LIETUVOS RESPUBLIKOS KULTŪROS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL lietuvos respublikos kultūros ministro 2016 m. kovo 23 d. įsakymo NR. ĮV-248 „dėl filmų parengiamųjų ir gamybos darbų projektų valstybinio finansavimo taisyklių PATVIRTINIMO” PAKEITIMO

 

2017 m. spalio 25 d. Nr. ĮV-1034

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Filmų parengiamųjų ir gamybos darbų projektų valstybinio finansavimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2016 m. kovo 23 d. įsakymu Nr. ĮV-248 „Dėl filmų parengiamųjų ir gamybos darbų projektų valstybinio finansavimo taisyklių patvirtinimo“, ir jas išdėstau nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Kultūros ministrė                                                                       Liana Ruokytė-Jonsson

 

 

 

SUDERINTA

Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos

2017 m. spalio 11 d. raštu Nr. (9.8-35)6V-2427

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos kultūros ministro

2016 m. kovo 23 d. įsakymu Nr. ĮV-248

(Lietuvos Respublikos kultūros ministro

2017 m. spalio 25 d. įsakymo Nr. ĮV-1034 redakcija )

 

filmų parengiamųjų ir gamybos darbų PROJEKTŲ VALSTYBINIO FINANSAVIMO TAISYKLĖS

 

I skyrius

 

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

 

1. Filmų parengiamųjų ir gamybos darbų projektų (toliau – projektai) valstybinio finansavimo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato projektų finansavimo Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis konkurso organizavimo tvarką, reikalavimus paraiškoms, paraiškų vertinimo kriterijus, projektų finansavimo prioritetus ir dydžius, tinkamas finansuoti išlaidas, paraiškų svarstymo, lėšų skyrimo, atsiskaitymo už lėšas tvarką ir projektų vykdymo kontrolę.

2. Projektų valstybinio finansavimo (toliau – finansavimas) tikslas – sudaryti sąlygas kurti Lietuvos profesionalųjį kino meną. Finansavimas neskiriamas pagamintų filmų gamybos išlaidoms kompensuoti, televizijos programoms, smurtiniams ir pornografiniams filmams kurti.

3. Paraiškas finansavimui gauti gali teikti juridiniai asmenys, kurie verčiasi filmų gamyba. Paraiškas dėl finansavimo teikiantys juridiniai asmenys turi būti registruoti vienoje iš Europos Sąjungos ar Europos ekonominės erdvės valstybių narių. Valstybės pagalbos mokėjimo metu pagalbos gavėjas privalo būti Lietuvos Respublikoje įsteigtas juridinis asmuo ar jo padalinys, arba vienoje iš Europos ekonominės erdvės valstybių įsteigto juridinio asmens ar kitos organizacijos padalinys ar dukterinė bendrovė, įsteigti Lietuvos Respublikoje.

4. Taisyklėse vartojamos sąvokos:

4.1. Animacinis kelių dalių filmas – animacinis filmas, kurį sudaro kelios dalys, o bendra dalių trukmė ne trumpesnė nei 24 minutės.

4.2. Bendras filmo biudžetas – visos filmo parengiamųjų darbų ir gamybos darbų sąnaudos, įskaitant projekto finansines, projekto administracines ir nenumatytas išlaidas.

4.3. Bendros filmo gamybos sutartis – sutartis tarp Lietuvos filmo gamintojo ir bent vieno užsienio filmo gamintojo, kurioje privalo būti šios sąlygos: bendrai gaminamo filmo pavadinimas ir apibūdinimas (rūšis, planuojama trukmė, kalba, scenarijaus autorius, režisierius, planuojama filmavimo pradžia ir pabaiga, preliminari filmo užbaigimo data); bendras filmo biudžetas; bendragamintojų finansiniai ir kiti įsipareigojimai; filmo teisių ir pajamų už filmo panaudojimą pasidalinimas tarp bendragamintojų; sutarties keitimo ir nutraukimo tvarka.

4.4. Debiutinis filmas pirmasis režisieriaus ilgametražis vaidybinis, dokumentinis ar animacinis filmas.

4.6. Filmografija – filmo bendraautorių – scenarijaus autoriaus, režisieriaus, operatoriaus, muzikos autoriaus, dailininko – sukurtų filmų sąrašas, nurodant filmo pavadinimą, kilmės šalį, metus, trukmę, rūšį, žanrą, apdovanojimus.

4.7. Filmo premjera – pirmasis oficialus viešas filmo rodymas kino teatre Lietuvoje arba užsienio kino festivalyje (mažumos bendros gamybos atveju – arba užsienio kino teatre). Trumpametražio vaidybinio, dokumentinio ir animacinio filmo bei ilgametražio dokumentinio filmo premjera gali būti laikomas bet koks viešas filmo paskelbimas.

4.8. Filmo rinkodaros planas – filmo platinimo strategijos išdėstymas, aprašant filmo tikslinę auditoriją, filmo viešinimo strategiją filmo gamybos metu ir pagaminus filmą, planuojamus naudoti filmo platinimo kanalus ir medijų platformas bei kino festivalius, kuriems planuojama pristatyti filmą.

4.9. Filmo scenarijus – nuoseklus filmo veiksmo aprašymas su dialogais, išsamiai aprašytomis visomis filmo scenomis, ant titulinio lapo nurodant filmo pavadinimą ir scenarijaus autorių (bendraautorius).

4.10. Filmo scenarijaus kūrimo projektas – ilgametražio vaidybinio filmo arba ilgametražio animacinio filmo scenarijaus kūrimo projektas.

4.11. Filmo scenarijaus vizualizacija ne mažiau kaip 5 puslapių apimties iliustracijos, atspindinčios filmo stilių, pagrindinių personažų charakterių kitimą, aplinkos ar personažų fonai, brėžiniai, piešinių modeliai ar kita grafinė forma.

4.12. Filmo tęstinės gamybos projektas – filmo gamybos ar filmo bendros gamybos projektas, kuris įgyja tęstinės gamybos statusą ir kurį planuojama finansuoti ne ilgiau kaip dvejus biudžetinius metus.

4.13. Filmo užbaigimas – įrašo, tinkamo filmui kokybiškai atgaminti ir tiražuoti, pagaminimas, jo parodymas Lietuvos kino centro prie Kultūros ministerijos (toliau – LKC) atstovams ir Kino tarybos nariams.

4.14. Finansavimo planas LKC direktoriaus nustatytos formos planas, kuriame filmo gamintojas nurodo visus numatomus filmo parengiamųjų darbų ar filmo gamybos darbų finansavimo šaltinius (įtraukiant ir filmo parengiamųjų darbų finansavimo šaltinius), sumas ir jų procentinę išraišką.

4.15. Finansuojamos scenarijaus išlaidos – filmo scenarijaus ir dialogų rašymo išlaidos, turtinių teisių į filmo scenarijų ir į su jo sukūrimu susijusius anksčiau sukurtus kūrinius įsigijimo išlaidos bei scenarijaus redaktoriaus išlaidos.

4.16. Finansuojamos projekto administracinės išlaidos – su projekto vykdymu susijusios biuro išlaikymo, kanceliarinių prekių ir ryšių paslaugų išlaidos.

4.17. Finansuojamos projekto finansinės išlaidos – su projekto vykdymu susijusios buhalterinių, teisinių ar audito paslaugų bei draudimo išlaidos.

4.18. Interaktyvus kino projektas – inovatyvus daugiaplatformis skaitmeninio turinio kino projektas, kuriuo siekiama įtraukti auditorijos dalyvavimą filme.

4.19. Mažumos bendra gamyba – filmo gamyba, dalyvaujant Lietuvos ir užsienio filmo gamintojui, kurioje bendragamintojų finansiniai  įnašai atitinka Europos Konvencijoje dėl bendros kino filmų gamybos arba Lietuvos Respublikos ir užsienio šalies dvišalėje sutartyje dėl bendros kino filmų gamybos nustatytas bendragamintojų finansinių įnašų proporcijas. Visais atvejais Lietuvos filmo gamintojo įnašas negali viršyti 50 proc. bendro filmo biudžeto.

4.20. Mikrobiudžeto vaidybinio ilgametražio filmo gamybos projektas – filmas, kurio bendras biudžetas neviršija 150 000 eurų.

4.21. Mokėjimo atidėjimas – filmo kūrėjų, atlikėjų ar prodiuserio (-ių) atlygio, kuris yra įtrauktas į filmo gamybos darbų projekto sąmatą, ar jo dalies išmokėjimo atidėjimas.

4.22. Nenumatytos išlaidos – išlaidos, kurios nebuvo tiksliai žinomos paraiškos rengimo metu ir kurios nedubliuoja projekto sąmatoje numatytų išlaidų.

4.23. Oficialus vertimas – asmens, atlikusio vertimą, parašu patvirtintas dokumento vertimas į lietuvių kalbą.

4.24. Opciono sutartis – sutartis, pagal kurią autorius ar autoriaus teisių turėtojas suteikia prodiuseriui išimtinę teisę už sutartyje nustatytą atlyginimą ir per sutartyje nurodytą terminą, kuris paprastai neviršija trejų metų, įgyti sutartyje nurodytas autoriaus teises (esant tam tikroms sutartyje nurodytoms sąlygoms), įgalinsiančias sukurti ir (arba) naudoti filmą.

4.25. Patvirtinta kopija – dokumento kopija, kurios tikrumą patvirtina juridinio asmens vadovo ar kito tokius įgaliojimus turinčio asmens parašas ir žodžiai „Kopija tikra“. Kiekvieno dokumento lapo apatinėje dalyje esančiame laisvame plote, o paskutiniame dokumento lape papildomai nurodoma data, pasirašančio asmens pareigų pavadinimas, vardas, pavardė ir juridinio asmens antspaudas, jeigu jis juridiniam asmeniui privalomas.

4.26. Pirmasis trumpametražis filmas – pirmasis režisieriaus trumpametražis vaidybinis, dokumentinis ar animacinis filmas, sukurtas ne studijų tikslais.

4.27. Prodiuseris – fizinis asmuo, kuris verčiasi filmų gamyba ir yra atsakingas už kūrybinį, organizacinį, finansinį filmo gamybos procesą.

4.28. Prodiuserio filmografijaLKC direktoriaus nustatytos formos filmo prodiuserio prodiusuotų filmų sąrašas, kuriame nurodomi 3 paskutiniųjų per pastaruosius 5 metus prodiusuotų filmų sklaidos rezultatų duomenys.

4.29. Prodiuserio strategija – priemonės, kuriomis bus pasiektas tikslas: projekto vykdytojo kompetencija įgyvendinti projektą, kūrybinės grupės, esamos pasirengimo stadijos, partnerių (esamų ir potencialių), finansavimo plano.

4.30. Projektas – filmo ar interaktyvaus kino projekto parengiamųjų darbų arba filmo gamybos darbų projektas, konkurso būdu teikiamas gauti finansavimą jam vykdyti.

4.31. Projekto vykdytojas – juridinis asmuo, kuriam LKC direktoriaus įsakymu yra paskirtas finansavimas projektui.

4.32. Režisieriaus vizija – filmo idėjos, temos, žanro, vizualinio sprendimo, kinematografinės stilistikos, muzikos, kūrybinės grupės aprašymas ir pasirinkimo pagrindimas.

4.33. Sąmatos straipsnis – sąmatos eilučių grupė, apimanti vienos rūšies paslaugas ir vienos paskirties lėšas.

4.34. Scenarijaus traktuotė – filmo scenarijaus metmenys, aprašant filmo siužetą, pristatant pagrindinius filmo herojus ir pateikiant dialogų pavyzdžius (dokumentinio filmo atveju dialogų pavyzdžiai nebūtini), nurodant filmo pavadinimą ir scenarijaus traktuotės autorių (bendraautorius).

4.35. Sinopsis – trumpas filmo siužeto ir pagrindinių herojų aprašymas.

4.36. Sudėtingas filmas – filmas lietuvių kalba arba meniškai vertingas, bet komerciniu požiūriu sudėtingas filmas. Bendros gamybos filmas nelaikomas sudėtingu filmu.

4.37. Televizinė meninė dokumentika vienos ar kelių dalių meninės dokumentikos filmas, kurio trukmė ne trumpesnė kaip 50 min., pirmiausia skirtas transliuoti per televiziją.

4.38. Filmo išplatinimas – ne trumpesnis kaip 7 dienų per kalendorinį mėnesį filmo rodymas kino teatre.

5. Kitos Taisyklėse naudojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos yra apibrėžtos Lietuvos Respublikos kino įstatyme, Lietuvos Respublikos autorių teisių ir gretutinių teisių įstatyme, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. birželio 10 d. nutarime Nr. 564 „Dėl minimalios ilgalaikio materialiojo turto vertės nustatymo ir ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) minimalių ir maksimalių ekonominių normatyvų viešojo sektoriaus subjektams sąrašo patvirtinimo“ (toliau – nutarimas).

6. Finansavimas filmų gamybos darbų projektams teikiamas pagal 2014 m. birželio 17 d. Europos Komisijos reglamentą (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius (toliau – Bendrasis bendrosios išimties reglamentas). Finansavimui, teikiamam pagal Bendrąjį bendrosios išimties reglamentą, taikomos šio reglamento I skyriaus ir 54 straipsnio nuostatos. Finansavimas filmų parengiamųjų darbų projektams teikiamas pagal 2013 m. gruodžio 18 d. Europos Komisijos reglamentą (ES) Nr. 1407/2013 „Dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai“.

 

II skyrius

 

KONKURSų ORGANIZAVIMAS IR PARAIŠKŲ TEIKIMAS

 

 

7. Projektų finansavimo paraiškos finansavimui priimamos du kartus per metus: II metų ketvirtyje – iki gegužės 4 dienos ir IV metų ketvirtyje – iki lapkričio 4 dienos. II metų ketvirčio konkursui nepriimamos ilgametražių filmų gamybos projektų paraiškos, išskyrus mažumos bendros gamybos projektus.

8. LKC direktoriaus sprendimu projektų finansavimo konkursai skelbiami LKC interneto svetainėje www.lkc.lt. Konkurso skelbime nurodoma:

8.1. paraiškų pateikimo terminas;

8.2. paraiškų pateikimo būdas;

8.3. paraiškas registruojančio asmens kontaktiniai duomenys;

8.4. planuojama paskirstyti finansavimo suma ir planuojamos projektų kategorijų finansavimo apimtys;

8.5. kita būtina informacija.

9. Paraiškos pateikimo data laikoma:

9.1. siunčiant paštu – pašto spaude pažymėta siuntos išsiuntimo data;

9.2. pristatant į LKC tiesiogiai – paraiškos gavimo registracijos data;

9.3. teikiant paraišką elektroniniu būdu – paraiškos perdavimo LKC data.

10. Paraiška, pateikta pasibaigus LKC nustatytam paraiškų priėmimo terminui, nesvarstoma.

11. Vadovaujantis Taisyklėmis gali būti finansuojami šių kategorijų projektai:

11.1. vaidybinio ilgametražio filmo gamyba;

11.2. vaidybinio trumpametražio filmo gamyba;

11.3. dokumentinio ilgametražio filmo gamyba;

11.4. dokumentinio trumpametražio filmo gamyba;

11.5. animacinio ilgametražio filmo gamyba;

11.6. animacinio trumpametražio filmo gamyba;

11.7. animacinio kelių dalių filmo gamyba;

11.8. pirmojo trumpametražio filmo gamyba;

11.9. debiutinio filmo gamyba;

11.10. mikrobiudžeto vaidybinio ilgametražio filmo gamyba;

11.11. televizinės meninės dokumentikos gamyba;

11.12. interaktyvaus kino projekto parengiamieji darbai ir gamyba;

11.13. mažumos bendra gamyba;

11.14. tęstinės gamybos statusą turinčio filmo gamyba;

11.15. filmo parengiamieji darbai:

11.15.1. filmo scenarijaus kūrimo darbai;

11.15.2. filmo vystymo darbai.

12. Projektas, kuriam nebuvo skirtas finansavimas, gali būti teikiamas kitiems LKC skelbiamiems kino projektų finansavimo konkursams, bet ne daugiau nei 3 kartus iš viso, nepriklausomai nuo pareiškėjo.

13. LKC savo interneto svetainėje www.lkc.lt paskelbus Kino tarybai perduodamų svarstyti projektų sąrašą, pareiškėjas turi teisę atsiimti paraišką per 5 darbo dienas nuo paskelbimo. Kai paraiška atsiimama, tokiu atveju laikoma, kad projektas nebuvo teiktas Taisyklių 12 punkto taikymo prasme. Atsiimta paraiška gali būti teikiama kitam LKC konkursui. To paties projekto paraiška gali būti atsiimta ne daugiau kaip 2 kartus.

14. Vienas pareiškėjas gali pateikti ne daugiau kaip 4 projektų paraiškas vienam konkursui.

 

III Skyrius

 

REIKALAVIMAI PARAIŠKOMS

 

 

15. Konkursui teikiama LKC direktoriaus įsakymu nustatytos formos paraiška, kuri:

15.1. pildoma lietuvių kalba, kompiuteriu ir pasirašoma pareiškėjo vadovo arba jo įgalioto asmens;

15.2. pateikiama su reikalingais priedais;

15.3. įrišama kaip vienas dokumentas;

15.4. pateikta kartu su Taisyklėse nurodyta eilės tvarka pridedamais dokumentais (netaikoma teikiant paraišką elektroniniu būdu);

15.5. pridedami teisiniai dokumentai užsienio kalba turi būti pateikiami su oficialiu vertimu.

16. Teikiant konkursui paraišką pateikiamas vienas LKC direktoriaus įsakymu nustatytos formos paraiškos, jos priedų ir pridedamų dokumentų originalas ir nuskenuota paraiškos, jos priedų bei pridedamų dokumentų elektroninė versija, įrašyta elektroninėje laikmenoje (CD, DVD, USB) kaip 1 byla PDF formatu. Paraiškas teikiant elektroniniu būdu taikomi šiam būdui nustatyti reikalavimai, nurodyti elektroninės paraiškos formoje.

17. Prie kiekvienos paraiškos, išskyrus filmų tęstinės gamybos statusą turinčių projektų paraiškas, privalomai šia eilės tvarka pridedama:

17.1. LKC direktoriaus įsakymu nustatytos formos paraiškos išlaidų sąmata;

17.2. LKC direktoriaus įsakymu nustatytos formos finansavimo planas;

17.3. finansavimo plane nurodytus finansinius įsipareigojimus patvirtinantys dokumentai;

17.4. kai prie paraiškos pridedama bet kuri filmo scenarijaus ar scenarijaus traktuotės versija – sutarties, preliminarios sutarties arba opciono sutarties tarp pareiškėjo ir filmo scenarijaus ar scenarijaus traktuotės autoriaus (bendraautorių) patvirtinta kopija. Mažumos bendros gamybos projektui šio punkto reikalavimai netaikomi;

17.5. dokumentų, įrodančių suteiktas teises naudoti anksčiau sukurtus kūrinius patvirtintos kopijos. Mažumos bendros gamybos projektui šio punkto reikalavimai netaikomi;

17.6. dokumentų, patvirtinančių paraiškoje nurodytų filmo bendraautorių ir pareiškėjo susitarimus vykdyti projektą, patvirtintos kopijos. Mažumos bendros gamybos projektui ir filmo scenarijaus rašymo projektui šio punkto reikalavimai netaikomi;

17.7. filmo bendraautorių, nurodytų paraiškoje, kūrybinės veiklos aprašymai ir filmografija;

17.8. LKC direktoriaus įsakymu nustatytos formos prodiuserio filmografija (netaikoma, jeigu projektas yra pirmas prodiuserio filmas);

17.9. filmo bendros gamybos ar mažumos bendros gamybos atveju – filmo bendros gamybos sutarties ar preliminarios sutarties patvirtinta kopija;

17.10. LKC direktoriaus įsakymu nustatytos formos deklaracija apie akcininkus (dalininkus) ir valdymo organų narius;

17.11. debiutinio filmo gamybos darbų projekto atveju – režisieriaus sukurto filmo kopija (paraišką teikiant ne elektroniniu būdu) arba internetinė nuoroda į filmą.

18. Visuose finansinius įsipareigojimus patvirtinančiuose dokumentuose turi būti nurodytas (darbinis) filmo pavadinimas, finansinio įsipareigojimo rūšis (išankstiniai pardavimai, investicija, parama ir panašiai), finansinio įsipareigojimo vertė eurais ir finansinio įsipareigojimo įvykdymo terminas (konkreti data, laikotarpis ar įvykis, apie kurį iš anksto žinoma, kad įvyks).

19. Įsipareigojimus teikti paramą prekėmis ar paslaugomis patvirtinančiuose dokumentuose turi būti išvardintos teikiamos prekės ir (arba) paslaugos, nurodant jų rūšį, kiekį ir kainą.

20. Finansinius įsipareigojimus patvirtinančių dokumentų galiojimo terminas turi būti ne trumpesnis nei 6 mėnesiai po paraiškos pateikimo datos.

21. Tinkamomis sutartimis, kuriomis pareiškėjui suteikiamos teisės naudoti kūrinius, bus laikomos tokios sutartys, kuriose suteikiamų teisių galiojimo terminas yra ne trumpesnis nei 12 mėnesių po paraiškos pateikimo datos.

22. Ilgametražio vaidybinio, dokumentinio ar animacinio filmo vystymo ar gamybos darbų projekto paraiškoje nurodytas režisierius privalo būti sukūręs nors vieną filmą.

23. Vaidybinio ilgametražio ir trumpametražio filmo gamybos projektui privalomai pateikiamas filmo scenarijus lietuvių kalba.

24. Dokumentinio ilgametražio ir trumpametražio filmo gamybos projektui privalomai pateikiamas filmo scenarijus arba filmo scenarijaus traktuotė lietuvių kalba.

25. Animacinio ilgametražio,  trumpametražio ir animacinio kelių dalių filmo gamybos projektui privalomai pateikiama:

25.1. filmo scenarijus lietuvių kalba (animacinio ilgametražio filmo gamybos projektui);

25.2. filmo scenarijus ar scenarijaus traktuotė lietuvių kalba (animacinio trumpametražio ir animacinio kelių dalių filmo gamybos projektui);

25.3. detalus gamybos proceso aprašymas;

25.4. filmo scenarijaus traktuotės ar scenarijaus vizualizacija;

25.5. ne trumpesnės nei 6 sekundžių trukmės animacijos testas;

25.6. animacinio kelių dalių filmo gamybos projektui – dokumentas su bent vienu transliuotoju, užsakomųjų vaizdo paslaugų programa arba dalijimosi vaizdo medžiaga platforma dėl transliuotojo arba minėtos programos ar platformos suteikto arba ketinamo suteikti filmo gamybos finansavimo.

26. Televizinės meninės dokumentikos gamybos projektui (be ilgametražiui dokumentiniam filmui privalomų pateikti dokumentų) privalomai pateikiamas dokumentas su bent vienu nacionalinio masto transliuotoju dėl transliuotojo suteikto arba ketinamo suteikti filmo gamybos finansavimo.

27. Interaktyvaus kino projekto gamybos projektui privalomai pateikiama grafinė ar kitokia medžiaga, atskleidžianti projekto sumanymą.

28. Mažumos bendros gamybos projektui, be atitinkamai filmo rūšiai privalomų pateikti dokumentų, papildomai pateikiama:

28.1. dokumentai, patvirtinantys, kad filmo gamybai yra skirtas finansavimas, kuris sudaro ne mažiau kaip 50 proc. bendro filmo biudžeto;

28.2. dokumentų, patvirtinančių filmo pagrindinio gamintojo ar pareiškėjo susitarimus vykdyti projektą bent su vienu iš Taisyklių 65-66 punktuose įvardintų filmo kūrėjų ar atlikėjų, patvirtintos kopijos.

29. Filmo tęstinės gamybos statusą turinčiam projektui pateikiama:

29.1. LKC direktoriaus įsakymu nustatytos formos paraiška;

29.2. LKC direktoriaus įsakymu nustatytos formos finansavimo planas;

29.3. LKC direktoriaus įsakymu nustatytos formos paraiškos išlaidų sąmata.

30. Filmo scenarijaus kūrimo projektui privalomai pateikiamos dokumentų, patvirtinančių paraiškoje nurodytų filmo scenarijaus autoriaus (-ių) ar dialogų autoriaus (-ių) ir pareiškėjo susitarimus vykdyti projektą, patvirtintos kopijos.

31. Filmo vystymo darbų projektui privalomai pateikiama:

31.1. vaidybinio arba animacinio filmo scenarijus lietuvių kalba;

31.2. dokumentinio filmo ar interaktyvaus kino projekto scenarijus ar scenarijaus traktuotė lietuvių kalba.

 

IV SKYRIUS

 

ADMINISTRACINIS PARAIŠKŲ VERTINIMAS

 

 

32. LKC ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo paskutinės paraiškų priėmimo dienos atlieka jų administracinį vertinimą ir paraiškas perduoda svarstyti Kino tarybai.

33. Administracinio vertinimo metu LKC:

33.1. nustato, ar paraiška ir paraiškos dokumentai atitinka Taisyklių III ir VI skyrių reikalavimus ir neturi esminių trūkumų;

33.2. patikrina, ar pareiškėjas yra įvykdęs visus savo sutartinius įsipareigojimus pagal valstybinio finansavimo sutartis dėl visų projektų, kuriems buvo skirtas valstybinis finansavimas ir, ar pareiškėjui nėra taikomi Lietuvos Respublikos kino įstatyme nurodyti apribojimai, dėl kurių jam negali būti skirtas valstybinis finansavimas;

33.3. patikrina, ar suteikus pareiškėjui parengiamųjų darbų projektui prašomą finansavimo sumą, nebus viršyta de minimis pagalbos suma;

33.4. parengia Kino tarybai išvadas dėl finansavimo plano, išlaidų sąmatos bei pateiktų dokumentų tinkamumo.

34. Paraiškos, turinčios esminių trūkumų, neperduodamos svarstyti Kino tarybai. Paraiška laikoma turinti esminių trūkumų, jeigu ji neatitinka nors vieno iš šių Taisyklių  punktų ir papunkčių: 15.1, 17.1–17.2, 17.9, 22–24, 25.1, 25.2, 25.6, 26, 28.1, 29, 31. LKC nustačius, kad paraiška turi nors vieną esminį trūkumą, per 5 darbo dienas nuo esminių trūkumų nustatymo pareiškėjui raštu (paštu ar elektroniniu paštu) išsiunčiamas pranešimas dėl esminių trūkumų nustatymo, konkrečiai įvardijant esminį trūkumą ar trūkumus ir informuojant, kad paraiška atmetama.

35. Administracinio vertinimo metu LKC nustačius bent vieną iš aplinkybių, įvardintų šių Taisyklių 33.2. punkte, pareiškėjas informuojamas apie tai raštu (paštu ar elektroniniu paštu) per 5 darbo dienas nuo tokio nustatymo dienos.

36. Tuo atveju, jeigu bendros filmo gamybos ar mažumos bendros gamybos sutartyje arba preliminarioje sutartyje nurodytos bendragamintojų finansinių įnašų proporcijos neatitinka Europos konvencijos dėl bendros kino filmų gamybos arba Lietuvos Respublikos ir užsienio šalies dvišalės sutarties dėl bendros kino filmų gamybos reikalavimų, paraiška atmetama ir pareiškėjas raštu (paštu ar elektroniniu paštu) informuojamas apie tai per 5 darbo dienas nuo neatitikimų nustatymo dienos.

37. Tuo atveju, jeigu suteikus visą pareiškėjo parengiamųjų darbų projektui prašomą sumą būtų viršyta de minimis pagalbos suma, jeigu paraiškoje viršijami atitinkami finansavimo intensyvumo dydžiai, viršijama didžiausia galima projekto finansavimo suma arba viršijamos tam tikrų ribojamų finansuojamų išlaidų proporcijos, pareiškėjas raštu informuojamas, kad jis gali pretenduoti tik į atitinkamos sumos neviršijančią dalį ir prašoma pašalinti atitinkamus trūkumus per LKC nustatytą terminą.

38. Atlikdamas administracinį vertinimą, LKC turi teisę paprašyti per nustatytą terminą pateikti paaiškinimus dėl projekto bei papildomus dokumentus ar jų vertimus, reikalingus šiam vertinimui atlikti.

39. Jeigu nuo paraiškos pateikimo LKC dienos iki paraiškos svarstymo Kino taryboje dienos keičiasi finansavimo planas, iki paraiškos svarstymo Kino taryboje dienos iš pareiškėjo gautas patikslintas projekto finansavimo planas ir pokyčius patvirtinantys dokumentai prijungiami prie paraiškos.

40. Paraiškos, atitinkančios Taisyklėse nustatytus reikalavimus, perduodamos svarstyti Kino tarybai, o pareiškėjai, projektų kategorijos, filmų pavadinimai, kiekvieno projekto bendras biudžetas ir prašoma valstybinio finansavimo suma yra skelbiami LKC interneto svetainėje www.lkc.lt.

 

V Skyrius

 

PARAIŠKŲ VERTINIMAS IR SVARSTYMAS KINO TARYBOJE

 

 

41. Kino taryba gautas paraiškas vertina vadovaudamasi Taisyklių 1 priedu patvirtinta Projekto atitikties kultūriniams kriterijams vertinimo lentele.

42. Finansavimas gali būti skiriamas projektui, kuris atitinka ne mažiau kaip du Taisyklių 1 priede nustatytus kultūrinius kriterijus. Jei projektas neatitinka bent dviejų kriterijų, jis toliau nevertinamas ir tai yra įrašoma Kino tarybos posėdžio protokole. Apie projekto neatitikimą kultūriniams kriterijams pareiškėjas informuojamas raštu (paštu ar elektroniniu paštu) per 5 darbo dienas nuo atitinkamo Kino tarybos posėdžio datos. Filmo tęstinės gamybos statusą turintys projektai pagal Taisyklių 1 priedą nevertinami.

43. Filmo scenarijaus kūrimo darbų projektų paraiškos, atitikusios Taisyklių 42 punkto reikalavimą, vertinamos Kino tarybos nariams užpildant Taisyklių 2 priedu patvirtintą Filmo scenarijaus kūrimo darbų projekto vertinimo lentelę.

44. Filmo vystymo darbų projektų paraiškos, atitikusios Taisyklių 42 punkto reikalavimą, vertinamos Kino tarybos nariams užpildant Taisyklių 3 priedu patvirtintą Filmo vystymo darbų projekto vertinimo lentelę. 

45. Filmo gamybos darbų paraiškos, išskyrus mažumos bendros gamybos projektų paraiškas, atitikusios Taisyklių 42 punkto reikalavimą, vertinamos Kino tarybos nariams užpildant Taisyklių 4 priedu patvirtintą Filmo gamybos darbų projekto vertinimo lentelę.

46. Mažumos bendros gamybos projektų paraiškos, atitikusios Taisyklių 42 punkto reikalavimą, vertinamos Kino tarybos nariams užpildant Taisyklių 5 priedu patvirtintą Mažumos bendros gamybos projekto vertinimo lentelę.

47. Filmų gamybos ir mažumos bendros gamybos projektai, atitikę bent du Taisyklių 1 priedu nustatytus kultūrinius kriterijus, vertinami dviem etapais. Pirmojo etapo metu Kino taryba įvertina projektą vadovaudamasi atitinkamai Taisyklių 4 arba 5 priedo I dalyje nustatytais kriterijais. Kino taryba gali kreiptis į pareiškėjus prašydama pateikti papildomą informaciją.

48. Filmų gamybos ir mažumos bendros gamybos projektai, po pirmojo etapo surinkę daugiau kaip pusę galimų surinkti taškų, patenka į antrąjį etapą, kurio metu vertinami vadovaujantis atitinkamai Taisyklių 4 priedo II-III dalyse arba 5 priedo II dalyje nustatytais kriterijais. Antrojo etapo metu filmo gamybos projekto režisierius ir prodiuseris gali būti asmeniškai kviečiami pristatyti projektą.

49. Filmo tęstinės gamybos statusą turinčių projektų vertinimo išvados dėl tolesnių projektų  finansavimo fiksuojamos Kino tarybos posėdžio protokole.  Kino tarybai svarstant filmo tęstinės gamybos statusą turinčių projektų paraiškas, posėdyje kviečiami dalyvauti šių projektų prodiuseriai ir režisieriai, kad pristatytų pirmaisiais projekto finansavimo metais atliktus darbus ir jų rezultatus.

50. Kino taryba gautas paraiškas išanalizuoja ir įvertina bei pateikia LKC direktoriui savo išvadas ir siūlymus dėl projektų finansavimo per 60 kalendorinių dienų nuo paraiškų jai perdavimo dienos, o dėl tęstinės gamybos statusą turinčių projektų finansavimo – per 30 kalendorinių dienų nuo šių paraiškų jai perdavimo dienos. Paraiškų ir projektų svarstymas vyksta LKC direktoriaus įsakymu patvirtintų Kino tarybos nuostatų ir jos darbo reglamento nustatyta tvarka.

51. Jeigu Kino taryba rekomenduoja filmo gamybos projektui skirti mažesnę negu prašoma finansavimo sumą, Kino taryba privalo pakviesti tokio filmo gamybos projekto režisierių ir prodiuserį į posėdį aptarti finansavimo apimtis.

52. Kiekvienos kategorijos, nurodytos Taisyklių 11 punkte, projektai vertinami atskirai.

53. Kino tarybos narių įvertinimai (atskirai pagal kiekvieną projektą) sumuojami posėdžio metu, suma dalijama iš vertinusiųjų narių skaičiaus ir išvedamas bendras projekto vertinimo taškų vidurkis. 

54. Kino tarybos nariai, įvertinę planuotas skirti lėšas ir remdamiesi bendru projekto vertinimo taškų vidurkiu, teikia siūlymus dėl projektų finansavimo pagal kiekvieną projektų kategoriją atskirai. Finansavimas gali būti skiriamas tik tiems filmo parengiamųjų darbų ar filmo gamybos projektams, kurie surinko ne mažiau kaip 50 proc. galimų surinkti taškų.

55. Galutiniai bendri projektų vertinimo rezultatai skelbiami LKC interneto svetainėje www.lkc.lt. Pareiškėjo rašytiniu prašymu LKC jam pateikia jo projektą vertinusių Kino tarybos narių skirtų taškų vidurkį ir rašytines išvadas pagal atitinkamai Taisyklių 2, 3, 4 ar 5 priede nustatytus projekto kūrybinius ir vadybos kriterijus, neįvardijant kuriam Kino tarybos nariui priskirtinas konkretus vertinimas.

 

VI SKYRIUS

 

PROJEKTŲ FINANSAVIMO INTENSYVUMAS IR DYDŽIAI

 

 

 

56. LKC direktorius trejų metų laikotarpiui nustato filmų parengiamųjų ir gamybos darbų finansavimo kvotas, kurios negali viršyti Taisyklių 64 punkte nustatytų atitinkamų galimų didžiausių finansavimo sumų.

57. Filmo parengiamųjų darbų projektams įgyvendinti gali būti skiriama iki 90 proc. projekto parengiamųjų darbų sąnaudų bendros sumos.

58. Filmo gamybos projektams įgyvendinti gali būti skiriama iki 50 proc. nuo bendro filmo biudžeto.

59. Bendros gamybos filmų gamybos projektams įgyvendinti gali būti skiriama iki 60 proc. nuo bendro filmo biudžeto.

60. Bendros gamybos filmų gamybos projektams, kuriuose dalyvauja bent vienas filmų gamintojas iš Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos Paramos vystymuisi komiteto sąraše nurodytų besivystančių šalių, įgyvendinti gali būti skiriama iki 75 proc. nuo bendro filmo biudžeto.

61. Sudėtingo filmo gamybos projektams įgyvendinti gali būti skiriama iki 90 proc. nuo bendro filmo biudžeto.

62. Į Taisyklių 57–61 punktuose nustatytas procentines dalis įskaičiuojama valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų filmui pagaminti suteiktas finansavimas, įskaitant netiesioginę valstybės pagalbą, bei už valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų skirtas lėšas priskaičiuotos bankų ir kitų kredito įstaigų palūkanos, kurios privalo būti panaudotos filmui pagaminti.

63. Skaičiuojant filmo gamybos projekto valstybinio finansavimo intensyvumą, į nurodytą procentinę dalį įskaičiuojamas ir LKC skirtas finansavimas projekto parengiamiesiems darbams. Pateiktoje paraiškoje iš LKC prašoma suma negali viršyti didžiausios galimos gauti sumos, nustatytos LKC direktoriaus trejų metų laikotarpiui.

64. Didžiausios galimos projektų finansavimo sumos:

64.1. vaidybinio ilgametražio filmo gamybos – iki 725 000 EUR;

64.2. vaidybinio trumpametražio filmo gamybos – iki 60 000 EUR;

64.3. dokumentinio ilgametražio filmo gamybos – iki 200 000 EUR;

64.4. dokumentinio trumpametražio filmo gamybos – iki 85 000 EUR;

64.5. animacinio ilgametražio filmo gamybos – iki 725 000 EUR;

64.6. animacinio trumpametražio filmo gamybos – iki 145 000 EUR;

64.7. animacinio kelių dalių filmo gamybos - iki 725 000 EUR;

64.8. vaidybinio filmo vystymo – iki 45 000 EUR;

64.9. dokumentinio filmo vystymo – iki 25 000 EUR;

64.10. animacinio filmo vystymo – iki 60 000 EUR;

64.11. mikrobiudžeto vaidybinio ilgametražio filmo gamybos – iki 112 500 EUR;

64.12. pirmojo trumpametražio filmo gamybos – iki 15 000 EUR;

64.13. televizinės meninės dokumentikos gamybos – iki 10 000 EUR;

64.14. interaktyvaus kino projekto vystymo– iki 15 000 EUR;

64.15. interaktyvaus kino projekto gamybos – iki 50 000 EUR;

64.16. filmo scenarijaus kūrimo – iki 6 000 EUR.

65. Mažumos bendros gamybos projektų, kuriuose dalyvauja nors vienas Lietuvos filmo montažo režisierius, garso režisierius, kostiumų dailininkas, pagrindinio vaidmens atlikėjas, animacijos režisierius, vyriausiasis animacijos personažų dailininkas, vyriausiasis animacijos aplinkų dailininkas arba vyriausiasis animacijos kadruočių dailininkas, galima didžiausia finansavimo suma – iki 100 000 EUR. Skiriama suma, įskaitant netiesioginę valstybės pagalbą, negali viršyti 90 proc. nuo finansavimo plane nurodytos pareiškėjo dalies.

66. Mažumos bendros gamybos projektų, kuriuose dalyvauja nors vienas Lietuvos filmo bendraautorius – režisierius, scenarijaus autorius, operatorius, dailininkas arba kompozitorius - galima didžiausia finansavimo suma – iki 200 000 EUR. Skiriama suma, įskaitant netiesioginę valstybės pagalbą, negali viršyti 90 proc. nuo finansavimo plane nurodytos pareiškėjo dalies.

67. Debiutinių filmų galima didžiausia finansavimo suma – iki 50 proc. LKC direktoriaus įsakymu, priimtu vykdant Taisyklių 56 punktą, nustatytų kvotų ilgametražių filmų gamybos darbams.

68. Filmo tęstinės gamybos projektas finansuojamas ne ilgiau kaip dvejus metus, vadovaujantis Taisyklėse nustatytais valstybinio finansavimo intensyvumo reikalavimais ir neviršijant LKC direktoriaus įsakymu, priimtu vykdant Taisyklių 56 punktą, nustatytų kvotų.

69. Filmo gamybos projekto vykdytojas gali ne daugiau nei 20 proc. skirto finansavimo išleisti ne Lietuvos Respublikoje.

70. Mažumos bendros gamybos projekto vykdytojas privalo visą LKC skirtą finansavimą išleisti Lietuvos Respublikoje.

71. Filmo tęstinės gamybos statusas ir valstybinio finansavimo intensyvumas fiksuojamas Kino tarybos posėdžio protokole, LKC direktoriaus įsakyme bei LKC ir projekto vykdytojo pasirašytoje finansavimo sutartyje.

 

VII SKYRIUS

 

TINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS

 

 

72. Finansuojamos tik tinkamos projekto išlaidos. Išlaidos yra tinkamos, jeigu jos yra:

72.1. tiesiogiai susijusios su projekto įgyvendinimu ir būtinos projektui vykdyti (būtinumas nustatomas pagal bendrą išlaidų kontekstą (turinį) projekte, jų pobūdį ir kiekį, medžiagų, priemonių ar paslaugų naudojimą ir kitus veiksnius);

72.2. projekto vykdytojo patirtos einamaisiais biudžetiniais metais ir projekto vykdymo laikotarpiu, nurodytu finansavimo sutartyje.

72.3 filmavimo grupės maitinimui skirtos išlaidos yra tinkamos, jei jos yra patirtos filmavimo periodo metu.

72.4. numatytos finansavimo sutarties sąmatoje;

72.5. realios ir atitinka rinkos kainas;

72.6. patikrinamos, nustatomos bei pagrįstos teisės aktų reikalavimus atitinkančiais apskaitos dokumentais;

72.7. nėra dengiamos iš kitų finansavimo šaltinių.

73. Skirtos lėšos negali būti naudojamos kitų metų paslaugoms ar prekėms įsigyti, išskyrus tuos atvejus, kai finansavimo sutartyje darbų užbaigimo terminas nurodytas kitais biudžetiniais metais.

74. Skiriant finansavimą komandiruotėms ir piniginėms kompensacijoms, lėšų dydis nustatomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 29 d. nutarimu Nr. 526 „Dėl Tarnybinių komandiruočių išlaidų apmokėjimo biudžetinėse įstaigose taisyklių patvirtinimo“ ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. gruodžio 2 d. nutarimu Nr. 1515 „Dėl neapmokestinamų piniginių kompensacijų dydžių nustatymo“.

75. Finansuojamos filmo gamybos projekto administracinės išlaidos gali sudaryti iki 7 proc. LKC finansuojamų tinkamų projekto išlaidų bendros sumos.

76. Finansuojamos filmo vystymo darbų administracinės išlaidos gali sudaryti iki 5 proc. LKC finansuojamų tinkamų projekto išlaidų bendros sumos.

77. Finansuojamos projekto nenumatytos išlaidos, išskyrus animacinių filmų gamybos projektus, gali sudaryti iki 7 proc. LKC finansuojamų tinkamų projekto išlaidų bendros sumos.

78. Finansuojamos animacinio filmo gamybos projekto nenumatytos išlaidos gali sudaryti iki 15 proc. LKC finansuojamų tinkamų projekto išlaidų bendros sumos.

79. Finansuojamos projekto finansinės išlaidos gali sudaryti iki 5 proc. LKC finansuojamų tinkamų projekto išlaidų bendros sumos.

80. Filmo gamybos darbų projekte iki 10 proc. nuo LKC finansuojamų tinkamų projekto išlaidų bendros sumos gali sudaryti pareiškėjo įnašas prekėmis, paslaugomis ar mokėjimų atidėjimais. Filmo vystymo darbų projekte iki 10 proc. nuo LKC finansuojamų tinkamų projekto išlaidų bendros sumos gali sudaryti pareiškėjo įnašas prekėmis ar paslaugomis. Filmo scenarijaus kūrimo projekte pareiškėjo įnašas prekėmis, paslaugomis ar mokėjimų atidėjimais neleistinas.

81. Filmo parengiamųjų darbų etape finansuojama iki 6000 Eur scenarijaus išlaidų. Finansuojamos scenarijaus išlaidos filmo gamybos projekte gali sudaryti iki 3 proc. LKC finansuojamų tinkamų projekto išlaidų bendros sumos, įskaitant filmo parengiamųjų darbų etape skirtas lėšas scenarijaus sukūrimui.

82. Prodiuserio atlygis projekto sąmatoje gali sudaryti iki 8 proc. LKC finansuojamų tinkamų projekto išlaidų bendros sumos. Iš LKC skirtų lėšų galima apmokėti tik vieno prodiuserio honorarą.

83. Režisieriaus (-ių) atlygis projekto sąmatoje gali sudaryti iki 8 proc. LKC finansuojamų tinkamų projekto išlaidų bendros sumos, išskyrus atvejus, kai bendras režisieriaus (-ių) atlygis filmo vystymo ir gamybos darbų projekte nesiekia 10 000 eurų.

84. Jeigu projektas, kurio parengiamiesiems darbams buvo skirtas valstybinis finansavimas, pretenduoja į filmo gamybos darbų valstybinį finansavimą, bendra filmo gamybos darbų projekto režisieriaus ir scenarijaus autoriaus (bendraautorių) atlygiui prašoma iš LKC suma, įskaitant filmo parengiamųjų darbų etape minėtam atlygiui skirtas sumas, gali sudaryti iki 10 proc. LKC finansuojamų tinkamų projekto išlaidų bendros sumos.

85. Filmo tęstinės gamybos projekto atveju šiomis Taisyklėmis ribojamos išlaidų ar atlygio proporcijos skaičiuojamos nuo LKC einamaisiais metais finansuojamų tinkamų projekto išlaidų bendros sumos.

 

86. Netinkamos finansuoti išlaidos:

86.1. pastatams statyti, statiniams rekonstruoti ir remontuoti;

86.2. ilgalaikiam turtui (pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. birželio 10 d. nutarimo Nr. 564 „Dėl minimalios ilgalaikio materialiojo turto vertės nustatymo ir ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) minimalių ir maksimalių ekonominių normatyvų viešojo sektoriaus subjektams sąrašo patvirtinimo“ 1 punktą), išskyrus rekvizitą;

86.3. paraiškai rengti ar konsultuotis dėl jos rengimo;

86.4. išlaidos pagal sutartis su konsultantais, tarpininkais, kuriems mokestis nurodomas kaip visos projekto vertės procentinė dalis;

86.5. išlaidos baudoms, delspinigiams, finansinėms nuobaudoms, bylinėjimosi išlaidoms, paskolų palūkanoms, valiutos keitimo mokesčiams, banko pavedimų mokesčiams apmokėti;

86.6. skolų padengimo išlaidoms apmokėti;

86.7. išlaidos, patirtos iš projekto vykdytojo ar partnerio (bendragamintojo) įsigyjant prekes, paslaugas (įskaitant trumpalaikio ir ilgalaikio turto, taip pat nekilnojamojo turto nuomą) ar darbus.

87. Projekto vykdytojas, kuris yra perkančioji organizacija, privalo užtikrinti, kad, perkant prekes ir paslaugas už valstybės biudžeto lėšas, būtų laikomasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nuostatų ir kitų su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų reikalavimų.

 

VIII SKYRIUS

 

LĖŠŲ SKYRIMAS

 

 

88. Lėšas projektams vykdyti įsakymu skiria LKC direktorius, įvertinęs Kino tarybos rekomendacijas. LKC direktoriaus įsakyme nurodomas projekto vykdytojas, projekto kategorija, filmo pavadinimas, projektui skiriamų lėšų dydis ir didžiausia galima valstybinio finansavimo suma (finansavimo intensyvumas procentais). LKC per 5 darbo dienas nuo de minimis ar valstybės pagalbos suteikimo įregistruoja duomenis apie suteiktą pagalbą Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre.

89. Projekto vykdytojas ne vėliau kaip per tris mėnesius po LKC direktoriaus įsakymo dėl lėšų projektui skyrimo pateikia LKC tinkamai užpildytą ir pasirašytą LKC direktoriaus įsakymu nustatytos formos valstybinio finansavimo sutartį (toliau – finansavimo sutartis) su šiais būtinaisiais priedais: su LKC suderintais projektui vykdyti skirtų lėšų detalia sąmata (toliau – sąmata) ir finansavimo planu.

90. Finansavimo sutarties pasirašymo terminas, esant motyvuotam rašytiniam projekto vykdytojo prašymui, LKC direktoriaus sprendimu gali būti pratęstas papildomam vieno mėnesio terminui. Nepasirašius finansavimo sutarties, sprendimą dėl tokio projekto finansavimo tikslingumo priima LKC direktorius, įvertinęs šiuo klausimu priimtas Kino tarybos rekomendacijas.

91. Pasirašant finansavimo sutartį paraiškoje nurodytas bendras filmo biudžetas negali būti mažinamas be raštiško suderinimo su LKC. Prie finansavimo sutarties pateikiamoje sąmatoje nurodytos išlaidų straipsnių sumos gali skirtis nuo atitinkamų išlaidų straipsnių sumų, nurodytų su paraiška pateiktoje sąmatoje tik raštu suderinus tai su LKC.

92. LKC direktoriaus įsakymu filmo parengiamųjų darbų projektams vykdyti skirtos lėšos projekto vykdytojui pervedamos pasirašius finansavimo sutartį ir pateikus visus finansavimo plane nurodytus finansinius įsipareigojimus patvirtinančius dokumentus, finansavimo sutartyje įvardintų scenarijaus ir dialogų autoriaus (bendraautorių) turtinių teisių įsigijimą patvirtinančias sutartis bei dokumentų, įrodančių suteiktas teises naudoti anksčiau sukurtus kūrinius patvirtintas kopijos.

93. LKC direktoriaus įsakymu mažumos bendros gamybos darbų projektams vykdyti visos skirtos lėšos projekto vykdytojui pervedamos pasirašius finansavimo sutartį, pateikus bendros filmo gamybos sutartį ir visus finansavimo plano pareiškėjo dalyje nurodytus finansinius įsipareigojimus patvirtinančius dokumentus, kuriuos gali būti pagrįstai reikalaujama pateikti.

94. Filmo gamybos darbų projektams, kuriems vykdyti LKC direktoriaus įsakymu skirtas finansavimas neviršija 50 000 eurų, lėšos projekto vykdytojui pervedamos vienu etapu, pateikus visus finansavimo plane nurodytus finansinius įsipareigojimus patvirtinančius dokumentus, kuriuos gali būti pagrįstai reikalaujama pateikti, bei finansavimo sutartyje įvardintų filmo bendraautorių turtinių teisių įsigijimą patvirtinančias sutartis.

95. LKC direktoriaus įsakymu filmo gamybos darbų projektams, išskyrus Taisyklių 93 ir 94 punktuose nurodytus projektus, vykdyti skirtos lėšos projekto vykdytojui pervedamos dviem etapais, t. y. du kartus per biudžetinius metus:

95.1.pasirašius finansavimo sutartį projekto vykdytojui pirmajame etape pervedama iki 30 proc. LKC direktoriaus įsakymu paskirtos sumos;

95.2. projekto vykdytojui Taisyklėse ir finansavimo sutartyje nustatyta tvarka atsiskaičius su LKC už lėšas, gautas per pirmąjį etapą ir pateikus bendros filmo gamybos sutartį (bendros filmo gamybos atveju), projekto finansavimo plano pareiškėjo dalyje nurodytus finansinius įsipareigojimus patvirtinančius dokumentus bei finansavimo sutartyje įvardintų filmo bendraautorių turtinių teisių įsigijimą patvirtinančias sutartis, jam pervedamos antrojo etapo lėšos.

96. Filmo gamybos darbų projektų atveju, bendros filmo gamybos sutartis, finansavimo sutartyje įvardintų filmo bendraautorių turtinių teisių įsigijimą patvirtinančios sutartys ir finansavimo plano pareiškėjo dalyje nurodytus finansinius įsipareigojimus patvirtinantys dokumentai turi būti pateikti LKC per 6 mėnesius nuo LKC direktoriaus įsakymo dėl lėšų skyrimo projektui dienos. Motyvuotu rašytiniu projekto vykdytojo prašymu LKC direktorius gali pratęsti šį terminą, tačiau ne ilgiau kaip iki einamųjų metų spalio 1 d. Jeigu filmo gamybos projekto vykdytojas LKC nepateikia šių dokumentų iki einamųjų metų spalio 1 d., sprendimą dėl tokio projekto finansavimo tikslingumo priima LKC direktorius, įvertinęs šiuo klausimu priimtas Kino tarybos rekomendacijas.

97. Jei projekto vykdytojas įsisavina mažiau nei 50 procentų per pirmąjį etapą gautų lėšų, jis pateikia LKC motyvuotą rašytinį paaiškinimą. Paaiškėjus, kad projekto vykdytojas negali užtikrinti tinkamo lėšų panaudojimo, LKC turi teisę nepervesti likusios lėšų dalies. Toks sprendimas priimamas LKC direktoriaus įsakymu.

98. Lėšos į projekto vykdytojo turimą atskirą projektui skirtą banko sąskaitą pervedamos valstybės iždo valdymo nustatyta tvarka. Šioje banko sąskaitoje projekto vykdytojas neturi teisės laikyti jokių kitų lėšų.

99. Jeigu projekto vykdytojas, kuriam buvo skirtas finansavimas, atsisako jam skirto finansavimo ar jo dalies iki kito tais pačiais metais planuojamo finansavimo konkurso paskelbimo dienos, jam skirtos paskirstomos kito konkurso metu. Projekto vykdytojui atsisakius lėšų pasibaigus planuotiems einamųjų metų konkursams, sprendimą dėl lėšų panaudojimo kitiems konkursuose dalyvavusiems projektams priima LKC direktorius, įvertinęs šiuo klausimu pateiktas Kino tarybos rekomendacijas, pirmenybę teikiant tos pačios kaip lėšų atsisakiusio projekto kategorijos projektams.

100. Finansuojamų projektų sąrašai, nurodant filmo pavadinimą, rūšį, režisierių, projekto vykdytoją, bendrą filmo biudžetą ir LKC skirtą finansavimą skelbiami LKC interneto svetainėje www.lkc.lt.

 

 

IX SKYRIUS

 

FINANSUOJAMO PROJEKTO VYKDYMAS

 

 

101. Projekto vykdymo ir finansavimo sutarties galiojimo metu projekto vykdytojas neturi teisės perleisti jokių savo teisių ir įsipareigojimų, kylančių iš sutarties, tretiesiems asmenims.

102. Filmo gamybos, filmo tęstinės gamybos, bendros filmo gamybos projekto vykdymo ir sutarties galiojimo metu paraiškoje nurodytas filmo režisierius negali keistis, išskyrus šias aplinkybes:

102.1. kai filmo režisierius dėl ligos nebegali vykdyti savo funkcijų;

102.2. dėl filmo režisieriaus mirties.

103. Jeigu projekto vykdytojas pakeitė filmo režisierių dėl kitų nei Taisyklių 102 punkte numatytų aplinkybių, LKC per 5 darbo dienas nuo tokių pasikeitimų nustatymo dienos vienašališkai nutraukia sutartį ir apie tai informuoja projekto vykdytoją. LKC nutraukus sutartį, projekto vykdytojas privalo grąžinti projektui skirtas lėšas LKC per jo nustatytą protingą terminą.

104. Jeigu projekto vykdytojas negrąžina projektui skirtų lėšų per LKC nustatytą terminą, šios lėšos iš projekto vykdytojo išieškomos Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

105. Jeigu dėl Taisyklių 103 punkte nurodytų aplinkybių projekto vykdytojas grąžina projektui skirtas lėšas per LKC nustatytą terminą arba tokios lėšos LKC dar nebuvo pervestos į projekto vykdytojo sąskaitą, projekto vykdytojas praranda teisę teikti paraišką kitam būsimam (vienam) LKC skelbiamam projektų finansavimo konkursui.

106. Jeigu projekto vykdymo ir finansavimo sutarties galiojimo metu projekto vykdytojas turi pakeisti filmo režisierių dėl aplinkybių, numatytų Taisyklių 102 punkte, projekto vykdytojas privalo nedelsiant, tik paaiškėjus šioms aplinkybėms, LKC pateikti kito pasirinkto režisieriaus kūrybos aprašymą ir filmografiją bei argumentuotą raštą dėl pasirinktos kandidatūros. Kino taryba svarsto projekto vykdytojo pateiktus dokumentus ir per 14 darbo dienų nuo dokumentų gavimo dienos teikia LKC direktoriui rekomendacijas dėl projekto vykdytojo pasirinktos filmo režisieriaus kandidatūros.

107. Projekto vykdytojas privalo suderinti su LKC visus finansavimo sutarties ir jos priedų sąlygų pakeitimus finansavimo sutartyje nustatyta tvarka ir terminais. Projekto vykdytojas, nesilaikęs finansavimo sutarties nustatytos tvarkos ir (arba) terminų, praranda teisę teikti paraišką kitam būsimam (vienam) LKC skelbiamam projektų finansavimo konkursui.

108. Projekto vykdytojas yra atsakingas už tai, kad skirtos lėšos būtų panaudotos tik pagal sąmatoje nurodytą paskirtį, t. y. pagal konkrečius išlaidų straipsnius, įvertintus pinigine išraiška.

109. Jeigu įgyvendinant projektą iškyla poreikis keisti lėšų paskirstymą pagal atskirus sąmatos straipsnius, toks pasikeitimas nederinamas su LKC, jei skirtumas (nukrypimas) tarp sąmatos straipsniui LKC skirtų ir planuojamų naudoti lėšų neviršys 20 procentų.

110. Jeigu skirtumas tarp skirtų ir planuojamų naudoti sąmatos straipsnio lėšų dėl objektyvių priežasčių gali viršyti 20 proc. (išskyrus, kai viršijanti suma yra mažesnė, nei 100 eurų) arba įtraukiant naują arba pašalinant esamą išlaidų eilutę, projekto vykdytojas privalo tikslinti sąmatą ne vėliau kaip likus 15 darbo dienų iki finansavimo sutartyje nustatyto projekto vykdymo pabaigos.

111. Tikslinant sąmatą, LKC pateikiamas argumentuotas prašymas su naujai patikslinta LKC direktoriaus įsakymu nustatytos formos sąmata. Praleidus sąmatų tikslinimo terminą ar kitaip pažeidus Taisyklėse nustatytą sąmatų tikslinimo tvarką, sąmatų tikslinti negalima. Tokiu atveju išlaidos, viršijančios leidžiamus nukrypimus, pripažįstamos netinkamomis ir LKC rašytiniu reikalavimu turi būti grąžintos iki einamųjų biudžetinių metų pabaigos arba priverstinai išieškomos teisės aktų nustatyta tvarka.

112. Filmo parengiamųjų ar gamybos darbų projekto vykdymo metu atsiskaitymai grynaisiais pinigais negali viršyti 10 procentų projektui skirtų LKC lėšų.

113.   Filmo titruose ir pagrindinėje filmo viešinimo medžiagoje turi būti atskirai įvardijama, kad LKC parėmė filmo sukūrimą. Filmo pradžios ir pabaigos titrai turi būti iš anksto suderinti su LKC.

 

X SKYRIUS

 

ATSISKAITYMAS UŽ SKIRTĄ FINANSAVIMĄ

 

114. Projekto vykdytojas su LKC atsiskaito pateikdamas:

114.1. panaudojus finansavimo sutartyje nustatyto pirmojo etapo lėšas per 10 darbo dienų nuo finansavimo sutartyje nustatyto pirmojo etapo pasibaigimo termino – LKC direktoriaus įsakymu nustatytos formos Projekto pirmojo etapo įgyvendinimo ataskaitą;

114.2. užbaigus projekto vykdymą per 10 darbo dienų nuo finansavimo sutartyje nustatyto projekto vykdymo pabaigos termino, bet ne vėliau kaip iki einamųjų metų gruodžio 10 dienos – LKC direktoriaus įsakymu nustatytos formos Projekto įgyvendinimo ataskaitą, Projekto įgyvendinimo faktinių išlaidų ataskaitą arba LKC direktoriaus įsakymu nustatytos formos projektą vertinusio auditoriaus išvadą. Ataskaitų pateikimo terminas gali būti pratęstas iki einamųjų metų gruodžio 15 dienos LKC gavus argumentuotą projekto vykdytojo prašymą ne vėliau kaip iki einamųjų metų lapkričio 30 dienos;

114.3. jeigu projektui skirtas finansavimas siekia ar viršija 100 000 eurų per biudžetinius metus – LKC direktoriaus įsakymu nustatytos formos projektą vertinusio auditoriaus išvadą, kuri pateikiama Taisyklių 114.2 punkte nurodytais terminais;

114.4. jeigu projektui skirtas finansavimas nesiekia 100 000 eurų per biudžetinius metus – pasirinktinai LKC direktoriaus įsakymu nustatytos formos Projekto įgyvendinimo faktinių išlaidų ataskaitą arba LKC direktoriaus įsakymu nustatytos formos projektą vertinusio auditoriaus išvadą, kuri pateikiama Taisyklių 114.2 punkte nurodytais terminais.

115. Filmo gamybos projekto vykdytojas, gavęs paramą filmo gamybai, privalo:

115.1. užbaigti filmą ir filmo premjerą Lietuvoje surengti ne vėliau kaip per dvejus metus nuo paskutiniųjų finansavimo metų pabaigos;

115.2. ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo filmo įregistravimo Filmų registre dienos LKC pateikti vieną filmo kopiją elektroninėje laikmenoje su angliškais subtitrais;

115.3. ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo filmo įregistravimo Filmų registre dienos LKC raštu pateikti informaciją apie faktinius filmo gamybos finansavimo šaltinius;

115.4. ne vėliau kaip per 12 mėnesių nuo filmo įregistravimo Filmų registre dienos perduoti originalią filmo medžiagą Lietuvos centriniam valstybės archyvui jo nustatyta tvarka, išskyrus atvejus, kai bendros filmo gamybos sutartyje numatyta, kad originalią filmo medžiagą saugos kita, nei projekto vykdytojas, sutarties šalis.

116. Ilgametražio filmo gamybos (išskyrus televizinę meninę dokumentiką) projekto vykdytojas privalo per vienerius metus nuo filmo premjeros datos Lietuvoje išplatinti filmą Lietuvos kino teatruose.

117. Filmo gamybos projekto vykdytojas, gavęs paramą filmo gamybai, privalo sudaryti sąlygas LKC neatlygintinai naudoti filmą kultūros iš švietimo tikslais, nepažeidžiant filmo autorių ir gretutinių teisių turėtojų teisių ir atsižvelgiant į filmo platinimo strategiją.

118. Projektų paraiškų registras, finansavimo sutarčių ir ataskaitų registrai saugomi LKC penkerius metus. Kino tarybos protokolai ir finansavimo sutartys saugomi nuolat Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

 

XI SKYRIUS

 

PROJEKTO VYKDYMO KONTROLĖ

 

119. LKC pareikalavus, projekto vykdytojas per 10 darbo dienų nuo pareikalavimo gavimo turi pateikti visų projekto išlaidas pateisinančių ir apmokėjimą įrodančių dokumentų patvirtintas kopijas, kitus su projekto vykdymu susijusius dokumentus ir medžiagą.

120. Projekto išlaidas pateisinantys dokumentai yra prekių (paslaugų) tiekėjų pateiktos sąskaitos faktūros, PVM sąskaitos faktūros, pirkimo–pardavimo kvitai, kasos aparatų kvitai, darbo užmokesčio apskaitos žiniaraščiai, kelionių dokumentai, sutartys ir darbų priėmimo–perdavimo aktai bei kiti dokumentai, pateisinantys ir įrodantys patirtas išlaidas ir jų tikslingumą.

121. Visi  projekto išlaidas pateisinantys dokumentai turi būti aiškiai identifikuojami, priskirti konkrečiam projektui (dokumentuose nurodant projekto pavadinimą) ir įtraukti į įmonės buhalterinę apskaitą. Visos projekto vykdytojų patirtos išlaidos turi būti pagrįstos išlaidų pagrindimo ir jų apmokėjimo įrodymo dokumentais ir turi būti užtikrinamas šių dokumentų atsekamumas.

122. Projekto išlaidų apmokėjimą įrodantys dokumentai yra banko arba kitos kredito įstaigos sąskaitos išrašai, kasos pajamų ir išlaidų orderiai ir (ar) kiti dokumentai, kuriais įrodoma, kad pagal išlaidų pagrindimo dokumentus buvo atliktas mokėjimas.

123. LKC nustačius, kad projekto vykdytojas lėšas panaudojo ne pagal paskirtį, pažeidė LKC direktoriaus įsakymu taikomą projekto didžiausią valstybės pagalbos finansavimo intensyvumą, arba nustačius Kino įstatymo 9 straipsnio 7 dalyje nurodytus pažeidimus, projekto vykdytojas privalo grąžinti LKC jo permokėtas ar pažeidžiant Kino įstatymo, Taisyklių ar finansavimo sutarties reikalavimus panaudotas lėšas. Šios lėšos grąžinamos į LKC nurodytą sąskaitą LKC nustatytais terminais. Negrąžintos lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka, o projekto vykdytojas praranda teisę trejus metus teikti paraiškas ir gauti finansavimą.

124. Projekto vykdytojas penkerius metus po projekto įvykdymo privalo saugoti ir, LKC pareikalavus, pateikti visus projekto patirtas išlaidas patvirtinančius dokumentus.

_________________