KLAIPĖDOS MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS TEIKIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2015 m. sausio 29 d. Nr. T2-1

Klaipėda

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 43 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi ir Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo 4 straipsnio 2 dalimi, Klaipėdos miesto savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti Piniginės socialinės paramos teikimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos 2014 m. sausio 30 d. sprendimo Nr. T2-2 „Dėl Piniginės socialinės paramos teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ 1 punktą (su visais Piniginės socialinės paramos teikimo tvarkos aprašo pakeitimais ir papildymais).

3. Įpareigoti Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos direktorių kontroliuoti šiuo sprendimu patvirtinto Piniginės socialinės paramos teikimo tvarkos aprašo vykdymą.

4. Skelbti šį sprendimą Teisės aktų registre ir Klaipėdos miesto savivaldybės interneto svetainėje.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                        Vytautas Grubliauskas


PATVIRTINTA

Klaipėdos miesto savivaldybės

tarybos 2015 m. sausio 29 d.

sprendimu Nr. T2-1

 

piniginės socialinės paramos teikimo tvarkos aprašas

 

I SKYRIUS

bendrosios nuostatos

 

1. Šis Piniginės socialinės paramos teikimo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja:

1.1. piniginės socialinės paramos (socialinės pašalpos ir būsto šildymo išlaidų, geriamojo vandens išlaidų ir karšto vandens išlaidų kompensacijų (toliau – Kompensacijos)) skyrimo ir mokėjimo tvarką;

1.2. pagrindus, kai piniginė socialinė parama skiriama kitais Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatyme (toliau – Įstatymas) nenumatytais atvejais, bei šios paramos teikimo sąlygas ir tvarką;

1.3. bendrai gyvenančių asmenų ir vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygų, turimo turto ir užimtumo periodinio tikrinimo tvarką;

1.4. bendruomeninių organizacijų ir (ar) religinių bendruomenių, ir (ar) religinių bendrijų, ir (ar) kitų nevyriausybinių organizacijų atstovų ir (ar) gyvenamosios vietovės bendruomenės narių, ir (ar) seniūnaičių, ir (ar) kitų suinteresuotų asmenų pasitelkimo dalyvauti svarstant klausimus dėl piniginės socialinės paramos skyrimo tvarką bei jų teises ir pareigas.

2. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos atitinka Įstatyme vartojamas sąvokas.

 

II SKYRIUS

PRAŠYMŲ-PARAIŠKŲ PRIĖMIMO, TRŪKSTAMŲ DOKUMENTŲ, DUOMENŲ APIE TURTĄ PATEIKIMO TVARKA

 

3. Dėl piniginės socialinės paramos bendrai gyvenantys asmenys ir vieni gyvenantys asmenys, deklaruojantys gyvenamąją vietą ar nuomojantys būstą Klaipėdos miesto savivaldybėje (jeigu kreipiamasi dėl Kompensacijų), arba įtraukti į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą Klaipėdos mieto savivaldybėje, kreipiasi į Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos Socialinių reikalų departamento Socialinės paramos skyriaus Socialinių išmokų poskyrį (toliau – Socialinių išmokų poskyris) ir pateikia Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu patvirtintos formos prašymą-paraišką piniginei socialinei paramai gauti ir jo priedus (toliau – prašymas-paraiška), kuriame nurodo piniginei socialinei paramai skirti ir apskaičiuoti būtinus duomenis apie:

3.1. save ir bendrai gyvenančius asmenis;

3.2. veiklos pobūdį;

3.3. turimą turtą ir Įstatymo 14 straipsnio 1 dalies 6–11 punktuose ir 2 dalyje nurodyto turto vertę;

3.4. gaunamas pajamas;

3.5. kitą piniginei socialinei paramai gauti būtiną informaciją.

4. Prie prašymo-paraiškos pridedami bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens dokumentai (pažymos, asmeninių banko sąskaitų išrašai ir kiti dokumentai) apie Įstatymo 17 straipsnyje nurodytas pajamas, veiklos pobūdį ir kt., išskyrus atvejus, kai Klaipėdos miesto savivaldybės administracija (toliau – Savivaldybės administracija) duomenis gauna iš valstybės ir žinybinių registrų bei valstybės informacinių sistemų. Visų prašyme-paraiškoje pateiktų duomenų teisingumą prašymą-paraišką pateikęs asmuo patvirtina savo parašu.

Užsienio valstybių institucijų išduoti dokumentai turi būti išversti į lietuvių kalbą ir patvirtinti notaro ar kita Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

5. Prašymas-paraiška gali būti pateiktas asmeniškai, per atstovą, paštu arba per pasiuntinį ir elektroniniu būdu, kai valstybės elektroninės valdžios sistemoje teikiama elektroninė paslauga:

5.1. jeigu prašymas-paraiška pateikiamas asmeniškai, pareiškėjas kreipimosi metu pateikia galiojantį asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą (pasą, asmens tapatybės kortelę, teisę užsieniečiui nuolat arba laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje patvirtinantį dokumentą, jeigu tokį dokumentą privalo turėti pagal galiojančius teisės aktus, vairuotojo pažymėjimą ar kitą kompetentingos įstaigos išduotą dokumentą (pažymėjimą), patvirtinantį pareiškėjo tapatybę (kuriame yra asmens nuotrauka, vardas, pavardė ir asmens kodas) (toliau – asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas);

5.2. jeigu prašymas-paraiška pateikiamas per atstovą, pateikiami galiojantys atstovo asmens tapatybę ir atstovavimą patvirtinantys dokumentai;

5.3. jeigu užpildytas ir pasirašytas prašymas-paraiška siunčiamas paštu arba per pasiuntinį, prie jo pridedama asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija, patvirtinta įstatymų nustatyta tvarka, ir visų reikiamų dokumentų originalai arba jų kopijos, patvirtintos notaro ar kita Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka;

5.4. jeigu valstybės elektroninės valdžios sistemoje teikiama elektroninė paslauga ir prašymas-paraiška pateikiami elektroniniu būdu, asmuo turi nurodyti, kokios įstaigos gali patvirtinti jo prašyme-paraiškoje pateiktą informaciją. Asmuo, pateikdamas prašymą-paraišką elektroniniu būdu, patvirtina savo tapatybę elektroniniu parašu arba kitais būdais, nustatytais Lietuvos Respublikos teisės aktuose.

6. Gautas prašymas-paraiška užregistruojamas informacinėje sistemoje prašymo-paraiškos gavimo dieną ir prašymą-paraišką pateikusiam asmeniui įteikiamas informacinis lapelis. Kai prašymas-paraiška siunčiamas paštu arba per pasiuntinį, informacinis lapelis išsiunčiamas pareiškėjui prašyme-paraiškoje nurodytu informavimo būdu (jeigu pareiškėjas nenurodė informavimo būdo – paštu). Jeigu prašyme-paraiškoje nurodyti ne visi piniginei socialinei paramai skirti ir apskaičiuoti būtini duomenys ir (ar) nurodyti netikslūs duomenys, pateikti ne visi reikalingi dokumentai ir pan.:

6.1. informacija apie trūkstamus dokumentus (duomenis) įrašoma į informacinį lapelį ir nurodoma data, iki kurios dokumentai (duomenys) turi būti pateikti, kai prašymas-paraiška pateikiami asmeniškai ar per atstovą;

6.2. pareiškėjas ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo prašymo-paraiškos gavimo dienos prašyme-paraiškoje nurodytu informavimo būdu (jeigu pareiškėjas nenurodė informavimo būdo – paštu) informuojamas apie trūkstamus dokumentus (duomenis) ir nurodoma data, iki kurios dokumentai (duomenys) turi būti pateikti, kai prašymas-paraiška pateikiami paštu arba per pasiuntinį.

7. Jeigu iki sprendimo dėl piniginės socialinės paramos priėmimo gaunama informacija apie aplinkybių, nurodytų prašymo-paraiškos pateikimo metu, pasikeitimą, pareiškėjas ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo duomenų apie pasikeitusias aplinkybes gavimo dienos prašyme-paraiškoje nurodytu informavimo būdu (jeigu pareiškėjas nenurodė informavimo būdo – paštu) informuojamas apie trūkstamus dokumentus (duomenis) ir nurodoma data, iki kurios dokumentai (duomenys) turi būti pateikti.

8. Prašymą-paraišką pateikęs asmuo pateikia duomenis apie mėnesio, einančio prieš prašymo-paraiškos pateikimo mėnesį, paskutinę dieną turimą turtą, nurodytą Įstatymo 14 straipsnyje, ir tai patvirtinančius dokumentus, išskyrus atvejus, kai Savivaldybės administracija duomenis gauna iš valstybės ir žinybinių registrų bei valstybės informacinių sistemų. Nesant pasikeitimų, šie duomenys pateikiami kas 12 mėnesių. Šiam terminui pasibaigus, socialinės paramos teikimo laikotarpiu iki paramos teikimo laikotarpio pabaigos naujų duomenų apie turimą turtą pateikti nereikia.

9. Jeigu asmuo pateikia nepasirašytą prašymą-paraišką ir (ar) nenurodo kontaktinių duomenų (telefono, adreso, el. pašto), kuriais galima būtų informuoti apie trūkstamus dokumentus (duomenis), ir šių duomenų neturi Socialinių išmokų poskyris, ir (ar) per Įstatymo nustatytą terminą nepateikia trūkstamų dokumentų, per 5 darbo dienas priimamas sprendimas neteikti piniginės socialinės paramos ir asmeniui grąžinami jo pateikti dokumentai (jeigu prašyme-paraiškoje pateikti kontaktiniai duomenys ar šie duomenys yra žinomi Socialinių išmokų poskyriui).

 

III SKYRIUS

socialinės pašalpos skyrimo ir mokėjimo tvarka

 

10. Socialinės pašalpos dydis apskaičiuojamas, vadovaujantis Įstatymu ir kitais piniginės socialinės paramos teikimą reglamentuojančiais teisės aktais bei atsižvelgiant į pareiškėjo pateiktus dokumentus (duomenis) ir Socialinių išmokų poskyrio specialistų surinktus duomenis, gaunamus iš atitinkamų institucijų pagal duomenų teikimo sutartis, sudarytas teisės aktų nustatyta tvarka.

11. Socialinė pašalpa asmenims teikiama pasirenkant vieną ar kelis iš šių būdų arba derinant teikimo formas:

11.1. pinigais:

11.1.1. vaiką (vaikus) prižiūrinčiai motinai ar tėvui (įmotei ar įtėviui);

11.1.2. vyresniam kaip 16 metų vaikui (asmeniui);

11.2. nepinigine forma:

11.2.1. kortelėmis, skirtomis pirkti parduotuvėse (prekybos centruose) parduodamas prekes, išskyrus alkoholio, tabako gaminius bei loterijos bilietus, ir (ar) atsiskaityti už komunalinius patarnavimus;

11.2.2. prekėmis, kurios parduodamos parduotuvėse (prekybos centruose), išskyrus alkoholio, tabako gaminius bei loterijos bilietus;

11.2.3. apmokant už energijos, kuro, geriamojo ir karšto vandens, dujų, elektros energijos tiekimą ir kitus komunalinius patarnavimus;

11.2.4. apmokant už būsto nuomą;

11.2.5. apmokant vaiko (vaikų) maitinimo ir (ar) ugdymo išlaidas formaliojo ir (ar) neformaliojo švietimo įstaigoje (įstaigose) ar dienos centre (centruose);

11.2.6. apmokant gydymosi išlaidas ir (ar) socialines paslaugas.

12. Socialinė pašalpa asmenims, patyrusiems socialinę riziką, teikiama Socialinių išmokų teikimo asmenims, patyrusiems socialinę riziką, tvarkos apraše nustatyta tvarka.

13. Sprendimą (įsakymą) dėl socialinės pašalpos priima Savivaldybės administracijos direktorius arba jo įgaliotas asmuo, atsižvelgdamas į Savivaldybės administracijos direktoriaus sudarytos Paramos teikimo komisijos, nagrinėjančios pareiškėjų prašymus dėl socialinės pašalpos skyrimo Tvarkos aprašo 28 punkte nurodytais atvejais bei socialinių išmokų teikimo formas ir būdus, siūlymą.

14. Sprendimas (įsakymas) dėl socialinės pašalpos priimamas ne vėliau kaip per mėnesį nuo prašymo-paraiškos ir visų reikalingų dokumentų gavimo dienos.

Šis terminas gali būti pratęsiamas, jeigu prašymo nagrinėjimas susijęs su komisijos sudarymu, posėdžio sušaukimu, buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimu ar kitomis organizacinėmis priemonėmis, dėl kurių sprendimo priėmimas gali užsitęsti ilgiau kaip 1 mėnesį. Šiuo atveju asmuo yra informuojamas prašyme-paraiškoje nurodytu informavimo būdu (jeigu pareiškėjas nenurodė informavimo būdo – paštu) ir nurodomos prašymo-paraiškos nagrinėjimo pratęsimo priežastys.

15. Prašymus-paraiškas pateikę asmenys apie priimtą sprendimą dėl socialinės pašalpos skyrimo ar neskyrimo informuojami prašyme-paraiškoje nurodytu informavimo būdu (jeigu pareiškėjas nenurodė informavimo būdo – paštu) ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos. Jeigu socialinė pašalpa neskiriama, nurodoma neskyrimo priežastis ir šio sprendimo apskundimo tvarka. Pateikti dokumentai grąžinami prašymą-paraišką pateikusiam asmeniui, o jo byloje paliekamos šių dokumentų kopijos (jeigu prašyme-paraiškoje pateikti kontaktiniai duomenys ar šie duomenys yra žinomi Socialinių išmokų poskyriui).

 

 

IV SKYRIUS

KOMPENSACIJŲ TEIKIMO TVARKA

 

16. Socialinių išmokų poskyris, vadovaudamasis Įstatymu ir kitais piniginės socialinės paramos teikimą reglamentuojančiais teisės aktais ir atsižvelgdamas į pareiškėjo pateiktus dokumentus (duomenis) bei Socialinių išmokų poskyrio specialistų surinktus duomenis, gaunamus iš atitinkamų institucijų pagal duomenų teikimo sutartis, sudarytas teisės aktų nustatyta tvarka, parengia asmenų, kurie turi teisę gauti Kompensacijas, sąrašus (duomenis).

17. Kompensacijų dydį, vadovaudamiesi Įstatymu ir Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu patvirtintomis formomis, apskaičiuoja:

17.1. energiją, geriamąjį ir karštą vandenį tiekiančios įmonės (toliau – Įmonės), kai energija, geriamasis ir karštas vanduo tiekiami centralizuotai, pagal sutartis, sudarytas su Savivaldybės administracija;

17.2. Socialinių išmokų poskyris, kai būsto šildymui ir karšto vandens ruošimui naudojama elektros energija, gamtinės dujos, kietasis ar kitoks kuras.

18. Tvarkos aprašo 16 punkte nurodyti sąrašai (duomenys) Įmonėms ir jų atliktų Kompensacijų skaičiavimo duomenys teikiami sutartyse, sudarytose su Savivaldybės administracija, nustatytais terminais ir sąlygomis.

19. Savivaldybės administracijos Socialinių reikalų departamento Socialinės paramos skyrius (toliau – Socialinės paramos skyrius) patikrina Įmonių pateiktų Kompensacijų skaičiavimo duomenų teisingumą. Jeigu Įmonių pateikti Kompensacijų skaičiavimo duomenys yra netikslūs, Socialinės paramos skyrius informuoja Įmones apie nustatytus netikslumus ir Įmonės kitą mėnesį pateikia Socialinės paramos skyriui patikslintus Kompensacijų skaičiavimo duomenis.

20. Jeigu būsto šildymui ir karšto vandens ruošimui naudojamos gamtinės dujos, asmenų, kurie turi teisę į Kompensacijas, sąrašai iki paskutinės einamojo mėnesio darbo dienos elektroniniu paštu pateikiami AB „Lietuvos dujos“ Klaipėdos filialui.

21. AB „Lietuvos dujos“ Klaipėdos filialas iki kito mėnesio 5 dienos pagal Socialinių išmokų poskyrio pateiktą sąrašą (duomenis) elektroniniu paštu Socialinių išmokų poskyriui pateikia duomenis, reikalingus Kompensacijoms apskaičiuoti (faktines dujų sąnaudas, kainą ir kt.).

22. Jeigu namui, kuriame gyvenamąją vietą yra deklaravę ir (arba) būstą nuomojasi bendrai gyvenantys asmenys ir vienas gyvenantis asmuo ir (arba) dvi ar daugiau bendrai gyvenančių asmenų grupių, ir (arba) du ar daugiau vienų gyvenančių asmenų, šildyti ir (ar) karštam vandeniui paruošti yra įrengta bendra autonominė katilinė, kompensacijos apskaičiuojamos atskirai kiekvienai (kiekvienam) iš jų. Katilinėje per mėnesį sunaudotas kuras bendrovės, bendrijos ar kitos organizacijos, administruojančios katilinę, perskaičiuojamas į pagamintą šilumą, o šiluma būstams ir skirtingoms reikmėms (būstui šildyti ir karštam vandeniui paruošti) paskirstoma pagal būstų savininkų pasirinktą vieną iš Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos rekomenduotų arba pagal būstų savininkų siūlomą ir su Valstybine kainų ir energetikos kontrolės komisija suderintą šilumos paskirstymo metodą. Bendrovė, bendrija ar kita organizacija, administruojanti katilinę, pagal Socialinių išmokų poskyrio pateiktus asmenų, kurie turi teisę gauti Kompensacijas, sąrašus (duomenis) iki kiekvieno mėnesio 20 dienos informuoja Socialinės paramos skyrių apie kiekvienam būstui tenkantį sunaudotą kuro kiekį šildymui ir (ar) karštam vandeniui paruošti, nurodydama kuro kainą.

23. Jeigu būsto šildymui ir karšto vandens ruošimui naudojamas kietasis ar kitoks kuras, Kompensacijos apskaičiuojamos pagal Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos sprendimu patvirtintas vidutines kietojo ar kitokio kuro kainas.

24.  Teisė į Kompensacijas nustatoma ir asmenų, kurie turi teisę gauti Kompensacijas, sąrašai (duomenys) parengiami ne vėliau kaip per mėnesį nuo prašymo-paraiškos ir visų reikalingų dokumentų gavimo dienos.

Šis terminas gali būti pratęsiamas, jeigu prašymo nagrinėjimas susijęs su komisijos sudarymu, posėdžio sušaukimu, buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimu ar kitomis organizacinėmis priemonėmis, dėl kurių teisės į Kompensacijas nustatymas gali užsitęsti ilgiau kaip 1 mėnesį. Šiuo atveju asmuo yra informuojamas prašyme-paraiškoje nurodytu informavimo būdu (jeigu pareiškėjas nenurodė informavimo būdo – paštu) ir nurodomos prašymo-paraiškos nagrinėjimo pratęsimo priežastys.

25. Sprendimą (įsakymą) dėl Kompensacijų priima Savivaldybės administracijos direktorius arba jo įgaliotas asmuo. Kai energija, geriamasis ir karštas vanduo tiekiami centralizuotai, sprendimas priimamas atsižvelgiant į Įmonių pateiktus duomenis. Priimant sprendimą Tvarkos aprašo 28 punkte nurodytais atvejais, atsižvelgiama į Paramos teikimo komisijos siūlymą.

26. Duomenis apie paskirtos Kompensacijos dydį kompensacijų gavėjams, kuriems energija, geriamasis ir karštas vanduo tiekiami centralizuotai, Įmonės teikia mokėjimo už būsto šildymą, geriamąjį ir karštą vandenį pranešimuose.

Kompensacijų gavėjams, būsto šildymui ir karšto vandens ruošimui naudojantiems elektros energiją, gamtines dujas, kietąjį ar kitokį kurą, duomenis apie paskirtą Kompensacijos dydį teikia Socialinės paramos skyrius prašyme-paraiškoje nurodytu informavimo būdu (jeigu pareiškėjas nenurodė informavimo būdo – paštu) ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo sprendimo priėmimo dienos.

27. Jeigu Kompensacijos neskiriamos, nurodoma neskyrimo priežastis ir šio sprendimo apskundimo tvarka. Pateikti dokumentai grąžinami prašymą-paraišką pateikusiam asmeniui, o jo byloje paliekamos šių dokumentų kopijos (jeigu prašyme-paraiškoje pateikti kontaktiniai duomenys ar šie duomenys yra žinomi Socialinių išmokų poskyriui). Prašymus-paraiškas pateikę asmenys apie priimtą sprendimą dėl Kompensacijų neskyrimo informuojami prašyme-paraiškoje nurodytu informavimo būdu (jeigu pareiškėjas nenurodė informavimo būdo – paštu) ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos.

 

V SKYRIUS

PAGRINDAI, KAI PINIGINĖ SOCIALINĖ PARAMA SKIRIAMA KITAIS ĮSTATYME NENUMATYTAIS ATVEJAIS, BEI ŠIOS PARAMOS TEIKIMO SĄLYGOS IR TVARKA

 

28. Sąlygos teisei į piniginę socialinę paramą, atsižvelgiant į Socialinių išmokų poskyrio ar kitos kompetentingos įstaigos (institucijos) specialistų surašytą buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą:

28.1. vienas iš bendrai gyvenančių asmenų slaugo ar prižiūri asmenį, savo ar kito bendrai gyvenančio asmens vaiką arba vaiką, kuriam įstatymų nustatyta tvarka nustatyta globa ar rūpyba šeimoje, jeigu jiems yra mokamos slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinės kompensacijos, arba įstatymų nustatyta tvarka paskirtas pripažinto neveiksniu asmens arba vaiko, kuriam įstatymų nustatyta tvarka nustatyta globa, globėju ar vaiko, kuriam įstatymų nustatyta tvarka rūpyba šeimoje, rūpintoju, jeigu kitas iš bendrai gyvenančių asmenų slaugo ar prižiūri kitą iš šiame papunktyje nurodytų asmenų;

28.2. yra užsienietis, neturintis Lietuvos Respublikos ilgalaikio gyventojo leidimo gyventi Europos Bendrijoje, arba Europos Sąjungos valstybės narės pilietis ar jo šeimos narys, kuriems teisės aktų nustatyta tvarka nėra išduoti dokumentai, patvirtinantys jų teisę gyventi Lietuvos Respublikoje, arba gyvenantys Lietuvos Respublikoje mažiau kaip 3 mėnesius, ar užsienietis, kuriam nėra suteikta papildoma apsauga arba laikinoji apsauga Lietuvos Respublikoje, jeigu jo duomenys apie gyvenamąją vietą Lietuvos Respublikoje, o neturinčių gyvenamosios vietos – apie savivaldybę, kurios teritorijoje gyvena, nėra įrašyti į Lietuvos Respublikos gyventojų registrą ir (ar) jeigu jis neatitinka nė vienos iš Įstatymo 8 straipsnio 1 dalyje nurodytų sąlygų.

Šiuo atveju šiam asmeniui socialinė pašalpa ir (ar) Kompensacijos neteikiamos, o apskaičiuojant bendrai gyvenančių asmenų vidutines mėnesio pajamas, jam tenkanti pajamų dalis iš bendrai gyvenančių asmenų pajamų atimama, socialinė pašalpa ir (ar) Kompensacijos skiriamos likusiems bendrai gyvenantiems asmenims;

28.3. asmenys, auginantys vaikus (įvaikius) iki 18 metų, kurie dėl išlaikymo ir (ar) tėvystės nustatymo kreipėsi į teismą, bet tėvystė nebuvo nustatyta ir (ar) išlaikymas nebuvo priteistas arba pareiškimas paliktas nenagrinėtas. Šiuo atveju socialinė pašalpa ir Kompensacijos skiriamos visiems bendrai gyvenantiems asmenims;

28.4. bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens įstatyme nurodyto nuosavybės teise turimo turto vertė ne daugiau kaip 10 procentų viršija turto vertės normatyvą, kai bendrai gyvenantiems asmenims ar vienam gyvenančiam asmeniui nuosavybės teise priklauso tik vienas būstas, kuriame jis (jie) faktiškai gyvena (išskyrus atvejus, kai pareiškėjas pateikia dokumentus, patvirtinančius, kad kitas būstas netinkamas gyventi arba juo negalima disponuoti);

28.5. pilnametis vaikas (įvaikis) iki 24 metų, kuris mokosi pagal bendrojo ugdymo programą (įskaitant laikotarpį nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos) ar pagal formaliojo profesinio mokymo programą arba studijuoja aukštojoje mokykloje (įskaitant akademinių atostogų dėl ligos ar nėštumo laikotarpį), kai mirė vienas iš jo tėvų (įtėvių), o kitas iš tėvų kartu negyvena, neteikia išlaikymo ir pan. Šiuo atveju socialinė pašalpa ir Kompensacijos skiriamos kaip vienam gyvenančiam asmeniui, nevertinant kito iš tėvų teisės į paramą, pajamų ir nuosavybės teise priklausančio turto;

28.6. bendrai gyvenančių asmenų santuokos nutraukimo bylos nagrinėjimo teisme metu esant ginčui. Šiuo atveju socialinė pašalpa skiriama vaikui (vaikams) ir mokama vaiką (vaikus) auginantiems tėvams atskirai, atsižvelgiant į vaiko (vaikų) interesus, nevertinant kito sutuoktinio pajamų ir nuosavybės teise priklausančio turto;

28.7. asmenys, auginantys vaikus (įvaikius) iki 18 metų, nėra sudarę teismo patvirtintos sutarties dėl vaiko (įvaikio) materialinio išlaikymo arba dėl išlaikymo ir (ar) tėvystės nustatymo nesikreipė į teismą. Šiuo atveju Kompensacijos skiriamos visiems bendrai gyvenantiems asmenims, bet ne ilgiau kaip 3 mėnesiams. Šis terminas gali būti pratęsiamas dar 3 mėnesiams, jeigu vaikui (įvaikiui), kuriam nėra nustatyta tėvystė ir (ar) išlaikymas nėra priteistas, iki 18 metų liko ne daugiau kaip 3 mėnesiai;

28.8. gyvenamąją vietą būste deklaravęs ir jame faktiškai gyvenantis būsto savininkas, kuris dėl pateisinamų  priežasčių (gydėsi stacionarinėje asmens sveikatos priežiūros įstaigoje, buvo išvykęs į komandiruotę arba studijuoti (mokytis) ir pan.) nedalyvavo susirinkime svarstant ir priimant sprendimą dėl daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto įgyvendinimo ir (ar) atsisakė dalyvauti įgyvendinant šį projektą, ir dėl šių veiksmų (neveikimo) daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projektas nebuvo pradėtas įgyvendinti.

29. Asmenų prašymus dėl piniginės socialinės paramos skyrimo Tvarkos aprašo 28 punktuose numatytais atvejais, dokumentus bei Socialinių išmokų poskyrio ar kitos kompetentingos įstaigos (institucijos) specialistų apsilankymo pas pareiškėjus metu surašytus buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktus nagrinėja Paramos teikimo komisija, kuri savo darbą organizuoja pagal Savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintus Paramos teikimo komisijos nuostatus.

30. Paramos teikimo komisija, atsižvelgdama į Socialinių išmokų poskyrio specialistų ar kitos kompetentingos įstaigos (institucijos) surašytą buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą arba iš kitų kompetentingų institucijų ar asmenų gautą informaciją apie bendrai gyvenančius asmenis ar vienus gyvenančius asmenis, turi teisę siūlyti piniginę socialinę paramą skirti, neskirti arba skirti ne visiems bendrai gyvenantiems asmenims, nustatyti papildomas sąlygas gauti piniginę socialinę paramą, įpareigoti pateikti papildomą informaciją ir kitas teises, nustatytas Savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintuose Paramos teikimo komisijos nuostatuose.

 

VI SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS TEISĖS TEIKIANT PINIGINĘ SOCIALINĘ PARAMĄ ir paramos teikimo TVARKA

 

31. Savivaldybės administracija, teikdama piniginę socialinę paramą:

31.1. pasitelkia visuomenei naudingai veiklai asmenis Klaipėdos miesto gyventojų telkimo visuomenei naudingai veiklai atlikti tvarkos apraše nurodytomis sąlygomis ir tvarka;

31.2. jeigu bent vienas iš bendrai gyvenančių asmenų arba vienas gyvenantis asmuo nevykdo Įstatymo 25 straipsnio 2 ir 3 punktuose nustatytų pareigų, išskyrus atvejį, kai dėl šio punkto nuostatos nevykdymo nesusidarė piniginės socialinės paramos permoka – išmokėta ne didesnė negu apskaičiuota, įvertinusi atsiradusias aplinkybes:

31.2.1. bendrai gyvenantiems asmenims 3 mėnesius socialinę pašalpą skiria tik vaikui (įvaikiui) ar vaikams (įvaikiams), įskaitant pilnamečius vaikus (įvaikius), kai jie mokosi pagal bendrojo ugdymo programą ir laikotarpiu nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos, ir teikia pinigais (išskyrus atvejus, kai parama teikiama socialinės rizikos asmenims), o Kompensacijas teikia visiems bendrai gyvenantiems asmenims;

31.2.2. vienam gyvenančiam asmeniui 3 mėnesius neteikia socialinės pašalpos ar 3 mėnesiams nutraukia jos teikimą, o Kompensacijas teikia;

31.3. jeigu bent vienas iš bendrai gyvenančių asmenų arba vienas gyvenantis asmuo nevykdo Įstatymo 25 straipsnio 1, 4–6 punktuose nustatytų pareigų:

31.3.1. bendrai gyvenantiems asmenims socialinę pašalpą skiria tik vaikui (įvaikiui) ar vaikams (įvaikiams), įskaitant pilnamečius vaikus (įvaikius), kai jie mokosi pagal bendrojo ugdymo programą ir laikotarpiu nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos, ir teikia nepinigine forma, iki pareigos bus įvykdytos;

31.3.2. vienam gyvenančiam asmeniui socialinės pašalpos ir (ar) Kompensacijų neteikia ar nutraukia jų teikimą, iki pareigos bus įvykdytos;

31.4. jeigu bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo deklaruoja gyvenamąją vietą būste arba jį išsinuomoja, bet jame faktiškai negyvena,  arba kartu su vienu gyvenančiu asmeniu arba bendrai gyvenančiais asmenimis būste nuolat faktiškai gyvena asmuo (asmenys), kuris (kurie) nėra deklaravęs (deklaravę) gyvenamosios vietos būste arba jo nesinuomoja, Kompensacijų neteikia ar nutraukia jų teikimą;

31.5. jeigu bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo piniginės socialinės paramos teikimo laikotarpiu nuosavybės teise įgijo privalomą registruoti turtą, kurio vertė didesnė kaip piniginių lėšų normatyvas, nustatytas Įstatymo 16 straipsnio 5 dalyje, socialinės pašalpos ir (ar) Kompensacijų 12 mėnesių neteikia ar 12 mėnesių nutraukia jų teikimą. Ši tvarka taikoma ir tais atvejais, kai turtas įgytas už lėšų sumą, mažesnę kaip šio turto vertė, apskaičiuota vadovaujantis Įstatymo 20 straipsnio 5 dalimi.

Ši tvarka netaikoma, jeigu privalomai registruoti turtas gautas dovanų ar paveldėtas arba įgyjamas už paveldėtas lėšas, lėšas, gautas perleidus nuosavybėn kitam asmeniui Įstatymo 14 straipsnio 1 dalies 1–7 punktuose nurodytą turtą (turto dalį) ir duomenys apie šias lėšas buvo pateikti prašyme-paraiškoje, arba už pinigines lėšas, turimas bankuose (kredito įstaigose) ir ne bankuose (kredito įstaigose), ir duomenys apie šias lėšas iki turto įsigijimo buvo pateikti prašyme-paraiškoje. 

32. Socialinė pašalpa, paskirta vaikui (įvaikiui) ar vaikams (įvaikiams), įskaitant pilnamečius vaikus (įvaikius), kai jie mokosi pagal bendrojo ugdymo programą ir laikotarpiu nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos, vadovaujantis Įstatymo 23 straipsnio 1 dalies 3 punktu, 6 mėnesius teikiama nepinigine forma, jeigu iš nelegalaus darbo kontrolę ir prevenciją vykdančių ar kitų institucijų gaunama informacija apie piniginės socialinės paramos teikimo laikotarpiu nelegaliai gaunamas pajamas ir (ar) nelegalų darbą, neteisėtą veiklą, susijusią su pajamų gavimu.

33. Socialinės pašalpos, teikiamos nepinigine forma, teikimo būdą (būdus) pasirenka socialinės pašalpos gavėjas (išskyrus asmenis, patyrusius socialinę riziką). Jeigu socialinės pašalpos gavėjas atsisako pasirinkti socialinės pašalpos teikimo būdą (būdus), jam socialinė pašalpa teikiama Tvarkos aprašo 11.2.1 papunktyje nurodytu būdu.

34. Piniginė socialinė parama Įstatymo 23 straipsnio 1 dalies 3 ir 4 punktuose ir Tvarkos aprašo 31.2–31.5 papunkčiuose nustatytais atvejais skiriama iš naujo nuo kito mėnesio po aplinkybių pasikeitimo, o nutraukiama nuo informacijos iš pareiškėjo, fizinių ir (ar) juridinių asmenų (institucijų) gavimo mėnesio pirmos dienos.

35. Piniginė socialinė parama gali būti skiriama ilgesniam kaip 3 mėnesių laikotarpiui, bet ne ilgiau kaip 7 mėnesiams, senatvės pensijos amžių sukakusiems arba netekusiems 60 proc. ir daugiau darbingumo bendrai gyvenantiems arba vieniems gyvenantiems asmenims, jeigu nesikeičia bendrai gyvenančių asmenų sudėtis arba vieno gyvenančio asmens šeiminė padėtis, jų (jo) pajamos ir turtas.

36. Paskirta socialinė pašalpa išmokama (teikiama) už kiekvieną praėjusį mėnesį, jeigu dėl jos buvo kreiptasi ir visi reikalingi dokumentai (duomenys) pateikti bei iš kitų institucijų gauti iki kito mėnesio 5 dienos.

37. Jeigu dėl socialinės pašalpos buvo kreiptasi ir visi reikalingi dokumentai (duomenys) pateikti bei iš kitų institucijų gauti vėliau, negu nurodyta Tvarkos aprašo 36 punkte, paskirta socialinė pašalpa išmokama (teikiama) dar kitą mėnesį už visus praėjusius mėnesius, kuriais bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo turi teisę į socialinę pašalpą.

38. Paskirtos Kompensacijos, išskyrus atvejus, kai būsto šildymui ir karšto vandens ruošimui naudojama elektros energija, gamtinės dujos, kietasis ar kitoks kuras, teikiamos už kiekvieną praėjusį mėnesį, jeigu dėl Kompensacijų skyrimo buvo kreiptasi į Socialinių išmokų poskyrį ir visi reikalingi dokumentai (duomenys) pateikti bei iš kitų institucijų gauti iki einamojo mėnesio 20 dienos.

Jeigu būsto šildymui ir karšto vandens ruošimui naudojama elektros energija, gamtinės dujos, kietasis ar kitoks kuras, būsto šildymo išlaidų ir karšto vandens išlaidų kompensacijos teikiamos Tvarkos aprašo 36–37 punktuose nustatyta tvarka ir terminais.

39. Jeigu dėl Kompensacijų skyrimo kreiptasi į Socialinių išmokų poskyrį ir visi reikalingi dokumentai (duomenys) pateikti bei iš kitų institucijų gauti vėliau, negu nurodyta Tvarkos aprašo 38 punkte, paskirtos Kompensacijos teikiamos dar kitą mėnesį už visus praėjusius mėnesius, kuriais bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo turi teisę į Kompensacijas.

40. Paskirtą piniginę socialinę paramą Savivaldybės administracija perveda iki kiekvieno mėnesio 25 dienos:

40.1. į pareiškėjų atsiskaitomąsias sąskaitas Lietuvos Respublikos teritorijoje esančiuose bankuose, kredito unijose arba paštu, jeigu piniginė socialinė parama teikiama pinigais;

40.2. į prekybos centrų, su kuriais Savivaldybės administracija yra sudariusi sutartį, į komunalines paslaugas teikiančių įmonių, į energiją, kurą, geriamąjį, karštą vandenį, dujas ir elektros energiją tiekiančių įmonių ar fizinių asmenų, į švietimo ar sveikatos paslaugas teikiančių įstaigų, dienos centrų bei būsto savininkų (fizinių ar juridinių asmenų), nuomojančių būstą, atsiskaitomąsias sąskaitas bankuose, jeigu piniginė socialinė parama teikiama nepinigine forma.

41. Kai energija, geriamasis ir karštas vanduo teikiami centralizuotai, paskirtų kompensacijų sumos į Įmonių atsiskaitomąsias sąskaitas pervedamos sutartyse, sudarytose su Savivaldybės administracija, nustatytais terminais ir sąlygomis.

42. Jeigu bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui apskaičiuota socialinė pašalpa yra mažesnė kaip 1,45 euro,  o būsto šildymo išlaidų, geriamojo vandens išlaidų ar karšto vandens išlaidų kompensacija – mažesnė kaip 0,29 euro, socialinė pašalpa ir Kompensacijos neišmokamos.

43. Paskirta, bet laiku neatsiimta piniginė socialinė parama išmokama, jeigu dėl jos buvo kreiptasi ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo paskutinio mėnesio, už kurį pinginė socialinė parama buvo paskirta.

44. Mirus asmeniui, kurio vardu bendrai gyvenantiems asmenims teikiama piniginė socialinė parama, pinginės socialinės paramos teikimas nutraukiamas nuo kito mėnesio po jo mirties mėnesio pirmos dienos. Šiems bendrai gyvenantiems asmenims paskirta ir iki kito mėnesio po jo mirties neišmokėta piniginė socialinė parama, jeigu dėl jos buvo kreiptasi ne vėliau kaip per 3 mėnesius po piniginę socialinę paramą gavusio asmens mirties dienos, išmokamos mirusįjį laidojusiam vienam iš bendrai gyvenančių asmenų, pateikus laisvos formos prašymą ir mirties liudijimo originalą, o jeigu tokio bendrai gyvenančio asmens nėra, pervedamos į vaiko (įvaikio) ar vaikų (įvaikių) vardu atidarytą sąskaitą banke. Mirus vienam gyvenančiam asmeniui, pinginės socialinės paramos teikimas nutraukiamas nuo jo mirties mėnesio pirmos dienos, o už praėjusį laikotarpį paskirta ir neatsiimta piniginė socialinė parama neišmokama.

 

 

VII SKYRIUS

neteisėtai gautos socialinės pašalpos išieškojimas

 

45. Nustačius, kad bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo piniginę socialinę paramą gavo neteisėtai, nes kreipimosi dėl piniginės socialinės paramos metu pateikė neteisingus duomenis apie turtą, gaunamas pajamas, bendrai gyvenančius asmenis arba kitus duomenis, reikalingus piniginei socialinei paramai skirti, arba per mėnesį nepranešė apie materialinės padėties pasikeitimą ar atsiradusias aplinkybes, turinčias įtakos teisei į piniginę socialinę paramą arba piniginės socialinės paramos dydžiui, bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo turi grąžinti neteisėtai gautą pinigų sumą arba ją sumokėti dalimis.

46. Neteisėtai gauta piniginė socialinė parama yra išskaičiuojama vadovaujantis Savivaldybės administracijos direktoriaus arba jo įgalioto asmens priimtu sprendimu iš piniginę socialinę paramą gaunančiam asmeniui paskirtos piniginės socialinės paramos sumos išskaičiuojant ne daugiau kaip po 20 procentų mokėtinos sumos per mėnesį, jeigu nėra piniginę socialinę paramą gaunančio asmens raštu pateikto sutikimo išskaičiuoti didesnę mokėtinos sumos dalį per mėnesį ar visą mokėtiną sumą.

47. Jeigu asmuo negauna piniginės socialinės paramos, o visa neteisėtai gautos piniginės socialinės paramos suma neišieškota, likusi neteisėtai gautos piniginės socialinės paramos suma, esant rašytiniam asmens sutikimui, išskaičiuojama iš kitų jam ar bendrai gyvenančiam asmeniui Savivaldybės administracijoje mokamų socialinių išmokų arba išskaičiuojama 100 procentų iš jam likusios neišmokėtos piniginės socialinės paramos, jeigu dėl jos nebuvo laiku kreiptasi Tvarkos aprašo 43 punkte nustatyta tvarka ir terminais. 

48. Jeigu neteisėtai gauta piniginė socialinė parama negrąžinta arba neišskaičiuota, likusi skola išieškoma Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka, jeigu su išieškojimu susijusios administravimo išlaidos neviršija išieškotinos sumos.

49. Dėl Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojų ir (ar) darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, kaltės neteisėtai išmokėtos socialinės pašalpos lėšos išieškomos iš kaltų asmenų Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

 

VIII SKYRIUS

BENDRUOMENINIŲ ORGANIZACIJŲ, BENDRUOMENIŲ IR KITŲ SUINTERESUOTŲ ASMENŲ PASITELKIMO DALYVAUTI SVARSTANT KLAUSIMUS DĖL PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS SKYRIMO TVARKA BEI JŲ TEISĖS IR PAREIGOS

 

50. Bendruomeninių organizacijų ir (ar) religinių bendruomenių, ir (ar) religinių bendrijų, ir (ar) kitų nevyriausybinių organizacijų atstovai ir (ar) gyvenamosios vietovės bendruomenės nariai, ir (ar) seniūnaičiai, ir (ar) kiti suinteresuoti asmenys:

50.1. turi teisę deleguoti atstovus į Savivaldybės administracijos direktoriaus sudarytas komisijas, nagrinėjančias pareiškėjų prašymus dėl piniginės socialinės paramos skyrimo (neskyrimo) ir (ar) teikimo būdo. Deleguoti atstovai sudaro ne daugiau kaip 1/3 komisijos sudėties;

50.2. dalyvaudami svarstant klausimus dėl piniginės socialinės paramos skyrimo (neskyrimo) ir (ar) teikimo būdo, privalo vadovautis Įstatymo 3 straipsnyje nurodytais piniginės socialinės paramos teikimo principais ir saugoti asmens duomenų paslaptį.

 

IX SKYRIUS

BENDRAI GYVENANČIŲ ASMENŲ IR VIENO GYVENANČIO ASMENS GYVENIMO SĄLYGŲ, TURIMO TURTO IR UŽIMTUMO PERIODINIO TIKRINIMO TVARKA

 

51. Siekdami įvertinti piniginės socialinės paramos teikimo veiksmingumą, Socialinių išmokų poskyrio specialistai periodiškai tikrina bendrai gyvenančių asmenų ir vieno gyvenančio asmens, kuris atitinka Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintus rizikos kriterijus ir gauna piniginę socialinę paramą ilgiau kaip 12 mėnesių, gyvenimo sąlygas, turimą turtą, gaunamas pajamas ir jų gavimo šaltinį, bendrai gyvenančių asmenų sudėtį bei užimtumą ir kitas aplinkybes.

52. Socialinių išmokų poskyrio specialistai turi teisę tikrinti bendrai gyvenančių asmenų ir vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygas, turimą turtą, gaunamas pajamas ir jų gavimo šaltinį, bendrai gyvenančių asmenų sudėtį bei užimtumą ir kitais Tvarkos aprašo 51 punkte nenurodytais atvejais – kilus pagrįstų įtarimų dėl bendrai gyvenančių asmenų ir vieno gyvenančio asmens pateiktų duomenų apie turimą turtą, gaunamas pajamas, bendrai gyvenančių asmenų sudėtį ir (ar) veiklos pobūdį, gavus informaciją iš kitų institucijų, asmenų apie pareiškėjo pateiktus galimai netikslius duomenis, kai bendrai gyvenantys asmenys ar vienas gyvenantis asmuo gauna paramą trumpiau kaip 12 mėnesių ir kt.

53. Socialinių išmokų poskyrio specialistai periodinio tikrinimo metu surašo buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą, renka informaciją iš kitų institucijų ir (ar) asmenų, bendradarbiauja su nelegalaus darbo kontrolę ir prevenciją vykdančiomis ar kitomis institucijomis, surenka duomenis, gaunamus iš valstybės ir žinybinių registrų bei valstybės informacinių sistemų ir kt.

 

X SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

54. Piniginė socialinė parama finansuojama iš savivaldybės biudžeto lėšų. Savivaldybės biudžeto lėšos naudojamos:

54.1. socialinėms pašalpoms, Kompensacijoms ir kreditui, paimtam daugiabučiam namui atnaujinti (modernizuoti), ir palūkanoms mokėti (apmokėti);

54.2. piniginei socialinei paramai administruoti (Savivaldybės administracijos darbuotojų, organizuojančių socialinės paramos teikimą, darbo užmokesčiui, socialinio draudimo įmokoms, kvalifikacijos kėlimui, darbo sąlygų gerinimui, skatinimui, komunalinėms paslaugoms, ryšių paslaugoms, spaudiniams, biuro, apskaitos ir kompiuterinei įrangai įsigyti bei kompiuterinei programinei įrangai ir jos licencijoms įsigyti, vertimo išlaidoms ir išlaidoms (nuostoliams), susijusioms su permokėtos piniginės socialinės paramos išieškojimu (grąžinimu), apmokėti, kitoms prekėms ir paslaugoms, reikalingoms socialinei paramai administruoti);

54.3. kitai socialinei paramai finansuoti.

55. Šiuo Tvarkos aprašu vykdydami savo funkcijas pagal kompetenciją vadovaujasi Socialinės paramos skyrius, Savivaldybės administracijos Finansų ir turto departamentas ir Tvarkos aprašo 17.1 papunktyje nurodytos Įmonės.