LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL FINANSŲ MINISTRO 2014 M. SPALIO 16 D. ĮSAKYMO NR. 1K-326 „DĖL finansINIŲ PRIEMONIŲ ĮGYVENDINIMO taisyklių

PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2021 m. gruodžio 15 d. Nr. 1K-391

Vilnius

 

Pakeičiu Finansinių priemonių įgyvendinimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. spalio 16 d. įsakymu Nr. 1K-326 „Dėl Finansinių priemonių įgyvendinimo taisyklių patvirtinimo“:

1.  Pakeičiu 5 punktą ir jį išdėstau taip:

5. Atlikdami Taisyklėse nustatytus veiksmus vadovaujančioji institucija, ministerija, projekto vykdytojas, viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra (toliau – CPVA) vadovaujasi instrukcijomis ir naudoja ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt (toliau – ES struktūrinių fondų svetainė) paskelbtas formas, kurioms pritarė Lietuvos Respublikos finansų ministro 2013 m. liepos 11 d. įsakymu Nr. 1K-243 „Dėl darbo grupės sudarymo“ sudaryta 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų administravimo darbo grupė (toliau – darbo grupės forma).“

2.    Pakeičiu 8 punktą ir jį išdėstau taip:

8. Vadovaujančioji institucija ir CPVA turi teisę rinkti, kaupti ir apdoroti informaciją ir duomenis apie pareiškėjus, fondų fondų valdytojus, ES struktūrinių fondų finansinių priemonių valdytojus (toliau – finansinės priemonės valdytojas), ES struktūrinių fondų finansinių priemonių galutinius naudos gavėjus (toliau – galutinis naudos gavėjas) ir jų veiklą, būtinus projektų atrankai ir kitiems tikslams, susijusiems su projekto įgyvendinimo priežiūra, kontrole ir projektui skirtų lėšų panaudojimo vertinimu.“

3.    Pakeičiu 10 punktą ir jį išdėstau taip:

10. Atlikdami veiksmus DMS, pareiškėjai ir projektų vykdytojai informaciją įrašo, tvirtina ir Taisyklių nustatyta tvarka teikia vadovaujančiajai institucijai ir (arba) CPVA, naudodami Taisyklių prieduose pateiktas formas arba darbo grupės formas.

4.    Pakeičiu 11 punktą ir jį išdėstau taip:

11. Vadovaujančioji institucija ir CPVA neatsako už tai, kad dėl telekomunikacijos tinklų ar kitų ne vadovaujančiosios institucijos sistemų gedimų DMS naudotojas negali prisijungti prie DMS ir laiku pateikti dokumentų arba kad dėl tokių gedimų prarandami ar iškraipomi elektroniniu būdu teikiamų dokumentų duomenys, taip pat už tai, kad dėl tokių gedimų DMS naudotojas nėra tinkamai informuojamas apie jo dokumento (rinkmenos) sutvarkymą. Jeigu DMS funkcinės galimybės nepakankamos ar laikinai neužtikrinamos, reikalingą informaciją, susijusią su paraiška ar projekto įgyvendinimu, pareiškėjas ar projekto vykdytojas vadovaujančiajai institucijai ir (arba) CPVA ir vadovaujančioji institucija ir CPVA pareiškėjui ar projekto vykdytojui teikia raštu.

5.  Pakeičiu 63 punktą ir jį išdėstau taip:

63. Projekto vykdytojas CPVA per DMS teikia mokėjimo prašymus, parengtus pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 6 priede pateiktą formą, kaip nurodyta mokėjimo prašymų teikimo grafike. Su antru ir paskesniais mokėjimo prašymais projekto vykdytojas taip pat teikia informaciją apie patirtas tinkamas finansuoti išlaidas, įskaitant informaciją apie projekto vykdytojo ir finansinės priemonės valdytojo (jei taikoma) patirtas valdymo išlaidas arba valdymo mokesčius bei auditorių vadovaujantis tarptautiniais susijusių paslaugų standartais atlikto patikrinimo ataskaitą, rengiamą pagal finansavimo sutartyje nurodytus reikalavimus, kurioje pateikiami faktiniai pastebėjimai (toliau – auditorių patikrinimo ataskaita), jei finansavimo sutartyje nurodyta, kad tokia ataskaita teikiama. CPVA tikrina projekto išlaidas visa apimtimi arba atlikdama atrankinę išlaidų pagrindimo ir apmokėjimo įrodymo dokumentų patikrą pagal vadovaujančiosios institucijos patvirtintą arba CPVA su vadovaujančiąja ir tvirtinančiąja institucijomis suderintą ir patvirtintą atrankinės išlaidų pagrindimo ir apmokėjimo įrodymo dokumentų patikros metodiką ir tvirtina išlaidų tinkamumą finansuoti. Į galutinį mokėjimo prašymą įtraukiami duomenys apie visas likusias projekto tinkamomis finansuoti prašomas pripažinti išlaidas, nurodytas Reglamento (ES) Nr. 1303/2013 42 straipsnyje.

6.  Pakeičiu 65 punktą ir jį išdėstau taip:

65. Jei projekto vykdytojas nepanaudoja visų ar dalies pagal mokėjimo prašymą gautų ES struktūrinių fondų ir (ar) Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų per finansavimo sutartyje nustatytą laikotarpį, projekto vykdytojo gautos lėšos ar jų dalis grąžinama CPVA inicijavus ES struktūrinių fondų ir (ar) Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų susigrąžinimo procedūras. Sprendimai dėl lėšų susigrąžinimo iš projekto vykdytojo priimami ir vykdomi vadovaujantis Taisyklių XVIII skyriaus nuostatomis.

7.  Pakeičiu 66 punktą ir jį išdėstau taip:

66. Vadovaujančioji institucija išnagrinėja pirmąjį mokėjimo prašymą ne vėliau kaip per 30 dienų, o antrąjį ir paskesnius mokėjimo prašymus ne vėliau kaip per 70 dienų nuo mokėjimo prašymo pateikimo dienos išnagrinėja CPVA. CPVA, atrankiniu būdu arba visa apimtimi patikrinusi projekto vykdytojo pateiktus dokumentus ir duomenis, kaip panaudotos projektui skirtos lėšos, nustato išlaidų tinkamumą finansuoti ir projekto vykdytojui pagal pateiktą mokėjimo prašymą pervestinų ES struktūrinių fondų ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų sumą. CPVA, prieš patvirtindama kiekvieną mokėjimo prašymą, atlieka jo tikrinimą, kaip nustatyta Reglamento (ES) Nr. 1303/2013 125 straipsnio 5 dalies a punkte, išskyrus atvejus, nurodytus Reglamento (ES) Nr. 1303/2013 40 straipsnio 1 dalyje. Išlaidų pagrindimo ir apmokėjimo įrodymo dokumentus vadovaujančioji institucija ir (arba) CPVA gali tikrinti projekto įgyvendinimo vietoje.“

8.  Pakeičiu 67 punktą ir jį išdėstau taip:

67. Atlikusi Taisyklių 66 punkte nurodytą projekto išlaidų patikrinimą, remdamasi Taisyklių XII skyriuje nustatytais finansinių priemonių išlaidoms taikomais reikalavimais, CPVA, nepažeisdama Taisyklių 66 punkte nustatytų terminų, SFMIS2014 parengia paraiškos asignavimų valdytojui duomenis, juos patvirtina ir perduoda į VBAMS. Paraiškos asignavimų valdytojui duomenis per SFMIS2014 tvirtina CPVA vadovas ar jo įgaliotas asmuo. CPVA patvirtinus paraiškos asignavimų valdytojui duomenis ir perdavus juos į VBAMS Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos finansų ministro 2000 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. 195 „Dėl Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklių patvirtinimo“, nustatyta tvarka VBAMS rengiama mokėjimo paraiška Lietuvos Respublikos finansų ministerijos Valstybės iždo departamentui (toliau – Valstybės iždo departamentas), pagal kurią projekto vykdytojui išmokamos projekto finansavimo lėšos.

9.  Pakeičiu 70 punktą ir jį išdėstau taip:

70. Tais atvejais, kai projekto finansavimo lėšos negali būti išmokėtos projekto vykdytojui dėl to, kad ministerijų programų sąmatose numatytos asignavimų sumos yra nepakankamos, CPVA, gavusi informaciją apie atmestas VBAMS mokėjimo paraiškas, apie tai ne vėliau kaip per 1 dieną turi informuoti ministeriją raštu. Ministerija, gavusi minėtą informaciją, turi atlikti reikalingus programų sąmatų pakeitimus ir apie juos ne vėliau kaip per 1 dieną informuoti CPVA.“

10.     Pakeičiu 71 punktą ir jį išdėstau taip:

71. Tais atvejais, kai projekto finansavimo lėšos negali būti išmokėtos projekto vykdytojui dėl neteisingai nurodytų paraiškos asignavimų valdytojui duomenų, CPVA, gavusi informaciją apie atmestas VBAMS mokėjimo paraiškas, ne vėliau kaip per 1 dieną turi patikslinti paraiškos asignavimų valdytojui duomenis, juos patvirtinti ir perduoti į VBAMS Taisyklių nustatyta tvarka.“

11.     Pakeičiu 72 punktą ir jį išdėstau taip:

72. Projektui skirtos ES struktūrinių fondų ir (ar) Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos pervedamos į finansavimo sutartyje nurodytą sąskaitą. Jei pasikeičia finansavimo sutartyje nurodytos sąskaitos duomenys, projekto vykdytojas privalo per 2 dienas nuo duomenų pasikeitimo dienos per DMS apie tai pranešti vadovaujančiajai institucijai. Jei projekto vykdytojas neįvykdo šios pareigos arba sąskaitos duomenys pasikeičia po to, kai CPVA patvirtina mokėjimo prašymą, ir ES struktūrinių fondų ir (ar) Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos yra pervedamos į ankstesnę sąskaitą, toks lėšų pervedimas yra laikomas tinkamu ir visa atsakomybė dėl tokio lėšų pervedimo tenka projekto vykdytojui.

12.     Pakeičiu 74 punktą ir jį išdėstau taip:

74. CPVA, vadovaudamasi SFMIS2014 taisyklėmis, registruoja SFMIS2014 mokėjimų prašymų, pažeidimų ir patikrų informaciją, susijusią su projekto išlaidų pripažinimu tinkamomis finansuoti išlaidomis, o vadovaujančioji institucija – susijusią su sutarčių keitimu.

13.     Pakeičiu 76 punktą ir jį išdėstau taip:

76. CPVA projektų išlaidas pripažįsta deklaruotinomis Europos Komisijai vadovaudamasi Veiksmų programos administravimo taisyklėmis. Projektų išlaidos Europos Komisijai deklaruojamos Veiksmų programos administravimo taisyklėse nustatyta tvarka.

14.     Pakeičiu 88 punktą ir jį išdėstau taip:

88. Su projekto vykdytojo veikla susijusius pažeidimus tiria ir juos nustato arba pripažįsta, kad pažeidimų nėra, CPVA vadovaudamasi Veiksmų programos administravimo taisyklėmis ir atlikdama Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 25 skirsnyje „Pažeidimų tyrimas“ nustatytas procedūras, išskyrus lėšų susigrąžinimo procedūras, kurios atliekamos vadovaujantis Taisyklių XVIII skyriaus nuostatomis, finansavimo sutarties keitimo procedūras, kurios atliekamos vadovaujantis Taisyklių VI skyriaus nuostatomis, ir kitas procedūras, taikomas išimtinai projektams, finansuojamiems negrąžinamosios ar grąžinamosios subsidijų finansavimo formomis. Kai vadovaujamasi Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėmis, finansavimo sutartis prilyginama projekto sutarčiai, o vadovaujančioji institucija – įgyvendinančiajai institucijai. CPVA SFMIS2014 registruoja tik tuos su projekto vykdytojo, finansinės priemonės valdytojo ar galutinio naudos gavėjo veikla susijusius pažeidimus, kurie negali būti ištaisyti arba per nustatytą terminą nėra ištaisyti.

15.     Pakeičiu 90 punktą ir jį išdėstau taip:

90. Įtarti pažeidimą gali kiekvienas fondų fondo valdytojo, finansinės priemonės valdytojo, vadovaujančiosios institucijos, tvirtinančiosios institucijos, audito institucijos, ministerijos, CPVA, Europos Komisijos, Europos Audito Rūmų ar kitos institucijos darbuotojas.

16.     Pakeičiu 91 punktą ir jį išdėstau taip:

91. Fondų fondo valdytojas ir finansinės priemonės valdytojas paskiria vieną ar kelis darbuotojus, kurie atlieka pažeidimų kontrolieriaus funkcijas ir yra atsakingi už pažeidimų tyrimą, dokumentų, susijusių su pažeidimais, tvarkymą, informacijos apie pažeidimus teikimą, kaip nustatyta Taisyklėse, ir pažeidimų prevenciją. Įtarę pažeidimą ir (ar) gavę informacijos apie įtariamą pažeidimą iš kitų fondų fondo valdytojo ar finansinės priemonės valdytojo darbuotojų, vadovaujančiosios institucijos, tvirtinančiosios institucijos, audito institucijos, ministerijos, CPVA, iš fondų fondo valdytojo, jei jis yra, išorės auditorių, pažeidimų kontrolieriaus funkcijas atliekantys darbuotojai tiria įtariamus pažeidimus ir nustato pažeidimą arba pripažįsta, kad pažeidimo nėra, vadovaudamiesi fondų fondo valdytojo ar finansinės priemonės valdytojo vidaus darbo procedūrų aprašuose nustatyta tvarka.

17.     Pakeičiu 96 punktą ir jį išdėstau taip:

96. Jei fondų fondo valdytojas ar finansinės priemonės valdytojas įtaria nusikalstamą veiką, susijusią su ES struktūrinių fondų lėšų neteisėtu gavimu ir (ar) panaudojimu (toliau – nusikalstama veika), jis apie tai nedelsdamas, ne vėliau kaip per 7 dienas nuo informacijos apie įtariamą nusikalstamą veiką gavimo dienos, raštu informuoja Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybą prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos, vadovaujančiąją instituciją, tvirtinančiąją instituciją, ministeriją (-as) ir CPVA, naudodamas pranešimo apie pažeidimą formą (Taisyklių 6 priedas), kartu pateikdamas su įtariama nusikalstama veika susijusią informaciją. Jei fondų fondo valdytojas ar finansinės priemonės valdytojas įtaria korupcinio pobūdžio nusikalstamą veiką, susijusią su ES struktūrinių fondų lėšų neteisėtu gavimu ir (ar) panaudojimu (toliau – korupcinio pobūdžio nusikalstama veika), jis apie tai nedelsdamas, ne vėliau kaip per 7 dienas nuo informacijos apie įtariamą korupcinio pobūdžio nusikalstamą veiką gavimo dienos, raštu informuoja Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybą, vadovaujančiąją instituciją, tvirtinančiąją instituciją, ministeriją (-as) ir CPVA, naudodamas pranešimo apie pažeidimą formą (Taisyklių 6 priedas), kartu pateikdamas su įtariama korupcinio pobūdžio nusikalstama veika susijusią informaciją.

18.     Pakeičiu 98 punktą ir jį išdėstau taip:

98. Projekto vykdytojas ne vėliau kaip per 1 mėnesį nuo kiekvieno ataskaitinio laikotarpio pabaigos per DMS teikia vadovaujančiajai institucijai, tvirtinančiajai institucijai, ministerijai (-oms) ir CPVA informaciją apie visus per ataskaitinį laikotarpį nustatytus pažeidimus ir atnaujintą informaciją apie anksčiau praneštus nustatytus pažeidimus, naudodamas pranešimo apie pažeidimą formą. Fondų fondo valdytojas kartu teikia informaciją ir apie visus per ataskaitinį laikotarpį finansinių priemonių valdytojų nustatytus pažeidimus ir atnaujintą informaciją apie anksčiau praneštus finansinių priemonių valdytojų nustatytus pažeidimus persiųsdamas iš finansinių priemonių valdytojų gautus pranešimus apie pažeidimus. Jei per ataskaitinį laikotarpį nėra pažeidimų, apie kuriuos reikėtų pranešti, arba nėra naujos informacijos apie anksčiau praneštus nustatytus pažeidimus, įskaitant, kai steigiamas fondų fondas, iš finansinės priemonės valdytojų gautą atitinkamą informaciją, pranešimas apie pažeidimą neteikiamas, tačiau projekto vykdytojas užtikrina, kad apie šį faktą vadovaujančioji institucija, tvirtinančioji institucija, ministerija (-os) ir CPVA būtų informuotos per DMS ne vėliau kaip per 1 mėnesį nuo kiekvieno ataskaitinio laikotarpio pabaigos.

19.     Pakeičiu 107 punktą ir jį išdėstau taip:

107. CPVA atlieka projektų patikras vietoje projekto įgyvendinimo laikotarpiu atsižvelgdama į Europos Komisijos nustatytas metodines gaires, išskyrus patikras Europos investicijų banke arba kitoje tarptautinėje finansų įstaigoje, kurioje valstybė yra akcininkė, – tokiu atveju CPVA gauna kontrolės ataskaitas su mokėjimo prašymu ir išorės auditorių parengtas metines audito ataskaitas, kuriose teiktina informacija nurodyta 2019 m. liepos 3 d. Komisijos įgyvendinimo reglamento (ES) Nr. 2019/1140, kuriuo nustatomi kontrolės ataskaitų ir metinių audito ataskaitų dėl finansinių priemonių, kurias pagal Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) Nr. 1303/2013 įgyvendina EIB ir kitos tarptautinės finansų įstaigos, kurių akcininkė yra valstybė narė, modeliai, prieduose, iš minėtas finansines priemones įgyvendinančių subjektų, kaip nurodyta Reglamento (ES) Nr. 1303/2013 40 straipsnio 1 ir 2a dalyse. Dalyvauti patikrose vietoje CPVA kviečia vadovaujančiosios institucijos ir ministerijos (-ų) atstovus. Kai projektus, vadovaudamiesi Reglamento (ES) Nr. 1303/2013 38 straipsnio 4 dalies b punkto i ir ii papunkčiais, administruoja Europos investicijų bankas arba kitos tarptautinės finansų įstaigos, kuriose valstybė yra akcininkė, CPVA atlieka projekto patikrą vietoje pagal Reglamento (ES) Nr. 1303/2013 125 straipsnio 5 dalį finansinių priemonių, kai fondų fondas steigiamas, valdytojų lygmeniu.“

20.     Pakeičiu 108 punktą ir jį išdėstau taip:

108. Atliekant patikras vietoje tikrinamas projektui skirtų lėšų panaudojimas, sukauptų palūkanų ir kitų pajamų panaudojimas, išlaidų tinkamumas finansuoti ir projektui skirtų lėšų apskaita, taip pat gali būti tikrinamas pažeidimų registravimo ir tyrimo, kitų Taisyklėse nustatytų reikalavimų vykdymas. CPVA patikras vietoje atlieka vadovaudamasi vidaus darbo procedūrų apraše nustatyta tvarka.

21.     Pakeičiu 109 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

109. Atlikdama patikras vietoje CVPA gali tikrinti galutinius naudos gavėjus tik šiais atvejais:“.

22.     Pakeičiu 120 punktą ir jį išdėstau taip:

120. Vadovaujančioji institucija, ministerija (-os) ir CPVA pagal kompetenciją užtikrina visų su projektu susijusių dokumentų saugojimą vadovaudamosi Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodykle, patvirtinta Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. kovo 9 d. įsakymu Nr. V-100 „Dėl Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodyklės patvirtinimo“ (toliau – Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodyklė), ir (ar) Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-118 „Dėl Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklės).

23. Pakeičiu 121 punktą ir jį išdėstau taip:

121. Fondų fondų valdytojai, finansinių priemonių valdytojai ir galutiniai naudos gavėjai, kai galutiniams naudos gavėjams nustatytas reikalavimas saugoti dokumentus, užtikrina atitinkamų dokumentų saugojimą vadovaudamiesi reikalavimais, nustatytais vidaus darbo tvarkos aprašuose, ir, kai taikoma, vadovaudamiesi Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodykle ir (ar) Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėmis, ir (ar) Nevalstybinių organizacijų ir privačių juridinių asmenų dokumentų rengimo, tvarkymo ir apskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. gruodžio 20 d. įsakymu Nr. V-152 „Dėl Nevalstybinių organizacijų ir privačių juridinių asmenų dokumentų rengimo, tvarkymo ir apskaitos taisyklių patvirtinimo“. Kai dokumentai rengiami, teikiami ir gaunami per DMS, šių dokumentų atskirai saugoti nereikia. Kai dokumentai elektronine forma rengiami (pavyzdžiui, svetainėse, duomenų bazėse, informacinėse sistemose), gaunami (pavyzdžiui, elektroninėse laikmenose ar elektroniniu paštu), taip pat kai siunčiami ar gaunami elektroniniai laiškai ir gali būti užtikrintas šių dokumentų saugojimas elektronine forma, šių dokumentų popierinių versijų saugoti nereikia.“

24.     Pakeičiu 122 punktą ir jį išdėstau taip:

122. Vadovaujančioji institucija, ministerija (-os), CPVA, fondų fondų valdytojai, finansinių priemonių valdytojai ir galutiniai naudos gavėjai, kai galutiniams naudos gavėjams nustatytas reikalavimas saugoti dokumentus, privalo užtikrinti su projektu susijusių dokumentų (įskaitant elektroninius dokumentus, pateiktus informacinių technologijų priemonėmis ir elektroninėse laikmenose) saugumą ir prieinamumą Europos Komisijos, Europos Audito Rūmų, Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės, vadovaujančiosios institucijos, tvirtinančiosios institucijos, ministerijos (-ų), Viešųjų pirkimų tarnybos, Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos, Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos, Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos atstovams projekto įgyvendinimo metu ir po projekto įgyvendinimo pabaigos dokumentų saugojimo laikotarpiu, nustatytu vadovaujantis Taisyklių 118 ir 119 punktais. Galutiniai naudos gavėjai gali būti audituojami tik Reglamento (ES) Nr. 1303/2013 40 straipsnio 3 dalyje nurodytais atvejais.

25.     Pakeičiu 124 punktą ir jį išdėstau taip:

124. Pareiškėjai ir projektų vykdytojai vadovaujančiosios institucijos, ministerijų ir CPVA sprendimus ar veiksmus (neveikimą) skundžia Lietuvos administracinių ginčų komisijai ar teismui įstatymų nustatyta tvarka.“

26.     Pakeičiu 5 priedą:

26.1. Pakeičiu 10.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

10.1. pirminės informacijos apie įtarimą padarius pažeidimą, kuria remiantis buvo imtasi veiksmų įtariamam pažeidimui tirti, gavimo data. Pavyzdžiui, įrašoma data, kada fondų fondo valdytojo ar finansinės priemonės valdytojo paskirtas darbuotojas, kuris atlieka pažeidimų kontrolieriaus funkcijas, savarankiškai įtarė pažeidimą arba gavo informaciją apie įtariamą pažeidimą iš kitų fondų fondo valdytojo ar finansinės priemonės valdytojo darbuotojų, vadovaujančiosios institucijos, tvirtinančiosios institucijos, mokėjimo institucijos, audito institucijos, už atitinkamą veiksmų programos priemonę ar atitinkamą veiksmų programos jungtinę priemonę atsakingos ministerijos (-ų) (toliau – ministerija), viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros (toliau – CPVA) arba iš fondų fondo valdytojo (kai fondų fondas yra steigiamas) ar kitų šaltinių (spaudos, televizijos, radijo laidų, interneto, trečiųjų asmenų ir pan.);“.

26.2. Pakeičiu 24 punkto lentelės 1.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

„1.3. Pranešimo apie pažeidimą gavėjas (-ai)

1.3. Pranešimo gavėjas (-ai) įrašomas (-i) taip:

1.3.1. fondų fondo valdytojas nurodo vadovaujančiąją instituciją, tvirtinančiąją instituciją, ministeriją (-as) ir CPVA;

1.3.2. jei finansinė priemonė įgyvendinama steigiant fondų fondą, finansinės priemonės valdytojas nurodo fondų fondo valdytoją;

1.3.3. jei finansinė priemonė įgyvendinama nesteigiant fondų fondo, finansinės priemonės valdytojas įrašo vadovaujančiąją instituciją ir tvirtinančiąją instituciją bei ministeriją (-as);

1.3.4. visais atvejais, kai įtariama nusikalstama veika, susijusi su ES struktūrinių fondų lėšų neteisėtu gavimu ir (ar) panaudojimu, įrašoma Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos, vadovaujančioji institucija, tvirtinančioji institucija ir ministerija (-os);

1.3.5. visais atvejais, kai įtariama korupcinio pobūdžio nusikalstama veika, susijusi su ES struktūrinių fondų lėšų neteisėtu gavimu ir (ar) panaudojimu, įrašoma Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnyba, vadovaujančioji institucija, tvirtinančioji institucija ir ministerija (-os).“

 

26.3. Pakeičiu 29 punktą ir jį išdėstau taip:

29. Vadovaujančiosios institucijos, tvirtinančiosios institucijos, ministerijos (-ų), Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės, Europos Komisijos ir Europos Audito Rūmų, CPVA ir kitų Finansinių priemonių įgyvendinimo taisyklių 122 punkte nurodytų institucijų atstovai turi teisę susipažinti su elektroninio žurnalo duomenimis bei pranešimo apie pažeidimą duomenimis. Įtariamų pažeidimų registravimo žurnalas ir pranešimai apie pažeidimus saugomi Finansinių priemonių įgyvendinimo taisyklėse nustatyta tvarka.

 

 

 

Finansų ministrė                                                                                                          Gintarė Skaistė