Logo  Description automatically generated

 

LIETUVOS TRANSPORTO SAUGOS ADMINISTRACIJOS
DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS
DĖL ANTŽEMINIŲ PASLAUGŲ TEIKIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2021 m. gruodžio 7 d. Nr. 2BE-335

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos aviacijos įstatymo 49 straipsnio 5 dalies 1 punktu:

1. T v i r t i n u Antžeminių paslaugų teikimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. I n f o r m u o j u, kad šis įsakymas nustatyta tvarka skelbiamas Teisės aktų registre ir Lietuvos transporto saugos administracijos interneto svetainėje.

 

 

Administracijos direktorius                                                                                             Genius Lukošius

 

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos transporto saugos administracijos

direktoriaus

2021 m. gruodžio 7 d. įsakymu Nr.2BE-335

 

 

 

ANTŽEMINIŲ PASLAUGŲ TEIKIMO TVARKOS APRAŠAS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Antžeminių paslaugų teikimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato antžeminių paslaugų teikimo sąlygas ir tvarką ir yra taikomas pretendentams į antžeminių paslaugų teikėjus arba antžeminių paslaugų savateikius bei patvirtintiems antžeminių paslaugų teikėjams arba patvirtintiems antžeminių paslaugų savateikiams (toliau kartu – teikėjas).

2. Aprašas parengtas atsižvelgiant į Tarptautinės civilinės aviacijos organizacijos (toliau – ICAO) dokumentą Nr. 10121 „Antžeminių paslaugų teikimo vadovas“ ir į Tarptautinės oro transporto asociacijos (toliau – IATA) dokumentą „Oro uostų aptarnavimo vadovas“.

3. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos aviacijos įstatyme ir Antžeminių paslaugų teikimo oro uostuose ir antžeminių paslaugų teikėjų ir savateikių patvirtinimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2002 m. balandžio 12 d. įsakymu Nr. 3-144 „Dėl Antžeminių paslaugų teikimo oro uostuose ir antžeminių paslaugų teikėjų ir savateikių patvirtinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Tvarkos aprašas).

 

 

II SKYRIUS

ORGANIZACINIAI REIKALAVIMAI

 

4. Teikėjas turi turėti:

4.1. patvirtintą organizacinę struktūrą, atitinkančią teikėjo veiklos mastą ir pobūdį;

4.2. pareigybių, susijusių su teikiamomis paslaugomis, aprašymus su nurodytomis jų atsakomybėmis ir pareigomis;

4.3 Standartinės veiklos procedūrų (toliau – SVP) aprašus, kurie sudaro teikėjo veiklos (Antžeminių paslaugų teikimo) vadovą;

4.4. techniką, transporto priemones ir įrangą, skirtą antžeminėms paslaugoms teikti; 

4.5. paskirtą vadovą ar vadovus (toliau kartu – vadovai), atsakingus už saugą, turinčius įgaliojimus priimti sprendimus dėl saugos rizikos toleravimo;

4.6. paskirtą vadovą, atsakingą už aviacijos saugumą;

4.7. kvalifikuotus darbuotojus, reikalingus teikti antžemines paslaugas;

4.8. integruotą valdymo sistemą, kuri apimtų:

4.8.1. naudojamų dokumentų ir (arba) duomenų valdymo ir kontrolės sistemą, naudojamą tiesiogiai teikiant antžemines paslaugas;

4.8.2. Saugos valdymo sistemą (toliau – SVS), atitinkančią organizacijos veiklos mastą ir pobūdį. 

5. Vadovai, atsakingi už saugą ir saugumą, turi būti susipažinę su įstatymais, norminiais teisės aktais, gairėmis, veiklos vadovais ir dokumentais, kuriuose nurodyti reikalavimai ir procedūros, susijusios su jų pareigų vykdymu. Vadovai yra atsakingi už tai, kad visi darbuotojai būtų susipažinę su įstatymais, reglamentais, procedūromis ir veiklos dokumentais, susijusiais su jų atitinkamų pareigų vykdymu teikiant antžemines paslaugas.

 

 

III SKYRIUS

FINANSINIO TINKAMUMO REIKALAVIMAI

 

6. Teikėjas turi įrodyti, kad:

6.1. jam nėra pradėtos bankroto ar likvidavimo procedūros;

6.2. neturi didelės ar nuolatinės mokestinės nepriemokos valstybės biudžetui, savivaldybių biudžetams ar fondams, į kuriuos mokamus mokesčius administruoja Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (išskyrus atvejus, kai mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimas atidėtas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka arba dėl šių mokesčių, delspinigių, baudų vyksta mokestinis ginčas), neturi didelių ar nuolatinių įsiskolinimų Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui;

6.3 pretendentas į antžeminių paslaugų teikėjus arba antžeminių paslaugų savateikius kartu pateikia pirmųjų dvejų metų verslo planą, į kurį įtraukta:

6.3.1. planuojamas balansas, įskaitant pelno (nuostolio) ataskaitą ateinantiems dvejiems metams;

6.3.2. pagrindiniai planuojamų išlaidų ir pajamų rodikliai, susiję su planuojamomis teikti antžeminėmis paslaugomis, atlyginimais, nusidėvėjimu, valiutų kurso svyravimais, draudimu;

6.3.3. duomenys apie turimus ir numatomus finansavimo šaltinius;

6.3.4. planuojamų pinigų srautų ataskaita ir likvidumo planai pirmaisiais dvejais veiklos metais.

 

IV SKYRIUS

PERSONALO KVALIFIKACIJOS IR MOKYMŲ REIKALAVIMAI

 

7. Teikėjas turi nustatyti ir užtikrinti kvalifikuotų darbuotojų skaičių kiekvienai teikiamų antžeminių paslaugų rūšiai.

8. Kvalifikuoti darbuotojai rengiami pagal antžeminių paslaugų teikimo mokymo programą, kurią parengia teikėjas pagal IATA dokumente „Oro uostų aptarnavimo vadovas“ nurodytus reikalavimus.

9. Teikėjas nustato mokymų valdymo sistemą, kurią sudaro:

9.1. mokymų priežiūra – teikėjas turi mokymų priežiūros sistemą, kurioje būtų nustatyti su mokymu susiję standartai, politika ir procedūros. Priežiūros sistemą sudaro:

9.1.1. mokymų planavimo procesas;

9.1.2. mokymų efektyvumo įvertinimo priemonės;

9.1.3. procesų aprašas, kai darbuotojas mokymų metu neįgyja reikiamų žinių ir įgūdžių, ar turi iš naujo dalyvauti mokymuose;

9.1.4. darbuotojo, kuris apmoko darbuotojus, kompetencijos ugdymas ir palaikymas;

9.1.5. kvalifikacijos, mokymų dokumentų ir įrašų sekimo ir valdymo procesai;

9.1.6. procesų aprašas bet kokiam mokymų medžiagos atnaujinimui;

9.2. mokymų planavimas, kurį vykdant atsižvelgiama į reguliacinius, industrijos ar privalomus mokymo reikalavimus:

9.2.1. kada kokie darbuotojai turi būti apmokomi;

9.2.2. pakankamų išteklių (pvz.: darbuotojų, patalpų, įrangos) skyrimas, kad būtų galima laiku atlikti reikiamus mokymus;

9.3. mokymų programa (mokymų programoje turi būti apibrėžta, kaip antžemines paslaugas teikiantis personalas gali išsiugdyti, pademonstruoti ir išlaikyti reikiamas žinias ir įgūdžius, kad galėtų atlikti savo pareigas pagal IATA dokumento „Oro uostų aptarnavimo vadovas“ 1110 skyriaus 11 punkte kiekvienai pareigybei nustatytus reikalavimus), kuri numato:

9.3.1. pirminių mokymų reikalavimus;

9.3.2. pakartotinių mokymų reikalavimus;

9.3.3. kitus specializuotų mokymų reikalavimus, įskaitant tuos, kurių reikalauja įrangos gamintojai, sistemų gamintojai / tiekėjai, operatoriai, antžeminių paslaugų teikėjai arba kitos reguliuojančiosios institucijos (jeigu tai taikoma);

9.3.4. tikslinę auditoriją, kuriai skirti mokymai;

9.3.5. mokymų trukmę;

9.3.6. mokymų tikslus ir priimtinus mokymosi rezultatus;

9.3.7. mokymų metodus, įskaitant įvertinimo strategiją, įvertinimo kriterijus ir pratybas;

9.3.8. mokymų programos peržiūrėjimą ir atnaujinimą, kaip nurodoma IATA dokumento „Oro uostų aptarnavimo vadovas“ 1110 skyriuje;

9.4. mokymų medžiagą. Teikėjas užtikrina, kad visa mokymų medžiaga būtų tinkamai prižiūrima ir nuolat atnaujinama. Mokymų medžiaga apima taikomus verslo srities standartus, taisykles, rezoliucijas, klientų reikalavimus, rekomenduojamą praktiką, visų sistemų, naudojamų teikiant antžemines paslaugas, atnaujinimus ir kt. Mokymų medžiagos peržiūra atliekama bent kartą per metus;

9.5. mokymų įrašus. Teikėjas užtikrina visų antžemines paslaugas teikiančių darbuotojų mokymų įrašų kaupimą ir išsaugojimą Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo ir Lietuvos vyriausiojo archyvaro nustatyta tvarka.

10. Atsiradus naujai ar modifikuotai įrangai ar prietaisams, teikėjas organizuoja mokymus atitinkamas antžemines paslaugas teikiančiam personalui ir juos įtraukia į mokymų programą ir mokymų medžiagą.

11. Tiekėjas užtikrina teorinius ir praktinius visų darbuotojų apmokymus atlikti funkcijas, kurios reikalingos incidentų, avarinės ar ekstremalios situacijos atvejais, įskaitant mokymą, kaip naudotis avarine įranga, ir supažindina darbuotojus su jų pareigomis nepaprastosios situacijos metu.

 

 

V SKYRIUS

ANTŽEMINIŲ PASLAUGŲ TEIKĖJO ARBA ANTŽEMINIŲ PASLAUGŲ SAVATEIKIO ĮRANGOS STANDARTAI IR PRIEŽIŪRA

 

12. Teikėjas užtikrina, kad:

12.1. oro uoste naudojamos transporto priemonės, įranga ir įrenginiai atitiktų nacionalinius ir oro uostą valdančios įmonės nustatytus reikalavimus;

12.2. transporto priemonių būklė nekeltų pavojaus transporto priemonių naudotojams, kitoms transporto priemonėms, oro uosto teritorijoje esantiems asmenims, orlaiviams ar kitam turtui.

13. Visa teikėjo naudojama įranga ir įrenginiai turi atitikti tarptautinius gamybos standartus, nurodytus IATA dokumento „Oro uostų aptarnavimo vadovas“ 9 skyriuje.

14. Teikėjas patvirtina naudojamos įrangos ir įrenginių (įskaitant bendrai naudojamos arba trečiajai šaliai priklausančios įrangos) priežiūros programą ir technikos priežiūros kontrolės sistemą, įskaitant visos technikos priežiūros ir patikrinimų įrašus. Naudojamos technikos techninė priežiūra atliekama pagal galiojančius reikalavimus – teikėjas tam paskiria personalą, įrenginius ir kitus reikalingus išteklius.

15. Visi technikos priežiūros ir patikrinimų įrašai ir dokumentai turi būti saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo ir Lietuvos vyriausiojo archyvaro nustatyta tvarka.

 

 

VI SKYRIUS

STANDARTINIŲ VEIKLOS PROCEDŪRŲ REIKALAVIMAI

 

16. Teikėjas, bendradarbiaudamas ir susiderindamas su oro vežėjais ir oro uostu, nusistato ir palaiko SVP visoms savo teikiamų antžeminių paslaugų rūšims.

17. Veiklos vadovas atnaujinamas, kai tai būtina – jame pateikiama naujausia informacija. Visi darbuotojai, kurie privalo naudotis veiklos vadovu, yra supažindinami su visais jo atnaujinimais.

18. Visi teikėjo darbuotojai apmokomi vykdyti konkrečias pareigas ir atlikti procedūras taip, kaip tai yra nurodyta SVP.

19. Teikėjas turi rašytines procedūras, susijusias su orlaivio atvykimu į oro uostą, priežiūra oro uoste ir išvykimu iš oro uosto. Šiame dokumente aprašomi nuoseklūs etapai, užduotys ir atsakomybės, reikalingos orlaivio atvykimui, priežiūrai ir išvykimui.

 

VII SKYRIUS

REIKALAVIMAI SAUGOS VALDYMO SISTEMAI

 

20. Teikėjo SVS sudaro:

20.1. Saugos politika ir vadovų įsipareigojimas:

20.1.1. teikėjas nusistato saugos politiką ir saugos tikslus, atitinkančius Europos Sąjungos saugos politikos tikslus arba valstybinėje saugos programoje nustatytą saugos politikos tikslą;

20.1.2. Saugos politika atspindi organizacijos įsipareigojimus dėl saugos, įskaitant aiškų pareiškimą apie būtinų žmogiškųjų ir finansinių išteklių skyrimą jai įgyvendinti;

20.1.3. saugos politikos aprašą turi pasirašyti atsakingas organizacijos vadovas;

20.1.4. saugos politika taikoma visoje organizacijoje;

20.1.5. saugos politika skatina pranešimų arba ataskaitų, susijusių su sauga, teikimą, aiškiai nurodo, koks elgesys yra nepriimtinas, ir numato sąlygas, kurioms esant drausminės nuobaudos nėra taikomos.

20.2. Saugos atskaitomybė ir atsakomybė:

20.2.1. teikėjas paskiria vadovą, atsakingą už SVS įgyvendinimą ir priežiūrą organizacijoje;

20.2.2. visų organizacijos darbuotojų saugos atskaitomybė ir atsakomybė, įskaitant vadovybės narių tiesioginę atskaitomybę ir atsakomybę, aiškiai apibrėžiama ir dokumentuojama;

20.2.3. vadovų, turinčių įgaliojimus priimti sprendimus dėl saugos rizikos toleravimo, struktūra apibrėžiama SVS.

20.3. Atsakingų už saugą darbuotojų paskyrimas:

20.3.1. atsižvelgiant į teikėjo organizacijos dydį ir jo teikiamų antžeminių paslaugų pobūdį, atsakomybė už SVS diegimą ir priežiūrą gali būti priskirta vienam ar keliems saugos vadybininkams kaip vienintelė jų funkcija arba kartu su kitomis pareigomis, jei tai nekelia interesų konflikto;

20.3.2. jeigu teikėjas veikia keliuose padaliniuose, saugos vadybininkas bendradarbiauja su kiekvienos vietos paskirtu asmeniu, atsakingu už:

20.3.2.1. įmonės SVS įgyvendinimą padalinyje;

20.3.2.2. padalinio veiklos saugos užtikrinimą kaip pagrindinį jo veiklos prioritetą;

20.3.2.3. kasdienį SVS administravimą ir veikimą padalinio lygiu;

20.4. Ekstremalių situacijų valdymo plano (toliau – ESVP) koordinavimas:

20.4.1. teikėjas patvirtina ESVP, kuris parengiamas atsižvelgiant į oro uosto patvirtintą ESVP ir 21.4.3 papunktyje nustatytus reikalavimus;

20.4.2. ESVP sudaromas taip, kad leistų tiksliai ir operatyviai reaguoti į orlaivio avariją ar kitokį įvykį, kuris gali baigtis žmonių mirtimi, rimtais sužalojimais, didele žala žmonėms, aplinkai arba turtui ir (arba) reikšmingu veiklos sutrikimu;

20.4.3. ESVP turi būti:

20.4.3.1. išvardyti galiojantys reglamentai / taisyklės ir kiti dokumentai, susiję su oro uostą valdančia įmone ir / arba atsakingomis institucijomis, taip pat bet kurie su antžeminių paslaugų teikimu susiję oro vežėjų reikalavimai;

20.4.3.2. nustatytas teikėjo vaidmuo ir atsakomybės, taip pat veiksmų, kurių reikia imtis reaguojant į ekstremalias situacijas, eiliškumas;

20.4.4. ESVP tvirtinamas, peržiūrimas, testuojamas ir atnaujinamas, taip užtikrinant jo tinkamumą ir efektyvumą;

20.4.5. informacijos perdavimo protokolai parengiami ir patvirtinami tarp teikėjo, oro uostą valdančios įmonės, oro vežėjų ir kitų susijusių šalių. Protokoluose taip pat nurodomi aktualūs kontaktų sąrašai skubiems atvejams;

20.5. SVS dokumentacija:

20.5.1. SVS dokumentuojama tokia forma, kuri atitinka teikėjo veiklos mastą ir pobūdį;

20.5.2. SVS veiklos įrašai numato saugos rizikos vertinimą, saugos ataskaitas, saugos valdymo rodiklius, saugos valdymo mokymo įrašus ir kt.;

20.6. Rizikų identifikacija:

20.6.1. teikėjas sukuria ir vykdo rizikų nustatymo procesą, susijusį su jo teikiamomis antžeminėmis paslaugomis. Rizika nustatoma remiantis reaguojamųjų ir iniciatyvių metodų deriniu;

20.6.2. rizikos nustatymo procesai numato:

20.6.2.1. iniciatyvius metodus, apimančius įvairios saugos informacijos analizę, įskaitant:

20.6.2.1.1. duomenų rinkimą apie nedidelės rizikos įvykius, siekiant nustatyti galimus pavojus ir grėsmes;

20.6.2.1.2. personalo įtraukimą į rizikos nustatymą atliekant savo užduotis ir pranešimą apie nustatytą riziką;

20.6.2.1.3. organizuojant vidines ir išorines saugos darbo grupes ir komitetus;

20.6.2.1.4. patikrinimų atlikimą;

20.6.2.1.5. saugos tyrimų, veiklos saugos auditų, saugos stebėsenos ir saugos vertinimo atlikimą;

20.6.2.2. reaguojamuosius metodus, kuriuos sudaro buvusių rezultatų ar įvykių analizė, įskaitant:

20.6.2.2.1. tendencijų stebėjimą ir vidinių bei išorinių saugos įvykių tyrimą;

20.6.2.2.2. pažeidimų bei neatitikčių, kurie gali būti avarijos arba incidento priežastis, nustatymą ir ištyrimą;

20.6.3. įdiegiama nebaudžiamoji saugos pranešimų sistema, prieinama visiems darbuotojams pranešti apie įvykius, pažeidimus ar saugos sutrikimus. Saugos pranešimas numato tiek privalomas, tiek savanoriškas pranešimo sistemas ir atitinka valstybės reikalavimus;

20.7. Saugos rizikos vertinimas ir mažinimas:

20.7.1. teikėjas sukuria ir palaiko procesą, užtikrinantį su nustatytais pavojais susijusios saugos rizikos analizę, vertinimą ir kontrolę;

20.7.2. saugos rizikos vertinimus atlieka paskirtas atskaitingas saugos vadovas. Į saugos rizikos vertinimo procesą gali būti įtraukti kiti organizacijos darbuotojai bei išorinių organizacijų darbuotojai (pvz.: ekspertai, kitų valstybės ir savivaldybių institucijų, valstybės ir savivaldybių įstaigų, mokslo ir mokymo įstaigų ir organizacijų atstovai ir specialistai);

20.7.3. Saugos rizikos vertinimo informacijai fiksuoti, stebėti bei kontroliuoti rizikos mažinimo veiksmus naudojamas rizikos registras;

20.8. Saugos stebėjimas ir nustatymas:

20.8.1. teikėjas patvirtina ir taiko priemones, skirtas patikrinti organizacijos saugos valdymo rezultatus ir patvirtinti saugos rizikos kontrolės veiksmingumą;

20.8.2. teikėjas nusistato:

20.8.2.1. saugos veiksmingumo rodiklius, skirtus saugos valdymui stebėti ir vertinti;

20.8.2.2. saugos tikslus, skirtus suplanuoti arba numatyti saugos rodiklius per nustatytą laikotarpį;

20.8.2.3. procedūras, skirtas saugos valdymo rezultatams ir saugos rizikos kontrolės veiksmingumui patikrinti;

20.8.2.4. saugos užtikrinimo programą su išsamiu vidinio vertinimo procesu ir pakankamu išteklių kiekiu, kuria užtikrinamas SVS efektyvumas organizacijoje. Saugos užtikrinimo programa turi atitikti galiojančias saugos taisykles, valstybės saugos programą ir reglamentus, numatyti bet kokius galimus veikloms kylančius pavojus, stebėti saugos rizikos kontrolės veiksmingumą;

20.9. Pakeitimų valdymas:

20.9.1. teikėjas sukuria ir palaiko procesus, skirtus nustatyti pokyčius, kurie gali daryti įtaką saugos rizikos lygiui, ir užtikrinti saugos rizikos valdymą po atsiradusių pokyčių;

20.9.2. teikėjas informuoja visas organizacijas, su kuriomis bendradarbiauja, apie procedūrų pokyčius ir koordinuoja procedūrų pakeitimus su oro uostą valdančia įmone, oro vežėjais ir kitomis organizacijomis;

20.10. Nuolatinis SVS tobulinimas:

20.10.1. teikėjas nuolatos stebi ir vertina SVS procesus, kad galėtų išlaikyti ir nuolatos gerinti bendrą SVS veiksmingumą;

20.10.2. nuolatinio SVS tobulinimo procesas gali numatyti SVS vertinimą, tolesnius veiksmus ir vidaus audito procesus;

20.11. Mokymas ir kvalifikacija:

20.11.1. teikėjas parengia ir palaiko saugos mokymo programą, kuri užtikrina, kad personalas yra apmokytas ir kompetentingas atlikti SVS nustatytas pareigas;

20.11.2. saugos mokymo programa apima kiekvieno asmens dalyvavimą SVS;

20.11.3. viso personalo SVS mokymas numato bent šiuos dalykus:

20.11.3.1. SVS, saugos politiką ir saugos kultūrą;

20.11.3.2. individualų personalo dalyvavimą SVS, pranešimų apie įvykius sistemos naudojimą, saugios darbo ir eksploatavimo praktikos taikymą ir reagavimą į incidentus, avarines ar ekstremalias situacijas;

20.11.3.3. dėl žmogiškojo veiksnio padarytas klaidas, ypač atsižvelgiant į pagrindines saugos rizikos priežastis, susijusias su problemomis, kylančiomis dėl žmogiškojo veiksnio; žmogiškojo veiksnio aspektus antžeminių paslaugų veikloje ir pačioje teikėjo organizacijoje;

20.11.4. vadybininkai ir vadovai, atsakingi už SVS komponentų įgyvendinimą, yra apmokyti visų 12 SVS elementų (priedas);

20.12. Saugos informacijos sklaida:

20.12.1 teikėjas sukuria ir palaiko saugos informacijos sklaidos priemones, kurios:

20.12.1.1. užtikrina, kad personalas žinotų apie SVS tiek, kiek jis atitinka jų pareigas;

20.12.1.2. perduoda informaciją, svarbią saugai;

20.12.1.3. paaiškina, kodėl imamasi konkrečių veiksmų saugai gerinti;

20.12.1.4. paaiškina, kodėl įvedamos ar keičiamos saugos procedūros;

20.12.2. organizacijoje užtikrinama abipusė saugos komunikacija. Personalas skatinamas savanoriškai pranešti apie saugos problemas, o vadovybė teikia saugos analizės išvadas ir informuoja apie priemones, kurių buvo imtasi saugai užtikrinti.

21. Jokie teikėjo saugos standartai, nustatyti SVS, negali būti sumažinti ar jų atsisakyta teikiant antžemines paslaugas per išorines organizacijas.

 

 

VIII SKYRIUS

ANTŽEMINIŲ PASLAUGŲ TEIKĖJO ARBA SAVATEIKIO BENDRADARBIAVIMAS SU ORO VEŽĖJAIS IR ORO UOSTĄ VALDANČIA ĮMONE

 

22. Patvirtintas teikėjas arba patvirtintas savateikis turi turėti rašytinius susitarimus arba sąveikos procedūras su oro vežėjais ir oro uostą valdančia įmone, taip užtikrinant veiklos efektyvumą ir saugumą.

23. Teikėjas dalyvauja oro uosto veiklos procesuose, jeigu tokie yra nustatyti ir jų reikalauja oro vežėjas ar oro uostą valdanti įmonė.

 

 

IX SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

24. Teikėjas, teikdamas antžemines paslaugas, be Apraše nurodytų teisės aktų reikalavimų, turi vadovautis Teikėjų veiklą reglamentuojančiais ICAO ir IATA patvirtintais vadovais.

25. Teikėjo veiklos priežiūra, kuria siekiama nustatyti, ar teikėjas laikosi Aviacijos įstatymo, Aprašo ir (ar) kitų teisės aktų bei taisyklių nuostatų, vykdoma Tvarkos aprašo nustatyta tvarka.

 

 

 

 

Antžeminių paslaugų teikimo tvarkos aprašo

priedas

 

 

Saugos valdymo sistemos komponentų schema pagal ICAO dokumentą Nr. 10121 „Antžeminių paslaugų teikimo vadovas“

 

 

 

 

 

Sudedamosios dalys (4)

Elementai (12)

1. Saugos politika ir tikslai

1.1 Vadovų įsipareigojimas

1.2 Saugos atskaitomybė ir atsakomybė

1.3 Atsakingų už saugą darbuotojų paskyrimas

1.4 Ekstremaliųjų situacijų valdymo plano koordinavimas

1.5 SVS dokumentacija

2. Saugos rizikos valdymas

2.1 Rizikų identifikacija

2.2 Saugos rizikos vertinimas ir mažinimas

3. Saugos užtikrinimas

3.1 Saugos stebėjimas ir nustatymas

3.2 Pakeitimų valdymas

3.3 Nuolatinis SVS tobulinimas

4. Saugos propagavimas

4.1 Mokymas ir kvalifikacija

4.2 Saugos informacijos sklaida