HERBAS2

mobilizacijos ir pilietinio pasipriešinimo departamentO

prie krašto apsaugos ministerijos

DIREKTORIUS

 

Įsakymas

dėl Civilinių mobilizacijos institucijų mobilizacijos planų sudarymo metodinIŲ rekomendaciJŲ tvirtinimo

 

2021 m. kovo 30 d. Nr. V-29

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos mobilizacijos ir priimančiosios šalies paramos įstatymo 8 straipsnio 4 dalies 3 punktu:

1T v i r t i n u Civilinių mobilizacijos institucijų mobilizacijos planų sudarymo metodines rekomendacijas (pridedama).

2.  P r i p a ž į s t u netekusiais galios:

2.1.    Mobilizacijos ir pilietinio pasipriešinimo departamento prie Krašto apsaugos ministerijos direktoriaus 2015 m. vasario 12 d. įsakymą Nr. V-15 „Dėl Savivaldybės mobilizacijos plano rengimo metodinių nurodymų patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais;

2.2.    Mobilizacijos ir pilietinio pasipriešinimo departamento prie Krašto apsaugos ministerijos direktoriaus 2015 m. gegužės 22 d. įsakymą Nr. V-81 „Dėl Civilinės mobilizacijos institucijos mobilizacijos plano rengimo metodinių nurodymų patvirtinimo“.

 

 

 

Direktorius                                                                                        Virginijus Vitalijus Vilkelis

 

 

PATVIRTINTA

Mobilizacijos ir pilietinio

pasipriešinimo departamento prie

Krašto apsaugos ministerijos

direktoriaus 2021 m. kovo 30 d.

įsakymu Nr. V-29

 

civilinių mobilizacijos institucijų mobilizacijos planŲ SUDARYMO metodinės rekomendacijos

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1Civilinių mobilizacijos institucijų mobilizacijos planų sudarymo metodinės rekomendacijos (toliau – Metodinės rekomendacijos) nustato savivaldybės ir kitos civilinės mobilizacijos institucijos mobilizacijos plano (toliau – Mobilizacijos planas) struktūros, turinio ir formos reikalavimus.

2.  Mobilizacijos planas rengiamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos mobilizacijos ir priimančiosios šalies paramos įstatymu, Mobilizacijos planų rengimo tvarkos aprašu, valstybės ir savivaldybių institucijoms ar įstaigoms paskirtomis valstybinėmis mobilizacinėmis ir (ar) priimančiosios šalies paramos teikimo užduotimis, šiomis Metodinėmis rekomendacijomis.

3.  Metodinėse rekomendacijose vartojamos sąvokos apibrėžtos Mobilizacijos ir priimančiosios šalies paramos įstatyme ir Lietuvos Respublikos valstybės informacinių išteklių valdymo įstatyme.

 

II SKYRIUS

MOBILIZACIJOS PLANO STRUKTŪRA IR TURINYS

 

4. Mobilizacijos planą sudaro:

4.1. Turinys;

4.2. Bendroji dalis;

4.3. Pagrindinė dalis; 

4.4. Priedai.

5. Mobilizacijos plano turinys pateikiamas po Mobilizacijos plano titulinio lapo. Mobilizacijos plano turinyje nurodomos plano struktūrinės dalys.

 

PIRMASIS SKIRSNIS

MOBILIZACIJOS PLANO BENDROJI DALIS

 

6. Mobilizacijos plano bendrojoje dalyje nurodoma:

6.1. už Mobilizacijos plano rengimą atsakingas (-i) asmuo (-ys) ir mobilizacijos valdymo grupės (toliau – MVG) arba ekstremaliųjų situacijų operacijų centro (toliau – ESOC), jei MVG funkcijos pavestos atlikti ESOC, sudėtis, nurodant į šią grupę ar centrą įtrauktų narių pareigas, kontaktinius duomenis (telefono numerį, elektroninio pašto adresą) ir jų mobilizacijos metu vykdomas funkcijos ar atsakomybes (Mobilizacijos plano priede pateikiama savivaldybės administracijos direktoriaus ar kitos civilinės mobilizacijos institucijos vadovo įsakymo dėl atsakingo (-ų) asmens (-ų) skyrimo ir įsakymo dėl MVG ar ESOC sudarymo kopijos);

6.2. kaip organizuojama savivaldybės ar kitos civilinės mobilizacijos institucijos ir jai pavaldžių subjektų veikla paskelbus mobilizaciją, prioritetą skiriant valstybinių mobilizacinių ir priimančiosios šalies paramos teikimo užduočių įgyvendinimui (nurodomi planuojami savivaldybės ar kitos civilinės mobilizacijos institucijos ir jai pavaldžių subjektų struktūriniai pertvarkymai, pateikiama valdymo struktūros schema, nurodomos struktūrinių padalinių funkcijos po struktūrinių pertvarkymų ir pan.);

6.3. kaip užtikrinama savivaldybės ar kitos civilinės mobilizacijos institucijos ir jai pavaldžių subjektų veikla paskelbus mobilizaciją (jeigu numatoma alternatyvi darbo vieta, nurodoma ši vieta, aprašomi veiksmai, susiję su persikėlimu į šią vietą, jos apsaugos užtikrinimu ir darbo joje organizavimu (aprūpinimu reikalingomis darbo priemonėmis, dokumentų pervežimu ir kt.), nurodant už suplanuotų veiksmų vykdymo organizavimą, koordinavimą ir kontrolę atsakingus asmenis ir kt.);

6.4. kaip savivaldybės ar kitos civilinės mobilizacijos institucijos ir jai pavaldžių subjektų darbuotojai informuojami apie mobilizacijos paskelbimą, apie jų veiksmus paskelbus mobilizaciją (nurodomi už informavimą atsakingi asmenys, informavimui reikalingos priemonės ir veiksmai);

6.5. kaip paskelbus mobilizaciją iškviečiami ir apie jiems nustatytas funkcijas informuojami į civilinio mobilizacinio personalo rezervą (toliau – CMPR) įrašyti asmenys (nurodant informavimo būdus ir eiliškumą, priemones, kuriomis bus informuojami į CMPR įrašyti asmenys (naudojamas telefono ryšys ar kitos priemonės, kai nėra galimybės naudotis telefono ryšiu (informuojant vieną ar kelis į CMPR įrašytus asmenis, kurie atitinkamai kviečia kitus arba pasitelkiama pasiuntinių pagalba ar kt.).

 

ANTRASIS SKIRSNIS

MOBILIZACIJOS PLANO PAGRINDINĖ DALIS

 

Savivaldybės mobilizacijos plano pagrindinė dalis

 

7. Savivaldybės mobilizacijos plano pagrindinės dalies atskiruose skirsniuose, laikantis toliau nustatytų reikalavimų, aprašomi veiksmai ir priemonės, reikalingi savivaldybės administracijai paskirtų valstybinių mobilizacinių ir (ar) priimančiosios šalies paramos teikimo užduočių vykdymui užtikrinti:

7.1. valstybinei mobilizacinei užduočiai „Paskelbus mobilizaciją organizuoti savivaldybių biudžeto asignavimų perskirstymą, prioritetą teikiant gyvybiškai svarbių valstybės funkcijų finansavimui“ aprašomi, nurodant užduoties vykdymą organizuojantį, koordinuojantį ir kontroliuojantį asmenį (vardą pavardę, pareigas, telefono numerį ir elektroninio pašto adresą) ar struktūrinį padalinį (struktūrinio padalinio pavadinimą, struktūrinio padalinio vadovo vardą, pavardę, telefono numerį ir elektroninio pašto adresą) bei pateikiant šio asmens ar struktūrinio padalinio veiksmus organizuojant, koordinuojant ir kontroliuojant šios užduoties vykdymą;

7.2. valstybinei mobilizacinei užduočiai Užtikrinti perspėjimo pranešimų apie mobilizacijos paskelbimą, karo padėties įvedimą ir kitos su mobilizacijos ir karo padėties teisine padėtimi susijusios informacijos skelbimą visuomenei“ aprašomi pagal Metodinių rekomendacijų 1 priedą;

7.3. valstybinei mobilizacinei užduočiai „Užtikrinti nacionalinio dokumentų fondo ir įslaptintos informacijos apsaugą ir evakuaciją“ aprašomi pagal Metodinių rekomendacijų 2 priedą;

7.4. valstybinei mobilizacinei užduočiai „Numatyti kilnojamąsias ir nekilnojamąsias kultūros vertybes, kurias būtina išsaugoti mobilizacijos metu, ir užtikrinti jų apsaugą“ aprašomi pagal Metodinių rekomendacijų 3 priedą;

7.5. valstybinei mobilizacinei užduočiai „Užtikrinti mokesčių ir vietinių rinkliavų surinkimą“ aprašomi pagal Metodinių rekomendacijų 4 priedą;

7.6. valstybinei mobilizacinei užduočiai „Užtikrinti asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros paslaugų teikimą savivaldybėms pavaldžiose sveikatos priežiūros įstaigose“ aprašomi pagal Metodinių rekomendacijų 5 priedą;

7.7. valstybinei mobilizacinei užduočiai „Užtikrinti geriamojo vandens tiekimą ir nuotekų tvarkymą“ aprašomi pagal Metodinių rekomendacijų 6 priedo 1 lentelę;

7.8. valstybinei mobilizacinei užduočiai „Organizuoti savivaldybės gyventojų aprūpinimą geriamuoju vandeniu alternatyviais būdais aprašomi pagal Metodinių rekomendacijų 6 priedo 2 lentelę;

7.9. valstybinei mobilizacinei užduočiai „Nustatyti maisto produktų savivaldybės gyventojams poreikį ir užtikrinti savivaldybės gyventojų aprūpinimą šiais produktais“ aprašomi pagal Metodinių rekomendacijų 7 priedą;

7.10.  valstybinei mobilizacinei užduočiai „Bendradarbiaujant su kitais socialinių paslaugų įstaigų steigėjais, užtikrinti maitinimo, geriamojo vandens tiekimo, būtinų sveikatos priežiūros paslaugų ir medikamentų teikimą ar šių paslaugų organizavimą socialinės globos įstaigose gyvenantiems ar socialines paslaugas namuose gaunantiems asmenims“ aprašomi pagal Metodinių rekomendacijų 8 priedą;

7.11.  priimančiosios šalies paramos teikimo užduočiai „Užtikrinti susidarančių komunalinių atliekų surinkimą ir tvarkymą, geriamojo vandens tiekimą ir nuotekų tvarkymą atvykstančių pajėgų apsistojimo (dislokavimo) vietose“ aprašomi pagal Metodinių rekomendacijų 9 priedą. 9 priedo lentelė pildoma pagal einamųjų metų Lietuvos kariuomenės pateiktus priimančiosios šalies paramos poreikius (jei savivaldybei nepateikti Lietuvos kariuomenės nustatyti priimančiosios šalies paramos poreikiai, veiksmai ir priemonės, reikalingi šios priimančiosios šalies paramos teikimo užduoties vykdymui užtikrinti, neaprašomi);

7.12.  priimančiosios šalies paramos teikimo užduočiai „Pagal Lietuvos kariuomenės nurodytus priimančiosios šalies paramos poreikius nustatyti didžiagabaričių ir (ar) sunkiasvorių transporto priemonių judėjimo vietinės reikšmės viešaisiais keliais ir gatvėmis maršrutus, organizuoti nustatytuose maršrutuose kelių, gatvių ir jų statinių remonto, rekonstrukcijos, priežiūros darbus“ aprašomi pagal Metodinių rekomendacijų 10 priedą. 10 priedo lentelė pildoma pagal einamųjų metų Lietuvos kariuomenės pateiktus priimančiosios šalies paramos poreikius (jei savivaldybei nepateikti Lietuvos kariuomenės nustatyti priimančiosios šalies paramos poreikiai, veiksmai ir priemonės, reikalingi šios priimančiosios šalies paramos teikimo užduoties vykdymui užtikrinti, neaprašomi);

7.13. priimančiosios šalies paramos teikimo užduočiai „Pagal Lietuvos kariuomenės nurodytus priimančiosios šalies paramos poreikius organizuoja savivaldybėms nuosavybės teise priklausančių ar jų patikėjimo teise valdomų vietinės reikšmės vidaus kelių, gatvių ir jų statinių priežiūros darbus“ aprašomi pagal Metodinių rekomendacijų 10 priedą. 10 priedo lentelė pildoma pagal einamųjų metų Lietuvos kariuomenės pateiktus priimančiosios šalies paramos poreikius (jei savivaldybei nepateikti Lietuvos kariuomenės nustatyti priimančiosios šalies paramos poreikiai, veiksmai ir priemonės, reikalingi šios priimančiosios šalies paramos teikimo užduoties vykdymui užtikrinti, neaprašomi);

7.14. priimančiosios šalies paramos teikimo užduočiai „Pagal Lietuvos kariuomenės nurodytus priimančiosios šalies paramos poreikius organizuoja savivaldybėms nuosavybės teise priklausančio, patikėjimo teise valdomo ar savivaldybių įmonių ar įstaigų patikėjimo teise valdomo nekilnojamojo turto, reikalingo teikiant priimančiosios šalies paramą, suteikimą Lietuvos kariuomenei“ aprašomi pagal Metodinių rekomendacijų 11 priedą. 11 priedo lentelė pildoma pagal einamųjų metų Lietuvos kariuomenės pateiktus priimančiosios šalies paramos poreikius (jei savivaldybei nepateikti Lietuvos kariuomenės nustatyti priimančiosios šalies paramos poreikiai, veiksmai ir priemonės, reikalingi šios priimančiosios šalies paramos teikimo užduoties vykdymui užtikrinti, neaprašomi);

7.15.  priimančiosios šalies paramos teikimo užduočiai „Organizuoti sveikatos priežiūros paslaugų teikimą atvykstančioms pajėgoms savivaldybei pavaldžiose sveikatos priežiūros įstaigose“ aprašomi pagal Metodinių rekomendacijų 5 priedą.

 

Kitos civilinės mobilizacijos institucijos mobilizacijos plano pagrindinė dalis

 

8. Kitos civilinės mobilizacijos institucijos mobilizacijos plano pagrindinėje dalyje, užpildant Metodinių rekomendacijų 12 priedą aprašomos kitos civilinės mobilizacijos institucijos ir (ar) jai pavaldaus (-žių) subjekto (-ų) struktūrinių padalinių užduotys ir funkcijos kiekvienai paskirtai valstybinei mobilizacinei ir (ar) priimančiosios šalies paramos teikimo užduočiai įgyvendinti.

 

TREČIASIS SKIRSNIS

MOBILIZACIJOS PLANO PRIEDAI

 

9. Mobilizacijos plano prieduose pateikiamos:

9.1. Mobilizacijos plane aprašomų veiksmų ir priemonių vykdymui užtikrinti sudarytų sutarčių kopijos;

9.2. Mobilizacijos plane aprašomus veiksmus ir priemones papildančios ar detalizuojančios lentelės, schemos;

9.3. kitų su Mobilizacijos plane aprašomais veiksmais ir priemonėmis susijusių dokumentų kopijos.

10. Nuorodos į Mobilizacijos plano priedus pateikiamos Mobilizacijos plano tekste.

 

III SKYRIUS

MOBILIZACIJOS PLANO ĮFORMINIMO REIKALAVIMAI

 

11. Mobilizacijos planas įforminamas laikantis šių reikalavimų:

11.1. Mobilizacijos planas turi būti atspausdintas ant balto A4 formato popieriaus lapo;

11.2. Mobilizacijos plano tituliniame lape nurodoma: Mobilizacijos plano tvirtinimo žyma, Mobilizacijos plano pavadinimas, Mobilizacijos plano rengimo metai (13 priedas);

11.3. Mobilizacijos planas Mobilizacijos ir pilietinio pasipriešinimo departamentui prie Krašto apsaugos ministerijos teikiamas derinti popierine forma A4 formato segtuve (ant segtuvo nurodant savivaldybės ar kitos civilinės mobilizacijos institucijos pavadinimą ir Mobilizacijos plano sudarymo metus) ir (ar) skaitmenine forma (CD laikmenoje);

11.4. Mobilizacijos plano paskutinio lapo (įskaitant Mobilizacijos plano priedus) antroje pusėje nurodomas bendras Mobilizacijos plano lapų (įskaitant Mobilizacijos plano priedus) skaičius ir lapų su skirtingomis slaptumo žymomis skaičius atskirai, dedamas antspaudas ir pasirašoma rengėjo (jei Mobilizacijos planui parengti buvo sudaryta darbo grupė, pasirašo jos vadovas).

 

IV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

12. Mobilizacijos plano rengėjas (-ai), įvertinęs (-ę) poreikį, Mobilizacijos plane aprašo ir kitus, Metodinių rekomendacijų prieduose nenumatytus, bet valstybinių mobilizacinių ir (ar) priimančiosios šalies paramos teikimo užduočių vykdymui užtikrinti reikalingus veiksmus ir priemones, taip pat pateikia kitą Metodinių rekomendacijų prieduose nenumatytą su valstybinių mobilizacinių ir (ar) priimančiosios šalies paramos teikimo užduočių vykdymui užtikrinti reikalingais veiksmais ir priemonėmis susijusią informaciją.

13. Mobilizacijos planas įslaptinamas, administruojamas, saugomas, išslaptinamas ir naikinamas Lietuvos Respublikos valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymo ir Įslaptintos informacijos administravimo ir išslaptinimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. rugpjūčio 13 d. nutarimu Nr. 820 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymo įgyvendinimo“, nustatyta tvarka.

 

_______________________