UTENOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

 

SPRENDIMAS

DĖL UTENOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2014 M. BIRŽELIO 26 D. SPRENDIMO NR. TS-190 „DĖL INVESTICIJŲ Į GAMYBOS IR KITOS PASKIRTIES OBJEKTUS SKATINIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2016 m. lapkričio 24 d. Nr. TS-298

Utena

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi ir atsižvelgdama į Utenos rajono savivaldybės tarybos Ekonomikos, finansų, biudžeto ir turto valdymo reikalų komiteto posėdžio 2016 m. spalio 24 d. protokolą Nr. T1-10, Utenos rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Pakeisti Investicijų į gamybos ir kitos paskirties objektus skatinimo taisykles, patvirtintas Utenos rajono savivaldybės tarybos  2014 m. birželio 26 d. sprendimu Nr. TS-190 „Dėl Investicijų į gamybos ir kitos paskirties objektus skatinimo taisyklių patvirtinimo“ (2014 m. rugpjūčio 28 d. sprendimo Nr. TS-224, 2014 m. spalio 30 d. sprendimo Nr. TS-292 redakcijos) ir jas išdėstyti nauja redakcija (pridedama).

2. Nurodyti, kad šis sprendimas turi būti paskelbtas Teisės aktų registre ir savivaldybės interneto svetainėje www.utena.lt.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                   Alvydas Katinas


 

PATVIRTINTA

Utenos rajono savivaldybės tarybos

2014 m. birželio 26 d. sprendimu Nr. TS - 190

2016 m. lapkričio 24 d. sprendimo Nr. TS – 298 redakcija

 

INVESTICIJŲ Į GAMYBOS IR KITOS PASKIRTIES OBJEKTUS SKATINIMO TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Investicijų į gamybos ir kitos paskirties objektus skatinimo taisyklės (toliau - Taisyklės) reglamentuoja mokesčių lengvatų teikimo sąlygas investuotojams, prašymų pateikimo ir mokesčių lengvatų teikimo tvarką. Taisyklės taikomos Lietuvos Respublikos ir užsienio investuotojams, Utenos rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) teritorijoje investuojantiems įstatymų nustatyta tvarka į naujus pramonės, statybos, transporto, apgyvendinimo ir maitinimo paslaugų, sportinės veiklos, pramogų ir poilsio organizavimo, kitos aptarnavimo ekonominės veiklos paskirties (išskyrus prekybos) objektus bei esamų gamybinių-komercinių objektų plėtrą, steigiantiems naujas įmones, taip pat dalyvaujantiems įgyvendinant ekonominių ir socialinių programų projektus bei  investuojantiems į Utenos miesto infrastruktūrą.

2. Taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos įstatymuose ir kituose teisės aktuose vartojamas sąvokas.

3. Utenos rajono savivaldybės tarybos (toliau - Taryba) sprendimais investuotojams gali būti suteikiamos žemės, žemės nuomos ir (ar) nekilnojamojo turto mokesčių lengvatos priklausomai nuo investicijų apimties bei naujai sukuriamų darbo vietų skaičiaus:

3.1. investuotojai, statantys naujus ar rekonstruojantys gamybos, paslaugų ar kitos paskirties (išskyrus prekybos) objektus naujai suformuotuose žemės sklypuose ar užstatytose Utenos miesto teritorijose ir pasiekiantys planuojamas investicijų apimtis ne ilgiau kaip per 2 metų laikotarpį, kai numatoma:

3.1.1. įkurti nuo 10 iki 15 darbo vietų ir planuojama investuoti nuo 145 000,00 iki 1 450 000,00 eurų, gali būti atleidžiami nuo žemės, žemės nuomos ir (ar) nekilnojamojo turto (pastatyto ar rekonstruoto objekto) mokesčio 2 mokestinius metus;

3.1.2. įkurti nuo 16 iki 30 darbo vietų ir planuojama investuoti nuo 1 450 000,00 iki 3 000 000,00 eurų, gali būti atleidžiami nuo žemės, žemės nuomos ir (ar) nekilnojamojo turto (pastatyto ar rekonstruoto objekto) mokesčio 4 mokestinius metus;

3.1.3. įkurti nuo 31 iki 50 darbo vietų ir planuojama investuoti daugiau kaip 3 000 000,00 eurų, gali būti atleidžiami nuo žemės, žemės nuomos ir (ar) nekilnojamojo turto (pastatyto ar rekonstruoto objekto) mokesčio 6 mokestinius metus;

3.2. labai mažos įmonės, investuojančios nuo 30 000,00 iki 145 000,00 eurų ir numatančios įkurti nemažiau kaip 5 naujas darbo vietas, gali būti atleidžiamos nuo žemės, žemės nuomos ir (ar) nekilnojamojo turto mokesčio 2 (dvejus) mokestinius metus.

4. Investuojant daugiau kaip 1 450 000,00 eurų Savivaldybė gali įsipareigoti sutvarkyti infrastruktūrą (šilumos, vandentiekio-kanalizacijos tinklus) iki investuotojo valdomo (naudojamo) žemės sklypo ribos. Darbų apimtys ir lėšos jų įvykdymui nustatomos Savivaldybės ir investuotojo pasirašomoje investicijų sutartyje.

5. Šių Taisyklių 3 punkte nustatytos lengvatos gali būti teikiamos tik pasirašius Savivaldybės ir investuotojo investicijų sutartį.

6. Mokesčių lengvatos už sukurtas naujas darbo vietas negali būti suteikiamos kitais Tarybos sprendimais, jei mokesčių lengvatos buvo suteiktos pagal šias Taisykles.

 

 

II SKYRIUS

PRAŠYMŲ PATEIKIMO TVARKA

 

7. Investuotojas, norėdamas gauti mokesčių lengvatą, Savivaldybės administracijai iki einamųjų metų lapkričio 15 d. pateikia:

7.1. motyvuotą prašymą, kuriame nurodomi įmonės rekvizitai, kontaktiniai asmenys, vadovai, komercinės ūkinės veiklos rūšis, prašomas atleidimo nuo mokesčio laikotarpis;

7.2. įmonės registravimo pažymėjimo kopiją, patvirtintą įmonės vadovo ar jo įgalioto asmens parašu ir antspaudu;

7.3. atitinkamų institucijų dokumentus apie žemės sklypų ir nekilnojamojo turto teisinį registravimą, leidimus statyti, rekonstruoti, atnaujinti (modernizuoti) statinį;

7.4. parengtą ir įmonės visuotinio akcininkų susirinkimo patvirtintą investicijų projektą, kuriame nurodomi pagrįsti duomenys apie planuojamas investicijų sumas ir numatomas sukurti darbo vietas;

7.5. raštą, kuriuo investuotojas įsipareigoja sukurti naujas darbo vietas ir investuoti sumas, nurodytas šių Taisyklių 3 punkte, per 2 (dvejus) metus, einančius po metų, kuriais pateiktas prašymas ir pasirašyta investicijų sutartis.

 

III SKYRIUS

MOKESČIŲ LENGVATŲ TEIKIMO TVARKA

 

8. Savivaldybės administracija, patikrinusi, ar investuotojas nėra skolingas Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui,  ar neturi mokestinės nepriemokos Lietuvos Respublikos valstybės biudžetui arba savivaldybių biudžetams ir fondams, į kuriuos mokamus mokesčius administruoja Valstybinė mokesčių inspekcija (išskyrus atvejus, kai mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimas atidėtas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka arba dėl šių mokesčių, delspinigių, baudų vyksta mokestinis ginčas), pateiktus dokumentus, ir pripažinusi juos esant tinkamais bei pasirašius Savivaldybei ir investuotojui investicijų sutartį, teikia Tarybai sprendimo projektą dėl mokesčių lengvatų teikimo konkrečiam investuotojui.

9. Tarybos sprendimo projekte dėl mokesčių lengvatų teikimo nurodoma, nuo kurio mokesčio ar jo dalies yra atleidžiamas investuotojas ir kuriems mokestiniams metams teikiama ši lengvata. Pirmieji mokestiniai metai, kuriais investuotojui suteikiama mokesčių lengvata, yra einantys po metų, kuriais pateiktas prašymas.

10. Investuotojas kasmet pateikia Savivaldybės administracijai informaciją apie įsipareigojimų vykdymą investicijų sutartyje nustatyta tvarka.

11. Lengvata gali būti panaikinama arba pakeičiama Tarybos sprendimu, jei investuotojas nevykdo investicijų sutarties sąlygose numatytų įsipareigojimų, investicijų projektuose numatytų priemonių, jei įsiskolina valstybės ar savivaldybės biudžetui bei fondams ir skolos nelikviduoja (nepadengia) per mokestinių metų ketvirtį, einantį po skolos atsiradimo, arba jei ilgiau nei metus nuo statybą leidžiančio dokumento gavimo nevykdo objektų statybos ar rekonstrukcijos darbų.

12. Sprendimai dėl mokesčių lengvatų suteikimo gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

IV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

13. Derybas su investuotojais dėl šiose Taisyklėse nenumatytų investicijų sąlygų į kitas Taisyklėse nenumatytas sritis veda Tarybos sprendimu sudaryta komisija.

14. Taisyklės gali būti keičiamos Tarybos sprendimu.

__________