valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos

prie aplinkos ministerijos viršininkas

 

ĮSAKYMAS

dėl Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos

prie Aplinkos ministerijos viršininko 2014 m. SPALIO 7 d. įsakymo

nr. 1V-134 „DĖL VALSTYBINĖS TERITORIJŲ PLANAVIMO IR STATYBOS INSPEKCIJOS PRIE APLINKOS MINISTERIJOS VEIKLOS IR STATYBOS VALSTYBINĖS PRIEŽIŪROS RIZIKOS VADOVO PATVIRTINIMO IR VALSTYBINĖS TERITORIJŲ PLANAVIMO IR STATYBOS INSPEKCIJOS PRIE APLINKOS MINISTERIJOS VEIKLOS IR STATYBOS VALSTYBINĖS PRIEŽIŪROS RIZIKOS VALDYMO KOMITETO SUDARYMO“ pakeitimo

 

 

2016 m. gruodžio 28 d. Nr. 1V-181
Vilnius

 

Vadovaudamasi Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos (toliau – Inspekcija) nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. liepos 9 d. įsakymu Nr. 349 „Dėl Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos nuostatų patvirtinimo“, 19.1 ir 19.15 papunkčiais:

1.  P a k e i č i u Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos veiklos ir statybos valstybinės priežiūros rizikos vadovą (toliau – Vadovas), patvirtintą Inspekcijos viršininko 2014 m. spalio 7 d. įsakymu Nr. 1V-134 „Dėl Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos veiklos ir statybos valstybinės priežiūros rizikos vadovo patvirtinimo ir Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos veiklos ir statybos valstybinės priežiūros rizikos valdymo komiteto sudarymo“:

1.1. Pakeičiu Vadovo 7.11 papunktį ir išdėstau jį taip:

7.11. Komitetas – Rizikų valdymo komitetas, kurį sudaro Inspekcijos vadovybė, Strategijos ir analizės skyriaus (toliau – SAS), Teritorijų planavimo ir statybos skyriaus (toliau – TPSS), Teisės skyriaus, Bendrųjų reikalų skyriaus, Konsultavimo skyriaus ir Personalo skyriaus atstovai. Esant būtinybei, į Komiteto posėdžius gali būti kviečiami ir/ar į Komiteto sudėtį įtraukiami kitų administracijos padalinių atstovai;“;

1.2. pakeičiu Vadovo 9 punktą ir išdėstau jį taip:

9. Inspekcijos tikslai turėtų būti suprantami pakankamai plačiai ir apimti tiek bendro pobūdžio tikslus, susijusius su Inspekcijos vizija, misija, vertybėmis, tiek ir konkrečius tikslus, susijusius su Inspekcijos, atskirų jos departamentų ir skyrių, nesančių departamentų sudėtyje (toliau – padaliniai), funkcijų ir priemonių įgyvendinimu. Inspekcijos tikslai taip pat apima tikslus, susijusius su kontroliuojamų objektų priežiūra, siekiant išvengti ar sumažinti neigiamą poveikį aplinkai, visuomenei ir (ar) infrastruktūrai.“;

1.3. pakeičiu Vadovo 16 punktą ir išdėstau jį taip:

16. Liekamoji rizika priimtina tol, kol neturi reikšmingos įtakos Inspekcijos tikslų pasiekimui, todėl Rizikų tolerancija yra tiesiogiai susijusi su Inspekcijos tikslais. Inspekcijos vadovybė priima sprendimą dėl priimtino Rizikų lygio kiekvienam pagrindiniam veiklos, SVP procesui, kontroliuojamiems objektams ir apskritai visai Inspekcijai, atsižvelgiant į atitinkamo lygmens dokumentus (metinius veiklos planus, padalinių darbo planus ir kt.) ir procesus. Priimtinas Rizikų lygis gali kisti priklausomai nuo bendro Inspekcijos veiklos ir SVP konteksto, bendro nustatytų Rizikos veiksnių skaičiaus, Rizikos veiksnių portfelio struktūros ir pan.“;

1.4. pakeičiu Vadovo 26.3 papunktį ir išdėstau jį taip:

26.3. padėti Inspekcijos vadovybei sudaryti Inspekcijos metinį veiklos ir / ar padalinių darbo planus, juose numatant priemones didžiausių SVP rizikų valdymui, vadovaujantis objektyviais rizikingumo kriterijais.“;

1.5. pakeičiu Vadovo 32.2 papunktį ir išdėstau jį taip:

32.2. kiekvieno Inspekcijos padalinio lygmeniu, atsižvelgiant į jų darbo planuose nustatytus atlikti veiksmus, įvykdymo terminus, proceso ir / ar indėlio vertinimo kriterijus ir rodiklius;“;

1.6. pakeičiu Vadovo 33 punktą ir išdėstau jį taip:

33. Veiklos rizikos nustatymas ir vertinimas Inspekcijoje grindžiamas savarankišku veiklos rizikos įvertinimu, atliekamas padalinių lygmeniu. Periodinio rizikos vertinimo proceso metu kiekvienas padalinys turi nustatyti su jo veiklos sritimis susijusius vidinius ir išorinius rizikos veiksnius, nuo kurių priklauso galimi įvykiai, kurie gali nulemti įvykius, turėsiančius neigiamos įtakos Inspekcijos veiklos tikslams, ir atlikti jų tikimybės bei poveikio vertinimą vadovaujantis rizikos vertinimo ir valdymo metodika. Atlikus rizikos vertinimą, turi būti parinktos veiksmingos ir efektyvios rizikos valdymo priemonės, kurių įgyvendinimo veiksmai įtraukiami į padalinių darbo planus.“;

1.7. pakeičiu Vadovo 35.2 papunktį ir išdėstau jį taip:

35.2. kiekvieno Inspekcijos padalinio lygmeniu, atsižvelgiant į padaliniui aktualias SVP rizikas, galimą poveikį ir jų paplitimo mastą;“;

1.8. pakeičiu Vadovo 36 punktą ir išdėstau jį taip:

36. SVP rizikos nustatymas ir vertinimas Inspekcijoje padalinių, TPSS, SAS ir Inspekcijos lygmeniu. Periodinio SVP rizikos vertinimo proceso metu SAS turi atlikti padalinių lygmeniu užregistruotų SVP rizikų analizę ir nustatyti rizikos kritiškumą, pasireiškimo priežastis, kurios gali turėti neigiamas pasekmes Inspekcijos SVP tikslų pasiekimui, aplinkai, visuomenei ir (ar) infrastruktūrai. Atlikus SVP rizikos priežasčių analizę, Inspekcijos ir padalinių lygmeniu turi būti parinktos veiksmingos ir efektyvios SVP rizikos valdymo priemonės ir jų apimtys, kurių įgyvendinimo veiksmai esant poreikiui įtraukiami į Inspekcijos metinį veiklos planą ir / ar padalinių darbo planus.“;

1.9. pakeičiu Vadovo 38 punktą ir išdėstau jį taip:

38. Už Rizikų valdymo rezultatus atsakinga Inspekcijos vadovybė. Rizikų valdymo procesus koordinuoja SAS, o jį įgyvendinant dalyvauja visi padaliniai (SVP rizikų atveju – aktyviai dalyvauja TPSS) atsižvelgus į jų funkcijas ir rizikų valdymo priemonių įgyvendinimo apimtis.“;

1.10. pakeičiu Vadovo 40 punktą ir išdėstau jį taip:

40. Rizikų valdymo politikos taikymo efektyvumas įvertinamas vadovaujantis rizikos valdymo proceso rezultatais (nustatytų rizikos veiksnių pokytis per ataskaitinį laikotarpį), Inspekcijos metinių veiklos planų įgyvendinimo ir padalinių darbo planų įvykdymo ataskaitomis. Už Rizikų valdymo sistemos stebėseną atsakingas SAS.“;

1.11. pakeičiu Vadovo 43 punktą ir išdėstau jį taip:

43. Už veiklos rizikos valdymo bendrą koordinavimą atsakingas SAS. Inspekcijos viršininkas paskiria SAS specialistą SAS vedėjo pasiūlymu, kuris organizuoja veiklos rizikos valdymo procesus ir koordinuoja susijusias veiklos sritis. Padalinių lygmeniu veiklos rizikos valdymo koordinavimą užtikrina rizikos valdymo koordinatoriaus funkciją atliekantys to padalinio darbuotojai (rizikos valdymo koordinatoriaus funkciją gali atlikti ir skyriaus vedėjas ar departamento direktorius).“;

1.12. pakeičiu Vadovo 44.2.2 papunktį ir išdėstau jį taip:

44.2.2. inicijuoti ir koordinuoti periodinį veiklos rizikos vertinimo procesą savo padalinyje;“;

1.13. pakeičiu Vadovo 44.2.3 papunktį ir išdėstau jį taip:

44.2.3. siekti, kad būtų įvertinti visi su padalinio veikla susiję veiklos rizikos veiksniai;“;

1.14. pakeičiu Vadovo 44.3 papunktį ir išdėstau jį taip:

44.3. padalinių vadovų:“;

1.15. pakeičiu Vadovo 44.4.5 papunktį ir išdėstau jį taip:

44.4.5. nustatyti veiklos rizikos paplitimą kituose padaliniuose;“;

1.16. pakeičiu Vadovo 44.4.9 papunktį ir išdėstau jį taip:

44.4.9. teikti metodinę pagalbą darbuotojams, rizikos valdymo koordinatoriams, padalinių vadovams;“;

1.17. pakeičiu Vadovo 44.4.10 papunktį ir išdėstau jį taip:

44.4.10. prižiūrėti, kad suderintos veiklos rizikos valdymo priemonės būtų įtrauktos į Inspekcijos metinį veiklos planą ir / ar padalinių darbo planus;“;

1.18. pakeičiu Vadovo 44.4.11 papunktį ir išdėstau jį taip:

44.4.11. prižiūrėti, kaip padaliniai įgyvendina suplanuotas veiklos rizikos valdymo priemones;“;

1.19. pakeičiu Vadovo 49.1 papunktį ir išdėstau jį taip:

49.1. (Žingsnis 1) veiklos rizikų nustatymas ir užregistravimas atliekamas savarankiškai Inspekcijos darbuotojų  padalinių lygmeniu. Veiklos rizikos veiksniai nustatomi Vadovo 7 skyriuje nustatyta tvarka, atsižvelgiant į Inspekcijos veiklos tikslus ir / ar padalinių darbo planus, kuriuose pateikiamos proceso ir / ar indėlio vertinimo kriterijų rodiklių reikšmės;“;

1.20. pakeičiu Vadovo 49.5 papunkčio 2 schemą ir išdėstau ją taip:

“;

 

 

1.21. pakeičiu Vadovo 50.5 papunktį ir išdėstau jį taip:

50.5. (Žingsnis 5) atsižvelgdamas į veiklos rizikos priežastis, įvertina galimą veiklos rizikos paplitimą kituose padaliniuose, t. y. analizuodamas duomenis, bendraudamas su atsakingais darbuotojais padaliniuose įvertina galimybę, jog tokia pati veiklos rizika gali pasireikšti kituose padaliniuose;“;

1.22. pakeičiu Vadovo 50.6 papunkčio 3 schemą ir išdėstau ją taip:

“;

 

1.23. pakeičiu Vadovo 51.2 papunktį ir išdėstau jį taip:

51.2. (Žingsnis 2) šią rizikos valdymo priemonę SAS specialistas suderina su kitais atsakingais Inspekcijos darbuotojais: padalinių vadovais, Vadovybe;“;

1.24. pakeičiu Vadovo 51.3 papunktį ir išdėstau jį taip:

51.3. (Žingsnis 3) SAS specialistas nustato rizikos valdymo priemonės įtaką Inspekcijos metiniam veiklos planui ir / ar padalinių darbų planams;“;

1.25. pakeičiu Vadovo 51.4 papunktį ir išdėstau jį taip:

51.4. (Žingsnis 4) kai nėra reikalingas Inspekcijos metinio veiklos plano ir / ar padalinių darbų planų pakeitimas, SAS specialistas paruošia veiklos rizikos valdymo priemonę suderinimui su Inspekcijos viršininku, parengia Inspekcijos viršininko įsakymo ar pavedimo dėl veiklos rizikos valdymo priemonės įgyvendinimo projektą ir jį perduoda Inspekcijos viršininkui patvirtinti;“;

1.26. pakeičiu Vadovo 51.6 papunktį ir išdėstau jį taip:

51.6. (Žingsnis 6) SAS specialistas, kai reikalinga, inicijuoja Inspekcijos metinio veiklos plano ir/ar padalinių darbų planų pakeitimus;“;

1.27. pakeičiu Vadovo 51.7 papunktį ir išdėstau jį taip:

51.7. (Žingsnis 7) SAS specialistas informuoja atsakingus ir susijusius asmenis apie Inspekcijos viršininko patvirtintas rizikos valdymo priemones ir, jei yra reikalinga, pakeistą metinį veiklos planą ir / ar padalinių darbų planus;“;

1.28. pakeičiu Vadovo 51.9 papunkčio 4 schemą ir išdėstau ją taip:

“;

 

1.29. pakeičiu Vadovo 52.5 papunktį ir išdėstau jį taip:

52.5. (Žingsniai 6-8) Komiteto sekretorius sąrašą perduoda padalinių vadovams peržiūrėti ir pateikti pastabas bei siūlymus dėl šio sąrašo. Padalinių vadovai teikia pasiūlymus dėl veiklos rizikų valdymo priemonių. Komiteto sekretorius, apibendrinęs gautas pastabas ir pasiūlymus, juos pateikia Komitetui svarstyti;“;

1.30. pakeičiu Vadovo 52.6 papunktį ir išdėstau jį taip:

52.6. (Žingsnis 9) padalinių pateikti pasiūlymai apsvarstomi Komitete, jei reikalinga, koreguojamas rizikų ir prioritetų sąrašas. Rizikų ir prioritetų sąrašas yra tvirtinimas Komitete, tvirtinimo faktas užfiksuojamas Komiteto posėdžio protokole;“;

1.31. pakeičiu Vadovo 52.7 papunktį ir išdėstau jį taip:

52.7. (Žingsnis 10) pagal pateiktus rizikų valdymo priemonių pasiūlymus Komitetas sudaro rizikų valdymo priemonių sąrašą, kurį taip pat tvirtina Komiteto posėdžio metu. Tvirtinimo faktas užfiksuojamas Komiteto posėdžio protokole. Vadovaujantis Komiteto patvirtintu veiklos rizikų ir prioritetų sąrašu, rizikų valdymo priemonių sąrašu bei Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos veiklos planavimo tvarkos apraše, patvirtintame Inspekcijos viršininko įsakymu, (toliau – Aprašas) nustatytais reikalavimais yra rengiami padalinių darbo planai ir Inspekcijos metinis veiklos planas;“;

1.32. pakeičiu Vadovo 52.8 papunktį ir išdėstau jį taip:

52.8. (Žingsniai 11-12) SAS specialistas, vadovaudamasis padalinių pateiktomis ketvirtinėmis ataskaitomis, apibendrina rizikos valdymo priemonių įgyvendinimo rezultatus (įgyvendinimo faktą, rizikų svarbos / prioriteto pasikeitimus, rizikų suvaldymo tikslų pasiekimą) Inspekcijos lygmeniu ir apie tai informuoja Komitetą. Rizikų prioriteto / svarbos aktualumo ir suvaldymo stebėsena vykdoma pagal Vadovo VII skyriuje nustatytus principus. Komitetas priklausomai nuo numatytų rizikos valdymo priemonių įgyvendinimo rezultatų ir esamų rizikos veiksnių pokyčio įvertinimo priima sprendimą dėl tolesnio rizikos valdymo priemonių įgyvendinimo, papildomų rizikos valdymo priemonių poreikio ir kt. Sprendimai atspindimi kitų metų padalinių darbo planuose ir Inspekcijos metiniame veiklos plane.

 

“;

1.33. pakeičiu Vadovo 54 punktą ir išdėstau jį taip:

54. Inspekcijos viršininkas SAS vedėjo pasiūlymu paskiria SAS specialistą, kuris organizuoja SVP rizikos valdymo procesus. Už ekspertinį SVP rizikų vertinimą ir pagalbą SAS specialistui yra atsakingas TPSS specialistas. Padalinių lygmeniu SVP rizikos valdymo procesų koordinavimą užtikrina rizikos valdymo koordinatoriaus funkciją atliekantys to padalinio darbuotojai (rizikos valdymo koordinatoriaus funkciją gali atlikti ir skyriaus vedėjas ar departamento direktorius).“;

1.34. pakeičiu Vadovo 55.3 papunktį ir išdėstau jį taip:

55.3. padalinių vadovų:“;

1.35. pakeičiu Vadovo 55.4 papunktį ir išdėstau jį taip:

55.4. TPSS specialisto:“;

1.36. pakeičiu Vadovo 55.4.6 papunktį ir išdėstau jį taip:

55.4.6. prižiūrėti, kaip padaliniai įgyvendina suplanuotas SVP rizikos valdymo priemones;“;

1.37. pakeičiu Vadovo 55.5.2 papunktį ir išdėstau jį taip:

55.5.2. kai reikalinga, pasitarus su TPSS specialistu papildomai atlikti SVP rizikų tvarkymo veiksmus: priskirti rizikų sąrašui, nustatyti rizikų sąryšį, perkelti riziką į kitą registrą, pašalinti riziką;“;

1.38. pakeičiu Vadovo 55.5.3 papunktį ir išdėstau jį taip:

55.5.3. kai reikalinga, pasitarus su TPSS specialistu, pervertinti SVP rizikos tikimybę ir poveikį;“;

1.39. pakeičiu Vadovo 55.5.4 papunktį ir išdėstau jį taip:

55.5.4. nustatyti SVP rizikos paplitimą kituose padaliniuose;“;

1.40. pakeičiu Vadovo 55.5.5 papunktį ir išdėstau jį taip:

55.5.5. kritinių SVP rizikų atveju parinkti ir su TPSS suderinti rizikų valdymo priemones;“;

1.41. pakeičiu Vadovo 55.5.8 papunktį ir išdėstau jį taip:

55.5.8. teikti metodinę pagalbą darbuotojams, rizikos valdymo koordinatoriams ir padalinių vadovams;“;

1.42. pakeičiu Vadovo 55.5.9 papunktį ir išdėstau jį taip:

55.5.9. prižiūrėti, kad suderintos SVP rizikos valdymo priemonės būtų įtrauktos į Inspekcijos metinį veiklos planą ir / ar padalinių darbo planus;“;

1.43. pakeičiu Vadovo 59.1 papunktį ir išdėstau jį taip:

59.1. (Žingsnis 1) SVP rizikų nustatymas ir užregistravimas atliekamas savarankiškai Inspekcijos darbuotojų padalinių lygmeniu. Registruojamos turi būti tos SVP rizikos, kurios kyla iš pastebėtų bendrųjų, daugiau nei vieną kartą pasikartojusių reiškinių, tendencijų SVP srityje. Registruojama SVP rizika nėra faktas apie vienkartinę užfiksuotą konkretaus kontroliuojamo objekto neatitiktį teisės aktams;“;

1.44. pakeičiu Vadovo 59.4.2 papunktį ir išdėstau jį taip:

59.4.2. efektyviausią rizikos nustatymo būdą. Darbuotojas gali pasiūlyti, kaip nustatyti, jog kontroliuojami objektai pasižymi užregistruota SVP rizika arba kaip nustatyti, ar kituose padaliniuose ši rizika yra aktuali (pvz., pagal išduotų tam tikro tipo per tam tikrą laikotarpį statybą leidžiančių dokumentų duomenis Lietuvos Respublikos statybos leidimų ir statybos valstybinės priežiūros informacinėje sistemoje „Infostatyba“, pagal skelbimus vietinėje spaudoje apie perkamus/parduodamus sklypus saugomose teritorijose ir pan.);“;

1.45. pakeičiu Vadovo 59.4.4 papunktį ir išdėstau jį taip:

59.4.4. (Žingsnis 6) Inspekcijos darbuotojas užbaigia SVP rizikos registravimą RVIS ir pateikia jį vertinti TPSS.

“;

1.46. pakeičiu Vadovo 60.1 papunktį ir išdėstau jį taip:

60.1. TPSS specialistas reguliariai peržiūri SVP rizikų registrą ir atlieka SVP rizikų vertinimą, atranką bei prioritetų nustatymą. Vertindamas užregistruotas SVP rizikas, TPSS specialistas:“;

1.47. pakeičiu Vadovo 60.2.3 papunktį ir išdėstau jį taip:

60.2.3. (Žingsnis 5) atsižvelgdamas į kritines SVP rizikos priežastis, SAS specialistas įvertina galimą SVP rizikos paplitimą kituose padaliniuose, t. y. analizuodamas duomenis, bendraudamas su atsakingais darbuotojais padaliniuose įvertina galimybę, jog tokia pati SVP rizika gali pasireikšti kituose padaliniuose;“;

1.48. pakeičiu Vadovo 60.2.4 papunkčio 7 schemą ir išdėstau ją taip:


 

 

 

“;

1.49. pakeičiu Vadovo 61.2 papunktį ir išdėstau jį taip:

61.2. (Žingsnis 2) šią rizikos valdymo priemonę SAS specialistas suderina su TPSS specialistu;“;

1.50. pakeičiu Vadovo 61.3 papunktį ir išdėstau jį taip:

61.3. (Žingsnis 3) SAS specialistas nustato rizikos valdymo priemonės įtaką Inspekcijos metiniam veiklos planui ir / ar padalinių darbų planams;“;

1.51. pakeičiu Vadovo 61.4 papunktį ir išdėstau jį taip:

61.4. (Žingsnis 4) kai nėra reikalingas Inspekcijos metinio veiklos plano ir / ar padalinių darbų planų pakeitimas, SAS specialistas paruošia SVP rizikos valdymo priemonę suderinimui su Inspekcijos viršininku, parengia Inspekcijos viršininko įsakymo ar pavedimo dėl veiklos rizikos valdymo priemonės įgyvendinimo projektą ir jį perduoda Inspekcijos viršininkui patvirtinti;“;

1.52. pakeičiu Vadovo 61.6 papunktį ir išdėstau jį taip:

61.6. (Žingsnis 6) SAS specialistas, kai reikalinga, inicijuoja Inspekcijos metinio veiklos plano ir/ar padalinių darbų planų pakeitimus;“;

1.53. pakeičiu Vadovo 61.7 papunktį ir išdėstau jį taip:

61.7. (Žingsnis 7) SAS specialistas informuoja atsakingus ir susijusius asmenis apie viršininko patvirtintas rizikos valdymo priemones bei, jei yra reikalinga, pakeistą metinį veiklos planą ir/ar padalinių darbų planus;“;

1.54. pakeičiu Vadovo 61.8 papunktį ir išdėstau jį taip:

61.8. (Žingsnis 8) TPSS specialistas vykdo patvirtintos SVP rizikos valdymo priemonės įgyvendinimo stebėseną (t. y. ar priemonė įgyvendinama per nustatytą terminą ir pan.);“;

1.55. pakeičiu Vadovo 61.9 papunkčio 8 schemą ir išdėstau ją taip:

“;

1.56. pakeičiu Vadovo 62.5 papunktį ir išdėstau jį taip:

62.5. (Žingsniai 6-8) Komiteto sekretorius sąrašą perduoda padalinių vadovams. Padalinių vadovai peržiūri SVP rizikų ir prioritetų sąrašą, teikia pastabas bei siūlymus dėl šio sąrašo ir pasiūlymus dėl SVP rizikų valdymo priemonių. Komiteto sekretorius apibendrinęs gautas pastabas ir pasiūlymus, juos pateikia Komitetui svarstyti;“;

1.57. pakeičiu Vadovo 62.6 papunktį ir išdėstau jį taip:

62.6. (Žingsnis 9) padalinių pateikti pasiūlymai apsvarstomi Komitete, jei reikalinga koreguojamas rizikų ir prioritetų sąrašas. Rizikų ir prioritetų sąrašas yra tvirtinimas Komitete, tvirtinimo faktas užfiksuojamas Komiteto posėdžio protokole.“;

1.58. pakeičiu Vadovo 62.7 papunktį ir išdėstau jį taip:

62.7. (Žingsnis 10) Komitetas peržiūri, vertina, esant poreikiui tariasi su padalinių vadovais, koreguoja siūlymus dėl SVP rizikų valdymo priemonių. Parengus galutinį SVP rizikų valdymo priemonių sąrašą, Komitetas šias priemones tvirtina, t. y. priima sprendimą dėl šių priemonių įtraukimo į Inspekcijos metinį veiklos planą. Tvirtinimo faktas užfiksuojamas Komiteto posėdžio protokole. Vadovaujantis Komiteto patvirtintu SVP rizikų ir prioritetų sąrašu, rizikos valdymo priemonių sąrašu bei Apraše nustatytais reikalavimais yra rengiami padalinių darbo planai ir Inspekcijos metinis veiklos planas;“;

1.59. pakeičiu Vadovo 62.8 papunktį ir išdėstau jį taip:

62.8. (Žingsniai 11-12) SAS specialistas, vadovaudamasis padalinių pateiktomis ketvirtinėmis ataskaitomis, apibendrina rizikos valdymo priemonių įgyvendinimo rezultatus (įgyvendinimo faktą, rizikų svarbos / prioriteto pasikeitimus, rizikų valdymo tikslų pasiekimą) Inspekcijos lygmeniu ir apie tai informuoja Komitetą. Rizikų prioriteto / svarbos aktualumo ir valdymo stebėsena vykdoma pagal Vadovo 7.4.5 skyriuje nustatytus principus. Komitetas priklausomai nuo numatytų rizikos valdymo priemonių įgyvendinimo rezultatų ir esamų rizikos veiksnių pokyčio įvertinimo priima sprendimą dėl tolesnio rizikos valdymo priemonių įgyvendinimo, papildomų rizikos valdymo priemonių poreikio ir kt. Sprendimai atspindimi kitų metų padalinių darbo planuose ir Inspekcijos metiniame veiklos plane.

“;

1.60. pakeičiu Vadovo 63 punktą ir išdėstau jį taip:

63. Veiklos rizikos valdymo procesai ir SVP rizikos valdymo procesai (toliau bendrai – Rizikų valdymo procesai) yra neatsiejama Inspekcijos veiklos planavimo ir valdymo sistemos dalis. Rizikų valdymo procesai derinami su metiniu Inspekcijos veiklos planavimo ciklu, siekiant nuosekliai įvertinti su veiklos tikslais susijusius rizikos veiksnius ir įtraukti į padalinių darbo planus atitinkamas rizikos valdymo priemones. Be to, Rizikų įvertinimas turi įtakos ir nustatomiems veiklos tikslams, kadangi jau šiame etape priimamas sprendimas dėl veiklos rizikos lygio.

Atskirų veiklos sričių terminus nustato SAS, atsižvelgdamas į pasirengimo metiniam veiklos planavimo ciklui eigą, atitinkamų teisės aktų reikalavimus ir kitus veiksnius.               Prieš pradedant metinį Rizikų vertinimo, valdymo priemonių planavimo procesą SAS specialistas Inspekcijos darbuotojus elektroniniu paštu informuoja apie Rizikų valdymo proceso ciklo pradžią, etapus ir trukmę, proceso dalyvių vaidmenis, atsakomybę, laukiamus rezultatus ir priemonių įvykdymo terminus. Vadovaujantis Strateginio planavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės  2002 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 827, ir Aprašu, ateinančių metų Rizikų valdymo proceso ciklo pradžia laikoma einamųjų metų kovo mėnuo, t. y. mėnesiu anksčiau, negu pagal Strateginio planavimo metodiką ministerijos ir Vyriausybės įstaigos pradeda rengti strateginių veiklos planų projektus, planuojamus rezultatus ir asignavimų poreikio skaičiavimus.“;

1.61. pakeičiu Vadovo 65 punktą ir išdėstau jį taip:

65. Rizikų valdymo priemonių įgyvendinimo rezultatai pateikiami padalinių ketvirtinėse darbo planų įgyvendinimo ataskaitose.“;

1.62. pakeičiu Vadovo 66 punktą ir išdėstau jį taip:

66. Toliau pateikiamas Rizikų valdymo proceso grafikas, sudarytas atsižvelgiant į Rizikų valdymo proceso metu atliekamų procedūrų terminus.

 

Veikla

Dalyviai

Rezultatas

Terminas

 

1

2

3

4

 

Veiklos rizika

SVP rizika

 

Nuolatinis rizikos valdymo procesas

 

Rizikų registravimas, rizikų priežasčių, nustatymo būdų ir valdymo priemonių pasiūlymas

Darbuotojai

Darbuotojai

Užregistruota ir vertinimui pateikta veiklos ar SVP rizika.

Vyksta nuolat pagal poreikį

 

Rizikų registrų peržiūra/vertinimas, rizikų kritiškumo vertinimas, kritinių rizikų poveikio ir tikimybės vertinimas, priežasčių nustatymas, valdymo priemonių parinkimas

SAS specialistas

TPSS, SAS specialistai

Užregistruota ir vertinimui pateikta veiklos ar SVP rizika

Kas mėnesį arba kitu pasirinktu periodiškumu

 

Metinis rizikos valdymo procesas

 

Metinio Rizikų valdymo proceso inicijavimas

SAS specialistas

SAS specialistas

Rizikos valdymo proceso metinio ciklo pradžia

Kovo mėnuo

 

Rizikų registravimas, rizikų priežasčių, nustatymo būdų ir valdymo priemonių pasiūlymas

Darbuotojai

Darbuotojai

Užregistruota ir vertinimui pateikta veiklos ar SVP rizika.

 

 

Rizikų registrų peržiūra/vertinimas, rizikų kritiškumo vertinimas, rizikų poveikio ir tikimybės vertinimas, rizikų priežasčių nustatymas, paplitimo vertinimas

SAS specialistas

TPSS, SAS specialistai

Veiklos rizikų registras ir SVP rizikų registras – įvertintos rizikos poveikio ir tikimybės atžvilgiu, nustatytos rizikų priežastys

Liepos 15 d.

 

Rizikų ir prioritetų sąrašo parengimas ir pateikimas Komitetui

SAS specialistas

SAS specialistas

Apibendrintas veiklos rizikų ir SVP rizikų prioritetų sąrašas

Rugpjūčio 1 d.

 

Rizikos valdymo priemonių nustatymas

Padalinių vadovai,

Komitetas

Padalinių vadovai,

Komitetas

Nustatytos rizikų valdymo priemonės

Rugsėjo 1 d.

 

Inspekcijos metinio veiklos plano projekto parengimas

 

Padalinių darbo planų projektų parengimas

SAS specialistas,

padalinių vadovai, Inspekcijos vadovybė

SAS specialistas,

padalinių vadovai, Inspekcijos vadovybė

Inspekcijos metinio veiklos plano projektas

 

Padalinių darbo planų projektai

Lapkričio 1 d.

 

Spalio 1 d.

 

Rizikos valdymo sistemos stebėsena

SAS specialistas

TPSS specialistas

Veiklos plano įgyvendinimo rezultatų ataskaitų peržiūra (rengiamos pagal Aprašą)

Kiekvieną ketvirtį

 

 

 

 

“;

 

1.63. pakeičiu Vadovo 69 punktą ir išdėstau jį taip:

„69. Rizikų registravimo ir Rizikų analizės metu nustatomi galimi įvykiai, kurie gali turėti įtakos Inspekcijos ir / ar atskiro padalinio nustatytų tikslų pasiekimui. Įvykiai, galintys turėti neigiamą poveikį tikslo siekimui (tikslas nepasiekiamas iš esmės, pasiekiamas ne laiku, nesilaikant tam tikrų nustatytų išorinių ir / ar vidinių reikalavimų ir pan.), laikomi Rizikos veiksniais, kuriuos būtina įvertinti ir taikyti valdymo priemones.“;

1.64. pakeičiu Vadovo 71 punktą ir išdėstau jį taip:

71. Įvykis yra atsitikimas ar reiškinys, kurį lemia vidiniai ar išoriniai veiksniai, ir kuris gali paveikti Inspekcijos ir / ar atskiro padalinio tikslų siekimą. Įvykiai gali turėti teigiamą poveikį, neigiamą poveikį arba tiek teigiamą, tiek ir neigiamą poveikį. Vadove pagrindinis dėmesys skiriamas neigiamą poveikį galintiems turėti įvykiams, t. y. Rizikos veiksniams.“;

1.65. pakeičiu Vadovo 72 punktą ir išdėstau jį taip:

72. Padalinių tikslai (priemonės, veiksmai, proceso ir / ar indėlio vertinimo kriterijai ir jų rodikliai ir kt.) nustatomi Inspekcijos metiniame veiklos plane, taip pat padalinių darbo planuose. Nustatant įvykius (Rizikos veiksnius) atsižvelgiama į šias pagrindines tikslų grupes:“;

1.66. pakeičiu Vadovo 79 punktą ir išdėstau jį taip:

79. Įvykiai nustatomi stebint kasdienės veiklos rezultatus, jų tendencijas bei jas užfiksuojant savarankiškai RVIS ir / ar organizuojant struktūrišką grupinę diskusiją, kurios metu diskusijos dalyviai aptaria visos Inspekcijos ir / ar atitinkamo padalinio ateinančių metų veiklos priemones ir jų įgyvendinimui galinčius turėti įtakos įvykius, atsižvelgiant į praeities įvykius ir prognozuojamas tendencijas. Bendruoju atveju vadovaujamasi diskusijos dalyvių supratimu ir žiniomis, naudojama turima statistinė informacija apie konkrečių tikslų įvykdymo rezultatus ir jiems įtakos turėjusius veiksnius. Rizikos nustatymo diskusijoje gali dalyvauti atitinkamo padalinio rizikos valdymo koordinatoriai, kurie atlieka rizikos valdymo eksperto vaidmenį diskusijos metu.“;

1.67. pakeičiu Vadovo 81 punktą ir išdėstau jį taip:

81. Jei pasirenkama Inspekcijoje / padalinyje organizuoti grupinę diskusiją rizikoms nustatyti, rekomenduojama laikytis šio diskusijos plano:“;

1.68. pakeičiu Vadovo 81.1 papunktį ir išdėstau jį taip:

81.1. nustatomi pagrindiniai Inspekcijos ir / ar padalinio veiklos tikslai (priemonės, veiksmai, proceso ir / ar indėlio vertinimo kriterijai ir jų rodikliai);“;

1.69. pakeičiu Vadovo 81.2 papunktį ir išdėstau jį taip:

81.2. apibrėžiama, kaip padalinio veikla siejasi su Inspekcijos veiklos tikslais (jei diskusija vyksta padalinyje);“;

1.70. pakeičiu Vadovo 81.4 papunktį ir išdėstau jį taip:

81.4. aptariami rizikos veiksniai, galintys nulemti įvykius, kurie turėtų neigiamos įtakos padalinių veiklai, Inspekcijos veiklos tikslų siekimui;“;

1.71. pakeičiu Vadovo 81.5 papunktį ir išdėstau jį taip:

81.5. nustatomi įvykiai, galintys turėti neigiamą įtaką Inspekcijos / padalinių veiklai (rizikos veiksniams);“;

1.72. pakeičiu Vadovo 81.7 papunktį ir išdėstau jį taip:

81.7. nurodomi nenumatyti įvykiai per praėjusius 12 mėnesių, turėję neigiamos įtakos Inspekcijos / padalinių veiklai, kurių Inspekcijos vadovybė, padalinių vadovai ir darbuotojai nebuvo numatę;“;

1.73. pakeičiu Vadovo 82 punktą ir išdėstau jį taip:

82. Inspekcijos darbuotojai gali savarankiškai užpildyti Rizikos veiksnių (Rizikų) registrą ir jį pateikti TPSS (SVP rizikų registrui) arba SAS (veiklos rizikos registrui) specialistų vertinimui. Tokiu atveju grupinės diskusijos padalinio lygmenyje gali būti nevykdomos.“;

1.74. pakeičiu Vadovo 84 punktą ir išdėstau jį taip:

84. Vadovo 2 priede pateikiami veiklos rizikos veiksnių pavyzdžiai, kurie galėtų būti naudojami nustatant padalinių veiklos rizikos veiksnius (pagal pagrindinius veiklos procesus). Šiame Vadovo priede pateikiami su pagrindiniais veiklos procesais susijusių kitų galimų įvykių ir rizikos veiksnių nustatymo, vertinimo ir valdymo metodikų pavyzdžiai. Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos kontroliuojamų objektų rizikingumo vertinimo ir atrankos modelio aprašo, patvirtinto Inspekcijos viršininko įsakymu, 2 priede pateikiami SVP rizikų pavyzdžiai. Visi rizikų pavyzdžiai nebūtinai ir ne visada bus taikytini kiekvienam padaliniui ar veiklos procesui. Pateikti pavyzdžiai nėra išsamus visų galimų Rizikos veiksnių sąrašas.“;

1.75. pakeičiu Vadovo 92 punktą ir išdėstau jį taip:

92. Tais atvejais, kai Rizikos veiksniai gali paveikti keletą padalinių, jie gali būti grupuojami ir nagrinėjami pirmiausia šių padalinių, vėliau Inspekcijos mastu. Peržiūrėti sąsajas tarp Rizikos veiksnių tikimybės ir poveikio yra svarbi užduotis atliekant rizikos vertinimą.“;

1.76. pakeičiu Vadovo 108.1 papunktį ir išdėstau jį taip:

108.1. operatyvinio pobūdžio, kurios nedaro įtakos ir nereikalauja pakeitimų Inspekcijos metiniame veiklos plane ir / ar padalinių darbo planuose;“;

1.77. pakeičiu Vadovo 108.2 papunktį ir išdėstau jį taip:

108.2. ilgalaikės ir/ar didesnės apimties, kurios daro įtaką ir reikalauja pakeitimų Inspekcijos metiniame veiklos plane ir/ar padalinių darbo planuose. Esant būtinybei keisti parengtus Inspekcijos metinį veiklos planą ir / ar padalinių darbo planus, SAS specialistas inicijuoja Inspekcijos metinio veiklos plano ir / ar padalinių darbo planų keitimą / tikslinimą.“;

1.78. pakeičiu Vadovo 112 punktą ir išdėstau jį taip:

112. Pasirinkus rizikos valdymo priemones, nustatomi jų įgyvendinimo terminai, atsakomybės ir laukiamas rezultatas, t. y. būsena, kuri būtų pasiekta įgyvendinus atitinkamas priemones. Atsakomybė už rizikos valdymo priemonių įgyvendinimą nustatoma atsižvelgiant į Inspekcijos struktūrą, padalinių atliekamas funkcijas bei atsakomybės sritis. Jeigu įgyvendinant Rizikų valdymo priemonę turi dalyvauti daugiau nei vienas padalinys, nurodoma, kokius konkrečius veiksmus kiekvienas padalinys turi atlikti įgyvendinant atitinkamą Rizikų valdymo priemonę (pavyzdžiui, pradinės informacijos surinkimas, galimybių studija, projekto inicijavimas, Inspekcijos teisės akto parengimas, aprobavimas, tvirtinimas ir pan.).“;

1.79. pakeičiu Vadovo 113 punktą ir išdėstau jį taip:

113. Rizikų valdymo priemonės įgyvendinimo terminai nustatomi atsižvelgiant į jos įgyvendinimo procese dalyvaujančių padalinių užimtumą ir turi būti suderinti su visais šiame procese dalyvaujančiais padaliniais.“;

1.80. pakeičiu Vadovo 114 punktą ir išdėstau jį taip:

114. Didelės apimties bendrų visai Inspekcijai, apimančių visus arba didelę dalį padalinių, Rizikų valdymo priemonių įgyvendinimas gali būti realizuojamas projekto pagrindu.“;

1.81. pakeičiu Vadovo 122 punktą ir išdėstau jį taip:

122. Rizikų suvaldymo stebėsenos rezultatai pateikiami RVIS, nurodant rizikos valdymo priemonių įgyvendinimo / neįgyvendinimo faktą, rizikos suvaldymo tikslo pasiekimą / nepasiekimą. Rizikų suvaldymo rezultatus SAS specialistas pateikia veiklos rizikos registre, SVP rizikų suvaldymo rezultatus TPSS specialistas pateikia SVP rizikos registre.“.

2.  P a k e i č i u Vadovo 2 priedo 12 punktą ir išdėstau jį taip:

12. Neunifikuoti veiklos procesai Inspekcijos ir padalinių lygmeniu.“.

3.  P a k e i č i u Inspekcijos viršininko 2014 m. spalio 7 d. įsakymą Nr. 1V-134 „Dėl Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos veiklos ir statybos valstybinės priežiūros rizikos vadovo patvirtinimo ir Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos veiklos ir statybos valstybinės priežiūros rizikos valdymo komiteto sudarymo“ ir išdėstau 2 punktą taip:

2. S u d a r a u šios sudėties Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos veiklos ir statybos valstybinės priežiūros rizikos valdymo komitetą:

Laura Nalivaikienė – Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos (toliau – Inspekcija) viršininkė, komiteto pirmininkė;

Eglė Kuklierienė – Inspekcijos viršininko pavaduotoja;

Aidas Valys – Inspekcijos viršininko pavaduotojas;

Lina Staškevičienė – Teritorijų planavimo ir statybos departamento l. e. Teritorijų planavimo ir statybos skyriaus vedėjo pareigas;

Vytautas Ambrazas – Strategijos ir analizės skyriaus vedėjas;

Ričerdas Indrašius – Konsultavimo skyriaus vedėjas;

Linas Vidžys – Bendrųjų reikalų skyriaus vedėjas;

Diana Jasinavičiūtė – l. e. Teisės skyriaus vedėjo pareigas;

Marius Juškys – Strategijos ir analizės skyriaus vyriausiasis specialistas, komiteto sekretorius.

Į šio komiteto posėdžius gali būti kviečiami ir / ar į jo sudėtį įtraukiami kitų Inspekcijos administracijos padalinių atstovai.“.

4.  N u s t a t a u, kad šis įsakymas įsigalioja 2017 m. sausio 3 d.

 

 

 

Viršininkė                                                                                                                 Laura Nalivaikienė