KAUNO APYLINKĖS TEISMO PIRMININKAS

 

Į S A K Y M A S

Dėl KAUNO APYLINKĖS TEISMO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2021 m. gruodžio 28 d. Nr. VE-309

Kaunas

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos teismų įstatymo 103 straipsnio 2 dalimi, 106 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 8 straipsniu, atsižvelgdamas į tai, kad iškilo poreikis tobulinti Kauno apylinkės teismo struktūrą ir suderinus nurodytą klausimą su Kauno apylinkės teismo darbo taryba bei gavus jos 2021 m. gruodžio 27 d. poziciją, kad pateiktai Kauno apylinkės teismo struktūros schemai pritarta,

1T v i r t i n u Kauno apylinkės teismo nuostatus (toliau – Nuostatai, pridedama).

2.  P a n a i k i n u Kauno apylinkės teismo nuostatus, patvirtintus Kauno apylinkės teismo pirmininko 2020 m. spalio 29 d. įsakymu Nr. V-228 „Dėl nuostatų patvirtinimo“.

3.    N u s t a t a u, kad šis įsakymas ir juo patvirtinti Nuostatai įsigalioja nuo jų paskelbimo Teisės aktų registre (TAR).

4.    Į p a r e i g o j u teismo kanclerę šį Įsakymą ir juo patvirtintus Nuostatus paskelbti Teisės aktų registre.

5.    P a v e d u teismo administracijos sekretorei:

5.1. su šiuo Įsakymu patvirtintais Nuostatais jiems įsigaliojus pasirašytinai supažindinti visus Kauno apylinkės teismo darbuotojus;

5.2. šiuo įsakymu patvirtintus Nuostatus jiems įsigaliojus paskelbti teismo interneto puslapio skilties „Administracinė informacija“ poskiltyje „Nuostatai“ bei intraneto puslapio skilties „Dokumentai“ poskiltyje „Kauno apylinkės teismo nuostatai“.

 

 

 

Teismo pirmininkas                                                                                                     Arūnas Purvainis

 

PATVIRTINTA

Kauno apylinkės teismo pirmininko

2021 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. VE-309

 

KAUNO APYLINKĖS TEISMO NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Kauno apylinkės teismo nuostatai (toliau - Nuostatai) nustato Teismo organizacinę struktūrą, uždavinius, funkcijas bei teises.

2. Kauno apylinkės teismas (toliau – Teismas) yra Lietuvos Respublikos teisminės valdžios institucija, vykdanti teisingumą Lietuvos Respublikos vardu.

3. Teismas savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos teismų įstatymu (toliau – Teismų įstatymas) ir kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Europos Sąjungos teisės normomis ir Europos Sąjungos teisminių institucijų sprendimais, taip pat jų prejudiciniais sprendimais Europos Sąjungos teisės aktų aiškinimo ir galiojimo klausimais, Lietuvos Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, taip pat šiais nuostatais, Teismo Darbo reglamentu (toliau-Reglamentas) bei kitais Lietuvos Respublikoje galiojančiais teisės aktais.

4. Teismo veikla valdymo ir darbo organizavimo srityse grindžiama įstatymo viršenybės, objektyvumo, proporcingumo, nepiktnaudžiavimo valdžia, tarnybinės pagalbos, efektyvumo, subsidiarumo, vieno langelio, lygiateisiškumo, skaidrumo, atsakomybės už priimtus sprendimus, naujovių ir atvirumo permainoms bei kitais atsakingo valdymo principais.

5. Teismas yra viešasis juridinis asmuo (biudžetinė įstaiga), registruotas Juridinių asmenų registre (juridinio asmens kodas 302942349), turintis ūkinį, finansinį, organizacinį ir teisinį savarankiškumą bei nepriklausomumą, tvarkantis teismo buhalterinę apskaitą, valdantis ir disponuojantis bei naudojantis jam patikėtą turtą. Teismas finansuojamas iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto, per teismų savivaldos institucijas ir iš kitų valstybės finansinių šaltinių.

6. Teismo pavadinimas – Kauno apylinkės teismas. Teismo buveinės adresas - Laisvės al. 103, LT-44291, Kaunas, Lietuvos Respublika.

7. Kauno apylinkės teismas susideda iš:

7.1. Kauno apylinkės teismo Kauno rūmų - Laisvės al. 103, LT-44291, Kaunas, Lietuvos Respublika bei Kęstučio g. 29, LT-44312, Kaunas, Lietuvos Respublika.

7.2. Kauno apylinkės teismo Kaišiadorių rūmų – Gedimino g. 87, LT-56144, Kaišiadorys, Lietuvos Respublika.

7.3. Kauno apylinkės teismo Kėdainių rūmų – Didžioji g. 64-2, LT-57273, Kėdainiai, Lietuvos Respublika.

7.4. Kauno apylinkės teismo Jonavos rūmų – Vasario 16-osios g. 3, LT-55169, Jonava, Lietuvos Respublika.

8. Teisėjų valdžios vykdant teisingumą simboliai yra mantija ir ženklas su Lietuvos valstybės herbu. Teisėjai bylas nagrinėja dėvėdami mantijas ir ženklus su Lietuvos valstybės herbu. Teismo posėdžių salėje privalo būti Lietuvos valstybės vėliava ir Lietuvos valstybės herbas. 

9. Teismas turi šešis antspaudus su Lietuvos Respublikos valstybės herbu ir kitus rekvizitus, taip pat savo sąskaitą banke. Teismas turi interneto svetainę (https://kauno.teismai.lt/), kurioje skelbiami vieši pranešimai ir kita informacija. Teisės aktų nustatytais atvejais vieši pranešimai skelbiami ir kitose visuomenės informavimo priemonėse.

 

II SKYRIUS

TEISMO STEIGIMAS IR JO KOMPETENCIJA VYKDANT TEISINGUMĄ

 

10. Teismas steigiamas ir jo veiklos teritorija bei kompetencija nustatoma įstatymu.

11. Teismo teisėjų skaičių nustato Lietuvos Respublikos Prezidentas Teisėjų tarybos patarimu.

12. Kauno apylinkės teismas yra bendrosios kompetencijos teismas, kuriame nagrinėjamos civilinės ir baudžiamosios bylos, Teismo kompetencijai įstatymu priskirtos administracinių nusižengimų bylos. Teismo teisėjai atlieka ikiteisminio tyrimo teisėjo, taip pat kitas apylinkės teismo kompetencijai įstatymų priskirtas funkcijas.

13. Teismas yra pirmoji instancija:

13.1. civilinėms byloms, įstatymų priskirtoms jo kompetencijai;

13.2. baudžiamosioms byloms, įstatymų priskirtoms jo kompetencijai;

13.3. administracinių nusižengimų byloms, įstatymų priskirtoms jo kompetencijai;

13.4. byloms, susijusioms su sprendimų ir nuosprendžių vykdymu.

14. Teismas, vykdydamas teisingumą, yra nepriklausomas nuo kitų valstybės valdžios institucijų, pareigūnų, politinių partijų, politinių ir visuomeninių organizacijų ir kitų asmenų.

15. Teisėjai, vykdydami teisingumą:

15.1. yra nepriklausomi nuo proceso dalyvių, teismų administracijos, kitų teisėjų, valstybės valdžios institucijų, pareigūnų bei kitų asmenų. Jiems negali būti daromas joks politinis, ekonominis, psichologinis, socialinis spaudimas ar kitoks neteisėtas poveikis, kuris galėtų turėti įtakos jų sprendimams;

15.2. veikia nešališkai ir klauso tik įstatymų. Niekas neturi teisės reikalauti, kad teisėjas atsiskaitytų dėl konkrečioje byloje priimto sprendimo.

 

III SKYRIUS

TEISMO TEISĖS

 

16. Teismas turi šias teises:

16.1. gauti iš valstybės įstaigų ir organizacijų, savivaldos institucijų, kitų teismų, įmonių bei kitų fizinių ir juridinių asmenų informaciją, reikalingą priskirtoms funkcijoms vykdyti;

16.2. nagrinėti nustatyta tvarka pagal kompetenciją juridinių ir fizinių asmenų pareiškimus, skundus bei pasiūlymus, priimti sprendimus ir įgyvendinti reikiamas priemones;

16.3. bendradarbiauti su Lietuvos, Europos Sąjungos ir kitų užsienio valstybių institucijomis bei įstaigomis savo veiklos klausimais, pagal kompetenciją sudaryti sutartis ir susitarimus;

16.4. kitas Lietuvos Respublikos teisės aktais suteiktas teises.

 

IV SKYRIUS

TEISMO VALDYMAS, TEISMO PERSONALAS IR TEISMO STRUKTŪRA

 

17. Teismą sudaro – teismo pirmininkas, teismo pirmininko pavaduotojai, teisėjai, teismo pirmininko patarėjas, teismo kancleris, valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis.

18. Teismo, kaip valstybės valdžios institucijos ir biudžetinės įstaigos, vadovas yra Kauno apylinkės teismo pirmininkas (toliau – teismo pirmininkas), kuris skiriamas ir atleidžiamas Teismų įstatymo nustatyta tvarka.

19. Teismo pirmininkas, teismo pirmininko pavaduotojai vadovauja Teismo organizaciniam darbui, įgyvendina teisės aktuose numatytas Teismo vidinio administravimo funkcijas.

20. Teismo pirmininkas jam paskirtas teismo valdymo ir administravimo funkcijas atlieka asmeniškai, tačiau prireikus, teismo pirmininkas dalį jam priskirtų Teismo veiklos organizavimo funkcijų gali pavesti atlikti teismo pirmininko pavaduotojams, kitiems teisėjams, teismo kancleriui.

21. Nesant Teismo pirmininko, jo pareigas eina didžiausią teisėjo darbo stažą Teisme turintis teismo pirmininko pavaduotojas. Kai Teisme nėra nei teismo pirmininko, nei teismo pirmininko pavaduotojo, teismo pirmininko pareigas eina kitas, didžiausią darbo stažą Teisme turintis, teisėjas.

22. Teismo administraciją sudaro Teismo kancleris ir struktūriniai padaliniai: Teismo kanclerio tarnyba, Raštinės skyrius, Archyvas, Finansų skyrius, Informacinių technologijų skyrius, Ūkio skyrius.

23. Teismo administracijai ir Teismo kanclerio tarnybai vadovauja teismo kancleris – teismo pirmininkui pavaldus karjeros valstybės tarnautojas, kurį penkerių metų kadencijai konkurso būdu Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka priima į pareigas ir atleidžia iš jų Teismo pirmininkas.

24. Kitiems Teismo struktūriniams padaliniams vadovauja ir už jų darbą atsako atitinkamo struktūrinio padalinio vedėjas.

25. Teismo struktūrinių padalinių, Teismo darbuotojų ir valstybės tarnautojų veikla organizuojama vadovaujantis Reglamentu, šiais nuostatais, Vidaus tvarkos taisyklėmis, Teismo struktūrinių padalinių nuostatais, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių aprašymais, kitais teisės aktais.

26. Teismo pirmininkas organizuoja Teismo vidinį administravimą:

26.1. sprendžia Teismo pirmininko kompetencijai priklausančius klausimus ir yra atsakingas už Teismo kompetencijai priskirtų uždavinių įgyvendinimą ir funkcijų atlikimą;

26.2. kontroliuoja, kad Teismo veikloje būtų laikomasi tarptautinių teisės aktų, Lietuvos Respublikos įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, Teisėjų tarybos nutarimų ir kitų teisės aktų;

26.3. vadovauja Teismui, organizuoja jo darbą, koordinuoja, kontroliuoja Teismo veiklą teisės aktų nustatyta tvarka;

26.4. tvirtina Teismo vidaus teisės aktus, reglamentuojančius Teismo darbo organizavimą ir veiklą;

26.5. vadovaudamasis Teisėjų tarybos patvirtintais Administravimo teismuose nuostatais, organizuoja ir kontroliuoja Teismo ir teisėjų administracinę veiklą;

26.6. kontroliuoja, kaip laikomasi Teisėjų etikos kodekso reikalavimų;

26.7. pagal kompetenciją priima įsakymus, organizuoja ir kontroliuoja jų vykdymą;

26.8. tvirtina Teismo kanclerio pareigybės aprašymą;

26.9. tiria asmenų skundus dėl teisėjų neprocesinių veiksmų, nesusijusių su teisingumo vykdymu, ir apie tyrimo rezultatus praneša suinteresuotiems asmenims;

26.10. šalina nustatytus Teismo darbo ir veiklos trūkumus;

26.11. tvirtina Teismo programų išlaidų sąmatas, neviršijant šioms programoms patvirtintų bendrųjų asignavimų, ir atsako už programų, finansuojamų iš valstybės biudžeto, rengimą ir vykdymą;

26.12.  nustato teisėjų specializaciją atskirų kategorijų byloms nagrinėti;

26.13.  teisės aktų nustatyta tvarka teikia įgaliotoms institucijoms Teismo veiklos (strateginius, trumpalaikius, ilgalaikius) planus, valstybės biudžeto asignavimų poreikio ir valstybės kapitalo investicijų projektus;

26.14. atsako už finansinę ir kitą atskaitomybę, kontroliuoja Teismo turtinių įsipareigojimų vykdymą;

26.15. tvirtina Teismo strateginį veiklos planą, programų išlaidų sąmatas, finansines ataskaitas;

26.16. įgyvendindamas jam priskirtas vidinio administravimo funkcijas, gali sudaryti teismo administracinės veiklos ar su teisingumo vykdymu nesusijusios teisėjo veiklos tyrimo komisiją, į kurią gali būti įtraukti kitų teismų teisėjai ar tarnautojai, taip pat kitų institucijų, įstaigų specialistai, mokslininkai, visuomenės atstovai. Šių asmenų dalyvavimas įgyvendinant teismo administravimo funkcijas grindžiamas skaidrumo, savanoriškumo ir nešališkumo principais. Šioje dalyje numatytos komisijos įgaliojimus ir sudarymo tvarką tvirtina Teisėjų taryba.

26.17. atlieka įstatymų ir kitų teisės aktų jam nustatytas funkcijas.

27. Teismo kancleris:

27.1. koordinuoja ir kontroliuoja teismo administracijos padalinių veiklą, užtikrina, kad įgyvendinant teismo strateginius veiklos planus optimaliai būtų valdomi ir naudojami finansiniai, materialiniai, intelektiniai ir informacijos ištekliai;

27.2. organizuoja ir koordinuoja teismo strateginių veiklos planų rengimą ir įgyvendinimą;

27.3. tvirtina teismo administracijos padalinių nuostatus, valstybės tarnautojų ir darbuotojų pareigybių sąrašą ir pareigybių aprašymus, vadovaudamasis Teisėjų tarybos patvirtintais pavyzdiniais pareigybių sąrašais ir aprašymais;

27.4. įstatymų nustatyta tvarka skiria į pareigas ir atleidžia iš jų teismo valstybės tarnautojus ir darbuotojus, juos skatina, skiria jiems pašalpas, teismo valstybės tarnautojams ir darbuotojams skiria tarnybines nuobaudas arba priima sprendimus dėl darbo pareigų pažeidimo;

27.5. kontroliuoja Teismo turtinių įsipareigojimų vykdymą, teismui skirtus asignavimus ir patikėtą turtą;

27.6. priima Teismo administracijos veiklos ir personalo įsakymus, susijusius su Teismo administracijos organizacine, jam pavaldžių Teismo administracijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, veikla;

27.7. atlieka kitas įstatymų, kitų teisės aktų ir teismo pirmininko jam pavestas funkcijas.

28.  Kai teismo kanclerio nėra, visas arba dalį jo funkcijų, išskyrus funkcijas, susijusias su asignavimų valdymu ir naudojimu, teismo pirmininkas gali pavesti vienam iš teismo administracijos padalinių vadovų.

29.  Teismo pirmininkas kaip teismo vadovas arba teismo kancleris kaip teismo administracijos vadovas be atskiro pavedimo atstovauja ir teismo vardu veda visas civilines, administracinių nusižengimų ir baudžiamąsias bylas visų rūšių ir lygių teismuose. Kai vadovaujantis šiais nuostatais teismą atstovauja ir bylas teismo vardu veda teismo pirmininkas arba teismo kancleris, laikoma, kad bylą veda pats teismas kaip juridinis asmuo. Teismą atstovauti pagal pavedimą gali teismo pirmininko arba teismo kanclerio įgalioti asmenys.

30.  Teismo kanclerio tarnybos valstybės tarnautojai vykdo personalo valdymo funkcijas, viešųjų pirkimų procedūras, rengia ir valdo viešųjų pirkimų bei personalo dokumentus, tvarko personalo bylas, koordinuoja teismo personalo mokymų ir kvalifikacijos kėlimo klausimus, atlieka kitas pagal kompetenciją priskirtas funkcijas. Už Teismo kanclerio tarnybos darbą atsako Teismo kancleris.

31. Raštinės skyriaus ir Raštinės skyriaus rūmų raštinės biuro valstybės tarnautojai ir darbuotojai tvarko teismo dokumentų valdymą ir statistiką, atlieka kitas jiems pagal kompetenciją priskirtas funkcijas. Už Raštinės skyriaus darbą atsako Raštinės skyriaus vedėjas.

32.  Archyvas atsakingas už teismo dokumentų kaupimą, saugojimą, jų apskaitą, panaudojimą, paruošimą valstybiniam saugojimui, atlieka kitas pagal kompetenciją priskirtas funkcijas. Už Archyvo darbą atsako Archyvo vedėjas.

33.  Finansų skyrius rengia ir teikia Teismo pirmininkui tvirtinti apskaitos politiką ir finansų kontrolės taisykles, tvarko teismo buhalterinę ir materialinių vertybių apskaitą, rengia kitų metų biudžeto projektą, finansines ir kitas ataskaitas, susijusias su Teismo finansine, materialine - ūkine veikla, atlieka kitas pagal kompetenciją priskirtas funkcijas. Finansų skyriaus darbuotojai savo veikloje vadovaujasi įstatymais ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais buhalterinę apskaitą, ir atsako už teismo apskaitos politiką ir buhalterinę apskaitą. Už Finansų skyriaus darbą atsako Finansų skyriaus vedėjas.

34.  Ūkio skyriaus darbuotojai rūpinasi teismo pastato ir patalpų tinkama būkle, turto apsauga, remontu, rekonstrukcija ir statybos darbais, tinkamų darbo sąlygų Teismo personalui užtikrinimu, Teismo aprūpinimu materialinėmis, organizacinėmis – techninėmis priemonėmis, taip pat atlieka kitus techninius, ūkinius, tvarkos palaikymo darbus, reikalingus tinkamam Teismo funkcionavimui, atlieka kitas pagal kompetenciją priskirtas funkcijas. Už Ūkio skyriaus darbą atsako Ūkio skyriaus vedėjas.

35.  Informacinių technologijų skyrius prižiūri Teismo kompiuterinę ir programinę įrangą, organizuoja informacinių sistemų plėtrą, užtikrina teismo informacinės sistemos apsaugą, tinkamą asmens duomenų apsaugą, Teismo tvarkomų registrų, informacinių sistemų bei duomenų bazių valdymą bei tvarkymą, koordinuoja Teismo informacinių technologijų diegimą, informacinių sistemų projektavimą ir plėtrą, atlieka kitas pagal kompetenciją priskirtas funkcijas. Už Informacinių technologijų skyriaus darbą atsako Informacinių technologijų skyriaus vedėjas.

36. Įstatymų ir kitų teisės aktų numatytais atvejais, teisme gali būti ir kiti struktūriniai padaliniai atitinkamoms funkcijoms įgyvendinti.

 

V SKYRIUS

TEISMO ATSAKOMYBĖ

 

37. Teismo teisėjai atsakingi už bylų nagrinėjimą ir jiems patikėtų materialinių vertybių, turto valdymą bei naudojimą, kitais įstatymais ir teisės aktais priskirtų funkcijų vykdymą.

38.  Teismo pirmininko pavaduotojai atsako už tą Teismo vidinio administravimo veiklos sritį, kurią jiems paveda teismo pirmininkas, nustato įstatymai arba Reglamentas.

39.  Teisėjai, valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartį, atsakingi už jiems priskirtų funkcijų, teismo pirmininko, teismo kanclerio pavedimų ir užduočių vykdymą, patikėtų materialinių vertybių, turto valdymą bei naudojimą, įstatymais ir kitais teisės aktais priskirtų funkcijų vykdymą.

40.  Teismo vidinis administravimas vertinamas Lietuvos Respublikos teismų įstatymo ir Administravimo teismuose nuostatuose nustatyta tvarka.

 

VI SKYRIUS

TEISMO FINANSAVIMAS IR MATERIALINIS TECHNINIS APRŪPINIMAS

 

41. Teismas finansuojamas iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto teisės aktų nustatyta tvarka. Teismui finansuoti gali būti naudojamos ir kitos teisės aktų nustatyta tvarka gautos lėšos.

42. Teismas yra asignavimų valdytojas ir turi atskirą savo išlaidų sąmatą, sudaro savo biudžeto ir investicijų programų projektus, pasiūlymus dėl savo biudžetų projektų teikia Teisėjų tarybai svarstyti.

43. Biudžeto lėšos naudojamos Teismui išlaikyti ir sąmatose numatytoms priemonėms finansuoti.

44. Teismas informacinį bei organizacinį savo veiklos aprūpinimą atlieka savarankiškai, išskyrus atvejus, kai Teismo poreikiams reikalingų prekių ir paslaugų įgijimas organizuojamas centralizuotai. Centralizuotą aprūpinimą reikiamu ilgalaikiu turtu, inventoriumi ir paslaugomis organizuoja ir užtikrina Nacionalinė teismų administracija.

45. Pastatai ir kitas ilgalaikis turtas, kuriuo Teismas naudojasi, yra valstybės nuosavybė, Teismas šį turtą valdo, juo naudojasi bei disponuoja turto patikėjimo teise.

46. Teismui perduotas turtas negali būti paimtas be Teisėjų tarybos sutikimo. Atskirais atvejais, gavęs Teisėjų tarybos pritarimą, Teismas savo funkcijoms atlikti reikalingas patalpas gali nuomotis.

47. Teismas gali gauti pajamų iš turto nuomos.

48. Įstatymų numatytais atvejais teismas gali būti finansuojamas iš kitų finansavimo šaltinių.

49. Teismo buhalterinė apskaita organizuojama ir finansinė atskaitomybė tvarkoma teisės aktų nustatyta tvarka.

50. Teismo finansų kontrolė atliekama Teismo pirmininko nustatyta tvarka.

 

VII SKYRIUS

TEISMO VEIKLOS PRIEŽIŪRA

 

51.  Vidiniam teismo administravimui (teismo pareigūnų organizacinei veiklai ir šios veiklos priežiūrai atitinkamame teisme) teisės aktų nustatyta tvarka vadovauja – jį vykdo, organizuoja ir prižiūri, teismo pirmininkas.

52. Teismo administracinės veiklos priežiūrą (išorinį teismų administravimą) atlieka Kauno apygardos teismo pirmininkas;

53. Teismo valstybinį (finansinį ir veiklos) auditą atlieka Lietuvos Respublikos valstybės kontrolė.

54. Teismo vidaus auditą įstatymų nustatyta tvarka atlieka Nacionalinė teismų administracija.

 

VIII SKYRIUS

TEISMO REORGANIZAVIMAS IR LIKVIDAVIMAS

 

55. Teismas reorganizuojamas ar likviduojamas įstatymu. Apie Teismo reorganizavimo sąlygų aprašo parengimą pranešama vieną kartą Teismo ir Nacionalinės teismų administracijos interneto svetainėje bei raštu visiems Teismo kreditoriams.

56. Teismas negali būti reorganizuotas ar likviduotas, jeigu jo kompetencijai priskirtos teisingumo vykdymo funkcijos neperduotos kito teismo jurisdikcijai.

 

_____________