LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRO 2004 M. BALANDŽIO 15 D. ĮSAKYMO NR. V-232 „DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS DARBO REGLAMENTO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2022 m. gruodžio 23 d. Nr.V-1947

Vilnius

 

1. P a k e i č i u Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos darbo reglamentą, patvirtintą Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2004 m. balandžio 15 d. įsakymu Nr. V-232 „Dėl Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos darbo reglamento patvirtinimo“:

1.1. Pakeičiu 8 punkto penktąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

„Lietuvos Respublikos Vyriausybės Europos Sąjungos komisijos posėdžio medžiagoje numatytų svarstyti klausimų pristatymo parengimą ir pateikimą ministerijos atstovui, dalyvausiančiam Lietuvos Respublikos Vyriausybės Europos Sąjungos komisijos posėdyje, organizuoja Tarptautinio bendradarbiavimo skyrius.“

1.2. Pakeičiu 10 punktą ir jį išdėstau taip:

10. Viešuosius pirkimus ministerijoje organizuoja ir vykdo Valstybės turto valdymo ir viešųjų pirkimų skyrius Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2012 m. kovo 12 d. įsakymo Nr. V-189 „Dėl Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos viešųjų pirkimų organizavimo ir vykdymo tvarkos aprašo tvirtinimo“ ir kitų teisės aktų, reguliuojančių viešuosius pirkimus, nustatyta tvarka.“

1.3. Pakeičiu 14 punktą ir jį išdėstau taip:

14. Gauti dokumentai registruojami ministerijos Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyriuje. Dokumentai skirstomi į registruotinus ir neregistruotinus. Registruojant nurodoma dokumento gavimo data, numeris, pavadinimas, siuntėjas ir kita informacija. Registruotini dokumentai registruojami dokumentų valdymo sistemoje. Neregistruojami gauti sveikinimai, kvietimai, reklaminiai bukletai, privataus pobūdžio laiškai, kita korespondencija.

1.4. Pakeičiu 15 punktą ir jį išdėstau taip:

15. Tais atvejais, kai preliminariai įvertinus dokumento turinį, jo tolesnis vykdymas nepriskiriamas ministerijos kompetencijai ir ministerija nėra įgaliota spręsti prašyme, pranešime, skunde išdėstytų klausimų, Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyrius, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu, Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 „Dėl Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisyklių patvirtinimo“, bei Prašymų ir skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijoje taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2007 m. spalio 23 d. įsakymu Nr. V-864 „Dėl Prašymų ir skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijoje taisyklių patvirtinimo“ (toliau – įsakymas Nr. V-864), gautą dokumentą (prašymą, pranešimą, skundą ar kitą dokumentą) ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo dokumento gavimo išsiunčia kompetentingai institucijai ar įstaigai prie ministerijos ir raštu praneša apie tai asmeniui, paaiškindamas persiuntimo priežastį. Persiųstas dokumentas ministerijoje toliau nevykdomas ir ministerijos vadovybės atstovui bei ministerijos administraciniam padaliniui per ministerijos dokumentų valdymo sistemą neperduodamas.

1.5. Pakeičiu 16 punktą ir jį išdėstau taip:

16. Ministerijoje gauti registruotini dokumentų originalai skenuojami ir toliau tvarkomi naudojantis ministerijos dokumentų valdymo sistema. Ministerijoje popierine forma gautų dokumentų originalai lieka ir saugomi Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyriuje, išskyrus investicijų projektus, inventorizacijos dokumentus, dokumentus su pridedamais segtuvais, įrištas ataskaitas, sąskaitas faktūras, garantinius raštus, notarų patvirtintus ir surištus dokumentus, kurie perduodami tiesioginiams dokumentų adresatams (ministerijos administracijos padaliniams).

1.6. Pakeičiu 17 punktą ir jį išdėstau taip:

17. Ministerijos vadovybė ir ministerijos darbuotojai, tiesiogiai iš kitų institucijų, įstaigų, organizacijų, piliečių ir kitų asmenų gavę dokumentus, adresuotus ministerijai, ministrui, viceministrui, ministro patarėjui, ministerijos kancleriui, ministerijos vyriausiajam patarėjui ar kitiems ministerijos darbuotojams, privalo nedelsdami elektroninio ryšio priemonėmis juos pateikti Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyriui – persiųsti ministerijos el. pašto adresu (ministerija@sam.lt).

1.7. Pakeičiu 19 punktą ir jį išdėstau taip:

19. Europos Sąjungos dokumentai, gauti per Lietuvos narystės Europos Sąjungoje informacinę sistemą (toliau – LINESIS), registruojami, tvarkomi vadovaujantis Europos Sąjungos reikalų koordinavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. sausio 9 d. nutarimu Nr. 21 „Dėl Europos Sąjungos reikalų koordinavimo“ (toliau – Europos Sąjungos reikalų koordinavimo taisyklės), nuostatomis. Europos Sąjungos dokumentai, gaunami per LINESIS, yra tvarkomi Tarptautinio bendradarbiavimo skyriuje Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2011 m. kovo 1 d. įsakymo Nr. V-193 „Dėl Europos Sąjungos reikalų koordinavimo Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijoje ir įstaigose prie Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos tvarkos aprašo patvirtinimo“ nustatyta tvarka.“

1.8. Pakeičiu 20 punktą ir jį išdėstau taip:

20. Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyrius registruoja iš teismų gautus dokumentus, įskaitant dokumentus, gaunamus per Lietuvos teismų elektroninį paslaugų portalą (toliau – EPP), ir nedelsdamas juos pateikia ministerijos vadovybės atstovui pagal priskirtą veiklos sritį ir Teisės skyriui. Jeigu iš teismo gautas dokumentas yra skirtas Pacientų sveikatai padarytos žalos nustatymo komisijai (gautas teismo prašymas pateikti su paciento pareiškimo nagrinėjimu Pacientų sveikatai padarytos žalos nustatymo komisijoje susijusią medžiagą), toks teismo dokumentas pateikiamas tiesiogiai Pacientų sveikatai padarytos žalos nustatymo komisijai. Jeigu iš teismo gautas dokumentas skirtas Labai retų žmogaus sveikatos būklių gydymo išlaidų kompensavimo komisijai, jis nukreipiamas vykdyti Valstybinei ligonių kasai prie Sveikatos apsaugos ministerijos. Teisės skyrius kiekvieną darbo dieną (darbo valandomis) tikrina EPP ir stebi, ar Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyrius užregistravo visus per EPP gautus teismo dokumentus, susijusius su naujomis bylomis, procesinių veiksmų atlikimu byloje, ir kitus bylai reikšmingus dokumentus. Nustatęs, kad Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyrius neužregistravo per EPP gauto dokumento, Teisės skyrius nedelsdamas elektroniniu paštu informuoja apie tai Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyrių.

Jeigu ministerijoje gaunamas įsiteisėjęs teismo sprendimas ar teismo sprendimas, kurį privalu vykdyti skubos tvarka (taip pat ir ministerijos atžvilgiu nepalankus teismo sprendimas), Teisės skyrius, gavęs Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyriaus užregistruotą teismo sprendimą, nedelsdamas siūlymus dėl teismo sprendimo vykdymo tvarkos, atsakingų už vykdymą ministerijos struktūrinių padalinių (vykdytojų) ir teismo sprendimo vykdymo terminų kartu su teismo sprendimo kopija elektroninėmis priemonėmis perduoda ministerijos vadovybės atstovui pagal priskirtą veiklos sritį. Jei įsiteisėjęs teismo sprendimas yra draudžiamasis įvykis, Teisės skyrius parengia ministerijos kreipimąsi raštu į draudimo bendrovę dėl draudžiamojo įvykio administravimo.

1.9. Pakeičiu 22 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

22. Užregistravus dokumentą, ministerijos dokumentų valdymo sistemoje nurodomas registracijos numeris ir, esant būtinybei, kontrolės žyma. Registracijos žymoje įrašoma dokumento gavimo data, registracijos numeris, kontrolės žymoje – užduoties įvykdymo data. Nuskenuotas dokumentas Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyriaus darbuotojų dokumentų valdymo sistema perduodamas susipažinti ir spręsti dėl jo vykdymo:“.

1.10. Pakeičiu 22.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

22.2. ministro patarėjui ar ministerijos vyriausiajam patarėjui – kai atsakoma į jo pasirašytą dokumentą ar pagal dokumento turinį aiškiai matyti, kad dokumentas priskirtinas konkretaus ministro patarėjo ar ministerijos vyriausiojo patarėjo veiklos sričiai, nurodytai pareigybės aprašyme ar ministro pavedime (apie šias sritis ministro patarėjas ar ministerijos vyriausiasis patarėjas informuoja Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyrių);“.

1.11. Pakeičiu 22.5 papunktį ir jį išdėstau taip:

22.5. darbuotojui – jei dokumentas, į kurį atsakoma, buvo rengtas šio darbuotojo arba dokumentų valdymo sistemoje matyti, kad atitinkamą to paties (ar panašaus) pobūdžio klausimą nagrinėja (renka informaciją, rengia atsakymus ir kt.) konkretus darbuotojas arba pagal dokumento turinį aiškiai matyti, kad dokumentas priskirtinas konkretaus darbuotojo veiklos sričiai, nurodytai pareigybės aprašyme ar ministro pavedime (apie šias sritis darbuotojas informuoja Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyrių).

1.12. Pakeičiu 25 punktą ir jį išdėstau taip:

25. Ministerijos pavaldžios įstaigos joms nukreiptus dokumentus per dokumentų valdymo sistemą turi peržiūrėti ne vėliau kaip per vieną darbo dieną.

Ministerijai pavaldžios įstaigos pateikta atsakymo kopija su lydraščiu teikiama registruoti Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyriui. Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyriaus darbuotojas pateiktą atsakymo kopiją dokumentų valdymo sistemoje susieja su kontroliuojamu dokumentu.

1.13. Pakeičiu 37 punktą ir jį išdėstau taip:

37. Jeigu pavedimas skirtas keliems vykdytojams, ministro, viceministro, ministerijos kanclerio dokumentus tvarkantys ministro padėjėja, Veiklos administravimo skyriaus darbuotojai arba tiesiogiai ministras, viceministras, ministerijos kancleris, ministro patarėjas ar ministerijos vyriausiasis patarėjas ministerijos dokumentų valdymo sistemoje pavedimą nukreipia kiekvienam pavedimo vykdytojui. Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyrius kiekvieną penktadienį apie neįvykdytus Lietuvos Respublikos Vyriausybės kontroliuojamus pavedimus informuoja ministrą, viceministrus, ministerijos kanclerį, ministerijos administracijos padalinius bei ministerijai pavaldžių įstaigų vadovus.“

1.14. Pakeičiu 40 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

40. Ministro pasirašomus dokumentus su priedais (išskyrus įsakymų projektus personalo administravimo klausimais) prieš teikiant ministrui pasirašyti privalomai vizuoja dokumentą rengęs ministerijos darbuotojas ir dokumentą rengusio ministerijos administracijos padalinio vadovas, jei dokumentą rengė ministerijai pavaldi įstaiga, – šios įstaigos vadovas, ministerijos darbuotojas, dalyvavęs rengiant, vertinant, teikiant pastabas ar pasiūlymus rengiant dokumento projektą, jei dokumento su juo suderinti nepavyko arba dokumentas po derinimo pasikeitė (išskyrus redakcinio pobūdžio pasikeitimus), – viceministras ir (ar) patarėjas pagal ministro nustatytą veiklos sritį, ir (ar) ministerijos vyriausiasis patarėjas. Dokumentai (išskyrus norminio pobūdžio teisės aktus), parengti lietuvių kalba, ministro ar viceministro nurodymu gali būti suderinti su ministerijos darbuotoju, atsakingu už dokumentų redagavimą. Ministerijai pavaldžios įstaigos parengti dokumentai su ministerijos darbuotoju, atsakingu už dokumentų redagavimą, derinami tik tuo atveju, jei ministerijai pavaldžioje įstaigoje nėra darbuotojo, atsakingo už dokumentų redagavimą. Jei ministerijai pavaldžioje įstaigoje yra darbuotojas, atsakingas už dokumentų redagavimą, ministerijai pavaldžios įstaigos parengti teisės aktų projektai turi būti su juo suderinti (jo vizuoti). Dokumentai, parengti užsienio kalba, turi būti pavizuoti Tarptautinio bendradarbiavimo skyriaus vedėjo arba jo funkcijas vykdančio valstybės tarnautojo, esant galimybei, turi būti suderinti su vertėju.“

1.15. Pakeičiu 40 punkto antrąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

Ministro pasirašomų norminio pobūdžio teisės aktų projektus taip pat vizuoja Teisės skyriaus vedėjas arba jo funkcijas vykdantis valstybės tarnautojas, arba kitas Teisės skyriaus vedėjo nurodytas skyriaus valstybės tarnautojas ir ministerijos darbuotojas, atsakingas už kalbos redagavimą.“

1.16. Pakeičiu 40 punkto šeštąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

„Ministro arba jo įgalioto asmens pasirašomas sutartis (išskyrus sutartis, parengtas vykdant viešąjį pirkimą), ministerijos ieškinius, pareiškimus, skundus, atsiliepimus bei kitus procesinius dokumentus teismams, prieš teikiant ministrui pasirašyti, vizuoja tiesioginis dokumento rengėjas, ministerijos administracijos padalinio vadovas, Teisės skyriaus vedėjas, jei dokumentas rengtas ne šio ministerijos administracijos padalinio, – ministerijos kancleris. Jei viešajam pirkimui vykdyti nebuvo sudaryta komisija, sutartį, parengtą vykdant viešąjį pirkimą, vizuoja sutarties rengėjas, sutartį rengusio ministerijos administracijos padalinio vadovas, viešąjį pirkimą inicijavusio ministerijos administracijos padalinio vadovas, o jeigu komisija buvo sudaryta – viešojo pirkimo komisijos nariai, Valstybės turto valdymo ir viešųjų pirkimų skyriaus vedėjas, viešąjį pirkimą inicijavusio ministerijos administracijos padalinio vadovas. Sutarties, parengtos vykdant viešąjį pirkimą, projektas dokumentų valdymo sistemoje esant galimybei turi būti susietas su dokumentais, įrodančiais, kad laikomasi viešojo pirkimo procedūrų.“

1.17. Pakeičiu 41 punktą ir jį išdėstau taip:

41. Viceministrai pagal ministro nustatytas administravimo sritis pasirašo raštus, siunčiamus Lietuvos Respublikos Prezidento patarėjams, Lietuvos Respublikos Seimo narių patarėjams ir padėjėjams, Ministro Pirmininko patarėjams ir ministerijoms, kai atsakoma į kitų ministerijų viceministrų pasirašytus raštus, atsakymus į fizinių ir juridinių asmenų raštus, kitų valstybės institucijų ar įstaigų persiųstus ministerijai pagal kompetenciją dokumentus, taip pat kitus teisės aktų jiems pasirašyti priskirtus dokumentus. Prireikus šiuos dokumentus gali pasirašyti ministerijos kancleris. Viceministro pasirašomus dokumentus su priedais, prieš teikiant viceministrui pasirašyti, vizuoja dokumentą rengęs ministerijos darbuotojas, dokumentą rengusio ministerijos administracijos padalinio vadovas, jei dokumentą rengė ministerijai pavaldi įstaiga, – šios įstaigos vadovas, ministerijos darbuotojas, dalyvavęs rengiant, vertinant, teikiant pastabas ar pasiūlymus dėl minėto dokumento, jei dokumento su juo suderinti nepavyko arba dokumentas po derinimo pasikeitė (išskyrus redakcinio pobūdžio pasikeitimus), – patarėjas pagal ministro nustatytą veiklos sritį, ir (ar) ministerijos vyriausiasis patarėjas. Dokumentai (išskyrus dokumentus, kuriais teikiami norminio pobūdžio teisės aktai), parengti lietuvių kalba, viceministro nurodymu gali būti suderinti su ministerijos darbuotoju, atsakingu už dokumentų redagavimą. Ministerijai pavaldžios įstaigos parengti dokumentai su ministerijos darbuotoju, atsakingu už dokumentų redagavimą, derinami tik tuo atveju, jei ministerijai pavaldžioje įstaigoje nėra darbuotojo, atsakingo už dokumentų redagavimą. Jei ministerijai pavaldžioje įstaigoje yra darbuotojas, atsakingas už dokumentų redagavimą, ministerijai pavaldžios įstaigos parengti teisės aktų projektai turi būti su juo suderinti (jo vizuoti). Dokumentai, parengti užsienio kalba, turi būti pavizuoti ir Tarptautinio bendradarbiavimo skyriaus vedėjo arba jo funkcijas vykdančio valstybės tarnautojo, esant galimybei, turi būti suderinti su vertėju.“

1.18. Pakeičiu 44 punktą ir jį išdėstau taip:

44. Ministras gali pasirašyti dokumentus nesilaikydamas Reglamente nustatytos dokumentų vizavimo (pasirašymo) tvarkos.

Jei rengiamas dokumentas yra skubus (jo parengimo terminas yra trumpas), dokumento vizavimas gali būti atliekamas nesilaikant Reglamente nustatytų terminų, informuojant Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyrių.

Reglamento nuostatos dėl Vyriausybės priimamų teisės aktų (jų lydimųjų dokumentų) pasirašymo (vizavimo) taikomos tiek, kiek to nereglamentuoja Vyriausybės darbo reglamento nuostatos.

1.19. Pakeičiu 45 punktą ir jį išdėstau taip:

45. Ministerijoje dokumentai, kurie yra siunčiami valstybės įstaigoms ir institucijoms, kitiems juridiniams ar fiziniams asmenims, rengiami tik elektroniniu būdu, o jei asmuo prašyme ar skunde nurodo, kad pageidauja gauti atsakymą raštu (popieriniu formatu), arba jei asmens prašyme ar skunde nenurodytas elektroninio pašto adresas, kuriuo asmeniui būtų galima išsiųsti atsakymą elektroniniu formatu, dokumentų valdymo sistemoje suformuojamas elektroninio dokumento nuorašas, atspausdinamas ir asmeniui išsiunčiamas paštu. Dokumentus (išskyrus siunčiamuosius vidaus dokumentus) registruoja ir siunčia (išskyrus dokumentus, siunčiamus centrinės viešųjų pirkimų informacinės sistemos priemonėmis) Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyrius jų pasirašymo ir pateikimo dieną, kai jie Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyriui pateikiami ne vėliau kaip likus vienai valandai iki darbo dienos pabaigos. Ministerijos administracijos  padaliniai, teikdami registruoti dokumentus, tai pažymi dokumentų valdymo sistemoje. Pavaldžių įstaigų rengtus dokumentus dokumentų valdymo sistemoje pažymi Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyriaus darbuotojas, kuris siunčia paštą, kartu dokumentų valdymo sistemoje pažymėdamas, kad dokumento užduotis įvykdyta.

1.20. Pakeičiu 46 punktą ir jį išdėstau taip:

46. Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyrius tikrina, ar siunčiami dokumentai tinkamai įforminti. Ne pagal dokumentų rengimo reikalavimus parengti dokumentai grąžinami rengėjams.

1.21. Pakeičiu 47 punktą ir jį išdėstau taip:

47. Ministerijai pavaldžių įstaigų parengti įsakymų projektai pirmiausia pateikiami Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyriui. Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyriaus darbuotojas dokumentų valdymo sistemoje pažymi įsakymo projekto duomenis, nustato įsakymo projekto vizavimo, pasirašymo ir registravimo seką ir perduoda jį pirmajam sekoje nurodytam ministerijos administracijos padaliniui ar darbuotojui. Tolesnis vizavimas atliekamas Reglamento nustatyta tvarka. Dėl darbo su dokumentu sekos nustatymo Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyriaus darbuotojas gali konsultuotis su ministerijos administracijos padaliniais pagal kompetenciją.

1.22. Pakeičiu 48 punktą ir jį išdėstau taip:

48. Sutartys (išskyrus darbo sutartis ir kitas sutartis personalo administravimo klausimais) bei perdavimo–priėmimo aktai rengiami elektroniniu būdu, išskyrus atvejus, kai viena iš pasirašančių šalių neturi techninių galimybių pasirašyti elektroniniu kvalifikuotu parašu, ir registruojami Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyriaus atsakingo darbuotojo jų pasirašymo dieną. Ministerijos ūkinės finansinės veiklos popierinės sutartys (registras „S“) saugomos Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyriuje, o kitos pagal kompetenciją perduodamos Valstybės turto valdymo ir viešųjų pirkimų skyriui ar Finansų valdymo ir kontrolės skyriui.

1.23. Pakeičiu 49 punktą ir jį išdėstau taip:

49. Siunčiami dokumentai registruojami dokumentų valdymo sistemoje, susiejami su gaunamu dokumentu, fiksuojama dokumento siuntimo data, numeris, pavadinimas, adresatas, rengėjas, byla, kurioje saugomas dokumentas, ir kita informacija. Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyriuje registruoti dokumentai laikomi oficialiai išsiųstais. Europos Sąjungos dokumentai, gauti per LINESIS, registruojami, tvarkomi vadovaujantis Europos Sąjungos reikalų koordinavimo taisyklių nuostatomis.

1.24. Pakeičiu 50 punktą ir jį išdėstau taip:

50. Ministro įsakymai ir kanclerio potvarkiai rengiami tik elektroniniu būdu. Juos registruoja Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyrius. Pasirašyti ministro įsakymai registruojami jų pasirašymo dienos data. Ministro įsakymui suteikiamas registravimo eilės numeris pagal bendrąją numeraciją nuo metų pradžios iki pabaigos. Užregistravus ministro įsakymą, per dokumentų valdymo sistemą išsiunčiamos susipažinimo užduotys atsakingiems darbuotojams, jeigu jie nebuvo įtraukti į įsakymo vizavimo seką. Jeigu priimamas kelių ministrų bendras įsakymas, jis registruojamas po to, kai įsakymą pasirašo visi ministrai, paskutinio ministro pasirašymo dienos data. Už ministerijos dokumentų valdymą atsakingas ministerijos, kurios ministras inicijavo įsakymą, administracijos padalinys suderina su kitų ministerijų, kurių ministrai pasirašė bendrą įsakymą, ministerijos administracijos padaliniais, atsakingais už dokumentų valdymą, įsakymo registravimo datą bei numerį ir jį registruoja.

1.25. Pakeičiu 59 punktą ir jį išdėstau taip:

59. Parengti teisės aktų projektai su suinteresuotomis institucijomis ir visuomene derinami naudojantis Teisės aktų informacine sistema (toliau – TAIS) Vyriausybės darbo reglamento, Teisės aktų informacinės sistemos naudojimo teisėkūrai tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2013 m. gruodžio 27 d. įsakymu Nr. 1R-312 „Dėl Teisės aktų informacinės sistemos naudojimo teisėkūrai tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka. Įsakymų projektų derinimo TAIS terminai nustatomi atsižvelgiant į Vyriausybės darbo reglamente nustatytus teisės aktų projektų derinimo terminus. Rengiant teisės akto projekto derinimo raštą būtina darbų sekos derinimo etape nurodyti Korupcijos prevencijos ir vidaus tyrimų skyriaus vedėją. Korupcijos prevencijos ir vidaus tyrimų skyrius, parengęs teisės akto projekto antikorupcinio vertinimo pažymą, ją užregistruoja DVS ir susieja su projekto derinimo rašto projektu. Ministerijos parengtus teisės aktų projektus, išvadas dėl teisės aktų projektų kartu su jų lydimaisiais dokumentais TAIS skelbia ministerijos administracijos padalinio arba įstaigos prie ministerijos, kuri parengė teisės akto projektą, darbuotojas, tvarkantis ministerijos administracijos padalinio arba įstaigos prie ministerijos dokumentus, arba, jei jo nėra, teisės akto ar išvados projekto rengėjas.“

1.26. Pakeičiu 591 punktą ir jį išdėstau taip:

591. Jei įsakymo projektas neteikiamas derinti konkretiems suinteresuotiems asmenims ir prie jo nepridėtas lydraštis (teikimas derinti), įsakymo projekto rengėjas dokumentų valdymo sistemoje pastabų skiltyje, o jei įsakymo projektą parengė ministerijai pavaldi įstaiga – lydraštyje, kuriuo įsakymo projektas teikiamas ministerijai, turi nurodyti, ar ministro įsakymo projektas skelbiamas TAIS.  TAIS neskelbiami nenorminiai įsakymų projektai, taip pat įsakymų projektai, kuriuose siūlomi tik redakciniai ir (ar) teisės technikos pakeitimai. Jei įsakymo projektas turi būti skelbiamas TAIS (atsižvelgiant į įsakymo projekto rengėjo nurodymą ir (arba) projekto turinį), Teisės skyriaus vedėjas arba jo funkcijas vykdantis valstybės tarnautojas, arba kitas Teisės skyriaus vedėjo paskirtas skyriaus valstybės tarnautojas, vizuodamas įsakymo projektą, pastabų skiltyje įrašo „Skelbti TAIS“ ir į vizavimo seką įtraukia Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyriaus vedėją. Toks įsakymo projektas ministro pasirašomas (tęsiama darbų seka dokumentų valdymo sistemoje) tik po derinimo TAIS Reglamento 62 punkte nustatyta tvarka.

Jei įsakymo projektas teikiamas derinti konkretiems suinteresuotiems asmenims ir prie jo pridėtas lydraštis (teikimas derinti), įsakymo projekto rengėjas, o jei įsakymo projektą parengė ministerijai pavaldi įstaiga – Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyriaus darbuotojas, registruodamas įsakymo projektą dokumentų valdymo sistemoje, pastabų skiltyje nurodo „Skelbti TAIS“.“

1.27. Pakeičiu 61 punktą ir jį išdėstau taip:

61. Reglamento nustatyta tvarka ministerijos vadovybės pasirašytus (vizuotus) teisės aktų projektus ir jų lydimuosius dokumentus, teikiamus suinteresuotoms institucijoms ir Lietuvos Respublikos Vyriausybei, išvadas, teikiamas suinteresuotoms institucijoms dėl teisės aktų projektų, Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyriaus darbuotojai, o Reglamento 591 punkto pirmojoje pastraipoje nurodytu atveju – Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyriaus vedėjas elektroniniu paštu siunčia teisės akto projekto ar išvados rengėjui ministerijoje ar pavaldžioje įstaigoje. Tik gavus Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyriaus atsiųstą teisės akto projektą ar išvadą dėl teisės akto projekto, teisės akto projektas ir jo lydimieji dokumentai, išvados dėl teisės aktų projektų yra skelbiamos TAIS.

1.28. Pakeičiu 62 punktą ir jį išdėstau taip:

62. Reglamento 591 punkto pirmojoje pastraipoje nurodytu atveju įsakymo projekto rengėjas, gavęs suinteresuotų institucijų pastabas dėl teisės akto projekto, apie tai elektroniniu paštu informuoja Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyriaus vedėją, kuris nutraukia įsakymo projekto vizavimo seką Dokumentų valdymo sistemoje. Jei įsakymo projekto rengėjas gautoms pastaboms ar daliai jų nepritaria, parengia derinimo pažymą, kuri vizuojant įsakymo projektą iš naujo dokumentų valdymo sistemoje pridedama prie įsakymo projekto.

Jei įsakymo projekto rengėjas pastabų įsakymo projektui negauna, jis apie tai elektroniniu paštu informuoja Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyriaus vedėją, ir toks įsakymo projektas teikiamas pasirašyti ministrui ir registruojamas Reglamento nustatyta tvarka.

1.29. Pakeičiu 64 punktą ir jį išdėstau taip:

64. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymu bei kitais teisės aktais, ministro įsakymai (norminiai) skelbiami Teisės aktų registre, kai dokumentų valdymo sistemoje pastabų skiltyje rengėjo yra nurodyta „Skelbti Teisės aktų registre“ ir Teisės skyriaus vedėjo arba jo funkcijas vykdančio valstybės tarnautojo, arba kito Teisės skyriaus vedėjo paskirto skyriaus valstybės tarnautojo vizuojant nurodyta „Skelbti TAR“. Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyrius Teisės aktų registre paskelbia dokumentų valdymo sistemoje suformuotą ir ministro kvalifikuotu elektroniniu parašu pasirašytą ADOC formato įsakymą, kuris kartu su priedais (jei tokių yra) atitinka Elektroniniu parašu pasirašyto elektroninio dokumento specifikacijoje ADOC-V1.0, patvirtintoje Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2009 m. rugsėjo 7 d. įsakymu Nr. V-60 „Dėl Elektroniniu parašu pasirašyto elektroninio dokumento specifikacijos ADOC-V1.0 patvirtinimo“, nustatytus reikalavimus. Ministro įsakymai Teisės aktų registre įregistruojami ir paskelbiami ne vėliau kaip kitą darbo dieną po jų pasirašymo. Už ministro įsakymo paskelbimą Teisės aktų registre atsako Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyrius.“

1.30. Pakeičiu 65 punktą ir jį išdėstau taip:

65. Kai įsakymas yra užregistruotas, bet ADOC dokumentas yra suformuotas klaidingai, Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyrius apie tai informuoja rengėją, kuris tą pačią dieną Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyriui pateikia tinkamai ADOC formatu parengtą ir elektroniniu parašu pavizuotą bei ministro kvalifikuotu elektroniniu parašu pasirašytą įsakymą.

1.31. Pakeičiu 66 punktą ir jį išdėstau taip:

66. Visuomenės informavimu ir viešosios nuomonės apie ministerijos veiklą formavimu rūpinasi ministro patarėjas ryšiams su visuomene ir Komunikacijos skyrius. Jie pagal kompetenciją teikia informaciją, organizuoja ministerijos kompetencijos klausimų komentarų pateikimą visuomenės informavimo priemonėms ir visuomenei, informuoja apie ministerijos vadovybės, darbuotojų vizitus, susitikimus, pasitarimus, svarbiausius sprendimus, dokumentus, kitus su ministerijos veikla susijusius klausimus, rengia pranešimus visuomenės informavimo priemonėms, taip pat platina informaciją elektroniniu paštu. Išplatinta informacija visuomenės informavimo priemonėms ir visuomenei turi būti suderinta su ministerijos vadovybe bei atitikti oficialią ministerijos poziciją. Informacinius pranešimus pasirašo ministro patarėjas ryšiams su visuomene ar Komunikacijos skyriaus darbuotojas.

Informaciją ministro patarėjui ryšiams su visuomene ir Komunikacijos skyriui pagal kompetenciją ir priskirtą veiklos sritį teikia ministerijos administracijos padaliniai.“

1.32. Pakeičiu 68 punktą ir jį išdėstau taip:

68. Ministerijos darbuotojai, gavę iš visuomenės informavimo priemonių atstovų prašymus pateikti informaciją ar pageidavimus dėl interviu, privalo apie tai nedelsdami informuoti ministro patarėją ryšiams su visuomene ar Komunikacijos skyrių.

Su ministerijos darbuotojais pagal kompetenciją suderintus atsakymus visuomenės informavimo priemonių atstovams teikia ministro patarėjas ryšiams su visuomene ar Komunikacijos skyrius.“

1.33. Pakeičiu 71 punktą ir jį išdėstau taip:

71. Į bendro pobūdžio klausimus, gautus ministerijos interneto svetainėje, elektroniniu paštu, socialiniuose tinkluose ir gyventojų aptarnavimo telefono numeriais nedelsdami atsako už gyventojų aptarnavimą atsakingi darbuotojai. Kitais atvejais kreipimaisi registruojami dokumentų valdymo sistemoje ir nukreipiami vykdyti ministerijos administracijos padaliniams pagal kompetenciją šio reglamento nustatyta tvarka. Bendro pobūdžio atsakymų skelbimą ministerijos interneto svetainės skiltyje „DUK“ (dažniausiai užduodami klausimai) organizuoja Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyrius.

1.34. Pakeičiu 74 punktą ir jį išdėstau taip:

74. Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyrius organizuoja asmenų priėmimą ministerijoje, esant poreikiui registruoja gyventojus konsultuotis su viceministrais, ministro patarėjais, ministerijos kancleriu, ministerijos administracijos padalinių vadovais pagal kompetenciją ir priskirtą veiklos sritį.

1.35. Pakeičiu 75 punktą ir jį išdėstau taip:

75. Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyrius rengia informaciją apie ministerijoje gautų asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo rezultatus, taip pat informaciją apie asmenų priėmimą ir konsultavimą ministerijos priimamajame.

1.36. Pakeičiu 76 punktą ir jį išdėstau taip:

76. Asmenis, besikreipiančius į ministeriją tiesiogiai (į ministerijos priimamąjį) ar telefonu, Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyrius registruoja dokumentų valdymo sistemoje. Šių asmenų prašymai ir skundai nagrinėjami įsakymo Nr. V-864 nustatyta tvarka.

2. N u s t a t a u, kad šis įsakymas įsigalioja 2023 m. sausio 1 d.

 

 

 

Sveikatos apsaugos ministras Arūnas Dulkys