MOKSLO, INOVACIJŲ IR TECHNOLOGIJŲ AGENTŪROS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL BENDRIEMS EUROPOS INTERESAMS SVARBIŲ PROJEKTŲ SVEIKATOS SRITYJE ATRANKOS ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠO paTVIRTINIMO

 

2022 m. kovo 8 d. Nr. 2V-54

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos ūkio ministro ir Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2010 m. balandžio 20 d. įsakymu Nr. 4-305/V-546 „Dėl Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros nuostatų patvirtinimo“, 10.2 papunkčiu:

tvirtinu Bendriems Europos interesams svarbių projektų sveikatos srityje atrankos organizavimo tvarkos aprašą.

 

 

 

L. e. direktoriaus pareigas                                                                                        Birutė Bukauskaitė

 

 

PATVIRTINTA

Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros

direktoriaus 2022 m. kovo 8 d.

įsakymu Nr. 2V-54

 

 

BENDRIEMS EUROPOS INTERESAMS SVARBIŲ PROJEKTŲ SVEIKATOS SRITYJE ATRANKOS ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠAS

 

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Bendriems Europos interesams svarbių projektų sveikatos srityje (toliau – BEISP HEALTH) atrankos tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato pareiškėjų dalyvavimo BEISP HEALTH projektų atrankoje sąlygas ir tvarką.

2. Aprašas parengtas vadovaujantis Europos Komisijos 2021 m. gruodžio 30 d. komunikatu (2021/C 528/02) „Dėl Valstybės pagalbos, skirtos bendriems Europos interesams svarbių projektų vykdymui skatinti, suderinamumo su vidaus rinka analizės kriterijais“ (toliau – EK komunikatas).

3. Aprašo tikslas – atrinkti projektus dalyvauti BEISP HEALTH ir perduoti atrankos rezultatus Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijai dėl tolesnės projektų atrankos.

4. Pagal Aprašą finansavimas projektų įgyvendinimui nėra skiriamas. Visi nacionaliniu mastu atrinkti pareiškėjai į finansavimą galės pretenduoti tik sekančiuose atrankos etapuose, kurie vyks Europiniu lygmeniu. Finansuojama bus iki 50 proc. visos projekte prašomos finansavimo trūkumo (funding gap) sumos.

 

5.            Apraše vartojamos sąvokos:

5.1.         Bendriems Europos interesams svarbūs projektai (toliau – BEISP) – tai projektai, kurie turi aiškų ir pamatuojamą indėlį siekiant Sąjungos tikslų arba strategijų įgyvendinimo yra dideli ir turi didelį poveikį tvariam augimui, pavyzdžiui, projektas turi būti labai svarbus Europos žaliajam kursui, skaitmeninei strategijai, skaitmeniniam dešimtmečiui ir Europos duomenų strategijai, Naujai Europos pramonės strategijai ir jos atnaujinimui, priemonei „Next Generation EU“, Europos sveikatos sąjungai, naujai Europos mokslinių tyrimų ir inovacijų erdvei, naujam žiedinės ekonomikos veiksmų planui arba, be kitų tikslų, Sąjungos tikslui iki 2050 m. tapti neutralia klimatui. Projektu turi būti parodyta, kad jis skirtas tam, kad būtų pašalintos didelės rinkos nepakankamumo arba sisteminės problemos, dėl kurių projekto nebūtų galima įgyvendinti tuo pačiu būdu ir mastu, jeigu pagalbos nebūtų, arba įveikti socialiniai sunkumai, kurių antraip nebūtų įmanoma tinkamai nugalėti arba pašalinti. Išskyrus atvejus, kai mažesnis skaičius pagrįstas projekto pobūdžiu , projektas paprastai turi būti vykdomas ne mažiau kaip keturiose valstybėse narėse ir būti naudingas ne tik finansuojančioms valstybėms narėms, bet ir didesnei Sąjungos daliai. Projekto nauda turi būti apibrėžta aiškiai, konkrečiai ir pamatuojamai.

5.2.         Paraiška – pagal Aprašo 1 priede nustatytą formą parengtas dokumentas, teikiamas kvietime teikti paraiškas nurodytomis sąlygomis.

5.3.          Jungtinės veiklos (partnerystės) sutartis – dviejų ar daugiau asmenų (partnerių) sutartis, kurioje turi būti aiškiai išdėstyti šalių įsipareigojimai ir teisės projekto atžvilgiu (nurodytas kiekvienos šalies finansinis ir dalykinis indėlis į projektą, kokias veiklas vykdys kiekviena šalis, teisės į bendrai sukurtą ar įgytą turtą laikantis finansinės apskaitos principų, projekto rezultatai, nurodomas partnerių įnašas procentine dalimi) bei šalių atsakomybė pagal jungtinės veiklos (partnerystės) sutartimi prisiimamas prievoles, kuri turi būti solidari, taip pat įsipareigojimai laikytis pagrindinių geros partnerystės praktikos taisyklių.

5.4.         Finansavimo trūkumas – teigiamų ir neigiamų grynųjų pinigų srautų skirtumas investicijos naudojimo laikotarpiu, diskontuotas iki dabartinės vertės pagal atitinkamą diskonto koeficientą, rodantį normą grąžos, kurią turi gauti pagalbos gavėjas, kad galėtų vykdyti projektą, visų pirma atsižvelgdamas į susijusią riziką.

5.5. Tinkamos finansuoti išlaidos – taip, kaip numatyta Aprašo III skyriuje.

5.6.         Projekto vertė – bendras projekto biudžetas, įskaitant nuosavą indėlį ir finansavimo trūkumą.

5.7.         Mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ir inovacijų projektai (toliau – MTEPI) – dideli novatoriški projektai arba kuriantys didelę su MTEPI susijusią pridėtinę vertę, atsižvelgiant į atitinkamo sektoriaus naujausius technikos laimėjimus.

6.         Aprašo įgyvendinimą administruoja Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra (toliau – Agentūra).

 

II SKYRIUS

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS IR PROJEKTAMS

 

7.            Nustatomi reikalavimai pareiškėjui:

7.1.         Pareiškėjas (tiesioginis dalyvis) turi būti juridinis asmuo arba juridinių asmenų grupė (konsorciumas) ir vykdyti veiklą tokiose srityse kaip: (I) vaistų ir (arba) vaistinių preparatų bei jų gamybos technologijų ekologijos inovacijos, (II) antimikrobinio atsparumo ir retųjų ligų inovacijos, taip pat inovacijos sprendžiant naujas grėsmes sveikatai remiantis Europos pasirengimo ekstremaliosioms sveikatos situacijoms ir reagavimo į jas institucija (HERA), (III) ląstelių ir genų terapijos vystymo, įskaitant gamybos procesus ir technologijas srityse.

7.2.         Paraiškos pateikimo metu pareiškėjas nėra priskiriamas sunkumų patiriančios įmonės kategorijai kaip nustatyta Gairėse dėl valstybės pagalbos sunkumų patiriančioms ne finansų įmonėms sanuoti ir restruktūrizuoti (OL C 249, 2014 7 31, p. 1) arba nebuvo priskiriamas sunkumų patiriančios įmonės kategorijai 2019 m. gruodžio 31 d., bet tokiu tapo per laikotarpį nuo 2020 m. sausio 1 d. ir toks yra tol, kol taikoma laikinoji sistema (Komisijos komunikatas „Laikinoji valstybės pagalbos priemonių, skirtų ekonomikai remti reaguojant į dabartinį COVID-19 protrūkį, sistema“ (2021 m. sausio 28 d. Komisijos komunikatas C(2021) 564, OL C 34, 2021 2 1, p. 6.).

7.3.          Pareiškėju negali būti įmonė, kuriai taikomas neįvykdytas vykdomasis raštas išieškoti lėšas po ankstesnio Europos Komisijos sprendimo, kuriuo pagalba pripažinta neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka.

7.4. Pareiškėjas atitinka kitus kvietime nustatytus reikalavimus.

8.            Nustatomi reikalavimai projektams:

8.1. Projektai turi atitikti kriterijus, kurie numatyti EK komunikate.

8.2.         Paraiškoje privalo būti nurodytas projekto indėlis, siekiant bendrų strateginių Europos Sąjungos politikos tikslų.

8.3. Projekto paraiškoje privalo būti aprašyta planuojama mokslinių tyrimų ir eksperimentinė plėtros (toliau – MTEP) dalis ir pirmojo pramoninio diegimo (first industrial deployment) etapas. Masinė gamybos fazė ir komercinė veikla negalima.

8.4.         Projekte turi būti parodyta, kad projektas labai skiriasi nuo modernaus lygio įprastai naudojamos technologijos (dabartinė technologijos būklė, projekto inovatyvumo ir novatoriškumo įrodymas).

8.5.          Projekte turi būti pateikti numatomų teigiamos žinių ir technologijų sklaidos priemonių aprašymai (angl. – spillover effect and dissemination activities).

8.6. Pareiškėjo pateiktas projektas turi būti įgyvendinamas Lietuvoje.

8.7. Pareiškėjas turi įsipareigoti iki galo įvykdyti projektą, padengti visas investicijų išlaidas..

8.8.         Projekte turi būti nurodyti potencialūs BEISP HEALTH partneriai ir pademonstruoti projekto įgyvendinimui sutelkti ištekliai.

8.9.         Turi būti pateiktas suplanuoto projekto grafikas, trumpa verslo strategija ir preliminaraus verslo modelio pristatymas.

8.10.       Teikiant informaciją apie finansavimo trūkumą (angl. – funding gap) pareiškėjas privalo įrodyti, kad rinkos sąlygomis projektas negali būti finansuojamas ar įgyvendintas be papildomo valstybės finansavimo. Tai yra, atsižvelgiant į techninę ir ekonominę riziką, pareiškėjas turi pagrįsti finansavimo trūkumą, patvirtinantį valstybės pagalbos poreikį ir tinkamumą.

8.11.        Projekte turi būti parodyta didesnė savo technologijos sklaidos su BEISP vertė, nei nedalyvaujant BEISP.

8.12.       Projekto įgyvendinimui numatytas nuosavas finansinis indėlis sudaro ne mažiau nei 50 proc. projekto vertės.

8.13. Projekto vertė ne mažesnė kaip 5 000 000 (penki milijonai) eurų.

8.14. Projekte turi būti numatytos tik tinkamos finansuoti išlaidos, kurios nurodytos Aprašo III skyriuje.

 

III SKYRIUS

TINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS

 

9.            Tinkamos finansuoti išlaidos:

9.1.         Galimybių studijų, įskaitant parengiamąsias technines studijas, ir projektui įgyvendinti būtinų leidimų gavimo išlaidos.

9.2.          Išlaidos priemonėms ir įrangai (įskaitant įrenginius ir transporto priemones), kurios naudojamos projektui per jo vykdymo laikotarpį. Jei šios priemonės ir įranga nenaudojamos visą projekto vykdymo laikotarpį, tinkamomis finansuoti laikomos tik tos nusidėvėjimo išlaidos, kurios susidaro projekto vykdymo metu ir yra apskaičiuotos pagal gerąją apskaitos praktiką

9.3.         Išlaidos pastatams, infrastruktūrai ir žemei, kurie naudojami projektui per jo vykdymo laikotarpį, įsigyti (statyti). Kai šios išlaidos nustatomos atsižvelgiant į komercinę perdavimo vertę arba į faktines kapitalo sąnaudas, priešingai nusidėvėjimo išlaidoms, žemės, pastatų arba infrastruktūros likutinė vertė turėtų būti išskaičiuojama iš trūkstamo finansavimo ex ante arba ex post.

9.4.          Išlaidos kitoms medžiagoms, atsargoms ir panašiems produktams, kurie būtini įgyvendinant projektą.

9.5.          Patentų ir kito nematerialiojo turto gavimo, patvirtinimo ir apsaugos išlaidos. Išlaidos pagal sutartis vykdomiems moksliniams tyrimams, žinioms ir patentams, perkamiems arba įsigyjamiems pagal licenciją iš išorės šaltinių įprastomis rinkos sąlygomis, taip pat konsultavimo ir lygiaverčių paslaugų, naudojamų vien projektui, išlaidos.

9.6.          Personalo ir administracinės išlaidos (įskaitant netiesiogines išlaidas), tiesiogiai patirtos vykdant MTEPI veiklą, įskaitant MTEPI veiklą, susijusią su pirmuoju pramoniniu diegimu, arba infrastruktūros projekto atveju infrastruktūros statybos išlaidos.

9.7.          Kai pagalba skiriama pirmojo pramoninio diegimo projektui – kapitalo ir veiklos išlaidos (kurios naudojamos projektui per jo vykdymo laikotarpį), jeigu pramoninis diegimas yra paremtas MTEPI veikla ir pats turi svarbų MTEPI komponentą, kuris yra neatskiriamas ir būtinas elementas siekiant sėkmingai įgyvendinti projektą. Veiklos išlaidos turi būti susijusios su tokiu projekto komponentu.

9.8.         Kitos išlaidos gali būti patvirtintos, jeigu jos pagrįstos ir kai jos neatskiriamai susijusios su projekto įgyvendinimu, išskyrus veiklos sąnaudas, kurioms netaikomas 9.7 papunktis.

 

IV SKYRIUS

PARAIŠKŲ TEIKIMAS, VERTINIMAS, SPRENDIMŲ PRIĖMIMAS

 

10.              Kvietimai teikti paraiškas yra viešai skelbiami Agentūros interneto svetainėje www.mita.lrv.lt.

11.              Paraiškos teikiamos pagal Agentūros skelbiamuose kvietimuose teikti paraiškas nustatytą tvarką ir iki juose nustatyto termino.

12.              Paraiškos užpildomos pagal Aprašo 1 priede nustatytą formą ir teikiamos kvietime nurodytu būdu.

13.            Kartu su paraiška pareiškėjas privalo pateikti šį priedą:

13.1.    Jungtinės veiklos (partnerystės) sutartį su partneriu (-iais), jeigu toks (-ie) yra, kuri atitinka Aprašo 5.4. papunkčio reikalavimus.

14.         Vertinant paraiškas yra atliekamas pareiškėjų ir projektų vertinimas pagal atrankos kriterijus, įvardintus šio Aprašo II skyriuje.

15.         Pareiškėjų ir projektų atrankos kriterijų vertinimą atlieka Agentūros direktoriaus įsakymu iš ne mažiau kaip 3 (trijų) asmenų sudaryta darbo grupė (toliau – Darbo grupė), kurių vienas iš narių turi būti vertinamos srities specialistas. Darbo grupės sudarymą ir darbo organizavimo tvarką nustato Agentūros direktoriaus 2016 m. rugsėjo 19 d. įsakymu Nr. 2V-178 patvirtintas „Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros darbo grupių darbo reglamentas“.

16.         Vadovaujantis Agentūros direktoriaus 2016 m. rugsėjo 19 d. įsakymu Nr. 2V-178 patvirtintu „Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros darbo grupių darbo reglamento“ 13.3 punktu, jeigu vertinant paraiškas yra reikalinga papildoma informacija susijusi su projekto paraiškoje pateikta informacija, darbo grupė turi teisę į posėdžius kviesti reikiamus valstybės institucijų, mokslo ir studijų institucijų ir kitų įstaigų ar įmonių atstovus ir išklausyti jų informaciją.

17.           Tuo atveju, jei paraiškoje yra netikslumų ir (ar) pateikti ne visi prašomi dokumentai, Agentūra turi teisę prašyti pareiškėjo patikslinti paraiškoje pateiktą informaciją ir (ar) pateikti trūkstamus dokumentus per Agentūros nustatytą terminą, kuris negali būti trumpesnis nei 3 (trys) darbo dienos. Trūkstama informacija ir (arba) dokumentai pateikiami ta apimtimi, kuri yra nurodoma Agentūros prašyme, nekeičiant jau pateiktų paraiškos ir (arba) dokumentų turinio. Susirašinėjimas su pareiškėjais vyksta elektroniniu paštu. Laikoma, kad Pareiškėjas informaciją iš Agentūros gavo elektroninio pašto išsiuntimo dieną, jei informacija elektroniniu paštu išsiųsta Agentūros darbo laiku (darbo dienomis nuo 7.30 val. iki 16.30 val.) arba kitą dieną po išsiuntimo dienos jei informacija elektroniniu paštu išsiųsta po Agentūros darbo valandų. Pareiškėjui per nustatytą terminą nepatikslinus informacijos ir (ar) nepateikus trūkstamų dokumentų, Darbo grupė teikia siūlymą Agentūros direktoriui paraišką atmesti, nurodydama atmetimo priežastis. Apie priimtą ir patvirtintą direktoriaus motyvuotą Darbo grupės sprendimą dėl paraiškos atmetimo Agentūra informuoja pareiškėją Aprašo 22 punkte nurodyta tvarka.

18.               Paraiškos vertinimas atliekamas ir sprendimai priimami ne vėliau kaip iki kvietime nurodytos datos. Šis terminas dėl paraiškų tikslinimo gali būti pratęstas tokiam laikotarpiui, kuris buvo skirtas paraiškų tikslinimui.

19.              Darbo grupės posėdžiai gali vykti elektroninėmis ryšių priemonėmis. Darbo grupė įvertina paraiškas, užpildydama Paraiškos vertinimo lentelę pagal Aprašo 2 priede nustatytą formą. Jeigu Paraiškos vertinimo lentelėje nustatomas neatitikimas bent vienam vertinimo kriterijui, paraiška atmetama ir pareiškėjas informuojamas Aprašo 22 punkte nustatyta tvarka.

20.              Atsižvelgdama į paraiškų vertinimo rezultatus, Darbo grupė priima sprendimus siūlyti Agentūros direktoriui atrinkti BEISP HEALTH projektus arba atmesti paraiškas.

21.              Atsižvelgdamas į Darbo grupės sprendimus siūlyti atrinkti BEISP HEALTH projektus, Agentūros direktorius įsakymu tvirtina atrankos rezultatus. Apie atrankos rezultatus Agentūra informuoja Ekonomikos ir inovacijų ministeriją per 1 (vieną) darbo dieną po vertinimo pabaigos.

22.            Apie Agentūros direktoriaus sprendimą pareiškėjas informuojamas paraiškoje nurodytu el. pašto adresu per 5 (penkias) darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos. Priėmus sprendimą atmesti paraišką, pareiškėjui nurodomos tokio sprendimo priežastys.

23.         Pareiškėjas įsipareigoja per 3 darbo dienas po tokios informacijos gavimo Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijai pateikti oficialų atrinkto projekto vertimą į anglų kalbą tolesnei projektų atrankai, taip pat teikti visą reikalingą papildomą informaciją ir patikslinimus vėlesniuose BEISP HEALTH projekto vertinimo etapuose.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

24.         Informacija apie kvietimus teikti paraiškas ir kita pareiškėjams aktuali su Aprašo įgyvendinimu susijusi informacija skelbiama Agentūros interneto svetainėje www.mita.lrv.lt.

25.         Suinteresuotas asmuo, kuriam Agentūros sprendimai kelia tiesiogines neigiamas pasekmes ir nesutikdamas su Agentūros jo atžvilgiu priimtais sprendimais, Agentūros veiksmus gali apskųsti Lietuvos administracinių ginčų komisijai (Vilniaus g. 27, Vilnius) ar teismui Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka per vieną mėnesį nuo šio sprendimo gavimo dienos.

26.            Agentūra turi teisę tvarkyti su Aprašo įgyvendinimu susijusius asmens duomenis. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva Nr. 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas). Asmens duomenys tvarkomi apskaitos ir audito tikslais bei tikrinant nurodytos pareiškėjo informacijos tikrumą. Su Aprašo įgyvendinimu susiję asmens duomenys Agentūroje tvarkomi ir saugomi 10 (dešimt) metų nuo paskutinio dokumento pagal Aprašą gavimo datos. Agentūrai tvarkant asmens duomenis duomenų subjektų teisės įgyvendinamos vadovaujantis Agentūros direktoriaus įsakymu patvirtintu Asmens duomenų tvarkymo ir duomenų subjektų teisių įgyvendinimo Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūroje aprašu, patvirtintu Agentūros direktoriaus 2018 m. gegužės 25 d. įsakymu Nr. 2V-109 „Dėl Asmens duomenų tvarkymo ir duomenų subjektų teisių įgyvendinimo Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūroje aprašo patvirtinimo“.

27.            Teikdamas paraišką, pareiškėjas sutinka, kad paraiškoje pateikta informacija, išskyrus informaciją, kuri negali būti atskleista teisės aktų nustatyta tvarka, gali būti viešinama skelbiant su Aprašo įgyvendinimu susijusią informaciją.

28.            Dokumentai tvarkomi ir saugomi vadovaujantis Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-118 „Dėl Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių patvirtinimo“, aktualia tvarkymo dienai šio teisės akto redakcija.

29.            Atrinktų projektų sąrašas skelbiamas Agentūros interneto svetainėje www.mita.lrv.lt.

30.            Pasikeitus Apraše nurodytiems teisės aktams ir ar pakeitus Aprašą, nuo pakeitimų dienos, tiesiogiai taikomos naujos teisės aktų ir (ar) Aprašo nuostatos.

31. Jei pagal Aprašą pateiktas projektas Agentūros yra pripažįstamas tinkamu, pareiškėjas visus pagal šį Aprašą su Aprašo įgyvendinimu susijusius dokumentus turi saugoti ne trumpiau kaip 10 (dešimt) metų po tokio Agentūros sprendimo priėmimo dienos.

32. Nustačius, kad pareiškėjas gali gauti valstybės pagalbą pagal šį Aprašą, tokia valstybės pagalba registruojama Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre, kurio nuostatai patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“.

______________________

 

 

Bendriems Europos interesams svarbių

projektų sveikatos srityje

atrankos organizavimo tvarkos aprašo

1 priedas

 

(Paraiškos forma)

 

BENDRIEMS EUROPOS INTERESAMS SVARBIŲ PROJEKTŲ SVEIKATOS SRITYJE

 

PARAIŠKA

 

pildymo data

 

 

 

1.   Pareiškėjo duomenys

1.1.

Pavadinimas

 

1.2.

Juridinio asmens kodas

 

1.3.

Pridėtinės vertės mokesčio (PVM) mokėtojo kodas

 

1.4.

Korespondencijos adresas

 

1.5.

El. pašto adresas

 

1.6.

Tel. numeris

 

1.7.

Vadovo (įgalioto asmens vardas pavardė, pareigos)

 

1.8

Kontaktinis asmuo (vardas pavardė, pareigos, tel. numeris, el. pašto adresas)

 

 

 

2.   Glausta informacija apie įmonę, jos patirtį ir padėtį vertės grandinėje

(pateikiama informacija apie įmonę, jos atitinkamą patirtį ir vietą vertės grandinėje (pvz., žaliavų gamintojas, galutinis vartotojas, pakuotojas; aprašymas – iki 1 puslapio)

 

 

3.   Veiklos sritys (BEISP HEALTH)

(nurodykite pareiškėjo vykdomų ir planuojamo projekto veiklų sritis)

 

 

4.   Partnerystė

(tiesioginė/netiesioginė; nurodyti potencialius projekto BEISP HEALTH partnerius/ ES partnerius, kurių partnerystės siekiama)

 

 

5.   Nuoroda į BEISP pagrindinius darbo paketus

(pažymėti BEISP darbo paketų (angl. IPCEI Working packages (WP)) sritis, kuriose projekto veiklą vykdys pareiškėjas ir jo partneriai)

 

 

6.   Trumpa projekto santrauka

(planuojamo BEISP HEALTH projekto santrauka ir aprašymas be konfidencialios informacijos, iki 2 puslapių)

 

 

7.   Projekto įgyvendinimo vieta

(nurodoma šalis, kurioje projektas bus įgyvendinamas)

 

 

8.   Planuojamo BEISP HEALTH projekto aprašymas ir BEISP kriterijų įgyvendinamumas

(pateikiami projekto tikslai ir nurodomas projekto indėlis; tikslai ir nauda turi būti aiškūs ir konkrečiai apibrėžti per konkretų ir matomą teigiamą žinių ir technologijų sklaidos poveikį siekiant bendrų strateginių Europos Sąjungos politikos tikslų)

 

8.1. Pagrindiniai planuojamo projekto tikslai

 

(nurodoma, kokie bendrieji tikslai yra keliami projekte)

 

 

8.2. Planuojamo projekto indėlis

(nurodoma, kokius bendruosius iššūkius siekiama spręsti projektu, parodyta didesnė savo technologijos sklaidos su BEISP vertė, nei nedalyvaujant BEISP)

 

8.3. Žinių ir technologijų sklaida

 

(įvardijami numatomi planuojamo projekto žinių ir technologijų sklaidos Europos visuomenei būdai ir galimas teigiamas jų poveikis ES vidaus rinkai)

 

 

9.   Pagrindinės inovacijos

(glaustai apibūdinamos pagrindinės pažangiausios (angl. state-of-the-art) sveikatos sektoriaus inovacijos, dabartinė pareiškėjo kuriamos technologijos būklė ir įrodomas ženklus planuojamo projekto veiklų inovatyvumas bei novatoriškumas lyginant su state-of-the-art ir dabartinėmis pareiškėjo vystomomis technologijomis)

 

 

10. Planuojamo BEISP HEALTH projekto MTEPI ir pirmojo pramoninio diegimo etapų veiklos

(aprašoma planuojamo projekto MTEPI etapai ir pirmasis pramonės plėtros naujų technologijų etapas mikroelektronikos srityje pagal planuojamą BEISP HEALTH bendrų veiklų projektą)

 

 

11. Strateginė svarba

(pateikiamas trumpas BEISP HEALTH projekto verslo strategijos ir preliminaraus verslo modelio pristatymas ir projekto strateginė svarba atsižvelgiant į Europos Komisijos (EK) strategines kryptis, tokias kaip visų pirma „Europos žaliasis kursas“, „Europos skaitmeninės ateities formavimas“, „2030 m. skaitmeninės politikos kelrodis: Europos skaitmeninio dešimtmečio kelias“, „Nauja Europos pramonės strategija“, „Naujas žiedinės ekonomikos veiksmų planas, kuriuo siekiama švaresnės ir konkurencingesnės Europos“, „Kitos kartos ES“ ir pan.)

 

 

12. Preliminarus BEISP HEALTH projekto investicijų poreikis

 

(pateikiama projekto preliminari sąmata ir projekto įgyvendinimui reikalingi ištekliai; parodoma, kad rinkos sąlygomis projektas negalėtų būti finansuojamas ar įgyvendintas be papildomo valstybės finansavimo, atsižvelgiant į techninę ir ekonominę riziką, pagrindžiamas finansavimo trūkumas, patvirtinant valstybės pagalbos poreikį ir tinkamumą)

 

 

13. Planuojamo BEISP HEALTH projekto partneriai

(nurodomi potencialūs planuojamo BEISP HEALTH projekto partneriai, pritraukiami kitų šalių darbuotojai)

 

 

14. Projekto veiklų grafikas

(pateikiamas suplanuoto BEISP HEALTH projekto veiklų grafikas (metais ir ketvirčiais)

 

 

15. Pareiškėjo deklaracija

Nr.

Pavadinimas

Taip

Ne

15.1.

Paraiškoje ir su paraiška pateiktuose dokumentuose nurodyta informacija yra teisinga.

15.2.

Mano atstovaujamas pareiškėjas paraiškos pateikimo metu nėra priskiriamas sunkumų patiriančios įmonės kategorijai kaip nustatyta Gairėse dėl valstybės pagalbos sunkumų patiriančioms ne finansų įmonėms sanuoti ir restruktūrizuoti (OL C 249, 2014 7 31, p. 1) arba nebuvo priskiriamas sunkumų patiriančios įmonės kategorijai 2019 m. gruodžio 31 d., bet tokiu tapo per laikotarpį nuo 2020 m. sausio 1 d. ir toks yra tol, kol taikoma laikinoji sistema (Komisijos komunikatas „Laikinoji valstybės pagalbos priemonių, skirtų ekonomikai remti reaguojant į dabartinį COVID-19 protrūkį, sistema“ (C(2021) 564, OL C 34, 2021 2 1, p. 6.).

15.3.

Mano atstovaujamas pareiškėjas nėra nesugrąžinęs anksčiau gautos valstybės pagalbos, kuri Europos Komisijos sprendimu pripažinta neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka.

15.4.

Sutinku, kad atrinktų projektų sąraše, skelbiamame Agentūros interneto svetainėje www.mita.lrv.lt, būtų nurodomas mano atstovaujamo pareiškėjo projektas.

15.5.

Mano atstovaujamas pareiškėjas įsipareigoja per 3 darbo dienas po informacijos apie projekto atrinkimą gavimo Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijai pateikti atrinkto oficialų projekto vertimą į anglų kalbą tolesnei BEISP HEALTH projektų atrankai, taip pat teikti visą reikalingą papildomą informaciją ir patikslinimus vėlesniuose BEISP HEALTH projekto vertinimo etapuose.

15.6.

Gavus skirtą finansavimą, mano atstovaujamas pareiškėjas įsipareigoja iki galo įvykdyti BEISP HEALTH projektą, padengti visas investicijų.

15.7.

Gavus skirtą finansavimą valstybės pagalbos išmokėjimo metu mano atstovaujamas pareiškėjas bus privatus juridinis asmuo įsisteigęs ar įregistruotas Lietuvos Respublikoje.

 

Pridedami dokumentai:

 

1.   Jungtinės veiklos (partnerystės) sutartis su partneriu (-iais), jeigu toks (-ie) yra.

 

Pareiškėjo vadovo pareigos, parašas, vardas ir pavardė

 

______________________

 

 

 

 

Bendriems Europos interesams svarbių

projektų sveikatos srityje atrankos

organizavimo tvarkos aprašo

2 priedas

 

 

PARAIŠKOS VERTINIMO LENTELĖ

(pildymo data)

 

Paraiškos registracijos Nr. ir gavimo data

 

Pareiškėjas

 

Projekto pavadinimas

 

 

 

Eil. Nr.

Vertinimo kriterijai

Vertinimo aspektai

Taip

Ne

Pastabos

1.

Pareiškėjas atitinka:

1.1.

Aprašo 7.1. papunkčio reikalavimus

 

Vertinama pagal paraiškos 2 ir 3 punktuose pateiktą informaciją.

Pareiškėjas (tiesioginis dalyvis) yra juridinis asmuo arba juridinių asmenų grupė (konsorciumas), vykdanti veiklą sveikatos technologijų ir procesų, nepatenkintų medicininių poreikių (atsparumas antimikrobinėms medžiagoms, retas vėžys ir kitos retos ligos), ląstelių ir genų terapijos srityse.

 

1.2.

Aprašo 7.2 papunkčio reikalavimus

Vertinama pagal paraiškos 15 punkte pateiktą informaciją.

Paraiškos pateikimo metu pareiškėjas nėra priskiriamas sunkumų patiriančios įmonės kategorijai kaip nustatyta Gairėse dėl valstybės pagalbos sunkumų patiriančioms ne finansų įmonėms sanuoti ir restruktūrizuoti (OL C 249, 2014 7 31, p. 1) arba nebuvo priskiriamas sunkumų patiriančios įmonės kategorijai 2019 m. gruodžio 31 d., bet tokiu tapo per laikotarpį nuo 2020 m. sausio 1 d. ir toks yra tol, kol taikoma laikinoji sistema (Komisijos komunikatas „Laikinoji valstybės pagalbos priemonių, skirtų ekonomikai remti reaguojant į dabartinį COVID-19 protrūkį, sistema“ (C(2021) 564, OL C 34, 2021 2 1, p. 6.).

 

1.3.

Aprašo 7.3 papunkčio reikalavimus

Vertinama pagal paraiškos 15 punkte pateiktą informaciją.

Pareiškėjas nėra nesugrąžinęs anksčiau gautos valstybės pagalbos, kuri Europos Komisijos sprendimu pripažinta neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka.

 

2.

Projektas atitinka:

2.1.

Aprašo 8.1 papunkčio reikalavimus

Vertinama pagal paraiškos 8 punkte pateiktą informaciją.

Projektas atitinka kriterijus, kurie numatyti Europos Komisijos 2021 m. lapkričio 25 d. komunikate (C(2021) 8481 final) „Dėl Valstybės pagalbos, skirtos bendriems Europos interesams svarbių projektų vykdymui skatinti, suderinamumo su vidaus rinka analizės kriterijais“

 

2.2.

Aprašo 8.2 papunkčio reikalavimus

Vertinama pagal paraiškos 8 ir 11 punktuose pateiktą informaciją.

Paraiškoje nurodytas projekto indėlis, siekiant bendrų strateginių Europos Sąjungos politikos tikslų.

 

2.3.

Aprašo 8.3 papunkčio reikalavimus

Vertinama pagal paraiškos 10 punkte pateiktą informaciją.

Projekto paraiškoje aprašytos planuojamų mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ir inovacijų (toliau – MTEPI) veiklos ir pirmasis pramonės plėtros naujų technologijų (angl. – first industrial deployment) etapas mikroelektronikos srityje pagal planuojamą BEISP HEALTH bendrų veiklų projektą. Pažymėtina, kad masinės gamybos fazės ir komercinė veikla negalimi.

 

2.4.

Aprašo 8.4. papunkčio reikalavimus

Vertinama pagal paraiškos 9 punkte pateiktą informaciją.

Projekte turi būti parodyta, kad projektas labai skiriasi nuo modernaus lygio įprastai naudojamos technologijos (dabartinė technologijos būklė, projekto inovatyvumo ir novatoriškumo įrodymas).

 

2.5.

Aprašo 8.5. papunkčio reikalavimus

Vertinama pagal paraiškos 8.3 papunktyje pateiktą informaciją.

Pareiškėjas pateikė numatomų teigiamos žinių ir technologijų sklaidos priemonių aprašymus (angl. – spillover effect and dissemination activities).

 

2.6.

Aprašo 8.6. papunkčio reikalavimus

Vertinama pagal paraiškos 7 punkte pateiktą informaciją.

Projektas bus įgyvendinamas Lietuvos Respublikos teritorijoje

 

2.7.

Aprašo 8.7 papunkčio reikalavimus

Vertinama pagal paraiškos 15 punkte pateiktą informaciją.

Pareiškėjas įsipareigojo iki galo įvykdyti projektą, padengti visas investicijų išlaidas ir išlaikyti tokias investicijas Lietuvoje ne trumpiau kaip 3 (trejus) metus po projekto pabaigos

 

2.8.

Aprašo 8.8 papunkčio reikalavimus

Vertinama pagal paraiškos 12 ir 13 punktuose pateiktą informaciją.

Pareiškėjas nurodė potencialius BEISP HEALTH partnerius ir pademonstravo projekto įgyvendinimui sutelktus išteklius.

 

2.9.

Aprašo 8.9 papunkčio reikalavimus

Vertinama pagal paraiškos 11 ir 14 punktuose pateiktą informaciją.

Pareiškėjas pateikė suplanuoto projekto grafiką, trumpą verslo strategijos ir preliminaraus verslo modelio pristatymą.

 

2.10.

Aprašo 8.10 papunkčio reikalavimus

Vertinama pagal paraiškos 12 punkte pateiktą informaciją.

Pareiškėjas įrodė, kad rinkos sąlygomis projektas negali būti finansuojamas ar įgyvendintas be papildomo valstybės finansavimo. Tai yra, atsižvelgiant į techninę ir ekonominę riziką, pareiškėjas pagrindė finansavimo trūkumą, patvirtinantį valstybės pagalbos poreikį ir tinkamumą.

 

2.11.

Aprašo 8.11 papunkčio reikalavimus

Vertinama pagal paraiškos 8.2 papunktyje pateiktą informaciją.

Parodyta didesnė savo technologijos sklaidos su BEISP vertė, nei nedalyvaujant BEISP.

 

2.12.

Aprašo 8.12 papunkčio reikalavimus

Vertinama pagal paraiškos 12 punkte pateiktą informaciją.

Projekto įgyvendinimui numatytas nuosavas finansinis indėlis sudaro ne mažiau nei 50 proc. projekto vertės.

 

2.1.3.

Aprašo 8.13 papunkčio reikalavimus

Vertinama pagal paraiškos 12 punkte pateiktą informaciją.

Projekto vertė ne mažesnė kaip 5 000 000 (penki milijonai) eurų.

 

2.1.4.

Aprašo 8.14 papunkčio reikalavimus

Vertinama pagal paraiškos 12 punkte pateiktą informaciją.

Projekte numatytos tik tinkamos finansuoti išlaidos, kurios nurodytos Aprašo III skyriuje.

 

3.

Su paraiška pateikti visi prašomi dokumentai ir informacija

Pareiškėjo deklaracija;

Jungtinės veiklos (partnerystės) sutartis su partneriu (-iais), jeigu toks (-ie) yra.

 

 

 

VERTINIMO IŠVADA

Sprendimas siūlyti Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros direktoriui:

 

 

atrinkti BEISP HEALTH projektą

komentaras

 

atmesti paraišką

komentaras

 

Pareiškėjas paraiškos vertinimo metu nebandė gauti konfidencialios informacijos arba daryti įtaką Agentūros valstybės tarnautojams ir (ar) darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis ir (ar) atrankai pasitelktiems tretiesiems asmenims.

 

Taip, nebandė

komentaras

Ne, bandė

komentaras

 

Mes, žemiau pasirašę, patvirtiname, kad atlikdami savo pareigas nepatekome į interesų konfliktą ir buvome objektyvūs bei nešališki, taip pat pasižadame saugoti ir tik teisės aktų nustatytais tikslais bei tvarka naudoti mums patikėtą ir (ar) žinomą konfidencialią informaciją.

 

 

Darbo grupė        .................................         .....................................       .......................................

                           (parašas)                     (vardas, pavardė)                           (data)

 

______________________