HERB21

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS

 

 

ĮSAKYMAS

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO 2006 M. BIRŽELIO 1 D. ĮSAKYMO NR. D1-275 „LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTERIJOS DARBO REGLAMENTO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2021 m. spalio 8 d. Nr. D1-572

Vilnius

 

1. P a k e i č i u Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2006 m. birželio 1 d. įsakymą Nr. D1-275 „Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos darbo reglamento patvirtinimo“ ir jį išdėstau nauja redakcija (Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos darbo reglamentas nauja redakcija nedėstomas):

 

„LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTERIJOS DARBO REGLAMENTO PATVIRTINIMO

 

Atsižvelgdamas į Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. rugpjūčio 12 d. nutarimo Nr. 1002 „Dėl Pavyzdinio ministerijų darbo reglamento patvirtinimo“ 3 punktą,

t v i r t i n u Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos darbo reglamentą (pridedama)“.

 

2. P a k e i č i u nurodytu įsakymu patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos darbo reglamentą:

2.1. Pakeičiu 14.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

14.2. Ministerijos administracijos padalinio vadovas;“.

2.2 Pakeičiu 14.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

14.3. suinteresuotų Ministerijos administracijos padalinių vadovai, jei įsakymo turinys susijęs su minėtų padalinių kompetencijai priskirtais klausimais;“.

2.3. Pakeičiu 14.7 papunktį ir jį išdėstau taip:

14.7. Teisės ir personalo skyriaus patarėjas ir (arba) specialistas (teisėkūros klausimais), išskyrus nenorminio pobūdžio įsakymus, kurie neskelbiami Teisės aktų registre. Teisės ir personalo skyriaus patarėjas ir (arba) specialistas (teisėkūros klausimais) sprendžia dėl įsakymo paskelbimo Teisės aktų registre ir rašo atitinkamą rezoliuciją“;

2.4. Pakeičiu 14.9 papunktį ir jį išdėstau taip:

14.9. Korupcijos prevencijos ir vidaus tyrimų skyriaus valstybės tarnautojas, atliekantis teisės akto projekto antikorupcinį vertinimą, kai jį atlikti būtina pagal Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymą;“

2.5. Pakeičiu 15 punktą ir jį išdėstau taip:

15. Kartu su ministrui pasirašyti teikiamu norminio įsakymo projektu teikiama pažyma, kurioje nurodoma teisės akto projekto pavadinimas, nuoroda Teisės aktų informacinėje sistemoje apie paskelbtą projektą, Ministerijos administracijos padaliniai ir kitos institucijos, su kuriomis buvo derintas teisės akto projektas, nurodomos pastabos ir pasiūlymai, į kuriuos neatsižvelgta, ir pateikiami argumentai, kodėl neatsižvelgta.

Rengiant ministro įsakymo pakeitimo projektą, kartu parengiamas ir šio įsakymo pakeitimo projekto lyginamasis variantas. Ministro įsakymo pakeitimo projekto lyginamasis variantas rengiamas, laikantis Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijų 113 punkte nustatytų reikalavimų. Įsakymo projekto lyginamasis variantas nerengiamas Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijų 114 punkte numatytais atvejais.

Jeigu rengiamas norminio pobūdžio ministro įsakymo projektas, pažymoje atliekamas numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimas, kai jį atlikti būtina vadovaujantis Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. vasario 26 d. nutarimu Nr. 276 „Dėl Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo metodikos patvirtinimo“. Vadovaujantis nurodytoje metodikoje nustatytais reikalavimais, turi būti įvertintas numatomas teisinio reguliavimo poveikis aplinkai ir klimato kaitai, ir kitoms nustatytoms sritims.

Jeigu rengiamas ministro įsakymo projektas, dėl kurio turi būti atliktas poveikio ūkio subjektų administracinei naštai vertinimas, kartu teikiama Administracinės naštos ūkio subjektams apskaičiavimo ataskaita, parengta vadovaujantis Administracinės naštos ūkio subjektams nustatymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. sausio 11d. nutarimu Nr. 4 „Dėl Administracinės naštos ūkio subjektams nustatymo metodikos patvirtinimo“.

Rengiant ministro įsakymo projektą, kuriam pagal Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 8 straipsnio 1 dalį privalo būti atliktas antikorupcinis vertinimas, kartu teikiama ministro įsakymo projekto antikorupcinio vertinimo pažyma, parengta vadovaujantis Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. kovo 12 d. nutarimu Nr. 243 „Dėl Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo taisyklių patvirtinimo“.

Jeigu rengiamas ministro įsakymo projektas, perkeliantis ir (ar) įgyvendinantis Europos Sąjungos direktyvų ar kitų Europos Sąjungos teisės aktų nuostatas, kartu teikiama atitikties lentelė, parengta vadovaujantis Europos Sąjungos reikalų koordinavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. sausio 9 d. nutarimu Nr. 21 „Dėl Europos Sąjungos reikalų koordinavimo“, 7 priedu“.

2.6. Pakeičiu 16 punktą ir jį išdėstau taip:

16. Ministro įsakymų, kuriais nustatoma paramos iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto naudojimo tvarka arba kuriais prisiimami (ar padidinami) finansiniai, garantiniai ir kiti skoliniai įsipareigojimai, tenkintini iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, projektai Teisės ir personalo skyriaus patarėjo arba specialisto (teisėkūros klausimais)  sprendimu turi būti derinami su Finansų ministerija“.

2.7. Pakeičiu 19 punktą ir jį išdėstau taip:

19. Ministro įsakymai registruojami, skelbiami ir įsigalioja Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo, Lietuvos Respublikos Seimo kanclerio patvirtinto Teisės aktų pateikimo, registravimo ir paskelbimo Teisės aktų registre tvarkos aprašo nustatyta tvarka. Už ministro įsakymų paskelbimą Teisės aktų registre atsakingas Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyrius“.

2.8. Pripažįstu netekusiu galios 21 punktą.

2.9. Pakeičiu 22.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

22.1. Ministerijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų (kai pavestas šių funkcijų vykdymas ministro įsakymu), išskyrus 13.7 papunktyje nurodytus valstybės tarnautojus, įstaigų prie Ministerijos ir Ministerijos reguliavimo sričiai priskirtų įstaigų vadovų priėmimo į pareigas ir atleidimo iš pareigų, nuobaudų skyrimo;“.

2.10. Pakeičiu 22.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

22.3. vienkartinių piniginių išmokų, priemokų valstybės tarnautojams (išskyrus nurodytiems 13.7 papunktyje) priemokų ir premijų darbuotojams;“.

2.11. Pakeičiu 25 punktą ir jį išdėstau taip:

25. Ministerijos administracijos padaliniai darbą organizuoja, vadovaudamiesi ministro patvirtintais jų nuostatais, Ministerijos administracijos padalinių vadovai, ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo ir kiti valstybės tarnautojai - pareigybių aprašymais, parengtais ir patvirtintais pagal Valstybės tarnautojų pareigybių aprašymo ir vertinimo metodiką, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. lapkričio 28 d. nutarimu Nr. 1176 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo įgyvendinimo“, darbuotojai - pareigybių aprašymais. Ministerijos administracijos padalinių vadovai atsako už jų vadovaujamų padalinių nuostatų parengimą, taip pat paskelbimą ir atnaujinimą Ministerijos interneto svetainėje.“;

2.12. Pripažįstu netekusiu galios 31 punktą.

2.13. Pripažįstu netekusiais galios 33 ir 34 punktus.

2.14. Pakeičiu 44 punktą ir jį išdėstau taip:

44. Prieš ministrui pasirašant 42 punkte nurodytus dokumentus (išskyrus įsakymus, kurių vizavimas nurodytas 14 punkte), juos vizuoja Ministerijos dokumentų valdymo sistemos priemonėmis dokumento rengėjas, jo tiesioginis vadovas, dokumentą rengusio Ministerijos administracijos padalinio vadovas, jeigu dokumentas susijęs su kito Ministerijos administracijos padalinio veikla, – šio Ministerijos administracijos padalinio vadovas, darbuotojas, atsakingas už kalbos taisyklingumą (išskyrus dokumentus, parengtus užsienio kalba), viceministras ir ministro patarėjas pagal ministro nustatytas veiklos sritis ir Ministerijos kancleris. Už visų pagal šį Reglamentą reikiamų vizų ant teisės akto projekto ar dokumento (rašto) surinkimą ir įkėlimą Ministerijos dokumentų valdymo sistemoje atsako tiesioginis teisės akto projekto ar dokumento (rašto) rengėjas. Visais atvejais vizuojant Ministerijos dokumentų valdymo sistemos priemonėmis kiekvieno Ministerijos dokumentų valdymo sistemos naudotojo prisijungimo slaptažodis yra laikomas tinkama valstybės tarnautojo ir darbuotojo identifikavimo priemone“.

2.15. Pakeičiu 48 punktą ir jį išdėstau taip:

48. Prireikus 47 punkte nurodytus dokumentus, išskyrus Reglamento 47.1, 47.4, 47.5 papunkčiuose nurodytus dokumentus, gali pasirašyti viceministrai“.

2.16. Pakeičiu 49.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

49.3. parengtus ministro įsakymų projektus, teikiamus derinti institucijoms, taip pat parengtus įstatymų, Lietuvos Respublikos Seimo nutarimų ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų projektus, teikiamus derinti institucijoms ir Lietuvos Respublikos Vyriausybei;“.

2.17. Pakeičiu 50 punktą ir jį išdėstau taip:

50. Prieš viceministrui ar Ministerijos kancleriui pasirašant (vizuojant) dokumentus, įskaitant teisės aktų projektus su priedais ir lydimaisiais dokumentais, juos Ministerijos dokumentų valdymo sistemos priemonėmis vizuoja tiesioginis dokumento rengėjas, jo tiesioginis vadovas, dokumentą rengusio Ministerijos administracijos padalinio vadovas, darbuotojas, atsakingas už kalbos taisyklingumą (išskyrus raštus ir lydraščius, kurie darbuotojui, atsakingam už kalbos taisyklingumą, teikiami rengėjo nuožiūra), suinteresuotų Ministerijos administracijos padalinių vadovai. Už visų pagal šį Reglamentą reikiamų vizų ant teisės akto projekto ar dokumento (rašto) surinkimą ir įkėlimą Ministerijos dokumentų valdymo sistemos priemonėmis atsako tiesioginis teisės akto projekto ar dokumento (rašto) rengėjas“.

2.18. Pripažįstu netekusiais galios 51 ir 511 punktus.

2.19. Pakeičiu 52 punktą ir jį išdėstyti taip:

52. Ministerijos administracijos padalinių vadovai (jei jų nėra, – Ministerijos valstybės tarnautojai ir darbuotojai, vykdantys padalinių vadovų funkcijas jų komandiruočių, atostogų, ligos metu ar kitais teisės aktuose numatytais atvejais) pagal kompetenciją turi teisę pasirašyti informacinio pobūdžio raštus, raštus dėl tarnybinės pagalbos ir raštus, kuriais vykdydami ministro, viceministro ar Ministerijos kanclerio pavedimus ar rezoliucijas, Ministerijos administracijos padaliniai turi pateikti pagal kompetenciją informaciją; raštus, pasirašomus pagal Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 11 straipsnio 3 dalies 2-6 punktus ir 11 straipsnio 4 dalį, taip pat pagal Prašymų ir skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo viešojo administravimo subjektuose taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 „Dėl Prašymų ir skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo viešojo administravimo subjektuose taisyklių patvirtinimo“ (toliau - Prašymų ir skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo viešojo administravimo subjektuose taisyklės), 27 punktą bei kitus teisės aktų jiems pasirašyti priskirtus dokumentus.

Ministerijos Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyriaus vedėjas (jei jo nėra, – Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyriaus valstybės tarnautojas ar darbuotojas, vykdantis Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyriaus vedėjo funkcijas jo komandiruočių, atostogų, ligos metu ar kitais teisės aktuose numatytais atvejais) pasirašo raštus Viešojo administravimo įstatymo 11 straipsnio 3 dalies 1 punkte ir Prašymų ir skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo viešojo administravimo subjektuose taisyklių 31 punkte nurodytais atvejais.

Siunčiami raštai įstaigoms prie Ministerijos, kitoms Ministerijos reguliavimo sričiai priskirtoms įstaigoms, taip pat kitoms institucijoms ir asmenims įforminami Ministerijos blanke“.

2.20. Pakeičiu 54 punktą ir jį išdėstau taip:

54. Ministerijoje organizuojamų tarpžinybinių darbo grupių, komisijų, komitetų posėdžių, pasitarimų protokolai surašomi per 5 darbo dienas ir pasirašomi darbo grupės, komisijos, komiteto pirmininko ir sekretoriaus ar kito pirmininko paskirto asmens. Ministerijoje organizuojamų posėdžių, pasitarimų, susitikimų, kuriuose dalyvauja ministras, protokolai turi būti surašyti ir pateikti pasirašyti per 5 darbo dienas nuo posėdžio, pasitarimo ar susitikimo dienos. Vietoj posėdžių protokolų gali būti daromi garso arba vaizdo įrašai, kurie prilyginami posėdžių protokolams“.

2.21. Pakeičiu 551 punktą ir jį išdėstyti taip:

551. Ministerijoje dokumentai pasirašomi juos išspausdinus, dokumentų valdymo sistemos priemonėmis (mygtuko paspaudimu)  arba kvalifikuotu elektroniniu parašu“. 

2.22. Pripažįstu netekusiu galios II skyriaus „Bendrieji Ministerijos struktūros ir darbo klausimai“ poskyrį „Ministro pranešimų rengimo tvarka“.

2.23. Pripažįstu netekusiu galios 64 punktą.

2.24. Pakeičiu 78 punktą ir jį išdėstau taip:

78. Ministro, viceministrų, Ministerijos kanclerio rezoliucijomis ant Ministerijos gautų raštų (dokumentų) ar Ministerijos dokumentų valdymo sistemos priemonėmis įformintų pavedimų vykdymo apskaitą tvarko ir apibendrina jų vykdymo duomenis Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyrius. Vadovybės referentas kiekvieno mėnesio pirmąją darbo dieną (ministro, viceministrų, Ministerijos kanclerio pavedimu ir dažniau) informuoja viceministrus pagal ministro nustatytas veiklos sritis ir Ministerijos kanclerį pagal ministro nustatytą administravimo sritį apie neįvykdytus pavedimus, taip pat kuris padalinys vėluoja juos vykdydamas“.

2.25. Pakeičiu 79 punktą ir jį išdėstau taip:

79. Informaciją apie Lietuvos Respublikos Vyriausybės kontroliuojamų pavedimų vykdymą renka ir apibendrinęs kiekvienos savaitės antradienį viceministrams ir Ministerijos kancleriui pateikia vadovybės referentas“.

2.26. Pakeičiu 80 punktą ir jį išdėstau taip:

80. Vadovybės referentas organizuoja ministerijų atstovų pasitarimuose, Lietuvos Respublikos Vyriausybės pasitarimuose ir posėdžiuose nagrinėtinų klausimų darbotvarkės ir medžiagos pateikimą viceministrams, Ministerijos kancleriui, Ministerijos administracijos padalinių vadovams“.

2.27. Pripažįstu netekusiu galios 82 punktą.

2.28. Pakeičiu 85 punktą ir jį išdėstau taip:

85. Ministro, viceministrų, Ministerijos kanclerio pavedimu teisės aktų projektus rengia Ministerijos administracijos padaliniai. Įstaigos prie Ministerijos ir Ministerijos reguliavimo sričiai priskirtos įstaigos dalyvauja rengiant įstatymų įgyvendinamųjų teisės aktų projektus“.

2.29. Pakeičiu 86 punktą ir jį išdėstau taip:

86. Teisės aktų projektų rengimą kontroliuoja Ministerijos administracijos padalinių  vadovai“.

2.30. Pripažįstu netekusiu galios 891 punktą.

2.31. Pakeičiu 892 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

892. Ministro įsakymai ir Ministerijos kanclerio potvarkiai Ministerijos vidaus darbo organizavimo klausimais, taip pat kiti individualaus pobūdžio jų teisės aktai rengiami ir keičiami vadovaujantis Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijomis. Teisės aktų, kurie reglamentuoja Ministerijos vidaus darbo organizavimą, aktuali redakcija skelbiama Ministerijos intranete“.

2.32. Pakeičiu 90 punktą ir jį išdėstau taip:

90. Teisės akto projekto rengėjas kartu su teisės akto projektu parengia ir kitus dokumentus, nurodytus Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamente.

Teisės aktų projektus kartu su projekto lyginamuoju variantu, atitikties lentele, numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo pažyma, aiškinamuoju raštu, administracinės naštos vertinimo pažyma, antikorupcinio vertinimo pažyma, pažyma, nurodyta Reglamento 15 punkte, arba lydraščiu (toliau kartu – lydimieji dokumentai) (kai juos būtina parengti) darbo tvarka rengėjai turi suderinti su Ministerijos administracijos padaliniais, Ministerijos duomenų apsaugos pareigūnu (jei teisės aktų projektai susiję su asmens duomenimis), įstaigomis prie Ministerijos ir Ministerijos valdymo sričiai priskirtomis įstaigomis, kurių veikla susijusi su teisės akto projekto nuostatomis, po to – su Teisės ir personalo skyriumi“.

2.33. Pakeičiu 91 punktą ir jį išdėstau taip:

91. Teisės akto projektas kartu su lydimaisiais dokumentais Teisės ir personalo skyriui teikiamas vadovaujantis Teisėkūros planu ir jame nustatytais terminais arba esant ministro, viceministro ar Ministerijos kanclerio pavedimui parengti teisės akto projektą. Teisės akto projektas kartu su visais lydimaisiais dokumentais teikiamas elektroniniu paštu arba Ministerijos dokumentų valdymo sistemos priemonėmis.

Kai teisės akto projektas su jo lydimaisiais dokumentais teikiamas elektroniniu paštu, rengėjas jį turi būti suderinęs su savo tiesioginiu vadovu elektroniniu paštu.

Kartu su teisės akto projektu Teisės ir personalo skyriui privalo būti pateikiamos teisės akto projekto derinimo metu gautos išvados, pastabos ir pasiūlymai, jei jie gauti ne per Teisės aktų informacinę sistemą.

Projekto kartu su visais lydimaisiais dokumentais gavimo Teisės ir personalo skyriuje terminai pradedami skaičiuoti kitą darbo dieną po dienos, kai projektas kartu su visais lydimaisiais dokumentais pateikiamas Teisės ir personalo skyriaus vyriausiajam patarėjui (teisėkūros klausimais). Teisės ir personalo skyriaus patarėjas ir (arba) specialistas (teisėkūros klausimais) pateikia savo išvadas ar pastabas ir pasiūlymus dėl Ministerijos administracijos padalinių parengtų ir jam derinti pateiktų teisės aktų projektų kartu su jų lydimaisiais dokumentais ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo jų gavimo dienos, o kai pateikiami didelės apimties ir/ar sudėtingi projektai, – ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo jų gavimo dienos. Teisės ir personalo skyriaus patarėjas ir (arba) specialistas (teisėkūros klausimais) išvadas ar pastabas, pasiūlymus dėl pakartotinai jam derinti pateiktų projektų kartu su lydimaisiais dokumentais pateikia ne vėliau kaip per 5 darbo dienas. Teisės akto projekto rengėjas pataisytą projektą pateikia ne vėliau kaip per 5 darbo dienas. Jei teisės akto projekto rengėjas neatsižvelgia į pakartotinai pateiktas Teisės ir personalo skyriaus pastabas, teisės akto projekto rengėjo vadovas organizuoja pasitarimą dėl nesuderintų pastabų.

Teisės aktų projektai, pateikti Teisės ir personalo skyriui nesilaikant Teisėkūros plane nustatytų terminų arba pateikti neįtraukus jų į Teisėkūros planą ir be ministro, viceministro ar Ministerijos kanclerio pavedimo, nagrinėjami tik tada, kai bus pateiktos išvados pagal Teisėkūros planą pateiktiems teisės aktų projektams.

Nenorminiai teisės aktų projektai, kurie skelbiami Teisės aktų registre, vertinami tik juridinės technikos požiūriu.

Didelės apimties teisės akto projektas yra toks, kurį sudaro 10 ir daugiau puslapių. Sudėtingas teisės akto projektas yra toks, kuriuo nustatomas naujas teisinis reguliavimas ar iš esmės jį keičiantis“.

2.34. Pakeičiu 92 punktą ir jį išdėstau taip:

92. Ministerijos administracijos padalinių vadovai, teikdami teisės aktų projektus, gali motyvuotai prašyti Teisės ir personalo skyriaus vyriausiojo patarėjo (teisėkūros klausimais), kad išvados, pastabos ar pasiūlymai dėl Reglamento 91 punkte nurodytų projektų būtų pateikti skubos tvarka. Teisės ir personalo skyriaus patarėjas ir (arba) specialistas (teisėkūros klausimais) išvadas, pastabas ir pasiūlymus skubos tvarka pateikia ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo projekto gavimo dienos“.

2.35. Pakeičiu 93 punktą ir jį išdėstau taip:      

93. Parengti teisės aktų projektai, išskyrus aplinkos ministro įsakymų projektus, teikiami derinti ir derinami Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka, atsižvelgiant į rekomenduojamą teisės aktų projektų rengimo ir derinimo schemą (priedas). Rekomenduojama aplinkos ministro įsakymų projektus derinti pagal teisės aktų projektų rengimo ir derinimo schemą (priedas).  Informaciją raštu apie parengtus ir Teisės aktų informacinėje sistemoje skelbiamus teisės aktų projektus asmenims, įrašytiems į lobistų sąrašą ar asmenų, darančių įtaką teisėkūrai, sąrašą, Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka teikia rengėjas. Informacinį raštą pasirašo Ministerijos administracijos padalinio vadovas.

Lydraštyje, kuriuo teikiamas derinti ministro įsakymo projektas, turi būti nurodyta:

93.1 teikiamo teisės akto projekto pavadinimas;

93.2. teisės akto projekto rengimą paskatinusios priežastys;

93.3. teisės akto projektu sprendžiama problema;

93.4. teisės akto projektu perkeliami ir (ar) įgyvendinami Europos Sąjungos teisės aktai (kai kurios jų nuostatos), jeigu teisės akto projektas šiuos teisės aktus (jų nuostatas) perkelia ir (ar) įgyvendina;

93.5. teisės aktai, kuriuos reikia priimti, jeigu teisės aktui į teisės sistemą įtraukti reikės priimti kitus teisės aktus;

93.6. informacija apie sąvokų ir jas apibrėžiančių terminų įvertinimą Lietuvos Respublikos terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka, jeigu teisės akto projekte yra apibrėžiamos sąvokos;

93.7. jeigu buvo konsultuotasi su visuomene, – konsultavimosi tikslas (tikslai), būdas (būdai), terminas ir apibendrinti konsultacijų rezultatai. Jeigu su visuomene konsultuojamasi ar numatoma konsultuotis, – konsultavimosi tikslas (tikslai), būdas (būdai) ir terminas, per kurį visuomenė gali teikti pastabas ir pasiūlymus;

93.8. terminas, per kurį suinteresuotos institucijos ir visuomenė gali teikti pastabas ir pasiūlymus dėl teisės akto projekto“.

2.36. Pakeičiu 93 punktą ir jį išdėstau taip:

93. Parengti teisės aktų projektai, išskyrus aplinkos ministro įsakymų projektus, teikiami derinti ir derinami Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka ir laikantis teisės aktų projektų rengimo ir derinimo schemos (priedas). Ministro įsakymų projektai derinami pagal teisės aktų projektų rengimo ir derinimo schemą. Informaciją raštu apie parengtus ir Teisės aktų informacinėje sistemoje skelbiamus teisės aktų projektus asmenims, įrašytiems į lobistų sąrašą ar asmenų, darančių įtaką teisėkūrai, sąrašą, Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka teikia rengėjas. Informacinį raštą pasirašo Ministerijos administracijos padalinio vadovas.

Lydraštyje, kuriuo teikiamas derinti ministro įsakymo projektas, turi būti nurodyta:

93.1 teikiamo teisės akto projekto pavadinimas;

93.2. teisės akto projekto rengimą paskatinusios priežastys;

93.3. teisės akto projektu sprendžiama problema;

93.4. teisės akto projektu perkeliami ir (ar) įgyvendinami Europos Sąjungos teisės aktai (kai kurios jų nuostatos), jeigu teisės akto projektas šiuos teisės aktus (jų nuostatas) perkelia ir (ar) įgyvendina;

93.5. teisės aktai, kuriuos reikia priimti, jeigu teisės aktui į teisės sistemą įtraukti reikės priimti kitus teisės aktus;

93.6. informacija apie sąvokų ir jas apibrėžiančių terminų įvertinimą Lietuvos Respublikos terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka, jeigu teisės akto projekte yra apibrėžiamos sąvokos;

93.7. jeigu buvo konsultuotasi su visuomene, – konsultavimosi tikslas (tikslai), būdas (būdai), terminas ir apibendrinti konsultacijų rezultatai. Jeigu su visuomene konsultuojamasi ar numatoma konsultuotis, – konsultavimosi tikslas (tikslai), būdas (būdai) ir terminas, per kurį visuomenė gali teikti pastabas ir pasiūlymus;

93.8. terminas, per kurį suinteresuotos institucijos ir visuomenė gali teikti pastabas ir pasiūlymus dėl teisės akto projekto“.

2.37. Pripažįstu netekusiu galios 94 ir 95 punktus.

2.38. Pakeičiu 96 punktą ir jį išdėstau taip:

96. Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyrius, gavęs Ministerijai derinti pateiktus teisės aktų projektus Ministerijos dokumentų valdymo sistemos priemonėmis nukreipia ministrui, viceministrams pagal ministro nustatytas veiklos sritis, kurie, atsižvelgdami į administracijos padalinių vykdomas funkcijas, juos paskirsto atsakingiems Ministerijos administracijos padaliniams“.

2.39. Pakeičiu 101 punktą ir jį išdėstau taip:

101. Teisės aktų informacinėje sistemoje skelbiami norminiai įsakymų projektai turi būti suderinti ir pavizuoti Reglamento 14 punkte nustatyta tvarka. Teisės aktų informacinėje sistemoje kartu su norminiu įsakymo projektu skelbiami Reglamento 15 punkte nurodyti dokumentai ir kiti įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyti privalomi dokumentai“.

2.40. Pakeičiu 107 punktą ir jį išdėstau taip:

107. Ministerijos sudaromas bendradarbiavimo sutartis (susitarimus) su Lietuvos institucijomis, įstaigomis, organizacijomis ir kitais juridiniais asmenimis pasirašo ministras ar jo įgaliotas asmuo. Bendradarbiavimo sutartys (susitarimai) sudaromos Ministerijos vardu ir pagal jos kompetenciją“.

2.41. Pakeičiu IV skyriaus „Įstatymų ir kitų teisės aktų projektų rengimas“ poskyrio „Sutarčių, sudaromų įgyvendinant Ministerijos ūkinę ir finansinę veiklą, taip pat susijusių su Europos Sąjungos fondų parama, rengimas ir sudarymas“ pavadinimą ir jį išdėstau taip:

Sutarčių, sudaromų įgyvendinant Ministerijos ūkinę ir finansinę veiklą, taip pat susijusių su Europos Sąjungos fondų investicijomis, rengimas ir sudarymas

2.42. Pakeičiu 112 punktą ir jį išdėstau taip:

112. Sutarties projektą vizuoja:

112.1. sutarties projekto rengėjas;

112.2. sutarties projekto rengėjo tiesioginis vadovas;

112.3. sutarties projekto rengėjo Ministerijos administracijos padalinio vadovas;

112.4. Teisės ir personalo skyriaus patarėjas ir (arba) specialistas (teisėkūros klausimais), išskyrus viešųjų pirkimų sutartis;

112.5. Strateginio ir finansų valdymo skyriaus patarėjas (finansų klausimais);

112.6. Valstybės turto ir viešųjų pirkimų skyrius vedėjas, kai sutartis pasirašoma pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nuostatas atliktas viešųjų pirkimų procedūras; 

112.7. viceministras pagal ministro nustatytą veiklos sritį, išskyrus, kai pirkimo sutartis nepriskirta viceministro kuruojamai veiklos sričiai ir (ar) pirkimo sutartį pasirašo kitas įgaliotas asmuo“.

2.43. Pakeičiu 1121 punktą ir jį išdėstau taip:

1121. Sutarties, sudaromos per VšĮ CPO LT elektroninį katalogą, projektą vizuoja:

1121.1. sutarties projekto kontaktinis asmuo užsakymo klausimais;

1121.2. sutarties projekto kontaktinio asmens užsakymo klausimais tiesioginis vadovas;

1121.3. sutarties projekto kontaktinio asmens užsakymo klausimais Ministerijos administracijos padalinio vadovas;

1121.4. Valstybės turto ir viešųjų pirkimų skyrius vedėjas;

1121.5. Strateginio ir finansų valdymo skyriaus patarėjas (finansų klausimais);

1121.6. viceministras pagal ministro nustatytą veiklos sritį, išskyrus, kai pirkimo sutartis nepriskirta viceministro kuruojamai veiklos sričiai“.

2.44. Pakeičiu 117 punktą ir jį išdėstau taip:

117. Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyrius kontroliuoja, ar gauta korespondencija atsiųsta pagal paskirtį, ar yra visi dokumentai. Jei trūksta dokumentų ar jų priedų, apie tai raštu ar žodžiu pranešama siuntėjui“.

2.45. Pakeičiu 118 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

118. Gauti dokumentai, įskaitant gautus per TAIS, Lietuvos teismų informacinės sistemos Viešųjų elektroninių paslaugų posistemį ir LINESIS teismų posistemį jų gavimo dieną užregistruojami Ministerijos dokumentų valdymo sistemoje. Dokumento pirmajame lape dedamas registracijos spaudas, kuriame įrašoma registracijos data ir numeris. Dokumentai, gauti po darbo valandų, registruojami ateinančią darbo dieną“.

2.46. Pakeičiu 1201 punktą ir jį išdėstau taip:

1201. Ministerijos administracijos padaliniai tarpusavyje dokumentus perduoda Ministerijos dokumentų valdymo sistemos priemonėmis, o susirašinėja elektroninėmis ryšio priemonėmis. Ministerijos administracijos padaliniai, įstaigos prie Ministerijos ir Ministerijos reguliavimo sričiai priskirtos įstaigos tarpusavyje dokumentus perduoda per Nacionalinę elektroninių siuntų pristatymo naudojant pašto tinklą informacinę sistemą arba Ministerijos dokumentų valdymo sistemos priemonėmis“.

2.47. Pripažįstu netekusiu galios 1202 punktą.

2.48. Pakeičiu VII skyrių ir jį išdėstau taip:

VII SKYRIUS

VISUOMENĖS INFORMAVIMAS IR INFORMACIJOS TEIKIMAS PAGAL VISUOMENĖS PAKLAUSIMUS

134. Visuomenės informavimu apie Ministerijos veiklą ir palankios viešosios nuomonės apie Ministeriją formavimu rūpinasi ministro patarėjas komunikacijos klausimais ir padalinys, atsakingas už ryšių su visuomene palaikymą ir komunikaciją (toliau – padalinys, atsakingas už komunikaciją).

135. Ministro patarėjas komunikacijos klausimais ir padalinys, atsakingas už komunikaciją, kartu su kitų Ministerijos administracijos padalinių vadovais, valstybės tarnautojais ir darbuotojais teikia informaciją visuomenės informavimo priemonėms ir visuomenei, komentuodamas su Ministerijos kompetencija susijusius klausimus, informuodamas apie Ministerijos vadovų arba valstybės tarnautojų vizitus, susitikimus, pasitarimus, svarbiausiuosius sprendimus, pasirašytus dokumentus, kitus su Ministerijos veikla susijusius klausimus, taip pat rengia visuomenės informavimo priemonėms pranešimus aktualiais klausimais. Pranešimus pasirašo ministro patarėjas komunikacijos klausimais ar padalinys, atsakingas už komunikaciją, suderinęs su ministru, viceministru pagal ministro nustatytas veiklos sritis ar Ministerijos kancleriu pagal ministro nustatytas administravimo sritis.

136. Ministro patarėjo komunikacijos klausimais ir padalinio, atsakingo už komunikaciją, išplatinti pranešimai ir kita informacija visuomenės informavimo priemonėms ir visuomenei privalo atitikti oficialią Ministerijos poziciją.

137. Ministro patarėjas komunikacijos klausimais ir padalinys, atsakingas už komunikaciją, organizuoja spaudos konferencijas, rengia joms informacinius pranešimus, spaudos konferencijose informuoja žiniasklaidos atstovus ir visuomenę apie įvykius, susijusius su Ministerijos veikla, organizuoja ministro, viceministrų, Ministerijos kanclerio ir Ministerijos valstybės tarnautojų interviu su žiniasklaidos atstovais.

138. Ministro pranešimų, kalbų (toliau – Pranešimai) projektai pradedami rengti atskiru ministro pavedimu, kuris gali būti įformintas ministro žodiniu ar rašytiniu pavedimu. Pranešimo projektas turi būti parengtas per pavedime nurodytą terminą.

139. Pranešimo projekto tiesioginis rengėjas Pranešimo projektą elektroniniu paštu suderina su padalinio vadovu, viceministru pagal ministro nustatytą veiklos sritį ar Ministerijos kancleriu pagal ministro nustatytą administravimo sritį. Asmenys, parengę ir suderinę Pranešimą, atsako už Pranešimo turinį, pateiktų duomenų teisingumą, išsamumą. Pranešimo projektas perduodamas ministro patarėjui komunikacijos klausimais, kuris ir atsako už galutinį Pranešimo tekstą.

140. Informacija pagal visuomenės paklausimus teikiama Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka“.

2.49. Papildau VII1 skyriumi.

VII1 SKYRIUS

KONSULTAVIMASIS SU VISUOMENE

1401. Konsultacijos su visuomene atliekamos vadovaujantis portalo „Mano Vyriausybė“ interneto svetainėje „E. pilietis“ skelbiama Viešųjų konsultacijų metodika ir jos taikymo gairėmis.

1402. Vadovaujantis Teisėkūros pagrindų įstatymo 7 straipsniu, konsultacija su visuomene paprastai atliekama teisėkūros iniciatyvos pareiškimo arba teisės akto projekto rengimo stadijoje, sudarant sąlygas suinteresuotiems asmenims (fiziniams asmenims, asociacijoms, nevyriausybinėms organizacijoms, profesinėms sąjungoms, valstybės ir savivaldybių institucijoms ir įstaigoms, kitiems subjektams), kuriuos tiesiogiai ar netiesiogiai paveiks ar gali paveikti numatomas teisinis reguliavimas, pateikti pastabas ir pasiūlymus.

Konsultacija su visuomene taip pat gali būti atliekama, siekiant įvertinti galiojančio teisinio reguliavimo teigiamas ir neigiamas pasekmes, jo įgyvendinimo sąnaudas, teisės aktų nustatyta tvarka atliekant teisinio reguliavimo poveikio ex post vertinimą, taip pat kitais ministrui pavestų valdymo sričių klausimais, kai norima sužinoti visuomenės nuomonę.

1403. Konsultacijas su visuomene pagal kompetenciją inicijuoja ir organizuoja Ministerijos administracijos padaliniai, įstaigos prie Ministerijos ir kitos Ministerijos reguliavimo sričiai priskirtos įstaigos (toliau – konsultacijos iniciatoriai).

1404. Konsultacijos iniciatoriai:

1404.1. nustato konsultacijos su visuomene tikslą, terminą, apibrėžia suinteresuotų asmenų grupę, pasiūlo tinkamiausią konsultacijos būdą, įvertina sprendimų priėmimo aplinką ir galimas rizikas;

1404.2. organizuoja ir atlieka konsultaciją su visuomene, atlieka įvykdytos konsultacijos su visuomene analizę;

1404.3. konsultacijos su visuomene rezultatus, subjektų, kuriems teisės akto projektas buvo teikiamas išvadoms gauti, pastabų ir pasiūlymų įvertinimą, pateikia atitinkamam viceministrui pagal ministro nustatytas veiklos sritis, kancleriui pagal ministro nustatytą administravimo sritį, konsultacijos su visuomene dalyviams“.

2.50. Pakeičiu VIII skyrių ir jį išdėstau taip:

VIII SKYRIUS

ASMENŲ PRAŠYMŲ, SKUNDŲ IR PRANEŠIMŲ NAGRINĖJIMAS

141. Asmenų prašymai ir skundai Ministerijoje priimami ir nagrinėjami vadovaujantis Prašymų ir skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo viešojo administravimo subjektuose taisyklėmis.

142. Asmenų skundai nagrinėjami pagal Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatytą administracinę procedūrą.

143. Už prašymo, skundo, priskirto Ministerijos kelių administracinių padalinių kompetencijai, nagrinėjimą ir atsakymo parengimą atsako pirmasis vykdytojas. Pagalbiniai rengėjai privalo be atskiro prašymo pateikti išvadą, atsakymą arba pagrįstą nuomonę pagal savo kompetenciją ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo gavimo Ministerijoje dienos.

144. Asmenų prašymai, skundai, pranešimai, taip pat ir anoniminiai, gauti Aplinkos ministerijos „Karštąja linija“, registruojami ir nagrinėjami Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos „Karštosios linijos“ tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2017 m. rugpjūčio 16 d. įsakymu Nr. D1-665 „Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos „Karštosios linijos“ tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka.

145. Asmenys Ministerijoje priimami ir aptarnaujami taikant „vieno langelio“ principą, kurį įgyvendina Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyrius.

146. Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyrius, įgyvendindamas Ministerijoje „vieno langelio“ principą:

146.1. priima asmenų prašymus ir skundus, užregistruoja ir perduoda juos rezoliucijai ministrui, viceministrams pagal ministro nustatytas veiklos sritis arba padalinių vadovams, išskyrus prašymus, į kuriuos, nepažeidžiant asmens, kuris kreipiasi, kitų asmenų ar Ministerijos interesų, galima atsakyti tą pačią darbo dieną, kurie, suderinus su Ministerijos administracijos padalinių vadovais, persiunčiami iš karto atsakymų pateikimui;

146.2. asmens pageidavimu informuoja jį apie prašymą ar skundą nagrinėjantį valstybės tarnautoją ar darbuotoją, dirbantį pagal darbo sutartį;

146.3. įteikia ar išsiunčia asmenims atsakymus;

146.4. asmens pageidavimu jį informuoja apie prašymo ar skundo nagrinėjimo eigą;

146.5. konsultuoja, informuoja asmenį pagal kompetenciją“.

2.51. Pakeičiu 158 punktą ir jį išdėstau taip:

158. Kasmetinės atostogos Ministerijos valstybės tarnautojams ir darbuotojams, ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojams, įstaigų prie Ministerijos ir Ministerijos reguliavimo sričiai priskirtų įstaigų, valstybės įmonių, kuriose savininko teises ir pareigas įgyvendina Ministerija, vadovams suteikiamos pagal Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos vidaus tvarkos taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2016 m. spalio 7 d. įsakymu D1-666 „Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos vidaus tvarkos taisyklių patvirtinimo“.

2.52. Pripažįstu netekusiais galios 159, 160, 161, 162 ir 163 punktus.

2.53. Pripažįstu netekusiu galios XI skyrių „Ministerijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų skatinimas“.

2.54. Pripažįstu netekusiais galios 166 ir 167 punktus.

2.55. Pakeičiu 173 punktą ir jį išdėstau taip:

173. Reikalų perdavimo terminai nustatomi, priėmus sprendimą dėl reikalų perdavimo. Prireikus reikalų perdavimui atlikti gali būti sudaroma komisija. Kai reikalus perduoda asmuo, atsakingas už Ministerijos turtą, turi būti priimtas sprendimas ir dėl turto perdavimo, nurodant kitą asmenį, atsakingą už perduodamą turtą“.

2.56. Papildau priedu (pridedama).

3. N u s t a t a u, kad šio įsakymo 2.36 papunktis įsigalioja 2022 m. sausio 1 d.

 

Aplinkos ministras                                                                                                  Simonas Gentvilas