LIETUVOS RESPUBLIKOS
SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL SPECIALIZUOTOS PAGALBOS CENTRŲ PROJEKTo ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO 2023 METAIS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2022 m. rugsėjo 15 d. Nr. A1-603

Vilnius

 

 

Įgyvendindama Smurto artimoje aplinkoje prevencijos ir pagalbos teikimo nukentėjusiems asmenims 2022–2023 metų veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. balandžio 11 d. įsakymu Nr. A1-264 „Dėl smurto artimoje aplinkoje prevencijos ir pagalbos teikimo nukentėjusiems asmenims 2022–2023 metų veiksmų plano patvirtinimo“, IV skyriaus lentelės 2.1.1 papunktyje nurodytą priemonę:

1. T v i r t i n u Specializuotos pagalbos centrų projekto atrankos konkurso organizavimo 2023 metais nuostatus (pridedama).

2. P a v e d u šio įsakymo vykdymo kontrolę viceministrui pagal veiklos sritį.

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministrė                                                                    Monika Navickienė


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės

apsaugos ir darbo ministro

2022 m. rugsėjo 15 d. įsakymu Nr. A1-603

 

SPECIALIZUOTOS PAGALBOS CENTRŲ PROJEKTO

ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO 2023 METAIS NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Specializuotos pagalbos centrų projekto atrankos konkurso organizavimo 2023 metais nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja specializuotos pagalbos centrų (toliau – SPC) projekto (toliau – projektas) atrankos konkurso (toliau – konkursas) organizavimo bendrąsias nuostatas, finansavimo prioritetus ir finansuotinas projekto veiklas, reikalavimus pareiškėjams, projekto vykdytojams, projekto veiklų įgyvendintojams, pareiškėjų, projekto vykdytojų įsipareigojimus, projekto įgyvendinimo rodiklius, tinkamas ir netinkamas finansuoti išlaidas, paraiškų turinio reikalavimus ir paraiškų teikimo tvarką, paraiškų atitikties formaliesiems kriterijams vertinimo, paraiškų atmetimo tvarką ir pagrindus, paraiškų vertinimo, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų (toliau – valstybės biudžeto lėšos) skyrimo, socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu sudaromos konkurso organizavimo komisijos (toliau – komisija) darbo organizavimo tvarką, valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarčių (toliau – Sutartis) sudarymo tvarką ir jų turinio reikalavimus, projekto vykdymo ir stebėsenos tvarką.

2. Nuostatuose vartojamos sąvokos:

2.1. Informacinė sistema – Socialinių paslaugų priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos valdoma informacinė paraiškų teikimo, vertinimo ir administravimo sistema, veikianti adresu https://sopas.sppd.lt/8099.

2.2. Pareiškėjas nevyriausybinė organizacija, kuri turi nevyriausybinės organizacijos žymą Juridinių asmenų registre ir kuri, vadovaudamasi Nuostatais, teikia konkursui paraišką.

2.3. Partneris – viešasis juridinis asmuo, su kuriuo projekto vykdytojas kartu vykdo projektą (yra sudaręs bendradarbiavimo sutartį). Projekto partneriais nelaikomi asmenys, prisidedantys prie projekto įgyvendinimo finansiškai, ir (ar) paslaugų teikėjai, ir (ar) prekių, daiktų tiekėjai (pavyzdžiui, rėmėjai), taip pat pelno siekiantys verslo subjektai, pareiškėjo nariai, savivaldybių administracijos.

2.4. Projekto vykdytojas – pareiškėjas, kuriam Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos kanclerio sprendimu skirtos valstybės biudžeto lėšos projektui įgyvendinti ir kuris informacinės sistemos priemonėmis yra pasirašęs Sutartį su Socialinių paslaugų priežiūros departamentu prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos.

2.5. Projekto tikslinė grupė – smurtą artimoje aplinkoje patyrę ir (ar) patiriantys asmenys.

3. Kitos Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos apsaugos nuo smurto artimoje aplinkoje įstatyme, Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatyme, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme, Lietuvos Respublikos teritorijos administracinių vienetų ir jų ribų įstatyme, Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatyme, Lietuvos Respublikos lygių galimybių įstatyme, Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatyme, Specializuotos pagalbos centrų veiklos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2012 m. gegužės 7 d. įsakymu Nr. A1-227 „Dėl Specializuotos pagalbos centrų veiklos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Aprašas), Projektų administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. A1-1259 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – taisyklės).

4. Nuostatai parengti vadovaujantis taisyklėmis. Nuostatuose nereglamentuotos procedūros atliekamos taisyklėse nustatyta tvarka ir terminais. Jei Nuostatuose nereglamentuotos konkurso atrankos nuostatos, taikomos taisyklėse nustatytos nuostatos.

5. Konkursą organizuoja Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – Ministerija), vykdanti taisyklėse ir Nuostatuose jai nustatytas funkcijas.

6. Projektų atranką ir administravimą užtikrina Socialinių paslaugų priežiūros departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – SPPD), vykdantis taisyklėse ir Nuostatuose jam nustatytas funkcijas.

7. Sprendimą dėl projekto finansavimo ir papildomų valstybės biudžeto lėšų skyrimo priima Ministerijos kancleris.

8. Projektas gali būti įgyvendinamas su partneriu (-iais).

9. Konkurso tikslas – užtikrinti specializuotos kompleksinės pagalbos teikimą projekto tikslinės grupės atstovams.

10. Siektinas konkurso rezultatas – atrinktas ir finansuotas vienas SPC projektas, kurį įgyvendinant projekto tikslinės grupės atstovams užtikrinami vienodi specializuotos kompleksinės pagalbos teikimo standartai, prieinamumas, kokybė ir koordinavimas visoje Lietuvos Respublikos teritorijoje vadovaujantis Aprašu.

 

II SKYRIUS

PROJEKTO ĮGYVENDINIMO LAIKOTARPIS, VYKDYMO TERITORIJA, KONKURSUI NUMATYTA SKIRTI VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ SUMA

 

11. Projekto įgyvendinimo laikotarpis – nuo 2023 m. sausio 1 d. iki 2023 m. birželio 30 d.

12. Konkursui numatyta skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 765 000 (septyni šimtai šešiasdešimt penki tūkstančiai) eurų:

12.1. didžiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 765 000 (septyni šimtai šešiasdešimt penki tūkstančiai) eurų;

12.2. mažiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 400 000 (keturi šimtai tūkstančių ) eurų.

13. Konkurso lėšomis gali būti finansuojamos tik Nuostatų 16 punkte nurodytos veiklos. Veiklos gali būti vykdomos tik Lietuvos Respublikoje.

14. Ministerija nepanaudotas, grąžintas ar papildomai konkursui gautas valstybės biudžeto lėšas gali paskirstyti, paskelbusi naują konkursą tai pačiai priemonei įgyvendinti. Naujas konkursas gali būti vykdomas atskiru socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu taisyklėse nustatyta tvarka.

 

III skyrius

Finansavimo prioritetai ir finansuotinos veiklos

 

15. Finansavimo prioritetai teikiami pareiškėjams, kurie:

15.1. į projekto veiklų (dalies veiklų) įgyvendinimą tiesiogiai įtrauks ne mažiau kaip 5 (penkis) partnerius, kurie tiesiogiai prisidės prie projekto veiklų (dalies veiklų) vykdymo ir su kuriais yra sudarę bendradarbiavimo sutartis (bendradarbiavimo sutartyje minimos veiklos padeda įgyvendinti konkurso tikslą);

15.2. yra pasitvirtinę vidinį organizacijos pagalbos ir (ar) paslaugų teikimo proceso aprašą ir (ar) kitą veiklos kokybę užtikrinantį dokumentą.

16. Konkurso būdu finansuotinos projekto veiklos (turi būti vykdomos visos nurodytos veiklos):

16.1. informavimas – informacijos apie galimybes apsisaugoti nuo smurto artimoje aplinkoje, apie teisėsaugos ir kitų valstybės institucijų bei įstaigų pareigas, darbo praktikas, apie smurtą artimoje aplinkoje patyrusio ir (ar) patiriančio asmens teises, siekiant apsaugoti jį nuo smurto artimoje aplinkoje ateityje, teikimas projekto tikslinės grupės atstovams;

16.2. įgalinimas – SPC bendradarbiavimo su projekto tikslinės grupės atstovu veikla, kurios metu skatinamas projekto tikslinės grupės atstovo pilietinis aktyvumas, leidžiantis jam savarankiškai priimti sprendimus ir pasinaudoti Lietuvos Respublikos teisės aktuose įtvirtintomis teisėmis;

16.3. konsultavimas – SPC konsultantų veikla, kurios metu kartu su projekto tikslinės grupės atstovu analizuojama situacija ir ieškoma veiksmingų būdų, kaip įveikti smurtą artimoje aplinkoje;

16.4. specializuotos psichologo pagalbos teikimas – psichologo, turinčio darbo smurto artimoje aplinkoje srityje patirties ir susipažinusio su smurto artimoje aplinkoje priežastimis, dinamika, pasekmėmis, teikiama pagalba, kuri gali būti vienkartinė arba tęstinė, atsižvelgiant į projekto tikslinės grupės atstovo poreikius, pagalbos projekto tikslinės grupės atstovui teikimas;

16.5. specializuotos teisininko pagalbos teikimas – teisininko, turinčio darbo smurto artimoje aplinkoje srityje patirties ir susipažinusio su smurto artimoje aplinkoje priežastimis, dinamika, pasekmėmis, teikiama pagalba, kuri gali būti vienkartinė arba tęstinė, atsižvelgiant į projekto tikslinės grupės atstovo poreikius, pagalbos projekto tikslinės grupės atstovui teikimas;

16.6. specializuotos kompleksinės pagalbos teikimas – trumpalaikės ir (ar) ilgalaikės SPC konsultantų pagalbos projekto tikslinės grupės atstovui teikimas (informavimas, įgalinimas, konsultavimas, tarpininkavimas), specializuotos psichologo ir teisininko pagalbos teikimas. SPC konsultantai turi gebėti suteikti specializuotą kompleksinę pagalbą, išskyrus specializuotą psichologo ir teisininko pagalbą; 

16.7. tarpininkavimas – pagalbos projekto tikslinės grupės atstovui teikimas sprendžiant su smurtu artimoje aplinkoje susijusius klausimus, valstybės ir (ar) savivaldybės institucijose ir įstaigose atstovaujant projekto tikslinės grupės atstovo interesams;

16.8. dokumentų, patvirtinančių SPC žinomus smurto artimoje aplinkoje faktus, teisėsaugos institucijoms ir Tarnybai rengimas;

16.9. specializuotos kompleksinės pagalbos teikimo užtikrinimas, koordinavimas, organizavimas ir administravimas.

17. Projekto veiklų turinys privalo atitikti visas šias sąlygas:

17.1. projekto vykdytojas specializuotą kompleksinę pagalbą projekto tikslinės grupės atstovams planuoja teikti, atsižvelgdamas į individualius jų poreikius;

17.2. projekto vykdytojas ketina užtikrinti specializuotos kompleksinės pagalbos teikimą asmenims su negalia tinkamu būdu, nepriklausomai nuo negalios pobūdžio;

17.3. projekto vykdytojas, įgyvendindamas projektą, numato vykdyti visas Nuostatų 16 punkte nurodytas veiklas;

17.4. veiklas planuojama įgyvendinti visose Lietuvos Respublikos savivaldybėse.

 

IV SKYRIUS

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS IR PROJEKTO VYKDYTOJAMS

 

18. Pareiškėjas paraiškos teikimo metu:

18.1. turi pasitvirtinęs vidinę organizacijos duomenų apsaugos politiką;

18.2. vienija ne mažiau kaip 5 (penkias) nevyriausybines organizacijas, teikiančias specializuotą kompleksinę pagalbą visose Lietuvos Respublikos savivaldybėse;

18.3. užtikrina, kad jo darbuotojai, kurie tiesiogiai dirbs su tikslinės grupės atstovais, turi aukštąjį socialinių mokslų ar teisės studijų krypties išsilavinimą arba ne mažesnę negu 2 metų darbo teikiant specializuotą kompleksinę pagalbą smurto artimoje aplinkoje pavojų patiriantiems asmenims ar smurtą artimoje aplinkoje patyrusiems asmenims patirtį;

18.4. teisės aktų nustatytais terminais yra pateikęs finansinių ataskaitų rinkinį, veiklos ataskaitą ir savo interneto svetainėje (jeigu ją turi) viešai skelbia informaciją apie įgyvendinamus ar įgyvendintus projektus;

18.5. užtikrina galimybes teikti tikslinės grupės atstovams nuotolines konsultacijas (telefonu, elektroniniu paštu ir (ar) kitomis elektroninių ryšių priemonėmis), šiam tikslui įgyvendinti turi mobiliojo ryšio priemones, kompiuterinę ir programinę įrangą, šiomis priemonėmis ir įranga mokantį dirbti personalą.

 

V SKYRIUS

PAREIŠKĖJO, PROJEKTO VYKDYTOJO ĮSIPAREIGOJIMAI IR PROJEKTO ĮGYVENDINIMO RODIKLIAI

 

19. Pareiškėjas, projekto vykdytojas prisiima taisyklių 9 punkte išvardytus privalomus įsipareigojimus. 

20. Vykdydamas projektą, projekto vykdytojas įsipareigoja iki 2023 m. birželio 30 d. pasiekti:

20.1. esminius kiekybinius rodiklius, kurių nepasiekus gali būti taikomos Nuostatų 48 punkte nustatytos sankcijos:

20.1.1. į projekto veiklų (dalies veiklų) įgyvendinimą įtraukti ne mažiau kaip 5 (penkis) partnerius, jei pareiškėjas atitinka Nuostatų 15.1 papunktyje nurodytą prioritetą;

20.1.2. projekto veiklas įgyvendinti visose Lietuvos Respublikos savivaldybėse;

20.2. kiekybinius rodiklius:

20.2.1. į projekto veiklų įgyvendinimą įtraukti ne mažiau kaip 10 000 (dešimt tūkstančių) projekto tikslinės grupės atstovų (skaičiuojami tik vieną kartą projekto veiklose dalyvavę asmenys);

20.2.2. savivaldybių administracijų, su kuriomis sudarytos bendradarbiavimo sutartys, skaičius – ne mažiau kaip 70 proc. visų savivaldybių administracijų;

20.3. kokybinius rodiklius:

20.3.1. specializuota kompleksinė pagalba projekto tikslinės grupės atstovui teikiama ryšio (interneto, fiksuotojo ir (ar) mobiliojo ryšio, pašto, susirašinėjant internetu (angl. chat) ir kitomis prieinamomis priemonėmis ir (ar) programomis ne trumpiau kaip 10 val. per parą, ne trumpiau nei 5 dienas per savaitę;

20.3.2. SPC telefono ryšio ar elektroninių ryšių priemonėmis susisiekia su projekto tikslinės grupės atstovu ir jam pasiūlo specializuotą kompleksinę pagalbą ne vėliau kaip kitą darbo dieną po dienos, kurią gavo informaciją apie asmenį, patyrusį ir (ar) patiriantį smurtą artimoje aplinkoje;

20.3.3. užtikrinamas specializuotos kompleksinės pagalbos teikimas asmenims su negalia tinkamu būdu, nepriklausomai nuo negalios pobūdžio;

20.3.4. renkami, kaupiami, sisteminami ir analizuojami duomenys, surinkti pagal Aprašo
1–2 priedus;

20.3.5. siekiama mažiau smurto artimoje aplinkoje apraiškų šalyje;

20.3.6. visi projekto tikslinės grupės atstovai, kurie kreipėsi į SPC, gavo pagalbą pagal individualius poreikius.

 

VI SKYRIUS

TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS

 

21. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo 2023 m. sausio 1 d. iki 2023 m. birželio 30 d. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti pagrįstos išlaidų apmokėjimą pagrindžiančiais buhalterinės apskaitos dokumentais (sąskaitomis faktūromis, kasos čekiais, banko sąskaitų išrašais ir pan.) ir projekto veiklų įvykdymą patvirtinančiais dokumentais arba jų kopijomis (nuasmenintais dalyvių sąrašais, analitinių veiklų rezultatais, mokymų medžiaga ir pan.). Projekto vykdytojas paslaugas ir (ar) prekes projektui vykdyti turi įsigyti ne didesnėmis nei rinkos kainomis, laikydamasis racionalaus valstybės biudžeto lėšų naudojimo principo. Savanoriškos veiklos organizavimo išlaidos kompensuojamos Savanoriškos veiklos įstatymo ir Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2011 m. liepos 14 d. įsakymu Nr. A1 330 „Dėl Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka.

22. Tinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:

22.1.  projekto administravimo išlaidos (ne daugiau kaip 20 (dvidešimt) procentų projektui įgyvendinti Ministerijos skirtų valstybės biudžeto lėšų):

22.1.1. projekto vadovo ir (ar) asmens, tvarkančio buhalterinę apskaitą, darbo užmokesčio, įskaitant socialinio draudimo įmokas, išlaidos (jei projekto vadovas ir (ar) asmuo, tvarkantis buhalterinę apskaitą, įdarbinamas pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijoje pagal darbo sutartį ir jei buhalterinės apskaitos paslauga neperkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens);

22.1.2.   užmokestis už buhalterinės apskaitos paslaugas (jei paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens ir jei asmuo, tvarkantis buhalterinę apskaitą, nėra įdarbintas pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijoje buhalterinės apskaitos paslaugoms teikti pagal darbo sutartį);

22.2.    projekto įgyvendinimo išlaidos (išlaidos, susijusios su Nuostatų 9 punkte numatyto konkurso tikslo įgyvendinimu ir Nuostatų 16 punkte nurodytų projekto veiklų vykdymu):

22.2.1. asmenų, vykdančių ir (ar) organizuojančių projekto veiklas, darbo užmokesčio, įskaitant socialinio draudimo įmokas, išlaidos:

22.2.1.1. darbuotojų, tiesiogiai vykdančių projekto veiklas, darbo užmokesčio, įskaitant socialinio draudimo įmokas, išlaidos (jei jie yra pareiškėjo, projekto vykdytojo darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartį);

22.2.1.2.   partnerio (-ių) darbuotojų darbo užmokesčio, įskaitant socialinio draudimo įmokas, išlaidos (jei jie yra pareiškėjo, projekto vykdytojo partnerio (-ių) darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartį);

22.2.2. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms prekėms ir (ar) paslaugoms, tiesiogiai susijusioms su projekto veiklomis ir būtinoms projektui įgyvendinti, įsigyti, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti:

22.2.2.1. ryšių įrangos ir ryšių paslaugų įsigijimo išlaidos (fiksuotojo ir (ar) mobiliojo ryšio, interneto ryšio, pašto), įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti;

22.2.2.2. transporto išlaikymo (degalai, tepalai, transporto priemonės nuoma be vairuotojo) ir transporto paslaugų (visuomeninio transporto priemonių bilietai, transporto priemonės nuoma su vairuotoju) įsigijimo išlaidos, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti;

22.2.2.3 komandiruočių (išskyrus tarptautines) išlaidos (kelionių bilietai, apgyvendinimas, dienpinigiai) (taikoma tik Lietuvos Respublikos teritorijoje ir tik pareiškėjo, projekto vykdytojo ir (ar) pareiškėjo, projekto vykdytojo partnerio (-ių) darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis, išskyrus savanorius);

22.2.2.4. materialiojo ir nematerialiojo turto nuomos išlaidos (organizacinės technikos, patalpų, skirtų projekto veiklai vykdyti);

22.2.2.5. kvalifikacijos kėlimo išlaidos (mokymų, seminarų, skirtų kvalifikacijai kelti, organizavimo išlaidos, įskaitant išlaidas savanorių kvalifikacijai kelti);

22.2.2.6. komunalinių paslaugų įsigijimo išlaidos (patalpų, skirtų projekto veiklai vykdyti, šildymo, elektros energijos, vandentiekio, kanalizacijos ir nuotekų valymo paslaugų apmokėjimo, šiukšlių išvežimo išlaidos);

22.2.2.7. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms ekspertų ir (ar) konsultantų (tyrėjų, ekspertų, konsultantų) paslaugoms (pagal paslaugų teikimo ar autorines sutartis), tiesiogiai susijusioms su veikla, vykdoma įgyvendinant projektą, įsigyti;

22.2.2.8. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms priemonėms, prekėms ir (ar) reikmenims (kanceliarinėms ir ūkinėms prekėms, smulkiam ūkiniam inventoriui, maisto prekėms ir nealkoholiniams gėrimams, skirtiems susitikimams ir mokymams, apsaugos priemonėms – medicininėms kaukėms, respiratoriams, dezinfekciniams skysčiams ir kt.) įsigyti, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti, išskyrus ilgalaikio turto, nurodyto Nuostatų 24.5 papunktyje, įsigijimo išlaidas;

22.2.2.9. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms paslaugoms (straipsnių, televizijos, radijo laidų, vaizdo siužetų, informacinių reklaminių skydelių leidybos, publikavimo, gamybos, kūrybos, vertimų, mokymų, seminarų, užsiėmimų, susitikimų, konferencijų, kitų renginių organizavimo, lektorių, moderatorių, mokymų vadovų, projekto viešinimo), tiesiogiai susijusioms su veikla, vykdoma įgyvendinant projektą, įsigyti, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti, taip pat mokesčiai už bankų, kitų kredito ar mokėjimo įstaigų suteiktas piniginių lėšų pervedimo paslaugas.

23.  Išlaidos, skirtos darbo užmokesčiui, įskaitant socialinio draudimo įmokas, nurodytos Nuostatų 22.1.1 ir 22.2.1 papunkčiuose, gali sudaryti ne daugiau kaip 90 (devyniasdešimt) procentų Ministerijos projektui įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų.

24Netinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:

24.1.  išlaidos pareiškėjo, projekto vykdytojo, kitų fizinių ar juridinių asmenų įsiskolinimams padengti ar investiciniams projektams finansuoti;

24.2.  pastatų statybos, rekonstrukcijos, kapitalinio ir einamojo remonto, techninės priežiūros, pastatų ir (ar) teritorijos tvarkymo ir (ar) priežiūros išlaidos;

24.3.  išperkamosios nuomos išlaidos;

24.4.  išlaidos patalpų, nuosavybės teise priklausančių pareiškėjui, projekto vykdytojui, partneriui, nuomai projekto veiklai vykdyti;

24.5.  išlaidos ilgalaikiam turtui, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, kurio vertė – 500 (penki šimtai) eurų ir didesnė, įsigyti;

24.6.  kelionių (komandiruočių) užsienyje išlaidos;

24.7.  transporto priemonių techninės apžiūros, draudimo ir remonto išlaidos;

24.8.  išlaidos, susijusios su veikla, vykdyta parengiamajame projekto etape, iki pateikiant paraišką konkursui, taip pat išlaidos, patirtos ir apmokėtos iki 2023 m. sausio 1 d. imtinai ir po 2023 m. birželio 30 d.;

24.9kitos su projekto įgyvendinimu tiesiogiai nesusijusios išlaidos.

 

VII SKYRIUS

PARAIŠKŲ TURINIO REIKALAVIMAI IR PARAIŠKŲ TEIKIMAS

 

25. Projektas aprašomas informacinėje sistemoje lietuvių kalba, užpildant paraišką ir detalią projekto įgyvendinimo sąmatą pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas. Paraiška, užpildyta ir (ar) pateikta ne per informacinę sistemą, nevertinama ir projektui finansavimas neskiriamas.

26. Paraiška turi būti pateikta pareiškėjo vadovo arba jo įgalioto asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, nurodant vardą, pavardę ir pareigas.

27. Paraiškoje pateikiama:

27.1. projekto pavadinimas;

27.2. informacija apie pareiškėją (juridinio asmens pavadinimas ir kodas) ir pareiškėjo vadovą (pareigos, vardas, pavardė), nurodant atstovavimo pagrindą (dokumento pavadinimas, data);

27.3. projektui įgyvendinti prašoma valstybės biudžeto lėšų suma, banko sąskaitos, į kurią bus pervedamos projektui įgyvendinti skirtos valstybės biudžeto lėšos, numeris, banko pavadinimas, banko kodas;

27.4. projekto tikslas;

27.5. projekto uždaviniai;

27.6. trumpas projekto aprašymas (aprašoma projekto esmė, poreikis, tikslinės grupės, iškeliamos problemos, aprašoma, kaip jas planuojama spręsti vykdant numatytas veiklas);

27.7. projekto įgyvendinimo laikotarpis;

27.8. veiklos vykdymą užtikrinantys žmogiškieji ištekliai (projekto vadovas (vardas, pavardė), projekto buhalteris (jei paslauga neperkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos), vykdytojai ir (ar) savanoriai (skaičius arba vardai, pavardės) ir jų galimybės įgyvendinti projektą (projekto veiklų įgyvendintojo (-ų) pareigos projekte, kvalifikacija (turima kvalifikacija ir jos įgijimo data), patirtis (kiek metų kokiose srityse dirbo) ir gebėjimai vykdyti numatytas veiklas, įgyvendinti projektą) (ši informacija pateikiama informacinėje sistemoje užpildant asmenų korteles);

27.9. projekto atitiktis Nuostatų 17 punkte nurodytoms projekto veiklų sąlygoms;

27.10. informacija apie pareiškėjo atitiktį Nuostatų 15 punkte nustatytam (-iems) finansavimo prioritetui (-ams) (jeigu pareiškėjas pretenduoja atitikti Nuostatų 15 punkte nurodytą (-us) finansavimo prioritetą (-us);

27.11. laukiami rezultatai, pridėtinė projekto vertė;

27.12. projekto partnerio (-ių) vaidmuo ir sukuriama pridėtinė vertė;

27.13. projekto veiklų įgyvendinimo planas, kuriame turi būti nurodytas projekto veiklos uždavinys, uždavinio aprašymas, veiklos pavadinimas, veiklos aprašymas, metodai, vykdymo vieta, projekto veiklos įgyvendinimo ketvirtis, esminiai kokybiniai, kokybiniai ir kiekybiniai projekto įgyvendinimo rodikliai, nustatyti atsižvelgiant į siektinus rodiklius, nurodytus Nuostatų 20 punkte;

27.14. detali, pagrįsta projekto įgyvendinimo sąmata, nurodant lėšų šaltinius ir kiek lėšų prašoma iš Ministerijai skirtų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų, taip pat detalizuojant planuojamas išlaidas;

27.15. informacija apie planuojamą projekto veiklų ir rezultatų viešinimą;

27.16. informacija apie patalpas, kuriose pareiškėjas ir (ar) jo nariai teiks specializuotą kompleksinę pagalbą, disponavimo jomis teisę.

28. Pareiškėjas kartu su paraiška privalo pateikti taisyklių 17 punkte nurodytus dokumentus, taip pat atitiktį Nuostatų 15 punkte nurodytiems finansavimo prioritetams (jei pareiškėjas planuoja atitikti bent vieną iš Nuostatų 15 punkte nurodytų finansavimo prioritetų) įrodančius dokumentus ir Nuostatų 28 punkte nurodytų kitų su paraiška privalomų pateikti lietuvių kalba surašytų dokumentų (arba jų vertimų, patvirtintų vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens, kaip numatyta taisyklių 12 ir 13 punktuose) elektronines kopijas ir informaciją:

28.1.  galiojančios paslaugų teikimo sutarties, jei paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens;

28.2. jei projektas vykdomas su partneriais, – dokumentų (bendradarbiavimo sutarčių (bendradarbiavimo sutarties objektas yra konkrečios (-ių) projekto veiklos (-ų) įgyvendinimas), įrodančių pareiškėjo bendradarbiavimą su partneriais (taikoma ir tuo atveju, kai pareiškėjas pretenduoja atitikti Nuostatų 15.1 papunktyje nustatytą prioritetą);

28.3. dokumento, patvirtinančio, kad pareiškėjas yra pasitvirtinęs vidinį organizacijos pagalbos ir (ar) paslaugų teikimo proceso aprašą ir (ar) kitą veiklos kokybę užtikrinantį dokumentą (jei pareiškėjas pretenduoja atitikti Nuostatų 15.2 papunktyje nustatytą prioritetą);

28.4. vidinės organizacijos duomenų apsaugos politiką patvirtinančio dokumento;

28.5. nuorodą į pareiškėjo veiklos ataskaitas pareiškėjo interneto svetainėje (jeigu ją turi), taip pat viešai skelbiamą informaciją apie įgyvendinamus ar įgyvendintus projektus.

29. Jei informacinės sistemos funkcinės galimybės nepakankamos ar laikinai neužtikrinamos, Nuostatų 27 ir 28 punktuose nurodytą reikalingą informaciją ir elektronines dokumentų kopijas pareiškėjas Ministerijai teikia el. paštu smurtasartimojeaplinkoje@socmin.lt.

30. Paraiškų turiniui ir jų teikimui taikomi taisyklių IV skyriaus reikalavimai.

 

VIII SKYRIUS

PARAIŠKŲ ATITIKTIES FORMALIESIEMS KRITERIJAMS VERTINIMAS, JŲ ATMETIMO TVARKA IR PAGRINDAI

 

31. Paraiškų atitiktis formaliesiems kriterijams vertinama, paraiškos atmetamos, nevertinamos ir valstybės biudžeto lėšų neskiriama taisyklių V skyriuje nustatyta tvarka bei pagrindais.

 

IX SKYRIUS

PARAIŠKŲ VERTINIMAS

 

32. Projektai, kuriems siūloma skirti valstybės biudžeto lėšų, atrenkami laikantis taisyklėse ir Nuostatuose nustatytos tvarkos.

33. Ekspertas paraiškas vertina, užpildydamas informacinėje sistemoje esančią vertinimo anketą, vadovaudamasis Nuostatų 34 punkte nurodytais vertinimo kriterijais.

34. Ekspertai turi įvertinti ir (ar) skirti balų už:

34.1. projekto atitiktį Nuostatų 17 punkte nurodytoms privalomoms projekto veiklų sąlygoms, nurodydami „Taip“ arba „Ne“. Bent vieno privalomo reikalavimo neatitinkantis projektas toliau nevertinamas;

34.2. projekto atitiktį Nuostatų 15 punkte nurodytiems finansavimo prioritetams, kiekvieną prioritetą įvertindami 0 (nuliu) arba 5 (penkiais) balais;

34.3. projekto aprašymo detalumą, pagrįstumą, vertindami nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – projekto aprašymas nedetalus, nepagrįstas; 1–4 – projekto aprašymas iš dalies detalus, iš dalies pagrįstas; 5 – projekto aprašymas detalus ir pagrįstas;

34.4. projekto tikslo, uždavinių aiškumą, atitiktį konkurso tikslui ir siekiamam rezultatui, vertindami nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neaiškūs, neatitinka konkurso tikslo ir siekiamo rezultato; 1–4 – iš dalies aiškūs, iš dalies atitinka konkurso tikslą ir siekiamą rezultatą; 5 – aiškūs, atitinka konkurso tikslą ir siekiamą rezultatą;

34.5. projekto vadovo ir projekto vykdytojo patirtį bei gebėjimus įgyvendinti planuojamą projektą, vertindami nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – patirtis ir gebėjimai nepakankami; 1–4 – patirtis ir gebėjimai iš dalies pakankami; 5 – patirtis ir gebėjimai pakankami;

34.6. projekto veiklų įgyvendinimo plane numatytų veiklų nuoseklumą, pagrįstumą, išsamumą ir tinkamumą projekto tikslui bei uždaviniams įgyvendinti, vertindami nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 – veiklos nenuoseklios, nepagrįstos ir netinkamos projekto tikslui bei uždaviniams įgyvendinti; 1–9 – veiklos iš dalies nuoseklios, iš dalies pagrįstos ir iš dalies tinkamos projekto tikslui bei uždaviniams įgyvendinti; 10 – veiklos nuoseklios, pagrįstos ir tinkamos projekto tikslui bei uždaviniams įgyvendinti;

34.7. projekto partnerių vaidmenį ir sukuriamą pridėtinę vertę, vertindami nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neaiškus projekto partnerių vaidmuo ir neaiški, nepamatuojama projekto partnerių sukuriama pridėtinė vertė; 1–4 – iš dalies aiškus vaidmuo ir iš dalies aiški, pamatuojama projekto partnerių sukuriama pridėtinė vertė; 5 – aiškus vaidmuo ir aiški, pamatuojama projekto partnerių sukuriama pridėtinė vertė;

34.8. projekto sąmatos teisingumą, tikslumą, pagrįstumą, aiškumą, detalumą ir racionalumą, atitiktį bei proporcingumą projekte numatytoms veikloms, vertindami nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 – sąmata neaiški, nedetali ir neracionali, nepagrįsta ir nesietina su veiklomis; 1–9 – sąmata iš dalies aiški, iš dalies detali ir racionali, iš dalies pagrįsta ir sietina su veiklomis; 10 – sąmata aiški, detali ir racionali, pagrįsta ir sietina su veiklomis;

34.9. laukiamų rezultatų ir rodiklių reikšmingumą, realumą ir pagrįstumą, vertindami nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 – rezultatai ir rodikliai nereikšmingi, nerealūs ir nepagrįsti; 1–9 – rezultatai ir rodikliai iš dalies reikšmingi, iš dalies realūs ir pagrįsti; 10 – rezultatai ir rodikliai reikšmingi, realūs ir pagrįsti;

34.10. pareiškėjo vykdant veiklas sukuriamą pridėtinę vertę, vertindami nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 – pridėtinės vertės nesukuria; 1–9 – iš dalies sukuria pridėtinę vertę; 10 – sukuria pridėtinę vertę;

34.11. projekto viešinimo veiklų pagrįstumą ir tinkamumą projekto tikslui pasiekti, vertindami nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – viešinimo veiklos nepagrįstos ir netinkamos projekto tikslui pasiekti; 1–4 – viešinimo veiklos iš dalies pagrįstos ir iš dalies tinkamos projekto tikslui pasiekti; 5 – viešinimo veiklos pagrįstos ir tinkamos projekto tikslui pasiekti.

35. Galimas didžiausias paraiškai skirtinų balų skaičius – 75. Privaloma surinkti minimali balų suma – 45. Projektai, nesurinkę minimalios balų sumos, negali būti finansuojami.

36. Projektas, kuriam neužteko konkursui vykdyti numatytų valstybės biudžeto lėšų, įtraukiamas į rezervinių projektų sąrašą. Projektai, esantys rezervinių projektų sąraše, reitinguojami pagal surinktų balų skaičių (mažėjančia tvarka).

37. Jei, atlikus paraiškų vertinimą, kelių pareiškėjų paraiškoms skirtų balų vidurkis yra vienodas ir neužtenka konkursui vykdyti numatytų valstybės biudžeto lėšų, komisija gali siūlyti finansuoti tą (tuos) projektą (-us), kuriam (-iems) įgyvendinti prašoma valstybės biudžeto lėšų suma yra mažesnė.

38. Jei komisija, įvertinusi ekspertų vertinimų suvestinę, parengtą trims ekspertams atlikus vertinimą, ekspertų vertinimo anketas, vadovaudamasi Nuostatų 34 punkte nustatytais kriterijais, nepritaria ekspertų vertinimui, komisijos protokole, vadovaujantis Nuostatų 34 punkte nustatytais kriterijais, fiksuojamas argumentuotas sprendimas nepritarti ekspertų vertinimui ir paraiškų vertinimas gali būti perduotas komisijos nariams. Komisijos nariai paraiškas vertina, vadovaudamiesi Nuostatų 34 punkte nustatytais veiklų turinio ir lėšų vertinimo kriterijais.

39. Jei komisija, įvertinusi paraiškų vertinimų suvestinę, ekspertų vertinimo anketas, vadovaudamasi Nuostatų 34 punkte nustatytais kriterijais, priima protokolinį sprendimą siūlyti pareiškėjui skirti dalį paraiškoje prašomų valstybės biudžeto lėšų, jame rekomenduoja mažinti veiklų apimtį arba nurodo mažinti paslaugos gavėjų ar dalyvių skaičių, kurių veiklų atsisakyti ar kurių veiklų apimtį mažinti ir kurias priemones (veiklas) ir (ar) išlaidas finansuoti.

 

X SKYRIUS

KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS IR VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ NAUDOJIMO SUTARTIES PASIRAŠYMAS

 

40. Komisijos darbas organizuojamas taisyklių VII skyriuje nustatyta tvarka.

41. Sutartis pasirašoma taisyklių VIII skyriuje nustatyta tvarka.

 

XI SKYRIUS

PROJEKTO VYKDYMAS IR STEBĖSENA

 

42. Projektas vykdomas ir jo stebėsena atliekama taisyklių IX skyriuje nustatyta tvarka.

43. Projekto vykdytojas, kurio projektui skirtas finansavimas ir su kuriuo sudaryta Sutartis, privalo projektą įgyvendinti iki Sutartyje nustatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2023 m. birželio 30 d. Pirmajam ataskaitinių metų ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus projekto įgyvendinimo laikotarpiui, iki ataskaitinių metų liepos 5 d. SPPD informacinės sistemos priemonėmis turi pateikti viso projekto įgyvendinimo ketvirčio finansines ataskaitas, o baigus įgyvendinti projektą iki ataskaitinių metų liepos 5 d. – projekto veiklų įvykdymo ataskaitą pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas. Teikiamos šios ataskaitos:

43.1. sąmatos vykdymo ir sąnaudų ketvirtinė ataskaita, informaciją nurodant euro cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus projekto įgyvendinimo laikotarpiui – už visą projekto vykdymo laikotarpį);

43.2. sąmatos įvykdymo ataskaita, informaciją nurodant euro cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus projekto įgyvendinimo laikotarpiui – už visą projekto vykdymo laikotarpį);

43.3. buhalterinės apskaitos dokumentų suvestinė, kurioje turi būti nurodytas valstybės biudžeto lėšų gavėjo pavadinimas, apskaitos dokumento (sąskaitos faktūros, sutarties, žiniaraščio ir kt.) data ir numeris, ūkinės operacijos turinys ir suma euro cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio ir už visą projekto vykdymo laikotarpį);

43.4. veiklų įvykdymo ataskaita (pasibaigus projekto įgyvendinimo laikotarpiui, ataskaita už visą projekto vykdymo laikotarpį teikiama iki liepos 5 d.), kurioje turi būti nurodyta susisteminta, nuasmeninta informacija:

43.4.1. apie vykdytas projekto veiklas, nurodytas Nuostatų 16 punkte (veiklų pavadinimai turi sutapti su Nuostatų 16 punkto papunkčiuose ir paraiškoje pateiktame projekto veiklų plane nurodytais veiklų pavadinimais);

43.4.2. apie Nuostatų 20 punkte išvardytų esminių kiekybinių, kiekybinių ir kokybinių projekto įgyvendinimo rodiklių pasiekimą;

43.4.3. apie projekto viešinimą;

43.4.4. projektą vykdančių darbuotojų etatų ir pareigybių skaičius;

43.4.5. per ataskaitinį laikotarpį savivaldybėse užregistruotų projekto tikslinės grupės atstovų skaičius (informacija pateikiama SPPD per informacinę sistemą, įkeliant projekto vykdytojo paskirto asmens pasirašytą dokumentą, kuriame pateikta informacija pagal kiekvieną savivaldybę)

43.4.5.1. projekto tikslinės grupės atstovų, apie kuriuos SPC pranešė policija, skaičius;

43.4.5.2. projekto tikslinės grupės atstovų, kurie atsisakė pasiūlytos pagalbos, skaičius;

43.4.5.3. projekto tikslinės grupės atstovų, su kuriais nepavyko susisiekti ir dėl to jiems pagalba nebuvo suteikta, skaičius;

43.4.5.4. projekto tikslinės grupės atstovų, kuriems atsisakyta suteikti pagalbą, skaičius;

43.4.5.5. projekto tikslinės grupės atstovų, kurie į SPC kreipėsi savarankiškai, skaičius;

43.4.5.6. per ataskaitinį laikotarpį specializuotą kompleksinę pagalbą gavusių projekto tikslinės grupės atstovų skaičius savivaldybėse, detalizuojant:

43.4.5.6.1. kiek iš jų neįgaliųjų;

43.4.5.6.2. koks projekto tikslinės grupės atstovų pasiskirstymas pagal lytį;

43.4.6. per ataskaitinį laikotarpį iš viso užregistruotų projekto tikslinės grupės atstovų skaičius (informacija pateikiama SPPD per informacinę sistemą, įkeliant projekto vykdytojo paskirto asmens pasirašytą dokumentą su prašoma informacija), detalizuojant:

43.4.6.1. koks projekto tikslinės grupės atstovų pasiskirstymas pagal amžiaus grupes
(0–17 metų, 18–29 metų, 30–64 metų, 65 metų ir vyresni);

43.4.6.2. koks smurtautojų pagal lytį ir šeiminius ryšius (sutuoktinis (-ė), sugyventinis (-ė), buvęs (-usi) sutuoktinis (-ė), buvęs (-usi) sugyventinis (-ė), tėvas (įtėvis, patėvis), motina (įmotė, pamotė), globėjas (-a), sūnus (įsūnis, posūnis), dukra (įdukra, podukra), brolis (įbrolis), sesuo (įseserė), anūkas (-ė), senelis, močiutė, kiti giminaičiai) skaičiaus santykis su specializuotą kompleksinę pagalbą gavusių asmenų skaičiumi;

43.4.6.3. informacija apie SPC suteiktos pagalbos rūšis;

43.4.6.4. pakartotinai į SPC besikreipusių asmenų, neįskaičiuojamų į bendrą pagalbą gavusių asmenų skaičių, skaičius (jei informacija gauta iš policijos ar jei projekto tikslinės grupės atstovas kreipėsi savarankiškai);

43.4.6.5. suteiktų konsultacijų telefonu skaičius;

43.4.6.6. konsultacijų, suteiktų susirašinėjant internetu (angl. chat), skaičius;

43.4.6.7. vaikų, patyrusių smurtą artimoje aplinkoje ar esančių smurto liudininkais, skaičius (vaikų, kuriems suteikta pagalba, skaičius ir vaikų, siųstų į Tarnybą, skaičius).

44. Norėdamas patikslinti projekto išlaidų sąmatą, projekto vykdytojas informacinės sistemos priemonėmis turi pateikti SPPD pagrįstą prašymą patikslinti projekto išlaidų sąmatą (nurodomas juridinio asmens pavadinimas, kodas, konkurso pavadinimas, projekto kodas ir (ar) sutarties data, numeris ir išdėstomas prašymas tikslinti projekto išlaidų sąmatą) bei lyginamąjį tikslinamų projekto išlaidų sąmatos variantą ar palyginimą, kaip kis informacija atitinkamose išlaidų sąmatos eilutėse. SPPD, išnagrinėjęs projekto vykdytojo prašymą, per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo SPPD dienos priima sprendimą dėl išlaidų sąmatos tikslinimo ir apie tai informacinės sistemos priemonėmis arba elektroniniu paštu informuoja projekto vykdytoją. Susitarimas dėl išlaidų sąmatos pakeitimo pasirašomas informacinės sistemos priemonėmis.

45. Prašymai tikslinti projekto išlaidų sąmatą SPPD teikiami ne dažniau nei du kartus per einamąjį ketvirtį, likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios. Vėliau pateikti prašymai nenagrinėjami. Projekto vykdytojas gali teikti prašymą tik dėl dar nepatirtų išlaidų tikslinimo, išskyrus atvejus, kai tinkamos finansuoti išlaidos sumažėjo.

46. Norėdamas patikslinti veiklų planą, projekto vykdytojas atsakingam SPPD specialistui informacinės sistemos priemonėmis pateikia pagrįstą prašymą patikslinti veiklų planą (nurodomas juridinio asmens pavadinimas, kodas, konkurso pavadinimas, projekto kodas ir (ar) sutarties data, numeris ir išdėstomas prašymas tikslinti projekto veiklų planą) bei lyginamąjį veiklų plano variantą ar palyginimą, kaip kis informacija atitinkamose veiklų plano dalyse ar eilutėse. Projekto vykdytojas gali teikti prašymą patikslinti veiklų planą tik dėl dar neįvykdytų (nepradėtų vykdyti) veiklų. Atsakingas SPPD specialistas elektroniniu paštu informuoja Ministerijos paskirtą asmenį apie projekto vykdytojo prašymą patikslinti veiklų planą ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos (nurodomas juridinio asmens pavadinimas, projekto kodas ir (ar) sutarties data, numeris). Ministerijos paskirtas asmuo ne vėliau nei per 2 darbo dienas elektroniniu paštu informuoja atsakingą SPPD specialistą apie pritarimą ar nepritarimą projekto vykdytojo prašymui patikslinti veiklų planą (nurodomas juridinio asmens pavadinimas, projekto kodas ir (ar) sutarties data, numeris). Apie sprendimą dėl veiklų plano patikslinimo, suderintą su Ministerijos paskirtu asmeniu, SPPD atsakingas specialistas informuoja projekto vykdytoją per informacinę sistemą arba elektroniniu paštu per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos. Prašymas patikslinti veiklų planą teikiamas, likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios, ne vėliau nei gruodžio 5 d. 

47. Projekto vykdytojas privalo informuoti raštu, taip pat informacinės sistemos priemonėmis Ministeriją ir SPPD, jei vykdoma ar numatoma vykdyti projekto vykdytojo reorganizacija (nurodomas juridinio asmens pavadinimas, kodas, konkurso pavadinimas, projekto kodas ir reorganizacijos pradžios data), ir pateikti dokumentus bei informaciją, pagrindžiančius, kad po reorganizacijos veiksiantis juridinis asmuo, perimsiantis projekto vykdytojo teises ir pareigas, bus pajėgus tinkamai vykdyti projekto veiklas.

48. Jei netinkamai įgyvendinamas projektas ar sąmoningai nevykdomos projekto veiklos, sąmoningai nesivadovaujama Nuostatų 20 punkte nustatytais esminiais kiekybiniais rodikliais, t. y. esminių kiekybinių rodiklių ar jų dalies nepavyksta pasiekti, taisyklių 110 punkte nustatyta tvarka gali būt taikomos šios sankcijos:

48.1. projekto vykdytojas, nepasiekęs vieno iš Nuostatų 20.1.1–20.1.2 papunkčiuose nurodytų esminių kiekybinių rodiklių (jei projekto vykdytojas atitiko Nuostatų 15.1 papunktyje nurodytą prioritetą), į Sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą turi grąžinti 50 procentų jam projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;

48.2. projekto vykdytojas, nepasiekęs dviejų iš Nuostatų 20.1.1–20.1.2 papunkčiuose nurodytų esminių kiekybinių rodiklių (jei projekto vykdytojas atitiko Nuostatų 15.1 papunktyje nurodytą prioritetą), į Sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą turi grąžinti 100 procentų jam projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;

48.3. projekto vykdytojas, nepasiekęs vieno iš Nuostatų 20.1.1–20.1.2 papunkčiuose nurodytų esminių kiekybinių rodiklių (jei pareiškėjas neatitiko Nuostatų 15.1 nurodyto prioriteto), į Sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą turi grąžinti 100 procentų jam projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų.

 

XII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

49. Ministerija turi teisę atlikti projekto įgyvendinimo ir valstybės biudžeto lėšų panaudojimo teisingumo bei tikslingumo auditą.

50. Ministerijos kanclerio sprendimas dėl projekto finansavimo gali būti pakeistas ar pripažintas netekusiu galios, atsižvelgus į SPPD pateiktą pusmečio atitinkamos priemonės įgyvendinimo ataskaitą ir (ar) į tai, ar valstybės biudžeto lėšos buvo panaudotos tinkamai, ir (arba) pasikeitus teisės aktams, kuriais remiantis konkursui skirti valstybės biudžeto asignavimai, ar kitiems dokumentams (pavyzdžiui, programos sąmatoms), taip pat Ministerijai arba teismui patenkinus pareiškėjo skundą ir pakartotinai Nuostatuose nustatyta tvarka įvertinus šio pareiškėjo paraišką.

51. Ministerijos veiksmai ir neveikimas, Ministerijos kanclerio sprendimas dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka. Pareiškėjai, vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu, SPPD ir (ar) komisijos sprendimus dėl paraiškų atmetimo gali skųsti Ministerijai per 14 kalendorinių dienų nuo tos dienos, kurią sužinojo arba turėjo sužinoti apie SPPD ir (ar) komisijos sprendimą. Jei Ministerija patenkina pareiškėjo skundą, o SPPD ir (ar) komisija pakartotinai įvertintą paraišką vėl atmeta, pareiškėjas šį SPPD ir (ar) komisijos sprendimą gali skųsti Vyriausiajai administracinių ginčų komisijai arba teismui įstatymų nustatyta tvarka.

52. Ministerija ir SPPD neprisiima atsakomybės, jei dėl projekte (paraiškoje ir (ar) valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje) nurodytų klaidingų kontaktinių duomenų (adreso, telefono ryšio numerio, elektroninio pašto adreso) pareiškėjo, projekto vykdytojo nepasiekia laiškai arba su pareiškėju, projekto vykdytoju negalima susisiekti kitu būdu.

53. Ministerija savo interneto svetainėje skelbia kiekvienam konkursui vykdyti kiekvienais metais skirtas valstybės biudžeto lėšų sumas.

54. SPPD savo interneto svetainėje skelbia apibendrintas konkursų vykdymo ir (ar) atitinkamų priemonių įgyvendinimo ataskaitas.

55. Konkurso organizavimo dokumentai saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.

56. Asmens duomenys tvarkomi 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Nuostatų ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių asmens duomenų apsaugą ir tvarkymą, nustatyta tvarka.

57. Duomenų subjekto teisės įgyvendinamos Reglamento (ES) 2016/679 ir duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjekto teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka.

 

___________________________

part_9d32bc988c884355b2248a991d0c1b15_end