LIETUVOS RESPUBLIKOS ekonomikos ir inovacijų MINISTRAS

 

įsakymas

DĖL skatinamosios finansinės priemonės „ATVIRAS KREDITŲ FONDAS 3 schemos patvirtinimo

 

2022 m. spalio 13 d. Nr. 4-1038

Vilnius

 

 

Įgyvendindama Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. liepos 11 d. nutarimo Nr. 887 „Dėl uždarosios akcinės bendrovės „Investicijų ir verslo garantijos“ veiklos“ 2.1.6 ir 3.2 papunkčius,

t v i r t i n u  Skatinamosios finansinės priemonės „Atviras kreditų fondas 3“ schemą (pridedama).

 

 

 

Ekonomikos ir inovacijų ministrė                                                                             Aušrinė Armonaitė


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro

2022 m. spalio 13 d. įsakymu Nr. 4-1038

 

skatinamosios finansinės priemonės „ATVIRAS KREDITŲ FONDAS 3“ SCHEMA

 

Eil.

Nr.

Pagrindiniai

elementai

Paaiškinimas

 

1.

 

Teisinis pagrindas

 

1.1. 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai su visais pakeitimais.

1.2. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. liepos 11 d. nutarimo Nr. 887 „Dėl uždarosios akcinės bendrovės „Investicijų ir verslo garantijos“ veiklos“ 2.1.6 ir 3.2 papunkčiai.

1.3. 2009 m. balandžio 7 d. finansavimo sutartis Nr. 11K-015/8-175, sudaryta tarp Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos, Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ir uždarosios akcinės bendrovės „Investicijų ir verslo garantijos“ (toliau – „Invega“).

2.

 

Skatinamajai finansinei priemonei „Atviras kreditų fondas 3 (toliau – AKF3 priemonė) skiriama finansavimo suma

85 100 000 Eur (aštuoniasdešimt penki milijonai vienas šimtas tūkstančių eurų) į kontroliuojantįjį fondą „INVEGOS fondas“ (toliau – INVEGOS fondas)  grįžusių ir (ar) grįšiančių lėšų, kaip jos apibrėžtos Įgyvendinant finansų inžinerijos priemones grįžusių ir grįšiančių lėšų panaudojimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. rugpjūčio 28 d. nutarimu Nr. 791 „Dėl Įgyvendinant finansų inžinerijos priemones grįžusių ir grįšiančių lėšų panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 2.5 ir 2.6 papunkčiuose.

3.

Skatinamosios finansinės priemonės „Atviras kreditų fondas 3 schemos (toliau – Schema) galiojimo trukmė

Paskolos (įskaitant kredito linijas), finansinė nuoma (lizingas) (išskyrus grįžtamąjį lizingą) (toliau kartu – Paskola) pagal Schemą teikiamos Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 taikymo laikotarpiu.

4.

Finansų tarpininkų

atrinkimas ir Paskolų pagal AKF3 priemonę teikimo sąlygos

4.1. „Invega“ atrinks AKF3 priemonę įgyvendinančias kredito įstaigas, kaip jos apibrėžtos 2013 m. birželio 26 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 575/2013 dėl riziką ribojančių reikalavimų kredito įstaigoms, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) Nr. 648/2012 su visais pakeitimais, 4 straipsnio 1 dalies 1 punkte (toliau – finansų tarpininkai), vadovaudamasi AKF3 priemonės finansų tarpininkų atrankos sąlygų sąvadu, tvirtinamu „Invegos“ generalinio direktoriaus įsakymu (toliau – Sąvadas).

4.2. Sutartis su „Invega“ (toliau – Sutartis) pasirašę finansų tarpininkai atrinks AKF3 priemonės sąlygas atitinkančius paskolos gavėjus, kurie bus finansuojami AKF3 priemonės ir finansų tarpininkų nuosavomis lėšomis.

4.3. Finansų tarpininkai su paskolos gavėjais paskolos sutartis (toliau  – Paskolos sutartis) pasirašys Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 taikymo laikotarpiu.

4.4. Finansų tarpininkai skirs Paskolą paskolos gavėjo investicijoms ir (ar) apyvartinėms lėšoms (toliau – Projektas) finansuoti.

4.5. Finansų tarpininkų skaičius neribojamas.

4.6. Finansų tarpininkų prašymai įgyvendinti AKF3 priemonę teikiami „Invegai“ iki 2023 m. gruodžio 31 d. arba kol finansų tarpininkams bus paskolintos (t. y. finansų tarpininkų „Invegai“ pateiktų mokėjimo prašymų išmokėti lėšas suma bus lygi AKF3 priemonei skirtai lėšų sumai) visos AKF3 priemonei skirtos lėšos, bet ne vėliau kaip iki 2023 m. gruodžio 31 d.

4.7. AKF3 priemonės lėšomis finansuojama Paskolos dalis negali būti didesnė kaip 75 proc. ir bet kokiu atveju negali viršyti 750 000 Eur (septynių šimtų penkiasdešimt tūkstančių eurų). Finansų tarpininkų nuosavomis lėšomis finansuojama Paskolos dalis privalo būti ne mažesnė kaip 25 proc.

4.8. AKF3 priemonės lėšas finansų tarpininkai turi grąžinti „Invegai“ ne vėliau kaip per 6 metus nuo Schemos 4.3 papunktyje nustatyto laikotarpio pabaigos.

4.9. AKF3 priemonės lėšos pagal Paskolos sutartis paskolos gavėjams gali būti išmokamos ne vėliau kaip per 12 mėnesių nuo Schemos 4.3 papunktyje nustatyto laikotarpio pabaigos. Kredito linijų atveju šiame papunktyje nustatytas 12 mėnesių Paskolos išmokėjimo terminas nėra taikomas.

4.10. Finansų tarpininkai prisiima visą su AKF3 priemonės lėšų skolinimu paskolos gavėjams susijusią kredito riziką, t. y. finansų tarpininkai privalo grąžinti visas gautas AKF3 priemonės lėšas į INVEGOS fondą.

4.11. Finansų tarpininkai, įgyvendindami AKF3 priemonę, privalo atidaryti atskirą AKF3 priemonės įgyvendinimui naudojamą atsiskaitomąją sąskaitą, skirtą išimtinai AKF3 priemonės lėšoms: pervedimams paskolos gavėjams atlikti ir grąžinimams iš paskolos gavėjų gauti.

4.12. AKF3 priemonei įgyvendinti finansų tarpininkai privalo:

4.12.1. pirminiu įkeitimu įkeisti finansų tarpininko sąskaitoje, į kurią „Invega“ perveda finansų tarpininko prašomas AKF3 priemonės lėšas, esamas ir būsimas lėšas, taip pat kitose finansų tarpininko sąskaitose esamas ir būsimas lėšas;

4.12.2. įkeisti finansų tarpininko reikalavimo teises, kylančias iš visų būsimų Paskolų sutarčių. Įkeitimo lakšte papildomai turi būti nurodyta, kad finansų tarpininko reikalavimo teisių pagal Paskolos sutartį įkeitimas taip pat apima visus finansų tarpininko naudai atliktus paskolos gavėjo mokėjimus pagal Paskolos sutartį po to, kai įkaito gavėjas („Invega“) informuoja įkaito davėją (finansų tarpininką) apie išieškojimo veiksmų pradžią.

5.

AKF3 priemonės lėšų, skirtų Paskoloms teikti, išmokėjimas finansų tarpininkams

5.1. AKF3 priemonės lėšos gali būti naudojamos tik paskolos gavėjo Projektui finansuoti.

5.2. AKF3 priemonės lėšos Schemos 4.3 papunktyje nustatytu laikotarpiu yra pervedamos į finansų tarpininko sąskaitą dalimis Sutartyje nustatyta tvarka.

6.

Finansų tarpininkų mokamos palūkanos ir jų mokėjimo tvarka

6.1. Už AKF3 priemonės lėšas finansų tarpininkai INVEGOS fondui moka:

6.1.1. 3 mėn. EURIBOR + 0,2 proc. už INVEGOS fondo pervestas, bet finansų tarpininko nepanaudotas lėšas;

6.1.2. 3 mėn. EURIBOR + 0,2 proc. už INVEGOS fondo pervestas ir paskolos gavėjams paskolintas lėšas.

6.2. Finansų tarpininko taikoma kintama palūkanų dalis už paskolos gavėjui suteikiamą Paskolą – 3 mėn. EURIBOR.

6.3. Finansų tarpininko marža už suteikiamą Paskolą paskolos gavėjui – iki 3 proc.

6.4. Kintama palūkanų dalis už suteikiamą Paskolą (3 mėn. EURIBOR) nustatoma pagal ketvirčio, per kurį buvo pasirašyta Paskolos sutartis, pirmąją darbo dieną buvusią tarpbankinių palūkanų normą. Kitų ataskaitinių laikotarpių kintama palūkanų norma už suteikiamą Paskolą nustatoma pagal ataskaitinio ketvirčio pirmosios darbo dienos duomenis. Tarpbankinių palūkanų norma apvalinama šimtųjų dalių tikslumu. Atliekant palūkanų skaičiavimus, taikomai 3 mėn. EURIBOR reikšmei esant neigiamai, ji prilyginama 0 (nuliui).

6.5. Skaičiuojant palūkanas už suteikiamą Paskolą finansų tarpininkas gali tiksliai skaičiuoti, kiek atitinkami metai ir mėnuo turi dienų, arba laikyti, kad 1 (vieni) metai turi 360 dienų, o 1 (vienas) mėnuo – 30 dienų.

7.

 

Paskolos gavėjai ir jų tinkamumo reikalavimai

7.1. Paskolos teikiamos įmonei, kaip ji apibrėžta Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymo (toliau – SVV įstatymas) 2 straipsnio 7 dalyje, ir verslininkui, kaip jis apibrėžtas SVV įstatymo 2 straipsnio 21 dalyje.

7.2. Paskolos gavėjas turi atitikti šiuos reikalavimus:

7.2.1. paraiškos pateikimo metu, kai teikiamos Paskolos iki 25 000 Eur (dvidešimt penkių tūkstančių eurų), veikia ilgiau kaip 1 (vienus) metus nuo Paskolos gavėjo įregistravimo Juridinių asmenų registre dienos (taikoma tik labai mažoms įmonėms, kaip jos apibrėžtos SVV įstatymo 3 straipsnio 3 dalyje, ir mažoms įmonėms, kaip jos apibrėžtos SVV įstatymo 3 straipsnio 2 dalyje) arba, jei Paskolos gavėjas verslininkas, nuo individualios veiklos ar verslo liudijimo įregistravimo dienos;

7.2.2. veikia Lietuvos Respublikoje. Paskolos gavėjas laikomas veikiančiu Lietuvos Respublikoje, jei jis kuria darbo vietas Lietuvos Respublikoje ir (arba) nuo savo vykdomos veiklos moka mokesčius arba Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos įmokas į Lietuvos Respublikos biudžetą;

7.2.3. paraiškos pateikimo metu jam nėra iškelta bankroto ir (ar) restruktūrizavimo byla pagal Lietuvos Respublikos juridinių asmenų nemokumo įstatymą arba iki jo įsigaliojimo galiojusius Lietuvos Respublikos įmonių bankroto įstatymą ir Lietuvos Respublikos įmonių restruktūrizavimo įstatymą, arba verslininko  atveju – jam nėra iškelta fizinio asmens bankroto byla pagal Lietuvos Respublikos fizinių asmenų bankroto įstatymą;

7.2.4. kurio vykdoma ir (ar) planuojama vykdyti ekonominė veikla, kaip ji apibrėžta SVV įstatymo 2 straipsnio 3 dalyje, kuriai prašoma Paskolos, nepriskiriama Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 1 straipsnio 1 dalyje nurodytiems sektoriams ir veikloms;

7.2.5. kuriam nėra taikoma Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 4 straipsnio 3 dalies a punkte nurodyta kolektyvinė nemokumo procedūra;

7.2.6. kurio pagrindinė ekonominė veikla pagal Lietuvos statistikos departamento generalinio direktoriaus tvirtinamą Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių (EVRK 2 red.) (toliau – EVRK 2 red.) nėra finansinė ir draudimo veikla (visi veiklos kodai pagal EVRK 2 red. 6466 skyrius), išskyrus atvejus, kai šis paskolos gavėjas vysto finansines technologijas, t. y. technologijomis grindžiamas finansines inovacijas, padedančios kurti naujus verslo modelius, veiklos programas, procesus ir produktus, kai įmonės vystomomis technologijomis naudojasi ne pati įmonė, bet jos klientai – kitos finansų įstaigos, dirbančios su galutiniais finansinių paslaugų, susijusių su technologijomis, gavėjais;

7.2.7. kuris atitinka minimalius patikimų mokesčių mokėtojų kriterijus, nustatytus Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo 401 straipsnyje. Atitiktis šiam reikalavimui vertinama pagal viešai paskelbtą Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos informaciją, skelbiamą interneto svetainėje adresu https://www.vmi.lt/evmi/mokesciu-moketoju-informacija;

7.2.8. kuris yra pateikęs valstybės įmonei Registrų centrui paskutinių finansinių metų finansinių ataskaitų rinkinį. Šis reikalavimas netaikomas verslininkams ir toms įmonėms, kurios veikia trumpiau kaip 1 (vienus) metus;

7.2.9. jam, jo naudos gavėjui, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo 2 straipsnio 14 dalyje, arba fiziniams ir juridiniams asmenims, kurių naudai bus naudojamos Paskolos lėšos, nėra taikomos sankcijos (bet kokios prekybinės, ekonominės ar finansinės sankcijos, embargas ar kitos ribojančios priemonės), kurias nustato, taiko ar administruoja Jungtinių Tautų Saugumo Taryba, Europos Sąjunga, Lietuvos Respublika, Jungtinių Amerikos Valstijų Vyriausybė (įskaitant Jungtinių Amerikos Valstijų Iždo departamento Užsienio lėšų kontrolės biurą (angl. The Office of Foreign Assets Control of the U.S. Department of the Treasury), Jungtinė Didžiosios Britanijos ir Šiaurės Airijos Karalystė;

7.2.10. kuris nevykdo arba neketina vykdyti sandorių su tikslinėse teritorijose registruotais juridiniais asmenimis, vadovaujantis Tikslinių teritorijų sąrašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos finansų ministro 2001 m. gruodžio 22 d. įsakymu Nr. 344 „Dėl Tikslinių teritorijų sąrašo patvirtinimo“;

7.2.11. kuris nepalaiko verslo santykių su juridiniais asmenimis, registruotais teritorijose, kurios pagal savo jurisdikciją nebendradarbiauja su Europos Sąjunga tarptautiniu mastu suderintų mokesčių taikymo srityje.

7.3. Schemos 7.2.2–7.2.11 papunkčiuose nustatyti reikalavimai vertinami Paskolos suteikimo metu, taip pat didinant Paskolos sumą. Paskolos suteikimas suprantamas kaip laikotarpis nuo paskolos gavėjo kreipimosi į finansų tarpininką iki Paskolos sutarties pasirašymo dienos.

8.

Paskolų tinkamumo ir panaudojimo sąlygos

8.1. Paskolos turi būti skirtos paskolos gavėjų investicijoms finansuoti ir (ar) apyvartinio kapitalo trūkumui papildyti, jeigu toks finansavimas yra susijęs su paskolos gavėjo naujos veiklos pradėjimu arba esamos veiklos palaikymu, stiprinimu ar plėtra.

8.2. Paskolomis, skirtomis investicijoms, laikomos tokios Paskolos, kai Paskolos dalis, skirta investicijoms finansuoti, sudaro ne mažiau kaip 51 proc. visos Paskolos sumos, o likusi Paskolos dalis gali būti skirta apyvartinio kapitalo trūkumui papildyti. Visais kitais atvejais laikoma, kad visa Paskola yra skirta apyvartinio kapitalo trūkumui papildyti.

8.3. Paskolos lėšos pagal Paskolos sutartyje nustatytą paskirtį gali būti naudojamos tik atsiskaitant mokėjimo pavedimais.

8.4. Finansavimas, suteiktas paskolos (išskyrus kredito linijas) ir finansinės nuomos (lizingo) forma, paskolos gavėjams gali būti suteikiamas ne ilgesniam kaip 120 mėnesių laikotarpiui. Tuo atveju, kai Paskolos terminas yra trumpesnis nei 120 mėnesių, šis terminas gali būti pratęstas, tačiau bet kuriuo atveju terminas negali būti ilgesnis nei 120 mėnesių, terminą skaičiuojant nuo pradinės Paskolos sutarties sudarymo dienos.

8.5. Finansavimas, suteiktas kredito linijos forma, gali būti suteikiamas ne ilgesniam kaip 36 mėnesių laikotarpiui. Kredito linijos formą galima pakeisti į Paskolos formą, Paskolos sutarties laikotarpį pratęsiant iki 60 mėnesių (terminą skaičiuojant nuo pradinės Paskolos sutarties sudarymo dienos). Minėtas atvejis nėra laikomas naujos Paskolos sutarties sudarymu.

8.6. Paskolos suma Paskolos sutarties galiojimo laikotarpiu gali būti didinama neviršijant Schemos 4.7 papunktyje nustatytų dydžių. 

9.

Netinkamos investicijos pagal AKF3 priemonę

 

 

9.1. Paskolos lėšos negali būti naudojamos:

9.1.1. paskolos gavėjo ar kito ekonominę veiklą vykdančio subjekto esamiems finansiniams įsipareigojimams finansuoti ar jam restruktūrizuoti;

9.1.2. dividendams išsimokėti, kapitalui mažinti išmokant lėšas paskolos gavėjo dalyviams, savoms akcijoms supirkti ar kitokiems mokėjimams atlikti iš kapitalo paskolos gavėjo dalyviams ir (ar) fiziniams ir juridiniams asmenims, taip pat negali būti skirtos Paskoloms grąžinti arba suteikti paskolos gavėjo dalyviams ar su jais susijusiems fiziniams ir juridiniams asmenims;

9.1.3. paskolos gavėjo finansinių įsipareigojimų perfinansavimui;

9.1.4. nekilnojamojo turto plėtrai, t. y. nekilnojamam turtui pirkti ir (ar) statyti ir (ar) investicijoms į nekilnojamojo turto būklės pagerinimą, siekiant jį parduoti, nuomoti ar kitu būdu perleisti kitiems fiziniams ir juridiniams asmenims, o ne naudoti savo (tarp jų ir savo patronuojamųjų įmonių, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos įmonių grupių konsoliduotosios atskaitomybės įstatymo 3 straipsnio 8 dalyje, arba kitų patronuojančiosios įmonės, kaip ji apibrėžta Įmonių grupių konsoliduotosios atskaitomybės įstatymo 3 straipsnio 9 dalyje, patronuojamųjų įmonių) veikloje;

9.1.5. gyvenamosios paskirties nekilnojamajam turtui pirkti ir (ar) statyti ir (ar) investicijoms į gyvenamosios paskirties nekilnojamojo turto – pastato (statinio) esminį pagerinimą, kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymo 2 straipsnio 20 dalyje;

9.1.6. krovininėms transporto priemonėms, kaip jos suprantamos Lietuvos Respublikos kelių transporto kodekse, įsigyti;

9.1.7. Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 1 straipsnio 1 ir 2 dalyse išvardytais atvejais.

10.

 

Paskolos dydis ir Paskolų skaičius vienam paskolos gavėjui

10.1. Paskolos dydis vienam paskolos gavėjui nėra ribojamas, tačiau visais atvejais turi būti laikomasi AKF3 priemonės lėšų skyrimo reikalavimų, nustatytų Schemos 4.7 papunktyje.

10.2. Paskolų skaičius vienam paskolos gavėjui yra neribojamas.

11.

Valstybės pagalbos apskaičiavimas, registravimas ir sumavimas

11.1. Paskolų teikimas paskolos gavėjams pagal AKF3 priemonę yra de minimis pagalba, kuriai taikomos Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 5 straipsnio nuostatos.

11.2. Finansų tarpininkas yra atsakingas už de minimis pagalbos paskolos gavėjui skaičiavimą ir registravimą Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre, vadovaujantis Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“. De minimis pagalba sumuojama, kaip tai nustatyta Reglamento Nr. 1407/2013 5 straipsnyje.

11.3. De minimis pagalbos, suteikiamos paskolos gavėjui, dydis apskaičiuojamas pagal formulę:

SE = K x T x (N orientacinė + 4 % – N faktinė), kurioje:

SE – de minimis pagalbos dydis, išreikštas subsidijos ekvivalentu;

K – Paskolos suma, Eur;

T – Paskolos laikotarpis, išreikštas metais (skaičiai apvalinami 2 (dviejų) skaitmenų po kablelio tikslumu);

N orientacinė – Europos Komisijos kiekvieno mėnesio pirmą kalendorinę dieną skelbiama orientacinė palūkanų norma (https://ec.europa.eu/competition-policy/state-aid/legislation/reference-discount-rates-and-recovery-interest-rates/reference-and-discount_en);

N faktinė – Paskolos sutartyje nustatyta metinė palūkanų norma.

12.

 

Stebėsena

 

12.1. Finansų tarpininkai turi užtikrinti, kad suteikiamos Paskolos ir paskolos gavėjai atitiktų Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 ir Schemos nuostatas.

12.2. De minimis pagalbos stebėsena atliekama taip, kaip tai nustatyta Reglamento Nr. 1407/2013 6 straipsnyje.

13.

Informacijos ir dokumentų saugojimas

13.1. Finansų tarpininkai privalo visus su AKF3 priemonės įgyvendinimu ir paskolos gavėjų finansavimu AKF3 priemonės lėšomis susijusius dokumentus saugoti 10 metų skaičiuojant nuo paskutinės pagal AKF3 priemonę suteiktos pagalbos dienos.

13.2. Finansų tarpininkai privalo informuoti asmens duomenų subjektus apie asmens duomenų tvarkymo pagrindą, duomenų subjektų ir tvarkomų asmens duomenų kategorijas, asmens duomenų tvarkymo tikslą, duomenų perdavimo „Invegai“ tikslus ir pagrindus. Informavimas apie asmens duomenų tvarkymą turi atitikti 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) Nr. 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) įtvirtintus reikalavimus. Finansų tarpininkai turi užtikrinti, kad jų darbuotojai, tvarkantys asmens duomenis, laikytųsi konfidencialumo įsipareigojimo.

13.3. Asmens duomenų valdytoja „Invega“, juridinio asmens kodas 110084026, buveinės adresas: Vilnius, Konstitucijos pr. 7, tel. (8 5) 210 7510, el. paštas info@invega.lt, duomenų apsaugos pareigūno el. paštas duomenuapsauga@invega.lt, tvarko su AKF3 priemonės įgyvendinimu susijusius pagal Sąvadą finansų tarpininko pateiktame prašyme ir jo prieduose pateiktus asmens duomenis.

13.4. Tvarkomi šie finansų tarpininko prašyme ir jo prieduose nurodyti ir iš kitų duomenų šaltinių surinkti asmens duomenys: finansų tarpininko vadovo (-ų), administracijos, valdymo ir (ar) priežiūros organų narių ir kreditavimo sprendimus priimančių asmenų vardas, pavardė, asmens kodas, einamos pareigos, finansų tarpininko dalyvio (-ių) valdomų įmonių pavadinimai, kapitalo ar balsavimo teisių dalis, finansų tarpininko vadovo (-ų), administracijos, valdymo ir (ar) priežiūros organų narių ir kreditavimo sprendimus priimančių asmenų kompetencija, išsilavinimas ir patirtis, leidžianti tinkamai eiti pareigas, finansų tarpininko kontaktinio asmens bendradarbiavimo klausimais vardas, pavardė, einamos pareigos, elektroninio pašto adresas, telefono ryšio numeris ir kita papildoma informacija, kurią pateiks finansų tarpininko atstovas prašyme pagal Sąvadą ir jo prieduose.

13.5. Asmens duomenys, nurodyti Schemos 13.4 papunktyje, tvarkomi vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 2016/679 6 straipsnio 1 dalies c punktu, Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu, Schema bei „Invegos“ generalinio direktoriaus patvirtintomis Asmens duomenų tvarkymo „Invegoje“ taisyklėmis. Informacija apie asmens duomenų tvarkymą pateikiama „Invegos“ interneto svetainės www.invega.lt skiltyje „Asmens duomenų apsauga“.

13.6. Asmens duomenys bus tvarkomi AKF3 priemonės įgyvendinimo ir patikros tikslais – siekiant nustatyti, ar prašymą pagal Sąvadą teikiantis finansų tarpininkas atitinka tinkamumo reikalavimus AKF3 priemonei įgyvendinti, taip pat AKF3 priemonės audito tikslais, AKF3 priemonės administravimo ir (ar) tyrimų tikslais.

13.7. „Invega“ audito tikslais ir gavusi Reglamento (ES) Nr. 2016/679 reikalavimus atitinkantį oficialų Europos Sąjungos ir (ar) Lietuvos Respublikos institucijų (Europos Audito Rūmų, Europos Komisijos, Finansų ministerijos, Ekonomikos ir inovacijų ministerijos, Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės ir (ar) kitų kompetentingų institucijų) paklausimą teikia asmens duomenis šioms kompetentingoms institucijoms. Taip pat asmens duomenys teikiami atsakant į gautus oficialius Reglamento (ES) Nr. 2016/679 reikalavimus atitinkančius Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos, Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos, Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos ir kitų teisėsaugos ir verslo priežiūrą vykdančių kompetentingų institucijų paklausimus. Taip pat „Invega“ asmens duomenis gali perduoti išorės ekspertams, kuriuos pagal poreikį pasitelks Sąvade nustatytiems tinkamumo reikalavimams įvertinti, kitoms paslaugoms, kurios reikalingos AKF3 priemonės tinkamam įgyvendinimui ir administravimui, taip pat atliekant AKF3 priemonės tyrimus. 

13.8. Su Schemos reikalavimų įgyvendinimu susijusius asmens duomenis „Invega“ tvarko ir saugo 3 metus nuo Sutarties su finansų tarpininku galiojimo pabaigos.

13.9. Duomenų subjektas gali kreiptis į „Invegą“ ir įgyvendinti šias Reglamente (ES) 2016/679 įtvirtintas teises:

13.9.1. teisę žinoti (būti informuotas) apie savo asmens duomenų tvarkymą;

13.9.2. teisę susipažinti su tvarkomais savo asmens duomenimis;

13.9.3. teisę reikalauti ištaisyti asmens duomenis;

13.9.4. teisę reikalauti ištrinti asmens duomenis („teisė būti pamirštam“);

13.9.5. teisę apriboti asmens duomenų tvarkymą;

13.9.6. teisę nesutikti su asmens duomenų tvarkymu;

13.9.7. teisę į asmens duomenų perkeliamumą.

13.10. Duomenų subjektas turi teisę pateikti skundą Valstybinei duomenų apsaugos inspekcijai, jei mano, kad asmens duomenų tvarkymas atliekamas pažeidžiant Reglamento (ES) 2016/679 reikalavimus. Duomenų subjektas taip pat turi teisę pateikti skundą teismui, jei mano, kad Reglamentu (ES) 2016/679 nustatytos jo teisės buvo pažeistos, nes jo asmens duomenys buvo tvarkomi pažeidžiant Reglamento (ES) 2016/679 nuostatas.

 

____________________

part_62fcccb296c843568a8dd52fa14d5726_end