VALSTYBĖS ĮMONĖS

“LIETUVOS PRABAVIMO RŪMAI”

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL TEISĖS AKTŲ REIKALAVIMŲ NEATITIKIMŲ, KURIE LAIKOMI MAŽAREIKŠMIAIS VEIKLOJE, SUSIJUSIOJE SU TAURIAISIAIS METALAIS IR BRANGAKMENIAIS, SĄRAŠO PATVIRTINIMO

 

2017 m. rugpjūčio 28 d. Nr. (1.6)1–32

Druskininkai

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 369 straipsnio 2 dalimi:

1. T v i r t i n u naujos redakcijos Teisės aktų reikalavimų neatitikimų, kurie laikomi mažareikšmiais veikloje, susijusioje su tauriaisiais metalais ir brangakmeniais, sąrašą (pridedama).

2. P r i p a ž į s t u n e g a l i o j a n č i u 2016 m. gegužės 17 d. įsakymu Nr. 25 patvirtintą Teisės aktų reikalavimų nusižengimų, kurie laikomi mažareikšmiais veikloje, susijusioje su tauriaisiais metalais ir brangakmeniais, sąrašą.

 

 

 

L. a. direktoriaus funkcijas                                                                             Vaidas Cerebiejus


 

PATVIRTINTA

VĮ „Lietuvos prabavimo rūmai“

direktoriaus 2017 m. rugpjūčio 28 d.

įsakymu Nr. (1.6)1-32

 

VALSTYBĖS ĮMONĖS „LIETUVOS PRABAVIMO RŪMAI“

TEISĖS AKTŲ REIKALAVIMŲ NEATITIKIMŲ, KURIE LAIKOMI MAŽAREIKŠMIAIS VEIKLOJE, SUSIJUSIOJE SU TAURIAISIAIS METALAIS IR BRANGAKMENIAIS, SĄRAŠAS

 

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Valstybės įmonės „Lietuvos prabavimo rūmai“ (toliau – Priežiūros institucija) teisės aktų reikalavimų neatitikimų, kurie laikomi mažareikšmiais veikloje, susijusioje su tauriaisiais metalais ir brangakmeniais, sąrašas (toliau – Sąrašas) parengtas, siekiant suvienodinti gaminių ženklinimo ir/ar apskaitos mažareikšmiškumo taikymo praktiką.

2. Šiuo Sąrašu vadovaujasi Priežiūros institucijos darbuotojai, turintys įgaliojimus vykdyti valstybinę tauriųjų metalų ir brangakmenių priežiūrą.

3. Pagrindinės šiame Sąraše vartojamos sąvokos:

Ženklinimas – vartotojui skirta spausdintinė, rašytinė ar grafinė informacija apie gaminius ir su jais susijusią riziką bei naudojimo sąlygas, pateikiamas gaminyje, ant prekės ir (ar) pakuotės (gaminyje įspausti ženklai, etiketės,  kt.). 

Mažareikšmiškumas – ženklinimo ir/ar apskaitos reikalavimų nesilaikymo atvejis, kai dėl to nekyla reikšmingas pavojus ar žala vartotojų sveikatai ar finansams, o jo klaidinimas yra nežymus.

Pareigūnai – Priežiūros institucijos darbuotojai, turintys įgaliojimus vykdyti ūkio subjektų su tauriaisiais metalais ir brangakmeniais susijusios veiklos atitikties galiojančių teisės aktų, reglamentuojančių veiklą su tauriaisiais metalais ir brangakmeniais, nustatytiems reikalavimams priežiūrą.

RPIS – Priežiūros institucijos naudojama rinkos priežiūros informacinė sistema.

ANR – Administracinių nusižengimų registravimo sistema, administruojama Informatikos ir ryšių departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos.

 

II. PAREIGŪNO VEIKSMAI, NUSTAČIUS ŽENKLINIMO IR/AR APSKAITOS MAŽAREIKŠMIŠKUMĄ

 

4. Jei Pareigūnas, vykdydamas ūkio subjekto veiklos priežiūrą, nustato gaminių mažareikšmius ženklinimo ir/ar apskaitos neatitikimus, kurie yra nurodyti šio Sąrašo priede (sąrašai nebaigtiniai), juos surašo patikrinimo dokumentuose, bet jų nepriskiria administraciniams nusižengimams.

5. Pareigūnas, nustatęs mažareikšmius ženklinimo ir/ar apskaitos neatitikimus, nurodo ūkio subjektui pakankamą (protingą) terminą, bet ne trumpesnį nei 3 darbo dienos ir ne ilgesnį nei                 per 7 darbo dienos, ištaisyti ženklinimo ir/ar apskaitos neatitikimus ir įpareigoja informuoti Priežiūros instituciją apie neatitikimų ištaisymą. Jeigu nustatyti mažareikšmiai ženklinimo ir/ar apskaitos neatitikimai ištaisomi patikrinimo metu, apie tai pažymima patikrinimo akte.

6. Nustatyti ženklinimo ir/ar apskaitos neatitikimų mažareikšmiškumo atvejai nėra laikomi administraciniais nusižengimais ir jų duomenys nesuvedami į ANR. 

7. Jeigu ūkio subjektas nustatytu laiku ir tinkamai ištaiso jo veikloje nustatytus mažareikšmius ženklinimo ir/ar apskaitos neatitikimus ir apie tai informuoja Priežiūros instituciją, jo atžvilgiu poveikio priemonės nėra taikomos.

8. Sprendimą dėl mažareikšmių ženklinimo neatitikimų, numatytų Sąrašo 1.4. punkte, bei veiksmų priima Pareigūnas, tikrinantis ūkio subjekto veiklos atitikimą.

______________


 

Valstybės įmonės „Lietuvos prabavimo rūmai“

teisės aktų reikalavimų neatitikimų, kurie laikomi mažareikšmiais veikloje, susijusioje su tauriaisiais metalais ir brangakmeniais, sąrašo

1 priedas

 

1. MAŽAREIKŠMIŲ ŽENKLINIMO NEATITIKIMŲ

SĄRAŠAS

 

1.1. Etiketėje yra gramatinių klaidų ir/ar vertimo (iš užsienio kalbos į lietuvių kalbą) klaidų, netikslumų arba etiketė surašyta nevalstybine kalba (pvz. rusų, lenkų, kita kalba). 

1.2. Etiketėje vartojamos žodžių santrumpos, galinčios klaidinanti vartotoją. Etiketėje neturėtų būti vartojamos santrumpos, reiškiančios kitą tauriojo metalo pavadinimą, pvz. prie sidabrinių auskarų pritvirtintoje etiketėje žodis auskaras neturėtų būti trumpinamas santrumpa pvz. „Au“, reiškiančia auksą kaip cheminį periodinės elementų lentelės elementą, žymimą „Au“ (lot. aurum).

1.3. Etiketėje netiksliai nurodytas ar nenurodytas tauriojo metalo pavadinimas, praba, gaminio masė ir brangakmenio pavadinimas. Tokių gaminių kiekis negali viršyti 3 proc. Pareigūno rinkoje rastų skirtų realizuoti ir patikrintų gaminių kiekio.

1.4. Iki 3 proc. Pareigūno rinkoje rastų skirtų realizuoti ir patikrintų gaminių yra netinkamai paženklinti (pvz. be visų ar dalies privalomų ženklų ar ženklai nėra identifikuojami ir pan.).

1.5. Iki 1 proc. Pareigūno rinkoje rastų skirtų realizuoti ir patikrintų brangakmenių gaminių yra be privalomos Priežiūros institucijos etiketės ar etiketė yra pritvirtinta ne Priežiūros institucijos (pvz., nutrūkusi Priežiūros institucijos etiketė yra pritvirtinta paties ūkio subjekto ir pan.).

1.6. Tauriųjų metalų atitikties įvertinimo dokumentai pateikti ne valstybine kalba, o kita ES kalba (pvz., anglų) ar kita plačiai paplitusia kalba (pvz. rusų).

 

2. MAŽAREIKŠMIŲ APSKAITOS NEATITIKIMŲ

SĄRAŠAS

 

2.1. Apskaitos dokumentuose yra aritmetinių klaidų ar skaičiavimo netikslumų.

2.2. Apskaitos dokumentuose nėra nurodytas gaminių apskaitos mato vienetas (pvz.,

auskarai – poromis ar vienetais) arba tauriojo metalo pavadinimas, tačiau iš galutinės kiekio ar standartinės prabos apskaitos yra galimybė identifikuoti mato vienetą ir taurųjį metalą.

2.3. Apskaitos dokumentai yra surašyti ne valstybine kalba, o kita ES kalba (pvz., anglų ar kita plačiai paplitusia kalba, pvz., rusų).

2.4. Apskaitos dokumentuose vartojamos žodžių santrumpos („pakabukas“ trumpinamas

„pak.“ ar pan.).

2.5. Jeigu atvejai, kai supirkimo, įkeitimo dokumentuose apskaitoma bendra to paties

tauriojo metalo kelių skirtingų gaminių masė (pvz., auskaras, pakabukas, žiedas ir bendra jų masė), yra vienkartiniai, t.y. nėra sistemos pildyti bendrą kelių skirtingų gaminių masės.

 

3. KITŲ MAŽAREIKŠMIŲ NEATITIKIMŲ

SĄRAŠAS

 

3.1. Priežiūros institucijai nepranešta apie veiklos nutraukimą konkrečiu(iais) adresu(ais).

3.2. Veiklos vietoje nėra apyvartos apskaitos registro nuo paskutinės inventorizacijos ar paskutinės inventorizacijos akto, jeigu ūkio subjekto atstovas apyvartos apskaitos registrą nuo paskutinės inventorizacijos ar paskutinės inventorizacijos aktą pateikia Pareigūnui tiesiogiai ar elektroniniu paštu ne vėliau kaip kitą (sekančią) darbo dieną.

 

____________________