LIETUVOS RESPUBLIKOS SPECIALIŲJŲ TYRIMŲ TARNYBOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SPECIALIŲJŲ TYRIMŲ TARNYBOS DARBUOTOJŲ, DIRBANČIŲ PAGAL DARBO SUTARTIS, DARBO APMOKĖJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2017 m. vasario 17 d. Nr. 2-46

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo įstatymo 5 straipsnio 2 dalimi:

1.  T v i r t i n u pridedamą Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, darbo apmokėjimo tvarkos aprašą.

2.  P a v e d u:

2.1.    Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos Administravimo valdybos  Bendrajam skyriui paskelbti šį įsakymą Teisės aktų registre.

2.2.    Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos Viešųjų ryšių skyriui paskelbti šį įsakymą Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos interneto svetainėje.

 

 

 

Direktorius                                                                                                            Saulius Urbanavičius

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų

tarnybos direktoriaus

2017 m. vasario 17 d. įsakymu Nr. 2-46

 

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS SPECIALIŲJŲ TYRIMŲ TARNYBOS

DARBUOTOJŲ, DIRBANČIŲ PAGAL DARBO SUTARTIS, DARBO APMOKĖJIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, darbo apmokėjimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos (toliau – STT) darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis (toliau – darbuotojai), pareiginės algos pastoviosios dalies nustatymo kriterijus, pareiginės algos pastoviosios dalies koeficiento didinimo kriterijus, pareiginės algos kintamosios dalies mokėjimo tvarką ir sąlygas, priemokų ir premijų mokėjimo tvarką ir sąlygas.

2. Darbuotojų darbo užmokesčio sudėtinės dalys nurodytos Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo įstatymo (toliau – Valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo įstatymas) 5 straipsnio 1 dalyje.

3. Apraše vartojamos sąvokos atitinka Valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo įstatyme ir kituose teisės aktuose apibrėžtas sąvokas.

 

II SKYRIUS

PAREIGINĖS ALGOS PASTOVIOSIOS DALIES NUSTATYMAS IR DIDINIMAS

 

4. Darbuotojų pareiginės algos pastovioji dalis nustatoma, atsižvelgiant į šiuos kriterijus:

4.1.  veiklos sudėtingumą;

4.2.  darbo krūvį (intensyvumas neviršijant nustatyto darbo laiko);

4.3.  atsakomybės lygį;

4.4.  papildomų įgūdžių ar svarbių einamoms pareigoms žinių turėjimą;

4.5.  savarankiškumo lygį;

4.6.  darbo funkcijų įvairovę;

4.7.  kitus, tiesioginio vadovo vertinimu, svarbius kriterijus.

5. Tiesioginis vadovas, atsižvelgdamas į Aprašo 4 punkte nustatytus kriterijus, motyvuotu tarnybiniu pranešimu teikia STT direktoriui siūlymą dėl konkrečiai darbuotojo pareigybei nustatytino pareiginės algos pastoviosios dalies dydžio. Šis siūlymas išreiškiamas nurodant, kiek procentų nuo pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientų, nustatytų Valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo įstatymo 3 ir 4 prieduose (atsižvelgiant į pareigybės lygį), vidurkio turėtų sudaryti tai darbuotojo pareigybei nustatyta pareiginės algos pastovioji dalis. Kuo veikla sudėtingesnė, įvairesnės funkcijos, atsakomybės lygis didesnis, tuo didesnį procentą nuo pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientų vidurkio tiesioginis vadovas siūlo nustatyti, atitinkamai, jeigu veikla nesudėtinga, funkcijos vienodos, veikla nereikalauja papildomų įgūdžių ar svarbių einamoms pareigoms žinių turėjimo, nustatomas mažesnis procentas nuo pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientų vidurkio.

6. STT direktoriui sutikus su tiesioginio vadovo siūlymu ir atrinkus pretendentą šiai darbuotojo pareigybei užimti, darbuotojui pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientas nustatomas taip:

1) atsižvelgiant į atrinkto pretendento profesinio darbo patirtį, nustatoma, kuris iš Valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo įstatymo 3 ir 4 prieduose atitinkamo lygio pareigybei nustatyto pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientų intervalų taikytinas šiam darbuotojui;

2) apskaičiuojamas pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientų intervalo apatinės ir viršutinės ribos vidurkis;

3) tokiu būdu apskaičiuotas vidurkis dauginamas iš šiai darbuotojo pareigybei nustatyto pareiginės algos pastoviosios dalies dydžio procentine išraiška;

4) tokiu būdu apskaičiuotas pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientas sulygstamas darbo sutartyje.

7. Jei darbuotojui einant pareigas įvyksta struktūriniai ar organizaciniai pokyčiai, pakinta darbuotojo funkcijų pobūdis ar kvalifikacija ar atsiranda kitų aplinkybių, dėl kurių būtina iš naujo įvertinti darbuotojui nustatytiną pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientą, tiesioginis vadovas, vadovaudamasis Aprašo 4 ir 5 punktais, parengia naują siūlymą STT direktoriui dėl darbuotojui nustatytino pareiginės algos pastoviosios dalies koeficiento dydžio.

8. Pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientas didinamas 20 procentų Valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo įstatymo 7 straipsnio 6 dalyje nustatytais atvejais.

9. Pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientas gali būti didinamas iki 100 procentų Valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo įstatymo 7 straipsnio 7 dalyje nustatytu atveju – kai yra Lietuvos Respublikos Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatytas atskirų profesijų trūkumas Lietuvos Respublikos darbo rinkoje.

10. Jei yra pagrindas pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientą didinti Aprašo 8 arba 9 punkte nurodytais pagrindais, atitinkamas siūlymas įtraukiamas į tiesioginio vadovo tarnybinį pranešimą, kurio parengimas numatytas Aprašo 5 punkte arba 7 punkte. 

 

III SKYRIUS

PAREIGINĖS ALGOS KINTAMOSIOS DALIES MOKĖJIMO TVARKA IR SĄLYGOS

 

11. Darbuotojo pareiginės algos kintamoji dalis, bet ne didesnė kaip 20 procentų pareiginės algos pastoviosios dalies, gali būti nustatyta tiesioginio vadovo rašytiniu siūlymu darbuotojo priėmimo į darbą metu, atsižvelgiant į: darbuotojo profesinę kvalifikaciją ir jam keliamus uždavinius, darbuotojo turimą mokslinį laipsnį, pedagoginę veiklą, mokslinę veiklą, dalyvavimą Lietuvos ir tarptautinėse darbo grupėse, projektuose, kvalifikacijos kėlimo intensyvumą, stažuotes, užsienio kalbos mokėjimą, kuriam patvirtinti gali būti pateikiami atitinkami pažymėjimai ar sertifikatai. Pareiginės algos kintamoji dalis nustatoma nuo pastoviosios, taip pat ir nuo padidintos pastoviosios dalies (jeigu ji padidinta).

12. Darbuotojų pareiginės algos kintamosios dalies nustatymas priklauso nuo praėjusiais metais pasiektų rezultatų, kurie nustatomi Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka, atlikus darbuotojų kasmetinės veiklos vertinimo procedūras.

13. Tiesioginis vadovas, įvertinęs darbuotojo veiklą labai gerai, siūlo STT direktoriui nustatyti kintamosios dalies dydį vienerių metų laikotarpiui nuo 10 iki 50 procentų pareiginės algos pastoviosios dalies priklausomai nuo įstaigai skirtų asignavimų ir atsižvelgdamas į tai, kokia apimtimi darbuotojas įvykdė nustatytas užduotis, kokia buvo šių užduočių įvykdymo kokybė, kokius sutartus vertinimo rodiklius darbuotojas pasiekė, o kokius ir kokia apimtimi – viršijo.

14. Tiesioginis vadovas, įvertinęs darbuotojo veiklą gerai, siūlo STT direktoriui nustatyti kintamosios dalies dydį vienerių  metų laikotarpiui  iki 10 procentų pareiginės algos pastoviosios dalies priklausomai nuo įstaigai skirtų asignavimų ir atsižvelgdamas į tai, kokia apimtimi darbuotojas įvykdė nustatytas užduotis, kokia buvo šių užduočių atlikimo kokybė, kokius sutartus vertinimo rodiklius darbuotojas pasiekė.

15. STT direktorius priima sprendimą pritarti, nepritarti ar pritarti iš dalies tiesioginio vadovo siūlymams dėl kintamosios dalies nustatymo. Kintamoji pareiginės algos dalis nustatoma STT direktoriaus įsakymu.

 

IV SKYRIUS

PRIEMOKŲ IR PREMIJŲ MOKĖJIMAS

 

16. STT darbuotojams gali būti mokamos priemokos už papildomą darbo krūvį atliekant pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas, o taip pat už papildomų pareigų ar užduočių, nenustatytų pareigybės aprašyme, vykdymą.

17. Tiesioginis vadovas, įvertinęs susidariusį papildomą darbo krūvį darbuotojui, teikdamas tarnybinį pranešimą STT direktoriui, siūlo nustatyti priemoką, kuri gali siekti iki 30 procentų pareiginės algos pastoviosios dalies dydžio. Konkrečias papildomas užduotis,  priemokos dydį ir laikotarpį, jeigu galima, atsižvelgdamas į padidėjusį darbų mastą, siūlo tiesioginis vadovas.

18. Darbuotojui priemoka, skiriama STT direktoriaus įsakymu, mokama tol, kol darbuotojas vykdo papildomas funkcijas. Tame pačiame įsakyme nurodomos ir papildomos funkcijos (jeigu galima).

19. STT darbuotojams, tiesioginio vadovo siūlymu, gali būti skiriamos premijos už vienkartinių ypač svarbių užduočių atlikimą. Premijos darbuotojams taip pat gali būti skiriamos, įvertinus praėjusių kalendorinių metų veiklą labai gerai. Premijos negali viršyti darbuotojui nustatytos pareiginės algos pastoviosios dalies dydžio.

20. Premijos, atlikus vienkartines ypač svarbias įstaigos veiklai užduotis ir įvertinus darbuotojo praėjusių kalendorinių metų veiklą labai gerai, gali būti skiriamos ne daugiau kaip vieną kartą per metus (viena premija gali būti skiriama atlikus vienkartines ypač svarbias užduotis ir viena premija gali būti skiriama įvertinus labai gerai darbuotojo praėjusių kalendorinių metų veiklą).

21. Tiesioginis vadovas gali siūlyti skirti premiją papildomai prie kintamosios dalies, skirti tik premiją arba tik nustatyti darbuotojui kintamąją dalį.

__________________________