LIETUVOS RESPUBLIKOS

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRO 2022 m. birželio 8 d. įsakymo Nr. a1-393 „DĖL 2021–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS ŠEIMOS POLITIKOS STIPRINIMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 09-004-02-05-01 „GERINTI SOCIALINIŲ PASLAUGŲ KOKYBĘ IR PRIEINAMUMĄ, DIDINTI SOCIALINĖS PARAMOS VEIKSMINGUMĄ KRIZINIAIS ATVEJAIS ŠEIMOJE“ APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2023 m. sausio 30 d. Nr. A1-52

Vilnius

 

P a k e i č i u 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos šeimos politikos stiprinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-004-02-05-01 „Gerinti socialinių paslaugų kokybę ir prieinamumą, didinti socialinės paramos veiksmingumą kriziniais atvejais šeimoje“ aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. birželio 8 d. įsakymu Nr. A1-393 „Dėl 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos šeimos politikos stiprinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09‑004‑02‑05‑01 Gerinti socialinių paslaugų kokybę ir prieinamumą, didinti socialinės paramos veiksmingumą kriziniais atvejais šeimoje“ aprašo patvirtinimo“:

1. Pakeičiu I skyriaus lentelės aštuonioliktąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

„P-09-004-02-05-01-16

produkto

Patvirtintas nacionalinis socialinių paslaugų kokybės standartas

vienetai

0

(2022 m.)

0

(2023 m.)

1

(2024 m.)

-“.

 

2. Pakeičiu III skyriaus lentelės 3 punktą ir jį išdėstau taip:

„3. Nacionalinio socialinių paslaugų kokybės standarto patvirtinimas

R

-

-

-

-

-

-

P –patvirtintas nacionalinis socialinių paslaugų kokybės standartas

1

(2024 m.)

-

-“.

 

3. Pakeičiu III skyriaus lentelės 11 punktą ir jį išdėstau taip:

„11. Socialinių paslaugų standartų sukūrimas, diegimas, taikymas, palaikymas ir priežiūra Sostinės regione

I

Europos socialinio fondo agentūra

P

Taip

D

662,674

2021–2027 IP, ES

R – organizacijų, įsidiegusių socialinių paslaugų kokybės standartą ir (ar) sėkmingai baigusių dalyvauti socialinių paslaugų kokybės standarto palaikymo veikloje, dalis (proc.)

80

(2029 m.)

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

-“.

34,878

2021–2027 IP, BF

P – organizacijų, dalyvavusių socialinių paslaugų kokybės standarto diegimo ir (ar) palaikymo veiklose, skaičius

48

(2029 m.)“

 

4. Pakeičiu III skyriaus lentelės 12 punktą ir jį išdėstau taip:

„12. Socialinių paslaugų standartų sukūrimas, diegimas, taikymas, palaikymas ir priežiūra Vidurio ir vakarų Lietuvos regione

I

Europos socialinio fondo agentūra

P

Taip

D

3 520,458

2021–2027 IP, ES

R – organizacijų, įsidiegusių socialinių paslaugų kokybės standartą ir (ar) sėkmingai baigusių dalyvauti socialinių paslaugų kokybės standarto palaikymo veikloje, dalis (proc.)

80

(2029 m.)

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

-“.

185,287

2021–2027 IP, BF

P – organizacijų, dalyvavusių socialinių paslaugų kokybės standarto diegimo ir (ar) palaikymo veiklose, skaičius

255

(2029 m.)

 

5. Pakeičiu III skyriaus lentelės paaiškinimus ir juos išdėstau taip:

Pastabos:

1. 2 skiltyje nurodomi veiklų (poveiklių, projektų) tipai: R – reguliacinė (-is), I – investicinė (-is), K – komunikacinė (-is), A – analitinė (-is), M – mišri (-us).

2. 4 skiltyje nurodomi projektų atrankos būdai: P – planavimas, K – konkursas, T – tęstinė atranka, Pj – planavimas, kai ketinama įgyvendinti jungtinį projektą.

3. 6 skiltyje nurodoma taikoma finansavimo forma: DS – dotacija taikant sąlygas, D – dotacija, FP – finansinė priemonė, A – apdovanojimai.

4. 8 skiltyje finansavimo šaltiniai nurodomi įrašant trumpinius: 2021–2027 IP – 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa (ES – 2021–2027 m. ES struktūrinė parama, „Europos socialinis fondas  +“, BF – 2021–2027 m. ES struktūrinės paramos bendrojo finansavimo lėšos), EGADP – Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės planas „Naujos kartos Lietuva“, VB – valstybės biudžetas.

5. 9 skiltyje rezultato rodiklis žymimas R, produkto – P.

6. 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos šeimos politikos stiprinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-004-02-05-01 „Gerinti socialinių paslaugų kokybę ir prieinamumą, didinti socialinės paramos veiksmingumą kriziniais atvejais šeimoje“ 8 veiklos „Kompleksinių paslaugų šeimai teikimas Sostinės regione“ ir 9 veiklos „Kompleksinių paslaugų šeimai teikimas Vidurio ir vakarų Lietuvos regione“ projektų finansavimo sąlygų aprašas pateiktas priede.

6. Papildau priedu (pridedama).

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministrė                                                         Monika Navickienė

 


 

2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos šeimos politikos stiprinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09‑004‑02‑05‑01 Gerinti socialinių paslaugų kokybę ir prieinamumą, didinti socialinės paramos veiksmingumą kriziniais atvejais šeimoje aprašo

priedas

 

20212030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS ŠEIMOS POLITIKOS STIPRINIMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 09‑004‑02‑05‑01 „GERINTI SOCIALINIŲ PASLAUGŲ KOKYBĘ IR PRIEINAMUMĄ, DIDINTI SOCIALINĖS PARAMOS VEIKSMINGUMĄ KRIZINIAIS ATVEJAIS ŠEIMOJE“ 8 VEIKLOS „KOMPLEKSINIŲ PASLAUGŲ ŠEIMAI TEIKIMAS SOSTINĖS REGIONE“ IR 9 VEIKLOS „KOMPLEKSINIŲ PASLAUGŲ ŠEIMAI TEIKIMAS VIDURIO IR VAKARŲ LIETUVOS REGIONE“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS

 

 

1. 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos šeimos politikos stiprinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09‑004‑02‑05‑01 „Gerinti socialinių paslaugų kokybę ir prieinamumą, didinti socialinės paramos veiksmingumą kriziniais atvejais šeimoje 8 veiklos „Kompleksinių paslaugų šeimai teikimas Sostinės regione“ ir 9 veiklos „Kompleksinių paslaugų šeimai teikimas Vidurio ir vakarų Lietuvos regione“ projektų finansavimo sąlygų apraše (toliau – Finansavimo sąlygų aprašas) nustatomos projekto, planuojamo finansuoti 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos Lietuvai (toliau – ESIP) lėšomis pagal 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos šeimos politikos stiprinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09‑004‑02‑05‑01 Gerinti socialinių paslaugų kokybę ir prieinamumą, didinti socialinės paramos veiksmingumą kriziniais atvejais šeimoje apraše nurodytą 8 veiklą „Kompleksinių paslaugų šeimai teikimas Sostinės regione“ ir 9 veiklą „Kompleksinių paslaugų šeimai teikimas Vidurio ir vakarų Lietuvos regione“ (toliau – projektas), finansavimo sąlygos.

2. Projekto finansavimo sąlygos ir reikalavimai:

 

VEIKLOS AR POVEIKLĖS, KURIOMS NUSTATOMOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGOS

Veiklos ar poveiklės pavadinimas

Finansavimo šaltinis

Prioritetas ar komponentas

Uždavinys ar priemonė

Veikla ar

poveiklė

Interven-cinės priemonės kodas

Regionas, kuriam priskiriama veikla ar poveiklė

Paramos formos kodas

Pagrindinės teritorinės srities kodas (-ai)

Ekonominės veiklos kodas (-ai)

„Europos socialinio fondo +“ (toliau – ESF +) antrinių temų kodai

Lyčių lygybės matmens kodas

8. Kompleksinių paslaugų šeimai teikimas Sostinės regione

ESIP lėšos

4

4.8

4.8.2. Vystyti kompleksines paslaugas šeimoms

158

Sostinės regionas (Vilniaus apskritis)

01 – dotacija

33 – nesiorientuo-jama į teritoriškumą

23 – socialinis darbas, bendruome-nės, socialinės ir asmeninės paslaugos

09 – netaikoma

02 – lyčių aspekto integravi-mas

 

Pastabos:

1. Trečioje skiltyje nurodomas ESIP prioriteto, prie kurio prisidedama pažangos priemonės veikla ar poveikle, numeris.

2. Ketvirtoje skiltyje nurodomas ESIP uždavinio, prie kurio prisidedama pažangos priemonės veikla ar poveikle, numeris.

3. Penktoje skiltyje nurodomas ESIP veiklos, prie kurios prisidedama pažangos priemonės veikla ar poveikle, numeris ir pavadinimas.

4. Šeštoje skiltyje nurodomas intervencinės priemonės kodas pagal 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2021/1060, kuriuo nustatomos bendros Europos regioninės plėtros fondo, „Europos socialinio fondo +“, Sanglaudos fondo, Teisingos pertvarkos fondo ir Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo nuostatos ir šių fondų bei Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, Vidaus saugumo fondo ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės taisyklės, 1 priedo 1 lentelę.

 

Rodiklio pavadinimas

Rodiklio kodas

Matavimo vienetai

Siektina reikšmė

Asmenys, gavę kompleksines paslaugas šeimai

P-09-004-02-05-01-06 (P.S.2.1515)

Asmenys

11 545

Asmenų, kurie teigia, kad kompleksinės paslaugos šeimai padarė teigiamą poveikį, dalis

R-09-004-02-05-01-01 (R.S.2.3519)

Procentai

75

 

Pastabos:

1. Siektini stebėsenos rodikliai skaičiuojami pagal stebėsenos rodiklių korteles, pateiktas 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos šeimos politikos stiprinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09‑004‑02‑05‑01 Gerinti socialinių paslaugų kokybę ir prieinamumą, didinti socialinės paramos veiksmingumą kriziniais atvejais šeimoje apraše nurodytos informacijos pagrindimo aprašo (toliau – Informacijos pagrindimo aprašas) 1 ir 6 prieduose, kurie skelbiami Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos interneto svetainės socmin.lrv.lt skiltyje „Plėtros programos“, prie konkrečios plėtros programos priemonės dokumentų (https://socmin.lrv.lt/lt/veiklos-sritys/strateginis-valdymas/aktualus-strateginiai-dokumentai/pletros-programu-pazangos-priemones/seimos-politikos-stiprinimo-pletros-programos-priemones).

2. Projekto įgyvendinimo plane (toliau – PĮP) naudojamas lentelės antrajame stulpelyje „Rodiklio kodas“ skliausteliuose nurodytas kodas.

 

VEIKLOS AR POVEIKLĖS, KURIOMS NUSTATOMOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGOS

Veiklos ar poveiklės pavadinimas

Finansavimo šaltinis

Prioritetas ar komponentas

Uždavinys ar priemonė

Veikla ar

poveiklė

Interven-cinės priemonės kodas

Regionas, kuriam priskiriama veikla ar poveiklė

Paramos formos kodas

Pagrindinės teritorinės srities kodas (-ai)

Ekonominės veiklos kodas (-ai)

„Europos socialinio fondo +“ (toliau – ESF +) antrinių temų kodai

Lyčių lygybės matmens kodas

9. Kompleksinių paslaugų šeimai teikimas Vidurio ir vakarų Lietuvos regione

ESIP lėšos

4

4.8

4.8.2. Vystyti kompleksines paslaugas šeimoms

158

Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas (visos apskritys, išskyrus Vilniaus apskritį)

01 – dotacija

33 – nesiorientuo-jama į teritorišku-mą

23 – socialinis darbas, bendruome-nės, socialinės ir asmeninės paslaugos

09 – netaikoma

02 – lyčių aspekto integravi-mas

 

Pastabos:

1. Trečioje skiltyje nurodomas ESIP prioriteto, prie kurio prisidedama pažangos priemonės veikla ar poveikle, numeris.

2. Ketvirtoje skiltyje nurodomas ESIP uždavinio, prie kurio prisidedama pažangos priemonės veikla ar poveikle, numeris.

3. Penktoje skiltyje nurodomas ESIP veiklos, prie kurios prisidedama pažangos priemonės veikla ar poveikle, numeris ir pavadinimas.

4. Šeštoje skiltyje nurodomas intervencinės priemonės kodas pagal Reglamento (ES) 2021/1060 1 priedo 1 lentelę.

 

Rodiklio pavadinimas

Rodiklio kodas

Matavimo vienetai

Siektina reikšmė

Asmenys, gavę kompleksines paslaugas šeimai

P-09-004-02-05-01-06 (P.S.2.1515)

Asmenys

63 478

Asmenų, kurie teigia, kad kompleksinės paslaugos šeimai padarė teigiamą poveikį, dalis

R-09-004-02-05-01-01 (R.S.2.3519)

Procentai

75

 

Pastabos:

1. Siektini stebėsenos rodikliai skaičiuojami pagal stebėsenos rodiklių korteles, pateiktas Informacijos pagrindimo aprašo 1 ir 6 prieduose, kurie skelbiami Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos interneto svetainės socmin.lrv.lt skiltyje „Plėtros programos“, prie konkrečios plėtros programos priemonės dokumentų (https://socmin.lrv.lt/lt/veiklos-sritys/strateginis-valdymas/aktualus-strateginiai-dokumentai/pletros-programu-pazangos-priemones/seimos-politikos-stiprinimo-pletros-programos-priemones).

2. PĮP naudojamas lentelės antrajame stulpelyje „Rodiklio kodas“ skliausteliuose nurodytas kodas.

 

SPECIALIEJI PROJEKTŲ FINANSAVIMO REIKALAVIMAI

1. Taikomi teisės aktai

Teisės aktai, kuriais vadovaujamasi rengiant, teikiant ir vertinant PĮP, priimant sprendimą dėl projekto finansavimo, sudarant projekto sutartį ir įgyvendinant projektą, finansuojamą pagal Finansavimo sąlygų aprašą:

1.1. Bendrieji teisės aktai:

1.1.1. 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo
de minimis pagalbai su visais pakeitimais;

1.1.2. 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas);

1.1.3. Reglamentas (ES) 2021/1060;

1.1.4. 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/1057, kuriuo nustatomas „Europos socialinis fondas +“ (ESF + ) ir panaikinamas Reglamentas (ES) Nr. 1296/2013;

1.1.5. Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartija;

1.1.6. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – Taisyklės);

1.1.7. Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – Projektų administravimo taisyklės).

1.2. Specialieji teisės aktai:

1.2.1. Lietuvos Respublikos civilinis kodeksas;

1.2.2. Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymas;

1.2.3. 2021–2030 metų nacionalinis pažangos planas, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. rugsėjo 9 d. nutarimu Nr. 998 „Dėl 2021–2030 metų nacionalinio pažangos plano patvirtinimo“;

1.2.4. 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos šeimos stiprinimo plėtros programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. lapkričio 10 d. nutarimu Nr. 930 „Dėl 2021–2030 metų plėtros programos valdytojo Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos šeimos politikos stiprinimo plėtros programos patvirtinimo“;

1.2.5. Socialinių paslaugų katalogas, patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“ (toliau – Socialinių paslaugų katalogas);

1.2.6. Prevencinių socialinių paslaugų organizavimo ir teikimo tvarkos aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. lapkričio 23 d. įsakymu Nr. A1-776 „Dėl Prevencinių socialinių paslaugų organizavimo ir teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Prevencinių paslaugų tvarkos aprašas).

2. Projektų reikalavimai

2.1. Pagal Finansavimo sąlygų aprašą finansuojamos veiklos:

2.1.1. kompleksinių paslaugų šeimai teikimas Sostinės regione (detalūs reikalavimai nustatyti Socialinių paslaugų katalogo 6.2 papunktyje);

2.1.2. kompleksinių paslaugų šeimai teikimas Vidurio ir vakarų Lietuvos regione (detalūs reikalavimai nustatyti Socialinių paslaugų katalogo 6.2 papunktyje).

2.2. Šios lentelės 2.1.1 ir 2.1.2 papunkčiuose nurodytos veiklos vykdomos įgyvendinant vieną projektą. Projekto veikla priskiriama vienam iš regionų, neatsižvelgiant į tai, kurio regiono tikslinei grupei skirta projekto veikla.

2.3. Tinkama projekto tikslinė grupė – asmenys ir šeimos, kaip nurodyta Socialinių paslaugų katalogo 6.2 papunktyje, turintys teisę gauti kompleksines paslaugas šeimai.

2.4. Galimas pareiškėjas – Europos socialinio fondo agentūra.

2.5. Galimi partneriai:

2.5.1. savivaldybių administracijos;

2.5.2. bendruomeninių šeimos namų funkcijas vykdantys juridiniai asmenys, atrinkti ir (ar) paskirti Prevencinių paslaugų tvarkos aprašo 17 punkte nustatyta tvarka;

2.5.3. kompleksines paslaugas šeimai teikiantys juridiniai asmenys, atrinkti ir (ar) paskirti Prevencinių paslaugų tvarkos aprašo 20 punkte nustatyta tvarka.

2.6. Pareiškėjas su partneriais sudaro jungtinės veiklos ar partnerystės sutartį (-is), kurioje (-iose) turi būti nustatytos sutarties šalių teisės, pareigos ir atsakomybės įgyvendinant projektą.

2.7. Projektui teikiamo finansavimo forma – dotacija.

2.8. Pagal Finansavimo sąlygų aprašą finansuojamas projektas turi būti įgyvendinamas ne vėliau nei iki 2029 m. liepos 31 d.

2.9. Projektui įgyvendinti skiriama iki 47 782 769 (keturiasdešimt septynių milijonų septynių šimtų aštuoniasdešimt dviejų tūkstančių septynių šimtų šešiasdešimt devynių) eurų Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų ir iki 12 235 291 (dvylikos milijonų dviejų šimtų trisdešimt penkių tūkstančių dviejų šimtų devyniasdešimt vieno) euro bendrojo finansavimo iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, iš jų:

2.9.1. iki 4 617 974 (keturių milijonų šešių šimtų septyniolikos tūkstančių devynių šimtų septyniasdešimt keturių) eurų Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų ir 4 617 974 (keturių milijonų šešių šimtų septyniolikos tūkstančių devynių šimtų septyniasdešimt keturių) eurų bendrojo finansavimo iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų skiriama šios lentelės 2.1.1 papunktyje nurodytai veiklai finansuoti;

2.9.2. iki 43 164 795 (keturiasdešimt trijų milijonų vieno šimto šešiasdešimt keturių tūkstančių septynių šimtų devyniasdešimt penkių) eurų Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų ir iki 7 617 317 (septynių milijonų šešių šimtų septyniolikos tūkstančių trijų šimtų septyniolikos) eurų bendrojo finansavimo iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų skiriama šios lentelės 2.1.2 papunktyje nurodytai veiklai finansuoti.

2.10. Projektas turi atitikti bendruosius atrankos kriterijus, nustatytus Projektų administravimo taisyklių 2 priede.

2.11. Projekto matomumo ir informavimo apie projektą veiksmai atliekami vadovaujantis Projekto administravimo taisyklių VIII skyriaus pirmojo skirsnio nuostatomis.

2.12. Projektas įgyvendinamas pagal projekto sutartyje, Finansavimo sąlygų apraše, Projekto administravimo taisyklių, Prevencinių paslaugų tvarkos apraše ir Socialinių paslaugų katalogo 6.2 papunktyje nustatytus reikalavimus.

2.13. Kartu su PĮP pareiškėjas administruojančiajai institucijai – VšĮ Centrinei projektų valdymo agentūrai (toliau – CPVA) – turi pateikti:

2.13.1. šios lentelės 2.5.2 ir 2.5.3 papunkčiuose nurodytų partnerių, apie kuriuos informacija teikiama kartu su PĮP, atrinkimo ir (ar) paskyrimo faktą įrodančius dokumentus;

2.13.2. iki PĮP pateikimo sudarytas šios lentelės 2.6 papunktyje numatytas jungtinės veiklos ar partnerystės sutartis;

2.13.3. šios lentelės 5.2 papunktyje nustatytus reikalavimus atitinkančių parterių, apie kuriuos informacija teikiama kartu su PĮP, Vienos įmonės deklaraciją pagal Komisijos reglamentą Nr. 1407/2013, paskelbtą Europos Sąjungos struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt, skiltyje „Dokumentai“ (https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai), jei projektui teikiama de minimis pagalba;

2.13.4. dokumentus, kuriais remiantis apskaičiuotos planuojamos darbo užmokesčio ir atlygio fiziniams asmenims išlaidos už kompleksinių paslaugų šeimai teikimą, jei iki PĮP pateikimo CPVA dienos nėra patvirtintas kompleksinių paslaugų šeimai fiksuotasis vieneto įkainis.

3. Horizontaliųjų principų (toliau – HP) reikalavimai

3.1. Projekte negali būti numatyta apribojimų, kurie turėtų neigiamą poveikį įgyvendinant moterų ir vyrų lygybės bei nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, etninės priklausomybės, religijos, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, negalios, sveikatos būklės, socialinės padėties, amžiaus, lytinės orientacijos ir kitais pagrindais principus, įskaitant prieinamumo visiems reikalavimo užtikrinimą.

3.2. Projektas turi prisidėti prie darnaus vystymosi (socialinėje srityje) principo, įskaitant reikšmingos žalos nedarymo principą, įgyvendinimo – padėti asmenims (šeimoms), patiriantiems (-čioms) sunkumų, ugdyti ir (ar) stiprinti gebėjimus savarankiškai spręsti socialines problemas, palaikyti socialinius ryšius su visuomene ir ateityje išvengti galimų didesnių socialinių problemų ir (ar) socialinės rizikos (atskirties).

3.3. Projektas turi prisidėti prie moterų ir vyrų lygybės ir nediskriminavimo principų įgyvendinimo skatinant projekto veiklose aktyviau dalyvauti vyrus.

3.4. Įgyvendinant šios lentelės 2.1 papunktyje nurodytas veiklas turi būti atsižvelgta į tikslinės grupės narių individualius poreikius (pvz.: parinkdamas veiklos vietą, prieinamą žmonėms su judėjimo negalia, tinkamas mokomąsias priemones akliesiems ar silpnaregiams).

3.5. Įvertinus ESIP 4.8 uždaviniui įgyvendinti numatytų veiksmų (veiklų) poveikį šešiems aplinkos veiksniams, nurodytiems 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) 2019/2088, 17 straipsnyje, nustatyta, kad kompleksinės paslaugos šeimai pagal planuojamų įgyvendinti veiklų pobūdį neturės jokio numatomo poveikio visiems šešiems aplinkos tikslams arba numatomas jų poveikis bus nereikšmingas, t. y. nedarys tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, todėl laikoma, kad veiksmai (veiklos) atitinka principą „nedaroma reikšminga žala“. Projekto atitikties reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui vertinimo reikalavimai pateikiami 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos šeimos politikos stiprinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09‑004‑02‑05‑01 Gerinti socialinių paslaugų kokybę ir prieinamumą, didinti socialinės paramos veiksmingumą kriziniais atvejais šeimojeprojekto atitikties reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui vertinimo reikalavimų apraše (priedas).

3.1. Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos (toliau – Chartija) reikalavimai

3.1.1. įgyvendinant projektą turi būti laikomasi Chartijoje nustatytų teisių ir principų;

3.1.2. įgyvendinant projektą svarbiausios Chartijoje įtvirtintos teisės ir principai yra nediskriminavimas, moterų ir vyrų lygybė, žmonių teisė gyventi oriai, teisė į privatų ir šeimos gyvenimą, asmens duomenų apsauga, tinkamos ir teisingos darbo sąlygos, saviraiškos ir informacijos laisvė:

3.1.2.1. draudžiama bet kokia diskriminacija, pvz., dėl asmens lyties, rasės, odos spalvos, tautinės ar socialinės kilmės, genetinių bruožų, kalbos, religijos ar tikėjimo, politinių ar kitokių pažiūrų, priklausymo tautinei mažumai, turtinės padėties, gimimo, negalios, amžiaus, seksualinės orientacijos;

3.1.2.2. užtikrinama lyčių lygybė, vienodas požiūris ir lygios galimybės, nediskriminavimas ir neįgaliųjų teisės pagal Jungtinių Tautų neįgaliųjų teisių konvenciją;

3.1.2.3. užtikrinama asmens duomenų apsauga. Asmens duomenys turi būti tvarkomi vadovaujantis Reglamentu (ES) 2016/679, Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu ir kitais teisės aktais, nustatančiais asmens duomenų tvarkymą ir apsaugą, ir naudojami tik konkretiems tikslams ir tik atitinkamam asmeniui sutikus ar kitais teisės aktų nustatytais teisėtais pagrindais. Įgyvendinant projektą turi būti užtikrinta asmens teisė susipažinti su surinktais jo asmens duomenimis, teisė reikalauti, kad duomenų valdytojas nedelsdamas ištaisytų netikslius su juo susijusius asmens duomenis, ir kitos Reglamente (ES) 2016/679 numatytos teisės;

3.1.3. Projekto vykdytojas užtikrina, kad Europos Sąjungos fondais būtų naudojamasi laikantis Chartijos nuostatų tais atvejais, kai jos yra taikytinos, įskaitant atvejus, kai nutraukiami mokėjimų terminai, sustabdomi mokėjimai ir atliekamos finansinės pataisos, taip pat kai pagal Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 258 straipsnį taikoma pažeidimo tyrimo procedūra.

4. Apskritis, kurioje gali būti įgyvendinami projektai

Netaikoma.

5. Valstybės pagalbos reikalavimai

5.1. Pagal Finansavimo sąlygų aprašą de minimis pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 1407/2013.

5.2. De minimis pagalbos gavėjas – partnerio organizacija, kuri vykdo ar gali vykdyti ūkinę veiklą Lietuvos Respublikoje arba kurios veiksmai daro įtaką ar ketinimai, jeigu būtų įgyvendinti, galėtų daryti įtaką ūkinei veiklai Lietuvos Respublikoje, jei:

5.2.1. jos darbuotojai dalyvauja veiklose, skirtose darbuotojų kompetencijoms ir (ar) kvalifikacijai ugdyti;

5.2.2. ji planuoja iš projekto finansavimo lėšų įsigyti įrangos, įrenginių ar kito turto projekto veikloms vykdyti.

5.3. Bendra vienai įmonei suteiktos de minimis pagalbos suma negali viršyti 200 000 (dviejų šimtų tūkstančių) eurų per trejų finansinių metų laikotarpį.

5.4. Prašomos skirti de minimis pagalbos sumos teisėtumas turi būti įrodomas remiantis PĮP, projekto sutartyje ir Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre (toliau – Suteiktos valstybės pagalbos registras) pateiktais duomenimis.

5.5. CPVA, kartu su PĮP arba projekto sutarties keitimu gavusi šios lentelės 2.13.3 papunktyje nurodytą informaciją, įvertina:

5.5.1. de minimis pagalbos gavėjo atitiktį Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 nustatytiems reikalavimams, užpildydama Pavyzdinį atitikties de minimis pagalbos taisyklėms patikros lapą, paskelbtą svetainėje https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/valstybes-pagalbos-ir-de-minimis-pagalbos-patikros-lapai;

5.5.2. de minimis pagalbos gavėjo sąsajas pagal Reglamente (ES) Nr. 1407/2013 nustatytą vienos įmonės sąvoką;

5.5.3. ar nebus viršytos de minimis pagalbos suteikimo ribos, nustatytos šios lentelės 5.3 papunktyje.

5.6. CPVA, atlikusi šios lentelės 5.5 papunktyje nurodytą įvertinimą, priima sprendimą dėl de minimis pagalbos priskyrimo konkretiems de minimis pagalbos gavėjams ir raštu arba elektroniniu paštu apie priimtą sprendimą informuoja pareiškėją (projekto vykdytoją), pateikdama sprendimo kopiją.

5.7. Pareiškėjas (projekto vykdytojas), vadovaudamasis šios lentelės 5.6 papunktyje nurodyta informacija ir Suteiktos valstybės pagalbos registro nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“ (toliau – Suteiktos valstybės pagalbos registro nuostatai), Suteiktos valstybės pagalbos registre registruoja duomenis apie suteiktą nereikšmingą (de minimis) pagalbą. De minimis pagalbos dydis diskontuojamas vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 3 straipsnio 6 dalimi.

5.8. Pareiškėjas (projekto vykdytojas), pasirašęs projekto sutartį arba susitarimą dėl projekto sutarties pakeitimo, raštu arba elektroniniu paštu informuoja de minimis pagalbos gavėjus apie priimtą sprendimą suteikti de minimis pagalbą, nurodydamas de minimis pagalbos dydį bei pobūdį, pateikdamas aiškią nuorodą į Reglamentą (ES) Nr. 1407/2013.

5.9. Jeigu teisės aktas ar kitas sprendimas, kurio pagrindu suteikta de minimis pagalba, pripažįstamas netekusiu galios, nesuteikta de minimis pagalba išregistruojama iš Suteiktos valstybės pagalbos registro Suteiktos valstybės pagalbos registro nuostatuose nustatyta tvarka.

6. Projektų atrankos kriterijai

Specialieji ir prioritetiniai projektų atrankos kriterijai nenustatomi.

6.1. Jungtinio projekto projektų atrankos kriterijai

Netaikoma.

7. Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklas

Papildomi reikalavimai, nenurodyti Taisyklėse ir Projektų administravimo taisyklėse, įgyvendinus projekto veiklas, netaikomi.

8. Kiti reikalavimai

8.1. Projekto vykdytojas privalo surengti komunikacinį renginį ar organizuoti komunikacinę veiklą, įtraukdamas Europos Komisiją ir vadovaujančią instituciją – Lietuvos Respublikos finansų ministeriją.

8.2. Projekto vykdytojas, vykdydamas šios lentelės 2.1.1 ir 2.1.2 papunkčiuose nurodytas remiamas veiklas ir siekdamas įsitikinti, kad projekto dalyvis priklauso projekto tikslinei grupei, turi teisę gauti šio projekto dalyvio asmens duomenis (vardą (-us), pavardę (-es), gimimo datą) esančius registruose, valstybės ir kitose informacinėse sistemose. Kreipiantis dėl asmens duomenų pateikimo, nurodomas asmens vardas, pavardė, gimimo data, duomenų gavimo teisinis pagrindas, panaudojimo tikslas, prašomų pateikti duomenų apimtis ir duomenų pateikimo būdas arba duomenys teikiami duomenų teikimo sutarčių nustatyta tvarka. Projekto vykdytojas negali prašyti pateikti daugiau asmens duomenų, nei reikia šios lentelės 2.1.1 ir 2.1.2 papunkčiuose nurodytoms remiamoms veikloms vykdyti ir projekto dalyvio priklausymui projekto tikslinei grupei nustatyti.

IŠLAIDŲ TINKAMUMO FINANSUOTI REIKALAVIMAI

9. Išlaidų tinkamumo finansuoti reikalavimai

9.1. Projekto išlaidos turi atitikti Projektų administravimo taisyklių VII skyriuje išdėstytus projekto išlaidoms taikomus reikalavimus.

9.2. Pagal Finansavimo sąlygų aprašą netinkamos finansuoti projekto išlaidos:

9.2.1. transporto priemonių pirkimo ir išperkamosios nuomos išlaidos;

9.2.2. bendruomeninių šeimos namų veiklos išlaidos.

9.3. Pagal Finansavimo sąlygų aprašą kryžminis finansavimas netaikomas.

9.4. Šios lentelės 2.5.3 papunktyje nurodytų projekto partnerių patirtos išlaidos kompleksinėms paslaugoms šeimai teikti, pateikus šias išlaidas pagrindžiančius dokumentus, yra tinkamos finansuoti nuo 2023 m. sausio 1 d.

9.5. Didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis – iki 100 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų.

9.6. Pareiškėjas ir (arba) partneris (-iai) savo iniciatyva savo ir (arba) kitų šaltinių lėšomis gali prisidėti prie projekto įgyvendinimo.

9.7. Projekto išlaidos, kurias numatyta apmokėti taikant supaprastintai apmokamų išlaidų dydžius, apmokamos atsižvelgiant į projekto sutartyje nustatytus fiksuotuosius įkainius ir projekto vykdytojo pateiktus dokumentus, kuriais remiantis įrodomas pasiektas rezultatas. Dokumentai, kuriuos reikia pateikti, įrodant pagal fiksuotuosius įkainius apmokamas išlaidas, nurodomi projekto sutartyje.

9.8. Patvirtintas kompleksinių paslaugų šeimai fiksuotasis vieneto įkainis bus taikomas apskaičiuojant ir apmokant projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio ir projektą pagal paslaugų (civilines) sutartis, įskaitant autorines sutartis, vykdančių fizinių asmenų atlygio išlaidas, patirtas teikiant kompleksines paslaugas šeimai.

9.9. Projektui taikomas projekto išlaidų tinkamumo finansuoti laikotarpis nustatomas projekto sutartyje.

10. Projekto veikloms ir (ar) išlaidoms apmokėti taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai

Q Indeksuojama

Neindeksuojama

Projekto veiklos ir (ar) išlaidos, kurioms apmokėti taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio kodas

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio versija

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio pavadinimas

Papildoma informacija

10.1. Netiesioginės išlaidos ir kitos išlaidos pagal fiksuotąją projekto išlaidų normą

FN-03

01

40 proc. fiksuotoji norma

-

Pastaba. Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai nurodyti Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registre, skelbiamame ESFA interneto svetainės www.esf.lt Metodinės pagalbos centro skiltyje https://www.esf.lt/veiklos-sritys/metodines-pagalbos-centras/fiksuotuju-dydziu-registras/1104.

___________________________________

 

part_bcde249bf741412b9200a42ed6f4a6bb_end


 

2021–2030 metų plėtros programos valdytojos šeimos politikos stiprinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09‑004‑02‑05‑01 Gerinti socialinių paslaugų kokybę ir prieinamumą, didinti socialinės paramos veiksmingumą kriziniais atvejais šeimoje 8 veiklos „Kompleksinių paslaugų šeimai teikimas Sostinės regione“ ir 9 veiklos „Kompleksinių paslaugų šeimai teikimas Vidurio ir vakarų Lietuvos regione“ projektų finansavimo sąlygų aprašo

priedas

 

2021–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS ŠEIMOS POLITIKOS STIPRINIMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 09‑004‑02‑05‑01 „GERINTI SOCIALINIŲ PASLAUGŲ KOKYBĘ IR PRIEINAMUMĄ, DIDINTI SOCIALINĖS PARAMOS VEIKSMINGUMĄ KRIZINIAIS ATVEJAIS ŠEIMOJE“ PROJEKTO ATITIKTIES REIKŠMINGOS ŽALOS NEDARYMO HORIZONTALIAJAM PRINCIPUI VERTINIMO REIKALAVIMŲ APRAŠAS

 

 

Finansavimo šaltinis, kurio lėšomis finansuojamos 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos šeimos politikos stiprinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09‑004‑02‑05‑01 Gerinti socialinių paslaugų kokybę ir prieinamumą, didinti socialinės paramos veiksmingumą kriziniais atvejais šeimoje“ apraše nurodytos veiklos, kurioms nustatomos projektų finansavimo sąlygos (toliau – projektas) (tinkamą variantą pažymėkite Q):

 

£ Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė (toliau – EGADP)

Q Europos Sąjungos fondų investicijų programa (toliau – ESIP)

 

Aplinkos tikslai

(pagal 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) Nr. 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) Nr. 2019/2088)

Pagrindimas

(remiantis priemonių (jei finansavimo šaltinis – EGADP) arba veiksmų (veiklų) (jei finansavimo šaltinis – ESIP) vertinimo klausimynais)

Pagrindimo dokumentai

(nurodomas dokumentas, kuris bus vertinamas siekiant įvertinti projekto atitiktį aplinkos tikslams, arba pateikiama šią atitiktį pagrindžianti informacija)

1.  Klimato kaitos švelninimas

Planuojamas įgyvendinti projektas neturės jokio numatomo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jo poveikis bus nereikšmingas, t. y. nenumatoma, kad įgyvendinant projektą išsiskirs daugiau šiltnamio efektą sukeliančių dujų. Planuojamas įgyvendinti projektas (pagal pobūdį) neturės jokio tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio šiam aplinkos tikslui. Įgyvendinant projektą nenumatoma, kad jis turėtų kokį nors neigiamą poveikį žmonėms, gamtai ar turtui ar kad galėtų būti išskiriama ypač daug šiltnamio efektą sukeliančių dujų.

Netaikoma, nes finansavimas skiriamas kompleksinėms paslaugoms šeimai teikti ir taip padėti asmeniui (šeimai) ugdyti ir (ar) stiprinti gebėjimus savarankiškai spręsti socialines problemas, palaikyti socialinius ryšius su visuomene, didinti socialinę įtrauktį. Kompleksinės paslaugos šeimai – paslaugos, nurodytos Socialinių paslaugų katalogo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1‑93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“, 6.2 papunktyje:

1) individualių ir (ar) grupinių konsultacijų organizavimas ir vedimas asmenims, patiriantiems sunkumų asmeniniame gyvenime ir (ar) šeimoje;

2) savitarpio pagalbos grupių organizavimas ir vedimas asmenims, patyrusiems sunkumų asmeniniame gyvenime ir (ar) šeimoje;

3) socialinių įgūdžių grupių vaikams ir paaugliams organizavimas ir vedimas;

4) tėvystės mokymų organizavimas ir teikimas šeimoms, norinčioms tobulinti ar įgyti tėvystės įgūdžių, siekiant išugdyti geriausias tėvų ir vaikų savybes ir padėti jiems atskleisti savo gebėjimus ir galimybes;

5) šeimos mediacija, teikiama neteisminiam civilinių ginčų taikinamajam tarpininkavimui, siekiant ginčus, tarpusavio konfliktus spręsti taikiai;

6) šeimos konsultavimas asmens (šeimos) namuose, gimus kūdikiui, nustačius neįgalumą ir (ar) specialiuosius poreikius asmeniui ir kt.;

7) pavėžėjimas asmenims (šeimoms), gaunantiems kompleksines paslaugas, jei nėra galimybių naudotis viešuoju ar asmeniniu transportu;

8) vaikų priežiūra (tuo pačiu metu, kai tėvams teikiamos kitos kompleksinės paslaugos, bei iki 4 val. per dieną visiems tėvams).

2.  Prisitaikymas prie klimato kaitos

Planuojamas įgyvendinti projektas neturės jokio numatomo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jo poveikis yra nereikšmingas, t. y. nenumatoma, kad įgyvendinamas projektas didins neigiamą dabartinio ir ateities klimato poveikį ar darys neigiamą poveikį žmonėms, gamtai ar turtui: projektas (pagal pobūdį) neturės jokio tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio šiam aplinkos tikslui.

Informacija pateikta šios lentelės 1 punkte.

3.  Taususis vandens ir jūrų išteklių naudojimas ir apsauga

Planuojamas įgyvendinti projektas neturės jokio numatomo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jo poveikis bus nereikšmingas, t. y. nedarys tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, todėl laikoma, kad jis atitinka tausiojo išteklių naudojimo ir apsaugos tikslą. Įgyvendinant projektą nenumatoma kurti jokios infrastruktūros, kuri galėtų turėti poveikį tausiajam vandens ir jūrų išteklių naudojimui: projektas (pagal pobūdį) neturės jokio tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio šiam aplinkos tikslui. Įgyvendinant projektą nenumatoma naudoti vandens ir jūrų išteklių.

Informacija pateikta šios lentelės 1 punkte.

4.  Perėjimas prie žiedinės ekonomikos, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą

Planuojamas įgyvendinti projektas neturės jokio numatomo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jo poveikis bus nereikšmingas, nes vykdant veiklas nenumatoma kurti infrastruktūros, kuri galėtų daryti žalą žiedinei ekonomikai, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą. Projektas (pagal pobūdį) neturės jokio neigiamo tiesioginio ar netiesioginio poveikio šiam aplinkos tikslui, nes įgyvendinant projektą nenumatoma, kad galėtų susidaryti atliekų.

Informacija pateikta šios lentelės 1 punkte.

5.  Oro, vandens ar žemės taršos prevencija ir kontrolė

Planuojamas įgyvendinti projektas neturės jokio numatomo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jo poveikis bus nereikšmingas, t. y. nedarys tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, todėl laikoma, kad jis atitinka oro, vandens ar žemės taršos prevencijos ir kontrolės tikslą. Įgyvendinant projektą nenumatoma kurti infrastruktūros, dėl kurios susidarytų oro, vandens ir dirvožemio tarša: projektas (pagal pobūdį) neturės jokio tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio šiam aplinkos tikslui.

Informacija pateikta šios lentelės 1 punkte.

6.  Biologinės įvairovės, ekosistemų apsauga ir atkūrimas

Planuojamas įgyvendinti projektas neturės jokio numatomo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jo poveikis bus nereikšmingas, t. y. nedarys tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, todėl laikoma, kad projektas atitinka biologinės įvairovės, ekosistemų apsaugos ir atkūrimo tikslą: nenumatoma, kad projektas turės neigiamą poveikį biologinei įvairovei, ekosistemų apsaugai. Įgyvendinant projektą nenumatoma kurti infrastruktūros, kuri galėtų paveikti ekosistemų būklę ar kenktų buveinių ir rūšių, įskaitant ES svarbos buveines ir rūšis, apsaugos būklei.

Informacija pateikta šios lentelės 1 punkte.

___________________________________

part_c6ca86e4040442258557c7b1677a0968_end