LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ PROJEKTŲ, SKIRTŲ VISUOMENĖS TEISINIO ŠVIETIMO VEIKLOMS įgyvendinti 2022 metais, ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO nuostatŲ PATVIRTINIMO

 

2022 m. birželio 30 d. Nr. 1R-253

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymo 7 straipsnio 1 dalies 2 punktu, 7 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2021 m. spalio 15 d. įsakymą Nr. A1-741 „Dėl Nevyriausybinių organizacijų finansavimo iš valstybės biudžeto lėšų, šių lėšų administravimo tvarkos, projektų vertinimo procedūrų, lėšų pervedimo ir atsiskaitymo už gautą finansavimą tvarkos aprašo patvirtinimo“,

tvirtinu Nevyriausybinių organizacijų projektų, skirtų visuomenės teisinio švietimo veikloms įgyvendinti 2022 metais, atrankos konkurso organizavimo nuostatus (pridedama).

 

 

 

Teisingumo ministrė                                                                                           Ewelina Dobrowolska


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos teisingumo ministro

2022 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. 1R-253

 

NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ PROJEKTŲ, SKIRTŲ VISUOMENĖS TEISINIO ŠVIETIMO VEIKLOMS įgyvendinti 2022 metais, ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO nuostatAI

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Nevyriausybinių organizacijų projektų, skirtų visuomenės teisinio švietimo veikloms įgyvendinti 2022 metais, atrankos konkurso organizavimo nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato nevyriausybinių organizacijų (toliau – NVO) projektų atrankos konkurso (toliau – konkursas) organizavimo ir Nevyriausybinių organizacijų projektų, skirtų visuomenės teisinio švietimo veikloms įgyvendinti 2022 metais, atrankos konkurso komisijos (toliau – Komisija) darbo organizavimo, projektų vykdymo ir stebėsenos tvarką.

2. Nuostatuose vartojamos sąvokos:

2.1. Paraiška pareiškėjo ar jo įgalioto asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, užpildyta ir pateikta patvirtintos formos paraiška.

2.2. Pareiškėjas – nevyriausybinė organizacija, turinti nevyriausybinės organizacijos žymą Juridinių asmenų registre, kuri, vadovaudamasi Nuostatais, teikia konkursui paraišką.

2.3. Projektas – tikslinė nevyriausybinės organizacijos veikla, kuri atitinka Nuostatų reikalavimus ir kuriai prašoma valstybės lėšų finansavimo vadovaujantis Nuostatais.

2.4. Projekto vykdytojas – pareiškėjas, kuriam Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos  kanclerio sprendimu skirta valstybės biudžeto lėšų projektui įgyvendinti ir kuris yra pasirašęs Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį su Ministerija.

2.5. Sankcija projekto vykdytojui taikomas paramos dydžio sumažinimas, paramos neskyrimas, reikalavimas grąžinti visą ar dalį skirtos ir išmokėtos valstybės biudžeto lėšų sumos, kitos poveikio priemonės už įsipareigojimų, susijusių su prašoma arba gauta parama, nevykdymą ir (arba) nustatytų reikalavimų nesilaikymą.

2.6. Kitos Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme, Lietuvos Respublikos teritorijos administracinių vienetų ir jų ribų įstatyme, Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatyme, Lietuvos Respublikos lygių galimybių įstatyme.

3. Konkursą organizuoja Lietuvos Respublikos teisingumo ministerija (toliau – Ministerija). Konkursas laikomas įvykusiu, jei pateikiama bent viena paraiška.

4. Konkursas skelbiamas viešai Ministerijos interneto svetainėje. Skelbime nurodoma:

4.1. konkurso tikslas;

4.2. konkursui numatyta skirti valstybės biudžeto lėšų suma;

4.3. didžiausia ir mažiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma;

4.4. finansuojamos veiklos ir veiklų turinio reikalavimai;

4.5. deklaracijos forma (1 priedas) (toliau – deklaracija);

4.6. informacija apie tai, kad paraiškos Ministerijai turi būti teikiamos siunčiant jas elektroniniu paštu;

4.7. paraiškų priėmimo pradžia ir pabaiga. Paraiškų priėmimo terminas turi būti ne trumpesnis kaip 20 kalendorinių dienų nuo skelbimo paskelbimo dienos;

4.8. elektroninio pašto adresas pasiteirauti, konsultacijų su konkursu susijusiais klausimais teikimo laikas.

5. Konkurso tikslas – atrinkti ir finansuoti NVO projektus, skirtus stiprinti visuomenės pagarbai žmogaus teisėms, vienodo požiūrio bei teisės viršenybės principams, sprendžiant problemas, susijusias su neapykantą asmeniui ar asmenų grupei kurstančios kalbos skleidimu, skatinimu ar pateisinimu dėl tautybės ar seksualinės orientacijos (toliau – neapykantos kalba).

6. Siektinas konkurso rezultatas – atrinkti ir finansuoti projektai, kurių projekto vykdytojai įsipareigojo užtikrinti švietėjiškų ir mokomųjų ir (ar) informacinių priemonių, kuriomis bus stiprinama visuomenės pagarba žmogaus teisėms, vienodo požiūrio bei teisės viršenybės principams ir siekiama, kad sumažėtų neapykantos kalbos kurstymo atvejų, įgyvendinimą.

7. Projektų įgyvendinimo terminas – nuo Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties (toliau – Sutartis) sudarymo iki 2022 m. gruodžio 15 d.

8. Konkurso lėšomis gali būti finansuojamos tik Nuostatų 13 punkte nurodytos projektų veiklos.

9. Konkursui numatyta skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 70 000 (septyniasdešimt tūstančių) eurų:

9.1. didžiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 70 000 (septyniasdešimt tūkstančių) eurų;

9.2. mažiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 10 000 (dešimt tūkstančių) eurų.

10. Konkurso lėšomis gali būti finansuojamos tik tos NVO projektų veiklos, kurios atitinka Nuostatų 5 punkte nurodytą konkurso tikslą ir Nuostatų 6 punkte nurodytą siektiną konkurso rezultatą.

 

II SKYRIUS

PROJEKTŲ FINANSAVIMO PRIORITETAI, PARAIŠKOS TURINIO REIKALAVIMAI, FINANSUOTINOS PROJEKTŲ VEIKLOS

 

11. Projektų finansavimo prioritetai teikiami tiems pareiškėjams, kurie:

11.1. projekto veiklas (dalį veiklų) įgyvendins ne mažiau kaip 2 (dviejose) Lietuvos apskrityse;

11.2. projekto veiklas įgyvendins Rusijos Federacijos agresijos prieš Ukrainos Respubliką kontekste (pavyzdžiui, tiems projektams, kurie būtų orientuoti į neapykantos kalbos užkardymą Ukrainos piliečių atžvilgiu, pabrėžtų teisės viršenybės ir žmogaus teisių, kaip pamatinių Europos Sąjungos principų, taikymą užtikrinant demokratiją ir kt.).

12. Paraiškos turinys privalo atitikti visus šiuos reikalavimus:

12.1. įgyvendinant projekto veiklas turėtų sumažėti neapykantos kalbos kurstymo atvejų bent 1 (vienoje) iš grupių, išskirtų šiais asmens ar asmenų grupės tapatybės pagrindais:

12.1.1. tautybės;

12.1.2. kalbos;

12.1.3. seksualinės orientacijos;

12.1.4. lytinės tapatybės;

12.2. projekto veiklos neprieštarauja pagarbos žmogaus orumui, laisvės, demokratijos, lygybės, teisinės valstybės ir pagarbos žmogaus teisėms, įskaitant mažumoms priklausančių asmenų teises (pagal rasinę ar etninę kilmę, lytį, negalią, amžių, seksualinę orientaciją ar lyties identitetą).

13. Konkurso būdu finansuotinos projektų veiklos:

13.1. švietėjiškos ir mokomosios veiklos, vykdomos siekiant supažindinti tikslinę grupę su neapykantos kalbos tematika ir kurias vykdant panaudojamos mokslinės ir praktinės žinios bei gebėjimai, taikomųjų mokslinių tyrimų rezultatai;

13.2. informacinės veiklos, pavyzdžiui, straipsnių ir (ar) įvairaus pobūdžio publikacijų rengimas ir publikavimas, vaizdo klipų kūrimas ir publikavimas, televizijos ir (ar) radijo laidų, tinklalaidžių, reklaminių skydelių kūrimas, publikavimas ir kt., siekiant supažindinti visuomenę su neapykantos kalbos kurstymo priežastimis bei pasekmėmis ir skatinant tokios kalbos netoleravimą.

14. Sporto varžybų, kultūros, meno, politinių, religinių renginių ir renginių, skirtų akademinėms, profesinėms žinioms ar patirčiai įgyti, organizavimas gali būti tik priemonė projekto tikslams pasiekti, tačiau ne pagrindinis projekto tikslas, uždavinys ir rezultatas.

15. Projektas nefinansuojamas, jeigu jis atitinka bent vieną iš šių sąlygų:

15.1. tikslingai skirtas atostogoms ir (ar) turizmui;

15.2. jei numatoma siekti pelno;

15.3. kelia grėsmę žmonių sveikatai, garbei ir orumui, viešajai tvarkai, moralei, nepagrįstai varžo kitų žmonių teises ir laisves;

15.4. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais kursto tautinę, rasinę, religinę ar socialinę neapykantą, prievartą ir diskriminaciją, išreiškia nepagarbą Lietuvos valstybės simboliams;

15.5. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais populiarina smurtą, prievartą, neapykantą, alkoholį, tabaką ir psichotropines medžiagas;

15.6. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais pažeidžia Lietuvos Respublikos Konstituciją, įstatymus ir kitus teisės aktus;

15.7. skirtas politinei reklamai įsigyti, politinių partijų, politinės kampanijos dalyvių renginiams organizuoti ir kitai veiklai, skirtai politinėms partijoms ar politinės kampanijos dalyviams remti.

 

III SKYRIUS

PAREIŠKĖJŲ (PROJEKTŲ VYKDYTOJŲ) ĮSIPAREIGOJIMAI IR ESMINIAI PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO RODIKLIAI

 

16. Pareiškėjai (projektų vykdytojai) iki 2022 m. gruodžio 15 d. turi pasiekti šiuos rodiklius:

16.1. kiekybinius:

16.1.1. projekto įgyvendinimo laikotarpiu suorganizuoti ne mažiau kaip 1 (vieną) švietėjišką ar mokomąją veiklą, nurodytą Nuostatų 13.1 papunktyje;

16.1.2. projekto įgyvendinimo laikotarpiu įgyvendinti ne mažiau kaip 2 (dvi) informacines veiklas, nurodytas Nuostatų 13.2 papunktyje;

16.1.3. į projekto veiklas įtraukti ne mažiau kaip 100 (vieną šimtą) dalyvių (skaičiuojami tik vieną kartą projekto veiklose dalyvavę asmenys (unikalūs dalyviai));

16.2. kokybinį – užtikrinti, kad vykdant projekto veiklas būtų skatinama spręsti problemas, susijusias su neapykantos kalbos kurstymu, bent 1 (vienoje) iš Nuostatų 12.1 papunktyje įvardytų grupių.

17. Pareiškėjams (projektų vykdytojams) iki 2022 m. gruodžio 15 d. nepasiekus Nuostatų 16 punkte nurodytų rodiklių, vadovaujantis Nuostatų 106 punktu, numatoma taikyti sankcijas.

18. Pareiškėjas (projekto vykdytojas), teikdamas paraišką ir įgyvendindamas projektą, privalo laikytis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) su visais pakeitimais, kitų teisės aktų, reglamentuojančių asmens duomenų apsaugą, ir Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo reikalavimų. 

19. Pareiškėjas (projekto vykdytojas), įgyvendindamas projektą, privalo bendradarbiauti su Ministerija, dalyvauti visuose Ministerijos organizuojamuose su konkursu susijusiuose renginiuose. 

20. Pareiškėjas (projekto vykdytojas) turi viešinti projektą, kad visuomenė daugiau sužinotų apie jo tikslus, uždavinius, vykdymo eigą ir rezultatus. Viešindamas projektą, pareiškėjas (projekto vykdytojas) turi nepažeisti viešosios tvarkos, laikytis teisės aktų nustatytos tvarkos, naudoti Ministerijos logotipą ir nurodyti, kad projektui valstybės biudžeto lėšų skyrė Ministerija. Viešindamas projektą jo įgyvendinimo metu ir (ar) naudodamasis įgyvendinant projektą pasiektais rezultatais, taip pat bent 6 mėnesius po to, kai projektas baigtas įgyvendinti, projekto vykdytojas privalo tiksliai nurodyti, kokiu tikslu ir kiek valstybės biudžeto lėšų buvo skirta ir panaudota įgyvendinant projektą.

21. Pareiškėjas (projekto vykdytojas), kaip perkančioji organizacija, įsigydamas prekių ir paslaugų, privalo vadovautis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu. 

22. Pareiškėjas (projekto vykdytojas) turi užtikrinti tvarų ir aplinkai draugišką projekto įgyvendinimą, siekti lygių galimybių ir gerovės visiems.

 

IV SKYRIUS

PARAIŠKŲ TURINIO REIKALAVIMAI IR PARAIŠKŲ TEIKIMAS

 

23. Projektai teikiami užpildant paraišką ir detalią projekto įgyvendinimo sąmatą pagal Nuostatų 26 punkte nurodytą informaciją. Paraiška teikiama elektroniniu paštu konkursai@tm.lt 

24. Pareiškėjas konkursui gali pateikti tik vieną paraišką. Jeigu jis konkursui pateikia daugiau nei vieną paraišką, vertinama ta, kurios pateikimo data yra vėlesnė, išskyrus atvejus, kai pareiškėjas ne vėliau kaip paskutinę paraiškų teikimo dieną nurodo, kurią paraišką vertinti. Nevertinama paraiška atmetama.

25. Siekiant užtikrinti paraiškų vertinimo skaidrumą ir pareiškėjų lygiateisiškumą, konkursui pateiktos paraiškos taisyti, tikslinti, pildyti ir (ar) teikti papildomų dokumentų pareiškėjo iniciatyva negalima.

26. Paraiškoje nurodoma:

26.1. projekto pavadinimas, paraiškos užpildymo data;

26.2. informacija apie pareiškėją (juridinio asmens pavadinimas ir kodas) ir pareiškėjo vadovą (pareigos, vardas, pavardė), informacija, susijusi su organizacijos vadovo įgaliojimu (dokumento pavadinimas, data, įgaliojimo terminas), jei jis atstovauja organizacijai įgaliojimo pagrindu;

26.3. projektui įgyvendinti prašoma skirti valstybės biudžeto lėšų suma, banko sąskaitos, į kurią bus pervedamos projektui įgyvendinti skirtos valstybės biudžeto lėšos, numeris, banko pavadinimas, banko kodas;

26.4. projekto tikslas;

26.5. projekto uždaviniai;

26.6. trumpas projekto aprašymas (aprašoma projekto esmė, iškeliamos problemos, aprašoma, kaip jas planuojama spręsti vykdant numatytas veiklas);

26.7. projekto įgyvendinimo laikotarpis;

26.8. projekto aprašymas, pagrindžiant jo įgyvendinimo poreikį;

26.9. veiklos vykdymą užtikrinantys žmogiškieji ištekliai (projekto vadovas (vardas, pavardė), vykdytojai ir (ar) savanoriai (skaičius arba vardai, pavardės) ir jų pajėgumas įgyvendinti projektą (projekto veiklų įgyvendintojo (‑ų) pareigos projekte, kvalifikacija (turima kvalifikacija ir jos įgijimo data), patirtis (kiek metų kokiose srityse dirbo) ir gebėjimai vykdyti numatytas veiklas, įgyvendinti projektą);

26.10. projekto atitiktis privalomiesiems Nuostatų 12 punkte nurodytiems projekto turinio reikalavimams;

26.11. informacija apie pareiškėjo atitiktį Nuostatų 11 punkte nustatytam (-iems) finansavimo prioritetui (-ams) (jeigu pareiškėjas pretenduoja atitikti Nuostatų 11 punkte nurodytą (‑us) finansavimo prioritetą (-us);

26.12. laukiami rezultatai, pridėtinė projekto vertė;

26.13. projekto veiklų įgyvendinimo planas, kuriame turi būti nurodytas projekto veiklos pavadinimas, vykdymo vieta, jos vykdytojas (-ai), projekto veiklos įgyvendinimo pradžia, pabaiga, uždaviniai, kokybiniai ir kiekybiniai projekto įgyvendinimo rodikliai, nustatyti atsižvelgiant į siektinus rodiklius, nurodytus Nuostatų 16 punkte;

26.14. detali, pagrįsta projekto įgyvendinimo sąmata, nurodant lėšų šaltinius ir kiek lėšų prašoma iš Ministerijai skirtų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų, taip pat detalizuojant planuojamas išlaidas;

26.15. informacija apie planuojamą projekto veiklų ir rezultatų viešinimą (jei planuojama viešinti);

26.16. pareiškėjo pateikiama papildoma informacija, susijusi su projektu.

27. Pareiškėjas kartu su paraiška privalo pateikti patvirtintas šių lietuvių kalba surašytų dokumentų (arba jų vertimų, patvirtintų vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens) elektronines kopijas PDF formatu ar kitu formatu, kurias būtų galima peržiūrėti naudojantis „Microsoft Office“ programine įranga:

27.1. jeigu pareiškėjas yra religinė bendruomenė ar bendrija, neturinti savo statuto ar įstatų, – kompetentingos vadovybės rašto, patvirtinančio, kad ši religinė bendruomenė ar bendrija pagal religinės bendrijos kanonus ar statutus turi teisę vykdyti atitinkamas veiklas;

27.2. galiojančios paslaugų teikimo sutarties, jei paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens;

27.3. pagrindinio (-ių) projekto vykdytojo (-ų) kvalifikaciją, patirtį ir gebėjimus įgyvendinti planuojamą projektą patvirtinančių dokumentų (gyvenimo aprašymo, kuriame būtų nurodyta  turima kvalifikacija, jos įgijimo data, patirtis (kiek metų kokiose srityse dirbo) ir gebėjimai, reikalingi planuojamam projektui įgyvendinti (informacija apie baigtus mokymus, kursus, dalyvavimą seminaruose ir (ar) konferencijose, nurodant išduoto pažymėjimo datą ir numerį);

27.4. jei pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas, – dokumento, patvirtinančio asmens teisę veikti pareiškėjo vardu;

27.5. asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, kvalifikuotu elektroniniu parašu pasirašytos deklaracijos ;

27.6. dokumento, patvirtinančio, kad pareiškėjas dalį veiklų įgyvendins skirtingose Lietuvos savivaldybėse (jei pareiškėjas pretenduoja atitikti Nuostatų 11 punkte nustatytą prioritetą, pavyzdžiui, bendradarbiavimo sutarties, garantinio rašto);

27.7. nuorodą į pareiškėjo veiklos ataskaitas pareiškėjo interneto svetainėje (jeigu ją turi), taip pat viešai skelbiamą informaciją apie įgyvendinamus ar įgyvendintus projektus.

28. Paraiška turi būti pateikta iki konkurso skelbime nurodytos paskutinės paraiškų pateikimo dienos 24 valandos.

29. Pareiškėjai, rengdami projektus, turi teisę gauti informaciją ir konsultacijas su konkursu susijusiais klausimais, kreipdamiesi elektroniniu paštu konkursai@tm.lt.

30. Ministerija savo interneto svetainėje paskelbia konkursui pateiktų (gautų) paraiškų sąrašą per 3 darbo dienas nuo paskutinės paraiškų pateikimo dienos (nurodomas pareiškėjo juridinio asmens pavadinimas ir kodas, projekto pavadinimas, paraiškos užregistravimo data ir paraiškai suteiktas registracijos numeris).

31. Konkursui pasibaigus, paraiškos pareiškėjams negrąžinamos. Paraiškos, kurios nebuvo atrinktos finansuoti, saugomos Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka vienus metus, kitos – Lietuvos vyriausiojo archyvaro nustatytais terminais.

 

V SKYRIUS

PROJEKTŲ ATITIKTIES FORMALIESIEMS KRITERIJAMS VERTINIMAS

 

32. Ministerija, gavusi paraišką, per 5 darbo dienas nuo paskutinės skelbime nurodytos paraiškų pateikimo dienos patikrina jos atitiktį formaliesiems kriterijams, t. y. ar:

32.1. paraišką pateikęs pareiškėjas atitinka Nuostatų 2.2 papunktyje nurodytą reikalavimą (pagal viešus Juridinių asmenų registro duomenis);

32.2. paraiška pateikta iki konkurso skelbime nurodytos paskutinės paraiškų pateikimo dienos;

32.3. paraiška atitinka Nuostatų 24 ir 27 punktuose nustatytus reikalavimus;

32.4. pareiškėjas nėra likviduojamas (pagal viešus Juridinių asmenų registro duomenis);

32.5. pareiškėjas paraiškos pateikimo dieną nėra skolingas Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui (pagal viešus Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos duomenis) daugiau nei 10 bazinės socialinės išmokos dydžių;

32.6. pareiškėjas yra įvykdęs mokesčių, išskyrus valstybinio socialinio draudimo įmokas, mokėjimo įsipareigojimus, viršijančius 10 bazinės socialinės išmokos dydžių (pagal Nuostatų 27.7 papunktyje nurodytą dokumentą, prireikus – pagal Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos pateiktus duomenis);

32.7. pareiškėjas pateikė visus reikalingus Nuostatų 27 punkte nurodytus dokumentus;

32.8. deklaracija užpildyta pagal nustatytą formą;

32.9. paraiška ir kartu su ja pateikti dokumentai surašyti lietuvių kalba, pateikti dokumentų užsienio kalba vertimai, patvirtinti vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens, kaip numatyta Nuostatų 27 punkte;

32.10. pareiškėjo prašoma skirti suma atitinka Nuostatų 9 punkte nurodytą mažiausią ar didžiausią vienam projektui galimą skirti valstybės biudžeto lėšų sumą;

32.11. tas pats pareiškėjas konkursui nėra pateikęs kelių tapataus turinio paraiškų;

32.12. pareiškėjas teisės aktų nustatyta tvarka yra pateikęs finansinių ataskaitų rinkinį, veiklos ataskaitą ir savo interneto svetainėje (jeigu ją turi) viešai skelbia informaciją apie įgyvendinamus ar įgyvendintus projektus.

33. Jeigu kartu su paraiška nepateikti visi Nuostatų 27 punkte nurodyti privalomi pateikti dokumentai arba nepateikti užsienio kalba surašytų dokumentų vertimai į lietuvių kalbą, patvirtinti vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens, Ministerija raštu kreipiasi į pareiškėją, nurodydama pateikti privalomus dokumentus per 3 darbo dienas nuo nurodymo gavimo dienos. Ministerija prašo pareiškėjo pateikti trūkstamus dokumentus vieną kartą.

34. Paraiškos atmetamos, nevertinamos ir lėšos projektams neskiriamos, jeigu paraiška ar pareiškėjas neatitinka bent vieno iš Nuostatų 32 punkte išvardytų formaliųjų kriterijų, išskyrus netikslumus, iš esmės neturinčius įtakos paraiškos atitikties formaliesiems kriterijams vertinimui (pavyzdžiui, paraiškos užpildymo data, rašybos klaidos, netikslus dokumentų užsienio kalba vertimas, jei paraišką vertinantys asmenys gali suprasti ir įvertinti dokumentų turinį, ir kt.).

 

VI SKYRIUS

PARAIŠKŲ VERTINIMAS

 

35. Paraiškos vertinamos ir atrenkamos Nuostatuose nustatyta tvarka.

36. Paraiškas vertina Komisijos nariai. Komisijos nariu negali būti asmuo, susijęs su pareiškėju, kurio paraišką vertins. Pavyzdžiui, iš pareiškėjo, kurio paraišką vertins, Komisijos narys ar jam artimi asmenys negauna jokių pajamų ar kitokio pobūdžio naudos; Komisijos narys ar jam artimi asmenys nėra pareiškėjo, kurio paraišką vertins, steigėjas, dalininkas, darbuotojas ar valdymo organo narys.

37. Komisijos nariai, prieš jiems pateikiant vertinti paraiškas, pasirašo Ministerijos pateiktus nustatytos formos konfidencialumo pasižadėjimus (2 priedas) (toliau – konfidencialumo pasižadėjimas) ir nešališkumo deklaracijas (3 priedas).

38. Kiekvienas Komisijos narys individualiai įvertina kiekvieną paraišką ir privalo pateikti išsamų kiekvieno balo pagrindimą. Jeigu Komisijos nario siūlymu mažinamas pareiškėjo prašomas finansavimas, turi būti išsamiai pagrįstos šio siūlymo priežastys.

39. Jeigu Komisijos nariams vertinant gautas paraiškas ir su paraiška pateiktus dokumentus kyla neaiškumų, trūksta informacijos, galinčios turėti esminę įtaką vertinant paraišką, Komisijos narys apie tai informuoja Komisijos sekretorių, kuris Komisijos vardu elektroniniu paštu kreipiasi į pareiškėją su prašymu patikslinti pareiškėjo pateiktą informaciją, nurodydamas šio prašymo motyvus. Komisijos sekretorius nurodo pareiškėjui pateikti patikslintą informaciją per 3 darbo dienas nuo šio nurodymo išsiuntimo dienos. Pareiškėjo gali būti prašoma pateikti tik tą informaciją, kurios Komisijos narys negali gauti. Pareiškėjo negali būti prašoma pateikti nepagrįstai daug informacijos, kuri nebūtų svarbi vertinant paraišką. Jeigu pareiškėjas per nustatytą terminą informacijos nepaaiškina ar nepatikslina, Komisijos sekretorius apie tai informuoja Komisijos narius (nurodomas pareiškėjo juridinio asmens pavadinimas ir kodas). Tokiu atveju Komisija priima sprendimą dėl paraiškos nevertinimo ir atmetimo.

40. Komisijos nariai paraiškas vertina pildydami paraiškų vertinimo anketą (4 priedas), vadovaudamiesi Nuostatų 41 punkte nurodytais vertinimo kriterijais.

41. Komisijos nariai, vertindami projekto turinį ir lėšų planavimą, vertina ir (ar) skiria balus už:

41.1. projekto atitiktį Nuostatų 12 punkte nurodytiems privalomiems projekto turinio reikalavimams, nurodydami „Taip“ arba „Ne“. Bent vieno privalomo reikalavimo neatitinkantis projektas toliau nevertinamas;

41.2. projekto atitiktį Nuostatų 11 punkte nurodytiems finansavimo prioritetams, kiekvieną prioritetą įvertindami 0 (nuliu) balų arba 5 (penkiais) balais (iš viso gali būti skiriama iki 10 balų siekiant įgyvendinti abu prioritetus);

41.3. projekto aprašymo detalumą, pagrįstumą, vertindami nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – projekto aprašymas nedetalus, nepagrįstas; 1–3 – projekto aprašymas nevisiškai detalus, iš dalies pagrįstas; 4–5 – projekto aprašymas detalus ir pagrįstas;

41.4. projekto tikslo, uždavinių aiškumą, atitiktį konkurso tikslui ir siekiamam rezultatui, vertindami nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neaiškūs, neatitinka konkurso tikslo ir siekiamo rezultato; 1–3 – iš dalies aiškūs, iš dalies atitinka konkurso tikslą ir siekiamą rezultatą; 4–5 – aiškūs, atitinka konkurso tikslą ir siekiamą rezultatą;

41.5. projekto vadovo ir projekto vykdytojų patirtį ir gebėjimus įgyvendinti planuojamą projektą, vertindami nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – patirtis ir gebėjimai nepakankami;
1–3– patirtis ir gebėjimai iš dalies pakankami; 4–5 – patirtis ir gebėjimai pakankami;

41.6. projekto veiklų įgyvendinimo plane numatytų veiklų nuoseklumą, pagrįstumą ir tinkamumą projekto tikslui bei uždaviniams įgyvendinti, vertindami nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 – veiklos nenuoseklios, nepagrįstos ir netinkamos projekto tikslui bei uždaviniams įgyvendinti; 1–8 – veiklos iš dalies nuoseklios, iš dalies pagrįstos ir iš dalies tinkamos projekto tikslui bei uždaviniams įgyvendinti; 9–10 – veiklos nuoseklios, pagrįstos ir tinkamos projekto tikslui bei uždaviniams įgyvendinti;

41.7. projekto sąmatos teisingumą, tikslumą, pagrįstumą, aiškumą, detalumą ir racionalumą, atitiktį bei proporcingumą projekte numatytoms veikloms, vertindami nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 – sąmata neaiški, nedetali ir neracionali, nepagrįsta ir nesietina su veiklomis; 1–8 – sąmata iš dalies aiški, nevisiškai detali ir racionali, iš dalies pagrįsta ir sietina su veiklomis; 9–10 – sąmata aiški, detali ir racionali, pagrįsta ir sietina su veiklomis;

41.8. laukiamų rezultatų ir rodiklių reikšmingumą, realumą ir pagrįstumą, vertindami nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 – rezultatai ir rodikliai nereikšmingi, nerealūs ir nepagrįsti;
1–8 – rezultatai ir rodikliai iš dalies reikšmingi, iš dalies realūs ir pagrįsti; 9–10 – rezultatai ir rodikliai reikšmingi, realūs ir pagrįsti;

41.9. pareiškėjo vykdant veiklas sukuriamą pridėtinę vertę, vertindami nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 – pridėtinės vertės nesukuria; 1–8 – iš dalies sukuria pridėtinę vertę;
9–10 – sukuria pridėtinę vertę.

42. Didžiausias galimas paraiškai skirtinų balų skaičius – 65. Privaloma surinkti minimali balų suma – 40. Projektai, kurių paraiškos nesurinko minimalios balų sumos, nefinansuojami.

43. Vertinimo anketoje taip pat nurodomas Komisijos nario siūlymas:

43.1. skirti visišką finansavimą (visoms veikloms);

43.2. skirti dalinį finansavimą (nurodant, kuriai konkrečiai veiklai (-oms) siūloma finansavimo neskirti ir (arba) skirti mažesnį finansavimą, išsamiai pagrindžiant tokį siūlymą);

43.3. finansavimo neskirti.

44. Kiekvienas Komisijos narys savo įvertintus projektus išreitinguoja paraiškoms skirtų balų vidurkių mažėjimo tvarka.

45. Komisijos sekretorius apibendrina gautus Komisijos narių vertinimus ir pasiūlymus dėl projektų finansavimo, parengia paraiškų vertinimų suvestinę (joje nurodydamas kiekvieno Komisijos nario skirtą paraiškai balą ir siūlomų skirti valstybės biudžeto lėšų sumą) ir ją pateikia Komisijos pirmininkui.

46. Komisijos nariai paraiškas turi įvertinti per laikotarpį, ne ilgesnį kaip 10 darbo dienų, pradedant skaičiuoti nuo vertintinų paraiškų pateikimo Komisijos nariams dienos.

47. Komisijos pirmininkas, atsižvelgdamas į gautų paraiškų skaičių ir apimtį, jų vertinimo terminą gali pratęsti ne ilgiau kaip 5 darbo dienomis.

48. Jei atlikus paraiškų vertinimą ir apibendrinus Komisijos narių vertinimus sutampa kelių pareiškėjų paraiškoms skirtų balų vidurkis ir neužtenka konkursui vykdyti numatytų valstybės biudžeto lėšų, Komisija ministerijos kancleriui gali siūlyti finansuoti tą (tuos) projektą (-us), kuriam (-iems) įgyvendinti prašoma skirti valstybės biudžeto lėšų suma yra mažesnė.   

49. Gavęs paraiškų vertinimų suvestinę, Komisijos pirmininkas nurodo Komisijos sekretoriui per 3 darbo dienas organizuoti Komisijos posėdį, kurio metu Komisijos nariai susipažįsta ir įvertina paraiškų vertinimo suvestine.

50. Komisijos posėdžio metu Komisija priima protokolinį sprendimą ir pateikia ministerijos kancleriui pasiūlymus dėl lėšų skyrimo.

51. Jei Komisija, įvertinusi paraiškų vertinimų suvestinę, nusprendžia siūlyti ministerijos kancleriui skirti dalį paraiškoje prašomų valstybės biudžeto lėšų, ji priima protokolinį sprendimą, kuriame nurodo, kurių veiklų atsisakyti ar kurių veiklų apimtį mažinti ir kokias veiklas ir (ar) išlaidas siūloma finansuoti, taip pat įrašo siūlomą skirti paraiškai valstybės biudžeto lėšų sumą. Tokiu atveju iki pasiūlymo ministerijos kancleriui, nurodyto Nuostatų 50 punkte, atliekami veiksmai, nustatyti Nuostatų 52–55 punktuose.

52. Komisijos sekretorius nedelsdamas, bet ne vėliau nei per 3 darbo dienas nuo Komisijos sprendimo siūlyti pareiškėjui skirti dalį paraiškoje prašomų valstybės biudžeto lėšų priėmimo dienos elektroninių ryšių priemonėmis informuoja pareiškėją apie Komisijos siūlomų skirti valstybės biudžeto lėšų dydį, pateikia rekomendaciją arba nurodymą, kurias veiklas ir (ar) išlaidas siūloma finansuoti, taip pat prašo patvirtinti, kad pareiškėjas sutinka su siūloma skirti valstybės biudžeto lėšų suma ir kad siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Nuostatų 13 punkte nurodytas veiklas bei projekte numatytus tikslus, ir pagal Komisijos priimtą protokolinį sprendimą patikslinti sąmatas ir (ar) veiklų planus, atsižvelgiant į Komisijos priimtą protokolinį sprendimą.

53. Jei pareiškėjas sutinka su Komisijos siūloma skirti valstybės biudžeto lėšų suma, jis per 3 darbo dienas nuo Komisijos sekretoriaus pranešimo gavimo dienos Komisijai elektroninių ryšių priemonėmis patvirtina, kad sutinka  ir kad Komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Nuostatų 13 punkte nurodytas veiklas bei projekte numatytus tikslus, ir, atsižvelgdamas į Komisijos priimtame protokoliniame sprendime pateiktus nurodymus, pateikia patikslintą sąmatą ir (ar) veiklų planą.

54. Komisijos sekretoriui iš pareiškėjo elektroninių ryšių priemonėmis gavus patvirtinimą, kad jis sutinka su Komisijos siūloma skirti suma ir kad Komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį projektui įgyvendinti prašomų valstybės biudžeto lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Nuostatuose ir projekte numatytus tikslus, patikslintas sąmatas ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planus, ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo šių sąmatų ir planų gavimo dienos šie dokumentai perduodami įvertinti Komisijos nariams Nuostatuose nustatyta tvarka. Komisijos nariai patikslintas sąmatas ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planus įvertina ir perduoda vertinimus Komisijos sekretoriui. Komisijos sekretorius parengia vertinimų suvestinę ir perduoda Komisijai per 3 darbo dienas vertinimų gavimo dienos. Komisija posėdyje svarsto vertinimų suvestinę ir patikslintas sąmatas ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planus ir jiems pritaria arba nepritaria. Komisijai pritarus, rengiamas siūlymas, nurodytas Nuostatų 50 punkte.

55. Pareiškėjui per Nuostatų 53 punkte nurodytą terminą nepatvirtinus, kad jis sutinka su Komisijos siūloma skirti lėšų suma ir (ar) kad Komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį projektui įgyvendinti prašomų valstybės biudžeto lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant projekte ir Nuostatų 13 punkte nurodytas veiklas bei projekte numatytus tikslus, ir (ar) nepatikslinus sąmatos ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų plano, laikoma, kad jis nesutinka su Komisijos siūloma skirti lėšų suma. Jei pareiškėjas nesutinka su Komisijos priimtu sprendimu siūlyti skirti dalį projektui įgyvendinti prašomų valstybės biudžeto lėšų arba jei Komisija nepritaria pareiškėjo patikslintoms sąmatoms ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planams, ministerijos kancleriui siūloma projektui lėšų neskirti.

56. Jeigu, įvertinus paraišką, Komisijos siūlytina skirti valstybės biudžeto lėšų suma yra mažesnė nei Nuostatų 9.2 papunktyje nurodyta mažiausia galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma, Komisija siūlo tokio projekto nefinansuoti.

57. Pasiūlymus dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo ar neskyrimo Komisija priima posėdžiuose ir juos pateikia ministerijos kancleriui.

58. Ministerijos kancleris per 3 darbo dienas nuo Komisijos pasiūlymų gavimo dienos priima sprendimą dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo ar neskyrimo projektams.

59. Sutartis tarp pareiškėjo ir Ministerijos sudaroma per 5 darbo dienas nuo ministerijos kanclerio sprendimo dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo projektui įgyvendinti dienos.

60. Nesudarius Sutarties per Nuostatų 59 punkte nurodytą terminą ar ją nutraukus,  Komisija teikia ministerijos kancleriui pasiūlymą panaikinti sprendimą projektui skirti valstybės biudžeto lėšų.

61. Pareiškėjui atsisakius visos ar dalies valstybės biudžeto lėšų ar toliau vykdyti finansuojamą projektą, nutraukus sudarytą Sutartį, likusios nepanaudotos valstybės biudžeto lėšos Komisijos siūlymu ir ministerijos kanclerio sprendimu eilės tvarka gali būti skiriamos kitiems įvertintiems projektams. Finansavimas šiems projektams skiriamas neviršijant nepaskirstytų valstybės biudžeto lėšų sumos. Ministerijos kanclerio sprendimas dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo priimamas per 3 darbo dienas nuo Komisijos siūlymo gavimo dienos.

62. Komisijos sekretorius elektroniniu paštu informuoja pareiškėjus apie ministerijos kanclerio priimtą sprendimą dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo ar neskyrimo projektams per 1 darbo dieną nuo jo priėmimo dienos, pateikdamas jiems šio sprendimo išrašą ir nurodydamas Sutarties pasirašymo procedūras. Pareiškėjams, dėl kurių projektų buvo priimtas sprendimas neskirti lėšų, nurodomos paraiškų atmetimo ar lėšų neskyrimo priežastys.

63. Informacija apie ministerijos kanclerio sprendimus dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo ar neskyrimo per 1 darbo dieną nuo jo priėmimo dienos skelbiama Ministerijos interneto svetainėje, nurodant subjektų, kuriems skirtas finansavimas, juridinio asmens pavadinimus ir kodus, projektų pavadinimus ir skirtų valstybės biudžeto lėšų sumas.

 

VII SKYRIUS

KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

64. Komisijos darbą organizuoja ir jai vadovauja Komisijos pirmininkas, jo nesant – Komisijos pirmininko pavaduotojas. Komisiją sudaro ne mažiau kaip 5 nariai, įskaitant Komisijos pirmininką.

65. Komisiją techniškai aptarnauja Komisijos sekretorius – teisingumo ministro įsakymu paskirtas valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį ir gaunantis darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ar valstybės pinigų fondų. Komisijos sekretorius nėra Komisijos narys.

66. Komisija savo darbe vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Reglamentu (ES) 2016/679, Nuostatais ir kitais teisės aktais.

67. Komisijos sekretorius:

67.1. rengia skelbimą teikti paraiškas dalyvauti konkurse ir suderinęs su Komisijos pirmininku organizuoja jo paskelbimą;

67.2. techniškai aptarnauja Komisiją, organizuoja ir protokoluoja Komisijos posėdžius, pasirašo posėdžių protokolus;

67.3. Ministerijos interneto svetainėje likus ne mažiau kaip 3 darbo dienoms iki Komisijos posėdžio skelbia informaciją apie Komisijos posėdžius (posėdžių datas), kuriuose bus svarstomi su projektų finansavimu susiję klausimai, nedelsdamas skelbia ir posėdžio darbotvarkės pasikeitimus (jei jų yra);

67.4. renka Komisijos narių pasirašytas nešališkumo deklaracijas bei konfidencialumo pasižadėjimus;

67.5. rengia ministerijos kanclerio potvarkio dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo projektą;

67.6. elektroniniu būdu išsiunčia derinti Komisijos posėdžio protokolą Komisijos nariams;

67.7. Ministerijos interneto svetainėje skelbia ministerijos kanclerio sprendimą ir atlieka kitas Nuostatuose nurodytas funkcijas.

68. Pagrindinė Komisijos darbo forma yra posėdžiai. Posėdžiai vyksta Komisijos pirmininko nustatytu laiku. Posėdžiai yra teisėti, jei juose dalyvauja ne mažiau kaip 3 Komisijos nariai (įskaitant pirmininką ar jo pavaduotoją). Komisijos pirmininko ar, jo nesant, Komisijos pirmininko pavaduotojo sprendimu gali būti rengiami nuotoliniai Komisijos posėdžiai. Jiems galioja įprastinius posėdžius reglamentuojančios Nuostatų normos, išskyrus kai Nuostatuose nurodyta kitaip.

69. Komisijos posėdžiuose stebėtojų teisėmis turi teisę dalyvauti pareiškėjų atstovai ir Komisijos kviesti ekspertai. Pareiškėjo atstovas ar ekspertas gali dalyvauti tik toje posėdžio dalyje, kurioje svarstomas jo projekto klausimas. Pareiškėjo atstovas ar ekspertas turi teisę pareikšti savo pastabas, paaiškinimus, susijusius su pareiškėjo pateiktu projektu, taip pat pastabas dėl Komisijos posėdžio eigos, kurios įrašomos į posėdžio protokolą. Pareiškėjo atstovui ar ekspertui pateikus pastabą dėl Komisijos posėdžio eigos, Komisija ją įvertina ir atsižvelgia arba neatsižvelgia, nurodydama neatsižvelgimo priežastis. Pareiškėjo atstovas, ketinantis dalyvauti Komisijos posėdyje, Komisijos sekretoriui pateikia dokumentą, patvirtinantį, kad jis yra pareiškėjo vadovas arba asmuo, turintis teisę veikti pareiškėjo vardu.

70. Komisijos nariams apie numatomą posėdį likus ne mažiau kaip 3 darbo dienoms elektroniniu paštu praneša Komisijos sekretorius, kuris kartu su pranešimu pateikia Komisijos posėdžio darbotvarkės projektą ir medžiagą numatomais svarstyti klausimais. Informacija apie planuojamą posėdį (posėdžio data ir darbotvarkė), kaip nurodyta Nuostatų 67.3 papunktyje, taip pat skelbiama Ministerijos interneto svetainėje.

71. Jei Komisijos narys negali atvykti į posėdį (dalyvauti nuotoliniame posėdyje), likus ne mažiau kaip vienai darbo dienai iki Komisijos posėdžio, turi apie tai pranešti elektroninių ryšių priemonėmis Komisijos pirmininkui arba sekretoriui, išskyrus atvejus, kai to negali padaryti dėl objektyvių priežasčių.

72. Prireikus svarstyti klausimus skubos tvarka, gali būti nesilaikoma Nuostatuose nustatytų Komisijos posėdžio darbotvarkės skelbimo, posėdžio šaukimo informavimo apie negalėjimą atvykti į Komisijos posėdį terminų. 

73. Tarp posėdžių einamieji klausimai gali būti aptariami ir Komisijos narių nuomonė išreiškiama elektroniniu paštu.

74. Prieš gaudami bet kokią su konkursu ir paraiškų vertinimu susijusią neviešą informaciją, Komisijos nariai ir sekretorius privalo pasirašyti konfidencialumo pasižadėjimą užtikrinti bet kokios su konkursui pateiktų paraiškų vertinimu susijusios informacijos konfidencialumą, viešai neskelbti ir neplatinti šios informacijos, taip pat pasirašyti nešališkumo deklaraciją dėl objektyvių sprendimų priėmimo bei viešųjų ir privačių interesų konflikto vengimo.

75. Komisijos posėdyje stebėtojo teisėmis dalyvaujantis (-ys) pareiškėjo (-ų) atstovas (‑ai) ar ekspertas pasirašo konfidencialumo pasižadėjimą užtikrinti konkurso informacijos konfidencialumą, viešai neskelbti ir neplatinti šios informacijos (5 priedas) ir nešališkumo deklaraciją (3 priedas). 

76. Jeigu yra aplinkybių, galinčių turėti įtakos priimant sprendimą (-us), Komisijos narys, vertindamas paraišką, nagrinėdamas paraiškų vertinimų suvestinę, turi nusišalinti nuo tolesnio dalyvavimo paraiškų vertinimo procese, prieš tai raštu arba elektroniniu paštu pranešęs Komisijos pirmininkui.

77. Komisijos pirmininkas, narys, ekspertas ar sekretorius gali būti nušalinti nuo pareigų Komisijoje interesų derinimą reglamentuojančių teisės aktų nustatytais pagrindais.

78. Komisijos pirmininkas nuo pareigų Komisijoje nušalinamas teisingumo ministro sprendimu, o Komisijos narys ar sekretorius – Komisijos pirmininko sprendimu. Sprendime nurodoma asmens pareigos, vardas, pavardė, nušalinimo laikotarpis ir priežastis (‑ys).

79. Jei nušalinamas ar nusišalina Komisijos pirmininkas, jo funkcijas atlieka Komisijos pirmininko pavaduotojas. Jei nušalinamas ar nusišalina Komisijos narys ar sekretorius, jo funkcijas atlieka kitas Komisijos narys.

80. Komisijos sprendimai priimami absoliučia balsų dauguma, t. y. už sprendimą turi pasisakyti daugiau nei pusė visų Komisijos narių. Jei Komisijos narių balsai pasiskirsto po lygiai, lemiamas yra Komisijos pirmininko balsas.

81. Komisijos sprendimai įforminami protokolu, kurio projektas elektroniniu būdu turi būti suderintas su posėdyje dalyvavusiais Komisijos nariais. Komisijos posėdžio protokolo projektą Komisijos sekretorius Komisijos nariams elektroniniu paštu pateikia derinti per 2 darbo dienas po įvykusio posėdžio. Komisijos nariai pastabas ir pasiūlymus dėl posėdžio protokolo projekto pateikia Komisijos sekretoriui elektroniniu paštu per vieną darbo dieną nuo jo gavimo dienos. Per nustatytą terminą negavus Komisijos nario pastabų ir (ar) pasiūlymų, laikoma, kad Komisijos narys posėdžio protokolo projektui pritaria. Su Komisijos nariais suderintą protokolą pasirašo Komisijos pirmininkas ir Komisijos sekretorius.

82. Protokolai parengiami, suderinami su Komisijos nariais, pasirašomi ir užregistruojami per 3 darbo dienas po Komisijos posėdžio.

83. Komisijos narys turi teisę raštu pareikšti atskirąją nuomonę, kuri pridedama prie Komisijos posėdžio protokolo.

84. Protokole nurodoma:

84.1. Komisijos posėdžio data ir vieta, protokolo numeris;

84.2. Komisijos posėdžio pirmininkas, Komisijos posėdžio sekretorius, posėdyje dalyvavę Komisijos nariai ir kiti posėdyje dalyvavę asmenys (vardas, pavardė, pareigos);

84.3. Komisijos posėdyje svarstyti projektai, klausimai;

84.4. projektų, kuriuos nutarta siūlyti nevertinti ir atmesti, atmetimo argumentai, teisinis projektų atmetimo pagrindas;

84.5. siūlytini finansuoti projektai ir siūlomos skirti valstybės biudžeto lėšos projektams įgyvendinti; jei siūloma skirti mažiau lėšų nei pareiškėjas prašė, nurodomos tokio siūlymo priežastys;

84.6. nefinansuotini projektai ir jų nefinansavimo pagrindimas;

84.7. balsavimo rezultatai, nurodant ir informaciją apie kiekvieno Komisijos posėdyje dalyvavusio Komisijos nario balsavimą posėdyje svarstytais klausimais;

84.8 informacija apie galimą Komisijos nario, sekretoriaus ir (ar) kitų su konkurso organizavimu susijusių asmenų interesų konfliktą (pareigos, vardas, pavardė, interesų konfliktas);

84.9. kiti Komisijos priimti sprendimai ir svarstyti klausimai;

84.10. kita, Komisijos nuomone, svarbi posėdžio informacija.

85. Komisijos posėdžio eiga fiksuojama Komisijos posėdžio protokole ir garso įrašymo priemonėmis (jei posėdis nuotolinis – įrašas daromas nuotolinio posėdžio platformoje). Komisijos posėdžio garso įrašas perkeliamas į kompiuterinę laikmeną, o skaitmeninis posėdžio garso įrašas sunaikinamas. Prieš pradedant daryti garso įrašą, apie tai Komisijos posėdyje dalyvaujantys asmenys informuojami žodžiu. Įrašas pridedamas prie protokolo ir saugomas Ministerijoje Dokumentų saugojimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. V-157 „Dėl Dokumentų saugojimo taisyklių patvirtinimo“, nustatyta tvarka, Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodyklėje, patvirtintoje Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. kovo 9 d. įsakymu Nr. V-100 „Dėl Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodyklės patvirtinimo“, nustatytais terminais.

 

VIII SKYRIUS

TINKAMOS FINANSUOTI LĖŠOS

 

86. Valstybės biudžeto lėšos projektams vykdyti skiriamos iš valstybės biudžeto Ministerijai patvirtintų asignavimų programoms ir jos negali būti perkeliamos į kitus biudžetinius metus.

87. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo ministerijos kanclerio potvarkio dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo įsigaliojimo dienos iki 2022 m. gruodžio
 15 d.
Finansuojamos tik tinkamomis finansuoti laikomos projekto vykdymo išlaidos, jos turi būti tiesiogiai susijusios su projekte numatytomis veiklomis ir būtinos projektui vykdyti, pagrįstos projekto įgyvendinimo eiga, planu, išlaidų pobūdžiu ir kiekiu. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti pagrįstos išlaidų apmokėjimą pagrindžiančiais buhalterinės apskaitos dokumentais ir projekto veiklų įvykdymą patvirtinančiais dokumentais arba jų kopijomis (sąskaitomis faktūromis, kasos čekiais, banko sąskaitų išrašais ir pan.). Projekto vykdytojas paslaugas ir (ar) prekes projektui vykdyti turi įsigyti ne didesnėmis nei rinkos kainomis, laikydamasis racionalaus valstybės biudžeto lėšų naudojimo principo. Savanoriškos veiklos organizavimo išlaidos kompensuojamos Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatymo ir Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2011 m. liepos 14 d. įsakymu Nr. A1‑330 „Dėl Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka.

88. Projektų vykdytojai gautas valstybės biudžeto lėšas privalo laikyti specialiai šioms lėšoms atidarytoje sąskaitoje, įvertindami valstybės biudžeto lėšų laikymo, naudojimo ir saugojimo rizikos veiksnius, ir naudoti tik Sutartyje ir Sutartimi patvirtintoje išlaidų sąmatoje nurodytoms veikloms vykdyti.

89. Projektų vykdytojai atsiskaitymus grynaisiais ir negrynaisiais pinigais privalo vykdyti vadovaudamiesi Civilinio kodekso 6.929 straipsniu ir kitais atsiskaitymus grynaisiais ir negrynaisiais pinigais reglamentuojančiais teisės aktais.

90. Finansuojamos tik Nuostatų 87 punkte nurodytos išlaidos. Jos turi būti tiesiogiai susijusios su projekte numatytomis veiklomis ir būtinos projektui vykdyti, pagrįstos projekto įgyvendinimo eiga, planu, išlaidų pobūdžiu ir kiekiu.

91. Tinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:

91.1. projekto administravimo išlaidos (ne daugiau kaip 25 procentai projektui įgyvendinti Ministerijos skirtų valstybės biudžeto lėšų):

91.1.1. projekto vadovo (jei projekto vadovas yra pareiškėjo (projekto vykdytojo) darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį) ir (arba) asmens, tvarkančio buhalterinę apskaitą (jei buhalterinės apskaitos paslauga neperkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar šias paslaugas savarankiškai teikiančio asmens ir jei asmuo, tvarkantis buhalterinę apskaitą, yra pareiškėjo (projekto vykdytojo) darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį) darbo užmokesčio, įskaitant valstybinio socialinio draudimo įmokas, išlaidos;

91.1.2. buhalterinės apskaitos paslaugų pagal paslaugų teikimo sutartį išlaidos (jei paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar šias paslaugas savarankiškai teikiančio asmens ir jei asmuo, tvarkantis buhalterinę apskaitą, pareiškėjo (projekto vykdytojo) nėra įdarbintas pagal darbo sutartį);

91.2. projekto įgyvendinimo išlaidos (išlaidos, susijusios su Nuostatų 5 punkte numatyto konkurso tikslo įgyvendinimu ir Nuostatų 13 punkte nurodytų projektų veiklų vykdymu):

91.2.1. darbuotojų, tiesiogiai vykdančių projekto veiklas, darbo užmokesčio, įskaitant socialinio draudimo įmokas, išlaidos (jei jie yra pareiškėjo (projekto vykdytojo) darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartį)

91.2.2. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms prekėms ir (ar) paslaugoms, tiesiogiai susijusioms su projekto veiklomis, įsigyti, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti:

91.2.2.1. ryšių įrangos ir ryšių paslaugų (fiksuotojo ir (ar) mobiliojo ryšio, interneto ryšio, pašto) įsigijimo išlaidos, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti;

91.2.2.2. transporto išlaikymo (degalai, tepalai, transporto priemonės nuoma be vairuotojo) ir transporto paslaugų (visuomeninio transporto priemonių bilietai, transporto priemonės nuoma su vairuotoju) įsigijimo išlaidos, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti;

91.2.2.3. komandiruočių (išskyrus tarptautines) išlaidos (kelionių bilietai, apgyvendinimas, dienpinigiai tik pareiškėjo (projekto vykdytojo) darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis);

91.2.2.4. materialiojo ir nematerialiojo turto (organizacinės technikos, patalpų, skirtų projektui vykdyti) nuomos išlaidos;

91.2.2.5. kvalifikacijos kėlimo išlaidos (mokymų, seminarų, skirtų kvalifikacijai kelti, organizavimo išlaidos, įskaitant išlaidas savanorių kvalifikacijai kelti);

91.2.2.6. komunalinių paslaugų išlaidos (patalpų, skirtų projektui vykdyti, eksploatavimo (šildymo, elektros energijos, vandens, nuotekų šalinimo, patalpų išlaikymo ir priežiūros) išlaidos);

91.2.2.7. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms ekspertų ir (ar) konsultantų (tyrėjų, ekspertų, lektorių) paslaugoms (pagal paslaugų teikimo ar autorines sutartis), tiesiogiai susijusioms su veikla, vykdoma įgyvendinant projektą, įsigyti;

91.2.2.8. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms priemonėms, prekėms ir (ar) reikmenims (kanceliarinėms ir ūkinėms prekėms, smulkiam ūkiniam inventoriui, maisto produktams ir nealkoholiniams gėrimams, skirtiems susitikimams ir mokymams, apsaugos priemonėms: medicininėms kaukėms, respiratoriams, dezinfekciniams skysčiams ir kt.) įsigyti, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti, išskyrus ilgalaikį turtą, nurodytą Nuostatų 93.5 papunktyje;

91.2.2.9. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms paslaugoms (straipsnių, televizijos laidų, vaizdo klipų, informacinių reklaminių skydelių leidybos, publikavimo, gamybos, kūrybos, vertimų, mokymų, seminarų, užsiėmimų, susitikimų, konferencijų, kitų renginių organizavimo, projekto viešinimo), tiesiogiai susijusioms su veikla, vykdoma įgyvendinant projektą, įsigyti, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti, taip pat mokesčiai už bankų, kitų kredito ar mokėjimo įstaigų suteiktas piniginių lėšų pervedimo paslaugas.

92.  Išlaidos, skirtos darbo užmokesčiui, įskaitant socialinio draudimo įmokas, nurodytos Nuostatų 91.1.1 ir 91.2.1 papunkčiuose, gali sudaryti ne daugiau kaip 80 procentų Ministerijos projektui įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų.

93. Valstybės biudžeto lėšos negali būti naudojamos:

93.1. pareiškėjo (projekto vykdytojo) arba kitų fizinių ar juridinių asmenų įsiskolinimams padengti ar investiciniams projektams finansuoti;

93.2. pastatų statybai, rekonstrukcijai, kapitaliniam ir einamajam remontui, techninei priežiūrai, pastatų ir (ar) teritorijos tvarkymui ir (ar) priežiūrai;

93.3. išperkamajai nuomai;

93.4. patalpų, nuosavybės teise priklausančių pareiškėjui (projekto vykdytojui), nuomai projekto veiklai vykdyti;

93.5. ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui įsigyti;

93.6. kelionių (komandiruočių) užsienyje išlaidoms padengti;

93.7. transporto priemonių techninei apžiūrai, draudimui ir remontui;

93.8. išlaidoms, patirtoms ir apmokėtoms iki Sutarties sudarymo ir po 2022 m. gruodžio 15 d., padengti;

93.9. kitoms su projekto įgyvendinimu tiesiogiai nesusijusioms išlaidoms padengti.

 

IX SKYRIUS

PROJEKTŲ VYKDYMAS IR STEBĖSENA

 

 

94. Norėdamas patikslinti projekto išlaidų sąmatą, projekto vykdytojas elektroniniu paštu ar raštu turi pateikti Ministerijai pagrįstą prašymą patikslinti projekto išlaidų sąmatą (nurodomas juridinio asmens pavadinimas, kodas, konkurso pavadinimas, projekto kodas ir (ar) Sutarties numeris), kartu pateikdamas ir lyginamąjį išlaidų sąmatos variantą ar palyginimą, kaip kis informacija atitinkamose išlaidų sąmatos eilutėse. Projekto vykdytojas gali teikti prašymą tikslinti tik dar nepatirtas išlaidas, išskyrus atvejus, kai tinkamos finansuoti išlaidos sumažėjo. Bendros projekto išlaidos negali būti didinamos tikslinant sąmatą.

95. Ministerija, išnagrinėjusi projekto vykdytojo prašymą, per 5 darbo dienas nuo jo gavimo dienos priima sprendimą dėl išlaidų sąmatos tikslinimo ir apie tai elektroniniu paštu informuoja projekto vykdytoją. Susitarimą dėl išlaidų sąmatos pakeitimo abi Sutarties šalys pasirašo raštu. Prašymai tikslinti išlaidų sąmatą Ministerijai teikiami ne daugiau nei 2 kartus per einamąjį ketvirtį, likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios. Vėliau pateikti prašymai nenagrinėjami, išskyrus Nuostatų 114 punkte numatytus atvejus.

96. Norėdamas patikslinti projekto veiklų planą, projekto vykdytojas Ministerijai elektroniniu paštu ar raštu pateikia pagrįstą prašymą tikslinti projekto veiklų planą (nurodomas juridinio asmens pavadinimas, kodas, konkurso pavadinimas, projekto kodas ir (ar) Sutarties numeris), kartu pateikdamas ir lyginamąjį projekto veiklų plano variantą ar palyginimą, kaip kis informacija atitinkamose projekto veiklų plano dalyse ar eilutėse. Projekto vykdytojas gali teikti prašymą patikslinti tik dar neįgyvendintas projekto veiklas. Ministerijos paskirtas atsakingas asmuo per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo elektroniniu paštu informuoja projekto vykdytoją apie pritarimą ar nepritarimą projekto vykdytojo prašymui patikslinti veiklų planą. Prašymas patikslinti projekto veiklų planą Ministerijai gali būti teikiamas likus ne mažiau kaip 20 darbo dienų iki projekto įgyvendinimo pabaigos. Apie sprendimą dėl veiklų plano patikslinimo Ministerija informuoja projekto vykdytoją elektroniniu paštu per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos.

97. Projekto vykdytojas privalo raštu informuoti Ministeriją, jei vykdoma ar numatoma vykdyti jo reorganizacija (nurodomas juridinio asmens pavadinimas, kodas, konkurso pavadinimas, projekto kodas ir reorganizacijos pradžios data), ir pateikti dokumentus, patvirtinančius, kad po reorganizacijos veiksiantis juridinis asmuo, perėmęs jo, kaip projekto vykdytojo, teises ir pareigas, bus pajėgus tinkamai vykdyti projekto veiklas.

98. Projekto vykdytojas privalo raštu informuoti Ministeriją, kad projekte numatytų veiklų vykdymas nutraukiamas ar stabdomas (nurodomas juridinio asmens pavadinimas, kodas, konkurso pavadinimas, projekto kodas ir projekto veiklų vykdymo nutraukimo ar sustabdymo data). Gavusi tokį pranešimą, Ministerija sustabdo projektui įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų pervedimą projekto vykdytojui. Projekto vykdytojui pašalinus šiame punkte nurodytas priežastis, atnaujinus veiklos vykdymą ir apie tai raštu pranešus Ministerijai, valstybės biudžeto lėšų pervedimas atnaujinamas. Per šį laikotarpį patirtos išlaidos pripažįstamos netinkamomis finansuoti.

99. Projekto vykdytojas privalo:

99.1. su paslaugų teikėjais sudaryti paslaugų teikimo sutartis, kuriose būtų nurodyta suteiktų paslaugų skaičius, paslaugos teikimo periodiškumas, paslaugos įkainis, bendra suma;

99.2. projektą įgyvendinti iki Sutartyje nustatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2022 m. gruodžio 15 d.;

99.3. kiekvienam kalendoriniam ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio 5 dienos pateikti Ministerijai tarpines projekto ataskaitas;

99.4. pateikti veiklų įvykdymo ataskaitą ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po paskutinės projekto veiklos pabaigos, šioje ataskaitoje turi būti nurodyta:

99.4.1. projekto vykdytojo įvykdytų veiklų, nurodytų Nuostatų 13 punkte, pavadinimai, jų įvykdymo datos ir trumpas aprašymas, jų dalyvių skaičius ir pasiskirstymas pagal lytį, veiklų ir (ar) rezultatų aprašymas (pavyzdžiui, mokymų temos, glausti renginių programos aprašymai, švietėjiškų ar mokomųjų priemonių turinys, susirinkimų ir diskusijų temos, priimti sprendimai);

99.4.2. informacija apie Nuostatų 16 punkte išvardytus kiekybinius bei kokybinius projekto įgyvendinimo rodiklius, pasiektus nuo projekto įgyvendinimo pradžios;

99.4.3. savivaldybių, kuriose buvo vykdomos projekto veiklos, sąrašas, nurodant, kiek asmenų buvo įtraukta, ir jų pasiskirstymą pagal lytį;

99.4.4. išvados, pastabos, pasiūlymai, rekomendacijos, susiję su projekto veiklų vykdymo rezultatais (pavyzdžiui, poveikis tikslinėms grupėms, sukurta pridėtinė vertė ir kt.);

99.4.5. kita Sutartyje nurodyta informacija;

99.5. užtikrinti, kad projektui vykdyti skirtos valstybės biudžeto lėšos būtų naudojamos pagal tikslinę paskirtį, atsižvelgiant į valstybės biudžeto lėšų naudojimą reglamentuojančių Lietuvos Respublikos teisės aktų ir Sutarties nuostatas;

99.6. nepanaudotas projektui įgyvendinti skirtas valstybės biudžeto lėšas ir už šias banke, kitose kredito ar mokėjimo įstaigose laikomas valstybės biudžeto lėšas gautas palūkanas grąžinti Ministerijai ne vėliau kaip iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. – jas pervesti į Sutartyje nurodytą Ministerijos banko sąskaitą;

99.7. Ministerijai nustačius, kad projekto vykdytojas skirtas valstybės biudžeto lėšas panaudojo ne pagal paskirtį, nepanaudotas ar netikslingai panaudotas projektui įgyvendinti skirtas valstybės biudžeto lėšas ir už šias banke, kitose kredito ar mokėjimo įstaigose laikomas valstybės biudžeto lėšas gautas palūkanas grąžinti Ministerijai per jos nustatytą protingą laikotarpį, bet ne vėliau kaip iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. – jas pervesti į Sutartyje nurodytą Ministerijos banko sąskaitą. Negrąžintos valstybės biudžeto lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka. Projekto vykdytojas praranda teisę teikti paraiškas ir gauti finansavimą pagal visas Ministerijos, biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, programas 3 metus nuo teismo sprendimo, kuriuo Ministerijai, biudžetinėms įstaigoms, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, iš projekto vykdytojo priteisiamos neteisėtai (ne pagal paskirtį) panaudotos valstybės biudžeto lėšos, įsiteisėjimo dienos.

100. Ministerija konsultuoja pareiškėją (projekto vykdytoją) projekto administravimo klausimais.

101. Ministerija koordinuoja ir kontroliuoja Sutarties vykdymą, užtikrindama, kad projekto vykdytojui skirtos valstybės biudžeto lėšos būtų naudojamos pagal tikslinę paskirtį, laikantis Nuostatų reikalavimų ir Sutartyje nustatytų įsipareigojimų.

102. Ministerija nutraukia Sutartį su projekto vykdytoju ir skirtas valstybės biudžeto lėšas projekto vykdytojas privalo grąžinti, jei:

102.1. nustato, kad skirtos valstybės biudžeto lėšos naudojamos ne pagal paskirtį;

102.2 nustato, kad nesilaikoma Nuostatų, Sutarties ir (arba) galiojančių teisės aktų nuostatų, turinčių esminę reikšmę vykdant Sutartį;

102.3. vadovaudamasis Nuostatų 103 punktu, projekto vykdytojas per nustatytą terminą nepašalina nustatytų veiklos trūkumų arba per 2 darbo dienas nuo šių trūkumų pašalinimo dienos neinformuoja Ministerijos, kad juos pašalino ir kad yra pasirengęs tinkamai vykdyti Nuostatuose, Sutartyje ir (arba) galiojančiuose teisės aktuose, turinčiuose esminę reikšmę vykdant Sutartį, nustatytus reikalavimus;

102.4. paaiškėja, kad deklaracijoje pateikta klaidinanti ir (ar) melaginga informacija, projekto vykdytojas, sudaręs Sutartį, įgyja likviduojamo juridinio asmens statusą arba įsiteisėja teismo sprendimas, kuriuo Ministerijai, biudžetinėms įstaigoms, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, iš projekto vykdytojo priteisiamos neteisėtai (ne pagal paskirtį) panaudotos valstybės biudžeto lėšos;

102.5. netinkamai įgyvendinamas projektas ar sąmoningai nevykdomos projekto veiklos ir nesiekiama Nuostatų 16.1 papunktyje nustatytų kiekybinių projekto įgyvendinimo rodiklių.

103. Ministerija, nustačiusi ar turėdama pagrįstų įtarimų, kad projekto vykdytojas netinkamai vykdo Nuostatų, Sutarties ir (arba) galiojančių teisės aktų, turinčių esminę reikšmę vykdant Sutartį, reikalavimus, apie tai raštu informuoja projekto vykdytoją ir Sutarties vykdymą sustabdo. Tokiu atveju Ministerija nustato projekto vykdytojui protingą terminą, ne trumpesnį kaip 10 darbo dienų, veiklos trūkumams pašalinti. Projekto vykdytojas, pašalinęs šiuos trūkumus, raštu informuoja Ministeriją, kad yra pasirengęs tinkamai vykdyti Nuostatuose, Sutartyje ir (arba) galiojančiuose teisės aktuose, turinčiuose esminę reikšmę vykdant Sutartį, nustatytus reikalavimus, kartu pateikia tai patvirtinančius įrodymus. Jei projekto vykdytojas per nustatytą terminą šių trūkumų nepašalina arba per 2 darbo dienas nuo jų pašalinimo dienos neinformuoja Ministerijos, kad yra pasirengęs tinkamai vykdyti nustatytus reikalavimus, Ministerija privalo vienašališkai nutraukti Sutartį, apie tai projekto vykdytoją įspėjusi prieš 10 darbo dienų.

104. Už informacijos ir su projektu bei jo įgyvendinimu susijusių duomenų ir dokumentų tikslumą, teisėtumą, pateikimą laiku, gautų valstybės biudžeto lėšų buhalterinės apskaitos tvarkymą atsako pareiškėjas (projekto vykdytojas). Dokumentus, susijusius su projektu bei jo įgyvendinimu (paraišką, deklaraciją (-as), buhalterinės apskaitos dokumentus, darbo, paslaugų pirkimo ir (ar) teikimo sutartis, ataskaitas ir kt.), projekto vykdytojas privalo tvarkyti ir saugoti Dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka Lietuvos vyriausiojo archyvaro nustatytais terminais, taip pat Ministerijos reikalavimu pateikti konkursui pateiktų dokumentų bei su projekto įgyvendinimu susijusių dokumentų originalus ir (ar) patvirtintas jų kopijas tiek projekto įgyvendinimo metu, tiek 24 mėnesius po to, kai projektas baigtas įgyvendinti (po 2022 m. gruodžio 15 d.).

105. Pareiškėjas (projekto vykdytojas) privalo raštu informuoti Ministeriją apie pasikeitusius pareiškėjo (projekto vykdytojo) kontaktinius duomenis (buveinės adresą, adresą korespondencijai, kontaktinius elektroninio pašto adresus, kontaktinius telefono ryšio numerius, pasikeitusius organizacijos vadovus ir (ar) atstovus (nurodomas vardas, pavardė, pareigos), pasikeitusį banko sąskaitos numerį) per 10 darbo dienų nuo jų pasikeitimo.

106. Jei netinkamai įgyvendinamas projektas ar nevykdomos projekto veiklos, nepasiekiama projekto paraiškoje pasirinktų ir Nuostatų nustatytų finansavimo prioritetų ir kiekybinių ir kokybinio projekto įgyvendinimo rodiklių, projekto vykdytojas turi:

106.1. nepasiekęs pasirinkto ir Nuostatų 11.1 ir 11.2 papunkčiuose nustatytų finansavimo prioritetų – grąžinti po 15 procentų skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų už kiekvieną nepasiektą finansavimo prioritetą;

106.2. nepasiekęs Nuostatų 16 punkte nustatytų kiekybinių ir (ar) kokybinio rodiklių – grąžinti po 10 procentų skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų už kiekvieną nepasiektą rodiklį.

107. Sprendimą dėl sankcijų taikymo, vadovaudamasis Komisijos siūlymu, priima ministerijos kancleris. Priimdama siūlymą dėl sankcijų taikymo, Komisija vadovaujasi Nuostatais, projekto vykdytojo pateikta informacija apie projekto įgyvendinimą ir informacija, susijusia su projekto įgyvendinimu. Jei yra galimybė, projekto vykdytojas ar jo atstovas turi būti kviečiamas į Komisijos posėdį, kuriame bus svarstomas sankcijų jam skyrimo klausimas.

 

X SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

108. Ministerija turi teisę atlikti projekto įgyvendinimo ir valstybės biudžeto lėšų panaudojimo teisingumo bei tikslingumo auditą.

109. Ministerijos kanclerio sprendimas dėl projekto finansavimo gali būti pakeistas ar pripažintas netekusiu galios, atsižvelgus į tai, ar valstybės biudžeto lėšos buvo panaudotos tinkamai, ir (arba) pasikeitus teisės aktams, kuriais remiantis konkursui skirti valstybės biudžeto asignavimai, ar kitiems dokumentams (pavyzdžiui, programos sąmatoms), taip pat ikiteisminei ginčų nagrinėjimo institucijai arba teismui patenkinus pareiškėjo (projekto vykdytojo) skundą.

110. Komisijos sprendimas dėl paraiškos atmetimo, Ministerijos veiksmai ir neveikimas, ministerijos kanclerio sprendimas dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka Vyriausiajai administracinių ginčų komisijai arba teismui.

111. Ministerija neprisiima atsakomybės, jei dėl projekte (paraiškoje ir (ar) Sutartyje) nurodytų klaidingų kontaktinių duomenų (adreso, telefono ryšio numerio, elektroninio pašto adreso) pareiškėjo (projekto vykdytojo) nepasiekia laiškai arba su pareiškėju (projekto vykdytoju) negalima susisiekti kitu būdu.

112. Ministerija savo interneto svetainėje skelbia kiekvienam konkursui vykdyti kiekvienais metais skirtas valstybės biudžeto lėšų sumas.

113. Duomenų subjekto teisės įgyvendinamos Reglamento (ES) 2016/679 nustatyta tvarka.

114. Pareiškėjas, projekto vykdytojas turi teisę prašyti svarstyti dokumentus, pateiktus vėliau, nei numatyta Nuostatuose, jei dokumentai pateikti nesilaikant terminų dėl nenumatytų ar ne nuo pareiškėjo, projekto vykdytojo priklausančių aplinkybių, Ministerijoje kilusių techninių kliūčių. Prašyme svarstyti minėtus dokumentus turi būti nurodytas juridinio asmens pavadinimas, kodas, motyvuotas terminų nesilaikymo pagrindimas ir kilusios kliūtys.

 

__________________

part_53cf2e0e82654ba2b6a1e89c938f2747_end