STUDIJŲ KOKYBĖS VERTINIMO CENTRO DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL KETINAMų VYKDYTI rezidentūros STUDIJŲ PROGRAMŲ VERTINIMO METODIKos, REZIDENTŪROS STUDIJŲ IŠORINIO VERTINIMO METODIKOS, rEZIDENTŪROS STUDIJŲ IŠORINIO VERTINIMO PLANO

PATVIRTINIMO

 

2020 m. gruodžio 1 d. Nr. V-99

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2020 m. rugpjūčio 24 d. įsakymo Nr. V-1269 „Dėl rezidentūros studijų išorinio vertinimo ir akreditavimo tvarkos aprašo, vertinamųjų sričių ir rodiklių patvirtinimo“ 2 punktu:

1. Tvirtinu Ketinamų vykdyti rezidentūros studijų programų vertinimo metodiką (pridedama);

2. Tvirtinu Rezidentūros studijų išorinio vertinimo metodiką (pridedama);

3. Tvirtinu Rezidentūros studijų išorinio vertinimo planą (pridedama).  

 

 

 

Direktorius                                                                                                         Almantas Šerpatauskas

 

 

PATVIRTINTA

Studijų kokybės vertinimo centro

direktoriaus 2020 m. gruodžio 1 d.

įsakymu Nr. V-99

 

 

KETINAMų VYKDYTI rezidentūros STUDIJŲ PROGRAMŲ VERTINIMO METODIKa

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Ketinamų vykdyti rezidentūros studijų programų vertinimo metodika (toliau – Metodika) nustato reikalavimus ketinamos vykdyti rezidentūros studijų programos aprašui, kurį Lietuvos Respublikoje įsteigta ir turinti leidimą vykdyti studijas ir su studijomis susijusią veiklą aukštoji mokykla (toliau – aukštoji mokykla), ketinanti Lietuvos Respublikoje ir užsienyje vykdyti rezidentūros studijų programas, teikia Studijų kokybės vertinimo centrui (toliau – Centras), reikalavimus aukštosios mokyklos pateikiamiems dokumentams ir jų nagrinėjimo Centre procedūrą, ketinamos vykdyti rezidentūros studijų programos vertinimo eigą bei skundų ir apeliacijų dėl Centro priimto sprendimo dėl ketinamos vykdyti rezidentūros studijų programos (toliau – rezidentūros studijų programa) vertinimo nagrinėjimo tvarką.

2.  Metodika parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos Mokslo ir studijų įstatymu, Rezidentūros studijų išorinio vertinimo ir akreditavimo tvarkos aprašu (toliau – Aprašas) ir Rezidentūros studijų išorinio vertinimo vertinamosiomis sritimis ir rodikliais (toliau – Vertinamųjų sričių ir rodiklių sąrašas), patvirtintais Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2020 m. rugpjūčio 24 d. įsakymu Nr. V-1269 „Dėl rezidentūros studijų išorinio vertinimo ir akreditavimo tvarkos aprašo, vertinamųjų sričių ir rodiklių patvirtinimo“, taip pat Europos aukštojo mokslo erdvės kokybės užtikrinimo nuostatomis ir gairėmis.

3.  Metodikoje vartojamos sąvokos atitinka Mokslo ir studijų įstatyme, Lietuvos Respublikos medicinos praktikos įstatyme, Lietuvos Respublikos odontologijos praktikos įstatyme, Veterinarinės medicinos rezidentūros studijų programų vykdymo reikalavimų ir priežiūros tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. kovo 14 d. nutarimu Nr. 248, apibrėžtas sąvokas.

4.  Sprendimas dėl rezidentūros studijų programos įvertinimo (jeigu aukštoji mokykla nevykdo akredituotų rezidentūros studijų toje kryptyje, ir akreditavimo) Centre priimamas Aprašo nustatyta tvarka:

4.1. atlikus supaprastintą rezidentūros studijų programos vertinimą;

4.2. atlikus išorinį rezidentūros studijų programos vertinimą.

5.  Į Centrą dėl rezidentūros studijų programos supaprastinto vertinimo kreipiasi aukštoji mokykla, kuri teikia rezidentūros studijų programą kryptyje, kurioje rezidentūros studijos nėra įvertintos ir akredituotos Aprašo nustatyta tvarka.

6.  Į Centrą dėl rezidentūros studijų programos išorinio vertinimo aukštoji mokykla kreipiasi esant vienai iš sąlygų:

6.1. vykdomos krypties rezidentūros studijos akredituotos 3 metų terminui;

6.2. rezidentūros studijų programa priskiriama rezidentūros studijų krypčiai, kurios aukštoji mokykla nevykdo.

 

II skyrius

REIKALAVIMAI PATEIKIAMIEMS DOKUMENTAMS

 

7.  Aukštoji mokykla, siekianti, kad rezidentūros studijų programa būtų įvertinta, o kryptis (jeigu aukštoji mokykla nevykdo akredituotų tos krypties rezidentūros studijų) akredituota, Centrui pateikia:

7.1. prašymą vertinti rezidentūros studijų programą (jeigu aukštoji mokykla nevykdo akredituotų tos krypties rezidentūros studijų, prašyme nurodoma, kad prašoma akredituoti ir krypties rezidentūros studijas). Atskiras prašymas dėl rezidentūros studijų programos vertinimo neteikiamas, jeigu ketinamos vykdyti rezidentūros studijų programos aprašas (toliau – rezidentūros studijų programos aprašas) teikiamas kartu su paraiška gauti leidimą vykdyti studijas ir su studijomis susijusią veiklą;

7.1. rezidentūros studijų programos aprašą, parengtą pagal Metodikos 8 punkte nurodytus reikalavimus;

7.2. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos išvadą dėl numatomų rengti specialistų bei jų teikiamų paslaugų poreikio (jei teikiama sveikatos mokslų krypčių grupei priskiriama rezidentūros studijų programa);

7.3. Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos išvadą dėl numatomų rengti specialistų poreikio (jei teikiama veterinarijos mokslų studijų krypčių grupei priskiriama rezidentūros studijų programa);

7.4. Studijų, mokymo programų ir kvalifikacijų registro objektų registravimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro įsakymu, nurodyti duomenys, kurių reikia rezidentūros studijų programai įregistruoti Studijų, mokymo programų ir kvalifikacijų registre (toliau – Registras).

8.  Rezidentūros studijų programos aprašą sudaro:

8.1. rezidentūros studijų programos aprašymas, kurio sudėtinės dalys turi atitikti Vertinamųjų sričių ir rodiklių sąraše nustatytas vertinamąsias sritis. Rezidentūros studijų programos aprašyme pateikiama šių vertinamųjų sričių analizė pagal Vertinamųjų sričių ir rodiklių sąraše nustatytus rodiklius bei Metodikos 1 priede nustatytus analizuojamus duomenis ir informaciją. Jeigu teikiama vertinimui jungtinė rezidentūros studijų programa, rezidentūros studijų programos aprašyme turi būti aiškiai nurodomi jungtinės studijų programos ypatumai. Taip pat nurodoma, kokie ištekliai (personalo ir materialieji) yra pasitelkiami kiekvienoje iš jungtinę rezidentūros studijų programą vykdančių aukštųjų mokyklų;

8.2. rezidentūros studijų programos aprašo priedai, kuriuos sudaro:

8.2.1. ciklų aprašai. Aprašai pateikiami pagal aukštosios mokyklos nustatytą formą, nurodant šią būtiną informaciją: ciklo pavadinimas, ciklo apimtis kreditais ir valandomis (nurodant kontaktinio ir savarankiško darbo apimtį valandomis), tikslas, rezidentūros studijų programos studijų rezultatų, ciklo studijų rezultatų, studijų metodų ir rezidento pasiekimų vertinimo metodų sąsajos, atsiskaitymo formos, vertinimo kriterijai, ciklo turinys, privaloma literatūra;

8.2.2. numatomų rezidentūros studijų programos dėstytojų gyvenimo aprašymai. Dėstytojo gyvenimo aprašyme turi būti ši informacija: dėstytojo vardas ir pavardė, turimas pedagoginis ir (ar) mokslo laipsnis, pedagoginio darbo patirtis, mokslinių interesų kryptis, reikšmingiausi dėstytojo moksliniai, metodiniai darbai, susiję su rezidentūros studijų programos kryptimi, parengti per paskutinius 5 metus, praktinio darbo patirtis dėstomo ciklo srityje, kvalifikacijos tobulinimas didaktinėje bei su kryptimi susijusioje srityje per pastaruosius 3 metus, užsienio kalbų mokėjimo lygis.

9.  Kai aukštoji mokykla ketina pradėti vykdyti studijų programą užsienio valstybėje įsteigtame padalinyje, ji Centrui turi pateikti prašymą pritarti rezidentūros studijų programos vykdymui užsienio valstybėje įsteigtame padalinyje bei rezidentūros studijų programos aprašą. Rezidentūros studijų programos aprašymo sudėtinės dalys turi atitikti Vertinamųjų sričių ir rodiklių sąraše nustatytas vertinamąsias sritis. Rezidentūros studijų programos aprašyme pateikiama šių vertinamųjų sričių analizė pagal Vertinamųjų sričių ir rodiklių sąraše nustatytus rodiklius bei Metodikos 1 priede nustatytus analizuojamus duomenis ir informaciją. Rezidentūros studijų programos aprašo priedai turi atitikti Metodikos 8.2 punkte nurodytus reikalavimus.

10.  Tuo atveju, jeigu aukštosios mokyklos rezidentūros studijų programos išorinį vertinimą atliko aukštojo mokslo kokybės vertinimo agentūra, įtraukta į Europos aukštojo mokslo kokybės užtikrinimo agentūrų registrą (toliau – Agentūra), kartu su prašymu dėl rezidentūros studijų programos įregistravimo (ir krypties akreditavimo, jeigu aukštoji mokykla nevykdo akredituotų tos krypties rezidentūros studijų), Centrui pateikia šiuos dokumentus:

10.1.    ne senesnes kaip 1 metų rezidentūros studijų programos išorinio vertinimo išvadas su įvertinimu balais pagal Vertinamųjų sričių ir rodiklių sąraše nustatytas vertinamąsias sritis ir Aprašo priede numatytą rezidentūros studijų vertinamųjų sričių įvertinimo skalę. Jei rezidentūros studijų programos vertinimo išvados yra parengtos ne valstybine kalba, taip pat Centrui pateikiamas teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintas išorinio vertinimo išvadų vertimas į valstybinę kalbą;

10.2.    Studijų, mokymo programų ir kvalifikacijų registro objektų registravimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro įsakymu, nurodyti duomenys, kurių reikia rezidentūros studijų programai įregistruoti Registre.

11.       Aukštoji mokykla pateikia Centrui dokumentus, pasirašytus kvalifikuotu elektroniniu parašu adresu kokybe@skvc.lt arba per E. pristatymo informacinę sistemą. Rezidentūros studijų programos aprašo elektroninė forma pateikiama „doc“, „docx“ arba „pdf“ formatu. Informacija apie studijų programą, kurios reikia rezidentūros studijų programai įregistruoti Registre, pateikiama tik „doc“ arba „docx“ formatu. Kiekvienas rezidentūros studijų programos aprašo priedas elektroninėje versijoje pateikiamas atskiru dokumentu.

 

III SKYRIUS

ketinamos vykdyti rezidentūros studijų programos VERTINIMO EIGA

 

12.  Centras, išnagrinėjęs aukštosios mokyklos pateiktus dokumentus, nustato ar:

12.1.    pateikti visi Metodikos 7 punkte nurodyti dokumentai ir ar jie įforminti Metodikos II skyriuje nustatyta tvarka;

12.2.    rezidentūros studijų programa atitinka Medicinos rezidentūros studijų ir odontologijos rezidentūros studijų programų vykdymo reikalavimų ir priežiūros tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2019 m. vasario 13 d. nutarimu Nr. 144 „Dėl Medicinos rezidentūros studijų ir odontologijos rezidentūros studijų programų vykdymo reikalavimų ir priežiūros tvarkos aprašo patvirtinimo“ (jei teikiama sveikatos mokslų krypčių grupei priskiriama rezidentūros studijų programa) arba Veterinarinės medicinos rezidentūros studijų programų vykdymo reikalavimų ir priežiūros tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2017 m. kovo 1 d. nutarimu Nr. 149 „Dėl Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatymo įgyvendinimo“ (jei teikiama veterinarijos mokslų studijų krypčių grupei priskiriama rezidentūros studijų programa), nustatytus reikalavimus rezidentūros studijų programų trukmei, studijų teorinės ir praktinės dalies apimčiai bei rezidentų vadovui.

13.  Tuo atveju, jei Centras per 10 darbo dienų nuo aukštosios mokyklos prašymo vertinti rezidentūros studijų programą pateikimo nustato, kad aukštosios mokyklos pateikti dokumentai neatitinka Metodikos 12.1 punkte nustatytų reikalavimų ir (arba) rezidentūros studijų programa neatitinka Metodikos 12.2 punkte nustatytų reikalavimų, vertinimo procesas sustabdomas iki nustatyti trūkumai bus ištaisyti. Apie nustatytus trūkumus bei proceso sustabdymą Centras informuoja aukštąją mokyklą.

14.  Aukštoji mokykla ištaisyti nustatytus trūkumus gali ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo sprendimo dėl konstatuotų trūkumų bei proceso sustabdymo gavimo dienos. Jei per šį terminą aukštoji mokykla Centro nustatytų trūkumų neištaiso, Centras nutraukia prašymo nagrinėjimo procedūrą ir apie tai informuoja aukštąją mokyklą.

15.  Tuo atveju, jeigu Centras nustato, kad aukštosios mokyklos pateikti dokumentai atitinka Metodikos 12.1. punkte nustatytus reikalavimus ir rezidentūros studijų programa atitinka Metodikos 12.2. punkte nustatytus reikalavimus, Centras per 10 darbo dienų nuo aukštosios mokyklos prašymo vertinti rezidentūros studijų programą pateikimo arba nuo aukštosios mokyklos informavimo apie Centro nustatytų trūkumų ištaisymą, supaprastinto rezidentūros studijų programos vertinimo atveju, priima sprendimą rezidentūros studijų programą vertinti teigiamai, o rezidentūros studijų programos išorinio vertinimo atveju – pradeda išorinio vertinimo procedūrą.

16.  Rezidentūros studijų programos išorinis vertinimas atliekamas pagal Vertinamųjų sričių ir rodiklių sąraše nustatytas vertinamąsias sritis ir rodiklius bei Metodikos 1 priede nustatytus analizuojamus duomenis ir informaciją.

17.  Išoriniam rezidentūros studijų programos vertinimui atlikti ekspertai atrenkami Ekspertų atrankos aprašo, patvirtinto Centro direktoriaus įsakymu, nustatyta tvarka.

18.  Centras aukštąją mokyklą apie ekspertų grupės sudėtį informuoja elektroniniu paštu. Aukštoji mokykla per 5 darbo dienas nuo pranešimo apie numatomą ekspertų grupės sudėtį gavimo dienos gali argumentuotai prašyti pakeisti numatomos ekspertų grupės narį (-ius).

19.  Centras gautas pastabas dėl ekspertų grupės sudėties svarsto Centro direktoriaus įsakymu sudarytoje Nuolatinėje komisijoje aukštųjų mokyklų prašymams pakeisti ekspertus nagrinėti ir apie priimtą sprendimą informuoja aukštąją mokyklą. Tuo atveju, jei per Metodikos 18 punkte nustatytą terminą aukštoji mokykla nepateikė argumentuoto prašymo dėl ekspertų grupės sudėties keitimo, laikoma, kad aukštoji mokykla ekspertų grupės sudėčiai pritarė.

20.  Ekspertų darbo organizavimo principai ir tvarka nustatyti Ekspertų darbo organizavimo apraše, patvirtintame Centro direktoriaus įsakymu.

21.  Ekspertų grupė, išnagrinėjusi rezidentūros studijų programos apraše pateiktą informaciją, taip pat kitą viešai skelbiamą informaciją, parengia pirmines išvadas, ir pasirengia klausimus, kuriems reikia skirti ypatingą dėmesį vizito metu.

22.  Ekspertų grupės vizito į aukštąją mokyklą trukmė yra 1–2 dienos.

23.  Vizitas į aukštąją mokyklą vyksta pagal Centro parengtą bei su ekspertų grupe ir aukštąja mokykla suderintą darbotvarkę.

24.  Aukštoji mokykla sudaro sąlygas visiems pageidaujantiems bendruomenės nariams susitikti su ekspertų grupe viešai skelbdama informaciją apie vizitą. Vienas aukštosios mokyklos bendruomenės narys to paties vizito metu gali dalyvauti tik viename susitikime su ekspertų grupe, išskyrus su Centro paskirtu vertinimo koordinatoriumi iš anksto suderintus atvejus.

25.  Vizito metu vyksta susitikimai su aukštosios mokyklos ar jos padalinio administracija, rezidentūros studijų programos aprašo rengėjais, rezidentūros studijų programoje ketinančiais dėstyti dėstytojais, darbdaviais ar kitais socialiniais partneriais, kurie suinteresuoti pagal programą planuojamais rengti specialistais, taip pat ekspertai apžiūri rezidentūros studijų programos įgyvendinimui numatytą materialiąją bazę.

26.  Ekspertų grupė parengia rezidentūros studijų programos išorinio vertinimo išvadų (toliau – išorinio vertinimo išvados) projektą su kiekvienos Vertinamųjų sričių ir rodiklių sąraše nustatytos vertinamosios srities įvertinimu pagal Aprašo priede nustatytą rezidentūros studijų vertinamųjų sričių įvertinimo skalę (išskyrus Metodikos 27.2 punkte nustatytą atvejį) ir pateikia jį Centrui ne vėliau kaip per 1 mėnesį nuo vizito į aukštąją mokyklą pabaigos.

27.  Teikdama rezidentūros studijų programos vertinimo išvadų projektą Centrui, ekspertų grupė pateikia vieną iš šių siūlymų:

27.1.    rezidentūros studijų programą vertinti teigiamai, jeigu ekspertų grupė ne daugiau negu vieną vertinamųjų sričių ir rodiklių vertinamąją sritį įvertina ne prasčiau kaip „patenkinamai“ – 2 balais pagal Aprašo priede nustatytą vertinimo skalę;

27.2.    siūlo aukštajai mokyklai rezidentūros studijų programą pataisyti, jeigu ekspertų grupė nustato programos trūkumus, kuriuos būtina pašalinti ir jie nesudėtingai pašalinami, iš esmės nekeičiant programos;

27.3.    rezidentūros studijų programą vertinti neigiamai, jeigu ekspertų grupė bent vieną vertinamųjų sričių ir rodiklių vertinamąją sritį įvertinta „nepatenkinamai” – 1 balu arba bent dvi vertinamąsias sritis įvertina „patenkinamai” – 2 balais pagal Aprašo priede nustatytą vertinimo skalę.

28.     Centras išorinio vertinimo išvadų projektą su kiekvienos vertinamosios srities įvertinimu pagal Aprašo priede nustatytą įvertinimo skalę (išskyrus Metodikos 27.2 papunktyje numatytą atvejį) elektroniniu paštu arba per E. pristatymo informacinę sistemą išsiunčia aukštajai mokyklai, kuri per 10 darbo dienų nuo išorinio vertinimo išvadų projekto gavimo dienos turi teisę pateikti pastabas dėl išorinio vertinimo išvadų projekte esančių faktinių klaidų ar jomis grindžiamų vertinimų. Jei išorinio vertinimo išvadų projekte buvo pateiktas Metodikos 27.2 punkte nustatytas siūlymas, aukštoji mokykla ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo išorinio vertinimo išvadų projekto gavimo dienos, turi teisę pataisyti ekspertų nurodytus trūkumus bei elektroniniu paštu arba per E. pristatymo informacinę sistemą pateikti Centrui pataisytą rezidentūros studijų programos aprašą su priedais ir (arba) kitus atliktus pataisymus pagrindžiančius dokumentus bei pastabas dėl išorinio vertinimo išvadų projekte esančių faktinių klaidų ar jomis grindžiamų vertinimų.

29.  Ekspertų grupė, išnagrinėjusi aukštosios mokyklos pastabas dėl išorinio vertinimo išvadų projekte esančių faktinių klaidų ar jomis grindžiamų vertinimų ir (ar) pataisytą rezidentūros studijų programos aprašą su priedais ir (arba) kitus atliktus pataisymus pagrindžiančius dokumentus, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų parengia ir pateikia galutines išorinio vertinimo išvadas Centrui.

30.  Išorinio vertinimo išvados nagrinėjamos Centro sudarytoje Studijų vertinimo komisijoje, veikiančioje Studijų vertinimo komisijos nuostatų, patvirtintų Centro direktoriaus įsakymu, nustatyta tvarka.

31.  Vadovaudamasis išorinio vertinimo išvadomis ir atsižvelgdamas į Studijų vertinimo komisijos siūlymą, Centras Aprašo 31 punkte nustatyta tvarka priima sprendimą dėl rezidentūros studijų programos įvertinimo. Kartu su šiuo sprendimu Centras aukštajai mokyklai pateikia išorinio vertinimo išvadų nuorašą arba kopiją.

32.  Centras per 3 darbo dienas nuo sprendimo teigiamai vertinti rezidentūros studijų programą priėmimo dienos pateikia teigiamai įvertintos rezidentūros studijų programos duomenis Registrui.

33.  Kai aukštosios mokyklos vykdomos krypties rezidentūros studijos, vadovaujantis Aprašo 16.1 papunkčiu yra akredituotos 7 metų terminui, teikiama ketinama vykdyti rezidentūros studijų progama yra įvertinama pačios aukštosios mokyklos, jos nustatyta tvarka. Aukštoji mokykla Centrui elektroniniu paštu adresu kokybe@skvc.lt arba per E. pristatymo informacinę sistemą pateikia prašymą dėl rezidentūros studijų programos įregistravimo bei Metodikos 7.2 arba 7.3, 7.4 punktuose nurodytus dokumentus. Centras rezidentūros studijų programos duomenis persiunčia Registrui. 

34.  Jeigu rezidentūros studijų programa priskiriama krypčiai, kurioje aukštoji mokykla rezidentūros studijų nevykdo, Centras, gavęs iš Registro rezidentūros studijų programai suteiktą valstybinį kodą ir, vadovaudamasis Centro sprendimu dėl rezidentūros studijų programos įvertinimo arba gautomis Agentūros išorinio vertinimo išvadomis, per 5 darbo dienas parengia įsakymą dėl krypties rezidentūros studijų akreditavimo.

35.  Atskiras sprendimas dėl krypties rezidentūros studijų akreditavimo nepriimamas, kuomet aukštoji mokykla jau vykdo akredituotas tos krypties studijas.

36.  Priimtą sprendimą dėl krypties rezidentūros studijų akreditavimo Centras skelbia viešai Teisės aktų registre.

 

IV skyrius

Paskesnė veikla

 

37.  Pradėjus vykdyti rezidentūros studijų programą, kuriai, vadovaujantis Aprašo 26 punktu, buvo atliktas išorinis vertinimas, pradedama vykdyti paskesnė veikla.

38.  Ne vėliau kaip po 1,5 metų nuo rezidentūros studijų programos įregistravimo (arba studijų krypties akreditavimo, jeigu aukštoji mokykla nevykdo akredituotų tos krypties studijų) aukštoji mokykla parengia ekspertų rekomendacijų įgyvendinimo pažangos ataskaitą (toliau – Pažangos ataskaita), kurioje numato priemones rezidentūros studijoms tobulinti ir pateikia informaciją apie priemonių įgyvendinimą, bei pateikia Centrui. Pažangos ataskaitos pavyzdys yra Metodikos 2 priede.

39.  Centras, gavęs Pažangos ataskaitą, ją išanalizuoja ir teikia grįžtamąjį ryšį aukštajai mokyklai, viešai skelbia ataskaitą savo tinklapyje kartu su rezidentūros studijų programos vertinimo išvadomis.

 

 

V SKYRIUS

SKUNDŲ IR APELIACIJŲ NAGRINĖJIMAS

 

40.  Aukštoji mokykla išorinio rezidentūros studijų programos vertinimo metu iki vertinimo sprendimo priėmimo gali teikti skundą Centrui dėl vertinimo proceso dalyvių veiklos ir (arba) neveikimo ir procedūrų. Skundą nagrinėja komisija, sudaryta Centro direktoriaus įsakymu. Centro sprendimas priimamas ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo skundo gavimo dienos. 

41.  Aukštoji mokykla, nesutikdama su Centro priimtu sprendimu dėl rezidentūros studijų programos įvertinimo, per 20 darbo dienų nuo sprendimo gavimo dienos Centrui gali pateikti argumentuotą apeliaciją.

42.  Aukštosios mokyklos apeliacija nagrinėjama Studijų kokybės vertinimo centro apeliacinėje komisijoje (toliau – Apeliacinė komisija), veikiančioje pagal Apeliacinės komisijos nuostatus, patvirtintus Centro direktoriaus įsakymu. Apeliacinės komisijos sprendimas priimamas ne vėliau kaip per 45 darbo dienas nuo apeliacijos gavimo dienos.

43.  Tiek Centro sprendimas, tiek Apeliacinės komisijos sprendimas gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka per 1 mėnesį nuo sprendimo gavimo dienos.

 

 

Ketinamų vykdyti rezidentūros studijų programų

vertinimo metodikos

1 priedas

 

 

 

VERTINAMOSIOS SRITYS, TIKSLAI, RODIKLIAI, ANALIZUOJAMI DUOMENYS IR INFORMACIJA

 

1. 

 

 

 

 

1. 

1. 

1. 

1. 

1. 

1. 

1. 

1.  

1.  

1.  

1.  

1.  

Eil. Nr.

Vertinamosios sritys ir tikslai

Rodikliai

Analizuojami duomenys ir informacija

1.

Rezidentūros studijų tikslai, rezultatai ir turinys

 

Tikslas

Studijos pagrįstos valstybės ir visuomenės poreikiais bei sudaro sąlygas rezidentams pasiekti studijų tikslus ir rezultatus

1.1. Aukštojoje mokykloje vykdomų rezidentūros studijų programų atitikties valstybės ir visuomenės poreikiams įvertinimas.

 

 

 

 

1.1.1. Analizuojamas rezidentūros studijų programos studijų rezultatų aktualumas, pagrindžiama programos atitiktis visuomenės ir darbo rinkos poreikiams.

1.1.2. Pagrindžiamos aukštojoje mokykloje vykdomų rezidentūros studijų programų vystymo kryptyje galimybės (taikomas tik tuo atveju, jeigu studijų kryptyje, kurioje numatoma vykdyti programą, aukštoji mokykla vykdo ir daugiau programų).

1.2. Rezidentūros studijų programos studijų plano ir studijų turinio atitikties teisės aktų reikalavimams bei numatytiems studijų tikslams ir rezultatams pasiekti įvertinimas.

1.2.1. Pagrindžiama rezidentūros studijų programos sandaros, ciklų turinio, programos apimties atitiktis akademiniams ir (ar) profesiniams reikalavimams bei numatytiems studijų tikslui (-ams)ir  rezultatams pasiekti.

1.2.2. Pateikiamas rezidentūros studijų programos studijų planas, išdėstant privalomus ir pasirenkamus ciklus studijų eigoje, nurodant ciklų apimtį kreditais, kontaktines ir savarankiško darbo valandas bei ciklą dėstysiantį dėstytoją (-us).

1.2.3. Pagrindžiama rezidentūros studijų programos pavadinimo, numatomų studijų rezultatų, turinio ir suteikiamos kvalifikacijos tarpusavio dermė.

1.3.    Kompetencijų, reikalingų mokymuisi, profesinei veiklai sveikatos apsaugos sistemoje, apibrėžtumo ir rezidentų įgalinimo savarankiškai veiklai įvertinimas.

1.3.1. Aprašomos kompetencijos, kuriomis grindžiami rezidentūros studijų programos studijų rezultatai, ir nurodomas rezidentūros studijų etapas, kuriame jos turi būti pasiektos.

1.4.    Rezidentūros studijų programų tikslų, studijų rezultatų, mokymo(si) ir vertinimo metodų suderinamumo įvertinimas.

1.4.1. Pristatoma rezidentūros studijų programos tikslų, numatomų studijų rezultatų dermė su programos ciklų studijų rezultatais, mokymo(si) ir vertinimo metodais.

2.

Rezidentūros studijų eiga ir pasiekimų vertinimas

 

Tikslas

Rezidentūros studijos parengia rezidentus savarankiškai veiklai

2.1.     Atrankos į rezidentūros studijas tinkamumo įvertinimas.

2.1.1. Nurodomi priėmimo į programą reikalavimai ir tvarka, šios informacijos viešinimo būdai.

2.2.     Akademinio sąžiningumo, tolerancijos ir nediskriminavimo užtikrinimo politikos įgyvendinimo įvertinimas. 

2.2.1. Aprašomi akademinio sąžiningumo, tolerancijos ir nediskriminavimo užtikrinimo principai ir numatomos priemonės.

2.3.     Rezidentams teikiamos akademinės, finansinės, socialinės, psichologinės ir kt. paramos tinkamumo, pakankamumo ir veiksmingumo įvertinimas.

2.3.1. Pateikiama informacija apie aukštojoje mokykloje teikiamą akademinę, finansinę, socialinę, psichologinę, asmeninę ir kitokią paramą rezidentams.

2.4.    Apeliacijų, skundų dėl studijų proceso teikimo ir nagrinėjimo procedūrų taikymo efektyvumo įvertinimas.

2.4.1. Aprašomas apeliacijų, skundų dėl studijų proceso teikimo ir nagrinėjimo procedūrų taikymas.

2.5.    Rezidentų pasiekimų vertinimo sistemos efektyvumo įvertinimas.

2.5.1. Aprašoma rezidentų pasiekimų vertinimo tvarka, nurodomi studijose taikomi pasiekimų vertinimo metodai ir kriterijai, naudojami įvertinti rezidentų studijų rezultatų pasiekimą.

2.6. Sąlygų, užtikrinančių galimybes studijuoti socialiai pažeidžiamoms grupėms bei rezidentams su specialiaisiais poreikiais, įvertinimas.

2.6.1. Aprašomas numatomas studijų proceso pritaikymas socialiai pažeidžiamoms grupėms bei rezidentams su specialiaisiais poreikiais (konsultacijos studijų prieinamumo klausimais, individualizuotas studijų procesas, rezidentų integravimo į akademinės bendruomenės gyvenimą formos ir priemonės ir kt.)

3.

Rezidentūros studijų personalas

 

Tikslas

Rezidentūros studijų personalas yra tinkamas ir pakankamas, siekiant užtikrinti studijų rezultatų pasiekimą

3.1. Rezidentūros studijų programose dėstančių dėstytojų vykdomų mokslinių tyrimų sąsajų su rezidentūros studijomis įvertinimas.

3.1.1. Pateikiami numatomų rezidentūros studijų programos dėstytojų vykdomų mokslinių tyrimų sąsajų su rezidentūros studijų programa įrodymai.

3.2. Rezidentūros studijų programose dirbančio personalo praktinės (klinikinės) patirties tinkamumo numatomoms rezidentų kompetencijoms pasiekti įvertinimas.

3.2.1. Pateikiami numatomų rezidentūros studijų programos dėstytojų praktinės (klinikinės) patirties, susijusiusios su rezidentūros studijų programoje numatomais dėstyti ciklais, įrodymai.

3.3. Rezidentūros studijoms vykdyti ir efektyviam rezidentų mokymuisi pasitelkto personalo (akademinio ir neakademinio / administracinio) paramos ir sąlygų jiems nuolat tobulinti savo profesines kompetencijas (mokslines, didaktines, profesines) įvertinimas.

3.3.1. Aprašomos rezidentūros studijoms vykdyti ir efektyviam rezidentų mokymosi procesui užtikrinti pasitelkto personalo (akademinio ir neakademinio/ administracinio) tobulinimosi tiriamojoje mokslo, didaktinėje ar profesinėje veikloje sąlygos ir sistemingumas (formali tvarka, finansavimas, tobulinimosi sritys, būdai).

4.

Rezidentūros studijų materialieji ištekliai

 

Tikslas

Rezidentūros studijų įgyvendinimas užtikrinamas pakankamais ir tinkamais ištekliais, leidžiančiais pasiekti studijų rezultatus

4.1. Studijoms skirtų informacinių ir metodinių išteklių prieinamumo, tinkamumo ir pakankamumo įvertinimas.

4.1.1. Pateikiamas metodinių išteklių aukštosios mokyklos bibliotekoje, skaityklose skaičius, aktualumas, naujumas, atitikimas studijų rezultatams pasiekti.

4.1.2. Pateikiama informacija apie turimas prieigas prie elektorinių leidinių, tinkamų studijų rezultatams pasiekti.

4.2. Rezidentūros studijų ir klinikinės praktikos infrastruktūros (patalpų, įrangos ir kt.) prieinamumo, tinkamumo ir pakankamumo įvertinimas.

4.2.1. Pateikiami duomenys apie rezidentūros studijų programai numatomas naudoti patalpas ir darbo vietų skaičių jose.

4.2.2. Pateikiami duomenys apie studijų įgyvendinimui numatomą naudoti bazę praktikoms.

4.2.3. Pagrindžiamas rezidentūros studijų programai numatomų naudoti priemonių ir įrangos pakankamumas bei tinkamumas numatomiems studijų rezultatams pasiekti.

4.3. Rezidentūros studijų infrastruktūros pritaikymo asmenims, turintiems specialiųjų poreikių, įvertinimas.

4.3.1. Aprašomas studijoms numatomų naudoti patalpų, priemonių ir įrangos pritaikymas specialius poreikius turintiems asmenims.

4.4. Nuolatinis rezidentūros studijų infrastruktūros atnaujinimo, atsižvelgiant į medicinos, veterinarijos, odontologijos mokslo ir praktikos naujoves bei poreikius, įvertinimas.

4.4.1. Pateikiama informacija apie rezidentūros studijų programai reikalingų išteklių (patalpos, įranga, metodiniai ištekliai ir kt.) atnaujinimą ir jų gerinimo (jeigu reikalinga) planas, jo finansinis pagrįstumas.

5.  

Rezidentūros studijų valdymas ir viešinimas

 

Tikslas

Rezidentūros studijų valdymo organizacinė struktūra užtikrina efektyvų rezidentūros studijų planavimo, organizavimo, vertinimo ir tobulinimo procesą

5.1.  Rezidentūros studijų valdymo organizacinės struktūros ir atsakomybių paskirstymo įvertinimas.

5.1.1. Aprašoma studijų valdymo ir sprendimų priėmimo struktūra, vidinio vertinimo periodiškumas.

5.1.2. Aprašomas rezidentūros studijų programos vadovo vaidmuo, ir jam sudaromos sąlygos efektyviam veiklos vykdymui.

5.1.3. Pateikiama informacija apie tai, kokie būdai, priemonės taikomi siekiant užtikrinti kokybišką rezidentūros studijų vykdymą.

5.2.  Socialinių dalininkų įtraukimo į vidinį kokybės užtikrinimą veiksmingumo įvertinimas.

5.2.1. Pateikiami duomenys apie socialinių dalininkų įtraukimą į rezidentūros studijų programos rengimo, numatomus programos vertinimo ir tobulinimo procesus, socialinių dalininkų indėlį ir grįžtamojo ryšio jiems suteikimą.

 

 

Ketinamų vykdyti rezidentūros studijų programų

vertinimo metodikos

2 priedas

 

 

 

Išorinio vertinimo rekomendacijų įgyvendinimo pažangos ataskaita

 

Vertinamoji sritis

Ekspertų rekomendacijos, pateiktos paskutinio vertinimo metu

Rekomendacijų įgyvendinimo apimtis ir terminai

Aukštosios mokyklos planuojami veiksmai vertinamojoje srityje, atsakomybės pasiskirstymas ir terminai

Pastabos

1.              Rezidentūros studijų tikslai, rezultatai ir turinys

 

 

 

 

2.              Rezidentūros studijų eiga ir pasiekimų vertinimas

 

 

 

 

3.              Rezidentūros studijų personalas

 

 

 

 

4.              Rezidentūros studijų materialieji ištekliai

 

 

 

 

5.              Rezidentūros studijų valdymas ir viešinimas

 

 

 

 

 

Aukštosios mokyklos padalinio vadovo parašas

 

 

 

 

 

 

Pareigos, vardas, pavardė

 

parašas

 

data

 

 

PATVIRTINTA

Studijų kokybės vertinimo centro

direktoriaus 2020 m. gruodžio 1 d.

įsakymu Nr. V-99

 

REZIDENTŪROS STUDIJŲ IŠORINIO VERTINIMO METODIKA

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.    Rezidentūros studijų išorinio vertinimo metodika (toliau – Metodika) reglamentuoja bendruosius rezidentūros studijų savianalizės suvestinės (toliau – savianalizės suvestinė) rengimo reikalavimus aukštajai mokyklai (toliau – aukštosios mokyklos), Studijų kokybės vertinimo centro (toliau – Centras) atliekamo krypties rezidentūros studijų išorinio vertinimo (toliau – vertinimas) eigą, akreditavimo sprendimų priėmimą, paskesnę veiklą bei skundų ir apeliacijų dėl Centro sprendimų dėl krypties rezidentūros studijų vertinimo pateikimo tvarką.

2.    Metodika parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatymu, Rezidentūros studijų išorinio vertinimo ir akreditavimo tvarkos aprašu (toliau – Aprašas) ir Rezidentūros studijų išorinio vertinimo vertinamosiomis sritimis ir rodikliais (toliau – Vertinamųjų sričių ir rodiklių sąrašas), patvirtintais Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2020 m. rugpjūčio 24 d. įsakymu Nr. V-1269, Europos aukštojo mokslo erdvės kokybės užtikrinimo nuostatomis ir gairėmis.

3.    Metodikoje vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatyme, Lietuvos Respublikos medicinos praktikos įstatyme, Lietuvos Respublikos odontologijos praktikos įstatyme, Veterinarinės medicinos rezidentūros studijų programų vykdymo reikalavimų ir priežiūros tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. kovo 14 d. nutarimu Nr. 248, apibrėžtas sąvokas.

4.    Centras vertinimą atlieka pagal Centro patvirtintą Rezidentūros studijų išorinio vertinimo planą, kuriame nustatomi ir savianalizės suvestinių pateikimo terminai. Savianalizės suvestinės rengimui skiriama ne mažiau kaip 6 mėnesiai.

 

II SKYRIUS

SAVIANALIZĖS SUVESTINĖS RENGIMAS

 

5.    Aukštoji mokykla, pageidaujanti, kad krypties rezidentūros studijų vertinimą atliktų Centras, prašymą vertinti ir akredituoti krypties rezidentūros studijas bei savianalizės suvestinę pateikia Centrui Rezidentūros studijų išorinio vertinimo plane nustatytais terminais. Šie dokumentai Centrui teikiami pasirašyti kvalifikuotu elektroniniu parašu adresu kokybe@skvc.lt arba per E. pristatymo informacinę sistemą.

6.    Jeigu aukštoji mokykla baigia vykdyti tos krypties rezidentūros studijas (nepriima ir neketina priimti naujų rezidentų) – apie tai raštu informuoja Centrą likus ne mažiau kaip 6 mėnesiams iki savianalizės suvestinės pateikimo termino.

7.    Aukštoji mokykla atsako už tinkamą ir savalaikį savianalizės atlikimą, savianalizės suvestinės parengimą bei jos pateikimą Centrui Rezidentūros studijų išorinio vertinimo plane nustatytais terminais.

8.    Aukštoji mokykla atlieka savianalizę savo nusistatyta tvarka, į procesą įtraukdama rezidentus, socialinius partnerius ir kitus socialinius dalininkus. Parengta savianalizės suvestinė turi atitikti šioje Metodikoje nustatytus reikalavimus.

9.    Savianalizės metu atliekamas įsivertinimas pagal kiekvieną iš Vertinamųjų sričių ir rodiklių sąraše nustatytų vertinamųjų sričių ir rodiklių.

10.  Savianalizės suvestinėje pateikiami paskutinių 5 studijų metų duomenys. Jei vertinamos krypties rezidentūros studijos vykdomos trumpiau, pateikiami viso krypties rezidentūros studijų vykdymo laikotarpio duomenys.

11.  Savianalizės suvestinėje pateikiama apibendrinta krypties rezidentūros studijų analizė. Jeigu tos pačios krypties rezidentūros studijos vykdomos užsienio valstybėje įsteigtame padalinyje, savianalizės suvestinėje išskiriama informacija apie tame padalinyje vykdomas krypties rezidentūros studijas.

12.  Jeigu tarp vertinamos krypties rezidentūros studijų yra jungtinė studijų programa, savianalizės suvestinėje turi būti aiškiai nurodomi jungtinės studijų programos ypatumai. Taip pat nurodoma, kokie ištekliai (žmonių ir materialieji) yra pasitelkiami kiekvienoje iš jungtinę studijų programą vykdančių aukštųjų mokyklų.

13.  Savianalizės suvestinės dalys yra šios: bendroji dalis (įžanga, vertinamos krypties rezidentūros studijų analizė) ir priedai. Savianalizės suvestinės bendrosios dalies tekstas turi būti pateiktas „doc“, „docx‘‘ arba „pdf“ formato dokumente. Jei išoriniam vertinimui atlikti pasitelkiami ekspertai iš užsienio valstybių, taip pat pateikiamas savianalizės suvestinės vertimas į anglų kalbą.

14.  Savianalizės suvestinės įžangoje turėtų būti glaustai aprašytas vertinamos krypties rezidentūros studijas vykdančios aukštosios mokyklos profilis (tipas ir veiklos pagrindas, padaliniai, kuriuose vykdomos krypties rezidentūros studijos, jų valdymas ir tarpusavio ryšiai, vertinamos krypties rezidentūros studijų aprėptis) ir patirtis vykdant vertinamos krypties rezidentūros studijas.

15.  Rezidentūros studijų savianalizės suvestinės analizės dalyje išskiriamos ir analizuojamos visos Vertinamųjų sričių ir rodiklių sąraše nustatytos vertinamosios sritys ir rodikliai, pristatant kiekybinius ir kokybinius duomenis bei jų analizę, pagal Metodikos 1 priede pateikiamą informaciją. Kiekvienos vertinamosios srities analizės pabaigoje pateikiamos ankstesnio vertinimo rekomendacijos (jeigu buvo pateiktos konkrečiai vertinamai sričiai) bei aprašoma, kaip į jas buvo atsižvelgta. Apibendrintai nurodomos kiekvienos vertinamosios srities stipriosios pusės ir tobulintini aspektai.

16.  Savianalizės suvestinėje turėtų būti tikslingai pateikta vertinimui reikalinga informacija.

17.  Prie savianalizės suvestinės pateikiamas priedas – krypties rezidentūros studijų programų studijų planai, parengti pagal aukštosios mokyklos nusistatytą formą. Kiekvienos programos studijų plane atskleidžiama programos struktūra, studijų eigoje išdėstomi privalomi ir pasirenkami (jei yra) ciklai, nurodoma jų apimtis kreditais. Taip pat nurodoma kiekvieno ciklo atsiskaitymo forma, kontaktinio ir savarankiško darbo valandų skaičius bei ciklą dėstantis (-ys) dėstytojas (-ai).

 

IIi SKYRIUS

REZIDENTŪROS STUDIJŲ išorinio VERTINIMO EIGA

 

18.  Vertinimą organizuoja Centras, pasitelkdamas išorinius ekspertus.

19.  Vertinimo organizavimas Centre pradedamas tik gavus aukštosios mokyklos prašymą vertinti ir akredituoti krypties rezidentūros studijas ir savianalizės suvestinę.

20.  Centras turi teisę atsisakyti atlikti krypties rezidentūros studijų vertinimą, jeigu aukštoji mokykla Rezidentūros studijų išorinio vertinimo plane nustatytais terminais nepateikė Centrui prašymo vertinti ir akredituoti krypties rezidentūros studijas ir savianalizės suvestinės.

21.  Paprastai tos pačios krypties rezidentūros studijoms, vykdomoms aukštosiose mokyklose, įvertinti sudaroma viena ekspertų grupė. Tais atvejais, kai yra didesnis krypties studijas vykdančių aukštųjų mokyklų ir (arba) jose vykdomų studijų programų skaičius, Centras gali pasitelkti daugiau ekspertų grupių.

22.  Išoriniam vertinimui atlikti ekspertai atrenkami vadovaujantis Ekspertų atrankos apraše, patvirtintame Centro direktoriaus įsakymu, nustatyta tvarka.

23.  Ekspertų darbo organizavimo principai ir tvarka, nustatyta Ekspertų darbo organizavimo apraše, patvirtintame Centro direktoriaus įsakymu.

24.  Centras aukštąją mokyklą apie numatomą ekspertų grupės sudėtį informuoja elektroniniu paštu arba per E. pristatymo informacinę sistemą. Aukštoji mokykla per 5 darbo dienas nuo pranešimo apie numatomą ekspertų grupės sudėtį gavimo dienos gali argumentuotai prašyti pakeisti numatomos ekspertų grupės narį (-ius). Centras gautas pastabas dėl ekspertų grupės sudėties svarsto Centro direktoriaus įsakymu sudarytoje Nuolatinėje komisijoje aukštųjų mokyklų prašymams pakeisti ekspertus nagrinėti, ir apie priimtą sprendimą informuoja aukštąją mokyklą. Tuo atveju, jei per šiame punkte nustatytą terminą aukštoji mokykla nepateikė prašymo dėl ekspertų grupės sudėties keitimo, laikoma, kad aukštoji mokykla ekspertų grupės sudėčiai pritarė.

25.  Centras įvertina, ar aukštosios mokyklos pateikta savianalizės suvestinė parengta pagal Metodikoje nustatytus reikalavimus, ir ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo savianalizės suvestinės gavimo dienos elektroniniu paštu informuoja aukštąją mokyklą apie nustatytus trūkumus (jei yra).

26.  Gavusi informaciją apie nustatytus trūkumus, aukštoji mokykla ne vėliau kaip per 10 darbo dienų Centrui pateikia pataisytą savianalizės suvestinę.

27.  Centras pateikia savianalizės suvestinę Centro sudarytai ekspertų grupei ne vėliau kaip prieš 2 mėnesius iki vizito į aukštąją mokyklą. Tais atvejais, kai dėl nuo Centro nepriklausančių priežasčių pasikeičia dalis ekspertų grupės ir objektyviai neįmanoma naujiems ekspertų grupės nariams pateikti savianalizės suvestinės šiame punkte numatytais terminais, savianalizės suvestinė pateikiama nedelsiant po naujų ekspertų įtraukimo į ekspertų grupę.

28.  Aukštoji mokykla, likus ne mažiau kaip 1 mėnesiui iki ekspertų grupės vizito, gali pateikti informaciją apie esminius pasikeitimus studijų kryptyje, įvykusius po savianalizės suvestinės pateikimo Centrui.

29.  Ekspertai, išnagrinėję savianalizės suvestinėje pateiktą informaciją, taip pat kitą viešai skelbiamą informaciją, ankstesnio krypties rezidentūros studijų išorinio vertinimo išvadas ar jų santrauką ir rezidentų apklausų rezultatus, pasirengia vertinimui, nustato sritis ir klausimus, kuriems reikia skirti ypatingą dėmesį vizito metu.

30.  Ekspertų grupės vizito į aukštąją mokyklą trukmė yra 1-5 dienos, priklausomai nuo vertinamų objektų apimties.

31.  Vizitas vyksta pagal Centro sudarytą ir su ekspertais bei aukštąja mokykla suderintą vizito darbotvarkę. Informacija apie būsimą vizitą taip pat išsiunčiama ir aukštosios mokyklos rezidentų savivaldos institucijai.

32.  Aukštoji mokykla vizito metu turi užtikrinti susitikimams ir ekspertų grupės darbui tinkamas sąlygas.

33.  Aukštoji mokykla pagal galimybes sudaro sąlygas visiems pageidaujantiems bendruomenės nariams susitikti su ekspertų grupe, viešai skelbdama informaciją apie vizitą. Vienas aukštosios mokyklos bendruomenės narys to paties vizito metu gali dalyvauti tik viename susitikime su ekspertų grupe, išskyrus su Centro paskirtu vertinimo koordinatoriumi iš anksto suderintus atvejus.

34.  Susitikimuose su absolventais ir darbdaviais nedalyvauja toje aukštojoje mokykloje studijuojantys ir (ar) dirbantys asmenys.

35.  Susitikimuose su rezidentais gali dalyvauti ir aukštosios mokyklos rezidentų savivaldos institucijos atstovai.

36.  Vizito metu vyksta susitikimai su aukštosios mokyklos ar jos padalinio (-ių) administracija, krypties rezidentūros studijų savianalizės suvestinės rengėjais, krypties rezidentūros studijų dėstytojais, rezidentais, absolventais ir jų darbdaviais. Vizito metu ekspertai apžiūri krypties rezidentūros studijų įgyvendinimui skirtą materialiąją bazę, susipažįsta su rezidentų baigiamųjų egzaminų medžiaga ir kitais vertinimo dokumentais.

37.  Vertinimą atliekant tarptautinei ekspertų grupei, paprastai susitikimai vyksta anglų kalba. Esant poreikiui, aukštoji mokykla turi užtikrinti kokybiškas vertėjo paslaugas. Susitikimuose su rezidentais vertėjas dalyvauja tik suderinus su Centro paskirtu vertinimo koordinatoriumi.

38.  Ekspertų grupė parengia krypties rezidentūros studijų vertinimo išvadų (toliau – vertinimo išvados) projektą su kiekvienos Vertinamųjų sričių ir rodiklių sąraše pateiktos vertinamosios srities įvertinimu pagal Aprašo priede nustatytą įvertinimo skalę ir pateikia jį elektroniniu paštu Centrui paprastai ne vėliau kaip per 1 mėnesį nuo vizito į aukštąją mokyklą pabaigos. Kiekviena rezidentūros krypties studijų vertinimo sritis įvertinama pagal Aprašo priede nustatytą įvertinimo skalę.

39.  Centras vertinimo išvadų projektą persiunčia aukštajai mokyklai elektroniniu paštu, kuri  ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo vertinimo išvadų projekto išsiuntimo dienos turi teisę Centrui pateikti pastabas dėl vertinimo išvadų projekte esančių faktinių klaidų ir jomis grindžiamų vertinimų. Jei išoriniam vertinimui buvo pasitelkti ekspertai iš užsienio valstybių, taip pat pateikiamas pastabų dėl faktinių klaidų ir jomis grindžiamų vertinimų vertimas į anglų kalbą.

40.  Ekspertai, išnagrinėję aukštosios mokyklos pastabas dėl vertinimo išvadų projekte esančių faktinių klaidų ar jomis grindžiamų vertinimų, per 10 darbo dienų nuo pastabų gavimo dienos parengia ir pateikia vertinimo išvadas Centrui. 

41.  Išorinio vertinimo išvados nagrinėjamos Centro sudarytoje Studijų vertinimo komisijoje, veikiančioje Studijų vertinimo komisijos nuostatų, patvirtintų Centro direktoriaus įsakymu, nustatyta tvarka.

42.  Vadovaudamasis vertinimo išvadomis, atsižvelgdamas į Studijų vertinimo komisijos siūlymą, Centras Aprašo III skyriuje nustatyta tvarka priima sprendimą dėl krypties rezidentūros studijų akreditavimo. Kartu su sprendimu Centras aukštajai mokyklai pateikia į lietuvių kalbą išverstą vertinimo išvadų išrašą arba nuorašą.

43.  Centras ir aukštoji mokykla privalo viešai paskelbti vertinimo išvadas ir sprendimą dėl akreditavimo Aprašo 40 punkte nustatytu terminu.

44.  Priimtą sprendimą dėl krypties rezidentūros studijų akreditavimo Centras skelbia viešai Teisės aktų registre.

IV SKYRIUS

PASKESNĖ VEIKLA IR STEBĖSENA

 

45.  Už paskesnę veiklą įvertinus krypties rezidentūros studijas atsako aukštoji mokykla.

46.  Paskesnė veikla yra neatsiejama vertinimo proceso dalis, skirta krypties rezidentūros studijų tobulinimui, atsižvelgiant į vertinimo išvadas ir jose pateiktas rekomendacijas.

47.  Paskesnė veikla atliekama šiais etapais:

47.1.  tobulinimo priemonių numatymas – aukštoji mokykla, gavusi sprendimą dėl krypties rezidentūros studijų akreditavimo, pagal vertinimo išvadose pateiktas rekomendacijas numato priemones krypties rezidentūros studijoms tobulinti ir vertinimo metu nustatytoms silpnybėms šalinti. Šias priemones aukštoji mokykla skelbia savo akademinei bendruomenei;

47.2.  numatytų priemonių įgyvendinimas – aukštoji mokykla įgyvendina numatytas priemones krypties rezidentūros studijoms tobulinti, parengia išorinio vertinimo rekomendacijų įgyvendinimo pažangos ataskaitą (toliau – Pažangos ataskaita) bei pateikia ją Centrui. Pažangos ataskaitos pavyzdys yra Metodikos 2 priede;

47.3.  numatytų priemonių įgyvendinimo stebėsena – Centras, kai krypties rezidentūros studijos akredituotos 7 metų laikotarpiui, atlieka krypties rezidentūros studijų tobulinimo rezultatų ir vertinimo rekomendacijų įgyvendinimo, stebėseną. Stebėsena atliekama per Pažangos ataskaitos analizę ir grįžtamojo ryšio aukštajai mokyklai teikimą.

48.  Pažangos ataskaitos rengiamos ir teikiamos Centrui, atsižvelgiant į krypties rezidentūros studijų akreditavimo laikotarpį:

48.1.  ne vėliau kaip po 3,5 metų nuo krypties rezidentūros studijų akreditavimo, jei krypties studijos akredituotos 7 metų laikotarpiui;

48.2.  ne vėliau kaip po 2 metų nuo krypties rezidentūros studijų akreditavimo, jei krypties studijos akredituotos 3 metų laikotarpiui.

49.  Jeigu krypties rezidentūros studijos akredituotos 7 metams, Centras, gavęs Pažangos ataskaitą, ją išanalizuoja ir teikia grįžtamąjį ryšį aukštajai mokyklai, viešai skelbia Pažangos ataskaitą savo tinklapyje kartu su vertinimo išvadomis.

50.  Jeigu krypties rezidentūros studijos akredituotos 3 metams, Centras, gavęs Pažangos ataskaitą, ją teikia Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijai. Pažangos atastaitą svarsto Švietimo, mokslo ir sporto ministro sudaryta komisija Aprašo 18 punkte nustatyta tvarka.

 

V SKYRIUS

SKUNDŲ IR APELIACIJŲ NAGRINĖJIMAS

 

51.  Aukštoji mokykla išorinio vertinimo metu iki vertinimo sprendimo priėmimo gali teikti skundą Centrui dėl vertinimo proceso dalyvių veiklos ir (arba) neveikimo ir procedūrų. Skundą nagrinėja komisija, sudaryta Centro direktoriaus įsakymu. Centro sprendimas priimamas ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo skundo gavimo dienos. 

52.  Aukštoji mokykla, nesutikdama su Centro priimtu sprendimu dėl vertinimo, per 20 darbo dienų nuo sprendimo išsiuntimo dienos gali pateikti argumentuotą apeliaciją Centrui.

53.  Aukštosios mokyklos apeliacija išnagrinėjama Studijų kokybės vertinimo centro apeliacinėje komisijoje (toliau – Apeliacinė komisija), veikiančioje pagal Apeliacinės komisijos nuostatus, patvirtintus Centro direktoriaus įsakymu, per 45 darbo dienas nuo apeliacijos gavimo dienos. Apie Apeliacinės komisijos priimtą sprendimą Centras aukštąją mokyklą informuoja raštu.

54.  Tiek Centro sprendimas, tiek Apeliacinės komisijos sprendimas gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka per vieną 1 mėnesį nuo sprendimo gavimo dienos.

_________________

 

 

Rezidentūros studijų išorinio vertinimo metodikos

1 priedas

 

VERTINAMOSIOS SRITYS, TIKSLAI, RODIKLIAI, ANALIZUOJAMI DUOMENYS IR INFORMACIJA

 

Vertinamosios sritys

Rodikliai

Analizuojami duomenys ir informacija

1. Rezidentūros studijų tikslai, rezultatai ir turinys

 

Tikslas

Studijos pagrįstos valstybės ir visuomenės poreikiais bei sudaro sąlygas rezidentams pasiekti studijų tikslus ir rezultatus

1.1.    Aukštojoje mokykloje vykdomų rezidentūros studijų programų atitikties valstybės ir visuomenės poreikiams įvertinimas.

1.1.1.   Analizuojamas rezidentūros studijų krypties programų studijų rezultatų aktualumas ir vykdomų programų atitiktis visuomenės ir darbo rinkos poreikiams.

1.1.2.   Nurodomos profesinės veiklos sritys, kurioms rengiami specialistai pagal analizuojamą rezidentūros studijų kryptį.

1.1.3.   Pagrindžiamos aukštojoje mokykloje vykdomų rezidentūros studijų programų vystymo kryptyje galimybės (taikomas tik tuo atveju, jeigu studijų kryptyje, kurioje numatoma vykdyti programą, aukštoji mokykla vykdo ir daugiau programų).

1.2.    Rezidentūros studijų programos studijų plano ir studijų turinio atitikties teisės aktų reikalavimams bei numatytiems studijų tikslams ir rezultatams pasiekti įvertinimas.

 

1.2.1. Pagrindžiama rezidentūros studijų programos sandaros, ciklų turinio, programos apimties atitiktis akademiniams ir (ar) profesiniams reikalavimams bei studijų tikslui (-ams) ir rezultatams pasiekti.

1.2.2. Pateikiamas programos studijų planas, išdėstant privalomus ir pasirenkamus ciklus studijų eigoje, nurodant ciklų apimtį kreditais, kontaktines ir savarankiško darbo valandas bei ciklą dėstysiantį (-ius) dėstytoją (-us).

1.3.    Kompetencijų, reikalingų mokymuisi, profesinei veiklai sveikatos apsaugos sistemoje, apibrėžtumo ir rezidentų įgalinimo savarankiškai veiklai įvertinimas.

1.3.1. Aprašomos kompetencijos, kuriomis grindžiami rezidentūros studijų programos studijų rezultatai, ir nurodomas rezidentūros studijų etapas, kuriame jos turi būti pasiektos.

1.4.    Rezidentūros studijų programų tikslų, studijų rezultatų, mokymo(si) ir vertinimo metodų suderinamumo įvertinimas.

1.4.1. Pristatoma rezidentūros studijų programų tikslų, numatomų studijų rezultatų dermė su programų ciklų studijų rezultatais, mokymo (si) metodais ir vertinimo metodais.

2. Rezidentūros studijų eiga ir pasiekimų vertinimas

 

Tikslas

Rezidentūros studijos parengia rezidentus savarankiškai veiklai

2.1.     Atrankos į rezidentūros studijas tinkamumo įvertinimas.

2.1.1. Nurodomi priėmimo į rezidentūros studijų krypties studijų programas reikalavimai, šios informacijos viešinimo būdai.

2.1.2. Pateikiami duomenys apie priėmimo į rezidentūros studijų krypties studijų programas rezultatus:

a)         pateikusių prašymus skaičius: pirmu prioritetu ir likusiais prioritetais;

b)         pasirašiusių sutartis skaičius (į valstybės finansuojamas ir valstybės nefinansuojamas vietas);

2.1.3. Pateikiamos priėmimo į programas rezultatų santykinės reikšmės ir jų analizė, kaip stojimo į atskiras studijų programas tendencijos atsispindi rezidentūros studijų krypties kontekste;

2.1.4. Pateikiami ir analizuojami žemiausi, aukščiausi ir vidutiniai priimtųjų stojamieji konkursiniai balai per pastaruosius 3 metus.

2.2.     Rezidentų dalyvavimo studijų procese ir mokslo veikloje įvertinimas (ketinamoms vykdyti rezidentūros studijų programoms netaikoma).

2.2.1. Pateikiama informacija apie rezidentų dalyvavimo studijų procese ir mokslo veikloje galimybes ir būdus.

2.2.2. Pateikiamas ir komentuojamas aukštosios mokyklos rezidentų, dalyvaujančių mokslinėje veikloje, skaičius nuo visų rezidentūros studijų krypties rezidentų per pastaruosius 3 metus.

2.3.     Sąlygų rezidentų akademiniam judumui užtikrinti įvertinimas (ketinamoms vykdyti rezidentūros studijų programoms netaikoma).

2.3.1. Pateikiama informacija apie galimybes rezidentams dalyvauti judumo programose ir šios informacijos viešinimą.

2.3.2. Pateikiamas ir komentuojamas aukštosios mokyklos rezidentų, atvykusių pilnoms krypties studijoms iš užsienio, skaičius nuo visų rezidentūros studijų krypties rezidentų per pastaruosius 3 metus.

2.3.3. Pateikiamas ir komentuojamas aukštosios mokyklos rezidentų, išvykusių dalinėms krypties studijoms, skaičius nuo visų rezidentūros studijų krypties rezidentų per pastaruosius 3 metus.

2.4.     Akademinio sąžiningumo, tolerancijos ir nediskriminavimo užtikrinimo politikos įgyvendinimo įvertinimas. 

2.4.1. Aprašomi akademinio sąžiningumo, tolerancijos ir nediskriminavimo užtikrinimo principai ir priemonės.

2.4.2. Pateikiama apibendrinta informacija apie nagrinėtus akademinio sąžiningumo, tolerancijos ir nediskriminavimo principų pažeidimo atvejus ir priimtus sprendimus per pastaruosius 3 studijų metus (jeigu tokių buvo).

2.5.     Studijų metu rezidentams teikiamo grįžtamojo ryšio, skatinančio pasiektų rezultatų įsivertinimą ir tolimesnį studijų pažangos planavimą, įvertinimas (ketinamoms vykdyti studijų programoms netaikoma).

2.5.1. Aprašoma, kaip atliekama rezidentų pasiektų rezultatų stebėsena ir stebėsenos rezultatų panaudojimas (kas atsako už rezultatų stebėseną, kokiu periodiškumu stebėsena atliekama, kaip stebėsenos rezultatai panaudojami gerinant studijų kokybę ir kt.).

2.5.2. Pateikiama informacija, kaip rezidentams teikiamas grįžtamasis ryšys apie jų studijavimo pasiekimus ir tolimesnį studijų pažangos planavimą.

2.6.     Rezidentams teikiamos akademinės, finansinės, socialinės, psichologinės ir kt. paramos tinkamumo, pakankamumo ir veiksmingumo įvertinimas.

2.6.1. Pateikiama informacija ir skaičiai apie akademinės, finansinės, socialinės, psichologinės, asmeninės ir kitokios paramos rezidentams poreikį, formas, jų veiksmingumą.

2.7.    Apeliacijų, skundų dėl studijų proceso teikimo ir nagrinėjimo procedūrų taikymo efektyvumo įvertinimas.

2.7.1. Aprašomas apeliacijų, skundų dėl studijų proceso teikimo ir nagrinėjimo procedūrų taikymas (apeliacijų, skundų teikimo ir nagrinėjimo tvarka; apeliacijų ir skundų, pateiktų vertinamos rezidentūros studijų krypties rezidentų, skaičius ir priimti sprendimai per pastaruosius 3 metus) ir šių procedūrų efektyvumo įvertinimas.

2.8.    Rezidentų pasiekimų vertinimo sistemos efektyvumo įvertinimas.

2.8.1. Aprašoma rezidentų pasiekimų vertinimo tvarka, nurodomi studijose taikomi pasiekimų vertinimo metodai ir kriterijai, naudojami įvertinti rezidentų studijų rezultatų pasiekimą.

2.9.    Sąlygų, užtikrinančių galimybes studijuoti socialiai pažeidžiamoms grupėms bei rezidentams su specialiaisiais poreikiais, įvertinimas.

2.9.1. Aprašomas studijų proceso pritaikymas socialiai pažeidžiamoms grupėms bei rezidentams su specialiaisiais poreikiais (konsultacijos studijų prieinamumo klausimais, individualizuotas studijų procesas, integravimo į akademinės bendruomenės gyvenimą formos ir priemonės ir kt.).

3. Rezidentūros studijų personalas

 

Tikslas

Rezidentūros studijų personalas yra tinkamas ir pakankamas, siekiant užtikrinti studijų rezultatų pasiekimą

3.1. Rezidentūros studijų programose dėstančių dėstytojų vykdomų mokslinių tyrimų sąsajų su rezidentūros studijomis įvertinimas.

3.1.1. Pateikiama apibendrinta informacija apie rezidentūros studijų krypties dėstytojų vykdomų mokslinių tyrimų sąsajas su rezidentūros studijų programa.

3.2. Rezidentūros studijų programose dirbančio personalo praktinės (klinikinės) patirties tinkamumo numatomoms rezidentų kompetencijoms pasiekti įvertinimas.

3.2.1. Pateikiama apibendrinta informacija apie rezidentūros studijų krypties dėstytojų praktinės (klinikinės) patirties sąsajas su rezidentūros studijose dėstomais ciklais.

3.3. Rezidentūros studijoms vykdyti ir efektyviam rezidentų mokymuisi pasitelkto personalo (akademinio ir neakademinio / administracinio) paramos ir sąlygų jiems nuolat tobulinti savo profesines kompetencijas (mokslines, didaktines, profesines) įvertinimas.

3.3.1. Aprašomos rezidentūros studijoms vykdyti ir efektyviam rezidentų mokymosi procesui užtikrinti pasitelkto personalo (akademinio ir neakademinio / administracinio)  tobulinimosi tiriamojoje mokslo, didaktinėje ar profesinėje veikloje sąlygos ir sistemingumas (formali tvarka, finansavimas, tobulinimosi sritys, būdai).

4. Rezidentūros studijų materialieji ištekliai

 

Tikslas

Rezidentūros studijų įgyvendinimas užtikrinamas pakankamais ir tinkamais ištekliais, leidžiančiais pasiekti studijų rezultatus

4.1. Studijoms skirtų informacinių ir metodinių išteklių prieinamumo, tinkamumo ir pakankamumo įvertinimas.

 

 

4.1.1. Pateikiamas metodinių išteklių aukštosios mokyklos bibliotekoje, skaityklose skaičius, aktualumas, naujumas, prieinamumas, atitikimas vertinamos rezidentūros studijų krypties poreikiams.

4.1.2. Pateikiama informacija apie turimas prieigas prie elektorinių leidinių, naudojamų rezidentūros studijose.

4.2. Rezidentūros studijų ir klinikinės praktikos infrastruktūros (patalpų, įrangos ir kt.) prieinamumo, tinkamumo ir pakankamumo įvertinimas.

4.2.1. Pateikiami duomenys apie rezidentūros studijose naudojamas patalpas ir darbo vietų skaičių jose.

4.2.2. Pateikiami duomenys apie rezidentūros studijų praktinę bazę.

4.2.3. Įvertinamas rezidentūros studijoms pasitelkiamų priemonių ir įrangos pakankamumas ir tinkamumas studijų rezultatams pasiekti.

4.3. Rezidentūros studijų infrastruktūros pritaikymo asmenims, turintiems specialiųjų poreikių, įvertinimas.

4.3.1. Aprašomas rezidentūros studijoms naudojamų patalpų, priemonių ir įrangos pritaikymas specialius poreikius turintiems asmenims.

4.4. Nuolatinis rezidentūros studijų infrastruktūros atnaujinimo, atsižvelgiant į medicinos, veterinarijos, odontologijos mokslo ir praktikos naujoves bei poreikius, įvertinimas.

4.4.1. Aprašomas rezidentūros studijų vykdymui reikalingų išteklių (patalpos, įranga, metodiniai ištekliai ir kt.) planavimo ir atnaujinimo procesas, atsižvelgiant į besikeičiančius rezidentų ir dėstytojų poreikius, medicinos, veterinarijos, odontologijos mokslo ir praktikos naujoves.

5. Rezidentūros studijų valdymas ir viešinimas

 

Tikslas

Rezidentūros studijų valdymo organizacinė struktūra užtikrina efektyvų rezidentūros studijų planavimo, organizavimo, vertinimo ir tobulinimo procesą

5.1. Rezidentūros studijų valdymo organizacinės struktūros ir atsakomybių paskirstymo įvertinimas.

5.1.1. Aprašoma studijų valdymo ir sprendimų priėmimo struktūra, atsakomybių pasiskirstymas, vidinio vertinimo periodiškumas.

5.1.2. Aprašomas rezidentūros studijų programos vadovo vaidmuo, ir jam sudaromos sąlygos efektyviam veiklos vykdymui

5.1.3. Pateikiama informacija apie tai, kokie būdai, priemonės taikomi siekiant užtikrinti kokybišką rezidentūros studijų vykdymą.

5.2. Socialinių dalininkų įtraukimo į vidinį kokybės užtikrinimą veiksmingumo įvertinimas.

5.2.1. Pateikiami duomenys apie socialinių dalininkų įtraukimą į rezidentūros studijų vertinimo ir tobulinimo procesus, aprašomas socialinių dalininkų indėlis studijų tobulinimui ir grįžtamojo ryšio jiems suteikimas.

5.3. Rezidentų grįžtamojo ryšio apie rezidentūros studijų kokybę įvertinimas bei panaudojimas studijoms tobulinti.

5.3.1.  Analizuojama rezidentų nuomonė apie studijų kokybę, surinkta Centro arba aukštosios mokyklos naudojantis mobiliąja Nacionalinės studentų apklausos programėle (toliau – NSA). Jeigu NSA būdu Centro surinktos informacijos nepakanka arba pati aukštoji mokykla nenaudoja NSA, tokiu atveju pateikiama aukštosios mokyklos surinkta ir apibendrinta rezidentų nuomonė apie studijų kokybę. Nurodoma, kaip surinkta informacija panaudojama studijoms tobulinti.

5.4. Informacijos apie rezidentūros studijas, jų vertinimo ir tobulinimo procesus bei rezultatus rinkimo, panaudojimo ir viešinimo įvertinimas.

5.4.1. Nurodoma, kokie duomenys renkami ir viešinami apie rezidentūros studijų įgyvendinimą (informacija apie studijų programas, (priėmimo reikalavimus, studijų rezultatus, įgyjamas kvalifikacijas), jų vertinimo rezultatus, socialinių dalininkų nuomonę apie studijų kokybę, įsidarbinimą ir kt..).

5.4.2. Pateikiami pavyzdžiai, kaip surinkta informacija apie studijų vykdymą ir vertinimą yra panaudojama rezidentūros studijoms tobulinti.

 

 

 

Rezidentūros studijų išorinio vertinimo metodikos

2 priedas

 

Išorinio vertinimo rekomendacijų įgyvendinimo pažangos ataskaita

 

Vertinamoji sritis

Ekspertų rekomendacijos, pateiktos paskutinio vertinimo metu

Rekomendacijų įgyvendinimo apimtis ir terminai

Aukštosios mokyklos planuojami veiksmai vertinamojoje srityje, atsakomybės pasiskirstymas ir terminai

Pastabos

1.  Rezidentūros studijų tikslai, rezultatai ir turinys

 

 

 

 

2.  Rezidentūros studijų eiga ir pasiekimų vertinimas

 

 

 

 

3.  Rezidentūros studijų personalas

 

 

 

 

4.  Rezidentūros studijų materialieji ištekliai

 

 

 

 

5.  Rezidentūros studijų valdymas ir viešinimas

 

 

 

 

 

Aukštosios mokyklos padalinio vadovo parašas

 

 

 

 

 

 

Pareigos, vardas, pavardė

 

parašas

 

data

 

 

 

PATVIRTINTA

Studijų kokybės vertinimo centro

direktoriaus 2020 m. gruodžio 1 d.

įsakymu Nr. V-99

 

 

REZIDENTŪROS STUDIJŲ IŠORINIO VERTINIMO PLANAS

Vertinimo metai ir pusmetis

Savinalizės pateikimo terminas

Studijų kryptis

Aukštoji mokykla

2023 I

2022 m. spalio mėn.

Veterinarija

Lietuvos sveikatos
mokslų universitetas