudojama žaliesiems plotams, socialiniams būstams, ekonominei arba kitai paskirčiai. 

R.B.2052

RCR52

8.

Matavimo vienetas ‒

ha

9.

Rodiklio paaiškinimas ‒

Įgyvendinus projektą rekultivuotos ir (arba) rehabilituotos teritorijos plotas, kuris pagal patvirtintą planavimo dokumentą yra arba bus naudojamas želdynams ir želdiniams sodinti, socialiniams būstams ir (ar) kitai socialinei, visuomeninei, ūkinei, ekonominei, kultūrinei, sporto ar bendruomeninei veiklai.

Rekultivuota teritorija suprantama kaip įgyvendinto tvarkymo plano arba pažeistų žemių tvarkymo projekto plotas, kuriame yra rekultivuota žemė, nurodyta rodiklio P.B.2038 (RCO38) aprašyme.

Rehabilitacija suprantama kaip apibrėžta Teritorijų planavimo normose, patvirtintose Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2014 m. sausio 2 d. įsakymu Nr. D1-7 „Dėl teritorijų planavimo normų patvirtinimo“.

Rehabilituotos teritorijos plotu laikomas žemės sklypų ir (ar) laisvos valstybinės žemės, kuriuose atlikta (teritorijos) rehabilitacija vykdant projekto veiklas, plotas.

Planavimo dokumentas suprantamas kaip teritorijų planavimo dokumentas arba teritorinė strategija, nurodyta Reglamento 2021/1060 29 straipsnyje.

10.

Rodiklio reikšmės apskaičiavimo formulė ‒

Skaičiuojamas sumuojant rekultivuotos teritorijos plotą (hektarais) ir rehabilituotos teritorijos plotą (kai rodiklis RCR52 taikomas investicijų pagal 2021–2027 m. Europos Sąjungos fondų  investicijų programos 5.1 uždavinį stebėsenai ir vertinimui), kurio naudojimas žaliesiems plotams, socialiniams būstams, ekonominei, kultūrinei, sporto ar bendruomeninei veiklai yra numatytas planavimo dokumente (-uose).

Kai planavimo dokumente nustatytas rekultivuotos ir rehabilituotos teritorijos plotas sutampa, rodiklis skaičiuojamas vieną kartą.

11.

Rodiklio ir jo dėmenų detalumas ‒

Rodiklis nedetalizuojamas.

12.

Rodiklio reikšmės skaičiavimo reguliarumas ar ataskaitinis laikotarpis ‒

Planavimo dokumento papildymas rekultivuotos žemės panaudojimo plotu ne vėliau kaip per 1 metus įgyvendinus projektą.

13.

Pirminis duomenų šaltinis ‒

Planavimo dokumentai.

Antrinis duomenų šaltinis–mokėjimo prašymai, ataskaitos po projekto užbaigimo.

14.

Už rodiklį atsakingas kontaktinis asmuo ‒

Už rodiklio pasiekimą, reikšmės nustatymą ir duomenų apie pasiektą rodiklio reikšmę teikimą atsakingi projektų vykdytojai.

15.

Kita svarbi informacija ‒

________________

part_b9954ed5c5074229b4c5bc957d50142e_end


 

Regioninės pažangos priemonės

Nr. 02-001-06-08-03 (RE) „Sutvarkyti

praeityje užterštas ir pažeistas teritorijas“

finansavimo gairių

4 priedas

 

PROJEKTŲ ATITIKTIES VALSTYBĖS PAGALBOS TAISYKLĖMS Patikros lapas

 

1. Priemonės teisinis pagrindas

2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2021 m. liepos 23 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 2021/1237

(toliau – Bendrasis bendrosios išimties reglamentas) I skyrius, III skyriaus 7 skirsnio „Pagalba aplinkos apsaugai“ 45 straipsnis „Investicinė užterštų teritorijų atkūrimo pagalba“.

 

2. Duomenys apie projekto įgyvendinimo planą (toliau – PIP) / projektą

PĮP / projekto numeris

 

Pareiškėjo / projekto vykdytojo pavadinimas

 

Projekto pavadinimas

 

Projekto partnerio pavadinimas

 

 

3. PIP / projekto patikra dėl atitikties Reglamentui

Eil.

Nr.

Klausimai

Rezultatas

Pastabos

3.1.

Bendrieji reikalavimai

 

 

3.1.1.

 

 

 

Kokiai kategorijai priskiriamas pareiškėjas (pasirinkti tik vieną variantą)?

□ Taip

□ Ne

 

- Labai maža įmonė

 

 

 

- Maža įmonė

 

 

 

- Vidutinė įmonė

 

 

 

- Didelė įmonė

 

 

 

3.1.2.

Kokiai kategorijai priskiriamas partneris (pasirinkti tik vieną variantą) (jei taikoma)?

□ Taip

□ Ne

 

- Labai maža įmonė

 

 

 

- Maža įmonė

 

 

 

- Vidutinė įmonė

 

 

 

- Didelė įmonė

 

 

 

3.1.3.

Ar valstybės pagalba nėra teikiama pagal Bendrojo bendrosios išimties reglamento 1 straipsnio 2 dalį?

□ Taip

□ Ne

 

3.1.4.

Ar valstybės pagalba nėra teikiama pagal Bendrojo bendrosios išimties reglamento 1 straipsnio 3 dalį?

□ Taip

□ Ne

 

3.1.5.

Ar valstybės pagalba nėra teikiama pagal Bendrojo bendrosios išimties reglamento 1 straipsnio 4 dalį?

□ Taip

□ Ne

 

3.1.6.

Ar valstybės pagalba nėra teikiama pagal Bendrojo bendrosios išimties reglamento 1 straipsnio 5 dalį?

□ Taip

□ Ne

 

3.1.7.

Ar valstybės pagalba nėra teikiama sunkumų patiriančiam subjektui, kaip apibrėžta Bendrojo bendrosios išimties

reglamento 2 straipsnio 18 punkte?

□ Taip

□ Ne

 

3.1.8.

Ar nėra viršijama investicinė užterštų teritorijų atkūrimo pagalba: 20 mln. EUR vienos įmonės vienam investiciniam projektui (kaip apibrėžta Bendrojo bendrosios išimties reglamento 4 straipsnio 1 dalies u punkte?

□ Taip

□ Ne

 

3.1.9.

Ar teikiama valstybės pagalba yra skaidri ir atitinka Bendrojo bendrosios išimties reglamento 5 straipsnio reikalavimus?

□ Taip

□ Ne

 

3.1.10.

Ar pagrįstas valstybės pagalbos skatinamasis poveikis pagal Bendrojo bendrosios išimties reglamento 6 straipsnio 2 punkto reikalavimus?

□ Taip

□ Ne

 

3.1.11.

Ar laikomasi valstybės pagalbos sumavimo reikalavimų, nustatytų Bendrojo bendrosios išimties reglamento 8 straipsnyje?

□ Taip

□ Ne

 

3.2. Reikalavimai investicinei užterštų teritorijų atkūrimo pagalbai

3.2.1.

Ar teikiama valstybės pagalba atitinka Bendrojo bendrosios išimties reglamento 45 straipsnio 2 punktą?

□ Taip

□ Ne

 

3.2.2.

Ar teikiama valstybės pagalba atitinka Bendrojo bendrosios išimties reglamento 45 straipsnio 3 punktą?

□ Taip

□ Ne

 

3.2.3.

Ar teikiama valstybės pagalba tinkamoms finansuoti išlaidoms, nurodytoms Bendrojo bendrosios išimties reglamento 45 straipsnio 4 punkte?

□ Taip

□ Ne

 

3.2.4.

Ar teikiama valstybės pagalba tinkamoms finansuoti išlaidoms, nurodytoms Bendrojo bendrosios išimties reglamento 45 straipsnio 5 punkte?

□ Taip

□ Ne

 

3.2.5.

Ar valstybės pagalbos intensyvumas atitinka Bendrojo bendrosios išimties reglamento 45 straipsnio 6 punktą?

□ Taip

□ Ne

 

 

 

 

 

 

4. Valstybės pagalbos atitikties vertinimas

Ar teikiama valstybės pagalba atitinka Bendrojo bendrosios išimties reglamento nuostatas?

□ Taip

□ Ne

 

____________________________________

(patikrą atlikusios institucijos atsakingo asmens pareigų pavadinimas, vardas ir pavardė)

 

___________

(parašas)

 

________

(data)

 

 

Patikros peržiūra:

□ Vertintojo išvadai pritarti

□ Vertintojo išvadai nepritarti

 

Pastabos:_______________________________________________________________________

 

 

______________________________________

(patikros peržiūrą atlikusios institucijos atsakingo asmens pareigų pavadinimas, vardas ir pavardė)

____________

(parašas)

____________

(data)

 

 

____________________________

part_3a2d3cc4a7d246e7a5ad294d770ca59a_end