TAURAGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

 

SPRENDIMAS

DĖL TAURAGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS KONTROLĖS IR AUDITO TARNYBOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2021 m. lapkričio 24 d. Nr. 1-314

Tauragė

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 8 punktu, 18 straipsnio 1 punktu ir 27 straipsniu, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 6 straipsnio 5 dalimi, Tauragės rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento, patvirtinto Tauragės rajono savivaldybės tarybos 2016 m. gruodžio 21 d. sprendimu Nr. 1-365 „Dėl Tauragės rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“, 79.7 papunkčiu, Tauragės rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Tauragės rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos nuostatus (pridedama).

2. Įgalioti Tauragės rajono savivaldybės kontrolierę Kostę Čiapienę pasirašyti Tauragės rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos nuostatus ir įregistruoti juos Juridinių asmenų registre teisės aktų nustatyta tvarka.

3. Pripažinti netekusiu galios Tauragės rajono savivaldybės tarybos 2019 m. spalio 23 d. sprendimą Nr. 1-333 „Dėl Tauragės rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos nuostatų patvirtinimo“.

4. Nustatyti, kad šio sprendimo 3 punktas įsigalioja nuo šio sprendimo 1 punktu patvirtintų Tauragės rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos nuostatų įregistravimo VĮ Registrų centro Juridinių asmenų registre dienos.

5. Paskelbti šį sprendimą Teisės aktų registre ir Tauragės rajono savivaldybės interneto svetainėje.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                Dovydas Kaminskas

 

 

PATVIRTINTA

Tauragės rajono savivaldybės tarybos

2021 m. lapkričio 24 d. sprendimu Nr. 1-314

 

TAURAGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS KONTROLĖS IR AUDITO TARNYBOS NUOSTATAI

 

I  SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.    Tauragės rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba (toliau vadinama – Tarnyba) yra subjektas, prižiūrintis, ar teisėtai, efektyviai, ekonomiškai ir rezultatyviai valdomas ir naudojamas Tauragės rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) turtas ir patikėjimo teise valdomas valstybės turtas, kaip vykdomas Savivaldybės biudžetas ir naudojami kiti piniginiai ištekliai.

2.    Tarnybos pavadinimas – Tauragės rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba. Tarnyba įregistruota Juridinių asmenų registre, kodas 188655017.

3.    Teisinė forma – biudžetinė įstaiga, finansuojama iš Savivaldybės biudžeto.

4.    Savininkas – Tauragės rajono savivaldybė, identifikavimo kodas – 111107410, adresas Respublikos g. 2, LT – 72255 Tauragė.

5.    Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija yra Tauragės rajono savivaldybės taryba (toliau – Savivaldybės taryba). Savivaldybės taryba:

5.1. tvirtina ir teisės aktų nustatyta tvarka keičia tarnybos nuostatus;

5.2. sudaro pretendentų į Savivaldybės kontrolieriaus pareigas atrankos komisiją;

5.3. nustato didžiausią valstybės tarnautojų pareigybių ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, skaičių;

5.4. priima į pareigas ir iš jų atleidžia Savivaldybės kontrolierių;

5.5. Savivaldybės biudžete nustato tarnybai skiriamų asignavimų dydį.

6. Tarnyba yra viešasis juridinis asmuo, turintis sąskaitą banke ir antspaudą su savo pavadinimu ir Savivaldybės herbu. Tarnybos buveinės adresas: Respublikos g. 2, LT-72255 Tauragė.

7. Tarnyba yra Savivaldybių kontrolierių asociacijos narė, mokanti nario mokestį.

8. Tarnyba savo veikloje vadovaujasi Vietos savivaldos įstatymu ir kitais įstatymais, tarptautiniais aukščiausiųjų audito institucijų standartais, Valstybės kontrolės parengtomis metodikomis, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.

9. Tarnybos veiklos rūšis – Lietuvos Respublikos savivaldybių veikla, kodas 84.11.20. Tarnybos veiklos sritis – išorės auditas ir kontrolė.

10. Tarnybos veikla grindžiama nepriklausomumo, teisėtumo, viešumo, objektyvumo ir profesionalumo principais.

11. Savivaldybės kontrolierius ir Tarnybos valstybės tarnautojai negali būti Savivaldybės tarybos nariais ir darbo laiku negali dalyvauti politinių partijų veikloje. Be to, šių tarnautojų

pareigos nesuderinamos su jokiomis kitomis renkamomis pareigomis valstybės ir savivaldybių institucijose, įstaigose ir įmonėse.

12. Savivaldybės kontrolieriaus, Tarnybos valstybės tarnautojų tarnybos santykių teisiniai pagrindai nustatyti Valstybės tarnybos ir Vietos savivaldos įstatymuose.

 

II SKYRIUS

TARNYBOS VEIKLOS TIKSLAS IR UŽDAVINIAI

 

13. Tarnybos veiklos tikslas – siekti, kad savivaldybės turtas ir ištekliai būtų naudojami teisėtai, efektyviai, ekonomiškai, skaidriai ir teiktų kuo didesnę naudą savivaldybės gyventojams.

14. Tarnybos uždaviniai:

14.1. prižiūrėti, ar teisėtai, efektyviai, ekonomiškai ir rezultatyviai valdomas ir naudojamas Savivaldybės turtas bei patikėjimo teise valdomas valstybės turtas;

14.2. prižiūrėti, kaip vykdomas Savivaldybės biudžetas ir naudojami kiti piniginiai ištekliai;

14.3. skatinti teigiamą ir veiksmingą audito poveikį Savivaldybės finansų valdymo ir kontrolės sistemai;

14.4. užtikrinti, kad atliekamas finansinis, atitikties ir veiklos auditas atitiktų tarptautinius aukščiausiųjų audito institucijų standartus.

 

III SKYRIUS

TARNYBOS FUNKCIJOS

 

15. Siekdama veiklos tikslo ir įgyvendindama jai nustatytus uždavinius, Tarnyba vykdo šias funkcijas:

15.1. atlieka išorės finansinį, atitikties ir veiklos auditą savivaldybės administracijoje, savivaldybės administravimo subjektuose ir savivaldybės kontroliuojamose įmonėse;

15.2. kiekvienais metais iki liepos 15 dienos rengia ir reglamente nustatyta tvarka teikia savivaldybės tarybai išvadą dėl pateikto tvirtinti savivaldybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio;

15.3. rengia ir savivaldybės tarybai teikia sprendimus priimti reikalingas išvadas dėl savivaldybės prisiimamų įsipareigojimų pagal paskolų, finansinės nuomos (lizingo) ir kitų įsipareigojamųjų skolos dokumentų sutartis, garantijų suteikimo kreditoriams už savivaldybės valdomų įmonių prisiimamus įsipareigojimus pagal paskolų, finansinės nuomos (lizingo) ir kitų įsipareigojamųjų skolos dokumentų sutartis;

15.4. rengia ir savivaldybės tarybai teikia išvadas dėl viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektų įgyvendinimo tikslingumo ir pritarimo galutinėms viešojo ir privataus sektorių partnerystės sutarties sąlygoms, jeigu jos skiriasi nuo sprendime dėl viešojo  ir privataus sektorių partnerystės projektų įgyvendinimo tikslingumo nurodytų partnerystės projekto sąlygų;

15.5. rengia ir savivaldybės tarybai teikia sprendimams priimti reikalingas išvadas dėl skolininkų ir skolininkų, už kurių įsipareigojimų įvykdymą garantuoja valstybė, ūkinės ir finansinės būklės, taip pat dėl iš valstybės vardu pasiskolintų lėšų, teikiamų paskolų ir valstybės garantijų teikimo, paskolų naudojimo pagal tikslinę paskirtį ir paskolų grąžinimo;

15.6. rengia ir savivaldybės tarybai teikia sprendimams priimti reikalingas išvadas dėl galimybės savivaldybei prisiimti finansinius įsipareigojimus dėl prioritetinės savivaldybės infrastruktūros plėtros;

15.7. Valstybės kontrolės prašymu teikia Tarnybos atliktų auditų ataskaitas ir darbo dokumentus audito išorinei peržiūrai atlikti;

15.8. organizuoja ir tvarko Tarnybos raštvedybą, užtikrina tinkamą dokumentų saugojimą ir perdavimą nustatyta tvarka į archyvą;

15.9. atlieka įstatymuose ir kituose teisės aktuose priskirtas funkcijas.

 

IV SKYRIUS

TARNYBOS TEISĖS

 

16. Atlikdami Tarnybos kompetencijai priskirtas funkcijas Savivaldybės kontrolierius ir Tarnybos valstybės tarnautojai turi teisę:

16.1. finansinio ir veiklos audito ar kitų kontrolės funkcijų atlikimo metu netrukdomi įeiti į audituojamo subjekto patalpas;                                                                                 

16.2. reikalauti, kad audito ar kitų kontrolės funkcijų vykdymo metu audituojamo subjekto vadovas suteiktų tinkamas patalpas auditui ar kitoms kontrolės funkcijoms atlikti;

16.3. gauti iš audituojamo subjekto finansiniam ir veiklos auditui ar kitoms kontrolės funkcijoms atlikti reikalingus dokumentus, informaciją, duomenis bei jų kopijas, audituojamo subjekto vadovų ir kitų darbuotojų reikiamus rašytinius ir žodinius paaiškinimus;

16.4. pagal valstybinio audito reikalavimus pasitelkti ekspertų (specialistų), turinčių reikiamų žinių patikrinimo metu iškilusiems klausimams spręsti;

16.5. veiklos plane numatytam išorės finansiniam ir veiklos auditui atlikti ir (ar) atliktam auditui peržiūrėti gali bendradarbiavimo sutarčių pagrindu pasitelkti kitų savivaldybių kontrolės ir audito tarnybų valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis;

16.6. atliekamo audito metu pasinaudoti Savivaldybės centralizuotos vidaus audito tarnybos atliktų auditų ataskaitomis ir darbo dokumentais, būtinais vidaus kontrolės vertinimui atlikti, jei audito subjektas ir tikslai sutampa;

16.7. susipažinti su atliktų kitų išorės auditų Savivaldybės įstaigose ir įmonėse dokumentais;

16.8. reikalauti, kad Savivaldybės administracijos Centralizuota vidaus audito tarnyba pateiktų ateinančių metų savo veiklos plano projektą iki einamųjų metų lapkričio 1 dienos tarpusavio veiklos koordinavimo tikslais;

16.9. nurodyti audituojamų subjektų vadovams veiklos trūkumus ir nustatyti terminą, per kurį turi būti pašalinti nustatyti teisės aktų pažeidimai;

16.10. naudotis kitomis Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų suteiktomis teisėmis.

 

V SKYRIUS

TARNYBOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS

 

17. Tarnybai vadovauja ir už jos veiklą atsako Savivaldybės kontrolierius. Jis yra atskaitingas Savivaldybės tarybai.

18. Savivaldybės kontrolierius į pareigas priimamas konkurso būdu ir iš jų atleidžiamas Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka. Savivaldybės kontrolierius privalo turėti aukštąjį universitetinį išsilavinimą ir ne mažesnį kaip 3 metų darbo finansų, ekonomikos, teisės, audito arba kontrolės srityse stažą. Savivaldybės kontrolieriui kadencijų skaičius nėra ribojamas.

19. Savivaldybės kontrolieriui įstatymais numatytą darbo užmokestį nustato Savivaldybės taryba, atostogas suteikia ir į komandiruotes išleidžia Savivaldybės meras. Laikinai nesant Savivaldybės kontrolieriaus, jo funkcijas vykdo Tarnybos patarėjas.

20. Tarnybos veikla organizuojama vadovaujantis Tarnybos veiklos planais.

21. Savivaldybės kontrolierius:

21.1. tvirtina Tarnybos struktūrą, pareigybių sąrašą, pareigybių aprašymus ir pareiginius nuostatus, Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka priima į pareigas ir iš jų atleidžia valstybės tarnautojus, atlieka kitas tarnybos personalo valdymo funkcijas;

21.2. leidžia įsakymus, organizuoja Tarnybos darbą, valstybės tarnautojų mokymą ir jų kvalifikacijos tobulinimą;

21.3. sudaro Tarnybos veiklos plano projektą, gavęs Savivaldybės tarybos Kontrolės komiteto pritarimą, su šio plano projektu supažindina Valstybės kontrolę ir Savivaldybės centralizuotą vidaus audito tarnybą. Kasmet iki einamųjų metų lapkričio 15 dienos patvirtina ateinančių metų Tarnybos veiklos planą, organizuoja jo vykdymą ir yra už tai atsakingas. Prireikus patvirtintą planą tikslina bendra plano tvirtinimo tvarka;

21.4. Tarnybos veiklos planą kasmet per 10 dienų nuo jo patvirtinimo pateikia Valstybės kontrolei;

21.5. turi teisę dalyvauti Savivaldybės tarybos, komitetų, komisijų, kolegijų posėdžiuose ir pareikšti nuomonę savo kompetencijos klausimais;

21.6. valstybės kontrolieriaus rašytiniu prašymu gali dalyvauti ar pavesti Tarnybos valstybės tarnautojams pagal jų kompetenciją dalyvauti Valstybės kontrolės atliekamuose Savivaldybės administravimo subjektų finansiniuose, atitikties ir veiklos audituose;

21.7. pats atlieka ir (arba) skiria Tarnybos valstybės tarnautojus atlikti išorės finansinį ir veiklos auditą, įgyvendina įstatymuose ir kituose teisės aktuose priskirtas funkcijas;

21.8. priima sprendimus pagal atlikto finansinio ir veiklos audito ataskaitas, nurodo Savivaldybės administracijos direktoriui, audituotų subjektų vadovams jų veiklos trūkumus ir nustato terminą, per kurį turi būti pašalinti nustatyti teisės aktų pažeidimai. Savivaldybės administracijos direktorius, audituotų subjektų vadovai per Savivaldybės kontrolieriaus nustatytą terminą (bet ne trumpesnį kaip 30 dienų) privalo ištaisyti audito metu nustatytus jų veiklos trūkumus ir pažeidimus ir apie jų pašalinimą raštu pranešti Savivaldybės kontrolieriui;

21.9. teikia Savivaldybės merui, Savivaldybės administracijos direktoriui, audituotų subjektų vadovams išvadas, ataskaitas ir sprendimus, kurie buvo priimti dėl finansinio ir veiklos audito metu nustatytų ir nepašalintų teisės aktų pažeidimų. Audito ataskaitos ir išvados skelbiamos Savivaldybės interneto svetainėje.

21.10. kiekvienais metais iki liepos 15 dienos Savivaldybės tarybos veiklos reglamente nustatyta tvarka teikia Savivaldybės tarybai išvadą dėl pateikto tvirtinti Savivaldybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio, Savivaldybės biudžeto ir turto naudojimo;

21.11. finansinio ir veiklos audito metu nustatęs nusikalstamos veikos požymių, praneša teisėsaugos institucijoms;

21.12. imasi prevencinių priemonių, kad būtų ištaisyti ir nepasikartotų nustatyti teisės aktų pažeidimai;

21.13. nagrinėja iš gyventojų gaunamus prašymus, pranešimus, skundus ir pareiškimus dėl Savivaldybės lėšų ir turto, patikėjimo teise valdomo valstybės turto naudojimo, valdymo ir disponavimo juo ir teikia išvadas dėl tokio tyrimo rezultatų;

21.14. įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka teikia informaciją valstybės ir Savivaldybės institucijoms;

21.15. Savivaldybės tarybos veiklos reglamente nustatyta tvarka ir terminais teikia Tarnybos veiklos ataskaitą;

21.16. Savivaldybės tarybos arba Savivaldybės tarybos Kontrolės komiteto prašymu teikia informaciją pagal savo kompetenciją;

21.17. atlieka Savivaldybės biudžeto vykdymo ir kitų piniginių išteklių naudojimo auditą;

21.18. atsako už įstatymuose ir kituose teisės aktuose Savivaldybės kontrolieriui nustatytų įgaliojimų vykdymą, taip pat už nepagrįstos ir neteisingos audito išvados pateikimą;

21.19. teikia Vyriausybės atstovui informaciją apie Savivaldybės kontrolieriaus teiktas išvadas ir rekomendacijas;

21.20. sudaro sąlygas Valstybės kontrolei dalyvauti atliekant Savivaldybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio auditą tokiu mastu, kad Valstybės kontrolė surinktų tinkamus ir pakankamus įrodymus, reikalingus išvadai dėl nacionalinio finansinių ataskaitų rinkinio parengti, ir teikia Valstybės kontrolei duomenis apie Savivaldybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio audito rezultatus;

21.21. atstovauja Tarnybai valstybės valdžios ir savivaldybės institucijose, kitose įstaigose ir organizacijose arba įgalioja atstovauti kitą asmenį.

22. Tarnybos valstybės tarnautojai:

22.1. savivaldybės kontrolieriaus pavedimu atlieka audituojamų subjektų eilinius ir veiklos plane nenumatytus finansinius ir veiklos auditus;

22.2. savivaldybės kontrolieriaus pavedimu nagrinėja iš gyventojų gaunamus prašymus, pranešimus, skundus ir pareiškimus dėl Savivaldybės lėšų ir turto, patikėjimo teise valdomo valstybės turto naudojimo, valdymo ir disponavimo juo ir teikia išvadas dėl tokio tyrimo rezultatų;

22.3. finansinio ir veiklos audito metu turi teisę įeiti į patalpas, gauti visus finansiniam ir veiklos auditui atlikti reikalingus dokumentus, gauti iš audituojamo subjekto darbuotojų reikiamus rašytinius paaiškinimus, pagal valstybinio audito reikalavimus pasitelkti ekspertų (specialistų), turinčių reikiamų žinių patikrinimo metu iškilusiems klausimams spręsti;

22.4. įstatymų nustatyta tvarka atsako už jiems nustatytų funkcijų netinkamą atlikimą, už nepagrįstos ar neteisingos audito išvados pateikimą;

23. Savivaldybės kontrolierius ir Tarnybos valstybės tarnautojai privalo: gerbti subjekto, kurio veikla tikrinama, teises ir teisėtus interesus; neskelbti atlikto audito duomenų ir viešai jų nevertinti, kol nepasirašyta audito ataskaita; saugoti valstybės ir Tarnybos paslaptis; nesinaudoti ir neleisti naudotis tarnybine ar su Tarnyba susijusia riboto naudojimo informacija kitokia tvarka ir mastu, nei nustato įstatymai ar kiti teisės aktai.

24. Tarnyba bendradarbiauja su Lietuvos Respublikos valstybės kontrole, Savivaldybių kontrolierių asociacija, Lietuvos Respublikoje veikiančiomis audito institucijomis, įstaigomis, įmonėmis bei vidaus audito tarnybomis;

25. Tarnyba palaiko tarnybinius ir profesinius ryšius su Lietuvos Respublikos savivaldybių asociacija, valstybės ir savivaldybės institucijomis bei įstaigomis.

 

VI SKYRIUS

TARNYBOS VEIKLOS KONTROLĖ IR VISUOMENĖS INFORMAVIMAS

 

26. Tarnybos atliekamo audito išorinę peržiūrą atlieka Valstybės kontrolė valstybės kontrolieriaus nustatyta tvarka.

27. Tarnybos finansinės veiklos kontrolė vykdoma Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

28. Tarnybos metinė veiklos ataskaita, audito ataskaitos, išvados ir kita informacija skelbiamos Savivaldybės interneto svetainėje www.taurage.lt. Teisės aktų nustatytais atvejais ir kitose visuomenės informavimo priemonėse.

 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

29. Tarnyba reorganizuojama, pertvarkoma ar likviduojama Savivaldybės tarybos sprendimu teisės aktų nustatyta tvarka.

___________

 

Savivaldybės kontrolierė                                                                                          Kostė Čiapienė