PALANGOS MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL MOKESČIŲ LENGVATŲ TEIKIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2022 m. gruodžio 2 d. Nr. T2-229

Palanga

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 18 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos paveldimo turto mokesčio įstatymo 7 straipsnio 2 ir 3 dalimis, Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto mokesčio 7 straipsnio 5 dalimi, Lietuvos Respublikos žemės mokesčio įstatymo 8 straipsnio 3 ir 5 dalimis, Lietuvos Respublikos rinkliavų įstatymo 7 straipsnio 2 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. lapkričio 19 nutarimo Nr. 1798 „Dėl nuomos mokesčio ir žemės nuomos mokesčio priedo už valstybinę žemę“ 1.8 punktu ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. lapkričio 10 d. nutarimo Nr. 1387 „Dėl žemės nuomos mokesčio už valstybinės žemės sklypų naudojimą“ 8 punktu, Palangos miesto savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti Mokesčių lengvatų teikimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Palangos miesto savivaldybės tarybos 2011 m. gruodžio 1 d. sprendimą Nr. 221 „Dėl mokesčių lengvatų teikimo taisyklių patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos administracinių ginčų komisijos Klaipėdos apygardos skyriui (H. Manto g. 37, LT-92236 Klaipėda) Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo nustatyta tvarka arba Regionų apygardos administracinio teismo Klaipėdos rūmams (Galinio Pylimo g. 9, LT-91230 Klaipėda) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka per 1 (vieną) mėnesį nuo šio teisės akto paskelbimo dienos.

 

 

 

Meras                                                                                                                        Šarūnas Vaitkus


 

PATVIRTINTA

Palangos miesto savivaldybės tarybos

2022 m. gruodžio 2 d. sprendimo Nr. T2-229

1 punktu

 

MOKESČIŲ LENGVATŲ TEIKIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Mokesčių lengvatų teikimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato mokesčių ir rinkliavų lengvatų (toliau – lengvatų)  teikimo Palangos miesto savivaldybės (toliau – Savivaldybė) biudžeto sąskaita tvarką.

2.  Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto mokesčio įstatymu, Lietuvos Respublikos paveldimo turto mokesčio įstatymu, Lietuvos Respublikos rinkliavų įstatymu, Lietuvos Respublikos žemės mokesčio įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. lapkričio 19 d. nutarimu Nr. 1798 „Dėl nuomos mokesčio už valstybinę žemę“ ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. lapkričio 10 d. nutarimu Nr. 1387 „Dėl žemės nuomos mokesčio už valstybinės žemės sklypų naudojimą“.

3Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Aprašo 2 punkte nurodytuose teisės aktuose.

4. Pagal šį Aprašą Savivaldybės taryba gali teikti šias lengvatas:

4.1. sumažinti nekilnojamojo turto mokesčio dydį arba visai nuo jo atleisti;

4.2. sumažinti nuomos mokesčio už valstybinę žemę dydį arba visai nuo jo atleisti;

4.3. atidėti arba išdėstyti pagal mokesčio mokėtojo pateiktą grafiką nuomos mokesčio už valstybinę žemę sumokėjimo terminą ne ilgesniam kaip vienerių metų laikotarpiui;

4.4. sumažinti paveldimo turto mokesčio dydį arba visai nuo jo atleisti;

4.5. atidėti paveldimo turto mokesčio sumokėjimo terminą ne ilgesniam kaip vienerių metų laikotarpiui po paveldėjimo teisės liudijimo išdavimo;

4.6. sumažinti žemės mokesčio dydį arba visai nuo jo atleisti;

4.7. sumažinti valstybės rinkliavos, kai ji įskaitoma į Savivaldybės biudžetą, dydį arba iš viso nuo jos atleisti.

 

II SKYRIUS

LENGVATŲ TEIKIMO KRITERIJAI IR KITI REIKALAVIMAI

 

5. Prašymus dėl mokesčių ir rinkliavų, kurie įskaitomi į Savivaldybės biudžetą, lengvatų suteikimo gali teikti fiziniai ir juridiniai asmenys.

6. Fiziniams asmenims gali būti suteikiamos paskutinio mokestinio laikotarpio (pagal mokesčio deklaracijos duomenis) lengvatos, jeigu asmens pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui per paskutinius 6 mėnesius iki prašymo pateikimo datos, yra mažesnės už valstybės remiamų pajamų dydį (išskyrus 6.5 punkte nurodytą kriterijų) bei atitinka vieną iš kriterijų:

6.1. mokesčio ar rinkliavos mokėtojo šeimoje yra bedarbių asmenų, kurie pagal Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymą laikomi bedarbiais;

6.2. mokesčio ar rinkliavos mokėtojo šeimoje yra neįgaliųjų asmenų, kuriems nustatytas neįgalumo lygis arba 55 procentų ir mažesnis darbingumo lygis, arba specialiųjų poreikių lygis;

6.3. mokesčio ar rinkliavos mokėtojas yra nepilnametis asmuo ar asmuo, sukakęs senatvės pensijos amžių;

6.4. vienas iš sutuoktinių, kai kito nėra, augina vaiką (-us) iki 14 metų amžiaus arba neįgalų vaiką;

6.5. mokesčio mokėtojui apskaičiuotas žemės ar žemės nuomos mokestis už suformuotus ir Nekilnojamojo turto registro centriniame duomenų banke užregistruotus žemės sklypus, kurių naudojimo būdas yra „Atskirųjų želdinių teritorijos“.

7. Juridiniams asmenims, jų dukterinėms įmonėms ir (ar) filialams, gali būti suteikiamos paskutinio mokestinio laikotarpio (pagal mokesčio deklaracijos duomenis) lengvatos, jeigu juridinis asmuo atitinka vieną iš kriterijų:

7.1. yra socialinė įmonė, veikianti pagal Socialinių įmonių įstatymą;

7.2. yra labdaros organizacija ir (ar) fondas, veikiantis pagal Labdaros ir paramos fondo įstatymą;

7.3. yra viešoji įstaiga, kurios vienas iš steigėjų yra Savivaldybė;

7.4. yra Savivaldybės valdoma įmonė ir jos teikiamų viešųjų paslaugų tarifų, pagrįstų tarifų apskaičiavimo metodikomis, padidėjimui turi įtakos sumokamas nekilnojamojo turto, žemės ar žemės nuomos mokestis;

7.5. yra Savivaldybės investuotojas pagal Investicijų įstatymą;

7.6. priklauso ne pelno organizacijoms, kurios vykdo švietimo, mokymo ir mokslinę, kultūrinę, sporto plėtojimo, socialinės pagalbos teikimo, taip pat kitokią visuomenei naudingą veiklą, yra profesinės sąjungos;

7.7. vykdo kultūros paveldo objektų, įregistruotų Kultūros vertybių registre, tvarkomuosius paveldosaugos  darbus;

7.8. investuoja ne mažiau kaip 3 mln. eurų į Savivaldybės teritorijoje naujai statomus ar rekonstruojamus sporto, sveikatingumo, pramogų statinius ir poilsio objektus, kuriuose naudojami Savivaldybėje išgaunami gamtiniai (mineraliniai, geoterminiai, jūros ir kt.) ištekliai. Lengvata teikiama tik tam (-iems) objektui (-ams), į kurį (-iuos) buvo investuota, atliktos statybos užbaigimo procedūros ir jis (jie) nustatyta tvarka įregistruotas viešuosiuose registruose. Teikiamos šio Aprašo 4.1, 4.2, 4.3 ir 4.6 papunkčiuose nurodytos lengvatos ne ilgiau kaip 5 metus iš eilės.

Jei susijęs juridinis asmuo ar asocijuota įmonė įsigyja objektus, į kuriuos šiame papunktyje nustatyta tvarka buvo kito susijusio juridinio asmens investuotos lėšos, kuriam nėra pasibaigęs numatytas 5 metų mokesčių lengvatų teikimo terminas, šiame papunktyje nurodytos mokesčių lengvatos teikiamos tik tiems susijusiems juridiniams asmenims (asocijuotai įmonei), kurie toliau objekte vykdo investavusio juridinio asmens pradėtą veiklą.

8. Lengvatos nesuteikiamos, jeigu:

8.1. fizinis asmuo:

8.1.1. nesumokėjo mokesčių (delspinigių) už praėjusius metus ir nepriemokų sumokėjimas nustatyta tvarka nėra atidėtas (išskyrus paskutinio deklaruojamojo laikotarpio mokesčių nepriemoką, dėl kurios kreipiasi lengvatos);

8.1.2. prašymas suteikti lengvatą pateiktas pavėluotai;

8.1.3. anksčiau suteikta lengvata buvo panaikinta šio Aprašo nustatyta tvarka;

8.1.4. neatitinka šio Aprašo II skyriuje išvardintų kriterijų bei kitų reikalavimų;

8.2. juridinis asmuo:

8.2.1. turi mokestinių įsiskolinimų valstybės ir (arba) Savivaldybės biudžetams bei Socialinio draudimo fondui, išskyrus paskutinio deklaruojamojo laikotarpio mokesčių nepriemoką, dėl kurios kreipiasi lengvatos, ir tuos atvejus, kai mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimas atidėtas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka arba dėl šių mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimo vyksta mokestinis ginčas;

8.2.2. turi įsiskolinimų Savivaldybės kontroliuojamoms įmonėms už jų suteiktas viešąsias paslaugas;

8.2.3. per trejus paskutinius metus yra pasinaudojęs de minimis valstybės pagalba, kurios dydis, įvertinus naujai teikiamą lengvatą, viršija de minimis valstybės pagalbai nustatytą maksimalų dydį;

8.2.4. yra bankrutuojantis, likviduojamas ar restruktūrizuojamas;

8.2.5. dvejų paskutiniųjų metų laikotarpiu yra pažeidęs anksčiau pasirašytas su Savivaldybe sutartis bei išduotų leidimų (licencijų) vykdymo sąlygas arba šiuo metu vyksta teisminiai procesai dėl jų vykdymo;

8.2.6. prašymas suteikti lengvatą pateiktas pavėluotai;

8.2.7. anksčiau suteikta lengvata buvo panaikinta šio Aprašo nustatyta tvarka;

8.2.8. neatitinka šio Aprašo II skyriuje išvardintų kriterijų bei kitų reikalavimų.

9. Lengvatos nesuteikiamos asmenims, kurių nuosavybės, nuomos ar kita teise valdomi pastatai, statiniai ar žemės sklypai Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka yra pripažinti  apleistais, neprižiūrimais ar nenaudojamais arba Savivaldybės administracija nustatė, kad mokestiniais metais juose buvo vykdoma veikla pažeidžiant Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso įstatymo bei Statybos įstatymo nuostatas.

10. Fiziniam asmeniui pagal jo prašymą žemės, valstybinės žemės nuomos, nekilnojamojo turto mokesčių lengvata gali būti teikiama tik tam žemės sklypui ar nekilnojamajam turtui, kuriame yra jo namų valda ir asmuo ne trumpiau kaip vieneri metai yra deklaravęs gyvenamąją vietą šioje namų valdoje.

11. Juridiniam asmeniui pagal jo prašymą žemės, valstybinės žemės nuomos arba nekilnojamojo turto mokesčio lengvata gali būti teikiama tik tam žemės sklypui ar pastatui, kuriame vykdoma šio asmens veikla. Jei juridinis asmuo veiklą vykdo išsinuomotame (pagal panaudą gautame) turte, lengvata teikiama, jei sudarytoje nuomos (panaudos) sutartyje numatyta, kad žemės, žemės nuomos mokestį už valstybinę žemę ar nekilnojamojo turto mokesčius moka nuomininkas.

12. Žemės nuomos mokesčio sumokėjimo termino atidėjimas ar išdėstymas taikomas neatsižvelgiant į šio Aprašo 6 ir 7 punktuose nustatytus kriterijus ir tik tiems asmenims, kuriems pasunkėtų finansinė būklė dėl šio mokesčio sumokėjimo teisės aktų nustatytu terminu.

13. Žemės nuomos mokesčio lengvata nesuteikiama fiziniams ir juridiniams asmenims, kurie nėra sudarę valstybinės žemės nuomos sutarčių.

 

III SKYRIUS

PRAŠYMŲ PATEIKIMAS

 

14. Prašymus suteikti lengvatas priima ir registruoja Savivaldybės administracijos Bendrasis skyrius.

15. Fiziniai asmenys, prašantys suteikti lengvatą, turi pateikti:

15.1. prašymą, kuriame turi būti nurodyta pareiškėjo vardas, pavardė, asmens kodas, gyvenamoji (deklaruota) vieta, telefono numeris, šeimos nariai, konkreti prašoma lengvatos suma;

15.2. dokumentais pagrįstus duomenis apie pareiškėjo ir jo šeimos narių per paskutinius 6 mėnesius iki prašymo pateikimo mėnesio iš visų šaltinių gautas pajamas (įskaitant socialines išmokas);

15.3. nekilnojamojo turto mokesčio metinės deklaracijos, pateiktos Valstybinei mokesčių inspekcijai, kopiją (jei kreipiasi dėl nekilnojamojo turto mokesčio lengvatos);

15.4. Valstybinės mokesčių inspekcijos pažymos apie paveldimo turto mokesčio sumą kopiją (jei kreipiasi dėl paveldimo turto mokesčio lengvatos);

15.5. žemės mokesčio deklaracijos, gautos iš Valstybinės mokesčių inspekcijos, kopiją (jei kreipiasi dėl žemės mokesčio lengvatos);

15.6. jei prašoma valstybinės žemės nuomos mokesčio lengvatos – valstybinės žemės nuomos sutarties kopiją arba prašymo Nacionalinei žemės tarnybai (arba institucijai, atsakingai už valstybinės žemės nuomos sutarčių sudarymą ir administravimą) sudaryti valstybinės žemės nuomos sutartį su jo gavimą patvirtinančiu spaudu kopiją;

15.7. institucijos išduoto leidimo (pažymos, pranešimo ar kito dokumento) dėl apskaičiuoto rinkliavos dydžio kopiją (jei kreipiasi dėl rinkliavų lengvatos);

15.8. Aprašo 6 punkte išvardintus kriterijus, suteikiančius teisę į lengvatą, patvirtinančių dokumentų kopijas;

15.9. kitus dokumentus, jei komisijai, nagrinėjančiai prašymą, nepakanka duomenų priimti nutarimą dėl Savivaldybės tarybos sprendimo projekto dėl lengvatos suteikimo rengimo.

16. Juridiniai asmenys, prašantys suteikti mokesčių lengvatas, turi pateikti:

16.1. prašymą, kuriame nurodomi duomenys apie juridinį asmenį, jo vykdomą veiklą, prašomos lengvatos rūšis ir suma;

16.2. atitinkamų mokesčių, kurių lengvatų prašoma suteikti, deklaracijų kopijas;

16.3. jei prašoma valstybinės žemės nuomos mokesčio lengvatos – valstybinės žemės nuomos sutarties kopiją arba prašymo Nacionalinei žemės tarnybai (arba institucijai, atsakingai už valstybinės žemės nuomos sutarčių sudarymą ir administravimą) sudaryti valstybinės žemės nuomos sutartį su jo gavimą patvirtinančiu spaudu kopiją;

16.4. pažymas iš Valstybinės mokesčių inspekcijos ir Socialinio draudimo fondo valdybos apie atsiskaitymą su valstybės biudžetais bei fondais (pažymos turi būti išduotos ne anksčiau kaip likus 30 dienų iki prašymo pateikimo datos);

16.5. pažymas iš savivaldybės kontroliuojamų įmonių apie atsiskaitymą už suteiktas viešas paslaugas (pažymos turi būti išduotos ne anksčiau kaip likus 30 dienų iki prašymo pateikimo datos);

16.6. institucijos išduoto leidimo (pažymos, pranešimo ar kito dokumento) dėl apskaičiuoto rinkliavos dydžio kopiją;

16.7. nuomos (panaudos) sutarties kopiją, jei lengvatos suteikimo prašoma dėl apskaičiuotų mokesčių už išsinuomotą (pagal panaudą gautą) turtą;

16.8. Aprašo 7 punkte išvardintus kriterijus, suteikiančius teisę į lengvatą, patvirtinančių dokumentų kopijas;

16.9. kitus dokumentus, jei komisijai, nagrinėjančiai prašymą, nepakanka duomenų priimti nutarimą dėl Savivaldybės tarybos sprendimo projekto dėl lengvatos suteikimo rengimo.

17. Fiziniai ir juridiniai asmenys yra atsakingi už pateikiamų duomenų ir informacijos teisingumą.

 

IV SKYRIUS

PRAŠYMŲ NAGRINĖJIMAS IR SVARSTYMAS

 

18. Gautus asmenų prašymus dėl lengvatų suteikimo nagrinėja Savivaldybės tarybos sudaryta Komisija fizinių ir juridinių asmenų mokesčių lengvatų prašymams nagrinėti ir išvadoms bei pasiūlymams teikti (toliau – Komisija).

19. Savivaldybės administracijos direktorius gautus ir įregistruotus asmenų prašymus perduoda svarstyti Komisijai.

20. Savivaldybės tarybos sprendimo dėl lengvatų suteikimo (nesuteikimo) projektą rengia ir teikia Tarybai svarstyti Komisijos pirmininkas ar jo įgaliotas asmuo, atsižvelgdamas į Komisijos nutarimą.

21. Pareiškėjams apie Savivaldybės tarybos priimtą sprendimą dėl lengvatų suteikimo (nesuteikimo) praneša Savivaldybės administracijos Bendrasis skyrius.

22. Asmenų prašymai suteikti lengvatas nagrinėjami, jei jie pateikti ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų po nustatyto mokesčių sumokėjimo termino.

23. Asmens prašymas dėl atitinkamos lengvatos gali būti svarstomas tik vieną kartą arba svarstoma dar kartą, jeigu lengvatos prašantysis asmuo pateikia papildomus dokumentus.

24. Komisijai nustačius, kad asmens prašymas suteikti lengvatą neatitinka šiame Apraše patvirtintų kriterijų ar kitų reikalavimų, Savivaldybės tarybos sprendimo projektas dėl lengvatos suteikimo nerengiamas ir svarstyti Savivaldybės tarybai neteikiamas, o Savivaldybės administracijos direktorius raštu informuoja pareiškėją apie jo prašymo netenkinimą.

 

V SKYRIUS

LENGVATOS PANAIKINIMAS

 

25. Jei paaiškėja, kad asmuo pateikė neteisingus duomenis, kurie nulėmė nepagrįstą sprendimo dėl lengvatų teikimo priėmimą, Savivaldybės tarybos sprendimas dėl mokesčio lengvatos suteikimo nustatyta tvarka pripažįstamas netekusiu galios. Savivaldybės tarybos sprendimo projektą parengia Komisijos pirmininkas ar jo įgaliotas asmuo.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

26. Savivaldybės tarybos sprendimai dėl lengvatų teikimo ar panaikinimo pateikiami (išsiunčiami) mokesčio mokėtojui (pareiškėjui) ir Valstybinei mokesčių inspekcijai.

27. Savivaldybės administracija duomenis apie suteiktą pagalbą Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registrui teikia vadovaudamasi Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“.

28. Asmens duomenys teikiami ir naudojami vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (OL 2016 L 119, p. 1) ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu. Dokumentai, kuriuose yra asmens duomenys, tvarkomi ir saugomi 10 metų po mokesčio lengvatos skyrimo ar neskyrimo vadovaujantis Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-118 „Dėl Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių patvirtinimo“. Pasibaigus saugojimo terminui, dokumentai, kuriuose yra asmens duomenų, sunaikinami, išskyrus tuos, kurie įstatymų ar kitų teisės aktų, reglamentuojančių duomenų saugojimą, nustatytais atvejais turi būti perduoti saugojimui pagal Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymą, jo įgyvendinamuosius ir kitus teisės aktus, reglamentuojančius tokių dokumentų saugojimą.

29. Šis Aprašas priimamas, keičiamas ir pripažįstamas netekusiu galios Savivaldybės tarybos sprendimu.

__________________

 

part_c5908448085a4edf80d36edfc1d11645_end