Pasvalio rajono savivaldybės taryba

 

Sprendimas

Dėl pasvalio rajono savivaldybės darbo su šeimomis, taikant Atvejo vadybą, tvarkos aprašo patvirtinimo

 

2018 m. rugpjūčio 28 d. Nr. T1-163

Pasvalys

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 12 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 13 straipsniu, Atvejo vadybos tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2018 m. kovo 29 d. įsakymu Nr. A1-141 „Dėl Atvejo vadybos tvarkos aprašo patvirtinimo“, Pasvalio  rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti Pasvalio rajono savivaldybės darbo su šeimomis, taikant atvejo vadybą, tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiais galios:

2.1. Pasvalio rajono savivaldybės tarybos 2015 m. lapkričio 4 d. sprendimą Nr. T1-162 „Dėl Socialinių paslaugų teikimo socialinės rizikos šeimoms ir socialinės rizikos asmenims tvarkos aprašo patvirtinimo“.

2.2. Pasvalio rajono savivaldybės tarybos 2015 m. kovo 31 d. sprendimą Nr. T1-51 „Dėl Piniginės socialinės paramos ir išmokų vaikams teikimo socialinės rizikos šeimoms ir socialinės rizikos asmenims tvarkos aprašo patvirtinimo“.

Sprendimas per vieną mėnesį gali būti skundžiamas Regionų apygardos administraciniam teismui, skundą (prašymą) paduodant bet kuriose šio teismo rūmuose, Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                         Gintautas Gegužinskas

 

PATVIRTINTA

Pasvalio rajono savivaldybės tarybos

2018 m. rugpjūčio 28 d. sprendimu Nr. T1-163

 

Pasvalio rajono savivaldybės darbo su šeimomis, taikant Atvejo vadybą, tvarkos aprašas

 

I skyrius

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Pasvalio rajono savivaldybės darbo su šeimomis, taikant atvejo vadybą, tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato vaiko ir jį auginančių (-io) ar jo besilaukiančių (-io) asmenų (-ens) (toliau – šeima) atvejo vadybos taikymo, inicijavimo, organizavimo, atvejo vadybos koordinavimo Pasvalio rajono savivaldybėje tvarką.

2. Šis Aprašas parengtas vadovaujantis Atvejo vadybos tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2018 m. kovo 29 d. įsakymu Nr. A1-141 „Dėl Atvejo vadybos tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Tvarkos aprašas).

 

II skyrius

ATVEJO VADYBOS INICIJAVIMAS

 

3. Atvejo vadyba inicijuojama Tvarkos aprašo nustatyta tvarka kreipiantis į Pasvalio rajono paslaugų ir užimtumo centrą pagyvenusiems ir neįgaliesiems (toliau – Paslaugų centras), kuris vykdo atvejo vadybos funkcijas Pasvalio rajono savivaldybėje ir koordinuoja atvejo vadybos procesus.

4. Paslaugų centro kontaktinis telefonas, el. paštas ir atvejo vadybininkų aptarnaujamos teritorijos viešai skelbiamos savivaldybės interneto svetainėse.

5. Paslaugų centro direktoriaus ar jo įgalioto asmens sprendimai dėl vadybininko ir socialinio darbuotojo, dirbsiančio socialinį darbą su šeima (toliau – socialinis darbuotojas), jei jis iki tol nebuvo paskirtas, priimami, apie jų priėmimą informuojama Tvarkos aprašo nustatyta tvarka ir terminais.

 

III SKYRIUS

ATVEJO NAGRINĖJIMAS

 

6. Atvejo vadybininkas, vadovaudamasis Tvarkos aprašo nustatyta tvarka, organizuoja atvejo nagrinėjimo posėdžius, rengia, koordinuoja ir užbaigia Pagalbos planą.

7. Atvejų nagrinėjimui Paslaugų centro direktoriaus įsakymu iš ne mažiau kaip 3 asmenų sudaroma Atvejo nagrinėjimo komisija (toliau Komisija). Komisijos posėdžiai protokoluojami. Protokolą surašo Paslaugų centro direktoriaus įsakymu paskirtas Komisijos sekretorius, kuris yra Komisijos narys.

8. Į Komisijos posėdį, jeigu nustatytas pirmas ar antras grėsmės vaikui lygis, kviečiamas VVTAĮT teritorinio skyriaus atstovas. Pagal poreikį į Komisijos posėdį gali būti kviečiami: vaikas (jei tai neprieštarauja jo interesams) ir vaiko tėvai; socialinis darbuotojas, dirbantis su šeima; sveikatos priežiūros specialistas; švietimo įstaigos specialistas; policijos pareigūnas; vietos bendruomenės nariai; nevyriausybinių organizacijų atstovai ir kt. Visi Komisijos posėdyje dalyvaujantys asmenys pasirašo konfidencialumo pasižadėjimą.

9. Komisijos posėdžio metu vertinamas iki posėdžio atliktas šeimos poreikių pagalbai vertinimas, kuriame numatytas socialinės rizikos lygis šeimoje ir socialinio darbuotojo lankymosi šeimoje kartai, siūlomi šeimai teikiamos piniginės socialinės paramos ir išmokų vaikams, kaip tai numato Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymas ir Lietuvos Respublikos išmokų vaikams įstatymas, teikimo būdai.

10. Komisijos sprendimai, įforminami protokolu, kurie pateikiami:

10.1. VVTAĮT teritoriniam skyriui, nustačius pirmą ar antrą grėsmės vaikui lygį per 3 darbo diena;

10.2. per 3 darbo dienas Pasvalio rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos ir sveikatos skyriui (toliau – Skyrius), siūlant piniginės socialinės paramos ir išmokos vaikams mokėjimo būdus šeimai;

10.3. Skyrius, siūlomus mokėjimo būdus taiko nuo kito mėnesio, nuo protokolo išrašo gavimo dienos.

11. Po Komisijos posėdžio, atvejo vadybininkas parengia ir Skyriui pateikia Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimą.

12. Iki pirmo atvejo nagrinėjimo posėdžio atvejo vadybininkas, pasitelkęs socialinį darbuotoją, dirbantį su šeima, surenka visą atvejo vadybos procesui reikalingą informaciją apie vaiką ir jo šeimą ar kitus svarbius vaikui asmenis, pareikalaudamas iš švietimo, socialines paslaugas teikiančių įstaigų, teisėsaugos institucijų, vietos bendruomenės ir nevyriausybinių organizacijų turimos informacijos apie vaiką, jo šeimą ar kitus svarbius vaikui asmenis. Esant tarnybiniam būtinumui, atvejo vadybininkas turi teisę gauti iš sveikatos priežiūros įstaigos išvadas dėl vaikui suteiktų ir (ar) reikalingų sveikatos priežiūros paslaugų ar išvadas dėl šeimos narių sveikatos būklės. Informacija atvejo vadybininkui teikiama neatlygintinai.

13. Jeigu atvejo vadybininko organizuojamuose posėdžiuose nedalyvauja pakviestų institucijų ir įstaigų atstovai, nepateikia ar pateikia neišsamią prašomą informaciją, nedalyvauja ruošiant Pagalbos planą, nevykdo ar netinkamai vykdo priskirtas funkcijas, atvejo vadybininkas apie tai raštu informuoja Pasvalio rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) administracijos Tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatorių (toliau – koordinatorius), kuris kartu su šių įstaigų atstovais sprendžia iškilusias problemas tarpinstituciniame pasitarime.

14. Atvejo vadybininkas, nustatęs, kad teikiamos šeimoms reikalingos pagalbos nepakanka, pagalbos pasiūla neatitinka vaikų ir jų šeimų poreikių, apie tai informuoja koordinatorių, kuris teikia Savivaldybės administracijos direktoriui siūlymus dėl naujų pagalbos šeimoms paslaugų teikimo.

15. Atvejo vadybininkas visą informaciją apie atvejo vadybos procesą kaupia šeimos byloje:

15.1. šeimos poreikių pagalbai vertinimo forma (forma patvirtinta socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu);

15.2. asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio įvertinimo kopija (forma patvirtinta socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu);

15.3. iš įvairių institucijų ir įstaigų surinkta informacija apie šeimą;

15.4. pagalbos šeimai planą (forma patvirtinta socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu);

15.5. sprendimo dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo kopiją (forma patvirtinta socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu);

15.6. Komisijos protokolų išrašai;

15.7. apsilankymo aktas (forma patvirtinta Paslaugų centro direktoriaus įsakymu);

15.8. asmenų dokumentų kopijos.

 

IV SKYRIUS

ŠEIMOS POREIKIŲ PAGALBAI VERTINIMAS, PAGALBOS PLANO SUDARYMAS IR PERŽIŪRA, ATVEJO VADYBOS PROCESO UŽBAIGIMAS

 

16. Vertinant šeimos poreikius pagalbai, atliekama atvejo vadybininko turimų / gautų dokumentų apie vaiką ir šeimą analizė, inicijuojamas pokalbis su šeima (apie esamas problemas, pagalbos poreikį, atvejo vadybos proceso inicijavimo priežastis, etapus, šeimos ir specialistų funkcijas pagalbos procese ir pan.), atliekama šeimos stebėsena jos gyvenamojoje aplinkoje. Šeimos poreikiams pagalbai įvertinti gali būti taikomi specializuoti vaiko ir (ar) šeimos vertinimo metodai (ekožemėlapis, genograma ir kt.). Šeimos poreikiai pagalbai vertinami pagal nustatytas formas.

17. Šeimos poreikiai pagalbai nustatomi Tvarkos aprašo nustatyta tvarka įvertinus socialinės rizikos lygį šeimoje:

17.1. 0 lygis – socialinio darbuotojo lankymosi dažnumas šeimoje – 1 kartas per savaitę, piniginės socialinės paramos ir išmokų vaikams kontrolė nebūtina;

17.2. 1 lygis socialinio darbuotojo lankymosi dažnumas šeimoje – 1–2 kartai per savaitę;

17.3. 2 lygis – socialinio darbuotojo lankymosi dažnumas šeimoje – 2–3 kartai per savaitę;

17.4. 3 lygis – socialinio darbuotojo lankymosi dažnumas šeimoje – 3–4 kartai per savaitę.

18. Pagalbos planas sudaromas, pildomas, pateikiamas Tvarkos aprašo nustatyta tvarka ir terminais.

19. Pagalbos plano peržiūra Komisijoje atvejo vadybininkai organizuoja:

19.1. jeigu nustatytas pirmasis grėsmės vaikui lygis, – ne rečiau kaip kartą per pusmetį arba, esant poreikiui, dažniau;

19.2. jeigu nustatytas antrasis grėsmės vaikui lygis, – pirmą kartą ne vėliau kaip po 60 dienų, paskesnius kartus – ne rečiau kaip kartą per keturis mėnesius arba, esant poreikiui, dažniau;

19.3. jei šeimai numatytas pagalbos planas nėra įgyvendinamas – ne vėliau kaip per 7 dienas nuo tokių faktų paaiškėjimo dienos.

20. Socialines paslaugas šeimai teikia paskirtas socialinis darbuotojas, kuris:

20.1. dirba socialinį darbą su vaiku ir šeima, teikia reikalingą informaciją ir žinias, ugdo tėvystės, socialinius įgūdžius, tarpininkauja šeimai dėl pagalbos priemonių ir kt.;

20.2. lankydamasis šeimoje, pildo Lankymosi šeimoje tvarkaraštį (forma patvirtinta Paslaugų centro direktoriaus įsakymu);

20.3. teikia siūlymus atvejo vadybininkui dėl paslaugų teikimo, pagalbos plano sudarymo ar peržiūros, atsižvelgiant į pakitusią šeimos situaciją, pateikdamas užpildytą Atvejo aprašymą (forma patvirtinta Paslaugų centro direktoriaus įsakymu);

20.4. suformuoja šeimos bylą, į kurią susegami: asmens dokumentų kopijos, Lankymosi šeimoje tvarkaraštis, Atvejo aprašymai, pagalbos šeimai plano kopija, sprendimo dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo kopiją, iš įvairių institucijų ir įstaigų surinkta informacija apie šeimą;

20.5. dalyvauja atvejo nagrinėjimo posėdžiuose.

21. Siekiant užtikrinti laiku teikiamą pagalbą šeimoms, pvz., tokiais atvejais, kai šeimos nariai dieną dirba, vaikai lanko ugdymo ar kitas įstaigas, atvejo vadybininkams, socialiniams darbuotojams, dirbantiems su šeima, gali būti nustatomas kitoks nei Paslaugų centro darbo laikas, nustatant kitą darbo pradžios ir pabaigos laiką ar taikant suminę darbo laiko apskaitą.

22. Atvejo vadybininkas kartą per metus peržiūri jam priskirto socialinio darbuotojo vedamą šeimos bylą, susipažinęs su dokumentais, įvertina, ar socialinio darbuotojo teikiamos paslaugos atitinka pagalbos šeimai plano tikslus, ar socialinis darbuotojas tinkamai fiksuoja situaciją šeimoje, pastebėtus pokyčius, įsipareigojimų vykdymą, tolesnius darbo su šeima veiksmus (bendradarbiavimą su kitomis organizacijomis, įstaigomis, paramos grupėmis ir t. t.). Išvadas pateikia Paslaugų centro direktoriui, užpildydamas Pranešimą (forma patvirtinta Paslaugų centro direktoriaus įsakymu).

 

V skyrius

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

23. Duomenis apie šeimoms teikiamą pagalbą, vykdant atvejo vadybą, atvejo vadybininkai teikia Socialinės paramos šeimai informacinėje sistemoje (toliau – SPIS).

24. Sprendimą dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo (toliau – Sprendimas) priima Savivaldybės administracijos direktorius ar jo įgaliotas Skyriaus vedėjas. Skyriaus specialistai Sprendimo kopiją pateikia atvejo vadybininkui ir duomenis apie šeimai skirtas socialines paslaugas suveda į SPIS.

25. Atvejo vadybininkas raštu informuoja Skyrių, VVTAĮT teritorinį skyrių, kad šeima išsikėlė į kitą savivaldybę arba kad užbaigtas atvejo vadybos procesas. Skyrius, gavęs šią informaciją, nutraukia šeimai paskirtas socialines paslaugas. Šeimai išsikėlus į kitą savivaldybę, šeimos byla perduodama tos savivaldybės administracijai.

26. Skyrius ne rečiau kaip kartą per ketvirtį atvejo vadybininkams, socialiniams darbuotojams ir kitų institucijų, organizacijų, teikiančių pagalbą vaikams ir šeimoms, atstovams, organizuoja pasitarimus dėl pagalbos vaikams ir šeimoms organizavimo.

27. Atvejo vadybininkai kartą per ketvirtį Skyriui pateikia informaciją apie: nagrinėtų atvejų skaičių, vaikų skaičių, užbaigtų atvejų skaičių, socialinių darbuotojų skaičių, dalyvavusių kvalifikacijos kėlimo kursuose.

28. Šio Aprašo įgyvendinimo kontrolę vykdo Skyrius.

______________________________