KĖDAINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

 

SPRENDIMAS

DĖL KĖDAINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS 2021 M. SOCIALINIŲ PASLAUGŲ PLANO TVIRTINIMO

 

 

2021 m. kovo 26 d. Nr. TS-67        

Kėdainiai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 22 punktu, 16 straipsnio 2 dalies 40 punktu ir Socialinių paslaugų planavimo  metodikos,  patvirtintos  Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. lapkričio 15 d. nutarimu Nr.  1132   „Dėl   Socialinių   paslaugų planavimo  metodikos  patvirtinimo“,  33 punktu,  Kėdainių rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

Patvirtinti Kėdainių rajono savivaldybės 2021 m. socialinių paslaugų planą (pridedama).

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                 Valentinas Tamulis

 

 

PATVIRTINTA                     

Kėdainių rajono savivaldybės tarybos

2021 m. kovo 26 d. sprendimu Nr. TS-67

 

 

KĖDAINIŲ RAJONO  SAVIVALDYBĖS 2021 M. SOCIALINIŲ

PASLAUGŲ PLANAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Bendra informacija

Kėdainių rajono savivaldybės 2021 m. socialinių paslaugų planas yra sudarytas siekiant užtikrinti sklandų socialinių paslaugų teikimą Kėdainių rajono savivaldybės gyventojams.

 

2. Socialinių paslaugų teikimo ir plėtros tikslai:

2.1. užtikrinti socialinių paslaugų bendruomenėje teikimą;

2.2. užtikrinti socialinės globos ir socialinės priežiūros paslaugų teikimą senyvo amžiaus asmenims ir neįgaliems asmenims, šeimoms, vaikams, likusiems be tėvų globos;

2.3. užtikrinti socialinių paslaugų teikimą asmenims, turintiems proto ir psichinę negalią;

2.4. užtikrinti paslaugų šeimai teikimą;

2.5. užtikrinti paslaugų globėjams (rūpintojams) teikimą;

 

 

3. Socialinių paslaugų plano rengėjai:

Socialinės paramos skyriaus vedėja Jūratė Blinstrubaitė,

Socialinės paramos skyriaus vyr. specialistas Donatas Stelmokas.

 

II SKYRIUS

BŪKLĖS ANALIZĖ

 

4. Savivaldybės socialinės-ekonominės ir demografinės situacijos įvertinimas:

4.1. Vidutinis metinis gyventojų skaičius ir sudėtis:

 

Eil. Nr.

Rodiklis

Gyventojų (šeimų) skaičius

1.

Gyventojų skaičius (2021 m. sausio 1 d.)

44 747

 

iš jų:

 

1.1.

Mieste

22 389

1.2.

Kaime

22 358

1.3.

Vyrai

20 906

1.4.

Moterys

23 841

 

Iš bendro gyventojų skaičiaus:

 

2.1.

pensinio amžiaus gyventojai

11 463

2.2.

suaugę neįgalūs asmenys

2 782

2.3.

vaikai

7 661

2.4.

neįgalūs vaikai

276

2.5.

socialinės rizikos vaikai

752

03.

Šeimos, kurioms teikiamos socialinės priežiūros paslaugos

375

4.

Vaikų skaičius šeimose, kurioms teikiamos socialinės priežiūros paslaugos

752

5.

Gimusių skaičius

359

6.

Mirusių skaičius

855

Statistikos departamento, neįgaliųjų reikalų departamento, Socialinės paramos skyriaus duomenys

 

4.2. Gyventojų socialinių paslaugų poreikius lemiantys veiksniai

 

 

1 diagrama. Kėdainių rajono savivaldybės gyventojų skaičius

Statistikos departamento duomenys

            2 diagrama. Pensinio amžiaus gyventojų ir vaikų santykis su visais gyventojais

Statistikos departamento duomenys

 

 

2 diagrama. 80 metų ir vyresnių asmenų skaičius Kėdainių rajono savivaldybėje 2001–2021 metais.

Statistikos departamento duomenys

 

Gyventojų skaičius Kėdainių rajono savivaldybėje nuolatos mažėja: 2001 m. Kėdainių rajono savivaldybėje gyveno 65 717 gyventojų, 2021 m. pradžioje – 44 747 gyventojai, arba 31,9 proc. mažiau. Gyventojų skaičiaus mažėjimą sąlygoja vidinė bei išorinė emigracija ir neigiamas gyventojų prieaugis. Pensinio amžiaus gyventojų skaičius 2001–2019 m. sumažėjo 6,2 proc., nuo 12 413 iki 11 463, tai sietina su pensinio amžiaus ilginimu, nes asmenų virš 60 metų amžiaus per tą patį laikotarpį padidėjo 3,6 proc., nuo 13 267 iki 13 743. Kadangi trečdaliu sumažėjo bendras gyventojų skaičius, šis augimas yra labai reikšmingas. Pensinio amžiaus gyventojai 2021 m. pradžioje sudarė ketvirtadalį visų gyventojų, kai 2001 m. − tik 18,9 proc. 2021 m. pradžioje palyginti su 2020 m. pensinio amžiaus žmonių palyginti su visais gyventojais sumažėjo 0,1 procentinio punkto, tačiau tai manytina susiję su vis dar ilginamu išėjimo į senatvės pensiją amžiumi (per metus jis ilginamas 2 mėn. vyrams ir 4 mėn. moterims). Reikia atkreipti dėmesį, kad asmenų, kurie yra sulaukę 80 metų ir vyresnio amžiaus, savivaldybėje padaugėjo 1,8 karto: 2001 m. jų buvo 1 677 asmenys, o štai 2021 m. pradžioje – 3 031 asmenys. Šiai grupei reikia daugiausiai socialinių paslaugų, jie sudaro daugiau kaip du trečdalius besikreipiančių dėl socialinių paslaugų asmenų. Kadangi absoliuti dauguma darbingo amžiaus žmonių dirba, taip pat emigruoja, nėra kam pasirūpinti negalią turinčiais tėvais, dėl to didėja stacionarios socialinės globos poreikis. Trys savivaldybės biudžetinės stacionarias socialinės globos paslaugas teikiančio įstaigos: Josvainių socialinis ir ugdymo centras, Šėtos socialinis ir ugdymo centras, Dotnuvos slaugos namai nėra pajėgios patenkinti viso paslaugų poreikio, todėl sudaromos paslaugų teikimo sutartys su privačiais globos namais. Atkreiptinas dėmesys, kad 2020 m. spalio mėn. paskelbus karantiną besikreipiančiųjų dėl stacionarios socialinės globos sumažėjo, tačiau manytina, jog tai tik laikinai, nes pasibaigus karantinui dalis suaugusių vaikų grįš į darbus.

Vaikų skaičius, palyginti su visais savivaldybės gyventojais, nuo 25,2 proc. 2001 m. sumažėjo iki 17,2 proc. 2021 m. pradžioje, atitinkamai nuo 16 577 iki 7 790. Nepaisant gyventojų ir vaikų skaičiaus mažėjimo, šeimų, kurioms teikiamos socialinės priežiūros paslaugos bei taikoma atvejo vadyba, skaičius didėja, 2009 m. pirmą ketvirtį buvo 315 šeimų, 2020 m. ketvirtą ketvirtį − 375 šeimos, arba 19 proc. daugiau. Šiose šeimose auga 752 vaikai, arba 9,7 proc. visų vaikų. Reikia atkreipti dėmesį, kad šeimos, patiriančios riziką, apibrėžimas ir įtraukimo sąlygos per paskutinius dešimt metų ne kartą keitėsi; didėja specialistų skaičius ir paslaugų įvairovė, kurias galima pasiūlyti šioms šeimoms. Manytina, jog didėjant paslaugų apimčiai šių šeimų yra išaiškinama daugiau nei anksčiau, todėl jų skaičius didėja. Paslaugos šioms šeimoms yra tęstinės, siekiant teigiamų rezultatų tęsiamos daug metų. Didelis šeimų, patiriančių socialinę riziką, skaičius lemia didelį socialinės priežiūros, psichologinių, socialinės reabilitacijos, krizių įveikimo ir kt. paslaugų šeimoms poreikį, taip pat nemažėja socialinės globos paslaugų be tėvų globos likusiems vaikams poreikis. 

 

 

 

4 diagrama. Demografinė kaita Kėdainių rajono savivaldybėje

Statistikos departamento ir Kėdainių rajono savivaldybės administracijos Civilinės metrikacijos ir archyvo skyriaus duomenys

 

 

5 diagrama. Vidutinis Kėdainių rajono savivaldybės gyventojų amžius 2001-2021 m.

Statistikos departamento duomenys

 

Gimimų skaičius Kėdainių rajono savivaldybėje 2003−2020 m. sumažėjo 42,0 proc., maždaug ketvirtadalis vaikų gimsta užsienyje (2011 m.  − 113, 2012 m. – 106, 2013 m. – 156, 2014 m. – 137, 2015 m. – 150, 2016 – 152, 2017 – 119, 2018 – 89, 2019 – 120, 2020 – 60). Atkreiptinas dėmesys, jog 2020 m. užsienyje registruotų gimimų, kurie vėliau įtraukti į apskaitą Lietuvoje, skaičius sumažėjo dvigubai, kas neabejotinai yra susiję su Covid-19 grėsme, karantinu ir keliavimo apribojimais. Gimstamumas mažėja dėl demografinio senėjimo, jaunimo emigracijos tiek į užsienį, tiek į kitas savivaldybes. Vidutinis gyventojų amžius Kėdainių rajono savivaldybėje nuolatos didėja, 2021 metų pradžioje yra 45,1 metai. Tokia demografinė situacija neabejotinai lems tolimesnį gimstamumo mažėjimą.

Mirusiųjų skaičius nuo 2003 m. iki 2019 m. sumažėjo 12 proc., 2020 m. vėl išaugo. Nuo Covid-19 2020 m. metais mirė 49 asmenys. Mirštamumas 2020 m. buvo 2,4 karto didesnis už gimstamumą. Didelį mirtingumą 2020 m. galima paaiškinti tuo, kad didelę dalį Kėdainių rajono gyventojų sudaro vyresnio amžiaus žmonės, patenkantys į rizikos grupę, taip pat 2020 m. pabaigoje Kėdainių rajono savivaldybė pirmavo Lietuvoje pagal sergamumą Covid-19. Šiuo metu dar nėra aiškios ilgalaikės Covid-19 pasekmės sveikatai, tačiau į Socialinės paramos skyrių pradėjo kreiptis asmenys, kuriems po persirgto Covid-19 vystosi kvėpavimo ir širdies nepakankamumas ir kuriems dėl šių priežasčių bus reikalinga nuolatinės specialistų priežiūra.  Socialinių paslaugų poreikio (tiek nestacionarių, tiek stacionarių) vyresnio amžiaus, taip pat neįgaliems asmenims didėjimas ir toliau bus vienas svarbiausių iššūkių.

 

 

 

6 diagrama. Vidutinis metinis nedarbas Kėdainių rajono savivaldybėje, proc.

Statistikos departamento ir Užimtumo tarnybos duomenys

 

Vidutinis metinis nedarbo lygis minimumą buvo pasiekęs 2006 m. – 1,9 proc., prasidėjus ekonominiam nuosmukiui pasiekė maksimumą 2010 m. – 13,8 proc. Nuo 2010 m. nedarbas sumažėjo iki 7,5 proc. 2016 m., tačiau dėl Covid-19 pandemijos vėl gerokai pakilo iki 13,7 proc. 2020 m., 2021 m. sausį nedarbas siekė 19,3 proc. Neabejotina, kad nedarbas išaugo dėl karantino suvaržymų atskiroms profesijoms, taip pat asmenys, kurie nebuvo registruoti Užimtumo tarnyboje, joje registravosi norėdami gauti išmokas. Bendras bedarbių skaičius lyginant 2020 m. ir 2021 m. sausį padidėjo nuo 2 740 iki 5 197, tačiau nerimą kelia, kad per atitinkamą laikotarpį ilgalaikių bedarbių (ilgalaikiai bedarbiai yra iki 25 metų, kurių nedarbo trukmė ilgesnė kaip 6 mėnesiai, ir nuo 25 metų, kurių nedarbo trukmė ilgesnė kaip 12 mėnesių, skaičiuojant nuo įsiregistravimo Užimtumo tarnyboje dienos) padidėjo nuo 360 iki 1 393. Ilgalaikis nedarbas turi įtakos emigracijai iš Kėdainių rajono savivaldybės, didesniam piniginės socialinės paramos poreikiui, nedarbas yra vienas iš socialinės rizikos veiksnių, todėl, tikėtina, didės paslaugų poreikis šeimoms. Taip pat stebimas sezoniškumas, vasarą padidėjus darbo paklausai žemės ūkyje ir su žemės ūkiu susijusiose pramonės įmonėse, nedarbas sumažėja, o žiemą vėl išauga. Trumpalaikis nedarbo efektas turėtų lemti paslaugų senyvo amžiaus asmenims poreikio sumažėjimą, nes nedirbantys artimieji turės galimybę daugiau laiko skirti neįgalių šeimos narių priežiūrai ir slaugai, tačiau ilgalaikis poveikis ir ypatingai emigracija tiesiogiai lems didėjantį socialinių paslaugų poreikį vyresnio amžiaus asmenims.

 

5. Socialinių paslaugų teikimo infrastruktūros rajono savivaldybėje analizė

5.1. Socialinių paslaugų įstaigos

 

 

Eil. Nr.

Socialinių paslaugų įstaigos tipas pagal žmonių socialines grupes

Socialinių paslaugų įstaigos pavadinimas

Pavaldumas

Vietų (gavėjų) skaičius

iš viso

iš jų finan– suojamų savival–  dybės

1.

Socialinės globos namai

Josvainių socialinis ir ugdymo centras,

Šėtos socialinis ir ugdymo centras,

Dotnuvos slaugos namai,

Kėdainių pagalbos šeimai centras

Savivaldybė

153

72

 

 

Kėdainių socialinės globos namai (įskaitant du grupinio gyvenimo namų padalinius)

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija

150

10

 

 

„Gintkosta“

VšĮ

40

0

2.

Šeimynos

Šeimyna „Kampučiai II“                       

Privati

7

7

 

 

Šeimyna „Alrudai“

Privati

9

9

3.

Nakvynės  namai

Kėdainių bendruomenės socialinio centro paslaugų socialinės rizikos asmenims padalinys

Savivaldybė

36

36

4.

Dienos socialinės globos centrai

Kėdainių bendruomenės socialinio centro socialinių paslaugų neįgaliesiems padalinys, pagalbos namuose padalinys

Kėdainių socialinės globos namai

Savivaldybė

65

2

5.

Savarankiško gyvenimo namai

VšĮ Gyvenimo namai sutrikusio intelekto asmenims

Dalininkai: Savivaldybė,

Lietuvos sutrikusio intelekto žmonių globos bendrija „Viltis“,

sutrikusio intelekto žmonių globos bendrija „Kėdainių viltis“

20

20

 

 

Krakių savarankiško gyvenimo senelių namai

NVO

16

 

 

Langakių savarankiško gyvenimo namai

NVO

5

6.

Socialinės priežiūros centrai

Kėdainių pagalbos šeimai centro laikino apgyvendinimo namai

Savivaldybė

20

20

 

 

Kėdainių pagalbos šeimai centro vaikų dienos centras

Savivaldybė

25

25

 

 

Jaunimo centras „Laiptai į viltį“

VšĮ

20

20

 

 

Vaikų dienos centrasTavo svajonė“

Labdaros ir paramos fondas

20

20

 

 

Gudžiūnų bendruomenės centras

NVO

25

25

 

 

Ažytėnų bendruomenės centras

NVO

15

15

 

 

Asociacija „Trinus“

NVO

15

15

 

 

Tiskūnų bendruomenės centras

NVO

15

15

7.

Socialinės reabilitacijos centrai

VšĮ „Vilties švyturys“

NVO

40

 

 

Labdaros paramos fondas „Teen challenge“

NVO

20

8.

Neįgaliųjų organizacijos

Kėdainių rajono neįgaliųjų draugija

Nevyriausybinė organizacija

93

 

 

Kėdainių rajono paraplegikų asociacija

Nevyriausybinė organizacija

162

80

 

 

VšĮ LASS pietvakarių centras

Nevyriausybinė organizacija

41

 

 

Lietuvos kurčiųjų draugijos Kauno teritorinės valdybos Kėdainių pirminė organizacija

Nevyriausybinė organizacija

58

 

 

Sutrikusio intelekto žmonių globos bendrija „Kėdainių viltis“

Nevyriausybinė organizacija

54

9.

Bendruomeninės įstaigos

Kėdainių pagalbos šeimai centro bendruomeniniai vaikų globos namai

Savivaldybė

14

14

 

 

Budintys globotojai

Privačios

9

5

10.

Kitos socialinių paslaugų įstaigos (pagalbos į namus tarnyba, socialinių paslaugų centras ir kt.)

Kėdainių pagalbos šeimai centras, Kėdainių bendruomenės socialinis centras, seniūnijos (socialinės priežiūros paslaugos neįgaliems ir senyvo amžiaus asmenims bei vaikams šeimose)

Savivaldybė

943

191

 

 

Kėdainių rajono moterų krizių centras

NVO

350

50

 

 

Kėdainių samariečių bendrija

NVO

100

0

 

 

5.2. Socialinių paslaugų teikimo infrastruktūros išdėstymas ir pakankamumo lygis

Socialinių paslaugų teikimo infrastruktūra pagal paslaugų rūšis:

1. Bendrosios paslaugos:

1.1. Informavimas, konsultavimas – visos socialinių paslaugų įstaigos;

1.2. Tarpininkavimas ir atstovavimas – Kėdainių pagalbos šeimai centras, Kėdainių bendruomenės socialinis centras, Dotnuvos slaugos namai, Šėtos socialinis ir ugdymo centras, Josvainių socialinis ir ugdymo centras, kaimiškos seniūnijos, nevyriausybinės neįgaliųjų organizacijos;

1.3. Maitinimo organizavimas – Kėdainių bendruomenės socialinis centras, seniūnijos;

1.4. Transporto organizavimas – nevyriausybinės organizacijos (Kėdainių rajono neįgaliųjų draugija, Kėdainių rajono paraplegikų asociacija), Kėdainių bendruomenės socialinis centras;

1.5. Sociokultūrinės paslaugos – Kėdainių bendruomenės socialinis centras, Kėdainių pagalbos šeimai centras;

1.6. Asmeninės higienos ir priežiūros paslaugų organizavimas –  Kėdainių bendruomenės socialinis centras, Kėdainių pagalbos šeimai centras, Pagirių daugiafunkcinis centras, Paaluonio, Pajieslio bendruomenės centrai;

1.7. Aprūpinimas būtiniausiais drabužiais ir avalyne – Kėdainių bendruomenės socialinis centras, Kėdainių pagalbos šeimai centras;

2. Specialiosios paslaugos:

2.1. Pagalba į namus – Kėdainių bendruomenės socialinis centras, kaimiškos seniūnijos.

2.2. Socialinių įgūdžių ugdymas, palaikymas ir (ar) atkūrimas – Kėdainių pagalbos šeimai centras, Kėdainių bendruomenės socialinis centras.

2.3. Apgyvendinimas savarankiško gyvenimo namuose –  Kėdainių pagalbos šeimai centras, VšĮ Gyvenimo namai sutrikusio intelekto asmenims, Krakių savarankiško gyvenimo senelių namai, Josvainių socialinis ir ugdymo centras, VšĮ Langakių savarankiško gyvenimo namai.

2.4. Intensyvi krizių įveikimo pagalba, psichosocialinė pagalba – Kėdainių r. Moterų krizių centras, Kėdainių pagalbos šeimai centras.

2.5. Apgyvendinimas nakvynės namuose – Kėdainių bendruomenės socialinis centras.

2.6. Vaikų dienos socialinė priežiūra – Kėdainių pagalbos šeimai centro vaikų dienos centras, Jaunimo centras „Laiptai į viltį“, Vaikų dienos centras „Tavo svajonė“, Gudžiūnų bendruomenės centras, Ažytėnų bendruomenės centras, Asociacija „Trinus“, Tiskūnų bendruomenės centras;

2.6. Apgyvendinimas krizių centruose – Kėdainių pagalbos šeimai centras, Kėdainių bendruomenės socialinis centras.

2.7. Pagalba globėjams (rūpintojams), budintiems globotojams, įtėviams ir šeimynų dalyviams ar besirengiantiems jais tapti – Kėdainių pagalbos šeimai centras.

2.8. Dienos socialinė globa – Kėdainių bendruomenės socialinis centras, Kėdainių socialinės globos namai.

2.9. Ilgalaikė (trumpalaikė) socialinė globa –  Dotnuvos slaugos namai, Šėtos socialinis ir ugdymo centras, Josvainių socialinis ir ugdymo centras, Kėdainių socialinės globos namai, VšĮ „Ginkosta“.

Nepakankamai išplėtota šių paslaugų infrastruktūra:

1. Bendruomeniniai vaikų globos namai – šiuo metu yra 3 butai, paslaugos poreikis būtų dar 1 butui.

2. Budintieji globotojai – šiuo metu yra 5, 2021 m. atsižvelgiant į poreikį papildomai planuojama surasti 3 budinčiuosius globotojus. 

3. Grupinio gyvenimo namai neįgaliesiems su proto ir psichine negalia – būtų poreikis 1 namams arba 10 asmenų.

4.  Ilgalaikė socialinė globa senyvo amžiaus asmenims – trūksta 20 vietų asmenims su sunkia negalia, paslaugos teikiamos kitų savivaldybių ar privačiuose globos namuose. Išplėtus šių paslaugų teikimą, Kėdainių rajono savivaldybėje būtų kuriamos naujos darbo vietos.

5. Pagalbos į namus paslaugos – 10 asmenų.

 

 

6. Savivaldybės galimybių teikti socialines paslaugas ir jų poreikio įvertinimas

6.1. Socialinių paslaugų rūšys ir jas gaunančių asmenų skaičius

 

Eil. Nr.

Socialinių paslaugų rūšys pagal žmonių socialines grupes

Asmenų (šeimų), kuriems reikia socialinių paslaugų, skaičius

1000-iui gyventojų tenka vietų

Iš jų finansuoja savivaldybė

įvertinta 2020 m.

nepatenkintas poreikis

1.

Ilgalaikė socialinė globa

58

4

2,84

1,10

2.

Trumpalaikė socialinė globa

16

0

0,15

0,05

3.

Dienos socialinė globa institucijoje

2

1

0,4

0,04

4.

Dienos socialinė globa asmens namuose

18

0

1,07

0

5.

Apgyvendinimas savarankiško gyvenimo namuose

23

0

0,67

0,67

6.

Pagalba į namus

70

8

4,54

4,54

7.

Socialinių įgūdžių ugdymas ir palaikymas institucijoje

51

0

0,45

0,45

8.

Socialinių įgūdžių ugdymas ir palaikymas asmens (šeimos) namuose

375

0

8,39

0

9.

Integrali pagalba

18

3

0,67

0

10.

Laikinas apgyvendinimas nakvynės namuose

36

0

0,67

0,68

11.

Kitos socialinės priežiūros paslaugos

 

 

 

 

 

 

6.2. 2020 m. teiktų socialinių paslaugų bei aptarnautų asmenų skaičius

2020 m. buvo suteiktos šios paslaugos:

1. Dotnuvos slaugos namuose ilgalaikės socialinės globos paslaugos teiktos vidutiniškai 46 asmenims.

2. Josvainių socialiniame ir ugdymo centre ilgalaikės socialinės globos paslaugos teiktos 37 asmenims, savarankiško gyvenimo namuose – 3 asmenims.

3. Šėtos socialiniame ir ugdymo centre ilgalaikės socialinės globos paslaugos teiktos vidutiniškai 37 asmenims,

4. Kėdainių pagalbos šeimai centras teikė paslaugas:

4.1. vaikų globos namuose – 20 vaikų (daliai suaugus bei išsikėlus į bendruomeninius vaikų globos namus 2021 vasario 19 d. liko 7 vaikai);

4.2. bendruomeniniuose vaikų globos namuose –  10 vaikų (2021 vasario 19 d. liko 7 vaikai);

4.3. globos centro paslaugos suteiktos 310 asmenų;

4.4. atvejo vadybos paslaugos teiktos 375 šeimoms;

4.5. laikino gyvenimo paslaugos teiktos 51 motinai ir vaikams;

4.6. vaikų dienos centro paslaugos teiktos 20 vaikų;

4.7. GIMK mokymuose dalyvavo 48 asmenys

4.8. kompleksinių paslaugų šeimoms projekte, kuris įgyvendinamas kartu su Kėdainių r. moterų krizių centru, paslaugos suteiktos 200 dalyvių;

4.9. 359 šeimoms buvo teikiamos socialinių įgūdžių ugdymo ir palaikymo paslaugos;

5. Nevyriausybinėse organizacijose vaikų dienos centro paslaugos teiktos 60 vaikų.

6. Kėdainių bendruomenės socialinis centras teikė paslaugas:

6.1. pagalbos į namus paslaugos – 145 asmenims (palyginimui kaimiškos seniūnijos 46 asmenims);

6.2. nakvynės namų paslaugos – 46 asmenims;

6.3. integralios pagalbos paslaugos – 30 asmenų;

6.4. dienos socialinės globos paslaugas – 12 asmenų įstaigoje ir 48 asmenims jų namuose;

7. Kitų savivaldybių, valstybės ir nevyriausybinėse globos įstaigose paslaugos buvo teikiamos 73 senyvo amžiaus ir suaugusiems asmenims su negalia bei 19 vaikų; 

8. Kėdainių socialinės globos namuose teikiamos dienos socialinės globos paslaugos 5 neįgaliems asmenims;

9. VšĮ Laikino gyvenimo namai sutrikusio intelekto asmenims teikė savarankiško gyvenimo namų paslaugos asmenims, turintiems proto negalią, iš viso 20 asmenų;

10. Nevyriausybinės neįgaliųjų organizacijos paslaugas suteikė 394 gavėjams;

 

 

7. Socialinių darbuotojų ir jų padėjėjų etatų skaičius savivaldybėje

 

Eil. Nr.

Įstaigos

Socialinių darbuotojų skaičius

Socialinių darbuotojų padėjėjų skaičius

iš viso

iš jų finansuojamų iš valstybės biudžeto

1.

Savivaldybės socialinių paslaugų įstaigose:

 

 

 

1.1.

biudžetinėse

60,17

33,9

104

1.2.

viešosiose

3

0

6

2.

Savivaldybės administracijoje

16,5

0

9,36

 

Iš viso

78,71

78,71

119,36

 

8. 2020 m. socialinių paslaugų plano įgyvendinimo įvertinimo išvada

2020 m. socialinių paslaugų planas įgyvendintas, teiktos visos numatytos paslaugos, tačiau dėl Covid-19 pandemijos užtruko bendruomeninių vaikų globos namų steigimas (į trečią nupirktą butą vaikai persikraustė gyventi 2021 m. pradžioje).

Kėdainių rajono savivaldybės socialinių paslaugų išvystymo normatyvai

 

Eil. Nr.

Paslaugos pavadinimas

Normatyvas

Kėdainių rajono savivaldybės faktas

Komentaras

1.

Bendruomeniniai vaikų globos namai

4 vietos 10000 gyventojų

3,6 vietos 10000 gyventojų

Siekiant užtikrinti paslaugų poreikio patenkinimą, reikėtų įsigyti dar vieną papildomą butą.

2.

Dienos socialinė globa institucijoje

11 vietų 10000 gyventojų

4,5 vietos 10000 gyventojų

Nors pagal normatyvą trūksta 6,5 vietos 10000 gyventojų, paslaugos poreikis atitinka pasiūlą. Trūksta paslaugų tiekėjų įvairovės, taip yra dėl to, kad paslaugų teikimui būtina licencija. NVO aktyviai teikia dienos užimtumo paslaugas, kurios yra gera alternatyva lengvesnę negalią turintiems gavėjams

3.

Integrali pagalba ir dienos socialinė globa namuose

11 gavėjų 10000 gyventojų

10,7 gavėjų 10000 gyventojų

Paslaugos pasiūla atitinka poreikį, sėkmingai plėtojama tiek miesto, tiek kaimo vietovėje

4.

Ilgalaikė socialinė globa

20 vietų 10000 gyventojų

26 vietos 10000 gyventojų

Nepaisant to, kad vietų yra daugiau nei normatyvas, poreikis nėra patenkinamas, sudaromos sutartys su privačiomis globos įstaigomis. Poreikis vis didėja, atsižvelgiant į didėjantį neįgalių ir senyvo amžiaus (virš 80 metų) asmenų skaičių

5.

Pagalba į namus

50 gavėjų 10000 gyventojų

45 gavėjai 10000 gyventojų

Paslaugų poreikis nepatenkinamas ir būtina jas plėsti tiek miesto, tiek kaimo vietovėse. Susiduriama su lankomosios priežiūros darbuotojų stygiumi kaimo vietovėse

6.

Socialinių įgūdžių ugdymas ir palaikymas

40 gavėjų 10000 gyventojų

80 gavėjų

10000 gyventojų

Poreikis paslaugoms šeimoms 2 karto viršija normatyvą, dėl šios priežastys didelis darbuotojų darbui su šeimomis krūvis

7.

Apgyvendinimas savarankiško gyvenimo namuose

6 vietos 10000 gyventojų

6,7 vietos 10000 gyventojų

Trūksta savarankiško gyvenimo namų paslaugų suaugusiems asmenims su proto ir psichine negalia (maždaug 23 vietų)

8.

Vaikų dienos socialinė priežiūra

130 vietų

135 vietos

Paslaugų tinklas išplėtotas tiek miesto, tiek kaimo vietovėse, paslaugos poreikis atitinka pasiūlą.

 

 

III SKYRIUS

UŽDAVINIAI IR PRIEMONIŲ PLANAS

 

9. Prioritetinės socialinių paslaugų plėtros kryptys:

1. Pagalbos vaikus globojančioms šeimoms užtikrinimas.

2. Konsultanto priklausomybių klausimais paslaugų teikimas.

3. Socialinės priežiūros paslaugų šeimoms, senyvo amžiaus ir neįgaliems asmenims akreditacija.

Kitos socialinių paslaugų plėtros kryptys:

1. Perėjimas nuo institucinės globos prie socialinių paslaugų vaikams bendruomenėje.

2. Kompleksinių paslaugų šeimai ir globėjams teikimas.

3. Integralios pagalbos, dienos socialinės globos teikimas senyvo amžiaus ir asmenims su negalia tęstinumo užtikrinimas.

4. Pagalbos į namus paslaugų plėtra kaimo vietovėse ir mieste.

5. Atokvėpio paslaugų užtikrinimas.

6. Pagalbos neįgaliems tėvams

 

10. Priemonių planas

 

 

Uždaviniai

Priemonės

Finansavimo šaltiniai*

Atsakingi vykdytojai

Laukiamas rezultatas

Paslaugų patenkinimo lygis (proc.)

1. Tikslas užtikrinti socialinių paslaugų bendruomenėje teikimą

 

1.1 plėsti bendruomenines paslaugas vaikams likusiems be tėvų globos

1.1.1. teikti bendruomeninių vaikų globos namų paslaugas

ES lėšos (įsteigimui), Valstybės biudžetas, Savivaldybės biudžetas

Kėdainių pagalbos šeimai centras

16 vaikų gaus paslaugas

75

 

1.1.2. teikti budinčių globotojų paslaugas

Valstybės biudžetas, Savivaldybės biudžetas

Kėdainių pagalbos šeimai centras

Iki 10 vaikų gaus paslaugas

100

 

1.1.3. teikti šeimynų paslaugas

Valstybės biudžetas, Savivaldybės biudžetas

šeimynos „Kampučiai II“ ir Alrudai“

15 vaikų gaus paslaugas

100

1.2. Teikti kompleksines paslaugas šeimai

1.2.1 organizuoti ir koordinuoti kompleksinių paslaugų šeimai teikimą

ES lėšos

Kėdainių pagalbos šeimai centras, Kėdainių rajono Moterų krizių centras

300 asmenų gaus paslaugas

100

1.3. Teikti paslaugas neįgaliesiems bendruomenėje

1.3.1. Teikti integralią pagalbą

ES lėšos, valstybės biudžetas, savivaldybės biudžetas

Kėdainių bendruomenės socialinis centras

30 asmenų gaus integralią pagalbą

95

 

1.3.1. Teikti socialinių dirbtuvių paslaugą

ES lėšos

VšĮ Gyvenimo namai sutrikusio intelekto asmenims

10 asmenų gaus paslaugas

100

1.4. Teikti maitinimo organizavimo, transporto organizavimo, asmeninės higienos ir priežiūros organizavimo paslaugas bendruomenėje

1.4.1. įgyvendinti savivaldybės socialinės paramos programą 

Savivaldybės biudžetas

Kėdainių bendruomenės socialinis centras, Socialinės paramos skyrius,

Seniūnijos, NVO

 

Apie 2 000 asmenų gaus paslaugas

100

1.5. Organizuoti socialinės reabilitacijos paslaugų neįgaliesiems bendruomenėje projektų konkursus

1.5.1. Teikti neįgaliesiems socialines paslaugas

Valstybės biudžetas, Savivaldybės biudžetas

Socialinės paramos skyrius, Neįgaliųjų nevyriausybinės organizacijos

410 neįgaliųjų gaus bendrąsias ir socialinės priežiūros socialines paslaugas

90

2. Tikslas užtikrinti socialinės globos ir socialinės priežiūros paslaugų teikimą senyvo amžiaus asmenims ir neįgaliems asmenims, šeimoms, vaikams, likusiems be tėvų globos

2.1. Teikti dienos socialinės globos paslaugas neįgaliesiems

2.1.1. Teikti neįgaliems asmenims dienos  socialinės globos institucijoje paslaugas

Savivaldybės biudžetas, Valstybės biudžeto specialioji tikslinė dotacija

Kėdainių bendruomenės socialinis centras,

Kėdainių socialinės globos namai

18 neįgaliųjų gaus dienos socialinės globos institucijoje paslaugas

95

 

2.1.2. Teikti dienos socialinės globos paslaugas neįgaliesiems jų namuose, įskaitant atokvėpio paslaugas

Valstybės biudžeto specialioji tikslinė dotacija

Kėdainių bendruomenės socialinis centras,

48 asmenys, turintys sunkią negalią, gaus

dienos socialinės globos namuose paslaugas

95

2.2. Teikti socialinės priežiūros paslaugas senyvo amžiaus asmenims

2.2.1. Teikti pagalbos į namus paslaugas senyvo amžiaus asmenims, įskaitant atokvėpio paslaugas

Savivaldybės biudžetas

Kėdainių bendruomenės socialinis centras, seniūnijos

200 asmenų gaus pagalbos į namus paslaugas

90

 

2.2.2. Teikti savarankiško gyvenimo namų paslaugas

Privačios lėšos

Krakių savarankiško gyvenimo senelių namai, Josvainių socialinis ir ugdymo centras, VšĮ Langakių savarankiško gyvenimo namai

31 asmuo gaus paslaugas

100

2.3. Teikti socialinės globos paslaugas

2.3.1. Teikti stacionarias socialinės globos įstaigas, teikiančias paslaugas senyvo amžiaus ir neįgaliems asmenims

Savivaldybės biudžetas, valstybės biudžetas, privačios lėšos

Josvainių ir Šėtos socialiniai ir ugdymo centrai, Dotnuvos slaugos namai, ne savivaldybės pavaldumo globos įstaigos

Stacionarios globos paslaugos bus teikiamos 150 senyvo amžiaus ir neįgalių asmenų

95

 

2.3.2. Finansuoti socialinės globos paslaugas vaikams teikiančias įstaigas

Savivaldybės biudžetas, Valstybės biudžetas

Kėdainių pagalbos šeimai centras, kitų savivaldybių globos įstaigos

Socialinės globos paslaugos bus teikiamos 43 vaikams, likusiems be tėvų globos

100

4. Tikslas – užtikrinti socialinių paslaugų teikimą asmenims, turintiems proto ir psichinę negalią

3.1. Finansuoti socialinių paslaugų teikimą asmenims, turintiems proto ir psichinę negalią

3.1.1. Finansuoti socialinės globos paslaugų teikimą asmenims, turintiems proto ir psichinę negalią, ne savivaldybės pavaldumo globos įstaigose

Savivaldybės biudžetas, Valstybės biudžetas

Socialinės paramos skyrius, Kėdainių socialinės globos namai

50 neįgaliųjų gaus stacionarias socialinės globos paslaugas ne savivaldybės pavaldumo globos įstaigose

95

 

3.1.2. Iš dalies finansuoti VšĮ Gyvenimo namai sutrikusio intelekto asmenims

Savivaldybės biudžetas, Valstybės biudžetas

Kėdainių rajono savivaldybės administracija, VšĮ Gyvenimo  namai sutrikusio intelekto asmenims

20 neįgaliųjų, turinčių proto negalią, gaus socialinės priežiūros paslaugas

95

4. Tikslas – užtikrinti paslaugų šeimai teikimą

 

4.1. Teikti socialinės priežiūros paslaugas šeimoms

4.1.1. Teikti socialinės priežiūros paslaugas šeimoms

Valstybės biudžeto specialioji tikslinė dotacija

Kėdainių pagalbos šeimai centras, seniūnijos

380 šeimų gaus socialinės priežiūros paslaugas

100

4.1.2 Teikti vaikų dienos centrų paslaugas

ES lėšos, Savivaldybės biudžetas, valstybės biudžetas, privačios lėšos

Kėdainių pagalbos šeimai centras, NVO

 

Iki 135 vaikų gaus vaikų dienos centro paslaugas

100

 

4.1.3. Teikti konsultanto priklausomybių klausimais paslaugą

Savivaldybės biudžetas

Kėdainių pagalbos šeimai centras

30 asmenų gaus paslaugas

Nauja paslauga

4.2. Teikti socialines paslaugas gyvenamosios vietos neturinčioms šeimoms ir asmenims, nukentėjusiems nuo smurto šeimoje, socialinių įgūdžių stokojančioms šeimoms ir asmenims

4.2.1. Teikti laikino apgyvendinimo ir (ar) krizių įveikimo paslaugas

 

Savivaldybės biudžetas

Kėdainių bendruomenės socialinis centras, Kėdainių pagalbos šeimai centras

80 asmenų gaus laikino apgyvendinimo paslaugas

95

4.3. teikti paslaugas priklausomybes turintiems, krizes patiriantiems asmenims

4.3.1. Teikti socialinės reabilitacijos paslaugas

ES, privačios lėšos, valstybės biudžetas.

NVO „Vilties švyturys“, Labdaros ir paramos fondas „Teen challenge“

60 asmenų turinčių priklausomybę gaus socialinės reabilitacijos paslaugas

100

 

4.3.2. Teikti krizių įveikimo paslaugas

Savivaldybės biudžetas

NVO Kėdainių moterų krizių centras

50 moterų gaus krizių įveikimo paslaugas

100

5. Tikslas užtikrinti paslaugų globėjams (rūpintojams) teikimą;

 

5.1. teikti globėjų centro paslaugas

5.1.2. vykdyti budinčių globotojų, globėjų, nesusijusių giminystės ryšiais, globėjų giminaičių, įtėvių, darbuotojų, šeimynų mokymus pagal GIMK programą

Savivaldybės lėšos, ES lėšos

Kėdainių pagalbos šeimai centras

50 asmenų gaus paslaugas

100

 

5.2.3. teikti globėjų centro paslaugas vaikams, vaikus globojančioms šeimoms, globėjams (rūpintojams), įtėviams ir šeimynų dalyviams, įskaitant atokvėpio paslaugas

Savivaldybės lėšos, ES lėšos

Kėdainių pagalbos šeimai centras)

Suteikta 3000 įvairių paslaugų šeimoms ir 1800 paslaugų vaikams

100

*lėšos priemonėms nurodytos Kėdainių rajono savivaldybės 2021 m. biudžete.

 

11. Regioninių socialinių paslaugų poreikis 2021 m.

 

Eil. Nr.

Socialinių paslaugų rūšys pagal žmonių socialines grupes

Socialinės globos įstaiga

Mastas

(vietų sk.)

1.

Ilgalaikė socialinė globa

Asmenų, turinčių proto ir psichinę negalią, stacionarios socialinės globos įstaigos

5 neįgalūs suaugę asmenys

1 neįgalus vaikas

2.

„Atokvėpio“ paslaugos

Trumpalaikė socialinė globa stacionariose socialinės globos įstaigose

4 suaugę neįgalūs asmenys

3.

Grupinio gyvenimo namai neįgaliesiems su proto ir psichine negalia

Grupinio gyvenimo namai

10 neįgaliųjų

4.

Socialinės globos paslaugos neįgaliems tėvams, auginantiems vaiką (-us)

Socialinės globos įstaiga

1 šeima

 

IV SKYRIUS

FINANSAVIMO PLANAS

 

 

12. Socialinių paslaugų finansavimo šaltiniai

 

Eil. Nr.

 

Socialinių paslaugų finansavimo šaltiniai

Pagal faktines išlaidas

 

Pagal planines išlaidas

2019 m.

(tūkst. Eur)

2020 m.

(tūkst. Eur)

2021 m.

(tūkst. Eur)

1.

Savivaldybės biudžeto išlaidos socialinėms paslaugoms

2310,8*

3027,2*

3069,9*

1.1.

palyginti su bendru savivaldybės biudžetu, proc.

3,89

3,90

5,11

2.

Valstybės biudžeto specialioji tikslinė dotacija

1049,7

1409,3

1464,9

 

Iš jų:

 

 

 

2.1.

šeimų socialinei priežiūrai organizuoti

430,1

592,7

644,2

2.2.

asmenų, turinčių sunkią negalią, socialinei globai organizuoti

619,6

816,6

708,4

2.3

akredituotai vaikų dienos socialinei priežiūrai teikti

-

-

112,3

3.

Asmenų mokėjimai už socialines paslaugas

595,0

632,6

661,2

4.

Kitos lėšos (ES lėšos, valstybės biudžeto investicinės lėšos)

531,1

860,1

355,3

 

Iš viso

4486,6

5929,2

5551,3

*įtrauktas savivaldybės socialinės globos įstaigų, Kėdainių bendruomenės socialinio centro, Kėdainių pagalbos šeimai centro, socialinių paslaugų programų, vaikų dienos centrų, pagal sutartis finansuojamų socialinės globos ir socialinės priežiūros paslaugų, seniūnijų teikiamos pagalbos į namus paslaugų, VšĮ Gyvenimo  namų sutrikusio intelekto asmenims finansavimas.

 

12.1. Socialinių paslaugų finansavimo lygio įvertinimas

Bendros išlaidos socialinėms paslaugos finansuoti 2021 m. sudarys 5551,3 tūkst. eurų, iš jų:

-            savivaldybės biudžeto lėšos – 3069,9 tūkst. Eur, arba 55,3 proc. visų išlaidų;

-            valstybės biudžeto specialioji tikslinė dotacija – 1464,9 tūkst. Eur, arba 26,4 proc. visų išlaidų;

-            asmenų mokėjimai už socialines paslaugas –  661,2 tūkst. Eur, arba 11,9 proc. visų išlaidų;

-            Europos Sąjungos lėšos –  355,3 tūkst. Eur, arba 6,4 proc. visų išlaidų.

 

13. Socialinių paslaugų finansavimo iš savivaldybės biudžeto būdai

 

Eil. Nr.

Finansavimo būdai

Lėšos

praėję metai

(2020 m.)

eurais

einamieji metai

(2021 m.)

eurais

1.

Socialinių paslaugų pirkimas

2.

Tiesioginis socialinių paslaugų įstaigų, seniūnijų finansavimas

2741,3

2777

 

Iš jų:

 

 

2.1.

savivaldybės pavaldumo įstaigoms, seniūnijoms

2349

2367

2.2.

ne savivaldybių pavaldumo įstaigoms (regioninių socialinių paslaugų įstaigoms) pagal lėšų finansavimo sutartis, šeimynoms.

392,3

410

3.

Savivaldybės biudžeto lėšos, skirtos nevyriausybinėms organizacijoms

15,1

75,5

4.

Finansavimas, vykdant socialinių paslaugų programas

270,8

217,4

 

Iš viso

3027,2

3069,6

 

14. Lėšos, reikalingos žmogiškųjų išteklių plėtrai

Augant pageidaujančių gauti socialines paslaugas senyvo amžiaus asmenų ir suaugusių asmenų su psichine ar proto negalia asmenų skaičiui ir siekiant apsaugoti labiausiai pažeidžiamą visuomenės dalį, lėšos socialinėms paslaugoms teikti bei socialinių darbuotojų etatams finansuoti turėtų būti didinamos.

Siekiant efektyvesnio socialinių paslaugų organizavimo, būtina investuoti į socialinių darbuotojų kvalifikacijos kėlimą. Socialinių paslaugų įstaigos (Kėdainių bendruomenės socialinis centras, Josvainių ir Šėtos socialiniai ir ugdymo centrai, Dotnuvos slaugos namai, Kėdainių pagalbos šeimai centras) kvalifikacijos tobulinimui 2021 m. planuoja skirti 6,8 tūkst. eurų. Tai santykinai nedidelė suma, nes dalis užsiėmimų darbuotojams (pvz. supervizijos) yra brangūs. Dar 16,1 tūkst. Eur skirta socialinių darbuotojų, dirbančių su šeimomis, kvalifikacijos tobulinimui (ši suma reglamentuota ministro įsakymu ir yra proporcinga valstybės skiriamai darbo užmokesčių lėšų sumai).

 

15. Savivaldybės finansinių galimybių palyginimas su numatytų priemonių finansavimu

Numatytų priemonių finansavimas atitinka savivaldybės finansines galimybes, svarbu, kad būtų užtikrinamas prioritetinių sričių ir naujų paslaugų (dienos socialinės globos, savarankiško gyvenimo namų, grupinio gyvenimo namų, bendruomeninių vaikų globos namų, pagalbos į namus kaimiškose seniūnijose) finansavimas.

 

 

V SKYRIUS

PLĖTROS VIZIJA IR PROGNOZĖ

 

16. Socialinių paslaugų plėtros vizija

Išplėtoti bendruomeninių socialinių paslaugų tinklą, ypatingą dėmesį sutelkiant paslaugų šeimai ir senyvo amžiaus asmenims plėtrai. Tai siekiama investuojant į socialinių paslaugų infrastruktūrą, teikiant naujas socialines paslaugas (grupinio, savarankiško gyvenimo ir bendruomeninių vaikų globos namų paslaugas). Užtikrinti socialinės priežiūros paslaugų kokybę

Teikti ir išplėtoti kokybiškas integralios pagalbos paslaugas (dienos socialinės globos ir slaugos) namuose, sudarant palankias sąlygas asmeniui kuo ilgiau savarankiškai gyventi bendruomenėje, namuose, ten, kur jis gyvena.

Steigti grupinio gyvenimo namus neįgaliesiems, įrengti apsaugotą būstą asmenims su negalia, plėtoti dienos užimtumą.

 

17. Numatomos socialinės paslaugos

2021 m. numatoma plėsti šias paslaugas:

1. Atestuota vaikų dienos socialinė priežiūra.

2. Konsultanto priklausomybės klausimai paslaugos.

3. Akredituoti socialinės priežiūros paslaugas šeimoms, senyvo amžiaus ir neįgaliems asmenims

 

18. Savivaldybės biudžeto augimo perspektyva ir numatomas pokytis

Savivaldybės biudžeto išlaidos 2020 m. – 76 732,1 tūkst. Eur, 2021 m. savivaldybės biudžeto išlaidų planas –  60 032,2 tūkst. Eur, arba 21,8 proc. mažesnės.

 

19. Išteklių prognozė ateinantiems 3 metams

Aktualiausios problemos:

1. Būtina užtikrinti tinkamą Kėdainių pagalbos šeimai centro Globos centro, budinčių globotojų (nuo 6 iki 8), bendruomeninių vaikų globos namų plėtrą, veiklą ir finansavimą, siekiant mažinti institucijoje globojamų vaikų skaičių ir išlaidas institucinei globai.

2. 2021–2023 m. kasmet didinti išlaidas pagalbos į namus senyvo amžiaus ir neįgaliems asmenims po 10 proc., taip sumažinti stacionarios socialinės globos poreikį, lankomosios priežiūros darbuotojus, teikiančius paslaugas atokiai esančiose kaimuose, vienkiemiuose, kur neįmanoma priimti į darbą vietos gyventojų, aprūpinti tarnybiniu transportu. 

3. Užtikrinti atokvėpio paslaugos neįgalius vaikus auginantiems tėvams.

Atsižvelgiant į teisės aktų pakeitimus, bus didinamas socialinių darbuotojų ir socialinių darbuotojų padėjėjų darbo užmokestis.

 

 

 

20. Siūlomos plėsti regioninės socialinės paslaugos, jų rūšys ir prognozuojamas mastas

 

Socialinių paslaugų rūšys (nurodomos pagal žmonių socialines grupes)

Mastas (vietų sk.)

Ilgalaikė asmenų su proto ir psichine negalia socialinė globa

5 neįgalūs suaugę asmenys

1 neįgalus vaikas

„Atokvėpio“ paslaugos

4 suaugę neįgalūs asmenys

Grupinio gyvenimo namai neįgaliesiems su proto ir psichine negalia

10 neįgalių asmenų

Socialinės globos paslaugos neįgaliems tėvams, auginantiems vaiką (-us)

1 šeima

 

VI SKYRIUS

PLANO ĮGYVENDINIMO PRIEŽIŪRA

 

21. Socialinių paslaugų plano įgyvendinimo priežiūros vykdytojai

Už socialinių paslaugų plano įgyvendinimą atsakingas Kėdainių rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrius, socialines paslaugas teikiančios įstaigos, seniūnijos.

 

22. Socialinių paslaugų plano įgyvendinimo priežiūros etapai ir įvertinimo rezultatai

Per 2021 m. analizuoti socialines paslaugas teikiančių įstaigų, seniūnijų teikiamų paslaugų efektyvumą. 2022 m. sausio mėn. Kėdainių rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrius teiks ataskaitą Kėdainių rajono savivaldybės administracijos direktoriui apie socialinių paslaugų Kėdainių rajono savivaldybėje teikimą kartu su teikiama skyriaus ataskaita.

 

23. Pasiektų rezultatų, tikslų ir uždavinių analizė, numatytų vykdyti priemonių efektyvumas

Pasiektų rezultatų, tikslų ir uždavinių analizė bus atlikta 2021 m. spalio-lapkričio mėnesiais pagal šiuos kriterijus:

– savivaldybės biudžeto išlaidos socialinėms paslaugoms, palyginti su visais savivaldybės biudžeto asignavimais;

– socialinių paslaugų (socialinės priežiūros ir globos) gavėjų santykis su bendru savivaldybės gyventojų skaičiumi;

– regioninių socialinių paslaugų poreikis;

  socialinių darbuotojų ir socialinio darbuotojo padėjėjų skaičius;

– asmenų, kuriems nustatytas socialinių paslaugų poreikis ir teiktos socialinės paslaugos, skaičius;

– vietų ir lankytojų skaičius socialines paslaugas teikiančiose įstaigose,

– organizuojamų socialinių paslaugų įvertinimas pagal patvirtintus socialinių paslaugų išvystymo normatyvus.

 

_________________________________