LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMAS

 

 

REZOLIUCIJA

DĖL SOCIALINIO DIALOGO NORMALIZAVIMO

 

2018 m. gruodžio 20 d. Nr. XIII-1897

Vilnius

 

 

 

 

Lietuvos Respublikos Seimas,

atsižvelgdamas į tai, kad vienos iš mokytojų profesinių sąjungų streikas tęsiasi jau daugiau kaip mėnesį;

pabrėždamas, kad streikas yra teisėtas būdas veikti kolektyvinio ginčo dėl interesų metu, kai išnaudojami visi kiti būdai ir nesutariama kolektyvinėmis derybomis;

suvokdamas, kad švietimo srityje kilęs streikas atskleidė įsisenėjusias viešojo sektoriaus finansavimo problemas;

pažymėdamas, kad streikuojančios mokytojų profesinės sąjungos reikalavimas kelti algas gali būti įgyvendintas suradus kompromisą dėl tvaraus viešojo sektoriaus darbuotojų algų didinimo;

atkreipdamas dėmesį į bandymą viešai formuoti nuomonę, kad regionuose esančios valstybinės mokyklos teikia nekokybiškas paslaugas;

pažymėdamas, kad mokyklų tinklo formavimas yra savivaldybėms perduota funkcija ir jos priima protingiausius sprendimus,

įsipareigoja stiprinti parlamentinę viešojo sektoriaus darbuotojų darbo apmokėjimo sistemos tobulinimo kontrolę;

palaiko Lietuvos Respublikos Vyriausybės vykdomą struktūrinę švietimo reformą ir etatinio mokytojų darbo apmokėjimo sistemą;

ragina Lietuvos Respublikos Vyriausybę:

1) pradėti derybas dėl 2020 metų Nacionalinės kolektyvinės sutarties, joje numatant 2020 metų pareiginės algos (atlyginimo) bazinį dydį ir jo kasmetinio indeksavimo mechanizmą Lietuvos Respublikos valstybės politikams, teisėjams, valstybės pareigūnams, valstybės tarnautojams, valstybės ir savivaldybių biudžetinių įstaigų, finansuojamų iš valstybės biudžeto, savivaldybių biudžetų, Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžeto ir kitų valstybės įsteigtų pinigų fondų lėšų, darbuotojams;

2) atsižvelgti į streikuojančių mokytojų reikalavimą naujam Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministrui parengti ilgalaikį mokinių skaičiaus klasėse mažinimo planą, spartinti visos dienos mokyklos koncepcijos įgyvendinimą visoje Lietuvoje ir stiprinti specializuotas ir tautinių mažumų mokyklas;

3) siekiant ugdymo kokybės ir viešojo sektoriaus paslaugų efektyvumo bei darbuotojų darbo sąlygų gerinimo, stiprinti kolektyvinių susitarimų kultūrą visose viešojo sektoriaus srityse.

 

 

 

Seimo Pirmininkas                                                                                              Viktoras Pranckietis