Administracinė byla Nr. R-26-438/2019

Teisminio proceso Nr. 3-66-3-00034-2019-7

Procesinio sprendimo kategorija 43.5.9

(S)

 

LIETUVOS VYRIAUSIASIS ADMINISTRACINIS TEISMAS

 

N U T A R T I S

 

2019 m. kovo 19 d.

Vilnius

 

Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo teisėjų kolegija, susidedanti iš teisėjų Stasio Gagio, Romano Klišausko (pranešėjas) ir Gintaro Kryževičiaus (kolegijos pirmininkas),

rašytinio proceso tvarka išnagrinėjusi pareiškėjo E. Ž. skundo dėl Lietuvos Respublikos vyriausiosios rinkimų komisijos 2019 m. kovo 8 d. sprendimo Nr. Sp-151 dalies ir 2019 m. kovo 8 d. sprendimo panaikinimo ir įpareigojimo atlikti veiksmus priėmimo klausimą,

 

n u s t a t ė :

 

Lietuvos vyriausiajame administraciniame teisme 2019 m. kovo 18 d. gautas pareiškėjo E. Ž. skundas, kuriame nesutinkama su Lietuvos Respublikos vyriausiosios rinkimų komisijos (toliau – ir VRK) 2019 m. kovo 8 d. sprendimo Nr. Sp-151 dalimi „Dėl Palangos miesto savivaldybės tarybos rinkimų galutinių rezultatų patvirtinimo“ ir 2019 m. kovo 8 d. Posėdžio protokole Nr. P-16 priimtu nutarimu netenkinti E. Ž. prašymą perskaičiuoti balsus, taip pat prašoma priimti sprendimą, įpareigojantį Lietuvos Respublikos vyriausiąją rinkimų komisiją perskaičiuoti galiojančius ir negaliojančius rinkėjų balsus 7 Palangos miesto rinkimų apygardos Nr. 31 apylinkėse bei nustatyti, ar nebuvo pažeista biuletenių saugojimo tvarka.

Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo (toliau – ir ABTĮ) 23 straipsnio 7 dalis nurodo, kad skundas (prašymas, pareiškimas) gali būti siunčiamas paštu, išskyrus šio įstatymo 20 straipsnio 2 dalies 9 punkte ir 21 straipsnio 1 dalies 3 punkte nurodytus ginčus, ir elektronine forma elektroninių ryšių priemonėmis. Jeigu skundas (prašymas, pareiškimas) siunčiamas faksimiliniu laišku arba kitomis elektroninių ryšių priemonėmis (išskyrus atvejus, kai asmens tapatybė patvirtinama Lietuvos Respublikos teismų įstatyme nustatytais būdais), ne vėliau kaip per tris kalendorines dienas turi būti pateiktas skundo (prašymo, pareiškimo) originalas.

Pažymėtina, kad ABTĮ 21 straipsnio 1 dalies 3 punktas nustato, kad Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas yra galutinė instancija byloms pagal skundus dėl Lietuvos Respublikos vyriausiosios rinkimų komisijos sprendimų ar neveikimo, išskyrus skundus, kurie priskirti Konstitucinio Teismo kompetencijai, taigi pareiškėjo keliamas ginčas patenka į ABTĮ 65 straipsnio 6 dalyje nurodytą išimtį, kuomet skundas (prašymas, pareiškimas) negali būti siunčiamas paštu.

Pabrėžtina, kad ABTĮ 124 straipsnis yra specialusis straipsnis, reguliuojantis skundo dėl Lietuvos Respublikos vyriausiosios rinkimų komisijos sprendimų padavimo tvarką. Šio straipsnio 1 dalyje nurodyta, kad Prezidento rinkimų įstatyme, Seimo rinkimų įstatyme, Referendumo įstatyme, Savivaldybių tarybų rinkimų įstatyme nustatyti asmenys šiuose įstatymuose nurodytais pagrindais ir per nurodytus terminus gali apskųsti Lietuvos Respublikos vyriausiosios rinkimų komisijos sprendimus. Skundai paduodami raštu, faksimiliniu laišku arba elektronine forma elektroninių ryšių priemonėmis Lietuvos vyriausiajam administraciniam teismui (ABTĮ 124 str. 2 d.).

Lietuvos Respublikos savivaldybių tarybų rinkimų įstatymo (toliau – ir Įstatymas) 81 straipsnio 5 dalyje nustatyta, kad kandidatų sąrašus iškėlusios partijos, rinkimų komitetai, kandidatai, išrinkti savivaldybės tarybos nariai po galutinių rinkimų rezultatų oficialaus paskelbimo iki pirmojo naujai išrinktos savivaldybės tarybos posėdžio bet kurį Vyriausiosios rinkimų komisijos sprendimą ar kitą jos veiką per 5 dienas po Vyriausiosios rinkimų komisijos sprendimo įsigaliojimo ar po to, kai paaiškėjo apie ginčijamą veiką, gali apskųsti Lietuvos vyriausiajam administraciniam teismui.

Vadovaujantis minėta Įstatymo 81 straipsnio 5 dalimi, šiuo atveju paskutinė 5 dienų termino diena VRK sprendimui apskųsti buvo 2019 m. kovo 13 d. Pareiškėjas nenurodo, kad apie ginčijamą VRK sprendimą sužinojo vėliau, nei 2019 m. kovo 8 d. Pareiškėjas skundą dėl VRK sprendimų panaikinimo išsiuntė teismui paštu 2019 m. kovo 13 d. (pagal spaudą ant voko), o teisme skundas gautas 2019 m. kovo 18 d. Todėl konstatuotina, kad pareiškėjas praleido Įstatymo 81 straipsnio 5 dalyje nustatytą terminą skundui dėl VRK sprendimų panaikinimo paduoti. Be to, pareiškėjo skundas pateiktas netinkama forma, t. y. paštu.

ABTĮ 33 straipsnio 2 dalies 9 punkte nustatyta, kad administracinio teismo pirmininkas ar teisėjas motyvuota nutartimi atsisako priimti skundą (prašymą, pareiškimą), jeigu skundas (prašymas, pareiškimas) paduotas praleidus nustatytą skundo (prašymo, pareiškimo) padavimo terminą ir šis terminas neatnaujinamas. Ši ABTĮ norma yra imperatyvi, dėl to teisėjų kolegija neturi pagrindo ja nesivadovauti. Tad pareiškėjui praleidus terminą skundui dėl VRK sprendimo panaikinimo paduoti, teisėjų kolegija ABTĮ 33 straipsnio 2 dalies 9 punkto pagrindu atsisako šį skundą priimti.

Primintina, kad ši nutartis, kuria atsisakoma priimti pareiškėjo skundą dėl VRK sprendimo panaikinimo, neužkerta kelio pareiškėjui paduoti naują skundą kartu pateikiant ir prašymą dėl praleisto Įstatymo 81 straipsnio 5 dalyje nustatyto 5 dienų termino atnaujinimo bei šį prašymą pagrindžiančius argumentus ir įrodymus (ABTĮ 30 str. 1 ir 2 d.).

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo 33 straipsnio 2 dalies 9 punktu, teisėjų kolegija

 

n u t a r i a :

 

Atsisakyti priimti pareiškėjo E. Ž. skundą dėl Lietuvos Respublikos vyriausiosios rinkimų komisijos 2019 m. kovo 8 d. sprendimo Nr. Sp-151 dalies ir 2019 m. kovo 8 d. sprendimo bei kartu su priedais grąžinti jį padavusiam asmeniui.

Nutartis neskundžiama.

 

 

Teisėjai                                                                                                            Stasys Gagys

 

 

Romanas Klišauskas

 

 

Gintaras Kryževičius