LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS

 

 

 

ĮSAKYMAS

 

DĖL ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRO 2019 M. RUGPJŪČIO 22 D. ĮSAKYMO NR. V-929 „DĖL 2019–2020 IR 2020–2021 MOKSLO METŲ BENDRŲJŲ PROFESINIO MOKYMO PLANŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

 

2020 m. rugsėjo 1 d. Nr. V- 1308

Vilnius

 

 

 

 

Pa k e i č i u 2019–2020 ir 2020–2021 mokslo metų bendruosius profesinio mokymo planus, patvirtintus Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2019 m. rugpjūčio 22 d. įsakymu Nr. V-929 „Dėl 2019–2020 ir 2020–2021 mokslo metų bendrųjų profesinio mokymo planų patvirtinimo“:

 

1.  Pakeičiu 33 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

33. Profesinio mokymo teikėjas gali ne didesnę kaip 30 procentų dalį nuo visai profesinio mokymo programai ar moduliui įgyvendinti skirto laiko, išskyrus bendrųjų profesinio mokymo planų 2 priede nustatytus atvejus, organizuoti nuotoliniu būdu, vadovaudamasis Mokymosi pagal formaliojo švietimo programas (išskyrus aukštojo mokslo studijų programas) formų ir mokymo organizavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2012 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. V-1049 „Dėl Mokymosi pagal formaliojo švietimo programas (išskyrus aukštojo mokslo studijų programas) formų ir mokymo organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, ir Mokymo nuotoliniu ugdymo proceso organizavimo būdu kriterijų aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2020 m. liepos 2 d. įsakymu Nr. V-1006 „Dėl Mokymo nuotoliniu ugdymo proceso organizavimo būdu kriterijų aprašo patvirtinimo“, siekdamas atitinkamoje programoje ar modulyje nustatytų rezultatų, kuriuos mokinys gali pasiekti naudodamasis informacinėmis komunikacinėmis priemonėmis. Profesinio mokymo teikėjas:“.

2. Pakeičiu 33.7 papunktį ir jį išdėstau taip:

33.7. įsiteisina profesinio mokymo teikėjo steigiamajame dokumente nuotolinį mokymo proceso organizavimo būdą.

3. Pakeičiu 2 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

 

 

Švietimo, mokslo ir sporto ministras                                                                   Algirdas Monkevičius

 

2019–2020 ir 2020–2021 mokslo

metų bendrųjų profesinio mokymo

planų 

 

2 priedas

 

 

 

 

 

MOKYMAS KARANTINO, EKSTREMALIOS SITUACIJOS, EKSTREMALAUS ĮVYKIO AR ĮVYKIO, KELIANČIO PAVOJŲ MOKINIŲ SVEIKATAI IR GYVYBEI, LAIKOTARPIU AR ESANT APLINKYBĖMS PAS PROFESINIO MOKYMO TEIKĖJĄ, DĖL KURIŲ MOKYMO PROCESAS NEGALI BŪTI ORGANIZUOJAMAS KASDIENIU MOKYMO PROCESO ORGANIZAVIMO BŪDU

 

 

1Mokymas karantino, ekstremalios situacijos, ekstremalaus įvykio ar įvykio, keliančio pavojų mokinių sveikatai ir gyvybei, laikotarpiu (toliau – ypatingos aplinkybės) ar esant aplinkybėms pas profesinio mokymo teikėją, dėl kurių mokymo procesas negali būti organizuojamas kasdieniu mokymo proceso organizavimo būdu (profesinio mokymo teikėjas yra dalykų brandos egzaminų centras, vyksta remonto darbai mokykloje ir kt.), gali būti koreguojamas arba laikinai stabdomas, arba organizuojamas nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdu, atsižvelgiant į ypatingų aplinkybių ar aplinkybių pas profesinio mokymo teikėją, dėl kurių mokymo procesas negali būti organizuojamas kasdieniu mokymo proceso organizavimo būdu, pobūdį ir apimtis.

2Ekstremali oro temperatūra – profesinio mokymo teikėjo ir (ar) mokinio gyvenamojoje teritorijoje:

2.1. minus 25 °C ar žemesnė – mokiniams, kurie mokosi pagal bendrojo ugdymo programas, ir  mokiniams iki 18 metų, kurie mokosi tik pagal profesinio mokymo programas;

2.2. 30 °C ar aukštesnė – mokiniams, kurie mokosi pagal bendrojo ugdymo programas, ir mokiniams iki 18 metų, kurie mokosi tik pagal profesinio mokymo programas.

3Profesinis mokymas ir kartu su profesiniu mokymu vykdomas bendrasis ugdymas, paskelbus valstybės lygio ekstremaliąją situaciją ir (ar) karantiną Lietuvos Respublikos teritorijoje, organizuojamas vadovaujantis Valstybės lygio ekstremaliosios situacijos operacijų centro sprendimais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ir švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymais, reglamentuojančiais švietimo įstaigų veiklą. Jei ypatingomis aplinkybėmis gali būti įgyvendinama praktinio mokymo dalis (profesinį mokymą organizuojant pameistrystės forma sektoriniame praktinio mokymo centre, realioje darbo vietoje), profesinio mokymo teikėjai taip pat vadovaujasi atitinkamam ūkio sektoriui nustatytais reikalavimais.

4Profesinio mokymo teikėjas, atsiradus ypatingoms aplinkybėms, pagal galimybes organizuoja būtinus veiksmus bendruomenės narių sveikatai ir gyvybei apsaugoti, patalpoms ir mokymo aplinkai pritaikyti, jei reikalinga pagal situaciją, organizuoja aktualios informacijos, pvz., apie mokinių elgseną ir mokymo proceso adaptavimą pagal situaciją, pagalbą mokiniams, teikimą ir paskelbimą interneto svetainėje ir patalpose, kuriose vyksta mokymo procesas.

5Profesinio mokymo teikėjas, nesant valstybės, savivaldybės lygio sprendimų dėl profesinio mokymo proceso organizavimo esant ypatingoms aplinkybėms ar aplinkybėms, dėl kurių mokymo procesas negali būti organizuojamas kasdieniu mokymo proceso organizavimo būdu, atsižvelgdamas į susidariusią situaciją ir galimą jos trukmę, gali priimti sprendimus:

5.1. dėl mokymo proceso koregavimo iki ypatingų aplinkybių ar aplinkybių, dėl kurių mokymo procesas negali būti organizuojamas kasdieniu mokymo proceso organizavimo būdu, pabaigos:

5.1.1. pritaikyti tvarkaraštį, pvz., numatyti kitokį pamokų pradžios ir pabaigos laiką, kitą pamokų eilės seką, kitą pamokų trukmę (rekomenduojama taikyti ne ilgiau nei mėnesiui, o esant būtinybei pratęsimą suderinti su savininko teises ir pareigas įgyvendinančių institucija, dalyvių susirinkimu, savininku);

5.1.2. atidėti praktinio mokymo dalies, kuri negali būti įgyvendinama nuotoliu būdu, įgyvendinimą toliau vykdant teorinio mokymo dalį;

 

5.1.3. keisti mokymo vietą;

 

5.1.4. keisti atostogų datas;

5.1.5. dėl laikino neformaliojo vaikų švietimo programų nevykdymo, jeigu nėra tam tinkamų sąlygų;

 

5.1.6. priimti kitus reikalingus sprendimus, mažinančius / šalinančius pavojų mokinių sveikatai ir gyvybei;

 

5.2. dėl mokymo proceso stabdymo, jei nėra galimybės jo koreguoti ar organizuoti nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdu. Sustabdęs mokymo procesą ne ilgiau nei 3 darbo dienoms, profesinio mokymo teikėjas apie tai per 1 darbo dieną informuoja savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, dalyvių susirinkimą, savininką, išskyrus atvejus, kai sprendimas taikomas ne daugiau nei 10 proc. mokinių. Esant būtinybei mokymo procesą stabdyti ilgiau nei 3 darbo dienas, sprendimas dėl mokymo proceso stabdymo turi būti suderintas su savininko teises ir pareigas įgyvendinančia institucija, dalyvių susirinkimu, savininku. Profesinio mokymo teikėjas stabdydamas mokymo procesą turi priimti sprendimus dėl būdų, kurie bus taikomi mokiniams mokymosi praradimams kompensuoti dėl sustabdyto mokymo proceso;

 

5.3. dėl mokymo proceso ar jo dalies organizavimo nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdu. Sprendimas mokymo procesą organizuoti nuotoliniu mokymo būdu priimamas Mokymosi pagal formaliojo švietimo programas (išskyrus aukštojo mokslo studijų programas) formų ir mokymo organizavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2012 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. V-1049 „Dėl Mokymosi pagal formaliojo švietimo programas (išskyrus aukštojo mokslo studijų programas) formų ir mokymo organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka.

6. Taikydamas nuotolinį mokymo proceso organizavimo būdą šio priedo 1 punktu nurodytais atvejais profesinio mokymo teikėjas:

 

6.1. pasirenka tokią nuotolinio mokymosi aplinką, kuri užtikrina skaitmeninio mokymo turinio pasiekiamumą ir bendravimą bei bendradarbiavimą mokymo proceso metu realiuoju (sinchroniniu), vykdomu ne mažiau kaip 50 proc. per savaitę ir / ar nerealiuoju (asinchroniniu) laiku;

 

6.2. pasirūpina, kad visi mokiniai turėtų prieigą tokiam mokymuisi;

 

6.3. sudaro darbo grupę nuotoliniam mokymo procesui organizuoti ir koordinuoti, jei nuotolinis mokymas bus taikomas ilgiau nei savaitę.

 

7. Profesinio mokymo teikėjas prireikus sudaro darbo grupę, pavesdamas jai parengti planą dėl grįžimo į įprastą mokymo proceso organizavimo būdą.

 

 

 

__________________________