valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos
prie aplinkos ministerijos viršininkas
ĮSAKYMAS
dėl Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos
prie Aplinkos ministerijos viršininko 2014 m. SPALIO 7 d. įsakymo
nr. 1V-134 „DĖL VALSTYBINĖS TERITORIJŲ PLANAVIMO IR STATYBOS INSPEKCIJOS PRIE APLINKOS MINISTERIJOS VEIKLOS IR STATYBOS VALSTYBINĖS PRIEŽIŪROS RIZIKOS VADOVO PATVIRTINIMO IR VALSTYBINĖS TERITORIJŲ PLANAVIMO IR STATYBOS INSPEKCIJOS PRIE APLINKOS MINISTERIJOS VEIKLOS IR STATYBOS VALSTYBINĖS PRIEŽIŪROS RIZIKOS VALDYMO KOMITETO SUDARYMO“ pakeitimo
2016 m. gruodžio 28 d. Nr. 1V-181
Vilnius
Vadovaudamasi Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos (toliau – Inspekcija) nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. liepos 9 d. įsakymu Nr. 349 „Dėl Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos nuostatų patvirtinimo“, 19.1 ir 19.15 papunkčiais:
1. P a k e i č i u Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos veiklos ir statybos valstybinės priežiūros rizikos vadovą (toliau – Vadovas), patvirtintą Inspekcijos viršininko 2014 m. spalio 7 d. įsakymu Nr. 1V-134 „Dėl Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos veiklos ir statybos valstybinės priežiūros rizikos vadovo patvirtinimo ir Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos veiklos ir statybos valstybinės priežiūros rizikos valdymo komiteto sudarymo“:
1.1. Pakeičiu Vadovo 7.11 papunktį ir išdėstau jį taip:
„7.11. Komitetas – Rizikų valdymo komitetas, kurį sudaro Inspekcijos vadovybė, Strategijos ir analizės skyriaus (toliau – SAS), Teritorijų planavimo ir statybos skyriaus (toliau – TPSS), Teisės skyriaus, Bendrųjų reikalų skyriaus, Konsultavimo skyriaus ir Personalo skyriaus atstovai. Esant būtinybei, į Komiteto posėdžius gali būti kviečiami ir/ar į Komiteto sudėtį įtraukiami kitų administracijos padalinių atstovai;“;
1.2. pakeičiu Vadovo 9 punktą ir išdėstau jį taip:
„9. Inspekcijos tikslai turėtų būti suprantami pakankamai plačiai ir apimti tiek bendro pobūdžio tikslus, susijusius su Inspekcijos vizija, misija, vertybėmis, tiek ir konkrečius tikslus, susijusius su Inspekcijos, atskirų jos departamentų ir skyrių, nesančių departamentų sudėtyje (toliau – padaliniai), funkcijų ir priemonių įgyvendinimu. Inspekcijos tikslai taip pat apima tikslus, susijusius su kontroliuojamų objektų priežiūra, siekiant išvengti ar sumažinti neigiamą poveikį aplinkai, visuomenei ir (ar) infrastruktūrai.“;
1.3. pakeičiu Vadovo 16 punktą ir išdėstau jį taip:
„16. Liekamoji rizika priimtina tol, kol neturi reikšmingos įtakos Inspekcijos tikslų pasiekimui, todėl Rizikų tolerancija yra tiesiogiai susijusi su Inspekcijos tikslais. Inspekcijos vadovybė priima sprendimą dėl priimtino Rizikų lygio kiekvienam pagrindiniam veiklos, SVP procesui, kontroliuojamiems objektams ir apskritai visai Inspekcijai, atsižvelgiant į atitinkamo lygmens dokumentus (metinius veiklos planus, padalinių darbo planus ir kt.) ir procesus. Priimtinas Rizikų lygis gali kisti priklausomai nuo bendro Inspekcijos veiklos ir SVP konteksto, bendro nustatytų Rizikos veiksnių skaičiaus, Rizikos veiksnių portfelio struktūros ir pan.“;
1.4. pakeičiu Vadovo 26.3 papunktį ir išdėstau jį taip:
1.5. pakeičiu Vadovo 32.2 papunktį ir išdėstau jį taip:
1.6. pakeičiu Vadovo 33 punktą ir išdėstau jį taip:
„33. Veiklos rizikos nustatymas ir vertinimas Inspekcijoje grindžiamas savarankišku veiklos rizikos įvertinimu, atliekamas padalinių lygmeniu. Periodinio rizikos vertinimo proceso metu kiekvienas padalinys turi nustatyti su jo veiklos sritimis susijusius vidinius ir išorinius rizikos veiksnius, nuo kurių priklauso galimi įvykiai, kurie gali nulemti įvykius, turėsiančius neigiamos įtakos Inspekcijos veiklos tikslams, ir atlikti jų tikimybės bei poveikio vertinimą vadovaujantis rizikos vertinimo ir valdymo metodika. Atlikus rizikos vertinimą, turi būti parinktos veiksmingos ir efektyvios rizikos valdymo priemonės, kurių įgyvendinimo veiksmai įtraukiami į padalinių darbo planus.“;
1.7. pakeičiu Vadovo 35.2 papunktį ir išdėstau jį taip:
1.8. pakeičiu Vadovo 36 punktą ir išdėstau jį taip:
„36. SVP rizikos nustatymas ir vertinimas Inspekcijoje padalinių, TPSS, SAS ir Inspekcijos lygmeniu. Periodinio SVP rizikos vertinimo proceso metu SAS turi atlikti padalinių lygmeniu užregistruotų SVP rizikų analizę ir nustatyti rizikos kritiškumą, pasireiškimo priežastis, kurios gali turėti neigiamas pasekmes Inspekcijos SVP tikslų pasiekimui, aplinkai, visuomenei ir (ar) infrastruktūrai. Atlikus SVP rizikos priežasčių analizę, Inspekcijos ir padalinių lygmeniu turi būti parinktos veiksmingos ir efektyvios SVP rizikos valdymo priemonės ir jų apimtys, kurių įgyvendinimo veiksmai esant poreikiui įtraukiami į Inspekcijos metinį veiklos planą ir / ar padalinių darbo planus.“;
1.9. pakeičiu Vadovo 38 punktą ir išdėstau jį taip:
1.10. pakeičiu Vadovo 40 punktą ir išdėstau jį taip:
„40. Rizikų valdymo politikos taikymo efektyvumas įvertinamas vadovaujantis rizikos valdymo proceso rezultatais (nustatytų rizikos veiksnių pokytis per ataskaitinį laikotarpį), Inspekcijos metinių veiklos planų įgyvendinimo ir padalinių darbo planų įvykdymo ataskaitomis. Už Rizikų valdymo sistemos stebėseną atsakingas SAS.“;
1.11. pakeičiu Vadovo 43 punktą ir išdėstau jį taip:
„43. Už veiklos rizikos valdymo bendrą koordinavimą atsakingas SAS. Inspekcijos viršininkas paskiria SAS specialistą SAS vedėjo pasiūlymu, kuris organizuoja veiklos rizikos valdymo procesus ir koordinuoja susijusias veiklos sritis. Padalinių lygmeniu veiklos rizikos valdymo koordinavimą užtikrina rizikos valdymo koordinatoriaus funkciją atliekantys to padalinio darbuotojai (rizikos valdymo koordinatoriaus funkciją gali atlikti ir skyriaus vedėjas ar departamento direktorius).“;
1.12. pakeičiu Vadovo 44.2.2 papunktį ir išdėstau jį taip:
1.13. pakeičiu Vadovo 44.2.3 papunktį ir išdėstau jį taip:
1.15. pakeičiu Vadovo 44.4.5 papunktį ir išdėstau jį taip:
1.16. pakeičiu Vadovo 44.4.9 papunktį ir išdėstau jį taip:
1.17. pakeičiu Vadovo 44.4.10 papunktį ir išdėstau jį taip:
1.18. pakeičiu Vadovo 44.4.11 papunktį ir išdėstau jį taip:
1.19. pakeičiu Vadovo 49.1 papunktį ir išdėstau jį taip:
„49.1. (Žingsnis 1) veiklos rizikų nustatymas ir užregistravimas atliekamas savarankiškai Inspekcijos darbuotojų padalinių lygmeniu. Veiklos rizikos veiksniai nustatomi Vadovo 7 skyriuje nustatyta tvarka, atsižvelgiant į Inspekcijos veiklos tikslus ir / ar padalinių darbo planus, kuriuose pateikiamos proceso ir / ar indėlio vertinimo kriterijų rodiklių reikšmės;“;
1.21. pakeičiu Vadovo 50.5 papunktį ir išdėstau jį taip:
„50.5. (Žingsnis 5) atsižvelgdamas į veiklos rizikos priežastis, įvertina galimą veiklos rizikos paplitimą kituose padaliniuose, t. y. analizuodamas duomenis, bendraudamas su atsakingais darbuotojais padaliniuose įvertina galimybę, jog tokia pati veiklos rizika gali pasireikšti kituose padaliniuose;“;
1.23. pakeičiu Vadovo 51.2 papunktį ir išdėstau jį taip:
1.24. pakeičiu Vadovo 51.3 papunktį ir išdėstau jį taip:
1.25. pakeičiu Vadovo 51.4 papunktį ir išdėstau jį taip:
„51.4. (Žingsnis 4) kai nėra reikalingas Inspekcijos metinio veiklos plano ir / ar padalinių darbų planų pakeitimas, SAS specialistas paruošia veiklos rizikos valdymo priemonę suderinimui su Inspekcijos viršininku, parengia Inspekcijos viršininko įsakymo ar pavedimo dėl veiklos rizikos valdymo priemonės įgyvendinimo projektą ir jį perduoda Inspekcijos viršininkui patvirtinti;“;
1.26. pakeičiu Vadovo 51.6 papunktį ir išdėstau jį taip:
1.27. pakeičiu Vadovo 51.7 papunktį ir išdėstau jį taip:
1.29. pakeičiu Vadovo 52.5 papunktį ir išdėstau jį taip:
„52.5. (Žingsniai 6-8) Komiteto sekretorius sąrašą perduoda padalinių vadovams peržiūrėti ir pateikti pastabas bei siūlymus dėl šio sąrašo. Padalinių vadovai teikia pasiūlymus dėl veiklos rizikų valdymo priemonių. Komiteto sekretorius, apibendrinęs gautas pastabas ir pasiūlymus, juos pateikia Komitetui svarstyti;“;
1.30. pakeičiu Vadovo 52.6 papunktį ir išdėstau jį taip:
1.31. pakeičiu Vadovo 52.7 papunktį ir išdėstau jį taip:
„52.7. (Žingsnis 10) pagal pateiktus rizikų valdymo priemonių pasiūlymus Komitetas sudaro rizikų valdymo priemonių sąrašą, kurį taip pat tvirtina Komiteto posėdžio metu. Tvirtinimo faktas užfiksuojamas Komiteto posėdžio protokole. Vadovaujantis Komiteto patvirtintu veiklos rizikų ir prioritetų sąrašu, rizikų valdymo priemonių sąrašu bei Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos veiklos planavimo tvarkos apraše, patvirtintame Inspekcijos viršininko įsakymu, (toliau – Aprašas) nustatytais reikalavimais yra rengiami padalinių darbo planai ir Inspekcijos metinis veiklos planas;“;
1.32. pakeičiu Vadovo 52.8 papunktį ir išdėstau jį taip:
„52.8. (Žingsniai 11-12) SAS specialistas, vadovaudamasis padalinių pateiktomis ketvirtinėmis ataskaitomis, apibendrina rizikos valdymo priemonių įgyvendinimo rezultatus (įgyvendinimo faktą, rizikų svarbos / prioriteto pasikeitimus, rizikų suvaldymo tikslų pasiekimą) Inspekcijos lygmeniu ir apie tai informuoja Komitetą. Rizikų prioriteto / svarbos aktualumo ir suvaldymo stebėsena vykdoma pagal Vadovo VII skyriuje nustatytus principus. Komitetas priklausomai nuo numatytų rizikos valdymo priemonių įgyvendinimo rezultatų ir esamų rizikos veiksnių pokyčio įvertinimo priima sprendimą dėl tolesnio rizikos valdymo priemonių įgyvendinimo, papildomų rizikos valdymo priemonių poreikio ir kt. Sprendimai atspindimi kitų metų padalinių darbo planuose ir Inspekcijos metiniame veiklos plane.
“;
1.33. pakeičiu Vadovo 54 punktą ir išdėstau jį taip:
„54. Inspekcijos viršininkas SAS vedėjo pasiūlymu paskiria SAS specialistą, kuris organizuoja SVP rizikos valdymo procesus. Už ekspertinį SVP rizikų vertinimą ir pagalbą SAS specialistui yra atsakingas TPSS specialistas. Padalinių lygmeniu SVP rizikos valdymo procesų koordinavimą užtikrina rizikos valdymo koordinatoriaus funkciją atliekantys to padalinio darbuotojai (rizikos valdymo koordinatoriaus funkciją gali atlikti ir skyriaus vedėjas ar departamento direktorius).“;
1.36. pakeičiu Vadovo 55.4.6 papunktį ir išdėstau jį taip:
1.37. pakeičiu Vadovo 55.5.2 papunktį ir išdėstau jį taip:
1.38. pakeičiu Vadovo 55.5.3 papunktį ir išdėstau jį taip:
1.39. pakeičiu Vadovo 55.5.4 papunktį ir išdėstau jį taip:
1.40. pakeičiu Vadovo 55.5.5 papunktį ir išdėstau jį taip:
1.41. pakeičiu Vadovo 55.5.8 papunktį ir išdėstau jį taip:
1.42. pakeičiu Vadovo 55.5.9 papunktį ir išdėstau jį taip:
1.43. pakeičiu Vadovo 59.1 papunktį ir išdėstau jį taip:
„59.1. (Žingsnis 1) SVP rizikų nustatymas ir užregistravimas atliekamas savarankiškai Inspekcijos darbuotojų padalinių lygmeniu. Registruojamos turi būti tos SVP rizikos, kurios kyla iš pastebėtų bendrųjų, daugiau nei vieną kartą pasikartojusių reiškinių, tendencijų SVP srityje. Registruojama SVP rizika nėra faktas apie vienkartinę užfiksuotą konkretaus kontroliuojamo objekto neatitiktį teisės aktams;“;
1.44. pakeičiu Vadovo 59.4.2 papunktį ir išdėstau jį taip:
„59.4.2. efektyviausią rizikos nustatymo būdą. Darbuotojas gali pasiūlyti, kaip nustatyti, jog kontroliuojami objektai pasižymi užregistruota SVP rizika arba kaip nustatyti, ar kituose padaliniuose ši rizika yra aktuali (pvz., pagal išduotų tam tikro tipo per tam tikrą laikotarpį statybą leidžiančių dokumentų duomenis Lietuvos Respublikos statybos leidimų ir statybos valstybinės priežiūros informacinėje sistemoje „Infostatyba“, pagal skelbimus vietinėje spaudoje apie perkamus/parduodamus sklypus saugomose teritorijose ir pan.);“;
1.45. pakeičiu Vadovo 59.4.4 papunktį ir išdėstau jį taip:
1.46. pakeičiu Vadovo 60.1 papunktį ir išdėstau jį taip:
1.47. pakeičiu Vadovo 60.2.3 papunktį ir išdėstau jį taip:
„60.2.3. (Žingsnis 5) atsižvelgdamas į kritines SVP rizikos priežastis, SAS specialistas įvertina galimą SVP rizikos paplitimą kituose padaliniuose, t. y. analizuodamas duomenis, bendraudamas su atsakingais darbuotojais padaliniuose įvertina galimybę, jog tokia pati SVP rizika gali pasireikšti kituose padaliniuose;“;
1.49. pakeičiu Vadovo 61.2 papunktį ir išdėstau jį taip:
1.50. pakeičiu Vadovo 61.3 papunktį ir išdėstau jį taip:
1.51. pakeičiu Vadovo 61.4 papunktį ir išdėstau jį taip:
„61.4. (Žingsnis 4) kai nėra reikalingas Inspekcijos metinio veiklos plano ir / ar padalinių darbų planų pakeitimas, SAS specialistas paruošia SVP rizikos valdymo priemonę suderinimui su Inspekcijos viršininku, parengia Inspekcijos viršininko įsakymo ar pavedimo dėl veiklos rizikos valdymo priemonės įgyvendinimo projektą ir jį perduoda Inspekcijos viršininkui patvirtinti;“;
1.52. pakeičiu Vadovo 61.6 papunktį ir išdėstau jį taip:
1.53. pakeičiu Vadovo 61.7 papunktį ir išdėstau jį taip:
1.54. pakeičiu Vadovo 61.8 papunktį ir išdėstau jį taip:
1.56. pakeičiu Vadovo 62.5 papunktį ir išdėstau jį taip:
„62.5. (Žingsniai 6-8) Komiteto sekretorius sąrašą perduoda padalinių vadovams. Padalinių vadovai peržiūri SVP rizikų ir prioritetų sąrašą, teikia pastabas bei siūlymus dėl šio sąrašo ir pasiūlymus dėl SVP rizikų valdymo priemonių. Komiteto sekretorius apibendrinęs gautas pastabas ir pasiūlymus, juos pateikia Komitetui svarstyti;“;
1.57. pakeičiu Vadovo 62.6 papunktį ir išdėstau jį taip:
1.58. pakeičiu Vadovo 62.7 papunktį ir išdėstau jį taip:
„62.7. (Žingsnis 10) Komitetas peržiūri, vertina, esant poreikiui tariasi su padalinių vadovais, koreguoja siūlymus dėl SVP rizikų valdymo priemonių. Parengus galutinį SVP rizikų valdymo priemonių sąrašą, Komitetas šias priemones tvirtina, t. y. priima sprendimą dėl šių priemonių įtraukimo į Inspekcijos metinį veiklos planą. Tvirtinimo faktas užfiksuojamas Komiteto posėdžio protokole. Vadovaujantis Komiteto patvirtintu SVP rizikų ir prioritetų sąrašu, rizikos valdymo priemonių sąrašu bei Apraše nustatytais reikalavimais yra rengiami padalinių darbo planai ir Inspekcijos metinis veiklos planas;“;
1.59. pakeičiu Vadovo 62.8 papunktį ir išdėstau jį taip:
„62.8. (Žingsniai 11-12) SAS specialistas, vadovaudamasis padalinių pateiktomis ketvirtinėmis ataskaitomis, apibendrina rizikos valdymo priemonių įgyvendinimo rezultatus (įgyvendinimo faktą, rizikų svarbos / prioriteto pasikeitimus, rizikų valdymo tikslų pasiekimą) Inspekcijos lygmeniu ir apie tai informuoja Komitetą. Rizikų prioriteto / svarbos aktualumo ir valdymo stebėsena vykdoma pagal Vadovo 7.4.5 skyriuje nustatytus principus. Komitetas priklausomai nuo numatytų rizikos valdymo priemonių įgyvendinimo rezultatų ir esamų rizikos veiksnių pokyčio įvertinimo priima sprendimą dėl tolesnio rizikos valdymo priemonių įgyvendinimo, papildomų rizikos valdymo priemonių poreikio ir kt. Sprendimai atspindimi kitų metų padalinių darbo planuose ir Inspekcijos metiniame veiklos plane.
“;
1.60. pakeičiu Vadovo 63 punktą ir išdėstau jį taip:
„63. Veiklos rizikos valdymo procesai ir SVP rizikos valdymo procesai (toliau bendrai – Rizikų valdymo procesai) yra neatsiejama Inspekcijos veiklos planavimo ir valdymo sistemos dalis. Rizikų valdymo procesai derinami su metiniu Inspekcijos veiklos planavimo ciklu, siekiant nuosekliai įvertinti su veiklos tikslais susijusius rizikos veiksnius ir įtraukti į padalinių darbo planus atitinkamas rizikos valdymo priemones. Be to, Rizikų įvertinimas turi įtakos ir nustatomiems veiklos tikslams, kadangi jau šiame etape priimamas sprendimas dėl veiklos rizikos lygio.
Atskirų veiklos sričių terminus nustato SAS, atsižvelgdamas į pasirengimo metiniam veiklos planavimo ciklui eigą, atitinkamų teisės aktų reikalavimus ir kitus veiksnius. Prieš pradedant metinį Rizikų vertinimo, valdymo priemonių planavimo procesą SAS specialistas Inspekcijos darbuotojus elektroniniu paštu informuoja apie Rizikų valdymo proceso ciklo pradžią, etapus ir trukmę, proceso dalyvių vaidmenis, atsakomybę, laukiamus rezultatus ir priemonių įvykdymo terminus. Vadovaujantis Strateginio planavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 827, ir Aprašu, ateinančių metų Rizikų valdymo proceso ciklo pradžia laikoma einamųjų metų kovo mėnuo, t. y. mėnesiu anksčiau, negu pagal Strateginio planavimo metodiką ministerijos ir Vyriausybės įstaigos pradeda rengti strateginių veiklos planų projektus, planuojamus rezultatus ir asignavimų poreikio skaičiavimus.“;
1.61. pakeičiu Vadovo 65 punktą ir išdėstau jį taip:
1.62. pakeičiu Vadovo 66 punktą ir išdėstau jį taip:
„66. Toliau pateikiamas Rizikų valdymo proceso grafikas, sudarytas atsižvelgiant į Rizikų valdymo proceso metu atliekamų procedūrų terminus.
Veikla |
Dalyviai |
Rezultatas |
Terminas |
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
|
|
Veiklos rizika |
SVP rizika |
|
|||
Nuolatinis rizikos valdymo procesas |
|
||||
Rizikų registravimas, rizikų priežasčių, nustatymo būdų ir valdymo priemonių pasiūlymas |
Darbuotojai |
Darbuotojai |
Užregistruota ir vertinimui pateikta veiklos ar SVP rizika. |
Vyksta nuolat pagal poreikį |
|
Rizikų registrų peržiūra/vertinimas, rizikų kritiškumo vertinimas, kritinių rizikų poveikio ir tikimybės vertinimas, priežasčių nustatymas, valdymo priemonių parinkimas |
SAS specialistas |
TPSS, SAS specialistai |
Užregistruota ir vertinimui pateikta veiklos ar SVP rizika |
Kas mėnesį arba kitu pasirinktu periodiškumu |
|
Metinis rizikos valdymo procesas |
|
||||
Metinio Rizikų valdymo proceso inicijavimas |
SAS specialistas |
SAS specialistas |
Rizikos valdymo proceso metinio ciklo pradžia |
Kovo mėnuo |
|
Rizikų registravimas, rizikų priežasčių, nustatymo būdų ir valdymo priemonių pasiūlymas |
Darbuotojai |
Darbuotojai |
Užregistruota ir vertinimui pateikta veiklos ar SVP rizika. |
|
|
Rizikų registrų peržiūra/vertinimas, rizikų kritiškumo vertinimas, rizikų poveikio ir tikimybės vertinimas, rizikų priežasčių nustatymas, paplitimo vertinimas |
SAS specialistas |
TPSS, SAS specialistai |
Veiklos rizikų registras ir SVP rizikų registras – įvertintos rizikos poveikio ir tikimybės atžvilgiu, nustatytos rizikų priežastys |
Liepos 15 d. |
|
Rizikų ir prioritetų sąrašo parengimas ir pateikimas Komitetui |
SAS specialistas |
SAS specialistas |
Apibendrintas veiklos rizikų ir SVP rizikų prioritetų sąrašas |
Rugpjūčio 1 d. |
|
Rizikos valdymo priemonių nustatymas |
Padalinių vadovai, Komitetas |
Padalinių vadovai, Komitetas |
Nustatytos rizikų valdymo priemonės |
Rugsėjo 1 d. |
|
Inspekcijos metinio veiklos plano projekto parengimas
Padalinių darbo planų projektų parengimas |
SAS specialistas, padalinių vadovai, Inspekcijos vadovybė |
SAS specialistas, padalinių vadovai, Inspekcijos vadovybė |
Inspekcijos metinio veiklos plano projektas
Padalinių darbo planų projektai |
Lapkričio 1 d.
Spalio 1 d. |
|
Rizikos valdymo sistemos stebėsena |
SAS specialistas |
TPSS specialistas |
Veiklos plano įgyvendinimo rezultatų ataskaitų peržiūra (rengiamos pagal Aprašą) |
Kiekvieną ketvirtį |
“; |
1.63. pakeičiu Vadovo 69 punktą ir išdėstau jį taip:
„69. Rizikų registravimo ir Rizikų analizės metu nustatomi galimi įvykiai, kurie gali turėti įtakos Inspekcijos ir / ar atskiro padalinio nustatytų tikslų pasiekimui. Įvykiai, galintys turėti neigiamą poveikį tikslo siekimui (tikslas nepasiekiamas iš esmės, pasiekiamas ne laiku, nesilaikant tam tikrų nustatytų išorinių ir / ar vidinių reikalavimų ir pan.), laikomi Rizikos veiksniais, kuriuos būtina įvertinti ir taikyti valdymo priemones.“;
1.64. pakeičiu Vadovo 71 punktą ir išdėstau jį taip:
„71. Įvykis yra atsitikimas ar reiškinys, kurį lemia vidiniai ar išoriniai veiksniai, ir kuris gali paveikti Inspekcijos ir / ar atskiro padalinio tikslų siekimą. Įvykiai gali turėti teigiamą poveikį, neigiamą poveikį arba tiek teigiamą, tiek ir neigiamą poveikį. Vadove pagrindinis dėmesys skiriamas neigiamą poveikį galintiems turėti įvykiams, t. y. Rizikos veiksniams.“;
1.65. pakeičiu Vadovo 72 punktą ir išdėstau jį taip:
1.66. pakeičiu Vadovo 79 punktą ir išdėstau jį taip:
„79. Įvykiai nustatomi stebint kasdienės veiklos rezultatus, jų tendencijas bei jas užfiksuojant savarankiškai RVIS ir / ar organizuojant struktūrišką grupinę diskusiją, kurios metu diskusijos dalyviai aptaria visos Inspekcijos ir / ar atitinkamo padalinio ateinančių metų veiklos priemones ir jų įgyvendinimui galinčius turėti įtakos įvykius, atsižvelgiant į praeities įvykius ir prognozuojamas tendencijas. Bendruoju atveju vadovaujamasi diskusijos dalyvių supratimu ir žiniomis, naudojama turima statistinė informacija apie konkrečių tikslų įvykdymo rezultatus ir jiems įtakos turėjusius veiksnius. Rizikos nustatymo diskusijoje gali dalyvauti atitinkamo padalinio rizikos valdymo koordinatoriai, kurie atlieka rizikos valdymo eksperto vaidmenį diskusijos metu.“;
1.67. pakeičiu Vadovo 81 punktą ir išdėstau jį taip:
1.68. pakeičiu Vadovo 81.1 papunktį ir išdėstau jį taip:
1.69. pakeičiu Vadovo 81.2 papunktį ir išdėstau jį taip:
1.70. pakeičiu Vadovo 81.4 papunktį ir išdėstau jį taip:
1.71. pakeičiu Vadovo 81.5 papunktį ir išdėstau jį taip:
1.72. pakeičiu Vadovo 81.7 papunktį ir išdėstau jį taip:
1.73. pakeičiu Vadovo 82 punktą ir išdėstau jį taip:
1.74. pakeičiu Vadovo 84 punktą ir išdėstau jį taip:
„84. Vadovo 2 priede pateikiami veiklos rizikos veiksnių pavyzdžiai, kurie galėtų būti naudojami nustatant padalinių veiklos rizikos veiksnius (pagal pagrindinius veiklos procesus). Šiame Vadovo priede pateikiami su pagrindiniais veiklos procesais susijusių kitų galimų įvykių ir rizikos veiksnių nustatymo, vertinimo ir valdymo metodikų pavyzdžiai. Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos kontroliuojamų objektų rizikingumo vertinimo ir atrankos modelio aprašo, patvirtinto Inspekcijos viršininko įsakymu, 2 priede pateikiami SVP rizikų pavyzdžiai. Visi rizikų pavyzdžiai nebūtinai ir ne visada bus taikytini kiekvienam padaliniui ar veiklos procesui. Pateikti pavyzdžiai nėra išsamus visų galimų Rizikos veiksnių sąrašas.“;
1.75. pakeičiu Vadovo 92 punktą ir išdėstau jį taip:
1.76. pakeičiu Vadovo 108.1 papunktį ir išdėstau jį taip:
1.77. pakeičiu Vadovo 108.2 papunktį ir išdėstau jį taip:
„108.2. ilgalaikės ir/ar didesnės apimties, kurios daro įtaką ir reikalauja pakeitimų Inspekcijos metiniame veiklos plane ir/ar padalinių darbo planuose. Esant būtinybei keisti parengtus Inspekcijos metinį veiklos planą ir / ar padalinių darbo planus, SAS specialistas inicijuoja Inspekcijos metinio veiklos plano ir / ar padalinių darbo planų keitimą / tikslinimą.“;
1.78. pakeičiu Vadovo 112 punktą ir išdėstau jį taip:
„112. Pasirinkus rizikos valdymo priemones, nustatomi jų įgyvendinimo terminai, atsakomybės ir laukiamas rezultatas, t. y. būsena, kuri būtų pasiekta įgyvendinus atitinkamas priemones. Atsakomybė už rizikos valdymo priemonių įgyvendinimą nustatoma atsižvelgiant į Inspekcijos struktūrą, padalinių atliekamas funkcijas bei atsakomybės sritis. Jeigu įgyvendinant Rizikų valdymo priemonę turi dalyvauti daugiau nei vienas padalinys, nurodoma, kokius konkrečius veiksmus kiekvienas padalinys turi atlikti įgyvendinant atitinkamą Rizikų valdymo priemonę (pavyzdžiui, pradinės informacijos surinkimas, galimybių studija, projekto inicijavimas, Inspekcijos teisės akto parengimas, aprobavimas, tvirtinimas ir pan.).“;
1.79. pakeičiu Vadovo 113 punktą ir išdėstau jį taip:
1.80. pakeičiu Vadovo 114 punktą ir išdėstau jį taip:
1.81. pakeičiu Vadovo 122 punktą ir išdėstau jį taip:
„122. Rizikų suvaldymo stebėsenos rezultatai pateikiami RVIS, nurodant rizikos valdymo priemonių įgyvendinimo / neįgyvendinimo faktą, rizikos suvaldymo tikslo pasiekimą / nepasiekimą. Rizikų suvaldymo rezultatus SAS specialistas pateikia veiklos rizikos registre, SVP rizikų suvaldymo rezultatus TPSS specialistas pateikia SVP rizikos registre.“.
2. P a k e i č i u Vadovo 2 priedo 12 punktą ir išdėstau jį taip:
3. P a k e i č i u Inspekcijos viršininko 2014 m. spalio 7 d. įsakymą Nr. 1V-134 „Dėl Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos veiklos ir statybos valstybinės priežiūros rizikos vadovo patvirtinimo ir Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos veiklos ir statybos valstybinės priežiūros rizikos valdymo komiteto sudarymo“ ir išdėstau 2 punktą taip:
„2. S u d a r a u šios sudėties Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos veiklos ir statybos valstybinės priežiūros rizikos valdymo komitetą:
Laura Nalivaikienė – Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos (toliau – Inspekcija) viršininkė, komiteto pirmininkė;
Eglė Kuklierienė – Inspekcijos viršininko pavaduotoja;
Aidas Valys – Inspekcijos viršininko pavaduotojas;
Lina Staškevičienė – Teritorijų planavimo ir statybos departamento l. e. Teritorijų planavimo ir statybos skyriaus vedėjo pareigas;
Vytautas Ambrazas – Strategijos ir analizės skyriaus vedėjas;
Ričerdas Indrašius – Konsultavimo skyriaus vedėjas;
Linas Vidžys – Bendrųjų reikalų skyriaus vedėjas;
Diana Jasinavičiūtė – l. e. Teisės skyriaus vedėjo pareigas;
Marius Juškys – Strategijos ir analizės skyriaus vyriausiasis specialistas, komiteto sekretorius.
Į šio komiteto posėdžius gali būti kviečiami ir / ar į jo sudėtį įtraukiami kitų Inspekcijos administracijos padalinių atstovai.“.