LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS ŽUVININKYSTĖS SEKTORIAUS 2014–2020 METŲ VEIKSMŲ
PROGRAMOS PIRMOJO SĄJUNGOS PRIORITETO „APLINKOSAUGOS POŽIŪRIU TVARIOS, EFEKTYVIAI IŠTEKLIUS NAUDOJANČIOS, INOVACINĖS, KONKURENCINGOS IR ŽINIOMIS GRINDŽIAMOS ŽVEJYBOS SKATINIMAS“ PRIEMONĖS „MOKSLININKŲ IR ŽVEJŲ PARTNERYSTĖS“ ĮGYVENDINIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2017 m. spalio 4 d. Nr. 3D-622
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programa, patvirtinta Europos Komisijos 2015 m. rugpjūčio 17 d. sprendimu Nr. C(2015)5897, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. rugsėjo 3 d. nutarimu Nr. 907 „Dėl institucijų, atsakingų už Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos valdymą ir kontrolę, paskyrimo“ ir atsižvelgdamas į Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos administravimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2015 m. vasario 9 d. įsakymu Nr. 3D-75 „Dėl Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“, nuostatas,
t v i r t i n u Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos pirmojo Sąjungos prioriteto „Aplinkosaugos požiūriu tvarios, efektyviai išteklius naudojančios, inovacinės, konkurencingos ir žiniomis grindžiamos žvejybos skatinimas“ priemonės „Mokslininkų ir žvejų partnerystės“ įgyvendinimo taisykles (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos žemės
ūkio ministro 2017 m. spalio 4 d.
įsakymu Nr. 3D-622
LIETUVOS ŽUVININKYSTĖS SEKTORIAUS 2014–2020 METŲ VEIKSMŲ
PROGRAMOS PIRMOJO SĄJUNGOS PRIORITETO „APLINKOSAUGOS POŽIŪRIU TVARIOS, EFEKTYVIAI IŠTEKLIUS NAUDOJANČIOS, INOVACINĖS, KONKURENCINGOS IR ŽINIOMIS GRINDŽIAMOS ŽVEJYBOS SKATINIMAS“ PRIEMONĖS „MOKSLININKŲ IR ŽVEJŲ PARTNERYSTĖS“ ĮGYVENDINIMO TAISYKLĖS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos pirmojo Sąjungos prioriteto „Aplinkosaugos požiūriu tvarios, efektyviai išteklius naudojančios, inovacinės, konkurencingos ir žiniomis grindžiamos žvejybos skatinimas“ priemonės „Mokslininkų ir žvejų partnerystės“ (toliau – Priemonė) įgyvendinimo taisyklės (toliau – Taisyklės) parengtos vadovaujantis 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 1303/2013, kuriuo nustatomos Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui, Europos žemės ūkio fondui kaimo plėtrai ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui bendros nuostatos ir Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui taikytinos bendrosios nuostatos ir panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1083/2006 (OL 2013 L 347, p. 320), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2016 m. lapkričio 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/2135 (OL 2016 L 338, p. 34), 2014 m. gegužės 15 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 508/2014 dėl Europos jūrų reikalų ir žuvininkystės fondo ir kuriuo panaikinami Tarybos reglamentai (EB) Nr. 2328/2003, (EB) Nr. 861/2006, (EB) Nr. 1198/2006 bei (EB) Nr. 791/2007 ir Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas Nr. 1255/2011 (OL 2014 L 149, p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2015 m. liepos 28 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) 2015/1930 (OL 2015 L 282, p. 2) (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 508/2014), 2013 m. gruodžio 11 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 1380/2013 dėl bendros žuvininkystės politikos, kuriuo iš dalies keičiami Tarybos reglamentai (EB) Nr. 1954/2003 ir (EB) Nr. 1224/2009 bei panaikinami Tarybos reglamentai (EB) Nr. 2371/2002 ir (EB) Nr. 639/2004 bei Tarybos sprendimas 2004/585/EB (OL 2013 L 354, p. 22), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2016 m. spalio 20 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) 2017/87 (OL 2017 L 14, p. 9), 2014 m. gruodžio 17 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) 2015/288, kuriuo Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 508/2014 dėl Europos jūrų reikalų ir žuvininkystės fondo papildomas nuostatomis dėl paraiškų nepriimtinumo laikotarpio ir datų (OL 2015 L 51 p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2015 m. rugsėjo 30 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) 2015/2252 (OL 2015 L 321 p. 2) (toliau – Reglamentas (ES) 2015/288), Lietuvos Respublikos partnerystės sutartimi, patvirtinta Europos Komisijos 2014 m. birželio 20 d. sprendimu Nr. C(2014)4234, su paskutiniais pakeitimais, patvirtintais Europos Komisijos 2016 m. liepos 14 d. sprendimu Nr. C(2016)4359, Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programa, patvirtinta Europos Komisijos 2015 m. rugpjūčio 17 d. sprendimu Nr. C(2015)5897 (toliau – Veiksmų programa), Lietuvos Respublikos žuvininkystės įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. rugsėjo 3 d. nutarimu Nr. 907 „Dėl institucijų, atsakingų už Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos valdymą ir kontrolę, paskyrimo“ ir atsižvelgiant į Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos administravimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2015 m. vasario 9 d. įsakymu Nr. 3D-75 „Dėl Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Administravimo taisyklės), nuostatas.
2. Taisyklės nustato paramos teikimo ir administravimo tvarką pagal Priemonę, kuri atitinka Reglamento (ES) Nr. 508/2014 28 straipsnio ir Reglamento (ES) Nr. 508/2014 44 straipsnio 3 dalies nuostatas. Taisyklėmis turi vadovautis pareiškėjai, rengdami ir teikdami paramos paraiškas, ir paramos gavėjai, įgyvendindami pagal Priemonę paramą gavusius žuvininkystės projektus (toliau – projektas), taip pat institucijos, atliekančios paramos paraiškų vertinimą, atranką ir projektų įgyvendinimo priežiūrą. Paramos teikimo ir administravimo tvarka, kiek to nereglamentuoja Taisyklės, nustatyta Administravimo taisyklėse.
II SKYRIUS
SUTRUMPINIMAI IR SĄVOKOS
3. Taisyklėse vartojami sutrumpinimai ir sąvokos:
3.1. Sutrumpinimai:
3.1.6. Žuvininkystės taryba – Žuvininkystės taryba, sudaryta vadovaujantis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro ir Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2011 m. rugsėjo 6 d. įsakymu Nr. 3D-672/D1-678 „Dėl žuvininkystės tarybos sudarymo ir žuvininkystės tarybos nuostatų tvirtinimo“ (toliau – Įsakymas dėl Žuvininkystės tarybos);
3.2. Sąvokos:
3.2.1. Paramos sutartis – paramos projektams, įgyvendinamiems pagal Veiksmų programos priemones, skyrimo sutartis, kai tokia sutartis sudaroma.
3.2.2. Projekto bendrosios išlaidos (toliau – bendrosios išlaidos) – atlyginimas architektams, inžinieriams ir konsultantams už konsultacijas, susijusias su aplinkosaugos ir ekonominiu tvarumu, įskaitant projekto galimybių studijų, verslo planų (veiklos ir (arba) projektų aprašų) ir kitų su jais susijusių dokumentų rengimą, kai šios išlaidos susijusios su nekilnojamojo turto statyba ir gerinimu, naujų įrenginių ir įrangos, įskaitant techniką, pirkimu ir (arba) išperkamąja nuoma.
III SKYRIUS
PRIEMONĖS KONKRETUS TIKSLAS
IV SKYRIUS
REMIAMA VEIKLA
6. Pagal Priemonę remiamos veiklos, skirtos skatinti mokslininkų ir žvejų keitimąsi žiniomis, sprendžiant aktualias žvejybos sektoriaus problemas, kaip numatyta Reglamento (ES) 508/2014 28 straipsnyje – taikomieji moksliniai tyrimai, vykdomi pagal jungtinės veiklos sutartis, taip pat su minėtais tyrimais susiję:
V SKYRIUS
GALIMI PAREIŠKĖJAI IR PARTNERIAI
7. Projektą gali įgyvendinti ne mažiau kaip 2 subjektai (pareiškėjas ir projekto partneris (-riai)), kurie, turėdami tikslą įgyvendinti projektą, pasirašo jungtinės veiklos sutartį, kuri gali būti parengta pagal Taisyklių 1 priede nustatytą pavyzdinę formą. Paramos paraiškas pagal Priemonę gali teikti:
7.1. Lietuvos mokslinių tyrimų institutai, Lietuvos mokslo ir studijų institucijos, kiti Lietuvos Respublikoje įregistruoti viešieji juridiniai asmenys, kurių veikla susijusi su moksliniais tyrimais, eksperimentine plėtra ir studijomis. Šių pareiškėjų partneriais gali būti:
7.1.2. įmonės, vykdančios verslinę žvejybą:
7.1.2.1. Baltijos jūroje, išskyrus Baltijos jūros priekrantės žvejybos zoną, ir turinčios perleidžiamąją teisę į žvejybos galimybes jūrų vandenyse;
7.1.2.2. Baltijos jūros priekrantės žvejybos zonoje ir turintys perleidžiamąją teisę naudoti verslinės žvejybos įrankius priekrantės žvejybai;
7.1.2.3. tolimuosiuose žvejybos rajonuose ir turintys perleidžiamąją teisę į žvejybos galimybes jūrų vandenyse;
7.2. verslinės žvejybos įmonių asociacijos. Šių pareiškėjų partneriais gali būti Lietuvos mokslinių tyrimų institutai, Lietuvos mokslo ir studijų institucijos, kiti Lietuvos Respublikoje įregistruoti viešieji juridiniai asmenys, kurių veikla susijusi su moksliniais tyrimais, eksperimentine plėtra ir studijomis, taip pat mokslininkai ir (arba) tyrėjai.
8. Bent vienas iš projekte dalyvaujančių mokslininkų ir (arba) tyrėjų turi turėti mokslinės ar tyrimų veiklos patirties žuvininkystės srityje (dalyvavimas atliekant mokslinius tyrimus, keliant kvalifikaciją stažuotėse, rengiant ir publikuojant mokslinius ir populiarius straipsnius, vykdant parodomuosius bandymus, organizuojant mokslo žinių viešinimo seminarus ir kt.).
9. Verslinės žvejybos įmonių asociacijos, dalyvaujančios projekte, turi atstovauti žvejybos ūkio subjektų interesams ir atitikti visas šias sąlygas:
9.3. ne mažiau kaip pusės atstovaujamų ūkio subjektų pajamos iš verslinės žvejybos produkcijos pagal paskutinius metinės finansinės atskaitomybės dokumentus turi sudaryti ne mažiau kaip 80 proc. nuo bendrų pajamų (atitiktis šiam reikalavimui gali būti tikrinama vadovaujantis ŽŪIKVC turimais duomenimis);
VI SKYRIUS
PARAMOS DYDIS, INTENSYVUMAS IR TRUKMĖ
11. Lėšos Priemonei skiriamos iš EJRŽF (75 proc. bendrojo finansavimo) ir bendrojo finansavimo lėšų, numatytų Lietuvos Respublikos valstybės biudžete (25 proc. bendrojo finansavimo).
12. Suteikiamos paramos dydis skaičiuojamas atsižvelgiant į tinkamas finansuoti projekto išlaidas. Didžiausia galima paramos vienam projektui suma yra 70 000 Eur.
13. Projektui suteikiamos paramos intensyvumas gali būti iki 100 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų.
VII SKYRIUS
TINKAMUMO GAUTI PARAMĄ SĄLYGOS IR REIKALAVIMAI
15. Tinkamumo gauti paramą sąlygos ir reikalavimai:
15.2. projekto veikla (-os) yra susijusi (-sios) su Priemonės remiama veikla (-omis), nurodyta (-omis) Taisyklių IV skyriuje;
15.3. projektas atitinka visus kriterijus, nustatytus Reglamento (ES) Nr. 508/2014 95 straipsnio 3 dalies a punkte:
15.4. kartu su paramos paraiška turi būti pateikta projekto galimybių studija, parengta pagal Taisyklių 2 priede pateiktą formą, kuri gali būti rengiama pareiškėjo ar jo partnerių pasiūlyta Lietuvos žvejybos sektoriui aktualia tema. Projekto galimybių studijos rekomenduojamos temos:
15.4.1. žvejybos poveikio jūrų ir (arba) vidaus vandenų aplinkai mažinimas ir vandens biologinės įvairovės ir ekosistemų apsauga ir atkūrimas:
15.4.1.1. išmetamų žuvų ir nepageidaujamos priegaudos mažinimas (atrankiosios žvejybos būdai ar įrankiai);
15.4.1.3. pažangi įranga ir technologijos, saugančios žvejybos įrankius ir laimikį nuo saugomų paukščių ir žinduolių;
15.4.2. technologinė plėtra, inovacijos, įskaitant energijos vartojimo efektyvumo didinimą:
15.5. projekto galimybių studijoje pareiškėjas nurodo visas numatomas su projekto įgyvendinimu susijusias išlaidas;
15.6. projektas vykdomas kartu su partneriu (-riais). Paramos paraišką teikiantis subjektas ir jo partneris (-iai) atitinka Taisyklių V skyriuje nustatytus reikalavimus;
15.7. projektas nėra tinkamas paramai gauti, jeigu iki paramos paraiškos pateikimo dienos pareiškėjas įsigijo visas projekte numatytas investicijas (neįskaitant bendrųjų ir viešinimo išlaidų, jei tokios numatytos), kurioms prašoma paramos;
15.8. pareiškėjas neturi skolų Valstybinei mokesčių inspekcijai prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ir Lietuvos Respublikos valstybiniam socialinio draudimo fondui, išskyrus atvejus, kai mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimas atidėtas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka arba dėl šių mokesčių, delspinigių, baudų vyksta mokestinis ginčas. Atitiktis šiam kriterijui gali būti tikslinama paramos paraiškos vertinimo metu;
15.9. pareiškėjas turi užtikrinti, kad projekte numatytos išlaidos, kurioms finansuoti prašoma paramos, nebuvo, nėra ir nebus finansuojamos iš kitų ES fondų, kitų viešųjų lėšų;
16. Pareiškėjas laikomas netinkamu ir parama jam negali būti suteikiama, jei:
16.1. pareiškėjas neatitinka šiame Taisyklių skyriuje nustatytų tinkamumo gauti paramą sąlygų ir reikalavimų;
16.2. paramos paraiškoje arba pridedamuose dokumentuose ar pagal Agentūros paklausimą pateiktuose dokumentuose pareiškėjas pateikė melagingą informaciją;
16.4. vadovaujantis Galimai neteisėtų sąlygų gauti paramą nustatymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2016 m. gegužės 5 d. įsakymu Nr. 3D-285 „Dėl galimai neteisėtų sąlygų gauti paramą nustatymo metodikos patvirtinimo“ (toliau – Galimai neteisėtų sąlygų gauti paramą nustatymo metodika), nustatoma, kad pareiškėjas neteisėtai sukūrė tokiai paramai gauti reikalingas sąlygas;
16.5. iki paramos paraiškos pateikimo dienos įvykdė su EŽF arba EJRŽF susijusį sukčiavimą ir nėra pasibaigęs Reglamente (ES) 2015/288 nurodytas paraiškų nepriimtinumo laikotarpis (teikdamas paramos paraišką, pareiškėjas pasirašytinai patvirtina, kad nėra įvykdęs su EŽF arba EJRŽF susijusio sukčiavimo bei atitiks šią sąlygą nuo paramos paraiškos pateikimo dienos iki projekto įgyvendinimo laikotarpio pabaigos);
17. Pareiškėjas paramos paraiškos pateikimo dieną turi atitikti tinkamumo gauti paramą sąlygas ir reikalavimus, kurie vertinami pagal paramos paraiškos pateikimo dieną pareiškėjo pateiktus ir atitinkamais dokumentais pagrįstus duomenis, viešuosiuose registruose esančius duomenis ir Agentūros, Žuvininkystės tarnybos prie Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos, ŽŪIKVC turimus duomenis, taip pat pagal dokumentus ir informaciją, gautą iš pareiškėjo po Agentūros paklausimo (-ų). Jei šie duomenys skiriasi, vadovaujamasi registruose esančiais duomenimis.
VIII SKYRIUS
ĮSIPAREIGOJIMAI
19. Pareiškėjas (paramos gavėjas) prisiima šiuos įsipareigojimus:
19.1. vykdyti veiklą, susijusią su projekto įgyvendinimo ir jo rezultatų demonstravimu ir žinių skaida, užtikrinti nemokamą ir projekto rezultatų prieinamumą visiems subjektams, vykdantiems atitinkamą žvejybos veiklą bei kitiems suinteresuotiems subjektams ne mažiau kaip penkis metus po projekto įgyvendinimo laikotarpio pabaigos;
19.2. nuo paramos paraiškos pateikimo dienos iki projekto įgyvendinimo laikotarpio pabaigos tvarkyti buhalterinę apskaitą, kaip nustatyta Taisyklių 15.10 papunktyje;
19.3. užtikrinti, kad investicijos atitinka ar atitiks ES darbo saugos reikalavimus (Techninis reglamentas „Mašinų sauga“, patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2000 m. kovo 6 d. įsakymu Nr. 28 „Dėl techninio reglamento „Mašinų sauga“ patvirtinimo“), kai taikoma;
19.4. apdrausti ilgalaikį turtą, kuriam įsigyti ar sukurti bus panaudota parama, nuo paramos sutarties pasirašymo (ne anksčiau nei nuo turto įsigijimo) dienos iki projekto įgyvendinimo laikotarpio pabaigos (didžiausiu turto atkuriamosios vertės draudimu nuo visų galimų rizikos atvejų projekto įgyvendinimo laikotarpiu). Reikalavimas gali būti netaikomas, jei pareiškėjas įrodo, kad apdrausti paramos lėšomis įgytą ar sukurtą turtą nėra galimybių, ir kartu su mokėjimo prašymu pateikia bent tris šio fakto patvirtinimo oficialius skirtingų draudimo įmonių atsisakymo suteikti draudimo paslaugas raštus. Įvykus draudžiamajam įvykiui, pareiškėjas įsipareigoja atkurti turtą ne mažesne negu atkuriamąja turto verte ir ne blogesnių techninių parametrų;
19.5. nekeisti galimybių studijoje numatytos, su projekto įgyvendinimu susijusios veiklos pobūdžio, numatytų investicijų, projekto įgyvendinimo sąlygų, neįkeisti, neparduoti ir kitaip neperduoti kitam asmeniui (išskyrus projekto partnerį (-ius)) už paramos lėšas įgyto ilgalaikio turto, nuo paramos paraiškos pateikimo dienos iki projekto įgyvendinimo laikotarpio pabaigos;
19.6. sutikti ir sudaryti sąlygas institucijų, atliekančių paramos paraiškų vertinimą, atranką ir projektų įgyvendinimo priežiūrą, Veiksmų programos įgyvendinimo priežiūrą, atstovams ar jų įgaliotiems asmenims patikrinti pateiktus duomenis ir atlikti patikrą vietoje, gauti papildomos informacijos apie projektą ir su juo susijusią veiklą nuo paramos paraiškos pateikimo dienos, taip pat audituoti, kontroliuoti, tikrinti, kaip yra laikomasi paramos gavimo sąlygų, kaip yra vykdomas projektas ir veikla, kuriai buvo skirta parama, po paramos sutarties pasirašymo dienos iki sueis penki metai po projekto įgyvendinimo laikotarpio pabaigos;
19.7. teikti informaciją ir duomenis, reikalingus statistikos tikslams ir Veiksmų programos įgyvendinimo stebėsenai bei reikalingiems vertinimams atlikti;
19.8. viešinti paramą pagal Suteiktos paramos pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programą viešinimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2016 m. vasario 25 d. įsakymu Nr. 3D-89 „Dėl Suteiktos paramos pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programą viešinimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Viešinimo taisyklės), nustatytą tvarką;
19.9. sutikti, kad pateiktus duomenis kontrolės tikslams gali panaudoti ir kitos Lietuvos Respublikos ir ES institucijos;
19.10. leisti, kad jo veikla, susijusi su projekto įgyvendinimu, būtų tikrinama po paramos paraiškos pateikimo bet kuriame projekto įgyvendinimo etape ir penkis metus po projekto įgyvendinimo laikotarpio pabaigos;
19.11. neprieštarauti, kad duomenys apie gaunamą (gautą) paramą būtų viešinami visuomenės informavimo tikslais, taip pat gali būti perduoti kitoms ES struktūrinius ir investicinius fondus administruojančioms institucijoms, audito ir teisėsaugos institucijoms siekiant apsaugoti ES finansinius interesus ES ir Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatyta tvarka;
IX SKYRIUS
PARAMOS PARAIŠKŲ PROJEKTŲ PIRMUMO ATRANKOS KRITERIJAI
21. Projektų pirmumo atrankos kriterijai (vertinama Taisyklių XII skyriuje nustatyta tvarka):
21.1. problemos, kurią siūloma spręsti, iškėlimo pagrįstumas ir aktualumas, numatomų rezultatų indėlis į problemos sprendimą – problema iškelta pagrįstai ir yra aktuali bent vienam iš žvejybos sektoriaus segmentų (Baltijos jūra, tolimieji žvejybos rajonai, vidaus vandenys ir Baltijos jūros priekrantės žvejybos zona), o numatomi rezultatai prisidės prie jos sprendimo. Atitiktį kriterijui vertina kiekvienas Žuvininkystės tarybos narys, suteikdamas nuo 0 iki 40 balų. Privalomas mažiausias balų skaičius – 20;
21.2. projekte kaip partneriai dalyvaujančių verslinės žvejybos įmonių skaičius (reikalavimas dėl privalomo mažiausio balo skaičiaus netaikomas):
21.3. tyrimo uždavinių ir darbo plano racionalumas bei galimos rizikos numatymo ir valdymo pagrįstumas. Atitiktį kriterijui vertina kiekvienas Žuvininkystės tarybos narys atsižvelgdamas į tyrimo uždavinių ir darbo plano racionalumą bei galimos rizikos numatymo ir valdymo pagrįstumą suteikdamas nuo 0 iki 25 balų. Privalomas mažiausias balų skaičius – 15;
X SKYRIUS
TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS
22. Rengdamas projektą, pareiškėjas gali numatyti visas išlaidas, kurios yra tiesiogiai susijusios ir būtinos projektui įgyvendinti, tačiau iš paramos lėšų bus bendrai finansuojamos tik tinkamos finansuoti ir būtinos projektui įgyvendinti išlaidos, neviršijant nustatyto paramos dydžio ir intensyvumo. Tinkamų finansuoti išlaidų dalį, kurių nepadengia paramos lėšos, pareiškėjas privalo finansuoti pats. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti aiškiai išvardytos pagal išlaidų kategorijas, o ne pateikiamos kaip bendra suma. Tinkamoms finansuoti išlaidoms pagrįsti turi būti pateikiami bent 3 (trys) komerciniai pasiūlymai arba viešai tiekėjų pateikta informacija (internete, reklaminėje medžiagoje ir pan.) (su analogiškais išlaidų pagrindines savybes apibūdinančiais techniniais parametrais) (reikalavimas pateikti 3 komercinius pasiūlymus netaikomas Taisyklių 26.1, 26.5, 26.6 papunkčiuose išvardytų kategorijų išlaidoms), o tinkama finansuoti išlaidų suma nustatoma pagal mažiausią pasiūlytą kainą, jei iki paramos paraiškos pateikimo šių prekių ar paslaugų pirkimai neatlikti. Pareiškėjas turi imtis visų priemonių įsigyti paslaugas ar prekes kaina, ne didesne kaip rinkoje egzistuojančios kainos, laikydamasis racionalaus lėšų panaudojimo principo. Tuo atveju, kai pareiškėjo pateiktuose komerciniuose pasiūlymuose nurodyta prekės (paslaugos), darbų kaina yra 10 ir daugiau proc. didesnė, nei analogiškos rinkoje egzistuojančios prekės, paslaugos ar darbų kainos (į palyginimą įtrauktos prekės, paslaugos ar darbai turi atitikti pareiškėjo numatytas privalomas charakteristikas arba jas viršyti, o techniniai parametrai (jei tokie numatyti) turi būti ne daugiau nei 10 proc. mažesni, nei pareiškėjo numatyti privalomi techniniai parametrai), atliekami veiksmai, nustatyti Administravimo taisyklėse.
23. Jei pareiškėjas iki paramos paraiškos pateikimo patyrė ir apmokėjo dalį su projekto įgyvendinimu susijusių išlaidų, kurioms finansuoti prašoma paramos, kartu su paramos paraiška pateikiami pagal Projekto vykdytojo, pretenduojančio gauti paramą iš Europos jūrų reikalų ir žuvininkystės fondo pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos priemones, prekių, paslaugų ar darbų pirkimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2015 m. spalio 28 d. įsakymu Nr. 3D-799 „Dėl Projekto vykdytojo, pretenduojančio gauti paramą iš Europos jūrų reikalų ir žuvininkystės fondo pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos priemones, prekių, paslaugų ar darbų pirkimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Pirkimo taisyklės), jei Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymu nėra nustatyti didžiausieji išlaidų įkainiai, dokumentai arba pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą (toliau – Viešųjų pirkimų įstatymas), kai pareiškėjas yra perkančioji organizacija, kaip nustatyta Viešųjų pirkimų įstatyme, įvykdyto konkurso arba apklausos prekėms, paslaugoms ar darbams pirkti.
24. Įsigyjamos prekės turi būti naujos, nenaudotos, atitinkančios Lietuvos Respublikos ir ES teisės aktų nustatytus reikalavimus.
25. Tinkamomis finansuoti pripažįstamos išlaidos:
25.1. tiesiogiai susijusios su remiama veikla, būtinos ir tiesiogiai susijusios su projekto vykdymu bei patirtos ne anksčiau nei 2014 m. sausio 1 d.;
25.2. realiai suplanuotos, pagrįstos ir įsigytos už kainas, ne didesnes už analogiškų prekių, paslaugų ar darbų įprastas rinkoje egzistuojančias kainas arba neviršijant Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymu patvirtintų didžiausiųjų išlaidų įkainių;
25.3. nurodytos paramos paraiškoje ir projekto galimybių studijoje, faktiškai patirtos, užregistruotos paramos gavėjo apskaitoje ir pagrįstos išlaidų pagrindimo ir apmokėjimo įrodymo dokumentais ir kurios gali būti nustatytos patikros vietoje metu;
25.4. kai jomis prisidedama prie Taisyklių 5 punkte nurodyto Priemonės konkretaus tikslo įgyvendinimo;
26. Pagal Priemonę finansuojamos šias išlaidų kategorijas atitinkančios išlaidos:
26.1. projektą vykdančių asmenų, kurių veikla susijusi su projekte numatytų veiklų įgyvendinimu, darbo užmokestis, autorinis atlyginimas arba Nuolatinio Lietuvos gyventojo individualios veiklos vykdymo pažymą turinčio fizinio asmens atlygis, neviršijant 30 proc. tinkamų finansuoti projekto išlaidų (įskaitant visus darbdaviui ir jo darbuotojui (-ams) Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka privalomus mokėti mokesčius ir kitas su darbo teisiniais santykiais susijusias išmokas). Vienam visą darbo dieną (8 val.) dirbančio asmens užmokesčiui per mėnesį gali būti skirta ne daugiau kaip po 1 290 Eur, išskaičiavus darbdaviui privalomus mokėti mokesčius. Dirbant ne visą darbo dieną, darbo užmokestis skaičiuojamas remiantis darbo užmokesčiu projektą įgyvendinantiems asmenims, dirbantiems visą darbo dieną, proporcingai atsižvelgiant į valandas, dirbtas prie projekto;
26.2. išlaidos projektą vykdančių asmenų, kurių veikla susijusi su projekte numatytų veiklų įgyvendinimu, komandiruotėms. Lėšos komandiruotėms į užsienį gali būti skiriamos, jei projektui įvykdyti būtina pasinaudoti užsienio archyvais, laboratorine baze ar kitomis unikaliomis mokslinėmis priemonėmis, kurių nėra Lietuvoje. Tinkamomis būtų pripažįstamos komandiruočių dienpinigių ir gyvenamojo ploto nuomos išlaidos, neviršijančios Lietuvos Respublikos finansų ministro 1996 m. lapkričio 21 d. įsakyme Nr. 116 „Dėl dienpinigių ir gyvenamojo ploto nuomos normų vykstantiems į užsienio komandiruotes“ nustatytų normų;
26.3. renginiams, kurie tiesiogiai susiję su projekto vykdymu, jo rezultatų demonstravimu ir skleidimu. Vienam renginiui organizuoti gali būti skirta ne daugiau kaip 530 Eur be PVM;
26.4. išlaidos įrenginiams, prietaisams, įrangai, įrankiams, priemonėms kurie išimtinai bus naudojami projektui įgyvendinti bei projekto rezultatams pritaikyti žvejybos veikloje, įsigyti arba nuomoti;
26.5. išlaidos pagal sutartis vykdomiems moksliniams tyrimams ir techninėms žinioms ir patentams, perkamiems arba įsigyjamiems pagal licenciją iš kitų išorės šaltinių rinkos kaina pagal nesusijusių šalių sudarytą komercinį sandorį, kai nėra jokių susijusių slapto susitarimo elementų, taip pat konsultavimo ir lygiaverčių paslaugų, skirtų tik projektui, išlaidos;
26.6. papildomos pridėtinės išlaidos, tiesiogiai susijusios su projekto įgyvendinimu (iki 20 proc. einamaisiais metais projekto faktiškai patirtų išlaidų sumos): atlygis už darbą projektą administruojančiam personalui (įskaitant visus darbdaviui ir jo darbuotojui (-ams) Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka privalomus mokėti mokesčius ir kitas su darbo teisiniais santykiais susijusias išmokas, jei darbdavys ir jo darbuotojas (-jai) dirba pagal darbo sutartį (-is), arba atlygis už suteiktas paslaugas pagal sudarytą paslaugų sutartį, kai projekto rengimo ir (ar) projekto administravimo paslaugas teikia juridinis asmuo ar Nuolatinio Lietuvos gyventojo individualios veiklos vykdymo pažymą turintis fizinis asmuo), patalpų nuoma ir išlaikymas, šildymas, elektros energija, ryšiai (telefonas, paštas, internetas), transporto išlaidos, kanceliarinės prekės, kitos projekto veiklos išlaidos, t. y. išlaidos medžiagoms, komponentams, reagentams, instrumentams, darbo saugos priemonėms ir (arba) priemonėms, kurios panaudojamos projekto vykdymo metu ir negali būti apskaitomos kaip ilgalaikis turtas ar įranga. Vienam visą darbo dieną (8 val.) dirbančio administratoriaus ir finansininko užmokesčiui per mėnesį gali būti skirta ne daugiau kaip po 480 Eur kiekvienam, projekto vadovui – 574 Eur, išskaičius darbdaviui privalomus mokėti mokesčius. Dirbant ne visą darbo dieną, darbo užmokestis skaičiuojamas remiantis darbo užmokesčiu administruojantiems asmenims, dirbantiems visą darbo dieną, proporcingai atsižvelgiant į valandas, dirbtas prie projekto;
26.7. bendrosios išlaidos. Finansuojama bendrųjų išlaidų dalis gali sudaryti iki 10 proc. kitų tinkamų finansuoti projekto išlaidų vertės be PVM);
27. Netinkamos finansuoti išlaidos:
27.1. paramos gavėjo patirtos išlaidos, tiesiogiai nesusijusios su projektu ir remiama veikla, neatitinkančios Taisyklių 22–25 punktų nuostatų ir nepriskirtinos prie Taisyklių 26 punkte nustatytų kategorijų, nepagrįstos;
27.2. palūkanų mokėjimo ir išlaidos, susijusios su išperkamosios nuomos / lizingo (finansinės nuomos) sutarties administravimu, pavyzdžiui, nuomotojo pelnas, palūkanų refinansavimo, pridėtinės išlaidos;
27.3. atliktos nesilaikant pirkimų procedūrų, nustatytų Pirkimo taisyklėse arba Viešųjų pirkimų įstatyme (kai pareiškėjas yra perkančioji organizacija, kaip nustatyta Viešųjų pirkimų įstatyme) arba viršijančios Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymu patvirtintus didžiausius išlaidų įkainius;
XI SKYRIUS
PARAMOS PARAIŠKŲ TEIKIMAS
28. Paramos paraiškos priimamos taikant netiesioginio paramos paraiškų priėmimo procedūrą. Paramos paraiškas priima ir registruoja Agentūros Kaimo plėtros ir žuvininkystės programų departamento teritoriniai paramos administravimo skyriai adresais, nurodytais Agentūros interneto svetainėje www.nma.lt.
29. Paramos paraiškos forma pateikiama Taisyklių 3 priede. Kartu su paramos paraiška pateikiama projekto galimybių studija (Taisyklių 2 priedas) ir jungtinės veiklos sutartis (Taisyklių 1 priedas). Pareiškėjas taip pat gali pateikti kitus papildomus dokumentus, kurie, jo manymu, gali būti svarbūs vertinant projektą.
30. Paramos paraiška turi būti pildoma lietuvių kalba. Kita kalba užpildytos paramos paraiškos nepriimamos ir neregistruojamos.
31. Paramos paraiška turi būti pateikta spausdintine forma (surinkta kompiuteriu). Ranka užpildytos paramos paraiškos nepriimamos.
32. Paramos paraiška ir (arba) papildomi dokumentai turi būti pateikti asmeniškai ar per įgaliotą asmenį. Kitais būdais (pvz., paštu, per kurjerį, faksu arba el. paštu ir t. t.) arba kitais adresais pateiktos paramos paraiškos nepriimamos.
33. Paramos paraiškos, pateiktos pasibaigus kvietime teikti paramos paraiškas nurodytam paramos paraiškų priėmimo terminui, neregistruojamos ir nevertinamos.
34. Pareiškėjas per vieną paramos paraiškų teikimo laikotarpį gali pateikti tik vieną paramos paraišką pagal Priemonę. Pareiškėjas ir (arba) paramos gavėjas projekto pateikto pagal Priemonę įgyvendinimo laikotarpiu negali teikti naujos paramos paraiškos pagal Priemonę. Pakartotinai paramos pagal Priemonę galima kreiptis tik įgyvendinus ankstesnį pagal Priemonę finansuojamą projektą, t. y. pateikus galutinį mokėjimo prašymą ir galutinę projekto įgyvendinimo ataskaitą. Jei pirmoji paramos paraiška nėra išregistruota arba nėra pasibaigęs ankstesnio pagal Priemonę finansuojamo projekto įgyvendinimo laikotarpis, kitos to paties pareiškėjo pateiktos paramos paraiškos atmetamos.
XII SKYRIUS
PARAMOS PARAIŠKŲ ADMINISTRAVIMAS, SPRENDIMO DĖL PARAMOS SKYRIMO ARBA NESKYRIMO PRIĖMIMO IR PARAMOS SUTARTIES SUDARYMO TVARKA
35. Užregistruotų paramos paraiškų tinkamumo vertinimą sudaro dvi dalys:
36. Paramos paraiškų pirmumo atrankos vertinimas atliekamas pasibaigus paramos paraiškų priėmimo laikotarpiui. Paramos paraiškų atrankos pirmumo eilė sudaroma vadovaujantis paramos paraiškoje ir jos prieduose pateikta informacija. Jeigu paramos paraiškoje ir jos prieduose nėra konkrečiai ir aiškiai nurodytų duomenų, kuriais vadovaujantis būtų galima nustatyti pareiškėjo atitiktį projektų pirmumo atrankos kriterijui, laikoma, kad pareiškėjas jo neatitinka:
36.1. atitiktį Taisyklių 21.2 papunktyje nurodytam projektų pirmumo atrankos kriterijui vertina Agentūra, vadovaudamasi paramos paraiškoje pateikta informacija;
37. Agentūra per 7 darbo dienas po paramos paraiškų priėmimo laikotarpio pabaigos įvertina paramos paraiškų atitiktį Taisyklių 21.2 papunktyje nurodytam projektų pirmumo atrankos kriterijui, parengia ir, kartu su paramos paraiškų priedais, Ministerijai pateikia paramos paraiškų, užregistruotų per priėmimo laikotarpį, sąrašą (toliau – Sąrašas) ir paramos paraiškų priedus. Sąraše nurodoma bent ši informacija: paramos paraiškos registracijos numeris, pareiškėjas ir projekto partneris (-iai), projekto pavadinimas, prašoma paramos suma, paramos paraiškos įvertinimas pagal Taisyklių 21.2 punkte nurodytą projektų pirmumo atrankos kriterijų.
38. Ministerija, gavusi Sąrašą ir paramos paraiškų priedus, apie tai informuoja Žuvininkystės tarybos sekretorių, kuris Įsakymo dėl Žuvininkystės tarybos nustatyta tvarka organizuoja Žuvininkystės tarybos posėdį. Į Žuvininkystės tarybos posėdį kviečiami pareiškėjai ir paramos projekto partneriai.
39. Žuvininkystės tarybos nariai projektų atitiktį Taisyklių 21.1, 21.3 ir 21.4 papunkčiuose nurodytiems projektų pirmumo atrankos kriterijams vertina Taisyklių ir Žuvininkystės tarybos nuostatų, patvirtintų Įsakymu dėl Žuvininkystės tarybos, nustatyta tvarka. Vertindamas paramos paraišką Žuvininkystės tarybos narys vadovaujasi skaidrumo, objektyvumo ir nediskriminavimo, nešališkumo, interesų konflikto vengimo ir konfidencialumo principais.
40. Žuvininkystės tarybos sekretorius ne vėliau kaip prieš 10 darbo dienų iki Žuvininkystės tarybos posėdžio kartu su kvietimu į posėdį Žuvininkystės tarybos nariams elektroniniu paštu pateikia Sąrašą ir paramos paraiškų priedus, bei Paramos paraiškų atitikties pirmumo atrankos kriterijams vertinimo lentelės forma (Taisyklių 4 priedas) susipažinti.
41. Paraiškoje ir jos prieduose nurodyti duomenys be paklausimo po paramos paraiškos pateikimo Agentūrai dienos negali būti koreguojami ar tikslinami, išskyrus akivaizdžias klaidas. Taip pat Žuvininkystės tarybos posėdžio metu Pareiškėjas gali pateikti papildomos informacijos ar duomenų. Galioja tik tie paraiškoje ir jos prieduose nurodytų duomenų keitimai, kurie yra užfiksuoti posėdžio protokole ir (arba) prie jo pridėti.
42. Prieš paramos paraiškos projekto galimybių studijos aptarimą posėdyje Žuvininkystės tarybos nariai pasirašo nešališkumo ir konfidencialumo deklaraciją (Taisyklių 5 priedas). Atitinkamos projekto galimybių studijos svarstymo metu Žuvininkystės tarybos sekretoriatas pakviečia į aptarimą atvykusius pareiškėją ir jo projekto partnerius.
43. Žuvininkystės tarybos posėdžio metu, aptarus visas projektų galimybių studijas, kiekvienas posėdyje dalyvaujantis Žuvininkystės tarybos narys, įvertina kiekvienos paramos paraiškos atitiktį Taisyklių 21.1, 21.3 ir 21.4 papunkčiuose nurodytiems projektų pirmumo atrankos kriterijams ir užpildo Paramos paraiškų atitikties pirmumo atrankos kriterijams vertinimo lentelę (Taisyklių 4 priedas).
44. Per 10 darbo dienų po Žuvininkystės tarybos posėdžio Žuvininkystės tarybos sekretorius elektroniniu paštu pateikia Agentūrai Žuvininkystės tarybos posėdžio protokolą kartu su Žuvininkystės tarybos narių užpildytomis paramos projektų galimybių studijų, vertinimo lentelėmis.
45. Agentūra, gavusi iš Žuvininkystės tarybos sekretoriaus Taisyklių 44 punkte nurodytus dokumentus, per 5 darbo dienas apskaičiuoja paramos paraiškų atrankos balus ir jų vidurkius pagal kiekvieną kriterijų. Tuo atveju, kai paramos paraiškų, kurių projektų galimybių studijos įvertintos Taisyklių 46 punkte nustatytu privalomu mažiausiu atrankos balu, bendra prašoma paramos suma viršija Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymu patvirtiname Europos jūrų reikalų ir žuvininkystės fondo ir viešosios paramos didžiausiųjų metinių lėšų, skirtų įsipareigojimams pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos priemones ir veiklos sritis atitinkamais metais, paskirstymo sąraše (toliau – lėšų limitų sąrašas) pagal Priemonę planuojamą skirtą paramos sumą, Agentūra pagal atrankos kriterijus sudaro paramos paraiškų pirmumo eilę.
46. Vertinimui dėl tinkamumo skirti paramą gali būti teikiamos tik tos paramos paraiškos, kurių projektų galimybių studijas įvertino Žuvininkystės taryba ir pagal Taisyklių IX skyriuje nustatytus atrankos kriterijus:
46.1. projektas įvertintas iš viso ne mažiau kaip 50 atrankos balų (skaičiuojant Žuvininkystės tarybos narių suteiktų balų vidurkį ir Agentūros pagal Taisyklių 21.2 papunktį suteiktą balą);
47. Projektų pirmumo atrankos kriterijų vertinimo metu nustačius, kad projektas neatitinka Taisyklių 46 punkte nustatytų reikalavimų, paramos paraiška įvertinama, kaip netinkama paramai gauti.
48. Paramos paraiškos, kurioms pakanka lėšų limitų sąraše Priemonei numatytos paramos sumos, yra teikiamos vertinti dėl tinkamumo skirti paramą. Agentūra apie tai informuoja pareiškėją ir paprašo per 10 darbo dienų pateikti šiuos paramos paraiškos papildomus dokumentus:
48.1. juridinio asmens (pareiškėjo ir partnerio (-rių)) steigimo dokumentus. Verslinės žvejybos įmonių asociacijos steigimo dokumentų kopijas ir kitus dokumentus, kuriuose patvirtinama, kad asociacija atstovauja žuvininkystės sektoriaus interesams (įstatai, steigimo sandorius arba įstatymų numatytais atvejais bendruosius nuostatus. Įstatams prilygsta juridinių asmenų nuostatai, statutai ar kiti jų steigimo dokumentai);
48.2. pareiškėjo ir partnerių kompetentingo organo pritarimo projektui sprendimą ar protokolo išrašą, patvirtintą pareiškėjo vadovo ar įgalioto asmens iki paraiškos pateikimo;
48.3. dokumentus, kuriuose patvirtinama projekte dalyvaujančių mokslininkų ir (arba) tyrėjų kvalifikacija – mokslinės ar tyrimų veiklos patirtis žuvininkystės srityje (dalyvavimas atliekant mokslinius tyrimus, keliant kvalifikaciją stažuotėse, rengiant ir publikuojant mokslinius ir populiarius straipsnius, vykdant parodomuosius bandymus, organizuojant mokslo žinių viešinimo seminarus ir kt.);
49. Agentūra, gavusi iš pareiškėjo papildomus dokumentus, vadovaudamasi Administravimo taisyklių nuostatomis, per 15 darbo dienų atlieka paramos paraiškos tinkamumo skirti paramą vertinimą.
50. Sprendimą dėl paramos skyrimo arba neskyrimo paramos projektui, priima Agentūra, atsižvelgusi į paramos paraiškų vertinimo išvadas.
51. Sprendimas dėl paramos skyrimo arba neskyrimo priimamas, jo projektas rengiamas ir tvirtinamas Administravimo taisyklių nustatyta tvarka.
52. Agentūra po sprendimo skirti paramą Administravimo taisyklių nustatyta tvarka inicijuoja paramos sutarties sudarymą.
XIII SKYRIUS
MOKĖJIMO PRAŠYMŲ ir ATASKAITŲ TEIKIMO ADMINISTRAVIMO IR PARAMOS IŠMOKĖJIMO TVARKA
54. Mokėjimo prašymai teikiami Agentūros Kaimo plėtros ir žuvininkystės programų departamento teritoriniams paramos administravimo skyriams ir administruojami Administravimo taisyklių nustatyta tvarka. Mokėjimo prašymo forma ir informacija apie pridedamus dokumentus pateikiama Agentūros interneto svetainėje.
55. Paramos gavėjas gali pateikti iki 4 mokėjimo prašymų (įskaitant galutinį mokėjimo prašymą). Konkretus mokėjimo prašymų skaičius bei mokėjimo prašymų pateikimo terminai nurodomi paramos sutartyje.
56. Baigęs įgyvendinti projektą, paramos gavėjas pateikia Agentūrai galutinį mokėjimo prašymą, kuriame deklaruoja visas per laikotarpį nuo paskutinio mokėjimo prašymo patirtas ir apmokėtas tinkamas finansuoti išlaidas bei galutinę ataskaitą apie projekto rezultatus.
57. Mokėjimo prašymą pateikus pavėluotai dėl nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybių, paramos gavėjas turi Agentūrai raštu paaiškinti vėlavimo priežastis ir pateikti vėlavimo priežasties pagrindimo dokumentus.
58. Jeigu paramos gavėjas dėl pateisinamų priežasčių nori pratęsti mokėjimo prašymo pateikimo terminą, jis iki paramos sutartyje nustatyto mokėjimo prašymo pateikimo termino pabaigos turi Agentūrai pateikti argumentuotą prašymą dėl termino pratęsimo. Agentūrai priėmus sprendimą atidėti mokėjimo prašymo pateikimo terminą, keičiama paramos sutartis.
60. Priemonei taikomas paramos lėšų išmokėjimo būdas – išlaidų kompensavimas su avanso mokėjimu Administravimo taisyklių nustatyta tvarka.
61. Didžiausias projektui taikomas avanso dydis – 30 procentų visos projektui įgyvendinti skirtos sumos. Gavęs avansą paramos gavėjas pradeda įgyvendinti projektą ir pirmąjį mokėjimo prašymą kartu su ataskaitinio laikotarpio išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo dokumentais ir (arba) patvirtintomis jų kopijomis teikia Agentūrai ne vėliau kaip po 3 (trijų) mėnesių nuo avanso gavimo dienos. Jeigu per 3 (tris) mėnesius nuo avanso gavimo dienos projektas nepradedamas įgyvendinti ir nepadaroma išlaidų, paramos gavėjas per 5 darbo dienas, pasibaigus 3 mėnesių laikotarpiui, privalo grąžinti avansą Agentūrai.
62. Kartu su antruoju mokėjimo prašymu pareiškėjas teikia tarpinę ataskaitą apie projekto rezultatus ir (arba) kartu su galutiniu mokėjimo prašymu – galutinę ataskaitą apie projekto rezultatus (Taisyklių 6 priedas):
62.1. tarpinėje ataskaitoje apie projekto rezultatus, priklausomai nuo projekto pobūdžio, išdėstoma projekto įgyvendinimo eiga, nurodoma, kaip atliekama (-os) ar atlikta (-os) projekto veikla (-os) dera su projekto galimybių studijoje numatytu planu, pristatomi tarpiniai veiklos (-ų) rezultatai, nurodoma, kurie darbai atlikti, kurie ne; dėl neatliktų darbų paaiškinama, kodėl vėluojama juos atlikti arba kodėl jų nutarta atsisakyti, pateikiama informacija apie projekto išlaidų sąmatos vykdymą;
62.2. galutinėje ataskaitoje apie projekto rezultatus, priklausomai nuo projekto pobūdžio, išvardijami atlikti darbai, nurodoma, kurie darbai nėra atlikti, dėl neatliktų darbų paaiškinama, kodėl jie neatlikti. Pateikiami svarbiausi projekto rezultatai, nurodoma jų reikšmė ir kaip jie dera su projekto galimybių studijoje numatytu planu.
63. Agentūra perduoda Taisyklių 62 punkte nurodytą (-as) ataskaitą (-as) Ministerijai, kuri apie tai informuoja Žuvininkystės tarybos sekretorių, kuris Įsakymo dėl Žuvininkystės tarybos nustatyta tvarka ne vėliau kaip per 15 darbo dienų po ataskaitų pateikimo, organizuoja Žuvininkystės tarybos posėdį ataskaitai (-oms) įvertinti. Į atitinkamą Į Žuvininkystės tarybos posėdį kviečiami paramos gavėjai ir paramos projekto partneriai.
64. Žuvininkystės tarybos nariai svarsto 62 punkte nurodytą (-as) ataskaitą (-as) Žuvininkystės tarybos nuostatų nustatyta tvarka vertindami, ar vykdoma (-os) projekto veikla (-os) ir gauti rezultatai dera su projekto galimybių studija, ar gaunami (gauti) rezultatai yra vertingi, ar lėšos panaudotos tinkamai ir pagrįstai, ar paramos gavėjo pateiktos išvados yra kokybiškos ir svarios ir kt. Žuvininkystės tarybai pareiškus pastabas dėl ataskaitos (-ų), per nurodytą laiką paramos gavėjas gali jas pataisyti arba pateikti paaiškinimą. Per 5 kalendorines dienas po Žuvininkystės tarybos posėdžio Žuvininkystės tarybos sekretorius elektroniniu paštu pateikia Agentūrai Žuvininkystės tarybos posėdžio, kuriame buvo svarstomos ataskaitos, protokolą. Agentūra tvirtina mokėjimo prašymus atsižvelgusi į tai, ar Žuvininkystės taryba teigiamai įvertino Taisyklių 62 punkte nurodytos ataskaitas;
XIV SKYRIUS
SANKCIJOS
66. Paramos gavėjui, netinkamai įgyvendinančiam (įgyvendinusiam) projektą, taikomos ES ir Lietuvos Respublikos teisės aktuose numatytos sankcijos.
67. Detali sankcijų apskaičiavimo ir taikymo tvarka nustatoma vadovaujantis Sankcijų už teisės aktų nuostatų pažeidimus įgyvendinant Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos priemones taikymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2015 m. rugpjūčio 13 d. įsakymu Nr. 3D-639 „Dėl Sankcijų už teisės aktų nuostatų pažeidimus įgyvendinant Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos priemones taikymo metodikos patvirtinimo“.
XV SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
69. Už pateiktų duomenų teisingumą ir skirtų lėšų panaudojimą atsako pareiškėjo vadovas ir (arba) jungtinės veiklos sutarties pagrindu susivienijusių juridinių asmenų ar mokslininkų įgaliotas asmuo.
70. Projekto įgyvendinimo priežiūra ir patikros vietoje vykdomos Administravimo taisyklių nustatyta tvarka.
71. Pareiškėjai dėl paramos paraiškos, mokėjimo prašymo administravimo ir (arba) įgyvendinamo projekto administravimo turi teisę apskųsti Agentūros ir (arba) Ministerijos veiksmus arba neveikimą Administravimo taisyklėse nustatyta tvarka.